[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 18:03
Op een Full HD via HDMI is om op te eten! En dan nog surroundsound met DTS allemaal uit dat kleine doosje!
Je kunt tig films opslaan icm met een usb HDtje. Geen gerommel over netwerk maar gewoon plug&play!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
tasqa1004 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:11:
Op een Full HD via HDMI is om op te eten! En dan nog surroundsound met DTS allemaal uit dat kleine doosje!
Je kunt tig films opslaan icm met een usb HDtje. Geen gerommel over netwerk maar gewoon plug&play!
Mooi fijn om te horen! Dan had ik nog een vraag:

Gaat het navigeren een beetje handig als je veel muziek hebt?

CD's uitzoeken lijkt me geen punt, maar ik heb bijvoorbeeld ook bijna 2000 losse nummers (wel gewoon goed geordend op naam etc.) is dat een beetje makkelijk en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle films staan na een format weer op m'n WD Passport en ik heb de genre afbeeldingen gewoon 001.jpg genoemd ipv van de genre naam en krijg nu dus wel de gewenste afbeelding i.p.v die van de eerste film in die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
SjorsVN schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:32:
[...]

Mooi fijn om te horen! Dan had ik nog een vraag:

Gaat het navigeren een beetje handig als je veel muziek hebt?

CD's uitzoeken lijkt me geen punt, maar ik heb bijvoorbeeld ook bijna 2000 losse nummers (wel gewoon goed geordend op naam etc.) is dat een beetje makkelijk en snel?
Je kan wel zoeken - maar dat is niet zo handig want je hebt geen toetsenbord - of ze selecteren uit je lijst van 2.000 liedjes. Echt handig is het allemaal niet, maar het werkt op zich wel.
Als je albums hebt ingedeeld in directories of met playlists, dan gaat dat op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Op een HD TV nu
Via HDMI is het beeld kraakhelder, heerlijk.
Over de subs:

thin: de letters staan te ver uit elkaar
thick: de zwarte raden zijn ruw, geen anti-aliassing dus en eigenlijk nog te dun.

Ik maak dit weekend foto's van subs en hoe ze op de gewone tv/dvd zijn.
Na een korte test toch al zeer onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 00:14

yassine

Nothing to it but to do it!

De spindown functie, wat heerlijk :)

Werkt perfect. Daarbij vind ik bij de nieuwe fw, de resume langer duren als de 1.0.2.3 meer mensen dat gemerkt?

[ Voor 6% gewijzigd door yassine op 24-04-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand dit al geprobeerd?

I just found out a trick that allow you to move video screen anywhere you want and the subtitle will work.

To do that -
1. Move the video anywhere you want
2. Turn on the subtitle
3. Click rewind 2x, allow the video to rewind for 20 second
4. Then click play
5. Now the subtitle should work with a widescreen video on the top or bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspur schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:30:
[...]

dvds moet je in een iso zetten. dan kun je die video_ts shit afspelen
3 omgezet en 2 nog steeds geen subs nog steeds behoorlijk ruk dus! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een sub van een ander land geprobeerd?
Soms zijn ze daar onder verstopt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:17:
[...]

nope.helaas is de oplossing niet zo simpel. beter gezegd: er is nog steeds geen verklaring of oplossing hiervoor. het lijkt volledig random te gebeuren, maar vaker werkt het niet dan wel. erg naadje idd.

ik vooorzie ook niet dat ze hier tijd in gaan stoppen, volgens mij ondersteunen ze dvd playback toch niet ? andere zaken als menu en chapter support kun je dus ook wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:10:
/me baalt ervan dat de WD TV geen Linux filesystems kan lezen terwijl het OS waar dat ding op draait gewoon Linux is |:(

Ik had er anders allang 1 gekocht, prutsers bij WD :(
Originally Posted by lion1969
Just a little note for linux users...

YES!!!!!!!!! ext2/ext3 is supported since .07 beta
seems to be an "hidden" feature as it is not in release notes, but contents are displayed and accessed exactly like in a fat or ntfs filesystem (with no need for other supported partitions mounted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:17:
[...]

Ik had ook een heel stel vobs (VIDEO_TS) die geen subtitles toont met WD HDTV en wel op de PC, ik vermoed zelf dat het komt door de menu structuur van die DvD, WD kan niet goed overweg met DVD's menu.
Omgezet naar ISO met DVDshrink, alleen de hoofdfilm audio en subtitle geselecteerd.
GEEN COMPRESSIE gaat lekker snel en verlies denk ik ook niet in kwaliteit.
Nu werken alle subtitles die ik op deze manier heb omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:10:
[...]

Ik had ook een heel stel vobs (VIDEO_TS) die geen subtitles toont met WD HDTV en wel op de PC, ik vermoed zelf dat het komt door de menu structuur van die DvD, WD kan niet goed overweg met DVD's menu.
Omgezet naar ISO met DVDshrink, alleen de hoofdfilm audio en subtitle geselecteerd.
GEEN COMPRESSIE gaat lekker snel en verlies denk ik ook niet in kwaliteit.
Nu werken alle subtitles die ik op deze manier heb omgezet.
Mmm bij mij werkte dat dus niet. Ik maak er nu maar een rip van naar avi in de beste kwaliteit met de subs erin. Wel te veel werk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fastman schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:01:
[...]

Originally Posted by lion1969
Just a little note for linux users...

YES!!!!!!!!! ext2/ext3 is supported since .07 beta
seems to be an "hidden" feature as it is not in release notes, but contents are displayed and accessed exactly like in a fat or ntfs filesystem (with no need for other supported partitions mounted)
Dat is heel erg goed nieuws _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje; ik gebruik popcorn om van mkv bestanden het dts aan te passen naar ac3. Echter krijg ik een melding zodra die bijna klaar is.

Unable to rename normalized WAV file

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop tegen een probleem aan. Ik heb gisteren mijn WDTV binnengekregen, en probeerde een van de .MKV files die ik al had af te spelen, dit werkte uiteraard niet omdat de TV de DTS track niet kan decoderen (ofzo), had ik al van tevoren gelezen, maar toch geprobeerd.

Na een uur stoeien met Popcorn, is het me eindelijk gelukt een nieuwe .MKV-file te maken met .ac3 geluid. Toen Popcorn klaar was, kreeg ik de volgende melding:

Converting DTS track to 6ch AC3 track at 448 kbit/sec
ReMuxing new audio tracks into Band.Of.Brothers.2001.E01.Currahee.720p.HDDVD.x264-hV.mkv

Ikke blij, en probeer het nogmaals. Maar weer geen geluid. Ook niet als ik via Options het tweede geluidskanaal wat nu aanwezig is selecteer. Het blijft stil. Ook nog geprobeerd de temporary file (een .AC3 file) die Popcorn aanmaakt tijdens het converteren rechtstreeks als Audio af te spelen op de WDTV: maar ook dan geen geluid.

