[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 234.205 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Magic schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:48:
[...]

Inderdaad, en voor een internet browser zijn er wel heel veel votes terwijl er niet eens een ethernet interface op zit 8)7
Dat klopt.
Maar daar bestaan oplossingen voor...
... meer op http://www.wdtvc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nickkie55 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:54:
[...]

Aangesloten op de TV. Sony Bravia KDL-40U4000
Probeer anders eens een andere HDMI kabel. Kan zijn dat je een brakke / cheape kabel hebt die geen geluid doorgeeft :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:48:
[...]

Inderdaad, en voor een internet browser zijn er wel heel veel votes terwijl er niet eens een ethernet interface op zit 8)7
als ze nou die zinloze usb power idea erafhalen (want dit gaat immers toch niet werken op de huidige WD) dan zijn er opeens 1500+ votes voor andere zaken beschikbaar.

(en vergeet die ruim 700 votes voor dts niet, die ook nog steeds niet zijn vrijgegeven)

heb ik al paar keer aangegeven daar, maar WD lijkt druk met andere dingen (de WD2 ?)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 18:12
Notna schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:13:
[...]

Probeer anders eens een andere HDMI kabel. Kan zijn dat je een brakke / cheape kabel hebt die geen geluid doorgeeft :)
Perfect man, hij doet het nu gewoon. Ik wist niet dat er verschil zat tussen die HDMI kabels.
Super bedankt! _/-\o_

Even voor de rest van de mensen:

Probleem: Geen geluid via HDMI
Oplossing: Geen cheape kabel gebruiken

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Nickkie55 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:18:
[...]

Perfect man, hij doet het nu gewoon. Ik wist niet dat er verschil zat tussen die HDMI kabels.
Super bedankt! _/-\o_

Even voor de rest van de mensen:

Probleem: Geen geluid via HDMI
Oplossing: Geen cheape kabel gebruiken
Vreemd verhaal als ik het goed heb wordt er bij HDMI geen onderscheidt gemaakt tussen beeld en geluid, beide stromen worden gewoon digitaal getransporteerd. Met andere woorden of het werkt helemaal niet of het werkt wel, het 0-en en 1-en verhaal zeg maar.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Laguna schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 01:27:
[...]

Vreemd verhaal als ik het goed heb wordt er bij HDMI geen onderscheidt gemaakt tussen beeld en geluid, beide stromen worden gewoon digitaal getransporteerd. Met andere woorden of het werkt helemaal niet of het werkt wel, het 0-en en 1-en verhaal zeg maar.
Toch heb je met sommige kabels het probleem dat het geluid het simpel weg niet doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis een LE40A552 staan, waarop ik via de xbox360 24p 1080p films afspeel. Dit levert stotterende beelden op, omdat de xbox de 24p automatisch opschaalt naar 60hz. Omdat ik me hieraan stoor, wil ik nu een ander afspeelsysteem hebben die dit wel goed doet.

Een van de opties is de WDTV, hier heb ik een aantal vragen over;
  • Ik kon weinig concreets vinden over 24p (23.976) ondersteuning. Wordt dit goed afgehandeld door dit apparaat (geeft hij het daadwerkelijke 24p signaal door aan de tv?) , of kan ik gestotter verwachten?
  • Ik las over problemen met DTS. Dit geldt dan voor vob bestanden neem ik aan? Mkv- en wmv bestanden zouden toch goed moeten werken? Ik heb een DTS home cinema set, maar deze heeft alleen een tulpstekker ingang (geen optisch), gaat dit problemen opleveren met mkv of wmv?
  • Ik las over problemen met vob ondertiteling. Werken mkv ondertitels wel goed?
Het zou mooi zijn als hij deze dingen goed doet. Ik heb zelf wel een externe 1TB schijf (Western digital MyBook) waar de films op staan. Als dit apparaat mijn problemen oplost, dan haal ik er morgen een op >:)

Edit
Hier staan weinig bemoedigende dingen wat het 24p probleem betreft. Ik ben nog wel benieuwd naar jullie ervaringen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:04:
...
• Ik las over problemen met DTS. Dit geldt dan voor vob bestanden neem ik aan? Mkv- en wmv bestanden zouden toch goed moeten werken? Ik heb een DTS home cinema set, maar deze heeft alleen een tulpstekker ingang (geen optisch), gaat dit problemen opleveren met mkv of wmv?

• Ik las over problemen met vob ondertiteling. Werken mkv ondertitels wel goed?
[/list]
DTS wordt alleen door de optische uitgang doorgestuurd naar een apparaat die DTS kan decoderen. Sommigen zeggen dat het ook via de HDMI kabel gaat naar een TV toe die DTS kan decoderen.
De WD TV heeft geen licentie kosten betaalt voor DTS downmix, dus dat komt er ook nooit in. Als jouw home cinema set geen optische ingang heeft, dan heb je daar weinig aan ben ik bang

De ondertiteling loopt bijna altijd goed nu, zowel embedded in een MKV of apart in de vorm van SRT. Ziet er goed uit, in ieder geval goed leesbaar.
WD is bezig nog meer verbeteringen aan te brengen op het gebied van uiterlijk en ondersteuning van andere talen, regio's etc. Ik ondervind nooit problemen met AVI+SRT.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
jmk schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:53:
[...]

........... Als jouw home cinema set geen optische ingang heeft, dan heb je daar weinig aan ben ik bang
Hij zou kunnen bedoelen dat z'n home cinema set beschikt over een coaxiale digitale ingang, dan zou een optisch_naar_coaxiaal converter uitkomst kunnen bieden.

(als ie bedoelt dat er alleen een analoge tulp ingang heeft, dan heb je er inderdaad voor meerkanaals audio weergave niets aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 15-09 23:53
kaajee schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:32:
[...]

Hij zou kunnen bedoelen dat z'n home cinema set beschikt over een coaxiale digitale ingang, dan zou een optisch_naar_coaxiaal converter uitkomst kunnen bieden.

