i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
Er is tch ergens een 'Restore default settings' optie in het system menu? Je zou dat eens kunnen proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:57:
Waar slaat dat nou op dat je dat niet terug kunt zettenIk heb precies hetzelfde probleem.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
Dat kan idd alleen hoop ik niet dat ik dan allerlei stats/trophies kwijt benalbatross schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:25:
[...]
Er is tch ergens een 'Restore default settings' optie in het system menu? Je zou dat eens kunnen proberen.
Edit: geprobeerd, maar hij ziet gelijk m'n HD tv en vraagt of ie audio/geluid over HDMI moet doen. Als ik nee kies, start ie opnieuw op, dus ik moet wel. Audio zet ie dan dus ook standaard gelijk op HDMI
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 18:39 ]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Ok, ga nu eerst dan maar ff versie 1.0 proberenVerwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:17:
[...]
Dit lijkt een bug in de nieuwste versie. Ik had precies hetzelfde probleem. Na het her-installeren van 1.00 was het verholpen. Even wachten op een nieuwe release of een bugfix oid dus.
heb intussen 2 keer de server gestart en tot nu toe vind deze versie de ps 3 wel
[ Voor 15% gewijzigd door You-Suk op 13-01-2009 20:35 ]
Verwijderd
[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 20:50 ]
Verwijderd
Ook als je de A/V sync "unchecked"?Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:49:
Yep, bij mij draait alles prima op de 1.00Wel jammer dat dvd's daar nog steeds out of sync zijn
Precies, dat probleem werd bij mij ook opgelost door het vinkje weg te halen...Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 07:14:
[...]Ook als je de A/V sync "unchecked"?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Even naar aanleiding van dit, ik ben van plan een server in elkaar te zetten voor thuis (slimserver, PMS, downloaden, etc)albatross schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:46:
[...] Een AMD-64 is toch, naar huidige maatstaven, te zwak voor heftig transcoden. Als zou je met slechts 720p toch nog een heel eind moeten kunnen komen.
Om het een beetje energie zuinig te houden ben ik van plan om daar een amd 4850e op een 740g bordje in te doen.. Zal dit wel krachtig genoeg zijn om 1080p over gigabit naar de ps3 te sturen met PMS? En zo niet, welke processor zal dat wel kunnen die ook nog een beetje zuinig is?
...
Mochten jullie überhaubt een betere oplossing hebben dan dat server-idee, dan hoor ik dat uiteraard graag.
BW83 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:53:
Ik heb nu een NAS van Freecom met daarop Twonky 4.2.1, maar daar ben ik niet tevreden over. Dat zal straks alleen maar toenemen als ik over ga op HD vermoed ik. Daarom begon ik te denken aan een zo goedkoop en zuinig mogelijke server/HTPC te bouwen (met tv-kaart), maar die wel genoeg kracht heeft om te kunnen werken met HD materiaal icm PMS. Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk wat de minimale processor-eisen zijn voor dat programma (de maker zegt dat een Intel E6750 goed werkt, maar niet of dat de minimale eisen zijn). Dus jullie raden het al, ik ben benieuwd naar de mening van de PSM-gebruikers, of jullie daar een inschatting van kunnen maken. De processor moet ook zuinig zijn als het even kan, aangezien dat machientje de hele tijd meot gaan draaien.
Mochten jullie überhaubt een betere oplossing hebben dan dat server-idee, dan hoor ik dat uiteraard graag.
superB
Verwijderd
Kan alleen maar uit eigen ervaring spreken. Ik stream alles met een E6850 en zonder enig probleem. Er wordt door de developer gewerkt aan multithread transcoding wat in een beta stadium is. Dus ik vermoed dat een E 6600 ruim voldoende zal zijn.BW83 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:53:
Ik heb nu een NAS van Freecom met daarop Twonky 4.2.1, maar daar ben ik niet tevreden over. Dat zal straks alleen maar toenemen als ik over ga op HD vermoed ik. Daarom begon ik te denken aan een zo goedkoop en zuinig mogelijke server/HTPC te bouwen (met tv-kaart), maar die wel genoeg kracht heeft om te kunnen werken met HD materiaal icm PMS. Het is voor mij nog niet helemaal duidelijk wat de minimale processor-eisen zijn voor dat programma (de maker zegt dat een Intel E6750 goed werkt, maar niet of dat de minimale eisen zijn). Dus jullie raden het al, ik ben benieuwd naar de mening van de PSM-gebruikers, of jullie daar een inschatting van kunnen maken. De processor moet ook zuinig zijn als het even kan, aangezien dat machientje de hele tijd meot gaan draaien.
Ik heb een E6600 en dat is inderdaad ruim voldoende. Daarom vraag ik mij ook af of een 4850e misschien ook al genoeg is?Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:17:
[...]
Dus ik vermoed dat een E 6600 ruim voldoende zal zijn.
...
Ik ben van plan om een Conceptronic Grab'n'Go CH3SNAS aan te schaffen en deze aan mijn router te hangen. De PS3 komt aan mij Pana PX80 te hangen (uiteindelijk komt hier nog een Onkyo A/V reciever tussen, maar dat is pas later).
Wat kan ik nu allemaal op de NAS zetten en zonder problemen direct afspelen via de PS3?
Kan ik bv. mkv's downloaden, die op de NAS zetten en deze met de PS3 afsprelen? Moet ik bepaalde bestanden omzetten enz?
En hoe zit het met MP3's?
Niemand in mijn omgeving heeft een dergelijke setup, dus ik vind het moeilijk om me hier een beeld bij te vormen. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Dit staat uitgebreid uitgelegd in de startpost (en is vast ook nog heel vaak uitgelegd in de rest van het topic).Lord_Nemesis schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:21:
Wat kan ik nu allemaal op de NAS zetten en zonder problemen direct afspelen via de PS3?
Kan ik bv. mkv's downloaden, die op de NAS zetten en deze met de PS3 afsprelen? Moet ik bepaalde bestanden omzetten enz?
En hoe zit het met MP3's?
Heeft niet zozeer met je setup te maken, de PS3 blijft een PS3.
Maar is toch alleen output wat je veranderd en niet 5.1 7.1 of wat dan ook? Of heeft dat met elkaar te maken. Ben wel nieuwsgierig naar deze instellingen want ga binnenkort ook een ps3 halen, hij pakt dus niet standaard dolby geluid?albatross schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:15:
[...]
Tja, ze zetten kennelijk eerst op alle uitgangen LPCM 2.0 geluid als default, waarschijnlijk zodat je in ieder geval altijd wat hoort, waar je je versterker/TV ook op aansluit. Maar goed, je kunt het toch niet zo laten staan, en zult toch naar een 7/5.1 mode moeten switchen (tenzij iemand echt alleen maar stereo wil); dus echt veel verloren heb je dan niet. Het zou inderdaad wel lullig wezen als meerkanaals audio aanvankelijk op alle output connectoren beschikbaar was, en dan later gedisabled werd.
Ok de voorgaande vraag vind ik toch interesant. Kan je nou gewoon je HD aan je PS3 hangen en films, mits ondersteunend formaat, bekijken?
G
20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd
klikkerdeklikLabman schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:36:
Ik heb een E6600 en dat is inderdaad ruim voldoende. Daarom vraag ik mij ook af of een 4850e misschien ook al genoeg is?
Dit leek me misschien wel wat, past qua looks ook nog naast mijn PS3 enzo. Maar als ik jullie zo hoor zal deze niet krachtig genoeg zijn lijkt me, of wel?
