[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:16:
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar ik vind het echt niet terug.
Heb dit toestel gekocht samen met een passport 320g.
Nu kan ik op die passport hdd (fat32 geformateerd) geen bestanden krijgen groter dan 4G.
Heb echter enkele ISO bestanden die wat groter zijn.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Weet dat ik hier op tweakers zit, en sommigen dit een eenvoudige vraag zullen vinden, maar ik ben hier om te leren, en iedereen moet ergens beginnen niet ?
Antwoord is eenvoudig, formateren naar NTFS, die ondersteund meer dan 4G.
Bij voorbaat eerst de partitie verwijderen en dan een nwe NTFS partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
berhav schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Storingsveld?? De WDTV werkt met infrarood. Dat is infrarood licht. Knap hoe ze bij de barndweerpost daar invloed op uitoefenen. Lijkt mij een broodje aap verhaal.
^^ met hem.
Niet alleen dat, maar HOE kom je er uberhaupt achter dat een bluspost van de brandweer de oorzaak is? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Broodje aap? Is een understatement. User ikdenkweldat is gewoon gruwelijk te grazen genomen door zijn zgn. leverancier!! Wat een onzin verhaal, wel een goeie bak van die leverancier! Briljant! _/-\o_ _/-\o_

(tenzij ikdenkweldat ons in de maling zit te nemen, kan natuurlijk ook, maar ik denk et niet)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 20-01-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:20
Maar hoe zit het nu met dvd menu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
En met het afspelen van ASF files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

kaajee schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:23:
Broodje aap? Is een understatement. User ikdenkweldat is gewoon gruwelijk te grazen genomen door zijn zgn. leverancier!! Wat een onzin verhaal, wel een goeie bak van die leverancier! Briljant! _/-\o_ _/-\o_

(tenzij ikdenkweldat ons in de maling zit te nemen, kan natuurlijk ook, maar ik denk et niet)
een plaatselijk gat in de ozonlaag had ik een betere gevonden, maar die van de leverancier is idd ook erg goed :P ik neem aan dat 'ikdenkweldat' wel meer infrarood afstandbedieningen thuis heeft? (en die doen het waarschijnlijk wel goed? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
Kan iemand mij uitleggen waarom de onderstaande media file iets wat hapert bij het afspelen ?

Format : BDAV at 21.3 Mbps
Length : 23 GiB for 2h 32mn 13s 257ms

Video #0 : AVC at 19.8 Mbps
Aspect : 1920 x 1080 (1.778) at 23.976 fps

Audio #0 : AC-3 at 640 Kbps
Infos : 6 channels, 48.0 KHz

Zou het kunnen dat de Externe HD de gegevens niet snel genoeg aanvoert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Zal wel aan (freq. instelling van ) je scherm liggen, de bron is 24 fps........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit helpen als je problemen hebt met je infrarood signaal?
Dus dat de ab voor je gevoel traag reageert.

http://philips.samipupu.com/philips/wdtvhack/

Als iemand dit test, misschien zou die dat dan willen omschrijven (evt met plaatjes) voor de anderen op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Ik zou graag willen weten of jullie de WDTV op AUTO instellen of zetten jullie hem op een bepaalde resolutie voor bv een 1080P 24 film!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Hier staat hij gewoon op auto, nog geen problemen gehad.
Alleen vind ik het wel irritant dat hij 4:3 avi's niet over het hele beeld stretch, ik moet dan de settings veranderen naar widescreen ipv. normal en dan rekt hij het wel uit, als ik dan weer 16:9 moet ik het weer op normal zetten. Jammer dat er geen opties voor zijn zoals op een tv (fit, just scan, 16:9, 4:3, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Vind ik juist niet jammer. Sterker nog, zo hoort het! Hij geeft gewoon weer wat ie aangeboden krijgt. 4:3 als 4:3 16:9 als 16:9. Ik zou juist niet willen dat ie daar nog iets mee gaat doen.

En zoals jezelf al zegt: zoiets hoort evt. bij de weergever (tv/scherm). Die moet zich maar aanpassen want die is niet in staat het aangeboden formaat correct weer te geven. Laat daar het beeld maar verneukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
ik vind het te veel gedoe en ik heb dus maar een blu-ray player aangeschaft.... iemand intresse in een wdtv? (maandje oud) :)

mail maar naar pimpatist@casema.nl

tis wel in nieuwegein

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 17-09 10:51
Ben nu een tijdje aan het stoeien met de WD TV en ben er echt 100% tevreden mee werkt super. Heb alleen even een vraagje. Ik heb mijn WD passport altijd aan de WD TV hangen. Als ik de WD TV nu aanzet, en ik ga naar b.v. films, dan zie ik even mijn mappenlijst en dan komt er te staan "no media device connected" Het HD lampje op de WD TV gaat dan ook even uit. Na +-5 sec. gaat hij dan knipperen en uiteindelijk na een sec. of 15 is hij weer beschikbaar. Iemand enig idee wat dit is, en of het normaal is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
clonedonkey schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 01:00:
Ben nu een tijdje aan het stoeien met de WD TV en ben er echt 100% tevreden mee werkt super. Heb alleen even een vraagje. Ik heb mijn WD passport altijd aan de WD TV hangen. Als ik de WD TV nu aanzet, en ik ga naar b.v. films, dan zie ik even mijn mappenlijst en dan komt er te staan "no media device connected" Het HD lampje op de WD TV gaat dan ook even uit. Na +-5 sec. gaat hij dan knipperen en uiteindelijk na een sec. of 15 is hij weer beschikbaar. Iemand enig idee wat dit is, en of het normaal is ?
Ja, dit is normaal, de hd moet evengoed opgestart worden, ook al is hij continue aangesloten. Door de WD TV uit te zetten wordt de HD ook 'uitgeworpen', dit heeft dus hetzelfde effect als het verwijderen van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

maar hij ziet dus even zijn mappenlijst, als ik het goed begrijp. dus dan zou hij op het begin wel aan moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
Rub3s schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:17:
maar hij ziet dus even zijn mappenlijst, als ik het goed begrijp. dus dan zou hij op het begin wel aan moeten staan?
Oja, is op zich wel opmerkelijk. Die 15 seconden heeft volgens mij iedereen. Die mappenstructuur zou ik niet kunnen verklaren, heb ik zelf ook nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Vindt het langzaam tijd worden voor een update! Wordt ongeduldig! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:37
henkna schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:32:
Ongeduldig ben ik niet. Benieuwd wel: er zijn weer een aantal zaken die moeten worden gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Windom Earle schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:12:
[...]