Ow, en ja, alle files werken op de PC wél met geluid.

Ow, en ja, de WDTV speelt andere films (geprobeerd met een .avi versie van een andere film) wél af.

Wat doe ik fout? Is .AC3 nog steeds digitaal geluid en een probleem voor de WDTV? Hoe moet ik dan converteren? Popcorn staat als volgt ingesteld 'in de rechter bovenhoek' (AAC staat uit):

http://img9.imageshack.us/img9/2479/popcornx.png

Edit: het lijkt opgelost, in de Settings van mijn WDTV stond Audio Output nog op Digital, nu ik dat op Stereo heb gezet werkt het. Vreemd dat de .AVI file wel geluid afspeelde terwijl hij op Digital stond...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Svennie schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:35:
[...]

Heb een 500Gb Verbatim die een spindown doet en een 120 GB Lacie die dat niet doet, het lijkt te werken maar is blijkbaar wel schijf afhankelijk.
kleine toevoeging: de LaCie schijf heeft hetzelfde gedrag bij windows, als ik daar een veilige disconnect doe en na de popup dat ik de schijf kan verwijderen de usb plug los haal hoor ik de HDD ook downspinnen, ligt dus niet aan de WDTV maar duidelijk aan de schijf zelf.

@Steelpan1984: ik heb bij verschillende bestanden dat het geluid ook via de TV (HDMI) weergegeven wordt terwijl ik de ouput op digital heb staan. Daarom denk ik dat je eerst wel geluid bij sommige bestanden had, het geluid wordt dan naar digitaal en analoog gestuurd.

Edit: Ben nu een film aan het kijken en de ondertitels komen maar heel kort in beeld, nog geen halve seconde, niet te lezen dus, iemand daar ook ervaring mee? Ligt dat aan de FW (07) of de ondertitels? Het zijn in een mkv embedded subs.

[ Voor 31% gewijzigd door Svennie op 24-04-2009 20:59 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook even dit apparaatje gekocht bij de BCC voor 99.95 - 5% ANWB pas korting 8)
Inderdaad een klein spelertje. Standaardje voor de Passport drive zit er niet meer bij(maar dat maakt me niks uit, want die heb ik toch niet) ; wel had ik al firmware 1.01.02 erop staan, maar dat mag ook wel want die firmware is al van vorig jaar december.

Heb hem zojuist even aangesloten op m'n 28PW9509, CRT tv , en het beeld viel mee hardstikke mee.
Even snel wat muziek en films op een usb stickie gezet en gespeeld. Geen problemen.

Volgende aanschaf wordt dus een HD tv om echt alles eruit te halen

Het is nu te mooi weer om verder te spelen met dit apparaatje, maar dat komt wel goed.
Pre-release firmware flash ook nog even keertje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt het jullie ook op dat het geluidsnivo via analoog uit zo laag is ?

als ik em terug op tv zet, dan knallen mn speakers er bijna uit zeg....moet em eerst omlaag zetten.

natuurlijk ligt het ook aan de bron zelf, maar goed...over het algemeen is het een erg zacht uitgangssignaal. mijn dvdspelers zijn allemaal behoorlijk gelijk aan tv geluidsnivo.

het ligt ook, zoals ik zei ook de bron, nou ja de bron: hoe de WD met de bron omgaat iig. ik heb een aantal simpele dora's ed gekeken met stereo geluid. die waren stuk zachter dan tv, maar lang niet zo zacht als ac3 5.1 downmixed naar stereo. gisteren bijv eagle eye gekeken, xvid rip met ac3 5.1. jeetje wat enorm zacht zeg! ik moest mij tv echt knetterhard zetten wilde ik nog wat horen!

daarnaast heb ik het idee dat gedownmixte signalen er erg "muffled" uitkomen. beetje afgestomp, niet sprankelend meer, alsof het midden weggefilterd is ofzo. stemmen zijn lastig te verstaan, het is niet meer "in verhouding zeg maar, centerchannel te zacht in de mix ? miss klinkt het als onzin, maar ik moest bij eagle eye het volume zowiezo keihard openzetten, alleen om de stemmen goed te horen....maar de rest was dan weer TE hard, zoals explosies ed.

zelfde file op mijn philips dvd speler, ook gedownmixed naar stereo over analoog-> klinkt gewoon goed.

dus, tot zover, in mijn beleving: de WD is te zacht qua uitgangsnivo, en superzacht afhankelijk van de bron en daarbij ook nog een "slecht" gedownmixed bij 5.1.

ben ik hierin de enige of valt dit bij meer mensen op? ik heb em analoog aangesloten, wellicht dat dit met hdmi niet het geval is ? (dan nog is het een fout imo)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het AVS-forum schijnen ze erachter te zijn gekomen dat er iets mis is met de analoge en digitale uitgangen, die schijnt vervormt te zijn en te clippen soms.

Kan iemand mij uitleggen hoe je de nieuwe functie kunt gebruiken als je op opties drukt zodat je bovenin een balk krijgt met functies voor o.a. audio en subtitles: helemaal rechts zie je 6 blokjes gegroepeerd en daar schijn je mee te kunnen skippen naar een volgend hoofdstuk in een film, maar hoe gebruik je die functie? Ik kom er niet op met de pijltjes toetsen, hij springt daar steeds over en kunt hem dus niet selcteren...

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:17:
Op het AVS-forum schijnen ze erachter te zijn gekomen dat er iets mis is met de analoge en digitale uitgangen, die schijnt vervormt te zijn en te clippen soms.
ja dat zag ik, met al die mooie sinusvormen ed :) had alleen niet het idee dat het met volumeprobleem te maken heeft, vervorming wellicht wel. vind het wel een serieus issue, zeker het feit dat zelfs de digitale uitgang niet 1op1 de bitstream doorzet, maar er vervorming ed plaatsvindt.

ik zie dit overigens niet gefixt gaan worden, zie jij die WD gasten al zitten met hun oscilloscopen om het signaal te meten ? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Het geluid is inderdaad soms erg zacht ja, zou balen zijn als dat aan het apparaatje zelf ligt, dan kunnen ze het niet fixen :( Zal dadelijk AVS eens lezen, kijken wat precies het probleem is.

@pch:
ik heb in een mkv kunnen wisselen van chapter met die meest rechter optie. Het kan dus wel maar wanneer precies weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennie schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:44:
Het geluid is inderdaad soms erg zacht ja, zou balen zijn als dat aan het apparaatje zelf ligt, dan kunnen ze het niet fixen :( Zal dadelijk AVS eens lezen, kijken wat precies het probleem is.

