wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Mail de gewijzigde maar ff, dan zet ik hem wel weer onlinescorpie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:10:
Kan ik hem editten ofzo? Of hoe wil je het commentaar hebben?
edit:
ow, over het algemeen *brrrr* ik op vernederlandste software, maargoed ;p
PS: Ik *brrrr* ook van de vernederlandste software, maar nu hebben we er zelf een vinger in
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ik "brrr" ook van Nederlandse teksten in software, maar het ziet er goed uit wat je deed.Vince22 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:16:
[...]
Mail de gewijzigde maar ff, dan zet ik hem wel weer online
PS: Ik *brrrr* ook van de vernederlandste software, maar nu hebben we er zelf een vinger in
Ik dacht even dat "vervaging" wat raar klinkt voor "blur", maar omdat ik dus nooit Nederlandse software installeer, kan ik ook niet echt zeggen of die term normaliter gebruikt wordt.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
Ik kan wijzigingen in web.config niet saven, ik kan deze file wel deleten.scorpie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:26:
Zie de web.config in de install dir van PMS, dan ergens bij video streams eentje toevoegen.
Heeft iemand dit bestand al geupdate en is hij/zij eventueel bereid deze te delen?
Gebruik vista 64 bit.
Ik kan Tversity niet eens normaal afsluiten
[ Voor 17% gewijzigd door Snippertje op 22-01-2009 22:50 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
@Snippertje: De GUI kun je niet afsluiten? Of de TVersity server? Die server kun je alleen afsluiten dmv de taskmanager voor zover ik weet.
Directories toevoegen moet gewoon via de add source knop ofzo werken. Ik denk dat je de installatie even opnieuw moet doen, want er gaat schijnbaar iets niet helemaal goed
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
De GUI inderdaad. Maar ik heb hem nu al 4x opnieuw geïnstalleerd en hij blijft vreemd doen. Toevoegen gaat dus niet. Ik probeer wel even een andere streamerscorpie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:25:
@Snippertje: De GUI kun je niet afsluiten? Of de TVersity server? Die server kun je alleen afsluiten dmv de taskmanager voor zover ik weet.
Directories toevoegen moet gewoon via de add source knop ofzo werken. Ik denk dat je de installatie even opnieuw moet doen, want er gaat schijnbaar iets niet helemaal goed
Geen mappen selecteren, maar fotos zelf seems to do the trick!
[ Voor 15% gewijzigd door MuSeLive op 23-01-2009 13:56 ]
Verwijderd
Ik ben een NAS gekocht (Linksys NAS200) en daar draait Twonky op. Dat heb ik aangezet op de NAS, en de PS3 vindt de NAS media server ook.
Maar als ik vervolgens ga browsen door de media server, dan vind mijn PS3 alleen MP3 files, maar niet de AVI en MPG die er ook op staan.
Moeten de files in een bepaalfde folder staan? Of hoe kan ik zorgen dat de PS3 mijn videos vind?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 19:50 ]
Door Twonky aan te roepen vanaf het video tabblad, en niet vanaf muziek of foto's of zo.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:48:
Ok, ik snap iets niet, en ik kan het ook niet vinden met google en in dit topic.
Ik ben een NAS gekocht (Linksys NAS200) en daar draait Twonky op. Dat heb ik aangezet op de NAS, en de PS3 vind de NAS media server ook.
Maar als ik vervolgens ga browsen door de media server, dan vind mijn PS3 niks.
Moeten de files in een bepaalfde folder staan? Of hoe kan ik zorgen dat de PS3 mijn videos vind?
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
albatross schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:51:
Door Twonky aan te roepen vanaf het video tabblad, en niet vanaf muziek of foto's of zo.
Tjonge jonge, wat dom van mij.
Thanks in ieder geval!
Dat valt nog wel mee.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
| Wij hebben OnsBrabantNet (glasvezel) Daaraop aangesloten router, D-link Dir-655 (192.168.0.1) - bedraad Computer Moeder (192.168.0.198) - draadloos Computer Ik (192.168.0.199) - draadloos Laptop Broertje (192.168.0.196) - draadloos - PS3 Media Server op geinstalleerd PS3 (192.168.0.190) - draadloos |
Alles werkt goed, behalve het programma PS3 Media Player.Ik heb de uitgebreide handleiding van Ceje gebruikt.
In PS3 Media Player. zou moeten staan:
1
| It's ready, you should see the server appears on the XMB |
1
| [main] TRACE 10:53:43.169 Starting Java PS3 Media Server v1.02.1 |
1
| Contacting PS3... |
==================================================================
Zo was de eigenlijke bedoeling. Maar omdat dit niet werkte wilde ik een utp kabel leggen tussen de laptop en ps3. En dat de PS3 verbinding zou maken met de laptop. Vervolgens moest dan de PS3 dan toegang tot internet krijgen door de draadloze verbinding op de laptop
Ik heb het liefst alles draadloos, omdat je dan niet afhankelijk bent van de laptop,
Verwijderd
Ik ben nu draadloos een film an het streamen. Een mkv bestand. Die transcode buffering status, moet die balk eerst helemaal vol zijn eerdat je een film zonder haperen af kunt spelen?
Ik zou zeggen: lees het topic eens door, dan kom je er gauw genoeg achter dat wireless streamen hopeloos is. Leg toch maar een kabel.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:58:
Jongens ik heb net een nieuwe cersie van PS3 Media Server gedownload en geinstalleerd en nu doet hij het wel gewoonvaag!
Ik ben nu draadloos een film an het streamen. Een mkv bestand. Die transcode buffering status, moet die balk eerst helemaal vol zijn eerdat je een film zonder haperen af kunt spelen?
Verwijderd
Dan is het verstandiger een kabel te leggen tussen de PS3 en laptop. Dan zou ik goed kunnen streamen.
Zou het dan nog wel mogelijk zijn om online te gamen op de PS3? Aangezien je maar 1 verbinding kan kiezen op de PS3. Zou ik namelijk via de kabel verbinding willen maken op de laptop en via de draadloze verbinding op de laptop de ps3 willen verbinden met het internet.
Is dit goed mogelijk?
De keten is zo sterk als de zwakste schakel. En aangezien je hard-line met de PS3 verreweg de snelste verbinding zal zijn, is de zwakste schakel dan (nog steeds) je Internet. Simpel gezegd: je zult er niet slechter vanaf zijn dan nu.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:27:
Ja merk het nu ook. Was het aan het testen. Heb een N-netwerk, maar hd series gaat wel gewoon goed, maar 1080 films is een drama.
Dan is het verstandiger een kabel te leggen tussen de PS3 en laptop. Dan zou ik goed kunnen streamen.
