Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik werk met een 50D, dus vergelijkbaar denk ik. Worden de foto's ook nog op de kaart opgeslagen? Ik schiet RAW trouwens. 5-10 seconden vind ik wel lang. Wil echt *klik* kijken en op naar de volgende foto. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Joepv schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:07:
Ik werk met een 50D, dus vergelijkbaar denk ik. Worden de foto's ook nog op de kaart opgeslagen? Ik schiet RAW trouwens. 5-10 seconden vind ik wel lang. Wil echt *klik* kijken en op naar de volgende foto. :)
Volgens mij kun je daar voor kiezen in de Canon software.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Joepv schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:07:
Klik en kijk is niet mogelijk, misschien alleen met jpg. Met Raw gaat je dat denk ik sowieso niet lukken.

Je hebt een optie in de canon software die je moet aanvinken om de foto's ook op de kaart op te slaan. Was ik de 1e keer vergeten aan te vinken en poef foto's weg toen ik ff iets ging proberen met foto's verplaatsen binnen Lightroom, maar goed, dat is een fout die je 1 keer maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door nadroJ op 22-10-2009 11:12 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

mwa, poef klik werkt wel imo, ik ben nooit zo gehaast, en vooral niet tijdens het fotograferen van still.

als je het tenminste op je gemakje doet, als je veel te veel haast hebt niet..

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Ik ben ook niet gehaast, maar met raw klik en direct kijk is niet mogelijk helaas. Dat is wat mindfreaker wilt. Misschien dat het met de canon software iets sneller gaat, maar dan nog moet ie ff inladen. Plus dat tethered schieten in Lightroom handig is voor direct snel editten.

[ Voor 7% gewijzigd door nadroJ op 22-10-2009 11:24 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

ik zou gewoon tetheren in de canon software, en dan expliciet voor de snelheid.

dan opslaan op hdd + camera.
en later lekker op je gemakkie bewerken, dan bewerk je ook nog eens beter als je je tijd ervoor neemt ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Bewerken doe ik na de studio sessie op mijn gemak op een groot beeldscherm. Het gaat erom dat ik het model meteen het resultaat wil laten zien. Dit geeft een betere interactie omdat ze meteen zien wat het licht doet.

En een fijne bijkomstigheid is dat je de foto beter kan beoordelen op een groter scherm. Maar soms trek je even een reeks (niet burst), ik denk per 2 seconden een foto. Model beweegt, jij klikt.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

dan kan je na de reeks geschoten te hebben terug kijken ?

Als je letterlijk na elke foto op je beeldscherm gaat lopen turen verlies je imo echt heel veel contact met je model.

wat je beter kan doen is een tijdje schieten, dan terug kijken.
of als je je lampen anders neerzet dat je dan laat zien wat voor invloed het heeft, zoals je zelf al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20
Die nieuwe triggers daar kan je wel mee voor de dag komen (RF-602 triggers), als die je nog beperken in je fotografie, dan doe je echt iets raars :P.
Vandaag geshoot en die dingen die gaan en gaan maar door, high speed bursts zijn het probleem ook niet :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Nomad schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:15:
Die nieuwe triggers daar kan je wel mee voor de dag komen (RF-602 triggers), als die je nog beperken in je fotografie, dan doe je echt iets raars :P.
Vandaag geshoot en die dingen die gaan en gaan maar door, high speed bursts zijn het probleem ook niet :)
QFT, zo tevreden dat ik net nog 2x Rx + 1x Tx heb besteld. Dit, samen met een reserve CR2 batterij en 2xAAA zorgt er echt voor dat ik me over triggers nooit meer druk ga maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter_ale
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-03-2023
Nadat ik laatst een avondje aan het strobisten was en ik met mijn 70-200 buiten bereik kwam van mijn ebay triggers, kon ik wel oppakken... :(
Na jullie positieve reacties heb ik ook maar gelijk 2x TX en 4x Rx besteld. Ben benieuwd!
Ik kan nu straks mijn beide camera's triggeren, tegelijk met mijn flitsers. Lijkt me een leuk idee om eens te proberen bij wat sportfoto's :)

Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Enige nadeel is dat die Tx, de verzender, nogal makkelijk van je camera dondert. Vandaag met ductape even gefixed, maar nog bezig met een wat permanentere oplossing. Ik denk de hotshou van de trigger met tape wat dikker maken, zodat hij beter klemt...pruts er nog wel even mee, maar in principe gewoon een geniale trigger die standaard pocket wizards overbodig maakt wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb ook maar eens wat nieuwe speelgoedjes besteld.
Ik vond het draadloze flitssysteem van Sony/Minolta altijd wel leuk, maar het werkt gewoon niet altijd goed genoeg. Dus ik heb ook maar eens cheap ass radiotriggers besteld:

Yongnou CTR-301P trigger set (voor Sony/Minolta) met 3 ontvangers.
3 flitsadapters voor Sony/Minolta flitsers uiteraard.
En 2x Falcon eyes (licht)statief + swifels.
Mijn 3e flitser zal ik niet heel veel gebruiken, en die mag dan op mijn oude afgedankte camera statief staan :+.

Totaal heeft dit me een kleine 150 euro gekost, nu hopen dat het bevalt en het goed werkt op mijn A900.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:36:
Enige nadeel is dat die Tx, de verzender, nogal makkelijk van je camera dondert. Vandaag met ductape even gefixed, maar nog bezig met een wat permanentere oplossing. Ik denk de hotshou van de trigger met tape wat dikker maken, zodat hij beter klemt...pruts er nog wel even mee, maar in principe gewoon een geniale trigger die standaard pocket wizards overbodig maakt wat mij betreft.
En omdat ik niet van hotshoes op triggers hou :P
Mede omdat die triggers nogal los in die flitsschoentjes van de 580EXII staan, en mijn 580EXII zelf OOK nog een gare flitsvoet heeft O-)

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20091024-_MG_3653.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 24-10-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Henk schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:29:
[...]

