[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Frank76NL schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:33:
[...]

Die set heeft 1 HDMI aansluiting. Hoe krijg ik dan de HDMI uitgang van de WD aangesloten op deze home cinemaset om vervolgens op de TV aangesloten te zijn?
Of gaan beide naar de TV-HDMI ingangen?
Het voorbeeld van Helox-in-a-box is volgens mij niet zo'n goede. Deze cinema set kan wel DTS enzo downmixen, maar heeft geen optische ingang. De HDMI aansluiting van dit apparaat is een uitgang.

Je kan het DTS geluid op 3 manieren afspelen volgens mij:
1. Via HDMI naar een TV met DTS downmixing capabiliteit (bijna nooit het geval, dure TV's)
2. Via HDMI naar een cinema set met een HDMI ingang EN uitgang.(dit zijn de duurdere versterkers)
3. Via Optisch-uit naar een versterker met optisch in en DTS downmixing capabiliteit (veel versterkers met optisch in kunnen ook DTS downmixen) Meest gangbare. Het geluid komt dan uit de boxen van de home-cinema.
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:32:
[...]
De map Thriller staat weer vol met films maar de mappen Drama en SF blijven leeg :X heeft de WD ze verwijdert?
Nog nooit gehoort van de WDTV die bestanden weggooit. Als je echt geen mappen ziet heeft dat in ieder geval niets met thumbs te maken, of jpg bestanden in de folders volgens mij.
-probeer de .WDTV folder uit de root van de USB-disk een weg te halen, dan bouwt de WDTV opnieuw de bibliotheek op
-Sluit de USB-disk aan op een PC en check of er geen rare tekens in de folders zitten.(checkdisk?)
-Reset system-defaults in de settings van de WD TV

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

jmk schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:19:
[...]

Je kan het DTS geluid op 3 manieren afspelen volgens mij:
1. Via HDMI naar een TV met DTS downmixing capabiliteit (bijna nooit het geval, dure TV's)
2. Via HDMI naar een cinema set met een HDMI ingang EN uitgang.(dit zijn de duurdere versterkers)
3. Via Optisch-uit naar een versterker met optisch in en DTS downmixing capabiliteit (veel versterkers met optisch in kunnen ook DTS downmixen) Meest gangbare. Het geluid komt dan uit de boxen van de home-cinema.
Helaas werken 1 en 2 (nog) niet bij de WD TV. Optie 3 is momenteel de enige manier om DTS geluid doorgevoerd te krijgen (zelf geen praktijk ervaring mee, maar geloof dat ik dat al diverse malen gelezen heb).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteravond ntsc film gekeken (30fps) op PAL instelling (op NTSC rare ghosting effecten) en het viel best mee qua stotteren. dit kan echter ook komen doordat de film (benjamin button) zelf weinig snelle/panning scenes heeft.

kheb als test mijn WD uitgezet met de HD er nog aan tot vanochtend. wat bleek: HD is niet alleen aan, maar stond ook nog steeds te spinnen! hij doet geen spindown dus.

daar waar het evt aan laten staan qua stroom nog wel te overwegen viel, is het 24/7 spinnen van je disk natuurlijk geen goede zaak. erg jammer! het beste is natuurlijk gewoon dat de power erafgaat met de WD poweroff, maar zelfs geen spindown ? jammer,....hoop dat dit wordt gefixed.

nou vooruit, nog een pluspuntje ipv alleen maar gezeik ;) : de AB werkt best fijn, daar waar ik bij div spelers echt moet richten om response te krijgen lijkt deze goed te werken zelfs als ik vanuit rare hoeken op knoppen druk, mooi dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs mediamarkt verkoopt ze sinds vandaag voor 89 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Ik heb het idee dat er geen spindown meer plaatsvind sinds de nieuwe firmware... had dit naar mijn idee met vorige firmware niet... trek overigens altijd de harddisk log...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkopen ze bij mediamarkt ok de passport van wd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:39:
Ik heb het idee dat er geen spindown meer plaatsvind sinds de nieuwe firmware... had dit naar mijn idee met vorige firmware niet... trek overigens altijd de harddisk log...
dat werket dus in eerder FWs wel goed ? ik heb alleen met .06 getest en zie hetzelfde idd. geen spindown bij uitzetten WD. je kunt natuurlijk eerst eject doen en dan power off, maar dat duurt zolang en zou niet nodig moeten zijn.

als hij wel netjes spindown doet, heb ik er geen probleem mee dat hij power op de HD laat staan. 24/7 spinnen lijkt me niet bevordelijk voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Zelf met een eject en power off doet hij geen spindown hoor.
In oude firmware bleef de stroom er wel opstaan, maar was en wel een spindown...

Maar misschien merkte ik het ook wel minder, ik hoor nu iig de harddisk uitgaan als ik hem los trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:44:
Zelf met een eject en power off doet hij geen spindown hoor.
In oude firmware bleef de stroom er wel opstaan, maar was en wel een spindown...

Maar misschien merkte ik het ook wel minder, ik hoor nu iig de harddisk uitgaan als ik hem los trek.
bij eject doet hij wel een spindown, als ik em daarna uitzet gaat hij toch niet weer opspinnen hoop ik ?

dat hij niet spindown doet bij eject is een bug in deze FW, op andere fora wordt dit ook gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:33:
Verkopen ze bij mediamarkt ok de passport van wd?
Bij mijn lokale MM (Hasselt, BE) hebben ze 'm iig wel in de rekken, ja...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42

Apoca

Array Technology Industry

Stond laatst in de MM folder hier in Limburg, neem aan dat hij dan overal wel beschikbaar zal zijn.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn zwager de WD tv afgelopen zaterdag aangeschaft, ik heb zelf een PopCorn en zit er aan te denken om de WD weer terug te brengen want ben er niet zo tevreden over.

- In dvd's (iso) kun je niet spoelen op chapter
- VOB files zijn sinds de laatste firmware te spelen maar stel je hebt een serie met 4 afleveringen moet je eigenlijk naar het menu kunnen. Kan niet.
- DTS ondersteuning is niet super
- winhd is niet mogelijk

Kortom voor mij geen WD tv meer.

Ohja beeld loopt veel meer schokkerig dan de Popcorn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:19:
[...]

-probeer de .WDTV folder uit de root van de USB-disk een weg te halen, dan bouwt de WDTV opnieuw de bibliotheek op
Daar dacht ik ook aan en heb dat dan ook gedaan maar geen succes :'(
Ik de WD passport nu op me pc aangesloten en als ik alle mappen bij elkaar optel kom ik op 158GB terwijl als ik naar de eigenschappen van de WD kijk dan is er 168GB gebruikt dus ik mis nog 10GB wat zou kunnen kloppen met de films die ik mis(beveiligde en verborgen bestanden zijn ook zichtbaar).
Iemand een idee waar die 10GB gebleven is :?
De mappen Drama en SF geven allebei 0 bytes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn LaCie 1TB-schijf is overleden. Vol met content. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Het Leoh-Paard schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:12:
Mijn LaCie 1TB-schijf is overleden. Vol met content. :'(
Openschroeven en rechtstreeks in je PC hangen, dat de case het niet doet wil nhiet zeggen dat de schijf dood is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nou ja, de schijf begint te spinnen en soms komt hij in Windows wel naar voren, maar als ik een bestand aanklik begint de schijf heel hard te tikken en reageert de mediaspeler niet meer. Aan de WD TV gehangen doet hij het hetzelfde. Ik denk daarom dat het niet aan de case ligt.

Aan de andere kant, voor ik de WD TV gekocht had, had ik maar een derde van de hoeveel xvids en mkv's die ik nu heb, dus het is wel een luxeprobleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:34:
Ik heb voor mijn zwager de WD tv afgelopen zaterdag aangeschaft, ik heb zelf een PopCorn en zit er aan te denken om de WD weer terug te brengen want ben er niet zo tevreden over.

- In dvd's (iso) kun je niet spoelen op chapter
- VOB files zijn sinds de laatste firmware te spelen maar stel je hebt een serie met 4 afleveringen moet je eigenlijk naar het menu kunnen. Kan niet.
- DTS ondersteuning is niet super
- winhd is niet mogelijk

Kortom voor mij geen WD tv meer.

