Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291068

Dat klinkt ook logisch..... ik werk nameijl met Eset... ik gaat het vanavond is proberen, je hoort ervan thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Ik wil mijn Conceptronic CH3WNAS NAS gebruiken als mediaserver. Standaard vond de PS3 het apparaat al meteen, maar gaf een foutmelding als ik er mee verbond. Nu heb ik op de NAS de UPNP setting veranderd zodat deze mode niet verbind naar de root maar naar een submap waarin ik een JPEG foto en enkele videos gezet heb. Als video's (om te proberen) heb ik er een MOV bestand, een MP4, een MPEG en een AVI (denk Divx) opgezet.

De JPEG zie ik uberhaupt niet terug op de PS3.
De MPEG, MP4 en AVI bestanden staat bij ieder een sterretje achter, Als ik de informatie bekijk laat hij alleen de grootte zien maar deze is fout, voor iedere file staat er slechts 409kb.
Voor het MOV bestand geeft hij in plaats van de naam "incompatible data" en helemaal geen verdere informatie.

De MPEG speelt hij een mini-stukje af: 2 seconden ofzo. De MP4 (welke compatible is met mijn PSP) geeft hij voor aan dat de data is beschadigd. Voor de AVI geeft hij bij het afspelen alsnog aan dat het datatype niet wordt ondersteund.

Wat kan ik doen om mijn PS3 toch te gebruiken als afspeelapparaat voor mijn CH3WNAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 21:56
Ik weet niet of mijn volgende vraag in dit forum thuis hoort, dus bij voorbaat mijn verontschuldigingen.

Mijn PS3 (Slim 120 GB) doet o.a. dienst als blu-ray speler voor het weergeven van aangeschafte films op mijn FullHD televisie. Omdat ik geen standalone (dedicated) blu-ray speler heb, heb ik ook geen vergelijkingsmateriaal en hoop via dit form te achterhalen of mijn 'bevinding' een defect aan mijn PS3 lzijn dit het gevolg is van de toegepaste compressie-techniek op blu-ray film of iets heel anders...

Op vrijwel al mijn blu-ray titels zijn tijdens bepaalde scenes duidelijk compressie-artefacten zichtbaar rond voorwerpen of personen die horizontaal door het beeld bewegen. Vooral als de achtergrond achter deze op de voorgrond-objecten of personen veel details bevat.

De PS3 vertoont dit 'gedrag' altijd. Standaard heb ik de PS3 aangesloten op een HDMI-ingang van mijn Harman/Kardon AVR 255 receiver en wordt het signaal van daar af via HDMI aan de FullHD televisie doorgegeven. De receiver er tussenuit halen en de PS3 rechtstreeks op de televisie aangesluiten levert geen enekel verbetering op.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

vtpeters schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:22:
Ik weet niet of mijn volgende vraag in dit forum thuis hoort, dus bij voorbaat mijn verontschuldigingen.

Mijn PS3 (Slim 120 GB) doet o.a. dienst als blu-ray speler voor het weergeven van aangeschafte films op mijn FullHD televisie. Omdat ik geen standalone (dedicated) blu-ray speler heb, heb ik ook geen vergelijkingsmateriaal en hoop via dit form te achterhalen of mijn 'bevinding' een defect aan mijn PS3 lzijn dit het gevolg is van de toegepaste compressie-techniek op blu-ray film of iets heel anders...

Op vrijwel al mijn blu-ray titels zijn tijdens bepaalde scenes duidelijk compressie-artefacten zichtbaar rond voorwerpen of personen die horizontaal door het beeld bewegen. Vooral als de achtergrond achter deze op de voorgrond-objecten of personen veel details bevat.

De PS3 vertoont dit 'gedrag' altijd. Standaard heb ik de PS3 aangesloten op een HDMI-ingang van mijn Harman/Kardon AVR 255 receiver en wordt het signaal van daar af via HDMI aan de FullHD televisie doorgegeven. De receiver er tussenuit halen en de PS3 rechtstreeks op de televisie aangesluiten levert geen enekel verbetering op.

Iemand een idee?
Kan zijn dat er op je TV iets van beeld 'verbeterings' software ingeschakeld staat. Het beste kan je een cartoon achtige film nemen om mee te testen, die bevatten in elk geval vanaf de bron al geen ruis oid. Probeer eens te spelen met de instellingen van je TV of kijk de handleiding er eens op na. Om wat voor TV gaat het? Doordat de software probeert het beeld scherp te maken kan er soms bij beelden die al scherp zijn een soort van artifacts ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
De televisie is een maand geleden aangeschafte Philips 47PFL7404/12.

Het gaat ook niet om ruis in het beeld, maar duidelijk waarneembare compressie-artefacten rond o.a. hoofden van personen die door het beeld lopen.
Dit viel me voor het eerst op in een scene van de Bond-film Quantum of Solace (de eerste titel die ik op blu-ray heb gekocht). In die scene loopt Bond samen met oa. M en een aantal andere personen langs door een gang naar een soort briefingroom of vergaderruimte. Op de muur van die gang is een soort lijntjespatroon aangebracht en op het moment dat de personen langs die wand lopen is het door mij beschreven 'effect' (vage contouren met duidelijke waarneembare compressie-artefacten) erg goed zichtbaar.

Ik ga vanavond kijken of het uitschakelen van beeld-verbeteringsopties verandering/verbetering brengt ...

[ Voor 1% gewijzigd door vtpeters op 10-11-2009 13:59 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 10:49

oXygeN

oftewel oxje...

Klinkt als normaal gedrag voor een (Philips) LCD.
Uitschakelen/verminderen van beeldverbeteringsopties zou inderdaad enige soelaas moeten kunnen bieden...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik weet ook al waarom een aantal bestanden niet afgespeeld konden worden of gevonden worden. Blijkbaar mag je maar 7 mappen hebben. De mappen daarna worden niet herkend.

Mac OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Bedankt voor de tips.

Ik heb alle 'beeldverfraaiingsinstellingen' uitgeschakeld en zag inderdaad dat het effect was teruggebracht tot zeer acceptabele proporties (uiteraard zie je wel iets, maar dit heeft met de compressie van het video-materiaal te maken).

De volgende stap is het achterhalen welke (combinatie van) mogelijke instelling(en) de boosdoener is/zijn. Ik zou het jammer vinden als bijvoorbeeld de zg. 'Pixel Precisie HD' of 100 Hz instelling voor blu-ray's niet meer gebruikt zou kunnen worden zonder dat het effect weer optreedt.

Overigens lijkt het er op dat deze instellingen voor gewoon televisiesignaal en voor signaal afkomstig van bijv. de PS3 aangesloten op HDMI-1 ingang apart ingeregeld kunnen worden...

