De poll in de start post ziet er wel leuk uit iedereen aan de pms!!
Allereerst iedereen de beste wensen uiteraard! Dat we maar veel PS3 plezier mogen beleven!!
Nu mijn vraag.
Tegenwoordig download ik steeds meer HD films die ik kopieer naar mijn PS3 via Tversity. Nu vreet dat wel HDD ruimte uiteraard. 10 Gb per film is dan in principe nog klein. Ik wil dus de capaciteit van mijn ps3 uitbreiden.
Naar mijn idee heb je dan 2 keuzes:
- Interne HDD vervangen (heeft dit effect op je garantie?)
- Externe USB HDD kopen (Moet perse FAT32 zijn? Hoe gaat de PS3 om met grote files op een extern medium)
Wat zou de beste, veilige keuze zijn?
Nu mijn vraag.
Tegenwoordig download ik steeds meer HD films die ik kopieer naar mijn PS3 via Tversity. Nu vreet dat wel HDD ruimte uiteraard. 10 Gb per film is dan in principe nog klein. Ik wil dus de capaciteit van mijn ps3 uitbreiden.
- Externe USB HDD kopen (Moet perse FAT32 zijn? Hoe gaat de PS3 om met grote files op een extern medium)
Volgens mij maakt dat qua veiligheid niet uit? En kan je prima via 480mbit hd films kijken op de PS3, maar voor het gemak zou ik zeggen een externe HD, die kan je dan ook weer eenvoudig koppelen aan je pc voor de films, dan hoef je niet elke keer alles via wifi te kopieren.
superB
Mwoah ik weet niet of hij niets buffert, het kan ook nog niet geimplementeerde code zijn he, maar dat kun je zelf zoeken in de code he? 
Over die server, tjah ik weet het niet, het is geen snelheidsmonster nee, denk ook dat je daar wel de oorzaak van je haperingen mag zoeken.
edit: ok, late reactie op iemand van page 4 ofzo ;p
edit: ow, @wicked1980: je kan je interne HD gewoon vervangen met behoud van je garantie.
Over die server, tjah ik weet het niet, het is geen snelheidsmonster nee, denk ook dat je daar wel de oorzaak van je haperingen mag zoeken.
edit: ok, late reactie op iemand van page 4 ofzo ;p
edit: ow, @wicked1980: je kan je interne HD gewoon vervangen met behoud van je garantie.
[ Voor 20% gewijzigd door scorpie op 02-01-2009 13:49 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik zou voor een interne gaan. Garantie vervalt niet. Een interne HDD heeft als voordeel boven een externe dat de externe FAT-32 geformateerd moet zijn en dus geen bestanden groter dan 4gb kan opslaan. Dit probleem heb je met een interne niet. Plus vind ik het geen gezicht een externe harddisk aangesloten via usb aan de PS3.wicked1980 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:18:
Allereerst iedereen de beste wensen uiteraard! Dat we maar veel PS3 plezier mogen beleven!!
Nu mijn vraag.
[ Voor 4% gewijzigd door reuzekind op 02-01-2009 14:17 ]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Heb precies hetzelfde probleem! Met Tsmuxer heb ik vloeiend beeld, maar geen geluid. Hoe gaat dat converten van DTS naar AC3 precies in zijn werk? Moet je daar een apart programma voor gebruiken?Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:54:
Ik had ook problemen met het streamen van mkv bestanden. Als ik hem direct afspeelde had ik beeld+geluid, maar haperde ie ontzettend. Als ik hem transcoded via Tsmuxer afspeelde, was het beeld vloeiend, maar had ik geen geluid. Bij alle anderen had ik wel geluid en beeld, maar nog steeds haperingen.
Probleem voor mij was dat het geluid in DTS formaat was. Even naar AC3 geconvert en non-transcoded afgespeeld, en werkte als een treinDus dat kan een probleem zijn.
Trouwens had ik wel het gevoel dat er kwaliteit van het geluid verloren ging? Ik gebruik Tsmuxer/eac3to om het te converteren. Ik merkte op dat de AC3 track een veel lagere bitrate had. Explosies en voorbij rijdende auto's klonken erg krakerig, de rest wel goed op zich. Zie ik spoken of is er geen kwaliteitsverlies als ik op die manier convert?
Verwijderd
Even zoeken door de vorige delen. Ik heb er ook een blog post van gemaakt: http://www.jpaardekooper....-to-ac3-using-eac3to.html (is wel een beetje beknopt, is meer een naslag ding voor mezelfVerwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:15:
[...]
Bedankt voor je reactie. Heb precies hetzelfde probleem! Met Tsmuxer heb ik vloeiend beeld, maar geen geluid. Hoe gaat dat converten van DTS naar AC3 precies in zijn werk? Moet je daar een apart programma voor gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 15:28 ]
Verwijderd
Wederom bedankt voor je reactie!! Ik heb via Magic Video Converter een ac3 bestand gemaakt. Erg handig programma overigens, kan echt een hoop mee converteren!! Heb in tsmuxer de H264 en de Ac3 geselcteerd, om te gaan muxen. Uiteindelijk het m2ts bestand gekregen. Inmiddels afgespeeld via mijn ps3, maar hapert nog steeds....(wel iets minder overigens). Zie ik iets over het hoofd of zou mijn pc het niet trekken? Wat ik al zei MPG speelt die wel gewoon af....Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:27:
[...]
Even zoeken door de vorige delen. Ik heb er ook een blog post van gemaakt: http://www.jpaardekooper....-to-ac3-using-eac3to.html (is wel een beetje beknopt, is meer een naslag ding voor mezelfmaar je moet er wel uit kunnen komen).
Dank je
Verwijderd
Kan aan een paar dingen liggen, PMS settings, netwerk settings (heb je bekabeld of wireless?), PC specs, netwerkkaart, etc...Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:32:
[...]
Wederom bedankt voor je reactie!! Ik heb via Magic Video Converter een ac3 bestand gemaakt. Erg handig programma overigens, kan echt een hoop mee converteren!! Heb in tsmuxer de H264 en de Ac3 geselcteerd, om te gaan muxen. Uiteindelijk het m2ts bestand gekregen. Inmiddels afgespeeld via mijn ps3, maar hapert nog steeds....(wel iets minder overigens). Zie ik iets over het hoofd of zou mijn pc het niet trekken? Wat ik al zei MPG speelt die wel gewoon af....
Dank je
Dames, Heren
Ik heb onlangs een PS3 aangeschaft en wil hem oa gebruiken voor het streamen van Media. Nu doet zich het volgende voor. Als ik de PS3 bedraad aan het netwerk hang zie ik geen gedeelde media bronnen van mijn vaste PC (vista WMP11 en ORB/winamp). Hang ik echter de PS3 Wireless in het netwerk dan is het geen probleem. Draadloos is het browsen door de media mappen overigens wel redelijk traag en zodra je een album hebt afgespeelt en je een nieuwe wilt opzetten is de verbinding met de PC/DLNA verbroken? De Vista machine is overigens altijd bedraad op de router aangesloten.
Als test heb ik via een laptop met XP media gedeeld. In dit geval maakt het niet uit of de PS3 bedraad of draadloos aan het netwerk hangt.
en ja ik heb alles al geprobeerd met betrekking tot firewall/virusscanner etc.
Ik heb hierover helaas nog niets kunnen vinden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb onlangs een PS3 aangeschaft en wil hem oa gebruiken voor het streamen van Media. Nu doet zich het volgende voor. Als ik de PS3 bedraad aan het netwerk hang zie ik geen gedeelde media bronnen van mijn vaste PC (vista WMP11 en ORB/winamp). Hang ik echter de PS3 Wireless in het netwerk dan is het geen probleem. Draadloos is het browsen door de media mappen overigens wel redelijk traag en zodra je een album hebt afgespeelt en je een nieuwe wilt opzetten is de verbinding met de PC/DLNA verbroken? De Vista machine is overigens altijd bedraad op de router aangesloten.
Als test heb ik via een laptop met XP media gedeeld. In dit geval maakt het niet uit of de PS3 bedraad of draadloos aan het netwerk hangt.
@Badouxtje
Tijdens het afpselen op je tv kun je rechtsboven Mbps zien, als je de informatie laat tonen via driehoekje op je controller.
Mijn ervarings is als die boven de 120 komt, dat hij dan gaat haperen.
Heb zelf een 100Mbit netwerk en PC is een Intel E8500 3,16GHz.
Heb er niet echt verstand van, maar zal mijn netwerk snelheid de bottleneck zijn?
Tijdens het afpselen op je tv kun je rechtsboven Mbps zien, als je de informatie laat tonen via driehoekje op je controller.
Heb er niet echt verstand van, maar zal mijn netwerk snelheid de bottleneck zijn?
Probeer PSM gewoon, windows media sharing of weet ik hoe dat heet, dat werkt gewoon niet.AkL schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:00:
Dames, Heren
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Eentje erbij voor TVersityKimo schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:06:
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Verwijderd
Jammer dat het niet lukt met PMS. Het geeft je echt meer mogelijkheden dan Tversity. Misschien kan je aangeven wat voor PC je hebt, welk OS, en wat voor verbinding. Ik kan namelijk echt alles afspelen zonder haperingen en met ondertitels.
Misschien kunnen we je verder op weg helpen.
Windows XP, AMD Athlon 64 X2 5000+, 2 GB Ram, PS3 is via WLAN (54 MBit) verbonden met 1GBit LAN, dat gaat bij TVersity probleemloos.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:29:
[...]
