WD Elements 1 TB black.jakob schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:13:
welke wd schijf was dat waarmee de spindown functie werkte? Mijn mybook essential weigert te stoppen:/
mn wd tv hapert de laatste tijd vaak. als ik een film kijk, gaat 't beeld traag/stop het beeld en het geluid stopt. dan moet ik eventjes terugspoelen, en weer starten.dan werkt die voor een tijdje, maar dit is zeer irritant. waar ligt dit aan? heb dit bij meerdere mkv's, nieuwste firm ware.
x
Verwijderd
@salimrmaf
--------- Harmann Kardon AVR 347 Etc -----------
Heb zelf de Harmann Kardon AVR 350 & de WD TV & gebruik optical(s) tussen DVD, Cisco (Ziggo) & met de WD.
Geen problemen qua compabiliteit en je krijgt ook Dolbi Digital.
Wel even op je VID 1,2,3,4 een OPT2 ipv Analog zetten en het werkt.
Meer problemen uberhaupt met de AVR350 en klappen over de receiver maar die heb je niet icm de WD (althans ik niet).
Suc6
--------- Harmann Kardon AVR 347 Etc -----------
Heb zelf de Harmann Kardon AVR 350 & de WD TV & gebruik optical(s) tussen DVD, Cisco (Ziggo) & met de WD.
Geen problemen qua compabiliteit en je krijgt ook Dolbi Digital.
Wel even op je VID 1,2,3,4 een OPT2 ipv Analog zetten en het werkt.
Meer problemen uberhaupt met de AVR350 en klappen over de receiver maar die heb je niet icm de WD (althans ik niet).
Suc6
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Folders:
C:\films\Felon (2008)
C:\films\Aanrijding In Moscou (2007)
C:\films\Deception (2008)
C:\films\The Art Of War 2 (2008)
De naam moet in IMDB vorm geschreven zijn, dus: filmnaam (jaar)
Dan herkent het tooltje de film automatisch. Rating komt van imdb en de icoontjes onderaan zijn de genres
[ Voor 52% gewijzigd door ? ? op 05-05-2009 15:16 ]
Als je hem wilt delen met ons dan hoor ik dat graag, wil hem wel op mijn FTP zetten kan iedereen hem daarvan af beunenFastman schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:13:
De naam moet in IMDB vorm geschreven zijn, dus: filmnaam (jaar)
Dan herkent het tooltje de film automatisch. Rating komt van imdb en de icoontjes onderaan zijn de genres
hij voegt dus automatisch die folder foto's ook toe in de mappen e.d. ?

nice man!
[ Voor 50% gewijzigd door Perkouw op 05-05-2009 17:05 ]
ik ben ook wel vragende partij, thx alvast
moet de filmnaam(*.mkv of avi) ook gestructureerd zijn met het jaartal achteraan?
moet de filmnaam(*.mkv of avi) ook gestructureerd zijn met het jaartal achteraan?
Dit lijkt mij er niet toe doen , gezien het om de map gaat. Hieraan heeft het tooltje van hem genoeg informatie lijkt mij om ook nog is de bestandsnaam te gebruiken lijkt mij niet nodig/onlogisch/overbodigjakob schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:34:
ik ben ook wel vragende partij, thx alvast![]()

Gewoon de mapnaam moet goed zijn.
Het werkt sinds vandaag, laten we zeggen dat er over ten laatste 2 weken wel iets final zal zijn.
Er is een auto-mode en een manual mode. Om de niet gevonden of de foute recht te zetten.
Maar ook met een optie om een getal half transparent erover te zetten. Zo kan je eenvoudig zien welk episode nummer het is
Het werkt sinds vandaag, laten we zeggen dat er over ten laatste 2 weken wel iets final zal zijn.
Er is een auto-mode en een manual mode. Om de niet gevonden of de foute recht te zetten.
Maar ook met een optie om een getal half transparent erover te zetten. Zo kan je eenvoudig zien welk episode nummer het is
met de folder.jpg ben ik al heel blij, het is trouwens maar zelden dat thumbnails voor de filmbestanden zelf nuttig zijn(daarvoor heb je een jpg nodig met dezelfde naam als de avi's)
Ik ben heel benieuwd naar dat programma! Lijkt me een prachtige aanvulling
Ik ga alvast mijn videocollectie op de door jouw programma gebruikte manier indelen. Dan ben ik er alvast klaar voor.
Gister is mijn WD TV binnengekomen en ik ben er meteen al weg van. Heerlijk apparaatje dat precies doet wat ik zocht. Voor alle series die wij op 720p kijken is het echt ideaal! Moest nog wel even de firmware updaten omdat de ondertiteling eerst niet synchroon begon te lopen, maar met de laatste versie is het echt prima kijken.
En dat voor negen tientjes
Gister is mijn WD TV binnengekomen en ik ben er meteen al weg van. Heerlijk apparaatje dat precies doet wat ik zocht. Voor alle series die wij op 720p kijken is het echt ideaal! Moest nog wel even de firmware updaten omdat de ondertiteling eerst niet synchroon begon te lopen, maar met de laatste versie is het echt prima kijken.
En dat voor negen tientjes
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Is het niet http://billyad2000.co.uk/ met http://renamer.natbur.com/ ?
GoT, You have to love it!
Verwijderd
ok mensen, genoeg geklets hiero....komt allen naar http://wdtv.uservoice.com
en stuur je ideeen / bugs in en stem !
Dit is door WD zelf opgezet en zal gebruikt worden als main source voor FW development.
goede zet van WD !
-> lijkt me goed als dit in dit startpost wordt opgenomen, toch ?
Dit is door WD zelf opgezet en zal gebruikt worden als main source voor FW development.
goede zet van WD !
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 10:57 ]
Als het daadwerkelijk een officieel initiatief is van WD (en daar lijkt het wel op) vind ik dat toch wel erg netjes van ze. Dat zou ook betekenen dat ze vooralsnog niet van plan zijn om de ontwikkeling van de firmware voor deze versie stop te zetten. Goed nieuws dus 
Ik heb in elk geval mijn stemmen gegeven, ben benieuwd wat er uit komt.
Ik heb in elk geval mijn stemmen gegeven, ben benieuwd wat er uit komt.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Top heb gelijk even wat votes gegeven, lijkt me inderdaad leuk/handig om het in de startpost te laten bijwerken!Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:57:
ok mensen, genoeg geklets hiero....komt allen naar http://wdtv.uservoice.com
goede zet van WD !
ik snap niet echt waarom er niet meer voor dts downmixing word gestemd
usb poweroff kan je makkelijk zelf ff fixen door dat ding los te koppelen/ uit te zetten
maar goed, wel een goed initiatief en ze laten zo wel zien dat ze er nog tijd en energie in willen steken
maar goed, wel een goed initiatief en ze laten zo wel zien dat ze er nog tijd en energie in willen steken
Van DTS downmixing is de kans groot dat WD het niet gaat doen, omdat ze zitten met licenties. Het kost geld om DTS te kunnen decoderen en daar hebben de huidige eigenaars van de WD TV niet voor betaald.
Ik heb er overigens wel voor gestemd (je weet het nooit!) want dat is eigenlijk het enige wat ik mis aan mijn WD TV. Als DTS downmixing werkt dan hoef ik nooit meer op m'n .mkv's te letten omdat alles gewoon werkt.
Daarnaast heb ik toch maar wat stemmen gegeven aan volledige .VOB/.ISO DVD ondersteuning. Hoewel ik het niet mis (ik brand die zaken gewoon op een DVDRW zoals ik al tijden doe) is het altijd mooi meegenomen.
Ik heb er overigens wel voor gestemd (je weet het nooit!) want dat is eigenlijk het enige wat ik mis aan mijn WD TV. Als DTS downmixing werkt dan hoef ik nooit meer op m'n .mkv's te letten omdat alles gewoon werkt.