@pch:
ik heb in een mkv kunnen wisselen van chapter met die meest rechter optie. Het kan dus wel maar wanneer precies weet ik ook niet.
het is denk ik wel te fixen hoor. ze moeten output gain toepassen oid. of nog mooier, volumecontrol beschikbaar maken via je remote up/down, met daarbij niet alleen mogelijkheid om em zachter te doen dan hij nu staat, maar ook harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
Ik ben me de laatste zijn wat gaan verdiepen in MKV.
Nu loop ik bij de simpelste actie al vast.
Ik download MKVtoolnix 2.7.0
Gooi er een bestaande, goed spelende MKV op, en remux hem.

Daarna doet de MKV het gewoon niet!
Ik heb het op 4 verschillende systemen geprobeerd (XP en Vista)

de MKV speelt niet in GOM en ook niet op de HDX1000
(heb zelfs de voorbeeld bestanden van toolnix geprobeerd zonder succes, de remux doet het nooit)

i'm lost here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
het duurt zo lang tot hij eindelijk eens mn hdd gevonden heeft van 320gb.. meestal herkent ie m niet eens. hebben meer hier last van? heb de meeste up2date firmware

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspur schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:27:
het duurt zo lang tot hij eindelijk eens mn hdd gevonden heeft van 320gb.. meestal herkent ie m niet eens. hebben meer hier last van? heb de meeste up2date firmware
nee bij mij gaat het heel snel. sneller dan bij eerdere FWs. indexeren gaat ook snel nu. ik heb em overigens nu wel gewoon op standby staan met HD aan, maar spindowned. Aanzetten en filmpje starten kan binnen 10sec.

gaat het op je pc ook zo traag ? zo ja, dan ligt het aan je schijf. zo nee, dan kun je wellicht proberen om de wdtv folder weg te gooien en opniew eraan te hangen. als dat niet lukt...format ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:23
jurgenvdpol schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:21:
Ik ben me de laatste zijn wat gaan verdiepen in MKV.
Nu loop ik bij de simpelste actie al vast.
Ik download MKVtoolnix 2.7.0
Gooi er een bestaande, goed spelende MKV op, en remux hem.

Daarna doet de MKV het gewoon niet!
Ik heb het op 4 verschillende systemen geprobeerd (XP en Vista)

de MKV speelt niet in GOM en ook niet op de HDX1000
(heb zelfs de voorbeeld bestanden van toolnix geprobeerd zonder succes, de remux doet het nooit)

i'm lost here...
Ook andere filename als output? Zelf gisteravond nog een MKV geremuxed en die deed het prima, de MKV had 2 audiotracks en 15 subtitles, kheb de NL en EN subs en 1 audio tracks geremuxed naar een bestandje. Gebruik ook mkvtoolnix 2.7.0.

Merk dat het opstarten van films weer langzamer zijn in 1.02.07. Was bij 1.02.06 stukken sneller, nu duurt het een paar secondes (5 secs ofzo zo op het gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helox-in-a-box schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:19:
[...]

Ook andere filename als output? Zelf gisteravond nog een MKV geremuxed en die deed het prima, de MKV had 2 audiotracks en 15 subtitles, kheb de NL en EN subs en 1 audio tracks geremuxed naar een bestandje. Gebruik ook mkvtoolnix 2.7.0.

Merk dat het opstarten van films weer langzamer zijn in 1.02.07. Was bij 1.02.06 stukken sneller, nu duurt het een paar secondes (5 secs ofzo zo op het gevoel).
Kan je ook de positie van de subtitels bepalen? in mkvmerge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 00:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 14:25
Wat flauw om naar google te verwijzen... hier heeft hij toch veel meer aan? http://tinyurl.com/c55t2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 19:22
Voor mensen die denken een WD TV aan te schaffen:

Bij MM Heerlen zijn ze deze week €99,-

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
da's wel een hele scherpe aanbieding inderdaad................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:08:
Voor mensen die denken een WD TV aan te schaffen:

Bij MM Heerlen zijn ze deze week €99,-
Echt een super aanbieding!!!
Zeker 4 euro duurder als de normale prijs... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 19:22
Tja, als je prijzen van internetshops als "normale" prijzen gaat zien, dan valt het tegen ja.

Voor €5 euro ga ik niet moeilijk lopen doen met internet en verzenden, en eventueel moeilijk gedoe in het geval van een RMA.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zelfs in de (normaal vrij dure) lokale pc hardware store kost hij hier 99 euro, niet echt een aanbieding.
Maar in het fotoapparatuur: wijs elkaar op aanbiedingen topic en het LCD topic hebben ze het over een 10% kortingsactie bij MM.
90 euro is weer wel een mooie prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27
yzf1kr schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:22:
Tja, als je prijzen van internetshops als "normale" prijzen gaat zien, dan valt het tegen ja.

Voor €5 euro ga ik niet moeilijk lopen doen met internet en verzenden, en eventueel moeilijk gedoe in het geval van een RMA.
Die prijs is al een tijdje gewoon in winkels. Als je in de buurt van Rotterdam woont, bij Alternate kost ie ook 99 euro, bij Informatique 95 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mensen, mensen........... BCC 50+ winkels in NL, gewoon 99eu..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Lol, m'n pa heeft de mijne gezien en wil d'r zelf ook één :)
Wanneer is vaderdag ook alweer?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het toevoegen van plaatjes bij de films

Dat lukt me gewoon ( bij een losse bestand )

Alleen heb ik nu een map vol.
Naam map Battlestar Galactica
En dan wil ik dat alle afleveringen erin zelfde plaatje hebben.
Dan in de root van de hardeschijf heb ik een jpeg, genaamd Battlestar Galactica.jpeg

Maar ik krijg geen plaatje te zien bij de afleveringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb vandaag een WD TV HD Media player aangeschaft. Dit tezamen met een Toshiba 1 TB externe harde schijf. Het geheel is aangesloten op een 37LG5000 LCD TV. Ik lees heel veel verschillende dingen over het apparaatje in dit topic (58! pagina's) en zie door de bomen het bos niet meer.

Enkele blueray films geprobeerd, MKV bestanden, prachtig beeld! MAAR GEEN GELUID... |:( In de bestandsnaam staat dit: .1080p.Bluray.DTS.x264. Nou wat 1080p en Bluray inhoudt weet ik wel. En DTS is het geluid maar dat weet ik niet zeker. En de reden dat het geluid niet werkt is waarschijnlijk ook omdat DTS niet afgespeeld wordt door de WD TV. Dus de vraag is:

Worden DTS geluidsbestanden niet ondersteund door de WD TV en kan ik dit veranderen met een programmaatje zonder 20 uur te wachten op het converteren? (er zijn heel veel suggesties gedaan in dit topic voor software maar ik kan het koren niet van het kaf scheiden).

