Maar dan deel je de verbinding met die PC, wat ook de snelheid niet ten goede komt. Heb je niet de mogelijkheid om de PS3 direct te verbinden met een switch?Jorn1986 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:37:
Vandaag eens PMS geinstalleerd, het werkt prachtig bij DVD's. Nou zit de PS3 draadloos via het internet aangesloten, waardoor 720P en 1080P materiaal helemaal niet lekker gaat. Mijn vraag is zo'n beetje: kan ik een ''crossed'' utp-kabel tussen de computer en de PS3 leggen, zodat het dan wel soepeltjes loopt? Of anders eventueel een ''normale'' utp kabel, of is dat niet mogelijk?
Nee het idee is dan om de PS3 op het internet te houden d.m.v. de wireless LAN, en dan als extra hem ook nog eens direct met een utp-kabel aan de PC aan te sluiten, zodat het gewoon 100 mbps kan.Roamor schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:46:
[...]
Maar dan deel je de verbinding met die PC, wat ook de snelheid niet ten goede komt. Heb je niet de mogelijkheid om de PS3 direct te verbinden met een switch?
De PS3 direct verbinden op de modem/router (in 1) kan niet, omdat beide utp-aansluitingen al bezet zijn.
Misschien hier iemand die bekend is met het probleem dat ik ervaar.
Ik gebruik PMS met mijn playstation 3, wat uitermate goed gaat op enkele uitzonderingen na:
- Indien er in de film zacht gesproken wordt met een zachte achtergrond muziek, lijkt het erop dat de achtergrond muziek weggefilterd wordt alsof het ruis zou zijn. Het resultaat is vergelijkbaar met teamspeak waarbij je een bepaald basisvolume zet voordat geluid doorgegeven wordt. Het knipt iets van het begin en einde af, omdat het geluidsvolume nog niet op peil is.
- subtitles heb ik ingesteld als eng, en, ned, nl. iets dat in veel gevallen goed werkt en ik krijg nederlandse of engelse subtitles indien aanwezig. Echter soms zie ik geen subtitles, terwijl ik wel subtitles zie als ik het rechtstreeks op mijn pc afspeel.
Iemand hier ideeen over?
Ik gebruik PMS met mijn playstation 3, wat uitermate goed gaat op enkele uitzonderingen na:
- Indien er in de film zacht gesproken wordt met een zachte achtergrond muziek, lijkt het erop dat de achtergrond muziek weggefilterd wordt alsof het ruis zou zijn. Het resultaat is vergelijkbaar met teamspeak waarbij je een bepaald basisvolume zet voordat geluid doorgegeven wordt. Het knipt iets van het begin en einde af, omdat het geluidsvolume nog niet op peil is.
- subtitles heb ik ingesteld als eng, en, ned, nl. iets dat in veel gevallen goed werkt en ik krijg nederlandse of engelse subtitles indien aanwezig. Echter soms zie ik geen subtitles, terwijl ik wel subtitles zie als ik het rechtstreeks op mijn pc afspeel.
Iemand hier ideeen over?
Kleine 4 poorts switch aanschaffen en die aan de router hangen, dan heb je weer 4 poorten vrij en kun je zowel je pc als je PS3 bedraad aansluiten.Jorn1986 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:57:
[...]
Nee het idee is dan om de PS3 op het internet te houden d.m.v. de wireless LAN, en dan als extra hem ook nog eens direct met een utp-kabel aan de PC aan te sluiten, zodat het gewoon 100 mbps kan.
De PS3 direct verbinden op de modem/router (in 1) kan niet, omdat beide utp-aansluitingen al bezet zijn.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Uit de PMS guide uit dit topic: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"morpheus schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:22:
Misschien hier iemand die bekend is met het probleem dat ik ervaar.
KNIP
Iemand hier ideeen over?
"- Bij Default Subtitle Language Priority : verander in nl,dut,eng,fre"
Ik gebruik wmp11 als mediaserver. Tot nu toe alle filme die ik afgespeeld heb op mijn ps3 deden tot vandaag dat ik een error kreeg data not supported
terwijl het gewoon avi is. Kan iemand mij hierbij helpen
Kan de PS3 eigenlijk bij Blu-ray films DTS-HD en Dolby TrueHD uitzenden?
De console is via HDMI-aangesloten op een Onkyo 606. Bij de Blu-ray film Earth geeft de reciever gewoon DTS aan en geen DTS-HD. Heb bitrstream gekozen als audio-uitvoer. Overigens krijg ik bij games geen DTS of dolby-digital (weet niet of die despbetreffende spellen dat ondersteunen (demo killzone, GT:HD en demo wipe-out), weet van fifa 08 dat die DTS ondersteunde (maar die had ik toen niet bij de hand). Al moet ik zeggen dat het geluid wel erg goed was
De console is via HDMI-aangesloten op een Onkyo 606. Bij de Blu-ray film Earth geeft de reciever gewoon DTS aan en geen DTS-HD. Heb bitrstream gekozen als audio-uitvoer. Overigens krijg ik bij games geen DTS of dolby-digital (weet niet of die despbetreffende spellen dat ondersteunen (demo killzone, GT:HD en demo wipe-out), weet van fifa 08 dat die DTS ondersteunde (maar die had ik toen niet bij de hand). Al moet ik zeggen dat het geluid wel erg goed was
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Zie http://www.avforums.com/f...having-some-problems.htmlArm1n schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:00:
Kan de PS3 eigenlijk bij Blu-ray films DTS-HD en Dolby TrueHD uitzenden?
Voor HD audio moet je dus LPCM als uitvoer kiezen.
Gebruik PS3 media server (pms).Karish schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:06:
Ik gebruik wmp11 als mediaserver. Tot nu toe alle filme die ik afgespeeld heb op mijn ps3 deden tot vandaag dat ik een error kreeg data not supportedterwijl het gewoon avi is. Kan iemand mij hierbij helpen
Ook ik heb problemen met de ondertiteling. Als de ondertiteling er niet hard in staat, heb ik geen ondertiteling. Ondanks dat ik de instellingen exact zo heb als hierboven.Azqi schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:01:
[...]
Uit de PMS guide uit dit topic: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"
In de transcode folder zie ik keurig een bestand staan met de nl vlag ervoor, maar ik zie ze niet helaas?
En als je niet kiest voor de transcode folder? Die gebruik ik zelf bijna nooit nl.? Ik speel gewoon de losse files. Bij video_ts speelt hij dan gewoon de hele dvd af.donshuunouo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:27:
[...]
Ook ik heb problemen met de ondertiteling. Als de ondertiteling er niet hard in staat, heb ik geen ondertiteling. Ondanks dat ik de instellingen exact zo heb als hierboven.
In de transcode folder zie ik keurig een bestand staan met de nl vlag ervoor, maar ik zie ze niet helaas?
Voor degene die een HD film op hun pc/laptop hebben weten te krijgen en hem graag op hun PS3 willen kijken heb ik hier een simpele, maar efficiente walktrough geschreven. Had hem net voor m'n zwager gemaakt, maar dacht dat hij ook hier wel van pas kon komen. Wellicht handig voor in de openings post? Vermeid weer een boel vragen.
Lets begin...
nodig:
- tsMuxer GUI Linkje tsMuxer
- eac3to Linkje eac3to
- HD film Linkje HD film
- Externe HD FAT32 geformatteerd of Stream software (tversity oid)
Eerst:
- Open tsMuxer
- Sleep de film in bij input files
- Check het geluid of het DTS is of niet. Staat onder codec bij Tracks.
DTS Nee;
- aanvinken wat je wilt omzetten, in principe alleen de film & het geluid (ondertiteling pakt ie niet
)
- Controleer de "Profile" van de film. Zorg dat die op
- "Hight@4.1" staat
- is dat niet het geval dan:
- de film aanklikken (hd film staat altijd onder codec onder H.264)
- vervolgens staat daar onder een checkboxje met "Change level"
- Vink deze aan
- Verander deze naar 4.1
- Split&cut aangeven 3.9GB
- Locatie aangeven
- Start muxing
DTS Ja;
Demux alléén DTS.
- Vink dus de rest af.
- zet output op m2ts
- locatie opzoeken
- ff kijken of splitten UIT staat onder tabblad Split&cut
- start muxing klikt. d
- dan wachten
Nu komt het. men klikt op
- Start
- uitvoeren
- intypen "cmd" zonder haakjes
- dan intypen:
- "cd mijn documenten\eac3to" zonder haakjes
(althans, cd naar waar jij eac3to map hebt staan)
- vervolgens intypen:
- eac3to "bestandslocatie_bestandslocatie_DTS_bestand.m2ts" "bestandslocatie_bestandsnaam.ac3" -448
- die regel behalve het streepje vooraf. Dus nu inclusief haakjes.