Oja, is op zich wel opmerkelijk. Die 15 seconden heeft volgens mij iedereen. Die mappenstructuur zou ik niet kunnen verklaren, heb ik zelf ook nog nooit gezien
laat ik nu net vandaag ook een trotste bezitter zijn van de WD TV.... wat een heerlijk apparaat maar goed
wel wat problemen nog

-de 15 seconden heb ik ook last van
-afstandsbediening ''tript'' als een gek... d.w.z. als je dus 1x naar links drukt hij continu door blijft gaan dat soort ongein allemaal
-ondertiteling kiezen gaat zwaar irritand gezien er niet bij staat welke taal je geselecteerd hebt!

verder ben ik zeer te spreken over de WD TV echt een top apparaatje nu maar hopen dat ze hun best blijven doen met de firmware's! >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 22-01-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkna schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:32:
De vorige firmware was een maand geleden. En natuurlijk met de vakanties ertussen
Maar goed, volgens hun zou firmware 2 deze maand klaar zijn. Ik wacht nog alvorens ik eentje koop.

Moet toch echt wat dingen gefixed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Perkouw schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:49:
[...]
.............
-afstandsbediening ''tript'' als een gek... d.w.z. als je dus 1x naar links drukt hij continu door blijft gaan dat soort ongein allemaal
..................
Bekend probleem; dat komt door de bluspost van de brandweer........... _/-\o_ :> :P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Laatst online: 10-09 15:07
Schimanski schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:40:
Ik zou graag willen weten of jullie de WDTV op AUTO instellen of zetten jullie hem op een bepaalde resolutie voor bv een 1080P 24 film!?
De auto stand geeft bij mij vaak een schokkerig beeld. Op 60Hz (720p/1080i) gaat het meestal vloeiender. Het zal wel komen doordat mijn HD-ready TV geen 24p ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:40:
[...]

Bekend probleem; dat komt door de bluspost van de brandweer........... _/-\o_ :> :P _/-\o_
Onzin, niet naar luisteren, dat is de grootste larie die er is.

Dat je AB raar reageert, komt door infrared "noise".

Dit is echt super simpel op te lossen.
Heb je nog en zilver hoesje waar bijv. een geluidskaart in heeft gezeten.
Bind die eens strak om je WD TV met een elastiekje en voila ik weet haast zeker dat je AB dan beter reagert.

Als je er zeker van bent, dan kan je deze tweak uitvoeren:

Bij mij hielp dit echt enorm!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Damn, gisteren wilde ik The Wrestler kijken (AVI), na 7min. springt ie doodleuk weer naar het begin... pffff... geen idee wat dat nu weer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:20:
[...]

............
Spuit11 !!

Waarom denk je dat er smileys achter staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een manier gevonden om de xvid4psp procedure beschreven bij loneranger 56 uit te voeren op mac os x? Heb quicktime pro/flip4mac, visualhub e.d allemaal geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Of komt er binnenkort misschien nog een firmware upgrade uit die wel wma 9/10 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Speelt de WD TV inmiddels al WMV HD af? ik heb ergens iets gehoord dat die problemen had met het geluid... en hoe zit het met dvd-menu's worden deze nu weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:47
ind0mi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:42:
Speelt de WD TV inmiddels al WMV HD af? ik heb ergens iets gehoord dat die problemen had met het geluid... en hoe zit het met dvd-menu's worden deze nu weergegeven?
Nee dat werkt nog niet, schijnt wel 1 van de punten te zijn die in 1 van de volgende firmware updates opgelost dient te worden. (sure hope so)
Dat is samen met het weergeven van thumbnails van videobestanden het enige wat ik nog opgelost wil zien, verder ben ik 100% tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

sjekneck schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:57:
[...]

Nee dat werkt nog niet, schijnt wel 1 van de punten te zijn die in 1 van de volgende firmware updates opgelost dient te worden. (sure hope so)
Dat is samen met het weergeven van thumbnails van videobestanden het enige wat ik nog opgelost wil zien, verder ben ik 100% tevreden.
Ah ok! :D dan wacht ik het nog ff af... bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
leveringsproblemen.....

Had vorige week bij dynabyte een WD TV besteld. Op de site stond levering binnen 3 dagen.....
Vandaag maar eens gebeld want zag op hun site ineens staan:

Verwacht op: 10-04-2009
APRIL !!

Nog meer mensen deze ervaringen? Wil 'm wel ergens anders bestellen maar ja.... wie zegt me dat ze daar op voorraad zijn...

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een levering in april zou ik persoonlijk annuleren. Hoewel er problemen zijn met het leveren van de WD TV, lijkt het me niet verstandig om hem 3 maanden van tevoren te bestellen. Wie weet wat voor ontwikkelingen op het gebied van mediaspelers zullen plaatsvinden in die 3 maanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik heb iets vreemds, ik heb de laatste firmware.
nu heb ik the mentalist opgenomen via hd en daarvan 4 series in een .iso gezet maar de WDTV speelt alleen de 1e serie af. de andere ziet ie niet eens.
meer mensen hier last van?

en ja graag die thumbnail ondersteuning. maar misschien nog liever dvd ondersteuning van een .iso of vob.

als anderen de ervaring hebben dat andere vormen van .iso werken hoor ik het graag. misschien dat .img werkt?

ik had die van mij besteld bij mycom een tijd geleden dus nog voor de prijs van toen. kwam maandag binnen en dus ook gekregen voor de prijs van 1 maand geleden. in plaats 20 euro duurder.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik ga zo ook 1 halen, met een externe HD. Welke externe HD is aan te raden icm de player? Het liefst heb ik er een 2,5 inch bij, zonder externe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
DJH schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:54:
Ik ga zo ook 1 halen, met een externe HD. Welke externe HD is aan te raden icm de player? Het liefst heb ik er een 2,5 inch bij, zonder externe voeding.
WDME5000TE b.v. (of in een ander leuk kleurtje)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Tekn0z schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:58:
[...]