(als ie bedoelt dat er alleen een analoge tulp ingang heeft, dan heb je er inderdaad voor meerkanaals audio weergave niets aan)
Lijkt me inderdaad ook erg vaag, een DTS home cinemaset die geen DTS signaal kan ontvangen ;)
# Ik kon weinig concreets vinden over 24p (23.976) ondersteuning. Wordt dit goed afgehandeld door dit apparaat (geeft hij het daadwerkelijke 24p signaal door aan de tv?) , of kan ik gestotter verwachten?
De WDTV kan gewoon een 24p signaal versturen sinds de 1.02-firmwares, indien je TV goed 24p kan weergeven zonder pulldown dan kan je dat instellingen bij de video-output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DTS doet ie alleen van de dvd zelf? Het betreft een Philips LX3600d systeem.

DTS insturen via de tulpstekkers lijkt me geen mogelijkheid, aangezien dit 2 kabels zijn?

Hoe zit het overigens met de max videobitrate van dit ding? Mijn xbox360 begint soms te haperen bij meer dan 10Mbps/s video, maar ik zie geregeld videobestanden van 20Mbps op usenet staan.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:35:
DTS doet ie alleen van de dvd zelf? Het betreft een Philips LX3600d systeem.

DTS insturen via de tulpstekkers lijkt me geen mogelijkheid, aangezien dit 2 kabels zijn?

....
Nee, dat ding beschikt niet over een digitale ingang dus DTS (maar ook DD51) is voor jouw niet van toepassing. Dus met content dat alleen met DTS uitgevoerd is heb je helemaal geen geluid, want downmixen van DTS naar stereo zit er niet in bij de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik gebruik de HD capaciteit van de WD TV niet op dit moment. Ik heb namelijk een CRT breedbeeld TV. De feature waar ik het meest op zit te wachten, daar zijn de mensen van WD nu mee bezig!
Copy,delete and transfert files directly from WDTV

Heel handig als je series kijkt, en van plan bent deze maar 1x te kijken.

Nummer 2 op mijn verlanglijstje, is officiële support voor LAN adapters, zodat je je WD TV kan syncen met een netwerkshare. Zou geweldig zijn.

Verder zijn er (powered) usb hubs die werken met de WD TV, zodat je meerdere USB devices kan koppelen aan het apparaat.

Als alles een beetje de goede kant op loopt, wordt dit een aardige NMT toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb mijn WD TV met een optische kabel aangesloten op een versterker met DTS ondersteuning etc. Nu wil ik een 'normaal' video bestandje afspelen, zonder DTS of DD gein. Een simpele PCM/mp3 file die de WD TV ook standaard aan kan. Normaal gesproken wil ik al mijn geluid alleen via mijn versterker horen.

Wat er nu gebeurd is dat het geluid nu naar mijn TV & Versterker gaat! Het geluid gaat dus via HDMI en mijn optische kabel!! Ik wil alleen geluid uit mijn optische uitgang van mijn WDTV krijgen en niet via HDMI naar mijn tv. Hoe kan ik dit oplossen?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Settings in je tv geluid over HDMI uitzetten. In de WD kun je dit volgens mij niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Heb je jouw audio options ook op digital gezet, en niet op stereo ;) (op de WD dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 18:03
ReseT schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:40:
Ik heb mijn WD TV met een optische kabel aangesloten op een versterker met DTS ondersteuning etc. Nu wil ik een 'normaal' video bestandje afspelen, zonder DTS of DD gein. Een simpele PCM/mp3 file die de WD TV ook standaard aan kan. Normaal gesproken wil ik al mijn geluid alleen via mijn versterker horen.

Wat er nu gebeurd is dat het geluid nu naar mijn TV & Versterker gaat! Het geluid gaat dus via HDMI en mijn optische kabel!! Ik wil alleen geluid uit mijn optische uitgang van mijn WDTV krijgen en niet via HDMI naar mijn tv. Hoe kan ik dit oplossen?
Bij de tv volume op 0 of mute..
Hij blijft het doorsturen over beide kanalen heb ik ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
De ondertitels bij diverse ISO-films werken niet. Ik gebruik firmware 1.02.07 en wil eens proberen of dat wel werkt bij 1.02.04. Helaas krijg ik deze oude firmware niet geinstalleerd. Wie iemand hoe dit werkt?
(Ik volg de standaard installatieprocedure, maar het "Firmware upgrade icon" is niet zichtbaar.)

Nog een tip voor gebruikers met een Philips lcd tv waarbij de optie "Automatisch formaat" niet werkt. Dit had ik ook omdat ik in het aansluitingen-menu had aangegeven had dat ik een "PC" had aangesloten op de HDMI-ingang. Nu ik dit gewijzigd heb in "HDD/DVDR", kan ik de optie "Automatisch formaat" weer selecteren (en ben ik van die vervelende zwarte balken af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:04:
Hallo allemaal,
De ondertitels bij diverse ISO-films werken niet. Ik gebruik firmware 1.02.07 en wil eens proberen of dat wel werkt bij 1.02.04. Helaas krijg ik deze oude firmware niet geinstalleerd. Wie iemand hoe dit werkt?
(Ik volg de standaard installatieprocedure, maar het "Firmware upgrade icon" is niet zichtbaar.)
Downgraden is inderdaad minder makkelijk en moet via een omweg. Dat wordt niet officieel ondersteunt. Uitleg kun je hier vinden: http://wdtv.wetpaint.com/page/Firmware?t=anon
Nog een tip voor gebruikers met een Philips lcd tv waarbij de optie "Automatisch formaat" niet werkt. Dit had ik ook omdat ik in het aansluitingen-menu had aangegeven had dat ik een "PC" had aangesloten op de HDMI-ingang. Nu ik dit gewijzigd heb in "HDD/DVDR", kan ik de optie "Automatisch formaat" weer selecteren (en ben ik van die vervelende zwarte balken af).
Ik heb mijn Philips tv juist op 'niet op schaal' gezet. Ik ga geen HD materiaal kijken wat m'n tv daarna weer verticaal gaat uitrekken. 'Niet op schaal' geeft gewoon de beste weergave (1 op 1 pixel voor zover mogelijk) voor HD apparatuur. 'Automatisch formaat' heb ik maar een hekel aan met dat heen en weer gespring :P Zelfs bij m'n digitale tv STB heb ik hem vast op 'Breedbeeld' ingesteld.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
werkt een Bandridge USB 2.0 kabel?