Zou het dan nog wel mogelijk zijn om online te gamen op de PS3? Aangezien je maar 1 verbinding kan kiezen op de PS3. Zou ik namelijk via de kabel verbinding willen maken op de laptop en via de draadloze verbinding op de laptop de ps3 willen verbinden met het internet.
Is dit goed mogelijk?
Of je daarmee kunt gamen? Sure. Althans, dus niet beter of slechter dan je nu al kunt.
Voor games geldt over het algemeen dat alleen het runnen van een gaming server veel vergt van je upload capaciteit. Die loopt immers zo goed als quadratisch op. Dwz, als 2 users connected zijn, moet je 2x een info-pakketje naar beide users sturen; als er 5 connected zijn, dus 5 pakketjes naar alle 5 de users, enz.)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Direct streamen van HD DVD gaat niet (als ISO of zo). Evenmin als het direct streamen van Blu-Rays, overigens. Wat je doorgaans streamt zijn individuele m2ts bestanden, met H264 content. Dat is voor HD DVD niet anders. Dwz, gebruik ook daar, zeg, eac3to, om H264 tracks van de HD DVD te demuxen, en remux die stream (met een gewenste audio track) dan naar een m2ts (of ts). Eac3to zal, waar nodig, multiple parts zelf assembleren naar een single file. De nieuwe (m2)ts is dan vervolgens gewoon streambaar met PMS/Twonky/Tversity.René van Gaalen schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:22:
Nu een combi HD DVD - Blue Ray writer/reader voor in de PC voor een redelijke prijs te koop is vraag ik mij af of het mogelijk is om een HD DVD (heb er een flink aantal van liggen) met naar de PS3 is te streamen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
hier de changelog op dit moment:
v1.04
- Changes / Features
New option to enable video copy on ps3
Spanish localization (thanks to Jose from www.playstationhoy.com), Dutch localization (thanks to VinceNL), German localization (thanks to Jeuki), Russian localization (thanks to Peter Klassen) and Swedish localization (thanks to Dusan Ilic)
RAW images thumbnail support (CR2/CRW/PEF/NEF/ORF/SRF/MRW/DNG/ARW/RAF)
- Fixes
Fixed regression with PicasaWeb images feed
Transcode buffer wasn't fully released after end of video
Fixed bug with shared folders selection on Windows
Updated ffmpeg/mplayer/mencoder builds... slight speedup for singlecore on H264 with mencoder
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Okay, bedankt voor het duidelijke antwoord.albatross schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:47:
[...]
Direct streamen van HD DVD gaat niet (als ISO of zo). Evenmin als het direct streamen van Blu-Rays, overigens. Wat je doorgaans streamt zijn individuele m2ts bestanden, met H264 content. Dat is voor HD DVD niet anders. Dwz, gebruik ook daar, zeg, eac3to, om H264 tracks van de HD DVD te demuxen, en remux die stream (met een gewenste audio track) dan naar een m2ts (of ts). Eac3to zal, waar nodig, multiple parts zelf assembleren naar een single file. De nieuwe (m2)ts is dan vervolgens gewoon streambaar met PMS/Twonky/Tversity.
Verwijderd
Nu heb ik net een UTP Cat6 kabel gehaald, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
Mijn vraag is of het wel goed gaat met streamen als alles gigabit is?
Domme vraag wellicht, maar heeft je laptop wel een gigabit netwerk kaartje? Anders schiet je niks op, natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:28:
Heb een utpkabel tussen de laptop en PS3 gehangen. Was een UTP Cat5 kabel. 1080 mkv bestanden deed hij nog steeds haperend afspelen. Geef hem de tijd om de buffer op te laden, maar als ik daarna de film verder wil spelen is de buffer zo op.
Nu heb ik net een UTP Cat6 kabel gehaald, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Wat doe ik verkeerd?
Je geeft ook veel te weinig (zeg maar: geen) informatie over hoe je transcode, en met wat voor settings. Mencoder? (MT versie?) FFmpeg? En wat zijn je kwaliteits-settings? En wat voor CPU heeft je laptop dan?
Ik zou zeggen, neem dit draadje eens rustig door:
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=17
Kom je er dan nog niet uit, dan horen we het wel.
Daar was ik al bang voor.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:32:
Zie dat op de laptop een Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC zit. Op de Realtek site staat dat het geen gigabit is.
Mijn vraag is of het wel goed gaat met streamen als alles gigabit is?
Die Realtek RTL8139/810x dingen zijn de grootste cheap-ass kaartjes die er maar zijn. Niet slecht, hoor; en juist omdat ze zo oud zijn nog wel inzetbaar (mijn oude FreeBSD 4 server kon bijvoorbeeld nog wel overweg met de 8139 chipset). Voor de rest heb je er zo goed als niets aan: ze zijn beslist geen gigabit, en maken je behoorlijk CPU-bound.
Zelf koop ik eigenlijk alleen maar of de Intel Pro GT kaartjes (gigabit, uiteraard), of de Intel Pro PT (heel handig: dat zijn PCI-E x1 slot kaarten; ook gigabit, natuurlijk). Rete-strakke kaartjes, en staan op zowat alle HCL's (van Vmware en zo).
Wil niet lullig doen, maar misschien ware het toch handiger geweest om vantevoren even uit te zoeken wat voor netwerk-kaartje er in je laptop zit? Je zult dus gewoon even een insteek gigabit kaartje voor je laptop moeten kopen: zit helaas weinig anders op.
Verwijderd
Hier is een tip: beschrijf nou eerst eens wat je wanneer met welke data hoe wilt doen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:53:
ik kom er niet meer uit.als ik naar de transcoded map ga krijg ik bij tsu mencoder,avisynth en bij tsmuxer de melding dat de data zijn beschadigd.wie heeft een tip.bedankt
Ik heb mijn laptop (Dual Core 2, 2000 Mhz, 4 GB intern, 9200 GS) met een UTP kabel aan mijn PS 3 aangesloten via PS3 media server, werkt allemaal, ziet hem gewoon, alle films die ik erop heb staan (allemaal 720p en een enkele 1080p) nu is mijn probleem dat ik het via de UTP mega gaat schokken, vooral bij 1080p.
Doe ik hem via de HDMI poort van mijn laptop op de LCD direct, schokt hij ook nog altijd, 1080p in iedergeval, kan mijn laptop die resolutie niet aan?
En dan nog iets, mijn PS3 is met optisch op mijn Harman & Kardon AVR 138 aangesloten, gamen werkt perfect, geen enkele vertraging of wat dan ook. Kijk ik een film via de Media Server dan loopt het niet in sync met mijn geluid, stoort erg vind ik zelf. Moet ik dan wat aan mijn media server sleutelen? Of op mijn reciever? Verschillende delays al geprobeerd, werkt nog niet helemaal vlekkenloos.
