Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Meelobee schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:40:
Ook bestanden in een Video_TS structuur kunnen verschillende bitrates hebben. Maar als je bij het afspelen niet de Transcode folder gebruikt zou het 1op1 doorgestuurd moeten worden en zou je opzich geen problemen moeten hebben. Als je wel Transcode gebruikt dan wordt de boel omgezet, en ..naja zelfde verhaal als bij je hd's...

Misschien is het eens verstandig om alles eens opnieuw te installeren volgens de manual van Ceje. Het liefst helemaal een clean install van Windows. Als dat niet kan dan in ieder geval de laptop eens goed opschonen, een keer een cleaner draaien, hdd's defraggen, etc.

En daarnaast altijd alle andere programma's sluiten als je PMS draait!
Precies, ik vergat te erbij te vermelden maar dit had ik gisteren ook al, volgens mij nadat ik de nieuwste PMS had geinstalleerd, want eergisteren had ik dit nog niet. Ik kan files niet meer afspelen zonder een transcoder. Normaal als ik in de PS3 naar Video>PMS>file-locatie ging...kon ik de originele file afspelen. Maar nu staat er altijd tussen haakjes {MEncoder}* bij.

Of het is een optie die ik gisteren misshcien heb aangezet toen ik die 'dummies' tutorial volgde op internet. Maar dit was eerst niet zo, normaal kon je altijd de originele file afspelen en stond alleen in die folder alle transcoded versies.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 23-11-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Geef memcoder eens een lagere prio dan.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Meelobee schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:49:
Geef memcoder eens een lagere prio dan.
Hoe moet ik dat doen? Ik zou het echt niet weten namelijk, naar mijn weten heb ik niks veranderd :)
Ik zie het, MEncoder stond vet gedrukt, nu staat TsMuxer vetgedrukt, en toch blijft er {MEncoder}* staan.

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 24-11-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:14:
[...]

Hoe moet ik dat doen? Ik zou het echt niet weten namelijk, naar mijn weten heb ik niks veranderd :)
Ik zie het, MEncoder stond vet gedrukt, nu staat TsMuxer vetgedrukt, en toch blijft er {MEncoder}* staan.
klik op memcoder en vervolgens op groene pijltje drukken die naar benden wijst, met andere woorden: gewoon lager in de rangorde zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Zhadum schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:27:
[...]

klik op memcoder en vervolgens op groene pijltje drukken die naar benden wijst, met andere woorden: gewoon lager in de rangorde zetten.
Ik heb hem al op de derde plek gezet, en dat hielp niks. Ik heb hem nu op z'n laagst gezet,maar denk dat het weinig zal uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

devilsnight schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:57:
[...]

Ik heb hem al op de derde plek gezet, en dat hielp niks. Ik heb hem nu op z'n laagst gezet,maar denk dat het weinig zal uithalen.
Vervelend, misschien een optie op het forum van PS3 media server je vraag neer te zetten... Daar staat echt heel veel antwoorden.

Je kunt overwegen om alle codecs er af te halen en PS3 media server ook en vervolgens het laatste versie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 01:00

3style

...

SayWhatAgain! schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:48:
Ik had veel problemen met hickups met de laatste versie van PMS, terwijl hij daarvoor proma werkte.
Toen heb ik de laatste VLC geinstalleerd en de laatste PMS beta en nu werkt alles weer perfect.
Ben alleen van plan binnenkort op W7 over te stappen. Heeft iemand hier al ervaring met W7 en PMS?
Werkt hier perfect onder Win 7. Ik was ook wel blij met de nieuwe beta versie i.v.m. de optie "prevent the OS from streeming while sleeping".

Anoniem: 329126

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleempje met het streamen naar mijn PS3, het werkt eigenlijk vrij goed maar vaak toch wat haperig.
Laat ik beginnen met de huidige situatie te schetsen :

Orange LiveBox <<Wireless>> Ps3 <<Wireless>> Laptop Windows7 Met PS3Mediaserver (Aanrader als streamprogramma)

Het streamen doe ik dus via het programma PS3 MediaServer. Omdat ik bij mijn ouders woon heb ik mijn playstation op mijn kamer (zolder) staan, de livebox staat gewoon op de begane grond, ik heb een goede signaalsterkte(90%) maar krijg toch vertragingen tijdens het streamen.

Een vriend van me heeft alles met kabels aangesloten (die geluksvogel woont dus wel opzichzel, helaas voor mij geen optie om alles te bekabelen) en daar werkt het perfect.

Nu zoek ik een oplossing om de afstand tussen mijn Laptop en PS3 zo te maken dat ik zonder vertragingen kan streamen.

De opties die ik heb bekeken zijn :

- Crosskabel tussen laptop en Ps3 (kreeg dit niet werkend, als dit een goede oplossing is kan iemand me hiermee helpen?)
- Een accespoint op mijn kamer en hier mijn playstation en laptop op aansluiten (met kabel uiteraard), is dit misschien iets?

Wie o Wie kan me helpen met mijn netwerkprobleempje? Duizend maal dank voor de oplossing en voor het meedenken!!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met welk materiaal treedt de vertraging op? Grof gezegd: 720p gaat net, 1080p is onmogelijk. Wifi is daar simpelweg ongeschikt voor.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 05:56

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Groeten is op GoT niet nodig ;)
Ik heb een probleempje met het streamen naar mijn PS3, het werkt eigenlijk vrij goed maar vaak toch wat haperig.
Voor deze vragen en problemen bestaat een eigen topic: Playstation 3 als media center - deel 4
huidige situatie en probleem
Draadloos is niet aan te bevelen om media te streamen, althans niet voor HD media. Heb je al in PMS gespeeld met de instellingen voor beeldkwaliteit?

Reacties gaarne in t juiste topic :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Anoniem: 136772

Checked signature...
PSNid:AllSeeyinEye (Sorry, maar ik voeg alleen real life bekenden toe)
Vroeg ik me toch ff af, waarom zet je je psn dan als sig als je toch niemand hier gaat adden? ;)

• DeDuifff
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 20:46
Walteross schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:40:
Nu zoek ik een oplossing om de afstand tussen mijn Laptop en PS3 zo te maken dat ik zonder vertragingen kan streamen.

- Crosskabel tussen laptop en Ps3 (kreeg dit niet werkend, als dit een goede oplossing is kan iemand me hiermee helpen?)
- Een accespoint op mijn kamer en hier mijn playstation en laptop op aansluiten (met kabel uiteraard), is dit misschien iets?

Ik heb alle encoders geinstalleerd en lijken ook goed te staan....
Wireless streamen is a bitch. ;(

Koop een goedkope switch (je vindt er al snel een rond de 25 euro, voorbeeld) en plaats die tussen je laptop en PS3.

Probleem opgelost.

[ Voor 59% gewijzigd door DeDuifff op 26-11-2009 14:50 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 05:56

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[offtopic]
Anoniem: 136772 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:39:
Vroeg ik me toch ff af, waarom zet je je psn dan als sig als je toch niemand hier gaat adden? ;)
offtopic:
Waar zie jij staan dat ik niemand die hier meeleest persoonlijk ken? :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Anoniem: 136772

AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:50:
[offtopic]
[...]

offtopic:
Waar zie jij staan dat ik niemand die hier meeleest persoonlijk ken? :+
hehehe true true! anderzijds: dan kan je ook je psn irl geven ;)
naja nvm natuurlijk, weer ontopic maar :D

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 16:17
Let dan wel even op het feit dat je met 100Mbit switches ook niet alle full HD films zonder haperingen kunt streamen aangezien die toch wel vaak een hogere throughput nodig hebben dan de theoretische 12.5MB/sec van 100Mbit. Kun je beter wat meer investeren in een Gbit switch.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Anoniem: 329136

Beste GOT leden en PS3 aanhangers.

Ik ben sterk aan het overwegen om een PS3 slim te kopen als vervanging voor mijn oude XBOX (v1). Die gebruikte ik vooral voor XBMC, maar de drive hapert de laatste tijd vaak en ik denk dat het tijd is om eens de 21ste eeuw binnen te stappen.

Er zijn echter een aantal vragen waar ik mee zit. Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik niet eerst het hele forum + internet heb afgeschuimd naar antwoorden. Ik ben zeker dat jullie mij veel beter en sneller kunnen helpen dan wie ook.

1. Ik gebruik iTunes om mijn muziek (vooral mp3) te beheren. Ik gebruik dan ook de standaard mappenstructuur die iTunes hanteert (artiest/album/nummers). Kan ik met één of andere server software dit streamen naar de PS3 en daar beluisteren? Is die ervaring een beetje eenvoudig te bedienen? Want ik heb wel een hele grote bibliotheek. bvb sorteren op genres/artiest/jaar ... en kunnen zoeken. Zijn die dingen mogelijk? Kan je adhoc playlists maken op de PS3?

2. Ik bekijk op xbmc vooral iso's van DVD's of kopietjes van DVD mapstructuren (met meerdere VOB files in een map video_ts). Hoe kan ik dit best op de PS3 bekijken? Kan ik dit soort files op de drive zetten en gewoon bekijken. Ik dacht dat iso niet ging, maar als ik die meerdere VOB's in één map plaats, werkt dat. Of is het zowiezo aan te raden om weer te werken met server software op mijn PC en dan eventueel te transcoden?