- -448 staat voor de bitrate van de film. dit is prima. kan ook nog -640 worden of -384. zelf kiezen
- Voorbeeld: eac3to "G:\wanted dts geluid los\wanted_dts_geluid_dvd2.m2ts" "G:\wanted dts geluid los\wanted_dts_geluid_dvd2.ac3" -448
- Druk enter
- wachten tot hij zegt dattie done is
- ga naar de map waar die in zou komen
terug naar tsMuxer
- sleep je nieuwe bestand (ac3) bij de film.
- Dan zie je hem ook bij het kopje "tracks" erbij komen
- vink hem aan
- vink DTS geluid uit
- Vink de film aan (h.264 codec)
- zorg dat de profile van die film op 4.1 staat
- zo niet
- de film aanklikken
- vul dan 4.1 in
- klik bij Output m2ts aan
- browswe naar waar die heen moet en geef hem een naam op (de film)
- ga naar tabblad Split&cut
- split bestanden op naar 3.9GB
- terug naar input
- Start Muxing
- wachten
- voila je hebt een film Ready 4 PS3
Uiteraard sta ik open voor verbeteringen! Maar volgensmij is die aardig compleet zo.
Lets begin...
nodig:
- tsMuxer GUI Linkje tsMuxer
- eac3to Linkje eac3to
- HD film Linkje HD film
- Externe HD FAT32 geformatteerd of Stream software (tversity oid)
Eerst:
- Open tsMuxer
- Sleep de film in bij input files
- Check het geluid of het DTS is of niet. Staat onder codec bij Tracks.
DTS Nee;
- aanvinken wat je wilt omzetten, in principe alleen de film & het geluid (ondertiteling pakt ie niet
- Controleer de "Profile" van de film. Zorg dat die op
- "Hight@4.1" staat
- is dat niet het geval dan:
- de film aanklikken (hd film staat altijd onder codec onder H.264)
- Vink deze aan
- Verander deze naar 4.1
- Split&cut aangeven 3.9GB
- Locatie aangeven
- Start muxing
DTS Ja;
Demux alléén DTS.
- Vink dus de rest af.
- zet output op m2ts
- locatie opzoeken
- ff kijken of splitten UIT staat onder tabblad Split&cut
- start muxing klikt. d
- dan wachten
Nu komt het. men klikt op
- Start
- uitvoeren
- intypen "cmd" zonder haakjes
- dan intypen:
- "cd mijn documenten\eac3to" zonder haakjes
- vervolgens intypen:
- eac3to "bestandslocatie_bestandslocatie_DTS_bestand.m2ts" "bestandslocatie_bestandsnaam.ac3" -448
- die regel behalve het streepje vooraf. Dus nu inclusief haakjes.
- -448 staat voor de bitrate van de film. dit is prima. kan ook nog -640 worden of -384. zelf kiezen
- Voorbeeld: eac3to "G:\wanted dts geluid los\wanted_dts_geluid_dvd2.m2ts" "G:\wanted dts geluid los\wanted_dts_geluid_dvd2.ac3" -448
- Druk enter
- wachten tot hij zegt dattie done is
- ga naar de map waar die in zou komen
terug naar tsMuxer
- sleep je nieuwe bestand (ac3) bij de film.
- Dan zie je hem ook bij het kopje "tracks" erbij komen
- vink hem aan
- vink DTS geluid uit
- Vink de film aan (h.264 codec)
- zorg dat de profile van die film op 4.1 staat
- zo niet
- de film aanklikken
- vul dan 4.1 in
- klik bij Output m2ts aan
- browswe naar waar die heen moet en geef hem een naam op (de film)
- ga naar tabblad Split&cut
- split bestanden op naar 3.9GB
- terug naar input
- Start Muxing
- wachten
- voila je hebt een film Ready 4 PS3
Uiteraard sta ik open voor verbeteringen! Maar volgensmij is die aardig compleet zo.
[ Voor 1% gewijzigd door DocM3 op 24-02-2009 21:29 . Reden: toch een foutje gevonden / toevoeging ]
Don't they have towels in the future ?
Dat is ook het eerste wat ik doe, de losse files afspelen. Maar daar krijg ik dus geen ondertiteling. Dan maar de transcode folder bekeken en daar zie ik die vlaggetjes staan en nl sub. Maar ook bij het afspelen van die files krijg ik geen ondertiteling.Azqi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:42:
[...]
En als je niet kiest voor de transcode folder? Die gebruik ik zelf bijna nooit nl.? Ik speel gewoon de losse files. Bij video_ts speelt hij dan gewoon de hele dvd af.
Geen idee, behalve de language prio voor de subtitles heb ik niks aan PMS ingesteld.donshuunouo schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:15:
[...]
Dat is ook het eerste wat ik doe, de losse files afspelen. Maar daar krijg ik dus geen ondertiteling. Dan maar de transcode folder bekeken en daar zie ik die vlaggetjes staan en nl sub. Maar ook bij het afspelen van die files krijg ik geen ondertiteling.
Ik had 1 fout in mijn tekst string (zat op werk), heb namelijk eng,en,nl,dutAzqi schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:01:
[...]
Uit de PMS guide uit dit topic: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Als test ook even eng weggehaald. Helaas. 75 % heb ik gewoon ondertitels, engels of nederlands, maar in sommige gevallen weet ie geen ondertitels weer te geven terwijl ze wel beschikbaar zijn (WM speelt ze af met).
Verder niemand problemen gehad dat het geluid afgeknepen wordt bij gespreken met zacht achtergrond geluid? Alsof er een soort min volume is waarop het geluid doorgegeven wordt en anders als ruis gezien wordt?
Maar zo doe ik het:DocM3 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:22:
Voor degene die een HD film op hun pc/laptop hebben weten te krijgen en hem graag op hun PS3 willen kijken heb ik hier een simpele, maar efficiente walktrough geschreven. Had hem net voor m'n zwager gemaakt, maar dacht dat hij ook hier wel van pas kon komen. Wellicht handig voor in de openings post? Vermeid weer een boel vragen.
Lets begin...
knip!
Goeie handleiding!
PMS downloaden & installeren volgens handleiding Ceje, HD film (of DVD iso) downloaden, PMS aanzetten, PS3 aanzetten en dan afspelen
Maar dat van jou is vast makkelijker
no pun intended trouwens
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ik ben redelijk nieuw hiermee, al veel rondgeklooid met de 360 hiermee, maar zojuist even PMS geprobeerd. Dat werkt op zich prima, maar ik stream liever niet. Is het dan mogelijk om de files te kopieren naar de harddisk met behulp van PMS. Wellicht is dit wel een heel simpele vraag voor de meesten hier, maar mijn harddisk heeft nu nog zo'n 13 GB aan vrije ruimte. Als ik nu de folder van een DVD (met VOBs) naar de PS3 wil kopieren dan wordt er aangegeven dat er niet genoeg vrije ruimte is.
Een tweede is natuurlijk of de PS3 dat direct zonder tussenkomst van PMS wel uberhaupt kan afspelen (ik vermoed van niet), maar het is vreemd dat er aangegeven wordt dat er geen ruimte meer is, Is er maar een bepaalde gedeelte afgeschermd voor video's of zo? Ik ga dit ook nog met het avchd format checken, wellicht dat dit wel gewoon werkt.
Een tweede is natuurlijk of de PS3 dat direct zonder tussenkomst van PMS wel uberhaupt kan afspelen (ik vermoed van niet), maar het is vreemd dat er aangegeven wordt dat er geen ruimte meer is, Is er maar een bepaalde gedeelte afgeschermd voor video's of zo? Ik ga dit ook nog met het avchd format checken, wellicht dat dit wel gewoon werkt.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Heb je de optie dat je naar je PS3 kan kopieeren aangevinkt? Ik zag namelijk volgens mij staan dat de videofiles in de transcoded map wel tot ruim 90 GB kunnen gaanArmada schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:26:
Ik ben redelijk nieuw hiermee, al veel rondgeklooid met de 360 hiermee, maar zojuist even PMS geprobeerd. Dat werkt op zich prima, maar ik stream liever niet. Is het dan mogelijk om de files te kopieren naar de harddisk met behulp van PMS. Wellicht is dit wel een heel simpele vraag voor de meesten hier, maar mijn harddisk heeft nu nog zo'n 13 GB aan vrije ruimte. Als ik nu de folder van een DVD (met VOBs) naar de PS3 wil kopieren dan wordt er aangegeven dat er niet genoeg vrije ruimte is.
