Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
jaspov schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:16:
Eigenlijk al een tijdje afgevraagd: net 1.02.1 geinstalleerd, en de settings bijgesteld, maar wat doet de optie -sid 100?

[...]
http://www.google.nl/sear...+switch&btnG=Zoeken&meta=

-> wikibooks links -> zoeken op "sid" geeft:
For subtitles, use the -slang (for example, to have English subtitles along with the video do -slang en) or -sid (eg. -sid 0) switch. When more than one language is used for dialogue subtitles may appear for all dialogue including the primary language. −forcedsubsonly may, depending on how the DVD was authored, cause only dialogue that is not in the primary language to be subtitled. e.g. In a movie with both english and german dialogue with the primary language being english, using -forcedsubsonly may stop english dialogue being subtitled as well as german.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
PMS is werkelijk waar een sublieme server (streamen van Shoutcast servers is iets waar ik erg blij mee ben, eindelijk Radio Stad Den Haag beluisteren via mijn receiver :P ), en na heel wat geklooi met TVersity, Twonky, Mediaplayer enz. heb ik uiteindelijk alles verwijderd en alleen PMS geinstalleerd.

Ik heb echter wel een "probleempje"....

Ik heb alles geinstalleerd zoals beschreven, maar op de één of andere manier kan ik niet de VideoLan Video en Audio streaming aan de praat krijgen. In de tab "transcoder settings" blijf ik de oranje driehoek zien met de melding: this engine is not loaded

Nu heb ik VLC niet echt moeten installeren (gewoon een zip uitpakken) dus ik vermoed dat ik op de één of andere manier iets over het hoofd zie.

De dump uit de tab "traces":

[main] TRACE 23:50:49.750 Starting Java PS3 Media Server v1.02.1
[main] TRACE 23:50:49.750 by shagrath / 2008
[main] TRACE 23:50:49.750 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 23:50:49.750
[main] TRACE 23:50:49.750 Java 1.6.0_11-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 23:50:49.750 OS Windows XP x86 5.1
[main] TRACE 23:50:49.750 Encoding: 850
[main] TRACE 23:50:49.765 Temp folder: C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\javaps3media
[main] TRACE 23:50:49.968 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 23:50:49.968 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 23:50:49.984 Executable of transcoder profile VideoLan Audio Streaming not found!
[main] TRACE 23:50:49.984 Executable of transcoder profile VideoLan Video Streaming not found!
[main] TRACE 23:50:49.984 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 23:50:50.312 Using address /192.168.1.12 found on network interface: name:eth0 (Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection - Pakketplanner-minipoort) index: 2 addresses: /192.168.1.12;
[main] TRACE 23:50:50.312 Created socket: /192.168.1.12:5001
[Thread-11] TRACE 23:50:50.328 Starting DLNA Server on host 192.168.1.12 and port 5001...
[main] TRACE 23:50:50.343 Using following UUID: e2ff6903-a4f1-3779-960d-7aed313cda57
[Thread-11] TRACE 23:50:50.562 Receiving a request from: 192.168.1.10
[main] TRACE 23:50:51.031 It's ready! You should see the server appears on XMB
[AWT-EventQueue-0] TRACE 23:51:05.843 Configuration saved.

Tevens krijg ik de filmpjes (oa. in de folder Youtube::Videos by Playstation) wel te zien in het overzicht (met een keurig screenshotje erbij) maar als ik ze probeer af te spelen dan krijg ik de melding: de data zijn beschadigd

Hebben jullie dit probleem ook?

Dat bij streamen van Youtube filmpjes telkens weer hetzelfde filmpje tevoorschijn komt is een bekend probleem en had (nu) nog geen prioriteit, maar ik weet niet of de melding die ik krijg hieraan gerelateerd is.

Ik hoop dat iemand me wat op weg kan helpen, in ieder geval alvast bedankt voor de genomen moeite!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een single core desktop. Niet krachtig genoeg om 1080p films af te spelen helaas.
Dus streamen via PMS zit er ook niet in.
Dus wat ik heb gedaan was de film Tropic Thunder (teleurstellende film)
via MKV2VOB convert met de volgende settings:

Video Transcoding: Automatic
Output file extension: MPG
Transcoding codec: x264

Na welgeteld 16 uren (!!!) converten heb ik een .mpg bestand van een
kleine 100 mb groter dan het originele .mkv bestand.
Dit bestand streamt wèl perfect via PMS naar mn PS3.
Speelt vlekkeloos af..

Ik heb dus nog een paar 1080p films die ik graag wil zien, maar ik kijk er zoals je
misschien wel zult begrijpen heel erg tegenop om ze te converten..
Vind het eigenlijk een beetje zonde van de stroom etc. :9

Dus mijn vraag is:
Is er een manier om dat hele convert proces te omzeilen?
En kan iemand mij uitleggen waarom .mkv veel moeilijker/zwaarder te streamen is dan .mpg?

Ik had trouwens gepoogd om via de PS3 de originele .mkv van 8 GB te kopiëren van de pc naar
mn PS3 maar hij las 'm dus als 94 GB file... }:O Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de FAT32 shiznit... erg jammer. Anders was dat dè perfecte oplossing geweest voor mijn convert-probleem.
Ik denk er nu trouwens aan om die 1080p films te splitten in files van 4 GB elk (kan ook met MKV2VOB)
maar dan alleen als het minder tijd in beslag neemt dan de conversie. :Z

Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

Nu heb ik VLC niet echt moeten installeren (gewoon een zip uitpakken) dus ik vermoed dat ik op de één of andere manier iets over het hoofd zie.

[main] TRACE 23:50:49.984 Executable of transcoder profile VideoLan Audio Streaming not found!
[main] TRACE 23:50:49.984 Executable of transcoder profile VideoLan Video Streaming not found!
Is echt iets niet goed met de VLC.
Misschien opnieuw even installeren....of eerst opnieuw downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 04:40:
Ik heb een single core desktop. Niet krachtig genoeg om 1080p films af te spelen helaas.
Dus streamen via PMS zit er ook niet in.
Dus wat ik heb gedaan was de film Tropic Thunder (teleurstellende film)
via MKV2VOB convert met de volgende settings:

Video Transcoding: Automatic
Output file extension: MPG
Transcoding codec: x264

Na welgeteld 16 uren (!!!) converten heb ik een .mpg bestand van een
kleine 100 mb groter dan het originele .mkv bestand.
Dit bestand streamt wèl perfect via PMS naar mn PS3.
Speelt vlekkeloos af..

Ik heb dus nog een paar 1080p films die ik graag wil zien, maar ik kijk er zoals je
misschien wel zult begrijpen heel erg tegenop om ze te converten..
Vind het eigenlijk een beetje zonde van de stroom etc. :9

Dus mijn vraag is:
Is er een manier om dat hele convert proces te omzeilen?
En kan iemand mij uitleggen waarom .mkv veel moeilijker/zwaarder te streamen is dan .mpg?

Ik had trouwens gepoogd om via de PS3 de originele .mkv van 8 GB te kopiëren van de pc naar
mn PS3 maar hij las 'm dus als 94 GB file... }:O Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de FAT32 shiznit... erg jammer. Anders was dat dè perfecte oplossing geweest voor mijn convert-probleem.
Ik denk er nu trouwens aan om die 1080p films te splitten in files van 4 GB elk (kan ook met MKV2VOB)
maar dan alleen als het minder tijd in beslag neemt dan de conversie. :Z

Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite.
Ik heb ook nog een oude CPU (P4 3.2). Ik zet hem om naar m2ts via mkv2vob. Ik neem geen subs mee, want dan moet je inderdaad opnieuw coderen. Ik remux alleen maar en dat zou zelfs met een beroerde processor hoogstens een half uurtje kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:02:
Ik heb ook nog een oude CPU (P4 3.2). Ik zet hem om naar m2ts via mkv2vob. Ik neem geen subs mee, want dan moet je inderdaad opnieuw coderen. Ik remux alleen maar en dat zou zelfs met een beroerde processor hoogstens een half uurtje kunnen duren.
Ik heb het geprobeerd.. heerlijke snelle manier! (mits je niet dol bent op subtitles, wat ik wel ben. :P)
PMS pakt bij m2ts geen subtitles? :'(
Dat is het grote nadeel? Vond die probleemloze sub ondersteuning van PMS net zo lekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Zoals Blindfold hierboven al heeft gezegd: Je moet niet de hele film opnieuw re-encoden, maar remuxen. Het in een andere container plaatsen zodat de ps3 het allemaal wel snapt. Dit kan met tools die in de startpost staan, probeer ook eens GoTsent, die werkt goed net als mkv2vob, tsmuxer heeft soms een issue met het niet goed vullen van metadata in de (key)frame headers zodat tracen niet goed werkt (terug- en vooruitspoelen).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:27:
[...]