WDME5000TE b.v. (of in een ander leuk kleurtje)
Dankje, ik ga dan voor de 250 gb, black :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb op 7-01 het bij routershop.nl besteld. Levertijd was geschat op 2 weken of meer. Dus ik vandaag live chat met zo een medewerker vragen: is er al een duidelijkere levertijd

'Ja wij verwachten hem midden februari '

Ok duurt nog wel even. Krijg ik 3 uur lateren een mail:

Overzicht van de verzonden producten:
1 x WDAVP00BE Western Digital WDAVN00 TV HD Mediaplayer met HDMI & USB

Morgen in huis :D LOL

Overigens vroeg ik mij wat af mbt het aansluiten van een schijf: Als je een schijf aansluit die continu wordt aangesproken om een film af te spelen, wordt er warmte gegenereerd. Hebben mensen tot nu toe last gehad van schijven die te warm werden en gingen haperen? Wil namelijk een WD MyBook 1Tb erbij kopen maar die is een plastic casing. Me dunkt dat een ijzeren casing (á la Lacie) betere warmte afgifte heeft. Of valt dit allemaal wel mee ? :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:20:
[...]

Dat je AB raar reageert, komt door infrared "noise".

Dit is echt super simpel op te lossen.
Heb je nog en zilver hoesje waar bijv. een geluidskaart in heeft gezeten.
Bind die eens strak om je WD TV met een elastiekje en voila ik weet haast zeker dat je AB dan beter reagert.

Als je er zeker van bent, dan kan je deze tweak uitvoeren:

Bij mij hielp dit echt enorm!!!
Ach het moet gewoon werken zoals ik het gekocht heb.... dus om het nou zelf op te gaan lossen nee dank je dat mogen zij doen haha :-) (anders sloop ik het ook nog is ongetwijfeld)

ondertiteling kiezen is ook erg zuur dat je niet ziet welke taal je nou te pakken hebt hopenlijk fixen ze dit ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:07:
Overigens vroeg ik mij wat af mbt het aansluiten van een schijf: Als je een schijf aansluit die continu wordt aangesproken om een film af te spelen, wordt er warmte gegenereerd. Hebben mensen tot nu toe last gehad van schijven die te warm werden en gingen haperen? Wil namelijk een WD MyBook 1Tb erbij kopen maar die is een plastic casing. Me dunkt dat een ijzeren casing (á la Lacie) betere warmte afgifte heeft. Of valt dit allemaal wel mee ? :)
ik heb een WD 1Tb Mybook aangesloten, gaat prima. het ding wordt natuurlijk wel warm, maar niet zo extreem dat de HD gaat haperen of dat het plastic gaat smelten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Nou had ik dit ding in december bij Azerty besteld, die me na een tijdje mailden dat hij voorlopig niet leverbaar zou zijn. Heb ik hem geannuleerd en besteld bij MNM Computers ('1 tot 7 dagen'). Is dat inmiddels twee weken geleden en beweert Azerty nu het ding weer op voorraad te hebben. Van MNM nog niks gehoord, ook niet op een mailtje dat ik ze twee dagen geleden heb gestuurd waarin ik vraag of ze al meer weten. Het is net als wanneer je in de supermarkt staat, de andere kassarij gaat altijd vlotter. :p

Volgende keer wandel ik wel weer naar de MediaMarkt. :( :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinobird
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 10:35
ik heb hem bij maxict besteld, stond voor het weekend heel even in de pricewatch voor een lage prijs (87 euro dacht ik) maar is er nu weer uit verdwenen. Op het moment van bestellen geen voorraad maar wat ik vernomen had is dat er in korte tijd overal weer genoeg beschikbaar zullen zijn dus de gok maar genomen. Vandaag bij maxict is ie weer op voorraad dus ik verwacht hem binnenkort ook in huis te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:27:
Nou had ik dit ding in december bij Azerty besteld, die me na een tijdje mailden dat hij voorlopig niet leverbaar zou zijn. Heb ik hem geannuleerd en besteld bij MNM Computers ('1 tot 7 dagen'). Is dat inmiddels twee weken geleden en beweert Azerty nu het ding weer op voorraad te hebben. Van MNM nog niks gehoord, ook niet op een mailtje dat ik ze twee dagen geleden heb gestuurd waarin ik vraag of ze al meer weten. Het is net als wanneer je in de supermarkt staat, de andere kassarij gaat altijd vlotter. :p

Volgende keer wandel ik wel weer naar de MediaMarkt. :( :p
wat betreft MNM daar heb ik dus een toslink kabeltje besteld voor de WD TV hun hadden een lage prijs/lage verzending en hij was op voorraad wat wil je nog meer! direct via ideal betaald en na 4 dagen nog steeds niks....
daar ga ik dus niet nog een keer bestellen als het me zo'n klein miezerig kabeltje al fout gaat ..pfftt.....ach weer wat geleerd (jij dus ook haha) gewoon niet meer daar bestellen ;-)

Edit: krijg nu net een mail om 17:06 van MNM (2 min na het posten van dit bericht :o )
Goedemiddag,

Er was iets vertraging in die zin dat onze frankeermachine kuren had en we 2 dagen niet hebben kunnen frankeren.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle van Rooij
ontopic:

het kan dat het ''het'' afstandsbedienings probleem is maar als je foto's bekijkt en dan op volgende drukt wil dat nog wel is niet gaan of het duurt lang.......(foto's zijn ook niet extreem groot overigens 3,5 MB oid)

enfin : iemand bekend met dit probleem ?

[ Voor 30% gewijzigd door Perkouw op 22-01-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

In the house :) heb em nu aangesloten via HDMI op mijn Samsung LCD. Meteen HD content testen natuurlijk. Ik had nog een MKV sample file, als ik die afspeel geeft de player wel aan audio: digital. Maar hoor niks :( Moet ik soms de audio tulpstekkers ook nog aansluiten op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
DJH schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:30:
In the house :) heb em nu aangesloten via HDMI op mijn Samsung LCD. Meteen HD content testen natuurlijk. Ik had nog een MKV sample file, als ik die afspeel geeft de player wel aan audio: digital. Maar hoor niks :( Moet ik soms de audio tulpstekkers ook nog aansluiten op de tv?
Dat is één van de 'problemen' die de WD nog heeft. 'Audio: digital' geeft aan dat het geluidssignaal digitaal door wordt verzonden aan de TV via HDMI. Je TV kan waarschijnlijk dit signaal (meestal DTS) niet decoderen, een receiver echter wel. Dus zul je op een TV geen geluid krijgen en op een receiver wel. In de startpost staan enkele hulptools om DTS te decoderen naar AC3. Die van popcorn werkt bij mij het beste.