Ik kan ook vanuit de PS3 kopieren selecteren, maar die geeft dus de waarschuwing (en vertikt het ook vervolgens). Ik heb nu een enkele achvd mpg overgezet en die geeft geen problemen. Ik denk dat het ligt aan het kopieren van een volledige folder met VOBs, want met single file lukt het dus wel.Gusev schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:39:
[...]
Heb je de optie dat je naar je PS3 kan kopieeren aangevinkt? Ik zag namelijk volgens mij staan dat de videofiles in de transcoded map wel tot ruim 90 GB kunnen gaanWellicht bij DVD ook het geval? In ieder geval zit er in PMS een optie dat je kan kopieeren....
Klopt, maar bedoelde eigenlijk meer in PMS naar het tabblad Navigation/Share Settings te gaan en dan het vinkje zetten bij Enable transcoded video copy on PS3...
Heb het zelf nooit geprobeerd met een hele DVD map, dus je zou zomaar gelijk kunnen hebben dat het alleen met losse files werkt.
Heb het zelf nooit geprobeerd met een hele DVD map, dus je zou zomaar gelijk kunnen hebben dat het alleen met losse files werkt.
Ik kan dus een mpg zo kopieren zonder problemen, maar bij een via GOTsent geconverteerde mkv naar het AVCHD format gaat er nog wel iets mis met de grootte detectie. De folderstructuur in zijn geheel is 2.29 GB groot, maar de PS3 verwacht een 189GB grote structuur te krijgen. Kan dit dan voorkomen worden met de ' Enable transcoded video copy on PS3' ? Het lijkt mij dat die functie meer is om bufferunderruns bij het streamen te voorkomen?Gusev schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:04:
Klopt, maar bedoelde eigenlijk meer in PMS naar het tabblad Navigation/Share Settings te gaan en dan het vinkje zetten bij Enable transcoded video copy on PS3...
Ik doe dat toch wel wat makkelijker. Benodigd: TSMuxerGui en MeGui.DocM3 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:22:
Lets begin...
nodig:
*knip*
1. Open TSMuxerGui
2. Sleep de .mkv in het bovenste blok (input files)
3. Check na het laden of er een ac3 audio bron is, zo ja: ga naar stap 9
4. Sluit TSMuxerGui en open MeGui
5. Sleep de .mkv naar het audioinput regeltje in MeGui
6. Stel de geluidsinstellingen (eenmalig) in, AC3 dus. Klik op enqueue
7. Ga naar het volgende tabblad en klik op start en wacht totdat het workerproces klaar is. Er staat nu een bestand 'filmnaam.ac3' in hetzelfde mapje als de film
8. Open TSMuxerGUI en laad de .mkv en het ac3 bestand
9. Zorg dat er naast het videokanaal alleen een ac3 audiokanaal is geselecteerd en dat hij naar m2ts muxt
10. Start Muxing
Als het bestand een ac3 kanaal heeft ben je in 2 minuten klaar met een film van 10GB. Sim-pel
Ik heb meGui geprobeerd, maar die liep vast... Daarvoor gebruikte ik DaudioK maar ook die werkt niet meer.. Toen toch maar eac3to geprobeerd, welke gelukkig wel werktesopsop schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:41:
[...]
Ik doe dat toch wel wat makkelijker. Benodigd: TSMuxerGui en MeGui.
1. Open TSMuxerGui
...............
10. Start Muxing
Als het bestand een ac3 kanaal heeft ben je in 2 minuten klaar met een film van 10GB. Sim-pel
Maar ik zal het nog es proberen want het is idd een lange omweg..
lol, dat klinkt aardig wat makkelijker. Je moet het net ff wetenVince22 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 07:48:
[...]
Maar zo doe ik het:
PMS downloaden & installeren volgens handleiding Ceje, HD film (of DVD iso) downloaden, PMS aanzetten, PS3 aanzetten en dan afspelen
Maar dat van jou is vast makkelijker
no pun intended trouwens![]()
non taken
oeps, ik had ff me vorige moeten editten
[ Voor 5% gewijzigd door DocM3 op 25-02-2009 14:36 ]
Ik doe het ook ongeveer zo, maar gebruik EAC3TO (met een grafische interface)sopsop schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:41:
[...]
Ik doe dat toch wel wat makkelijker. Benodigd: TSMuxerGui en MeGui.
1. Open TSMuxerGui
3. Check na het laden of er een ac3 audio bron is, zo ja: ga naar stap 9
4. Sluit TSMuxerGui en open MeGui
5. Sleep de .mkv naar het audioinput regeltje in MeGui
6. Stel de geluidsinstellingen (eenmalig) in, AC3 dus. Klik op enqueue
7. Ga naar het volgende tabblad en klik op start en wacht totdat het workerproces klaar is. Er staat nu een bestand 'filmnaam.ac3' in hetzelfde mapje als de film
9. Zorg dat er naast het videokanaal alleen een ac3 audiokanaal is geselecteerd en dat hij naar m2ts muxt
10. Start Muxing
1. Open TSMuxerGui
3. Check na het laden of er een AC3 audio bron is, zo ja: ga naar stap 8 zo nee, stap ga naar stap 4.
4. Als er een DTS audio bron staat verwijder dan alle andere bestanden onder tracks zodat alleen de DTS audio overblijft.
5. Selecteer onderin de optie 'Demux' en geeft een output naam op en klik op 'start demuxing'. Nu maakt TSMuxer er een .DTS bestand van.
6. Open EAC3TO en klik op add sourcefile selecteer daar het .DTS bestand wat je in stap 5 gemaakt hebt. Ga naar het tabblad 'Eac3To Audio' en selecteer rechts bij inputfile nogmaals je DTS bestand. Geef links een filename en kies bij bestandstype voor AC3 en klik onderaan op Run Commandline en wacht totdat het workerproces klaar is. Er staat nu een bestand 'filmnaam.ac3' in hetzelfde mapje als de film
10. Start Muxing
Taalneukerij: Ben ik nou de enige hier die het verschil weet tussen "me" en "m'n" ? Erg irritant...
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
nice, heb je een link waar die eac3to met grafische interface te downloaden is?Meelobee schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:16:
[...]
Ik doe het ook ongeveer zo, maar gebruik EAC3TO (met een grafische interface)
1. Open TSMuxerGui
3. Check na het laden of er een AC3 audio bron is, zo ja: ga naar stap 8 zo nee, stap ga naar stap 4.
4. Als er een DTS audio bron staat verwijder dan alle andere bestanden onder tracks zodat alleen de DTS audio overblijft.
5. Selecteer onderin de optie 'Demux' en geeft een output naam op en klik op 'start demuxing'. Nu maakt TSMuxer er een .DTS bestand van.
6. Open EAC3TO en klik op add sourcefile selecteer daar het .DTS bestand wat je in stap 5 gemaakt hebt. Ga naar het tabblad 'Eac3To Audio' en selecteer rechts bij inputfile nogmaals je DTS bestand. Geef links een filename en kies bij bestandstype voor AC3 en klik onderaan op Run Commandline en wacht totdat het workerproces klaar is. Er staat nu een bestand 'filmnaam.ac3' in hetzelfde mapje als de film
10. Start Muxing
Taalneukerij: Ben ik nou de enige hier die het verschil weet tussen "me" en "m'n" ? Erg irritant...
/// meerdere gevonden: http://www.videohelp.com/tools/eac3to & http://www.afterdawn.com/...to_conversion_utility.cfm
[ Voor 5% gewijzigd door DocM3 op 25-02-2009 15:34 ]
Verwijderd
Iemand ervaring met de streaming media servers voor Mac OS? Welke raad je me aan en waarom?
Verwijderd
Ik heb een probleem om uberhaupt verbinding te krijgen met mijn ps3 via PS3 media server. Mijn ps3 wordt namelijk niet gevonden. Heb werkelijk geen idee waar het aan ligt.
