[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.066 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:20
Anoniem: 278102 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:15:
[...]

Ik bedoel mijn externe harde schijf met voeding die heet werd waarop de WD media player stond... ofwel de media player werd flink opgewarmd door de hardeschijf...uit elkaar zetten dus...
Stond ook in de handleiding dat je niets op elkaar moest zetten, en overal goed wat ruimte tussen moest laten. Vandaar de Passport-standaard etc... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278102

Crusher77 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:58:
[...]

Stond ook in de handleiding dat je niets op elkaar moest zetten, en overal goed wat ruimte tussen moest laten. Vandaar de Passport-standaard etc... :/
Handleiding?? wat is dat? ;) ;) Heb inderdaad gemerkt wat een WD TV HD doet met te veel warmte...helemaal niets meer :z
Wat is die Audio Converter van Popcorn s**t als je in meer dan 1 film in een directory wilt converteren...allemaal foutmeldingen schiet niet op eigenlijk..
Ga even kijken wat SUPER allemaal kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28
Anoniem: 278102 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:33:
[...]

Ja ik zag deze lijkt mee ook een mooie! http://www.redcoon.nl/ind.../4003/Samsung_HT_A100_WT/
heeft optisch ingang mogelijkheid sluit ik de WD HD erop aan en dan zou het toch moeten werken...??of moet ik daarna weer doorlussen met hdmi naar de TV? of is dat dan voldoende?

Tnx voor de antwoorden trouwens...
Yup, gewoon tv aansluiten op HDMI en dan geluid via optical naar zo'n homecinema set. Of je gaat voor een AV-receiver en dan is het HDMI&optical naar receiver, daarna HDMI naar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helox-in-a-box schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:11:
[...]

Yup, gewoon tv aansluiten op HDMI en dan geluid via optical naar zo'n homecinema set. Of je gaat voor een AV-receiver en dan is het HDMI&optical naar receiver, daarna HDMI naar tv.
Hey tnx das duidelijk....daar kan ik zeker wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik had dit ding twee weken geleden besteld bij Azerty. Nou kreeg ik van de week een mail dat hij voorlopig niet geleverd kan worden. Weet iemand of hij ergens op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235052

Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:33:
Ik had dit ding twee weken geleden besteld bij Azerty. Nou kreeg ik van de week een mail dat hij voorlopig niet geleverd kan worden. Weet iemand of hij ergens op voorraad is?
bij divxplayer.nl is hij nog op voorraad wel 119 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:33:
Ik heb ook nog een bestelling bij Azerty staan die ik vandaag zeker ga afzeggen!! ik heb namelijk vd week gebeld met mobile-harddisk.nl ze hadden hem op voorraad voor 122 (inclusief rembours en bezorgen) ik had hem de volgende dag (gister) al binnen (binnen 24 uur!)...SUPER!!
http://www.mobile-harddis...imedia-adapter-p-681.html
Nu niet op voorraad meer gaat hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
Lordsauron schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:06:
[...]

Ik heb dit zelfde probleem gehad met Vantage Point 1080p. testen de WD steeds met deze film en wat ik ook deed, altijd schokken. maakt niet uit waar het op staat, (usb stick/HDD 2.5"/HDD3.5"). of welke instelling ik de HDMI uit zet (720p-50hz-60hz/1080p-50hz-60hz) toen maar ff een andere 1080p gepakt en helemaal geen problemen loopt helemaal soepel. wat er nou mis is met Vantage point weet ik niet maar blijkbaar vind hij het niet leuk.

en dat van 220 vind ik een vreemd verhaal idd het is gewoon 5volt de USB standaard. ik heb het probleem trouwens zelf niet ondervonden.
Zou kunnen. Wil jij eens kijken met mediainfo wat dan het verschil tussen die 2 films is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130464

zo te zien is er een nieuwe firmware release uit. informatie bij release notes ;

Version 1.01.02:
Resolved Issues:

Resolved the issue surrounding updating the firmware from a large (500GB or larger) drive, previously the WDTV™ would not recognize the updated firmware on a large drive
Known Issues:

When image is rotated 90 degrees there is some elongation in the rotated view

If the user unsafely removes an HFS+ formatted drive from the media player without using the Eject button, the drive will become read only media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Diverse films getest krijg geen enkele film werkend.

Het zijn een aantal VOB/vts files, de wd herkent ze niet als ik deze in een ISO plaats. De videostream is MPEG.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 83017 op 10-01-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 10:42

ricardo246

Life's what you make it!

Anoniem: 83017 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:14:
Diverse films getest krijg geen enkele film werkend.

Het zijn een aantal VOB/vts files, de wd herkent ze niet als ik deze in een ISO plaats. De videostream is MPEG.

Waar kan dit aan liggen?
Heb je al de laatste firmware? (v1.01.01 minimaal). Op de site vindt je ook de procedure hoe de firmware te upgraden.
Zorg ervoor dat je de dvd's ript zonder bestanden te verwijderen (ondertiteling en audio).

@rkhbsd1:
Versie 1.01.02 stelt me een beetje teleur qua inhoud.
Hopelijk komt 1.01.03 snel uit met al onze wensen erin!

[ Voor 0% gewijzigd door ricardo246 op 10-01-2009 14:26 . Reden: typo's ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Apoca

Array Technology Industry

Versie 1.01.02 is meer een bug fix welke volgens mij 2 a 3 dagen na de 1.01.01 al was uitgekomen. En is puur voor het upgraden vanaf een hdd. Geen paniek dus, de "echte" update moet dus nog komen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

ricardo246 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:24:
[...]

Heb je al de laatste firmware? (v1.01.01 minimaal). Op de site vindt je ook de procedure hoe de firmware te upgraden.
Zorg ervoor dat je de dvd's ript zonder bestanden te verwijderen (ondertiteling en audio).
Ik heb de laatste fireware, toch blijven films het niet doen. Probeer nu de optie met dvd shrink om er een iso van te maken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 10:42

ricardo246

Life's what you make it!

Anoniem: 83017 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:34:
[...]

Ik heb de laatste fireware, toch blijven films het niet doen. Probeer nu de optie met dvd shrink om er een iso van te maken/
Probeers eens DVD decrypter
Downloaden --> setup -->starten -->Klik op mode--> iso --> read.
Works for me

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:26
Waarom doen de ned. subs het bij de ene film wel en de andere niet?

Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Wat voor HDMI kabel gebruiken jullie?
En is elke HDMI kabel geschikt voor 1.3? (dus ook voor DTS full HD)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 10-01-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 18:38
De goedkoopste natuurlijk.
Een HDMI kabel is een HDMI kabel, of je er nu een van 4 of van 150 euro koopt, ze zijn even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 10:29
henkna schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:56:
Waarom doen de ned. subs het bij de ene film wel en de andere niet?