Ohja beeld loopt veel meer schokkerig dan de Popcorn...
klopt helemaal. heb hem net paar dagen en begin ook spijt te krijgen....had ik maar laatst die PCH ibood gedaan ;) nee het is best een leuk spelertje, alleen net teveel zaken die gewoon niet (lekker) werken. het "schokkerige" wat jij beschrijft krijg ik vooral omdat de framerate van de video niet matcht met de instelling. kheb gisteren een ntsc video bekeken op pal instelling, was toch vrij bedroevend. logsich want hij doet geen mooie conversie, maar keihard 5fps weggooien. de PCH daarentegen past uitgaande framerate aan de source aan. moet nog zien of dat WD dat ooit gaat kunnen. ik zie op veel fora dit soort (in mijn ogen simpele) verzoeken, maar daar wordt niet op ingegaan door WD mensen, terwijl ze op diezelfde plek wel FWs releasen ed. dat baart me zorgen. ze zijn druk bezig hoor, maar feit dat ze op veel basic zaken niet reageren en niks mee doen in hun FWs geeft aan dat ze of te druk zijn of gewoon niet genoeg kennis hebben om het voor elkaar te krijgen. maak toch eens een AUTO/MULTI instelling naast PAL/NTSC WD team ! dat zit op mijn jarenoude dvdspeler ook. dat dit niet op een recente mediaplayer zit is beschamend, zeker gezien het "plug-n-play" karakter.

ik heb hier gevraagd naar ervaringen met het spelen van video's met framerates anders dan ingesteld, maar kreeg geen response. toch maar de gok gewaagd, maar het begint nu aan me te knagen. zit iedereen hier dan alleen maar pal rips te kijken op pal framerate (of ntsc op ntsc rate) of heeft iedereen 200hz TVs die alles gladstrijken, inc. missende jumpende frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 06:54:
[...]
kheb gisteren een ntsc video bekeken op pal instelling, was toch vrij bedroevend.
Ik volg het TV gebeuren met de HD ontwikkeling en probeer zoveel mogelijk te lezen, maar soms snap ik het toch niet.

Nu, NTSC is toch 30fps? En Als je zegt Pal instelling, dan bedoel je je tv, die op 25fps gaat?
Als dat zo is, waarom zeur je dan dat het slecht werkt? Die dingen zijn niet voor elkaar gemaakt, net zoals NTSC DVD's niet/slecht op PAL tv's draaien. Dat zoiets tof zou zijn dat het werkt, akkoord, maar je kan dat niet zomaar verwachten van een toestelletje van 90 euro imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik snap het verhaal over schokken hoe dan ook niet. Bij alle films die ik erop heb staan (totaal zo een 50 tot nu toe) is er geen één die schokkerig verloopt. Het zijn overigens allemaal NTSC rips. Die ik gewoon afspeel op de 1080P 60 hz instelling via HDMI op een Samsung 32"

Nou kan ik OF enorm blind zijn OF er valt gewoon niks op te merken? Anyone care to explain :)?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fastman schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:21:
[...]

Ik volg het TV gebeuren met de HD ontwikkeling en probeer zoveel mogelijk te lezen, maar soms snap ik het toch niet.

Nu, NTSC is toch 30fps? En Als je zegt Pal instelling, dan bedoel je je tv, die op 25fps gaat?
Als dat zo is, waarom zeur je dan dat het slecht werkt? Die dingen zijn niet voor elkaar gemaakt, net zoals NTSC DVD's niet/slecht op PAL tv's draaien. Dat zoiets tof zou zijn dat het werkt, akkoord, maar je kan dat niet zomaar verwachten van een toestelletje van 90 euro imho.
het probleem is dat je MOET kiezen tussen pal/ntsc (hetzij een bepaalde framerate bij hdmi). hij bepaalt niet zelf een bijpassende framerate. het handmatig moeten aanpassen per film van een instelling (waarbij je ook nog eens apart op je pc via een tool moet kijken welke framerate het exact is) is per definitie niet handig en niet gebruiksvriendelijk. zeker niet als het kastje op de markt wordt gezet als een plug-n-play ding dat alles goed speelt. onder goed valt bij mij niet met frame loss, danwel handmatig moeten switchen tussen div framerates.

kheb het wel geprobeerd op ntsc hoor, maar dan krijg ik een ander probleem: ghosting effecten in subs ed, niet om te zien.

al met al niet zoals het zou moeten zijn. pal kijken op ntsc framerate is beter te doen als andersom. in eerste geval worden er een paar frames bijgemaakt, ntsc op pal gooit hij keihard 5fps weg, vandaar de stotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm nog steeds niets te zien op officiele WDC website over final release. Blijkbaar is het standby zijn van het verder goede apparaat nog niet opgelost. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:33:
Ik snap het verhaal over schokken hoe dan ook niet. Bij alle films die ik erop heb staan (totaal zo een 50 tot nu toe) is er geen één die schokkerig verloopt. Het zijn overigens allemaal NTSC rips. Die ik gewoon afspeel op de 1080P 60 hz instelling via HDMI op een Samsung 32"

Nou kan ik OF enorm blind zijn OF er valt gewoon niks op te merken? Anyone care to explain :)?
zoals ik hierboven al zei: het verschil zie je vooral als je video meer fps heeft dan hoe de WD staat ingesteld. 30fps inpassen op 25fps betekent simpelweg 5fps weggooien, dat zie je goed bij panning shots en bijv autos die door het scherm rijden.

andersom worden er 5fps "bijbedacht" cq geïnterpoleerd. je verliest dan dus niks en je ziet er ook minder zoniet niks van. dat is de reden waarom jij al je videos goed kan kijken, ze zijn immers allemaal minder als 60fps (cq 2x30fps) en de instelling staat op 60fps/hz. bij jou is dus minder de noodzaak om instelling te wijzigen afhankelijk van video.

in mijn geval zit ik (nog) op composite aangesloten, waarbij ik alleen maar de keus heb in OF pal25fps OF ntsc30fps. in het eerste geval spelen de meeste kids series ok, maar alles niet pal/25fps zuigt hard. dan denk je natuurlijk: goh zet em dan toch gewoon op ntsc man, zeik niet. dat kan idd en het beeld loopt dan ook gewoon vloeiend, echter krijg ik op die instelling rare ghosting effecten, wordt je scheel van. (dat is alleen bij de WD, dvdspeler op ntsc geen probleem).

het allermooiste zou zijn als de WD zelf de uitgangsfrequentie aanpast naar de bron. de PCH kan dat ook. echter die instelling ontbreekt (voor zowel composite als hdmi). het argument dat het WD een budgetapparaat en het dus dan maar niet kan is onzin. de chipset is dezelfde als de PCH, het is dus puur een kwestie van software/firmware.

hopen dus dat ze daar wat mee doen....echter staat dit vast niet zo hoog op de lijst als bijv het shutdown van HD's bij uitzetten ed (als dat uberhaupt wel kan qua hardware: lees verhalen/rumoeren over dat het technisch niet mogelijk is om te doen,daarnaast heeft WD daar nog nooit op geantwoord of het kan en of het erin komt...beetje verdacht vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:00:
[...]
.............
kheb het wel geprobeerd op ntsc hoor, maar dan krijg ik een ander probleem: ghosting effecten in subs ed, niet om te zien.
.........
Ja wat wil je nou? Je vraagt er zelf om!
Je wilt wél NTSC materiaal gebruiken/downloaden en vervolgens het toch weer 'verNederlandsen' door ook/wél Nederlandse subtitles te willen gebruiken.

En dan loop je tegen problemen aan!?
Sorry hoor; ik ben het ook eens met Fastman en Notna hierboven. Wat jullie willen voor dit geld gaat gewoon niet. Dat ding doet precies wat beloofd wordt en om dan na aankoop te gaan lopen zeuren dat ie bepaalde dingen niet kan is natuurlijk flauwekul. Je woont in een 'PAL land' en als je dan (illegale) NTSC heb je de kans dat het niet helemaal werkt zoals je wilt, period.

Geldt voor de meeste problemen/issues die ik lees in dit topic overigens!!!