Onderstaand is mijn trace:
[main] TRACE 22:55:46.875 Starting Java PS3 Media Server v1.04
[main] TRACE 22:55:46.890 by shagrath / 2008
[main] TRACE 22:55:46.890 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 22:55:46.890
[main] TRACE 22:55:46.890 Java 1.6.0_12-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 22:55:46.890 OS Windows XP x86 5.1
[main] TRACE 22:55:46.906 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 22:55:46.921 Temp folder: C:\DOCUME~1\Jaco\LOCALS~1\Temp\javaps3media
[main] TRACE 22:55:48.312 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 22:55:48.312 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 22:55:48.312 Found VideoLAN version 0.9.6 at: C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 22:55:48.328 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 22:55:48.328 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 22:55:49.734 Scanning network interface lo / MS TCP Loopback interface
[main] TRACE 22:55:49.750 Scanning network interface eth0 / 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic) - Pakketplanner-minipoort
[main] TRACE 22:55:49.750 Scanning network interface eth1 / Linksys Wireless-G PCI Adapter - Pakketplanner-minipoort
[main] TRACE 22:55:49.750 Using address /192.168.1.6 found on network interface: name:eth1 (Linksys Wireless-G PCI Adapter - Pakketplanner-minipoort) index: 131075 addresses: /192.168.1.6;
[main] TRACE 22:55:49.750 Created socket: /192.168.1.6:5001
[Thread-17] TRACE 22:55:49.765 Starting DLNA Server on host 192.168.1.6 and port 5001...
[main] TRACE 22:55:49.781 Using following UUID: ddcc518a-e4db-3d7c-aee2-2f88dc17b778
[main] TRACE 22:55:49.796 java.net.BindException: Cannot assign requested address: Datagram send failed
[main] TRACE 22:55:49.796 at java.net.PlainDatagramSocketImpl.send(Native Method)
[main] TRACE 22:55:49.796 at java.net.DatagramSocket.send(Unknown Source)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.network.UPNPHelper.sendMessage(UPNPHelper.java:157)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.network.UPNPHelper.sendAlive(UPNPHelper.java:89)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.PMS.init(PMS.java:407)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.PMS.get(PMS.java:895)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.PMS.main(PMS.java:957)
[main] TRACE 22:55:46.875 Starting Java PS3 Media Server v1.04
[main] TRACE 22:55:46.890 by shagrath / 2008
[main] TRACE 22:55:46.890 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 22:55:46.890
[main] TRACE 22:55:46.890 Java 1.6.0_12-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 22:55:46.890 OS Windows XP x86 5.1
[main] TRACE 22:55:46.906 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 22:55:46.921 Temp folder: C:\DOCUME~1\Jaco\LOCALS~1\Temp\javaps3media
[main] TRACE 22:55:48.312 Found AviSynth plugins dir: C:\Program Files\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 22:55:48.312 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 22:55:48.312 Found VideoLAN version 0.9.6 at: C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 22:55:48.328 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 22:55:48.328 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 22:55:48.343 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 22:55:48.359 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 22:55:49.734 Scanning network interface lo / MS TCP Loopback interface
[main] TRACE 22:55:49.750 Scanning network interface eth0 / 3Com 3C900B-TPO Ethernet Adapter (Generic) - Pakketplanner-minipoort
[main] TRACE 22:55:49.750 Scanning network interface eth1 / Linksys Wireless-G PCI Adapter - Pakketplanner-minipoort
[main] TRACE 22:55:49.750 Using address /192.168.1.6 found on network interface: name:eth1 (Linksys Wireless-G PCI Adapter - Pakketplanner-minipoort) index: 131075 addresses: /192.168.1.6;
[Thread-17] TRACE 22:55:49.765 Starting DLNA Server on host 192.168.1.6 and port 5001...
[main] TRACE 22:55:49.781 Using following UUID: ddcc518a-e4db-3d7c-aee2-2f88dc17b778
[main] TRACE 22:55:49.796 java.net.BindException: Cannot assign requested address: Datagram send failed
[main] TRACE 22:55:49.796 at java.net.PlainDatagramSocketImpl.send(Native Method)
[main] TRACE 22:55:49.796 at java.net.DatagramSocket.send(Unknown Source)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.network.UPNPHelper.sendMessage(UPNPHelper.java:157)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.network.UPNPHelper.sendAlive(UPNPHelper.java:89)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.PMS.init(PMS.java:407)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.PMS.get(PMS.java:895)
[main] TRACE 22:55:49.796 at net.pms.PMS.main(PMS.java:957)
PS3 Media Server werkt ook op de mac en is eigenlijk alles wat je nodig hebt.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:34:
Iemand ervaring met de streaming media servers voor Mac OS? Welke raad je me aan en waarom?
Verwijderd
Hoe kan het dat bepaalde MKV's met AVC en AC3 alsnog bagger afspelen op de PS3? Je zou zeggen dat beide formaten (sinds kort) volledig ondersteund worden dus zouden altijd probleemloos zonder transcoding whatsoever kunnen worden afgespeeld.
Ik merk dat het geluid soms behoorlijk out-of-sync raakt met het beeld..
Hij moet nog steeds on the fly remuxen, tenzij de PS3 nu ook mkv native afspeelt. Als je hem eerst omzet naar mpg, of m2ts via mkv2vob zal hij wellicht vloeiender lopen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 04:33:
Hoe kan het dat bepaalde MKV's met AVC en AC3 alsnog bagger afspelen op de PS3? Je zou zeggen dat beide formaten (sinds kort) volledig ondersteund worden dus zouden altijd probleemloos zonder transcoding whatsoever kunnen worden afgespeeld.
Net ook even PMS 3 Media Server geinstalleerd. Ik kan alles zien en tevens ook films kijken alleen ik heb geen geluid
Moet ik nog dingen installeren?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
kijk even in de TSsekeroglan schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:21:
Net ook even PMS 3 Media Server geinstalleerd. Ik kan alles zien en tevens ook films kijken alleen ik heb geen geluidMoet ik nog dingen installeren?
Playstation 3 als media center - deel 4
tutorial:
Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Beste tweakers,
Ik ben in het bezit van een full-HD tv, een (Humax IRHD-5000C) decoder en een PS3...
Is het mogelijk om de PS3 in te zetten als HD-recoder voor het opnemen van programma's. Aangezien ik op mijn desktop onder Ubuntu werk, heb ik enige kennis van Linux en ben evt. bereid dit op de PS3 te installeren, als dat nodig zou zijn.
Is er software om dit goed werkend te krijgen?
Ik ben in het bezit van een full-HD tv, een (Humax IRHD-5000C) decoder en een PS3...
Is het mogelijk om de PS3 in te zetten als HD-recoder voor het opnemen van programma's. Aangezien ik op mijn desktop onder Ubuntu werk, heb ik enige kennis van Linux en ben evt. bereid dit op de PS3 te installeren, als dat nodig zou zijn.
Is er software om dit goed werkend te krijgen?
Gisteren een popcorn hour aan het werk gezien dia vanaf een NAS streamde. Werkte perfect over 100mbit. Ik heb hier zelf met PMS nog wel eens haperingen op 100mbit. Hoe werkt dat precies?
Is het zo dat de popcorn hour de file streamt, en dan zelf decodeert en afspeelt? En bij de ps3 is het met PMS de pc die de stream speelt, waardoor een hogere stream over het net gaat? Ik neem aan dat de HD files enige vorm van compressie hebben, dus dat de file makkelijke streamt dan de beeldstroom, of zeg ik nu iets heel vreemds?
Is het zo dat de popcorn hour de file streamt, en dan zelf decodeert en afspeelt? En bij de ps3 is het met PMS de pc die de stream speelt, waardoor een hogere stream over het net gaat? Ik neem aan dat de HD files enige vorm van compressie hebben, dus dat de file makkelijke streamt dan de beeldstroom, of zeg ik nu iets heel vreemds?
Verwijderd
Ik heb de handleiding van Ceje gevolgd, nog bedankt daarvoor trouwens goed werk! Ik heb alleen versie 1.04 van PMS gebruikt. In principe werkt alles alleen krijg ik de ondertiteling niet aan het werk. Tot nu toe alleen mer divx/xvid films geprobeerd waar ik het meest naar kijk. Iemand een idee wat ik misschien verkeerd doe en/of nog kan proberen ? Misschien toch maar degraderen naar versie 0.99 ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 18:40 ]
Ik heb een internetpagina waar ik af en toe live TV kijk, dit wordt dan in de browser afgespeeld in de windows media player (op de PC).
Maar op de PS3 lukt dit niet. Is er een mogelijkheid om die pagina ook op de PS3 af te spelen of moet ik het gewoon vergeten. Zou het met PMS lukken?
Maar op de PS3 lukt dit niet. Is er een mogelijkheid om die pagina ook op de PS3 af te spelen of moet ik het gewoon vergeten. Zou het met PMS lukken?
Signature
Verwijderd
Misschien moet je zorgen dat de Ethernet Adapter gebruikt wordt en niet de Wireless-G PCI Adapter?Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:06:
Ik heb een probleem om uberhaupt verbinding te krijgen met mijn ps3 via PS3 media server. Mijn ps3 wordt namelijk niet gevonden. Heb werkelijk geen idee waar het aan ligt.