Dat is dus één ding, samen met WMA pro audio wat nog mist in de ondersteuning van het apparaat qua geluid.

Ik heb overigens nog iets anders dat raar is: als ik de HDD aansluit duurt het meestal een minuut voordat hij de HDD pakt. Daarbij komt soms nog eens dat hij in de folders geen media kan vinden :? Gevolg: ik moet het systeem resetten, duurt het weer een minuut voordat de hdd gepakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
masser120 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:17:
[...]

Ik heb overigens nog iets anders dat raar is: als ik de HDD aansluit duurt het meestal een minuut voordat hij de HDD pakt. Daarbij komt soms nog eens dat hij in de folders geen media kan vinden :? Gevolg: ik moet het systeem resetten, duurt het weer een minuut voordat de hdd gepakt wordt...
als ik het goed begrijp heb je hetzelfde probleem zoals ik en meerdere mensen >> HD in de WD TV vervogelns zet je de WD TV aan en word gezegt ''no media device'' (iets in die geest) en dan moet je dus wachten... wachten... wachten... en voilá ineens staat hij erbij en werkt hij prima enfin dat probleem heb ik dus

hopen dat er snel een nieuwe firmware komt met veel oplossingen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Rhinobird schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:53:
ik heb hem bij maxict besteld, stond voor het weekend heel even in de pricewatch voor een lage prijs (87 euro dacht ik) maar is er nu weer uit verdwenen. Op het moment van bestellen geen voorraad maar wat ik vernomen had is dat er in korte tijd overal weer genoeg beschikbaar zullen zijn dus de gok maar genomen. Vandaag bij maxict is ie weer op voorraad dus ik verwacht hem binnenkort ook in huis te hebben :)
ik wilde hem eerst ook bij maxict bestellen, maar dat was niet zo'n succes. Daarna gelukkig nog bij alternate kunnen bestellen voor de 'oude' prijs van 91,- :*)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Nog een weetje: Video codec Sorenson 3 (.mov) wordt ook niet ondersteund. Lynda tutorials zijn vaak in deze codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinobird
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 10:35
amahusu schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:29:
[...]

ik wilde hem eerst ook bij maxict bestellen, maar dat was niet zo'n succes. Daarna gelukkig nog bij alternate kunnen bestellen voor de 'oude' prijs van 91,- :*)
Oke, ik moet toegeven dat ik ook niet eerst bij de webshop reviews heb gegeken. Er zijn er nu wel meer dan 200 op voorraad en ik ben tot volgende week niet in de gelegenheid om pakketjes aan te nemen. Hopelijk is dat lang genoeg om toch mijn bestelling op te sturen. Ik wacht geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het zat met films die het niet doen.

Als iemand interesse heeft voor mijn wd hd met bon..
mail: Ralph-sAPENSTAARTJEisdebaas.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:18:

ben ik toch wel benieuwd naar wat voor films het allemaal niet doen bij jou..... :?
hier heeft hij alles nog afgespeeld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 14:55
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:18:

Denk dat dat meer ligt aan de source waar je je HD-materiaal vandaan haalt dan aan de WD TV.
Al die beunhaas-craprips werken vast de helft van de tijd niet nee, fatsoenlijke scene-rips werken hier vlekkeloos en heb er nog geen 1 gehad die problemen had :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

helemaal mee eens. ik had in totaal met 1 .mkv problemen, en die gaf ook al problemen met vlc (op de pc moest ik het beeld via wmp doen en het geluid via vlc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe wat ik allemaal lees vindt ik het nog steeds moeilijk om een keuze te maken welke te kopen

zit eingelijk te wachten totdat wd hdtv ook de dvd menu van iso vob/ts goed weergeeft
ben benieuwd wanneer er weer een firm update komt

tot die tijd wacht ik nog effe met bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
Gewoon kopen! Geweldig apparaat! Ok ben wat aangeschoten en enthousiast maar ik ben echt super tevreden met die kleine rakker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Crusher77 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:17:
[...]

Denk dat dat meer ligt aan de source waar je je HD-materiaal vandaan haalt dan aan de WD TV.
Al die beunhaas-craprips werken vast de helft van de tijd niet nee, fatsoenlijke scene-rips werken hier vlekkeloos en heb er nog geen 1 gehad die problemen had :X
En hoe kan je zien of je een crap rip of een fatsoenlijke rip hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 zaken om op te letten bij mkv's:

met Mediainfo kun je zien hoeveel reframes de film heeft. voor een 1080p mkv mag dit niet meer zijn dan 5. als het meer is dan heb je dus een 'crap' rip. je kan middels een conversieslag het aantal reframes verlagen, maar dit duurt vreselijk lang. het is praktisch gezien handiger om te wachten tot je een mkv tegen komt die wel goed is geript.

verder, als de audio in DTS formaat is (kun je ook met Mediainfo zien) dan kun je dit alleen maar horen als je een DTS decoder hebt. heb je die niet, dan zul je de audio moeten converteren naar AC3 via 1 van de eerdergenoemde tools.

voor de rest heb ik geen echte problemen gemerkt met de WD TV.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Laatst online: 05-09 11:21
Voor mensen die hem nu nog willen bestellen en problemen hebben bij andere winkels ivm voorraad!
Bij Alternate is de prijs nu 99 euro, en op voorraad, heb hem zelf gisteren binnen gekregen ( maandag besteld voor helaas 119,95, beetje zuur dat het ineens 20 euro goedkoper is... )...

iig wel even bellen of het idd nog steeds op voorraad is!

Las ook levering maart / april.... dat lijkt me een beetje overdreven! andere bron zie ik dat 9 februari er weer een levering komt....

Van het weekend ga ik met het apparaat aan de gang, en kijken met de rips die ik heb hoeveel het er echt niet doen, ik verwacht dat het meevalt, veel werk om dingen om te zetten is het ook niet. ga iig wel even updaten naar de laatste firmware voor ik uberhaupt iets doe :P

[ Voor 5% gewijzigd door GrandPuba op 23-01-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 launch heeft hem ook :) Nu op voorraad voor 107 euro inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:15:
4 launch heeft hem ook :) Nu op voorraad voor 107 euro inclusief verzendkosten.
Dat wilde ik net posten, ik ga hem daar ophalen (werk in de buurt), kosten dan 102,50 :D

Edit:
weet iemand het stroomverbruik, ik kan het niet vinden. Ik koop hem naast mijn PS3 omdat die te veel stroom verbruikt, wil even weten hoeveel ik er op vooruit ga.