Jammer dat het niet lukt met PMS. Het geeft je echt meer mogelijkheden dan Tversity. Misschien kan je aangeven wat voor PC je hebt, welk OS, en wat voor verbinding. Ik kan namelijk echt alles afspelen zonder haperingen en met ondertitels.
Misschien kunnen we je verder op weg helpen.
Had dus al een werkende TVersity, die heb ik verwijderd incl alle codecs. Daarna volgens stappenplan PMS geïnstalleerd. Krijg helaas steeds foutmeldingen, zie mijn eerdere post.
TVersity werkt inmiddels weer. Zou PMS alleen handig vinden voor de altijd up-to-date database en het kunnen afspelen van iso's.
[ Voor 1% gewijzigd door fmb op 02-01-2009 22:34 . Reden: netwerksnelheid toegevoegd ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Verwijderd
Die foutmeldingen verbazen mij. Lijkt me dan toch eerder Windows/codecs probleem. Is formatteren een optie? PM mag.fmb schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:30:
[...]
Windows XP, AMD Athlon 64 X2 5000+, 2 GB Ram, PS3 is via WLAN (54 MBit) verbonden met 1GBit LAN, dat gaat bij TVersity probleemloos.
Had dus al een werkende TVersity, die heb ik verwijderd incl alle codecs. Daarna volgens stappenplan PMS geïnstalleerd. Krijg helaas steeds foutmeldingen, zie mijn eerdere post.
TVersity werkt inmiddels weer. Zou PMS alleen handig vinden voor de altijd up-to-date database en het kunnen afspelen van iso's.
Uiteraard is formatteren een optie, maar dat betekent niet dat ik daar zin in hebVerwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:11:
[...]
Die foutmeldingen verbazen mij. Lijkt me dan toch eerder Windows/codecs probleem. Is formatteren een optie? PM mag.
Lijkt inderdaad op een windows/java probleem. Kan ook aan achtergebleven codecs liggen, die heb ik iig wel zo goed mogelijk weggehaald met wat cleaners.
Heb PMS al op een laptop geprobeerd en ga het tzt nog wel op een andere laptop proberen. Voorlopig laat ik het er even bij, staat op de todo list als er ooit weer eens een frisse windows installatie op komt.
Ik snap ook niet dat je een werkende TVersity heb verwijderd om PMS aan de gang te krijgen, PMS is een front-end voor wat open source tooltjes, die prima naast TVersity werken. Ik heb hier zelf een pc draaien die tegelijkertijd TVersity en PMS draait, en dan maak ik zelf wel uit hoe ik m'n media bekijk via het XMB, vanaf de TVersity server of PMS.
Ceje:
bedankt voor de heldere uitleg op pagina 2 over PMS
Een paar instellingen in ffd show video decoder kon ik niet instellen (waarschijnlijk vanwege de nieuwere 4.4.5 codec pack) bijv DTS naar libdts.
maar dit mocht de pret niet drukken.
Heb net een video_ts map bekeken en werkte (op 1 keer stoppen (media server disconnect) en uitzichzelf weer werkend na 10 sec.
Dus chapeau! en dit zelfs op windows 7
Gaat er weer af en morgen vista er weer gewoon op..
uiteindelijk toch aan de praat gekregen met de ps3 en video_ts en ISO !!
thanx
bedankt voor de heldere uitleg op pagina 2 over PMS
Een paar instellingen in ffd show video decoder kon ik niet instellen (waarschijnlijk vanwege de nieuwere 4.4.5 codec pack) bijv DTS naar libdts.
maar dit mocht de pret niet drukken.
Heb net een video_ts map bekeken en werkte (op 1 keer stoppen (media server disconnect) en uitzichzelf weer werkend na 10 sec.
Dus chapeau! en dit zelfs op windows 7
Gaat er weer af en morgen vista er weer gewoon op..
uiteindelijk toch aan de praat gekregen met de ps3 en video_ts en ISO !!
thanx
Ik heb eerst een tijd PMS naast TVersity uitgeprobeerd. Aangezien dat niet werkte heb ik als laatste poging alle codecs incl. TVersity verwijderd.scorpie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:28:
Ik snap ook niet dat je een werkende TVersity heb verwijderd om PMS aan de gang te krijgen, PMS
...
TVersity server of PMS.
Verwijderd
Dit zou heel goed kunnen. Ik heb het probleem enkel bij het afspelen van MKV-files. Voor de rest pakt die alles wel, met uitzondering van AVCHD dan. Maar die brand ik dan wel. Bij mij denk ik dat het probleem is dat mijn pc te traag is. Als ik mkv files op mijn pc probeer af te spelen met VLC media player dan zie ik dat deze ook niet helemaal vloeiend loopt. Zou jij ook even kunnen bekijken, dan weet je of het aan je netwerk ligt of aan je pc.MichelatNL schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:02:
@Badouxtje
Suc6
Ik kom er niet uit met PSM. Krijg PSM maar niet te zien in de XMB. Moet haast liggen aan het feit dat op mijn PS3 upnp op "not available"staat.
Volgende stappen reeds ondernomen:
- Stappenplan van ceje gevolgd mbt PSM
- Alle settings in WinXP aangepast voor upnp.
- Router (Belkin F5D7632-4) upnp staat op enabled. uitgezet en opnieuw opgestart)
- PS3 is bedraad verbonden met router.
- Software firewall (Comodo) poort 5001 opengezet.
- Firewall port forwarding in router voor poort 5001 open, ook op het goede ip adres.
- Windows Media server zie ik op de PS3, is ook benaderbaar en werkt. Lijkt mij dus dat de connectie met laptop --> PS3 goed is.
Lijkt mij dus een issue in PS3 of router, wie kan helpen? Veel fora nagelezen mbt upnp "not available" maar geen antwoorden waar ik wat mee kan.
Volgende stappen reeds ondernomen:
- Stappenplan van ceje gevolgd mbt PSM
- Alle settings in WinXP aangepast voor upnp.
- Router (Belkin F5D7632-4) upnp staat op enabled. uitgezet en opnieuw opgestart)
- PS3 is bedraad verbonden met router.
- Software firewall (Comodo) poort 5001 opengezet.
- Firewall port forwarding in router voor poort 5001 open, ook op het goede ip adres.
- Windows Media server zie ik op de PS3, is ook benaderbaar en werkt. Lijkt mij dus dat de connectie met laptop --> PS3 goed is.
Lijkt mij dus een issue in PS3 of router, wie kan helpen? Veel fora nagelezen mbt upnp "not available" maar geen antwoorden waar ik wat mee kan.
Bij mij staat er ook unavailable bij op de PS3. De PS3 vindt echter zowel PMS als TVersity gelijk. Staat Windows XP binnenkomnde verbindingen toe?flip75 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:48:
Ik kom er niet uit met PSM. Krijg PSM maar niet te zien in de XMB. Moet haast liggen aan het feit dat op mijn PS3 upnp op "not available"staat.
...
Begrijp niet wat je bedoeld met binnenkomende verbindingen? Normaal is de connectie van en naar XP geen probleem.fmb schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:02:
[...]
Bij mij staat er ook unavailable bij op de PS3. De PS3 vindt echter zowel PMS als TVersity gelijk. Staat Windows XP binnenkomnde verbindingen toe?
Blijkbaar is upnp dan ook niet de boosdoener en moet ik ergens anders zoeken.
Zal een dump van PMS hieronder zetten:
[main] TRACE 12:32:26.421 Starting Java PS3 Media Server v1.00
[main] TRACE 12:32:26.421 by shagrath / 2008
[main] TRACE 12:32:26.421 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 12:32:26.484
[main] TRACE 12:32:26.484 Java 1.6.0_11-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 12:32:26.484 OS Windows XP x86 5.1
[main] TRACE 12:32:26.484 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 12:32:27.343 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 12:32:27.343 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 12:32:27.484 Using address /192.168.2.3 found on network interface: name:eth1 (Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection - Packet Scheduler Miniport) index: 3 addresses: /192.168.2.3;
[main] TRACE 12:32:27.484 Created socket: /192.168.2.3:5001
[Thread-14] TRACE 12:32:27.500 Starting DLNA Server on host 192.168.2.3 and port 5001...
[main] TRACE 12:32:28.062 It's ready! You should see the server appears on XMB
Al geprobeerd een maximum bandwith in te stellen in PMS? zet hem op 90, je cpu krijgt dan wat meer compressiewerk, maar je netwerk moet dan niet meer de limiterende factor zijn.
MichelatNL schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:02:
@Badouxtje
Verwijderd
Bedankt voor de tip, maar zie niet echt veel verschil.jaspov schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:55:
Al geprobeerd een maximum bandwith in te stellen in PMS? zet hem op 90, je cpu krijgt dan wat meer compressiewerk, maar je netwerk moet dan niet meer de limiterende factor zijn.
[...]
Probeer nu de volgende films af te spelen:
IMAX - The.Living.Sea.1080p.BluRay.DTS.x264 (VLC media file mkv),
The Mummy Tomb Of The Dragon Emperor 2008 1080p BluRay DTS x264-CtrlHD (VLC media file mkv)
The.Mummy.Tomb.of.The.Dragon.Emperor.2008 (WMV bestand)
De eerste werkt helemaal niet, de tweede en derde werken maar met haperingen. Vooral als hij boven de 60 Mbps komt gaat die haperen, hieronder werkt het goed. Kan je hier iets aan doen?
TY
Ik merkte bij Pulp Fiction ook dat hij begon te haperen boven de 55/60 Mbps, maar die had ik gewoon op de HDD van m'n PS3 staan. Misschien trekt de PS3 het gewoon niet?