Ik heb het geprobeerd.. heerlijke snelle manier! (mits je niet dol bent op subtitles, wat ik wel ben. :P)
PMS pakt bij m2ts geen subtitles? :'(
Dat is het grote nadeel? Vond die probleemloze sub ondersteuning van PMS net zo lekker worden.
Als ik het een beetje goed inschat heb je op jouw manier de subs hard in het bestand gecodeerd (hij moet het hele bestand opnieuw opbouwen inclusief ondertitels, dus daarom duurt het zolang). Op de snelle manier zet je dus zoals scorpie al zegt alleen de container om, dus even in lekentaal:

Als je MKV een boek zou zijn, dan schrijf je met opnieuw coderen het hele boek over en met remuxen trek je de kaft eraf en zet je een andere kaft erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie hulp! En goed ingeschat. ;)
Dat deed ik inderdaad totdat ik PMS ondekte.. die streamt gwn de subs ongeacht type bestand..
althans, dat dacht ik. Want bij het net gemaakte .m2ts bestand vind PMS dus geen subtitles.
En ik snap aan de uitleg hierboven niet waarom .srt's niet samengaan met .m2ts files? :>

En bedankt voor GoTsent! Ik ga zometeen een 1080p film converten naar .mp4 daarmee.
Hoop dat er geen kwaliteitsverlies optreed.
En ik weet zeker dat .srt's wèl gevonden worden bij mp4.. dus mss wordt MKV2VOB wel overbodig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:15:
[...]
Is echt iets niet goed met de VLC.
Misschien opnieuw even installeren....of eerst opnieuw downloaden?
Dat is het probleem juist, als ik VLC download dan hoef ik niets te installeren... :?

Ik pak het ZIP bestand uit en er zit geen installer of iets dergelijks in, gewoon klikken op de .exe en dan start VLC op.... :|

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:06:
Bedankt voor jullie hulp! En goed ingeschat. ;)
Dat deed ik inderdaad totdat ik PMS ondekte.. die streamt gwn de subs ongeacht type bestand..
althans, dat dacht ik. Want bij het net gemaakte .m2ts bestand vind PMS dus geen subtitles.
En ik snap aan de uitleg hierboven niet waarom .srt's niet samengaan met .m2ts files? :>

En bedankt voor GoTsent! Ik ga zometeen een 1080p film converten naar .mp4 daarmee.
Hoop dat er geen kwaliteitsverlies optreed.
En ik weet zeker dat .srt's wèl gevonden worden bij mp4.. dus mss wordt MKV2VOB wel overbodig. 8)
Je kunt op de volgende manieren subs krijgen:

- Bestand eerst omzetten en de subs erbij coderen (duurt lang). Afspelen gaat zonder problemen, omdat er nagenoeg geen CPU performance vereist is. Geen srt bestand meer nodig, aangezien deze al in het bestand zelf zitten.
- bestand met srt bestand via PMS afspelen dmv transcoden (kost veel CPU)
- mkv bestand met interne subs (heb ik nooit gedaan, maar van wat ik heb gelezen moet je transcoden en je instellingen voor Haali mediasplitter goed hebben staan).

De MPG die jij hebt gemaakt zou dan optie 1 zijn geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Blindfold op 07-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3-D schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:29:
[...]

Dat is het probleem juist, als ik VLC download dan hoef ik niets te installeren... :?

Ik pak het ZIP bestand uit en er zit geen installer of iets dergelijks in, gewoon klikken op de .exe en dan start VLC op.... :|
vnunet/downloads bij zoeken VLC........VLC media speler 0.9.6.....opslaan....daarna vanaf PC uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:55
Wellicht een domme vraag. Ik wil gaan streamen, heb een WAG200G modem/router en een 8 mb down/1mb up internetlijn. Nu speel ik spellen nog wireless op de PS3. Ik wil een vaste lijn gaan trekken omdat dat beter schijnt te zijn met streamen als ik het allemaal goed begrijp.

Wat ik me nu afvraag moet ik dan ook bedraad gaan streamen vanaf mijn laptop of kan dat wel wireless naar mijn modem en van daaruit bedraad naar mijn ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Als je netwerk de bottleneck is voor het goed kunnen streamen van media, dan zul je ook de gehele verbinding moeten upgraden, anders heeft het alsnog geen zin. Snelheid wordt altijd bepaald door de traagste factor in de keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik ben in het bezit van een Ubuntu Linux Server, nu wil ik deze gebruiken als Media Server voor mijn PS3.

De server wordt extern aangestuurd en heeft dus alleen een Terminal geen verdere grafische interface. Ik moet dus een server hebben die draait in de Terminal of beter nog via een WebInterface.

Ik neem aan dat als hij eenmaal ingesteld is ik hier niks meer mee hoef te doen dus zo belangrijk is de Web Interface ook niet.

Nou weet ik bijvoorbeeld dat TVersitiy de functie biedt om niet ondersteunde bestanden om te zetten voor de X360 of de PS3 dus hoop ik dat ik op deze manier ook gebruik kan maken van WMVHD bestanden welke dan realtime omgezet kunnen worden zodat de Audio van deze files ook gewoon degelijk binnenkomt op mijn PS3.

Verder wil ik dat ook de Subtitle Files (SRT) worden meegecodeerd in de video gezien deze door de PS3 standaard niet opgepakt worden.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:55
scorpie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:39:
Als je netwerk de bottleneck is voor het goed kunnen streamen van media, dan zul je ook de gehele verbinding moeten upgraden, anders heeft het alsnog geen zin. Snelheid wordt altijd bepaald door de traagste factor in de keten.
of het de bottleneck is weet ik niet aangezien ik nog niet stream, althans wel geprobeerd maar het schokt als een tierelier....

maar om alles fatsoenlijk te laten lopen moet ik dus ook de laptop bedraad aansluiten? Dat is niet echt handig in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
JunkieXP schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:46:
Ik ben in het bezit van een Ubuntu Linux Server, nu wil ik deze gebruiken als Media Server voor mijn PS3.

De server wordt extern aangestuurd en heeft dus alleen een Terminal geen verdere grafische interface. Ik moet dus een server hebben die draait in de Terminal of beter nog via een WebInterface.

Ik neem aan dat als hij eenmaal ingesteld is ik hier niks meer mee hoef te doen dus zo belangrijk is de Web Interface ook niet.

Nou weet ik bijvoorbeeld dat TVersitiy de functie biedt om niet ondersteunde bestanden om te zetten voor de X360 of de PS3 dus hoop ik dat ik op deze manier ook gebruik kan maken van WMVHD bestanden welke dan realtime omgezet kunnen worden zodat de Audio van deze files ook gewoon degelijk binnenkomt op mijn PS3.

Verder wil ik dat ook de Subtitle Files (SRT) worden meegecodeerd in de video gezien deze door de PS3 standaard niet opgepakt worden.
Dit is wel een aardig vergelijk.

Ik gebruikte zelf tot gisteren TwonkyMedia en weet uit ervaring dat deze ook onder Linux zonder X prima werkt. Configuratie gaat via een webinterface. Sommige bronnen vermelden dat TwonkyMedia zou kunnen transcoden maar ik heb het programma nog niet zo ver kunnen krijgen.

Los van het feit of je TwonkyMedia of een andere DLNA server gaat gebruiken: 1080p HD content transcoden is nogal een aanslag op je CPU. M'n BE-2400 op 2300Mhz doet het met PMS alleen fatsoenlijk na wat tweaken.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Waar ben je op overgestapt dan en wat was je main reason hiervoor?

Zijn die Conceptronic (ea.) bakjes dan uitgerust met zo'n massive processor?

Ben benieuwd wat een Pentium 4 (2,4GHz) met het 720P signaal doet.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
JunkieXP schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:33:
Waar ben je op overgestapt dan en wat was je main reason hiervoor?

Zijn die Conceptronic (ea.) bakjes dan uitgerust met zo'n massive processor?

Ben benieuwd wat een Pentium 4 (2,4GHz) met het 720P signaal doet.
Ik gebruik nu PS3 Media Server. Wordt nogal gehyped maar het is een dijk van een DLNA server.

Hoofdreden om over te stappen was het feit dat TwonkyMedia niet kan transcoden. Transcoden is een beter alternatief dan een PS3 release met waardeloze ondertiteling kijken of zelf transcoden met MKV2VOB/RipBot264/tsMuxer maar het vergt voor 720p en 1080p nogal wat CPU kracht.