[ Voor 2% gewijzigd door vtpeters op 11-11-2009 11:40 . Reden: Typo's ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Van een kennis begreep ik dat de interface voor het afspelen van muziek ed. nogal te wensen overlaat.
Het zou allemaal niet zo overzichtelijk zijn.
Is dit op de nieuwe PS3 Slim verbeterd?
Kan je bijvoorbeeld wanneer je een NAS met iTunes server draait dit via je PS3 afspelen?
En krijg je dan net zo'n overzichtelijke indeling?

Money for nothin' and your chicks for free

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 10:02
Ik gebruik een PS3 in combinatie met een Synology DS-209. Het is erg handig om foto's via de PS3 te kijken die op de DS-209 staan, alleen heb ik veel foto's opgeslagen die staand staan. Via EXIF informatie wordt dit bijv. bij Picasa3 automatisch goedgedraaid. Als ik kijk naar de thumbnails die de PS3 genereert, gaat het ook goed. Echter, in fullscreen toont de PS3 de foto's verkeerd. Erg irritant, heeft iemand hier een oplossing voor?

Bladiebla!

Anoniem: 226626

DeeJee schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:14:
Van een kennis begreep ik dat de interface voor het afspelen van muziek ed. nogal te wensen overlaat.
Het zou allemaal niet zo overzichtelijk zijn.
Is dit op de nieuwe PS3 Slim verbeterd?
Kan je bijvoorbeeld wanneer je een NAS met iTunes server draait dit via je PS3 afspelen?
En krijg je dan net zo'n overzichtelijke indeling?
Is idd niet erg gebruiksvriendelijk |:( Ik heb net de PS3 slim gekocht een mijn gehele muziekcollectie (mp3) gekopieerd mbv een externe My Passport HD.
De PS3 kan blijkbaar maar 2 mappen diep kijken...hier bedoel ik mee dat in mijn geval ik de mappen 'genres' (lounge, electronic, jazz, pop, enz) kan zien en wanneer ik in één van deze mappen ga ik een hele lijst met nummers heb, die wel gesorteerd staan per album. Ik kan dus bijvoorbeeld niet een map 'genre' aanmaken met vervolgens een submap 'artiest' en nog een submap 'album' met dan vervolgens de nummers 8)7
Ook wordt de albumart niet volledig overgenomen en zou ik manueel de meeste albumcovers naar de PS3 moeten kopieren en vervolgens bij het bijhorende nummer moeten plakken, een tijdrovend taakje :O

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik had wel verwacht/gehoopt dat dit zou worden aangepast.
Iemand een idee hoe dit is op te lossen?
Want als dit zo is weet ik niet of de PS3 echt wel iets voor mij is.

Had ook gehoopt dat hier wat meer mogelijkheden waren.

Blijft toch een superding, als je kijkt wat je krijgt voor 275€ _/-\o_

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik ben met je eens dat de prijs goed is. Alleen vraag ik mij af of dit voor mij dan een ideale media center is.
Echt handig is het blijkbaar niet.

Ligt eraan wat je ermee wil doen natuurlijk. Zolang je er geen tv mee wil gaan kijken en opnemen, maar wel wil gamen, lijkt dit me prijs/kwaliteit de beste oplossing, een MediacenterPC met een tv kaart betaal je sowieso minstens € 550.

Een goed alternatief als je niet wil gamen zijn de Asrock ION bakjes!

Had zelf een Mediacenter/game PC gebouwd en zolang alles goed ging was het een prima ding, maar dat geklooi met vastlopers, vista problemen, driver problemen en andere heeft me ertoe aangezet heel het zootje te verkopen en een laptop + PS3 te kopen, ben zeer tevreden met die beslissing :P

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 15:20

RaJitsu

B.S.U.R.

Hoe kan je eigenlijk via het netwerk bestanden naar je PS3 kopiëren? Is dat überhaupt mogelijk? Ik heb namelijk redelijk wat serie-afleveringen in .mp4 formaat, en zou die graag via mijn PS3 willen bekijken zonder dat mijn computer aan staat. Moet toch wat met die 250GB aan ruimte :).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 226626 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:38:
[...]
Is idd niet erg gebruiksvriendelijk |:( Ik heb net de PS3 slim gekocht een mijn gehele muziekcollectie (mp3) gekopieerd mbv een externe My Passport HD.
De PS3 kan blijkbaar maar 2 mappen diep kijken...hier bedoel ik mee dat in mijn geval ik de mappen 'genres' (lounge, electronic, jazz, pop, enz) kan zien en wanneer ik in één van deze mappen ga ik een hele lijst met nummers heb, die wel gesorteerd staan per album. Ik kan dus bijvoorbeeld niet een map 'genre' aanmaken met vervolgens een submap 'artiest' en nog een submap 'album' met dan vervolgens de nummers 8)7
Ook wordt de albumart niet volledig overgenomen en zou ik manueel de meeste albumcovers naar de PS3 moeten kopieren en vervolgens bij het bijhorende nummer moeten plakken, een tijdrovend taakje :O
Hmm mijn ervaring is toch heel anders, ik stream mijn audio via PMS naar m'n PS3 en kan sorteren op, genre, album, artiest, (en alle andere opties, mits ze ingevuld zijn in de mp3 info!!) En ik kan meerdere mappen diep bladeren. Share\Audio\Mp3\-a-\artiest\albumnaam\track.mp3
Hoe het zit als je de muziek op de PS3 zelf zet weet ik niet, maar dat is ook niet echt wat DeeJee wilt geloof ik.
Albumart werkt via streaming ook altijd goed, als de art maar in de mp3 info zit. (Dus niet door bv iTunes automatisch downloaden, dan zitten ze er nl niet in..)
RaJitsu schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:01:
Hoe kan je eigenlijk via het netwerk bestanden naar je PS3 kopiëren? Is dat überhaupt mogelijk? Ik heb namelijk redelijk wat serie-afleveringen in .mp4 formaat, en zou die graag via mijn PS3 willen bekijken zonder dat mijn computer aan staat. Moet toch wat met die 250GB aan ruimte :).
Installeer PMS op je PC, dan kan je vanaf je PS3 op de gedeelde mappen die je in PMS aangeeft 'bladeren' en bestanden kopieren. (Moet er wel bijzeggen dat het kopieren zo niet erg snel gaat, het gaat sneller via een USB disk.)

