Dat is geen flut argument, deze speler is bedoelt voor het afspelen van digitale videofiles. Een dvd hoor je te branden, niet je ISO op een HD zetten en dan met de WD TV weer afspelen. Kunt wel zeggen dat hij het zou moeten kunnen, maar daar is dat apparaat niet op gericht. Prioriteit is op HD-rips gericht, en dat speelt ie donders goed af hier.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:28:
Als iedere knullige dvdspeler een menu kan tonen waarom kan dat dan niet geregeld worden op een speler met nieuwere techniek en met waarschijnlijk betere hardware ?
Begrijp me niet verkeerd ik vind het een top speler, alleen niet alles is in HD te downloade dus is een beetje normale DVD support is wel wenselijk ookal kun je alleen maar chapters skippen.
Er zijn ook mensen die van muziek houden en een hoop muziek DVD's hebben, en tja wat een flut argument om te zeggen "er staat HD in de naam van het product" dus is het normaal dat het geen dvd ondersteund, mijn xbox mediacentre ondersteund ook DVD en valt (Kaal) bijna in dezelfde categorie alleen zit de hardware niet mee voor HD films.
"Een dvd hoor je te branden"
waarom dat? mag ik het niet op men hardeschijf zetten? ik wil alles, maar dan ook alles op men hardeschijf zetten. dan hoef ik niet steeds met dvd's te sjouwen die kwijt kunnen raken enzo.
waarom dat? mag ik het niet op men hardeschijf zetten? ik wil alles, maar dan ook alles op men hardeschijf zetten. dan hoef ik niet steeds met dvd's te sjouwen die kwijt kunnen raken enzo.
De WD TV doet niet aan downmixing en je tv support geen Dolby 5.1 (welke wel?). De simpelste oplossing is een receiver gebruiken, maar je kunt natuurlijk ook van elk filmpje dat een surround track gebruikt het geluidsspoor converteren.daasje schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:15:
Wat doet ik hier nou fout jongens kunnen jullie mij helpen ?
0.0
Zou je me een handleiding kunnen geven hoe je dit installeert? Ik kan nergens op de Wiki duidelijk vinden wat ik moet doen, om dit aan de gang te krijgen namelijkVerwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 06:59:
Inmiddels is de homebrew firmware ext-boot.0.9 gebaseerd op de nieuwe firmware 1.02.00
Verder heeft Zorander wireless USB sticks aan de gang gekregen. Chipset is van belang. Zelf heb ik
dit en het werkt goed. Wel wireless-mod.app.bin op de bootstick zetten.
Verwijderd
ISO files van dvd speelt de WD TV wel af..Crusher77 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:49:
[...]
Dat is geen flut argument, deze speler is bedoelt voor het afspelen van digitale videofiles. Een dvd hoor je te branden, niet je ISO op een HD zetten en dan met de WD TV weer afspelen. Kunt wel zeggen dat hij het zou moeten kunnen, maar daar is dat apparaat niet op gericht.
Alleen geen menu
omg wat een gezeik over die dvd menu's..... wat doe je überhaupt met dvd's als je HD kan afspelen. Dat ie dvd files speelt is leuk meegenomen.
Koop hem dan niet zeg.....
Die ondertiteling was gewoon een vette bug en is opgelost.
Ondertussen doet ie alles wat beloofd wordt en boven verwachting. o.k. ik zou graag iets extra hebben betaald zodat ook de DTS gedownsampled kan worden, maar andere mensen willen liever niet betalen voor iets dat ze graag willen behouden. Prima ding
Ondertussen doet ie alles wat beloofd wordt en boven verwachting. o.k. ik zou graag iets extra hebben betaald zodat ook de DTS gedownsampled kan worden, maar andere mensen willen liever niet betalen voor iets dat ze graag willen behouden. Prima ding
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Ik heb met 1.02 bij al mijn MKV films dat ze gaan haperen als ik de sub.aanzet.
Ze lopen nu eindelijk perfect sync,maar vooral bij films in 1080p begint het beeld te haperen en slowmotion te spelen alsof de speler het niet aan kan.
Had hier bij 1.01.2 nooit last van.
Zijn er meer mensen die hier nu last van hebben.
Ze lopen nu eindelijk perfect sync,maar vooral bij films in 1080p begint het beeld te haperen en slowmotion te spelen alsof de speler het niet aan kan.
Verwijderd
ik heb er vandaag een gekocht,
subs liepen eerst niet goed idd, na de update wel.
-MKV, duren idd wel langer voordat ze beginnen bij deze FW, maar geen 20/30 sec, eerder 10.
- En de ondertitels zien er ook wat minder mooi uit, maar ook niet zo slecht als ik hier weleens lees
subs liepen eerst niet goed idd, na de update wel.
-MKV, duren idd wel langer voordat ze beginnen bij deze FW, maar geen 20/30 sec, eerder 10.
- En de ondertitels zien er ook wat minder mooi uit, maar ook niet zo slecht als ik hier weleens lees
quote:
daasje schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:15:
De WD TV doet niet aan downmixing en je tv support geen Dolby 5.1 (welke wel?). De simpelste oplossing is een receiver gebruiken, maar je kunt natuurlijk ook van elk filmpje dat een surround track gebruikt het geluidsspoor converteren.