Verdiep je anders eerst volledig in een product voordat je hem koopt, al helemaal als je eisen zo specifiek/speciaal zijn als die van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:49:
[...]

zoals ik hierboven al zei: het verschil zie je vooral als je video meer fps heeft dan hoe de WD staat ingesteld. 30fps inpassen op 25fps betekent simpelweg 5fps weggooien, dat zie je goed bij panning shots en bijv autos die door het scherm rijden.

andersom worden er 5fps "bijbedacht" cq geïnterpoleerd. je verliest dan dus niks en je ziet er ook minder zoniet niks van. dat is de reden waarom jij al je videos goed kan kijken, ze zijn immers allemaal minder als 60fps (cq 2x30fps) en de instelling staat op 60fps/hz. bij jou is dus minder de noodzaak om instelling te wijzigen afhankelijk van video.

in mijn geval zit ik (nog) op composite aangesloten, waarbij ik alleen maar de keus heb in OF pal25fps OF ntsc30fps. in het eerste geval spelen de meeste kids series ok, maar alles niet pal/25fps zuigt hard. dan denk je natuurlijk: goh zet em dan toch gewoon op ntsc man, zeik niet. dat kan idd en het beeld loopt dan ook gewoon vloeiend, echter krijg ik op die instelling rare ghosting effecten, wordt je scheel van. (dat is alleen bij de WD, dvdspeler op ntsc geen probleem).

het allermooiste zou zijn als de WD zelf de uitgangsfrequentie aanpast naar de bron. de PCH kan dat ook. echter die instelling ontbreekt (voor zowel composite als hdmi). het argument dat het WD een budgetapparaat en het dus dan maar niet kan is onzin. de chipset is dezelfde als de PCH, het is dus puur een kwestie van software/firmware.

hopen dus dat ze daar wat mee doen....echter staat dit vast niet zo hoog op de lijst als bijv het shutdown van HD's bij uitzetten ed (als dat uberhaupt wel kan qua hardware: lees verhalen/rumoeren over dat het technisch niet mogelijk is om te doen,daarnaast heeft WD daar nog nooit op geantwoord of het kan en of het erin komt...beetje verdacht vind ik).
No offence, maar ben al dat gezeik over dingen die 't apparaat niet eens support wel een beetje zat.
Precies zoals hierboven vermeld, jullie willen allemaal een popcorn hour voor €99,-

Ga lekker ergens anders je tijd verdoen in plaats van dit topic volspammen met nutteloze posts en problemen die er niet toe doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 18:03
Crusher77 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:16:
[...]

No offence, maar ben al dat gezeik over dingen die 't apparaat niet eens support wel een beetje zat.
Precies zoals hierboven vermeld, jullie willen allemaal een popcorn hour voor €99,-

Ga lekker ergens anders je tijd verdoen in plaats van dit topic volspammen met nutteloze posts en problemen die er niet toe doen
Agreed.
Ik hou van me WD TV :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:55:
[...]

Ja wat wil je nou? Je vraagt er zelf om!
Je wilt wél NTSC materiaal gebruiken/downloaden en vervolgens het toch weer 'verNederlandsen' door ook/wél Nederlandse subtitles te willen gebruiken.
nee. ik gebruik altijd EN subtitles vind ik fijn. ik vraag om een product die doet wat je kunt verwachten....dat hij probleemloos, ook op composite, videos afspeelt. dat jij misschien altijd pal zooi afspeelt boeit mij niet zoveel. ze doen alsof dit ding alles probleemloos speelt, maar hij is op dit moment qua software nog neit volwassen genoeg om aan die verwachting/claim te voldoen.

het moet geen ruk uitmaken of ik subs in het NL turks of chinees eronder zet. hij moet dat gewoon goed weergeven op ntsc stand net als in pal stand (wat al mijn dvdspelers ook goed doen). dit staat los van de video die je afspeelt.
En dan loop je tegen problemen aan!?
Sorry hoor; ik ben het ook eens met Fastman en Notna hierboven. Wat jullie willen voor dit geld gaat gewoon niet. Dat ding doet precies wat beloofd wordt en om dan na aankoop te gaan lopen zeuren dat ie bepaalde dingen niet kan is natuurlijk flauwekul. Je woont in een 'PAL land' en als je dan (illegale) NTSC heb je de kans dat het niet helemaal werkt zoals je wilt, period.

Geldt voor de meeste problemen/issues die ik lees in dit topic overigens!!!

Verdiep je anders eerst volledig in een product voordat je hem koopt, al helemaal als je eisen zo specifiek/speciaal zijn als die van jullie.
doe eens rustig. ik verdiep me juist heel erg in deze zaken ook vooraf. heb hier overigens vragen over gesteld waar niemand op reageerde. ik daarentegen post wel mijn bevindingen ed. en ben daarin vrij om mijn verwachtingen te vertellen en dat de WD daarin (nog) niet voldoet.

hij doet NIET wat hij belooft. en geklets over illegaal of niet...-zucht-. ik kan illegaal toch ntsc dvds gekocht hebben en die willen draaien op mijn WD ? niks illegaals aan.

ik weet zeker dat ik meer research heb ik gedaan dan de meesten hier...op basis daarvan (+de mooie verhalen en site van WD) dat hij gewoon alle videos goed afspeelt, zonder stotteren dus. ik hoef geen dts, hoef geen dvd menus, hoef geen lan.....dan had ik wel een PCH gekocht. ik verwacht echter wel dat het ding doet waar hij voor staat: pluggen en alle videos goed afspelen. dat doet hij nu, naar mijn mening, nog niet goed. jij je mening, ik mijn mening. als jij blij bent: fijn voor je. ik post mijn verhaal, omdat dit er voor mij wel toedoet, maar vooral om anderen te informeren zodat zij op basis van ervaringen een keuze kunnen maken. ik kom niet met onzin argumenten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusher77 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:16:
[...]

als jij nou lekker met kajee een filmpje gaat kijken op je WD, dan blijven wij hier wel discussiëren over inhoud met inhoudelijke argumenten ipv meningen gezeik noemen.

hij voldoet, naar mijn mening, nu niet aan de verwachtingen.klaar. ik vraag niet om onmogelijke zaken die het apparaat niet kan. het kan best, maar dat moet door wd support worden opgepakt. mijn bevindingen worden op div andere fora ook genoemd, met het verzoek cq hoop dat ze dit oppakken.

beggrijp me goed, het is best een leuk ding, maar nog lang niet alle foutjes zijn eruit. dit valt dus in mijn mening ook onder fouten die het probleemloos afspelen van videos in de weg staat. ik zit niet te zeiken over dts support ed, dat zit er niet in en komt ook niet. wat ik wel verwacht is een apparaat dat simpele zaken als dit op order heeft. zo ook het niet uitgaan, zelfs niet downspinnen, van mijn HD na poweroff. draait je hd lekker 24/7 rondjes. als jij dat geen probleem vind, maar een onderdeel van "niet ondersteunde" zaken die er toch niet toedoen dan mag dat, maar kom niet aanzetten dat mijn of andere meningen maar gezeik zijn.

als je een fiets koopt bij de gamma, dan verwacht je toch ook dat de rem het doet ? of neem je dan ook genoegen met het argument dat je dan maar een gazelle had moeten kopen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:37:
[...]

nee. ik gebruik altijd EN subtitles vind ik fijn. ik vraag om een product die doet wat je kunt verwachten....dat hij probleemloos, ook op composite, videos afspeelt. dat jij misschien altijd pal zooi afspeelt boeit mij niet zoveel. ze doen alsof dit ding alles probleemloos speelt, maar hij is op dit moment qua software nog neit volwassen genoeg om aan die verwachting/claim te voldoen.

het moet geen ruk uitmaken of ik subs in het NL turks of chinees eronder zet. hij moet dat gewoon goed weergeven op ntsc stand net als in pal stand (wat al mijn dvdspelers ook goed doen). dit staat los van de video die je afspeelt.

