Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mij PS3 als mediacenter ingesteld. Nadat de bestanden waren toegevoegd in Windows Media Player, kwam ik er achter dat niet alle video bestanden waren opgenomen. Ook wanneer ik die bestanden sleep, worden ze alsnog niet herkend, terwijl het allemaal avi bestanden zijn. Hoe kan dit? :?

EDIT:

Wanneer ik bij configuratiescherm in netwerkverbindingen kijk, zie ik dat er een extra icoon is verschenen met de naam 'Internet verbinding'. Hoort dit?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10 21:02
DCFreak schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:31:

Wat heeft het voor zin om wma pro 5.1 over spdif te sturen als je receiver het toch niet kan decoderen? Ik zou liever zien dat hij het on-the-fly omzet naar dts ofzo :)
Het mooiste zou idd zijn dat die on-the-fly het wma audio spoor kon omzetten naar ac3(/dts) zoals de xbox 360 dat wel kan. Weet alleen niet als je een receiver hebt die multichannel pcm ondersteunt of er dan wel 5.1 geluid uit zou komen. wordt tijd om m'n 5 jaar oude onkyo te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Mijn vader heeft gisteren een PS3 aangeschaft met de bedoeling om hier DVD's naar te streamen.
.
Hiervoor heb ik op zijn pc Tversity en PMS geinstalleerd. Opzich werken ze beide goed, maar ik loop tegen wat problemen aan met het meesturen van de subtitles.

Via PMS werken de subs wel als ik naar de films blader via de #transcoding# map, maar in die map is het erg onduidelijk welke bestanden nou de film zijn en welk deel het precies is. En aangezien m'n vader niet echt bekend is met dit hele verhaal is dat niet echt praktisch. Liever heeft hij duidelijk herkenbare namen, ipv VTS_01_1.VOB, etc.

Is het mogelijk om van de losse VOB bestanden 1 bestand te maken, met een duidelijk herkenbare naam en met ondersteuning voor subtitles?

Daarnaast lijkt PMS erg zwaar te draaien, bij het bladeren door de bestanden op de PS3 duurt het erg lang voordat er bestanden zichtbaar worden en browsen zorgt ervoor dat de pc naar 80% cpu load schiet.

Tversity draait een stuk beter, reageert ook veel sneller (waarschijnlijk omdat Tversity wel een library opbouwt) maar in Tversity krijg ik de subs niet aan de praat. Kan dit uberhaupt in Tversity?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
albatross schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 07:34:
[...]
Maar bijv. een High @ 5. Profile mkv real-time omzetten naar MPEG2 zit er voor jouw CPU gewoon niet in. Althans niet zonder zeer drastisch aan kwaliteit in te moeten boeten.
Heb het net ook even op het doom9 forum gepost, maar wellicht handig om het hier ook even te vermelden. Sinds kort (December vorig jaar?) ondersteunt de PS3 namelijk ook High @ 5.1 Profile! Scheelt weer transcoden. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

albatross schreef op zondag 01 februari 2009 @ 09:48:
[...]

Heb het net ook even op het doom9 forum gepost, maar wellicht handig om het hier ook even te vermelden. Sinds kort (December vorig jaar?) ondersteunt de PS3 namelijk ook High @ 5.1 Profile! Scheelt weer transcoden. :)
Ah.. doom9 forum is weer up. Toch wel typisch dat deze verbeteringen niet in het changelog staan van de firmware upgrades, op deze manier moet je na elke update weer van alles gaan testen of het misschien ineens werkt. Nu nog even DTS en ondertiteling erbij en het begint ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DCFreak schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:12:
[...]

Ah.. doom9 forum is weer up. Toch wel typisch dat deze verbeteringen niet in het changelog staan van de firmware upgrades, op deze manier moet je na elke update weer van alles gaan testen of het misschien ineens werkt. Nu nog even DTS en ondertiteling erbij en het begint ergens op te lijken :)
Inderdaad behoorlijk storend, ergens. Je krjgt een hoop hype-praat over je heen over Trophies en Photo browsing. Maar de echt belangrijke dingen staan er zelden tot nooit in. Ik kwam er toevallig achter omdat ik een 5.1 mkv per ongeluk niet vanuit de #transcoded# folder afspeelde, en die het toch plots bleek te doen. En na wat verder testen, bleek het inderdaad echt zo te wezen.

Ondertitels zou inderdaad mooi wezen. En ik zit ook nog steeds te wachten op VC-1 support in m2ts.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:38:

Daarnaast lijkt PMS erg zwaar te draaien, bij het bladeren door de bestanden op de PS3 duurt het erg lang voordat er bestanden zichtbaar worden en browsen zorgt ervoor dat de pc naar 80% cpu load schiet.
Zet de library functie in PMS aan, dan zal het browsen een stuk vlotter gaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4y0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 22:51
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:22:
Zojuist mij PS3 als mediacenter ingesteld. Nadat de bestanden waren toegevoegd in Windows Media Player, kwam ik er achter dat niet alle video bestanden waren opgenomen. Ook wanneer ik die bestanden sleep, worden ze alsnog niet herkend, terwijl het allemaal avi bestanden zijn. Hoe kan dit? :?

EDIT:

Wanneer ik bij configuratiescherm in netwerkverbindingen kijk, zie ik dat er een extra icoon is verschenen met de naam 'Internet verbinding'. Hoort dit?
onderstreept wat voor mij het zelfde probleem is, iemand enig idee hoe we dit zoude kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

h4y0 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:35:
[...]

onderstreept wat voor mij het zelfde probleem is, iemand enig idee hoe we dit zoude kunnen verhelpen?
Misschien een schot voor open doel, maar de meeste mensen hebben hier betere ervaringen met andere mediaservers. Is het gebruiken van PMS, danwel TVersity geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

h4y0 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:35:
[...]

Ik heb het inmiddels opgelost.
Je moet in je Windows Media Player bij library die bestanden handmatig toevoegen. Dus dan klik je op 'add files' en daar kan je browsen. Wanneer je die hebt toegevoegd, zullen ze allemaal worden herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Heeft iemand anders ook het probleem dat als je (in mijn geval mp4 bestanden) ergens start in de 2e helft, dat alles dan stottert? Het maakt niet uit of je het streamed of eerst naar de ps3 kopieert. Ook grootte lijkt geen verschil te maken (zowel getest met bestanden van 1 als 2gb). Als je voor de helft begint, dan speelt de tweede helft wel gewoon normaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:38:

Is het mogelijk om van de losse VOB bestanden 1 bestand te maken, met een duidelijk herkenbare naam en met ondersteuning voor subtitles?