Ook als ik via mijn laptop beeld via de HDMI doe, en geluid via je headphone jack, is het nog niet altijd sync. Geloof dat mijn laptop geen geluid en beeld via HDMI ondersteund (Samsung R510)
Iemand ongeveer een gelijk probleem en toevallig een oplossing ervoor gevonden?
Ik weet dat je een krachtige computer nodig hebt voor 1080p, had gehoopt dat mijn laptop dat wel zou trekken, dat wordt waarschijnlijk een externe hdd kopen dus..
Verwijderd
oke ik probeer avi bestanden af te spelen.maar bij avisynth of tsmuxer en mencoder geeft hij aan dat de data beschadigd is.albatross schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:50:
[...]
Hier is een tip: beschrijf nou eerst eens wat je wanneer met welke data hoe wilt doen.
Op mijn PC kies ik er gewoon voor om de ondertiteling weg te halen met vobsub of met haali, maar met PMS krijg ik het niet voor elkaar. Is er een optie voor? Het gaat om een MKV bestand.
Ah heb het toch kunnen vinden
Dan nog iets, hoe komt het dat mijn PC toch erg hapert bij die vogel scene in planet earth? Als ik hem afspeel op de PC heb ik nergens last van, maar via de PS3 hapert het. Is 100Mbit niet genoeg voor dat fragment?
Meteen nog een vraagje, waarom ziet PMS alle bestanden als bestanden van 94GB? Kan me herinneren dat ik met Tversity wel gewoon kon kopiëren.
[ Voor 41% gewijzigd door Snippertje op 25-01-2009 17:58 ]
2 Pagina's terug heeft iemand vermeld dat die betreffende scene 550Mbps behapt:Snippertje schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:48:
Ik heb PMS nu helemaal werkend. Nu heb ik alleen een video met ondertiteling die ik niet weg krijg.
Op mijn PC kies ik er gewoon voor om de ondertiteling weg te halen met vobsub of met haali, maar met PMS krijg ik het niet voor elkaar. Is er een optie voor? Het gaat om een MKV bestand.
Ah heb het toch kunnen vinden
Dan nog iets, hoe komt het dat mijn PC toch erg hapert bij die vogel scene in planet earth? Als ik hem afspeel op de PC heb ik nergens last van, maar via de PS3 hapert het. Is 100Mbit niet genoeg voor dat fragment?
Meteen nog een vraagje, waarom ziet PMS alle bestanden als bestanden van 94GB? Kan me herinneren dat ik met Tversity wel gewoon kon kopiëren.
Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Dus als ik dat mag geloven dan is dat meer dan 100Mbit ja. (De reden dat ik twijfel is dat een Blu-ray disc zo'n hoge transferrate echt nooit moet kunnen vullen, maar het zal best
Trouwens, bij play.com is die boxset nu maar 35 euro ofzo, jullie doen jezelf serieus een plezier als jullie die kopen, want dan hoef je hem helemaal niet te transcoden
Ja ik wou hem daar bestellen, maar ik heb geen CCscorpie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:33:
[...]
2 Pagina's terug heeft iemand vermeld dat die betreffende scene 550Mbps behapt:
Dus als ik dat mag geloven dan is dat meer dan 100Mbit ja. (De reden dat ik twijfel is dat een Blu-ray disc zo'n hoge transferrate echt nooit moet kunnen vullen, maar het zal best).
Trouwens, bij play.com is die boxset nu maar 35 euro ofzo, jullie doen jezelf serieus een plezier als jullie die kopen, want dan hoef je hem helemaal niet te transcoden
Trouwens, nog een vraagje:
Als ik bij PMS wil opslaan geeft hij deze error:
[code]Could not save configuration: Unable to save the configuration to the file C:\Program Files (x86)\PS3 Media Server\PMS.conf[/code]
Enig idee wat ik fout doe?
Oh, alweer opgelost. Ik moet het als administrator uitvoeren
[ Voor 3% gewijzigd door Snippertje op 25-01-2009 19:46 ]
Zit je niet enkel in de transcoded folders te kijken? Daar zie je namelijk alle bestanden met een grootte van 94GB.Snippertje schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:48:
Nee, ik snap het denk ik al. Alleen MKV's ziet hij zo. Waarschijnlijk omdat hij die moet omzetten.kwiebus schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:01:
[...]
Zit je niet enkel in de transcoded folders te kijken? Daar zie je namelijk alle bestanden met een grootte van 94GB.
MPEG2 vergt een veel hogere bitrate bij vergelijkbare kwaliteit dan H264/VC-1. Bovendien, je kunt met PMSscorpie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:33:
[...]
2 Pagina's terug heeft iemand vermeld dat die betreffende scene 550Mbps behapt:
Dus als ik dat mag geloven dan is dat meer dan 100Mbit ja. (De reden dat ik twijfel is dat een Blu-ray disc zo'n hoge transferrate echt nooit moet kunnen vullen, maar het zal best).
juist een extra hoge bitrate forceren door weinig te compressen! Om mezelf maar even te quoten:
Encoden kost doorgaans meer CPU kracht dan decoden. Als je CPU het decoden dus al nauwelijk trekt, dan is minimale compressie voor de encoding-fase dus aan te bevelen. Ga je dan dus wel een loei-hoge bitrate van krijgen als het een beetje tegenzit. Maar who cares met een gigabit kaartje?albatross schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:03:
CPU belasting en netwerk throughput werken min-of-meer omgekeerd evenredig aan elkaar; dwz, hoe meer je je CPU belast (lees: harder comprimeert), des te lager wordt je netwerk output. En hoe minder je je CPU belast (lees: weinig tot geen compressie), des te meer bandbreedte ga je nodig hebben. Met een slappe(re) CPU is een gigabit netwerk kaartje dus zeker aan te bevelen, omdat je zo voor vrijwel lossless (lees: met het minste CPU load) kunt gaan, ten koste van wat meer bandbreedte (die je dan dus ook hebt).
Overigens heb je wel gelijk dat er eigenlijk bitrate-limieten zijn voor Blu-Ray. Hangt een beetje af van het Profile, natuurlijk. Maar een High @ 4.1 Profile is officieel gelimiteerd tot 62.5 Mbps:
Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC
Is eigenlijk een beetje een pet peeve van mij, in het RipBot forum, dat ik het nogal bedenkelijk vind om default met een 4.0 Profile te encoden, terwijl de 25Mbps grens daarvoor dan vaak verre overschreden wordt. Maar nobody seems to care.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:43:
Ik heb m'n netwerk omgezet naar 1Gb.
Earth 1080p draait nu als een zonnetje, vooral de vogelscene is een lust voor het oog
Die scene vraagt 550 Mbps!
Als je echt wilt genieten van full HD kan ik je een Gb netwerk aanraden!