Downmixen van 5.1 geluid met welk programma doet ik dat. ? Zodat hij hem wel afspeelt met geluid op mijn Tv.
Alvast bedankt dacht al dat het apperaat kaduk was.
De WD TV doet niet aan downmixing en je tv support geen Dolby 5.1 (welke wel?). De simpelste oplossing is een receiver gebruiken, maar je kunt natuurlijk ook van elk filmpje dat een surround track gebruikt het geluidsspoor converteren.
Downmixen van 5.1 geluid met welk programma doet ik dat. ? Zodat hij hem wel afspeelt met geluid op mijn Tv.
Verwijderd
Is ook al eerder op vermeld, maar vooruit, voor jou nog een keer:daasje schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:35:
quote:
Bekijk myReact van Rub3sBekijk de gallery van Rub3sBerichten: 201
Reg. datum: 08 mei 2007
--------------------------------------------------------------------------------
nog een (vrij) korte beschrijving van die tooltjes:
- SUPER
Kan o.a. DTS geluid in een mediafile omzetten in AC3 (tip!).
- Popcorn MKV AudioConverter
Kan o.a. DTS geluid in een .mkv omzetten in AC3.
- tsMuxeR
Een programma wat een container zoals .mkv kan demuxen (splitten) en een container (.m2ts, .ts,) kan maken van audio en video bestanden zoals .x264 en .ac3/dts.
- eac3to/eac3toGui
Een programma wat een .dts bestand om kan zetten in een .ac3 bestand. Werkt niet geweldig, maar doet het wel altijd.
- Subtitle Workshop
Programma waarmee je ondertiteling een vertraging kan meegeven of juist eerder kan laten verschijnen.
- MediaInfo
Dit programma laat zien wat voor eigenschappen je mediafile heeft (type codecs, soort audio/video enz.)
Ik ben ook van plan om binnen niet al te lange tijd een WD-TV in huis te halen maar had nog enkele vragen.
Speelt hij ook WMV-HD af? En is hij te downgraden (de firmware dan)?
Speelt hij ook WMV-HD af? En is hij te downgraden (de firmware dan)?
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Voor alle mensen die ISO+chapter support willen:
GuyWD (een coder van WD op het AVS forum) zei dat je wel chapters kan gebruiken in MKV bestanden. Je kan de ISO dus omzetten naar MKV voor de chapter support.
MKV is gewoon een container toch? Kan je dan niet gewoon de video en audio stream untouched laten en met een mass transcode proggie zo'n ISO omzetten in dezelfde tijd die het kost een ISO te kopieren + 10%?
Misschien een idee. Ik zelf heb het niet nodig, SD AVI's vind ik veel beter dan DVD-ISO's. Ik vind/vond spelers die geen divX aankunnen niet interessant. Beetje omgekeerd.
GuyWD (een coder van WD op het AVS forum) zei dat je wel chapters kan gebruiken in MKV bestanden. Je kan de ISO dus omzetten naar MKV voor de chapter support.
MKV is gewoon een container toch? Kan je dan niet gewoon de video en audio stream untouched laten en met een mass transcode proggie zo'n ISO omzetten in dezelfde tijd die het kost een ISO te kopieren + 10%?
Misschien een idee. Ik zelf heb het niet nodig, SD AVI's vind ik veel beter dan DVD-ISO's. Ik vind/vond spelers die geen divX aankunnen niet interessant. Beetje omgekeerd.
Yippie kayak, other buckets!
Twee verbeteringen van de nieuwe firmware die ik hier nog niet expliciet genoemd zie, maar waar ik wel erg blij mee ben:
- bij het opstarten van de WD TV staat hij op 'Video' i.p.v. op 'Photos'
- het gebruik van de 'Enter'-knop tijdens afspelen voor de video-info!
Wat een gezeik over het gezeik van dvd menu's. Er zijn gewoon veel mensen die deze optie graag in de WD TV zouden zien, aangezien andere mediaspelers ook deze mogelijkheid hebben. Persoonlijk zou ik het ook erg makkelijk vinden, ik heb nog een aantal series in dvd formaat staan, scheelt weer branden.Pinin schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 20:32:
omg wat een gezeik over die dvd menu's..... wat doe je überhaupt met dvd's als je HD kan afspelen. Dat ie dvd files speelt is leuk meegenomen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Andere mediaspeler kopen.Laguna schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:40:
[...]
Wat een gezeik over het gezeik van dvd menu's. Er zijn gewoon veel mensen die deze optie graag in de WD TV zouden zien, aangezien andere mediaspelers ook deze mogelijkheid hebben. Persoonlijk zou ik het ook erg makkelijk vinden, ik heb nog een aantal series in dvd formaat staan, scheelt weer branden.
5.1 geluid met welk programma kan je het het beste naar 2.0 geluid terug brengen zodat ik gewoon stereo geluid hebt. ? SUPER
Verwijderd
Ik heb hier hetzelfde. 1080P Mkv bestanden haperen tijdens het afspelen met 1.02. Het geluid valt weg en het beeld gaat in slowmotion, dit gebeurt vooral bij snellere scenes. Idd net alsof de speler het niet aan kan.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:19:
Ik heb met 1.02 bij al mijn MKV films dat ze gaan haperen als ik de sub.aanzet.