En omdat ik niet van hotshoes op triggers hou :P
Mede omdat die triggers nogal los in die flitsschoentjes van de 580EXII staan, en mijn 580EXII zelf OOK nog een gare flitsvoet heeft O-)

[afbeelding]
zo werkt bijna iedereen met triggers vermoed ik hoor. Het slappe hap plastic van triggers nodigt niet uit om de hotshou van die dingen te gebruiken.
Nu hebben we ook wel weer genoeg gespamd voor onze nieuwe triggers, die zo heel fijn zijn en het goed doen enzo....die RF-602 dingen dus, van die paar links hierboven dus...ja, fijne dingen, maar zoals ik zei, we hebben genoeg gespamd. RF-602!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb m'n triggers met klittenband tape vast zitten. Werkt ook prima. :)
Als ik een keertje zin heb om er foto's van te maken zal ik het wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Jup, hier zit ook overal Velcro op. McGyver zou trots op me zijn met al dat Velcro en gaffertape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat geexperimenteer met een doek en een flitser van een vriend ben ik om, ik wil ook een set, al is het alleen maar om onze zuigeling te vereeuwigen :)

Ik heb zo'n 400 euro stuk te slaan, ik zit alleen een beetje te dubben tussen twee sets:

QiHe (350e):

# 2 flitsers QH-L250A incl. standaardreflector, flitskabel en netkabel.
# 1 softbox QH-S660 60 x 60 cm.
# 1 zilveren flitsparaplu QH-F33 83 cm.
# 2 stalen lampstatieven QH-J288T met veer-veiligheidssysteem, 280 cm hoog en uitneembaar adaptersysteem met 1/4 en 3/8 draad.

Of Linkstar (399e):

2x FS-300D Flitskop (300ws)
2x Statief 242cm geveerd
2x Softbox 60x90cm
2x Softbox binnen diffusor
2x Beschermdop
2x 220volt kabel
Sync kabel Jack naar X-contact

Qua watts (meer) en softboxen(groter, en plu is cheap erbij te nemen) is de Linkstar beter qua specs, maar ik zit met vragen:

- Die QiHe is 750 gram zwaarder, is dus duidelijk een wat forser model. De vraag is dus: wat is degelijker, weet iemand het? (ik weet dat zwaarder niet beter is, maar ik weet niets van dit spul)
- De linkstar heeft een Fan, de Qihe niet. Dat lijkt me beter voor het spul qua koeling? Of is die fan van het type luid en inefficent en is de grotere massa van de QiHe genoeg om hem op temp te houden?
- Heb ik nog een gellletje/gouden plu nodig voor zachtere kleuren, of is dit al overkill genoeg?

Mijn woonkamer is 5 meter bij 10 meter, waarbij ik zeker 3 bij 5 regelmatig als set kan (mag!) gebruken (of meer als ik wat banken verschuif^^). Ik neem aan dat ik 300 watt moet nemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:00:
Na wat geexperimenteer met een doek en een flitser van een vriend ben ik om, ik wil ook een set, al is het alleen maar om onze zuigeling te vereeuwigen :)

Ik heb zo'n 400 euro stuk te slaan, ik zit alleen een beetje te dubben tussen twee sets:

QiHe (350e):

# 2 flitsers QH-L250A incl. standaardreflector, flitskabel en netkabel.
# 1 softbox QH-S660 60 x 60 cm.
# 1 zilveren flitsparaplu QH-F33 83 cm.
# 2 stalen lampstatieven QH-J288T met veer-veiligheidssysteem, 280 cm hoog en uitneembaar adaptersysteem met 1/4 en 3/8 draad.

Of Linkstar (399e):

2x FS-300D Flitskop (300ws)
2x Statief 242cm geveerd
2x Softbox 60x90cm
2x Softbox binnen diffusor
2x Beschermdop
2x 220volt kabel
Sync kabel Jack naar X-contact

Qua watts (meer) en softboxen(groter, en plu is cheap erbij te nemen) is de Linkstar beter qua specs, maar ik zit met vragen:

- Die QiHe is 750 gram zwaarder, is dus duidelijk een wat forser model. De vraag is dus: wat is degelijker, weet iemand het? (ik weet dat zwaarder niet beter is, maar ik weet niets van dit spul)
- De linkstar heeft een Fan, de Qihe niet. Dat lijkt me beter voor het spul qua koeling? Of is die fan van het type luid en inefficent en is de grotere massa van de QiHe genoeg om hem op temp te houden?
- Heb ik nog een gellletje/gouden plu nodig voor zachtere kleuren, of is dit al overkill genoeg?

Mijn woonkamer is 5 meter bij 10 meter, waarbij ik zeker 3 bij 5 regelmatig als set kan (mag!) gebruken (of meer als ik wat banken verschuif^^). Ik neem aan dat ik 300 watt moet nemen?
Je kan ook naar de LF serie van Linkstar kijken, is de wat luxere model. Zitten opzich best goed in elkaar.

Hoewel 1 van mijn flitsers een beetje apart was. De bajonet-sluiting-release-hendel-ding die kwam tegen de print plaat aan, waardoor me softbox etc er niet van af kwam. Even open geschroeft, print plat verzet en hij doet het prima :+ Voordeel trouwens dat de instel lamp ook een stuk zwaarder is 150watt itt de 50watt van de FS (heb zelf 2x 250watt kop)

En als je er voor gaat, haal ook ff een radio-trigger erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOTheMaTriXM schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

Je kan ook naar de LF serie van Linkstar kijken, is de wat luxere model. Zitten opzich best goed in elkaar.

Hoewel 1 van mijn flitsers een beetje apart was. De bajonet-sluiting-release-hendel-ding die kwam tegen de print plaat aan, waardoor me softbox etc er niet van af kwam. Even open geschroeft, print plat verzet en hij doet het prima :+ Voordeel trouwens dat de instel lamp ook een stuk zwaarder is 150watt itt de 50watt van de FS (heb zelf 2x 250watt kop)

En als je er voor gaat, haal ook ff een radio-trigger erbij :)
LF is toch wel weer aanzienlijk prijziger, bovendien geeft GH in de startpost aan dat de FS prima is tov LF. Mijn budget is 400 e en dan houdt het echt wel op (anders wordt mijn vrouw wat minder inschikkelijk^^).