Verwijderd
.avi zegt niet zoveel. Je zult eerst moeten kijken wat voor codec er is gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:20:
Ik heb een Conceptronic CH3NAS met Twonky mediaserver erop draaien. Nou heb ik filmpjes van een DV camera met de extensie *.avi op de NAS gezet zodat ik deze via de PS3 kan bekijken, maar dat werkt niet. Hoe kom ik er achter wat ik moet doen om er voor te zorgen dat ik deze filmpjes wel kan bekijken. Moet ik ze converteren naar *.mpg of iets anders? Ik hoor het graag.
Ja, zonder enige problemenBeamer schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:44:
[...]
Ok de voorgaande vraag vind ik toch interesant. Kan je nou gewoon je HD aan je PS3 hangen en films, mits ondersteunend formaat, bekijken?
G
Verwijderd
Heb ze via Pinnacle Studio binnen gehaald vanaf mijn DV Camera?
Begint een beetje eentonig te worden:Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:38:
Hoe kan ik daar achter komen?
ZIE STARTPOST
Zijn dus ook best groot denk ik ?Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:38:
Hoe kan ik daar achter komen?
je kan met pinnacle studio in het laatste scherm aangeven hoe je ze wilt exporteren.
Als je pms gebruikt kan dat op meerder manieren.. video_ts map (dus vob voor dvd) of iso, als het goed is kan divx ook. ik gebruikte versie 7 van studio..
Verwijderd
Hoe en waarmee kan ik ze converteren zodat ik ze wel kan streamen?
GoT is er niet om zomaar al je vraagjes neer te zetten. Het is wel de bedoeling dat je zelf wat moeite doet voordat je een vraag stelt.
[ Voor 53% gewijzigd door PromoX op 16-01-2009 15:39 ]
Vragen stellen is prima, maar op GoT is het wel de bedoeling dat je zelf enige eigen inzet toont. Dat blijkt niet uit een vraag van een paar regels, waar met wat zoekwerk het antwoord niet zo moeilijk op te vinden is. Als je, zoals in dit geval, iets niet kunt vinden in de startpost, kun je ook altijd nog google gebruiken. De eerstgevonden site geeft dan al aan met welk programma je kunt zien welke codec gebruikt wordt. Ook over het converteren van bestanden van het ene naar het andere formaat is genoeg te vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:49:
Klopt maar ik stel een vraag en krijg daarop een verwijzing naar de startpost. Als ik deze nou niet begrijp dan kan hier toch mijn vraag stellen.
Sowieso is dit meer een discussietopic en kun je voor vragen en problemen beter terecht in Spielerij - Problemen & Vragen, maar ook daar wordt wel enige inzet verwacht.
And I'm the only one and I walk alone.
ik zat meer te denken aan:BW83 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:56:
[...]
klikkerdeklik
Dit leek me misschien wel wat, past qua looks ook nog naast mijn PS3 enzo. Maar als ik jullie zo hoor zal deze niet krachtig genoeg zijn lijkt me, of wel?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 4850e | € 52,50 | € 52,50 |
1 | AOpen H340A | € 44,28 | € 44,28 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/1G | € 12,69 | € 12,69 |
1 | MSI K9A2GM-F V3 | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB | € 79,95 | € 79,95 |
Importeren | Totaal | € 234,37 |
stukken goedkoper en 1tb opslagruimte. Zit dan wel niet een heel mooi kastje omheen maar dat komt toch in de kast uit het zicht te staan
...
Wat valt er niet te begrijpen aan de startpost?Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:49:
Klopt maar ik stel een vraag en krijg daarop een verwijzing naar de startpost. Als ik deze nou niet begrijp dan kan hier toch mijn vraag stellen.
Ok, het is geen aparte vraag, maar als je de startpost gezegd gelezen te hebben, dan moet je dat toch wel tegen gekomen zijn?•Help, mijn gestreamde films stotteren / haperen bij het afspelen!
Dit kan meerdere oorzaken hebben, geef dus ook zoveel mogelijk informatie als je hebt wanneer je om hulp vraagt. Computer en netwerkspecificaties, hoe is je PS3 aangesloten, om watvoor mediabestand gaat het? En dan heb ik het niet over extensie, want dat zegt niets.
G-Spot is een tool waarmee je kan zien watvoor codecs er gebruikt zijn om de media files te encoden. Een goed alternatief voor de Mac is MediaInfo. De volgende tabel geeft aan wat de theoretische throughput is / kan zijn van een aantal audioformaten: http://www.edepot.com/playstation3.html#PS3_Audio (Naar onderen scrollen en onder bitrate checken). Denk je nu eens in hoeveel Mbit/sec video dan wel niet nodig zal hebben, zeker wanneer het om HD materiaal gaat.
Om over je 2e vraag maar te zwijgen, die staat er gewoon letterlijk tussen:
Ik maak die startpost niet voor de lol weet je•Hoe zet ik HD materiaal om in voor de Playstation 3 begrijpelijke mediabestanden?
De Playstation kan native nog geen HD mediabestanden benaderen in de welbekende Matroska (.mkv) containers, dus hier zal iets mee moeten gebeuren, wil de Playstation dit kunnen afspelen. Er zijn een aantal tooltjes op de markt die HD mediabestanden kunnen omzetten. Hieronder een 3-tal daarvan.
•
txMuxeR die converteert naar m2ts. Dit is een programma wat door een aantal Russen wordt gemaakt en schijnt snel doorontwikkeld te worden. Op deze link naar videohelp.com staan een aantal guides hoe media het beste te converten oa. voor de ps3.
•
GOTSent die converteert naar MP4. Dit is een programma gemaakt door onzer eigen Sentry23. Dit tooltje heeft zijn eigen topic en is te vinden bij de links.
•
mkv2vob die converteert naar (onder andere) vob. Zie de volgende link voor een handige guide. Hier nog een iets uitgebreidere guide. Doordat deze converter wel goed omgaat met headerinformatie in (key)frames, zou je wel voor- en achteruit moeten kunnen spoelen.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Een mooie, eenvoudige applicatie die je o.a. in staat zou moeten stellen om HD materiaal naar je PS3 te streamen.
Nu kon dit al door de files bijv. via mkv2vob eerst te converteren naar VOB, maar PMS kan ook on-the-fly .MKV files streamen. Dit scheelt een hoop werk qua converteren, want mkv2vob doet over een 1080p filmpje op mijn pc toch al gauw zo'n 6 uur
Maar goed, ik hoop dat er een aantal 'experts' op dit draadje zitten die enige ervaring hebben met PMS.
Ik krijg het namelijk maar niet voor elkaar om een .MKV vloeiend naar mn PS3 te streamen.
Thuis heb ik de volgende opstelling :
- P4 2.8GHz dualcore
- 2 GB intern
Qua PMS heb ik de volgende configuratie gehanteerd;
- Avisynth 2.5
- CoreAVS
- Haali mediasplitter
- CCCP codepack (ik heb h.264 decoding uitgezet bij FFDShow, om zo CoreAVS te forceren).
Even voor de duidelijkheid, ik probeer te streamen via de Avisynth/MEncoder settings in PMS. Met bovenstaande opstelling zou CoreAVS dan de decoding moeten doen, en dan schijnt snel te moeten zijn.
Wat gaat er nu mis? Wel, als ik een .MKV open in Mediaplayer Classic, dan speelt hij deze vloeiend af en pakt daarbij ongeveer 60% cpu.