Tversity draait een stuk beter, reageert ook veel sneller (waarschijnlijk omdat Tversity wel een library opbouwt) maar in Tversity krijg ik de subs niet aan de praat. Kan dit uberhaupt in Tversity?
Ik rip m'n dvd's altijd met Decrypter en stel de optie aan om geen files te splitten. Dan maakt die 1 grote vob file en je geeft die welke naam je ook wilt. De ps3 ondersteunt zelf geen ondertittels (dit is iets waar echt werk van gemaakt moet worden!) dus als je die wilt moet je die hard-encoden of een transcoder gebruiken zoals PMC die dat voor jou on the fly doet.

Met clone-dvd-mobile kan je een hoge kwaliteit AVI maken van je dvd's, rechtstreeks met encoded subs, dat is het makkelijkst. Anders kan je de film rippen met decrypter, de subs afpakken met subrip en dan alles samengieten met AutoGK (deze zijn freeware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tes schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:17:
Heeft iemand anders ook het probleem dat als je (in mijn geval mp4 bestanden) ergens start in de 2e helft, dat alles dan stottert? Het maakt niet uit of je het streamed of eerst naar de ps3 kopieert. Ook grootte lijkt geen verschil te maken (zowel getest met bestanden van 1 als 2gb). Als je voor de helft begint, dan speelt de tweede helft wel gewoon normaal af.
Wat ik meemaak met hoge kwaliteit mp4's is dat alles een beetje out of sync gaat nadat je ver vooruit spoelt, niet enkel vanaf de tweede helft, gewoon een heel eind in de film doorspoelen. Het lijkt of de ps3 eventjes de draad kwijtraakt. Geen probleem want eventjes O-X (eruit en er terug in) maakt alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:33:
[...]

Ik rip m'n dvd's altijd met Decrypter en stel de optie aan om geen files te splitten. Dan maakt die 1 grote vob file en je geeft die welke naam je ook wilt. De ps3 ondersteunt zelf geen ondertittels (dit is iets waar echt werk van gemaakt moet worden!) dus als je die wilt moet je die hard-encoden of een transcoder gebruiken zoals PMC die dat voor jou on the fly doet.

Met clone-dvd-mobile kan je een hoge kwaliteit AVI maken van je dvd's, rechtstreeks met encoded subs, dat is het makkelijkst. Anders kan je de film rippen met decrypter, de subs afpakken met subrip en dan alles samengieten met AutoGK (deze zijn freeware).
Rippen naar 1 vob file heb ik nog niet gedaan, ik zal Decrypter eens proberen.

De Subtitles heb ik inmiddels werkend zonder gebruik te maken van de #transcoded# map.
In PMS bij de Transcoding, MEncoder opties de Subtitles Language Priority op 'nld,fre,ger' gezet en nou werkt het als een zonnetje :)

[ Voor 12% gewijzigd door Meelobee op 03-02-2009 19:45 . Reden: typ0 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op zondag 01 februari 2009 @ 09:48:
[...]

Dit is zeer relaxt. Al met al is er nu vrij brede ondersteuning.

Met de optie "force AC3 re-encoding" in PMS lukt het nu bijna altijd om een film in de originele beeldstream én (evt. getranscode) 5.1 geluid uit te zenden. (Mits je beperkt bent tot het gebruik van de optische out op de PS3, zoals ik. Anders kun je beter 5.1 PCM aanzetten). En ik vind het overigens niet vervelend om geen subtitles te hebben.

Het enige formaat wat nu nog problemen geeft is VC-1 (geen 5.1 geluid). Gelukkig maken veel films gebruik van AVC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:45:
[...]
Met de optie "force AC3 re-encoding" in PMS lukt het nu bijna altijd om een film in de originele beeldstream én (evt. getranscode) 5.1 geluid uit te zenden.
De meeste geluids-issues zijn inmiddels opgelost, ja.
(Mits je beperkt bent tot het gebruik van de optische out op de PS3, zoals ik. Anders kun je beter 5.1 PCM aanzetten). En ik vind het overigens niet vervelend om geen subtitles te hebben.
Ik heb alleen maar subs nodig voor anime. En aangezien mijn Japans niet zo goed is, vind ik daarvoor subs wel handig.

De channel-order van DTS -> LPCM wil nog niet zo vlotten, en komt bij mij (en anderen, kennelijk) volledig verkeerd uit mijn speakers). Voor wie dat ook heeft, probeer dit eens toe te voegen aan de Mencoder settings:

-af channels=6:6:0:3:1:1:2:0:3:5:4:4:5:2
Het enige formaat wat nu nog problemen geeft is VC-1 (geen 5.1 geluid). Gelukkig maken veel films gebruik van AVC!
Je zou "Remux when audio track is AC3 (no reencode)" eens aan kunnen zetten. Zou gewoon moeten werken (neem aan dat je afspeelt met Mencoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:53:

[...]

Je zou "Remux when audio track is AC3 (no reencode)" eens aan kunnen zetten. Zou gewoon moeten werken (neem aan dat je afspeelt met Mencoder).
Dat laatste ga ik eens proberen. Overigens doelde ik wel op het rechtstreeks streamen, dus geen transcoding (althans niet van het beeld). Mencoder re-encode toch altijd het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Wat is een mooi tooltje om .mov bestanden om te zetten naar een formaat die de ps3 aankan? MP4 ofzo?

Als je hierop gaat googlen verzuip je in de freeware van bedenkelijke kwaliteit, wie heeft een goeie tip?

Heb de HD trailer binnen van Transformers 2, en die wil ik graag op de grote tv zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:47:
[...]