[ Voor 59% gewijzigd door Meelobee op 13-11-2009 01:32 . Reden: Quote toegevoegd ipv dubbelpost :) ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik PMS installeer op mn laptop kan ik vanop mn PS3 mn shared mediafolders openen?!
MAAR dan moet mn laptop wel altijd aanstaan als ik muziek op mn PS3 wil streamen...toch?
OF als ik op deze manier files kopieer, neemt hij wel alle info mee (albumart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Meelobee schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 01:19:
[...]

Hmm mijn ervaring is toch heel anders, ik stream mijn audio via PMS naar m'n PS3 en kan sorteren op, genre, album, artiest, (en alle andere opties, mits ze ingevuld zijn in de mp3 info!!) En ik kan meerdere mappen diep bladeren. Share\Audio\Mp3\-a-\artiest\albumnaam\track.mp3
Hoe het zit als je de muziek op de PS3 zelf zet weet ik niet, maar dat is ook niet echt wat DeeJee wilt geloof ik.
Eigenlijk is dit precies hoe ik het wil vanaf mijn Conceptronic NAS systeem.
Mijn MP3 tags zijn allemaal goed ingevuld. Als ik dit zo lees kan ik gewoon voor de PS3 gaan.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 226626 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 07:44:
Dus als ik PMS installeer op mn laptop kan ik vanop mn PS3 mn shared mediafolders openen?!
MAAR dan moet mn laptop wel altijd aanstaan als ik muziek op mn PS3 wil streamen...toch?
OF als ik op deze manier files kopieer, neemt hij wel alle info mee (albumart)?
Als de info echt in de MP3 zelf zit moet dat werken. Maar let op met programma's zoals iTunes, die maken zelf een 'database' met album art aan (iTunes download nl zelf de missende albumart) maar zetten deze info niet in de mp3 zelf.
Ik controleer dit door m'n MP3s in de verkenner te bekijken in 'Large Icon' view, als de albumart dan per MP3 zichtbaar is dan zit de art in de info en is het goed.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 15:20

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik gebruik PMS op twee computers. Van mijn benedencomputer krijg ik in mijn HDX1000 de bestanden gewoon te zien via PMS. Maar van mijn bovencomputer niet. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RaJitsu schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:55:
Ik gebruik PMS op twee computers. Van mijn benedencomputer krijg ik in mijn HDX1000 de bestanden gewoon te zien via PMS. Maar van mijn bovencomputer niet. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Beide pc's vast ip geven en in PMS bij 'Algemene configuratie' beide adressen invullen bij 'Use IP filter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282265

Ik heb nu PMS draaien. Video werkt met lichte vertraging bij opstarten en spoelen. Maar het ziet er allemaal goed uit. Ik heb bij stream ingesteld op "good quality - wireless" aangezien ik mn pc op zolder heb staan en nu geen vaste lijn kan aansluiten op de ps3.

Mijn probleem is het streamen van mijn muziekmappen (mp3) erg traag gaat. het duurt 20 seconden tot een nummer begint af te spelen. Ik heb een map met 60gb aan muziek onderverdeeld in 5 genres op mn pc staan. Weet iemand een mogelijke oplossing hiervoor? Ik wil lekker mn mp3's kunnen skippen en streamen beneden op mn ps3.

mijn setup:
Telfort 20mbit + Zyxell wireless router van provider, PC P4, Dual Core, 4ghz,
PS3 slim + Tatung 42" fullHD + Sony DZ-660 home cinema set optisch verbonden met ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Heb je de 'Media Bibliotheek' aanstaan? (Op tabblad Navigatie/Share instellingen.)
Dit kan wel wat in de snelheid schelen. Maar denk dat het eerder aan het wireless ligt. Ik gebruik zelf een Gb netwerk en zelfs zonder inschakelen van de Media bibliotheek is het razendsnel met bladeren in m'n mp3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee die heb ik nog niet aangezet.
Zag hem al staan bij dat tabblad inderdaad,
maar ik dacht dat dat betrekking had op winamp of media player library bestanden.

Wat is een Gb netwerk als ik vragen mag?

Ik moet hem ook razendsnel zoals op de pc zien te krijgen! :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 282265 op 16-11-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gb netwerk is een Gigabit netwerk (1000Mb, bekabeld.)
Het wordt nooit zo snel als op de pc je zult altijd iets vertraging hebben, maar niet de 20 sec waar jij het over had.

[ Voor 53% gewijzigd door Meelobee op 16-11-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een andere vraag.
Als ik die buffer die standaard op 400 staat omhoog gooi, kan dat van nut zijn?

Ik zie dat 600 het maximum is. Hoe weet ik wat de beste setting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:50
Als ik een .mkv afspeel via PS3 Media Server dan gaat dit zonder stotteren.

Speel ik echter een .mkv bestand af met een .srt file ondertiteling in dezelfde map, dan hapert de video echt constant.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-04 14:35
Je hoort eigenlijk niets meer over de Megabox. Heeft iemand hier ervaringen mee ?

http://www.megalandia.com/en/index.htm

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 21:16

Aldmar

Niks...

Anoniem: 282265 schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:14:
Nog een andere vraag.
Als ik die buffer die standaard op 400 staat omhoog gooi, kan dat van nut zijn?
Je hebt dan iets meer speling wat betreft het omzetten door je PC. Als je tijdens het streamen de buffer (blauwe balkje) op het 'status' tabje in PMS leeg ziet lopen, dan kan het helpen om hem te verhogen naar 600.
Ik zie dat 600 het maximum is. Hoe weet ik wat de beste setting is?
Wat dacht je van zelf verschillende settings proberen ;) Wij kunnen hier wel van alles roepen, maar als je er zelf een beetje mee gaat spelen voldoet het natuurlijk volledig aan je eigen wensen.

Ik heb hem zelf trouwens op 600 staan... Waarom weet ik eigenlijk niet, op 400 werkt het ook maar heb zo het idee dat je met 600 wat veiliger zit... :)
Dennis Lammers schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:44:

Speel ik echter een .mkv bestand af met een .srt file ondertiteling in dezelfde map, dan hapert de video echt constant.

Volgens mij heb je dan een PC wat op het randje zit vwb specificaties. Als je .srt mee streamt moeten deze in de film 'gebrand' worden en dat kost extra CPU kracht. Wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 08:05

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dennis Lammers schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:44:

Als je een MKV met een .srt file afspeelt, dan gebruik je MEncoder om de mkv on the fly opnieuw te encoderen met de subs erbij. Dat kost veel processorkracht en bandbreedte.

Als je een mkv gewoon afspeelt, dan gebruik je TSmuxer waarbij je hem on the fly opnieuw muxed, wat veel minder bandbreedte en processorkracht kost.