:
:
:
:
Bij mij heeft PMS geprobeerd een verbinding te malen via een bluetooth adapter.
De netwerk verbinding kan ingesteld worden.
Verwijderd
VsFilter.dll wel geinstalleerd?Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:37:
Ik heb de handleiding van Ceje gevolgd, nog bedankt daarvoor trouwens goed werk! Ik heb alleen versie 1.04 van PMS gebruikt. In principe werkt alles alleen krijg ik de ondertiteling niet aan het werk. Tot nu toe alleen mer divx/xvid films geprobeerd waar ik het meest naar kijk. Iemand een idee wat ik misschien verkeerd doe en/of nog kan proberen ? Misschien toch maar degraderen naar versie 0.99 ?
Verwijderd
vsfilter.dll staat wel in C:\Program Files\K-lite Codec Pack\Filters\vsfilter.dll. Ik gebruik klmcodec470. Ik heb de default installatie gedaan. Zou het daar in zitten denk je?
EDIT:
Ik heb net nog even met de instellingen lopen spelen en dan laad hij ffdshow vid+audio en zie je vobsub ff aan en uit springen maar dan zegt hij met het afspelen met avisynth/Mencoder data type niet ondersteunt
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 21:55 ]
De filename van subtitle bestand (.srt) is exact gelijk aan het .avi bestand?Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:37:
Er zijn er bij mijn weten 2, waarvan ik er 1 heb getest die erg goed werkt. Medialink heet het programma en is van nullriver als ik me niet vergis. Het is volgens mij niet gratis, maar er is wel een demo te downloaden van de site (klik)Stealth2000 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:39:
[...]
PS3 Media Server werkt ook op de mac en is eigenlijk alles wat je nodig hebt.
Verder schijnt plex ook een functie te hebben om te streamen naar je ps3, maar daar ben ik nog niet echt achteraan gegaan.
Succes er mee
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/listv1.10
- Changes / Features : Windows/Linux
DTS / DTS-HD core audio tracks are now streamable without reencoding (DVD ISOs not supported yet)
New Option: unification of Mencoder/tsMuxer engines, including:
. Automatic choice between H264 muxing or transcoding, based on AVC Level 4.1 compatibility and subtitles configuration
. Remux on the fly any H264 content from MOV, MP4, and AVI containers (ex: Apple HD Trailers)
. This option is enabled by default and can be disabled via the #Video Settings# virtual menu if anything goes wrong
TS/M2TS support improvement
2 channels downmixing support with PCM conversion
- Changes / Features : All Platforms
XBox 360 unofficial support (Pictures/Music/Videos : WMV8/WMA2 transcoding)
Mencoder archive handling (no seeking support)
Simplified copy (always available, no more option), and much faster with remuxed videos
Alternate subtitles directory
Multi language external subtitles support
Alternate cover art folder and <video>.jpg additional support (along existing <video>.<ext>.cover.jpg)
Automatic album art download from amazon or discogs
Option to display more recents file first in a directory
Ability to generate video thumbnails with Mplayer
New translations: Romanian (thanks to Marinescu Alexandru Cezar), Simplified Chinese and Traditional Chinese (thanks to KK Tong)
Updated translations: Finnish, German, Greek, Icelandic, Japanese, Norwegian, Portuguese, Swedish
- Fixes
Reworked RSS parsing (youtube playlists)
Reworked Audio/Subtitles tracks handling
Better stability in LPCM and DTS handling
Fixed LPCM channel ordering
Wrong font detection on some systems: subtitles weren't loaded
Fixed tsMuxer crash at the end of file
Modified UPNP discovery [work in progress]
Ik gebruik PS3mediaServer met veel plezier maar ik ga toch eens MediaLink uitproberen. Ziet er erg goed uit en de mogelijkheid om je muziek vanuit itunes en foto's gelijk vanuit iphoto klinkt wel erg goed! Bedankt voor de tipourplayground schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:36:
[...]
Er zijn er bij mijn weten 2, waarvan ik er 1 heb getest die erg goed werkt. Medialink heet het programma en is van nullriver als ik me niet vergis. Het is volgens mij niet gratis, maar er is wel een demo te downloaden van de site (klik)
Verder schijnt plex ook een functie te hebben om te streamen naar je ps3, maar daar ben ik nog niet echt achteraan gegaan.
Succes er mee
Verwijderd
vsfilter.dll moet in Avisynth/plugins.......en in PMS/Transcoding/Mencoder.... ASS/SSA en Automatisch laden van srt ondertitels wel aangevinkt?Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:09:
[...]
vsfilter.dll staat wel in C:\Program Files\K-lite Codec Pack\Filters\vsfilter.dll. Ik gebruik klmcodec470. Ik heb de default installatie gedaan. Zou het daar in zitten denk je?
EDIT:
Ik heb net nog even met de instellingen lopen spelen en dan laad hij ffdshow vid+audio en zie je vobsub ff aan en uit springen maar dan zegt hij met het afspelen met avisynth/Mencoder data type niet ondersteunt
Verwijderd
Heb net de vsfilter plugin bij avisynt/plugins erbij gezet, kan alleen PMS/Transcoding/Mencoder niet vinden, Mencoder staat bij mij in C:\Program Files\PS3 Media Server\win32\mencoder.exe. Is dat ok moet ik hem in die dir erbij zetten of ? ASS/SSA en Automatisch laden staan aan...Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:57:
[...]
vsfilter.dll moet in Avisynth/plugins.......en in PMS/Transcoding/Mencoder.... ASS/SSA en Automatisch laden van srt ondertitels wel aangevinkt?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 18:05 ]
PSM 1.10.1 werkt idd goed.
Het is soms een beetje stoeien met de instellingen, maar bij mij werkt het top.
Full HD materiaal streamen geen enkel probleem( 100mbit )
Ik ben er blij mee, het kan alleen maar beter worden.
Het is soms een beetje stoeien met de instellingen, maar bij mij werkt het top.
Full HD materiaal streamen geen enkel probleem( 100mbit )
Ik ben er blij mee, het kan alleen maar beter worden.
Kan iemand mij in het kort vertellen hoe ik de PMS.sh kan runnen vanaf mijn linux (CH3SNAS) bak? Heb hem geuntarred. Wat zijn de commandos om hem aan de praat te krijgen en te laden bij het booten van de NAS?
Ik heb media server nu ook draaien! Heb verder nog niet lopen kloten met instellingen en alles werkt soepeltjes! Zelfs Earth 1080P gaat zonder problemen.
Heb de PS3 via Gbit lan lopen, wat wel nodig is volgens media server, had een paar keer een spike naar 120mbit gebruik vooral bij het voor het eerst openen van een film.
Gebruik een Philips FullHD tv welke via hdmi aan de PS3 hangt en ook het geluid mee stuurt (nog geen 5.1 set) tot nu toe nog geen problemen ondervonden!
Heb de PS3 via Gbit lan lopen, wat wel nodig is volgens media server, had een paar keer een spike naar 120mbit gebruik vooral bij het voor het eerst openen van een film.
Gebruik een Philips FullHD tv welke via hdmi aan de PS3 hangt en ook het geluid mee stuurt (nog geen 5.1 set) tot nu toe nog geen problemen ondervonden!
Verwijderd
vsfilter hoeft alleen in avisynth/plugins......hebt je nu ondertitels?Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:03:
[...]
Heb net de vsfilter plugin bij avisynt/plugins erbij gezet, kan alleen PMS/Transcoding/Mencoder niet vinden, Mencoder staat bij mij in C:\Program Files\PS3 Media Server\win32\mencoder.exe. Is dat ok moet ik hem in die dir erbij zetten of ? ASS/SSA en Automatisch laden staan aan...
Start je wel je films op vanuit de "transcode" map?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 13:11 ]
Ik wil op mijn nieuwe pc PS3 media server gaan installeren. Deze is nog helemaal nieuw met Windows XP Prof erop. Nog geen codecs enz. geinstalleerd. Mijn vraag is of er ergens een handleiding is welke ik het beste kan volgen. De handleiding waarin in de TS over gesproken (Van Ceje pagina 2 van deze thread) wordt is nogal gedateerd toch? Of moet ik maar de overige 25 pagina's doorlezen op "verbeterpunten" t.o.v. de Ceje handleiding?
Verwijderd
Ik heb die handleiding exact gevolgd, alleen heb ik geen aandacht geschonken aan de typenummers. Heb dus overal de nieuwste van genomen. Geen idee, of dat erg is, ik heb in ieder geval een prima werkende server draaien dus het lijkt me wel goed zo. Ben alleen nog aan het vogelen hoe ik internet web tv streams in PMS krijg...