Maar dit brengt me wel op het volgende: De instellamp van de QiHe is 150 watt, is dat doorslaggevend? Gaat die 250 watt genoeg zijn voor mijn ruimte? (Mods als dit teveel slowchat wordt geef me maar een standje, dan ga ik in PM verder)

Die radio trigger koop ik ook, maar daar ben ik wel uit, heb ik geen advies over nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

waarom zou dit slowchat worden ?
je zit in het goeie topic en je vraagt gerichte vragen, ik weet niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Laatst online: 29-08 13:42
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

LF is toch wel weer aanzienlijk prijziger, bovendien geeft GH in de startpost aan dat de FS prima is tov LF. Mijn budget is 400 e en dan houdt het echt wel op (anders wordt mijn vrouw wat minder inschikkelijk^^).

Maar dit brengt me wel op het volgende: De instellamp van de QiHe is 150 watt, is dat doorslaggevend? Gaat die 250 watt genoeg zijn voor mijn ruimte? (Mods als dit teveel slowchat wordt geef me maar een standje, dan ga ik in PM verder)

Die radio trigger koop ik ook, maar daar ben ik wel uit, heb ik geen advies over nodig.
Voordeel van sterke instellamp is, dat je makenlijker het effect ziet van je flitser. En tevens geeft het meer licht, dus je kan alle normale huis-tuin-keuken lampen uitzetten. 250 watt is flink wat, zeker als je er 2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Henk schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:12:
[...]

Ebay, zoeken op RF-602, en ze hebben ze ook bij dealextreme
Opgelet als je ze bij dealextreme koopt. Er worden geen kabels meegeverd naar male pc sync. Wel een kabel naar zo'n dikke 6.35 mm pc sync jack. Het is wel goedkoper natuurlijk dan op ebay.
Dus deze kabel wordt niet meegeleverd:

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20091020-_MG_3270.jpg

Op Ebay vragen ze wel 6 USD voor deze kabel.
Bovendien moet je oppassen bij welke shop je koopt op Ebay. Sommige shops leveren deze kabel ook niet mee, sommige dan weer wel en anderen leveren maar 1 maal die kabels mee, terwijl je met x aantal receivers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

Japie.G

Colour Classic

psychodweep schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:32:
[...]

Opgelet als je ze bij dealextreme koopt. Er worden geen kabels meegeverd naar male pc sync. Wel een kabel naar zo'n dikke 6.35 mm pc sync jack. Het is wel goedkoper natuurlijk dan op ebay.
Dus deze kabel wordt niet meegeleverd:

[afbeelding]

Op Ebay vragen ze wel 6 USD voor deze kabel.
Bovendien moet je oppassen bij welke shop je koopt op Ebay. Sommige shops leveren deze kabel ook niet mee, sommige dan weer wel en anderen leveren maar 1 maal die kabels mee, terwijl je met x aantal receivers zit.
Darn, ben nu wel erg benieuwd welke shop jullie ze gehaald hebben, met de juiste kabeltjes. Dus niet die met die hele dikke pluggen eraan!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Japie.G schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:00:
[...]

Darn, ben nu wel erg benieuwd welke shop jullie ze gehaald hebben, met de juiste kabeltjes. Dus niet die met die hele dikke pluggen eraan!
Sinds eBay kan sorteren op laagste prijs incl. verzendkosten, varieren de shops hier een beetje, maar ik heb mijn spul bij deze shops vandaan :
  • ND Foto Shop (4xRX, 1xTX en wat kabeltjes voor remote firing met N3 socket)
  • hk-econcept (Flash to PC Sync & PC to PC Sync kabeltjes)
  • yespainting (1xRX, 1xTX en 'n remote firing kabeltje voor m'n ouwe 350D)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
dodge_911 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:34:
[...]

Sinds eBay kan sorteren op laagste prijs incl. verzendkosten, varieren de shops hier een beetje, maar ik heb mijn spul bij deze shops vandaan :
  • ND Foto Shop (4xRX, 1xTX en wat kabeltjes voor remote firing met N3 socket)
  • hk-econcept (Flash to PC Sync & PC to PC Sync kabeltjes)
  • yespainting (1xRX, 1xTX en 'n remote firing kabeltje voor m'n ouwe 350D)
Bij shop 1 & 3 wordt nog steeds die male pc sync kabel niet meegeleverd.
Bij shop 2 wordt die wel meegeleverd, maar die wordt maar 1 keer meegeleverd ook al koop je 2 of meer receivers.
In dat geval kan je ze beter bij deze shop kopen:
http://cgi.ebay.com/RF-60...motes?hash=item3a542beceb

Kosten maar 29 usd voor 1 setje. Bij andere shops zit je al aan 37-40 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik weet wat meer.

De Linkstar heeft volgens de fabrikant (en andere verkopers een instellamp van 150 watt).

MAAR

De flitsduur is erg laag, 1/700, wat ook weer beperkingen oproept. Normaal gezien is dat niet zo erg, het budget is er ook naar, maar de Elinchrome D-Lite2 set gaat voor 100 euro extra over de toonbank... en die is 1/1200 sneller.

Ook dat heeft weer nadelen:

(PEPER)Dure accesoires (al denk ik dat ik er voorlopig wel ben met 2 softboxes)
Instelbaar per 1/10 Stop van 1 tot 1/16
"Slechts" 200 watt.

Voordelen:
Zeer sterke reviews
Snelle flits.