Je geeft alleen niet aan hoe je hem afspeelt. Een MKV kun je via verschillende manieren binnen PMS afspelen. Afhankelijk van welke transcode methode je standaard hebt gesteld (lees, bovenaan in het lijstje gezet) gebruikt hij deze als je de MKV aanklikt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:09:
[...]
Bedankt voor de tip, maar zie niet echt veel verschil.
The Mummy Tomb Of The Dragon Emperor 2008 1080p BluRay DTS x264-CtrlHD (VLC media file mkv)
De eerste werkt helemaal niet, de tweede en derde werken maar met haperingen. Vooral als hij boven de 60 Mbps komt gaat die haperen, hieronder werkt het goed. Kan je hier iets aan doen?
TY
De andere methodes kun je in het #TRANSCODED mapje vinden.
Verwijderd
Wat je kan proberen is eerst de PS3 opstarten.....als hij volledig is opgestart dan pas PMS opstarten.flip75 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:32:
[...]
Begrijp niet wat je bedoeld met binnenkomende verbindingen? Normaal is de connectie van en naar XP geen probleem.
Blijkbaar is upnp dan ook niet de boosdoener en moet ik ergens anders zoeken.
Zal een dump van PMS hieronder zetten:
[main] TRACE 12:32:26.421 Starting Java PS3 Media Server v1.00
[main] TRACE 12:32:26.421 by shagrath / 2008
[main] TRACE 12:32:26.421 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 12:32:26.484
[main] TRACE 12:32:26.484 Java 1.6.0_11-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 12:32:26.484 OS Windows XP x86 5.1
[main] TRACE 12:32:26.484 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 12:32:27.343 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 12:32:27.343 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 12:32:27.359 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 12:32:27.484 Using address /192.168.2.3 found on network interface: name:eth1 (Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection - Packet Scheduler Miniport) index: 3 addresses: /192.168.2.3;
[main] TRACE 12:32:27.484 Created socket: /192.168.2.3:5001
[Thread-14] TRACE 12:32:27.500 Starting DLNA Server on host 192.168.2.3 and port 5001...
[main] TRACE 12:32:28.062 It's ready! You should see the server appears on XMB
Verwijderd
Kijk even of ze op een lagere kwaliteit wel afspelen. Dit kan je aanpassen in Transcoding Settings/ Commom Encoder Settings/ Mpeg 2 Quality settings.....als ze bij een lagere kwaliteit wel afspelen denk ik een CPU capaciteitsprobleem.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:09:
[...]
Bedankt voor de tip, maar zie niet echt veel verschil.
TY
Verwijderd
Daar ben ik van op de hoogte. Maakt niet uit waarvoor ik kies. Op een gegeven moment gaat die haperen bij hogere mbps. Het ligt niet aan mijn internet verbinding. Want heb ook MPG files die perfect afspelen met lagere Mbps onder de 30 en hogere kb/s rond de 600 terwijl de films met een hogere mbps minder snelheid vragen (zo'n 300 kb/s). Dus mijn internetsnelheid is niet de bottleneck. Ga ervan uit dat mijn processor te traag is. (AMD Athlon 64 3500+, kloksnelheid 2,20 GHz) is al wat verouderd....Zou graag de Mbps rate maximeren, maar is volgens mij niet mogelijk, of misschien helpt het zoals Ceje zegt om de kwaliteit aan te passen. Ga daar wel even mee rotzooien! Zal dus enkel films kunnen kijken met een lagere mbps rate.. Wel vreemd dat MPG een lagere Mbps hebben, misschien ook toeval?Blindfold schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:15:
[...]
Je geeft alleen niet aan hoe je hem afspeelt. Een MKV kun je via verschillende manieren binnen PMS afspelen. Afhankelijk van welke transcode methode je standaard hebt gesteld (lees, bovenaan in het lijstje gezet) gebruikt hij deze als je de MKV aanklikt.
De andere methodes kun je in het #TRANSCODED mapje vinden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Jij doet transcoding via een internetverbinding? Het lijkt mij dan geen wonder dat het hapert.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:31:
[...]
Daar ben ik van op de hoogte. Maakt niet uit waarvoor ik kies. Op een gegeven moment gaat die haperen bij hogere mbps. Het ligt niet aan mijn internet verbinding. Want heb ook MPG files die perfect afspelen met lagere Mbps onder de 30 en hogere kb/s rond de 600 terwijl de films met een hogere mbps minder snelheid vragen (zo'n 300 kb/s).
even een domme vraag maar krijg het antwoord niet gevonden in het topic,
via PMS een HDwmv (the darknight) streamt zonder geluid, is dit zonder dat ik nachtenlang mijn oude P4 moet laten gaan staan rekenen werkend te krijgen?
via PMS een HDwmv (the darknight) streamt zonder geluid, is dit zonder dat ik nachtenlang mijn oude P4 moet laten gaan staan rekenen werkend te krijgen?
Lijkt ook niet te werken. Ik heb wel Windows Media Player in mijn XMB, kan het zijn dat die in de weg zit?Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:27:
[...]
Wat je kan proberen is eerst de PS3 opstarten.....als hij volledig is opgestart dan pas PMS opstarten.
Sowieso is voor MKV afspelen de TSMuxer optie de minst belastende, dus als die al hapert, dan is de rest waarschijnlijk nog erger. Voor TSmuxer optie lijkt me je processor trouwens ruim voldoende.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:31:
[...]
Daar ben ik van op de hoogte. Maakt niet uit waarvoor ik kies. Op een gegeven moment gaat die haperen bij hogere mbps. Het ligt niet aan mijn internet verbinding. Want heb ook MPG files die perfect afspelen met lagere Mbps onder de 30 en hogere kb/s rond de 600 terwijl de films met een hogere mbps minder snelheid vragen (zo'n 300 kb/s). Dus mijn internetsnelheid is niet de bottleneck. Ga ervan uit dat mijn processor te traag is. (AMD Athlon 64 3500+, kloksnelheid 2,20 GHz) is al wat verouderd....Zou graag de Mbps rate maximeren, maar is volgens mij niet mogelijk, of misschien helpt het zoals Ceje zegt om de kwaliteit aan te passen. Ga daar wel even mee rotzooien! Zal dus enkel films kunnen kijken met een lagere mbps rate.. Wel vreemd dat MPG een lagere Mbps hebben, misschien ook toeval?
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Probeer eerst eens de MKV naar m2ts om te zetten met het programma mkv2vob. Als je de m2ts dan afspeelt gebruikt hij namelijk helemaal nauwelijks CPU, dus dan weet je bijna zeker dat het aan je netwerksnelheid ligt (ik neem aan dat je netwerksnelheid bedoelt met internetsnelheid).
Had hetzelfde. In settings van ffdshow de vc1 op libavcodec zetten en als je dat al gedaan had... Open eens de film die in de ##Transcoded## map staat. (De [MEncoder] werkte bij mij.)Reloader schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:20:
even een domme vraag maar krijg het antwoord niet gevonden in het topic,
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Poll is een beetje scheef, eigenlijk; immers, je kunt maar voor 1 ding kiezen. Dat terwijl velen, met mij, PMS uitproberen zonder uiteraard hun Twonky weg te gooien, want die gebruik ik nog weldegelijk.Kimo schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:06:
Poll laat in ieder geval wel zien dat echte tweakers altijd 'on the lookout' zijn voor nieuwe dingen, en dat PMS vrijwel door iedereen hier op zijn minst een keer uitgeprobeerd is.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
In the Faq/Help File staat ook nog het een en ander hierover......heb je dat al geprobeerd?flip75 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:03:
[...]
Lijkt ook niet te werken. Ik heb wel Windows Media Player in mijn XMB, kan het zijn dat die in de weg zit?
Denk ook eens aan een 'echte' netwerkkaart als je geen 1G kaart wilt. Een goedkoop Realtek kaartje gaat idd al haperen bij ~60Mbs. Mijn Intel Pro GT kaart (had ik nog over, maar hangt aan een 100Mbps router) doet het stukken beter, en trekt tot ~90Mbps zonder moeite.reuzekind schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:13:
Ik merkte bij Pulp Fiction ook dat hij begon te haperen boven de 55/60 Mbps, maar die had ik gewoon op de HDD van m'n PS3 staan. Misschien trekt de PS3 het gewoon niet?
Ik heb sowieso nu een directe 1G verbinding met de PS3, vanwege PMS, maar met een goed 100Mbps kaartje kom je ook een heel eind.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
Dank je wel, hij loopt als een trein nadat ik hem heb omgezet met mkv2vob!Blindfold schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:19:
[...]
Sowieso is voor MKV afspelen de TSMuxer optie de minst belastende, dus als die al hapert, dan is de rest waarschijnlijk nog erger. Voor TSmuxer optie lijkt me je processor trouwens ruim voldoende.
Probeer eerst eens de MKV naar m2ts om te zetten met het programma mkv2vob. Als je de m2ts dan afspeelt gebruikt hij namelijk helemaal nauwelijks CPU, dus dan weet je bijna zeker dat het aan je netwerksnelheid ligt (ik neem aan dat je netwerksnelheid bedoelt met internetsnelheid).
Ben nu alleen wel mijn ondertiteling kwijt? Is daar nog wat aan te doen? Of heb ik hem niet goed omgezet!
Ty again
Ja, echt alles al geprobeerd. De FAQ in PMS zelf is niet erg uitgebreid, de TS kon me ook niet echt verder helpen in dit geval.Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:35:
[...]
In the Faq/Help File staat ook nog het een en ander hierover......heb je dat al geprobeerd?