Dus voor ondertiteling bij versie v1.10 is het ook nog steeds nodig om de extra programma's te installeren zoals in de start post is aangegeven door Ceje? Ik zie namelijk ook mensen hioer posten die v1.10 hebben geinstalleerd en gelijk goed hebben draaien.
Verwijderd
O dat zou ik niet weten, ik kijk alleen zonder ondertiteling. Behalve bij Japans en Frans e.d., maar dat heb ik nog niet geprobeerd.sretlow schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:48:
Dus voor ondertiteling bij versie v1.10 is het ook nog steeds nodig om de extra programma's te installeren zoals in de start post is aangegeven door Ceje? Ik zie namelijk ook mensen hioer posten die v1.10 hebben geinstalleerd en gelijk goed hebben draaien.
Verwijderd
Ik zal eerdaags de post updaten. Als je op zeker wilt gaan kan je de post nog steeds volgen. Op deze manier kan je zeker alles afspelen, met ondertitels. Java/Avisynth/VLC heb je zeker nodig. Als je K-lite niet installeert, heb je kans dat sommige files niet afspelen. Uitproberen zou ik zeggen. Versie 1.04 werkt perfect bij mij. Versie 1.10.1 zitten nog een paar bugs in, maar ook zeker te proberen waard.....zeker als je DTS geluid wilt hebben.sretlow schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:48:
Verwijderd
Hallo allemaal,
Even een vraagje, ik loop al sinds het begin af aan te klieren om subs toe te voegen aan mijn HD MPG bestanden. Ik ben nu een heel eind met PMS 1.10.1 (met tversity lukte het echt niet) probleem is dat nu de filmpjes op dubbele snelheid afspelen, de ondertitels staan er, maar het beeld loopt 2x zo snel.
Het gaat om b.v. om een aflevering Battlestar Gallactica 720p die ik met MKV2VOB heb omgezet naar mpg, vervolgens het srt bestand met fddshow stream via transcode.
De grap is dat ik een dual boot heb (XP en Vista) beide zelfde syndroom.
Ik heb een Duo Core 6600.
Iemand een idee?
Even een vraagje, ik loop al sinds het begin af aan te klieren om subs toe te voegen aan mijn HD MPG bestanden. Ik ben nu een heel eind met PMS 1.10.1 (met tversity lukte het echt niet) probleem is dat nu de filmpjes op dubbele snelheid afspelen, de ondertitels staan er, maar het beeld loopt 2x zo snel.
Het gaat om b.v. om een aflevering Battlestar Gallactica 720p die ik met MKV2VOB heb omgezet naar mpg, vervolgens het srt bestand met fddshow stream via transcode.
Iemand een idee?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 20:17 ]
Verwijderd
Hey iedereen.
Ik heb sinds kort een ps3 en gebruik hem als mediaserver. Ik heb alleen een probleem met het afspelen, dan hapert het beeld nogal eens. (het gaat om .mk4 bestanden, 720p)
Ik heb al veel doorgelezen en turtorials bekeken, maar ik kom er niet uit.
Ik heb een linksys WRT54G2 en ik maak gebruik van een draadloze verbinding. Deze verbinding is met de ps3 stukken langzamer dan wanneer ik de laptop gebruik. Ik heb al een aantal poorten opengezet in de router (stond ergens op een tutorial), maar dit helpt niets. Verder gebruik ik het programma ps3 mediaserver.
Wie wil mij hiermee helpen?
Ik heb sinds kort een ps3 en gebruik hem als mediaserver. Ik heb alleen een probleem met het afspelen, dan hapert het beeld nogal eens. (het gaat om .mk4 bestanden, 720p)
Ik heb een linksys WRT54G2 en ik maak gebruik van een draadloze verbinding. Deze verbinding is met de ps3 stukken langzamer dan wanneer ik de laptop gebruik. Ik heb al een aantal poorten opengezet in de router (stond ergens op een tutorial), maar dit helpt niets. Verder gebruik ik het programma ps3 mediaserver.
Verwijderd
En als je de originele mkv afspeelt?....met PMS hoef je mkv niet om te zetten....dat is nou zo mooi PMS. Ik zet geen enkel bestand meer om. En speel alles met ondertitels.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:59:
Hallo allemaal,
Iemand een idee?
Verwijderd
Draadloze verbinding of CPU kracht zal waarschijnlijk de oorzaak zijn. Lees de Faq- en Help file van PMS.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:11:
Hey iedereen.
Voor goede resultaten zal je toch waarschijnlijk een lijntje moeten trekken.
Verwijderd
CPU is het probleem niet, draadloos waarschijnlijk wel. Ik heb nog even verder gelezen en gezocht en heb in ps3 media server de instellingen voor video lager gezet en dat werkt prima! Wanneer ik een hd tv koop dan leg ik wel een vaste verbinding.
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:35:
[...]
Draadloze verbinding of CPU kracht zal waarschijnlijk de oorzaak zijn. Lees de Faq- en Help file van PMS.
Voor goede resultaten zal je toch waarschijnlijk een lijntje moeten trekken.
Verwijderd
Inderdaad dan gaat het goedVerwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:28:
[...]
En als je de originele mkv afspeelt?....met PMS hoef je mkv niet om te zetten....dat is nou zo mooi PMS. Ik zet geen enkel bestand meer om. En speel alles met ondertitels.
Verwijderd
Omzetten kost altijd kwaliteit.....dus orgineel zou beter moeten zijn. Met de kwaliteit kan je in PMS zelf nog wat spelen. Transcoding instellingen / Algemene Transcoding instellingen / Videokwaliteit instellingen......Lossless is de hoogste kwaliteit. Transcode buffer wel op 400 laten staan.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:22:
[...]
Inderdaad dan gaat het goedshit net 8 afleveringen zitten converten... Kan het zijn dat de kwaliteit minder is?
Succes.
Remuxen geeft geen kwaliteitsverlies (mkv omzetten naar m2ts/mpg)Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:22:
[...]
Inderdaad dan gaat het goedshit net 8 afleveringen zitten converten... Kan het zijn dat de kwaliteit minder is?
transcoden geeft wel kwaliteitsverlies (mkv omzetten en subs erbij coderen).
Verwijderd
Is er een prog om subs vooraf erbij te plakken zonder verlies?Blindfold schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:29:
[...]
Remuxen geeft geen kwaliteitsverlies (mkv omzetten naar m2ts/mpg)
transcoden geeft wel kwaliteitsverlies (mkv omzetten en subs erbij coderen).
btw ik loop de ps3 altijd zo te promoten als media center, maar dit soort dingen zijn echt waardeloos, nu begrijp ik de overvloed aan xbox content op newsgroups...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 09:34 ]
Dat is technisch onmogelijk, en FYI de Xbox heeft precies dezelfde beperkingen hoor. Deze speelt zelfs nog minder formaten out-of-the-box. Vandaar ook de hoeveelheid Xbox specifieke releases. (Tenzij het over WMA Pro oid gaat hebben, maar dat zie je vrijwel nooit (meer) voorkomen.)Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:32:
[...]
Is er een prog om subs vooraf erbij te plakken zonder verlies?
btw ik loop de ps3 altijd zo te promoten als media center, maar dit soort dingen zijn echt waardeloos, nu begrijp ik de overvloed aan xbox content op newsgroups...
[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 05-03-2009 09:36 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Dat heeft PMS toch ook....of begrijp ik je verkeerd. SRT en videobestaand zelfde naam geven en in dezelfde map plaatsen en het werkt. Misschien ff syncen met subsync....5 minuten werk.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:44:
Ja en mijn gare EVA700 van 4 jaar oud had ingebakken .srt ondersteuning..
Zonder verlies is lastig, maar je kunt het zoveel mogelijk beperken door op hoge kwaliteit te encoden. Ik gebruik de optie zelf niet, maar volgens mij kun je in mkv2vob aangeven dat hij subs erbij moet coderen. Het duurt alleen aanzienlijk langer (remuxen binnen een minuut. encoden duurt wel een uurtje of wat).Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:32:
[...]
Is er een prog om subs vooraf erbij te plakken zonder verlies?
Heeft PMS problemen met het inlezen van MP3's?