Ik neig toch naar de Linkstar set en dan als ik ooit eens wat snels wil dan maar een bowens kop erbij lappen. Ik ga er maar een weekje over piekeren (dus input is zeer welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Laatst online: 13-09 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

voor wat het waard is: op Elinchrom flitsers kun je ook prima andere merken softboxen plaatsen met een adapter ring. En vice versa overigens. De kwaliteit van de softboxen is overigens wel hoog; (zeer) goede constructie, draagtas zodat je het evt. makkelijk kan vervoeren, om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ik post nog eens een foto tussen alle techtalk door. Beetje afwisseling kan geen kwaad. :)

Ben druk aan het spelen met de beautydish en dat bevalt me eigenlijk wel goed:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2689/4043874918_43dc47803e_o.jpg

De belichting is met 2 400w Linkstar flitskoppen, aangestuurd met Elinchom Skyport. Links boven hangt een 41 cm beautydish met zo'n witte muts erover (weet echt niet hoe dat ding heet). Rechts, iets naar achteren staat een kleine softbox om de arm/schouders bij te lichten. De flitsers staan in een ratio van 1:2, ben de waarden vergeten :z Het haar is is in de war geschopt door een ventilator. Alleen die moet ik niet te hard zetten, want dan blaas ik mijn achtergrond papier weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Voor m'n mede RF-602'ers :

Oppassen als je 'n pc-sync cord in je transmitter schroeft.
Niet al te vast aandraaien!
Anders komt bij 't losdraaien de hele PC-sync connector mee uit de behuizing en tors je de snoertjes naar de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Hmm, dank voor de tip. Werkt jouw RF602 systeem trouwens als een remote voor je camera? Ik krijg dat zowel op de 5D als op de 10D niet aan de praat met de juiste kabel.

Ik wilde mij YF460's voorzien van een 3,5mm poort (done before) maar nu ik ze open heb gehad denk ik dat er ruimte genoeg is om ook een RF602 te kunnen huisvesten. Het enige probleem is de voeding, die van de RF602 is 3V, die van de YN460 is 6V. Volgens mij moet dat niet te moeilijk zijn maar ik ben niet zo technisch (ja, knutselen kan ik wel ;) ). Kan ik dan gewoon draadjes doorverbinden vanaf 2 batterijen of zie ik iets over het hoofd?

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Enzo Dizono schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:25:
Werkt jouw RF602 systeem trouwens als een remote voor je camera? Ik krijg dat zowel op de 5D als op de 10D niet aan de praat met de juiste kabel.
Heb ik net even voor je getest, met de hier voor handen zijnde bodies.
40D en 1Dmk3 doen het allebei, alleen worden er soms 2 clicks na mekaar gemaakt op de remote bodies als ik ze via de transmitter trigger. Als ik ze trigger via de transmitter op de flitsschoen van m'n 350D gebeurt dit netjes zoals verwacht : wel grappig als je opeens 3 AF confirm beeps hoort :)

Wat ik ook nog had getest : transmitter via PC-sync kabel aan m'n 1D, om dan zo m'n remote 40D te triggeren. Dit werkte niet. Imho ligt het aan het ontbreken van de af-confirm oid, hetgeen ik wel jammer vind, want dat was 1 van de dingetjes die ik ermee wou proberen. Waarom via PC-sync? Omdat ik dan mijn 580EXII on-body heb (en da's voor partyportretjes toch wel handig in zo 'n donker hol :))

Ik wacht nu nog op 1 setje RX en TX, waar ook nog 'n remote-trigger-kabeltje bijzit voor m'n 350D (want da's weer 'n 2.5mm jack ipv de N3 aansluiting op de 40D en 1D)

Moest je nog wat willen getest hebben, dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
hmm, dan denk ik dat mijn kabeltje niet goed is. Flitsers synct hij prima maar een camera triggeren lukt echt niet.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Laatst online: 20:28

MaNdM

1000-dingen-doekje

Na het leuren in dit topic en het rondneuzen op het net over dit alles ben ik enthousiast geraakt. Dus ook ik wil mijn eerste stapjes gaan zetten in de strobisten wereld. Omdat ik eerst wil gaan onderzoeken of het inderdaad zo leuk en leerzaam is als ik denk dat het is, wil ik klein beginnen. Een flitser heb ik al, maar dat was het verder ook qua belichting.

Waar ik aan zit te denken als begin is een lichtstatief en swivel adapter met een paraplu. Ik heb alles van Pentax en daardoor helaas niet de mogelijkheid om eerst bedraad te gaan werken zonder hiervoor vanalles aan te moeten schaffen. Er zal een setje moeten komen om de sync. te regelen. Mijn voorkeur is draadloos, omdat het me de meeste vrijheid geeft om te werken. De vraag is alleen, welk setje?

Voor zover ik na heb kunnen gaan is de PT-04 erg goed, evenals de CT-301. Waar ik weinig over kon vinden was het setje van Falcon Eyes, iemand hier ervaringen mee?

Ik twijfel tussen een PT-04 en de Falcon Eyes. Voordeel van de PT-04 is dat ik weet dat ze weinig tot geen misfires hebben, van de Falcon Eyes weet ik dat niet. De Falcon Eyes kan ik echter gewoon in nederland krijgen en snel in huis hebben.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Waarom koop je gewoon die rf-602 niet ? die zijn beter dan de pt04.
@DocGonzo: thanks for the tip. Welke sync speeds haal jij ?
Ik haal maar 1/160ste en ik zou 1/200ste moeten halen (op m'n canon 5d). Ik heb wel een nikon transmitter... misschien dat hij daarom wat trager is door die extra pinnen die in de weg zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

psychodweep schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:39:
Goed punt. Ik ga eens zoeken of iemand ze ook voor Pentax heeft. Aangezien deze serie dedicated voor een merk zijn en iedereen met Nikon en Canon bezig is wordt Pentax nogal eens vergeten. Ik wil wel in mijn achterhoofd houden dat ik eerst op een simpele manier wil uitzoeken hoe het allemaal werkt en kijken of ik hier mee wil werken. Hoe sneller ik een leuk setje heb hoe beter. Wachten is niet een van mijn sterkste punten als ik wat nieuws wil proberen.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
psychodweep schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:39:
@DocGonzo: thanks for the tip. Welke sync speeds haal jij ?
Ik haal maar 1/160ste en ik zou 1/200ste moeten halen (op m'n canon 5d). Ik heb wel een nikon transmitter... misschien dat hij daarom wat trager is door die extra pinnen die in de weg zitten ?
Tsjaeh, Nikon hé O-)
Maar seriously, ik haal tot 1/250 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
Ik haal op m'n 5D ook maar 1/160e en dat "probleem" heeft iedereen. Ik vind ze ideaal verder. Ook heerlijk in de studio, ipv met zo'n stom sync kabeltje aan je camera.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
1/640 op met m'n 5D met ebay triggers 8) :
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/Foto/IMG_2400.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 29-10-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
-DG- schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:10:
1/640 op met m'n 5D met ebay triggers 8) :
[afbeelding]
care to explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Enzo Dizono schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:32:
Ik haal op m'n 5D ook maar 1/160e en dat "probleem" heeft iedereen. Ik vind ze ideaal verder. Ook heerlijk in de studio, ipv met zo'n stom sync kabeltje aan je camera.
Nee... want de 5D zou 1/200 moeten halen (althans met andere triggers ging het zo), en er is ook melding van een persoon op het strobist.com flickr forum dat hij 1/200ste haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
zal het dan maar even testen voor je :)