Wat kan ik hieraan doen?
Wachten tot er fatsoenlijke support kom voor het dvd formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 13:05

Topsecret

Got IT?

Mede-tweakers,

Ik heb de WD TV al twee weken in mijn bezit en als jullie vertellen is dit een geweldig apparaat, niet duur en doet zijn werk (bijna) prima.

Ik heb geen rare dingen gevonden, alleen een ''bug'' die irritant is. Ik heb een HD-ready 26 inch tv van Acer die 720p kan weergeven. Mijn tv heeft VGA, DVI, Component(+ 3 aparte ingangen voor lichtintensiteit- en kleurinformatie, volgens mij heet het YPr) en Scart.

Bijna al mijn films zijn 720p (.mkv) en af en toe heb ik een dvd als .iso. Ik heb de kwaliteit van een 720p film@composiet bekeken en dat was om te huilen. Ik heb daarom een HDMI naar DVI kabel gekocht bij MM en het werkt perfect. Het is een kabel van 2 meter waarbij aan de ene kant een HDMI aansluiting zit en aan de andere kant een DVI aansluiting. Ook heb ik direct een optische kabel gekocht om de audio door te lussen naar mijn Logitech Z-5450 met DTS Decoder.

Het volgende probleem doet zich voor: Elke keer als ik de WD TV aanzet om de nieuwe films af te spelen, moet ik de boel resetten omdat hij de HDMI naar DVI-kabel niet leuk vindt. Ik moet eerst mijn tv op AV (dus composiet) zetten en dan naar settings->audio/video gaan en voor HDMI @720p kiezen. Dan pas kan ik mijn tv overschakelen naar de dvi-ingang. Dit is niet een ramp of zo, maar het is wel een bug die WD makkelijk kan oplossen. Als alles eenmaal is ingesteld, zie je het volgende in de settings scherm van de WD TV: video output: composite en video resolution: auto. Als ik de tv weer overschakel naar composiet (AV) dan krijg je geen beeld en terug naar DVI wel beeld. Blijkbaar kan je geen HDMI<>DVI kabel gebruiken, omdat de WD TV dat niet leuk vindt. Je krijgt het wel werkend, maar hij blijft aangegeven dat je video output composiet is |:(
terwijl dat niet zo is.
Ik ga a.s. maandag deze bevinding aan WD kenbaar maken en hopelijk kunnen ze het fixen met een fw-update.

Waar kan je de WD-TV kopen? Ik heb de mijne gehaald bij de BCC in Den Haag @ €99,-
Voor de mensen die het graag willen en niet willen wachten, kijk even bij je lokale BCC-winkel. >:) , ze hebben meestal een paar in vooraad.

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx, wist niet dat BCC ze te koop heeft

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 10-01-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze mogen de response tijd van de Gui remote control wel iets opschroeven...die vertraging is redelijk irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Is er toevallig iemand die weet waarom deze ASF files het niet doen op de WDTV? Het zijn uitzendinggemist bestanden.

Algemeen
Volledige naam : F:\bb.20080422.asf
Formaat : Windows Media
Bestandsgrootte : 65,3 MiB
Duration/String : 18mn 32s
Totale bitrate : 492 Kbps
OverallBitRate_Maximum/String : 508 Kbps
Naam van film : NOS_JOURNAAL_-WON00345602 (Nederland 1, 18:00:00, Tue Apr 22 CEST 2008)
Artiest : NOS
Datum codering : UTC 2008-04-22 16:54:35.813
Waardering : none
Agility FPS : 1103626240

Video
Formaat : VC-1
Format_Profile : MP@LL
CodecID : WMV3
/ : Windows Media Video 9
/ : WMV3
Bitrate : 452 Kbps
Breedte : 320 pixels
Hoogte : 180 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Framerate : 25,000 fps
Resolutie : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.314

Audio
Formaat : WMA2
Format_Profile : L2
CodecID : 161
/ : Windows Media Audio 2
CodecID_Description : Windows Media Audio 9.1 - 48 kbps, 44 kHz, stereo 1-pass CBR
Bitrate : 48,0 Kbps
Kanaal(en) : 2 kanalen
Samplerate : 44,1 KHz
Resolutie : 16 bits

Volgens de docs zou WMV3 in een ASF container moeten worden ondersteund. WMA2 zou ook moeten werken. Iemand die kan verklaren waaronm ze het dan niet doen??

[ Voor 4% gewijzigd door berhav op 11-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48424

Hallo, weet iemand of dit apparaat ook 5.1 geluid ondersteund? Zoja, is dit mogelijk via de TOSLINK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
Anoniem: 48424 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:21:
Hallo, weet iemand of dit apparaat ook 5.1 geluid ondersteund? Zoja, is dit mogelijk via de TOSLINK?
Hij kan dd5.1 downsampelen naar dd2.0, maar via toslink wordt het ge-passthroughed (nare spelling dat woord :/). DTS niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Wat doe ik nu fout???

Ik heb de volgende film:

Algemeen
Volledige naam : H:\Awake.2007.BluRay.1080p.DTS.AVC-remux-EuReKA\Awake.2007.BluRay.1080p.DTS.AVC-remux-EuReKA.mkv
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 10,1 GiB
Duration/String : 1h 24mn
Totale bitrate : 17,1 Mbps
Datum codering : UTC 2009-01-08 09:59:24
Gebruikt programma : mkvmerge v2.4.1 ('Use Me') built on Dec 5 2008 18:30:05
Gebruikte encoder-bibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Formaat : AVC
Formaat/ : Advanced Video Codec
Format_Profile : High@L4.1
Format_Settings_CABAC/String : Ja
Format_Settings_RefFrames/String : 4 frame
MuxingMode : Container profile=Unknown@0.0
CodecID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bitrate : 14,9 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Framerate : 23,976 fps
Standard : NTSC
Colorimetry : 4:2:0
Bits/(Pixel*Frame) : 0.300
Titel : AVC Remux

Audio
Formaat : DTS
Formaat/ : Digital Theater Systems
CodecID : A_DTS
Bitrate : 1 536 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Titel : DTS 1536
Taal : Engels

Het geluid is DTS en gaat met de WDTV dus niet lukken. Heb geprobeerd het audiospoor om zetten naar ac3.
Ik heb dit gedaan met SUPER en PopCorn MKV AudioConverter.

Uiteindelijk lukte dit wel maar ik krijg steeds een los audio file van 1 Gb. Die heeft dezelfde naam als de film.