Ik heb een flinke MP3 collectie, die ik ook in PMS gedeeld heb. Maar als ik vervolgens op m'n PS3 naar de MP3 map toe blader zie ik wel alle mappen en submappen staan maar hij laat bij geeneen cd de inhoudt zien. Ik krijg altijd de melding: No data available (oid)
In PMS heb ik de library aanstaan, heb em al eens reset en opnieuw opgebouwd, maar ik zie geen verandering, ik kan simpelweg geen mp3's afspelen via PMS. Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb een flinke MP3 collectie, die ik ook in PMS gedeeld heb. Maar als ik vervolgens op m'n PS3 naar de MP3 map toe blader zie ik wel alle mappen en submappen staan maar hij laat bij geeneen cd de inhoudt zien. Ik krijg altijd de melding: No data available (oid)
In PMS heb ik de library aanstaan, heb em al eens reset en opnieuw opgebouwd, maar ik zie geen verandering, ik kan simpelweg geen mp3's afspelen via PMS. Wat zie ik over het hoofd?
je browsed via video i.p.v music waarschijnlijk?Meelobee schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:30:
Heeft PMS problemen met het inlezen van MP3's?
Verwijderd
Nee, (voor zover ik het weer begrijp) heeft de PS3 geen eigen srt ondersteuning, dwz, er is geen fontset op de PS3 die aan de stream tekst kan toevoegen (terwijl dat makkelijk moet kunnen, ik zou zeggen 5 minuten werk voor een sony programmeur). Dat moet je op je PC/PMS doen, en dan kom je in dat hele circus met transcoden terecht, beetje lomp dat ik kwaliteitsverlies krijg, alleen maar om ondertiteling toe te voegen (toch?)Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:04:
[...]
Dat heeft PMS toch ook....of begrijp ik je verkeerd. SRT en videobestaand zelfde naam geven en in dezelfde map plaatsen en het werkt. Misschien ff syncen met subsync....5 minuten werk.
Andere media players hebben gewoon een ingebakken fontsetje waarmee srt files kunnen worden weergegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 15:57 ]
Of je directory-tree gaat te diep.itons schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:40:
[...]
je browsed via video i.p.v music waarschijnlijk?
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Verwijderd
Ik heb 1 MKV bestand waarmee ik alleen maar ruis hoor, beeld is goed. Wat kan dit zijn?
Bestand is misschien DTS, maar ik heb een DTS receiver, vinkje aan/uit "keep DTS in audio stream" in PSM maakt niks uit.
Bestand is misschien DTS, maar ik heb een DTS receiver, vinkje aan/uit "keep DTS in audio stream" in PSM maakt niks uit.
Misschien een leuke toevoeging:
http://www.themediamall.com/playon
Youtube e.a. naar je ps3 streamen
http://www.themediamall.com/playon
Youtube e.a. naar je ps3 streamen
Youtube lijkt me een beetje onhandig.
Je heb toch gewoon een browser in je PS3?
Je heb toch gewoon een browser in je PS3?
Ik heb PSM draaien en het is een prachtig programma. Ik wil echter ook 1080p films kunnen kijken ermee. Ik heb het net geprobeerd via mijn notebook->ps3 in wifi maar dat hapert erover als een gek. Kan je de PS3 ook bedraad laten streamen zodat ik de 1080p video wel vloeiend kan bekijken? Moet ik dan een netwerk kabel in de ps3 doen en in de laptop of werkt dat zo niet... Ik heb de ps3 ff te leen nu en als me dit ook lukt ben ik wel van plan om er een aan te gaan schaffen...
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Is al een paar keer aangegeven in dit topic. 1080p streamen via wifi heeft geen zin. Lukt gewoon niet (goed). Je zal bekabeld moeten gaan. Met PMS adviseer ik je dan ook een 1Gbps netwerkje.cypress3d schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:41:
Ik heb PSM draaien en het is een prachtig programma. Ik wil echter ook 1080p films kunnen kijken ermee. Ik heb het net geprobeerd via mijn notebook->ps3 in wifi maar dat hapert erover als een gek. Kan je de PS3 ook bedraad laten streamen zodat ik de 1080p video wel vloeiend kan bekijken? Moet ik dan een netwerk kabel in de ps3 doen en in de laptop of werkt dat zo niet... Ik heb de ps3 ff te leen nu en als me dit ook lukt ben ik wel van plan om er een aan te gaan schaffen...
Ik heb het zelf ook eerst draadloos geprobeerd, werkt goed bij divxjes enz. 1080p is een ander verhaal, sinds deze week bedraad ( 100mbit lijntje ) loopt nu als een trein. Geen haperingen tot nu toe.
Bedankt , maar helaas niet geholpenkwiebus schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:14:
[...]
Heb je hier al naar gekeken?
Maximum bandwith option appears not to be working
dat wil ik ook hoe sluit je dan je ps3 aan op je pc?Goldstrike36 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:20:
Ik heb het zelf ook eerst draadloos geprobeerd, werkt goed bij divxjes enz. 1080p is een ander verhaal, sinds deze week bedraad ( 100mbit lijntje ) loopt nu als een trein. Geen haperingen tot nu toe.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
B.v. via een netwerkkabel van je router(misschien heb je wel een router en modem in 1?) naar de ps3. Zoals jij eerder zei; van de laptop direct naar de ps3 gaat niet werken, zonder allerlei extra poeha.cypress3d schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:56:
[...]
dat wil ik ook hoe sluit je dan je ps3 aan op je pc?
[ Voor 0% gewijzigd door Azqi op 05-03-2009 23:11 . Reden: spelvaut ]
Verwijderd
Mwa, statisch IP adresje, crosscabletje klaar...Azqi schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:03:
[...]
B.v. via een netwerkkabel van je router(misschien heb je wel een router en modem in 1?) naar de ps3. Zoals jij eerder zei; van de laptop direct naar de ps3 gaat niet werkend, zonder allerlei extra poeha.
anyone? 
jaspov schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:37:
Gisteren een popcorn hour aan het werk gezien dia vanaf een NAS streamde. Werkte perfect over 100mbit. Ik heb hier zelf met PMS nog wel eens haperingen op 100mbit. Hoe werkt dat precies?
Ik heb een tijd terug ook een popcorn hour gehad, op zich een geweldig apparaat voor die prijs. In principe zou de PS3 hetzelfde kunnen, ware het niet dat Sony het (vooralsnog) vertikt om alle exotische formaten out-of-the-box te ondersteunen. De popcorn hour kan dit wel, en je slaat inderdaad de spijker op z'n kop - hij streamt alleen de file zelf.jaspov schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:07:
HD files zijn inderdaad gecomprimeerd, in principe altijd. Uncompressed HD zal vrijwel geen enkel (consumer) netwerk trekken, reken maar mee:
1920x1080x3 (resolutie maal 24 bit) = 6.220.800 bytes per frame
6220800x24 (meeste films doen 24 fps) = 149.299.200 bytes per seconde (bijna 150 megabyte!!)
En dan heb ik het geluid er nog niet eens bij gerekend...
Een gigabit netwerk heeft een theoretisch maximum van 120 megabyte per seconde (in de praktijk mag je blij zijn met de helft hiervan), dus dat gaat nooit werken. Het signaal dat over de HDMI kabel gaat is daarintegen wel uncompressed.
Ik heb gisteren een apparaat besteld wat zegt een HDMI signaal over 2 UTP draden (dus met een gezamelijke capaciteit van 2 gigabit) te kunnen transporteren:
http://www.bestel-shop.nl...via_utp_kn-hdmirep20.html
Ben erg benieuwd of dit goed gaat werken in de praktijk... Dan zou ik ineens m'n laawaai-bak-server die een verdieping lager staat als mediacenter kunnen gaan gebruiken
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Thx! Dan nu maar verder spelen met PMS. Wellicht goed om wat advies settings mee te nemen in de openingstopic voor gigabit ethernet, normaal ethernet, WiFi en ethernet over powerline. Ik heb zelf alleen dat laatste en moet daar nog mee spelen. Tot op heden het idee dat de bandbreedte limiter niet werkt, maar de laatste build net pas geinstalleerd.
iGadget schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:04:
[...]
Ik heb een tijd terug ook een popcorn hour gehad, op zich een geweldig apparaat voor die prijs. In principe zou de PS3 hetzelfde kunnen, ware het niet dat Sony het (vooralsnog) vertikt om alle exotische formaten out-of-the-box te ondersteunen. De popcorn hour kan dit wel, en je slaat inderdaad de spijker op z'n kop - hij streamt alleen de file zelf.
HD files zijn inderdaad gecomprimeerd, in principe altijd. Uncompressed HD zal vrijwel geen enkel (consumer) netwerk trekken, reken maar mee:
1920x1080x3 (resolutie maal 24 bit) = 6.220.800 bytes per frame
6220800x24 (meeste films doen 24 fps) = 149.299.200 bytes per seconde (bijna 150 megabyte!!)