3. de occasionele divx met een apart subtitle bestand, hoe werkt dat best?

4. Ik heb een flickr account en op mijn PC beheer ik al mijn foto's in picasa. Kan je dit ook eenvoudig sharen naar de PS3. En hoe zit het met het doorbladeren van folders (ik heb VEEL foto's), kan ik een slideshow starten voor een aparte folder op mijn PC bvb. Weer speciale software voor nodig veronderstel ik.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 329126 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:25:
*knip*

Wat voor netwerkkaart zit er in je laptop? Als dit een Gigabit aansluiting is kan je het met een straight CAT5 kabel proberen. En als je geen Gigabit op je laptop hebt dan een 100Mb switch kopen en die ertussen hangen met 2 straight CAT5 kabels.
Anoniem: 329136 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:05:
Beste GOT leden en PS3 aanhangers.

1. Ik gebruik iTunes om mijn muziek (vooral mp3) te beheren. Ik gebruik dan ook de standaard mappenstructuur die iTunes hanteert (artiest/album/nummers). Kan ik met één of andere server software dit streamen naar de PS3 en daar beluisteren? Is die ervaring een beetje eenvoudig te bedienen? Want ik heb wel een hele grote bibliotheek. bvb sorteren op genres/artiest/jaar ... en kunnen zoeken. Zijn die dingen mogelijk? Kan je adhoc playlists maken op de PS3?

2. Ik bekijk op xbmc vooral iso's van DVD's of kopietjes van DVD mapstructuren (met meerdere VOB files in een map video_ts). Hoe kan ik dit best op de PS3 bekijken? Kan ik dit soort files op de drive zetten en gewoon bekijken. Ik dacht dat iso niet ging, maar als ik die meerdere VOB's in één map plaats, werkt dat. Of is het zowiezo aan te raden om weer te werken met server software op mijn PC en dan eventueel te transcoden?

3. de occasionele divx met een apart subtitle bestand, hoe werkt dat best?

4. Ik heb een flickr account en op mijn PC beheer ik al mijn foto's in picasa. Kan je dit ook eenvoudig sharen naar de PS3. En hoe zit het met het doorbladeren van folders (ik heb VEEL foto's), kan ik een slideshow starten voor een aparte folder op mijn PC bvb. Weer speciale software voor nodig veronderstel ik.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Alles wat je wilt kan met PMS (Playstation Media Server.)

1. De nieuwste (beta) versie van PMS heeft ondersteuning voor iTunes libraries.

2. Ik heb het zo:
Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/zooi/share.jpg
De blauwe 'Shared 2' map is gedeeld in PMS. Op de PS3 staan alle film netjes in een rij onder elkaar. En als op de PS3 via de 'Transcode' folder (optie binnen PMS, zie je vanzelf als het gebruikt.) een film opent kan je per film de verschillende audiosporen (talen) kiezen

3. Wat voor type ondertitels? Opzich geen probleem, waarschijnlijk werken ze gewoon.

4. Ook foto's kan je doorbladeren via PMS, maar hoe snel dit gaat hangt af van de snelheid van je netwerk. Verwacht bij een wifi niet supersnel laden, maar als je een bekabeld netwerk heb zit je voor pics wel goed.

Voor meer info over PMS zie mijn signature..

[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 26-11-2009 23:25 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
even een vraagje: ik heb een ps3 wireless aan mn pc verbonden (i know, i know) en dat werkt prima voor muziek en foto's. films gaan natuurlijk niet zo lekker maargoed. Nou vroeg ik me af of het ook mogelijk was om via ps3MS te streamen naar mn laptop vanaf mn pc. Hij vond m wel maar ik kon zo gauw geen mogelijkheid tot bladeren vinden. Iemand enig idee?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Anoniem: 329136 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:05:

Ik gebruik voor mijn Itunes muziek nog Tversity. Deze groepeerd standaard namelijk a.h.v. de tags op een aantal categorien (artiest, jaartal etc.). In PS3 Mediaserver is dit een lange mappenlijst.
De Playlists in Itunes kun je converteren (even op googlelen) en in de gedeelde Tversity map plaatsen, zodat deze ook weergegeven kunnen worden. Voor evt. Itunes lossless moet je wel een separate codec installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDuifff
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 20:46
knuppelhout schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:08:
even een vraagje: ik heb een ps3 wireless aan mn pc verbonden (i know, i know) en dat werkt prima voor muziek en foto's. films gaan natuurlijk niet zo lekker maargoed. Nou vroeg ik me af of het ook mogelijk was om via ps3MS te streamen naar mn laptop vanaf mn pc. Hij vond m wel maar ik kon zo gauw geen mogelijkheid tot bladeren vinden. Iemand enig idee?
Wil je nu een film kijken op de PS3, die op de hardeschijf van je pc staat via je laptop (waar PS3MS geinstalleerd staat)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

3style schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:24:
[...]

Ik gebruik voor mijn Itunes muziek nog Tversity. Deze groepeerd standaard namelijk a.h.v. de tags op een aantal categorien (artiest, jaartal etc.). In PS3 Mediaserver is dit een lange mappenlijst.
De Playlists in Itunes kun je converteren (even op googlelen) en in de gedeelde Tversity map plaatsen, zodat deze ook weergegeven kunnen worden. Voor evt. Itunes lossless moet je wel een separate codec installeren.
Met de laatste Beta versie van PMs kan je de muziek uit je iTunes library sorteren op: Album, Artiest, Genre, Jaartal en alle andere mogelijke tags in de uit de ID3 info, mits deze gegevens maar goed in de mp3's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Meelobee schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:43:
[...]

Met de laatste Beta versie van PMs kan je de muziek uit je iTunes library sorteren op: Album, Artiest, Genre, Jaartal en alle andere mogelijke tags in de uit de ID3 info, mits deze gegevens maar goed in de mp3's staan.
Lukt dit bij jou? Deze optie is nogal buggy bij mij. Met de Itunes library optie aan krijg ik een trace error op mijn Itunes directory, Op pms forum hebben meerdere mensen hier last van in de laatste beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randywessels
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 22:27
Kan ik ook gewoon een netwerk harde schijf met RJ45 aansluiten op mijn router zodat de PS3 de content ziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nee dat kan niet, op die schijf draait geen streaming software.
3style schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:39:
[...]
Lukt dit bij jou? Deze optie is nogal buggy bij mij. Met de Itunes library optie aan krijg ik een trace error op mijn Itunes directory, Op pms forum hebben meerdere mensen hier last van in de laatste beta versie.
Ja ik heb het hier werkend, maar ik gebruik het niet echt veel. (Beetje zonde om pc, receiver, tv en ps3 aan te hebben voor het afspelen van mp3's.)

[ Voor 79% gewijzigd door Meelobee op 29-11-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330088

Ik volg dit forum al bijna een jaar en heb nu zelf een probleem waar ik niet uit kom.

Ik heb windows7 64bit als upgrade geïnstalleerd (ik had XP-pro en alles werkte prima) en vervolgens via de tutorial van ceje alle stappen weer doorlopen.
Helaas vindt psm mijn ps3 niet. Bij de traces staat ook niet de mededeling "It's ready, you should see the server appears on the XMB."

Bij mij staat allen dit erin:
[main] TRACE 16:30:44.766 Starting Java PS3 Media Server v1.10.51
[main] TRACE 16:30:44.766 by shagrath / 2008-2009
[main] TRACE 16:30:44.766 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 16:30:44.766 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 16:30:44.766
[main] TRACE 16:30:44.766 Java 1.6.0_12-Sun Microsystems Inc.
[main] TRACE 16:30:44.766 OS Windows Vista x86 6.0
[main] TRACE 16:30:44.766 Encoding: Cp1252
[main] TRACE 16:30:44.813 Temp folder: C:\Users\Erwin\AppData\Local\Temp\javaps3media
[main] TRACE 16:30:44.813 Found AviSynth plugins dir: C:\Eigen installaties\AviSynth 2.5\plugins
[main] TRACE 16:30:44.813 !!! It seems VSFilter.dll is not installed into the AviSynth plugins dir ! It could be troublesome for playing subtitled videos with AviSynth !!!
[main] TRACE 16:30:44.813 Found VideoLAN version 0.9.8a at: C:\Eigen installaties\VLC\vlc.exe
[main] TRACE 16:30:44.922 Registering transcoding engine AviSynth/FFmpeg
[main] TRACE 16:30:44.922 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 16:30:45.000 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 16:30:45.016 Registering transcoding engine Avisynth/MEncoder
[main] TRACE 16:30:45.016 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 16:30:45.016 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 16:30:45.016 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 16:30:45.016 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 16:30:45.094 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 16:30:45.094 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 16:30:45.094 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 16:30:45.094 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 16:30:45.094 Registering transcoding engine FFmpeg DVR-MS Remux
[main] TRACE 16:30:45.094 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 16:30:45.546 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (IPv6)
[main] TRACE 16:30:45.562 Using localhost address
[main] TRACE 16:30:45.562 Created socket: 0.0.0.0/0.0.0.0:5001
[Thread-5] TRACE 16:30:45.562 Starting DLNA Server on host 10.0.0.3 and port 5001...
[main] TRACE 16:30:45.593 Sending ALIVE...
[main] TRACE 16:30:45.593 java.net.SocketException: bad argument for IP_MULTICAST_IF2: No IP addresses bound to interface
[main] TRACE 16:30:45.593 at java.net.PlainDatagramSocketImpl.socketSetOption(Native Method)
[main] TRACE 16:30:45.593 at java.net.PlainDatagramSocketImpl.setOption(PlainDatagramSocketImpl.java:299)
[main] TRACE 16:30:45.593 at java.net.MulticastSocket.setNetworkInterface(MulticastSocket.java:502)
[main] TRACE 16:30:45.593 at net.pms.network.UPNPHelper.getNewMulticastSocket(UPNPHelper.java:131)
[main] TRACE 16:30:45.593 at net.pms.network.UPNPHelper.sendAlive(UPNPHelper.java:97)
[main] TRACE 16:30:45.593 at net.pms.PMS.init(PMS.java:412)
[main] TRACE 16:30:45.593 at net.pms.PMS.get(PMS.java:865)
[main] TRACE 16:30:45.593 at net.pms.PMS.main(PMS.java:927)