Omdat er waarschijnlijk ook veel mensen zijn die wel een surroundsoundset hebben met optische aansluitingen (persoonlijk vind ik dit net zo belangrijk als een mooi plaatje).Rub3s schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:25:
ik snap niet echt waarom er niet meer voor dts downmixing word gestemdusb poweroff kan je makkelijk zelf ff fixen door dat ding los te koppelen/ uit te zetten
Zo zeker zou ik daar niet van zijn hoor. Zoals ook al te lezen valt in een opmerking van iemand op die uservoice pagina:sjekneck schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:53:
[...]
Omdat er waarschijnlijk ook veel mensen zijn die wel een surroundsoundset hebben met optische aansluitingen (persoonlijk vind ik dit net zo belangrijk als een mooi plaatje).
En daar kan hij best wel eens gelijk in hebben.Let's be honest, WD TV HD is making a big success because it is the first decent hd player that is CHEAP. Like, 100$ cheap. It's all about they money.
So you can't say "well, connect the device to your audio reciever with dts support", because most of costumers of this device don't have an audio reciever and can't or don't want to buy one for 300$. They don't have 300$ in the pocket for a luxury item, that's why in first place they bought the WD TV HD, instead of of a more expensive for with more features Popcorn or even more expensive (and with even more features and future proof) HTPC.
Dat zegt nog steeds niks. Ik denk niet dat bijna iedereen het heeft staan, maar een beetje huishouden heeft tegenwoordig wel een los surroundsysteem of in combinatie met een dvdspeler. Ik zou het vreemd vinden als mensen 500+ euro uitgeven voor een mooie lcd tv + 100 voor een wdtv speler en dan geen surroundsysteem hebben. Dat is voor mensen in mijn kring echt geen overdreven luxe product meer. Als ik hier op got al zie wat een beetje techgeile student al op z'n slaapkamertje van 2 bij 3 heeft staan op home theater topics, dan valt je mond soms open. Het is voor mij ook een investering die echt meerwaarde heeft bij een filmpje kijken.Cloud schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:02:
[...]
Zo zeker zou ik daar niet van zijn hoor. Zoals ook al te lezen valt in een opmerking van iemand op die uservoice pagina:
[...]
En daar kan hij best wel eens gelijk in hebben.
Edit nofi: En als 6 speakers niet kan, zijn er nog tal van andere oplossingen met 2 speakers of hele kleintjes of via een steroset met digi ingang etc etc etc. Het is allemaal niet de beste oplossing, maar als je het echt wilt zijn er ook nog opties buiten het WD team om.
[ Voor 19% gewijzigd door sjekneck op 06-05-2009 13:35 ]
Met het risico een beetje offtopic te gaan;
Ik denk echt dat 'een beetje huishouden' het vooralsnog zonder surroundsysteem doet hoor. Als ik in mijn omgeving kijk zie ik gewoon heel veel mensen die zonder zitten. En je zegt wel dat mensen 500+ uitgeven voor een LCD tv, maar daar zal een receiver ook wel meer voorkomen. Je vergeet alleen dat tegenwoordig LCD tv's al voor onder de 300 euro gekocht kunnen worden. Dat is toch een hele andere doelgroep, die misschien alleen een LCD tv kocht omdat de CRT ermee ophield.
Hoe de percentages van aanwezigheid van DTS receivers ook zijn; de doelgroep van de WD TV is duidelijk de 'goedkope' doelgroep. En in die doelgroep zijn dingen als DTS receivers gewoon minder voorkomend. Dat is een conclusie die gewoon te trekken valt en dat is dan ook het punt dat ik wilde maken.
edit:
En om de onderstaande reden, heb ik dus ook geen surroundsysteem in de woonkamer staan.
Ik denk echt dat 'een beetje huishouden' het vooralsnog zonder surroundsysteem doet hoor. Als ik in mijn omgeving kijk zie ik gewoon heel veel mensen die zonder zitten. En je zegt wel dat mensen 500+ uitgeven voor een LCD tv, maar daar zal een receiver ook wel meer voorkomen. Je vergeet alleen dat tegenwoordig LCD tv's al voor onder de 300 euro gekocht kunnen worden. Dat is toch een hele andere doelgroep, die misschien alleen een LCD tv kocht omdat de CRT ermee ophield.
Hoe de percentages van aanwezigheid van DTS receivers ook zijn; de doelgroep van de WD TV is duidelijk de 'goedkope' doelgroep. En in die doelgroep zijn dingen als DTS receivers gewoon minder voorkomend. Dat is een conclusie die gewoon te trekken valt en dat is dan ook het punt dat ik wilde maken.
edit:
En om de onderstaande reden, heb ik dus ook geen surroundsysteem in de woonkamer staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 06-05-2009 12:50 ]
Verwijderd
er zijn ook nog genoeg mensen die geen trek hebben in 6 speakers in je kamer; en dat heeft niets met geld te maken!sjekneck schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:41:
[...]
Dat zegt nog steeds niks. Ik denk niet dat bijna iedereen het heeft staan, maar een beetje huishouden heeft tegenwoordig wel een los surroundsysteem of in combinatie met een dvdspeler. Ik zou het vreemd vinden als mensen 500+ euro uitgeven voor een mooie lcd tv + 100 voor een wdtv speler en dan geen surroundsysteem hebben. Dat is voor mensen in mijn kring echt geen overdreven luxe product meer. Als ik hier op got al zie wat een beetje techgeile student al op z'n slaapkamertje van 2 bij 3 heeft staan op home theater topics, dan valt je mond soms open. Het is voor mij ook een investering die echt meerwaarde heeft bij een filmpje kijken.
Staat er ergens een duidelijke stap voor stap howto om netwerk sharing aan de praat te krijgen ? Ik heb alle benodigdheden in huis maar met de info die ik gevonden heb kom ik er niet uit.
Mijn probleem:
Ik heb de meest recente firmware WDLXTV op de WDTV gezet. Dit is allemaal goed gegaan. Vervolgens heb ik de WDTV met een Belkin adapter aangesloten op mijn netwerk. Hier loop ik echter al vast. De WDTV wordt niet gezien in de router. Wat kan er fout zijn ? Moet ik iets instellen ? Hoe en waar doe ik dit ?
Mijn probleem:
Ik heb de meest recente firmware WDLXTV op de WDTV gezet. Dit is allemaal goed gegaan. Vervolgens heb ik de WDTV met een Belkin adapter aangesloten op mijn netwerk. Hier loop ik echter al vast. De WDTV wordt niet gezien in de router. Wat kan er fout zijn ? Moet ik iets instellen ? Hoe en waar doe ik dit ?
Verwijderd
idd ik ben van 6.1 naar 2.1 gegaan, puur omdat ik het niet mooi vind ... neemt teveel ruimte in, past niet goed hier in de opstelling.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:49:
[...]
er zijn ook nog genoeg mensen die geen trek hebben in 6 speakers in je kamer; en dat heeft niets met geld te maken!
maar goed, DTS komt er echt niet mensen, zie mijn feedback op:
http://wdtv.uservoice.com...mix-and-hdmi-pass-through
update: zie ook bericht van Cloud eerder, het gaat om de license fees die wij niet betaald hebben. en WD gaat die fees echt niet uit eigen zak betalen
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 15:45 ]
het was door wd zelf op gezet zei je?
dan zullen ze het zelf toch wel melden als ze iets echt niet gaan doen?
Als je zegt dat DTS nooit ondersteunt gaat worden, dan jaag je eventuele nieuwe kopers weg.
Het is inderdaad door WD zelf opgezet. ScottWD is degene die met dat linkje kwam.
Het is inderdaad door WD zelf opgezet. ScottWD is degene die met dat linkje kwam.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Hierbij dan helaas, definitief geen DTS decoding voor dit product:
Het gaat dus wel komen voor toekomstige producten, maar ja daar hebben wij niets aan. Overigens is er al wat meer feedback in de vorm van 'planned' en 'under review'. Ze zijn dus echt wel bezig met de user response.
Het gaat dus wel komen voor toekomstige producten, maar ja daar hebben wij niets aan. Overigens is er al wat meer feedback in de vorm van 'planned' en 'under review'. Ze zijn dus echt wel bezig met de user response.