Ik had maar klein stukje kabel nodig. 1,5 meter was de korste en hadden alleen maar cat6. Dusja heb ik dat maar gepakt. Was het ook zeker goed. Wist dat cat5e ook voldoende was.albatross schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:39:
[...]
Domme vraag wellicht, maar heeft je laptop wel een gigabit netwerk kaartje? Anders schiet je niks op, natuurlijk.En al zul jij er zelf weinig meer aan hebben, Cat6 is niet echt nodig voor een gigabit netwerk. Cat5e volstaat ruimschoots (en is ook stukken goedkoper!).
Je geeft ook veel te weinig (zeg maar: geen) informatie over hoe je transcode, en met wat voor settings. Mencoder? (MT versie?) FFmpeg? En wat zijn je kwaliteits-settings? En wat voor CPU heeft je laptop dan?
Ik zou zeggen, neem dit draadje eens rustig door:
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=17
Kom je er dan nog niet uit, dan horen we het wel.
Heb overigens gewoon de standaard instelling van PS3 Media Server. Niks veranderd dus. Wilde eerst kijken of het geheel zou werken, zonder teveel variabelen te veranderen. Denk namelijk dat het een harwarematig probleem is, want de buffer is snel op.
De laptop beschikt namelijk over een Amd Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50 1.60 Ghz 2x256KB L2 Cache met 2GB DDR2 Ram.
Als ik het geheel dan doe testen en de film "Eagle Eye" 1080p wil afspelen. Begint gaat goed, maar zodra er echt beeld komt, en niet de voortiteling, begint het geheel te haperen. Vooral bij langschappen. Maar neem ook aan dat dit iets meer details bevat.
Heb op de laptop overigens Vista draaien, dus kan ik mooi CPU en Ram in de gaten houden via de desktopbar. Maar Cpu zit dan tussen 70 en 80% en Ram blijft ronde de 60% staan. Neem dus aan dat de laptop er wel de capaciteit voor heeft.
Ja, de bitrate bij de aanvang van de film is natuurlijk een stuk lager (druk op de 'Info' knop op je PS3, en je ziet de daadwerkelijke bitrate).Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:06:
[...]
Heb overigens gewoon de standaard instelling van PS3 Media Server. Niks veranderd dus. Wilde eerst kijken of het geheel zou werken, zonder teveel variabelen te veranderen. Denk namelijk dat het een harwarematig probleem is, want de buffer is snel op.
De laptop beschikt namelijk over een Amd Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50 1.60 Ghz 2x256KB L2 Cache met 2GB DDR2 Ram.
Als ik het geheel dan doe testen en de film "Eagle Eye" 1080p wil afspelen. Begint gaat goed, maar zodra er echt beeld komt, en niet de voortiteling, begint het geheel te haperen. Vooral bij langschappen. Maar neem ook aan dat dit iets meer details bevat.
Heb op de laptop overigens Vista draaien, dus kan ik mooi CPU en Ram in de gaten houden via de desktopbar. Maar Cpu zit dan tussen 70 en 80% en Ram blijft ronde de 60% staan. Neem dus aan dat de laptop er wel de capaciteit voor heeft.
Ga er overigens maar gevoeglijk van uit dat jouw CPU bij lange na niet krachtig genoeg is om real-time 1080p transcoding te doen (althans niet in hoge kwaliteit). Die 70-80% belasting komt, zoals Scorpie ook al zei, waarschijnlijk door thread-jumping (waarbij threads voortdurend verspringen van core, zodat de total load niet voluit benut lijkt).
Om prestaties te optimalizeren zou ik in jouw geval zeker een gigabit kaartje nemen. Dan kun je, zoals ik in mijn voorlaatste post ook al uiteen zette, proberen voor een maximale bitrate te gaan bij minimale compressie, daarbij je CPU zo veel mogelijk ontzienende. Of het voldoende is? Je mag het hopen.Wil dus best een kaartje kopen voor de laptop met giganit verbinding, maar zou dit ook echt een duidelijk verschil laten zien tussen 100mbit en 1000mbit als ik full hd films wil streamen? Oude SG-1 aflevering streamt hij namelijk wel goed.
Maak ook zo veel mogelijk gebruik van alle multi-core functionaliteiten. Installeer dus CoreAVC Pro (voor H264), en probeer ook Mencoder MT eens uit.
Ik zou graag m.b.v. de PS3 Media Server thumbnail generation een mooie verticale lijst van me movies krijgen.
Het probleem nu echter is dat ik me movies in aparte mappen heb staan. Is het mogelijk om al je movies in 1 map te zetten met hun bijbehorende thumbnail? Naar mijn idee gaat het niet werken aangezien je thumbnail folder.jpg moet heetten...of is het bijvoorbeeld ook mogelijk om movienaam.mpg en movienaam.jpg te gebruiken voor de thumbnails?
edit:
Ik heb dit gevonden op het officiele forum van PS3 Media Server:
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=34
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten...Ze hebben het daar in mijn voorbeeld over het volgende:
Movie: movienaam.mpg
Thumbnail: movienaam.mpg.cover.jpg OF movienaam.mpg.cover.png
Ik heb het echt nog nooit op deze manier zien staan, met de extensie van de movie en cover ervoor.........
edit2:
Okeeee...lezen is ook een vak
Het staat gewoon in de readme file van PS3 Media Server!!!!
Custom cover art
----------------
Just drop an image in the same folder as your movie file (jpeg or png) called <mymovie>.cover.jpg (or .png). For example,
for a movie called 'tokyo.mkv', the cover file will be named 'tokyo.mkv.cover.png'
[ Voor 46% gewijzigd door Gusev op 26-01-2009 14:47 ]
Mijn vraag is:
Kan PMS ook met de Sony bluetooth afstandbediening bestuurd worden, inclusief spoelen etc?
Ik heb alle 4 de delen afgezocht maar kan het antwoord hierop niet vinden. Bedankt!
Verwijderd
Nee, PMS draait op een server en de client is verantwoordelijk de commands om te spoelen. Dus ja, je BT afstandsbediening kan je gebruiken om te spoelen.ErrieR schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:48:
Ik heb geen PS3, maar ben van plan er een te kopen om m'n XBOX met XBMC te vervangen.
Mijn vraag is:
Kan PMS ook met de Sony bluetooth afstandbediening bestuurd worden, inclusief spoelen etc?
Ik heb alle 4 de delen afgezocht maar kan het antwoord hierop niet vinden. Bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 17:17 . Reden: te laat ]
Maar die werken ook niet altijdscorpie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:02:
"Normaal" spoelen vind ik ook niet ideaal werken, maar als je op vierkantje drukt, zie je screenshots met (instelbare) intervals zodat je op die manier beter je gewenste scene kunt vinden.
Verwijderd
M'n Macbook kan namelijk net geen 1080p materiaal afspelen en ik hoop dat hij dus wel geschikt is als server van PSM.