Wat wil die .x264 zeggen? het is een video extensie las ik op de doos maar daar staat H.264)

Verder heb ik nog een paar mappen met VIDEO_TS, de ene werkt wel de ander niet. Maar degene die wel werkt is eveneens zonder geluid. Of dit ook DTS is...geen idee. Iemand van jullie? EDIT: Ik heb zojuist firmware versie 1.02.04 geinstalleerd en nu doet het geluid het wel bij de video_ts.

En waarom kan ik een WMV film wel afspelen maar eveneens zonder geluid?

Veel vragen, ik weet het, maar ik ben nog niet helemaal thuis in al die verschillende geluid- en beeldextensies. Ik vind de WD TV geniaal, het idee is geweldig maar tot nu toe heb ik alleen nog maar goede Divx af kunnen spelen met beeld en geluid (zonder ondertiteling). Bij de HD films doet het geluid het iedere keer niet.

O ja en op de doos staat dat de WD TV .srt subtitle bestanden ondersteund. Maar moet ik deze dan gewoon los in de map zetten van de film of moet ik die er op een of andere manier inbakken?

Bedankt voor iedereen die de tijd neemt om dit te lezen en voor eventuele reacties!

_/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04
Gebruiken jullie hier wel eens gotsent om MKVs met DTS om te zetten naar MP4s met AC3? Werkt bij mij prima namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:46:

Dan in de root van de hardeschijf heb ik een jpeg, genaamd Battlestar Galactica.jpeg

Elk bestand zijn eigen plaatje geven werkt, dat doe ik ook met series, weet niet of het makkelijker kan.

@nick3lz: DTS wordt wel doorgegeven maar niet gedecodeerd, je moet dus een TV of versterker hebben die DTS kan decoderen om het te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiss1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07-2022
heb hem ook sinds een week of twee
tot nu toe zeer tevreden over dit toestelletje

heb hem gekocht om geen DVD's niet meer te moeten branden en constant te moeten wisselen en mijn MP3 collectie af te spelen
heb hem via HDMI aan mijn Harman Kardon AVR 255 aangesloten en deze zit dan op HDMI 1 van mijn Pansonic TH 37PV70F plasma tv

heb wel nog problemen met de ondertitels van dvd films
ik rip mijn dvd's met DVD Shrink 3.2 maar de WD HD TV ziet dan enkel de .VOB fils en geen .IFO fils

hoop dat ze dit bij de volgende update oplossen zo dat de menu van de dvd behouden blijft

[ Voor 12% gewijzigd door kiss1 op 28-04-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Waarom laat je DVDShrink de dvd's niet meteen in/naar ISO 'shrinken' ? Dan behoudt je alle sturcturen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 01:49:
...
Enkele blueray films geprobeerd, MKV bestanden, prachtig beeld! MAAR GEEN GELUID... |:( In de bestandsnaam staat dit: .1080p.Bluray.DTS.x264. Nou wat 1080p en Bluray inhoudt weet ik wel. En DTS is het geluid maar dat weet ik niet zeker. En de reden dat het geluid niet werkt is waarschijnlijk ook omdat DTS niet afgespeeld wordt door de WD TV.
...

Zelf heb ik ook een tijd het probleem geluid ondervonden. De WD speelt geen wma/wmapro audio. Kijk eens met mediainfo of er idd wma/wmapro audio in zit. Als dat het geval is, kan je op onderstaande manier dat converteren naar AC3. Op mijn pc [quadcore 2.5 ghz] duurt dat een minuut of tien voor 8Gb.

Benodigde (freeware) programma's : SUPER en XVID4PSP en TSMuxer

SUPER : kies MKV als container; stream copy video; disable audio

daarna

XVID4PSP : open MKV of WMV; disable video; zet Audio op AC3 640K; druk Encode

daarna

TSMuxer : MKV bestand + AC3 bestand muxen naar TS. Het .TS-bestand speelt prima af op de WD

Laat verder het geluid lopen via een optische kabel. Bij mij werkt dit op deze manier. Misschien bij jou ook. Zorg ook dat je de laatste firmware erop hebt staan. Op dit moment is dat meen ik, 1.02.07

Noot,
Super slaat het geripte bestand op in zijn eigen dir.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 12:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 00:46:

Je moet ook wel goed lezen hoe je dat doet:

Voor folder pics: een .jpg met de naam folder.jpg (dus niet zoals jij doet Battlestar Galactica.jpg)
Voor film pics: een jpg met de naam van de film.jpg

Anders werkt het niet nee :'). Ow en doe eens wat aan je typ style. Elke zin een nieuwe regel is echt niet fijn om te lezen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 01:49:
Hallo mensen,

Ik heb vandaag een WD TV HD Media player aangeschaft. Dit tezamen met een Toshiba 1 TB externe harde schijf. Het geheel is aangesloten op een 37LG5000 LCD TV. Ik lees heel veel verschillende dingen over het apparaatje in dit topic (58! pagina's) en zie door de bomen het bos niet meer.

Enkele blueray films geprobeerd, MKV bestanden, prachtig beeld! MAAR GEEN GELUID... |:( In de bestandsnaam staat dit: .1080p.Bluray.DTS.x264. Nou wat 1080p en Bluray inhoudt weet ik wel. En DTS is het geluid maar dat weet ik niet zeker. En de reden dat het geluid niet werkt is waarschijnlijk ook omdat DTS niet afgespeeld wordt door de WD TV. Dus de vraag is:

Worden DTS geluidsbestanden niet ondersteund door de WD TV en kan ik dit veranderen met een programmaatje zonder 20 uur te wachten op het converteren? (er zijn heel veel suggesties gedaan in dit topic voor software maar ik kan het koren niet van het kaf scheiden).

Wat wil die .x264 zeggen? het is een video extensie las ik op de doos maar daar staat H.264)

Verder heb ik nog een paar mappen met VIDEO_TS, de ene werkt wel de ander niet. Maar degene die wel werkt is eveneens zonder geluid. Of dit ook DTS is...geen idee. Iemand van jullie? EDIT: Ik heb zojuist firmware versie 1.02.04 geinstalleerd en nu doet het geluid het wel bij de video_ts.

Veel vragen, ik weet het, maar ik ben nog niet helemaal thuis in al die verschillende geluid- en beeldextensies. Ik vind de WD TV geniaal, het idee is geweldig maar tot nu toe heb ik alleen nog maar goede Divx af kunnen spelen met beeld en geluid (zonder ondertiteling). Bij de HD films doet het geluid het iedere keer niet.

O ja en op de doos staat dat de WD TV .srt subtitle bestanden ondersteund. Maar moet ik deze dan gewoon los in de map zetten van de film of moet ik die er op een of andere manier inbakken?

Bedankt voor iedereen die de tijd neemt om dit te lezen en voor eventuele reacties!