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ze de ondersteuning zouden stoppen na 1.02.07 maar ik ben erg blij om te zien dat ze nog steeds bezig zijn met het ontwikkelen van het product. Waarschijnlijk gaan ze delen van de huidige software gebruiken voor nieuwere producten maar dan uitgebreid met bijvoorbeeld LAN of DTS waardoor het rendabel is om door te blijven ontwikkelen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Aangezien het DTS downmixen niet door gaat is het misschien slim als mensen hun votes gaan verplaatsen naar andere features die er nu staan. Hoe meer stemmen er komen op specifieke aanvragen des te meer kans dat ze dit oppikken.
Verwijderd
Helemaal mee eens. Heb net ook gestemd. Inderdaad goed om te zien dat er nog ontwikkeld wordt.sjekneck schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:03:
Aangezien het DTS downmixen niet door gaat is het misschien slim als mensen hun votes gaan verplaatsen naar andere features die er nu staan. Hoe meer stemmen er komen op specifieke aanvragen des te meer kans dat ze dit oppikken.
Zal waarschijnlijk ophouden/snel minder worden als er een opvolger van dit product er is, maar dat weet je natuurlijk nooit.
WD is natuurlijk helemaal nieuw in dit marktsegment, dus kan ik me voorstellen dat ze met dit product een goede naam in de markt willen krijgen. Niet alleen qua prijs, ook qua support via fw updates, ondersteuning van veel mediaformaten etc.
Verwijderd
dat is maar zeer de vraag natuurlijk. dit is vanaf dag 1 al een hot issue....en nog steeds geen duidelijk antwoord van WD. met de hete adem van nieuwe concurrenten in de nek is het in hun voordeel om dit vooral mistig te laten...Rub3s schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:59:
het was door wd zelf op gezet zei je?
maar alle logica wijst er op dat dit gewoon niet gaat komen. de licensing werkt met dit device net als met anderen....er is niet voor betaald, dus het komt er niet in.
Lees even een paar posts terug
Inmiddels is op de Uservoice pagina bevestigd dat DTS decoding in dit product niet gaat komen. Onder andere vanwege licensing en chipset issues.
Voor de OP
Mag wel aangepast worden ondertussen na de firmware upgrade is dit bijna allemaal verholpenquote: Dale cooperDe nadelen:
Problemen die hopelijk bij de volgende upgrade opgelost worden:
- HDD gaat niet uit wanneer de WD TV uit staat
- Ondertiteling via extern bestand loopt standaard iets achter
- Menustructuur van geripte DVD's wordt niet ondersteund
- Zie ook Bug list & future requests op het AVS-forum
[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 06-05-2009 21:33 ]
www.casarodriguillo.com
argh... kan het niet vinden maar ik dacht er ooit iets over gelezen te hebben. Mijn wd-tv hapert bij afspelen, zeg om de 3 sec. even een zwart beeld en geen geluid, gaat dan weer verder. Volgens mij alleen met dvd-files. zowel iso's als vobs
Weet iemand waar ik er iets over gelezen heb, en natuurlijk.... de oplossing
oja de films deden het gewoon prima. tot vandaag.
Weet iemand waar ik er iets over gelezen heb, en natuurlijk.... de oplossing
oja de films deden het gewoon prima. tot vandaag.
[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 06-05-2009 19:46 ]
www.casarodriguillo.com
Das echt raar, heb niks dan MKV files met een losse .srt erbij op mijn HDD staan voor de WD. En heb der nog nooit last van gehad.* Ondertiteling via extern bestand loopt standaard iets achter.
Ik vraag me dan toch steeds meer af wat ik anders doe dan andere mensen hier met allemaal problemen. Ben echt een early-user op het gebied van de WD TV, en buiten het langzaam opstarten van de bestanden een aantal firmware versies terug heb ik nooit last gehad van beeld / geluid / subs problemen.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
De DTS downmixing staat ook onder planned. Slecht gekozen bij dat onderwerp trouwens, verwarrend, moet gewoon denied ofzo staan, of not possible.
Hopelijk betekend planned bij DVD's echt plannned. Maakt toch meer mensen blij.
Yippie kayak, other buckets!
ssssstjmk schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:52:
[...]
De DTS downmixing staat ook onder planned. Slecht gekozen bij dat onderwerp trouwens, verwarrend, moet gewoon denied ofzo staan, of not possible.
Hopelijk betekend planned bij DVD's echt plannned. Maakt toch meer mensen blij.

Is het al mogelijk chapters te kiezen. Of gewoon in één keer 10 min. vooruit te spoelen?
Dat laatste in ieder geval. Eerst ‘vooruit doorspoelen’ en vervolgens ‘volgende hoofdstuk’ kiezen.Sulo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:25:
Is het al mogelijk chapters te kiezen. Of gewoon in één keer 10 min. vooruit te spoelen?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Ik ben er toch nog niet zo zeker van dat die uservoice site is opgezet door WD. Uiteraard heb ik - het zekere voor het onzekere - toch maar mijn stemmen uitgebracht. En dat ondanks het feit dat ik een zeer gelukkige bezitter ben van het kastje (al zullen velen me voor gek verklaren met mijn oude TV die nog niet eens breedbeeld is).
ScottWD kwam zelf met het linkje op het AVS-forum. De kans is vrij groot dat het officieel is.
Aangezien ScottWD er zelf mee aankwam, en er betaald wordt voor dit Uservoice-forum, lijkt het me stug dat het iemand anders dan WD is die deze boel beheert. Waarom zou iemand zoveel moeite doen om foute informatie over de WD TV te gaan verspreiden? Ga er dus maar vanuit dat het echt isreclamedoos schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:14:
Ik ben er toch nog niet zo zeker van dat die uservoice site is opgezet door WD. Uiteraard heb ik - het zekere voor het onzekere - toch maar mijn stemmen uitgebracht. En dat ondanks het feit dat ik een zeer gelukkige bezitter ben van het kastje (al zullen velen me voor gek verklaren met mijn oude TV die nog niet eens breedbeeld is).
jammer hoor, kijken ze dan nog wel naar de problemen die mensen hebben met hdd's die gewoon echt geen spindown krijgen ?
heb er zelf geen last van....maar andere mensen wel
edit @hieronderUSB drive power off planned
Powering down of HDD/USB after turning off
admin response
The current product is not capable of completely turning off the USB bus. The latest firmware (1.02.07) will spin down drives, but their LEDs may stay on, which can make it seem like the drives are still on.
- wdtv
heb er zelf geen last van....maar andere mensen wel
[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 07-05-2009 15:18 ]
Kijk eerst eens of die harddisks aan een pc gehangen wél een spindown krijgen. Zo niet, dan ligt het toch echt aan je harddisk..........

Als er mensen zijn die het eens willen testen (het is werkend, maar voor de rest nog pre-alfa) wees van harte.
mailtje naar tim@programmas.be of msn
-dit is alfa, -> wil je een stable release, wacht dan nog eventjes
.net framework 3.5 is nog nodig. in de final haal ik de linq referenties er wel uit en dan wordt het mooi 2.0.
nog eens over die powerdown:
waar hebben ze het eigenlijk over? Ik snap dat toch niet helemaal. Een spindown doet hij al. Het usb-lampje gaat dan ook uit op de schijf en de schijf draait dan niet meer. Wat is het verschil met een shutdown? En waarom trek je er de kabel dan niet gewoon uit (of doe een eject, doet dat niet hetzelfde?)
En eens down, hoe krijg je hem dan weer up?
[ Voor 50% gewijzigd door ? ? op 07-05-2009 18:04 ]
Wat betreft die spindown; ik snap de ophef ook niet echt. Mijn HDD doet ook al een spindown, maar ik zet het ding toch helemaal uit (externe voeding). Ik zie geen reden dat ding nutteloos aan te laten staan. Evenals de WD TV trouwens, daarvan gaat de stekker er aan het eind van het kijkplezier ook uit.
offtopic:
Fastman je hebt mail.