Ik werk met een bekabeld netwerk via een netgear gb-router.

Wie heeft er een idee wat ik verkeerd heb gedaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16

Aldmar

Niks...

Anoniem: 330088 schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:43:
Ik volg dit forum al bijna een jaar en heb nu zelf een probleem waar ik niet uit kom.

Ik heb windows7 64bit als upgrade geïnstalleerd (ik had XP-pro en alles werkte prima) en vervolgens via de tutorial van ceje alle stappen weer doorlopen.
Helaas vindt psm mijn ps3 niet. Bij de traces staat ook niet de mededeling "It's ready, you should see the server appears on the XMB."

[main] TRACE 16:30:45.546 Scanning network interface eth0 / WAN Miniport (IPv6)
[main] TRACE 16:30:45.562 Using localhost address
[main] TRACE 16:30:45.562 Created socket: 0.0.0.0/0.0.0.0:5001
[Thread-5] TRACE 16:30:45.562 Starting DLNA Server on host 10.0.0.3 and port 5001...
[main] TRACE 16:30:45.593 Sending ALIVE...

Ik werk met een bekabeld netwerk via een netgear gb-router.

Wie heeft er een idee wat ik verkeerd heb gedaan?

Alvast bedankt!
Bij mij staat er bij dit stuk iets anders:
[main] TRACE 20:35:42.610 Scanning network interface eth3 / Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller(NDIS6.20)
[main] TRACE 20:35:42.613 Using address /192.168.2.12 found on network interface: name:eth3 (Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller(NDIS6.20)) index: 11 addresses: /192.168.2.12;
[main] TRACE 20:35:42.613 Created socket: /192.168.2.12:5001
[Thread-4] TRACE 20:35:42.618 Starting DLNA Server on host 192.168.2.12 and port 5001...
[main] TRACE 20:35:42.621 Sending ALIVE...

PMS krijgt blijkbaar geen IP adres en gebruikt daarom "localhost adress" (0.0.0.0) Ik heb maar 1 netwerkaansluiting in mijn PC (geen wireless oid). Misschien dat jij er twee of meer hebt en dat PMS dus de verkeerde aansluiting pakt? Misschien dat je in PMS op het 'algemene configuratie' tabblad bij ''Forceer Netwerk op LAN verbinding' de goede netwerkadapter kan kiezen (de rest daar leeg laten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Anoniem: 330088 schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:43:

Alvast bedankt!
Ik heb een soortgelijke setup. Ik draai ook Win 7 64. Ik krijg die melding alleen als de PS3 media service is gestart, voordat ik de PS3 mediaserver applicatie heb gestart.
Dus ik stop eerst de PS3 media service (als deze al niet is gestopt), start vervolgens de PS3 mediaserver applicatie en start vervolgens de service weer. Ik draai trouwens build 366. De laatste build speelt bij mij geen vob-iso bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 19-04 14:33
Even een 360 post :P

Ik use PS3 media server maar het lukt me niet om 5.1 geluid eruit te krijgen. 5.1 werkt prima op mijn versterker (360 is aangesloten via optical). Games in 5.1 ook geen probleem maar zodra ik DVD vanaf mijn desktop stream (.ISO of Video_TS) schakelt ie automatisch over naar stereo.

Iemand een oplossing??

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

@ hemert: PMS wel vrijgegeven in de firewall?

@ Doopy: Weet je wel zeker dat de DVD's 5.1 zijn?! (Denk vraag het maar ff je weet maar nooit..;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330088

Meelobee schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:18:
@ hemert: PMS wel vrijgegeven in de firewall?
Verdorie. Ik alles nalopen op "domme" foutjes, is het toch iets simpels als even vrijgeven in de firewall....

dom dom dom

Meelobee, hartelijk dank voor je suggestie! Anderen ook bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 13:55
Goedenavond,
Na 2 avonden zitten stoeien met mijn playstation te laten zien door mijn sony vaio met windows 7 lukt het mijn maar niet om de playstation mijn bestanden te laten zien.
Ik heb mijn router gechecked zodat hij upnp open heeft, mijn firewall uit, maar ik krijg steeds de volgende melding:

main] TRACE 21:21:45.631 Scanning network interface net4 / Atheros AR928X Wireless Network Adapter
[main] TRACE 21:21:45.695 Using address /192.168.1.101 found on network interface: name:net4 (Atheros AR928X Wireless Network Adapter) index: 12 addresses: /192.168.1.101;
[main] TRACE 21:21:45.695 Created socket: /192.168.1.101:5001
[main] TRACE 21:21:45.942 Unable to retrieve MAC address for UUID creation: using a random one...
[main] TRACE 21:21:45.943 Using following UUID: 4410f2ff-8a8c-4f0d-ac1b-a3955f3de254
[main] TRACE 21:21:49.521 It's ready! You should see the server appears on XMB

En verder komt hij niet, want mijn PS zegt geen mediabestanden te hebben gevonden.
Iemand suggesties?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

MillZ schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:54:
Goedenavond,
Na 2 avonden zitten stoeien met mijn playstation te laten zien door mijn sony vaio met windows 7 lukt het mijn maar niet om de playstation mijn bestanden te laten zien.
Ik heb mijn router gechecked zodat hij upnp open heeft, mijn firewall uit, maar ik krijg steeds de volgende melding:

main] TRACE 21:21:45.631 Scanning network interface net4 / Atheros AR928X Wireless Network Adapter
[main] TRACE 21:21:45.695 Using address /192.168.1.101 found on network interface: name:net4 (Atheros AR928X Wireless Network Adapter) index: 12 addresses: /192.168.1.101;
[main] TRACE 21:21:45.695 Created socket: /192.168.1.101:5001
[main] TRACE 21:21:45.942 Unable to retrieve MAC address for UUID creation: using a random one...
[main] TRACE 21:21:45.943 Using following UUID: 4410f2ff-8a8c-4f0d-ac1b-a3955f3de254
[main] TRACE 21:21:49.521 It's ready! You should see the server appears on XMB

En verder komt hij niet, want mijn PS zegt geen mediabestanden te hebben gevonden.
Iemand suggesties?
Met welke versie werkt je? En vind hij geen mediaserver op je console, of geen mediabestanden in de PS3 mediaserver op je console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 13:20

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wanneer zie dat hij geen mediabestanden heeft gevonden?

XMB - Video - PMS - Selecteer een folder

Zit je wel in het video gedeelte van de XMB op de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 13:55
Guys,ik had mijn firewall van NOD nog aanstaan.
Wel die van windows uit, maar niet NOD....surrie..
Wel hij heeft hij moeite met 1080p content streamen, even kijken wat ik hier nog aan kan doen.
Het beeld schokt echt....even een 720p film downloaden, kijken of dat beter gaat.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 15:11

Zeeuw

5.6

Ik kom er niet uit!

Specs:
Win7 64Bit
PS3MS 1.11.366
i7 920
6GB DDR3
Linksys WRT54GS met Cat-5 kabel

Geen probleem met
Simpsons op 720p x264
Up! 1080 PS3 ready
Muziek/foto's

Maar des te meer problemen met:
Gewoon een DVD, de losse bestanden, stotterd meteen!
Een 720/1080 film, niet speciaal voor PS3, stotterd meteen!

Als ik op 'select' druk, zie ik rechts boven in de hoek de Mbps staan.
Vanaf de 15Mbps begint het beeld te stotteren!

Heb al een aantal dingen geprobeerd, transcodebuffer op 600
Aantal cores op de hoogste stand (geeft aan dat ik 8 cores heb....)
Audio op 2 kanaals (gewoon geluidsysteem van de TV)
AC3 bitrate op 320
De rest uitgevinkt.