Streamen vergt geen of nauwelijks rekenkracht.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:27:
Hoe zit het eigenlijk bij streamen met de rekenkracht van de server?
PMS vraagt weldegelijk een hoop rekenkracht van je server, wil je gaan transcoden. Enkel streamen van 1080p kost weinig (ca. 5% max CPU op een dual-core). Maar ik het zo'n gevoel dat ie er gewoon mee wil gaan transcoden.kwiebus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:29:
[...]
Streamen vergt geen of nauwelijks rekenkracht.
En mijn tv is HD ready. Het heeft dus niet zo veel zin om een 1080p signaal naar de tv (of ps3) te sturen vanaf de pc. Als ik een film heb in 1080p formaat en die moet transcoded worden dan zou dat toch cpu power schelen als dit naar 720p gedaan wordt? Ik heb wel een Gb netwerk liggen overigens.
Daar ben ik het toch niet met je eens.scorpie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:04:
En je kunt prima 1080P signaal naar je ps3 sturen, die zal het dan weer downscalen naar 720P omdat je tv niet meer kan weergeven. Zie het maar zo, Als je een 1080P Blu-Ray afspeelt, regelt de ps3 dit ook zelf, het heeft geen zin om je computer-cpu hiervoor te belasten.
Het is een behoorlijke verkwisting van cycles om je CPU eerst heftig een kwalitatief goed 1080p beeld te laten transcoden, om dan vervolgens de PS3/TV dit weer te laten downscalen. Als je uiteindelijk toch maar 720p op je scherm gaat krijgen, laat je CPU dan niet 2.25x zo hard werken om eerst een heel 1080p beeld te moeten transcoden! Een "LanczosResize (1280,720)", bijvoorbeeld, kost veel minder extra CPU kracht dan het moeten transcoden van een vol 1080p beeld.
Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde meer vanuit het oogpunt dat de source al 1080P media was. Dán zou het juist verkwisting zijn van je cpu om dat te transcoden ipv 1:1 door te sturen.albatross schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:50:
[...]
Daar ben ik het toch niet met je eens.
Het is een behoorlijke verkwisting van cycles om je CPU eerst heftig een kwalitatief goed 1080p beeld te laten transcoden, om dan vervolgens de PS3/TV dit weer te laten downscalen. Als je uiteindelijk toch maar 720p op je scherm gaat krijgen, laat je CPU dan niet 2.25x zo hard werken om eerst een heel 1080p beeld te moeten transcoden! Een "LanczosResize (1280,720)", bijvoorbeeld, kost veel minder extra CPU kracht dan het moeten transcoden van een vol 1080p beeld.
En daar heb jij gelijk in: transcoden is altijd een verkwisting als het niet hoeft. Ik ging alleen even uit van de vraagstelling dat "Als ik een film heb in 1080p formaat en die moet transcoded worden."scorpie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:08:
[...]
Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde meer vanuit het oogpunt dat de source al 1080P media was. Dán zou het juist verkwisting zijn van je cpu om dat te transcoden ipv 1:1 door te sturen.
Verwijderd
Mag ik aannemen dat dit een backup is van een PS2 spel.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:38:
Ik heb een vraagje. Ik heb op mijn pc een ISO PS2 bestand en wil dit graag op mijn PS3 afspelen. Is dit mogelijk en zo ja hoe?
Zo ja dan denk ik dat je dit kunt vergeten om dit af te spelen op de PS3.
If the shit hits the fan everybody get a piece of it
Verwijderd
DIt is een back up van een PS2 spel ja, die ik als image op een DVD heb gebrand.Slashx schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:43:
[...]
Mag ik aannemen dat dit een backup is van een PS2 spel.
Zo ja dan denk ik dat je dit kunt vergeten om dit af te spelen op de PS3.
Ik dacht al dat ik het kon vergeten, maar vond het wel de moeite om te proberen waard.
Verwijderd
De duidige situatie is al volgt:
Glasvezel
D-Link Dir 655 (router met wifi)
Laptop (wifi)
PS3 (via gigabit verbonden met de laptop waar de PS3Mediaserver op draait)
De PS3 kan maar één verbinding maken. Draadloos of bedraad. Voor het gamen is draadloos het makkelijkste, omdat er naar boven geen kabels lopen. De playstation staan namelijk boven op mijn broertjes kamer. Maar om films te streamen is er een gigabit verbinding nodig tussen laptop en ps3. Dit werkt, maar ik heb nu geen internet.
Om telkens de verbinding opnieuw in te stellen is natuurlijk een heel irritant werkje. Ik dacht er aan om de ps3 verbinding met het internet te laten maken via de gigabitverbinding naar de laptop. En dan via de draadloze verbinding vervolgens verbinding te maken met de router en dus het internet.
Ik krijg dit echter niet voor elkaar door op de LAN verbinding de internetverbinding te delen. Dan krijgt de draadloze verbinding ook een ander ip toegewezen en heb ik geen toegang meer tot de router en dus het internet.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::f1c1:c812:864:8a4%9 IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.181 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1 Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::adaf:fb34:b8a1:1e5b%8 Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.30.91 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : |
Waar jij naar zoekt, denk ik, is Internet connection sharing. Dat kun je aanzetten, maar de LAN waarmee je de connectie deelt krijgt dan altijd 192.168.0.1 als fixed, hardcoded IP adres. Dat kun je dus niet veranderen, en je zult er dan de rest van je netwerk op aan moeten passen ('tis een beetje idioot, maar dit is MS's filosofie van 'Internet for dummies' in uitvoerig). Je kunt ook gewoon een switchje kopen, ben je van het hele gedoe af.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:51:
Ik had een vraag over de internetverbinding van de PS3 in samenwerking met de PS3Mediaserver.
...
Ik dacht er aan om de ps3 verbinding met het internet te laten maken via de gigabitverbinding naar de laptop. En dan via de draadloze verbinding vervolgens verbinding te maken met de router en dus het internet.
Ik krijg dit echter niet voor elkaar door op de LAN verbinding de internetverbinding te delen. Dan krijgt de draadloze verbinding ook een ander ip toegewezen en heb ik geen toegang meer tot de router en dus het internet.
Weet iemand hoe ik dit juist in kan stellen?
![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::f1c1:c812:864:8a4%9 IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.181 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1 Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::adaf:fb34:b8a1:1e5b%8 Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.30.91 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standaardgateway. . . . . . . . . :
"169.254", zoals ik in een linkje in een vorige post al aangaf, is nie goed. DHCP probleem, dunkt me.
Kan je hier niet beter een apart topic voor aanmaken in netwerken, het heeft namelijk niets meer met PS3 als media center te maken...Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:51:
Weet iemand hoe ik dit juist in kan stellen?