Ik had verwacht dat na het omzetten de film en extensi hetzelfde heten maar dan met een omgezet audio kanaal. Kennelijk is dat niet zo en produceren beide programmas een los audio file. Hoe krijg ik da file nu weer in het file van de film?

Dus source file *.mkv is 10gb na omzetten dts naar ac3 nog maar 1gb (alleen audio). En aan mijn film is niets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

met ts muxer aan elkaar muxen denk ik

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Pinin schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:26:
met ts muxer aan elkaar muxen denk ik
Dank je voor je reactie. Ik begrijp dus dat je het omgezette audiofile weer moet plakken in de orginele MKV film? Heb een poging met tsmuxer ondernomen. Begon goed maar hij stopte bij 24% met de volgende fouten.

Matroska parse error: invalid H264 NAL unit size. NAL unit truncated.
Matroska parse error: Invalid EBML number size tag 5 at pos 1752312251

Geen flauw idee wat hier mee wordt bedoeld. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb dit en het vorige topic doorgelezen ( laatste niet geheel ivm aantal pagina's ).
Ben eigenlijk op het punt om te bestellen, ondanks dat ik nog wel wat problemen voorbij zie komen...

Op het moment is mijn dvd speler overleden, nu kan ik natuurlijk een goedkoop ding halen voor een paar tientjes... maarja anderzijds zijn er nu ook oplossingen / media zoals dit, en ik zou natuurlijk ook HD content willen kunnen afspelen op mijn lcd tv.

En bovendien heb ik al een wd passport harddisk....

passport + wd hd tv = complete media speler...

Ik kijk zo nu en dan een dvd... maar dit is vooral content welke ik download, dus op dvd brande en in dvd speler afspeelde, hier wil ik eigenlijk vanaf! Mijn behoefte aan alleen een dvd speler is er niet.

Nu lees ik dat sommige dvd's wel goed gaan en sommige niet, losse files gaan redelijk, en in iso ook niet helemaal van harte altijd, IFO menu's werken nog niet begreep ik.
Hoe goed is de wd ht tv met dvd's?

mkv's zullen waar nodig omgezet moeten worden als het dts geluid bevat naar ac3, hoe bewerkelijk is dit? Heb geen zin om uren te zitten wachten om alleen een geluidsspoor om te zetten... ( heb een q6600, 4gb intern ) moet volgens mij redelijk goed te doen zijn.

En ik ga er een beetje vanuit aangezien het zo populair is, dat de nieuwe firmware toch een hoop huidige problemen oplost.

Iemand een goed advies hierover?

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 08:38

The_Worst

Unox

De speler heeft nog zijn mankementen maar mijn verwachting is dat deze spoedig worden opgelost. Ik heb verschillende films in ISO-formaat op de schijf staan en deze speelt hij zonder problemen af. Een dvd die series bevat daar heeft de speler soms wel problemen mee: "Cannot play selected file..." maar met films heb ik nog geen problemen gehad. Er is echter een programma beschikbaar, VOBMerge, en zoals de naam het al zegt, deze voegt alle vob-bestanden samen tot één geheel.

Het omzetten van een geluidsspoor duurt ongeveer 10 minuten (met een 6600) maar dit is voornamelijk afhankelijk van je harde-schijf omdat deze voornamelijk aan het kopiëren is.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530

berhav schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:59:
Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent, maar je bakt er niet veel van.

Als het goed is heeft de MKV Converter bij de installatie extra tools gedownload, die moet je in de converter specificeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.videohelp.com/toolsimages/popcorn_mkv_audioconverter_1116.jpg

Zoals je hierboven ziet moet je de lokatie van Mkvtoolnix aangeven in de MKVTools tabblad. In het audiotabblad geef je de lokatie aan van de tool die de audio gaat converteren: dat hoeft alleen maar eac3to te zijn. Zet de andere settings zoals hierboven, behalve de "remove track" want het is zonde om de DTS weg te gooien. Kies preserve track hiervoor.

Geef nu de sourcefile MKV en targetfile MKV aan en klik op Run. Een kind kan de was doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23530 op 12-01-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Anoniem: 23530 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:13:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent, maar je bakt er niet veel van.

Als het goed is heeft de MKV Converter bij de installatie extra tools gedownload, die moet je in de converter specificeren.
[afbeelding]

Zoals je hierboven ziet moet je de lokatie van Mkvtoolnix aangeven in de MKVTools tabblad. In het audiotabblad geef je de lokatie aan van de tool die de audio gaat converteren: dat hoeft alleen maar eac3to te zijn. Zet de andere settings zoals hierboven, behalve de "remove track" want het is zonde om de DTS weg te gooien. Kies preserve track hiervoor.

Geef nu de sourcefile MKV en targetfile MKV aan en klik op Run. Een kind kan de was doen.
Hoi, dank je voor je reactie. Dat is er niets van bak dat klopt 8)7 De vraag is waarom.
Bovenstaande procedures heb ik gedaan. Dat ging prima. Popcorn produceert kennelijk een file met ac3 audio.

Probleem is dat ik dat file niet in de flim krijg. Ik gebruik daarvoor tsmuxer. Eerst gaat het goed met het muxen maar na 24% krijg ik volgende fouten:

Matroska parse error: Invalid EBML number size tag 5 at pos 1752312251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
The_Worst schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:03:
De speler heeft nog zijn mankementen maar mijn verwachting is dat deze spoedig worden opgelost. Ik heb verschillende films in ISO-formaat op de schijf staan en deze speelt hij zonder problemen af. Een dvd die series bevat daar heeft de speler soms wel problemen mee: "Cannot play selected file..." maar met films heb ik nog geen problemen gehad. Er is echter een programma beschikbaar, VOBMerge, en zoals de naam het al zegt, deze voegt alle vob-bestanden samen tot één geheel.
Hoe werk het geheel met ondertitels en eventueel talen? kies je die uit, of selecteerd hij de standaard die je insteld bij configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:19
Hallo, ik ben nu ook al een tijdje op zoek naar een media speler waarmee ik vooral mijn gedownloade video-collectie mee kan afspelen op mijn tv. Hierbij vind ik de volgende dingen belangrijk:
- Hij moet dvd-rips (ISO/ video TS/ VOB) goed kunnen afspelen.
- Hij moet (externe) ondertitels kunnen lezen en afspelen en deze moeten natuurlijk wel leesbaar zijn
- Hij moet andere video-formaten die je vaak tegenkomt bij het downloaden van films kunnen afspelen (MKV

Volgens de beschrijving van Western Digital zou de HD tv media player dit allemaal moeten kunnen.
Helaas lees ik dat er nogal wat problemen met het apparaat zijn. Hoe zit het bijvoorbeeld met de ondertiteling? Als een extern ondertitelbestand achterloopt tijdens het spelen dan heb je er toch weinig aan? Ook lees ik dat hij de menu's van geripte dvd's niet kan vertonen en dat lang niet alle MKV's afgespeeld kunnen worden... :?