Met 1.01.2 had ik hier geen last van. Ik ben dan ook terug gegaan naar 1.01.2, alles doet het nu weer zoals voor de upgrade. Vreemd. Jammer van de thumbnails optie.
Ik heb ook nog een mkv geprobeerd af te spelen met een VC-1 codec, dit ging helaas nog niet goed. Na een seconde of 15 stopte die met afspelen.
Solved: bleek te liggen aan de gebruikte HDMI. Ik heb nu een HDMI v1.3a kabel gebruikt die bij m'n Panasonic HD recorder werd geleverd. De HQ HDMI kabel van de electronica winkel bleek toch niet helemaal goed te zijn in combninatie met de WD TV HD.toetsenrammer schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:34:
Ik had al een Panasonic 46PZ85 Full HD Plasma en sinds vandaag ook de WD TV HD in huis.
Echter als ik HDMI selecteer als uitgang signaal (ik heb zowel een HDMI als de standaard Composiet kabel aangesloten), kan ik wel kiezen voor een bepaalde resolutie, maar alles hoger dan 1080I / 60 Hz zorgt er voor dat het signaal weer terug springt naar Composiet.![]()
Weet iemand hier een oplossing voor? Doe ik iets fout of moeten er bepaalde zaken op de Panasonic ingesteld worden?
Wat ik ook vreemd vind is dat als je bv. 720P / 60 Hz selecteert, het signaal wel klopt maar het menu geeft dan alsnog Composiet aan...
Nb. De TV HD beschikt over FW 1.01.02
Nu dit opgelost is, is het zeker met FW 1.02, een echt plug&play top apparaat
It's life, Jim, but not as we know it...
Is er nog een verschil tussen HDMI 1.3 en 1.3a of zijn die hetzelfde?
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Het heeft gewerkt jongens . SUPER heeft mijn southpark omgezet naar 2.0 geluid en werkt supersz.
Voor een MKV van 1400 mb deed hij toch nog een 15 min er over is dit normaal ? Dacht dat dat nog sneller ging.
Dit is op een Q6600 @ 3400. Of zijn er handige tips om het te versnellen of aantevinken in het programma.
Voor een MKV van 1400 mb deed hij toch nog een 15 min er over is dit normaal ? Dacht dat dat nog sneller ging.
Dit is op een Q6600 @ 3400. Of zijn er handige tips om het te versnellen of aantevinken in het programma.
HDMILau26 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:31:
Is er nog een verschil tussen HDMI 1.3 en 1.3a of zijn die hetzelfde?
Kan je de WD TV niet instellen op Stereo, zodat 5.1 al automatisch wordt gedownmixed? (Uitgezonderd DTS dan natuurlijk.) Toen ik onlangs even beschikking had over een lcd-tv kon ik gewoon alles kijken via de HDMI-aansluiting, en die tv decodeert toch echt geen DD lijkt me.daasje schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 11:07:
5.1 geluid met welk programma kan je het het beste naar 2.0 geluid terug brengen zodat ik gewoon stereo geluid hebt. ? SUPER
Verwijderd
Klopt, AC3 in 5.1 wordt door de WDTV gedownmixed als je die instelt op Stereo. Je hoeft alleen DTS om te zetten en dat mag naar AC3 5.1 (Dolby).Het Leoh-Paard schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:34:
[...]
Kan je de WD TV niet instellen op Stereo, zodat 5.1 al automatisch wordt gedownmixed? (Uitgezonderd DTS dan natuurlijk.) Toen ik onlangs even beschikking had over een lcd-tv kon ik gewoon alles kijken via de HDMI-aansluiting, en die tv decodeert toch echt geen DD lijkt me.
Dat werkte dus bij mij niet als ik hem op stereo zette deed niets het nu ik ze downmix naar 2.0 geluid draait het wel.
Alleen met het programma SUPER duurt dat toch wel even ben nu all 25 min bezig met een southpark aflevering .
Is er een snellere manier om dit te doen ?
En waarom zou mijn WD de 5.1 Ac3 niet uitgeven dan in STEREO als het bij andere wel gebeurt. mmmm strange.
Alleen met het programma SUPER duurt dat toch wel even ben nu all 25 min bezig met een southpark aflevering .
Is er een snellere manier om dit te doen ?
En waarom zou mijn WD de 5.1 Ac3 niet uitgeven dan in STEREO als het bij andere wel gebeurt. mmmm strange.
Ok thnx, ze zijn dus verschillend van elkaar
thanks, had dat nog niet beseft, is idd heel handigVerwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:44:
Twee verbeteringen van de nieuwe firmware die ik hier nog niet expliciet genoemd zie, maar waar ik wel erg blij mee ben:
Toch maar even de update gedaan na even de reacties af te wachten van mensen :-O heb tot nu toe alleen maar pluspunten:
-mappen zie je nu netjes als ''balkjes'' ondermekaar inplaats van thumbnail style
-geluid loopt niet via 2 kanalen tegelijk , voor deze update had ik geluid over hdmi EN fiber, dus moest ik eerst het geluid v.d. tv uitzetten. dit is nu niet meer nodig
-(kan ook aan mij liggen) afstandsbediening tripte met mijn ''nieuwe-firmware-testsessie'' niet
-sneller (het lijkt wel alsof hij juist sneller door mappen browsed etc.!)