![]()
Ik zit met de volgende vraag. Ik heb een PS3 welke ik misschien wil gebruiken als media server middels de PS3 Media Server applicatie. Tevens wil ik een HTPC in elkaar schroeven om deze te gebruiken als NAS, Multimediastation, Foto Viewer en werkstation. Vooral het laatste kan de PS3 niet (goed).
Ik wil HD content naar mijn FullHD scherm doorsturen. Nu kan de HTPC dit doen, maar ook de PS3. Wat heeft de PS3 als voordeel t.o.v. de HTPC config (zie onder)
1
2
3
4
5
6
7
8
| AMD Athlon X2 5050e € 56,95
Antec Earthwatts EA 380 € 42,55
Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 72,05
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 34,46
Samsung SH-S223F € 16,81
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 82,-
Scythe Mugen SCINF-1000 € 33,-
Silverstone SST-LC17B € 89,- |
Verwijderd
Verwijderd in "PS3 verbinding internet via Laptop"
Verwijderd
Ik heb in voorgaande posts gelezen dat ik wat instellingen aan kon passen in PS3Mediaserver. Dat de kwaliteit minder werd maar de film niet meer zou haperen bij het streamen. Ik heb ook op het officiele forum gekeken. Mijn Engels is echter niet zo goed, maar meende daar te lezen dat ik juist niet te veel moest aanpassen, omdat je dan je processor veel meer stressed.
Verwijderd
Het eerste wat me te binnen schiet is processing power. Wat voor cpu heb je? Ik vermoed dat je pc het niet kan bijhouden.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:38:
Ik heb nu een gigabit verbinding tussen de laptop en ps3. Ik was aan het testen om "eagle.eye,1080p.mkv" te streamen. Ik laat eerst de buffer helemaal vol laden en daarna ga ik het geheel afspelen. Ik moet zeggen dat die gigabit echt wel uit maakt in de lengte dat ik af kan spelen. En dan zonder te stotteren. Het probleem is echter al het geheel begint te stotteren dat er geen houden meer aan is.
Ik heb in voorgaande posts gelezen dat ik wat instellingen aan kon passen in PS3Mediaserver. Dat de kwaliteit minder werd maar de film niet meer zou haperen bij het streamen. Ik heb ook op het officiele forum gekeken. Mijn Engels is echter niet zo goed, maar meende daar te lezen dat ik juist niet te veel moest aanpassen, omdat je dan je processor veel meer stressed.
Wat zou ik aan moeten passen zodat mkv films niet meer haperen tijdens het streamen?
![]()
Onder transcoding settings, kan ke (alsnog) een bandwith limiet instellen. Probeer daar eens wat waarden. Je hebt een gigabit verbinding maar wellicht vraagt de film toch net te veel. PMS zal dan de kwalitiet terugschakelen (wat extra cpu power kost omdat de film niet 1 op 1 kan worden doorgezet).[b][message=31423519,noline]
Wat zou ik aan moeten passen zodat mkv films niet meer haperen tijdens het streamen?
![]()
De optie onder de bandwith limiet is voor de kwaliteit.Probeer enkele lagere settings, al is het maar om te zien of dat scheelt.
tot slot maakt het veel uit met welke engine je afspeelt, welke gebruik je nu?
[ Voor 4% gewijzigd door jaspov op 29-01-2009 08:14 ]
Ik heb er al op gereageerd, en ga het niet nogmaals doen ;pDe laptop beschikt namelijk over een Amd Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50 1.60 Ghz 2x256KB L2 Cache met 2GB DDR2 Ram.
Weet iemand hoe ik die files dan op de PS3 ook kan verwijderen of wat ik verkeerd doe?
Verwijderd
Ik kan een 1080p.mkv wel afspelen op de computer. Dan moet het toch ook gewoon lukken zo'n film te streamen. Lees overal dat dit minder rekenkracht kost, het streamen.
Ik heb verschillende opties gekozen in het dropdown menu en vervolgens op 'safe' geklikt. Als ik ps3mediaserver dan opnieuw opstart staat de standaard instellingen er gewoon weer.Als admin uitvoeren
Heb bandwith op 0 staan, maar omdat ik een gigabitverbinding heb 1000Mbits/s en hieronder zou moeten zitten, gewoon een keer 500 pakken dan?
Verder heb ik geen instellingen aangepast in ps3mediaserver. De engine die ik nu gebruik is de MEncoder, met de standaard instellingen.
Zou wel een domper zijn als het niet mogelijk is, aangezien ik alles gigabit heb gemaakt.
Zo simpelscorpie schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:34:
Gewoon je library opnieuw laten scannen. Zit een soort refresh knop in de GUI.
Bedankt.
Verwijderd
Zit hem echt in je processor.....for transcoding heb je toch minstens een E 6600 of iets dergelijk nodig.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:46:
De laptop is Amd Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50 1.60 Ghz 2x256KB L2 Cache met 2GB DDR2 Ram.
Ik kan een 1080p.mkv wel afspelen op de computer. Dan moet het toch ook gewoon lukken zo'n film te streamen. Lees overal dat dit minder rekenkracht kost, het streamen.
Ik heb verschillende opties gekozen in het dropdown menu en vervolgens op 'safe' geklikt. Als ik ps3mediaserver dan opnieuw opstart staat de standaard instellingen er gewoon weer.Als admin uitvoeren![]()
Heb bandwith op 0 staan, maar omdat ik een gigabitverbinding heb 1000Mbits/s en hieronder zou moeten zitten, gewoon een keer 500 pakken dan?
Verder heb ik geen instellingen aangepast in ps3mediaserver. De engine die ik nu gebruik is de MEncoder, met de standaard instellingen.
Zou wel een domper zijn als het niet mogelijk is, aangezien ik alles gigabit heb gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 13:45 ]
Ik had daar geloof ik ook al eens op gereageerd:Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:46:
De laptop is Amd Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50 1.60 Ghz 2x256KB L2 Cache met 2GB DDR2 Ram.
albatross in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Een tweaker tweakt.Verder heb ik geen instellingen aangepast in ps3mediaserver. De engine die ik nu gebruik is de MEncoder, met de standaard instellingen.
Verwijderd
"Deze video kan niet worden afgespeeld " (80029941)
Ik Brand via nero video_ts map en audio_ts map.
of met prog. maak ik er een iso van en dan brand ik dat.
Dvd speler speelt ze wel af. Maar die klote ps3 niet.
Hoe kan dit ??
ik heb tijd geleden wel paar gehad die wel gewoon afspeelde
Verwijderd
Ik heb gewoon een film , de ene x een iso bestand met daarin VIDEO_TS en AUDIO_TS . gewoon DVD+R 4,7 gb
En de andere keer krijg ik gelijk een VIDEO_TS map en een AUDIO_TS map en dan maak ik er zelf een ISO van.
Wanneer ik gewoon Data DVD maak met nero, en dan de video en audio map erin zet.