1/200e werkt wel, 1/250 begin je sluiter te zien.
Getest met 5d2, heeft zelfde sync tijd als 5d1.

[ Voor 56% gewijzigd door Nomad op 29-10-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
:P Vooruit.
De transmitter moet je triggeren met een optische trigger die op de HSS flitser bovenop je camera reageert.

Het probleem is alleen dat je niet heel veel flitskracht overhoudt, (deze flitsers stonden al op 1/1) en je ook niks anders dan 1/1 kunt gebruiken.

Normaal gesproken kom ik trouwens ook tot 1/200.

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 29-10-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
waarom kan je niets anders dan 1/1 power gebruiken?
Een optische trigger had ik nog niet aan gedacht.
Niet veel flitskracht over houden snap ik ook niet. Je flitser knalt de flits er in ongeveer 1/700e sec op full power door en alleen maar sneller bij minder grote flitsen. Dus waar verlies van flitskracht vandaan komt, kan ik niet zo goed verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Nomad schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:19:
zal het dan maar even testen voor je :)

1/200e werkt wel, 1/250 begin je sluiter te zien.
Getest met 5d2, heeft zelfde sync tijd als 5d1.
Bij 1/200 zie ik de sluiter :( ... Ik heb wel een nikon transmitter (die extra andere pinnen heeft). Met m'n pt04 haalde ik ook zonder problemen 1/200. Zowel op de 5dI als 5dII.
Heb verschillende kanalen geprobeerd, maar zelfde prob. Ik zal dan maar wachten tot m'n Canon versie binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
psychodweep schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:49:
[...]

Bij 1/200 zie ik de sluiter :( ... Ik heb wel een nikon transmitter (die extra andere pinnen heeft). Met m'n pt04 haalde ik ook zonder problemen 1/200. Zowel op de 5dI als 5dII.
Heb verschillende kanalen geprobeerd, maar zelfde prob. Ik zal dan maar wachten tot m'n Canon versie binnenkomt.
blijkbaar geeft het verschil, iets anders kan ik er ook niet van maken. De trigger (heb de canon versie) zou het dus in principe gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nomad schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:44:
waarom kan je niets anders dan 1/1 power gebruiken?
Een optische trigger had ik nog niet aan gedacht.
Niet veel flitskracht over houden snap ik ook niet. Je flitser knalt de flits er in ongeveer 1/700e sec op full power door en alleen maar sneller bij minder grote flitsen. Dus waar verlies van flitskracht vandaan komt, kan ik niet zo goed verklaren?
Eigenlijk gebruik je de flitstijd (bij de meeste flitsers op 1/1 zo'n 1/800-1/1000 sec) om het hele frame te vullen met licht. Doordat trigger afgaat op het moment dat je 1e gordijn gaat bewegen ipv. het moment dat die helemaal open staat (en het 2e gordijn dus in beeld komt boven je sync snelheid) krijg je geen zwarte balk in beeld.

In de praktijk werkt het net iets minder soepel, en verlies je nog wel redelijk wat licht op verschillende plaatsen (misschien de HSS die te vroeg af gaat, vertragingen en andere dingen die je niet kunt instellen). Met de nieuwe pocketwizards kan dat wel.
Op 1/2 (met een flitstijd van zo'n 1/1600, afhankelijk van je flitser) blijft er heel erg weinig licht over wat op je sensor valt, misschien gaat er dan toch al een tijdje licht langs je sensor als je eerste gordijn nog net niet open is.(?)

In ieder geval, op 1/1 tussen zo'n 1/500-1/2000 werkt het wel redelijk, maar echte HSS, de nieuwe pocketwizards of een ND fliter werkt volgens mij beter. Die laatste is echter niet handig als je juist een snellere sluiter wil dan 1/200 (zoals in mijn voorbeeld bij kitesurfen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik ben wat aan het zoeken geweest naar leuke draadloze triggersets en daarbij stuitte ik op de (universele) set van Seculine (T2D). Deze werkt op de 2,4Ghz band en heeft daarnaast ook een optische failsafe. De set is heel erg compleet met meerdere kabels erbij en standaard ook een adapter voor de ontvanger voor als je even geen batterijen nodig hebt. Kijk even op deze link voor meer info: brochure op flickr.

Deze set ziet er naar mijn bescheiden mening erg netjes uit, zeker qua standaard meegeleverde onderdelen en bouwkwaliteit. De set kost 109,- (bij fotokonijnenberg) en dat is duurder dan de e-Bay-triggers, maar veel goedkoper dan de PocketWizards/Elichromes/etc.

Heeft iemand hier al eens mee gewerkt of ze ergens gezien? Wat denken we ervan?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Nomad schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:56:
[...]

blijkbaar geeft het verschil, iets anders kan ik er ook niet van maken. De trigger (heb de canon versie) zou het dus in principe gewoon moeten kunnen.
Vandaag de Canon versie ontvangen, en met de Canon transmitter haal ik wel 1/200 zonder zwarte band :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@MaNdM: behalve wat leuke extra frutsels als antenne's (die je _erg_ hard nodig hebt met 400m bereik ;) ) en een display ipv dipswitches zie ik niet in waarom je deze zou willen eigenlijk. Ik heb die 602's nu een tijdje in gebruik, en zie afgezien van de E-TTL van de nieuwere pw's, geen reden om nog iets anders te willen...