Wellicht dat zo'n NAS bakkie wel iets kan transcoden, maar in ieder geval niet van MKV naar een voor de PS3 begrijpelijk formaat :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
thx. enkel voor subs dus, dacht dat het met transcoding te maken had van het beeld zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Had ik ook. Je moet van VLC niet de zip pakken, maar de exe installer, en dan werkt het wel. Beetje verwarrend dat ze een zip aanbieden terwijl de installer dus nog andere zaken regelt. Wordt daarna wel gezien door PMS. Misschien iets voor in de handleiding van Ceje?
A3-D schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:46:

Ik heb alles geinstalleerd zoals beschreven, maar op de één of andere manier kan ik niet de VideoLan Video en Audio streaming aan de praat krijgen. In de tab "transcoder settings" blijf ik de oranje driehoek zien met de melding: this engine is not loaded

[ Voor 64% gewijzigd door jaspov op 07-01-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb via de heldere uitleg van ceje mijn psm servertje werkend. Ik had een geprepareerde ps3 film (720p) gestreamd (via Wifi!) zonder schokken en alles loopt perfect. Nu vroeg ik me alleen af of ik deze film ook in zijn geheel op de interne schijf van de ps3 kan zetten. Of zit ik dan met de beperking dat de ps3 alleen videobestanden van max 4 gb aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadoendra schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:08:
Of zit ik dan met de beperking dat de ps3 alleen videobestanden van max 4 gb aankan?
Nee hoor, gaat prima. De enige beperking is de vrije ruimte op de harddisk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
jaspov schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:24:
Had ik ook. Je moet van VLC niet de zip pakken, maar de exe installer, en dan werkt het wel. Beetje verwarrend dat ze een zip aanbieden terwijl de installer dus nog andere zaken regelt. Wordt daarna wel gezien door PMS. Misschien iets voor in de handleiding van Ceje?
[...]
Kijk eens aan, bedankt voor de tip, ik ga die vanavond uitproberen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Bedankt voor de tip....ga het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

kadoendra schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:08:
Ik heb via de heldere uitleg van ceje mijn psm servertje werkend. Ik had een geprepareerde ps3 film (720p) gestreamd (via Wifi!) zonder schokken en alles loopt perfect. Nu vroeg ik me alleen af of ik deze film ook in zijn geheel op de interne schijf van de ps3 kan zetten. Of zit ik dan met de beperking dat de ps3 alleen videobestanden van max 4 gb aankan?
Dat is geen limit van de PS3 maar van het FAT32 bestandssysteem. Die gebruik je alleen op externe schijven omdat de PS3 helaas (en logisch) geen NTFS ondersteund. De HD in de PS3 zelf heeft een ander bestandsformaat (welke eigenlijk?) waarbij de limiet veel hoger ligt.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
kstja0 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:28:
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen...
Image van mijn laptop terug gezet.... alles geinstalleerd zoals ceje aangeeft met de juiste versies en als laatste PMS geinstalleerd.

MKV HD 1080 en 720 lopen prima geen enkele vertraging.
MPEG, MPG gaan prima.... maar nu mijn oude divx videoclip collectie. Alle soorten avi's etc.... hierop blijft hij maar haperen en stotteren. De tutorial bekeken settings gewijzigd.... krijg het gewoon niet goed.
Heb een core duo 1,72ghz processor met 2 gb intern.

Iemand nog suggesties tips!?!?! zit nu al dik een week te klooien.
kan iemand mij verder helpen waarom ik AVI's zonder horten en stoten aan het werk kan krijgen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DivX 3.11 werkt niet echt op PS3, denk dat je ons wat meer info moet geven over welke codecs het precies gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Ik dacht dat (de FAQ in) de startpost wel duidelijk genoeg was, obviously niet dus. Volgende openingspost wordt gewoon "zo, en nu gaan we hier verder" want het heeft duidelijk geen zin om er moeite voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

kstja0 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:16:
[...]

kan iemand mij verder helpen waarom ik AVI's zonder horten en stoten aan het werk kan krijgen? 8)7
AVI is een containerformaat dus daarin kan bijna elk vorm van gecodeerde audio en video voorkomen. Je zal dus echt even moeten opzoeken om wat voor type audio/video het gaat (met GSpot bijvoorbeeld; al weet ik niet of die nog actueel is; heb me al lang niet meer bezig gehouden met dit soort dingen)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi all..
Sinds een week ook een gelukkige bezitter van de ps3 160 gb versie.
Voor de Kids gamen ( op Grandtourismo na die wil ik zelf ;-) en voor papa HD films bekijken.
Nu vind ik streamen niet zo geweldig ( heb daar al ervaring mee ) maar ik speel de HD content het liefst van de interne HD af ( lukt inmiddels ook met mkv2vob & ps3portal )
Maar die 160 gieg zit al bijna vol en nu wil ik de externe HDD gebruiken als opslag.
AVCHD's maken lukt al aardig en spelen ook goed af vanaf die usb hdd echter, hoe kan ik meerdere AVCHD's hierop plaatsten zonder ze steeds toe moeten renamen omdat er slechts 1 AVCHD folder kan zijn toch ?
2e optie is de content als mpg op de usb hdd zetten maar dan zit ik met een split file die ik dan appart moet aanklikken, of is daar een oplossing voor dat deze autom. doorspeelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
TheVMaster in "Windows 7 ervaringen topic"

Bestaat er eigenlijk ook zo'n soort programmatje voor de ps3? dat je dus ook gewoon nummers kan afspelen en skippen etc op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een apart systeem gaan aanschaffen die als media server moet dienen. Hierop zal dan Win XP + PMS komen te draaien. Qua harde schijf ruimte wil ik minstens een TB en de mogelijkheid om deze ruim uit te breiden.

Aan wat voor processor snelheid moet ik denken om 1080p HD films probleemloos te kunnen streamen? En hoeveel werk geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
De maker van PMS heeft ergens neergezet dat je 1080P met een normale (iedere?) c2d wel aankan, maar lager kan problemen opleveren zoals haperingen.

Werkgeheugen weet ik niet, standaard reserveert PMS 400MB als buffer, wat je tot maximaal 650 kunt uitbreiden. Dus ja, wat wijsheid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik kan vanaf mijn oude XP2400 prima 1080P materiaal streamen. Dat is ook niet zo gek want dat is gewoon data 1:1 over het netwerk sturen. Alleen realtime transcoding werkt bij mij natuurlijk voor geen meter :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Had ik ook. Je moet van VLC niet de zip pakken, maar de exe installer, en dan werkt het wel.[...]
Opgelost!

Heb het nu aan de praat gekregen, mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergie schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:45:
Ik kan vanaf mijn oude XP2400 prima 1080P materiaal streamen. Dat is ook niet zo gek want dat is gewoon data 1:1 over het netwerk sturen. Alleen realtime transcoding werkt bij mij natuurlijk voor geen meter :P
Had er misschien bij moeten zeggen dat ik ook wil kunnen transcoden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik was vanmiddag ook maar begonnen met het installeren van pms. Opzich werkt het aardig maar ik heb nog een viertal kleine problemen:

-bij wmv hd films heb ik geen geluid (ik heb er 11 geprobeerd gehad)
-het lijkt net niet helemaal vloeiend te lopen (wmv lijkt erger dan mkv)
-Ik lijk alleen maar 5.0 geluid te hebben inplaats van 5.1 (geen sub dus)
-ik kan nauwelijks vooruit spoelen

de pms draait op een servertje met daar in een amd x2 3800+ met 4GB RAM, 1gbit intel netwerkkaart en alles is bedraad aangesloten.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen want het lukt me nog niet echt.

de ps3 de gegeven lees dan geeft hij +/- 384 kbps aan (dit getal blijft stabiel) en rechtsboven geeft hij getallen aan fluctuerend van 2Mbps tot 18Mbps.

Bij het spoelen kan ik nauwelijks zien waar hij is, je ziet het beeld namelijk niet verspringen (de tijd loopt wel gewoon verder).

Ik heb overigens de handleiding hier in het topic gebruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door Avvd op 08-01-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik ben met hetzelfde bezig. met avisynth/ffd (die default uitstaat) kwam ik het meest ver, slechts af en toe stotteren. Eerder in dit draadje heeft iemand voor wmv wat alternatieve settings gepost, die moet ik zelf nog testen. Zoek op wmv en dit draadje en je komt het rap tegen.
Blueone schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:02:
Ik was vanmiddag ook maar begonnen met het installeren van pms. Opzich werkt het aardig maar ik heb nog een tweetal kleine problemen:

-bij wmv hd films heb ik geen geluid (ik heb er 11 geprobeerd gehad)
-het lijkt net niet helemaal vloeiend te lopen (wmv lijkt erger dan mkv)

de pms draait op een servertje met daar in een amd x2 3800+ met 4GB RAM, 1gbit intel netwerkkaart en alles is bedraad aangesloten.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen want het lukt me nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Beetje verwarring hier. Ik dacht dat als je op de Ps3 opent en direct de file opent (zonder in de map transcoded te gaan) dat de file dan met tsmuxer werd afgespeeld (uit de readme). In de map transcoded staat echter ook los tsmuxer. Zit daar een verschil tussen? want degene in de map transcoded geeft bij een wmv file aan corrupted data, terwijl het op hoofdniveau wel werkt?

Ook dacht ik ergens anders te hebben gelezen dat de decoder op hoofdniveau dezelfde is als de bovenste uit de transcoded map. Echter op hoofdniveau heb ik geen audio, en bij de bovenste optie in de transcoded map (mencoder) wel.