Dat laatste ga ik eens proberen. Overigens doelde ik wel op het rechtstreeks streamen, dus geen transcoding (althans niet van het beeld). Mencoder re-encode toch altijd het beeld?
Ik dacht inderdaad eerst dat je rechtstreeks streamen bedoelde (met tsMuxeR), maar omdat je het ineens over 5.1 geluid had dat nog niet werkt icm een VC-1 stream, dacht ik dus dat je toch aan het transcoden was (immers, VC-1 is nooit rechtstreeks te streamen, behalve in een WMV container met 2.0 geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:35
PMS 1.4 is uit! Get it while it's hot! :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Transcoding Settings en dan Video Files Engines: MEncoder vind ik een optie Enhanced multicore support for h264 HD content. Als ik deze activeer krijg ik een informatie-dialoog:
This option enable an experimental build of mencoder, optimlized for multicore and H264 decoding. Use this only if you own a REAL multicopre CPU and have set 2 cores or more in the transcoding settings ! Also, this may be unstable, so you can revert to the old one any time...
Het kan aan mij liggen maar ik vind nergens bij de transcoding settings een gegeven om 2 of meer cores te "setten" bij die transcoding settings. Heeft iemand dit wél gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:01:
[...]
Het kan aan mij liggen maar ik vind nergens bij de transcoding settings een gegeven om 2 of meer cores te "setten" bij die transcoding settings. Heeft iemand dit wél gevonden?
Staat "number of cores" niet meer bij de Common Transcode Settings dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
albatross schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:44:
[...]

Staat "number of cores" niet meer bij de Common Transcode Settings dan?
Onder "algemene transcoding instellingen" staat gewoon "aantal cores gebruikt voor transcoden" hoor :P
Oftewel, het staat er gewoon waar het heeft gestaan!

[ Voor 8% gewijzigd door Vince22 op 05-02-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Vince22 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:49:
[...]

Onder "algemene transcoding instellingen" staat gewoon "aantal cores gebruikt voor transcoden" hoor :P
Dat dacht ik al. :) (heb zelf de 1.4 nog niet geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:49:
[...]
Thanks! Had er gewoon helemaal overheen gekeken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03

Zjemm

...

Ben aardig tevreden over PMS maar de laatste paar DVD's die ik wilde afspelen haperden toch wat. De een begon goed maar na een half uur ging deze haperen, De ander haperde vanaf het begin al. Ik heb de PS3 via wifi aangesloten.

wat ik raar vind is dat de ene dvd wel af speelt en de ander al haperend.
als ik op dat moment naar PMS kijk is het buffer gewoon vol. mijn pc moet het dus gewoon aan kunnen.

meer mensen dit probleem gehad?

je zou misschien zeggen dat het aan mn wifi ligt maar waar speelt de een dan wel goed af en de ander niet. ook draaid wifi naar een andere pc (streaming) ook altijd probleem loos

is er soms nog een setting die hier iets mee te maken heeft die ik kan veranderen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjemm schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:31:
Ben aardig tevreden over PMS maar de laatste paar DVD's die ik wilde afspelen haperden toch wat. De een begon goed maar na een half uur ging deze haperen, De ander haperde vanaf het begin al. Ik heb de PS3 via wifi aangesloten.

wat ik raar vind is dat de ene dvd wel af speelt en de ander al haperend.
als ik op dat moment naar PMS kijk is het buffer gewoon vol. mijn pc moet het dus gewoon aan kunnen.

meer mensen dit probleem gehad?

je zou misschien zeggen dat het aan mn wifi ligt maar waar speelt de een dan wel goed af en de ander niet. ook draaid wifi naar een andere pc (streaming) ook altijd probleem loos

is er soms nog een setting die hier iets mee te maken heeft die ik kan veranderen?
Verschillende bitrates zullen hier aan te grondslag liggen....of de buurman.
Maar goed....ik wil niet lullig doen, maar wifi is leuk voor internetten....als je kwaliteit wil, toch echt een lijntje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-10 16:01
Olla! Ik heb ' volgens mij' sinds de laatste update problemen met het bekijken van avi bestanden
ook een exterene schijf (fat32 natuurlijk) geeft hij geen avi bestanden aan... ook nieuwe tversity lijkt niet te werken ;[

//edit

kheb startpost gelezen en zal ps3 media server een kans geven! (nevernooitvangehoord) dus hopelijk werkt dat beter voor mij! wel jammer aangezien tversity een tijd goed voor mij heeft gewerkt

[ Voor 31% gewijzigd door P-Nut op 06-02-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
P-Nut schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:15:
Olla! Ik heb ' volgens mij' sinds de laatste update problemen met het bekijken van avi bestanden
ook een exterene schijf (fat32 natuurlijk) geeft hij geen avi bestanden aan... ook nieuwe tversity lijkt niet te werken ;[

//edit

kheb startpost gelezen en zal ps3 media server een kans geven! (nevernooitvangehoord) dus hopelijk werkt dat beter voor mij! wel jammer aangezien tversity een tijd goed voor mij heeft gewerkt
Probeer het en je zult tversity, twonky, wmp11 en alle andere pogingen verlaten en bij PMS blijven!

Ik heb trouwens 0 problemen met de nieuwe versie btw! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Vince22 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:45:
[...]

Probeer het en je zult tversity, twonky, wmp11 en alle andere pogingen verlaten en bij PMS blijven!
Zo ver zou ik niet willen gaan. :) Ik heb Twonky 4.4.11 nog steeds als basis op mijn VM media server, en dat gaat er ook niet af. PMS, hoewel erg interessant voor transcoden, is toch nog wat buggy (crashing Mencoder_mt versies, LPCM channel muck-ups, etc.). Maar op mijn Vista machine mag PMS leuk meeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
als ik PMS gedownload heb en hem daarna installeer krijg ik een error (integrity check has failed). Het licht dus aan de download. Zijn er nog andere linken, of wat doe ik fout. Is er desnoods nog een oudere versie, kan die namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vince22 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:45:
[...]

Ik heb trouwens 0 problemen met de nieuwe versie btw! :)
Ik heb ook geen enkel probleem met de 1.04. Wel nog wat aanvullende codecs geinstalleerd. Draai met Vista 64....ook Windows 7 gaf bij mij geen problemen. XBMC voor de PS3....Super programma....op m'n Sony46Z4500 echt super beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
het installeren lukt bij niet als ik em download en dan er gewoon op klik om het te installeren zegt hij:
Installer integrity check has failed. Common causes include incomplete download and damaged media. Contact the installer's author to obtain a new copy.

More information at:
http://nsis.sf.net/NSIS_ERROR

iemand enig idee wat er verkeerd gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gruys7 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:00:
het installeren lukt bij niet als ik em download en dan er gewoon op klik om het te installeren zegt hij:
Installer integrity check has failed. Common causes include incomplete download and damaged media. Contact the installer's author to obtain a new copy.