Maximale bandbreedte had ik op 50 staan, geen succes, op TV zag ik nog steeds dat de video soms de 104Mbps aantikte! (was alleen nog maar het HBO beginscherm met ruis)
Ik heb hem nu op 0 (geen limiet) gezet...ook geen verbetering.
Mpeg2 videokwaliteit had ik op 1/1/2 staan, nu op 25/7/2 (Medium for Wifi, terwijl ik met een kabel aangesloten zit), ook geen effect!

Verbeterde multicore aangevinkt
A/V Sync aangevinkt
Overschakelen naar tsMuxer.... aangevinkt
Deinterlace aangevinkt
De rest niet aangevinkt, alleen automatisch laden *srt & ASS ondertitels

Overigens heb ik ook CoreAVC geinstalleerd en ingesteld, en K-lite codec pack.
Op mijn PC totaal geen problemen met VLC player, zodra ik op TV ga kijken alleen maar stotteren!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 19-04 14:33
Meelobee schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:18:
@ Doopy: Weet je wel zeker dat de DVD's 5.1 zijn?! (Denk vraag het maar ff je weet maar nooit..;) )
100% :)

Ik begin te geloven dat het niet kan met PS3 Media Center. Misschien met de standaard media-oplossing maar dan moet ik soons een versche install doen om MEC te krijgen :{

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03
Zeeuw schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:03:
Ik kom er niet uit!

Specs:
Win7 64Bit
PS3MS 1.11.366
i7 920
6GB DDR3
Linksys WRT54GS met Cat-5 kabel

Geen probleem met
Simpsons op 720p x264
Up! 1080 PS3 ready
Muziek/foto's

Maar des te meer problemen met:
Gewoon een DVD, de losse bestanden, stotterd meteen!
Een 720/1080 film, niet speciaal voor PS3, stotterd meteen!

Als ik op 'select' druk, zie ik rechts boven in de hoek de Mbps staan.
Vanaf de 15Mbps begint het beeld te stotteren!

Heb al een aantal dingen geprobeerd, transcodebuffer op 600
Aantal cores op de hoogste stand (geeft aan dat ik 8 cores heb....)
Audio op 2 kanaals (gewoon geluidsysteem van de TV)
AC3 bitrate op 320
De rest uitgevinkt.

Maximale bandbreedte had ik op 50 staan, geen succes, op TV zag ik nog steeds dat de video soms de 104Mbps aantikte! (was alleen nog maar het HBO beginscherm met ruis)
Ik heb hem nu op 0 (geen limiet) gezet...ook geen verbetering.
Mpeg2 videokwaliteit had ik op 1/1/2 staan, nu op 25/7/2 (Medium for Wifi, terwijl ik met een kabel aangesloten zit), ook geen effect!

Verbeterde multicore aangevinkt
A/V Sync aangevinkt
Overschakelen naar tsMuxer.... aangevinkt
Deinterlace aangevinkt
De rest niet aangevinkt, alleen automatisch laden *srt & ASS ondertitels

Overigens heb ik ook CoreAVC geinstalleerd en ingesteld, en K-lite codec pack.
Op mijn PC totaal geen problemen met VLC player, zodra ik op TV ga kijken alleen maar stotteren!
Ik neem aan dat je met die specs wel een gigabit poort in je pc hebt zitten. in dat geval... koop een Gigabit Router (linksys WRT210N) en plaats een Cat5e of een Cat6 kabeltje. en je bent ervan af.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 27-04 15:11

Zeeuw

5.6

Crypter schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:43:
[...]

Ik neem aan dat je met die specs wel een gigabit poort in je pc hebt zitten. in dat geval... koop een Gigabit Router (linksys WRT210N) en plaats een Cat5e of een Cat6 kabeltje. en je bent ervan af.
Ik kan me voorstellen dat ik met een Gigabit router de pieken van 100+mbit op kan vangen! Maar het feit dat hij al stotterd vanaf 15Mbps lijkt me dit niet op te lossen...?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Een korte vraag van iemand die niet helemaal in de materie zit:

In de startpost staat dat DVD's met menu (dus zeg ISO files) niet werken. Mijn enige doel is nu precies al mijn DVD's naar een HD te verplaatsen met intacte menu's. Streamend gaat dat dus blijkbaar niet werken wat spijtig is want ik had net een mooie QNAP NAS in gedachten, maar is het ook mogelijk deze films op de PS3 HD te zetten? Zou het dan wel werken, of zit ik nu volledig onzin te praten?

Ik hoor het graag! Als ik dit kan bereiken met een PS3 in plaats van een stand-alone mediaspeler is de keuze snel gemaakt ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Oorspronkelijk wilde ik een Xtreamer of popcorn of iets in die richting, maar omdat er binnenkort toch een PS3 komt (met name voor de games)....

Is wireless streamen van HD content (bijvoorbeeld een blueray) uberhaupt niet slim?

Setup is als volgt:
PC met wireless N kaart (werkkamer)
Wireless N router (meterkast)
PS3 (huiskamer)

Vanaf de Ps3 gaat het met een HDMi kabel naar de receiver met 5.1 sound en Philips TV.

Een PS3 heeft alleen alleen wireless G aan boord. Is het interessant om een wireless N accespoint eraan te hangen en kan je dan zonder problemen (PS3MS) een (gedownloade) bluray van je PC streamen naar je TV? Of is het sowieso uitgesloten?

Als dat namelijk niet mogelijk is, is het dan mogelijk om de gedownload blurays via wireless (g) over te kopieren naar de harde schijf van de PS3 en dan af te spelen? Duurt natuurlijk wel een jaar...

Een kabel door het appartement zou echt klote zijn, want die moet er steeds uitgetrokken worden en weer aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 08:05

Blindfold

Donde estan los conejos?

RickV. schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:14:
Oorspronkelijk wilde ik een Xtreamer of popcorn of iets in die richting, maar omdat er binnenkort toch een PS3 komt (met name voor de games)....

Is wireless streamen van HD content (bijvoorbeeld een blueray) uberhaupt niet slim?

Setup is als volgt:
PC met wireless N kaart (werkkamer)
Wireless N router (meterkast)
PS3 (huiskamer)

Vanaf de Ps3 gaat het met een HDMi kabel naar de receiver met 5.1 sound en Philips TV.

Een PS3 heeft alleen alleen wireless G aan boord. Is het interessant om een wireless N accespoint eraan te hangen en kan je dan zonder problemen (PS3MS) een (gedownloade) bluray van je PC streamen naar je TV? Of is het sowieso uitgesloten?

Als dat namelijk niet mogelijk is, is het dan mogelijk om de gedownload blurays via wireless (g) over te kopieren naar de harde schijf van de PS3 en dan af te spelen? Duurt natuurlijk wel een jaar...

Een kabel door het appartement zou echt klote zijn, want die moet er steeds uitgetrokken worden en weer aangesloten
Je wil niet weten hoe vaak mensen in de afgelopen 39 pagina's toch HD willen streamen over Wifi en elke keer dit soort vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Excuses daarvoor... Heb echt tientallen posts gelezen, openingspost tot in detail gelezen (behalve alle media servers), maar het was toch nog niet helder genoeg... Ik ga weer verder lezen... :)

Misschien handig om in de openingspost te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door RickV. op 04-12-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RickV. schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:10:
Excuses daarvoor... Heb echt tientallen posts gelezen, openingspost tot in detail gelezen (behalve alle media servers), maar het was toch nog niet helder genoeg... Ik ga weer verder lezen... :)

Misschien handig om in de openingspost te zetten.
Als je Full HD wilt streamen kan je het wireless vergeten, dan is een bekabeld netwerk (Het liefst Gigabit.) echt een must.
Je kan de films ook via je wireless kopieren, maar dat gaat erg lang duren. Het is sneller als je het via een USB Disk/Stick doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332283

Gewoon PS3 rechstreeks aan Laptop knopen, en via media server streamen
Topperdetop en super stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 23:54
Heb zelf Wireless router + 100Mb switch (goed Belkin ding). PC en PS3 met UTP op 100Mb. Laptopjes en telefonie in huis via wifi.

PC = E6600 met 2GB. Draait XP met PMS.

720p mkv streamen gaat prima. Inclusief ondertitels (.srt of in mkv).

1080p speciaal voor PS3 gaat prima.. Maarrr.. sommige 1080p films willen echt niet. CPU lijkt niet de bottleneck (nog geen 90% gebruik) maar bandbreedte gaat soms naar 90+ mb/s... soms zelfs 115mb/s terwijl dat niet eens zou moeten kunnen.