[...]

doe eens rustig. ik verdiep me juist heel erg in deze zaken ook vooraf. heb hier overigens vragen over gesteld waar niemand op reageerde. ik daarentegen post wel mijn bevindingen ed. en ben daarin vrij om mijn verwachtingen te vertellen en dat de WD daarin (nog) niet voldoet.

hij doet NIET wat hij belooft. en geklets over illegaal of niet...-zucht-. ik kan illegaal toch ntsc dvds gekocht hebben en die willen draaien op mijn WD ? niks illegaals aan.

ik weet zeker dat ik meer research heb ik gedaan dan de meesten hier...op basis daarvan (+de mooie verhalen en site van WD) dat hij gewoon alle videos goed afspeelt, zonder stotteren dus. ik hoef geen dts, hoef geen dvd menus, hoef geen lan.....dan had ik wel een PCH gekocht. ik verwacht echter wel dat het ding doet waar hij voor staat: pluggen en alle videos goed afspelen. dat doet hij nu, naar mijn mening, nog niet goed. jij je mening, ik mijn mening. als jij blij bent: fijn voor je. ik post mijn verhaal, omdat dit er voor mij wel toedoet, maar vooral om anderen te informeren zodat zij op basis van ervaringen een keuze kunnen maken. ik kom niet met onzin argumenten.
Ach, maar dan krijgen we weer hetzelfde gezeur over wat ik hier al eerder heb gepost. Het is een HD MEDIA player. Ik snap nog steeds niet waarom mensen dvd-iso's bewaren om vervolgens via een externe HD deze te bekijken op hun TV, misschien kun je me dat eens uitleggen? Voor zover ik meen te weten is het nut van een DVD-iso dat je hem brand op dvd, en vervolgens via je DVD-speler bekijkt.
Daarentegen is het nut van een XVID/X264 rip om het op de PC, danwel via een WD TV / PCH te bekijken op een TV.
Ik gebruik de WD TV waar hij voor bedoeld is, het afspelen van HD-materiaal, en dat doet ie prima. En ik vind het onderhand lachwekkend dat jullie niet kunnen stoppen over het afspelen van dvd's, waar toch zeker de helft van dit topic over gaat.

Edit: Jij praat nauwelijks over het niet downspinnen van HD's, en inderdaad ben ik het hier mee eens.
Hoezo slechte argumenten? Jouw hele post is nu gebouwd op 1 probleem waar de rest van je posts niet eens over gaat 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Crusher77 op 21-04-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusher77 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:51:
[...]

Ach, maar dan krijgen we weer hetzelfde gezeur over wat ik hier al eerder heb gepost. Het is een HD MEDIA player. Ik snap nog steeds niet waarom mensen dvd-iso's bewaren om vervolgens via een externe HD deze te bekijken op hun TV, misschien kun je me dat eens uitleggen? Voor zover ik meen te weten is het nut van een DVD-iso dat je hem brand op dvd, en vervolgens via je DVD-speler bekijkt.
Daarentegen is het nut van een XVID/X264 rip om het op de PC, danwel via een WD TV / PCH te bekijken op een TV.
Ik gebruik de WD TV waar hij voor bedoeld is, het afspelen van HD-materiaal, en dat doet ie prima. En ik vind het onderhand lachwekkend dat jullie niet kunnen stoppen over het afspelen van dvd's, waar toch zeker de helft van dit topic over gaat.

Edit: Jij praat nauwelijks over het niet downspinnen van HD's, en inderdaad ben ik het hier mee eens.
Hoezo slechte argumenten? Jouw hele post is nu gebouwd op 1 probleem waar de rest van je posts niet eens over gaat 8)7
umm nee. ik kan het wel uitleggen:) het zou idd mooi zijn als je dvd iso's kunt spelen. ik heb geen zin om alles om te zetten namelijk. en in mij beleving valt een dvd ook onder media (al dan niet converted naar divx oid). het is toch beeld en geluid ? het HD in de naam staat voor het kunnen afspelen van HD materiaal, niet voor dat je alleen maar kunt verwachten dat HD materiaal goed draait en de rest niet. Ook HD materiaal speelt niet lekker als de framerate niet matcht. wel/geen HD staat hier los van. het is een framerate issue.

ik zeg ook niet dat dvd afspelen niet kan, het kan wel, maar zeer beperkt. het schijnt zo te zijn dat WD ook niet officieel dvd ondersteunt, maar goed...dat boeit me ook niet. wist ik van te voren. als het werkt mooi, zoniet jammer dan.

de reden dat ik HD spindown noem is omdat ik dit voor mij ook valt in de categorie fouten die er niet mogen zijn, evenals de framerate issues.

let wel: ik hem hem nu op composite aangesloten en weet dat het merendeel van issues niet op hdmi aanwezig is. dat wil niet zeggen dat ik niet mag verwachten dat hij op composite zn werk niet goed doet. hadden ze die aansluiting maar weg moeten laten. dat ze hier geen prio aangeven snap ik best, want dit hoort eigenlijk via hdmi natuurlijk. desondanks vind ik het storend totdat het is opgelost of ik een lcd tv heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:01:
[...]

umm nee. ik kan het wel uitleggen:) het zou idd mooi zijn als je dvd iso's kunt spelen. ik heb geen zin om alles om te zetten namelijk. en in mij beleving valt een dvd ook onder media (al dan niet converted naar divx oid). het is toch beeld en geluid ? het HD in de naam staat voor het kunnen afspelen van HD materiaal, niet voor dat je alleen maar kunt verwachten dat HD materiaal goed draait en de rest niet. Ook HD materiaal speelt niet lekker als de framerate niet matcht. wel/geen HD staat hier los van. het is een framerate issue.

ik zeg ook niet dat dvd afspelen niet kan, het kan wel, maar zeer beperkt. het schijnt zo te zijn dat WD ook niet officieel dvd ondersteunt, maar goed...dat boeit me ook niet. wist ik van te voren. als het werkt mooi, zoniet jammer dan.

de reden dat ik HD spindown noem is omdat ik dit voor mij ook valt in de categorie fouten die er niet mogen zijn, evenals de framerate issues.

let wel: ik hem hem nu op composite aangesloten en weet dat het merendeel van issues niet op hdmi aanwezig is. dat wil niet zeggen dat ik niet mag verwachten dat hij op composite zn werk niet goed doet. hadden ze die aansluiting maar weg moeten laten. dat ze hier geen prio aangeven snap ik best, want dit hoort eigenlijk via hdmi natuurlijk. desondanks vind ik het storend totdat het is opgelost of ik een lcd tv heb.
Tsjah, dan weet ik niet wat voor spul jij probeert af te spelen, maar ik heb hier zat x264 rips liggen met verschillende framerates van 23.976 en 29.97. Daar is er geen 1 van waar ik problemen mee heb.
Ik denk dat jouw probleem meer te maken heeft met de source waar jij alles vandaan haalt. Al die zelfgemaakte en zelfgeripte troep voldoet gewoon niet aan de eisen en dan kun je natuurlijk verwachten dat het 1 en ander niet vlekkeloos wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X hier stond een foutieve dubbelpost.sorry.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal proberen een positieve spin te geven aan dit topic.

@all: kom eens met jullie ervaringen.....spelen bij jullie alle video's gewoon lekker af via hdmi ? zo ja, wat voor soort videos speel je dan (welke framerates?) en op welke instelling staat je hmdi, auto of iets anders ?

zijn er ook nog composite gebruikers ? zo ja, laat ook wat horen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusher77 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:09:
[...]

Tsjah, dan weet ik niet wat voor spul jij probeert af te spelen, maar ik heb hier zat x264 rips liggen met verschillende framerates van 23.976 en 29.97. Daar is er geen 1 van waar ik problemen mee heb.
Ik denk dat jouw probleem meer te maken heeft met de source waar jij alles vandaan haalt. Al die zelfgemaakte en zelfgeripte troep voldoet gewoon niet aan de eisen en dan kun je natuurlijk verwachten dat het 1 en ander niet vlekkeloos wordt weergegeven.
dank voor het delen van je ervaring. jij kunt dus op hdmi alles goed afspelen. fijn om te weten voor later.

qua sources zit het echt wel goed hoor :) ik ben geen alles-wat-ik-zie-moet-ik-hebben-torrent-downloader ;)

videos zijn het probleem niet, maar framerate waarop het wordt uigestuurd, op composite, wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:48:
[...]