Nog ideeen? Volgens jou ligt het iig niet aan upnp not available?
Verwijderd
Dat upnp not availeble heb je in PS3 staan?.....heb ik ook bij netwerkverbinding. Ik vind het helemaal vreemd omdat het met WMP wel lukt. Het zou nog een virusscanner of firewaal/security programma kunnen zijn die de boel blokt.flip75 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 07:02:
[...]
Ja, echt alles al geprobeerd. De FAQ in PMS zelf is niet erg uitgebreid, de TS kon me ook niet echt verder helpen in dit geval.
Nog ideeen? Volgens jou ligt het iig niet aan upnp not available?
Anders zou het nog de software van de PS3 kunnen zijn (fabrieksinstellingen herstellen..en dan opnieuw configureren). Is dat het ook niet dan moet het wel haast Windows zijn.....en dat zou betekenen format c:
Lijkt mij in ieder geval niet PMS, want die config ziet er goed uit.
Sorry dat ik nix beters heb. Succes.
Zoals ik al aangaf had ik het probleem met een film die op de HDD van mijn PS3 stond. Vandaar dat ik de mogelijkheid opperde dat misschien het netwerk niet de enige bottleneck was, maar dat de PS3 misschien gewoon moeite heeft met films die bitrates halen van boven de 60Mbs. Aangezien ik dus niks stream, en alles rechtstreeks vanaf de interne harddisk afspeel en hetzelfde probleem ervaren heb.albatross schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:44:
[...]
Denk ook eens aan een 'echte' netwerkkaart als je geen 1G kaart wilt. Een goedkoop Realtek kaartje gaat idd al haperen bij ~60Mbs. Mijn Intel Pro GT kaart (had ik nog over, maar hangt aan een 100Mbps router) doet het stukken beter, en trekt tot ~90Mbps zonder moeite.
Ik heb sowieso nu een directe 1G verbinding met de PS3, vanwege PMS, maar met een goed 100Mbps kaartje kom je ook een heel eind.
Ik heb bij het transcoden van mkv bestanden op de PS3 al bitrates tot boven de 140 Mbps gezien en dat loopt wel gewoon vloeiend. Dan zie ik op mijn pc een belasting van de gigabit ethernet verbinding van iets boven de 15%.reuzekind schreef op zondag 04 januari 2009 @ 09:52:
[...]
Zoals ik al aangaf had ik het probleem met een film die op de HDD van mijn PS3 stond. Vandaar dat ik de mogelijkheid opperde dat misschien het netwerk niet de enige bottleneck was, maar dat de PS3 misschien gewoon moeite heeft met films die bitrates halen van boven de 60Mbs. Aangezien ik dus niks stream, en alles rechtstreeks vanaf de interne harddisk afspeel en hetzelfde probleem ervaren heb.
werkt bij mij ookVince22 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:49:
[...]
Had hetzelfde. In settings van ffdshow de vc1 op libavcodec zetten en als je dat al gedaan had... Open eens de film die in de ##Transcoded## map staat. (De [MEncoder] werkte bij mij.)
alleen moet ik de film eerst pauzeren omdat mijn p4 het transcoden niet aan kan
zou je met een athlon X2 of X3 al voldoende capaciteit hebben?
voor +- 150 euro kan ik dan al mijn server upgraden
Hi,
Ik wil nog wel even opmerken dat de haperingen met Mencoder komen door dat Mencoder single threaded werkt.
Dus of je nu quadcore hebt of niet, hij doet het maar op 1 core.
Daar ik niet onder windows draai maar onder linux heb ik weinig alternatieven als bijv. coreavc en avisynth.
Het wachten is dus op een multithreaded Mencoder ;-(
Het gevolg is dat je de Buffer in PSM leeg raakt en je extreem hoge bitrates ervaart op je PS3 wat een stotterend beeld tot gevolg heeft!
Zijn er hier trouwens nog meer mensen die onder linux werken met PSM?
Ik wil nog wel even opmerken dat de haperingen met Mencoder komen door dat Mencoder single threaded werkt.
Daar ik niet onder windows draai maar onder linux heb ik weinig alternatieven als bijv. coreavc en avisynth.
Het gevolg is dat je de Buffer in PSM leeg raakt en je extreem hoge bitrates ervaart op je PS3 wat een stotterend beeld tot gevolg heeft!
Geldt dit dan enkel voor mencoder op Linux?DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:53:
Hi,
Nee volgens mij ook voor windows.kwiebus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:28:
[...]
Geldt dit dan enkel voor mencoder op Linux?
Op windows kan je altijd nog uitwijken naar coreavc met avisynth dat werkt efficienter en multicore zover ik het begrepen heb.
Atak_Snajpera, van het Doom9 forum, postte vandaag een link naar een geheel multithreaded H264/AVC decoder in FFDshow MT:DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:53:
Hi,
http://sourceforge.net/pr...=214245&release_id=523000
Ik had die link al gepost in het PMS forum, maar wellicht willen mensen het hier ook wel weten.
Hoe moet ik dan het volgende plaatje interpreteren?DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:32:
[...]
Nee volgens mij ook voor windows.
Op windows kan je altijd nog uitwijken naar coreavc met avisynth dat werkt efficienter en multicore zover ik het begrepen heb.

Van wat ik uit de forums gelezen heb is dat veeeeeel te hoog voor een dualcore, onder Linux zie ik een vergelijkbaar plaatje maar ga ik da een werkelijke core meting doen dan zie ik inderdaad dat er 1 core constant piekt en de andere 56% ofzo doet en die wisselt dan steeds van core.kwiebus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:34:
[...]
Hoe moet ik dan het volgende plaatje interpreteren?
[afbeelding]
Dus wat jij ziet is niet waarschijnlijk niet een echt uptodate plaatjes maar meer een paar seconde poll en stiekum piekt er dus wel een core.
Als ik namelijk met ffmpeg encodeer dan zie een prachtige loadverdeling over de 4 cores met een belasting van amper 28%
Ook ik weet dit niet allemaal zeker, dit is wat ik begrijp uit alle forums die ik door gespit heb ;-)
Of: die ene thread doet steeds (bijna) 100%, maar omdat de decoding taak voortdurend verspringt van core lijkt het of alle cores steeds bezet zijn, maar dus niet 100%. Op het PMS forum zie je die vraag ook steeds terugkomen. In de trant van: "Mijn film stottert, maar mijn CPU staat toch maar steeds op ~60%. Hoe kan dat?" Dat komt dus omdat de scheduler load altijd alleen over een tijdspanne meet, en de korte 'rust' die iedere core krijgt er dus voor zorgt dat ze niet allemaal als 100% registreren.DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:45:
[...]
Van wat ik uit de forums gelezen heb is dat veeeeeel te hoog voor een dualcore, onder Linux zie ik een vergelijkbaar plaatje maar ga ik da een werkelijke core meting doen dan zie ik inderdaad dat er 1 core constant piekt en de andere 56% ofzo doet en die wisselt dan steeds van core.
Vergeet ook niet dat heftige I/O vaak ook duidelijk registreert als CPU load. Zelf als de decoding taak maar op 1 core zou zitten (en zou blijven), dan zou zich dat op een dual-core systeem vertalen naar load over beide cores (1 voor het systeem: I/O, dus).
Ja, ikDaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:53:
Hi,
Ik heb dezelfde ervaring als jij. Er schijnt wel een Mencoder met dualcore support te zijn al maar die moet je zelf nog compileren en is erg alpha ofzo.
En heb jij hier ook last van?
Nee daar heb ik geen last van, het ziet er normaal uit en ik heb niks getweaked.Frank-NL schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:04:
[...]
Ja, ik
Ik heb dezelfde ervaring als jij. Er schijnt wel een Mencoder met dualcore support te zijn al maar die moet je zelf nog compileren en is erg alpha ofzo.
En heb jij hier ook last van?
Blij dat er nog iemand onder Linux bezig is hier mee ;-)
Heb jij links naar alpha mencoders, ik ben gek op compileren ;-)
Als je Ubuntu wellicht gebruikt of Debian heb je deze wel toegevoegd:
##Mplayer Smplayer Updates
deb http://ppa.launchpad.net/rvm/ubuntu intrepid main
deb-src http://ppa.launchpad.net/rvm/ubuntu intrepid main
Kijk zoiets dacht ik al alleen kon ik het niet zo mooi verwoorden ;-)albatross schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:02:
[...]
Of: die ene thread doet steeds (bijna) 100%, maar omdat de decoding taak voortdurend verspringt van core lijkt het of alle cores steeds bezet zijn, maar dus niet 100%. Op het PMS forum zie je die vraag ook steeds terugkomen. In de trant van: "Mijn film stottert, maar mijn CPU staat toch maar steeds op ~60%. Hoe kan dat?" Dat komt dus omdat de scheduler load altijd alleen over een tijdspanne meet, en de korte 'rust' die iedere core krijgt er dus voor zorgt dat ze niet allemaal als 100% registreren.
Vergeet ook niet dat heftige I/O vaak ook duidelijk registreert als CPU load. Zelf als de decoding taak maar op 1 core zou zitten (en zou blijven), dan zou zich dat op een dual-core systeem vertalen naar load over beide cores (1 voor het systeem: I/O, dus).
Het lijkt erop dat enkel het hoppen tussen cores al voor een flinke overhead zorgt. Het maakt voor de processor belasting overigens ook niet uit of ik mijn E6750 nu op 2.66 of 3.2 GHz draai.albatross schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:02:
[...]