Speel ik dezelfde MKV af via mn PS3, dan schiet mn CPU direct naar 98-100% procent, waardoor de film na een paar seconden begint te stotteren.
Ik heb de meest voor hand liggende settings al geprobeerd, zo heb ik de playback in PMS teruggeschroefd naar 'medium quality' (wat zelfs wireless nog zou moeten lukken, terwijl ik wired cat5e heb) en de max bandwith naar 50Mbs gezet.
Aangezien ik de CPU constant op 100% zie stuiteren, neem ik aan dat het probleem daar ontstaat (en dus niet netwerkinstellingen oid).
Herkent iemand van jullie dit probleem, of ziet iemand nog mogelijkheden die ik over het hoofd heb gezien..?
Wellicht overbodig om toe te voegen, maar een 1080p VOB kan ik wél probleem afspelen.
Verwijderd
Bovenstaande uit de handleiding van Ceje.[b][message=31262779,noline]Benodigde programma's :
1) PMS ( mijn voorkeur versie 0.99 )
2) K-lite MEGA codecpack full versie 4.4.2
3) Avisynth 2.5.7
4) VLC 0.9.6. Zorg wel dat je het EXE.bestand (vnunet) download en niet de ZIP, want dan gaat het niet werken. (met dank aan Jaspov)
5) Java 6 update 11
Misschien hele domme vraag, maar wat is precies de rol van VLC in deze opstelling?
Kun je daar lokaal mee afspelen, of heeft het ook nog een functie in PMS?
Ik heb het namelijk ook geinstalleerd, en heb de player al even uitgeprobeerd, maar doet het ook nog iets met streamen...?
PMS transcode de videostream binnen in die mkv container naar een voor de Playstation begrijpbaar formaat. Je pc kan dmv al die codecs die videostream wel gewoon in een keer decoden. Daarom zie je het verschil in CPU verbruik.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
No offense, maar wat er 'mis' gaat, is dat je CPU totaal ongeschikt is voor real-time transcoden.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:29:
Maar goed, ik hoop dat er een aantal 'experts' op dit draadje zitten die enige ervaring hebben met PMS.
Ik krijg het namelijk maar niet voor elkaar om een .MKV vloeiend naar mn PS3 te streamen.
Thuis heb ik de volgende opstelling :
- P4 2.8GHz dualcore
...
Wat gaat er nu mis? Wel, als ik een .MKV open in Mediaplayer Classic, dan speelt hij deze vloeiend af en pakt daarbij ongeveer 60% cpu.
Speel ik dezelfde MKV af via mn PS3, dan schiet mn CPU direct naar 98-100% procent, waardoor de film na een paar seconden begint te stotteren.
Dus, koop gewoon een Q6600 quadcore-tje; die dingen heb je voor onder de 150 euro; dan zal het gewoon gaan werken.
Verwijderd
Lijkt me inderdaad een CPU probleem.....98-100% is te veel.
Je zou eerst nog even kunnen proberen je CCCP te vervangen door K-lite Megapack laatste versie. Met CCCP kan ik niet alles afspelen, met K-lite wel. Ook kan je nog even een 2 speaker setup uitproberen.
Wat de functie van VLC, buiten het lokaal afspelen, is, weet ik ook niet....misschien kan het ook zonder, maar in de setup wordt er wel om gevraagd.
Ik gebruik nog steeds versie 0.99, omdat ik daar de beste resultaten mee bereik. Met een E 6850 speel ik in deze setup alles, incl. 1080p materiaal, vloeiend af. Alleen de 'birdscene"in Planet Earth is een probleem.
Succes.
Een q6600 is natuurlijk prachtig maar overkill voor pms, daarbij kost de 95watt versie eerder 170 euro. Ik heb recent een servertje in elkaar gezet voor pms en die draait prima :albatross schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 07:34:
[...]Dus, koop gewoon een Q6600 quadcore-tje; die dingen heb je voor onder de 150 euro; dan zal het gewoon gaan werken.
- asus m3n78
- 2gb dd2-800
- Amd x2-5000ee
- Lc-power pro 910b kast met voeding
Kosten 165 euro en dat is nog minder dan alleen een q6600 cpu. Een disk had ik nog liggen anders moet je die er nog even bijtellen. Het kan nog goedkoper : 1gb ipv 2, een asrock alivenf6 ipv de asus m3n78 en je bent nog eens zo 25-30 euro minder kwijt. Die lc-power kast is overigens geweldig afgewerkt, en heeft een 420watt voeding met 2xsata en 12cm fan en dat voor 36,50 euro.
[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 17-01-2009 07:57 ]
Ik heb een E6600 en kan die scene wel compleet vloeiend afspelen! Heb je geen gbit netwerk Ceje?Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 07:55:
@_madlemon
Ik gebruik nog steeds versie 0.99, omdat ik daar de beste resultaten mee bereik. Met een E 6850 speel ik in deze setup alles, incl. 1080p materiaal, vloeiend af. Alleen de 'birdscene"in Planet Earth is een probleem.
Succes.
Ik gebruik trouwens wel CCCP, en alles werkt
[ Voor 5% gewijzigd door Vince22 op 17-01-2009 10:09 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Niet dat je een Q6600 per se nodig hebt, maar als ie gaat upgraden, dacht ik zo, dan kan ie net zo goed voor een instap-modelletje quad-core gaan. En dan kom je toch al gauw uit op een Q6600 (of Q9450, of iets dat in de buurt zit).HaseMike schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 07:57:
[...]
Een q6600 is natuurlijk prachtig maar overkill voor pms, daarbij kost de 95watt versie eerder 170 euro. Ik heb recent een servertje in elkaar gezet voor pms en die draait prima :
Verwijderd
Kort samengevat is mijn probleem dus echt een CPU probleem? Ik zal jullie suggesties in overweging nemen, misschien dat ik nog wel een nieuwe CPU koop.
Ondertussen is voor mij nu dan de beste optie tóch mvk2vob te gebruiken (toch?) om de stress van het transcoden er af te halen.
Zo heb ik Wall-E 1080p ook ge-VOB'ed en die doet het prima!
Ligt aan het type mkv (codec, bitrate, resolutie); en aan de decoder (!); maar een 'gemiddeld' 1080p mkv-tje zit hier op zo'n 3-7%. Een 720p mkv registeert zelfs nauwelijks.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:40:
Oh en nog een interessevraagje, als jullie een .MKV afspelen op je pc, op hoeveel CPU zitten jullie dan ongeveer?
Ik zit dus rond de 60%.
Verwijderd
Verwijderd
Kun je aangeven welke codecs je gebruikt, en op welke manier je afspeelt? (avisynth, mencoder, tsmuxer)Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:49:
ik heb een probleem bij elk video bestand die ik open in pms zegt ie data zijn beschadigd.wie kan mij helpen?
Verwijderd
Wow dat is een groot verschil zeg! En jij had quadcore?albatross schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:50:
[...]
Ligt aan het type mkv (codec, bitrate, resolutie); en aan de decoder (!); maar een 'gemiddeld' 1080p mkv-tje zit hier op zo'n 3-7%. Een 720p mkv registeert zelfs nauwelijks.