..............

als je een fiets koopt bij de gamma, dan verwacht je toch ook dat de rem het doet ? of neem je dan ook genoegen met het argument dat je dan maar een gazelle had moeten kopen ?
Als er bij die gamma fiets expliciet vermeldt staat dat ie mét rem geleverd wordt wel ja. Als er staat dat ie zonder rem geleverd wordt verwacht ik niet dat ie remt nee........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat ik me dus afvraag is waarom jullie dan DVD-iso's gebruiken. Heb je het zelfde probleem als je dvd-rips gebruikt? Als je composiet gebruikt zal er niet veel verschil zijn in kwaliteit. Als je toch kwaliteit wilt, dan gebruikt je 720/1080 HD materiaal?

Zelf heb ik geen problemen met dvd-rips (geen iso's) en hd materiaal van gerespecteerde releasers. De WD HD TV staat op 'auto' en is aangesloten op HDMI. DTS/DD gaat via een externe versterker die aangesloten is met een optische kabel. Geen framerate loss of DTS problemen opgemerkt. Kan er misschien vergelijkingsmateriaal als voorbeeld gegeven worden?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sulo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb mijn WD TV al ongeveer een maand. Ik ben er tervreden mee en zeker voor € 99,-

Ik heb het van informatique gehaald en gelijk ook een HDMI kabel voor 11 euro(weet niet of het een 1.2 of 1.3 is). Heb het aangesloten op mijn samsung LE46a656

http://www.informatique.nl/924430

Alleen soms merk ik dat het geluid en beeld niet synchroon loopt. Wanneer er wordt gepraat bewegen de lippen net iets anders dan dat je hoord. Films getest op mijn laptop en daar loopt het netjes.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:05
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een externe schijf voor films, muziek en degelijke zodat ik die kan afspelen via de WDTV.

Nou zag ik deze voorbij komen bij databyte: http://www.databyte.nl/PX1399E-2G20.

Het viel mij alleen op dat de schijf maar op 4200 tpm draait. Nou is mij vraag: is dit voldoende om (720p/1080P) films mee af te kunnen spelen via de WDTV en kan ik er op een normale/redelijke snelheid mee data op de schijf zetten? Of is het slimmer om een 5400 of 7200 tpm schijf te kopen?

Alvast bedankt voor de reacties.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:46:
Wat ik me dus afvraag is waarom jullie dan DVD-iso's gebruiken. Heb je het zelfde probleem als je dvd-rips gebruikt? Als je composiet gebruikt zal er niet veel verschil zijn in kwaliteit. Als je toch kwaliteit wilt, dan gebruikt je 720/1080 HD materiaal?

Zelf heb ik geen problemen met dvd-rips (geen iso's) en hd materiaal van gerespecteerde releasers. De WD HD TV staat op 'auto' en is aangesloten op HDMI. DTS/DD gaat via een externe versterker die aangesloten is met een optische kabel. Geen framerate loss of DTS problemen opgemerkt. Kan er misschien vergelijkingsmateriaal als voorbeeld gegeven worden?
waarom iso's? bijv omdat je snel een collectie voor je kids wil aanleggen, zonder alles te moeten omzetten naar divx bijv. of voor een lang avondje actie een paar films klaarzetten etc.

dvd-rip=VOBs ? als je dat bedoeld: dat heb ik nog niet getest. met vobs speelt hij toch niet de hele film af maar per VOB ? met iso speelt hij wel volledig af. echter veel dvds kan ik geen subs aanzetten, terwijl ze er zeker wel zijn. dit is volledig willekeurig en er schijnt nog geen duidelijke oorzaak voor te zijn.

kwaliteit-> HD absoluut! heeft nog niet veel zin op mijn SD CRT, maar goed ;)

als je wilt weten wat ik bedoel met framerate issue: sluit em eens composite aan, stel hem in op PAL en draai eens een niet pal video, bijv een mkv met 29,97 of een dvd met zelfde framerate. dan zul je zien dat hij "stottert" door het weggooien van 5fps. of dat echt goed te zien is op jouw vette LCD met 380HZ(oid 8) ) weet ik niet zeker...het kan zijn dat je tv weer gaat interpoleren waardoor je het niet ziet. op een CRT heb je dat natuurlijk niet. hoofdreden dat jij niks merkt is: 1. omdat je waarsc. op 60fps uitstuurt en 2. je tv waar nodig extra frames toevoegd (zie mijn veel te lange verhalen eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

Ik moet hierin toch meegaan met Toolman2k.

Ik heb hem ook aangesloten via composiet en speel eigenlijk alleen NTSC materiaal af. Ik heb hem wel op PAL staan. Vooral bij de serie Lost( de HD rips) valt het me op. De kwaliteit is verder prima, maar hij stottert wel. Op zich wel irri natuurlijk.maar bij de xbox360 deed hij dat ook, dus ok ben eraan gewend geraakt.

Wie weet eind van het jaar een LCD, dus dan is dat probleem ook weg. Ben er verder wel tevreden mee. Zondag bij een vriend The dark knight gekeken(1080P) en dat zag er erg mooi uit, dus de LCD staat op plek 1 van m'n lijstje.

Vond trouwens de ondertiteling erg straks op de LCD. Een stuk beter dan op TV(CRT).

Ik zal bij de volgende LOST de WD eens op NTSC zetten. Kijken wat ie dan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:10:
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een externe schijf voor films, muziek en degelijke zodat ik die kan afspelen via de WDTV.

Nou zag ik deze voorbij komen bij databyte: http://www.databyte.nl/PX1399E-2G20.

Het viel mij alleen op dat de schijf maar op 4200 tpm draait. Nou is mij vraag: is dit voldoende om (720p/1080P) films mee af te kunnen spelen via de WDTV en kan ik er op een normale/redelijke snelheid mee data op de schijf zetten? Of is het slimmer om een 5400 of 7200 tpm schijf te kopen?

Alvast bedankt voor de reacties.
ik heb de 320gb versie, draait perfect t/m 1080P. voordeel is dat hij stiller is en zuiniger. de doorvoersnelheid is ruim genoeg megabytes om die 20megabits rips te spelen.

data ernaartoe schrijven is snel genoeg vind ik. zeker als je het vergelijkt met een usb stick is het razendsnel :) zit je zo een uurtje te wachten tot je donkere nicht 15GB rip op je harde stick staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:48:
[...]

dvd-rip=VOBs ? als je dat bedoeld: dat heb ik nog niet getest. met vobs speelt hij toch niet de hele film af maar per VOB ? met iso speelt hij wel volledig af. echter veel dvds kan ik geen subs aanzetten, terwijl ze er zeker wel zijn. dit is volledig willekeurig en er schijnt nog geen duidelijke oorzaak voor te zijn.
Met VOB's kan je ze ook gewoon allemaal afspelen. Druk ipv Enter maar eens op de Play knop bij de eerste VOB, hij zal ze dan allemaal achter elkaar afspelen. Dit gaat trouwens ook voor alle andere bestanden in eenzelfde map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pap3rclip schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:48:
[...]

Met VOB's kan je ze ook gewoon allemaal afspelen. Druk ipv Enter maar eens op de Play knop bij de eerste VOB, hij zal ze dan allemaal achter elkaar afspelen. Dit gaat trouwens ook voor alle andere bestanden in eenzelfde map.
ja das waar. het is immers gewoon een serie van mediafiles die hij in order moet afspelen. ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
[...]
kwaliteit-> HD absoluut! heeft nog niet veel zin op mijn SD CRT, maar goed ;)
Ik durf toch wel zeggen dat ik verschil zie tussen een xvid en een hd vid op m'n ouwe philips crt in de woonkamer (en dat terwijl ik een perfectly good Medion LCD op m'n bureau heb 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik ben een zeer tevreden WD TV gebruiker. Ik heb een CRT breedbeeld TV en gebruik composiet. Ik speel eigenlijk alleen AVI op SD kwaliteit af. Volgens mij heeft het namelijk geen om 720P af te spelen en dan via composiet naar mijn CRT TV te sturen.