kortom: ben er tot nu toe alleen maar blij mee toegegeven dat ik er max 10 minuten mee bezig geweest ben na de update, mocht er nog wat ''negatiefs'' voorbijkomen dan post ik dat wel weer
-mappen zie je nu netjes als ''balkjes'' ondermekaar inplaats van thumbnail style
-geluid loopt niet via 2 kanalen tegelijk , voor deze update had ik geluid over hdmi EN fiber, dus moest ik eerst het geluid v.d. tv uitzetten. dit is nu niet meer nodig
-(kan ook aan mij liggen) afstandsbediening tripte met mijn ''nieuwe-firmware-testsessie'' niet
-sneller (het lijkt wel alsof hij juist sneller door mappen browsed etc.!)
kortom: ben er tot nu toe alleen maar blij mee toegegeven dat ik er max 10 minuten mee bezig geweest ben na de update, mocht er nog wat ''negatiefs'' voorbijkomen dan post ik dat wel weer
Klinkt goed die update, behalve dan het trager starten van MKV files..
Ik wacht de officiële release wel even af.
Is er niet een manier om je aan te melden voor updates o.i.d. bij WD? Ik check nu af en toe dit topic, maar een mailtje bij een nieuwe firmware zou wel handig zijn..
Ik wacht de officiële release wel even af.
Is er niet een manier om je aan te melden voor updates o.i.d. bij WD? Ik check nu af en toe dit topic, maar een mailtje bij een nieuwe firmware zou wel handig zijn..
Wat mij ook opvalt is dat de speler zich niet meer verslikt in fast forwarden. Als ik een file van een serie start, druk ik meestal direct nadat het spelen begint, op fast forward om de intro over te slaan. Met de vorige firmware gooide hij me vaak weer terug naar het menu als ik dan weer op play drukte wanneer de eigenlijke episode begon. Dat doet hij nu niet meer.
Dat hangt van het bestand af, ik had het gisteren bij een film wel en moest TV op stil zetten anders kreeg ik echo, het is dus niet FW afhankelijk.Perkouw schreef op zondag 05 april 2009 @ 16:44:
Toch maar even de update gedaan na even de reacties af te wachten van mensen :-O heb tot nu toe alleen maar pluspunten:
PSN ID: Svennie-NL
Voor mensen die denken dat bepaalde features die in de releasenotes staan niet goed werken; haal na het updaten even helemaal de stroom van je WD TV. Geen garantie dat dit ineens van alles oplost natuurlijk, maar bij mij deden de thumbnails het maar niet. Nadat ik de stekker even uit het apparaat had getrokken en mijn harddisk er opnieuw had aangehangen, werkte het perfect.
Verwijderd
kan er mij iemand vertellen hoe ik in een thumbnails een plaatje kan toevoegen aan bijv een avi of mkv? Of zitten die er al standaard in?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 14:40 ]
Had je al eens gezocht in dit topic, voorgestelde zoekterm: thumbnailsVerwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:39:
kan er mij iemand vertellen hoe ik in een thumbnails een plaatje kan toevoegen aan bijv een avi of mkv? Of zitten die er al standaard in?
Verwijderd
ja en geen antwoord gevonden!kaajee schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:44:
[...]
Had je al eens gezocht in dit topic, voorgestelde zoekterm: thumbnails
Verwijderd
Display image file associated with the video file to be played (for example video.mkv will be associatedVerwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:39:
with video.JPG)
Verwijderd
sorry ik snap het nietVerwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:27:
[...]
Display image file associated with the video file to be played (for example video.mkv will be associated
with video.JPG)
Je zet de jpg die je wil hebben als thumbnail in dezelfde map als je videobestand, met dezelfde naam als je videobestand...
dus :
x:\films\film x\filmx.avi
x:\films\film x\filmx.jpg
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Misschien een tip om eerst zelf wat beter te zoeken op internet en forums (google is your friend), aangezien veel van je vragen makkelijk zelf zijn te vinden ipv alles maar door anderen voor te laten kauwen. No offense.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
als je de wdtv sneller wilt laden dan zijn dit
de juiste afmetingen voor thumbnails:
video thumbs: 120x180
other thumbs: 140x140
gevonden op het AVS forum.
[ Voor 18% gewijzigd door m4ni4k-4live op 06-04-2009 23:53 ]
Is er ergens een gallery te vinden oid waar je deze thumbnails kan downloaden voor de WD TV HD voor de laatste films?m4ni4k-4live schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:51:
als je de wdtv sneller wilt laden dan zijn dit
Btw, ik zag dat af en toe het plaatje met de juiste afmetingen al in usenet posts toegevoegd wordt.
Verwijderd
Gewoon op movie of dvd covers zoeken.toetsenrammer schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:26:
[...]
Is er ergens een gallery te vinden oid waar je deze thumbnails kan downloaden voor de WD TV HD voor de laatste films?
Verwijderd
Weet iemand een programmatje waar je covers kan bewerken en bijsnijden voor de juiste afmeting zodat
deze goed worden weergegeven op het scherm ??
bedankt
bedankt
IrfanView, PhotoShop...Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:21:
Weet iemand een programmatje waar je covers kan bewerken en bijsnijden voor de juiste afmeting zodat
bedankt
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
voor de gebruikers die nog een aantal bestanden in WMV HD (VC-1) codec hebben staan, ik heb perfecte resultaten met het programma Artech365 MPEG4 Direct Maker om deze om te zetten naar een bestand wat prima wordt gelezen door ons aller WD apparaat.