Hoe zit dit nou allemaal? Als ik het zo lees zie ik geen reden om zo'n apparaat aan te schaffen, terwijl veel mensen er toch heel positief over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Renzzzer schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:15:
Hallo, ik ben nu ook al een tijdje op zoek naar een media speler waarmee ik vooral mijn gedownloade video-collectie mee kan afspelen op mijn tv. Hierbij vind ik de volgende dingen belangrijk:
- Hij moet dvd-rips (ISO/ video TS/ VOB) goed kunnen afspelen.
- Hij moet (externe) ondertitels kunnen lezen en afspelen en deze moeten natuurlijk wel leesbaar zijn
- Hij moet andere video-formaten die je vaak tegenkomt bij het downloaden van films kunnen afspelen (MKV

Volgens de beschrijving van Western Digital zou de HD tv media player dit allemaal moeten kunnen.
Helaas lees ik dat er nogal wat problemen met het apparaat zijn. Hoe zit het bijvoorbeeld met de ondertiteling? Als een extern ondertitelbestand achterloopt tijdens het spelen dan heb je er toch weinig aan? Ook lees ik dat hij de menu's van geripte dvd's niet kan vertonen en dat lang niet alle MKV's afgespeeld kunnen worden... :?

Hoe zit dit nou allemaal? Als ik het zo lees zie ik geen reden om zo'n apparaat aan te schaffen, terwijl veel mensen er toch heel positief over zijn.
Hij is prima en speelt eigenlijk bij mij alles super goed af heb alleen nog niet de srt bestanden getest dus dat weet ik niet.
Er zijn altijd wel dingen die beter kunnen maar dat is bij elk app. je vindt altijd wel wat.
Het is een goed systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

berhav schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:25:
Probleem is dat ik dat file niet in de flim krijg. Ik gebruik daarvoor tsmuxer.
Nee, als je het goed doet is je output een MKV file. De orginele container mkv wordt door de MKVAudiocontainer aangevuld met een AC3 5.1 audiospoor als default spoor in de output mkv. Geen idee hoe je het voor elkaar krijgt een AC3 bestand over te houden. Het AC3 spoor wordt door de converter in de Temp folder aangemaakt en weer verwijderd bij het muxen in de mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286591

Ik heb dit mooie dingetje ook in mijn bezit, maar loop tegen een probleem aan wat ik echt niet kan begrijpen...

Naast dit apparaatje heb ik een WD My Book van 750 gig. Deze was FAT32 en daarom kon ik blue-ray bestanden groter dan 4.25 gig niet van mijn laptop naar de HD kopieren. Daarom heb ik hem (incl files) met partition magic omgezet naar NTFS. Dit is allemaal goed gegaan, echter ziet de WD mediaplayer zijn verre neef de WD My Book nu helemaal niet meer :(. Terwijl die gewoon goed werkte toen het nog FAT32 was....

Ik snap hier helemaal niet van. Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 286591 op 12-01-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, dat gaat niet zo fantastisch, dat ntfs convert. Uit deel 1:
Ik had het probleem ook en dit kwam (waarschijnlijk) omdat ik de schijf had omgezet naar ntfs met het 'convert' commando. Hierdoor heeft WDTV waarschijnlijk problemen om de schijf te herkennen. Een simpele maar langdurige format heeft het opgelost:
code:
1
format k: /fs:ntfs /a:8192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-06 10:41

Nitai

Live the life you love.

Tha BasZ schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:13:
[...]

En als je alleen Mac's tot je beschiking hebt? :)
Visualhub of SUPER in Bootcamp draaien ;) Zelfs Parallels of VMWare Fusion werkt nog wel aardig..

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286591 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:53:
Ik heb dit mooie dingetje ook in mijn bezit, maar loop tegen een probleem aan wat ik echt niet kan begrijpen...

Naast dit apparaatje heb ik een WD My Book van 750 gig. Deze was FAT32 en daarom kon ik blue-ray bestanden groter dan 4.25 gig niet van mijn laptop naar de HD kopieren. Daarom heb ik hem (incl files) met partition magic omgezet naar NTFS. Dit is allemaal goed gegaan, echter ziet de WD mediaplayer zijn verre neef de WD My Book nu helemaal niet meer :(. Terwijl die gewoon goed werkte toen het nog FAT32 was....

Ik snap hier helemaal niet van. Iemand een idee?
Ik heb een mybook van WD van 640 gig. op NTFS ...wat mij opvalt is dat het bijna 10 minuten duurt voordat hij gaat inscannen in de WD media player. Mogelijk duurt dit bij jou nog langer waardoor je denkt dat het aan de harde schijf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Nogmaals, als het lang duurt voordat WDTV begint met het scannen van de schijf en je hebt de schijf omgezet met convert, dan kan het helpen om de schijf opnieuw te formatteren.
code:
1

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286849

Ik las dat de WD HD TV niet zo goed omgaat met externe ondertitelingsbestanden (vertraging) geldt dat ook voor MKV bestanden? Zo ja, Is inbakken dan de oplossing? Zo ja:
weet iemand hoe ik met een MAC ondertitels in kan bakken in een MKV file? En hoe doe je dat eenvoudig met

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 286849 op 13-01-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286591

@ Mithjo. Thnx. Doet het nu.

Het duurt inderdaad een tijdje voor de schijf herkent wordt bij mij, maar geen 10 min. Nu lekker mijn HD volprakken met muziek, films (allen HD natuurlijk :)) en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Is er iemand die al eens asf bestanden van uitzendinggemist heeft afgespeelt op de WDTV?
Mij lukt het niet. Formaat wordt niet ondersteund (althans dat zegt de wdtv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een film in WMVHD formaat.
Het beeld wordt goed weergegeven het geluid niet.
De audio codec is wma 10 pro. Deze wordt dus niet ondersteund door de WDTV.
Ik heb geprobeerd met het progje SUPER om de audio om te zetten naar bijv. AC3 en MP3.
Hier krijg ik echter steeds een error melding.
Weet iemand een oplossing om het geluid te converteren naar een bruikbaar bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:47
berhav schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:47:
Is er iemand die al eens asf bestanden van uitzendinggemist heeft afgespeelt op de WDTV?
Mij lukt het niet. Formaat wordt niet ondersteund (althans dat zegt de wdtv)
Waarschijnlijk bedoel jij met .asf het kleine bestande met een verwijzing naar de mediastream. Dat gaat dus niet lukken