[ Voor 80% gewijzigd door repsaj op 18-05-2009 22:47 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Staat in het bericht boven je? :?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scottwd heeft via twitter een update uitgebracht:

http://support.wdc.com/download/wdtv/WDTV_FW_1_02_08.zip
of
http://bit.ly/1apxkR

QUOTE:
This is a prerelease version of the firmware. Feel free to install it but be aware this is beta firmware so use it at your own risk. If you are not comfortable with this, please wait for the final version.

Bugs fixed in 1.02.08:
-Some characters still missing from Greek font
-VC-1 MKVs playback poorly
-Audio out of sync during MKV playback
-10 Minute FF and REV doesn't work during MKV playback
-Audio clipping issues

edit: ik moet zeggen...had ik niet verwacht van WD. zeker niet zo snel.....laten we hopen dat ze in dit ritme verder blijven gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heel netjes! Op uservoice staat 'ogg vorbis support in mkv' nu ook op completed. Zou dat betekenen dat ze die ook ingebouwd hebben? Dat was namelijk, samen met de audio out of sync, het voornaamste waar ik belang bij had. :)

Ik wacht nog even af, op mensen die problemen hebben met deze FW, maar anders mik ik deze .08 er ook vast op.

edit:
Wat is de twitter pagina van scottwd eigenlijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 19-05-2009 08:51 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cloud: Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

@Cloud: http://twitter.com/srader

Hij moet je accepteren voordat je zijn updates kunt zien.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Cloud schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:50:
Heel netjes! Op uservoice staat 'ogg vorbis support in mkv' nu ook op completed. Zou dat betekenen dat ze die ook ingebouwd hebben? Dat was namelijk, samen met de audio out of sync, het voornaamste waar ik belang bij had. :)

Ik wacht nog even af, op mensen die problemen hebben met deze FW, maar anders mik ik deze .08 er ook vast op.

edit:
Wat is de twitter pagina van scottwd eigenlijk?
Net getest en ik kan bevestigen dat "ogg vorbis support in mkv" inderdaad werkt nu _/-\o_

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Laatst online: 06-09 09:30
Dan lijkt het mij ook vrij eenvoudig om audio support te regelen bij WMVHD. Of is dat nu net weer iets te moeilijk? Dat is echt het enige waar ik op wacht. Voor de rest nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dan zal er wel betaald moeten worden aan Microsoft............zelfde kwestie als bij DTS in feite, audio bij WMVHD zal best (ook al) doorgegeven worden via de S/PDIF, er zijn alleen vrij weinig receivers/versterkers die dit kunnen decoderen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quagmire84
  • Laatst online: 27-08 18:15
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:54:

Bugs fixed in 1.02.08:
-Some characters still missing from Greek font
-VC-1 MKVs playback poorly
-Audio out of sync during MKV playback
-10 Minute FF and REV doesn't work during MKV playback
-Audio clipping issues
???

Waren er dan problemen met het geluid bij het afspelen van MKV-bestanden? Ik dacht dat dit vroeger ook al zonder problemen ging, in de vorige officiële releases...

In de originele review van tweakers.net heb ik hier toch ook niks speciaals over gelezen

Is dat dan weer zoiets wat vroeger wel goed ging, maar wat in een recente firmware-update weer stuk gemaakt is? Of heeft geluid bij MKV's altijd al problemen gehad?

Ik ben namelijk van plan om ergens in de loop van deze of volgende week ook zo'n ding aan te schaffen, en aangezien het toch wel de bedoeling is om er films mee te kijken in MKV-formaat, zou het fijn zijn om te weten hoe het nu zit.....

Als ik zo'n ding haal in de winkel, en ik installeer de laatste officiële release van de firmware, ga ik dan problemen hebben wanneer ik gewoon de standaard MVK en AVI bestanden afspeel die je overal tegenkomt?

[ Voor 3% gewijzigd door Quagmire84 op 19-05-2009 12:40 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De audio sync problemen traden sinds de laatste officiële FW versie (.07) op bij .mkv's. Daarvoor geen problemen :) Maar in principe is het probleem minimaal. Althans bij mij.

Dit weekend 9 uur en 45 minuten aan Lord of the Rings gekeken, en praktisch geen merkbare audio problemen. Neemt niet weg dat het wel opgelost moest worden, en dat lijkt inmiddels zo te zijn. Al is dat dan in een beta release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:08:
[...]

Net getest en ik kan bevestigen dat "ogg vorbis support in mkv" inderdaad werkt nu _/-\o_
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 08 er nog niet op heb staan, maar ik lees hier dat constante bitrate werkt, maar variabele bitrate niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:29:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik 08 er nog niet op heb staan, maar ik lees hier dat constante bitrate werkt, maar variabele bitrate niet.
Klopt ook gelezen, had toevallig een trailer van watchmen waarbij er gebruik werd gemaakt van ogg vorbis audio, maar met een constante bitrate. Ik heb verder geen mkv bestanden met ogg vorbis audio en een variabele bitrate, dus kan dat zelf niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:10
Hallo,

de laatste tijd heb ik steeds meer problemen met het
afspelen van m2ts bestanden.steeds op dezelfde mommenten
"hangt" de WD zich op.Het beeld wordt dan
zwart alsof er geen signaal meer op de hdmi ingang
van mijn TV staat.Het enige wat helpt is de stekker eruit.
Voorbij "spoelen" gaat wel echter gebeurd het dan weer bij een
ander filmfragment.

Het vreemde is dat het op mijn Pc wel functioneerd.
Ik dacht eerst dat het aan de WD lag,maar heb het eens laten testen
door een collega die ook een WD heeft en bij hem ging het ook mis.
Lijkt me sterk dat ze alle twee defect zijn.