_/-\o_
1. Ja het word ondersteunt, maar het word niet gedecodeerd. Oftewel: als je DTS wilt afspelen zonder conversie heb je een externe decoder nodig. Als je wél de film wilt afspelen met conversie moet je 1 van de tools in de TS gebruiken (SUPER bijvoorbeeld)
2.Google is your friend: Wikipedia: x264
x264 is a free software library for encoding H.264/MPEG-4 AVC video streams.
3.Ligt aan de codec die in de film staat. Even met mediainfo aflezen en waar nodig remuxen :)

Maar komop, dit is echt 2 minuten zoekwerk. Kan je best zelf ;) :> :)

[ Voor 62% gewijzigd door Notna op 28-04-2009 11:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Gister de Blu-ray van The Dark Knight (1080p) geprobeerd te kijken... Hij weegt in met 24 Gb en is een mengeling van normaal Blu-ray en IMAX beelden.

Helaas trekt het aparaatje deze film niet... het hapert te vaak. Het vreemde is nou dat ie niet hapert bij snelle of langzame pans, maar gewoon op willekeurige momenten, zoals als in het begin die gast van achteren ziet die wordt opgepikt of als die bankmanager z'n bril op of af doet als die gasten binnenkomen...

We hebben net een nieuwe tv en heb heel wat bewaart voor dit moment... bijvoorbeeld Beverly Hills Cop, IMAX Huricane on the Bayou en Planet Earth (allemaal 1080p) lopen perfect...

Het is en blijft een prachtig aparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@heppieboeddah: Thnx, ik ga er mee aan de slag :) En over de firmware, ik heb gister echt 2 uur op internet gezeten maar ik kon geen nieuwere firmware vinden als 1.02.04. Dus als iemand een linkje heeft ....graag.

@Notna: 2 minuten ja, als je een beetje kennis heb. Ik ben een echte Noob op dit gebied! Maar bedankt voor de uitleg.

Tot vraags...

nick3lz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:16:
ik heb gister echt 2 uur op internet gezeten maar ik kon geen nieuwere firmware vinden als 1.02.04. Dus als iemand een linkje heeft ....graag.
http://support.wdc.com/download/wdtv/WDTV_FW_1_02_07.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:44:
Gister de Blu-ray van The Dark Knight (1080p) geprobeerd te kijken... Hij weegt in met 24 Gb en is een mengeling van normaal Blu-ray en IMAX beelden.

Helaas trekt het aparaatje deze film niet... het hapert te vaak.[...]
Ik heb al meer mensen over deze film/rip gehoord op het avs forum. het probleem zit hem erin dat die film teveel reframes heeft. Ik heb de nummers even niet bij de hand, maar ik meende dat die film 16 of 8 reframes heeft, en de WDTV ondersteunt er max 4 geloof ik. Dan gaat hij stotteren en/of haperen.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar wat ik overal gehoord heb is dat het op te lossen is door het met een van de bekende programma's (SUPER, MkvToolNix, etc) te remuxen naar minder reframes.

Ik heb hier een linkje gevonden met eventueel nuttige info: H.264 reference frames

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx rjw! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt nog steeds niet

de map waarin de afleveringen staan, heet nu Folder en het plaatje heet Folder.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:45:
Ik heb al meer mensen over deze film/rip gehoord op het avs forum. het probleem zit hem erin dat die film teveel reframes heeft. Ik heb de nummers even niet bij de hand, maar ik meende dat die film 16 of 8 reframes heeft, en de WDTV ondersteunt er max 4 geloof ik. Dan gaat hij stotteren en/of haperen.
- is dit een nieuwe rip dan? ik heb een versie van 15gb (ongeveer).
- het aantal reframes is te checken met mediainfo toch ?
- aangezien de chip hetzelfde is als die van de PCH, neem ik aan dat niet alleen de WD problemen heeft met deze rip ?of staat het aantal reframes los van de gebruikte chip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:27:
Lukt nog steeds niet

de map waarin de afleveringen staan, heet nu Folder en het plaatje heet Folder.jpeg
Maar lees en doe nou gewoon eerst eens wat al gezegd werd en wat ook makkelijk te vinden is/was alhier:

jpeg veranderen in jpg (dat zijn 3 letters ipv 4!).

De folder naam moet je niet veranderen, dat werd ook niet gezegd!
Dus je hebt een folder, genaamd: Battlestar Galactica
daarin staan al je afleveringen, gewoon als media files.
In diezelfde map/folder plaats je een afbeelding (naar keuze) die je folder.jpg noemt.
Voor folder pics: een .jpg met de naam folder.jpg (dus niet zoals jij doet Battlestar Galactica.jpg)
Voor film pics: een jpg met de naam van de film.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jaapstobbe, ik heb het programmaatje GOTSent gedownload, leek me iets makkelijker als 3 programma's te gebruiken en ik kan het altijd proberen. Maar moet ik iets aanvinken van die opties

- Mux to Vob (PS3)
- 25 FPS Output
- AVCHD (BR/PS3)

Of moet ik gewoon de sourcefile openen, een output folder kiezen en op convert klikken? Wordt de MKV met DTS geluid dan vanzelf MP4 met AC3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:44:
@jaapstobbe, ik heb het programmaatje GOTSent gedownload, leek me iets makkelijker als 3 programma's te gebruiken en ik kan het altijd proberen. Maar moet ik iets aanvinken van die opties

- Mux to Vob (PS3)
- 25 FPS Output
- AVCHD (BR/PS3)

Of moet ik gewoon de sourcefile openen, een output folder kiezen en op convert klikken? Wordt de MKV met DTS geluid dan vanzelf MP4 met AC3?
Had je dit al gevonden en gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm..lees ik dit nou goed? Is dat alleen om het met een game console af te spelen? Als dit zo is wat doet deze tip dan in hemelsnaam in dit topic? Of ik snap het weer eens niet. Ik ben nu in ieder geval aan het converteren met dat proggie, ik zie wel of het werkt op de WD TV. Zo niet dan wordt het toch met de 3 programmaatjes SUPER en XVID4PSP en TSMuxer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:45:
Uhm..lees ik dit nou goed? Is dat alleen om het met een game console af te spelen? Als dit zo is wat doet deze tip dan in hemelsnaam in dit topic? Of ik snap het weer eens niet. Ik ben nu in ieder geval aan het converteren met dat proggie, ik zie wel of het werkt op de WD TV. Zo niet dan wordt het toch met de 3 programmaatjes SUPER en XVID4PSP en TSMuxer...
Nou als je goed leest kan het wel meer; hij zet het om in formaten die (ook) op een spelconsole af te spelen zijn.
Bovendien refereerde je naar de volgende post:
jaapstobbe schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 07:43:
Gebruiken jullie hier wel eens gotsent om MKVs met DTS om te zetten naar MP4s met AC3? Werkt bij mij prima namelijk.
En die gebruikt het dus om MKV's met DTS om te zetten naar MP4s met AC3........(dat staat er hè)

(En nou zelf eerst eens even verdiepen in de materie en uitzoeken wat je precies wil en met name dit topic eens een beetje doorspitten voordat het helemaal een privé aangelegenheid wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:45:
het gaat erom dat dat proggie remuxed naar een MP4 formaat. Prima af te spelen met de WD TV. Gezien de Xbox en de PS er eerder waren dan de WD TV, is dat topic daarover.... :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik precies wil is MKV's met DTS omzetten naar een extensie die compatible is met de WD TV. En MP4 met AC3 zou moeten werken. Ik heb al gelezen dat je in GOTSent alleen op convert hoeft te drukken om het naar MP4 om te zetten. Maar ik kan niets vinden over DTS of het omzetten ervan en dat is ook het enige probleem, de WD TV speelt wel MKV en WMV bestanden af maar zonder geluid.