Ik heb mencoder eens vastgezet op één core en krijg dan het volgende plaatje:

I/O overhead valt kennelijk wel mee.kwiebus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:12:
[...]
Ik heb mencoder eens vastgezet op één core en krijg dan het volgende plaatje:
Je ziet dus overigens ook meteen dat wanneer je Mencoder op 1 core vastpint, die core's load ook direct vrijwel gewoon 100% is (50% load van 2 cores) ipv. ~60%.
Hmmmmmm, bij mij werkt het eindelijk !!
En nog wel very advanced
Op mijn server (windows 2003 std) draai ik VMware, in VMware draait een XP Pro die Tversity draait en zo krijg ik 'm te zien op de PS3.
Maar, de afbeeldingen worden toch nog niet weergegeven, ik zie ze wel als thumbnails tevoorschijn komen, maar als ik zo openklik, dan komen ze niet.
Wel ferm, dat gedoe met Tversity, vond alleen enkele mappen niet terug, maar toen ging ik kijken (op de PC) en blijkbaar bevatte ze geen video bestanden, dus dan geeft Tversity ze niet weer.
Muziek is ook wel nice, komt nu als PCM (god mag weten wat, hier al paar keer voorbij zien komen) er uit.
Soms moet ik wel even wachten, ik weet niet of dit door mijn Wifi komt (PS3 hangt op Wifi) of dat het door de tragere CPU komt van mijn server die dan ook nog eens virtueel benaderd wordt.
Er zit een Core 2 Duo E4600 in met 1GB ram. Doet meer ram veel om te transcoden ?
Gisteren heel lang moeten wachten toen ik per ongeluk even wat doorspoelde bij The Bank Job.

En nog wel very advanced
Op mijn server (windows 2003 std) draai ik VMware, in VMware draait een XP Pro die Tversity draait en zo krijg ik 'm te zien op de PS3.
Maar, de afbeeldingen worden toch nog niet weergegeven, ik zie ze wel als thumbnails tevoorschijn komen, maar als ik zo openklik, dan komen ze niet.
Wel ferm, dat gedoe met Tversity, vond alleen enkele mappen niet terug, maar toen ging ik kijken (op de PC) en blijkbaar bevatte ze geen video bestanden, dus dan geeft Tversity ze niet weer.
Muziek is ook wel nice, komt nu als PCM (god mag weten wat, hier al paar keer voorbij zien komen) er uit.
Soms moet ik wel even wachten, ik weet niet of dit door mijn Wifi komt (PS3 hangt op Wifi) of dat het door de tragere CPU komt van mijn server die dan ook nog eens virtueel benaderd wordt.
Er zit een Core 2 Duo E4600 in met 1GB ram. Doet meer ram veel om te transcoden ?
Gisteren heel lang moeten wachten toen ik per ongeluk even wat doorspoelde bij The Bank Job.
In de Google Group van PSM schrijft de auteur dit:DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:10:
[...]
Nee daar heb ik geen last van, het ziet er normaal uit en ik heb niks getweaked.
Blij dat er nog iemand onder Linux bezig is hier mee ;-)
Heb jij links naar alpha mencoders, ik ben gek op compileren ;-)
Als je Ubuntu wellicht gebruikt of Debian heb je deze wel toegevoegd:
##Mplayer Smplayer Updates
deb http://ppa.launchpad.net/rvm/ubuntu intrepid main
deb-src http://ppa.launchpad.net/rvm/ubuntu intrepid main
From: shagrath <ps3mediaser...@gmail.com>
Date: Fri, 2 Jan 2009 18:39:03 -0800 (PST)
Local: Sat, Jan 3 2009 3:39 am
Subject: Re: linux ubuntu mencoder no multithreaded transcoding
multithread support for H264 seems not too far, as there's some
experimental builds wandering on internet
you just have to be patient
En meer info heb ik dan helaas niet op het moment! Zal die repo's eens toevoegen, neem aan dat dat nieuwere builds zijn?
Ik ben bezig met wine en coreavc tot nu toe nog niet succesvol maar es kijken waar ik uit kom.Frank-NL schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:45:
[...]
En meer info heb ik dan helaas niet op het moment! Zal die repo's eens toevoegen, neem aan dat dat nieuwere builds zijn?
Als ik zo op die repo kijk is er iedere dag wel wat activiteit, and that's a good thing 
Alleen nog geen nieuwe builds, maargoed met de source kun je zelf builden natuurlijk
Alleen nog geen nieuwe builds, maargoed met de source kun je zelf builden natuurlijk
Ik draai OSX en heb hetzelfde probleem, werkt bij mij ook alleen als ik "fontconfig / embedded fonts" aanzetFrank-NL schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:38:
PMS is echt een prima programma, maar ik krijg het onder Ubuntu niet voor elkaar de subtitles op een aanvaardbare grootte te krijgen.Ze beslaan nu 1/3 van het scherm. Ik heb nu deze settings:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 mencoder_fontconfig=false mencoder_font= mencoder_forcefps=false mencoder_usepcm=false mencoder_intelligent_sync=false mencoder_decode=-af channels=6:6:0:0:1:2:2:3:3:4:4:1:5:5 mencoder_encode=keyint=1:vqscale=1:vqmin=2 mencoder_nooutofsync=false mencoder_audiolangs=eng,en mencoder_sublangs=nl,en mencoder_audiosublangs=eng,en,dut,nl mencoder_subfribidi=false mencoder_ass_scale=1 mencoder_ass_margin=1 mencoder_ass_outline=1 mencoder_ass_shadow=1 mencoder_noass_scale=1 mencoder_noass_subpos=0 mencoder_noass_blur=1 mencoder_noass_outline=1 mencoder_subcp=ISO-8859-16 mencoder_ass=true mencoder_disablesubs=false
Wat ik ook verander aan die scale, het lijkt dat het geen invloed heeft. 0.5 of 0,5 lijkt ook niet te werken. Iemand?
Kan je jouw Mencoder settings uit PMS.conf eens posten? Ik ben bang dat ik er nu zoveel aan veranderd heb dat default waarschijnlijk beter werkt.DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:10:
[...]
Nee daar heb ik geen last van, het ziet er normaal uit en ik heb niks getweaked.
Jah meer ram is altijd handig, je wilt namelijk niet swappen, dat lijkt mij funest voor live encoding.HyperBart schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:35:
Hmmmmmm, bij mij werkt het eindelijk !!![]()
![]()
![]()
![]()
Maar je bracht mij wel op een idee qua Virtuele XP alhoewel de hypervisor laag mij nou niet de ideale KrachtPatser lijkt qua CPU encoding.
Maar goed ik draai nu XP in virtualBox es kijken hoever ik kom met PSM.
Tuurlijk met plezier:Frank-NL schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:04:
[...]
Kan je jouw Mencoder settings uit PMS.conf eens posten? Ik ben bang dat ik er nu zoveel aan veranderd heb dat default waarschijnlijk beter werkt.
mencoder_fontconfig=false
mencoder_font=
mencoder_forcefps=false
mencoder_usepcm=false
mencoder_intelligent_sync=true
mencoder_decode=-sid 100
mencoder_encode=keyint=1:vqscale=1:vqmin=3
mencoder_nooutofsync=false
mencoder_audiolangs=eng,fre,jpn,ger
mencoder_sublangs=nl,dut,eng,fre
mencoder_audiosublangs=
mencoder_subfribidi=false
mencoder_ass_scale=1.0
mencoder_ass_margin=10
mencoder_ass_outline=1
mencoder_ass_shadow=1
mencoder_noass_scale=3
mencoder_noass_subpos=2
mencoder_noass_blur=1
mencoder_noass_outline=3
mencoder_subcp=cp1252
mencoder_ass=true
mencoder_disablesubs=false
Ach kijk, ik ga nu echt niet het ding optimaal laten draaien, het is belangrijk DAT het draait, en nu draait het, weliswaar, maar wat trager, maar er zijn nog enkele dingen die bij mij vervangen moeten worden:DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:09:
[...]
Maar je bracht mij wel op een idee qua Virtuele XP alhoewel de hypervisor laag mij nou niet de ideale KrachtPatser lijkt qua CPU encoding.
- van wifi naar UTP (voor PS3)
- Van 100Mbit naar 1Gbit
- In principe zou hier ergens alles moeten te komen staan, server beneden in kelder of op gelijkvloers afhankelijk waar Gbit switch komt enz...
Valt reuze mee. Mijn media server is ook al tijden een XP Vmware (ESX) boxje op de server. CPU prestatie is nagenoeg transparent te noemen. Ik encode ook met die Vmware bak; no problemo.DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:09:
[...]
Maar goed ik draai nu XP in virtualBox es kijken hoever ik kom met PSM.
Alleen wel jammer dat ik de XP Vmware box maar 2 vCPU's toe kan wijzen. ESX wijst namelijk geen vcores toe, maar virtuele CPU's; en daar ondersteunt XP 32-bit er maar 2 van.
balen, PSM geeft wel aan dat hij moet encoden op 2cores ...DaMasterC schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:53:
Hi,
Verwijderd
Hallo,
Heb sinds kort ook mijn PS3 en PC aan elkaar gekoppeld.
Omdat ik een wireless netwerk heb, wou ik de PS3 aan de PC koppelen via een ethernet kabel.
Dit zodat ik dan op volle snelheid kan streamen en geen problemen mbt mijn wireless netwerk snelheid ondervind.
Hierover het een en ander op internet opgezocht en kwam erachter dat je hiervoor een crossed ethernet cable nodig hebt.... Echter beweerde sommige ook het werkend te hebben met een normall ethernet cable.