Wat mij ook opvalt is dat wanneer ik dergelijke bestanden via
mijn pc afspeel het eerste bestand bv. 0000.m2ts meestal
zo'n waarschuwing van FBI is terwijl op WD direct de film start.

Zijn er mensen die dit ook ervaren of weten wat het probleem is

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen problemen met ondertitels als het een iso bestand is.Ik heb de movie I Robot eraf gehaald staat bij Ned.ondertiteld maar als ik hem afspeelt dan geeft die aan no subtitels.Ik heb dit alleen bij iso bestanden bij mkv en andere bestanden geen probleem.Voor de rest een prima apparaat.Maar wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:36:
Ik heb alleen problemen met ondertitels als het een iso bestand is.Ik heb de movie I Robot eraf gehaald staat bij Ned.ondertiteld maar als ik hem afspeelt dan geeft die aan no subtitels.Ik heb dit alleen bij iso bestanden bij mkv en andere bestanden geen probleem.Voor de rest een prima apparaat.Maar wie weet hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb dit probleem ook, maar ook bij .vob's Ik heb alle seizoenen van mcleod's van de nederlandse dvd's geript (ik heb de originele dvd collectie), en alleen bij seizoen 1 krijg ik geen ondertiteling, bij alle overige 6 seizoenen wel. EN ja! ik heb dezelfde instellingen gebruikt bij het rippen. Ik gebruik overigens dvd shrink.
echt raar.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kimone66 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:31:
de laatste tijd heb ik steeds meer problemen met het
afspelen van m2ts bestanden.steeds op dezelfde mommenten
"hangt" de WD zich op.Het beeld wordt dan
zwart alsof er geen signaal meer
Als het om dezelfde bestanden gaat die het nu niet meer doen is het inderdaad vreemd. Als het om andere bestanden gaat zou het kunnen dat ze simpelweg te ‘zwaar’ zijn om af te spelen door de WD TV. Vooral als het aantal ‘references frames (reframes)’ te hoog is is dit het geval.

Zie ook: Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV - deel 2"

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik zie net op het AVS forum dat iemand een workaround heeft gevonden om de subs er groter uit te laten zien.

WDTV_subs font size patch on any FW

Ik vind ze groot genoeg zo, maar misschien toch handig.
Nadeel: nadat je dit hebt toegepast, kan je beter niet aan de instellingen van de WD TV menu zitten, want dan maak je deze fix ongedaan.

EDIT: Hier trouwens een workaround om de thumbs groter te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door jmk op 21-05-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricardo246 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:12:
[...]

- Met films die 12 (voorbeeld) subs hebben, moet ik ieder sub langs gaan en checken of het de NL-sub is. Waarom geen naam aan de sub geven ipv 1/12?
Die naam moet je zelf meegeven in de srt bestandnaam ! ;)

Als je bijvoorbeeld een film hebt : Cloverfield.avi, noem dan het Nederlandse srt bestand : Cloverfield.Dutch.srt, het Engelse srt bestand Cloverfield.English.srt etc.

Ik heb dat 1 keer geprobeerd en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:03:
[...]

Die naam moet je zelf meegeven in de srt bestandnaam ! ;)

Als je bijvoorbeeld een film hebt : Cloverfield.avi, noem dan het Nederlandse srt bestand : Cloverfield.Dutch.srt, het Engelse srt bestand Cloverfield.English.srt etc.

Ik heb dat 1 keer geprobeerd en dat werkt goed.
Supertip! het werkt vlekkeloos! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
jmk schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:08:
Ik zie net op het AVS forum dat iemand een workaround heeft gevonden om de subs er groter uit te laten zien.

WDTV_subs font size patch on any FW

Ik vind ze groot genoeg zo, maar misschien toch handig.
Nadeel: nadat je dit hebt toegepast, kan je beter niet aan de instellingen van de WD TV menu zitten, want dan maak je deze fix ongedaan.

EDIT: Hier trouwens een workaround om de thumbs groter te maken.
Vogens mij kan het nog makkelijker...
Een handige jongen heeft gemodde firmware gebaseerd op de prerelease 01.02.08 met daarin grotere thumbs.
Hieronder de link. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1100062&page=71

[edit]
Zojuist geintalleerd en werkt perfect!! 2 rijen met 5 folders beeldvullend.
Ook het hoofdmenu ziet er met deze mod een stuk beter uit

[ Voor 7% gewijzigd door loneranger56 op 22-05-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
1.02.08 met Ogg Vorbis support :D fantastisch! Kan nu eindelijk "Code Gear R2"-anime afkijken op de WDTV ;) en ik heb ook het idee dat het opstarten van films weer een stuk sneller gaan dan 1.02.07 (waarbij het langzamer was geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20
Zojuist een Samsung HT-Z210 setje gehaald en aangesloten op mijn Samsung LE-656 TV. Helaas krijg ik nu geen geluid als ik MKV-files afspeel en op digitaal audio zet. Wanneer het geluid op stereo staat krijg ik wel geluid via de boxen van de HT-Z210.

De setup ziet er alsvolgt uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.brain-failures.com/setup.jpg

Heb in de WD-config het geluid al op digital gezet, maar dit hielp niet. Ook heb ik de HDMI-kabel tussen de TV en de WD al vervangen.

Moet er nog iets ingesteld worden op de TV of WD of gaat het gewoon niet werken hoe ik zou willen?