En dan heb ik het geluid er nog niet eens bij gerekend...![]()
Een gigabit netwerk heeft een theoretisch maximum van 120 megabyte per seconde (in de praktijk mag je blij zijn met de helft hiervan), dus dat gaat nooit werken. Het signaal dat over de HDMI kabel gaat is daarintegen wel uncompressed.
Ik heb gisteren een apparaat besteld wat zegt een HDMI signaal over 2 UTP draden (dus met een gezamelijke capaciteit van 2 gigabit) te kunnen transporteren:
http://www.bestel-shop.nl...via_utp_kn-hdmirep20.html
Ben erg benieuwd of dit goed gaat werken in de praktijk... Dan zou ik ineens m'n laawaai-bak-server die een verdieping lager staat als mediacenter kunnen gaan gebruiken
Verwijderd
Je iso zit mogelijk te diep in je mapstructuur...op je PC ff hoger plaatsen.....jaspov schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:25:
Vraagje: ik heb twee dvd iso's (een .img en een .iso) die op de pc beiden subtitles hebben. Op de playstation toont hij mencoder om af te spelen, maar als ik de transcoded map open, dan staat daar een map TITLE1, en daar kan ik niet in. Is dat een beperling van ISO's afspelen? Geen subs dan dus?
Thanks, dat was het!
@Ceje: is dit op te nemen in je uitlegpost die in de topicstart wordt genoemd svp? Ik heb net nogmaals gecheckt maar het staat niet in de PMS faq zelf.
@Ceje: is dit op te nemen in je uitlegpost die in de topicstart wordt genoemd svp? Ik heb net nogmaals gecheckt maar het staat niet in de PMS faq zelf.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:13:
[...]
Je iso zit mogelijk te diep in je mapstructuur...op je PC ff hoger plaatsen.....
[ Voor 25% gewijzigd door jaspov op 07-03-2009 09:00 ]
Ben hier ook maar eens aan de slag gegaan met PS3 Media Server, enkel wel een paar problemen:
- Divx video geeft telkens een error (80710736) en stopt na een minuut of 10 met spelen, open ik dezelfde file in de transcoded map met MEncoder dan werkt het wel prima.
- De 'Web' functie werkt soms, de VideoLan opties geven altijd 'Data Corrupted' (volgens PMS kan die VLC niet vinden), de --Transcoded-- MEncoder Web en Mplayer Video Dump werken soms wel, soms niet.
- Is het mogelijk om bijvoorbeeld uitzending gemist aan deze 'web' links toe te voegen? Ik heb nu geprobeerd om uitzendinggemist stream op te slaan met VLC en die dan weer naar de PS3 te streamen, maar daar kwamen veel fouten in het beeld te zitten.
Overigens werk ik met mac osx, geloof dat dat ook wat beperkingen heeft met PMS?
Edit: met CeJe's tutorial heb ik wel de ondertitels in DVD's aan de praat gekregen, bedankt daarvoor!
- Divx video geeft telkens een error (80710736) en stopt na een minuut of 10 met spelen, open ik dezelfde file in de transcoded map met MEncoder dan werkt het wel prima.
- De 'Web' functie werkt soms, de VideoLan opties geven altijd 'Data Corrupted' (volgens PMS kan die VLC niet vinden), de --Transcoded-- MEncoder Web en Mplayer Video Dump werken soms wel, soms niet.
- Is het mogelijk om bijvoorbeeld uitzending gemist aan deze 'web' links toe te voegen? Ik heb nu geprobeerd om uitzendinggemist stream op te slaan met VLC en die dan weer naar de PS3 te streamen, maar daar kwamen veel fouten in het beeld te zitten.
Overigens werk ik met mac osx, geloof dat dat ook wat beperkingen heeft met PMS?
Edit: met CeJe's tutorial heb ik wel de ondertitels in DVD's aan de praat gekregen, bedankt daarvoor!
[ Voor 6% gewijzigd door Dipsausje op 07-03-2009 08:22 ]
Heb je van VLC de exe installer gebruikt (als zoeiets bestaat voor de mac)? De unzip-versie werkt niet - die ziet PMS niet. Daarnaast geef je aan dat de transcoded map soms niet werkt, dat ha ik ook (zie topic hierboven). Dat kan gebeuren als je mappenstructuur te diep wordt. Probeer de files eens een paar niveaus hoger te zetten.
Dipsausje schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 08:21:
PMS kan die VLC niet vinden), de --Transcoded-- MEncoder Web en Mplayer Video Dump werken soms wel, soms niet.
[ Voor 3% gewijzigd door jaspov op 07-03-2009 08:30 ]
Nee, ik zit in het Music gedeelte.itons schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:40:
[...]
je browsed via video i.p.v music waarschijnlijk?
Hoe veel mappen diep kan je gaan? heb een structuur:zoals dit:
M:\MP3\-A-\Artiest\Albumnaam\tracknaam.mp3
Dat is neem ik aan toch niet te diep?
Top, updates zijn altijd goed. Wel een vraag / suggestie - hoe zit het met je stappenplan als je geen Windows draait? Een uitleg voor bijv. Ubuntu zou erg welkom zijnVerwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:08:
Ik heb mijn post van 29 december 2008 volledig geupdated.
Suggesties van harte welkom
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Klasse, ziet er goed uit.
Misschien in de faq nog de opmerking als je files niet ziet op de ps3, om na te gaan of je via de ingang video of audio of pictures bent gegaan....komt ook regelmating langs.
Ik speel zelf nog steeds met haperingen op de ps3. Net een HD bestand gestreamed dat enorm hapert. Ik heb normaal ethernet, en de pc zit achter ethernet over powerline (200mbit, met een 100mbit poort, dus in theorie het hele huis 100 mbit).
Met bandwith limiter op 80 stotterde alles nog steeds. Ik zit nu op 50 met kwaliteit goed (3-2-3) en dat hapert nog steeds. Nu teruggeschakeld naar "good for HD wifi"...maar weinig hoop.
CPU op de pc heeft een hoop te doen, maar niet aan zijn max (c2duo e4300 op 2,4GHz, 2GB win xp). Als ik wist dat de cpu de bottleneck was kocht ik morgen een nieuwe....
Misschien in de faq nog de opmerking als je files niet ziet op de ps3, om na te gaan of je via de ingang video of audio of pictures bent gegaan....komt ook regelmating langs.
Ik speel zelf nog steeds met haperingen op de ps3. Net een HD bestand gestreamed dat enorm hapert. Ik heb normaal ethernet, en de pc zit achter ethernet over powerline (200mbit, met een 100mbit poort, dus in theorie het hele huis 100 mbit).
Met bandwith limiter op 80 stotterde alles nog steeds. Ik zit nu op 50 met kwaliteit goed (3-2-3) en dat hapert nog steeds. Nu teruggeschakeld naar "good for HD wifi"...maar weinig hoop.
CPU op de pc heeft een hoop te doen, maar niet aan zijn max (c2duo e4300 op 2,4GHz, 2GB win xp). Als ik wist dat de cpu de bottleneck was kocht ik morgen een nieuwe....
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:08:
Ik heb mijn post van 29 december 2008 volledig geupdated.
Suggesties van harte welkom
Verwijderd
Deze beide onderdelen van je configuratie zijn twijfelachtig zou ik zo zeggen. Als het mogelijk voor je is, zou ik eerst je PC ff naast je Playstation zetten en met een vaste verbinding checken of Powerline het probleem is. Zo niet dan zal het ongetwijfeld je CPU zijn. E 6600 is toch wel het minimum voor vloeiend 1080p materiaal.jaspov schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:18:
[...]
En bedankt voor je suggestie....zal hem meenemen.
Succes.
Verwijderd
Sorry,,,,ik werk alleen met Windows....misschien iemand anders?iGadget schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:13:
[...]
Top, updates zijn altijd goed. Wel een vraag / suggestie - hoe zit het met je stappenplan als je geen Windows draait? Een uitleg voor bijv. Ubuntu zou erg welkom zijn
Ik heb nog ergens een 30 meter utp kabel liggen. Moet dan wel via de router (100mbps). Is 100mbps netwerk voldoende voor de vogelscene uit earth? Mits de cpu dat trekt....
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:02:
[...]
Deze beide onderdelen van je configuratie zijn twijfelachtig zou ik zo zeggen. Als het mogelijk voor je is, zou ik eerst je PC ff naast je Playstation zetten en met een vaste verbinding checken of Powerline het probleem is. Zo niet dan zal het ongetwijfeld je CPU zijn. E 6600 is toch wel het minimum voor vloeiend 1080p materiaal.
En bedankt voor je suggestie....zal hem meenemen.
Succes.
Dit topic is gesloten.
![]()