Omdat ik geen crossed ethernet cable had, heb ik het ook geprobeerd via een normale ethernet cable.
En tot mijn verbazing heb ik alles netjes werkend gekregen!!
Heb de connectie tussen PS3 en PC gebridged met mijn wireless op mijn PC en zo kan ik ook gewoon internetten etc. op de PS3 (via de PC) !!
Streamen gaat ook perfect !
Gebruikte eerst TVersity met volle tevredenheid.
Echter ondervind nu 1 probleem:
Heb een 1080P .avi bestand (Audio: AC3, Video: H.264 / MPEG-4 AVC)
Deze wil ik streamen naar mijn PS3.
Ik dacht dat H.264 AVC native ondersteund wordt door de PS3 maar tot mijn verbazing kreeg ik een melding dat het type bestand niet ondersteund werd.
Toen TVersity het maar on-the-fly laten hercoderen -> Kwaliteit niet echt goed meer te noemen.
Na de instelling op TVersity aangepast te hebben -> kwaliteit goed, echter hapert hij voortdurend.
Toen PS3 Media Server maar eens geprobeerd.
Heb de how-to link in de eerste post gevolgt en alles netjes ingesteld.
Het werkt allemaal perfect alleen gaat het hercoderen nog steeds niet naar mijn wensen.
Mijn vraag is dan ook:
- Waarom moet ik uberhaupt H.264 AVC hercoderen. De PS3 moet dit toch native ondersteunen?
- Wat zijn andere manieren om het hercoderen wel goed te laten verlopen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Grtz,
Niels
Heb sinds kort ook mijn PS3 en PC aan elkaar gekoppeld.
Omdat ik een wireless netwerk heb, wou ik de PS3 aan de PC koppelen via een ethernet kabel.
Dit zodat ik dan op volle snelheid kan streamen en geen problemen mbt mijn wireless netwerk snelheid ondervind.
Hierover het een en ander op internet opgezocht en kwam erachter dat je hiervoor een crossed ethernet cable nodig hebt.... Echter beweerde sommige ook het werkend te hebben met een normall ethernet cable.
Omdat ik geen crossed ethernet cable had, heb ik het ook geprobeerd via een normale ethernet cable.
En tot mijn verbazing heb ik alles netjes werkend gekregen!!
Heb de connectie tussen PS3 en PC gebridged met mijn wireless op mijn PC en zo kan ik ook gewoon internetten etc. op de PS3 (via de PC) !!
Streamen gaat ook perfect !
Gebruikte eerst TVersity met volle tevredenheid.
Echter ondervind nu 1 probleem:
Heb een 1080P .avi bestand (Audio: AC3, Video: H.264 / MPEG-4 AVC)
Deze wil ik streamen naar mijn PS3.
Ik dacht dat H.264 AVC native ondersteund wordt door de PS3 maar tot mijn verbazing kreeg ik een melding dat het type bestand niet ondersteund werd.
Toen TVersity het maar on-the-fly laten hercoderen -> Kwaliteit niet echt goed meer te noemen.
Na de instelling op TVersity aangepast te hebben -> kwaliteit goed, echter hapert hij voortdurend.
Toen PS3 Media Server maar eens geprobeerd.
Heb de how-to link in de eerste post gevolgt en alles netjes ingesteld.
Het werkt allemaal perfect alleen gaat het hercoderen nog steeds niet naar mijn wensen.
Mijn vraag is dan ook:
- Waarom moet ik uberhaupt H.264 AVC hercoderen. De PS3 moet dit toch native ondersteunen?
- Wat zijn andere manieren om het hercoderen wel goed te laten verlopen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Grtz,
Niels
Groeten moet je niet doen hier op GoT, je post is al een groet op zich aan ons
Ben je zeker dat het AVC is? Check eens met G-spot ofzo ?[VERHAALTJE]
Mijn vraag is dan ook:
Mja, ik ben niet zo fan van bridgen en doorlussen en doorkoppelen en al dat soort dingen, ik hang liever apparaten rechtstreeks op mijn switch of AP...- Wat zijn andere manieren om het hercoderen wel goed te laten verlopen?
Afscheid nemen en greetz ook niet nodig, we zijn al blij met je postAlvast bedankt voor jullie reacties!!
Grtz,
Niels
Het ligt aan de container waar het inzit. Een mkv kan ook h264 video bevatten en dit wordt ook niet native ondersteund. Mijn Naturo en Bleach afleveringen zijn ook h264 in een avi bestand. Je kunt met mkvmerge er een mkv van maken en dan met mkv2vob er weer een m2ts bestand van maken (of iets zoeken waar het in 1 stap mee kan). Beeldkwaliteit is hetzelfde, maar dan zit het in een container welke wel door de PS3 native gestreamd kan worden.Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:58:
Hallo,
Verwijderd
PMS v1.02
Hi,
the new version (1.02) is finally released. Some interesting features were added. Main one being the media library: It's a work in progress, so don't expect too much of it
.
As I'm not a big fan of those huges databases you must constantly refresh,
the feature is disabled by default, so the application will behave like before. However, the media library has two purposes: to offer a view of your media files with some criterias (artist, date, etc.) and also to speedup the display of your folders on XMB, as the media library act like a parsing cache (metadata, thumbnails, etc.). So, to have a better browsing experience, but without the hassle of scanning all your folders, I would suggest to enable the media library (in the general configuration tab), and not touch the scan button (in the folders sharing tab). People who like to have their files organized with tags and such can happily click on that button, though
(beware of loooong scan time if you have a lot of files). The media library is also a progressive learner, so it will update itself automatically when new or updated folders will be browsed on the XMB.
There's some fixes too. Such as better codecs support and A/V out of sync issues. About this, as there's not (yet?) perfect synchronization with every video file out there, the "Video Settings" Menu has been revamped, so playback options are easily changeable now. You can dynamically enable or disable the A/V sync alternative method (in case of out of sync), a deinterlacing filter, subtitles, etc.
I would also thank the people who are helping on the project code and the google groups, as they contribute to make this project more alive ! You can download new version here:
Download PS3 Media Server 1.02 for Windows/Linux (OSX version should come soon)
And here's the changelog:
- New features
Auto-updater, default configuration, cleanups and windows/linux build scripts (thanks to Tim Cox)
Media library (also act as a parsing cache): you can sort your files by date, ID3 tags, etc.
Playlists (m3u/pls) support
Preliminary album art support, better audio (flac) and tags parsing
New options for video resolution, deinterlace filter, and archives browsing
Video settings with an easier virtual menu (A/V sync, deinterlace, ...)
Windows service installer (working on 32 bits only)
New image parsing library: Better performance / EXIF support (sort photos by camera model, etc.)
DVR-MS addon
- Fixes
A/V out of sync issues with some ISOs and medias / codecs support improvement (flv, rmvb, hdmov, mp4, multichannels avi, etc.)
External subtitles not always loaded
Upnp advertising issue in search reply to the ps3 (thanks to Daniel Pedersen)
SkipLoopFilter is now disabled by default
Regression since 0.98, server would not start on some machines
Newest builds of ffmpeg/mplayer/mencoder for win32
Usual bunch of fixes
Hi,
the new version (1.02) is finally released. Some interesting features were added. Main one being the media library: It's a work in progress, so don't expect too much of it
As I'm not a big fan of those huges databases you must constantly refresh,
the feature is disabled by default, so the application will behave like before. However, the media library has two purposes: to offer a view of your media files with some criterias (artist, date, etc.) and also to speedup the display of your folders on XMB, as the media library act like a parsing cache (metadata, thumbnails, etc.). So, to have a better browsing experience, but without the hassle of scanning all your folders, I would suggest to enable the media library (in the general configuration tab), and not touch the scan button (in the folders sharing tab). People who like to have their files organized with tags and such can happily click on that button, though
There's some fixes too. Such as better codecs support and A/V out of sync issues. About this, as there's not (yet?) perfect synchronization with every video file out there, the "Video Settings" Menu has been revamped, so playback options are easily changeable now. You can dynamically enable or disable the A/V sync alternative method (in case of out of sync), a deinterlacing filter, subtitles, etc.
I would also thank the people who are helping on the project code and the google groups, as they contribute to make this project more alive ! You can download new version here:
Download PS3 Media Server 1.02 for Windows/Linux (OSX version should come soon)
And here's the changelog:
- New features
Auto-updater, default configuration, cleanups and windows/linux build scripts (thanks to Tim Cox)
Media library (also act as a parsing cache): you can sort your files by date, ID3 tags, etc.
Playlists (m3u/pls) support
Preliminary album art support, better audio (flac) and tags parsing
New options for video resolution, deinterlace filter, and archives browsing
Video settings with an easier virtual menu (A/V sync, deinterlace, ...)
Windows service installer (working on 32 bits only)
New image parsing library: Better performance / EXIF support (sort photos by camera model, etc.)
DVR-MS addon
- Fixes
A/V out of sync issues with some ISOs and medias / codecs support improvement (flv, rmvb, hdmov, mp4, multichannels avi, etc.)
External subtitles not always loaded
Upnp advertising issue in search reply to the ps3 (thanks to Daniel Pedersen)
SkipLoopFilter is now disabled by default
Regression since 0.98, server would not start on some machines
Newest builds of ffmpeg/mplayer/mencoder for win32
Usual bunch of fixes
moet je alle instellingen overnieuw doen als je m update? aangezien je het programma niet installeert?