Te vinden op : www.artech365.com
In het begin even hannesen met de juiste instelling, ik kies hier voor "General MPEG2" met de hoogste instellingen en heb een resultaat zonder merkbaar kwaliteitsverlies.
Ben voor het omzetten van DTS aan het hannesen geweest met "SUPER" maar bleef foutmeldingen krijgen.
Ben nog bezig om dit forum door te spitten voor de juiste instellingen.
ZIjn hier ook piepeltjes die ervaringen hebben met het programma MEDIACODER ?
In het begin even hannesen met de juiste instelling, ik kies hier voor "General MPEG2" met de hoogste instellingen en heb een resultaat zonder merkbaar kwaliteitsverlies.
Ben voor het omzetten van DTS aan het hannesen geweest met "SUPER" maar bleef foutmeldingen krijgen.
Mediacoder is een programma met heel veel opties en presets. Er zitten gelukkig wel (web-aided) wizards in, waarbij je bijvoorbeeld voor een iPod type kan kiezen. De presets kan je ook downloaden en laden in Mediacoder. Ik heb geen ervaring met coderen voor de WD(ik speel alleen SD materiaal af, composiet) maar ik zou zeker kijken naar Mediacoder, en de help/forums van mediacoder.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:11:
voor de gebruikers die nog een aantal bestanden in WMV HD (VC-1) codec hebben staan, ik heb perfecte resultaten met het programma Artech365 MPEG4 Direct Maker om deze om te zetten naar een bestand wat prima wordt gelezen door ons aller WD apparaat.
Ik lees hier op het AVS forum dat er een site is gebouwd speciaal voor dit doel.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:21:
bedankt
http://www.wdtvc.com/thumbnail-creator/
Het werkt zo: imdb serienummer intikken, en je krijgt automatisch een thumnail in de juiste WD TV grootte.
voorbeeld:
Dit is een imdb link: http://www.imdb.com/title/tt0361748/
Dit is dan het serienummer: tt0361748
Dit is dan de thumnail die de thumbnail-creator produceerd:

Je moet dit zo'n grootte gebruiken zoals m4ni4k-4live dat al gevonden had:
Goed initiatief (ook al viel je eerder wel over mijn comment over het toevoegen van DTS downmixing en DVD menu's
Verwijderd
ja persoonlijk , geef ik daar helemaal niks omLaguna schreef op woensdag 08 april 2009 @ 01:31:
[...]
Goed initiatief (ook al viel je eerder wel over mijn comment over het toevoegen van DTS downmixing en DVD menu's), hoop dat WD bereid is hierop te reageren.
maar toch samen met mijn eigen vragen(en ook die van andere)
lijken mij dit toch de meest nuttige/meest gestelde vragen..
Verwijderd
Weet er iemand toevallig of (en hoe) je op de wd tv dts encoded wav files kunt afspelen (met receiver uiteraard)
Of ga ik ze moeten omzetten naar ac3?
Doet alleen aan passthrough, dus als je hem aansluit met een toslink kabel op een receiver die DTS ondersteuning heeft kun je het afspelen. DTS downmixen naar stereo doet dit apparaat niet aan, maar dat had je met gemak kunnen vinden in de TS of met de search functie.Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:18:
Weet er iemand toevallig of (en hoe) je op de wd tv dts encoded wav files kunt afspelen (met receiver uiteraard)
Verwijderd
Sorry als ik mijn vraag niet goed stelde:
ik weet dat hij enkel aan pass thru voor dts doet.
Als ik een wav file met daarin een dts track afspeel via de wd tv aangesloten op mijn receiver via hdmi dan speelt ie enkel ruis af. De receiver ziet dus niet dat dit een dts track is ? Hoe laat ik dit merken aan de receiver.
( bij films met een dts track werkt het perfect maar niet met een wav file )
ik weet dat hij enkel aan pass thru voor dts doet.
Als ik een wav file met daarin een dts track afspeel via de wd tv aangesloten op mijn receiver via hdmi dan speelt ie enkel ruis af. De receiver ziet dus niet dat dit een dts track is ? Hoe laat ik dit merken aan de receiver.
( bij films met een dts track werkt het perfect maar niet met een wav file )
Verwijderd
wav file met dts track??? volgens mij kan dat niet. maar in ieder geval zul je moeten kijken naar de samplerate en bitrate van de wav in kwestie. als die buiten de gesupporte scope valt zul je idd niks horen.
Verwijderd
komt die gast van WD weer aan:
New products for 2009 are looking sweet! I can't wait to share.
Ja daar heb ik iets aan..., hij heeft nog op geen enkele zinnige vraag antwoord gegeven
, en volgens mij werkt hij zelfs niet eens aan de WDTV ...