Ik zou op dit moment of een kabel, of de RF-602's, of de duurste PW's kopen maar niets meer er tussenin :P En die PW's zou ik alleen halen als je echt zit te springen om TTL enzo :)

[ Voor 22% gewijzigd door Henk op 03-11-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Nog een fotootje voor de verandering:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2591/4076406642_21b972edd8.jpg

Setup:
Silver reflective umbrella rechts: Nikon SB28 1/64 24mm
Camera settings: 1/5 ISO320 100mm @ F2.0
Triggered with RF602
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2496/4077026069_e97e2390f6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Simpele belichting eigenlijk, maar ik vind hem erg geslaagd.
Mooie bokeh ook..nice met die gekleurde lichten.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen met een ezybox? Ik weet dat Thalyric er 1 heeft en ik zoek er zelf ook zo 1 te kopen maar ik zou graag nog wat ervaringen horen. Ook vind ik het raar dat hij bij konijnenberg 157,61 staat
http://www.fotokonijnenbe..._hotshoe_60cm_x_60cm.html

Maar er ook een kit versie is van 38 cm die meer dan 50 euro duurder is
http://www.fotokonijnenbe...box_hotshoe_kit_38cm.html

Wat is het verschil tussen de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00
Iemand trouwens ervaring met de Manfrotto 143S? Aangezien dit zo'n beetje de goedkoopste Flitschoen is die ik kon vind en ze goed passen op de Manfrotto 026 Lite-Tite Swiffel adapter.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, ik. Plastic fantastic, eentje is er na een paar jaar intensief gebruik uit elkaar gevallen, met een beetje lijm weer gefixed. Canon-flitsers passen er trouwens niet goed in, zitten eigenlijk te strak. Nikon-flitsers passen wel goed...

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00
tnx! dan weet ik dat dat het niet gaat worden, blijf een canon gebruiker.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

mijn vriendin had zich opgemaakt en leuke foto's van haar gemaakt.. waardoor ik voorstelde om is een shoot te doen.. kortom ik pakte mijn nieuwe manfrotto statief, cam en stelde alles op, na het vinden van een goede plek.

gelukkig hebben wij achter de tv een kale muur omdat daar ook een projectiescherm boven hangt. kortom het zaakje opgesteld en met mijn remote trigger alvast wezen kloten met de opstelling voordat zij kwam. het resultaat van een eigen foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/got/tim_bw_rood.jpg
ab + remote flitser (SB600) :)

voor deze shoot heb ik geen plu gebruikt.. puur een oud statief om mijn flitser op te zetten. zoals misschien duidelijk is stond de flitser links van mij.. daarnaast stond een halogeenlamp rechts naast de camera aan. ik zal morgen een foto maken van de opstelling.. iig resultaat vond ik wel leuk.. gezien ik eigenlijk te weinig doe met mijn gear.. :X

[edit]
flitser zijkant van mij gezet richting omhoog omdat ik geen schaduw achter mij wilde hebben

[ Voor 5% gewijzigd door ReseTTim op 21-11-2009 00:34 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Dit is een voorbeeld van dat kleur in een zwart/wit foto soms totaal niet werkt. Het is allesbehalve subtiel, of beter gezegd, gewoon veel te overdreven. Vind je het zelf wel mooi?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Mute schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:54:
Dit is een voorbeeld van dat kleur in een zwart/wit foto soms totaal niet werkt. Het is allesbehalve subtiel, of beter gezegd, gewoon veel te overdreven. Vind je het zelf wel mooi?
mja subtiel is het idd niet :P , misschien is volledig kleur of alleen b/w beter..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/got/tim2009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Dat is in ieder geval al beter, alhoewel je huid niet echt een natuurlijke kleur heeft, beetje te rood.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

En waar blijven de foto's van 'de vriendin'?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Even voorop, de semi-zw/w versie doet het hem ècht niet. Dat is afschuwelijk en misplaatst in deze foto.
En inderdaad zoals mijn bovenstaanders al aangeven, je 2e plaat in kleur is wat te rood. Een witbalans prikker doen op zijn witte shirt en dan zelf nog wat tweaken lijkt me daarvoor een goed begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Nomad schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:05:
Even voorop, de semi-zw/w versie doet het hem ècht niet. Dat is afschuwelijk en misplaatst in deze foto.
En inderdaad zoals mijn bovenstaanders al aangeven, je 2e plaat in kleur is wat te rood. Een witbalans prikker doen op zijn witte shirt en dan zelf nog wat tweaken lijkt me daarvoor een goed begin :)
had JPG geschoten ipv RAW.. oops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb wat uitgeprobeerd met fruit, een aquarium en twee flitsers aan beide kanten.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2670/4109808299_0c4dea5ce2.jpg

setup:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2611/4110675536_2dc91a9146.jpg

hier de hele set: Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

vanardenne schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 14:21:
Ik heb wat uitgeprobeerd met fruit, een aquarium en twee flitsers aan beide kanten.

[afbeelding]

setup:

[afbeelding]

hier de hele set: Flickr
Erg goed gelukt, moet ik zeggen. Ik zou in zo'n serie misschien wat meer kleurvariatie aanbrengen (geel-groen-rood oid). Ik mis vooral wat roods, of waren die foto's minder goed gelukt?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Bedankt!

Ik wilde eigenlijk een combi foto maken van een groene, gele en rode paprika. Maar paprika's waren niet echt een succes doordat er lucht inzit. Daardoor plonsen ze niet niet.

edit: plonsen wel, maar zinken niet echt

[ Voor 10% gewijzigd door vanardenne op 21-11-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 22:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

vanardenne schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:25:
Bedankt!