Ik ben heel blij met de subs. Kan niet beter in mijn geval. in de nieuwe prerelease firmware is de outline extra dik gemaakt. Mogelijk ziet hij er op een LCD te dik uit, maar deze grootte zorgt dat je ondanks de CRT-fuzzyness perfect de subs kan lezen, zelfs door witte tekst heen als je weet hoe je moet kijken.
Er zijn mensen die klagen en het te dik is, ik hoop dat het zo blijft.
De subs lopen ook perfect in sync. Dikke plus!

Als ik straks een LCD TV heb ga ik nog veel meer plezier aan mijn WD TV beleven. Wel hou ik er rekening mee dat ik dan enigszins selectief moet downloaden, geen probleem. Dit geld dan alleen voor 1080P materiaal, 720P speelt hij bijna altijd wel af als ik dit hier zo lees.
Windows Media voor video en geluid is altijd problematisch met alles dat niet door MS is gemaakt. Heeft daardoor geen bestaansrecht, zou geboycot moeten worden door serieuze scene.

Voor 99 euro krijg je echt waar voor je geld vind ik. Ook als je kijkt naar de interface, de thumbs. Ook heel fijn dat als je op enter drukt ziet hoever je bent met afspelen, dat dat mooi is weergegeven, dat je dan nog even de titel van de AVI ziet, alles is heel compleet.

Waar ik trouwens vandaag ben achter gekomen: Stel je hebt een stuk of 24 AVI's in 1 map en je weet niet meer of je bij AVI 13 of 14 bent: Stel je hebt AVI 13 afgekeken, maar was dat vergeten. kan je gewoon 13 kiezen. Dan vraagt hij of je wil afspelen vanaf de laatste positie, en begint hij dan 30 seconden voor het einde van de AVI. Zie je meteen waar je bent met kijken!
Bij een aflevering die je nog niet hebt gekeken zal hij bij het begin beginnen zonder iets te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:37:
[...]
...............

..............
Wat bazel jij eigenlijk? Ik zat voor de grap eens jouw posts in dit topic te lezen en vanaf je eerste vraag heb je hele duidelijke antwoorden gekregen op je PAL/NTSC vragen. (jouw quote: "thanks. dit bevestigd dus mijn vrees. dit is echt ranzig." Jij hebt daar ook op gereageerd, allemaal in 1, 2 dagen tijd, nog voordat je de WD TV gekocht had (zo lees ik: quote: "ik sta op het punt om ook dit kleine, maar fijne apparaatje te kopen") dus je wist heel goed van te voren waar je aan toe was.

Zo nou genoeg hierover wat mij betreft, back on topic......

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 22-04-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er nog weinig HD content te krijgen met NL subs. Tenminste waar ik kijk wel.

Doe jullie de subs zelf inbranden dan of kijken jullie zonder ondertiteling??

Bijv de Wrestler blu ray rip heb ik nog nergens kunnen vinden met NL subs. Heb wel gewoon de dvd versie.

Ook schijnt de kwaliteit van Vob/iso (dvd's) niet echt denderend te zijn en als je dvd gewoon zou branden dat de kwaliteit beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 07:00:
Volgens mij is er nog weinig HD content te krijgen met NL subs. Tenminste waar ik kijk wel.

Bijv de Wrestler blu ray rip heb ik nog nergens kunnen vinden met NL subs. Heb wel gewoon de dvd versie.

Ook schijnt de kwaliteit van Vob/iso (dvd's) niet echt denderend te zijn en als je dvd gewoon zou branden dat de kwaliteit beter is?
Je zou de subs apart kunnen downloaden in SRT formaat, moet je wel zelf zoeken.

Als je de DVD versie, hebt, en het is een SRT file, kan je met subtitle workshop de sub synchroon laten lopen.
Heb je een DVD-versie, dan heb je ook nog de mogelijkheid om van die subs een SRT file te maken.(te extracten als het ware)

met srt files moet de de .SRT file hetzelfde noemen als je MVK/AVI bestand. Je kan de SRT ook embedden in de MKV file

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 22-04-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 22 april 2009 @ 00:05:
[...]

Wat bazel jij eigenlijk? Ik zat voor de grap eens jouw posts in dit topic te lezen en vanaf je eerste vraag heb je hele duidelijke antwoorden gekregen op je PAL/NTSC vragen. (jouw quote: "thanks. dit bevestigd dus mijn vrees. dit is echt ranzig." Jij hebt daar ook op gereageerd, allemaal in 1, 2 dagen tijd, nog voordat je de WD TV gekocht had (zo lees ik: quote: "ik sta op het punt om ook dit kleine, maar fijne apparaatje te kopen") dus je wist heel goed van te voren waar je aan toe was.

Zo nou genoeg hierover wat mij betreft, back on topic......
:O

als je ontopic wilt blijven, waarom kom je hier dan alsnog op terug ?

kom eens met je ervaringen, net als anderen. daar hebben de mensen tenminste wat aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh? als je bedoelt dat het beeld van een dvd/vob via WD naar composite minder is dan een gebrande dvd kijken op je dvdspeler die via RGB scart is aangesloten...ja dan wel :) als je beide op composite hebt aangesloten dan lijkt me/hoop ik niet dat de kwaliteit minder is. wat vertsta je onder kwaliteit? wat zou dan minder moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:05
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:17:
[...]

ik heb de 320gb versie, draait perfect t/m 1080P. voordeel is dat hij stiller is en zuiniger. de doorvoersnelheid is ruim genoeg megabytes om die 20megabits rips te spelen.

data ernaartoe schrijven is snel genoeg vind ik. zeker als je het vergelijkt met een usb stick is het razendsnel :) zit je zo een uurtje te wachten tot je donkere nicht 15GB rip op je harde stick staat ;)
Oke, dat is mooi om te horen dankjewel. In dat geval ga ik hem binnenkort hoogstwaarschijnlijk bestellen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Het lijkt inderdaad willekeur. Uit andere fora heb ik begrepen dat het zich voordoet bij dvd's waar er geen default subtitle is meegegeven. Maar hoe je dat zou kunnen aanpassen... geen idee.
Voor mij is het tonen van subs bij dvd wel belangrijk. Wachten op een bugfix dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:53:
[...]

Het lijkt inderdaad willekeur. Uit andere fora heb ik begrepen dat het zich voordoet bij dvd's waar er geen default subtitle is meegegeven. Maar hoe je dat zou kunnen aanpassen... geen idee.
Voor mij is het tonen van subs bij dvd wel belangrijk. Wachten op een bugfix dus.
ik denk dat we lang kunnen wachten, ik dacht dat dvds officieel niet ondersteund werden ? dat het werkt is mooi meegenomen, maar ik zie geen fix komen, alsmede dvdmenu en chapter support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:17

Ik download gewoon zelf de SRT bestanden apart (subscene, nlondertitels) en zet ze dan in de map, door een extra punt kan je zelf nog aangeven welke taal het is en dat zie je dan ook mooi terug als je bladerd door de subs op de WDTV.

code:
1
2
3
4
5
6
* root
 + films hd
    + film 1
        - 720p.mkv
        - 720p.dutch.srt
        - 720p.english.srt

Als je dan door de subtitles bladerd, zie je "1/2 dutch", "2/2 english", "subtitles off".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 13:01
Ik heb onlangs de WD-TV samen met een MyBook hardeschijf gekocht. Ik vroeg me af of het nu mogelijk is om de schijf tegelijkertijd zowel op een computer als op de WD-TV aan te sluiten? Zodat je niet de hele tijd kabels hoeft te veranderen.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lees anders eerst even wat van/uit/in dit topic, best interessant hoor!

(sommige hebben hier een USB switch voor aangschaft, andere firmware, om er ook een NAS van te maken kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware is uit

alleen is er iets mis met de download pagina

http://support.wdc.com/download/wdtv/WDTV_FW_1_02_07.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Niks mis mee hoor, gewoon te downloaden, zal wel druk (geweest) zijn.
This is a prerelease version of the firmware. Feel free to install it but be aware this is beta firmware so use it at your own risk. If you are not comfortable with this, please wait for the final version.