Ik ben op het moment met GOTSent een film aan het omzetten van MKV met DTS naar MP4 met (??)geluid, maar het duurt nu al 2 uur ofzo. Dit moet toch sneller kunnen neem ik aan.

Dit topic heb ik al goed doorgespit, maar het is zo groot en uitgebreidt dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Excuses voor de mensen die geirriteerd raken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:47
@nick3lz,

Gebruik gewoon PopCorn MKV AudioConverter om je MKV met DTS omtezetten naar AC3.
Duurt ongeveer 10 minuutjes.
En je behoud gewoon het MKV formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Ik gebruik ook gewoon PopCorn MKV AudioConverter, en ervaar het gewoon als een pretig progje.
Dit omdat mijn suround systeem van panasonic geen DTS in ondersteund.
Hij ondersteund dan wel weer DTS uit.
Das knap balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat antwoord had ik nodig :D Superchill! Zeker aangezien GOTSent na 2 uur vastliep...

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh iets te snel gereageerd, tijdens het downloaden krijg ik een melding van AVG Virusscan dat het een Trojan.Horse.Backdoor is.....is dat bekend of download ik 'm op de verkeerde site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:36:
Oh iets te snel gereageerd, tijdens het downloaden krijg ik een melding van AVG Virusscan dat het een Trojan.Horse.Backdoor is.....is dat bekend of download ik 'm op de verkeerde site?
kijk gewoon even op de beginpagina van dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, net gedaan, handig zo'n zoekfunctie ;) Ik ga SUPER proberen..

Nou, alle drie de programma's gedownload, Tsmuxer, Super en Xvid4PSP. Maar ik heb Vista op mijn laptop en d.w.z. dat de computer soms een eigen wil heeft.

Nou alle 3 de prog's geinstalleerd, werkte allemaal maar ik dacht ik doe even een restart voordat ik begin met converteren. Na de restart startte ik als eerst Super op maar het werkte niet. Ik dubbelklikte en de computer begon te ratelen maar er verscheen niets op het scherm. (Iemand hier ervaring mee?)

Dus vervolgens dacht ik, ik probeer Xvid4PSP wel dan. Startte netjes op, alles ingesteld zoals het hoorde en vervolgens wilde ik mijn MKV bestand openen. Dan begint het programma te "cachen" en vervolgens...boem Windows sluit het programma af door het geintegreerde Preventie van gegevensuitvoering (DEP) in Vista. Nou ikke zoeken hoe je dat uit kan zetten, dat gevonden maar wat blijkt, juist DAT programma kun je het niet voor uitzetten. (Iemand hier ervaring mee?)

Nou de Tsmuxer heb ik nog niet gebruikt want dat gaat niet zonder video en audio bestand.... :(

Hellup :S

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:45:
Inderdaad, net gedaan, handig zo'n zoekfunctie ;) Ik ga SUPER proberen..
no offence, maar je wordt wel geacht zelf eerst wat moeite te doen en in het vervolg eerst een topic te lezen, cq. te doorzoeken. En daar niet na 9 (zinloze) posts pas achter te komen.......

Succes.

en btw: er is ook een edit knopje, rechtsboven wanneer je zelf gepost hebt, als je nog iets toe te voegen hebt is het handiger die te gebruiken en niet een nwe post te starten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
de WD TV ondersteund tot 6 of 8 reframes (staat op AVS, weet het niet zo uit mijn hoofd). De PCH kan meer reframes aan omdat ze die software matig verwerken. PCH beschikt over meer geheugen dat ze daarvoor kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:31:
- is dit een nieuwe rip dan? ik heb een versie van 15gb (ongeveer).
- het aantal reframes is te checken met mediainfo toch ?
- aangezien de chip hetzelfde is als die van de PCH, neem ik aan dat niet alleen de WD problemen heeft met deze rip ?of staat het aantal reframes los van de gebruikte chip ?
Geen idee of het een nieuwe rip is, maar de film Dark Knight is al vaker voorbij gekomen met dergelijke problemen, vandaar dat ik het me herinner.
Voor zover ik weet zou je het aantal reframes in MediaInfo moeten kunnen checken ja, onder Video en dan ergens de eigenschap "ReFrames".
Inderdaad heeft de PCH dezelfde (sigma) chip, maar die heeft hier geen/minder problemen me. Het schijnt ook een softwarematig probleem te zijn. Met een voorgaande firmware update hebben ze bij WD het maximaal aantal reframes al een keer verhoogd. Hopelijk wordt dat in de toekomst nog een keer gedaan, maar dan zodat je er nooit meer rekening mee hoeft te houden en alle formaten altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brannigan
  • Laatst online: 06-09-2020
Misschien heeft hier iemand wat aan, heb het de afgelopen maanden nog niet voorbij zien komen

Met Media Companion kan je automatisch thumbnails voor tv series downloaden van thetvdb.com. Deze komen dan in .tbn formaat (aangezien het eigenlijk voor XBMC bedoeld is), maar even renamen naar jpg en je hebt bij elke aflevering een plaatje op je WD TV. Plaatjes voor de afleveringen zijn redelijk klein, dus resizen is niet nodig. Die voor de tv serie zelf (folder.jpg) zijn behoorlijk groot en moeten nog wel geresized worden.
Verder kan die ook bij elke film de covers erbij zoeken.