Ik geloof dat zelfs een 720p nog iets van 50% pakt bij mij.. is mijn processor dan echt zo beroerd, of zou er toch iets anders mis zijn met mijn configuratie? Eigenlijk ging ik er vanuit dat een dualcore 2.8Ghz toch wel een 720p filmpje zou moeten kunnen decoden
Ik had nog even wat rondgelezen over de Q6600, en die optie ziet er inderdaad aantrekkelijk uit. Nu ben ik zelf niet zo heel erg thuis in het upgraden van CPU (heb vroeger wel pc's in elkaar gesleuteld), maar kan je een dualcore 'zomaar' vervangen door een quadcore, of heb ik dan ook een ander moederbord nodig?
Verwijderd
Hmm, kun je de films wel gewoon afspelen op je pc?Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:12:
ik heb k lite codec en ik klik de vob files die weergegeven worden
[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 17-01-2009 13:24 ]
And I'm the only one and I walk alone.
720p zou eigenlijk wel moeten gaan, ja; maar je hebt natuurlijk niet een E6600 coreduo, maar een dualcore P4. Heb ik ooit ook gehad (550); en das een prima ding, maar voor encoden/transcoden schiet ie gewoon zwaar te kort.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:18:
[...]
Wow dat is een groot verschil zeg! En jij had quadcore?
Ik geloof dat zelfs een 720p nog iets van 50% pakt bij mij.. is mijn processor dan echt zo beroerd, of zou er toch iets anders mis zijn met mijn configuratie? Eigenlijk ging ik er vanuit dat een dualcore 2.8Ghz toch wel een 720p filmpje zou moeten kunnen decoden
Weet niet wat voor moederbordje je hebt, maar ga er maar gevoeglijk vanuit dat die Q6600 er niet op past; is weliswaar ook een socket 775 (als jouw P4 tenminste ook een 775 socket heeft, en niet een socet 478, bijvoorbeeld), maar andere VRM en zo. Niets belet je echter, dunkt me zo, om eens op de site van je mobo fabrikant te kijken of ie niet toch ondersteund wordt op jouw bord.Ik had nog even wat rondgelezen over de Q6600, en die optie ziet er inderdaad aantrekkelijk uit. Nu ben ik zelf niet zo heel erg thuis in het upgraden van CPU (heb vroeger wel pc's in elkaar gesleuteld), maar kan je een dualcore 'zomaar' vervangen door een quadcore, of heb ik dan ook een ander moederbord nodig?
Om mezelf even te quoten... ik heb in een recordtijd van 5 dagen de boxset binnengekregen, waarvoor hulde natuurlijk. Alleen het is wel een versie zonder Nederlandse subtitles. Nu vind ik het op zich nog helemaal geen ramp, maargoed, diegenen die deze boxset er speciaal voor wilden bestellen die weten het nu dus.scorpie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:18:
offtopic:
free record shop
vs.
play.com
Allebei Dutch subs (eerst op Play.com alleen English subs). Net besteld dus
Ontopic: Geen idee, is het teveel moeite om het bestand van te voren te remuxen met mkv2vob of GoTsent ?
Verwijderd
De birdscene van de bluerayrip of dvd?Vince22 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:08:
[...]
Ik heb een E6600 en kan die scene wel compleet vloeiend afspelen! Heb je geen gbit netwerk Ceje?
Ik gebruik trouwens wel CCCP, en alles werkt
Zou heel goed kunnen hoor...bij de een werkt het blijkbaar zus,bij de ander zo. Ik merk dat niet al mijn files met CCCP probleemloos kan afspelen. Met K-lite wel. Vandaar mijn voorkeur.
Verwijderd
Oke txs voor de info.
Ik heb met Gspot bekeken wat de codec is:
codec: dvsd
name: DVC/DV Video
conainer: DV Type 2 AVI
Deze kan de (blijkbaar)PS3 niet afspelen, naar welke codec zou ik deze kunnen converteren zodat de PS3 ze wel kan lezen en wat belangrijk is, wat ervoor zorgt dat ik ze ook nog makelijk kan bewerken?
Bedankt voor de hulp zover.
...tot vorige week. Ineens duurt het bijna een volle minuut voor de PS3 begint met het bestand af te spelen, en blijft de film om de 10 seconden een drietal seconden hangen. Thans is er niets gewijzigd aan pc of PS3. Met andere mediaservers (PS3 Mediaserver, Twonky) had ik hetzelfde probleem.
Ik heb dan m'n pc geformatteerd, cleane vista32 er op en opnieuw geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde resultaat: de PS3 ziet al m'n gedeelde bestanden, maar pas na een minuut begint het afspelen en om de 10 seconden blijft het beeld een drietal seconden hangen.
Ik heb geen idee waar ik het probleem moet zoeken, aangezien het meer dan een jaar gewoon gewerkt heeft.
Ter info: ik ben bij Telenet (Belgie), en mijn pc hangt via een wireless accesspoint en een switch (dus geen router of hardware firewall) aan de modem. De PS3 hangt wired rechtstreeks aan de modem. Alle films zijn gewoon XViD met mp3 of ac3 geluid. Het probleem doet zich voor bij .divx, gewone .avi en .wmv-bestanden.
Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Ge0force op 17-01-2009 23:07 ]
Planet Earth.s01e01.from.pole.to.pole.1080p.ps3.mpg, geen idee of dat de DVD of Bluray rip is, lijkt me de blu-ray, correct me if i'm wrong.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:04:
[...]
De birdscene van de bluerayrip of dvd?
Zou heel goed kunnen hoor...bij de een werkt het blijkbaar zus,bij de ander zo. Ik merk dat niet al mijn files met CCCP probleemloos kan afspelen. Met K-lite wel. Vandaar mijn voorkeur.
Nee, die Panasonic DV codec gaat je PS3 niet afspelen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:50:
Ik heb met Gspot bekeken wat de codec is:
codec: dvsd
name: DVC/DV Video
conainer: DV Type 2 AVI
Deze kan de (blijkbaar)PS3 niet afspelen,
Zie start-post.naar welke codec zou ik deze kunnen converteren zodat de PS3 ze wel kan lezen...
Verwijderd
Ik ben er vervolgens ingedoken, maar moet eerlijk bekennen dat het mij ook niet lukt. Ik heb de uitgebreide handleiding van Ceje gebruikt. Alles installeren ging nog goed, maar als ik PS3 Media Server start gaat het mis.
Er zou moeten staan: It's ready, you should see the server appears on the XMB
Maar dit staat er onder tabblad Traces: [main] TRACE 10:53:43.169 Starting Java PS3 Media Server v1.02.1
De status staat ook op Contacting PS3...
En op de Playstation is PS3 Media Server ook niet zichtbaar.
Wil graag verder, maar zit een beetje vast. Zal waarschijnlijk maar een kleine instelling zijn, maar kom er gewoon niet uit
Laptop draait op Vista
Draadloos-N netwerk
D-Link Dir-655
Hoop dat iemand mij de goede weg op ken helpen, want zit vast en wil het graag voor me broertje maken.
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:16:
Mijn broertje heeft een playstation drie. Hij heeft al vanalles geprobeerd maar het lukte hem niet op via zijn laptop films af te spelen op de playstation. Heeft Nero en Tversy gebruikt.
Ik ben er vervolgens ingedoken, maar moet eerlijk bekennen dat het mij ook niet lukt. Ik heb de uitgebreide handleiding van Ceje gebruikt. Alles installeren ging nog goed, maar als ik PS3 Media Server start gaat het mis.