More information at:
http://nsis.sf.net/NSIS_ERROR

iemand enig idee wat er verkeerd gaat?
zojuist nog even uitgeprobeerd voor je. Geeft bij mij geen fouten. Zit dus een fout in je Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:52:
[...]

zojuist nog even uitgeprobeerd voor je. Geeft bij mij geen fouten. Zit dus een fout in je Windows.
heb em net op andere pc gedownload en nu doet hij het wel :)
hij maakt na wat gepruts ook verbinding :)
alleen hij ziet mijn muziek niet?? hoe kan dit komen.
Ook happert hij om de 2 seconden maar daar ga ik nog is goed naar kijken.

[ Voor 82% gewijzigd door gruys7 op 06-02-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03

jefjef

learning by doing

Help!!

De laatste paar dvd's die ik heb gebrand (of met nero of met XtoDVD) worden afgespeeld als een klein beeld in het midden van mijn tv scherm! ofwel grote zwarte balk aan al de 4 kanten. Nu heb ik ook dus de instellingen op mijn PS3 veranderd in de hoop dat zal gaan oplossen maar niet dus.

Mijn vragen zijn: Wat zijn de beste instellingen in de XMB om films te kijken.
en Hoe kom ik van die balken af?

edit: mm het bronbestand wordt op de computer ook op deze manier afgespeeld. Zal dus moeten inzoemen

[ Voor 11% gewijzigd door jefjef op 07-02-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil via mijn pc met een 100mbit kabel naar mijn ps3 full hd films (1080p dus) kijken.
Specs PC:
Intel Quad Q6600
4 Gb geheugen
Vista 64bit
en onboard Nvidia Network controller

Als ik, in welke extensie ook, zo'n hd film afspeel schokt het vanaf het begin.
Ik gebruik PMS 1.0.4 (met 1.0.3 werkte het ook al niet)
720p films lopen wel lekker.

vraag is. kan dit een instelling zijn of moet ik vanmiddag een 3com netwerkkaartje halen? 9wat ik liever niet doe uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:30:
Ik wil via mijn pc met een 100mbit kabel naar mijn ps3 full hd films (1080p dus) kijken.
Specs PC:
Intel Quad Q6600
4 Gb geheugen
Vista 64bit
en onboard Nvidia Network controller

Als ik, in welke extensie ook, zo'n hd film afspeel schokt het vanaf het begin.
Ik gebruik PMS 1.0.4 (met 1.0.3 werkte het ook al niet)
720p films lopen wel lekker.

vraag is. kan dit een instelling zijn of moet ik vanmiddag een 3com netwerkkaartje halen? 9wat ik liever niet doe uiteraard)
Ik heb een aantal mogelijke oplossingen voor je gelezen:
- Zorg ervoor dat de multicore ondersteuning aanstaat
- geef het volgende commando binnen je Vista: netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Het laatste schijnt een beperking binnen Vista op te heffen wat kon zorgen dat je niet je maximale bandbreedte gebruikte (maar ik sta open voor correcties van mensen die er meer vanaf weten).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 18:42
Hoe installeer je extra codecs op je ps3? Heb echt gezocht maar kan dit nergens vinden, heb namelijk een avi bestand dat me pc wel afspeelt maar me ps3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Manie Riets schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:17:
Hoe installeer je extra codecs op je ps3? Heb echt gezocht maar kan dit nergens vinden, heb namelijk een avi bestand dat me pc wel afspeelt maar me ps3 niet.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ik heb de k-lite codec pack gedownload, op een usb stick gezet en die in me ps3 geplugd, in welk menu moet ik zijn om deze te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:04:
[...]

Ik heb een aantal mogelijke oplossingen voor je gelezen:
- Zorg ervoor dat de multicore ondersteuning aanstaat
- geef het volgende commando binnen je Vista: netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Het laatste schijnt een beperking binnen Vista op te heffen wat kon zorgen dat je niet je maximale bandbreedte gebruikte (maar ik sta open voor correcties van mensen die er meer vanaf weten).

Succes!
- Met multicore bedoel je dat het aantal cored voor transcoden in psm? die staat op 4 maar met 1 of 2 geeft geen verbetering.
- Commando binnen Vista ook geprobeerd maar maakt ook geen verschil.

Zou het aan mijn onboard netwerk kaart kunnen liggen of de kabel die ik nu heb (utp 5e)

Ik heb ook Tversity geprobeerd maar heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Manie Riets schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:41:
Ik heb de k-lite codec pack gedownload, op een usb stick gezet en die in me ps3 geplugd, in welk menu moet ik zijn om deze te installeren?
Dat kan niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:54:
[...]

- Met multicore bedoel je dat het aantal cored voor transcoden in psm? die staat op 4 maar met 1 of 2 geeft geen verbetering.
- Commando binnen Vista ook geprobeerd maar maakt ook geen verschil.

Zou het aan mijn onboard netwerk kaart kunnen liggen of de kabel die ik nu heb (utp 5e)

Ik heb ook Tversity geprobeerd maar heeft hetzelfde probleem.
Ik ben helaas door m'n tips heen. Je zou wel eens gelijk kunnen hebben in dat het aan je netwerkkaart ligt.

[ Voor 51% gewijzigd door Blindfold op 07-02-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Wat zou ik dan kunnen doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Manie Riets schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:12:
[...]
die moet je op je pc installeren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]
Je bent aan het proberen om PC codecs op je PS3 te installeren en hier wil je een oplossing voor? Dit gaat nooit lukken!