Fastman je hebt mail.
Spindown werkt vandaag niet, net als die stotteringen bij het kijken van dvd files haperen van beeld en geluid, na een reset werkt ie wel weer. Dit probleem heb ik afgelopen 3 maanden ofzo nog niet gehad, en de nieuwste FW heb ik ook al een week ofzo, maar enkel vanaf vandaag deze storing.
Heeft niemand hier iets over gelezen, er staat mij echt iets bij dat ik ergens op het net iets over zwarte beelden tussendoor en/of heel traag afspelen. (heeft niks met framerates te maken, dat bedoel ik niet)
Arggh... de AB doet het ook heel moeizaam vanaf vandaag/gisteren
WTF
Heeft niemand hier iets over gelezen, er staat mij echt iets bij dat ik ergens op het net iets over zwarte beelden tussendoor en/of heel traag afspelen. (heeft niks met framerates te maken, dat bedoel ik niet)
Arggh... de AB doet het ook heel moeizaam vanaf vandaag/gisteren
WTF
[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 07-05-2009 21:11 ]
www.casarodriguillo.com
gelijk toen ik dit las thuis je een mail gestuurd :-)Fastman schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:00:
[afbeelding]
Als er mensen zijn die het eens willen testen (het is werkend, maar voor de rest nog pre-alfa) wees van harte.
mailtje naar tim@programmas.be of msn
-dit is alfa, -> wil je een stable release, wacht dan nog eventjes
.net framework 3.5 is nog nodig. in de final haal ik de linq referenties er wel uit en dan wordt het mooi 2.0.
kan niet wachten !
[ Voor 24% gewijzigd door Perkouw op 07-05-2009 22:00 ]
Bij het kijken naar een film (BR) crashed mijn WD plotseling.Moet de spanning eraf halen om hem
weer aan te krijgen.Ben daarna weer gaan kijken en bij hetzelfde fragment crashed hij weer.
Ligt dit nou aan de film of is er mogelijk iets mis met m'n mediaplayer.
Ik heb er trouwens een Wd passport drive aanhangen.
weer aan te krijgen.Ben daarna weer gaan kijken en bij hetzelfde fragment crashed hij weer.
test het is met een andere film dan weet je of het aan je film ligt of niet.kimone66 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:38:
Bij het kijken naar een film (BR) crashed mijn WD plotseling.Moet de spanning eraf halen om hem
en test die film is op je pc.. kijken of je player dan ook crashed op je pc.
dit soort voorbeeldjes kon je zelf toch wel opkomen....

Verwijderd
Hallo,
Na updaten van prerelease FW 1.02.07
sinds deze update heb ik de volgende problemen met TS bestanden:
-Van veel series met nl subs kan ik geen taal meer kiezen (no subtitle)
-Van films krijg ik ineens een menu te zien waarin ik vervolgens geen opties kan kiezen, moet dan een volgend vts/vob bestand kiezen om af te spelen
wellicht is dit al eerder gemeld maar de prelease note zijn zeer summier qua wijzigingen
is er een topic waar wijzigingen /problemen verzameld zijn?
mvg,
Jan
Na updaten van prerelease FW 1.02.07
sinds deze update heb ik de volgende problemen met TS bestanden:
-Van veel series met nl subs kan ik geen taal meer kiezen (no subtitle)
-Van films krijg ik ineens een menu te zien waarin ik vervolgens geen opties kan kiezen, moet dan een volgend vts/vob bestand kiezen om af te spelen
wellicht is dit al eerder gemeld maar de prelease note zijn zeer summier qua wijzigingen
is er een topic waar wijzigingen /problemen verzameld zijn?
mvg,
Jan
Op mijn pc doet hij het goed.Ik heb dit inderdaad nog een keer gehad.Perkouw schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:50:
[...]
test het is met een andere film dan weet je of het aan je film ligt of niet.
en test die film is op je pc.. kijken of je player dan ook crashed op je pc.
dit soort voorbeeldjes kon je zelf toch wel opkomen....![]()
Bij MKV's heb ik tot nu toe nog geen problemen.
Kan het ook aan de HDD liggen.
Ligt toch, volgens mij, vaak aan een brakke film.
Kan je hem ook voorbij dat punt spoelen en dan verder spelen?
Vanavond even proberen.Zelf denk ik echter ook dat het aan de film ligt.Schimanski schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:44:
Ligt toch, volgens mij, vaak aan een brakke film.
Vandaag werd er aangebeld:

Gelijk aangesloten natuurlijk, geluid van DTS films haperde echter om de twee seconden. Ik schrok me dood
.
Daarna wat andere films op de HDD gegooid, firmwareupgrade gedaan en de optische kabel (voor DTS) opnieuw erin gestopt. En het stotteren was weg
.
Erg opgelucht wat samples afgespeeld, onder andere van X-Men, en wat een combinatie van 1080p met 5.1 DTS geluid, dan weet je waarvoor de term Home Cinema is uitgevonden
.

Gelijk aangesloten natuurlijk, geluid van DTS films haperde echter om de twee seconden. Ik schrok me dood
Daarna wat andere films op de HDD gegooid, firmwareupgrade gedaan en de optische kabel (voor DTS) opnieuw erin gestopt. En het stotteren was weg
Erg opgelucht wat samples afgespeeld, onder andere van X-Men, en wat een combinatie van 1080p met 5.1 DTS geluid, dan weet je waarvoor de term Home Cinema is uitgevonden
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Daar heb ik echt geen last van en ik gebruik het sinds november samen met een 250 WD 2.5 inch HDD. De Harddisk gaat netjes uit, je ziet alleen nog wel een led. Ik snap het probleem niet echt.
Daar heb ik echt geen last van en ik gebruik het sinds november samen met een 250 WD 2.5 inch HDD. De Harddisk gaat netjes uit, je ziet alleen nog wel een led. Ik snap het probleem niet echt.
GoT, You have to love it!
Het 'probleem' is dat er nog stroom op de HDD blijft staan. Als de HDD's aan de PC hangen, gaan ze compleet uit (aka, stroom gaat eraf) . Je kan natuurlijk discussieren over het wel of niet nut hebben van stroom op de HDD en of dit invloed heeft op de levensduur van je apperatuurLisadr schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:51:
offtopic: lees de forum policy laatste tijd veel mensen die dit soort brief vormen gebruiken op het forum. Veel plezier op het forum verder.
Mooi nieuws dat er ook een officiële netwerk versie komt. Ik zit nog te dubben om zo'n netwerk usb te kopen en de speciale firmware erop te zetten en ook via netwerk alles te kunnen benaderen.
Zijn er overigens al mensen hier die ook ervaring hebben met de nieuwe (sinds 21 april verkrijgbaar) Freecom Mediaplayer II zonder HD 129 euro met netwerkfunctie of met (500GB/1TB) 180 euro ? Miste er nog een topic over. Stond een stukje over in Fan nieuwsbrief.
[ Voor 60% gewijzigd door funrider op 09-05-2009 13:12 ]
offtopic: een beetje socialer mag wel hoor -_-' probeer het in het vervolg is wat vriendelijker te brengen.funrider schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:00:
[...]
offtopic: lees de forum policy laatste tijd veel mensen die dit soort brief vormen gebruiken op het forum. Je moet hier niet hall en mvg gebruiken dat doe je maar in je e-mail. Veel plezier op het forum verder.
ontopic: @tharedone , alle problemen e.d. staan vrijwel in dit topic vermeld. Heb je al geprobeerd een iso te brouwen van je film om te kijken of het dan werkt (is ook een suggestie in het forum geweest). En al geprobeerd een andere file te openen ? de VOB zelf bijvoorbeeld. Dit wil ook nog wel is werken.
Kan iemand mij vertellen of er nog berichten zijn over ondersteuning voor wmv files en wmvhd audio??
alvast bedankt,
alvast bedankt,
Even 'n brainfart van mij :
Waarom porten ze XBMC niet voor de WDTV? (of is dit niet haalbaar met de beperkte hardware van de WDTV?)