Speel de ps3 ze niet af, maar de dvd speler wel.
Brand ik de ISO met DVD decrypter. Speel de PS3 ze heel soms af. maar de dvd speler ook altijd.
Brand je wel met UDF 2.5 ?
Verwijderd
Lichtelijk offtopic, maar als je een HTPC hebt is je ps3 overbodig als mediaspeler, je kunt hem dan gebruiken als BD speler.Tekn0z schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:46:
Hi Guys,
Ik zit met de volgende vraag. Ik heb een PS3 welke ik misschien wil gebruiken als media server middels de PS3 Media Server applicatie. Tevens wil ik een HTPC in elkaar schroeven om deze te gebruiken als NAS, Multimediastation, Foto Viewer en werkstation. Vooral het laatste kan de PS3 niet (goed).
Ik wil HD content naar mijn FullHD scherm doorsturen. Nu kan de HTPC dit doen, maar ook de PS3. Wat heeft de PS3 als voordeel t.o.v. de HTPC config (zie onder)Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Is deze config krachtig genoeg om het transcoden/encoden te doen van de Media Server applicatie
code:
1 2 3 4 5 6 7 8AMD Athlon X2 5050e € 56,95 Antec Earthwatts EA 380 € 42,55 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 72,05 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 34,46 Samsung SH-S223F € 16,81 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 82,- Scythe Mugen SCINF-1000 € 33,- Silverstone SST-LC17B € 89,-
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 10:28 . Reden: typos ]
Verwijderd
Nee . zal effe zoeken en proberen.scorpie schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:55:
Ja hallo, een data dvd is iets heel anders dan een video dvd. Dat je dvd speler ook losse video_ts mappen ondersteunt valt niet onder de dvd afspeel standaard. Dat is geen tekortkoming van de ps3 dat is gewoon een extraatje van die dvd speler. Verder maakt het niks uit of je eerst een iso maakt van je video_ts en audio_ts mappen, of dat je ze er meteen (goed) op brand, uiteindelijk staat precies dezelfde data erop.
Brand je wel met UDF 2.5 ?
Laat het zo horen
Wikipedia: Universal Disk Format
Imgburn (soort ge-evolueerde versie van dvd decrypter) schijnt het te kunnen.
Ow, en je kunt je berichten editten, het is niet zo netjes om kort achter elkaar 2 of meer replies te posten.
succes.
Leer eerst nou eens branden voordat je de "klote PS3" de schuld geeft. Wie gaat er nou een eerst een ISO maken en dan die vervolgens als Data DVD wegschrijven?? Start Nero Express, en dan:Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:13:
Write Image File to Disc gedaan
En die speelt hij ook niet af,,,, helaas
Video/Pictures -> DVD Video Files - > en drop daar de file van de files die je gebrand wil hebben.
Dan krijg je een normal afspeelbare video DVD. En scorpie heeft gelijk: vaak kunnen (juist de goedkopere mediamarkt) DVD spelers wel Data DVD's als Video afspelen, en DivX-jes en zo. Sony, daarentegen, houdt zich gewoon netjes aan de regels; zou jij ook moeten doen: dan blijkt die "klote PS3" plotseling een stuk vriendelijker.
N.B. En om dan maar even het goede "gebruik je edit knop" voorbeeld te geven,
Als ie denkt dat ie met zijn 56 euro CPU 1080p lekker denkt te kunnen transcoden, dan zit ie er ver naast. E6600 is inderdaad wel zo'n beetje het minimum (al ga je voor het zwaardere werk toch gauw richting quadcore).Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:59:
[...]
Lichtelijk offtopic, maar als je een HTPC hebt is je ps3 overbodig als mediaspeler, je kunt heb dan gebruiken als BD speler.
[ Voor 25% gewijzigd door albatross op 29-01-2009 23:37 ]
Je hebt niet toevallig Verbatim DVD's? Daar valt mijn PS3 regelmatig over.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:34:
Het is toch al vaker gelukt. en nu opeens speelt ie ze niet af
Ik heb gewoon een film , de ene x een iso bestand met daarin VIDEO_TS en AUDIO_TS . gewoon DVD+R 4,7 gb
En de andere keer krijg ik gelijk een VIDEO_TS map en een AUDIO_TS map en dan maak ik er zelf een ISO van.
Wanneer ik gewoon Data DVD maak met nero, en dan de video en audio map erin zet.
Speel de ps3 ze niet af, maar de dvd speler wel.
Brand ik de ISO met DVD decrypter. Speel de PS3 ze heel soms af. maar de dvd speler ook altijd.
Verwijderd
Nee ik heb Platinum DVD'sBlindfold schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:43:
[...]
Je hebt niet toevallig Verbatim DVD's? Daar valt mijn PS3 regelmatig over.
En mijn dvd speler is ook gewoon van sony was 140 euro.
En dan mag ik verwachten van een ps3 dat ie ook wel alles afspeelt.
Ik zal die andere manier ook effe proberen.
Verwijderd
Thank you my friendalbatross schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:27:
[...]
Leer eerst nou eens branden voordat je de "klote PS3" de schuld geeft. Wie gaat er nou een eerst een ISO maken en dan die vervolgens als Data DVD wegschrijven?? Start Nero Express, en dan:
Video/Pictures -> DVD Video Files - > en drop daar de file van de files die je gebrand wil hebben.
Dan krijg je een normal afspeelbare video DVD. En scorpie heeft gelijk: vaak kunnen (juist de goedkopere mediamarkt) DVD spelers wel Data DVD's als Video afspelen, en DivX-jes en zo. Sony, daarentegen, houdt zich gewoon netjes aan de regels; zou jij ook moeten doen: dan blijkt die "klote PS3" plotseling een stuk vriendelijker.
N.B. En om dan maar even het goede "gebruik je edit knop" voorbeeld te geven,
[...]
Als ie denkt dat ie met zijn 56 euro CPU 1080p lekker denkt te kunnen transcoden, dan zit ie er ver naast. E6600 is inderdaad wel zo'n beetje het minimum (al ga je voor het zwaardere werk toch gauw richting quadcore).
Verwijderd
Agreed, voor transcoding zal het waarschijnlijk niet gaan werken in realtime (film pauzeren, laten bufferen en daarna spelen zal wel lukken uiteraard), maar ik dacht meer aan de HTPC te gebruiken als directe output voor de genoemde videobestanden. Waarom immers de ps3 gebruiken ( wat overigens prima werkt met een zware transcoding bakalbatross schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:27:
Als ie denkt dat ie met zijn 56 euro CPU 1080p lekker denkt te kunnen transcoden, dan zit ie er ver naast. E6600 is inderdaad wel zo'n beetje het minimum (al ga je voor het zwaardere werk toch gauw richting quadcore).