Ik wilde eigenlijk een combi foto maken van een groene, gele en rode paprika. Maar paprika's waren niet echt een succes doordat er lucht inzit. Daardoor plonsen ze niet niet.

edit: plonsen wel, maar zinken niet echt
misschien kun je die van te voren een beetje vullen met water. klein gaatje maken en even onder water houden. Toch mooi gedaan met die citroen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Gaatje erin maken en vol laten lopen met water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
-DG- schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:31:
Gaatje erin maken en vol laten lopen met water?
Goed idee! (ook Meulugar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:40:
Zijn er hier meer mensen met een ezybox? Ik weet dat Thalyric er 1 heeft en ik zoek er zelf ook zo 1 te kopen maar ik zou graag nog wat ervaringen horen. Ook vind ik het raar dat hij bij konijnenberg 157,61 staat
http://www.fotokonijnenbe..._hotshoe_60cm_x_60cm.html

Maar er ook een kit versie is van 38 cm die meer dan 50 euro duurder is
http://www.fotokonijnenbe...box_hotshoe_kit_38cm.html

Wat is het verschil tussen de 2?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gestoeid met product fotografie.

Hierbij 1 resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2651/4131962834_b37fbfdfcd.jpg
En de setup

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2744/4130866761_c753362763.jpg

@hierondermij
Ik zie gewoon een egale witte achtergrond hoor. Voor de zekerheid nog even een finetuning gedaan maar ik zie geen verschil. Is jouw scherm gecalibreerd?
Je hebt gelijk. Zodra ik de foto op mijn laptop bekijk zie ik het ook. Als het goed is is het nu verholpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Laatst online: 22:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:11:
Vandaag gestoeid met product fotografie.

Hierbij 1 resultaat.

[afbeelding]

En de setup

[afbeelding]
lijkt erop of je achtergrond niet egaal is (linkerkant en de onderkant zijn anders van kleur dan de bovenkant van de foto. Mooie setup btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
@vanardenne: Goed gelukt; mooi shot!

@JoostMulder: Productfotografie is erg lastig; helemaal als het glas is.. bij de rand zie je nog iets dat niet helemaal egaal wit is; daarnaast zou ik ook de fles iets hebben gedraaid en iets meer kleur/contrast er in willen zien... verder nice! :-)

DJ A-Lusion @ Studio
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2662/4131914054_9276dfee03.jpg

Setup
http://twitpic.com/o0pkl - Sorry voor het slechte beeld..
(2 lampen op de achtergrond, 2 softboxen op het model - 1 lamp aan de achterkant op z'n haar geprojecteerd)

[ Voor 27% gewijzigd door Mittnick op 24-11-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Vind dat uitgebeten wit toch een beetje to much. Past aan de ene kant wel bij het beeld doordat hij zo bezig is met die draad, aan de andere kant word het beeld nu overheerst door wit. Meer tekening kijkt wat lekkerder weg denk ik. (even btw, vind die koptelefoon bij een DJ shot toch altijd wel erg cliché)

van de week weer eens een zelfportret gemaakt;
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/images/20091018235548_zp-1-9.jpg

setup
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/zelfportret_setup.jpg

cijfertjes kloppen niet, softboxen stonden op +1 stop en de ringflitser stond op +0.6 met een dik doek ervoor.

[ Voor 22% gewijzigd door wilmocs op 25-11-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mittnick
Thanks! Het is inderdaad ernstig moeilijk. Heb ook wel een aantal fotos uiteraard met producten die schuin staan maar dat vind ik zelf eigenlijk niets aan. Bij zon fles als dit in iedergeval niet.

Jouw foto is best wel oke qua setting maar ik vind het gezicht ook teveel uitgebeten vlekken hebben. Het contrast is op sommige punten gewoon weg.
Cliche achtig of niet. Ik vind je idee gaaf met de koptelefoon en expressie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort ook héél basis beginnen met strobisten. Moet vooral héél mobiel zijn.
Hiervoor wil ik 1 shoot-thrue plu gebruiken, op apart statief met swivel.
Flitser is een 580EXII.
Je moet klein beginnen en bovendien denk ik gebruik je vaak maar één extra lichtbron als je bv buiten schiet (gebruik van aanwezig licht doet al veel).

Ik twijfel alleen nogal hard over de wireless trigger...

- De nieuwe Pocket Wizards (Flex TT5 mini TT1) zijn toch wel wat aan de dure kant. Bovendien hoor ik ook niet enkel positieve geruchten. Schijnt veel interferentieproblemen te hebben met enkele canon flitsers waaronder de mijne.
- De nieuwe Cactur v4 lijken mij nogal low cost .. geen idee hoe betrouwbaar die zijn icm mijn flits.
- Elinchrom skyports zijn een mogelijkheid.

Verder heb ik nog 2 types op het oog waar ik graag nog eens wat ervaringen zou van horen:

- Flashwave 2
- Microsync

iemand ervaring met één van bovengenoemde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wilmo
Jouw foto is behoorlijk soft/onscherp. Het idee is leuk!

@
xbake
Kijk eens naar alienbees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@xbake:

Henk in "Algemeen Studio/Strobist Topic"]

klik, en lees dit eens door.

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 25-11-2009 21:47 ]

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
@Wilmocs: Zwart/Wit+Exposure edit vond ik wel wat toevoegen aan 't beeld; daarnaast hoort een koptelefoon nu eenmaal bij het DJ'en. :) ( Als ik hem zonder koptelefoon had neergezet was het hele audio-verhaal weg gevallen...)

@F.Jacobse: Thanks voor de feedback; hieronder het origineel:

DJ A-Lusion @ Studio (Origineel)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2520/4135786924_b0789b6b98.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik vind hem persoonlijk in zwartwit lekkerder wegkijken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Erasmo op 27-11-2009 01:34 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
Ik volg dit topic al een tijdje en wil ook gaan beginnen met strobist fotografie. Ik heb lang zitten twijfelen wat ik wilde hebben, en wat er binnen mijn budget paste. Ik heb gisteren bij de konijnenboys een 430EXII besteld en de cactus V4 triggers.

Het aanbod van triggers is zo gigantisch divers dat ik echt geen idee had welke ik moest kopen. Ik dacht, ik probeer het maar gewoon!