Verwijderd
Alleen PMS verwijderen en dan de nieuwe installeren.....de rest zoals K-lite, Avisynth enz kan je ongewijzigd laten. Instellingen die je in PMS heb gedaan wel weer opnieuw aanpassen, maar dat kan toch nooit veel werk zijn.Reloader schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:38:
moet je alle instellingen overnieuw doen als je m update? aangezien je het programma niet installeert?
Versie 1.02 ziet er perfect uit! Heb mn xbox met xbmc al te koop staan op marktplaats!
Verwijderd
mwahhh.....heb het net uitgeprobeerd......ben niet helemaal tevreden....srt's worden soms niet meer herkend.Vince22 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:42:
Versie 1.02 ziet er perfect uit! Heb mn xbox met xbmc al te koop staan op marktplaats!
Ben weer terug naar 0.99.
Wat zijn volgens jou de verbeteringen?
Met grote tevredenheid gebruik ik mijn Qnap ts-209 i.c.m. de PS3. De upscaling mogelijkheden van de PS3 zijn bewonderenswaardig. (video ondersteuning, zeker voor audio codecs mag overigens nog beter maar goed).
Je hebt echter een PS3, versterker, TV en de digitale ontvanger en omdat dit iets te veel AB's geeft is er een Harmony 525 bijgekomen.
Dit werkt super... alleen geen PS3 ondersteuning. Totdat ik echter op dit ding werd gewezen: ps3toothfairy. Het apparaat is op dit moment uitverkocht en hij is schandalig duur, maar toch, wat een geweldige aanvulling.
Nu nog een met de Harmony aan te sturen motor die mijn deurtje van de PS3 open zet (ivm de warmte) en ik kom echt nooit meer van de bank
Meer over dergelijke oplossingen:
topic search results
Je hebt echter een PS3, versterker, TV en de digitale ontvanger en omdat dit iets te veel AB's geeft is er een Harmony 525 bijgekomen.
Dit werkt super... alleen geen PS3 ondersteuning. Totdat ik echter op dit ding werd gewezen: ps3toothfairy. Het apparaat is op dit moment uitverkocht en hij is schandalig duur, maar toch, wat een geweldige aanvulling.
Nu nog een met de Harmony aan te sturen motor die mijn deurtje van de PS3 open zet (ivm de warmte) en ik kom echt nooit meer van de bank
topic search results
[ Voor 15% gewijzigd door Ma_rK op 05-01-2009 14:03 ]
Verwijderd
Hey Gents,
Zonder eerst 10000 pagina's te doorspitten in de hoop dat me antwoord er (vast wel) tussen staat, wil ik gewoon iets simpels weten.
Zijn er al work arrounds om via een externe ntfs schijf toch te kunnen streamen op de ps3 ?
Cheers
Jan
Zonder eerst 10000 pagina's te doorspitten in de hoop dat me antwoord er (vast wel) tussen staat, wil ik gewoon iets simpels weten.
Zijn er al work arrounds om via een externe ntfs schijf toch te kunnen streamen op de ps3 ?
Cheers
Jan
Mbt de Harmony-AB , is het niet zo dat als je een niet Sony PS3 AB hebt. maar één met infrarood ontvanger bv zoiets
met de Harmony de PS3 kan bedienen?
PSN id: GG--77
Nou voor mij is het feit dat ik nu eindelijk 1080p series en films kan kijken zonder haperingen met ondertitels, dat ik een iso rechtstreeks kan kijken en dat vob/ifo's ook gewoon werken, dat mp3's gewoon werken zoals ik wil, zijn voor mij de redenen dat ik mijn xbmc niet echt meer ga gebruiken. Uitzending gemist en dat soort extra opties van XBMc gebruikte ik toch al niet.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:56:
[...]
mwahhh.....heb het net uitgeprobeerd......ben niet helemaal tevreden....srt's worden soms niet meer herkend.
Ben weer terug naar 0.99.
Wat zijn volgens jou de verbeteringen?
Voor het streamen van alle media kan mijn PS3 nu eindelijk de taken overnemen die ik jaren met de xbox heb gedaan (en nu in fullHD ook nog..) Het is nog niet perfect maar ik heb er nu alle vertrouwen in gekregen dat de functionaliteit van xbmc voor mij overtroffen wordt.
Mocht je zelf de andere functies van XBMC nog gebruiken dan kan ik me voorstellen dat je daar nog even bij wilt blijven, maar ik ga van de XBMC trein af!
Ik moet zeggen, ik ben erg tevreden met PMS, alle apps hebben gewoon zo lang nodig om mijn vrij grote database te bekijken, PMS maakt gewoon geen database maar kijkt gewoon naar de mapstructuur 
Heb het nu zo
-Server Athlon64 3000+ windows2003 shared alle bestanden, hier draait PMS op voor de non hd content
-Laptop T7500 winvista draait PMS en deelt vanaf de server shares de full hd content
-PS3 is aangesloten via gigabit op het netwerk en speelt vrolijk alles af (Logitech Z-680 zorgt voor digitaal geluid)
De pc die nog op me tv zat via HDMI kan nu vrolijk uit staan tenzij ik een windows spelletje wil doen of uitzendinggemist
Had even getest maar de playstation op 100mbit kan ook full hd zonder hangen aan
draadloos werkt dit niet! lekker(54mbit)
Heb het nu zo
-Server Athlon64 3000+ windows2003 shared alle bestanden, hier draait PMS op voor de non hd content
-Laptop T7500 winvista draait PMS en deelt vanaf de server shares de full hd content
-PS3 is aangesloten via gigabit op het netwerk en speelt vrolijk alles af (Logitech Z-680 zorgt voor digitaal geluid)
De pc die nog op me tv zat via HDMI kan nu vrolijk uit staan tenzij ik een windows spelletje wil doen of uitzendinggemist
Had even getest maar de playstation op 100mbit kan ook full hd zonder hangen aan
Asus Zenbook i7 256gb
Middagje research over het PS3/Logitech verhaal: Playstation 3 & Logitech HarmonyGG---77 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:48:
Mbt de Harmony-AB , is het niet zo dat als je een niet Sony PS3 AB hebt. maar één met infrarood ontvanger bv zoiets [afbeelding] met de Harmony de PS3 kan bedienen?
Erg jammer dat je met de LH niet de PS3 aan kan zetten. Valt me nu inderdaad voor het eerst op dat er geen PS-toets op de niet officiele Ps3 Ab zit. Maar dan gaat het helaas geen LH voor mij worden. Maar duidelijk verhaal. Thanx!Ma_rK schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:17:
[...]
Middagje research over het PS3/Logitech verhaal: Playstation 3 & Logitech Harmony
PSN id: GG--77
Verwijderd
Nee oke.....maar de Xbox met XMBC had ik al van de hand gedaan.....ik doelde op verbeteringen in 1.02 t.o.v . 0.99.Vince22 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:59:
[...]
Nou voor mij is het feit dat ik nu eindelijk 1080p series en films kan kijken zonder haperingen met ondertitels, dat ik een iso rechtstreeks kan kijken en dat vob/ifo's ook gewoon werken, dat mp3's gewoon werken zoals ik wil, zijn voor mij de redenen dat ik mijn xbmc niet echt meer ga gebruiken. Uitzending gemist en dat soort extra opties van XBMc gebruikte ik toch al niet.
Voor het streamen van alle media kan mijn PS3 nu eindelijk de taken overnemen die ik jaren met de xbox heb gedaan (en nu in fullHD ook nog..) Het is nog niet perfect maar ik heb er nu alle vertrouwen in gekregen dat de functionaliteit van xbmc voor mij overtroffen wordt.
Mocht je zelf de andere functies van XBMC nog gebruiken dan kan ik me voorstellen dat je daar nog even bij wilt blijven, maar ik ga van de XBMC trein af!
Ik bedoelde met "ziet er goed uit" eigenlijk de verbeteringen/uitbreiding waar aan gewerkt is zoals de media lib, exif data en voorlopige album-art functionaliteit. Het wordt gewoon een steeds completer product.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:26:
[...]
Nee oke.....maar de Xbox met XMBC had ik al van de hand gedaan.....ik doelde op verbeteringen in 1.02 t.o.v . 0.99.
Ik zit inmiddels ook alweer op versie 0.99, audio sync in WMV's gaat nog steeds niet naar behoren, na verloop van tijd tijdens het kijken gaat hij steeds meer out of sync lopen, machtig irri

Goedendag,
Ik krijg eind deze maand de ps3 en wil hiermee dus ook films kijken. Momenteel stream ik al films vanaf mijn pc (met Swisscenter, zeker de moeite waard eens te bekijken) naar een Pinnacle Showcenter. Met de ps3 wil ik juist eigenlijk af van het streaming en wil de ps3 onder Linux laten draaien (waarschijnlijk YDL). Ik wil dan dus gewoon films kijken, muziek luisteren en foto's bekijken met de ps3 vanuit Linux. Waarom kiest iedereen voor streaming en niet voor het rechtstreeks afspelen vanaf de PS3 met Linux??
Ik krijg eind deze maand de ps3 en wil hiermee dus ook films kijken. Momenteel stream ik al films vanaf mijn pc (met Swisscenter, zeker de moeite waard eens te bekijken) naar een Pinnacle Showcenter. Met de ps3 wil ik juist eigenlijk af van het streaming en wil de ps3 onder Linux laten draaien (waarschijnlijk YDL). Ik wil dan dus gewoon films kijken, muziek luisteren en foto's bekijken met de ps3 vanuit Linux. Waarom kiest iedereen voor streaming en niet voor het rechtstreeks afspelen vanaf de PS3 met Linux??