Maar dit staat er onder tabblad Traces: [main] TRACE 10:53:43.169 Starting Java PS3 Media Server v1.02.1
Wil graag verder, maar zit een beetje vast. Zal waarschijnlijk maar een kleine instelling zijn, maar kom er gewoon niet uitHeb LAN en WiFi geprobeerd, maar beiden niks.
Laptop draait op Vista
Draadloos-N netwerk
D-Link Dir-655
Hoop dat iemand mij de goede weg op ken helpen, want zit vast en wil het graag voor me broertje maken.
Ben zelf ook in het bezit van een dir-655 en bij mij was het opgelost door even het ip van me mediaserver vast te zetten in windows en deze in te geven bij pmsVerwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:16:
Wil graag verder, maar zit een beetje vast. Zal waarschijnlijk maar een kleine instelling zijn, maar kom er gewoon niet uitHeb LAN en WiFi geprobeerd, maar beiden niks.
Laptop draait op Vista
Draadloos-N netwerk
D-Link Dir-655
[ Voor 0% gewijzigd door Pieler op 18-01-2009 22:03 . Reden: fout nummertje ]
Verwijderd
Met Nero en Tversy had hij inderdaad wel een verbinding. Via Wifi. Dit was toen nog wel met een ander modem. Toen hadden we nog InternetPlusBellen van KPN. Nu hebben we OnsBrabantNet met de D-link Dir-655.Pieler schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:09:
[...]
Ben zelf ook in het bezit van een dir-655 en bij mij was het opgelost door even het ip van me mediaserver vast te zetten in windows en deze in te geven bij pms
Ik heb er daarom ook een cross utp kabel eraan gehangen. Eset Nod 32 virusscanner compleet uitgeschakeld en ook de Windows Vista firewall. Maar PS3 Media Server krijgt de PS3 niet gevonden. In Dos laat hij ook geen Lan verbinding zien met de PS3 (ipconfig).
In de setup van de router heb ik poort 5001 opgezet voor het ip-adres van de PS3 (port-forwarding). Dit helpt echter ook niet.
Wat bedoel jij met het vastzetten van de ip van de PS3 met PMS?
Verwijderd
Ik gebruik PS3 Media Server op een pc met Vista, een P4 HT 3.0 met 4GB DDR2 geheugen, mijn pc is verbonden via wireless en mijn PS3 bekabeld. Nu is het zo dat muziek goed afspeeld, echter mijn films (gewone ISO of Video_TS) stotteren behoorlijk. Nu lijkt mijn pc het transcoden wel af te kunnen. Mijn CPU 40%, mijn geheugen op 1.39 GB en mijn netwerk tussen de 25% en 50%. Dat zou eigenlijk geen problemen moeten geven en toch blijven de films stotteren. Ik heb er meerdere geprobeerd.
Nu heb ik ook TVersity geprobeerd. Hierbij lijken de films wel soepel te lopen (heb er nog niet 1 helemaal gekeken) Maar hierbij moet ik elke file in de VIDEO_TS map apart aan te zetten. Ook krijg ik de ondertiteling niet voor mekaar bij TVersity. PS ondertiteling is volgens mij ingebakken in de VIDEO_TS.
Hebben jullie hier ervaringen mee???
Alvast bedankt
Groeten Daniel
Het feit dat je PC draadloos is verbonden zal het stotteren hoogst waarschijnlijk veroorzaken. Als je deze ook aan de kabel hangt gaat je stream helemaal over de kabel.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:45:
Ik heb een probleempje met PS3 Media Server.
Ik gebruik PS3 Media Server op een pc met Vista, een P4 HT 3.0 met 4GB DDR2 geheugen, mijn pc is verbonden via wireless en mijn PS3 bekabeld. Nu is het zo dat muziek goed afspeeld, echter mijn films (gewone ISO of Video_TS) stotteren behoorlijk. Nu lijkt mijn pc het transcoden wel af te kunnen. Mijn CPU 40%, mijn geheugen op 1.39 GB en mijn netwerk tussen de 25% en 50%. Dat zou eigenlijk geen problemen moeten geven en toch blijven de films stotteren. Ik heb er meerdere geprobeerd.
Nu heb ik ook TVersity geprobeerd. Hierbij lijken de films wel soepel te lopen (heb er nog niet 1 helemaal gekeken) Maar hierbij moet ik elke file in de VIDEO_TS map apart aan te zetten. Ook krijg ik de ondertiteling niet voor mekaar bij TVersity. PS ondertiteling is volgens mij ingebakken in de VIDEO_TS.
Hebben jullie hier ervaringen mee???
Alvast bedankt
Groeten Daniel
Wat betreft ondertiteling met dvdbestanden. Mijn ervaring is dat iso bestanden beter werken dan losse mapjes met vobs erin, je zou dus kunnen proberen er een iso van te maken. Dan moet je natuurlijk onder transcoded kijken en dan kun je als het goed is de opties kiezen (dd2.0/dd5.1/nlsubs/ensubs etc).
Verwijderd
Inderdaad is het draadloos een bottleneck alleen bij Tversity loopt het een stuk lekkerder als bij PS3 media server. De transcoded "map" zie ik wel bij PS3 Media Server maar niet als ik Tversity gebruik. Of zit dat bij Tversity anders? Of heb ik dan Tversity verkeerd ingesteld?Unneoetech schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:17:
[...]
Het feit dat je PC draadloos is verbonden zal het stotteren hoogst waarschijnlijk veroorzaken. Als je deze ook aan de kabel hangt gaat je stream helemaal over de kabel.
Wat betreft ondertiteling met dvdbestanden. Mijn ervaring is dat iso bestanden beter werken dan losse mapjes met vobs erin, je zou dus kunnen proberen er een iso van te maken. Dan moet je natuurlijk onder transcoded kijken en dan kun je als het goed is de opties kiezen (dd2.0/dd5.1/nlsubs/ensubs etc).
Erg mooi die (alpha) multicore mencoder, goed dat alles nog wordt doorontwikkeld.Hello there
Some fresh news from the development front, as there's a new version out there! Two interesting things: First, Windows users who owns multicores processors will be pleased to know that, this version includes a custom build of mencoder optimized for multicores and H264 content, based on the great work of the ffmpeg team. Benefits ? recent CPUs are now fully used, rather than the usual 60, 65% usage with the default mencoder build (that means a 30% performance gain on mine for example), so you can almost ditch your CoreAVC / AviSynth installs... Be careful though, this is somewhat very young, so you can disable it if any problems arise...
The another thing is that, we have a new forumYou can join here... feel free to participate !
PS3 Media Server v1.03 for Windows/Linux/OSX
Here's the changelog:
- Changes / Features
Customize encoding parameters (along with default ones) for any given container/codec/property combination (purpose: A/V sync, playback issues, and tweaking for advanced users)
Ability to select networking interface
OSX 10.4 Tiger support (Intel only)
Settings reorganization
M4V now streamed by default, you have to enter the #Transcoded# folder to force the transcode (like AVI files)
WMA now transcoded by default
Italian localization
WINDOWS ONLY: Use (only with 720p/1080p H264 content) an experimental mencoder build for multicores
New OSX icon (thanks to Jakob Karlsson)
Added a "Skip/Force transcode extensions" option added if default settings don't suit you
Possibility to only remux AC3 audio tracks and not reencoded them
- Fixes
Default platform charset issue
Transcode buffer optimization on Windows
Application crash on Windows when too many widechars filenames were parsed
Audio tracks sorted by track number (if present) in media library
Better filenames/subtitles management (m2ts/ts/dvr-ms issues, comas, widechars, etc.)