Ik ga het eens proberen met een Gb-switch/router. Kijken of het dan wel lukt. Als 't zover is post ik mijn ervaring hier.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 20:45
Anoniem: 332283 schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:30:
Gewoon PS3 rechstreeks aan Laptop knopen, en via media server streamen
Topperdetop en super stabiel
En hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 08:08
hoi

ik ben dit topic een beetje aan het uitspitten en het lukt me niet om een mkv zonder stotteren te streamen naar mijn tv
zit met en imac 2.4 , 4mb werkgeheugen, ps3, ps3 media server, via een timecapsule n router.
op zich gaan alle streams perfect maar zodra het een mkv is, 720 of 1080 gaat het mis,
in ps3 heb ik audio op stereo ingesteld en bandbreedte op 100 mb
iemand enig idee waarom dit nog steeds blijft stotteren?

al opgelost, ik moest de ps3 server op "good quality" instellen, gaat prima nu :)

[ Voor 8% gewijzigd door fukutoshin op 06-12-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon een cat5 utp (geen cross) ertussen hangen.
PS3 via instellingen/netwerk op kabel verbinding zetten en streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Ik heb al in de specificaties gezocht, maar ik krijg niet gevonden of de Western Digital mybook World 1TB een Streaming Server mogelijkheid heeft. Iemand ervaring? Of een hint waar je op moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Google: mybook world twonky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
Cool dat levert inderdaad goede resultaten op. Ik ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301505

HELP!! :? :? :?

ik heb nu ongeveer 100 pagina's door gespit maar kan mijn antwoord maar niet vinden.
Ik heb het volgende probleem;
draai pms en de verbinding met de ps3 is prima. Heb veel films op de HD van de pc staan. Staat allemaal in mappen en vervolgens natuurlijk de submap VIDEO_TS.
Het probleem is dat de ps3 bij de ene map wel alles herkent en kan afspelen en bij de andere niet.
Op mijn pc echter kan ik met PowerDVD alle mappen wel afspelen. Rara.
Omdat ik geen zin heb om alles te converteren naar .iso (want dan doen ze het allemaal wel) probeer ik dit op te lossen.
Kan iemand me verder helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 332283 schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:25:
[...]
Gewoon een cat5 utp (geen cross) ertussen hangen.
PS3 via instellingen/netwerk op kabel verbinding zetten en streamen
Dat werkt alleen als je laptop ook (Net als de ps3.) een gigabit poort heeft. Anders moet je wel een crosscable gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Heb ik een gekke vraag gesteld, of is er niemand die dit weet? Is er geen bekende mogelijkheid om een DVD met menu (voor de extra features, talen, etc) intact werkend te krijgen op een PS3. Ook niet buiten streaming om, door de content via USB te koppelen of direct op HD te zetten?
Funcracker schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 01:20:
Een korte vraag van iemand die niet helemaal in de materie zit:

In de startpost staat dat DVD's met menu (dus zeg ISO files) niet werken. Mijn enige doel is nu precies al mijn DVD's naar een HD te verplaatsen met intacte menu's. Streamend gaat dat dus blijkbaar niet werken wat spijtig is want ik had net een mooie QNAP NAS in gedachten, maar is het ook mogelijk deze films op de PS3 HD te zetten? Zou het dan wel werken, of zit ik nu volledig onzin te praten?

Ik hoor het graag! Als ik dit kan bereiken met een PS3 in plaats van een stand-alone mediaspeler is de keuze snel gemaakt ;)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Funcracker schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:23:
Heb ik een gekke vraag gesteld, of is er niemand die dit weet? Is er geen bekende mogelijkheid om een DVD met menu (voor de extra features, talen, etc) intact werkend te krijgen op een PS3. Ook niet buiten streaming om, door de content via USB te koppelen of direct op HD te zetten?
[...]
Ik zou de DVD in de BR-Drive van de PS3 stoppen, werkt hier altijd goed. ;)

Overigens kun je wel DVD's met menu streamen volgens mij. Als ik een dvd iso met menu bekijk op de PS3 (via PSM op de laptop) zie ik weliswaar niet het dvd-menu op de PS3 maar wel allemaal verschillende MEncoder streams die corresponderen met de verschillende opties uit het menu.

Overigens gaat het hier prima over draadloos, 'zwaarste' bestand wat ik heb is een MKV (h264, 1920*800) en dat gaat over WiFi-N naar de router en dan bedraad naar de PS3. Gaat prima en zonder gestotter, heb wel in de router de verbinding 'Laptop-PS3' voorrang gegeven, geen idee hoeveel dat uitmaakt maar het werkt nu prima en bij de vorige router totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280458

Doopy-X- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:34:
[...]

Ik begin te geloven dat het niet kan met PS3 Media Center. Misschien met de standaard media-oplossing maar dan moet ik soons een versche install doen om MEC te krijgen :{
stream je draadloos?? in mde ps3 azit namelijk een 802.11g netwerk kaartje ,met een kabel van je laptop naar je router en je ps3 kun je alles moeiteloos streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:58
Radeloos wordt ik er van.....

Heb sinds een paar weken een PS3, fantastisch ding, maarrrr

Ik krijg dat media gedoe niet aan de gang.
Ik probeer via MP11 mijn media te delen, maar als ik het vinkje aanzet voor "mijn media bestanden delen" en ik druk vervolgens op OK, dan lijkt het alsof hij bezig is, maar nba een seconde of 20/25 wordt de "ok" button weer actief, en lijkt er niets veranderd te zijn.
Ik krijg dus geen schermpje waarin ik kan kiezen voor de PS3 om mijn media bestanden mee te delen.

Ook als ik op de PS3 zoek naar mediaservers, gaat die eerst heel hard nadenken, om na een seconde of 20/25 te komen met de melding dat er geen media servers zijn gevonden.

Mijn PS3 zit met een kabel in mijn router ( Thomson Gateway )
Mijn PC zit met een kabel in dezelfde router
Mijn HDX1000 zit ook met een kabel in dezelfde router

Communicatie van mijn PC naar de HDX gaat probleemloos, vice versa ook
PS3 heeft internet verbinding, kan gewoon browsen en online spelen.

Heb al met een soort van tutorial geprobeerd om te "port forwarden" echter dit bleek ook geen uitkomst.
Ik draai Eset Smart Security 4, maar of ik die nu uit of aan zet, resultaat blijft hetzelfde.
Heb ook TVersity al geprobeerd, maar ook die vind mijn PS3 niet.

Alle IP adressen liggen in dezelfde range, dus lijkt me niet dat het daar aan ligt.

Mijn PC draait op XP Pro met alle updates en toebehoren, ik ben ten einde raad.
Hoe leuk ik het spelen van spelletjes ook vindt, het kreng moet toch ook als media player te gebruiken zijn.

Waar gaat het fout, wat doe ik verkeerd....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16

Aldmar

Niks...

Doopy-X- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:34:
[...]

Volgens mij kan het ook niet... Ik heb het net even geprobeerd met een aantal dvd (video_ts) die bij de PS3 wel 5.1 door geeft. Bij de 360 krijg ik ook gewoon stereo ipv 5.1 (het beeld is trouwens ook 4:3 ipv 16: 9 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251835

Eric H schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:23:

Heb sinds een paar weken een PS3, fantastisch ding, maarrrr

Ik krijg dat media gedoe niet aan de gang.
Ik probeer via MP11 mijn media te delen, maar als ik het vinkje aanzet voor "mijn media bestanden delen" en ik druk vervolgens op OK, dan lijkt het alsof hij bezig is, maar nba een seconde of 20/25 wordt de "ok" button weer actief, en lijkt er niets veranderd te zijn.
Ik krijg dus geen schermpje waarin ik kan kiezen voor de PS3 om mijn media bestanden mee te delen.

Ook als ik op de PS3 zoek naar mediaservers, gaat die eerst heel hard nadenken, om na een seconde of 20/25 te komen met de melding dat er geen media servers zijn gevonden.

Mijn PS3 zit met een kabel in mijn router ( Thomson Gateway )
Mijn PC zit met een kabel in dezelfde router
Mijn HDX1000 zit ook met een kabel in dezelfde router

Communicatie van mijn PC naar de HDX gaat probleemloos, vice versa ook
PS3 heeft internet verbinding, kan gewoon browsen en online spelen.

Heb al met een soort van tutorial geprobeerd om te "port forwarden" echter dit bleek ook geen uitkomst.
Ik draai Eset Smart Security 4, maar of ik die nu uit of aan zet, resultaat blijft hetzelfde.
Heb ook TVersity al geprobeerd, maar ook die vind mijn PS3 niet.

Alle IP adressen liggen in dezelfde range, dus lijkt me niet dat het daar aan ligt.

Mijn PC draait op XP Pro met alle updates en toebehoren, ik ben ten einde raad.
Hoe leuk ik het spelen van spelletjes ook vindt, het kreng moet toch ook als media player te gebruiken zijn.

Je moet niet zoeken naar media servers. Zoek naar je computernaam. Als het goed is moet ie er tussen staan bij muziek, video en fotos. Als dat ook niet werkt zoek met google naar 'java PS3 mediaserver'. Ik heb het gister geinstalleerd en het werkt als een tierielier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Je moet niet zoeken naar media servers. Zoek naar je computernaam.
Care to explain how ?
Als ik in de Crossbar van mijn PS3 zit kan ik volgens mij niet zelf een zoekterm invullen.... ?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Eric H schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:23:
Je gebruikt Media Player :+ Probeer het eens met PMS (zie mijn signature) dat is een stuk beter in elkaar gezet voor streamen naar de PS3.

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 08-12-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb nog even een vraag mbt codecs op de PS3.
Mijn muziek staat op een NAS. MP3s kan ik perfect via de PS3 afspelen.
Helaas lukt dat nog niet met lossless materiaal. Moet ik dan een codec op de PS3 installeren?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251835

Eric H schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:02:
[...]