Dat blijft voor mij nog steeds de referentie voor 'n mediaplayer...
Waarom porten ze XBMC niet voor de WDTV? (of is dit niet haalbaar met de beperkte hardware van de WDTV?)
Dat blijft voor mij nog steeds de referentie voor 'n mediaplayer...
[ Voor 0% gewijzigd door dodge_911 op 09-05-2009 15:34 . Reden: typo ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Je kunt voten voor deze feature op deze website (keyword "wma"). Hoe meer votes des te groter de kans dat ze dit gaan toevoegen aan een nieuwe firmware.PETER_DB schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:06:
Kan iemand mij vertellen of er nog berichten zijn over ondersteuning voor wmv files en wmvhd audio??
alvast bedankt,
[ Voor 7% gewijzigd door sjekneck op 09-05-2009 17:56 ]
Verwijderd
Vandaag de eerste vastloper gehad sinds ik de WD TV HD heb (± 2 weken; 1.02.07 fw). Na een film (M2TS met externe subs (srt) gestopt te hebben en daarna verder kijken, kreeg ik naast geluid alleen ondertiteling ; geen beeld. En die ondertiteling had paarse randjes...
Keertje stop gedrukt en weer play ; geen effect.
Apparaat uit en weer aan; geen effect.
Fims, foto's en muziek wilde ie ineens helemaal niet meer spelen....
Menu structuur va WD TV HD werkte nog wel gewoon
USB-HDD ejecten ; deed ie niet.
Toen maar stekker eruit en weer erin; toen deed ie het weer normaal.
Meer mensen dit wel eens gehad ?
Fims, foto's en muziek wilde ie ineens helemaal niet meer spelen....
Nog nooit gehad, wel erg merkwaardig inderdaad.Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:34:
Vandaag de eerste vastloper gehad sinds ik de WD TV HD heb (± 2 weken; 1.02.07 fw). Na een film (M2TS met externe subs (srt) gestopt te hebben en daarna verder kijken, kreeg ik naast geluid alleen ondertiteling ; geen beeld.
Het probleem ben ik verder ook niet tegengekomen in het forum (sowieso niet met de laatste firmware)
PETER_DB schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:06:
alvast bedankt,
Dit is ook een optie die ik mis. Toch effe gestemd. Maar weinig kans want er zijn nog maar weinig "votes"sjekneck schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:54:
[...]
Je kunt voten voor deze feature op deze website (keyword "wma"). Hoe meer votes des te groter de kans dat ze dit gaan toevoegen aan een nieuwe firmware.
[ Voor 21% gewijzigd door Tinman op 09-05-2009 21:17 ]
Verwijderd
Na enige tijd gelezen te heben in dit topic en gister even de wd player van mijn broer te hebben geleend zit ik nog steeds redelijk te dubben wat te doen.
Aan de prijs ligt het niet, maar toen ik vanmorgen wakker zag ik een aanbieding voor een DVico TViX HD-M6500A High Definition voor 249,- waar hij normaal zo'n 100 euro goedkoper is. Uit de reviews blijkt dat dit een uitstekende speler is met alle ondersteuning van dien incl hd audio.
Lijkt mij een goede deal mits je de mogelijkheden gebruikt. Zelf hoeft streamen voor mij niet zo. NEt zo makkelijk de hd aan me mac en kopieren. ( hoe lui kan je zijn zou je niet dit niet willen doen ). Het enige pluspunt van ik kan vinden is dat hij beter vob en iso afspeelt met volledige dvd ondersteuning. Ik wil eigenlijk alleen een mediaplayer omdat ik het zat ben alles te moeten branden en nadien met tig schijven zit.
1 vraag van mij kant
Wat is het verschil tussen de WD elements, my book en passport en welke kan je het beste nemen. Zelf wil ik eigenlijk geen extra voeding erbij want van kabels word ik gek, maar de passport is minder snel begreep ik als de andere 2. Prijs maakt niet veel uit bij deze keuze.
Aan de prijs ligt het niet, maar toen ik vanmorgen wakker zag ik een aanbieding voor een DVico TViX HD-M6500A High Definition voor 249,- waar hij normaal zo'n 100 euro goedkoper is. Uit de reviews blijkt dat dit een uitstekende speler is met alle ondersteuning van dien incl hd audio.
Lijkt mij een goede deal mits je de mogelijkheden gebruikt. Zelf hoeft streamen voor mij niet zo. NEt zo makkelijk de hd aan me mac en kopieren. ( hoe lui kan je zijn zou je niet dit niet willen doen ). Het enige pluspunt van ik kan vinden is dat hij beter vob en iso afspeelt met volledige dvd ondersteuning. Ik wil eigenlijk alleen een mediaplayer omdat ik het zat ben alles te moeten branden en nadien met tig schijven zit.
1 vraag van mij kant
Wat is het verschil tussen de WD elements, my book en passport en welke kan je het beste nemen. Zelf wil ik eigenlijk geen extra voeding erbij want van kabels word ik gek, maar de passport is minder snel begreep ik als de andere 2. Prijs maakt niet veel uit bij deze keuze.
ik heb een MyBook aan de wdtv hangen, maar die gaat niet uit als de wdtv uit staat(wel de hdd zelf denk ik, maar de ledjes blijven branden)
met een essential gaat dat wel heb ik gelezen.
de passport is geloof ik een 2,5" hdd, en doorgaans draaien die aan een mindere snelheid dan een volwaardige 3,5"
met een essential gaat dat wel heb ik gelezen.
de passport is geloof ik een 2,5" hdd, en doorgaans draaien die aan een mindere snelheid dan een volwaardige 3,5"
Verwijderd
offtopic: Thanks .....was mijn eerste bericht op dit forum.Perkouw schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:07:
[...]
offtopic: een beetje socialer mag wel hoor -_-' probeer het in het vervolg is wat vriendelijker te brengen.
ontopic: @tharedone , alle problemen e.d. staan vrijwel in dit topic vermeld. Heb je al geprobeerd een iso te brouwen van je film om te kijken of het dan werkt (is ook een suggestie in het forum geweest). En al geprobeerd een andere file te openen ? de VOB zelf bijvoorbeeld. Dit wil ook nog wel is werken.
ontopic: Heb tot de laatste (prerelease) firmware geen problemen gehad met subs. mijn laatst gebruikte versie voor 1.02.07 was 1.02.01.
De passport is ongeveer even snel als ellke andere usb-hd. Dit maakt voor de WD-TV tenminste niks uit. Het enige nadeel van de mypassport vind ik zelf dat het maximaal maar 500GB is. Maar daar tegenover staat wel dat hij ong even groot is als WD-TV. en geen extra voedingskabel dus makkelijk mee te nemen. Wat voor mij het belangrijkst was. En de spindown werkt ook sinds firm 1.02.07Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:41:
Inmiddels gisteren m'n tweede vastloper.Bij mij start de film zelfs niet.Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:34:
Vandaag de eerste vastloper gehad sinds ik de WD TV HD heb (± 2 weken; 1.02.07 fw). Na een film (M2TS met externe subs (srt) gestopt te hebben en daarna verder kijken, kreeg ik naast geluid alleen ondertiteling ; geen beeld. En die ondertiteling had paarse randjes...
Fims, foto's en muziek wilde ie ineens helemaal niet meer spelen....![]()
![]()
Het scherm wordt dan zwart.Alleen spanning eraf helpt.
Echter bij de volgende poging weer hetzelfde.Op m'n Pc doet hij het
echter.
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren een wd passport 320 gb voor mij wd hd tv gekocht.
Nu heb ik echter een probleem, ik heb de passport geinstalleerd op me pc daar moest ik ook een wachtwoord opgeven, nu kan ik via een verkenner data kopieeren maar als ik de passport nu aansluit op de wd hd tv ziet hij de bestanden niet. Heeft dit te maken met het wachtwoord?
Weet iemand hoe ik het beste de wd passport kan gebruiken ?
bedankt.