External subtitles not always loaded, again
DVD images are listed in the media library
Fixed RSS parsing for Youtube and maybe other feeds
AviSynth / VideoLAN not always detected on Vista 64bits
Unavailable engines exclusion on OSX/Linux
Fixed console mode on Linux
Verwijderd
Ik heb op me PC veel .iso films(DVD5) staan. Die wil ik graag op me PS3 bekijken, omdat ik op me kamer geen DvD speler heb. Op dit moment brand ik die films op een DVD. Maar ik wil het liefst gewoon die .iso op me Ps3 zetten en dan gelijk afspelen. En dan wil ik het liefst dat me PC uit blijft, want die gaat savonds altijd uit bij ons in huis
Weet iemand een oplossing voor mijn behoefte..??
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik heb een vraagje omtrent de mogelijkheden van de ps3 wat streamen betreft.
Mijn losse mediastreamer is gesneuveld en ik ben opzoek naar een vervanger, ik heb al begrepen dat de ps3 ook van je netwerk af kan streamen, maar wat me nu niet geheel duidelijk is of de ps3 het volgende nu wel of niet kan (met stream/media stoftware):
- ISO files behandelen zoals een losse DVD/Blueray en normaal afspelen via je netwerk.
- Afspelen van VOB files welke in de video_ts map staan (met menu etc) zoals een echte DVD
- het afspelen van oa mkv bestanden
Als server heb ik een machine staan (dual 2.4 xeon) waarop Linux draait (ubuntu), hierop moet dan ook de stream server software worden geïnstalleerd.
Of de ps3 dit nu kan of niet is bepalend of ik de ps3 wel of niet ga aanschaffen, hij moet namelijk mijn streamer volledig kunnen vervangen.... (een losse streamer en ps3 aanschaffen is me te duur)
Wie kan me vertellen of dit kan en met welke software dit gaat?
C:\>tracert 94.224.xx.xxx
Traceren van de route naar 94-224-xx-xxx.access.telenet.be [94.224.xx.xxx]
via maximaal 30 hops:
1 12 ms 7 ms 9 ms dD5E0FAE1.access.telenet.be [213.224.xx.xxx]
2 10 ms 14 ms 8 ms dD5E0FAE1.access.telenet.be [213.224.xx.xxx]
3 21 ms 15 ms 14 ms 94-224-xx-xxx.access.telenet.be [94.224.xx.xxx]
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?
Heb je gewoon een switch aangesloten op de telenet modem? zoja dan deelt de modem aan elk apparaat op de switch gewoon externe* ip adressen uit...[b][message=31375811,noline]Ge0force schreef op dinsdag 20 januari 2009 @
....Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?
Je moet dus Modem(telenet) ----> Router(meestal met switch geïntegreerd) ----->switch(optioneel)---- pc,ps3
*Als ik me niet vergist kan een telenet modem er 2-4 uitdelen al naargelang het abonnement...
Verwijderd
Nee uit de intro(openingspost) kan ik niet de info halen die ik nodig heb, vandaar de vraag.....Blindfold schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:43:
Aan de beide heren hierboven. Als jullie de openingspost van dit topic lezen, dan zouden jullie meeste vragen denk ik wel beantwoord worden (en dan heeft scorpie ook niet voor niets zo z'n best gedaan).
er staat niet vermeld:
- automount van ISO files (dus klik op iso file en direct afspelen...)
- speelt ie mkv files af....
- vob files wel alleen niet vermeld of menu etc werkt....
Current features
Ready to launch and play. No codec packs to install. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing. All your folders are directly browsed by the PS3, there's an automatic refresh also.
Real-time video transcoding via MEncoder, tsMuxer or Avisynth
DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
OGG/FLAC/MPC/APE audio transcoding
Thumbnail generation for Videos
You can choose with a virtual folder system your audio/subtitle language on the PS3!
All formats PS3 natively supports: MP3/WMA, JPG/PNG/GIF/TIFF, and all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG) the ps3 is willing to play
ZIP/RAR files as browsable folders for pictures/audio files
Preliminary support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb
Preliminary Internet TV / Web Radio support with VLC, MEncoder or MPlayer
Windows Only:
Lossless 5.1 PCM transcoding with DTS movies
Klopt, PS3 en PC hebben elk een eigen externe IP maar hangen wél aan dezelfde switch.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:28:
[...]
Nee uit de intro(openingspost) kan ik niet de info halen die ik nodig heb, vandaar de vraag.....
er staat niet vermeld:
Sinds vorige week besluit die switch ineens om alle verkeer via internet te sturen, ik snap niet waarom...
Iso bestanden zijn niet klik en play. Je moet eerst nog de correcte titel kiezen die hij af moet spelen. Dit beantwoord wellicht meteen je Vob vraag.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:28:
[...]
Nee uit de intro(openingspost) kan ik niet de info halen die ik nodig heb, vandaar de vraag.....
er staat niet vermeld:
De PS3 kan alleen losse VOB bestanden afspelen, zonder subs, menu oid.
Gelukkig kan je wel de hele film in één keer afspelen met behulp van PMS (Playstation Mediaserver)
PMS leest danwel een VIDEO_TS map, danwel een ISO bestand met daarin een VIDEO_TS map. Hij kijkt dan zelf naar alle VOB bestanden en geeft aan hoeveel titels er op de DVD staan (bijv. Title 1 - Title12) Dit zijn dan bijv. de trailers, de hoofdfilm, de bloopers etc. Je kiest zelf welke titel je af wilt spelen (Je kunt in een apart menu de gewenste combinatie van audio/subs kiezen) en dan krijg je de film te zien.
Geen DVD menu's dus.
MKV bestanden speelt hij niet native af. Je zult deze moeten remuxen naar bijv. m2ts, of anders met PMS moeten transcoden tijdens het afspelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Blindfold op 20-01-2009 16:04 ]
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Verwijderd
Thuis zijn er twee computers en een laptop aangesloten op een draadloos N/netwerk. De PS3 eerst ook, maar het programma PS3 Media Server kon de PS3 niet vinden. Ik dacht er daarom aan de laptop en PS3 rechtstreeks via een UTP/crosskabel met elkaar te verbinden. Hieronder zijn de stappen die ik hem genomen:
1. Op de laptop de draadloze verbinding uitgeschakeld.
2. UTP-crosskabel tussen laptop en PS3 gedaan (allebei de lampjes knipperen bij de poorten)
3. Handmatig een internetverbinding instellen via de PS3.
4.Ip adres 169.254.30.90
subnetmasker 255.255.0.0
standaardrouter 192.168.0.1
primaire dns 192.168.0.1
secundaire dns 0.0.0.0
Ik moet in de PS3 de eerste vier gegevens invoeren voordat ik het geheel kan bevestigen. Standaardrouter en primaire dns weet ik niet wat ik in moet vullen. Heb nu het adres van mijn router opgegeven. Maar dit heeft er op zich niks mee te maken, omdat ik nu een verbinding aan het maken ben tussen de laptop en PS3.
5. Daarna moet ik MTU instellen, maar dit weet ik niet dus zet ik het op automatisch.
6. Proxyserver, niet gebruiken.
7. UPnP, inschakelen
8.Als ik daarna de verbinding doe testen krijg ik de volgende foutmelding.