Geluid via mijn digitale decoder krijg ik wel op mijn setje binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Squirtle op 23-05-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Squirtle schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:24:
Zojuist een Samsung HT-Z210 setje gehaald en aangesloten op mijn Samsung LE-656 TV. Helaas krijg ik nu geen geluid als ik MKV-files afspeel en op digitaal audio zet. Wanneer het geluid op stereo staat krijg ik wel geluid via de boxen van de HT-Z210.
Indien het om DTS-geluid gaat klopt dit. De WD TV stuurt deze direct uit via de optische uitgang. Die moet direct naar de versterker i.p.v. via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 13:01

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb hier gewoon DTS en DD via de HDMI naar mijn Denon 2309 en dat werkt perfect. Dus hoezo optical aansluiten, mits je reciever der niets mee kan over HDMI.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Forum, ik ben ook de trotse bezitter van de WD-TV. Heb een probleem waar ik al lang mee worstel. Ik heb verschillende MKV's gedownload waarbij het DTS 5.1 signaal is omgezet met popcorn audioconverter. Dit gaat Super.
Deze converter wil geen dts 6.1 omzetten (zoals Lord of the Rings 3) of dts 2.0. movies (zoals Susperia of Caligula). Ik begrijp dat het met EAC3to.. zou moeten lukken, maar heb geen idee hoe dit werkt, het lijkt erop of je een dos-commando moet geven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

klopt ja. de eac3toGUI werkt hier half/niet. die geeft een voorbeeld van een command, maar geeft die met kraaiepootjes weer enzo. de dts zet ik zelf altijd in een root van het station zodat het wat makkelijker werkt.

volgens mij was het zoiets: plaats van eac3to op de schijf [.dts file] [.ac3file]

haakjes weghalen en bij de files heb ik geen folder of station bijgezet omdat dat hier zo werkte. ik geloof dat je met -640 erachter de bitrate van de ac3 op 640 krijgt (maar misschien is dat wel default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Squirtle schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:24:

De setup ziet er alsvolgt uit.

[afbeelding]

Heb in de WD-config het geluid al op digital gezet, maar dit hielp niet. Ook heb ik de HDMI-kabel tussen de TV en de WD al vervangen.

Moet er nog iets ingesteld worden op de TV of WD of gaat het gewoon niet werken hoe ik zou willen?

Geluid via mijn digitale decoder krijg ik wel op mijn setje binnen.
zou het kunnen dat die surround set geen dts ondersteund?(heb de specs niet nagekeken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniavl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06-2020
Ik heb het volgende bestand:

Video Track:
Track Number: 1
Codec: V_MPEG4/ISO/AVC
Pixel Resolution: 1280x532
Aspect ratio: 2,41
Display Resolution: 1280x532
Frames per second: 23,976
Audio Track #1
Track Number: 2
Codec: A_AC3
Language: eng
SampleRate: 48000
Channels: 6

Met welke programma moet ik deze 6-kanaals films converteren naar Stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Squirtle

Dat gaat inderdaad niet werken zo, je TV kan geen DTS signaal decoden en aangezien je nu alleen je WD TV middels HDMI met je TV hebt verbonden, krijg je nu geen geluid bij MKV bestanden waarbij gebruik wordt gemaakt van DTS. Je zal zoals Icelus al aangaf een optische kabel moeten plaatsen tussen de WD TV en je Samsung home cinema set (welke overigens wel DTS kan decoden). Alleen zal je dan geen geluid meer hebben van je andere apparatuur via je Samsung set. Aangezien deze set geen HDMI ingang heeft is misschien een optisch splitter een oplossing, zodat je zowel je TV als je WD TV optisch kan verbinden met je Samsung set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
miniavl schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:10:
Met welke programma moet ik deze 6-kanaals films converteren naar Stereo?
\[PS3/360] GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter (deel 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:18:
Hallo Forum, ik ben ook de trotse bezitter van de WD-TV. Heb een probleem waar ik al lang mee worstel. Ik heb verschillende MKV's gedownload waarbij het DTS 5.1 signaal is omgezet met popcorn audioconverter. Dit gaat Super.
Deze converter wil geen dts 6.1 omzetten (zoals Lord of the Rings 3) of dts 2.0. movies (zoals Susperia of Caligula). Ik begrijp dat het met EAC3to.. zou moeten lukken, maar heb geen idee hoe dit werkt, het lijkt erop of je een dos-commando moet geven. 8)7
die mkv popcorn tool gebruikt toch de eac3to ? hij roept die aan met div parameters zoals ingesteld in mkv convertor. de grote grap van die mkv tool is dat hij lekker alles demuxed, omzet en weer terugmuxed naar mkv. als je met die losse eac3to gaat werken moet je denk ik meer stappen nemen.

de mkv tool gebruikt standaard de libav decoder om dts te decoden. ik weet niet zeker of die ook 6.1 tracks als zodanig herkend en decode. ik weet echter wel dat de sonic dts decoder dit wel kan en zowiezo de beste decoder is voor dts omzetten. zie ook:

http://en.wikibooks.org/w...t_decoders_used_by_eac3to

"The Sonic DTS decoder seems to be more or less perfect for DTS, DTS-ES, DTS-96/24, DTS-HD Master Audio and DTS-HD High Resolution tracks. Dialog normalization is ignored by the Sonic DTS decoder. The only "problem" of the Sonic DTS decoder is that it decodes DTS-HD 7.1 tracks only as 5.1. DTS-ES and DTS-HD Master Audio 6.1 tracks are fully decoded as 6.1, though."

het duurt iets langer, maar geeft een beter resultaat en ondersteunt dus ook 6.1 tracks.

die decoder is niet gratis en zit dus niet standaard bijgeleverd....moet je dus zelf opzoeken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannisinas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo,

sinds een paar dagen ook de wd tv maar als ik mijn externe schijf erin heb en hem op standby zet gaat hij niet meer van standby af. Dan moet ik de power erin en eruit doen om hem weer aan te krijgen.

iemand een id?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 22:55
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:36:
dat probleem had ik tot voor kort ook ,maar daar heb ik gelukkig de oplossing voor gevonden werd er ook gek van dan wel en dan geen subs :(

maargoed gebruik dit programma makemkv en je ondertitels verschijnen weer :)

werkt met video ts iso enz.laat ff weten of het voor je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Voorbeeld:
Ik heb deze bestanden in een map staan:

folder.jpg
24.401.avi
24.402.avi
...tm...
24.423.avi
24.424.avi

De AVI's zelf hebben nu geen Thumbs, alleen de map zelf zeg maar.