Om dit op te lossen zou je het bestand handmatig met subs en al opnieuw moeten coderen, maar dit kost natuurlijk ook weer wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:27
Ik wil even degene bedanken die de PMS guide heeft gemaakt. Het beeld stotterde bij HD content als een gek; na de guide gevolgt te hebben is het helemaal weg. Ben er hardstikke blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Aldmar schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:32:
[...]

Je hebt dan iets meer speling wat betreft het omzetten door je PC. Als je tijdens het streamen de buffer (blauwe balkje) op het 'status' tabje in PMS leeg ziet lopen, dan kan het helpen om hem te verhogen naar 600.

[...]
Wat dacht je van zelf verschillende settings proberen ;) Wij kunnen hier wel van alles roepen, maar als je er zelf een beetje mee gaat spelen voldoet het natuurlijk volledig aan je eigen wensen.

Ik heb hem zelf trouwens op 600 staan... Waarom weet ik eigenlijk niet, op 400 werkt het ook maar heb zo het idee dat je met 600 wat veiliger zit... :)

[...]

Volgens mij heb je dan een PC wat op het randje zit vwb specificaties. Als je .srt mee streamt moeten deze in de film 'gebrand' worden en dat kost extra CPU kracht. Wat zijn je specs?
Intel Core2Duo P8600
4GB werkgeheugen
ATI Mobility Radeon 4570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 16:17
Met het oog op de nieuwe feature die ik al heb kunnen betatesten (Multi user edit feature), zou ik willen vragen of er animo is om dit toe te passen op dit topic (Wel met een nieuwe thread..). Ik denk dat de topicstart toch wel aan een overhaul toe is, en of ik dat dan alleen doe of met meerdere mensen maakt mij op zich niet zoveel uit, maar ik denk wel dat het zaak is om hem te versimpelen. Er staan nu zoveel B en C programma's in de topicstart (waar ik eigenlijk toch al nooit tevreden mee was), dat ik denk dat het helderder zou worden wanneer het gros er gewoon uit wordt gesloopt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja lijkt me inderdaad een goed plan. denk niet dat er veel mensen streamen met Nero of met Mediaplayer, dus dat kan er wel uit. Lijkt me beter als de beschrijving van Ceje voor het installeren van PMS in de openingspost komt. (of in ieder geval een deel ervan en de rest gelinkt.)

[ Voor 56% gewijzigd door Meelobee op 17-11-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Bezig geweest met wat systeem onderhoud en nu krijg ik bij PS3MS 1.10.5 en 1.20 (laatste dvl release) allerlei problemen met files die niet meer willen afspelen.

Ga dit weekend maar eerst upgraden van Ubuntu 9.04 naar 9.10 en dan de packages handmatig compileren. Kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-04 19:22

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik zit momenteel met een probleempje met PS3 Media Server. Via m'n draadloze netwerk krijg ik alles prima aan de praat (PS3 herkent m'n media server gewoon), maar dat is helaas niet snel genoeg om HD-content fatsoenlijk te streamen. Daarom heb ik een crosskabel van m'n PC naar de PS3 gelegd. Tot voor kort werkte dat ook prima, maar sinds ik Win7 64-bit heb draaien, herkent mijn PS3 de media server niet meer (en nog wel steeds over m'n draadloze netwerk).

Ik heb m'n LAN-verbinding handmatig een IP-adres gegeven (192.168.137.1) en de PS3 ook (192.168.137.2). Verbinden gaat prima, en ik heb ook internet-access via m'n PC. PS3 Media Server ziet mijn PS3 echter niet, en andersom ook niet. In de traces staat wel dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[main] TRACE 21:06:43.331 Scanning network interface eth4 / Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
[main] TRACE 21:06:43.331 Using address /192.168.137.1 found on network interface: name:eth4 (Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)) index: 12 addresses: /192.168.137.1;
[main] TRACE 21:06:43.331 Created socket: /192.168.137.1:5001
[Thread-5] TRACE 21:06:43.347 Starting DLNA Server on host 192.168.137.1 and port 5001...
[main] TRACE 21:06:43.347 Sending ALIVE...
[main] TRACE 21:06:43.409 Using following UUID: 39611741-7f5f-3fae-8070-4d0207d8f7b7
[main] TRACE 21:06:47.329 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-8] TRACE 21:06:57.342 Sending ALIVE...
[Thread-8] TRACE 21:07:20.765 Sending ALIVE...
[Thread-8] TRACE 21:10:24.592 Sending ALIVE...

Doe ik iets verkeerd? Kan iemand mij wellicht een stapje op weg helpen?

• Spam
  • Laatst online: 24-04 14:35
Anoniem: 226626 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:56:
Ligt eraan wat je ermee wil doen natuurlijk. Zolang je er geen tv mee wil gaan kijken en opnemen, maar wel wil gamen, lijkt dit me prijs/kwaliteit de beste oplossing, een MediacenterPC met een tv kaart betaal je sowieso minstens € 550.

Een goed alternatief als je niet wil gamen zijn de Asrock ION bakjes!

Had zelf een Mediacenter/game PC gebouwd en zolang alles goed ging was het een prima ding, maar dat geklooi met vastlopers, vista problemen, driver problemen en andere heeft me ertoe aangezet heel het zootje te verkopen en een laptop + PS3 te kopen, ben zeer tevreden met die beslissing :P
Je vergeet voor het gemak dat je een redelijke beefy PC moet hebben om realtime de boel te transcoden. Dus voor 275 krijg je een leuke game machine met zeer beperkte mediacenter mogelijkheden TENZIJ je er nog een flinke PC naast hebt staan.

Met een HTPC (inderdaad 450-550 euro) ben je wel helemaal klaar. En met windows 7 zit je qua HD decodering al een stuk beter.

Als sony nu eens zou gaag voor de officiele DivX HD Plus codering dan hebben we al dit geneuzel niet meer en speelt de PS3 gewoon direct MKV's af.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Spam schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:26:
[...]

Je vergeet voor het gemak dat je een redelijke beefy PC moet hebben om realtime de boel te transcoden. Dus voor 275 krijg je een leuke game machine met zeer beperkte mediacenter mogelijkheden TENZIJ je er nog een flinke PC naast hebt staan.

Met een HTPC (inderdaad 450-550 euro) ben je wel helemaal klaar. En met windows 7 zit je qua HD decodering al een stuk beter.

Als sony nu eens zou gaag voor de officiele DivX HD Plus codering dan hebben we al dit geneuzel niet meer en speelt de PS3 gewoon direct MKV's af.
Klopt idd, maar als je gewoon wat wil gamen of een Blu-Ray'tje of een DVD'tje wil afspelen en zelfs wat foto's of mp3'tjes wil bekijken/afspelen neem ik voor die 275€ de kleine ongemakken er wel bij :9 .