[ Voor 25% gewijzigd door jaspov op 08-01-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dit is bij mij hetzelfde bij wmv ben ik nu achtergekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
SBanga1976 poste eerder in dit draadje deze tip:

In FFdShow heb ik het volgende aangepast:

Audio decoder configuration:
- Direct Show Control: in rechterscherm bij Use Ffdshow only in: <hier de pms.exe aan toevoegen>

Ik heb dit net gedaan en in PMS kan ik nu met de eerste optie onder transcoded (Mencoder) vloeiend kijken. Wel had ik al geluid voordat ik dit aanpaste, alleen vloog de bitrate richting de 170mbps en ging alles horten en stoten. Nu blijft de bitrate rond de 60.

Ik heb gspot gebruikt om de codecs te bepalen. Gaat om een WMV-1080p file
Video: WVC1,VC-1 Adv (WMP11)
Audio: 0x0162 (Windows Media Audio 9 Professional)
Blueone schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:24:
dit is bij mij hetzelfde bij wmv ben ik nu achtergekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi om te zien hoe PSM TVersity van de troon heeft gestoten.

Volledig terecht ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
STREAMEN VAN HD-AUDIO MET DE PS3

Eerder had ik al wat lopen experimenteren met het streamen van multi-channel LPCM geluid:

albatross in "Playstation 3 als media center - deel 3"

Ik had echter toen nog geen HDMI 1.3a versterker (nu wel; de Marantz SR5003), en kreeg alleen slechts 2 van de 6 kanalen te horen (wat ook zo hoort, overigens: Toslink supports alleen maar 2.0 LPCM). Vandaag kan ik het echter definitief bevestigen: multi-channel LPCM streamen naar de PS3 gaat perfect. Omdat er met mij, denk ik, ook genoeg mensen zijn die naast HD video ook de volle HD audio ervaring willen tijdens streamen, zet ik de te volgen procedure maar eventje uiteen, zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken. Voor sommigen zal dit al gesneden koek wezen, maar als je het nog nooit gedaan hebt, here is how.

Ten eerste, LPCM (Linear PCM) is feitelijk niets anders dan een (lossless) gedecodeerde TrueHD/DTS-MA, DTS Hi-Res, etc. bitstream (als het een plaatje was geweest zouden we het een 'bitmap' noemen). Dat is goed om te weten, want we gaan bij de conversie van onze HD audio dus niks aan kwaliteit verliezen. Is conversie nodig? Ja. De PS3 streamt namelijk (nog?) geen TrueHD/DTS-MA, DTS(ES/Hi-Res). We zetten de HD tracks dus om, met eac3to, naar LPCM. Bijvoorbeeld (The Illusionist):

eac3to 00001.m2ts 2: c:\video\temp.pcm
M2TS, 1 video track, 3 audio tracks, 1 subtitle track, 1:48:56
1: VC-1, 1080p24 /1.001 (16:9)
2: DTS Master Audio, 5.1 channels, 16 bits, 48khz
(core: DTS, 5.1 channels, 16 bits, 1509kbps, 48khz)
...
[a02] Extracting audio track number 2...
[a02] Decoding with ArcSoft DTS Decoder...
[a02] Swapping endian...
[a02] Remapping channels...
[a02] Creating file "c:\video\temp.pcm"...
[a02] The original audio track has a constant bit depth of 16 bits.
Video track 1 contains 156707 frames.
eac3to processing took 9 minutes, 50 seconds.
Done.

De RAW/PCM stream die we nu gekregen hebben is, in zijn huidige vorm, onbruikbaar voor tsMuxeR. Daarom gebruiken we een piep-klein programma, Pcm2Tsmu geheten, dat, zoals de naam al zegt, de PCM stream gereed maakt voor import binnen tsMuxeR (zet er feitelijk een mini-container omheen met wat header data over bit-depth en zo). Je vindt het hier:

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=138417

Vervolgens draaien we Pcm2Tsmu. Eac3to zal vermelden (zie vetgedrukte text boven) wat de uiteindelijke bit-diepte is van de LPCM stream: 16/24 bit. Dat getal vullen we in bij de "-i" parameter. En het aantal kanalen bij de "-c" parameter. Dus hier:

Pcm2Tsmu c:\video\temp.pcm r:\hires\illusionist.pcm -i 16 -c 6

De Pcm2Tsmu command-line luistert nauw; zo is "-i 16" goed, maar "-i16" niet. Tis maar dat je het weet.

Nu zijn we feitelijk klaar! De file "illusionist.pcm" (uit ons voorbeeld) kan nu direct door tsMuxeR geimporteerd worden om het met een video stream te combineren. En voila! Je PS3 streamt nu perfecte HD audio!

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
@Frank-NL & Bergie
't is allerhande soorten AVI's. Dus dat wordt flink uitzoeken. Gek genoeg spelen ze voor 80% wel goed af op de PS3 zelf. (dus zonder PMS).. maar via mijn laptop en PMS gaat het fout.

@scorpie
wat heb ik over het hoofd gezien? de FAQ's heb ik al meerdere malen bekeken.. maar geen antwoord gevonden. (of had je het niet tegen mij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Is de streaming van DD5.1 op de PS3 gelimiteerd tot 640kb/s? Is dat acceptabel? Als je geen optie hebt tot 5.1 LPCM (versterker is optisch aangesloten op de PS3), is DD5.1 de enige surround optie? Volgens mij ondersteund mijn versterker ook geen AAC, dus die valt ook af.

Wat ik me ook afvraag is of ze ooit nog ondersteuning inbouwen voor betere audioformaten, zoals DTS streamen, of DD5.1 icm met meer videoformaten.

Ik heb geen zin om te gaan converteren :P

--edit:@Albatross: Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:40:
Vraagje:

Is de streaming van DD5.1 op de PS3 gelimiteerd tot 640kb/s?
Ja. Sowieso is AC3 gelimiteerd tot 640Kbps. Daar kan de PS3 op zich weinig aan doen.
Is dat acceptabel?
Niet voor mij. :) Maar smaken en eisen verschillen.
Als je geen optie hebt tot 5.1 LPCM (versterker is optisch aangesloten op de PS3), is DD5.1 de enige surround optie?
Ja. De hoogste DD variant, in ieder geval (PS3 ondersteunt natuurlijk ook DD 2.0, maar daar zit je uiteraard niet echt op te wachten).
Volgens mij ondersteund mijn versterker ook geen AAC, dus die valt ook af.
Lijkt me niet dat er ueberhaupt iemand nu nog AAC wil. :)
Wat ik me ook afvraag is of ze ooit nog ondersteuning inbouwen voor betere audioformaten, zoals DTS streamen, of DD5.1 icm met meer videoformaten.
Mijn glazen bol werkt niet beter dan die van jou; dus das moeilijk te voorspellen. Maar don't hold your breath waiting for it, zogezegd, want ik denk dat ze daar voorlopig niet aan gaan beginnen.
Das jammer. Dan houdt er een hoop op, uiteraard. Want tenzij er toevallig een AC3 spoor op je Blu-Ray zit, zul te toch vaak in ieder geval bijv. een DTS-MA track om moeten zetten naar AC3 (het is bij streamen niet zo als met het spelen van een fysieke Blu-Ray, dat bij, zeg, een TrueHD track, de PS3 er zelf de 'core' uithaalt om af te spelen).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat het volgende probleem is met pms......ik heb alle instellingen gedaan zoals omschreven door ceje.......als ik dan de de film zie en het mapje transcoded, dan probeer ik het mapje transcoded te openen........en dan gebeurt er niets!

instellingsfout oid?!

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:25:
weet iemand wat het volgende probleem is met pms......ik heb alle instellingen gedaan zoals omschreven door ceje.......als ik dan de de film zie en het mapje transcoded, dan probeer ik het mapje transcoded te openen........en dan gebeurt er niets!

instellingsfout oid?!

bvd!
Zit je niet per ongeluk te bladeren in Afbeeldingen, of Muziek? Dat heb ik zelf ook wel eens meegemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die fout heb ik niet gemaakt, ik kom dus wel in de video_ts, dan ga ik naar de transfolder, kom ik in een andere folder en vervolgens gebeurd er niets......zou avinsynth niet goed werken?!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 08:46:
Nee, die fout heb ik niet gemaakt, ik kom dus wel in de video_ts, dan ga ik naar de transfolder, kom ik in een andere folder en vervolgens gebeurd er niets......zou avinsynth niet goed werken?!
Voor je naar de transcoded folder gaat, heb je wel gekeken in welke vob je film staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:05:
[...]

Voor je naar de transcoded folder gaat, heb je wel gekeken in welke vob je film staat?
ehmm....nee, maar dat moet dus?! je moet dus alleen de vob hebben waar de film in staat? het zijn zoals altijd een reeks aan vob-bestanden, moet ik die tot 1 maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 13:24
Als ik met PMS een mkv wil afspelen (vc-1 codec) dan start hij 2x de haali mediasplitter op voor het transcoden.
Hierdoor begint me buffer ook drastisch te krimpen als ik boven de 20mbit kom met afspelen.
Ik kan hem ook niet met MEncoder of TsMuxer kan afspelen.
Alleen Avisynth/MEncoder of avisynth/FFmpeg.