Of had jij de hele aflevering gedownload naar een .asf bestand? Hoe heb je dat gedaan? Lukte het wel het asf bestand af te spelen in bv VLC player op je pc(zonder internet connectie)?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
jmk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Waarschijnlijk bedoel jij met .asf het kleine bestande met een verwijzing naar de mediastream. Dat gaat dus niet lukken

Of had jij de hele aflevering gedownload naar een .asf bestand? Hoe heb je dat gedaan? Lukte het wel het asf bestand af te spelen in bv VLC player op je pc(zonder internet connectie)?
Nee niet de verwijzing of zo maar het hele bestand. Draait prima op windows media player 11 maar niet op de wdtv, terwijl die het formaat toch zou moeten ondersteunen. mediainfo geeft aan dat de video en audio stream ondersteund zouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Worst schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:36:
Nogmaals, als het lang duurt voordat WDTV begint met het scannen van de schijf en je hebt de schijf omgezet met convert, dan kan het helpen om de schijf opnieuw te formatteren.
code:
1
tnx zag het vandaag pas ...ik ben het nu aan het uitvoeren & duurt inderdaad errrrrrggg lang...
Heb nu een 2'5 inch voedingsloze 500gb externe hd erbij die pakt hij wel snel op trouwens...deze heb ik ook geconverteerd naar ntfs ipv Format...alles is Fat 32 tegenwoordig...irritant eigenlijk...moet andersom zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
jmk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Voor iedereen die hierin geïnteresseerd is: download Flashget. Laat 'm de url downloaden die je op uitzendinggemist.nl meekrijgt. Open dat bestand met notepad, en zoek naar de url die begint met mms:// Als je deze kopieert naar Flashget, dan download hij voor je de aflevering! (Werkt niet bij rtlgemist.nl, sbsgemist.nl is unknown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286849

RetroTycoon schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:03:
[...]

Voor iedereen die hierin geïnteresseerd is: download Flashget. Laat 'm de url downloaden die je op uitzendinggemist.nl meekrijgt. Open dat bestand met notepad, en zoek naar de url die begint met mms:// Als je deze kopieert naar Flashget, dan download hij voor je de aflevering! (Werkt niet bij rtlgemist.nl, sbsgemist.nl is unknown)
ik kan de url niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
rechtsklikken op bewuste filmpje, eigenschappen......et voila....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Worst schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:36:
code:
1
Hey inderdaad de wd mybook van 640 Gb duurde eerst 10 minuten om herkend te worden in de wd tv hd media player..nu nog geen 10seconden! super! _/-\o_ Format is the bomb...geduld is vereist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Bedoelen jullie echt het herkennen of "indexeren"

Want mijn wd-tv staat elke keer zo'n 10 minuten te knipperen omdat medialibary op On staat, ook al is er niets toegevoegd.

Er staan ong. 6000mp3s en 2000foto's op. en enkele films
Waarom doet het indexeren elke keer zo lang?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Pinin schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:32:
Bedoelen jullie echt het herkennen of "indexeren"

Want mijn wd-tv staat elke keer zo'n 10 minuten te knipperen omdat medialibary op On staat, ook al is er niets toegevoegd.

Er staan ong. 6000mp3s en 2000foto's op. en enkele films
Waarom doet het indexeren elke keer zo lang?
Bij het bovenstaande probleem gaat het om het herkennen van de schijf. Daarna gaat WDTV pas indexeren.

Kijk na het indexeren eens bij 'All photos', eject de schijf en sluit 'm weer aan. Hoeveel foto's staan er nu in de lijst? Ik heb het probleem dat WDTV alle foto's steeds als nieuw ziet en hierdoor duurt het indexeren ook lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

The_Worst schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:36:
[...]

Bij het bovenstaande probleem gaat het om het herkennen van de schijf. Daarna gaat WDTV pas indexeren.

Kijk na het indexeren eens bij 'All photos', eject de schijf en sluit 'm weer aan. Hoeveel foto's staan er nu in de lijst? Ik heb het probleem dat WDTV alle foto's steeds als nieuw ziet en hierdoor duurt het indexeren ook lang.
Oja, dat was ik vergeten te zeggen... idd hij zet ze elke keer weer erbij, dus er staan 20x hetzelfde nummer.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Pinin schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:05:
[...]

Oja, dat was ik vergeten te zeggen... idd hij zet ze elke keer weer erbij, dus er staan 20x hetzelfde nummer.
Hier ook...videos staan meerdere malen in de root vermeld, ongeveer even vaak als de schijf is aangemeld bij de WDTV.
Media in de mappen blijft intact, dus als je in mappen kijkt dan staat de media er maar 1x in.
Je kan het mapje WD wissen, dan gaat ie opnieuw indexeren en is de boel weer in orde...OF de media in mappen zetten. Vreemde bug trouwens. Hopen dat WD dat fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

berhav schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 07:52:
[...]

Hier ook...videos staan meerdere malen in de root vermeld, ongeveer even vaak als de schijf is aangemeld bij de WDTV.
Media in de mappen blijft intact, dus als je in mappen kijkt dan staat de media er maar 1x in.
Je kan het mapje WD wissen, dan gaat ie opnieuw indexeren en is de boel weer in orde...OF de media in mappen zetten. Vreemde bug trouwens. Hopen dat WD dat fixt.
Nog niet op gelet eigenlijk ga het nakijken vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350

Topicstarter
Voor wie nog niet zo'n mooi dingetje heeft staan en hem wel zoekt, check even de frontpage van Databyte.
"De meest gewilde op Tweakers.net"
Could be true!

Ze beweren hem op voorraad leverbaar te hebben voor een prijs van E 105,-. Het zou kunnen dat er weer een nieuwe batch is verspreid in Nederland, dus dat de andere winkels hem ook weer even beschikbaar hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 234350 op 16-01-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234350 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:15:
Voor wie nog niet zo'n mooi dingetje heeft staan en hem wel zoekt, check even de frontpage van Databyte.
Could be true!

Ze beweren hem op voorraad leverbaar te hebben voor een prijs van E 105,-. Het zou kunnen dat er weer een nieuwe batch is verspreid in Nederland, dus dat de andere winkels hem ook weer even beschikbaar hebben.
Gezien de prijsstijgingen van sommige shops mag je concluderen dat ze schaars zijn. Eind deze maand moeten er weer een flink aantal bij diverse winkels in voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28
Anoniem: 234350 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:15:
Could be true!