Care to explain how ?
Als ik in de Crossbar van mijn PS3 zit kan ik volgens mij niet zelf een zoekterm invullen.... ?
Nee dat bedoel ik ook niet. Je computernaam moet ergens bij de muziek, video of foto crossbar zitten. Als ik me goed herinner onder 'zoeken naar media server'.
Ik raad je toch aan om Java ps3 media server op je pc te installeren. En hope dat ie dan je PS3 ziet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Nee dat bedoel ik ook niet. Je computernaam moet ergens bij de muziek, video of foto crossbar zitten. Als ik me goed herinner onder 'zoeken naar media server'.
Ik raad je toch aan om Java ps3 media server op je pc te installeren. En hope dat ie dan je PS3 ziet d:)b
Ja, als mijn computernaam daar zou staan, zou ik niet hoeven zoeken naar media servers :?

En wat kan, of doet, Java ps3 media server anders dan MP11, TVersity, Nero etc. etc. ???
Programma's hebben volgens mij allemaal dezelfde functionaliteit, maar dan in een ander jasje.

Met hoop kan ik niet zo veel, ik wil het graag zeker weten 8)

Het feit dat mijn HDX1000 en mijn PC wel probleemloos met elkaar communiceren zegt mij dat het niet aan mijn router ligt.
De PS3 heeft namelijk ook gewoon verbinding met internet, alles is ook bekabeld dus niet draadloos.

Ik draai trouwens eset total security 4.
Dit is een totaal pakket van virusscanner, firewall en antispam module.
Ik heb al wel een aantal keren de firewall uitgezet om te testen of het daar aan kon liggen, maar vandaag kreeg ik de tip dat het ook wel eens aan de virusscanner kon liggen.

Iemand die dat kan beamen of ontkrachten ? ( met een goed onderbouwd verhaal AUB 8) )

Oh, PMS had ik trouwens ook al geprobeerd, maar dat vond de PS3 ook niet in mijn netwerk !!
Zal het vanavond nog eens proberen met de tutorial die meelobee in zijn sign. heeft staan....

Ergens heb ik het gevoel dat het niet aan de programmatuur van de mediaerver ligt, maar ergens anders aan....
Heb zelfs al via portforwarding geprobeerd om op de router ( Thomson ) de zaak open te krijgen, maar ook dat gaf geen resultaat...

[ Voor 14% gewijzigd door Eric H op 08-12-2009 12:25 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321222

Eric H schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:21:
[...]

Ja, als mijn computernaam daar zou staan, zou ik niet hoeven zoeken naar media servers :?

En wat kan, of doet, Java ps3 media server anders dan MP11, TVersity, Nero etc. etc. ???
Programma's hebben volgens mij allemaal dezelfde functionaliteit, maar dan in een ander jasje.

Met hoop kan ik niet zo veel, ik wil het graag zeker weten 8)

Het feit dat mijn HDX1000 en mijn PC wel probleemloos met elkaar communiceren zegt mij dat het niet aan mijn router ligt.
De PS3 heeft namelijk ook gewoon verbinding met internet, alles is ook bekabeld dus niet draadloos.

Ik draai trouwens eset total security 4.
Dit is een totaal pakket van virusscanner, firewall en antispam module.
Ik heb al wel een aantal keren de firewall uitgezet om te testen of het daar aan kon liggen, maar vandaag kreeg ik de tip dat het ook wel eens aan de virusscanner kon liggen.

Iemand die dat kan beamen of ontkrachten ? ( met een goed onderbouwd verhaal AUB 8) )

Oh, PMS had ik trouwens ook al geprobeerd, maar dat vond de PS3 ook niet in mijn netwerk !!
Zal het vanavond nog eens proberen met de tutorial die meelobee in zijn sign. heeft staan....

Ergens heb ik het gevoel dat het niet aan de programmatuur van de mediaerver ligt, maar ergens anders aan....
Heb zelfs al via portforwarding geprobeerd om op de router ( Thomson ) de zaak open te krijgen, maar ook dat gaf geen resultaat...
zit je ps3 wel in dezelfde werkgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Hoe check ik dat, en hoe wijs ik de PS3 toe aan een werkgroep.

Ben geen complete noob op het gebied van PC's, maar netwerken is net werken, en daar ben ik niet zo goed in.
Al die termen als subnet mask, gateway, proxy, ip, werkgroep, hostname, etc. etc. dat is aan mij niet besteed.

[ Voor 47% gewijzigd door Eric H op 08-12-2009 13:13 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

DeeJee schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:06:
Ik heb nog even een vraag mbt codecs op de PS3.
Mijn muziek staat op een NAS. MP3s kan ik perfect via de PS3 afspelen.
Helaas lukt dat nog niet met lossless materiaal. Moet ik dan een codec op de PS3 installeren?
FLAC wordt niet ondersteund op de PS3 en het ziet er ook niet naar uit dat 't gaat komen. Je kunt het wel streamen via de PSM, maar dan gaat er compressie overheen (die je in principe wel kunt instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

sopsop schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:12:
[...]

FLAC wordt niet ondersteund op de PS3 en het ziet er ook niet naar uit dat 't gaat komen. Je kunt het wel streamen via de PSM, maar dan gaat er compressie overheen (die je in principe wel kunt instellen).
Maar alsik nu naar een folder op het NAS browse (vanaf de PS3) krijg ik te zien dat het onbekende files zijn.
Moet ik ze dan eerst omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 321222 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:27:
[...]
Kan je niet instellen op de PS3.
Eric H schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:39:
[...]

Hoe check ik dat, en hoe wijs ik de PS3 toe aan een werkgroep.

Ben geen complete noob op het gebied van PC's, maar netwerken is net werken, en daar ben ik niet zo goed in.
Al die termen als subnet mask, gateway, proxy, ip, werkgroep, hostname, etc. etc. dat is aan mij niet besteed.
Zorg er eens voor dat je PS3 een vast IP adres heeft in dezelfde range als je pc en controleer eens of er op je router niet een firewall oid draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301505 schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:10:
HELP!! :? :? :?

ik heb nu ongeveer 100 pagina's door gespit maar kan mijn antwoord maar niet vinden.
Ik heb het volgende probleem;
draai pms en de verbinding met de ps3 is prima. Heb veel films op de HD van de pc staan. Staat allemaal in mappen en vervolgens natuurlijk de submap VIDEO_TS.
Het probleem is dat de ps3 bij de ene map wel alles herkent en kan afspelen en bij de andere niet.
Op mijn pc echter kan ik met PowerDVD alle mappen wel afspelen. Rara.
Omdat ik geen zin heb om alles te converteren naar .iso (want dan doen ze het allemaal wel) probeer ik dit op te lossen.
Kan iemand me verder helpen? :?
Schijnbaar kent niemand dit probleem? Of heeft niemand een oplossing behalve alles omzetten naar iso formaat? Is toch bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 301505 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:20:
[...]

Schijnbaar kent niemand dit probleem? Of heeft niemand een oplossing behalve alles omzetten naar iso formaat? Is toch bizar!
Blijkbaar zit er tussen de DVD's onderling toch verschil, probeer eerst eens uit te zoeken wat dat verschil is, waarom doet de de ene DVD het wel en de andere niet? (Bv de mapstructuur, bestandsnamen, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb toch ook nog een vraagje.
HD content streamt perfect (bekabeld)
DVD (iso of video-ts maakt niet uit) stotterd als een gek.
Ik moet er wel bijzeggen dat het niet voor alle DVD's geld.
rara hoe kan dit.
Een dvd is toch een dvd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Eric H schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:21:
[...]

Welke Thomson router heb je, toch niet de 787 hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
DCFreak schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:29:
[...]

Welke Thomson router heb je, toch niet de 787 hoop ik?
Kben bang van wel, om precies te zijn de Thomson 787v, hoezo ???
Kan ik het nu vergeten ? :?

EDIT : lees net dit Problemen Thomson TG787v SIP + PS3 draadje even door.
Daar wordt ik dus weer ff niet lekker van.....heb ik weer zo'n k.u.t. ding van KPNB gekregen.
Het is toch te gek voor woorden dat het dan helemaal niet te doen is....

[ Voor 33% gewijzigd door Eric H op 08-12-2009 19:38 . Reden: aanvullende info. ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 07:34
Eric H schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:49:
[...]

Kben bang van wel, om precies te zijn de Thomson 787v, hoezo ???
Kan ik het nu vergeten ? :?

EDIT : lees net dit Problemen Thomson TG787v SIP + PS3 draadje even door.
Daar wordt ik dus weer ff niet lekker van.....heb ik weer zo'n k.u.t. ding van KPNB gekregen.
Het is toch te gek voor woorden dat het dan helemaal niet te doen is....
Zet er dan een router van bv Sitecom naast. Dus eerst Thomson en daarna de Sitecom. Op de sitecom sluit je dus alles aan (thomson in de wanport). Ben een paar tientjes verder maar werkt het wel. De sitecom dient dus als router. (waar je UPNP op kan aanzettten)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

DeeJee schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:14:
[...]