Verwijderd
Je PS3 snapt de extensie .mkv niet. Wat moet er gedaan worden zodat de PS3 dit wel snapt? Juist, ombouwen naar een formaat dat de PS3 wel slikt. Dit wordt ook wel transcoden genoemd. Het vergelijk tussen afspelen en transcoden gaat dus niet op, voor afspelen is veel cpu power nodig dan voor het transcoden. Het heeft er dus alle schijn van dat je CPU het niet trekt tijdens het transcoden, check of de buffer goed gevuld is als deze 1080p bestanden gaat afspelen. Is de buffer goed gevuld maar hapert het beeld, waarschijnlijk netwerk issue. Hapert het beeld en is de buffer leeg, waarschijnlijk niet genoeg cpu power.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:46:
Ik heb verschillende opties gekozen in het dropdown menu en vervolgens op 'safe' geklikt. Als ik ps3mediaserver dan opnieuw opstart staat de standaard instellingen er gewoon weer.Als admin uitvoeren![]()
Met PS3 Media Server streamt 720P mkv BIJNA perfect. Ik moet nog wat kleine dingetjes tweaken, maar hij gaat pas stotteren na een minuut of 4. Dus wat kleine tweakjes moet genoeg zijn denk ik. Zit te twijfelen of ik de 5.1 audio zal omzetten naar stereo, of dat ik wat andere tweaks ga proberen.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Of het gaat "werken" is altijd een beetje een vaag iets, natuurlijk, aangezien de vraag meer is hoe het gaat werken. Met alles op laagste settings zal zelfs een P4 het nog best aardig doen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:32:
[...]
Agreed, voor transcoding zal het waarschijnlijk niet gaan werken in realtime (film pauzeren, laten bufferen en daarna spelen zal wel lukken uiteraard), maar ik dacht meer aan de HTPC te gebruiken als directe output voor de genoemde videobestanden. Waarom immers de ps3 gebruiken ( wat overigens prima werkt met een zware transcoding bak) als je toch een HTPC hebt staan. De genoemde configuratie zal 1080p wel kunnen afspelen.
HTPC met 'slappe' processor kan inderdaad wel, als je direct je computer aansluit op je TV (via HDMI). Maar dan moet je HTPC wel redelijk dicht bij je TV staan, uiteraard.
Als het toch een mkv, waarom dan niet even door tsmuxer heen halen? binnen 2min heb je een prachtig m2ts bestand die de ps3 prima slikt (alleen als er een dts audio stream in zit gaat het wat lastiger met streamen).CSB schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:17:
Ik heb een P4D 3.2Ghz met 2 Gb RAM. Gewoon over 100 mbit netwerkje.
Met PS3 Media Server streamt 720P mkv BIJNA perfect. Ik moet nog wat kleine dingetjes tweaken, maar hij gaat pas stotteren na een minuut of 4. Dus wat kleine tweakjes moet genoeg zijn denk ik. Zit te twijfelen of ik de 5.1 audio zal omzetten naar stereo, of dat ik wat andere tweaks ga proberen.
Ik moet wel bekenen dat ik zelf een HDX heb aangeschaft wat toch net wat prettiger werkt naar mijn mening
Dat is dus mijn vraag, ik heb een PS3 en wil een zuinige Download server maken waar dedicated SabNZBd+ op draait. Deze wil ik ook gebruiken voor instant messaging, muziek afspelen (via de PS3) etc. Dus was mijn vraag, doe ik hier een zwaardere CPU in om de pc te laten staan in de werkkamer of een E+ CPU om de PC in de woonkamer te zetten? Oftewel een HTPC bak icm download server of een Transcode bak i.c.m. download sevrverVerwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:32:
[...]
Agreed, voor transcoding zal het waarschijnlijk niet gaan werken in realtime (film pauzeren, laten bufferen en daarna spelen zal wel lukken uiteraard), maar ik dacht meer aan de HTPC te gebruiken als directe output voor de genoemde videobestanden. Waarom immers de ps3 gebruiken ( wat overigens prima werkt met een zware transcoding bak) als je toch een HTPC hebt staan. De genoemde configuratie zal 1080p wel kunnen afspelen.
Heb net eens zitten kijken naar de HD Digitech HDX-1000. Specs zien er zeker goed uit! Ondersteunt ook native VC-1, zie ik. Helaas weer net niet .ass subs; maar ja, alsof de PS3 dat wel ondersteunt.PhuSioN schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:47:
[...]
Ik moet wel bekenen dat ik zelf een HDX heb aangeschaft wat toch net wat prettiger werkt naar mijn mening
Zeer tevreden mee. Nadeel is alleen dat die niet wma pro 5.1 audio over spdif wil sturen als je receiver geen wma pro ondersteunt. Hij maakt er nu 2.0 van.albatross schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:00:
[...]
Heb net eens zitten kijken naar de HD Digitech HDX-1000. Specs zien er zeker goed uit! Ondersteunt ook native VC-1, zie ik. Helaas weer net niet .ass subs; maar ja, alsof de PS3 dat wel ondersteunt.Ik hou de HDX zeker in gedachten voor mijn volgende aankoop.
Zelf ook een HDX naast mijn PS3 staan, en ik vind het een prima combinatiealbatross schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:00:
[...]
Heb net eens zitten kijken naar de HD Digitech HDX-1000. Specs zien er zeker goed uit! Ondersteunt ook native VC-1, zie ik. Helaas weer net niet .ass subs; maar ja, alsof de PS3 dat wel ondersteunt.Ik hou de HDX zeker in gedachten voor mijn volgende aankoop.
Wat heeft het voor zin om wma pro 5.1 over spdif te sturen als je receiver het toch niet kan decoderen? Ik zou liever zien dat hij het on-the-fly omzet naar dts ofzoPhuSioN schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:51:
[...]
Zeer tevreden mee. Nadeel is alleen dat die niet wma pro 5.1 audio over spdif wil sturen als je receiver geen wma pro ondersteunt. Hij maakt er nu 2.0 van.
Ik weet het. Gebruik zelf voornamelijk AEgisub (omdat ik nogal eens wat timings moet shiften), dat alle formaten naar alle formaten kan converteren. Probleem is alleen dat die Advanced Substation Alpha subs prachtige custom lay-out toestaan, en scripted karaoke en zo (erg leuk voor mijn anime verzameling).DCFreak schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:31:
[...]
Zelf ook een HDX naast mijn PS3 staan, en ik vind het een prima combinatie.ass kan je converteren naar .srt met Subresync (onderdeel van VobSub geloof ik).
Misschien is dit draadje wat voor jullie?Wat heeft het voor zin om wma pro 5.1 over spdif te sturen als je receiver het toch niet kan decoderen? Ik zou liever zien dat hij het on-the-fly omzet naar dts ofzo
http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=76480
Dit topic is gesloten.
![]()