Fixed items:
* Added option to toggle subtitle default to 'On' or 'Off'
* Added subtitle outline thickness selection
* Added hard drive spindown on WDTV power off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht verwijderd i.v.m. dubbele post... 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik krijg ook page not found, probeer het dadelijk nog wel een keer, moet toch wachten op het formatteren van mijn HDD.

Verbeteringen aan de nieuwe FW zien er goed uit, complimenten aan WD!

Edit: nu kan hem wel dl'en :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Svennie op 22-04-2009 20:37 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42

Apoca

Array Technology Industry

Werkt gewoon zonder problemen :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik ga zo even de nieuwe firmware testen. Je hebt nu bij de subs de setting thin/thick outline. Hopelijk is de thick net zo goed als bij de x6 versie.
Eerst even K&K kijken op NL1

Ik had laatst op het AVS forum een hele leuke feature-request gezien: het kunnen lezen van een .TXT file. Dan kan je daar de moviemeter beschrijving van een film in zetten. Lijkt me heel handig en makkelijk te implementeren. Vooral icm met de thumbs een goede complete bibliotheek functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Firmware erop maar heb soms nog wel wat problemen met snel spelen +10min
Dan staat het beeld ineens stil en reageerd nergens meer op. als ik dan ander video bestand start blijf ik vaste beeld van vorige film zien.
Oook nog steeds jammer dat de externe schijf niet uitgaat bij power knop van de wd tv.
Anders zou het zoveel makkelijker zijn om een hubje + 4x WD essential 1tb er aan te hangen die allemaal mooi aflsuiten ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

:) iemand dit al getest? Added hard drive spindown on WDTV power off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:25:
[...]

huh? als je bedoelt dat het beeld van een dvd/vob via WD naar composite minder is dan een gebrande dvd kijken op je dvdspeler die via RGB scart is aangesloten...ja dan wel :) als je beide op composite hebt aangesloten dan lijkt me/hoop ik niet dat de kwaliteit minder is. wat vertsta je onder kwaliteit? wat zou dan minder moeten zijn ?
Nee gewoon via HDMI bedoel ik. Ik kan me herrineren dat ik ergens heb gelezen dat de kwaliteit van het beeld(scherpte/vloeiendheid/korrels Etc) minder is als je een video_ts via de wd speelt dan dat je dezelfde video_ts via een een gebrande dvd kijkt.

Misschien dat de WD een compressie/conversie doet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me films die ik kwijt was in de mappen Drama & SF terug met Getdataback maar nu wil ik de mappen verwijderen en krijg ik een melding dat de mappen niet leeg zijn terwijl XP aangeeft 0 bytes.
Ik ga alles maar weer terugzetten op m'n pc en dan de WD Passport opnieuw formateren :( ik hoop dat het éénmalig is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Mappen verwijderen kan je doen met het tooltje Unlocker. Werkt heel handig voor bestanden die niet verwijderd/verplaatst/geopend kunnen worden met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yassine schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:25:
yes, dit werk! at least met mijn HD wel. lees op andere fora ook dat het werkt met div schijven, zowel 2,5 als 3,5inch. enkel bericht dat het nog niet goed gaat....maar ik zou zeggen: probeer het eens en laat het hier weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:27:
[...]

Nee gewoon via HDMI bedoel ik. Ik kan me herrineren dat ik ergens heb gelezen dat de kwaliteit van het beeld(scherpte/vloeiendheid/korrels Etc) minder is als je een video_ts via de wd speelt dan dat je dezelfde video_ts via een een gebrande dvd kijkt.

Misschien dat de WD een compressie/conversie doet ofzo?
hmmm apart zeg. als je het over vloeiendheid hebt -> daar kan ik wel inkomen (zie mijn vele verhalen eerder over framerateloss). de rest is lastig te vergelijken....ligt ook aan de dvdspeler die je hebt natuurlijk. als jij een HK a 300 euro hebt dan zie je wellicht mindere kwaliteit.....als je een kruidvat speler hebt zie je miss wel een verbetering :)

het zou kunnen liggen aan de decoder die wordt gebruikt icm software. hoe dan ook, het belangrijkste is dat jij zelf de kwaliteit goed vind om naar te kijken....als dat zo is: mooi, laat anderen dan maar discussieren over dit issue, wat voor jou geen issue is, toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet echt.

De vraag was alleen wat de ervaringen met dvd's afspelen was mbt de kwaliteit van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 18-09 10:18
yassine schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:25:
Heb een 500Gb Verbatim die een spindown doet en een 120 GB Lacie die dat niet doet, het lijkt te werken maar is blijkbaar wel schijf afhankelijk.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 19:25
QUOTE:
---
This is a prerelease version of the firmware. Feel free to install it but be aware this is beta firmware so use it at your own risk. If you are not comfortable with this, please wait for the final version.

Fixed items:
* Added option to toggle subtitle default to 'On' or 'Off'
* Added subtitle outline thickness selection
* Added hard drive spindown on WDTV power off
---

1. Werkt super de nieuwe 1.02.07 FW, het starten van de films wat eerst een vertraging had van enkele seconden lijkt ook sneller te gaan.

2. Tevens is de optie toegevoegd voor thin/thick outline subtitle wat super is, voor diegene met een iets grotere LCD tv word de outline anders echt te dik. Nja smaken verschillen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 06:14:
Nee niet echt.

De vraag was alleen wat de ervaringen met dvd's afspelen was mbt de kwaliteit van het beeld.
ok. heb niet veel dvds geprobeerd, maar zag er wel ok uit vind ik. maar ik zit op composite, niet hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Nou fraaie update weer, gaat nu hard op weg naar een perfect werkend app. waar alles volgens specs werkt.
en dat voor €95,-

* HDD-spindown gaat goed en snel (lampje van mij passport blijft wel branden btw)
* Start snel op, herkent hdd erg snel en alles loopt vlotjes
* thumb support is weer beter geworden

Zal wel bijna final-relaese zijn, en dan is het denk ik wel over met de officiele FW-updates

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ze zijn wel ineens goed bezig met de FW, zeg!

Tussen v 1.02.02 en v 1.02.03 moeten we 4 maanden wachten en vervolgens komt er elke week een fw uit!

Laten we hopen dat ze het doorzetten en dat ze niet weer 4 maanden niets van zich laten horen als deze fw final is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me baalt ervan dat de WD TV geen Linux filesystems kan lezen terwijl het OS waar dat ding op draait gewoon Linux is |:(

Ik had er anders allang 1 gekocht, prutsers bij WD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:10:
/me baalt ervan dat de WD TV geen Linux filesystems kan lezen terwijl het OS waar dat ding op draait gewoon Linux is |:(

Ja nou, echt prutser 8)7 , want nu lopen ze toch die ene van jou mis.
(ik ken enkele vrienden met zo'n app. die dik tevreden zijn met de standaard FW, die divx-jes kijken en mp3's luisteren). Ze gebruiken slecht 15% van het potentieel. Dus dat er enkele tweakers graag files van Linux willen draaien, wss voor mods e.d. zal WD een worst zijn. Er zijn andere merken die zich meer op tweakers e.d. richten.

Ik vind dat ze goed werk afgeleverd hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 23-04-2009 10:25 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
je kan met een modded fw volgens mij wel ext lezen hoor.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat ze in mei met de finale firmware komen en daar het ook bij blijft
En dan werken ze aan een 2e model die eind dit jaar uitkomt. ;). Want je ziet ook dat de concurrenten
continue met verbeterde modellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:23:
[...]
Dus dat er enkele tweakers graag files van Linux willen draaien, wss voor mods e.d. zal WD een worst zijn.
Jij begrijpt het niet helemaal denk ik want het heeft helemaal niets met draaien van mods en dergelijke te maken. Op deze wereld zijn er heel wat Linux gebruikers en ik ben daar ook 1 van. Kijk maar eens hoeveel Ubuntu bijv. wordt gebruikt dat aantal neemt steeds meer toe.