1
2
3
4
5
6
| IP-adres ophalen: Geslaagd Internetverbinding:Mislukt Playstation Network: - UPnP: - NAT-type: - Er is een fout opgetreden tijdens communicatie met de server. Dit is een DNS-fout. (80710102) |
9. Vervolgens ben ik op de laptop in DOS de playstation gaan pingen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Pingen naar 169.254.30.90 met 32 bytes aan gegevens: Antwoord van 169.254.30.90: bytes=32 tijd<1 ms TTL=255 Antwoord van 169.254.30.90: bytes=32 tijd<1 ms TTL=255 Antwoord van 169.254.30.90: bytes=32 tijd<1 ms TTL=255 Antwoord van 169.254.30.90: bytes=32 tijd<1 ms TTL=255 Ping-statistieken voor 169.254.30.90: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies). De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms |
10. PS3 Media Server opgestart, maar deze vind de PS3 verder niet.
Mijn vraag is dus: Wat doe ik verkeerd?
PS; Firewall en Virusscanner uitgezet.
Pak er eentje in de 192.168.0.x range (en je laptop dan ook natuurlijk).
Verder vind ik het vreemd dat het draadloos niet wil werken. Heb je toen misschien een verkeerde gateway ingevuld?
edit: Wat ik me nu afvraag he....
Je oude situatie.. Je hebt een router staan, en alles aangesloten (draadloos danwel bedraad), ze krijgen allemaal netjes een ip adres van je router of heb je toen static ip adressen gebruikt? Als je bij je PS3 dan bij gateway en dns het ip adres van je router invoert, zou alles gewoon moeten werken. Eventueel kun je ook nog de PS3 (zijn ip adres) invoeren in de dmz van je router, zo voorkom je problemen met online multiplayer games.
[ Voor 59% gewijzigd door scorpie op 20-01-2009 20:39 ]
Begin eerst eens, zou ik zeggen, met de correcte benamingen:Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:06:
3. Handmatig een internetverbinding instellen via de PS3.
4.Ip adres 169.254.30.90
subnetmasker 255.255.0.0
standaardrouter 192.168.0.1
primaire dns 192.168.0.1
secundaire dns 0.0.0.0
Mijn vraag is dus: Wat doe ik verkeerd?
Ip address 169.254.30.90
subnetmask 255.255.0.0
default gateway 192.168.0.1
Vervolgens, kijk hier eens voor je "169.254" adres:
http://ask-leo.com/why_ca..._169254xx_ip_address.html
Ga dus eerst je netwerk maar eens fixen. En dat default gateway adres heeft uiteraard niets te maken met je "169.254" adres (wat sowieso al op een fout duidt).
[ Voor 4% gewijzigd door albatross op 20-01-2009 20:49 ]
Alle 'remuxers' converten alles in DD5.1 ~640kbps, maar als de DTS gewoon prima gestreamed kan worden dan scheelt dat ook weer tijd in converteren.
Ik gebruik niet de transcoding opties van bijv. Tversity aangezien ik gewoon een film oid wil kijken als ik op play druk, en niet eerst 12 uur wil wachten

edit: ik vind net dat de ps3 dus maar tot 640kbps audio kan streamen, jammer. Maar kan je bijv. wel het bestand kopieren naar de ps3 hdd en dan afspelen met DTS?
edit2: bedankt albatross voor de vlugge response

edit3: (
[ Voor 45% gewijzigd door kevz op 21-01-2009 11:25 ]
DTS(-MA) audio kan niet 'sec' gestreamed worden. Je kunt het de PS3 Media Server om laten zetten naar LPCM, echter (als je daar de versterker voor hebt). Je zou in dat kader ook eens mijn post daarover kunnen lezen:kevz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 03:43:
Deze vraag is misschien al is langs gekomen, maar kan een DTS audio track niet gestreamed worden?
Alle 'remuxers' converten alles in DD5.1 ~640kbps, maar als de DTS gewoon prima gestreamed kan worden dan scheelt dat ook weer tijd in converteren.
Ik gebruik niet de transcoding opties van bijv. Tversity aangezien ik gewoon een film oid wil kijken als ik op play druk, en niet eerst 12 uur wil wachtenWat ik wel geprobeerd heb is MKV2VOB en GOTSend. Op zich werken beiden programma's vrij goed alleen ik zit constant met een Dolby geluid's spoor. Het klinkt niet slecht ofzo hoor ik heb niks tegen Dolby Digital, maar DTS is tenslotte 'full bitrate' en belangrijker vind ik de kwaliteit loss aangezien het toch geconverteerd word naar een lagere bitrate.
edit: ik vind net dat de ps3 dus maar tot 640kbps audio kan streamen, jammer. Maar kan je bijv. wel het bestand kopieren naar de ps3 hdd en dan afspelen met DTS?
albatross in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Inderdaad, je Optical uitgang ondersteunt alleen maar 2-kanaals LPCM.kevz schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 03:43:
edit2: bedankt albatross voor de vlugge responsehet is voor mij meer de gewone dts 1.5mb audio track, geen HD oid, heb namelijk geen hdmi receiver dus het is digitaal optisch uit. de link die je gaf is een aardig verhaal. wat het makkelijkste is volgens mij is hopen dat mkv2vob ondersteuning krijgt in converteren naar lpcm ipv dolby, zodat ik gewoon met 1 druk op de convert knop een video file kan kijken na pak en beet 10 minuten... maar ja, dan is het als nog afwachten of zo'n functie ooit in dat programma verschijnt
ik zal nu iig ps3 media server proberen ipv tversity, thanks
edit3: () ik lees dus dat lpcm 5.1 bij lange na niet over digital optical out kan, en met 2.0 neem ik geen genoegen
. als laatste optie zit ik te denken om een mkv om te zetten naar vob (of een ander compitabel formaat voor de ps3) maar dan de dts te houden, zou ik dan de file kunnen kopieren naar de ps3 hdd? op die manier is er geen streaming nodig wat dus het probleem met dts is. of is dit onmogelijk gemaakt door sony oid?
Of het zin heeft bestanden naar de PS3 te kopieren? M.i. niet zo, maar daar zullen de meningen wel over verschillen. Ik heb zelf de 40G variant (meer ook niet nodig). Zet daar 1 heftig Blu-Ray m2ts-je op, en je disk staat vol. Nou, twee dan misschien.
LPCM is de 'bypass', zeg maar, voor de onverbiddelijke 640Kbps limiet tijdens streamen, maar daar zul je uiteindelijk toch een HDMI 1.3a versterker voor nodig hebben die ook multi-channel LPCM kan decoderen vanaf HDMI. Ik denk namelijk dat we erg lang kunnen gaan wachten totdat Sony ooit DTS varianten laat streamen (lees: waarschijnlijk nooit).
I.p.v. kopieren naar je PS3, kun je dan denk ik beter BDAV/AVCHD discs branden. Koop je gewoon 1 of 2 Blu-Ray rewriteables (BD25), en kun je vervolgens alles tot in TrueHD/DTS-MA gaan beluisteren.
Dit kan op DVD-DL ook. Okay, heb je er wel 2 van nodig voor een beetje leuke kwaliteit, maar dan ben je voor drie en een halve Euro klaaralbatross schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:55:
[...]
I.p.v. kopieren naar je PS3, kun je dan denk ik beter BDAV/AVCHD discs branden. Koop je gewoon 1 of 2 Blu-Ray rewriteables (BD25), en kun je vervolgens alles tot in TrueHD/DTS-MA gaan beluisteren.