[ Voor 23% gewijzigd door Svennie op 23-01-2009 12:48 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 18:37
Gisteren heb ik een WD TV Media Player gekocht. Helaas heb ik hier een probleem mee. De WD TV schakelt steeds naar de composiet mode i.p.v. HDMI.

Tijdens het opstarten is er heel even beeld op de HDMI uitgang, maar daarna alleen nog maar op de composiet uitgang. Als ik handmatig switch naar HDMI komt er ook heel even beeld, maar dan schakelt het apparaat ook weer snel terug naar composiet. (Ook al kies ik voor de optie om de nieuwe instellingen te bewaren.)

Ik heb al de laatste versie van de firmware (1.01.02) erop gezet en een hard en soft reset gedaan maar dat helpt niet. Ook als ik alleen de HDMI kabel aansluit en niet de composiet kabel krijg ik geen beeld.

Ik heb een workaround gevonden waarmee ik vreemd genoeg wel beeld heb via HDMI:
- Bij het overschakelen naar HDMI moet ik dan niet kiezen voor “Auto” maar voor “1080i”, de hoogste resolutie die mijn HDReady TV aankan.
- Vervolgens moet ik na het overschakelen snel het Settings scherm verlaten
- Het Settings scherm geeft nu aan dat de composiet uitgang wordt gebruikt, maar de WD TV blijft nu wel in de HDMI modus.
- Zodra de WD TV uit en aangezet wordt komt deze weer opnieuw in de composiet mode.

De workaround is dus geen werkbare oplossing, maar wellicht geeft dat wel aan waar het probleem zit? Misschien ondersteunt de WD TV via HDMI lagere resoluties dan 1080p niet goed?

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en vooral of iemand een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:44:
2 zaken om op te letten bij mkv's:

met Mediainfo kun je zien hoeveel reframes de film heeft. voor een 1080p mkv mag dit niet meer zijn dan 5. als het meer is dan heb je dus een 'crap' rip. je kan middels een conversieslag het aantal reframes verlagen, maar dit duurt vreselijk lang. het is praktisch gezien handiger om te wachten tot je een mkv tegen komt die wel goed is geript.

verder, als de audio in DTS formaat is (kun je ook met Mediainfo zien) dan kun je dit alleen maar horen als je een DTS decoder hebt. heb je die niet, dan zul je de audio moeten converteren naar AC3 via 1 van de eerdergenoemde tools.

voor de rest heb ik geen echte problemen gemerkt met de WD TV.
Duidelijke uitleg, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
had ik eerst ook maar nadat ik hem in die resolutie had gezet en de compsite eruit werkt het egwoon. nu autu nog niet geprobeerd. maar ik moest eerst via composite de wdtv in hdmi zetten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
raydekok schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:52:
had ik eerst ook maar nadat ik hem in die resolutie had gezet en de compsite eruit werkt het egwoon. nu autu nog niet geprobeerd. maar ik moest eerst via composite de wdtv in hdmi zetten.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar hij gaat dan bij mij toch weer naar composite mode. Wat voor type TV heb jij? Ik heb een Sony Bravia HDReady. Heb jij misschien wat linkjes met weer info? Ik kan er niet veel over vinden, terwijl waarschijnlijk veel mensen last van dit probleem moeten hebben.
De enige link die ik kan vinden is:
http://www.avsforum.com/a...6&p=15453848#post15453848

Kan het probleem misschien pas met een latere firmware geïntroduceerd zijn? Kan ik nog terug naar een vorige firmware en is dat zonder risico?

Ik heb contact gehad met de winkel (Alternate) en ik mag hem terugbrengen als die kapot is. Maar dan zal je net zien dat als zij hem testen dat het wel werkt omdat ze met een ander scherm testen.

Ik heb mijn probleem ook naar WD Support gestuurd, ik ben benieuwd naar hun reactie. Ik hoop dat het te fixen is met een nieuwe firmware... Anders heb ik niets aan dit apparaat, want met composite ziet het beeld er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Ben benieuwd welke resolutie setting jullie gebruiken

Heb hem nu vastgezet op 1080p @ 60hz.

Heeft dit nadelen of kan je beter de 'auto' stand gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ik heb sinds vandaag ook de WD HD player.. welke externe HD raden jullie aan wanneer ik 1 TB wil ?
waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
nou lees dit topic eens (globaal) door en worden verschillende aangeraden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:39:
tot nu toe wat ik allemaal lees vindt ik het nog steeds moeilijk om een keuze te maken welke te kopen

zit eingelijk te wachten totdat wd hdtv ook de dvd menu van iso vob/ts goed weergeeft
ben benieuwd wanneer er weer een firm update komt

tot die tijd wacht ik nog effe met bestellen
Ik denk dat dit een verstandige keus is. Ik heb de WD HD-TV inmiddels weer verkocht. Persoonlijk(!) was ik er niet tevreden over, ik ben toch voor een wat duurdere mediaspeler gevallen die teminste doet wat ik er van verwacht... Misschien als dit model ooit uitontwikkeld is dat ik er nog een koop voor op de slaapkamer ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvalks schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat dit een verstandige keus is. Ik heb de WD HD-TV inmiddels weer verkocht. Persoonlijk(!) was ik er niet tevreden over, ik ben toch voor een wat duurdere mediaspeler gevallen die teminste doet wat ik er van verwacht... Misschien als dit model ooit uitontwikkeld is dat ik er nog een koop voor op de slaapkamer ofzo..
ben wel benieuwd welke je nu genomen hebt!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Franckey schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:20:
[...]

Ik heb dat ook geprobeerd, maar hij gaat dan bij mij toch weer naar composite mode. Wat voor type TV heb jij? Ik heb een Sony Bravia HDReady. Heb jij misschien wat linkjes met weer info? Ik kan er niet veel over vinden, terwijl waarschijnlijk veel mensen last van dit probleem moeten hebben.
De enige link die ik kan vinden is:
http://www.avsforum.com/a...6&p=15453848#post15453848

Kan het probleem misschien pas met een latere firmware geïntroduceerd zijn? Kan ik nog terug naar een vorige firmware en is dat zonder risico?