Nu moet ik nog ergens een lichtstatief en een plu scoren, maar dat koop ik liever niet via internet. Wil een statief altijd eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2642/4115936794_1b5b827830.jpg

Heb ook wat meer met photoshop geknutseld. De belichting is met twee flitskoppen in de studio. Linkboven van het model een beautydish (41cm) en rechts van het model (iets schuin) een softbox (120x90cm)

@Mittnick hierboven. In z/w vind ik de foto veel beter. Het high-key vind ik best kunnen eerlijk gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Joepv schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:57:
[afbeelding]

Heb ook wat meer met photoshop geknutseld. De belichting is met twee flitskoppen in de studio. Linkboven van het model een beautydish (41cm) en rechts van het model (iets schuin) een softbox (120x90cm)

@Mittnick hierboven. In z/w vind ik de foto veel beter. Het high-key vind ik best kunnen eerlijk gezegd. :)
Beetje geel! Of licht dat aan mijn monitor (laatste cal = lang geleden)? Belichting ziet er wel mooi uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 30-11-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Joepv schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:57:
[afbeelding]

Belichting netjes.
Leuk met dat haar zo ;).
Kleur is een beetje vreemd zoals de persoon boven me al zei.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Het geels is ongetwijfeld bewust, maar de zweem kan mooier gedaan worden denk ik :)
De plaat zelf vind ik wel gers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
@hierboven; thnkz... het gele heb ik erin geshopt en ziet er hier normaal retro stijl uit (MacBook). Ok, het is wat intenser als normaal geel, maar dat wat mijn retro look idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen perfecte sprong, maar de foto vind ik wel vet:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ddesign/Foto/IMG_4558_S.jpg

Setup lijkt me duidelijk, alles staat in beeld, exif zit erin en de flitsers stonden op beide op 1/8. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto. Er zou voor mij wel een tikkeltje minder groen in mogen zitten.

Ik heb de grote ezybox besteld, en ga hem normaal ergens deze week halen. Indien er hier mensen geïnteresseerd zijn pen ik hier wel ff een kleine review neer als ik hem heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Zeker wel geinteresseerd ja in die review!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ik heb foto´s gemaakt met broer en schoonzus die 35 weken zwanger is. Setup van deze foto is 1 kale flitser schuin links achter

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2706/4156708842_e7a94b65e9.jpg

Meer foto´s http://www.flickr.com/pho...72157622928950034/detail/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:59:
Zeker wel geinteresseerd ja in die review!
Ik vertrek meteen, ik zal dit weekend een review schrijven en hem op m'n site posten. Eens dit gebeurd is zal ik de link hier plaatsen en kunnen jullie nog vragen voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
Na ongeveer anderhalve week een 430 EX II vind ik dat ik mezelf voorzichtig al een beginnende strobist mag noemen. Laatst opzoek geweest naar nog een mooi lampstatief i.c.m. een plu maar helaas nog niks gekocht.

Tot die tijd een andere oplossing waarmee ik dit heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2652/4174709335_fc91dd7f7e.jpg
(foto is nagenoeg onbewerkt, had achteraf wel iets lichter gemogen)
Meer op flickr

De foto lijkt een beetje roze, hier de setup die alles verklaard:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2706/4174710337_6dc48a1643.jpg

In afwachting op een plu dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat is je budget? Ik werk nu al meer dan een jaar met dit statief en deze swivel en plu.

Voor zulke prijzen hoef je geen topnotch spullen te verwachten, maar voor een beginnende strobister voldoet het wel imho :)
Vergeet ook niet ergens een hotshoe adapter te bestellen, zie de startpost waarom :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

psychodweep schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:32:
[...]

Bij shop 1 & 3 wordt nog steeds die male pc sync kabel niet meegeleverd.
Bij shop 2 wordt die wel meegeleverd, maar die wordt maar 1 keer meegeleverd ook al koop je 2 of meer receivers.
In dat geval kan je ze beter bij deze shop kopen:
http://cgi.ebay.com/RF-60...motes?hash=item3a542beceb

Kosten maar 29 usd voor 1 setje. Bij andere shops zit je al aan 37-40 USD.
Heb hem eindelijk binnen, meer dan een maand op gewacht, maar voor die prijs wacht ik wel even! En jeetje wat een mooi spul zeg! In tegenstelling tot mijn cactus triggers weigeren deze echt (nog) nooit! Dank voor de top-tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Ook maar besteld voor €20.35 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Japie.G schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:16:
[...]

Heb hem eindelijk binnen, meer dan een maand op gewacht, maar voor die prijs wacht ik wel even! En jeetje wat een mooi spul zeg! In tegenstelling tot mijn cactus triggers weigeren deze echt (nog) nooit! Dank voor de top-tip!
Ik heb het ook net binnen, na 3 weken te hebben gewacht. Had al bijna mailtje gesturd waar het bleef (maar blijkbaar duurt het allemaal langer vanwege controles bij douane). Maar het is echt mooi spul en zeker niet de chinese weggooitroep (wat soms wel erg begrijpelijk is gezien de prijs). Batterijen die er bij zitten zijn bijv. gewoon van duracell.

[ Voor 0% gewijzigd door Erwin.MvdB op 13-12-2009 18:10 . Reden: correctie van typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

klopt, dit is echt een blijvertje hoor!

Erg leuk spul, voor een zeer, zeer schappelijke prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

En de mijne is nog steeds niet binnen :(

Damn it, hij zou uiterlijk vrijdag geleverd worden .. :(

Als die van mij binnen is zal ik wel aan de hand van henk z'n review ook even een review schrijven.

Dat betekent dus niet dat ik zijn review klakkeloos ga over nemen, maar als hij wat dingen is vergeten imo etc etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een half jaar ben ik bezig met Portret en Model fotografie. Ik werk met een Nikon D80 en twee SB-900's. De SB-900's plaats ik op statief en stuur ik aan met de popup flitser in commander mode.

Vraagjes:
  • Kan ik mij nu ook strobist noemen?
  • In dit forum lees ik veel over triggers. Kan iemand uitleggen wat het voordeel is, om triggers te gebruiken ipv CLS van Nikon? (de kop van de SB-900 kan 360 graden draaien, dus de sensor kan altijd worden gericht naar de D80).
http://www.raymondmouthaan.nl
Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste

Let op:
Laat je set-up zien als je een foto plaatst!