[ Voor 4% gewijzigd door Blindfold op 07-02-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Ik had laatst een mp4 film met AAC geluid, maar die wilde tsmuxer niet omzetten naar AC-3. (PS3 Media Server liet de transcoding optie weg). Toen even simpel omgezet naar een MKV met 'mkvtoolnix' en toen lukte het wel! Piece of cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
[...]
Begin eens met de topic-start te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Denk dat ie ondersteuning bedoelt voor Mencoder_mt (mt = multi-threaded). Dat kun je apart aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met PSM: Het viel me onlangs op dat bij het 'tsmuxen' van een .m2ts file (AVC/DTS --> AVC/AC3) het geluid na een tijdje niet meer synchroon loopt met het beeld. Zal dit komen door het feit dat tsmuxen minder goed werkt op een .m2ts file dan op een .mkv container? Zo ja, is het mogelijk om dit op te lossen door de .m2ts om te zetten in een mkv? Of wellicht anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:36:
Met PSM: Het viel me onlangs op dat bij het 'tsmuxen' van een .m2ts file (AVC/DTS --> AVC/AC3) het geluid na een tijdje niet meer synchroon loopt met het beeld. Zal dit komen door het feit dat tsmuxen minder goed werkt op een .m2ts file dan op een .mkv container? Zo ja, is het mogelijk om dit op te lossen door de .m2ts om te zetten in een mkv? Of wellicht anders?
Inmiddels opgelost! Het omzetten naar een .mkv deed inderdaad de truuk! Het geluid blijft nu perfect synchroon met het beeld. Ik vermoed dat dit een framerate issue was, zodat het sync-probleem steeds groter wordt naarmater de film langer bezig is. Voor de geïnteresseerden, zo heb ik de film geremuxed:

.m2ts remuxen naar .mkv:
1) Demuxen met "tsmuxer" (met de stand-alone app). Via de Gui: Add input files, vervolgens 'Demux' selecteren and dan 'Start demuxing'. Als het goed is heb je nu de losse streams (met wellicht enkele subtitles). Onthoud de framerate die bij het logschermpje staat.
2) Remuxen met "mkvmerge". Simpelweg de losse streams weer inpakken in een .mkv. Bij mij gaf hij de melding dat hij de framerate niet kon detecteren, vandaar dat je hierbij de onthouden framerate moet gebruiken.

Wie weet kan dit makkelijker, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
enig idee waarom de ps3 mijn video's wel ziet maar mijn muziek niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh hoe gebruik jij je muziek op je PS3 met het programma Media Server? Of handmatig via USB?
En zijn je muziek nummers MP3-ingedeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
gruys7 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:49:
enig idee waarom de ps3 mijn video's wel ziet maar mijn muziek niet??
omdat je via video's browsed en niet via music? 1 optie naar links in het menu...

ik vind het behoorlijk onhandig dat deze scheiding zo strikt is, van mij zouden ze gewoon door elkaar mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is er inmiddels al een oplossing voor die DLNA 4405 error?
Ik begrijp dat het komt vanwege een time-out omdat er teveel mappen/files in staan?

Lijkt me toch dat dit wel te fixen moet zijn... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
itons schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:09:
[...]

omdat je via video's browsed en niet via music? 1 optie naar links in het menu...

ik vind het behoorlijk onhandig dat deze scheiding zo strikt is, van mij zouden ze gewoon door elkaar mogen staan.
hoe slim kan een mens zijn 8)7
dom dom dom ik keek bij video, maaar in iedergeval hij doet het :)
bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ben erg benieuwd wanneer(lees OF) die DVD ondersteuning nog gaat komen. Bezig om een NAS aan te schaffen met ps3 stream ondersteuning en dit zou voor dvds toch ook wel ERG fijn zijn om van dat eeuwige branden af te zijn. Mensen ervaring met een NAS icm ps3?

• Vince22
Oppie schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:51:
Ben erg benieuwd wanneer(lees OF) die DVD ondersteuning nog gaat komen. Bezig om een NAS aan te schaffen met ps3 stream ondersteuning en dit zou voor dvds toch ook wel ERG fijn zijn om van dat eeuwige branden af te zijn. Mensen ervaring met een NAS icm ps3?
P3MS ondersteunt gewoon dvd's hoor vanuit een map... (Al vanaf 0.99) ;)

• Oppie
Vince22 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:10:
[...]

Wat!! Nou dan lijkt me duidelijk wat ik straks ga doen :D

Verwijderd

Vince22 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:10:
[...]

Krijg je dan enkel de main movie of kan je door de dvd-structuur navigeren alsof het gemount is?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:41:
[...]

Krijg je dan enkel de main movie of kan je door de dvd-structuur navigeren alsof het gemount is?
Je kunt alleen door de beschikbare titels browsen en deze afspelen met taal/ondertiteling naar keuze.

• Oppie
Dat was mijn vermoeden al. Voorheen kon ik met twonkymedia ook al de losse VOB bestanden afspelen. In PS3 media server zal de ondersteuning wellicht wat beter zijn en de mogelijkheid om ook ondertitels af te spelen maar het is toch niet zoals het echt afspelen van een totale DVD. Bij custom DVDs waarbij 1 aflevering 1 bestand is, werkt het prima maar mijn pure films stopt hij (heb het net even getest) toch na 1 VOB file en zul je handmatig de volgende moeten starten. Dit was bij Twonky ook het geval. Veel vooruitgang op dit gebied zie ik niet, of mis ik iets?

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ooit geprobeerd of het mogelijk is te streamen via bluetooth? D.w.z. een dongle in je PC stoppen en via bluetooth verbinden met je PS3 ipv via een LAN?

Is dit mogelijk? Ik kan overigens nergens terug vinden welke versie van bluetooth op de PS3 zit. Is dit Bluetooth2?

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verkeerde topic. never mind

[ Voor 94% gewijzigd door Alpha-sphere op 12-02-2009 14:05 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Vince22
Oppie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:10:
Dat was mijn vermoeden al. Voorheen kon ik met twonkymedia ook al de losse VOB bestanden afspelen. In PS3 media server zal de ondersteuning wellicht wat beter zijn en de mogelijkheid om ook ondertitels af te spelen maar het is toch niet zoals het echt afspelen van een totale DVD. Bij custom DVDs waarbij 1 aflevering 1 bestand is, werkt het prima maar mijn pure films stopt hij (heb het net even getest) toch na 1 VOB file en zul je handmatig de volgende moeten starten. Dit was bij Twonky ook het geval. Veel vooruitgang op dit gebied zie ik niet, of mis ik iets?
Heb je hem via de ## Transcoded ## map afgespeeld? Want via daar plakt ie de hele film aan elkaar incl ondertitels en audio. Kies daar een titel met NL vlaggetje en selecteer de juiste "title".
(Uit mn hoofd trouwens hoor, heb al meerdere DVD's gekeken via PMS)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Oppie schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:10:
Nee het is anders. Native kan de playstation inderdaad losse VOB bestanden afspelen. PMS geeft je de mogelijkheid om per titel af te spelen, waarbij je dus de hele film af kunt spelen zonder onderbrekingen.