Hijs wel duurder geworden, had em een maand geleden bij Databyte besteld voor 95 euro + 4.95 euro bezorgkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
henkna schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:36:
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een film in WMVHD formaat.
Het beeld wordt goed weergegeven het geluid niet.
De audio codec is wma 10 pro. Deze wordt dus niet ondersteund door de WDTV.
Ik heb geprobeerd met het progje SUPER om de audio om te zetten naar bijv. AC3 en MP3.
Hier krijg ik echter steeds een error melding.
Weet iemand een oplossing om het geluid te converteren naar een bruikbaar bestand?
;( Iemand die hier nog een idee over heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
henkna schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:10:
[...]

;( Iemand die hier nog een idee over heeft :?
Ben ik ook tegen aangelopen. Super loopt te zeuren dat de container niet dit en dat mag bevatten en dat de output niet voldoet aan zusenzo. Dacht dat SUPER alles makkelijk kon omzetten maar dat valt behoorlijk tegen.

Ik weet geen oplossing en ben benieuwd of iemand die weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
@berhav en henkna

Download het programma Xvid4PSP (laat je niet misleiden door de naam)
http://www.winnydows.com/download.php?list.4

Hieronder geef ik mijn manier aan.
Voor de duidelijkheid heb ik het proces in 3 stappen uitelkaar getrokken:

AUDIO:

1. Open Xvid4PSP
2. Open the wmv file you want to convert
3. Set the following settings:
Format = Audio
Audio encoding = AC3 640k
4. Click 'Encode' to create an AC3 audio file

Je hebt nu een AC3 audio file gecreeerd
---------------------------------------------
VIDEO:

1. Click 'Tools' --> 'FFRebuilder'
Video codec = copy
Audio codec = disabled
framerate = auto
format = mkv
4. Click 'Start' to create an mkv file with a vc1 video stream

Je hebt nu een MKV video file gecreerd
------------------------------------------------------------
MUXEN:

1. Click 'Tools' --> 'Tsmuxer'
2. Click 'Add' to add the AC3 file you created in step 1
3. Click 'Add' to add the MKV file you created in step 2
4. Select TS muxing as output
5. Click 'Start muxing' to create your TS VIDEO FILE

Hierdoor Krijg je een TS bestand met AC3 audio daarin.
Dit TS-bestand kan je afspelen op de WD TV player.

Het losse MKV en AC3 bestand kan je weggooien, evenals het "orginele" WMV bestand.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Met dank aan Ronaldvg die deze methode eerder heeft gepost in een engelstalig forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
loneranger56 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:43:
@berhav en henkna

AUDIO:

1. Open Xvid4PSP
Format = Audio

VIDEO:

Video codec = copy
Audio codec = disabled
framerate = auto
format = mkv

MUXEN:

Het losse MKV en AC3 bestand kan je weggooien, evenals het "orginele" WMV bestand.

Met dank aan Ronaldvg die deze methode eerder heeft gepost in een engelstalig forum
Hartelijk dank voor je bijdrage, daar heben we wat aan. _/-\o_

Die stappen zijn duidelijk en begrijpelijk beschreven. Zodra ik even tijd heb ga ik dit uitproberen.
Ik laat dan van mij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 11:12

amahusu

taking over the world!

Als ik me niet vergis was er hier iemand die ook zijn WD TV bediende met de Logitech harmony 555. Alles doet het prima hier, enige wat niet werkt is de 'OK' knop op de harmony in het optionscherm tijdens een film (dus het aanpassen van ondertiteling etc.). wat wel werkt is de '#' toets (enter). Op zich niet zo'n hele grote ramp, maar zou het wel fijn vinden als ik gewoon de ok-knop kon gebruiken. Dus aan diegene die het werkend heeft, welke instellingen heb je gebruikt?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
amahusu schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:50:
Als ik me niet vergis was er hier iemand die ook zijn WD TV bediende met de Logitech harmony 555. Alles doet het prima hier, enige wat niet werkt is de 'OK' knop op de harmony in het optionscherm tijdens een film (dus het aanpassen van ondertiteling etc.). wat wel werkt is de '#' toets (enter). Op zich niet zo'n hele grote ramp, maar zou het wel fijn vinden als ik gewoon de ok-knop kon gebruiken. Dus aan diegene die het werkend heeft, welke instellingen heb je gebruikt?
Ik heb (op een Medion-afstandsbediening) alle knoppen er met de learn-functie ingedouwd. Kan dat bij de Harmony ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
amahusu schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:50:
Diegene dat was ik ;)

Ik heb de Logitech gewoon met USB aan mijn PC gehangen en met handmatig deze functie aan de juiste knop toegekend, dus de "ENTER" functie van de WD toegekend aan de "OK" knop van de Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
loneranger56 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 09:43:
@berhav en henkna

AUDIO:

1. Open Xvid4PSP
Format = Audio

VIDEO:

Video codec = copy
Audio codec = disabled
framerate = auto
format = mkv

MUXEN:

Helaas, dit werkt dus ook weer niet. Omzetten naar ac3 gaat prima. Dan copying naar een mkv format gaat ook prima. Ik heb dus een audio en video file.

Dan naar de tsmuxer. Voeg toe het ac3 file. Gaat prima. Dan voeg toe het mkv file....en daar gaat het fout.

Krijg de melding:"unsupported format or all tracks are not reconized""

Het werkt dus niet. het WMV file is een WMVHD file zoals de andere schrijver ook meld! Dus een HD file in WMV vorm. Mogelijk is dat de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
werkt wel hoor!

Goede Tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Waarschijnlijk heb jij een ander soort wmvhd file of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Alleen loopt de ondertiteling nu niet goed met de spraak mee!

Iemand hier een tip over.
Wat kun je trouwens het beste doen met iso's waarop een serie straat met 4 episodes?
Je kan ze namelijk niet in een menu selecteren welke episode je wil kijken.

Zou het erg waarderen als er nog tips komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

de ondertiteling -0,5 zetten met subtitle workshop

of

erin muxen met tsmuxer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 08:09
@ loneranger56

Thnx man, dit is echt wat we nodig hadden. Werkt perfect. Had wat mooie films die ik zelfs op de xbox niet werkend kreeg. Nu doen ze het wel.

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
@Rub3s

Heb je hier ook een handleiding/uitleg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

subtitle workshop is niet zo'n heel moeilijk programma, dus dat zou ik eerst maar eens proberen als ik jou was (er is ergens een functie om de tijd van alle ondertitelingen tegelijk -0,5 te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
@ Rub3s

Ik heb dus eerst de film door Xvid4PSP gehaald om het geluid om te zetten.
Volgens mij is het daarna niet meer mogelijk om de ondertiteling aan te passen in subtitle workshop.

Met het originele bestand had ik geen problemen met de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvg2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 20:43
Even een kleine aanpassing op het omzetten van WMVHD naar bruikbaar op de WD voor de mensen die de MKV file niet kunnen gebruiken in TSMuxer.