En met TV Renamer kan je je tv series een mooie naam geven. Worden ook van thetvdb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb zojuist een HDMI kabel aangeschaft en aangesloten en nu heb ik bij geen enkel bestand geluid meer. Met de meegeleverde kabel (rood, wit, geel kabeltje) had ik wel geluid bij sommige films. Ik heb bij settings Digital en Stereo geprobeerd maar dit had geen effect. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Het zou kunnen dat het geluid over hdmi uitgeschakeld staat in de settings van je tv of reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 37LG5000 tv en ik kan geen specifieke instellingen vinden voor geluid via HDMI. Een receiver heb ik niet...Ik vind het vreemd dat ik bij de composite kabel wel geluid heb bij een .avi, en bij een video_ts, en vervolgens link ik een HDMI kabel van de WD TV naar mijn televisie en heb ik nergens geluid meer, ook niet bij mp3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Pred87 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:34:
Het zou kunnen dat het geluid over hdmi uitgeschakeld staat in de settings van je tv of reciever.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:04:
Ik heb een 37LG5000 tv en ik kan geen specifieke instellingen vinden voor geluid via HDMI.
Ik denk dat hij een instelling in je WD TV bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige audio setting in de WD TV is Stereo of Digitaal en die hebben allebei geen effect. Ik heb de nieuwste firmware (1.02.07). Het beeld van de HDMI kabel is goed, gewoon 1080p, 60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 22:33

The_Worst

Unox

Een 1080p film heeft een limiet van maximaal 5 reframes. 720p heeft geen beperking hierop.

Je kan dit alleen oplossen door de film opnieuw te rippen vanaf je originele Blu-ray-schijf of opnieuw te encoderen, maar dan verlies je kwaliteit en de computer is een dag zoet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat verklaart niet waarom ook het geluid van de avi films en mp3's het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
volgens mij ging dat eerder over de stotterende dark knight, niet over jou audio probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Sommige tv's moet je instellen dat geluid via HDMI gaat. Precies weet ik het niet maar iets van HDMI-A en HDMI-B.
Bij mijn pa z'n TV was er zoiets.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick3lz schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:04:
Ik heb een 37LG5000 tv en ik kan geen specifieke instellingen vinden voor geluid via HDMI.

Maar dit is echt een frustrerend probleem, ik zit al de hele avond te zoeken op internet naar oplossingen maar kan niets vinden. Ben ik dan de enige met een WD TV, aangesloten via HDMI, bij wie het geluid niet werkt? Bij geen enkel bestand...zelfs niet de voorbeeldfilmpjes die op het bijgeleverde cdrommetje stonden.

Ook op de support site van WD zelf kan ik niets over HDMI en geluid vinden.

Ik stap niet van HDMI af want het beeld is werkelijk vele malen beter dan met een composite kabel. En ik kan me niet voorstellen dat niemand anders van mijn probleem heeft gehoord.

Help..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Poeh ineens een hoop posts bijgekomen met een hoog n00b gehalte. Het is hier geen "helpmij" forum.

Het is weer even stil qua prerelease firmware updates, ben benieuwd of er nog leuke extra's in de officiële firmware release gaan zitten (zoals dvd menu support waar de community al vaak om verzocht heeft).

@nick3lz

Nog even een tip als je een probleem hebt waarvan je nergens een soortgelijk probleem van kan vinden, dan is er een hele grote kans dat het probleem bij jezelf zit. Andere HDMI kabel proberen, andere TV proberen, etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Laguna op 29-04-2009 02:33 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Laatst online: 28-07 18:03
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:12:
De enige audio setting in de WD TV is Stereo of Digitaal en die hebben allebei geen effect. Ik heb de nieuwste firmware (1.02.07). Het beeld van de HDMI kabel is goed, gewoon 1080p, 60 Hz.
Op stereo zetten en dan het AC3 geluidsspoor selecteren. Dat zou moeten werken. Soms doet hij hier ook wel raar met geluid over hdmi. Trek de kabel er dan uit en blaas eventjes en daarna doet hij het weer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:55:
Ben ik dan de enige met een WD TV, aangesloten via HDMI, bij wie het geluid niet werkt? Bij geen enkel bestand...zelfs niet de voorbeeldfilmpjes die op het bijgeleverde cdrommetje stonden.
Je moet bij settings->sound
stereo kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Fastman schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:27:
[...]

Je moet bij settings->sound
stereo kiezen
Ook goedemorgen :z

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:45:
[...]

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar wat ik overal gehoord heb is dat het op te lossen is door het met een van de bekende programma's (SUPER, MkvToolNix, etc) te remuxen naar minder reframes.

Ik heb hier een linkje gevonden met eventueel nuttige info: H.264 reference frames
ok, thanks... gelukkig hebben alle blu-rays de IMAX scenes, dus... :9

[ Voor 6% gewijzigd door SqueakyClean op 29-04-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:39:
[...]
ok, thanks... gelukkig hebben alle blu-rays de IMAX scenes, dus... :9
er is 1 versie die op de WD goed werk:The.Dark.Knight.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA

probeer die eens te bemachtigen, dat is de beste back-up voor je legaal gekochte Blu-ray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

daar ben ik weer :S helaas.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd om via HDMI audio te krijgen bij mijn WDTV.

De redenen dat ik geen audio heb zijn volgens anderen:

1. Slechte kabel
2. Slechte WD TV
3. Slechte input ports
4. Slechte/unsupported files
5. Instellingen TV
6. Instellingen WDTV HD Media player
7. Niet genoeg informatie

Nou, vandaag heb ik van alles geprobeerd:

1. Een andere HDMI kabel gekocht dan ik al had, de audio werkt nog steeds niet.
2. Mijn WD TV omgeruild in de winkel voor een andere, nog steeds geen audio.
3. Slechte input ports zou kunnen, maar dat zou raar zijn aangezien ik de TV (37LG5000) net een maandje geleden heb gekocht.
4. Slechte/unsupported files, dit is (neem ik aan) ook niet het geval, want om te testen of audio en video werkt gebruik ik de sample videootjes die op de meegeleverde cd-rom staan. Ook heb ik al andere files gecheckt die met een composite kabel wel gewoon werkten (audio, video en ondertiteling)
5. Ik kan geen specifieke instellingen vinden voor audio/HDMI op mijn televisie.
6. Op de WDTV heb ik zowel Stereo als Digital getest, ook geen audio.
7. Niet genoeg informatie lijkt me sterk....

Ik weet het niet meer... |:( Als ik mijn eigen post nalees zou ik zeggen de poorten van de televisie, maar dit zou echt belachelijk zijn. Om dit te testen ga ik 'm binnenkort testen bij een vriend (die nu op vakantie is) met dezelfde televisie. Ook op een andere televisie zal ik het gaan proberen. Een andere optie om audio te krijgen is via een TOSLINK kabel...maar is dat normaal, dat ik en een HDMI kabel en een Toslink kabel moet aansluiten?