Maar alsik nu naar een folder op het NAS browse (vanaf de PS3) krijg ik te zien dat het onbekende files zijn.
Moet ik ze dan eerst omzetten?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249260

Vraagje,

mijn pc trek het real time transcoden met PMS niet. Is er een mogelijkheid om dit vooraf te doen ?
Ik heb in mijn netwerk namelijk ook een NAS zitten. Als ik daar een .vob file stream naar mijn PS3 loopt dit als een zonnetje. Maar dan heb ik dus geen subs en kan ik alleen maar per .vob file afspelen.

samengevat, kan ik een film in een formaat gieten dat ik het direct vanaf mijn NAS kan streamen, zonder tussenkomst van PMS ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Anoniem: 249260 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:24:
Vraagje,

mijn pc trek het real time transcoden met PMS niet. Is er een mogelijkheid om dit vooraf te doen ?
Ik heb in mijn netwerk namelijk ook een NAS zitten. Als ik daar een .vob file stream naar mijn PS3 loopt dit als een zonnetje. Maar dan heb ik dus geen subs en kan ik alleen maar per .vob file afspelen.

samengevat, kan ik een film in een formaat gieten dat ik het direct vanaf mijn NAS kan streamen, zonder tussenkomst van PMS ?

Alvast bedankt.
Toelvallig gister hetzelfde "probleem" gehad op mijn NAS.
Helaas nog geen tijd gehad om het goed uit te zoeken. Dus ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meelobee schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:00:
[...]

Blijkbaar zit er tussen de DVD's onderling toch verschil, probeer eerst eens uit te zoeken wat dat verschil is, waarom doet de de ene DVD het wel en de andere niet? (Bv de mapstructuur, bestandsnamen, etc.)
Dat is dus nu het vreemde. Allemaal dezelfde codecs, zelfde manier geript, zelfde... alles op dezelfde manier gedaan. Sterker nog. Als ik nu een dvd rip (heb zojuist startrek xi gedaan en Valkyrie. Allebei met dezelfde programma's dezelfde codecs, e.d. dan kan ik de ene (startrek) wel afspelen vanaf de hd via pms en de andere niet. Daar zegt hij "geen bestanden gevonden". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 07:34
Anoniem: 301505 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:47:
[...]

Dat is dus nu het vreemde. Allemaal dezelfde codecs, zelfde manier geript, zelfde... alles op dezelfde manier gedaan. Sterker nog. Als ik nu een dvd rip (heb zojuist startrek xi gedaan en Valkyrie. Allebei met dezelfde programma's dezelfde codecs, e.d. dan kan ik de ene (startrek) wel afspelen vanaf de hd via pms en de andere niet. Daar zegt hij "geen bestanden gevonden". 8)7
In de root van het mapje staat bij mij dan een extra map die dan transcode heet. Daar staat dan de vob die door pms wordt getranscode.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeeJee schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:26:
[...]

Toelvallig gister hetzelfde "probleem" gehad op mijn NAS.
Helaas nog geen tijd gehad om het goed uit te zoeken. Dus ik ben wel benieuwd.
Ik heb nog even wat rondgekeken, maar klopt het dat als ik mkv2vob gebruik om er een .m2ts file van te maken (wordt het dan één bestand ?) dat dit dan kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 249260 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:55:
[...]

Ik heb nog even wat rondgekeken, maar klopt het dat als ik mkv2vob gebruik om er een .m2ts file van te maken (wordt het dan één bestand ?) dat dit dan kan ?
Ja dat kan, een .M2TS bestand is een container, daarin kunnen meerdere audio/video of subtitle streams zitten.

Edit: Wikipedia: .m2ts

[ Voor 8% gewijzigd door Meelobee op 09-12-2009 17:10 . Reden: Link toegevoegd. ]

Meelobee schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:00:
[...]

Ja dat kan, een .M2TS bestand is een container, daarin kunnen meerdere audio/video of subtitle streams zitten.

Edit: Wikipedia: .m2ts
Ok, bedankt, ik ga even rommelen, kijken of ik het voor elkaar krijg.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dus al ik het goed begrijp is het niet gewoonmogelijk om een dvd die in een folder op mijn NAS staat af te spelen? Dus in een folder VIDEO_TS.

Vraagje
HD content streamt perfect (bekabeld)
DVD (iso of video-ts maakt niet uit) stotterd als een gek.
Ik moet er wel bijzeggen dat het niet voor alle DVD's geld.
rara hoe kan dit.
Een dvd is toch een dvd????

Anoniem: 139441

Ik wil graag mijn muzie kopieren naar de PS3. (streamen is niet altijd ideaal)
Maar soms herkent de PS3 de artiestennaam niet.

Wat kan ik hier aan doen?

Daarbij zou ik graag een eigen map 'muziek' aan willen maken, zodat de lijst niet direct zichtbaar is.
Kan dit en zo ja hoe?

Ik heb dit allebei al dmv FTP geprobeerd, maar het lukt me niet via FTP verbinding te maken met m'n PS3

Anoniem: 334370

Hallo mensen,

wat jullie hier doen is echt super! Ik heb er nu al veel aan gehad (ben vandaag mij er pas in gaan verdiepen wat ik met de ps3 kan)

Ik heb TVersity gedownload en het werkt, uitgeprobeert met fotos en het gaat super!
De ps3 pakte hem meteen en de fotos later ook. (film probeer ik later)

Nu is mijn enige probleem, er werd geen gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.
Klopt het dat alles van mij nu openbaar is? Hoe voorkom ik dit zonder alles officieel te kopen?

Daarnaast is mij nog 1 ding niet duidelijk. (ik ben wat dat betreft een leek)
Waar draait de PS3 nu op en waarom zou ik deze OS (?) veranderen naar Linux?

Dat zijn mijn vragen voor nu, verder ga ik alles nog wel uitproberen.

En nogmaals, super wat jullie hier doen. Ook ik, als leek, kom er zo heel ver mee! _/-\o_ _/-\o_

PS de link naar dat Matroska Splitter van Haali werkt niet.
Dit was toch wat je moest installeren om geen problemen te hebben met HD afspelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 334370 op 10-12-2009 20:12 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
De PS3 heeft zijn eigen OS van Sony. Er zijn verschillende redenen die je zou kunnen hebben om Linux op je PS3 te zetten: om hem te gebruiken als volledige computer (met volledige browser, MSN, mediaplayers, enz.) als MediaCenter, als server, enz. De mogelijkheden zijn minstens even groot als een normale PC.

Maar, langs de andere kant, er kan ook al behoorlijk veel onder het PS3 OS van Sony, en als dit volstaat, zou ik dat zeker blijven gebruiken, zeker aangezien echt wel noob-proof is. Linux is leuker als je je PS3 meer ziet als een PC of MediaCenter, en niet in de eerste plaats als game-device. Uiteraard kan je gewoon Linux verwijderen als je het beu bent, of als je het op dat moment nog niet wil gebruiken, gewoon het PS3 OS gebruiken en als je zin hebt in Linux opstarten :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 139441 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:13:
Ik wil graag mijn muzie kopieren naar de PS3. (streamen is niet altijd ideaal)
Maar soms herkent de PS3 de artiestennaam niet.

Wat kan ik hier aan doen?

Daarbij zou ik graag een eigen map 'muziek' aan willen maken, zodat de lijst niet direct zichtbaar is.
Kan dit en zo ja hoe?

Ik heb dit allebei al dmv FTP geprobeerd, maar het lukt me niet via FTP verbinding te maken met m'n PS3
De artiestennaam wordt uitgelezen uit de ID3 info van de mp3, als daar niets staat laat de PS3 niets zien.

Eigen mappen kan helaas niet, maar als je de ID3 info goed invult kan je wel sorteren op oa album, artiest en genre.

Kopieren naar je PS3 is het snelste via een usb stick/disk, je kan ook een streaming programma (zie sig) gebruiken en dan de copy optie gebruiken.
Anoniem: 334370 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:09:
Nu is mijn enige probleem, er werd geen gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.
Klopt het dat alles van mij nu openbaar is? Hoe voorkom ik dit zonder alles officieel te kopen?

Daarnaast is mij nog 1 ding niet duidelijk. (ik ben wat dat betreft een leek)
Als je netwerk gewoon goed ingericht is zou er niets aan de hand moeten zijn. Op je router draait als het goed is een firewall die dat tegenhoudt.

Je kan Linux op je PS3 installeren naast de Game OS, dus en/en, niet of/of. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

DeeJee schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:29:
Dus al ik het goed begrijp is het niet gewoonmogelijk om een dvd die in een folder op mijn NAS staat af te spelen? Dus in een folder VIDEO_TS.
Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332338

Ik gebruik PS3 media server software om beeld en geluid te streamen naar mijn PS3.
PS3 is via optical verbonden met receiver (onkyo).
Dat werkt allemaal prima.
Nu heb ik een hele collectie DTS cd's die als een wav bestand op mijn pc staan.
De PS3 speelt deze als een audio bestand maar mijn receiver schakeld niet over naar DTS.
Wat je hoort is dan een bitstream ruis.
Bij films gaat eea wel goed.
Iemand enig idee wat de reden is dat mijn receiver de DTS info in de bitstream niet herkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-04 14:35
Petervanakelyen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:34:
[...]