Mijn routine die ik had gepost is iets anders dan hier vermeldt, namelijk voor het videogedeelte gebruik ik SUPER. Daar kies je dan als container MKV en je zet de Video op Stream Copy en de audio op Disable. De MKV file die dan (heel snel) gemaakt wordt is perfect bruikbaar in TSMuxer. Dit werkt ook met de nieuwste versie van SUPER.

Nog een tip: druk in SUPER op CTRL-T en je kunt aangeven waar de ge-encodeerde files terecht komen. Kies hier een andere fysieke schijf dan waar de video op staat en het encoderen gaat een stuk sneller dan alles op dezelfde schijf.

loneranger56: Nog dank voor de credits vermelding trouwens ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door ronaldvg2 op 18-01-2009 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
ronaldvg2 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 03:55:

Mijn routine die ik had gepost is iets anders dan hier vermeldt, namelijk voor het videogedeelte gebruik ik SUPER.
Heeft dit een bepaald voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Rub3s schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:28:
subtitle workshop is niet zo'n heel moeilijk programma, dus dat zou ik eerst maar eens proberen als ik jou was (er is ergens een functie om de tijd van alle ondertitelingen tegelijk -0,5 te doen)
1. Ctrl+D
2. Vinkje aan bij all(standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Opeens krijg ik TsMuxe niet meer werkend, ik selecteer een film en daarna loopt de hele PC vast, ik heb heel wat uitgeprobeerd. zie: Pinin in "Programma (tsmuxer) bevriest pc"
Heeft iemand een idee?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Heeft iemand enig idee waarom deze video het WEL doet op de WDTV:

Formaat : MPEG-PS
Bestandsgrootte : 1 024 MiB
Duration/String : 28mn 40s
Totale bitrate : 4 991 Kbps

Video
ID : 224 (0xE0)
Formaat : MPEG Video
Format_Version : Version 2
Format_Profile : Main@Main
Bitrate : 4 132 Kbps
BitRate_Nominal/String : 9 800 Kbps
Breedte : 720 pixels
Hoogte : 480 pixels
Framerate : 29,970 fps
Standard : NTSC
Bits/(Pixel*Frame) : 0.399

Audio #1
ID : 128 (0x80)
Formaat : AC-3
Formaat/ : Audio Coding 3
Bitrate : 320 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE

Audio #2
ID : 129 (0x81)
Bitrate : 192 Kbps
Kanaalposities : L R

Tekst
ID : 32 (0x20)
Formaat : RLE
Formaat/ : Run-length encoding

Menu
Formaat : DVD-Video

En waarom deze het gewoon NIET doet op de WDTV. DE WDTV zegt dat het formaat niet wordt ondersteund en dat de video moet worden omgezet.

Formaat : MPEG-PS
Bestandsgrootte : 464 MiB
Duration/String : 10mn 47s
Totale bitrate : 6 014 Kbps
Gebruikte encoder-bibliotheek : Created by Nero

Video
ID : 224 (0xE0)
Formaat : MPEG Video
Format_Version : Version 2
Format_Profile : Main@Main
Bitrate : 5 405 Kbps
BitRate_Nominal/String : 9 641 Kbps
Breedte : 720 pixels
Hoogte : 576 pixels
Beeldverhouding : 4/3
Framerate : 25,000 fps
Standard : PAL
Bits/(Pixel*Frame) : 0.521
Gebruikte encoder-bibliotheek : Created by Nero

Audio
ID : 128 (0x80)
Bitrate : 192 Kbps
Kanaalposities : L R
Video vertraging : -40ms

Menu
Formaat : DVD-Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Kan iemand mij voordelen noemen van de wdtv t.o.v. de xbox 360.

Wat ik tot nu toe weet:
-kleiner dan xbox
-zuiniger dan xbox
-stiller dan xbox

Zijn er voor de rest nog dingen die de wdtv kan, en de xbox niet?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:05
funk-e schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:03:

Wat ik tot nu toe weet:
-kleiner dan xbox
-zuiniger dan xbox
-stiller dan xbox

Betere ondersteuning voor verschillende formaten als xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Wellicht dat iemand dit heeft geprobeerd.... just curious...

Herkent de WD HD TV ook een losse USB dvd drive als medium of kan dat niet omdat hij er geen index op kan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Ik hoop eigenlijk dat hij dat kan met behalve DVD, maar ook Blu-Ray

Ik heb hem net gekocht! Prachtig apparaatje inderdaad!
Echter, het niet ondersteunen van VC-1 in MKV en WMV en het converteren van DTS naar 2.0 vind ik een groot gebrek.
Hij staat hier op een gewone stereo aangesloten, geen 5.1 home ding dus ik heb vaak geen geluid... Dus hopen op de toekomst wordt dat! :)

[ Voor 5% gewijzigd door masser120 op 18-01-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 15:42

BaT

funk-e schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:03:

Wat ik tot nu toe weet:
-kleiner dan xbox
-zuiniger dan xbox
-stiller dan xbox

Ik gebruikte eerst ook een xbox 360 voor me media, heb nu inmiddels al een tijdje een WDTV.
Mijn redenen waren :

-stiller dan xbox
-zuiniger dan xbox
-hdd's niet gebonden aan FAT32 filesystem
-speelt meer formaten af

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvg2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 20:43
Externe DVD gaat niet lukken. Heeft WD weggelaten om meer HDD's te kunnen verkopen. Zal daarom warschijnlijk ook nooit ondersteund worden. Ik vind het eigenlijk geen gemis, want een HDD kost weinig meer en de overdrachtsnelheid is vele malen hoger dan van DVD en daardoor heb je veel minder kans op problemen bij het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Heb een externe bluray (LG BE06 LU10), maar doet niets. Hoop dat dit in de toekomst wel komt....
Evenals ondersteuning voor WMA pro audio. DTS decoder hoeft van mij niet, gaat via de home-cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 08-06 15:46
Firmware update naar de meest recente (ik geloof 1.01.02) gedaan, nu draait hij eindelijk alle video's af :)
Echter, nog geen DTS uiteraard, maar bij de meeste WMV bestanden krijg ik de melding 'audio not supported'. (geen idee welke audio codec, misschien inderdaad WMA pro audio) Iemand enig idee of ik daar wat aan kan doen?

Edit: @ Henkna: dank! Had wat beter moeten kijken :X

[ Voor 8% gewijzigd door masser120 op 19-01-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
masser120 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:51:
Firmware update naar de meest recente (ik geloof 1.01.02) gedaan, nu draait hij eindelijk alle video's af :)
Echter, nog geen DTS uiteraard, maar bij de meeste WMV bestanden krijg ik de melding 'audio not supported'. (geen idee welke audio codec, misschien inderdaad WMA pro audio) Iemand enig idee of ik daar wat aan kan doen?
Kijk even terug naar de uitleg van loneranger56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Was nog even benieuwd naar het volgende.