Nickname does not reflect reality
Ik heb een film, h264 ac3 1080p 5.1 .MPG die ik aan mijn library heb toegevoegd. Alleen op m'n PS3 kan hij het hele bestand niet vinden. Het schijnt speciaal voor de PS3 gecodeerd te zijn maar ik kan het dus niet afspelen. Wat doe ik fout?

Wow ik ben dom, ik zat in het Foto XMB tabblad..
[ Voor 7% gewijzigd door nudie op 21-01-2009 19:18 ]
Verwijderd
Ik heb nu een kabel van me PC naar me PS3 aangesloten(Met die netwerkkabel die je bij je PS3 kreeg), maar kan ik die media server dan niet via die netwerk kabel doen, zodat hij niet stottert..?
Ohja, en kan je ook bestanden van je PC naar je PS3 sturen met die kabel??
Alles streamt perfect (mkv, avi, h264) behalve de iso-avchd. Als ik dezelfde iso-avchd op een dvd brand speelt de ps3 deze perfect af.
Ik heb ergens gelezen dat je de iso eerst moet mounten, probleem is echter dat het me niet lukt deze iso's (ik gebruik hiervoor daemon). Daemon pakt ze wel maar de virtuele speler in windows geeft aan dat de disc corrupt is. Ik heb dit met 4 verschillende iso's geprobeert dus het ligt niet aan een corrupted file oid.
alvast bedankt mensen
Verwijderd
En als je Deamon opnieuw installeert. Bij mij werkt dit wel.....tenminste met vista.keroner schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:56:
Is het mogelijk om met PSM iso's in avchd formaat (of avchd's in iso formaat) te streamen.
Alles streamt perfect (mkv, avi, h264) behalve de iso-avchd. Als ik dezelfde iso-avchd op een dvd brand speelt de ps3 deze perfect af.
Ik heb ergens gelezen dat je de iso eerst moet mounten, probleem is echter dat het me niet lukt deze iso's (ik gebruik hiervoor daemon). Daemon pakt ze wel maar de virtuele speler in windows geeft aan dat de disc corrupt is. Ik heb dit met 4 verschillende iso's geprobeert dus het ligt niet aan een corrupted file oid.
alvast bedankt mensen
Ook al geprobeert (laatste versie van daemon) helaas zonder succes.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:27:
[...]
En als je Deamon opnieuw installeert. Bij mij werkt dit wel.....tenminste met vista.
Blindfold schreef eerder "Iso bestanden zijn niet klik en play. Je moet eerst nog de correcte titel kiezen die hij af moet spelen."
Kan iemad dit nader toelichten, en moeten iso's nu wel of niet gemount worden?
Thanks!
Gee, DivX support, daar zat ik echt op te wachten.... NOT!WizzieJP schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:56:
FYI... update met o.a. Divx 3.11 ondersteuning (bron).
Cheers
Nog geen MKV's geprobeerd, maar normale tv eps gaan prima streamend over WiFi.
Mooi spul!
Verwijderd
Earth 1080p draait nu als een zonnetje, vooral de vogelscene is een lust voor het oog
Die scene vraagt 550 Mbps!
Als je echt wilt genieten van full HD kan ik je een Gb netwerk aanraden!
Verwijderd
Transcoded neem ik aan?Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:43:
Ik heb m'n netwerk omgezet naar 1Gb.
Earth 1080p draait nu als een zonnetje, vooral de vogelscene is een lust voor het oog
Die scene vraagt 550 Mbps!
Als je echt wilt genieten van full HD kan ik je een Gb netwerk aanraden!
Verwijderd
DVD iso's hoef je niet te mounten....die spelen via PMS zo af....tenminste als je in de transcoded folder de juiste titel pakt.keroner schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:37:
[...]
Ook al geprobeert (laatste versie van daemon) helaas zonder succes.
Blindfold schreef eerder "Iso bestanden zijn niet klik en play. Je moet eerst nog de correcte titel kiezen die hij af moet spelen."
Thanks!
De AVCHD-iso mount ik met Deamon en kopieer dan de Stream-file naar een fysieke partitie.
Anders zou je AnyDVD ook nog kunnen proberen...laatste versies hebben HD ondersteuning.
Momenteel kan PMS ISO bestanden met een VIDEO_TS map herkennen als een DVD image. Deze laat hij ook zo zien. Als je er vervolgens op klikt, dan laat hij een lijstje zien met de beschikbare titels.keroner schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:37:
[...]
Thanks!
Je hoeft dus niet te mounten oid. het ISO bestand moet gewoon in een map staan welke beschikbaar is binnen PMS.
Voor zover ik weet is er (nog) geen ondersteuning voor ISO bestanden met een AVCHD indeling.
Je hoeft trouwens niet eens naar de transcoded folder. Als je er gewoon op klikt laat hij al de titels zien. Transcoded folder is wel handig voor als je een audio/ondertitel combinatie wilt afspelen die je niet standaard hebt ingesteld.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:29:
[...]
DVD iso's hoef je niet te mounten....die spelen via PMS zo af....tenminste als je in de transcoded folder de juiste titel pakt.
Je moet wel Vista hebben, of 2.5 UDF drivers op je XP geinstalleerd hebben, anders kan hij de disc niet lezen en heb je een extra progje nodig (zoals inderdaad AnyDVD).Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:29:
[...]
De AVCHD-iso mount ik met Deamon en kopieer dan de Stream-file naar een fysieke partitie.
Anders zou je AnyDVD ook nog kunnen proberen...laatste versies hebben HD ondersteuning.
[ Voor 36% gewijzigd door Blindfold op 22-01-2009 09:57 ]
Zoals al gezegd, AVCHD ISO's worden niet 'direct' ondersteund (zonder mounten, dus). En BDAV al helemaal niet. En je zult inderdaad altijd een titel moeten kiezen; dwz., je zult uit een playlist een keuze moeten maken.keroner schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:37:
[...]
Thanks!
Even toelichten: DVD is een betrekkelijk gemakkelijk formaat; en na jaren van rippen is de structuur ervan genoegzaam bekend in de wereld. Blu-Ray daarentegen is een stuk ingewikkelder. Met zijn mogelijk complexe BD Java menu structuren is het zelfs nog maar de vraag of een progje als BDRebuilder (in de maak) dit ooit echt volledig zal kunnen emuleren.
Ook Blu-Rays hebben playlists, uiteraard (de zogeheten MPLS files), maar die zijn allesbehalve transparant en volledig. Dat wil zeggen, zo is het (zonder menu) vaak helemaal niet duidelijk welke MPLS de 'main feature' bevat (al kun je daar wel een 'educated guess' naar doen, zoals eac3to doet bijv., gebaseerd op HD/SD content, lengte, etc.). En vooral episodic content kan soms zonder de Java support niet achterhaald worden. Zo heb hier de Macross Frontier Blu-Rays, waarbij alle 3 de episodes per disk in 1 grote m2ts zitten. Er is geen aparte playlist voor iedere episode; het is uiteindelijk het Java menu dat bepaalt welk stuk van de file gespeeld moet worden.
Om een lang verhaal kort te maken: je zult hoe dan ook altijd een titel moeten kiezen, zelfs als AVCHD/BDAV ISO's ondersteund zouden gaan worden.
N.B. Voor mounten gebruik ik MagicISO; werkt uitstekend, en je hebt er niet de SPTD driver voor nodig, zoals bij Daemontools en Alcohol 120%.
Dit topic is gesloten.