Als je idd verschillende formaten wil gaan streamen kan ja beter een 'beefy' HTPC bouwen.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 08:05

Blindfold

Donde estan los conejos?

Spam schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:26:
[...]

Normale MKV's zijn het probleem niet echt. Meer de MKV's met subs.

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik had laatst een avi bestand en kon die zonder geluidsproblemen afspelen met PS3 media server maar wanneer ik het bestand op de hd van me ps3 had gezet (via dvd-r, wireless of usb-stick) was het geluid helemaal 'verkeerd'' het stotterde als ware, iemand een idee hoe ik dit kan komen? En hoe ik het voorkomen kan?

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 12:43
Meer mensen die problemen ondervinden met zoeken Nas(synology 207+) nu PS3 firmware upgrade 3.1?

Hij vind hem met geen mogelijkheid.. Vorige versie geen enkel probleem..

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Manie Riets schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:10:
Ik had laatst een avi bestand en kon die zonder geluidsproblemen afspelen met PS3 media server maar wanneer ik het bestand op de hd van me ps3 had gezet (via dvd-r, wireless of usb-stick) was het geluid helemaal 'verkeerd'' het stotterde als ware, iemand een idee hoe ik dit kan komen? En hoe ik het voorkomen kan?
Waarschijnlijk wordt er een audio of video codec gebruikt in die video waar de PS3 zelf niet mee overweg kan, vandaar het verkeerde geluid. Als je PMS gebruikt wordt de audio en/of video omgezet naar een formaat waar de PS3 wel mee om kan gaan en dus heb je dan wel goed geluid.

Met bijvoorbeeld Gspot kan je kijken welke codecs er worden gebruikt. Als je dat eenmaal weet kan je het bestand misschien omzetten naar een formaat waar de PS3 wel mee om kan gaan. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Meelobee op 20-11-2009 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

tijn.online schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:15:
Ik zit momenteel met een probleempje met PS3 Media Server. Via m'n draadloze netwerk krijg ik alles prima aan de praat (PS3 herkent m'n media server gewoon), maar dat is helaas niet snel genoeg om HD-content fatsoenlijk te streamen. Daarom heb ik een crosskabel van m'n PC naar de PS3 gelegd. Tot voor kort werkte dat ook prima, maar sinds ik Win7 64-bit heb draaien, herkent mijn PS3 de media server niet meer (en nog wel steeds over m'n draadloze netwerk).

Ik heb m'n LAN-verbinding handmatig een IP-adres gegeven (192.168.137.1) en de PS3 ook (192.168.137.2). Verbinden gaat prima, en ik heb ook internet-access via m'n PC. PS3 Media Server ziet mijn PS3 echter niet, en andersom ook niet. In de traces staat wel dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[main] TRACE 21:06:43.331 Scanning network interface eth4 / Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
[main] TRACE 21:06:43.331 Using address /192.168.137.1 found on network interface: name:eth4 (Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)) index: 12 addresses: /192.168.137.1;
[main] TRACE 21:06:43.331 Created socket: /192.168.137.1:5001
[Thread-5] TRACE 21:06:43.347 Starting DLNA Server on host 192.168.137.1 and port 5001...
[main] TRACE 21:06:43.347 Sending ALIVE...
[main] TRACE 21:06:43.409 Using following UUID: 39611741-7f5f-3fae-8070-4d0207d8f7b7
[main] TRACE 21:06:47.329 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-8] TRACE 21:06:57.342 Sending ALIVE...
[Thread-8] TRACE 21:07:20.765 Sending ALIVE...
[Thread-8] TRACE 21:10:24.592 Sending ALIVE...

Doe ik iets verkeerd? Kan iemand mij wellicht een stapje op weg helpen?
Probeer het eens met een normale CAT 5 kabel, Gigabit heeft autonegotiate, dus dat zou moeten werken.
Edit: hmm als het daarvoor wel werkte: Heb je wel PMS wel vrij gegeven in je firewall?

[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 20-11-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Meelobee schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 01:26:
[...]

Waarschijnlijk wordt er een audio of video codec gebruikt in die video waar de PS3 zelf niet mee overweg kan, vandaar het verkeerde geluid. Als je PMS gebruikt wordt de audio en/of video omgezet naar een formaat waar de PS3 wel mee om kan gaan en dus heb je dan wel goed geluid.

Met bijvoorbeeld Gspot kan je kijken welke codecs er worden gebruikt. Als je dat eenmaal weet kan je het bestand misschien omzetten naar een formaat waar de PS3 wel mee om kan gaan. :)
Ga ik doen, thx man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Leuke tip voor de Sony Bravia en Samsung bezitters, met de laatste BETA versie van PMS is het mogelijk om direct naar je tv te steamen :D
(De beta voegt ook nog extra opties toe zoals een mogelijkheid tot inscannen van iTunes libraries en betere HTTP support.)

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217

[ Voor 1% gewijzigd door Meelobee op 20-11-2009 14:06 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 16:26
Meelobee schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:44:
Leuke tip voor de Sony Bravia en Samsung bezitters, met de laatste BETA versie van PMS is het mogelijk om direct naar je tv te steamen :D
(De beta voegt ook nog extra opties zoals een mogelijkheid tot inscannen van iTunes libraries en betere HTTP support.)

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217
en Samsung.... Die begrijp ik niet :?

Kan dat ook bij Samsung dan?? Die ik overigens ook heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De Dominee schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:47:
[...]

en Samsung.... Die begrijp ik niet :?

Kan dat ook bij Samsung dan?? Die ik overigens ook heb!!
Als je Samsung DLNA ondersteunt kan dat. Maar het werkt niet heel erg prettig imho, werk liever met de PS3, 360 of HTPC ipv de DLNA van mn 40A756. Traag, weinig in te stellen en loopt soms vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28
Gatver de gatver. Heb ik gisteren mijn PS3 van nieuwe firmware voorzien en nu kan ik ineens geen mkv bestanden meer streamen via PMS naar de PS3. Heeft Sony deze support uit de firmware gehaald ofzo. Bagger.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:52:
Gatver de gatver. Heb ik gisteren mijn PS3 van nieuwe firmware voorzien en nu kan ik ineens geen mkv bestanden meer streamen via PMS naar de PS3. Heeft Sony deze support uit de firmware gehaald ofzo. Bagger.
Hmm, dat ga ik zo eens controleren..zou wel vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

rimave schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:52:
Ligt niet aan de firmware lijkt me, ik heb na installeren van v3.10 geen problemen met het afspelen van .mkv bestanden. Start PMS wel goed op? Geen fouten in de traces?