Ja daar heb ik iets aan..., hij heeft nog op geen enkele zinnige vraag antwoord gegeven

Verwijderd
ik heb nu in korte tijd al 2 keer meegemaakt dat een externe srt file die op mijn pc goed afspeelt met VLC door de WD nier herkend als ondertiteling. herkent iemand dat en is er een oplossing? ik had dit overigens ook al eens voor de fw upgrade
Controleer of het bestand in UTF-8 is opgeslagen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Hij zal ook geen informatie geven en/of details geven. ScottWD zit in de product marketing. Doet dus niet aan productontwikkeling. Zodra de firmware klaar is, is het zijn taak wereldkundig te maken.Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:07:
komt die gast van WD weer aan:
Ja daar heb ik iets aan..., hij heeft nog op geen enkele zinnige vraag antwoord gegeven, en volgens mij werkt hij zelfs niet eens aan de WDTV ...
Verwijderd
hoe kan ik dat controleren?The_Worst schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:51:
Controleer of het bestand in UTF-8 is opgeslagen.
Er zijn programma's voor maar je kunt ook je browser gebruiken.
Open/sleep het bestand in de browser. Vervolgens kun je in het menu Beeld»Tekenset (FireFox) of Beeld»Codering (IExplorer) de gekozen codering zien.
Wanneer de browser niet de juiste codering kiest zullen karakters als á en ï niet goed worden weergegeven. Een á verschijnt dan bijvoorbeeld als á (een UTF-8 bestand dat niet in de juiste codering wordt weergegeven).
[ Voor 22% gewijzigd door Icelus op 08-04-2009 15:56 ]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
thanx! weer wat geleerd!Icelus schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:52:
[...]
Er zijn programma's voor maar je kunt ook je browser gebruiken.
Open/sleep het bestand in de browser. Vervolgens kun je in het menu Beeld»Tekenset (FireFox) of Beeld»Codering (IExplorer) de gekozen codering zien.
Wanneer de browser niet de juiste codering kiest zullen karakters als á en ï niet goed worden weergegeven. Een á verschijnt dan bijvoorbeeld als á (een UTF-8 bestand dat niet in de juiste codering wordt weergegeven).
Verwijderd
Is dit nu ook mogelijk voor mkv. bestanden en iso's ?jmk schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:05:
[...]
Ik lees hier op het AVS forum dat er een site is gebouwd speciaal voor dit doel.
http://www.wdtvc.com/thumbnail-creator/
Het werkt zo: imdb serienummer intikken, en je krijgt automatisch een thumnail in de juiste WD TV grootte.
voorbeeld:
Dit is een imdb link: http://www.imdb.com/title/tt0361748/
Dit is dan het serienummer: tt0361748
Dit is dan de thumnail die de thumbnail-creator produceerd:
[afbeelding]
Je moet dit zo'n grootte gebruiken zoals m4ni4k-4live dat al gevonden had:
dan moet je ff de laatste 2 pagina's bekijken van dit topic
ik wil de clue niet verpesten XD
ik wil de clue niet verpesten XD
Heeft iemand een mypassport stand voor mij?
Ik kreeg er namelijk geen meegeleverd
Ik kreeg er namelijk geen meegeleverd
Interessant apparaat. Ondersteunt deze ook avchd met selecteerbare ondertitels? Streaming werkt dat nooit, maar vanaf een harddisk zou moeten kunnen.
Jahoor!Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:47:
[...]
Is dit nu ook mogelijk voor mkv. bestanden en iso's ?
-Als er in de folder waar de video's in staan maar 1 JPG staat, laat hij bij alle video's in die folder dezelfde JPG zien. (netjes is het die dan folder.jpg te noemen, mag ook een andere naam zijn)
-Als je meerdere verschillende video's in 1 folder heb staan moet je bij movie1.mkv movie1.jpg kiezen, en bij movie2.mkv movie2.jpg.
Verder maakt de WD onderscheid tussen video en muziek(andere grootte thumbs). Ander onderscheid maakt de WD TV dus niet. correct me when I'm wrong.
Ik heb dit ook alleen maar gelezen. Ik ga zelf mijn thumbs goed doen zodra ik voor dit beestje een 1 GB HDD heb gekocht. Er komt steeds iets anders tussen alleen!
Verwijderd
NIEUWE release http://www.wdc.com/wdtvprerelease/
Prerelease 1.02.03 (includes all previously released updates)
* Enhanced cover art, album art, and thumbnail support for media files and folders
* Additional subtitle languages and decoding support
* Improved media playback and navigation
* More audio formats for MKV container
* Fixed bugs reported by the WD TV user community
veel 1080p bestanden werken nu opeens (bij mij)..
en ondertitels zijn stukken mooier.
* Enhanced cover art, album art, and thumbnail support for media files and folders
PssstVerwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 04:14:
NIEUWE release http://www.wdc.com/wdtvprerelease/
je bent een week telaat: Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV - deel 2"
1.02.03:
Here's a quick changelog:
-Windows-1250 Central European encoding added
-Subtitle rendering quality improved
-AVI loading time improved
-Fixed an issue where thumbnails weren't loading sometimes
-Thumbnail loading times improved
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1100499&page=51
Dat tweede en derde punt vind ik wel interessant! Helaas vanavond pas weer de mogelijkheid om het te testen.
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1100499&page=51
Dat tweede en derde punt vind ik wel interessant! Helaas vanavond pas weer de mogelijkheid om het te testen.
Verwijderd
Van AVS forum:
Excuus, niet op geletHet Leoh-Paard schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:04:
Het is toch wel een nieuwe? De versie van vorige week was toch 1.02.00, en hier staat 1.02.03...