Nu heb ik echter een probleem, ik heb de passport geinstalleerd op me pc daar moest ik ook een wachtwoord opgeven, nu kan ik via een verkenner data kopieeren maar als ik de passport nu aansluit op de wd hd tv ziet hij de bestanden niet. Heeft dit te maken met het wachtwoord?
bedankt.
Je Passport is FAT32 voor geformateerd denk ik. Je zult hem dus moeten formatteren met NTSF formaat. Dan kan hij ook bestanden aan van 4 gb en groter. Ben je gelijk van dat wachtwoord af.Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:03:
Ik heb sinds gisteren een wd passport 320 gb voor mij wd hd tv gekocht.
bedankt.
Heb vorige week even de WDTV van een vriend van me geleend om te testen, en toen had ik dit probleem ook. Maar na het opnieuw opstarten van het apparaat, hd en wisselen van usbpoort, allemaal tegelijk (ik dacht pak gelijk alle factoren aan xd), deden de films het normaal!Jedi_Pimp schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:31:
Gelijk aangesloten natuurlijk, geluid van DTS films haperde echter om de twee seconden. Ik schrok me dood.
Bij de eerste keer van een apparaat wordt hij gescant om de media te detecteren, ik denk dat daardoor usb het niet meer trekt ondertussen nog even HD af te spelen
Na uren lang tweaken heb ik eindelijk bijna al me bestanden zo ver dat dit dingetje het kan lezen. Maar ik heb een probleem met .tp bestanden.. het geeft hoe dan ook geen geluid. Weet iemand wat?
Verwijderd
Ik heb dit apparaat inmiddels ook binnen maar eenmaal aangesloten bleek dat mijn afstandbediening het totaal niet deed. Andere batterijen erin gedaan, zelfde resultaat
. Uiteindelijk erachter gekomen dat de afstandsbediening het vlak voor het apparaat (ongeveer 3 cm) het wel ineens deed. Voor de zekerheid maar de nieuweste firmware erop gezet maar helaas met hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk via internet erachter gekomen dat dit probleem vaker voorkomt in samenwerking met een Samsung of Philips LCD TV. Dit schijnt te maken te hebben met infrarood interferentie. De oplossing hiervoor is om vier lagen antistatische folie (ik heb hiervoor het zakje van een eerder gekochte Hardeschijf voor gebruikt) voor de ontvangende IR led (tussen de lichtgevende leds op de WD TV) te plaatsen. Dit zorgde ervoor dat de afstandsbediening het weer prima deed.
Afgezien van dit probleem ben ik zeer tevreden met het apparaat.
Uiteindelijk via internet erachter gekomen dat dit probleem vaker voorkomt in samenwerking met een Samsung of Philips LCD TV. Dit schijnt te maken te hebben met infrarood interferentie. De oplossing hiervoor is om vier lagen antistatische folie (ik heb hiervoor het zakje van een eerder gekochte Hardeschijf voor gebruikt) voor de ontvangende IR led (tussen de lichtgevende leds op de WD TV) te plaatsen. Dit zorgde ervoor dat de afstandsbediening het weer prima deed.
Afgezien van dit probleem ben ik zeer tevreden met het apparaat.
Converteren!angelus88 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:34:
Na uren lang tweaken heb ik eindelijk bijna al me bestanden zo ver dat dit dingetje het kan lezen. Maar ik heb een probleem met .tp bestanden.. het geeft hoe dan ook geen geluid. Weet iemand wat?
Voor zover ik weet is een file met een .tp extensie een "proprietary format" van BeyondTV en om nou van de WD TV te verwachten dat ie alle 1001 (exotische) formaten/extensies die er op de wereld bedacht worden te ondersteunen lijkt me ook wat te veel gevraagd. Straks wordt er nog aan WD gevraagd of ie ook brood kan roosteren........
Ik dacht al wat moet ik toch lang wachten op mijn toast!!
Dit weekend mijn bakje gaan omruilen bij de leverancier.
Ik had het nog maar 2 weken, en het werkte prima.
Totdat ik de firmware wou upgraden. Alles mooi op een usb stick gezet, gekoppeld, de wd tv reboot gebeurde, en daarna niets meer.
Enkel het standaard blauwe scherm kwam tevoorschijn, maar geen menu of zo te zien. Na een kwartier wachten een aantal maar de voedingsstekker afgekoppeld, maar geen beterschap.
Komt dit iemand bekend voor? Ik heb al wat rondgezocht, maar dit ben ik niet tegengekomen.
Totdat ik de firmware wou upgraden. Alles mooi op een usb stick gezet, gekoppeld, de wd tv reboot gebeurde, en daarna niets meer.
Enkel het standaard blauwe scherm kwam tevoorschijn, maar geen menu of zo te zien. Na een kwartier wachten een aantal maar de voedingsstekker afgekoppeld, maar geen beterschap.
Komt dit iemand bekend voor? Ik heb al wat rondgezocht, maar dit ben ik niet tegengekomen.
ik heb sinds kort een probleempje dat geluid via digital bij bepaalde bestanden soms een fractie van een seconde wegvalt, kan 5 seconden goed zijn en dan terug. bij een mkv bijvoorbeeld met dts track heb ik geen probleem. weet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossen?
MediaInfo van de MKV? Firmware versie? Dit kwam vroeger wel voor bij DTS tracks, dat het geluid skipte om de paar secondes maar das inmiddels verholpen met de nieuwste firmware.jakob schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:44:
ik heb sinds kort een probleempje dat geluid via digital bij bepaalde bestanden soms een fractie van een seconde wegvalt, kan 5 seconden goed zijn en dan terug. bij een mkv bijvoorbeeld met dts track heb ik geen probleem. weet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossen?
Ik heb dat ook gehad.Deef_ schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:45:
Dit weekend mijn bakje gaan omruilen bij de leverancier.
Tijdens het update van de FM ging hij rebooten, daarna gebeurde er totaal niks meer.
Ik heb toen een tijdje gewacht maar zonder resultaat.
USB eruit getrokken, voeding eruit en daarna er weer in, maar er gebeurde nog steeds niks, nog steeds alleen een WD logo.
Daarna weer stroom eraf gehaald, USB erin en stroom er weer in. Toen ging ie ineens updaten en zelf rebooten.
Nu draait ie weer...
versie 1.02.07 beta, source info moet ik even nakijken.Helox-in-a-box schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:15:
[...]
MediaInfo van de MKV? Firmware versie? Dit kwam vroeger wel voor bij DTS tracks, dat het geluid skipte om de paar secondes maar das inmiddels verholpen met de nieuwste firmware.
het rare is dat bij het luisteren via de analoge kabels de klank niet skipt

ik ga straks even kijken om het bakje te updaten naar de final, ik heb gezien dat die ondertussen ook uit is...
Vraagje over Zoom functie icm Ondertitels
Indien ik de zoom fuctie van de WD HD mediaplayer gebruik tijdens het afspelen van een DVD bestand (ISO of video_ts directory) wat gebeurt er dan met mijn ondertitels.
Ofwel schuiven de ondertitels automatsch op dat ik ze nog volledig kan lezen na het inzoemen, of vallen de ondertitels dan (gedeeltelijk) buiten het beeld.
(bv bij een 2.33:1 formaat zo inzoemen zodat deze beeldvullend is op een 16:9 breedbeeld tv).
Mijn huidige DVD speler doet dit wel (wat ik als zeer prettig ervaar), maar ik weet ook dat niet alle DVD spelers dit goed doen. Ik wil deze optie eigenlijk niet missen op m'n mediaplayer.
Wie wil dit even voor mij bekijken ?
Ik lees bovendien vanalles over ISO bestanden dat ze het niet meer doen na de firmware update.
Doen ISO bestanden van een DVD het nog gewoon ??
Indien ik de zoom fuctie van de WD HD mediaplayer gebruik tijdens het afspelen van een DVD bestand (ISO of video_ts directory) wat gebeurt er dan met mijn ondertitels.
Ofwel schuiven de ondertitels automatsch op dat ik ze nog volledig kan lezen na het inzoemen, of vallen de ondertitels dan (gedeeltelijk) buiten het beeld.