Omdat niemand zin heeft om eerst alles naar de PS3 te kopieren? Sowieso zijn de Linux distro's ook niet helemaal te gek.Venzent schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:44:
Goedendag,
Wat PMS betreft:
Ik ben nu ook over naar 1.02 en vooralsnog zijn de problemen die ik had met 1.00 en 1.01 nu opgelost.
DVD's (zowel in Video_TS als ISO files) hebben nu geen audio delay meer.
[ Voor 11% gewijzigd door Blindfold op 06-01-2009 09:47 ]
Omdat het vele malen omslachtiger is, en het afspelen van HD materiaal ook niet goed loopt onder Linux op de PS3. Hier is al uitgebreid over gediscussieerd, heeft iets te maken met de cores (of hoe die ook heten) van de Cell die niet gebruikt kunnen worden.Venzent schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:44:
Goedendag,
Waarom wil je van het streamen afVenzent schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:44:
Goedendag,
Je kunt ook 10GB aan de PS3 toewijzen, maar dan kom je mogelijk weer in de knel bij het gamen. En dan nog: download een paar 1080p MKV of MPG's van >10GB en je zult zien dat ook de interne schijf van de PS3 maar pietepeuterig is
Streamen is en blijft toch dé oplossing als je niet met stapels DVD's of een externe HDD wilt blijven zitten
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Heeft iemand hier trouwens al tegen de ondergrens aangezeten voor wat betreft processorpower om 1080p content on-the-fly te transcoden met PMS 
Draai momenteel TwonkyMedia 4.4.9 op Windows Server 2003/AMD Athlon X2 BE-2400 (2,3Ghz) maar de transcoding optie van PMS zorgt ervoor dat ik voor 1080p content niet meer afhankelijk ben van zelf transcoden met MKV2VOB/tsMuxeR/GOTSent of 'waspoeder' transcodes met ingebakken tenenkrommend slechte ondertiteling
Draai momenteel TwonkyMedia 4.4.9 op Windows Server 2003/AMD Athlon X2 BE-2400 (2,3Ghz) maar de transcoding optie van PMS zorgt ervoor dat ik voor 1080p content niet meer afhankelijk ben van zelf transcoden met MKV2VOB/tsMuxeR/GOTSent of 'waspoeder' transcodes met ingebakken tenenkrommend slechte ondertiteling
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Ik draai op een Athlon X2 BE-2350 met 2 gig onder Ubuntu maar daar lukt het niet echt op wat ik heb geprobeerd... Bovendien is mijn TV niet fullhd dus ik doe alleen 720pHaveBlue schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:06:
Heeft iemand hier trouwens al tegen de ondergrens aangezeten voor wat betreft processorpower om 1080p content on-the-fly te transcoden met PMS
Om even hier op door te gaan.. HD content draait NIET. Tenminste tenzij je het fijn vind om alleen het openings beeld te zien en voor de rest alleen het geluid te horen.Frank-NL schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:57:
[...]
Omdat het vele malen omslachtiger is, en het afspelen van HD materiaal ook niet goed loopt onder Linux op de PS3. Hier is al uitgebreid over gediscussieerd, heeft iets te maken met de cores (of hoe die ook heten) van de Cell die niet gebruikt kunnen worden.
Kortom YDL is (nog) NIET te gebruiken als vervanging voor je streaming. Daarnaast hou je uiteindelijk ook erg weinig ruimte over om uberhaupt een fatsoenlijke HD film op je hardeschijf van je PS3 te zetten en ook nog ca 5 verschillende spellen geinstalleerd te hebben en Home te draaien (in mijn geval een 40gb PS3).
Kortom:
YDL speelt GEEN HD content.
De ruimte op je PS3 is nogal karig.
Waarom de niet en geen woorden in caps zijn gedaan: zodat misschien nu de vragen over YDL en HD content ophouden
DVD wordt trouwens wel afgespeeld, maar ook daarvan moet ik zeggen dat ik de kwaliteit lang niet zo goed vind als via de PS3 zelf of je HTPC
edit:
ok, ik moet in vervolg ook even wat verder lezen haha, ik geef hetzelfde antwoord als Have Blue.. excuses moi
ok, ik moet in vervolg ook even wat verder lezen haha, ik geef hetzelfde antwoord als Have Blue.. excuses moi
[ Voor 4% gewijzigd door ourplayground op 06-01-2009 16:20 ]
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen...
Image van mijn laptop terug gezet.... alles geinstalleerd zoals ceje aangeeft met de juiste versies en als laatste PMS geinstalleerd.
MKV HD 1080 en 720 lopen prima geen enkele vertraging.
MPEG, MPG gaan prima.... maar nu mijn oude divx videoclip collectie. Alle soorten avi's etc.... hierop blijft hij maar haperen en stotteren. De tutorial bekeken settings gewijzigd.... krijg het gewoon niet goed.
Heb een core duo 1,72ghz processor met 2 gb intern.
Iemand nog suggesties tips!?!?! zit nu al dik een week te klooien.
Image van mijn laptop terug gezet.... alles geinstalleerd zoals ceje aangeeft met de juiste versies en als laatste PMS geinstalleerd.
MKV HD 1080 en 720 lopen prima geen enkele vertraging.
MPEG, MPG gaan prima.... maar nu mijn oude divx videoclip collectie. Alle soorten avi's etc.... hierop blijft hij maar haperen en stotteren. De tutorial bekeken settings gewijzigd.... krijg het gewoon niet goed.
Heb een core duo 1,72ghz processor met 2 gb intern.
Iemand nog suggesties tips!?!?! zit nu al dik een week te klooien.
[ Voor 6% gewijzigd door kstja0 op 06-01-2009 19:10 ]
Dat de opslag karig door de 10Gb regel is op zich geen probleem voor een paar tientjes koop je een 64Gb memstick of andere externe USB-disk en dat is opgelost...Ik wil eigenlijk van de streaming af, omdat je dan naast de PS3 ook nog een pc online moet hebben, en ik weet niet hoe de streaming via wireless verloopt met de PS3, het kan namelijk soms tricky zijn met de Showcenter ........Op zich geen al te groot probleem, maar het leek mij makkelijker om content die ik download rechtstreeks via wireless naar Linux over te zetten, en als ik de content wil benaderen, dan kan ik die rechtstreeks benaderen. Ik begrijp echter dat de ondersteuning hiervoor nog niet goed is......Zal beide opties dan nog maar openlaten, Linux komt er sowieso op, al is het maar omdat het kan ;-), kijk ik vanuit daar wel wat de beperkingen zijn ..... Als het alleen het ontbreken is van HD-content, lijkt het mij geen issue, ik download zelden HD...we gaan het zien ...
Tnx
Tnx
Als ik iets kopieer bv. een map met mp3s van PS3 naar externe HDD dan maakt de PS3 een nieuwe map MUSIC aan op de externe HDD terwijl ik daar al een indeling map PS3>MUSIC heb.
Waarom is dat en kan dat anders?
Waarom is dat en kan dat anders?
Mjaa, een 64GB memstick kom je ook niet ver mee als je een beetje MP3 verzameling hebtVenzent schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:36:
Dat de opslag karig door de 10Gb regel is op zich geen probleem voor een paar tientjes koop je een 64Gb memstick of andere externe USB-disk en dat is opgelost...Ik wil eigenlijk van de streaming af, omdat je dan naast de PS3 ook nog een pc online moet hebben, en ik weet niet hoe de streaming via wireless verloopt met de PS3, het kan namelijk soms tricky zijn met de Showcenter ........Op zich geen al te groot probleem, maar het leek mij makkelijker om content die ik download rechtstreeks via wireless naar Linux over te zetten, en als ik de content wil benaderen, dan kan ik die rechtstreeks benaderen. Ik begrijp echter dat de ondersteuning hiervoor nog niet goed is......Zal beide opties dan nog maar openlaten, Linux komt er sowieso op, al is het maar omdat het kan ;-), kijk ik vanuit daar wel wat de beperkingen zijn ..... Als het alleen het ontbreken is van HD-content, lijkt het mij geen issue, ik download zelden HD...we gaan het zien ...
Tnx
Wel belangrijk om te weten: Linux draait niet als een quasi virtual machine op de PS3. Wil je terug naar het playstation OS, dan kost dit tijd. Het booten van Linux moet ook handmatig gedaan worden (YDL althans). Persoonlijk vind ik het zonde om de PS3 het gros van de tijd te gebruiken voor Linux tenzij je de PS3 specifiek gebruikt voor distributed computing o.i.d. Voor mediaplayer doeleinden is het playstation OS gewoon beter uitgerust.
ik heb een ir-oogje met ab voor 15 euro ofzo. Die geprogrammeerd op de 525 en werkt prima. Wel iets trager dan de controller.
Ma_rK schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:01:
Met grote tevredenheid gebruik ik mijn Qnap ts-209 i.c.m. de PS3. De upscaling mogelijkheden van de PS3 zijn bewonderenswaardig. (video ondersteuning, zeker voor audio codecs mag overigens nog beter maar goed).
topic search results
Eigenlijk al een tijdje afgevraagd: net 1.02.1 geinstalleerd, en de settings bijgesteld, maar wat doet de optie -sid 100?
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:25:
2)Laat alle tabs rechts onveranderd behalve tab MEncoder only Player.
De volgende settings zijn hier belangrijk voor ondertiteling :
- Bij Decoding settings : vul in : -sid 100
- Bij Default Audio Language Priority : verander in eng,fre,ger
- Bij Default Subtitle Language Priority : verander in nl,dut,eng,fre
- Check Enable ASS/SSA Subtitles
- Check Autoload srt/sub subtitles
Dit topic is gesloten.