[ Voor 9% gewijzigd door Meelobee op 20-11-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28
Problem solved. Was idd toch PMS.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Sommige .mkv bestanden doen het perfect in een keer streamen via WiFi (How i met your Mother 600 mb bijvoorbeeld), echter sommige .mkv bestanden blijven echt stotteren en haperen.... (two and a half men 600 mb, 90210 1.2 gb)

Als ik het bestand direct op pauze zet voor een aantal minuten 5/10, dan maakt dat helemaal niks uit.... lijkt wel alsof ie alleen streamt als ie ''play'' is.

Hoe kan dit?

Mijn laptop is gloedjenieuw (Dell Studio 1555)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ligt aan de codecs die gebruikt worden. De ene codec is 'zwaarder' als de ander.
Zet de video kwaliteit instellingen eens wat lager in de Transcode instellingen (om uit te sluiten dat het aan je wifi ligt)

[ Voor 44% gewijzigd door Meelobee op 21-11-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Leuk topic :)
Ben zelf geen PS3 bezitter, maar het is wel leuk lezen.

Misschien even als ding voor de TS: Het is ook perfect mogelijk om Ubuntu op de PS3 te installeren.
Voor noobs zeker handiger dan YDL, er bestaat gigantisch veel software voor, en buiten als MediaCenter kan je je PS3 eigenlijk gebruiken als complete PC, dus ook browsen, foto's bewerken, etc. werkt allemaal.
Heb het onlangs bij een vriend geïnstalleerd en het werkt goed, je kan het in dual-boot installeren met je PS3 besturingssysteem (dan kan je zelf altijd kiezen). Voor mediaplayers heb je ook een ruime keuze, je kan Totem met GStreamer codecs gebruiken, mPlayer, of natuurlijk gewoon (mijn all-time-favourite) VLC :)
Je kan ook MythTV installeren onder Ubuntu, en voor uitzendinggemist kan je de MediaPlayerConnectivity plugin installeren voor Firefox :)

Ik vind het zeker waard dit te vermelden in de TS.

Hier kan je een speciale versie van Ubuntu Karmic (9.10, laatste versie) vinden: http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/karmic/release/

Selecteer de Desktop PS3 versie. Als je het live draait is het traag (de PS3 heeft maar 256MB RAM) maar als het geïnstalleerd is draait het veel sneller (dankzij SWAP). Als je problemen hebt met installeren moet je de 2de optie gebruiken in het LiveCD menu (installeren) of de Alternatieve installatie CD gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-11-2009 18:33 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Ik heb het eindelijk helemaal aan de praat qua dat ik nu ook de PS3 zie in PMS zelf. PS3 is gevonden staat er , en nu kan ik dan tenminste ook die buffer status zien. En daarover heb ik een vraag.

Ik heb hier een WMV file, het is 1080p. wanneer ik deze afspeel op mijn PS3 zonder Mencoder te kiezen, krijg in ten eerste al geen geluid. Dus ik ga naar MEncoder en kies de eerste file, dan heb ik wel geluid.
De eerste paar minuten gingen goed,niks aan de hand. En toen begon het gestotter ineens, dus ik check
die buffer status...en ja hoor, die is dus volledig leeg. Dus ik zet de film op pauze en laat die buffer balk
helemaal naar rechts gaan, totdat ie niet meer verder gaat.

Toen speelde ik de video weer af en ik zag gewoon die buffer status weer verlagen, en na een paar minuten was de balk gewoon weer leeg en begon het gestotter weer. Laptop specs (en de pics laten zien welke settings ik aan heb, misschien een paar tips voor mij?)

Core 2 duo , 2ghz
2gig ram
Geforce 7600 512MB

http://i50.tinypic.com/2lxibt5.jpg

Na een paar minuten is die blauwe balk helemaal weg en begint het weer te stotteren.

http://i50.tinypic.com/2w703du.jpg

http://i50.tinypic.com/5wjx3b.jpg

P.S. , wanneer ik deze screenshots verkleinde naar 800x600 waren ze amper nog te lezen. Daarom heb ik ze gewoon zo gelaten.

En net tijdens het kijekn gaat ineens de film uitzichzelf terugspoelen...waardoor de buffer dus gelijk volledig verneukt was...helemaal weer opnieuw. Op deze manier vind ik er niks aan hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 21-11-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hoe is je netwerkverbinding ? Gewone, stabiele, LAN-kabeltjes, of wifi naar een crappy modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Petervanakelyen schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:06:
Hoe is je netwerkverbinding ? Gewone, stabiele, LAN-kabeltjes, of wifi naar een crappy modem ?
Dat ik dat vergeten ben te vermelden, stomme ik...lol.

Ik heb een ADSL van Alice, hoogste download speed is 1,2MB/sec . Ik heb de boel wired, want wireless word het echt helemaal niks. Eigenlijk zou deze laptop met die specs toch zo'n file moeten kunnen draaien? Echter lijkt het er niet op..die buffer loopt steeds weer af, zodra ik hem afspeel.

De PS3 is trouwens wired nu, mijn laptop is gewoon wireless naar een WRT54g router. (Linksys)

Hebben dingen als MSN en dergelijk er ook mee te maken? Het is zeker het beste om die uit te gooien als PMS gebruik? Oh en nu stottert ie zelfs wanneer het buffer ding gewoon bijna nog vol is........ik begrijp nu even echt niet meer waar het nou aan ligt. Ik checkte net een andere 1080p film, een MKV file en als ik die afspeel, dan is de buffer status ineens bijna volledig vol. Weliswaar blijft ie teruglopen weer,maar wel langzamer. Nu net heb ik weer de WMV file geladen, en in de PMS options de kwaliteit op medium gezet. Toch loopt de buffer status gewoon weer terug...shit hoor.

[ Voor 38% gewijzigd door devilsnight op 21-11-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
devilsnight schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:11:
[...]

Dat ik dat vergeten ben te vermelden, stomme ik...lol.

Ik heb een ADSL van Alice, hoogste download speed is 1,2MB/sec . Ik heb de boel wired, want wireless word het echt helemaal niks. Eigenlijk zou deze laptop met die specs toch zo'n file moeten kunnen draaien? Echter lijkt het er niet op..die buffer loopt steeds weer af, zodra ik hem afspeel.