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
PMS werkt als een zonnetje. Probeerde nog podcast toe te voegen maar die willen maar niet werken. Bijvoorbeeld e podcast van Evers staat op....

Is het trouwens mogelijk om HD Youtube af te spelen? Heb al wat zaken geprobeerd maar tot op heden no luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Via de transcoded map werkt het inderdaad super, 1 titel per film en met ondertiteling. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

speelt ps3 media server nou meer af dan windows media player?
Ik heb bijvoorbeeld bij wmp geen srt ondertitels. Bij ps3 media server wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
koekoek2003nl schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:40:
speelt ps3 media server nou meer af dan windows media player?
Ik heb bijvoorbeeld bij wmp geen srt ondertitels. Bij ps3 media server wel?
Jazeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Blindfold schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:47:
[...]

Je bent aan het proberen om PC codecs op je PS3 te installeren en hier wil je een oplossing voor? Dit gaat nooit lukken!
ApC_IcE schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:35:
[...]

die moet je op je pc installeren? 8)7
Ik leg jullie duidelijk uit dat me pc het bestand wel afspeelt maar de ps3 niet, de codecs heb ik op me pc allang geinstallerd (k-lite codec pack) had ik ook al vermeld. Het betreft een avi-bestand.

Zou iemand hier iets weten over hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar weer iemand een goed programma voor de mac? Om je ps3 als media center te gebruiken, het liefst freeware ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:02:
Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar weer iemand een goed programma voor de mac? Om je ps3 als media center te gebruiken, het liefst freeware ;).
Uiteraard Playstation Media Server nog niet gezien? Lees het topic maar door hoe je'm in moet richten. Succes! :)
volgende keer toch maar 5 minuten inlezen voordat je wat roept/vraagt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm inderdaad voortaan toch maar doen, maar in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ff een uurtje de spelen met de mogelijkheden van de pms en ik ben verrast van de mogelijkheden.
Al een tijdje ben ik opzoek naar de mogelijkheid om meer uit me playstation te halen, maar met een htpc bij de tv zag de meer waarde nog niet van de pms.

Maar nu ook tvkijken via de ps3 mogelijk is icm dvb bridge wordt het intressant om de htpc om te bouwen naar tv/mediaserver en de ps3 als front end te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
dat pms werkt idd briljant, wou gisteren eens dvd's / hd kwaliteit trancode streamen naar de ps3

helaas trekt me server dat dan weer niet, amd 3500 +

wou nog via me werkstation streamen, maar ja dan haal ik eerst de gegevens over het netwerk van me server op, transcode die het en stuurt die weer naar de ps3, maar daar kreeg ik ook wat hakkeltjes

eens kijken naar een upgrade voor de server, quad core geheugen moederbordje zal wel voldoende moeten zijn

*
mmm vraag me af of bovenstaand nodig is, eens ff een full hd kopiëren naar me werkstation en kijken of die daar zonder soms stotteringen draaid, zo niet dan is er iets mis met me instellingen
*
mja licht stotteringen op me high end game pc met evil dead 2 1080... met genoeg bandbreedte over
dush.. het ligt ergens aan me codec setup i guess
*
geen stotteringen met de MEncoder, wel met de Avisynth/FFMpeg
maar eens dieper duiken in codec gebruik met pms

[ Voor 33% gewijzigd door Pensmaster-B op 15-02-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Manie Riets schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:42:

[...]

Ik leg jullie duidelijk uit dat me pc het bestand wel afspeelt maar de ps3 niet, de codecs heb ik op me pc allang geinstallerd (k-lite codec pack) had ik ook al vermeld. Het betreft een avi-bestand.

En wij leggen je duidelijk uit, dat je helemaal geen codecs op je PS3 kunt installeren (en dat je dat dus alleen op je PC kunt doen).

Zoals ik eerder al zei, begin nou eens met de topic-start door te nemen, dan stel je ook niet meer van het soort vragen of je nog nooit met een PS3 gewerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
EDIT: n/m, heb het eigen HDX-1000 topic gevonden. :)

[ Voor 89% gewijzigd door albatross op 16-02-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is uitzending gemist al mogelijk op PS3? Lees voornamelijk oude berichten uit 2007 en 2008 dat het niet kan. Is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
Start je PS3 op en probeer het uit? Ik hoor het zo van je...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 12:48
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:03:
Is uitzending gemist al mogelijk op PS3? Lees voornamelijk oude berichten uit 2007 en 2008 dat het niet kan. Is dat nog steeds zo?
Gewoon uitzending gemist werkt niet, maar wel de omroepplayer die werkt met flash:
pilot.omroepplayer.n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Misschien een makkelijke vraag maar een halfuurtje spelen met PS3 en googlen leverde me geen antwoord...

Ik zoek de manier om meerdere mappen muziek in een keer af te spelen - ik krijg pas de optie (kruisje) voor afspelen als ik in de "onderste" map zit waarin de MP3s staan

Bijvoorbeeld de volgende mapstructuur:
Engels
- ACDC
- Album1
- Album2
- U2
- Album1
- Album2

Album 1 of 2 afspelen lukt me... maar niet de alle liedjes in de map "U2"

Dat moet toch wel kunnen - ik zie vast iets over het hoofd.... Of moet je hiervoor playlists oid aanleggen?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gister ook PMS geïnstalleerd, mooi werk! Grote voordelen tov TVersity is dat ie mkv kan afspelen zonder hercoderen, en dat alle vobs van een DVD in één map achter elkaar speelt; bij TVersity was het nog vobje voor vobje, of alles met een extra tooltje aan elkaar plakken.

Maar nondetonnère, hij pikt wel een kwak geheugen in he! Zomaar ff een half GB in gebruik door Java! :o En dat op mijn 1GB-systeempje... Denk dat ik maar een paar GB bij moet gaan halen binnenkort...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 25-10 22:25

inXs

known as inXs

mmm ik gebruik PMS al tijden met volle tevredenheid, maar sinds kort heb ik het rare fenomeen dat pms alle engines niet kan laden, behalve tsmuxer. Dit probleem is opgetreden nadat ik pms wilde installeren als windows service (via dat handige nieuwe knopje in de nieuwste versie). Sindsdien werkt hij niet meer goed. Ik heb uiteraard nadien de service al verwijderd, PMS verwijderd, alle codecs verwijderd met diverse programma's en vervolgens de stappenlijst zoals eerder gepost weer gevolgd. Maar helaas keer op keer blijkt het onmogelijk voor PMS om de engine te laden. Helaas zorgt dit er dus ook voor dat ik alle films op mijn PS3 wel in de lijst kan zien staan, maar ik kan ze uiteraard niet afspelen..