Mijn volgende probleem is dat het ook niet mogelijk is om wmv-hd's te bekijken, deze gaan al snel richting de 60mbit en zelfs daar heeft me servertje al problemen mee.

Ik heb al in de instellingen gekeken en dit topic door zitten spitten maar ik kan nergens vinden of dit normaal is.
Dus indien iemand me ermee kan helpen, alvast _/-\o_

Gebruikt: handleiding van ceje, en los vc-1 aangezet in ffdshow

cpu: phenom x4 9550 (2.2ghz) <-- cool en quiet staat uit, die beperkte ook heel erg.
mem: 4gb
lan: 1gbps, haal zo'n 350mbps

[ Voor 38% gewijzigd door Pieler op 10-01-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Hoe kan het dat, als ik een 700mb divx filmpje kopieer van mijn macbook naar mijn ps3 via medialink, het praktisch langzamer gaat (9 a 10min) dan dat ik het filmpje van een nieuwsgroep download?

dus waarom is die playstation zo langzaam via wifi of ligt het aan medialink? hoewel downloaden via psn ook niet bijster snel gaat...

Ik heb alles via wifi (router is een airport express) en in mijn ps3 zit een 320gb 7k2 schijf

[ Voor 3% gewijzigd door airliner op 10-01-2009 15:00 . Reden: tijdsindicatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

airliner schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:50:
Hoe kan het dat, als ik een 700mb divx filmpje kopieer van mijn macbook naar mijn ps3 via medialink, het praktisch langzamer gaat (9 a 10min) dan dat ik het filmpje van een nieuwsgroep download?

dus waarom is die playstation zo langzaam via wifi of ligt het aan medialink? hoewel downloaden via psn ook niet bijster snel gaat...

Ik heb alles via wifi (router is een airport express) en in mijn ps3 zit een 320gb 7k2 schijf
Zomaar een wilde gok hoor :P, maar kan dat niet te maken hebben met de feit dat alle data op de PS3 hdd encrypted is/wordt? Dus dat het daarom wat langer duurt voordat het weggeschreven wordt op de HDD zelf van de PS3?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 21:40:
Vraagje:

Is de streaming van DD5.1 op de PS3 gelimiteerd tot 640kb/s? Is dat acceptabel? Als je geen optie hebt tot 5.1 LPCM (versterker is optisch aangesloten op de PS3), is DD5.1 de enige surround optie? Volgens mij ondersteund mijn versterker ook geen AAC, dus die valt ook af.

--edit:@Albatross: Bedankt voor je uitgebreide antwoord :)
Als je een mkv download waarvan de h.264 stream (video) compatibel is met de ps3 en hij bevat DTS audio, kan je PMS alleen de DTS stream naar AC3 laten transcoden. Op die manier kan je toch heel gemakkelijk en snel de film bekijken, nadeel is alleen dat je geen ondertiteling kunt toevoegen met deze methode.

Overigens vind ik AC3 best wel acceptabel, maar zoals Albatross al zei: het is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMasterC
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:25:

instellingsfout oid?!

bvd!
Heb je wel de directory toegevoegd zodat je niet hoeft te bladeren vanaf je ROOT directory in de PS3??
Dat vraag ik omdat je niet dieper dan 8 folders kan bladeren op de PS3 dus als je trancoded precies Nr 8 is dan speelt deze niets af althans daar kwam ik achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pieler schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:04:
Als ik met PMS een mkv wil afspelen (vc-1 codec) dan start hij 2x de haali mediasplitter op voor het transcoden.
Hierdoor begint me buffer ook drastisch te krimpen als ik boven de 20mbit kom met afspelen.
Ik kan hem ook niet met MEncoder of TsMuxer kan afspelen.
Alleen Avisynth/MEncoder of avisynth/FFmpeg.

Mijn volgende probleem is dat het ook niet mogelijk is om wmv-hd's te bekijken, deze gaan al snel richting de 60mbit en zelfs daar heeft me servertje al problemen mee.

Ik heb al in de instellingen gekeken en dit topic door zitten spitten maar ik kan nergens vinden of dit normaal is.
Dus indien iemand me ermee kan helpen, alvast _/-\o_

Gebruikt: handleiding van ceje, en los vc-1 aangezet in ffdshow

cpu: phenom x4 9550 (2.2ghz) <-- cool en quiet staat uit, die beperkte ook heel erg.
mem: 4gb
lan: 1gbps, haal zo'n 350mbps
VC-1 staat bij mij op Libavcodec. Aan je specs te zien moet dat toch allemaal makkelijk kunnen, tenminste als je een lijntje hebt.
Met mkv hoef je toch niet naar de transcoded folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:29:
[...]

ehmm....nee, maar dat moet dus?! je moet dus alleen de vob hebben waar de film in staat? het zijn zoals altijd een reeks aan vob-bestanden, moet ik die tot 1 maken?
Nee ....je hoeft er geen 1 vob van te maken...alleen voor je naar de transcoded folder gaat even kijken in welke vob je film staat...die correspondeert met de "title" file in de transcoded folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMasterC schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:12:
[...]

Heb je wel de directory toegevoegd zodat je niet hoeft te bladeren vanaf je ROOT directory in de PS3??
Dat vraag ik omdat je niet dieper dan 8 folders kan bladeren op de PS3 dus als je trancoded precies Nr 8 is dan speelt deze niets af althans daar kwam ik achter.
Dat zou ook nog kunnen ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DaMasterC schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:12:
[...]
Het is sowieso goed advies om een speciale shared directory hiervoor aan te wijzen: wie heeft er nou ueberhaupt zin iedere keer over zijn hele hard disk te moeten zeilen? En die kennelijke '8 dirs diep' limiet vind ik dus verder prima zo. Je moet het namelijk wel erg bont maken wil je vanaf je eigen shared folder zo maar 8 levels diep moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:44:
[...]

VC-1 staat bij mij op Libavcodec. Aan je specs te zien moet dat toch allemaal makkelijk kunnen, tenminste als je een lijntje hebt.
Met mkv hoef je toch niet naar de transcoded folder.
Zijn mkv was, naar eigen zeggen, VC-1:

Als ik met PMS een mkv wil afspelen (vc-1 codec)

(Nog nooit een mkv gezien met VC-1, overigens; maar dat ter zijde). Hij zal in dit geval dus altijd moeten transcoden. Er kunnen ook andere redenen zijn. Zo wilde ik gisteren even een mkv bekijken van Biohazard -- Degeneration, maar die was als High @ 5.1 Profile gecodeerd, dus moest ook getranscode worden.

Beetje merkwaardig toch, bij de weg, hoeveel de throughput verschilt per source. Mijn vol-beeld 1080p Vexille rip (VC-1, direct van de Blu-Ray) transcode met ~70Mbps. De Biohazard -- Degeneration (H264) mkv, echter, vroeg een whopping ~220Mbps. Beiden zijn Anime, overigens. Moet nog eens uit gaan zoeken waarom dat zoveel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds erg veel last van haperingen als ik transcoded wil streamen met PMS :( Ik neem aan dat een gigabit netwerk hier een einde aan zal maken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
denk eerder je cpu, ik stream 1080P over 100mbit.. (en sweex switches haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En transcode je ook? Ik heb een HP Pavilion dv6700 Notebook PC laptop, schoon geformateerd, heeft dualcore en gewoon goede specs :S En transcoden hapert als de ziekte. Gewoon streamen werkt prima idd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 21:47
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:57:
Ik heb nog steeds erg veel last van haperingen als ik transcoded wil streamen met PMS :( Ik neem aan dat een gigabit netwerk hier een einde aan zal maken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben zelf ook geswitched van 100mbit naar 1gbit, en dat loste al mijn haperingen op. Het helpt dus wel degelijk aangezien sommige 1080p content bitrate uitschieters kan hebben van 140 of soms wel 200+ mbit/s. Ik gebruik ook de avisynth/ffmpeg decoder ipv mencoder, dat hielp ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPietje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:08:
[...]

Ben zelf ook geswitched van 100mbit naar 1gbit, en dat loste al mijn haperingen op. Het helpt dus wel degelijk aangezien sommige 1080p content bitrate uitschieters kan hebben van 140 of soms wel 200+ mbit/s. Ik gebruik ook de avisynth/ffmpeg decoder ipv mencoder, dat hielp ook.
Hoe heb je het precies aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:23
Waarschijnlijk is het hier al genoemd, maar ik kan het even nergens vinden. Maar ik wil graag een NAS kopen met minimaal 2TB opslag die ook mijn video en muziek kan streamen naar de ps3. Ik kan genoeg NAS (en?) vinden, maar zie nergens of deze ook streamen.