De PS3 is trouwens wired nu, mijn laptop is gewoon wireless naar een WRT54g router. (Linksys)

Hebben dingen als MSN en dergelijk er ook mee te maken? Het is zeker het beste om die uit te gooien als PMS gebruik? Oh en nu stottert ie zelfs wanneer het buffer ding gewoon bijna nog vol is........ik begrijp nu even echt niet meer waar het nou aan ligt. Ik checkte net een andere 1080p film, een MKV file en als ik die afspeel, dan is de buffer status ineens bijna volledig vol. Weliswaar blijft ie teruglopen weer,maar wel langzamer. Nu net heb ik weer de WMV file geladen, en in de PMS options de kwaliteit op medium gezet. Toch loopt de buffer status gewoon weer terug...shit hoor.
Wat is je CPU, mem, en HDD-usage op de laptop ?
Wat gebeurt er als je ook de laptop rechtstreeks met een kabel aan de router/modem hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hoe kom ik precies achter de usage van die? En het shitte van PMS is, je kunt totaal niet verder spoelen, of versneld verder spoelen. Dus ik kan nooit even bepaalde scenes testen. Dat is het irritante. Hoewel, ik kan natuurlijk wel zien of die buffer nog steeds zo snel afloopt....hoe hoort het normaal te gaan dan? Blijft die buffer balk dan gewoon ergens stilstaan of gewoon soms omhoog/omlaag/omhoog...etc?

http://i49.tinypic.com/5lrqip.jpg

Hier een screenshot van de memory en cpu usage...aardig hoog, want toen de film nog niet draaide was de CPU usage ongeveer 1 a 2 % ofzo....pfffff. Raar dat in die FAQ van PMS staat dat een pc als dit het wle moet kunnen doen, nou dat zie ik . Oh en de laptop wired doen haalde niks uit.

EDIT

Nou word ie helemaal mooi. Ik heb net de file ingeladen op PS3, zonder de 'TRANSCODE' folder in te gaan. Maar dan krijg ik totaal geen geluid, god mag weten waarom. Maar geluid vind ie niet. Verder werkt echter al het andere perfect. Soepel beeld, verder spoelen gaat super, alleen heb ik geen geluid. Als ik dit kan fixen, is het helemaal klaar. Er gebeurd zelfs niks bij de transcode buffer status...wel apart, want bij een andere film deed ie dit wel, en toen zat ik niet in de TRANSCODE folder.

[ Voor 133% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

devilsnight schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:02:
Hoe kom ik precies achter de usage van die? En het shitte van PMS is, je kunt totaal niet verder spoelen, of versneld verder spoelen. Dus ik kan nooit even bepaalde scenes testen. Dat is het irritante. Hoewel, ik kan natuurlijk wel zien of die buffer nog steeds zo snel afloopt....hoe hoort het normaal te gaan dan? Blijft die buffer balk dan gewoon ergens stilstaan of gewoon soms omhoog/omlaag/omhoog...etc?

http://i49.tinypic.com/5lrqip.jpg

Hier een screenshot van de memory en cpu usage...aardig hoog, want toen de film nog niet draaide was de CPU usage ongeveer 1 a 2 % ofzo....pfffff. Raar dat in die FAQ van PMS staat dat een pc als dit het wle moet kunnen doen, nou dat zie ik . Oh en de laptop wired doen haalde niks uit.

EDIT

Nou word ie helemaal mooi. Ik heb net de file ingeladen op PS3, zonder de 'TRANSCODE' folder in te gaan. Maar dan krijg ik totaal geen geluid, god mag weten waarom. Maar geluid vind ie niet. Verder werkt echter al het andere perfect. Soepel beeld, verder spoelen gaat super, alleen heb ik geen geluid. Als ik dit kan fixen, is het helemaal klaar. Er gebeurd zelfs niks bij de transcode buffer status...wel apart, want bij een andere film deed ie dit wel, en toen zat ik niet in de TRANSCODE folder.
Spoelen werkt inderdaad niet goed, maar de GOTO functie (in het menu dat je met driehoekje opent) werkt wel goed. Daar kan je de exacte tijd waar je heen wilt skippen opgeven.

Als je de Transcode map niet gebruikt word dan wordt het bestand zegmaar 1 op 1 aan je PS3 gestreamt. Hiervoor hoeft de CPU niet zo heel veel te doen, maar de kans dat het dan een codec is die niet door de PS3 wordt ondersteund is dan erg groot. Het gevolg hiervan kan zijn dat je dan geen audio of video hebt.
Op het moment dat je de Transcode map gaat gebruiken, wordt de boel door PMS ge-transcode (Omgezet naar een voor de PS3 herkenbare audio/video codec.) en dat kost een hele hoop CPU kracht.

Het lijkt er dus op dat je laptop niet krachtig genoeg is om de boel te transcoden.
Daarnaast zou ik toch voor zowel de PS3 als je laptop een bekabelde verbinding gebruiken, zeker als je HD wilt afspelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Meelobee op 22-11-2009 01:23 . Reden: Duidelijkere uitleg :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Meelobee schreef op zondag 22 november 2009 @ 01:11:
[...]

Spoelen werkt inderdaad niet goed, maar de GOTO functie (in het menu dat je met driehoekje opent) werkt wel goed. Daar kan je de exacte tijd waar je heen wilt skippen opgeven.

Als je de Transcode map niet gebruikt word dan wordt het bestand zegmaar 1 op 1 aan je PS3 gestreamt. Hiervoor hoeft de CPU niet zo heel veel te doen, maar de kans dat het dan een codec is die niet door de PS3 wordt ondersteund is dan erg groot. Het gevolg hiervan kan zijn dat je dan geen audio of video hebt.
Op het moment dat je de Transcode map gaat gebruiken, wordt de boel door PMS ge-transcode (Omgezet naar een voor de PS3 herkenbare audio/video codec.) en dat kost een hele hoop CPU kracht.

Het lijkt er dus op dat je laptop niet krachtig genoeg is om de boel te transcoden.
Dat is knap waardeloos, in die FAQ staat dat dual core toch echt genoeg zou moeten zijn voor een 1080p film. Ik zou ook niet weten wat ik aan die settings kan veranderen nog. Ook zoiets, het lijkt wel alsof die settings niet eens worden toegepast. Ik heb bij videokwaliteit het op low gezet, en die video blijft gewoon scherp.Of moet ik de PS3 er helemaal opnieuw voor opstarten voordat die veranderingen worden toegepast?

Het kan er niks mee te maken hebben dat mijn plasma geen 1080p ondersteund toch? Want als dat zo was geweest, dan had ik eigenlijk niet eens beeld moeten krijgen. Oh en dat skippen naar een scene werkt perfect met de file zelf , maar zodra ik de ge-transcode versie kies en het probeer,gaat het helemaal mis, hij blijft vastzitten en er verschijnt niks.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dual core zegt opzich niet zoveel, ligt er natuurlijk aan hoe snel ie is. Als de goto functie niet werkt bij transcoding dan duidt dat erop dat je pc het niet trekt of echt tegen de ondergrens aanzit. Dat in combinatie met wifi is voor 1080p killing.