Kent iemand dit probleem toevallig? Op google kon ik er bijster weinig over vinden. Vooral omdat PMS nogal een vage zoekterm is en Playstation Medie Server weer een te ruime is.

[ Voor 3% gewijzigd door inXs op 17-02-2009 22:39 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

inXs schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:37:
mmm ik gebruik PMS al tijden met volle tevredenheid, maar sinds kort heb ik het rare fenomeen dat pms alle engines niet kan laden, behalve tsmuxer. Dit probleem is opgetreden nadat ik pms wilde installeren als windows service (via dat handige nieuwe knopje in de nieuwste versie). Sindsdien werkt hij niet meer goed. Ik heb uiteraard nadien de service al verwijderd, PMS verwijderd, alle codecs verwijderd met diverse programma's en vervolgens de stappenlijst zoals eerder gepost weer gevolgd. Maar helaas keer op keer blijkt het onmogelijk voor PMS om de engine te laden. Helaas zorgt dit er dus ook voor dat ik alle films op mijn PS3 wel in de lijst kan zien staan, maar ik kan ze uiteraard niet afspelen..

Kent iemand dit probleem toevallig? Op google kon ik er bijster weinig over vinden. Vooral omdat PMS nogal een vage zoekterm is en Playstation Medie Server weer een te ruime is.
Ik ken dit probleem niet, maar wellicht dat je op het officiele PMS forum iets kunt vinden?
Zelf heb ik het probleem dat PMS bij het afspelen van MKV bestanden (via Tsmuxer) iets te vroeg stopt met afspelen (meestal 1 à 2 seconden) waardoor ik net het einde mis. Ik heb hier nog niets over kunnen vinden, maar goed. Elke keer als ik check heb ik net de fadeout of de letters to be continued gemist, dus zo spannend is het nou ook weer niet, maar mocht iemand het toevallig zijn tegengekomen, dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:37:

Dat laatste is inderdaad vervelend, een beetje jammer van de maker dat hij zo'n lame naam heeft gekozen.

Misschien overbodige vraag, maar staat er wat over je probleem in het "traces" aka log tabblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 25-10 22:25

inXs

known as inXs

Eigenlijk niets, er staat gewoon wat er altijd staat, dat hij succesvol verbonden is met mijn ps3.

superB

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Manie Riets schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:42:
[...]

[...]

Haal dat avi bestand eens door G-Spot heen en kijk eens welke specifieke codec er gebruikt wordt. Dan kan je daarna nagaan of dit een codec is die wel of niet door de PS3 wordt ondersteund. (Waarschijnlijk wordt ie niet ondersteund aangezien ie niet speelt op je PS3.)
Als ie niet wordt ondersteund is er weinig wat je kan doen (behalve omzetten naar een ander formaat.)
Zoals aangegeven kan je op de PS3 geen extra codecs installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Misschien een domme vraag, toch stel ik hem...

ik heb dus naar alle tevredenheid een HDX1000....

Nu sta ik op het punt om een PS3 te kopen, vooral om te gamen...

Nu is mijn vraag, wat heeft de ps3 als meerwaarde voor de hdx? Of moet ik gewoon de hdx gebruiken waarvoor ie bedoelt is en de ps3 alleen gebruiken om te gamen?
Of zijn er leuke dingen die ik kan doen wanneer ik beide aan elkaar koppel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

vwtune schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:37:
Misschien een domme vraag, toch stel ik hem...

ik heb dus naar alle tevredenheid een HDX1000....

Nu sta ik op het punt om een PS3 te kopen, vooral om te gamen...

Nu is mijn vraag, wat heeft de ps3 als meerwaarde voor de hdx? Of moet ik gewoon de hdx gebruiken waarvoor ie bedoelt is en de ps3 alleen gebruiken om te gamen?
Of zijn er leuke dingen die ik kan doen wanneer ik beide aan elkaar koppel?
Misschien handig om er ff bij te melden dat de HDX1000 een Mediatank is. (niet iedereen weet dat, ik moest het ook Googlen.)

Denk dat je de HDX als opslag/nas/stream server kan gebruiken en de PS3 als het afspeelmedium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Die HDX1000 is idd een NMT.

Ik gebruik hem naar volle tevredenheid als een afspeelmedium, hij kan namelijk alle bestaande formaten aan. (de ps3 bijvoorbeeld geen wmv)

dus ik denk dat ik de ps3 dan echt alleen als game console moet gebruiken. Of zijn er toch mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
vwtune schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:51:

Ik gebruik hem naar volle tevredenheid als een afspeelmedium, hij kan namelijk alle bestaande formaten aan. (de ps3 bijvoorbeeld geen wmv)

dus ik denk dat ik de ps3 dan echt alleen als game console moet gebruiken. Of zijn er toch mogelijkheden die ik over het hoofd zie?
Als je het topic doorleest worden al je antwoord als magie beantwoord! :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

vwtune schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:51:

De PS3 kan wel een paar dingetjes die met de HDX lastiger te doen zijn. Als eerste natuurlijk blu-ray afspelen. Als je films op een full-hd scherm bekijkt valt mij het kwaliteits verschil tussen een 8GB mkv en een originele blu-ray wel op.

Ten tweede kan de PS3 HD-audio in PCM formaat afspelen met gestreamde content, en icm PMS zijn de mogelijkheden natuurlijk nog veel groter (alhoewel dit niet helemaal eerlijk is omdat het werk dan door de PC gedaan wordt). Maar de HDX heeft niet zoiets als PMS en of de firmware ooit nog een update krijgt is ook maar afwachten.

Ten derde is de foto viewer van de PS3 veruit superieur tov die van de HDX.

En ten vierde vind ik de PS3 icm een psp (remote play) een handige manier van mp3 afspelen omdat je de tv niet hoeft aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
DCFreak schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:58:
[...]