Dus het zou toch echt prettig zijn als die WDTV die zelf ook op Linux draait film en muziek bestanden van ext2 of ext3 geformatteerde harde schijven kan lezen. Ik denk dat WD hier toch een flink aantal klanten mis loopt. Het is waarschijnlijk een simpele kwestie van een 2 tal kernel modules in het geheugen van de WDTV laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Linux kan toch overweg met HFS+ (of NTFS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Mooi te horen dat de spindown echt werkt. Vanavond zal ik de nieuwe fw erop zetten en gelijk testen. Heb een Lacie 1TB ext drive btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:47:
Linux kan toch overweg met NFS+ (of NTFS)?
Lastig, want het betreft hier proprietary filesystems die men met behulp van reversed engineering enigzins werkend heeft gekregen (btw het is overigens hfs+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yassine schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:52:
Mooi te horen dat de spindown echt werkt. Vanavond zal ik de nieuwe fw erop zetten en gelijk testen. Heb een Lacie 1TB ext drive btw :)
werkt de spindown door de wd uit te zetten of moet je de schijf ook uitwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:54:
[...]

Lastig, want het betreft hier proprietary filesystems die men met behulp van reversed engineering enigzins werkend heeft gekregen (btw het is overigens hfs+).
aha, ja dat is jammer idd.
(Hfs+ idd, ik zat al met m'n gedachten bij Ntfs blijkbaar......... ) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:27:
[...]

werkt de spindown door de wd uit te zetten of moet je de schijf ook uitwerpen?
Gewoon uitzetten, niks meer. Bij mijn HDD (wd passport) zit een wit ledje die blijt nog wel branden, dus hij staat in een soort standby. Als je de WD-TV weer aanzet gaat de hdd weer draaien.
dus 100% stroomvrij is het niet, maar de hdd blijft niet eer zinloos draaien.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:57:
[...]

Gewoon uitzetten, niks meer. Bij mijn HDD (wd passport) zit een wit ledje die blijt nog wel branden, dus hij staat in een soort standby. Als je de WD-TV weer aanzet gaat de hdd weer draaien.
dus 100% stroomvrij is het niet, maar de hdd blijft niet eer zinloos draaien.
bedankt. ik heb dezelfe HD en had idd ook al gezien dat hety lampje blijft branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig speler,speelt veel af maar wel enorm bagger dat ik na alle updates toch 70% de melding krijg no subtitle :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:44:
Handig speler,speelt veel af maar wel enorm bagger dat ik na alle updates toch 70% de melding krijg no subtitle :X :(
wat probeer je af te spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Als je externe ondertiteling gebruikt moet je zorgen dat het als UTF-8 is opgeslagen. Standaard zijn deze bestanden als ANSI opgeslagen en dan werkt het volgens mij niet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Ik word gek van dat ding. No storage present. Telkens weer. Ik heb de schijf al geformatteerd, maar helpt niet. Met andere schijf proberen lukt niet, want die heb ik niet. Dat hele usb-icoontje gaat ook niet knipperen. Eerder wel altijd. Want hij heeft het ooit gedaan. Alleen vandaag wil die niet meewerken. Terwijl het gewoon dezelfde schijf is. Als ik 'm er na een tijd uittrek is 't een unregocnized schijf.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:26:
[...]

wat probeer je af te spelen??
Nou haal films uit de nieuwsgroepen en die zijn vaak VIDEO_TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:21:
[...]

Nou haal films uit de nieuwsgroepen en die zijn vaak VIDEO_TS?
dvds moet je in een iso zetten. dan kun je die video_ts shit afspelen

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:39
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:54:
[...]

NTFS-3G werkt prima hier in combinatie met een externe harddisk.. Het is misschien niet zo mooi als een vrij filesystem, maar het werkt wel gewoon. Het is voor mij geen reden om het apparaat niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Ik krijg een ondertiteling bij MKV's waarbij deze in de mkv zelf staan. Bij opties staat No Subtitles. Op m'n pc kan ik deze ondertiteling wel selecteren uit een lijst.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
BaT schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:09:
Ik had hem eind december besteld bij databyte.nl , binnen 2 dagen geleverd..

Overigens nog even lopen testen naar aanleiding van de groene streep die ik links in beeld heb.
Als ik de WDTV instel op video : AUTO, dan doet ie 1080i (terwijl mijn tv 1080p is... raar), de irritant groene lijn is dan wel vervangen door een heel erg transparant grijs lijntje (die je niet ziet tijdens het film kijken). Dus dat valt mee. Jammer genoeg heb ik het maar een keer werkend gekregen zonder lijn op 1080p.

Volgens mij kan dit probleem voorgoed worden verholpen als ze in de firmware van de WDTV een optie maken op alleen RGB kleuren door te sturen over HDMI en het xvYCC kleuren profiel uit te schakelen. Dit kan tegenwoordig ook op nieuwere Samsung tv's...maar ik zie eerder een nieuwe firmware komen voor de WDTV dan voor me tv.

Als je de audio uitgang op digitaal hebt staan stuurt hij bij meerkanaals audio gaan audio meer over hdmi, doe je stereo materiaal, dan stuurt hij ze zowel over de digitale als over de hdmi poort.
Weet eigenlijk sinds een kwartier van het bestaan van dit ding af, ik zocht al tijden lang naar zoiets!!
Dit is een van de eerste berichten op pagina 1. Is het nog steeds zo dat hij alleen stereo via HDMI kan versturen? En hoe zit het met de beeld en geluidskwaliteit van dit ding t.o.v. van een stand-alone blu-ray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasqa1004
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-07 18:03
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:10:

Gewoon eventjes zoeken. Hier is een mod die elke keer netjes word bijgewerkt.

http://b-rad.cc/wdlxtv

Ik heb het zelf niet getest aangezien ik niks snap van linux. Maar de community is er zeer tevreden over :)
SjorsVN schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:11:
[...]

Weet eigenlijk sinds een kwartier van het bestaan van dit ding af, ik zocht al tijden lang naar zoiets!!
Dit is een van de eerste berichten op pagina 1. Is het nog steeds zo dat hij alleen stereo via HDMI kan versturen? En hoe zit het met de beeld en geluidskwaliteit van dit ding t.o.v. van een stand-alone blu-ray speler?
Uhm. Hij kan AC3(Dolby Digital) uitspugen in surround over optical. En tevens naar stereo downmixen en over hdmi sturen. Dat kan je zelf instellen. Alleen bij DTS geluid kan het ALLEEN via optical. En ik heb geen blu-ray speler thuis, maar als de kwaliteit van je bestand goed is dan ziet het er schitterend uit! :+

[ Voor 26% gewijzigd door tasqa1004 op 23-04-2009 19:24 . Reden: Extra reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Net even getest op mijn CRT

dat ding is ontzettend klein! nog kleiner dan ik dacht, start vlug op, mooie userinterface, makkelijke bediening

Toen ik de berichten hier en op AVS las over de dikte van de subtitles dacht ik in mezelf, jezus hoe dik wil je die wel niet! Maar nu ik de thin & thick gezien heb: er zou in ieder geval voor CRT een reaaaaally thick optie moeten komen :) Hier in Belgie en Nederland zijn we op TV en DVD heel dikke ondertitels gewend. De subs flikkeren ook zeer hard -om hoofdpijn van te krijgen op een CRT aangesloten via die rood/witte/gele kabeltjes. Ik ga direct eens kijken op een HD tv via HDMI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Fastman schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:37:
Net even getest op mijn CRT

dat ding is ontzettend klein! nog kleiner dan ik dacht, start vlug op, mooie userinterface, makkelijke bediening

Toen ik de berichten hier en op AVS las over de dikte van de subtitles dacht ik in mezelf, jezus hoe dik wil je die wel niet! Maar nu ik de thin & thick gezien heb: er zou in ieder geval voor CRT een reaaaaally thick optie moeten komen :) Hier in Belgie en Nederland zijn we op TV en DVD heel dikke ondertitels gewend. De subs flikkeren ook zeer hard -om hoofdpijn van te krijgen op een CRT aangesloten via die rood/witte/gele kabeltjes. Ik ga direct eens kijken op een HD tv via HDMI ;)
Ik heb via composiet de WD TV aangesloten op mijn CRT TV van Philps. Alleen in sommige menu's flikkert het een beetje, tijdens het afspelen van video met SRT subs geen problemen met flikkeren, als ik op ENTER druk voor de video-info, een hele kleine flikkering.
Al met al zeer tevreden over het beeld over composiet

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.