Maar in de tussentijd zijn alle mogelijke oplossingen welkom.
_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Apoca

Array Technology Industry

Lijkt me eerder een TV probleem dan een WD probleem.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:00:
[...]

er is 1 versie die op de WD goed werk:The.Dark.Knight.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA

probeer die eens te bemachtigen, dat is de beste back-up voor je legaal gekochte Blu-ray ;)
Ik maak nu zelf 'backup's van al mijn blurays en ook van internet even tsmuxer dan de sup naar srt bestand met suprip en dan mkv merge en dan mooi mkvtje hebben die perfect speelt op de wd tv

Heb er nu ruim 250 op 1080p met ac3 of dts allemaal 23,9xxx fps loopt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenvdpol
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-07 09:24
Helox-in-a-box schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:19:
[...]

ik krijg het op geen enkel windows systeem goed voor elkaar, bij wie werkt dit wel:

download mkvmerge hier
http://www.bunkus.org/vid...ix/downloads.html#windows

draai de mkvmergegui

download hier een voorbeeld MKV
http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/samples/

gooi hem op de mkvmergegui en kies start muxing

speel het resultaat met GOMplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff er zou echt een apart topic moeten komen met de titel: Converteren van Video en Audio bestanden voor de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:46:
Hoi mensen,

daar ben ik weer :S helaas.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd om via HDMI audio te krijgen bij mijn WDTV.

De redenen dat ik geen audio heb zijn volgens anderen:

1. Slechte kabel
2. Slechte WD TV
3. Slechte input ports
4. Slechte/unsupported files
5. Instellingen TV
6. Instellingen WDTV HD Media player
7. Niet genoeg informatie

Nou, vandaag heb ik van alles geprobeerd:

1. Een andere HDMI kabel gekocht dan ik al had, de audio werkt nog steeds niet.
3. Slechte input ports zou kunnen, maar dat zou raar zijn aangezien ik de TV (37LG5000) net een maandje geleden heb gekocht.
4. Slechte/unsupported files, dit is (neem ik aan) ook niet het geval, want om te testen of audio en video werkt gebruik ik de sample videootjes die op de meegeleverde cd-rom staan. Ook heb ik al andere files gecheckt die met een composite kabel wel gewoon werkten (audio, video en ondertiteling)
5. Ik kan geen specifieke instellingen vinden voor audio/HDMI op mijn televisie.
6. Op de WDTV heb ik zowel Stereo als Digital getest, ook geen audio.
7. Niet genoeg informatie lijkt me sterk....

Ik weet het niet meer... |:( Als ik mijn eigen post nalees zou ik zeggen de poorten van de televisie, maar dit zou echt belachelijk zijn. Om dit te testen ga ik 'm binnenkort testen bij een vriend (die nu op vakantie is) met dezelfde televisie. Ook op een andere televisie zal ik het gaan proberen. Een andere optie om audio te krijgen is via een TOSLINK kabel...maar is dat normaal, dat ik en een HDMI kabel en een Toslink kabel moet aansluiten?

Maar in de tussentijd zijn alle mogelijke oplossingen welkom.
_/-\o_
Heb je het volgende al geprobeerd ?

Zet de TV en de WDTV uit (geen stroom), sluit de HDMI kabel aan. Zet de TV aan, selecteer op de TV de HDMI input waarop de WDTV is aangesloten. Zet dan pas de stroom op de WDTV aan.
Nog geen geluid ? Wel beeld ? Gebruik de resetmogelijkheid van de WDTV ?
Lost dat allemaal niets op ? Tja, dan moet het haast wel aan de TV liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:46:
.................
..............
En met dat 'omruilen' had je niet de tegenwoordigheid van geest om hem daar even middels HDMI aan een scherm te hangen om te kijken/testen/luisteren of ie het daar wellicht wel deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'tegenwoordigheid van geest' wauw, wat een fancy taalgebruik. Maar nee, als ik een nieuwe mee mag nemen, test ik 'm thuis wel, hij moet tenslotte op mijn tv werken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:14:
'tegenwoordigheid van geest' wauw, wat een fancy taalgebruik. Maar nee, als ik een nieuwe mee mag nemen, test ik 'm thuis wel, hij moet tenslotte op mijn tv werken he.
kan best, maar als je niet precies weet waar het probleem zit, is uitsluiting een middel om toch de bron van probleem te vinden. je zegt zelf dat je het gaat proberen bij een vriend, maar dat nog niet kan en dezelfde tv heeft.

op zich leuk idee, maar als je NU wilt weten hoe het zit (en dat blijkt wel uit je postings en al je probeersels) dan is het verstandig om ook NU als eerste stap op een andere TV te proberen. Als het dan werkt weet je meteen dat het niet aan de WD ligt, maar zeer waarschijnlijk aan je TV of de combi van TV+WD.

om het in mooie "fancy" termen te zeggen: jammer dat je niet de tegenwoordheid van geest hebt om dit zelf te snappen en te zien als een goede (zo niet beste) tip op het moment ipv een bijdehandte opmerking te maken.

tip: probeer het ook eens bij de winkel waar je tv vandaan komt, met bijv je eigen type en andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

IDD sluit hem aan op een ander tv ofzo.
En open dan een topic (als ie al niet bestaat) over jouw tv. Het wordt wel heel erg offtopic hier, want dit heeft niks met de WD-HD te maken.
Ik heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken van je TV, maar je kan genoeg instellen, grote kans dat daar iets fout gaat > doet een ander app. met hdmi het wel?

[ Voor 30% gewijzigd door Pinin op 30-04-2009 09:52 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:00:
[...]

Super thanks... wordt nu binnen gezogen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:43:
[...]

Super thanks... wordt nu binnen gezogen... :9
geen dank, zolang je maar niet met de vraag terugkomt waarom je geen geluid hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor allen die met de mkv audio convertor DTS omzetten naar AC3: standaard gebruikt de aec3to utility (die wordt aangeroepen door de popcorn tool) de libav decoder. Echter als je de Sonic.CinePlayer.HD.DVD.Decoder installeert dan kun je in de popcorn converter als decoder ook sonic instellen.

deze is voor DTS decoding de beste keus volgens http://en.wikibooks.org/w...pth_Technical_Explanation

dit geeft dus een beter eindresultaat volgens vele audiopuristen. het geluid wordt met libav vaak als vlak en niet meer sprankelend bestempeld.

let op: het omzetten duurt een stuk langer! maar ik vind het t waard.

update: stel wel via configscherm/sonic decoder instellingen de soort decoding op digital in! bij mij stond hij op sysem default,waardoor er een stereo ac3 uitkwam ipv een 5.1 versie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe officiële firmware update : 1.02.07. :)
Hij heeft dus hetzelfde nummer gekregen als de laatste pre-release.

Hier te downloaden :

http://support.wdc.com/pr....asp?groupid=1001&lang=en

EDIT: zojuist gedownload en dan staat er in de readme.txt

This is a prerelease version of the firmware. Feel free to install it but be aware this is beta firmware so use it at your own risk. If you are not comfortable with this, please wait for the final version.

Fixed items:

* Added option to toggle subtitle default to 'On' or 'Off'

* Added subtitle outline thickness selection

* Added hard drive spindown on WDTV power off

:? :? :?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 00:02 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.