Ik heb contact gehad met de winkel (Alternate) en ik mag hem terugbrengen als die kapot is. Maar dan zal je net zien dat als zij hem testen dat het wel werkt omdat ze met een ander scherm testen.

Ik heb mijn probleem ook naar WD Support gestuurd, ik ben benieuwd naar hun reactie. Ik hoop dat het te fixen is met een nieuwe firmware... Anders heb ik niets aan dit apparaat, want met composite ziet het beeld er niet uit.
Waarom heb je uberhaupt de composite aangesloten als ik vragen mag? Ik heb bij mij vanuit de doos enkel de hdmi kabel erop gedaan en vervolgens nooit wat mee gehad. Denk eerlijk gezegd dat zolang er een stekker op composite zit de WDHD een voorkeur geeft aan die output zeker op auto stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:56:
[...]

ben wel benieuwd welke je nu genomen hebt!!?
Ik ben voor de Conceptronics Grab’n’GO Full HD Media player gegaan.. Daarnaast had ik nog een Tvix 6500 (met HD onboard) maar ik wilde nog een 'stille' mediaplayer en dat is nu de Conceptronics geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
Svennie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:24:
[...]

weet iemand het stroomverbruik, ik kan het niet vinden. Ik koop hem naast mijn PS3 omdat die te veel stroom verbruikt, wil even weten hoeveel ik er op vooruit ga.
Ik zat op 5 Watt bij het kijken naar een DivX filmpje vanaf een usb stick.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
sjekneck schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Waarom heb je uberhaupt de composite aangesloten als ik vragen mag? Ik heb bij mij vanuit de doos enkel de hdmi kabel erop gedaan en vervolgens nooit wat mee gehad. Denk eerlijk gezegd dat zolang er een stekker op composite zit de WDHD een voorkeur geeft aan die output zeker op auto stand.
er zijn nog mensen met breedbeeld tv oude de oude tijd. Heb dr nog eentje voor prikkie in 2005 gekocht. 100hz Sony werkt heerlijk dus ook ik zal vanmiddag mn nieuwe WD nog via composite aansluiten. Als mn oude kast mee stopt dan uiteraard over op HDMI en FullHD tv. Hoop dat composite of oude beeldbuis beter uitziet dan op LCD. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

@ al die mensen die problemen hebben met het afspelen van HD content: ik ben erg benieuwd waar jullie je films vandaan halen. Ik heb zelf sinds begin december zo'n 30 720/1080p films gedownload en met slechts 1'tje een probleem gehad (haperend geluid).

Ik denk dat de problemen die jullie hebben niet zijn toe te schrijven aan de WD TV speler, maar aan de 'rotzooi' die jullie downloaden. In veel gevallen zal het waarschijnlijk geen hol uitmaken of je dan een andere mediaspeler aanschaft, als de bron crappy is dan zal bijvoorbeeld een NMT echt geen wonderen kunnen verrichten.

Ik kan me wel vinden in de klachten omtrent de user interface en de ondersteuning van bepaalde videoformaten, maar in 9 van de 10 gevallen betreft het hier een videoformaat waarvan WD van te voren al heeft aangegeven dat deze niet worden ondersteund.

En aan al die mensen die vinden dat de WD TV 'te moeilijk in gebruik is' of 'niet doet wat ik wil' en willen overstappen naar een NMT: maak je borst maar alvast nat, want makkelijker dan de WD TV gaat het niet worden ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
sjekneck schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Ik heb composite kabel pas aangesloten nadat ik met HDMI geen beeld kreeg. Maar er schijnen dus niet veel mensen te zijn met de problemen die ik heb?
Nu vraag ik mij af: is mijn exemplaar toevallig defect of is de combinatie met mijn TV een slechte match?
Ik heb een Sony Bravia HD Ready die max 1080i ondersteunt. Mijn TV kan dus geen 1080p weergeven.
Heeft iemand de WD TV met HDMI werkend op een TV die max 1080i aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Franckey schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:23:
[...]

Ik heb composite kabel pas aangesloten nadat ik met HDMI geen beeld kreeg. Maar er schijnen dus niet veel mensen te zijn met de problemen die ik heb?
Nu vraag ik mij af: is mijn exemplaar toevallig defect of is de combinatie met mijn TV een slechte match?
Ik heb een Sony Bravia HD Ready die max 1080i ondersteunt. Mijn TV kan dus geen 1080p weergeven.
Heeft iemand de WD TV met HDMI werkend op een TV die max 1080i aan kan?
Ik heb zelf ook een Sony Bravia Hd ready die max 1080i ondersteunt. Werkt gewoon goed, nog geen enkel probleem gehad met de verbinding. HDMI naar WDTV en naar gewone TV en had meteen beeld op AV-6 (de hdmi input AV). Onder het 6-hdmi icoontje staat 1080i/50. Daar heb ik mijn WDTV later ook op ingesteld. Die composite kabel ligt al ergens die in de garage.

Mijn enige probleem: De WDTV kon een .mkv niet afspelen die hij 10 minuten daarvoor wel kon afspelen. Even een restart loste dat probleem op.

Tip: Als je de WDTV binnen heb, meteen upgraden naar de nieuwste (1.01.02 bij mijn weten) firmware. Lost weer wat kleine dingetjes op en voorkomt irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

amahusu schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:53:
@ al die mensen die problemen hebben met het afspelen van HD content: ik ben erg benieuwd waar jullie je films vandaan halen. Ik heb zelf sinds begin december zo'n 30 720/1080p films gedownload en met slechts 1'tje een probleem gehad (haperend geluid).

Ik denk dat de problemen die jullie hebben niet zijn toe te schrijven aan de WD TV speler, maar aan de 'rotzooi' die jullie downloaden. In veel gevallen zal het waarschijnlijk geen hol uitmaken of je dan een andere mediaspeler aanschaft, als de bron crappy is dan zal bijvoorbeeld een NMT echt geen wonderen kunnen verrichten.

Ik kan me wel vinden in de klachten omtrent de user interface en de ondersteuning van bepaalde videoformaten, maar in 9 van de 10 gevallen betreft het hier een videoformaat waarvan WD van te voren al heeft aangegeven dat deze niet worden ondersteund.