De PS3 heeft zijn eigen OS van Sony. Er zijn verschillende redenen die je zou kunnen hebben om Linux op je PS3 te zetten: om hem te gebruiken als volledige computer (met volledige browser, MSN, mediaplayers, enz.) als MediaCenter, als server, enz. De mogelijkheden zijn minstens even groot als een normale PC.

Maar, langs de andere kant, er kan ook al behoorlijk veel onder het PS3 OS van Sony, en als dit volstaat, zou ik dat zeker blijven gebruiken, zeker aangezien echt wel noob-proof is. Linux is leuker als je je PS3 meer ziet als een PC of MediaCenter, en niet in de eerste plaats als game-device. Uiteraard kan je gewoon Linux verwijderen als je het beu bent, of als je het op dat moment nog niet wil gebruiken, gewoon het PS3 OS gebruiken en als je zin hebt in Linux opstarten :)
Detail om te vertellen is dat Linux niet meer kan met de nieuwe slim :'(

Verder heb ik begrepen dat onder de linux omgeving de 8 SPE (Synergistic Processing Elements) niet beschikbaar zijn waardoor een hoop mogelijkheden tot HD mediacenter verdampen (geen 2D/3D graphics acceleration). Ook lijkt er verdomd weinig geimplementeerd te zijn, zoals een XBMC onder PS3 Linux. Heel jammer :(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 19:36

ST10©DE

Dus.............

Spam schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:22:
[...]

Detail om te vertellen is dat Linux niet meer kan met de nieuwe slim :'(

Verder heb ik begrepen dat onder de linux omgeving de 8 SPE (Synergistic Processing Elements) niet beschikbaar zijn waardoor een hoop mogelijkheden tot HD mediacenter verdampen. Ook lijkt er verdomd weinig geimplementeerd te zijn, zoals een XBMC onder PS3 Linux. Heel jammer :(
De technische kant ken ik niet, maar mijn ervaring is als volgt:

Enige weken geleden heb ik Xubuntu 9.10 op de PS3 gezet. Na een installatiefout (de bootloader herkent geen extfs4 terwijl die standaard gebruikt wordt) heb ik wat dingen geprobeerd, streamen via (bedraad) netwerk, afspelen van harde schijf, internet, etc. Ik stoorde me vooral aan de langzame grafische capaciteiten. Alle films werden schokkerig afgespeeld, zowel DVD als HD, de scherm opbouw was erg langzaam. Ook viel er niet mee te multitasken. Waar ik het voor wilde gebruiken, het afspelen van mkv's en DVD's met menu's was het niet bruikbaar. Erg jammer, want dat had een mooie toevoeging geweest voor mij. (ik heb geen server of computer staan, krachtig genoeg voor PSM, bovendien wil ik niet nog een computer aan hebben staan als ik film kijk. Streamen wil ik doen vanaf mijn NAS.)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
P. Mekes schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:53:
[...]

De technische kant ken ik niet, maar mijn ervaring is als volgt:

Enige weken geleden heb ik Xubuntu 9.10 op de PS3 gezet. Na een installatiefout (de bootloader herkent geen extfs4 terwijl die standaard gebruikt wordt) heb ik wat dingen geprobeerd, streamen via (bedraad) netwerk, afspelen van harde schijf, internet, etc. Ik stoorde me vooral aan de langzame grafische capaciteiten. Alle films werden schokkerig afgespeeld, zowel DVD als HD, de scherm opbouw was erg langzaam. Ook viel er niet mee te multitasken. Waar ik het voor wilde gebruiken, het afspelen van mkv's en DVD's met menu's was het niet bruikbaar. Erg jammer, want dat had een mooie toevoeging geweest voor mij. (ik heb geen server of computer staan, krachtig genoeg voor PSM, bovendien wil ik niet nog een computer aan hebben staan als ik film kijk. Streamen wil ik doen vanaf mijn NAS.)
Zie hier waarom : http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=40236. Heel jammer dat daar nooit iets mee is gedaan. Had het hele PS3 media server gebeuren volledig overbodig kunnen maken.

Nu is er wel Megabox maar heb ik al eerder gevraagd hier. Lijkt niemand ervaring mee te hebben :?

[ Voor 7% gewijzigd door Spam op 11-12-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Spam schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:57:
Zie hier waarom : http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=40236. Heel jammer dat daar nooit iets mee is gedaan. Had het hele PS3 media server gebeuren volledig overbodig kunnen maken
Hoezo niks mee gedaan. Het komt door Sony dat het gewoonweg niet KAN werken, want die hebben de GPU geblokkeerd voor toegang vanuit een ander OS op de PS3. Anders had je in Linux een DirectFB met acceleratie voor 2D/video en OpenGL voor 2D/3D gehad waar XBMC z'n GUI mee kan renderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Exirion schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:00:
[...]

Hoezo niks mee gedaan. Het komt door Sony dat het gewoonweg niet KAN werken, want die hebben de GPU geblokkeerd voor toegang vanuit een ander OS op de PS3. Anders had je in Linux een DirectFB met acceleratie voor 2D/video en OpenGL voor 2D/3D gehad waar XBMC z'n GUI mee kan renderen.
Nou ja met "niets mee gedaan" bedoel ik : waarom is dat niet gehackt? Dat was gewoon perfect geweest.

Daarbuiten was dan nog de vraag geweest of het allemaal had gewerkt. XBMC is volgens die thread duidelijk gecompileerd op x86 hardware en de PS3 is nu eenmaal lastiger daarin.

[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 11-12-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334370

Ok, een paar antwoorden heb ik nu verkregen.
Verder lees ik veel blablabla ( als jullie begrijpen wat ik bedoel ;) ) ik begrijp lang niet alles.

Ik heb nu begrepen dat ik door mijn ps3 (gedeeltelijk) op linux laat draaien, ik mijn ps3 als computer kan gebruiken. Wat weer betekend dat "als" ik wat wil downloaden, dit direct via het internet op mijn PS3 kan.
Betekend dit ook dat ik die programmas voor downloaden prima kan installeren (zoals met mijn laptop nu?)

En wat verandert er, start hij op in linux of start hij op in het huidige OS en kan ik ergens linux aanklikken of andersom? Zoals je hebt met bepaalde laptops (die draaien in MAC, kunnen windows oproepen)

Nog 2 vragen voor nu: (Laat deze vragen maar zitten verder, heb hieronder al antwoord en las net ergens een post over PMS, ga ik die even proberen, klinkt beter!)

- Speelt hij de downloadbestanden zoals mp3, flac maar ook vob (ofterwijl film) af zonder die (zoals hierboven vermeld) die niet werkende link te downloaden?

De 2e gaat over tversity, ik vroeg of nu iedereen in mijn computer kan, omdat je alleen bij betaalde versie gebruikersnaam en wachtwoord hebt? Nu bedoel ik meer dat die poort toch vrij is, de poort die dat programma gebruikt, dus kan iedereen toch (wanneer ze willen) zo in mijn computer?

Wederom veel dank, zo word het gebruik van de PS3 nog veel leuker.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 334370 op 11-12-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Spam schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:11:
Nou ja met "niets mee gedaan" bedoel ik : waarom is dat niet gehackt? Dat was gewoon perfect geweest.
Niet alles is zomaar te hacken. Voor jouw informatie: er is een hack geweest die bij een bepaalde firmware versie werkte, maar bij de volgende versie had Sony dat alweer dichtgetimmerd. Pogingen erna zijn, voor zover ik dat daarna nog gevolgd heb, niet meer geslaagd. De PS3 is een goed beveiligd platform.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 18:56
Anoniem: 332338 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:03:
Ik gebruik PS3 media server software om beeld en geluid te streamen naar mijn PS3.
PS3 is via optical verbonden met receiver (onkyo).
Dat werkt allemaal prima.
Nu heb ik een hele collectie DTS cd's die als een wav bestand op mijn pc staan.
De PS3 speelt deze als een audio bestand maar mijn receiver schakeld niet over naar DTS.
Wat je hoort is dan een bitstream ruis.
Bij films gaat eea wel goed.
Iemand enig idee wat de reden is dat mijn receiver de DTS info in de bitstream niet herkend ?
Ik rename ze naar .dts dan werkt het wel.
Ben het net aan het uitproberen iniedergeval en het resultaat is tot nu toe ok.

Edit: Tot nu toe alleen stereo 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door PeterMCSE op 11-12-2009 10:28 ]

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 334370 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:15:

De 2e gaat over tversity, ik vroeg of nu iedereen in mijn computer kan, omdat je alleen bij betaalde versie gebruikersnaam en wachtwoord hebt? Nu bedoel ik meer dat die poort toch vrij is, de poort die dat programma gebruikt, dus kan iedereen toch (wanneer ze willen) zo in mijn computer?

Wederom veel dank, zo word het gebruik van de PS3 nog veel leuker.
Nee hoor :)

TVersity is een service die geïnstalleerd is op je PC. Lokaal valt deze te benaderen (standaard op poort 41952 uit mijn hoofd). Zolang je deze poort in je router niet openzet, kan niemand je bestanden benaderen die je in TVersity hebt geshared.
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.