Weet iemand hoe je met een mass-renametool kan zorgen dat er een kopie van folder.jpg steeds dezelfde naam heeft van alle AVI's in die map? Dus ook als de AVI's niet allemaal voorspelbaar genaamd zijn, bijvoorbeeld met titels van afleveringen? Graag in windows. (Ik heb Total Commander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
jmk schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:01:
Voorbeeld:
Ik heb deze bestanden in een map staan:

folder.jpg
24.401.avi
24.402.avi
...tm...
24.423.avi
24.424.avi

De AVI's zelf hebben nu geen Thumbs, alleen de map zelf zeg maar.

Weet iemand hoe je met een mass-renametool kan zorgen dat er een kopie van folder.jpg steeds dezelfde naam heeft van alle AVI's in die map? Dus ook als de AVI's niet allemaal voorspelbaar genaamd zijn, bijvoorbeeld met titels van afleveringen? Graag in windows. (Ik heb Total Commander)
Je kan eens proberen met Bulk Rename Utility (freeware). Dus effe goochelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Apoca schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:01:
Ik heb hier gewoon DTS en DD via de HDMI naar mijn Denon 2309 en dat werkt perfect. Dus hoezo optical aansluiten, mits je reciever der niets mee kan over HDMI.
Yup, van het weekend ook maar even de Optical kabel opgeruimd, scheelt weer een kabeltje :P

Vorige setup:

WDTV > HDMI & Optical > Onkyo 606 > HDMI > Samsung Plasma

Huidige setup:

WDTV > HDMI > Onkyo 606 > HDMI > Samsung Plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:18

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een Xbox 360 waar ik voornamelijk (via Tversity) WMV-hd mee afspeel. Nu kom ik vaak ook MKV tegen dat ik wil afspelen, maar dit gaat niet op de Xbox 360. Is dit apparaat dan een leuke toevoeging op de Xbox 360? Ik zie een hoop tevreden, maar ook een hoop teleurgestelde mensen. Bugfix hier, Firmware update daar. Dit topic is daardoor redelijk moeilijk te volgen wat betreft bugs en fixes. Wie gebruikt dit apparaat naast z'n Xbox 360 en kan bevestigen dat het inderdaad een waardevolle toevoeging is?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Voor mij in ieder geval wel. Naast de 360 en de PS3 staat sinds een tijdje de WD en de andere twee apparaten gebruik ik eigenlijk niet meer voor het bekijken van films. De WD is voor mij daarin een stuk beter, aangezien wmv-hd vaak AC3 gebruikt ipv DTS en het aanbod van HD-films is minder groot (zeer afhankelijk van wat anderen voor jou opnieuw encoden). Daarbij is het browsen door je films met thumbnails een stuk mooier om naar te kijken dan de wat saaie weergave bij de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb hem dan ook maar besteld. Voor die 85 euro kan ik geen buil vallen. Uiteraard post ik hier mijn ervaringen met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je snel kan wisselen tussen widescreen en normal?
afhankelijk van de film moet ik dat steeds goedzetten anders krijg ik een te klein scherm en kloppen de verhoudingen niet.. met SIZE van de TV krijg je het anders ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannisinas
  • Laatst online: 12-12-2024
Vraag, ik heb een home cinema set die helaas alleen een digitale coax in heeft, denken jullie dat dit gaat werken om toch mkv met dts bestanden te kunnen kijken met geluid?

http://www.brigatti.nl/in...?lang=nl&target=d942.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sannisinas schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:50:
Vraag, ik heb een home cinema set die helaas alleen een digitale coax in heeft, denken jullie dat dit gaat werken om toch mkv met dts bestanden te kunnen kijken met geluid?

Ja hoor, mits je setje wel in staat is DTS te decoderen vanzelfsprekend...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik heb een vraag over de weergave van filmbestanden in het menu. Klopt het dat de enige optie is dat je een lijst krijgt van alle bestanden of is er ook de mogelijkheid om het gegroepeerd weer te geven? De mapindeling op mijn harde schijf wordt namelijk genegeerd door de WD TV.

Tweede vraag gaat over .mov bestanden. Klopt het dat deze (fotocamera)filmpjes niet afgespeeld kunnen worden? Mocht dit zo zijn dan wil ik graag weten hoe deze niet weer te laten geven in de totaallijst zoals ik hierboven stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
.mov is geen formaat maar een container. Het is dus niet gezegd dat ie 'mov' files niet kan afspelen, ligt er dus helemaal aan welk formaat je 'mov' is...............
En "deze (fotocamera)filmpjes" bestaat dus ook niet, ook daarin worden verschillende formaten (encoders) gebruikt en die kunnen allemaal stuk voor stuk verpakt zijn in 'movs'.......

Sterke nog: met de container 'mov' heeft de WD TV helemaal geen problemen..........staat nota bene gewoon vermeldt overal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Frank76NL schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:44:
Ik heb een vraag over de weergave van filmbestanden in het menu. Klopt het dat de enige optie is dat je een lijst krijgt van alle bestanden of is er ook de mogelijkheid om het gegroepeerd weer te geven? De mapindeling op mijn harde schijf wordt namelijk genegeerd door de WD TV.
Probeer eens Folder View ipv de instelling die je nu gebruikt.Je kan de verschillende modi selecteren door op links of rechts te drukken in het menu onder Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Laatst online: 09-09 10:04
sannisinas schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:50:

Kajee schrijft het al en ik kan het bevestigen omdat ik er precies zo'n kastje tussen heb hangen omdat de optische poorten op mijn versterker allemaal bezet zijn. De optical -> coax converter werkt perfect kan ik je melden. 1'en en 0'en blijven 1'en en 0'en dus nul kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjart1974
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:37
Gisteren dit apparaat aangeschaft en ik ben meer dan tevreden.
Nadat ik de firmware had geupdate naar 1.02.07 schakelde mijn externe schijf ook netjes uit wanneer de player werd uitgeschakeld.
Nog wel een toslink kabeltje aangesloten tussen mijn versterker en dit apparaat om toch van DTS te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik zit met een probleem. Weet iemand wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat mijn WD ook series helemaal afspeelt? Hij speelt telkens alleen de eerste aflevering van de serie in ISO. Als iemand het weet ........graag. Ik hoor het wel.
Laterz Luus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:48:
Hey mensen ik zit met een probleem. Weet iemand wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat mijn WD ook series helemaal afspeelt? Hij speelt telkens alleen de eerste aflevering van de serie in ISO. Als iemand het weet ........graag. Ik hoor het wel.
Laterz Luus
De series starten door de "enter" toets ipv de start toets te gebruiken (of andersom).