Oja, als het mogelijk is zou een NAS waarmee ik via usenet kan downloaden ook wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Zie startpost?
Vaak moet je de "full capabilities" wel unlocken dmv ssh hacks waarna je zelf met de embedded linux distributie aan de slag kunt om er zo een usenet download client op te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:18:
[...]

Als je een mkv download waarvan de h.264 stream (video) compatibel is met de ps3 en hij bevat DTS audio, kan je PMS alleen de DTS stream naar AC3 laten transcoden. Op die manier kan je toch heel gemakkelijk en snel de film bekijken, nadeel is alleen dat je geen ondertiteling kunt toevoegen met deze methode.

Overigens vind ik AC3 best wel acceptabel, maar zoals Albatross al zei: het is persoonlijk.
De dts transcoden naar ac3 lijkt niet helemaal te lukken. Het bestand "Band.Of.Brothers.2001.E03.Carentan.720p.HDDVD.x264-hV.mkv" bevat de volgende streams:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
General
Complete name                    : F:\Movies\bob\band.of.brothers.2001.e03.carentan.720p.hddvd.x264-hv\Band.Of.Brothers.2001.E03.Carentan.720p.HDDVD.x264-hV.mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 2.19 GiB
Duration                         : 1h 5mn
Overall bit rate                 : 4 791 Kbps
Encoded date                     : UTC 2007-08-15 18:37:06
Writing application              : mkvmerge v2.0.2 ('You're My Flame') built on Feb 21 2007 23:40:55
Writing library                  : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L5.1
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 8 frames
Muxing mode                      : Container profile=Unknown@5.1
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate                         : 3 057 Kbps
Nominal bit rate                 : 3 279 Kbps
Width                            : 1 280 pixels
Height                           : 720 pixels
Display aspect ratio             : 16/9
Frame rate                       : 23.976 fps
Resolution                       : 24 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.148
Writing library                  : x264 core 56 svn-667C
Encoding settings                : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:-4:-4 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=6 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=2 / deadzone=4,6 / chroma_qp_offset=0 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=3279 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / zones=89306,93944,b=0.15 / aq=1:0.3:15.0
Language                         : English

Audio
Format                           : DTS
Format/Info                      : Digital Theater Systems
Codec ID                         : A_DTS
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 1 536 Kbps
Channel(s)                       : 6 channels
Channel positions                : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate                    : 48.0 KHz
Resolution                       : 16 bits

Waarom lukt het me niet nu niet om de AVC video door te sturen en het geluid te transcoden naar ac3? Alle transcoding engines falen. (Sommige converteren naar MPEG2 en soms is er alleen beeld)

/me is voor een dvd-bluray inruilactie, waarbij je slechts distributiekosten betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
offtopic:
free record shop

vs.

play.com

Allebei Dutch subs (eerst op Play.com alleen English subs). Net besteld dus :9

Ontopic: Geen idee, is het teveel moeite om het bestand van te voren te remuxen met mkv2vob of GoTsent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:18:
offtopic:
free record shop

vs.

play.com

Allebei Dutch subs (eerst op Play.com alleen English subs). Net besteld dus :9

Ontopic: Geen idee, is het teveel moeite om het bestand van te voren te remuxen met mkv2vob of GoTsent ?
Valt op zich wel mee, maar als het mogelijk is dan wil ik niet moeilijker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:10:

De dts transcoden naar ac3 lijkt niet helemaal te lukken. Het bestand "Band.Of.Brothers.2001.E03.Carentan.720p.HDDVD.x264-hV.mkv" bevat de volgende streams:
Ik heb die versie ook, en kan ze via Mencoder prima transcoden of muxen met Tsmuxer. Denk dat er bij jou toch echt een codec oid mist, aan de rip ligt het niet en aan PMS ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:34:
[...]

Ik heb die versie ook, en kan ze via Mencoder prima transcoden of muxen met Tsmuxer. Denk dat er bij jou toch echt een codec oid mist, aan de rip ligt het niet en aan PMS ook niet.
Dus jij beweert dat met de "Tsmuxer" transcoding optie het beeld AVC blijft en het geluid in AC3 wordt geconverteerd? Ik kan me niet herinneren dat dit bij mij werkte. Ik heb niks meer geinstalleerd dan slechts PMS, HaaliMediaSplitter en fddshow (alhoewel ik van mening ben dat deze laatste 2 niet nodig zijn bij "Tsmuxer").

Momenteel ben ik niet in de gelegenheid om het te testen, maar dit zal ik zeer zeker snel doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:42:
[...]

Dus jij beweert dat met de "Tsmuxer" transcoding optie het beeld AVC blijft en het geluid in AC3 wordt geconverteerd? Ik kan me niet herinneren dat dit bij mij werkte. Ik heb niks meer geinstalleerd dan slechts PMS, HaaliMediaSplitter en fddshow (alhoewel ik van mening ben dat deze laatste 2 niet nodig zijn bij "Tsmuxer").

Momenteel ben ik niet in de gelegenheid om het te testen, maar dit zal ik zeer zeker snel doen!
Hmmm nee ik was niet helemaal correct, Tsmuxer geeft bij mij "Corrupted data" - echter via Mencoder wordt het perfect getranscodeerd, ik heb ze alle tien bekeken in twee dagen op deze manier.

Bewijs :)
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/5153/photo172ml4.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Frank-NL op 12-01-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:51:
[...]

Hoe heb je het precies aangesloten?
Netwerkkabel direct tussen PC (onboard lan 1gb) en PS3. PC in livebox-modem en dan internet op PS3 via ICS (internet connection sharing).
Had de PS3 daarvoor op de livebox aangesloten. Ik heb echter nog zo'n oude Wanadoo livebox en die zijn maar 100mbit. Weet niet of de nieuwe liveboxen (Orange of Online) 1gbit zijn

Nadeel is dus wel dat je PC aan moet staan om internet te krijgen op je PS3. Maar mijn PC staat toch al altijd aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Aemstel op 12-01-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:57:
[...]

Hmmm nee ik was niet helemaal correct, Tsmuxer geeft bij mij "Corrupted data" - echter via Mencoder wordt het perfect getranscodeerd, ik heb ze alle tien bekeken in twee dagen op deze manier.

Bewijs :)
[afbeelding]
Ah kijk daar was ik inderdaad ook al achter. Gek toch dat het niet werkt via Tsmuxer? Je zou zeggen dat het juist de bedoeling van die engine is.

Echter, transcoden naar mpeg2 vind mijn laptop niet lief (zware hickups)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:13:
[...]

Ah kijk daar was ik inderdaad ook al achter. Gek toch dat het niet werkt via Tsmuxer? Je zou zeggen dat het juist de bedoeling van die engine is.

Echter, transcoden naar mpeg2 vind mijn laptop niet lief (zware hickups)!
tsMuxer has not a large codec type support on PS3. It accepts AVC/H264, MPEG2, MP2, AC3, PCM codecs and MPG, TS, M2TS, MKV as input. Also, H264 encoded with level 5 or exotic settings (reduce to Level 4.1 is just a header change, with no success garanty) will not play on the PS3, hence your black screen maybe.

Is het commentaar van shagrath (PMS auteur) op Tsmuxer. Denk dat het daar dus aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPietje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:01:
[...]

Netwerkkabel direct tussen PC (onboard lan 1gb) en PS3. PC in livebox-modem en dan internet op PS3 via ICS (internet connection sharing).
Had de PS3 daarvoor op de livebox aangesloten. Ik heb echter nog zo'n oude Wanadoo livebox en die zijn maar 100mbit. Weet niet of de nieuwe liveboxen (Orange of Online) 1gbit zijn

Nadeel is dus wel dat je PC aan moet staan om internet te krijgen op je PS3. Maar mijn PC staat toch al altijd aan.
Ok, als ik een gigabit switch koop, daar de PS3 + PC (met onboard lan 1gb) + de router op aansluit, hoeft m'n pc niet aan te staan en heb ik lokaal die 1gb snelheid, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:44:
[...]

Ok, als ik een gigabit switch koop, daar de PS3 + PC (met onboard lan 1gb) + de router op aansluit, hoeft m'n pc niet aan te staan en heb ik lokaal die 1gb snelheid, correct?
Ja lijkt me wel. Maar misschien kan iemand dit bevestigen. Heb zelf niet bijster veel verstand van routers/switches e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:44:
[...]

Lokaal 1G naar wat? De PC die niet aan staat? :)

In ieder geval, een gigabit switch is een gigabit switch, of je PC nou aanstaat of niet. Je zou daar dus ook nog een NAS aan kunnen hangen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:03:
[...]