Ten tweede kan de PS3 HD-audio in PCM formaat afspelen met gestreamde content,
Dat zou de HDX 1000 toch ook moeten kunnen? Volgens de specs zou ie alle HD audio formaten native ondersteunen.
... en icm PMS zijn de mogelijkheden natuurlijk nog veel groter (alhoewel dit niet helemaal eerlijk is omdat het werk dan door de PC gedaan wordt). Maar de HDX heeft niet zoiets als PMS
Daar zou je tegenin kunnen werpen dat de HDX 1000 geen PMS nodig heeft, omdat ie immers 'alles' native al afspeelt, met ondertitels en al.

Ik heb iig zelf toch nog even van de koop afgezien. In albatross in "HDX-1000 Networked Media Tank Player" (het bewuste HDX 1000 topic) blijkt dat de bitrate twijfelachtig is, en afhaakt zo rond de ~40Mbps. Dat zou 62.5Mbps moeten wezen voor het ondersteunde High @ 4.1 Profile. Denk dat die CPU gewoon net niet krachtig genoeg is. Ook zie ik nog al wat audio-sync errors gerapporteerd, met (vooralsnog) weinig vooruitzichten op een firmware update.

Misschien ben ik er wat te negatief over, maar bij nader inzien ziet het er toch niet helemaal uit als de wonder-machine die ik dacht dat het zou wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

albatross schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:22:
[...]

Dat zou de HDX 1000 toch ook moeten kunnen? Volgens de specs zou ie alle HD audio formaten native ondersteunen.
Je hebt gelijk. Het staat zelfs op de frontpage van hdx1080.com 8)7
[...]

Daar zou je tegenin kunnen werpen dat de HDX 1000 geen PMS nodig heeft, omdat ie immers 'alles' native al afspeelt, met ondertitels en al.
Alles is wel erg veel :) Heel af en toe kom ik een H.264 stream tegen die extreme artifacts geeft op de HDX, en dan ben ik toch verplicht hem te re-encoden. Tevens kan de HDX geen DTS downmixen, dus als je de audio via een tv wil beluisteren die geen DTS decoder heeft zit je zonder geluid.
Ik heb iig zelf toch nog even van de koop afgezien. In albatross in "HDX-1000 Networked Media Tank Player" (het bewuste HDX 1000 topic) blijkt dat de bitrate twijfelachtig is, en afhaakt zo rond de ~40Mbps. Dat zou 62.5Mbps moeten wezen voor het ondersteunde High @ 4.1 Profile. Denk dat die CPU gewoon net niet krachtig genoeg is. Ook zie ik nog al wat audio-sync errors gerapporteerd, met (vooralsnog) weinig vooruitzichten op een firmware update.
Het voorbeeld dat ik gaf over het hakkelen van films (in het HDX topic) met die groene wireframe scenes in de 'the matrix' films, dat vind ook plaats als ik stream naar de PS3. Volgens de bitrate info die de PS3 geeft schiet het tot boven de 100Mb in die scenes. Audio-sync fouten ben ik nog niet tegen gekomen, maar tot nu toe alleen AC3 en DTS in pass-through mode gebruikt.
Misschien ben ik er wat te negatief over, maar bij nader inzien ziet het er toch niet helemaal uit als de wonder-machine die ik dacht dat het zou wezen.
Een wonder machine moet waarschijnlijk nog uitgevonden worden. Al met al ben ik er toch zeer tevreden over, omdat ik nu DTS kan streamen en ondersteuning heb voor SRT en de compatibiliteit met H.264 streams een stuk hoger ligt dan bij de PS3. Met PMS worden een hoop van deze voordelen teniet gedaan natuurlijk, maar mijn pc is te traag om 1080p te transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
aaargh, pc opnieuw geïnstalleerd alles werkt alleen kan nu geen netwerk schijven ( die added zijn in windows explorer als Z en Y ) selecteren in PMS, eerst lukte me dit wel

mmm dit is blijkbaar alleen bij de "windows service" versie

[ Voor 15% gewijzigd door Pensmaster-B op 21-02-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 15:59

mgo

Beste,

Ik heb heel de tread doorgelezen en ben er niet uit. Hopelijk heb ik genoeg moeite gedaan !!

PS3 Media server werkte schitterend tot een paar dagen terug. Geen idee wat ik extra heb gedaan of niet, maar nu hapert hij enorm. Om de 2 seconden hapert hij.

Specs van de PC:

4Gb ram
Nvidia 9300 GE
Core Quad-processor Q6600

Heb het nu bij alle films.

Volgende film :

Seven Pounds
CPU : onder de 10 %
Max 30MBPS
Mencoder gebruik ik
K-lite full codec geinstalleerd

Gspot:
H.264/MPEG-4 AVC
Codecs installed
Interleave: 1 vid frame (42 ms)

Wat kan er mislopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:18
Hey,

Vandaag eens PMS geinstalleerd, het werkt prachtig bij DVD's. Nou zit de PS3 draadloos via het internet aangesloten, waardoor 720P en 1080P materiaal helemaal niet lekker gaat. Mijn vraag is zo'n beetje: kan ik een ''crossed'' utp-kabel tussen de computer en de PS3 leggen, zodat het dan wel soepeltjes loopt? Of anders eventueel een ''normale'' utp kabel, of is dat niet mogelijk?

En nog een 2e vraag: ik kan bij dvd's (waar ondertiteling bij zit) op de PS3 zelf de ondertiteling niet selecteren, waar kan dit aan liggen?

En nog een 3e vraag: als ik sommig materiaal wil bekijken krijg ik 3 opties te zien voor het transcoden, welke moet ik wanneer gebruiken? In de TS stond dat ik het zelf maar moest proberen welke het lekkerst werkt bij welk formaat, maar heeft iemand hier ervaringen mee of tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 22-02-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PMS transcoded DVD's, hierdoor worden de ondertitels erin gebakken. Je kunt daardoor niet via de PS3 ondertitels veranderen. Als je in de transcoded map kijkt dan zie je allemaal mappen, kies daarvan de goede en daarna kun je verschillende bestanden uitkiezen waar ondertiteling bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
mgo schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:30:
Beste,

Ik heb heel de tread doorgelezen en ben er niet uit. Hopelijk heb ik genoeg moeite gedaan !!

PS3 Media server werkte schitterend tot een paar dagen terug. Geen idee wat ik extra heb gedaan of niet, maar nu hapert hij enorm. Om de 2 seconden hapert hij.

Max 30MBPS
Heb je hier al naar gekeken?

Maximum bandwith option appears not to be working
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.