En aan al die mensen die vinden dat de WD TV 'te moeilijk in gebruik is' of 'niet doet wat ik wil' en willen overstappen naar een NMT: maak je borst maar alvast nat, want makkelijker dan de WD TV gaat het niet worden ;)
Nou, heb zelf een hele collectie HDWMV content. Omdat ik een 360 heb. De WDTV maakt het wat makkelijker om die content af te spelen, ware het niet dat daarvan de audio niet wordt ondersteund. Erg jammer. Hopelijk komt dit binnenkort in een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DJH schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:04:
[...]

Nou, heb zelf een hele collectie HDWMV content. Omdat ik een 360 heb. De WDTV maakt het wat makkelijker om die content af te spelen, ware het niet dat daarvan de audio niet wordt ondersteund. Erg jammer. Hopelijk komt dit binnenkort in een update..
ook jouw argument gaat niet op: had je vooraf kunnen weten..............maar wie weet met een volgende fw update.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

kaajee schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:18:
[...]

ook jouw argument gaat niet op: had je vooraf kunnen weten..............maar wie weet met een volgende fw update.........
Dat klopt idd. Ik had me beter moeten inlezen. Maar ach, het is nog niet een te erg gebrek om hem weer in te ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee, met de huidige schaarste is er nog een aardig centje te verdienen wellicht........... :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
Vanx schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:33:
[...]
Ik heb zelf ook een Sony Bravia Hd ready die max 1080i ondersteunt. Werkt gewoon goed, nog geen enkel probleem gehad met de verbinding. HDMI naar WDTV en naar gewone TV en had meteen beeld op AV-6 (de hdmi input AV). Onder het 6-hdmi icoontje staat 1080i/50. Daar heb ik mijn WDTV later ook op ingesteld. Die composite kabel ligt al ergens die in de garage. ...
Erg bedankt voor deze reactie! Dat betekent dus waarschijnlijk dat mijn exemplaar defect is. Ik ga hem morgen proberen om te ruilen en dan komt het hopelijk goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
funrider schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:44:
[...]

er zijn nog mensen met breedbeeld tv oude de oude tijd. Heb dr nog eentje voor prikkie in 2005 gekocht. 100hz Sony werkt heerlijk dus ook ik zal vanmiddag mn nieuwe WD nog via composite aansluiten. Als mn oude kast mee stopt dan uiteraard over op HDMI en FullHD tv. Hoop dat composite of oude beeldbuis beter uitziet dan op LCD. :/
Dat bedoelde ik niet. Zat me meer af te vragen waarom iemand een composite aansluiting naast hdmi in z'n tv stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
amahusu schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:53:

Ik sluit me hier volledig bij aan. Nu ruim 50 mkv hd films en 2 vertonen geluidsstotters, en krijg zoals bekend geen geluid bij wma9 bij wmvhd bestanden, verder werkt alles 100% zonder problemen. De player zelf is het probleem echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Wat is eigenlijk het exacte verschil tussen 50hz en 60hz bij de resolutie instellingen?

Kun je deze instelling beter op 'auto' laten staan of kun je beter een vaste waarde ingeven? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik heb een sony bravia kld 32 u 4000 met de WDTV. dit werkt geweldig. hij staat op max 1080i bij 50 mhz. weet niet of ie hoger kan. heb ik niet naar gekeken. ziet er namelijk zo prima uit. maar het werkt. het kan ook zijn dat je hdmi kabel niet goed is. had ik ook de eerste keer. ik had er een van de action en nu een va de it's daar zat bij mij het verschil.

ik ben heel benieuwd naar de volgende firmware want die wil ik toch erg graag.

hoop dat ze hier mijn probleem van de meerdere series in een iso hebben opgelost. nu kan ik namelijk slechts 1 serie kijken en de laatste 3 niet, heel vervelend.

en natuurrlijk de odersteuning van iso of vob menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
Kan aan mij liggen hoor maar ik snap niet waarom iemand die iso en vob files download om te gaan kijken. Er is vast wel een andere makkelijkere file om te bekijken.
Dit is eerder een vraag en niet om iemand af te zeiken.
Dat dat dan de reden is om de WDTV te verkopen of om te ruilen snap ik niet.
Hier werkt het perfect met alles wat ik download.
En als er goede ondersteuning blijft komen dan kan het alleen maar leuker worden. :*)

En inderdaad, waarom beide kabels aansluiten??!! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik downloade vroeger altijd gewoon .avi maar dat geeft niet altijd erg mooie kwaliteit dus download ik nu gewoon de hele dvd. kan ik hem ook makkelijker branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Laatst online: 16-09 16:40

Topsecret

Got IT?

Franckey schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:31:
[...]

Erg bedankt voor deze reactie! Dat betekent dus waarschijnlijk dat mijn exemplaar defect is. Ik ga hem morgen proberen om te ruilen en dan komt het hopelijk goed... :)
Franckey,

Ik heb exact hetzelfde probleem. ik heb nog geen support call naar WD gestuurd.
Ik gebruik wel een hdmi kabel (HDMI<>DVI), omdat mijn HDready (720p) TV geen HDMI aansluiting heeft.

Ik moet dezelfde workaround als jij doen om het te laten werken op HDMI.

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
@ raydekok

Ja ik ook maar nu ik al een tijdje een mooie plasma heb is het of divx of mkv. Nu probeer ik wel voor de HD kwaliteit te gaan. Als het niet anders kan dan ga ik voor een Divx.

Misschien ga ik er wel vanuit dat iedereen hier nu een HDTV heeft. Snap ook wel dat er nog mensen zijn die op hun oude tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Schimanski schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:51:
@ raydekok

Ja ik ook maar nu ik al een tijdje een mooie plasma heb is het of divx of mkv. Nu probeer ik wel voor de HD kwaliteit te gaan. Als het niet anders kan dan ga ik voor een Divx.

Misschien ga ik er wel vanuit dat iedereen hier nu een HDTV heeft. Snap ook wel dat er nog mensen zijn die op hun oude tv kijken.
2 uitersten?? een mkv of een divx? ik ga dan voor een dvd ik ga namelijk gewoon weg niet zoveel gb verspillen voor een mkv. en op mijn 1 TB kan nog een heleboel dvd. ik heb ook al mijn muziek erop staan dat is toch ook al snel een 160 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Een kwalitatief veel betere 720p mkv is meestal evengroot als de DVD5 versie, dan weet ik toch wel wat te kiezen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen.