Lokaal 1G naar wat? De PC die niet aan staat? :)

In ieder geval, een gigabit switch is een gigabit switch, of je PC nou aanstaat of niet. Je zou daar dus ook nog een NAS aan kunnen hangen of zo.
Nee, de pc moet natuurlijk aan voor het streamen ;) Ik bedoel dat als ik alleen maar internet op m'n ps3 wil, dat m'n pc dan niet aan hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Frank-NL schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:19:
[...]

tsMuxer has not a large codec type support on PS3. It accepts AVC/H264, MPEG2, MP2, AC3, PCM codecs and MPG, TS, M2TS, MKV as input. Also, H264 encoded with level 5 or exotic settings (reduce to Level 4.1 is just a header change, with no success garanty) will not play on the PS3, hence your black screen maybe.

Is het commentaar van shagrath (PMS auteur) op Tsmuxer. Denk dat het daar dus aan ligt.
Shagrath zegt wel meer. :) tsMuxeR ondersteunt uiteraard ook VC-1 (en waarom ook niet? Hij demuxed alleen maar). Ik bedoel, met H264, MPEG2 en VC-1 heb je alle 3 de Blu-Ray codecs gehad. Dus, hoezo "has not a large codec type support on PS3"? Kijk, dat de PS3 niet alles rauw lust, daar kan tsMuxeR op zich weinig aan doen, natuurlijk. Noch aan het feit dat iemand iets met een High @ 5.x Profile geencode heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
Ik heb deze post met veel interesse zitten lezen en heb, gister, dus ook maar eens pms geinstalleerd.
Op zich werkt het allemaal prima en kan ik ook alles afspelen, maar als ik de server (draait gewoon op m'n thuisbakje) de volgende dag opnieuw wil starten kan hij de ps3 niet meer vinden :(
Als ik pms verwijder en opnieuw installeer ziet hij de ps 3 wel weer direct 8)7

Bij het opnieuw starten begint het verhaal van voren af aan....

Wat gaat hier mis en wie heeft een oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:42:
[...]

Bij mij werkt dat dus wel, natuurlijk wel even "force ac3 remuxing with all files" aanvinken. Tevens waren het allemaal 1080p mkv's maar dat zou niets uit mogen maken denk ik zo. Weet je zeker dat je h.264 stream compatible is met de ps3? Ik weet overigens zeker dat het beeld AVC blijft omdat mijn pc simpelweg veel te traag is om 1080p te kunnen transcoden.
You-Suk schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:40:
Ik heb deze post met veel interesse zitten lezen en heb, gister, dus ook maar eens pms geinstalleerd.
Op zich werkt het allemaal prima en kan ik ook alles afspelen, maar als ik de server (draait gewoon op m'n thuisbakje) de volgende dag opnieuw wil starten kan hij de ps3 niet meer vinden :(

Goede vraag... ik heb 2 PS3's in mijn netwerk hangen; een uit Japan en een Europese. Die Japanse PS3 ziet PMS altijd, ongeacht in welke volgorde ik het opstart, maar die Europese heeft precies hetzelfde probleem als jij beschrijft. Ik heb het nog niet helemaal tot de bodem onderzocht maar ik ben er bijna zeker van dat het niets te maken heeft met instellingen op de pc, router of het netwerk zelf.

[ Voor 36% gewijzigd door DCFreak op 12-01-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DCFreak schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:42:

Goede vraag... ik heb 2 PS3's in mijn netwerk hangen; een uit Japan en een Europese. Die Japanse PS3 ziet PMS altijd, ongeacht in welke volgorde ik het opstart, maar die Europese heeft precies hetzelfde probleem als jij beschrijft. Ik heb het nog niet helemaal tot de bodem onderzocht maar ik ben er bijna zeker van dat het niets te maken heeft met instellingen op de pc, router of het netwerk zelf.
Blijft altijd een merkwaardig verhaal, ja. Zo wordt PMS altijd meteen gevonden door mijn PS3, wordt Twonky op mijn Vmware XP ook direct gevonden, maar vereist Twonky op mijn Vista (desktop) machine nog wel eens een "Search media servers" actie of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

Heb precies hetzelfde. Vanmorgen na een herstart van mijn PC wilde pms niks meer doen.
In de tracelog komt-ie tijdens het opstarten ook niet verder dan:
TRACE 00:07:28.869 Starting Java PS3 Media Server v1.02.1

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCFreak schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:42:
[...]

Bij mij werkt dat dus wel, natuurlijk wel even "force ac3 remuxing with all files" aanvinken. Tevens waren het allemaal 1080p mkv's maar dat zou niets uit mogen maken denk ik zo. Weet je zeker dat je h.264 stream compatible is met de ps3? Ik weet overigens zeker dat het beeld AVC blijft omdat mijn pc simpelweg veel te traag is om 1080p te kunnen transcoden.

-
Dat is inderdaad nog even handig om uit te proberen. Je wist overigens dat je met de "select" knop van de PS3 te zien krijgt wat het video en audio signaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van de week na een frisse nieuwe installatie van windows, ook trots eigenaar van PMS(dankzij de tutorial van Ceje). Geweldig programma! Alleen jammer dat het niet bij iedereen vlekkeloos verloopt, waaronder ik. Ik heb mezelf vierkante ogen gelezen, en ik zie door het bomen het bos niet meer, met al die verschillende dingen die je kan doen om het werkend te krijgen. Dus vandaar ik graag van jullie advies wil.

Dit is mijn systeem:
  • AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1Ghz
  • Asus M2A VM HDMI
  • 2 GB werkgeheugen
  • 1 Gbps lan
  • Netgear Ethernet switch 100mbps
  • Hd ready tv
Zo op het oog een aardig systeempje... :/ De content die ik o.a wil afspelen is het volgende:
Rise.Of.The.Footsoldier.NLsubs.WVC1.720p- loopt via de directe link op de ps3 goed, alleen heb ik geen geluid. Via de transcoded opties heb ik wel geluid, alleen dan heeft de pc er veel moeite mee(af en toe hapering in het beeld, cpu op 60%), en de hele pc blokkeert zelfs (crasht) !

Sin.City.NLsubs.WVC1.1080p - loopt via de directe link ook vlekkeloos, alleen heb ik weer geen geluid. Via de transcoded optie is dit al helemaal geen doen, elke seconde een hapering, en belasting op de computer is ongeveer gelijk als hierboven.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de directe link-optie, en de transcoded optie?(noob-vraag 8)7 )

Hoe kan het dat de film via de directe link op de ps3 wel goed loopt, maar geen geluid heeft?

Hoe krijg ik het voor elkaar dat het geluid het wel doet bij de directe-link optie?(want daar loopt de film vlekkeloos) of is dat niet mogelijk?

Zal een snellere cpu mijn probleem oplossen?

Komt het door de switch, die maar 100mbps is? En zal het aanschaffen van een 1gbps switch het probleem van het crashen oplossen?

Ik lees hierboven dat volgens PPietje het overstappen naar 1gbps, wel degelijk het probleem kan oplossen.
Maar ik zou alsnog graag jullie commentaar/advies willen horen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er zelf ook af en toe last van....wanneer ik de PS3 eerst helemaal opstart en dan PMS, lukt het altijd.
Waarom?....ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crashtestdummy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:12:
[...]

Heb precies hetzelfde. Vanmorgen na een herstart van mijn PC wilde pms niks meer doen.
In de tracelog komt-ie tijdens het opstarten ook niet verder dan:
TRACE 00:07:28.869 Starting Java PS3 Media Server v1.02.1
Dit lijkt een bug in de nieuwste versie. Ik had precies hetzelfde probleem. Na het her-installeren van 1.00 was het verholpen. Even wachten op een nieuwe release of een bugfix oid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:53
PMS werkt bij mij perfect geen haperingen of niets. maar nu heb ik een mkv bestandje dat met mediaplayer classic wel geluid geeft maar bij VLC player niet. En dus ook niet als ik het stream naar mijn ps3. Heeft iemand een idee wat voor instellingen ik moet veranderen?