(bv bij een 2.33:1 formaat zo inzoemen zodat deze beeldvullend is op een 16:9 breedbeeld tv).
Mijn huidige DVD speler doet dit wel (wat ik als zeer prettig ervaar), maar ik weet ook dat niet alle DVD spelers dit goed doen. Ik wil deze optie eigenlijk niet missen op m'n mediaplayer.
Wie wil dit even voor mij bekijken ?
Ik lees bovendien vanalles over ISO bestanden dat ze het niet meer doen na de firmware update.
Doen ISO bestanden van een DVD het nog gewoon ??
Vandaag 2x gehad dat WD TV wel beeld via HDMI doorgaf, maar geen geluid. Dit gebeurde nadat ik een USB stick uit de WD TV haalde terwijl het apparaat in standby stond, in me PC gedaan, wat toegevoegd en weer terug in de WD TV. Aangezet en bij geen enkel videobestand geluid, WD TV weer in standby gezet, daarna weer aan en dan weer wel geluid bij alle bestanden. Dit met firmware 1.02.07. Bug?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
offtopic: Triest dat mensen zelfs niet meer weten wat bezittelijke voornaamwoorden zijn. 'Me' en 'mij' zijn dat in ieder geval niet. Volgens mij leren ze dat in groep 6/7 basisschool.
In de stand-by-stand wordt alleen de video uitgeschakeld; processor en USB zijn nog steeds actief. Probeer 'ns of dit ook het geval is wanneer je eerst de opdracht ‘eject’ geeft, daarna stand-by inschakelen en vervolgens de stick verwijderen.Laguna schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 00:57:
Vandaag 2x gehad dat WD TV wel beeld via HDMI doorgaf, maar geen geluid. Dit gebeurde nadat ik een USB stick uit de WD TV haalde terwijl het apparaat in standby stond
me != mijnsjakietrekhakie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 07:28:
offtopic: Triest dat mensen zelfs niet meer weten wat bezittelijke voornaamwoorden zijn. 'Me' en 'mij' zijn dat in ieder geval niet. Volgens mij leren ze dat in groep 6/7 basisschool.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Aangezien ik toch niets meer verwacht met updates is de lol van dit apparaat voor mij over.
Voor mensen die interesse hebben, hij is te koop. Deze in nog inclusief de houder van de harddisk.
Uiteraard heb ik de bon nog voor garantie,
Voor mensen die interesse hebben, hij is te koop. Deze in nog inclusief de houder van de harddisk.
Waarom verwacht je niets meer? Als er toch geen updates meer komen, waarom zouden ze dan de tijd en moeite steken in http://wdtv.uservoice.com? Daarnaast zouden ze keihard liegen tegen hun klanten als ze echt geen updates meer uit gaan brengen.Kuip33 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:45:
Aangezien ik toch niets meer verwacht met updates is de lol van dit apparaat voor mij over.
Daar hebben we http://tweakers.net/aanbod/ voor héVoor mensen die interesse hebben, hij is te koop. Deze in nog inclusief de houder van de harddisk.
Verwijderd
ik heb een sterk vermoeden dat je gelijk hebt en ik deel je mening.Kuip33 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:45:
laten we eerlijk zijn, de WD is een mooi, klein apparaatje met veel potentie. Echter, ik heb het idee (vind) dat WD nu drukker bezig is met de introductie van hun nieuwe producten dan het supporten van de huidige userbase.
Waarom ? Heel simpel...op dit moment is men bezig met slechts 1 enkel ding te implementeren...volgens de userchoice website. Dit is niet eens iets wat het meest gewild is, maar vermoed het makkelijkst te implementeren. Er zijn tigduizend ideeen ingeschoten, waaronder bugs die al van het begin erin zitten, maar nog steeds niet zijn opgelost. Daarnaast zijn vanaf .04 plotseling problemen met bepaalde mkvs...die eerst wel goed speelden. we zijn nu 3 releases verder (ex de "final" .07 die gelijk is aan de pre-beta) en nog is dit niet opgelost.....
dit is slechts een voorbeeld. zo vind ik het niet automatisch kiezen van juiste framerate adhv source ook erg storend. wil WD succesvol zijn/blijven in de mediaplayer markt, moeten ze er imo minstens voor zorgen dat ze dit soort basiszaken gewoon op orde hebben.
dat hebben ze dus nog steeds niet en ik heb ook niet het idee dat ze hier echt wat aan gaan doen. alles bij elkaar, de plotselinge release van .07 als official FW, het feit dat ze met maar weinig zaken echt bezig zijn (volgens hun eigen site) en het feit dat een official REP van WD heeft aangekondigd dat de WD 2 lan support zal hebben duidt er naar mijn mening op dat ze de huidige userbase proberen te sussen met een eigen site, waarna ze vervolgens al die ideeen in een volgend product introduceren.
het klinkt heel pessimistisch, maar daar maken ze het ook naar. leuk die paar pre releases die snel opvolgden...maar laten we eerlijk zijn, wat hebben ze nou werkelijk gedaan in al die maanden? in mijn ogen alleen een paar bugs fixen en een "feature" toevoegen als spindown. Niks veelbelovends dus. Niks wat het uniek maakt. Sterker nog, ik vind dat de WD nog steeds niet op het nivo is van andere mediaplayers.
Ik geloof best dat er mensen zijn die helemaal wild zijn van dit ding, en nooit problemen hebben....maar in mijn geval zijn er teveel zaken die niet lekker lopen. Dat doet het plezier omslaan in ergenis. Tel daarbij de niet al te zeker lijkende toekomst mbt support en updates (+hoe eea verlopen is de afgelopen maanden) maakt dat ik toch echt dit ding moet dumpen en een andere player zoeken, of miss zelfs wachten op een nieuwe player.
Verwijderd
waarom? zie mijn verhaal hierboven:). liegen ? waar heb je vandaan dat ze garanderen dat ze nog met updates komen ? en dat ze al die zaken oppakken die in die lijst staan ? er gebeurt niet zoveel hoor....ze roepen alleen maar dat ze bezig zijn met welgeteld 1 ding, de rest is planned of under review. veel planned zaken hadden naar mijn mening al voor launch opgelost moeten zijn en waren vanaf launch bekend. "yes known problem, were working on it" working ? waarom is het planned dan ? dan moet je toch nog beginnen ? in elk geval niet hoopvol. leuk intitiatief hoor die site....en in de eerste paar dagen wat activiteit en response van WD....nu zie ik nergens meer een reactie, vraag of wat dan ook van WD. of ze zijn echt heel druk bezig (maar waarom zien we daar nog steeds niks van?) of ze laten het nu maar lekker lopen en gebruiken de ideen voor de upcoming products. Ik bemerk dat WD reps, incl scottwd ed nu meer praten over toekomstige producten ipv het supporten van huidige userbase en huidige product. dit alles maakt mij zeer wantrouwend.Cloud schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:59:
[...]
Waarom verwacht je niets meer? Als er toch geen updates meer komen, waarom zouden ze dan de tijd en moeite steken in http://wdtv.uservoice.com? Daarnaast zouden ze keihard liegen tegen hun klanten als ze echt geen updates meer uit gaan brengen.
[...]
Daar hebben we http://tweakers.net/aanbod/ voor hé
updates en "geplande" zaken hoeven niet per se op huidige product te slaan hoor....wij lezen en hopen dat natuurlijk wel zo.....maar ik vrees dat de support nog verder zal vertragen/stoppen en dat ze in het najaar mooir voor de kerst een nieuw ding introduceren. kun je nog eens 100+ euro op tafel leggen.
ik moet eerlijk zeggen dat ik de WD een kans wilde geven omdat op dat moment ze lekker bezig waren met updates....maar begin nu toch het ergste te vrezen.
Daar zitten inderdaad wel wat goede redenen tussen om te verwachten dat ze niets meer doen.