Maar fijn, thumb loading improved

Heb mijn bericht gewist, wist niet dat zo snel andere tweakers hetzelfde bericht uit het avsforum hier hadden geplaatst.
[ Voor 95% gewijzigd door Bas Post op 09-04-2009 09:26 ]
BP on the move!!!
Ik neem de zware taak op mij puntje 2 en 3 te testen op mijn vrije dag
Verwijderd
Je kan zeker de ondertiteling nog steeds niet naar boven en/of beneden verplaatsen?jmk schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:32:
Ik neem de zware taak op mij puntje 2 en 3 te testen op mijn vrije dag
Wel de grootte?
Pluspunten:
-De subs lijken iets donkerder te zijn, met een klein randje. Scherper ook.
-Externe SRT subs worden automatisch geladen
-AVI laad bijna onmiddelijk weer.
-Spoelen gaat veel soepeler, en sneller. Reageert 10x sneller op de AB tijden spoelen.
Minpunten:
-Subs kunnen niet omhoog worden gezet
-Subs kunnen nog niet groter
Screens:(daarom duurde het zolang
)
Grijze achtergrond:
Witte achtergrond:
-De subs lijken iets donkerder te zijn, met een klein randje. Scherper ook.
-Externe SRT subs worden automatisch geladen
-AVI laad bijna onmiddelijk weer.
-Spoelen gaat veel soepeler, en sneller. Reageert 10x sneller op de AB tijden spoelen.
Minpunten:
-Subs kunnen niet omhoog worden gezet
-Subs kunnen nog niet groter
Screens:(daarom duurde het zolang
Grijze achtergrond:

Witte achtergrond:

Er is toch een optie om subs groter te maken? Of hebben ze die er uitgehaald? Staat standaard op 40.
Hij kan kleiner dan 40, niet groterSvennie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:21:
Er is toch een optie om subs groter te maken? Of hebben ze die er uitgehaald? Staat standaard op 40.
Ik wens je veel suc6 met het vinden van een 1Gb HDDjmk schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:19:
[...]
......
Ik heb dit ook alleen maar gelezen. Ik ga zelf mijn thumbs goed doen zodra ik voor dit beestje een 1 GB HDD heb gekocht. Er komt steeds iets anders tussen alleen!
Verwijderd
iemand al gecheckt of er nu nog steeds zoveel bugs in deze firmware zitten ?
Over de vorige pre-release las ik alleen maar slechte dingen, dus die heb ik er nog niet opgezet.
Over de vorige pre-release las ik alleen maar slechte dingen, dus die heb ik er nog niet opgezet.
Ik moest echt heel lang denkenLau26 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:05:
[...]
Ik wens je veel suc6 met het vinden van een 1Gb HDD
Ik heb net 1 Heroes aflevering gekeken met de nieuwe firmware, en ik zie nu dat de subs een slagschaduw hebben. Als het goed is kan je de subs altijd zien hierdoor, ook bij een (egaal) witte achtergrond. Die heb ik nog niet gehad alleen. Als 2 soorten tekst door elkaar lopen is het altijd lastig kijken, dat is altijd zo bij srt subs. Is bijna nooit heel storend.
Oeps! Dat waren ingebrande subs van een NL-release, foutje
[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 09-04-2009 14:28 ]
Moeje em natuurlijk niet verkeerd quotenLau26 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:05:
[...]
Ik wens je veel suc6 met het vinden van een 1Gb HDD
Verwijderd
Heb nieuwe firmware getest. Vind m erg goed werken. Films worden weer snel geladen in tegenstelling tot vorige versie en ook subs van sommige films werken nu wel terwijl die eerst niet werkte.
Verwijderd
Ik wou het al niet zeggenHelox-in-a-box schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:49:
[...]
Moeje em natuurlijk niet verkeerd quoten1 Gbit is nog een factor 8 kleiner
dr ligt nog wel een oude 386 op zolder met een 128 MB disk erin voor je
Ben er ook tevreden over, werkt weer een stuk beter!Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:03:
Heb nieuwe firmware getest. Vind m erg goed werken. Films worden weer snel geladen in tegenstelling tot vorige versie en ook subs van sommige films werken nu wel terwijl die eerst niet werkte.
Ben ook gewisseld van list view naar thumbnail, even wat werk maar wel mooi! Wat ik niet snap is dat niet alle thumbnails werken, bij een serie bv heb ik hetzelfde plaatje er een paar keer opstaan met elke keer bestand.jpg maar hij pikt ze niet allemaal. Het plaatje is hetzelfde dus daar zal het niet aan liggen.Morgen nog maar eens naar kijken, misschien dat een eject en weer aansluiten werkt, trek de HDD er nu elke keer uit zonder eject (wel als de WD TV "uit" staat)
[ Voor 30% gewijzigd door Svennie op 09-04-2009 23:50 ]
De 1.02.03 update is stukken beter dan de 1.02! Afstandbediening reageert inderdaad stukken beter, hoef nu niet meer 2x op OK te drukken of de knop ingedrukt te houden, ook DTS tracks die eerst skipten klinken nu gewoon zoals het hoord (oa. Knights Tale en Batman DK gaven problemen). Ook het opstarten van een video is zoals het eerst was. De fonts van de subtitle is stukken smoother, alleen ontbreekt nog steeds een border.