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Svennie schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:45:
[...]

De series starten door de "enter" toets ipv de start toets te gebruiken (of andersom).
is dat zo? ik maak er tegenwoordig gewoon mkv's van en dan staat elke serie los van elkaar. werkt perfect.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is er ondertussen al 10 dagen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
raydekok schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:25:
[...]

is dat zo? ik maak er tegenwoordig gewoon mkv's van en dan staat elke serie los van elkaar. werkt perfect.
Ja doe ik nu ook, met http://www.makemkv.com werkt echt heel goed. van elke aflevering een aparte mkv met ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
WoKo schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:49:
[...]

Ja doe ik nu ook, met http://www.makemkv.com werkt echt heel goed. van elke aflevering een aparte mkv met ondertiteling.
ja precies echt een geweldig progje.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de WD TV player sinds 1 maand. Veel schik mee. Afgelopen week een bliksem inslag gehad(althans inductie) Nu kan ik het apparaatje gewoon aanzetten, maar wat ik ook aansluit op de USB poorten, niets wordt meer herkend. Zou dit een hardware probleem zijn, of is er een ultieme manier om dit nog te herstellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb hem nu binnen en heb er een svond mee gespeeld. Hij doet het prima, behalve dat ik SRT files niet kan meedraaien met de film. Ik heb twee ISO bestanden 1x DVD5 en 1 x Bluray en daarbij werken ze niet. Ik heb het bestandje hetzelfde genoemd als de ISO bestanden. Kan iemand een gok doen waar het aan kan liggen?

[ Voor 28% gewijzigd door HellBeast op 28-05-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Laatst online: 06-09 09:30
Heb je de laatste firmware er al op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb de WDLXTV firmware die is gebaseerd op de 1.02.07 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

En waarom test je het niet eens eerst met de officiele firmware ipv meteen een custom made te gaan proberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
HellBeast schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:15:
Ik heb hem nu binnen en heb er een svond mee gespeeld. Hij doet het prima, behalve dat ik SRT files niet kan meedraaien met de film. Ik heb twee ISO bestanden 1x DVD5 en 1 x Bluray en daarbij werken ze niet. Ik heb het bestandje hetzelfde genoemd als de ISO bestanden. Kan iemand een gok doen waar het aan kan liggen?
Als ik je bericht goed lees dan heb je een DVD iso bestand met daarnaast een losse ondertitel (srt) bestand?

Als dit zo is dan gaat dit niet werken. Ik heb losse avi bestanden met een losse srt die beiden hetzelfde heten. Dit werkt zeker te weten :)

Er zijn tools om b.v een ondertitel in een dvd te stoppen en deze dan weer opteslaan onder een nieuw iso bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Okee, dus ISO + SRT is niet mogelijk, maar een mkv of een avi met srt gaat wel. Alleen ISO uitpakken, ondertitels toevoegen, dan weer inpakken werkt net ISO bestanden. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola,

heb ook een WD HD TV, eerste indruk zeer positief. Wel heb ik een aantal vragen.

1. Kreeg vanochtend de melding dat het bestand wat werd uitgepakt te groot is voor mijn exterrne HD, moet ik nu de HD formateren in NTFS?
2. Sommige MKV's geven geen geluid als ik ze af wil spelen, terwijl dit wel lukt als ik het afspeel op mijn pc... Iemand een idee hoe dit kan?

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:49:
1. Kreeg vanochtend de melding dat het bestand wat werd uitgepakt te groot is voor mijn exterrne HD, moet ik nu de HD formateren in NTFS?
Als schijfruimte geen probleem is (stating the obvious) dan is dat inderdaad de oplossing. :)
2. Sommige MKV's geven geen geluid als ik ze af wil spelen, terwijl dit wel lukt als ik het afspeel op mijn pc... Iemand een idee hoe dit kan?
Je kunt het het beste even controleren met MediaInfo, maar waarschijnlijk wordt het type audio niet ondersteund of gedecodeerd door je WD TV. Als je bijvoorbeeld je WD TV niet op een receiver met DTS support aansluit, en toch probeert DTS .mkv's af te spelen, zul je inderdaad geen geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je snelle reactie. Vwb het 2e punt, is het niet mogelijk om dan geluid aan de file te hangen die wel wordt ondersteund? Of moet ik maar een andere file gaan downloaden?

Daarnaast heb ik veel problemen met het uitpakken van HD films (geeft foutmelding met winamp). Is dit pech of hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:13:
Dank voor je snelle reactie. Vwb het 2e punt, is het niet mogelijk om dan geluid aan de file te hangen die wel wordt ondersteund? Of moet ik maar een andere file gaan downloaden?
Je kunt in ongeveer 10 tot 30 minuten de audio omzetten van DTS naar AC3, wat je WD TV wel ondersteunt. Kijk hier voor een tutorial en het programma: HeartWare MKV Audio Converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relaxed Cloud! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien die Conceptronic een adviesprijs van tussen de 250 en 450 euro zal krijgen, kun je dat nauwelijks een concurrent van de WD TV noemen natuurlijk.

Die Asus van rond de 119 euro zou eventueel wel een concurrent kunnen worden, dat is waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:47:
Aangezien die Conceptronic een adviesprijs van tussen de 250 en 450 euro zal krijgen, kun je dat nauwelijks een concurrent van de WD TV noemen natuurlijk.