Daarom vroeg ik ernaar, roepen dat je niets meer verwacht is altijd zo makkelijk. Jij lijkt er tenminste nog redenen voor te hebben
En liegen? Met liegen bedoel ik quotes als:
Ik zie ook niet in, waarom alle updates nu voor het toekomstige product bestemd zouden moeten zijn. Het is véél handiger om alle updates ook op dit apparaat toe te gaan passen zodat alle functionaliteit ook goed getest door je gebruikersgroep is voordat het nieuwe product komt. Daarnaast geeft het ook een goed beeld voor toekomstige kopers. Als de kopers van het volgende product zien dat ze geen reet aan firmware updates doen, zullen die ook minder snel kopen.
Na introductie van het volgende product zullen ze ongetwijfeld gaan minderen/stoppen met firmware voor deze versie. Maar totdat ze dat daadwerkelijk zeggen, is er geen reden om aan te nemen dat ze dat nu al doen.
Hoe dan ook, denk ik dat je het behoorlijk zwart ziet (zoals je min of meer het gehele topic al lijkt te doen, no offence). Laten we nou eerst maar eens afwachten hoe het gaat lopen met die updates. Alles wat we nu kunnen doen is speculatie; ik vind het alleen zo jammer dat men het altijd zo negatief moet zien.
Daarom vroeg ik ernaar, roepen dat je niets meer verwacht is altijd zo makkelijk. Jij lijkt er tenminste nog redenen voor te hebben
En ook op http://wdtv.uservoice.com...183340-fix-audio-clipping staat dat. Dan staat er nog een item op started. Waarom zouden ze dat soort dingen doen, als ze niet van plan zijn nieuwe firmware uit te brengen? Dan kun je wel met opmerkingen komen als 'hoe weet je zeker dat ze het wel écht gaan doen?', maar zo kun je alles wel afwimpelen natuurlijk.admin response
This is a known issue that is being worked on.
- wdtv
Ik zie ook niet in, waarom alle updates nu voor het toekomstige product bestemd zouden moeten zijn. Het is véél handiger om alle updates ook op dit apparaat toe te gaan passen zodat alle functionaliteit ook goed getest door je gebruikersgroep is voordat het nieuwe product komt. Daarnaast geeft het ook een goed beeld voor toekomstige kopers. Als de kopers van het volgende product zien dat ze geen reet aan firmware updates doen, zullen die ook minder snel kopen.
Na introductie van het volgende product zullen ze ongetwijfeld gaan minderen/stoppen met firmware voor deze versie. Maar totdat ze dat daadwerkelijk zeggen, is er geen reden om aan te nemen dat ze dat nu al doen.
Hoe dan ook, denk ik dat je het behoorlijk zwart ziet (zoals je min of meer het gehele topic al lijkt te doen, no offence). Laten we nou eerst maar eens afwachten hoe het gaat lopen met die updates. Alles wat we nu kunnen doen is speculatie; ik vind het alleen zo jammer dat men het altijd zo negatief moet zien.
Ik heb sinds gisteren ook deze media player in huis. Ik heb alleen het probleem dat ik via de hdmi geen enkel geluid uit het apparaat krijg. Nu heb ik al gelezen in het topic dat dts geluid rechtstreeks doorgezet word dus dat klopt dat de tv hier niks mee kan maar zelfs met afspelen van mp3s hoor ik niks... en dat lijkt me toch wel vreemd? Ik heb de audio outpot setting op stereo staan. Als ik het apparaat op composite aansluit krijg ik wel geluid maar bij mij weten zou gewoon een mp3 via hdmi geluid moeten kunnen geven.. Jullie ideeen of doe ik iets fout?
18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW
Op digital zettenNickkie55 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:07:
Ik heb sinds gisteren ook deze media player in huis. Ik heb alleen het probleem dat ik via de hdmi geen enkel geluid uit het apparaat krijg. Nu heb ik al gelezen in het topic dat dts geluid rechtstreeks doorgezet word dus dat klopt dat de tv hier niks mee kan maar zelfs met afspelen van mp3s hoor ik niks... en dat lijkt me toch wel vreemd? Ik heb de audio outpot setting op stereo staan. Als ik het apparaat op composite aansluit krijg ik wel geluid maar bij mij weten zou gewoon een mp3 via hdmi geluid moeten kunnen geven.. Jullie ideeen of doe ik iets fout?
Ook al geprobeerd
Edit: Net ook al de laatste firmware er op gezet
[ Voor 13% gewijzigd door Nickkie55 op 13-05-2009 19:29 ]
18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW
Verwijderd
je geeft idd goede redenen om het wel te doen, waarom het verstandig is als WD dat zou doen. Als ik de baas was had ik 6 maand geleden dit forum al opgezet en extra devs geregeld.....maar het klopt wat je zegt. het kan echter raar lopen met die managers die vaak een plaat voor hun kop hebben en alleen maar in $ denken.Cloud schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:17:
Daar zitten inderdaad wel wat goede redenen tussen om te verwachten dat ze niets meer doen.
[...]
En ook op http://wdtv.uservoice.com...183340-fix-audio-clipping staat dat. Dan staat er nog een item op started. Waarom zouden ze dat soort dingen doen, als ze niet van plan zijn nieuwe firmware uit te brengen? Dan kun je wel met opmerkingen komen als 'hoe weet je zeker dat ze het wel écht gaan doen?', maar zo kun je alles wel afwimpelen natuurlijk.
het komt nu allemaal een beetje als mosterd na de maaltijd....en dan nog is het allemaal wat vaag. dat ze het niet zeggen wil idd niet zeggen dat ze niks (gaan) doen, maar wat zeggen ze dan wel en wat hebben ze nou eigenlijk gedaan ? dat zegt voor mij meer dan of ze wel of niet bepaalde "toezeggingen" doen of beter gezegd: toezeggingen lijken doen middels de uservoice site.
stel dat ik er helemaal naast zit (en dat hoop ik van harte, ook voor jullie) en ze gaan nu keihard aan de slag.....dan moeten ze dat echt heel snel gaan doen en laten zien dat ze het doen. niks laten horen en ons in het ongewisse laten en wij met zn allen zitten hopen...tja ....
maar goed, stel morgen staan opeens 10 items op started, dan nog....hoelang gaat het wel niet duren ? we wachten immers al vanaf het begin op bepaalde zaken waarbij ze zelfs nog aangeven dat het "planned" is...het is allemaal zo vaag.
en als je dan bedenkt dat ze op bepaalde cruciale punten nog niet eens on par zijn met andere players...tja ....dan zie ik het al met al niet rooskleurig in. ze hadden nu eigenlijk al bezig moeten zijn met het toevoegen van nieuwe codecs, containers en unieke opties die de WD apart zet van de rest ipv bezig zijn met bugs fixen die er nooit in hadden mogen zitten.
dit icm met het feit dat er nu ook andere aantrekkelijk geprijsde spelers op de markt komen makt mij extra kritisch en wellicht onterecht te zwartdenkend.
maar goed: als jij plezier hebt van je ding, das mooi! negeer dan vooral mijn verhaal....ik ventileer mijn mening even...ik zeg niet dat ik een inside contact heb bij WD die mij dit alles influistert
Aangesloten op de tv of nog op een receiver? Kan de tv/receiver het geluid van de HDMI afhalen? Om welk model/type gaat het?Nickkie55 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:07:
Aangesloten op de TV. Sony Bravia KDL-40U4000Helox-in-a-box schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:43:
[...]
Aangesloten op de tv of nog op een receiver? Kan de tv/receiver het geluid van de HDMI afhalen? Om welk model/type gaat het?
Verwijderd
Customer feedback & ideas for wd tv hdTinman schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:16:
[...]
[...]
Dit is ook een optie die ik mis. Toch effe gestemd. Maar weinig kans want er zijn nog maar weinig "votes"
Weinig votes voor wmvhd audio ja. Raar...
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 08:48 ]
Inderdaad, en voor een internet browser zijn er wel heel veel votes terwijl er niet eens een ethernet interface op zitVerwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:42:
[...]
Customer feedback & ideas for wd tv hd
Weinig votes voor wmvhd audio ja. Raar...

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dit topic is gesloten.