Hoe krijg je Coverart op je thumbnails ?

Ik stel de WD TV in op 1080p 50Hz, als ik hem dan uit en later weer aanzet staat die weer op auto (dat is bij mij 720p) is dit normaal of doe ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
Franckey schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:08:
Gisteren heb ik een WD TV Media Player gekocht. Helaas heb ik hier een probleem mee. De WD TV schakelt steeds naar de composiet mode i.p.v. HDMI.

Tijdens het opstarten is er heel even beeld op de HDMI uitgang, maar daarna alleen nog maar op de composiet uitgang. Als ik handmatig switch naar HDMI komt er ook heel even beeld, maar dan schakelt het apparaat ook weer snel terug naar composiet. (Ook al kies ik voor de optie om de nieuwe instellingen te bewaren.)

Ik heb al de laatste versie van de firmware (1.01.02) erop gezet en een hard en soft reset gedaan maar dat helpt niet. Ook als ik alleen de HDMI kabel aansluit en niet de composiet kabel krijg ik geen beeld.

Ik heb een workaround gevonden waarmee ik vreemd genoeg wel beeld heb via HDMI:
- Bij het overschakelen naar HDMI moet ik dan niet kiezen voor “Auto” maar voor “1080i”, de hoogste resolutie die mijn HDReady TV aankan.
- Vervolgens moet ik na het overschakelen snel het Settings scherm verlaten
- Het Settings scherm geeft nu aan dat de composiet uitgang wordt gebruikt, maar de WD TV blijft nu wel in de HDMI modus.
- Zodra de WD TV uit en aangezet wordt komt deze weer opnieuw in de composiet mode.

De workaround is dus geen werkbare oplossing, maar wellicht geeft dat wel aan waar het probleem zit? Misschien ondersteunt de WD TV via HDMI lagere resoluties dan 1080p niet goed?

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en vooral of iemand een oplossing weet.
Nou, ik heb zojuist zowel de WD TV als de HDMI kabel omgeruild, maar ik heb nog steeds precies hetzelfde probleem! Ik baal hier dus heel erg van. Ik hoop dat WD snel met een oplossing komt anders wil ik alles terugbrengen, maar dan heb ik dus geen Media Player... :(
Ik hoop stiekem nog dat een van jullie dit probleem ook had maar het goed heeft kunnen oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Franckey schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:25:
[...]

Nou, ik heb zojuist zowel de WD TV als de HDMI kabel omgeruild, maar ik heb nog steeds precies hetzelfde probleem! Ik baal hier dus heel erg van. Ik hoop dat WD snel met een oplossing komt anders wil ik alles terugbrengen, maar dan heb ik dus geen Media Player... :(
Ik hoop stiekem nog dat een van jullie dit probleem ook had maar het goed heeft kunnen oplossen....
edit: sorry ik moet even beter lezen, je had dus composiet pas aangesloten nadat HDMI het niet deed. Dan nog zou ik het de oplossing zoeken bij het HDMI kabeltje en niet gaan kloten composiet. Weet je zeker dat je hdmi kabel of de ingang op je tv niet brak is? Want aan de wd tv zelf ligt het klaarblijkelijk niet, je tv zou het gewoon aan moeten kunnen (gezien de ervaringen van iemand met dezelfde tv), dus het of je tv is brak of de hdmi kabel.

[ Voor 47% gewijzigd door amahusu op 24-01-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g7142h01
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-01-2023
Moet je in je TV niet aangeven hoe Ext 1,2,3,4 aangestuurd worden? Zoek het daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Ha, ik heb hem binnen via Alternate. Gistermiddag besteld, vanochtend binnen.

Maar goed, het is een mooi stuk speelgoed. Op mijn oude CRT-tv ziet het beeld er nog best aardig uit via composite. Heb de laatste firmware erop gezet. Zoals de anderen heb ik ook last van de vertraging in ondertiteling, maar soit.

Het enige probleem dat ik heb, is dat, zelfs als ik bij Settings bij Video de instelling op 'repeat all' zet, hij na een file afgespeeld te hebben, hij automatisch weer naar de folderview gaat. Bij muziek gaat het wel goed, gaat hij automatisch door naar de volgende file. Ook als ik bij Video handmatig via Option hem op 'repeat all' zet, gaat het wel goed. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik ha ddit eerst ok dat hij het via HDMI niet deed. nu had ik het volgende gedaan.

eerst via composiet (HDMI had ik er ook al in zitten) aangesloten. in het menu van de WDTV de hdmi ingesteld op de juiste resolutie (belangrijk omdat auto misschien wel eens te hoog zou kunnen zijn voor jou tv) daarna op de WDTV overschakelen naar hdmi en dan op je tv ook naar de juiste hdmi poort. dit werkte voor mij mijn tv zocht en vond. ik trok de composiet eruit en sindsdien werkt de boel.

ik kan me niet voorstellen dat het aan de WDTV ligt. wat voor TV heb je? misschien dat daar iets in zit. wat kan die max aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Deze leuke kastje zijn gewoon te populair damn
Gister op Komplett stond er 45 op voorraad, kijk ik de volgende dag ff zijn er nog maar 29 op voorraad
http://www.komplett.nl/k/...16-4120-B558-4372AB05E9D1
Eerst waren ze min 85 eur nu min 100 eur niet zo leuk voor mij
Want ik wacht eigenlijk tot Films thumbnails kunnen laten zien want ik wil graag movie posters
Maar ik ga er denk toch maar alvast eentje kopen en hopen op een leuke firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aolsthoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-08 15:11
Vanmiddag naar BCC gereden, en daar stond er gewoon nog 1. Super apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
aolsthoo schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:21:
Vanmiddag naar BCC gereden, en daar stond er gewoon nog 1. Super apparaatje.
Echt waar, ik heb het nog nooit bij BCC gezien en op de website staat hij al uit voorraad sinds hij op de website staat, was er een paar dagen geleden nog hadden ze 'm ook niet :( (BCC is goedkoopst en dichtbij dus wil hem echt daar kopen als ze hem daar hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met welk programma kan ik eenvoudig en het liefst snel een avi en srt-file mergen. zodanig dat de ondertitel erd hardcoded in komt te staan?
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.