Zijn er mensen die een bestand op de hdd hebben staan dat bestaat uit verschillende series?
Je kan namelijk (nog) niet in een menu selecteren welke episode je wil kijken.
Neem bijv. prison break. Heeft 4 episodes op een disc/iso.
Is er een truukje voor om de episodes afzonderlijk te bekijken of dien je gewoon vooraan te beginnen en doorgaan totdat alle afleveringen de revue zijn gepasseerd?

Ben benieuwd of iemand hier al iets op heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Kun je in dvd's ook goed de ondertiteling aanpassen naar nederlands?
Ik lees dat hier iig in het begin aardig wat problemen mee waren, is dit opgelost in de laatste firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:51

Beamer

Return of the legend

Als ik kijk naar het aansluit schema op de WD site dan zie ik nergens iets staan over audio kabels
http://www.wdc.com/en/library/qig/4079-705022.pdf
Maar stuurt HDMI nou het surround geluid mee dan via HDMI en geeft je TV deze vervolgens door aan de home cinema? Omdat mensen hier allemaal problemen mee hebben, ik snap het even niet en wil het zeker hebben voordat ik over ga tot aanschaf. Me optische aansluiting op me home cinema is al in gebruik voor de PS3 (dadelijk)...

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Dat heeft niet(S) zoveel met je WD TV te maken, maar alles met je TV. Logisch toch eigenlijk?
Dus zoek het even na in de manual van je tv, daar staat het vast en zeker in. Veel tv's voorzien niet in deze mogelijkheid en geven alleen stereo door via de digitale (optische) uitgang, maar wie weet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Beamer schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:42:
Als ik kijk naar het aansluit schema op de WD site dan zie ik nergens iets staan over audio kabels
http://www.wdc.com/en/library/qig/4079-705022.pdf
Maar stuurt HDMI nou het surround geluid mee dan via HDMI en geeft je TV deze vervolgens door aan de home cinema? Omdat mensen hier allemaal problemen mee hebben, ik snap het even niet en wil het zeker hebben voordat ik over ga tot aanschaf. Me optische aansluiting op me home cinema is al in gebruik voor de PS3 (dadelijk)...
Zoals ik het heb begrepen stuurt de WDTV alleen surround door via optisch uit, niet via HDMI. Voor dat laatste is namelijk decoding nodig in de WDTV, en dat kan niet.
De versterker moet surround kunnen decoderen, anders werkt het niet.

Als je dus een surround bestand afspeeld en je sluit alleen de HDMI kabel aan, komt er geen geluid door de HDMI kabel.(Ook geen stereo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 08:47
jmk schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:13:
[...]

Als je dus een surround bestand afspeeld en je sluit alleen de HDMI kabel aan, komt er geen geluid door de HDMI kabel.(Ook geen stereo)
Dit is dus absoluut NIET waar. De WD TV stuurt degelijk DD EN DTS via HDMI en Optisch signaal door.
Ik heb de WD TV alleen via HDMI op een onkyo 606 versterker aangesloten en de WD TV ingesteld op audio "Digitaal"

Ik krijg keurig netjes DTS en DD door (afhankelijk van het bestand natuurlijk).

Mijn vorige onkyo (674E) kon via HDMI geen DTS ontvangen, mijn nieuwe onkyo (606) kan WEL DTS ontvangen via HDMI.

Dus alle fabeltjes over wel of geen DTS kan ik de wereld uitsturen! DTS wordt dus gewoon via HDMI en Optisch doorgegeven, dus niet gedecodeerd door de WD TV zelf.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96802

Samen met de leverancier heb ik ondekt waarom bij enkelen van ons de afstandsbediening - ondanks de nieuwste firmware - voor geen meter werkt.

Doorscrollende cursors en dergelijke worden veroorzaakt door 'n storingsveld. Dit probleem is vóór aanschaf moeilijk vast te stellen in je regio maar in mijn geval betrof het een bluspost van de brandweer op enkele honderden meters afstand.

Bespaar je in zo'n geval een aanschaf want dit probleem is niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239053

Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar ik vind het echt niet terug.
Heb dit toestel gekocht samen met een passport 320g.
Nu kan ik op die passport hdd (fat32 geformateerd) geen bestanden krijgen groter dan 4G.
Heb echter enkele ISO bestanden die wat groter zijn.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Weet dat ik hier op tweakers zit, en sommigen dit een eenvoudige vraag zullen vinden, maar ik ben hier om te leren, en iedereen moet ergens beginnen niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-06 11:12

amahusu

taking over the world!

Anoniem: 96802 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:58:
Samen met de leverancier heb ik ondekt waarom bij enkelen van ons de afstandsbediening - ondanks de nieuwste firmware - voor geen meter werkt.

Doorscrollende cursors en dergelijke worden veroorzaakt door 'n storingsveld. Dit probleem is vóór aanschaf moeilijk vast te stellen in je regio maar in mijn geval betrof het een bluspost van de brandweer op enkele honderden meters afstand.

dus een bluspost op een paar honderd meter afstand veroorzaakt de storing bij je afstandsbediening :? Een beetje vaag.. en hoe heb je dit precies vastgesteld? Voor hetzelfde geld ligt het aan de pacemaker van je buurman :+

Volgens mij is het wel gewoon een makke van de software. Voor de firmware update reageerde ie traag (of helemaal niet als ik de wd tv uit wilde zetten), maar dat is nu allemaal verholpen. Lijkt me sterk dat ze alle blusposten hier in de buurt hebben weggehaald ;)
Anoniem: 239053 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:16:
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar ik vind het echt niet terug.
Heb dit toestel gekocht samen met een passport 320g.
Nu kan ik op die passport hdd (fat32 geformateerd) geen bestanden krijgen groter dan 4G.
Heb echter enkele ISO bestanden die wat groter zijn.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Weet dat ik hier op tweakers zit, en sommigen dit een eenvoudige vraag zullen vinden, maar ik ben hier om te leren, en iedereen moet ergens beginnen niet ?
je moet ff je schijf formatteren of omzetten naar NTFS formaat (staat overigens 1 of 2 pagina's terug beschreven, dus zo goed heb je niet gezocht ;))

[ Voor 25% gewijzigd door amahusu op 20-01-2009 11:20 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
Anoniem: 96802 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:58:

Storingsveld?? De WDTV werkt met infrarood. Dat is infrarood licht. Knap hoe ze bij de barndweerpost daar invloed op uitoefenen. Lijkt mij een broodje aap verhaal.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.