Mijn subtitelopmerkingen:
-Subs lopen synchroom. (ik kijk meestal thuisbrouw-ondertitels, dus ik kijk niet op een miliseconde)
-Subs zijn minder mooi. Jammer dat er geen soft-dark randje omheen zit, dat leukt zo mooi op op mijn blurry-CRT TV. Ook de leesbaarheid is iets minder omdat wit nu wegvalt op een witte achtergrond, leesbaarheid is ook iets minder door karteltjes.
-Subs kunnen niet hoger. Met een beetje te veel PAN&SCAN mis je nu tekst, en moet ik mijn TV op een minder leuke setting zetten.
-Voor ouderen: grootte 50 of 60 erbij zetten in de opties is wel een ideetje. Of voor mensen met kleine TV's
-Subs staan niet automatisch op spoor 1. Waarom? Als je geen externe subs wil zet je ze toch niet in je movie-folder? Dit zou je op zn minst in moeten stellen in de opties.
Nu moet ik wel zeggen: dit zijn mijn bevindingen na 5 minuten Heroes. Ik denk dat als je 2 afleveringen hebt gezien dat je automatisch ingesteld bent op deze font-rendering, en dat het allemaal best meevalt.
Ik vind deze firmware beter dan de oude. Subs lopen lekker synchroom, dus je kan ze weer gebruiken tenminste zonder omzetten. Voor deze firmware zette ik de subbs er niet eens bij!
Laten we het hopen dat dit een beta is, en dat de volgende regressies worden aangepakt:
-soft font bij subs
-sneller starten movies(nu zijn er wachttijden, eerst had je gewoon het gevoel dat hij met een mooie fade-out fade-in bezig was zo kort)
Het leukste van de nieuwe firmware was het wachten. Fantastische firmware hype op het AVS, met meldingen als: ScottWD is online, kijk maar naar het bolletje dat nu groen is bij zijn laatste post. ScottWD has entered the building! LOL!
Nu kunnen we lekker de final release in de gaten houden
Ik ben blij met de aankoop van mijn WD TV.