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:54:

Wat is eigenlijk het verschil tussen de directe link-optie, en de transcoded optie?(noob-vraag 8)7 )
Inderdaad, een noob vraag. :) En eentje die eigenlijk moeilijk beantwoord kan worden zonder dat je jezelf wat ingelezen hebt. Kort gezegd, in ieder geval, komt transcoden neer op het (in dit geval: real-time) omzetten van materiaal gecodeerd met codec A, naar een stream gecodeerd met codec B. Reden om dit te doen, bijvoorbeeld, is omdat de PS3 bepaalde codecs/Profiles niet ondersteunt bij streamen, zoals VC-1/High @ 5.x Profile (de laatste veel gezien in mkv). Die zet PMS dan over (transcodeert, dus) naar MPEG2, en levert die aan de PS3. Ook kun je zo alles door een frameserver halen (AviSynth), om bijv. ondertitels in de stream te kunnen mixen.
Hoe kan het dat de film via de directe link op de ps3 wel goed loopt, maar geen geluid heeft?
Simpel: omdat dat de PS3 dat geluid niet ondersteunt bij streamen. Een mkv met DTS, bijvoorbeeld.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat het geluid het wel doet bij de directe-link optie? (want daar loopt de film vlekkeloos) of is dat niet mogelijk?
Je geeft zelf eigenlijk al aan waarom dat niet gaat: bij het transcoden wordt (kennelijk) je niet-ondersteunde geluids-spoor getranscode naar iets dat de PS3 wel ondersteunt (zoals AC3). Wil je dat die film ook direct werkt, dan raad ik je aan ook eens wat te gaan lezen over eac3to, zodat je willekeurig welke soort unsupported track (off-line) kunt converteren naar AC3, om die nieuwe DD 5.1 track dan vervolgens in je film te remuxen, zodat het geheel weer direct afspeelbaar is. Wil je dat niet, dan ben je dus aangewezen op transcoden.
Zal een snellere cpu mijn probleem oplossen?
Ja; je stotter-probleem in ieder geval waarschijnlijk wel. Een AMD-64 is toch, naar huidige maatstaven, te zwak voor heftig transcoden. Als zou je met slechts 720p toch nog een heel eind moeten kunnen komen.
Komt het door de switch, die maar 100mbps is? En zal het aanschaffen van een 1gbps switch het probleem van het crashen oplossen?[/i]
Crashen van je machine zal weinig (tot absoluut niks) met je switch te maken hebben. Eerder is hetzij je OS brak geraakt, hetzij verhit je CPU en reboot. Moeilijk preciese oorzaak vast te stellen, uiteraard, zonder meer info.
Ik lees hierboven dat volgens PPietje het overstappen naar 1gbps, wel degelijk het probleem kan oplossen.
'Het' probleem van jou is denk ik voornamelijk dat je er nog te weinig vanaf weet. Geeft niks, op zich; zo zijn we allemaal begonnen, uiteraard. :) Maar je doet er denk ik beter aan jezelf eerst wat bekender te maken met de verschillende termen en technieken. Anders blijf je maar wat gokken naar wat 'het' probleem zou kunnen wezen, zonder dat je weet waar je moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat is al een heel stuk meer opheldering voor mij Albatross! ik was ook al van plan om me erin te verdiepen, vooral het in remuxen, en omzetten gedeelte. Maar jij denkt dus dat mijn stotter probleem door mijn cpu komt, en niet door de beperking van de 100mbps switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik gebruik Twonkymedia om het nodige te streamen. Staat los van mijn probleem eigenlijk, heeft met de PS3 te maken. In het verleden ging de audio out zowel via hdmi naar mijn tv als via de bekende tulpjes naar mijn versterker. Ik heb niets veranderd en nu is het nog slechts naar 1 van de 2. Via de geluidsintellingen werkt het naar beide wel apart maar niet gecombineer, zoals het was. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:32:
Nou dat is al een heel stuk meer opheldering voor mij Albatross! ik was ook al van plan om me erin te verdiepen, vooral het in remuxen, en omzetten gedeelte. Maar jij denkt dus dat mijn stotter probleem door mijn cpu komt, en niet door de beperking van de 100mbps switch?
Het is moeilijk voor te stellen dat een transcoding van 720p materiaal echt boven de 100Mbps uitgaat. Maar, meten is weten. :) Druk eens op de 'info' knop tijdens het afspelen (groen driehoekje), en kijk eens naar de bitrate. Als die boven de 100Mbps uitkomt (of er verdacht tegenaan zit), dan weet je wel hoe laat het is.

Je kunt een aantal dingen doen om je CPU performance te verbeteren onder PMS:

1): Ga naar de ffdshow video-config, en zet VC-1 op 'libavcodec'. Die is sneller dan de officiele wmv9 reference codec van Microsoft (hij kan alleen geen interlaced VC-1 aan, but who cares?).

2): Disable H264 codec, ook in de ffdshow video-config, en installeer CoreAVC Pro. Die is multi-threaded, en zal dus, in ieder geval voor je H264 decodering, je beide cores goed benutten.

3): Er is ook een geheel multi-threaded ffdshow MT beschikbaar (wordt nog steeds als 'experimenteel' aangemerkt, maar werkt prima).

Toch denk ik dat je CPU net te traag is. Maar, wederom, meten is weten! Ga eens naar je "Common encoder settings" toe, in PMS, en verlaag tijdelijk de kwaliteit wat. Dan kun je gaan bepalen of je 'CPU-bound' bent, zogezegd.

Om het dan nog even wat lastiger te maken: CPU belasting en netwerk throughput werken min-of-meer omgekeerd evenredig aan elkaar; dwz, hoe meer je je CPU belast (lees: harder comprimeert), des te lager wordt je netwerk output. En hoe minder je je CPU belast (lees: weinig tot geen compressie), des te meer bandbreedte ga je nodig hebben. Met een slappe(re) CPU is een gigabit netwerk kaartje dus zeker aan te bevelen, omdat je zo voor vrijwel lossless (lees: met het minste CPU load) kunt gaan, ten koste van wat meer bandbreedte (die je dan dus ook hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Oppie schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:43:
Ik gebruik Twonkymedia om het nodige te streamen. Staat los van mijn probleem eigenlijk, heeft met de PS3 te maken. In het verleden ging de audio out zowel via hdmi naar mijn tv als via de bekende tulpjes naar mijn versterker. Ik heb niets veranderd en nu is het nog slechts naar 1 van de 2. Via de geluidsintellingen werkt het naar beide wel apart maar niet gecombineer, zoals het was. Suggesties?
Weet je wel echt zeker dat dit ooit allebei tegelijkertijd gewerkt heeft? Kan me namelijk, om te beginnen, al niet indenken wat voor optie je dan gekozen zou hebben bij je 'audio settings'. Je kunt namelijk kiezen tussen of 'Optical', of 'HDMI'. Heb daar nog nooit een 'Both' optie gezien (maar ik heb mijn PS3 pas net een half jaar, dus kan niks zinnigs zeggen over eerdere BIOSen).*

Bovendien is output via zowel Optisch als HMDI, in ieder geval in de 'versterker-wereld' (waar ik nog onlangs flink in heb lopen browsen voor de aankoop van mijn nieuwe Marantz SR5003), tamelijk ongebruikelijk, en kwam ik alleen tegen op (zeer) dure apparaten. Kan me dus haast niet voorstellen dat de PS3 dit ooit echt ondersteund heeft; let alone, waarom ze het dan later weer verwijderd zouden hebben.

* EDIT: Bovendien kunnen niet alle audio formaten door zowel Optical als HDMI ondersteund worden. Zo kan de Toslink alleen maar LPCM 2.0 aan, om maar eens iets te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door albatross op 13-01-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
albatross schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:19:
[...]

* EDIT: Bovendien kunnen niet alle audio formaten door zowel Optical als HDMI ondersteund worden. Zo kan de Toslink alleen maar LPCM 2.0 aan, om maar eens iets te noemen.
Niet optish en HDMI maar gewoon analoog (tulp) en HDMI. Ik weet dat er niet zon optie is om het beide in te stellen anders had ik het gedaan maar ik weet zeker dat ik via beide geluid had de afgelopen tijd. Geen idee waarom dit veranderd is. Sony site geeft dit aan
http://manuals.playstatio...settings/audiooutput.html

"If you change the audio output settings, the system will no longer be able to output audio from multiple output connectors at the same time. For example, if your system is connected to a TV via an HDMI cable and to an audio device via a digital optical cable and you switch to [Digital Out (Optical)] under [Audio Output Settings], audio will no longer be output from the TV. To output audio from the TV, switch the setting to [HDMI]."

[ Voor 26% gewijzigd door Oppie op 13-01-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Oppie schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:29:
[...]
Niet optich en HDMI maar gewoon analoog (tulp) en HDMI. Ik weet dat er niet zon optie is om het beide in te stellen anders had ik het gedaan maar ik weet zeker dat ik via beide geluid had de afgelopen tijd. Geen idee waarom dit veranderd is. Sony site geeft ook weinig verduidelijking:
http://manuals.playstatio...settings/audiooutput.html
Oops, je zei tulp, inderdaad. :)

Toch is de Sony site weldegelijk duidelijk:

[Linear PCM 2 Ch.] audio is set to be output from all output connectors by default. If you change the audio output settings, audio will be output only from the connectors that were set. If you change the audio output settings, the system will no longer be able to output audio from multiple output connectors at the same time.

Nou, daar ben je dan mooi klaar mee.

EDIT: Ik zie dat je die tekst net zelf ook al gevonden had. Maar zoals ik het nu lees, schijnen ze te zeggen dat er default alleen LPCM 2.0 geluid op alle output connectors staat. Tja, als de Toslink en HDMI per default niet 7/5.1 geluid kunnen outputten (maar alleen wanneer je ze bewust kiest), dan had je er feitelijk toch weinig aan.

[ Voor 15% gewijzigd door albatross op 13-01-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Er kwam tenminste over beide geluid. Is toch raar of niet? :) Ze maken het soort van plug en play door op alle uitgangen geluid te zetten maar als het 1x veranderd wordt dan kan je het niet meer ongedaan maken...hoe matig!!
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.