Alleen je moet nog steeds switchen naar stereo bij AAC tracks...
Alleen je moet nog steeds switchen naar stereo bij AAC tracks...
Verwijderd
Hey guys,
een goede WD TV site is wdtvc.com daar staan ook wat tutorials over hoe wifi op te zetten etc. Ook de thumbnail generator vind ik erg handig. Misschien even toevoegen aan startpost?
groet!
een goede WD TV site is wdtvc.com daar staan ook wat tutorials over hoe wifi op te zetten etc. Ook de thumbnail generator vind ik erg handig. Misschien even toevoegen aan startpost?
groet!
Is er ook een lijst beschikbaar met wifisticks die het doen, of heb je nog een (goedkope) aanrader? Ik ben naarstig op zoek naar zo'n stickieVerwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:14:
Hey guys,
groet!
Verwijderd
Misschien was het al gezegd, maar ondersteund hij nu met de nieuwe FW [1.02.3], mkv-containers met VC1 en WMApro? Of moet het geluid nog steeds omgezet worden?
Ik vind het een fijne firmware upgrade.
Ik verwacht nu ook niets meer van wd, hij is nu zeer compleet en bugloos.
Neemt niet weg dat er altijd wensen zijn, heel jammer vind ik nog steeds dat de HDD aanblijft, maar dat zal denk ik nooit softwarematig opgelost kunnen worden omdat de HDD direct op de voeding staat (denk ik).
Ik verwacht nu ook niets meer van wd, hij is nu zeer compleet en bugloos.
Neemt niet weg dat er altijd wensen zijn, heel jammer vind ik nog steeds dat de HDD aanblijft, maar dat zal denk ik nooit softwarematig opgelost kunnen worden omdat de HDD direct op de voeding staat (denk ik).
www.casarodriguillo.com
Zou wel opgelost moeten kunnen worden, als ze gewoon de eject functie inbouwen bij het uitzetten van de mediaplayer. Dan gaat een HDD welke aan de stroom hangt in sleep mode.
Voor de rest zijn erg nog een paar kleine dingen welke ze kunnen oplossen, maar het is echt beter geworden ja. Voor dat geld is het zeker een super fijne box, zeker met de tweaks die sommige mensen toevoegen in hun eigen home-made firmware
Voor de rest zijn erg nog een paar kleine dingen welke ze kunnen oplossen, maar het is echt beter geworden ja. Voor dat geld is het zeker een super fijne box, zeker met de tweaks die sommige mensen toevoegen in hun eigen home-made firmware
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ben ik ook erg benieuwd naar. Misschien zo is proberen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:39:
Misschien was het al gezegd, maar ondersteund hij nu met de nieuwe FW [1.02.3], mkv-containers met VC1 en WMApro? Of moet het geluid nog steeds omgezet worden?
Ben iig blij dat deze fw wel wat te bieden heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door SqueakyClean op 11-04-2009 09:15 ]
Help, ik heb een groot probleem.
Laast heb ik nog nieuwe mappen van mp3 en mkv op mijn Wd-hdd gezet. Helaas zie ik niet meer mijn nieuwe mkv mappen en bij mp3 wel te zien maar spelen de nieuwe toegevoegde liedjes niet af. (check ondersteunende extenties mp3 WTF).Ze zijn niet "hidden". Player gereset,opnieuw gekopieerd, andere USB poort schiet het voor geen meter op.
Wie o wie kan me helpen!
Laast heb ik nog nieuwe mappen van mp3 en mkv op mijn Wd-hdd gezet. Helaas zie ik niet meer mijn nieuwe mkv mappen en bij mp3 wel te zien maar spelen de nieuwe toegevoegde liedjes niet af. (check ondersteunende extenties mp3 WTF).Ze zijn niet "hidden". Player gereset,opnieuw gekopieerd, andere USB poort schiet het voor geen meter op.
Wie o wie kan me helpen!
Net een bestand gedowned VC-1 met WMA-PRO3 als audio..... helaas pindakaas nog steeds geen ondersteuning voor WMAPRO... voorlopig nog omzettenJobbie schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:13:
[...]
Ben ik ook erg benieuwd naar. Misschien zo is proberen.
Ben iig blij dat deze fw wel wat te bieden heeft.

Verwijderd
Jammer, dat wordt wachten op de volgende FW-update..loneranger56 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:43:
[...]
Net een bestand gedowned VC-1 met WMA-PRO3 als audio..... helaas pindakaas nog steeds geen ondersteuning voor WMAPRO... voorlopig nog omzetten
pietsje offtopic, maarre ik wilde weer eens popcorn audio converter gebruiken en dus moest ik dat even downloaden: de link in de startpost doet het niet, en bij veel andere links op google gaat men norton 2009 steigeren
heeft nog iemand daar last van?

Koop deze
http://www.conceptronic.n...0&gid=3020&pid=CFULLHDMAi
Iemand ervaring met deze ????
http://www.conceptronic.n...0&gid=3020&pid=CFULLHDMAi
Iemand ervaring met deze ????
[ Voor 12% gewijzigd door nietes op 11-04-2009 18:56 ]
Echte HD kijk je op een plasma TV
Dit topic is gesloten.