Die Asus van rond de 119 euro zou eventueel wel een concurrent kunnen worden, dat is waar :)
Ik vermeld conceptronic toch erbij omdat je voor die extra meer erbij krijgt, wat bij sommigen denk ik
in de smaak zal vallen. De asus lijkt is een concurrent voor die prijs krijg je DTS, RMVB netwerk aansluiting etc erbij. Wachtend wat de WD 2 gaat doen. Je vraagt je af waarom WD niet meteen DTS en netwerk aansluiting heeft meegenomen. Zo een groot prijsverschil (20 euro, WD was/is ook 100 euro) lijkt het mij niet.
Afijn, concurrentie helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Ik draai de laatste versie van de onofficiele firmware van WDLXTV deze draait en de plugin van Quicktime Apple Trailers werkt. Ik gebruik een draadloze internet verbinding d.m.v. Linksys (Cisco) wusb600n (ralink rt2870) usb stick.

Verdere specs:
I gebruik 1.02.07_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.2 firmware.
I heb een Copperjet 1616 modem verbonden met Linksys (Cisco) WRT160N router.
RT2870STA.dat
net.config
wireless-mod-wdlxtv.app.bin

Nu heb ik er ook de shoutcast plugin om gezet maar nog niet aan de praat gekregen. Ik krijg alleen lege folder categoriën (70,80,indie) te zien. Ook heb ik getracht d.m.v. 192.168.1.155 en dan NFS connectie te maken met mijn WindowsVista pc die enkele folders in het netwerk gedeeld heeft (waar ik nu wel met laptop met windows XP zo op kom). Ik las wel deze XP handleiding maar daarmee lukt het niet. Iemand nog tips?

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 29-05-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argggg! En ik heb vorige week net de WD HD gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:25:
[...]

Je kunt in ongeveer 10 tot 30 minuten de audio omzetten van DTS naar AC3, wat je WD TV wel ondersteunt. Kijk hier voor een tutorial en het programma: HeartWare MKV Audio Converter.
Probeerde met die audioconverter het bestand te wijzigen, dat lukte niet (zag m niet als een mkv.) Vervolgens MediaInfo gedraaid, en die zegt dat het een WMA3 audiostroom is. Heb een beetje zitten googelen, maar die WMA3 kan je zeker niet even snel converteren naar iets wat de WD HD "snapt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb het gevoel dat WDTV CustomFirmware alleen is weggelegd voor de professionelen onder ons.

Kun je terug naar de OfficialFirmware?

Ik zag een tijdje geleden een hele mooie AppleTheme voor de Apple. Heeft iemand daar een screenshot thuis van? :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:01:
[...]

Probeerde met die audioconverter het bestand te wijzigen, dat lukte niet (zag m niet als een mkv.) Vervolgens MediaInfo gedraaid, en die zegt dat het een WMA3 audiostroom is. Heb een beetje zitten googelen, maar die WMA3 kan je zeker niet even snel converteren naar iets wat de WD HD "snapt"?
Zou moeten lukken met XVID4PSP. Kan je WMA naar AC3 omzettten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een redelijke collectie WMV-HD en ik zag dat er een freeware progje bestond die WMV Converter heet van Sipper. Deze doet heel netjes van de WMV een MKV maken, alleen als ik ze dan wil afspelen op de WD TV, dan speelt hij zo'n 10 seconden af en dan kapt hij ermee. Ben nu aan het testen met TSMuxer om er daarna weer een TS van te maken, maar ik vind het wel veel werk om 2 converters te gebruiken. Heeft iemand een idee waarom WMV converter een niet af te spelen mkv maakt? De eerste paar seconden heb ik overigens wel netjes geluid (de reden om de WMV's naar MKV te converteren). Ik zou graag WMV Converter blijven gebruiken, want het converteren gaat echt supersnel.

Uiteraard heb ik al meerdere WMV's geprobeerd, maar bij allemaal speelt de WD TV maar een paar seconden af. Ik gebruik de laatste WDLXTV firmware die is gebaseerd op de 1.02.07 officiele firmware.

[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 31-05-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:21
Bon, ik ben ook al een tijdje op zoek naar een [Insert de naam voor dit soort apparaten, want wat is die nu eigenlijk?] en de keuze lijkt me te vallen op de WD TV.

Maar... Als ik het hier hoor, dan lijkt het alsof die SRT met AVI (=Divx) niet altijd even goed werkt, dus hierbij een kleine poll...

Poll: WD TV werkt goed met SRT en Avi/DivX
Ja
Nein
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336482&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
@HyperBart:
Het goede antwoord zit niet ik je poll, namelijk PerfectoMundo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Hyperbart,

misschien heb je vluchtig het topic doorgenomen, en dan zie je inderdaad wat klachten over avi met srt.
waar je waarschijnlijk overheen gelezen hebt, is dat dit probleem met een van de recente firmware updates verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:21
M a r c o schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:57:
@Hyperbart,

misschien heb je vluchtig het topic doorgenomen, en dan zie je inderdaad wat klachten over avi met srt.
waar je waarschijnlijk overheen gelezen hebt, is dat dit probleem met een van de recente firmware updates verholpen is.
Ja, kheb wat gezocht, maar 1800 posts doorlezen was me net iets te veel ;)

Ik kom hier nu wel ff binnengeplempt, maarre, is het niet zo beetje tijd voor een nieuw deel? Deze thread is precies al 700 posts over datum ;)

Lijkt me nu dan een ideale mediaspeler, ik heb wel nog geen LCD-tv, dus moe thet nog stellen met een scartaansluiting...

Ik heb een HD die ik kan aan en uitzetten met een knopje, dus das ook al een voordeel voor beetje stroom te besparen. Nu alleen nog uitzoeken of fileshares goed te benaderen zijn... Niet dus :( het ding heeft nog niet eens ethernet-aansluiting...

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 01-06-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
prima idee om een nieuw deel te beginne,
ik ben hier allen nog niet zo lang en opmaak is niet mijn sterkste kant... :S
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.