Maar als je scherm geen 1080p ondersteund, waarom probeer je dat dan te streamen? Het kan wel, maar het vraagt onnodig bandbreedte en CPU kracht. Probeer het eens met een 720p zou ik zeggen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Meelobee op 22-11-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Meelobee schreef op zondag 22 november 2009 @ 04:05:
Dual core zegt opzich niet zoveel, ligt er natuurlijk aan hoe snel ie is. Als de goto functie niet werkt bij transcoding dan duit dat erop dat je pc het niet trekt of echt tegen de ondergrens aanzit. Dat in combinatie met wifi is voor 1080p killing.

Maar als je scherm geen 1080p ondersteund, waarom probeer je dat dan te streamen? Het kan wel, maar het vraagt onnodig bandbreedte en CPU kracht. Probeer het eens met een 720p zou ik zeggen :)
In een andere thread kreeg ik de tip om TSmuxer te gebruiken, dit wist ik al een beetje, maar ik kon dat bij deze WMV file niet kiezen. Toen koos ik een andere 1080p film met TSmuxer en ik zie ineens die buffer balk helemaal vol staan bijna..alleen toen ik dus weer naar Scene search ging, ging het wederom fout. Het beeld bleef haken en ineens stond er data corrupted, dat had ik gisteren ook zomaar ineens. Wat ik ook zie als ik Scene search doe, dat al die blokjes (waar je normaal thumbs van de video in zou moeten zien) zit er een vraagteken in en alsik het kies gebeurd er niks.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

devilsnight schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:33:
[...]

In een andere thread kreeg ik de tip om TSmuxer te gebruiken, dit wist ik al een beetje, maar ik kon dat bij deze WMV file niet kiezen. Toen koos ik een andere 1080p film met TSmuxer en ik zie ineens die buffer balk helemaal vol staan bijna..alleen toen ik dus weer naar Scene search ging, ging het wederom fout. Het beeld bleef haken en ineens stond er data corrupted, dat had ik gisteren ook zomaar ineens. Wat ik ook zie als ik Scene search doe, dat al die blokjes (waar je normaal thumbs van de video in zou moeten zien) zit er een vraagteken in en alsik het kies gebeurd er niks.
Wat je performance problemen betreft, heb je de guide van CeJe ook al nagelopen? Anoniem: 248515 in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Dat loste mijn buffer problemen op iig.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
makkie ;) schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:46:
[...]

Wat je performance problemen betreft, heb je de guide van CeJe ook al nagelopen? Anoniem: 248515 in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Dat loste mijn buffer problemen op iig.
Ik heb al die dingen wel gedaan voordat ik aan PMS begon,maar ik zal eens goed nachecken of ik echt alles gedaan heb dan. Trouwens, iemand had het hier steeds over d Goto functie op PS3, ik ging er de hele tijd van uit dat dit een andere benaming voor scene search was, dat is niet zo zie ik nu...goto werkt goed. Dat is mooi. Met scene search gaat het helemaal verkeerd echter.

Ik heb nu een 720p file,als ik die inlaad moet ie wel weer bufferen maar hij gaat niet zo snel omlaag als bij een 1080p film. Hoe hoort het nromaal te gaan dan? Blijft die buffer gewoon ergens zitten?

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

quote van PMS forums:
If you're just streaming and it's stuttering (video/audio stopping and starting), it's almost guaranteed to be your network bandwidth. But on occasion duplex and MTU in your router/NIC settings can mess that up. For transcoding or remuxing, take a look at the Transcode Buffer on the Status tab. If the buffer is stable or increasing and you see stuttering, it's your network. If it's decreasing or empty, it's your CPU. The quality shouldn't really change when it's stuttering.
Hoe snel is die duocore laptop die je hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door Meelobee op 22-11-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Meelobee schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:04:
quote van PMS forums:

[...]

Hoe snel is die duocore laptop die je hebt?
Ik zal alles precies overnemen zoals het in W7 staat

Intel Core 2 CPU, T7200 @ 2.00GHz 2.00 GHz
2,00 GB RAM
32 bit OS

Ik probeer nu een 720p versie van die film, en de buffer lijkt stabiel te blijven. Echter als ik dan kijk wat de CPU gebruikt, gaat het van 30-40 naar 50 en soms ineens 100, en dan weer volop omlaag.....

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Cpu gebruik kan flink wisselen, als er scene's in de film zitten die veel detail hebben schiet de bitrate omhoog en krijgt de cpu het zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Meelobee schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:30:
Cpu gebruik kan flink wisselen, als er scene's in de film zitten die veel detail hebben schiet de bitrate omhoog en krijgt de cpu het zwaarder.
Ja precies, ik heb in totaal 2x gehad dat ie weer ging stotteren. Echter was de buffer vrijwel volledig op zijn hoogst, dit is dan gewoon mijn internet connectie zeg maar? Die kan het gewoon even niet aan? Net viel me op toen de film begon te stotteren dat ik de laptop aardig kon horen, alsof ie het moeilijk ermee had, alsof ie iets zwaars aan het laden was...dan hoor je zeg maar zo'n soort 'blaas' geluid uit de laptop komen. Toen dit weg was, was de stottering ook weg.

Ik hb MSN al uitgepleurd en al het andere mogelijke ook, behalve AVG.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nou niet alles door de war halen hè ! :p

Je internet verbinding heeft hier niet zoveel mee te maken. Althans niet direct.
Je streamt over je LAN verbinding, niet over je internet verbinding. Dus Laptop --> Router --> PS3, en niet Laptop --> Router --> Internet, daar heb je niet zoveel aan namelijk.. 8)7

Maar uiteindelijk gebruiken alle programma's op je laptop die gebruik maken van internet wel dezelfde netwerkkaart als PMS en dus is het verstandig om al dat soort programma's uit te zetten. Sowieso is het aan te raden om zo min mogelijk andere programma's te draaien, zodat je laptop zich vol op PMS kan storten.

Het komt er op neer dat je tegen de ondergrens aanzit qua specs en dat je daardoor veel moet gaan kloten om het goed soepel werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Meelobee schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:31:
Nou niet alles door de war halen hè ! :p

Je internet verbinding heeft hier niet zoveel mee te maken. Althans niet direct.
Je streamt over je LAN verbinding, niet over je internet verbinding. Dus Laptop --> Router --> PS3, en niet Laptop --> Router --> Internet, daar heb je niet zoveel aan namelijk.. 8)7

Maar uiteindelijk gebruiken alle programma's op je laptop die gebruik maken van internet wel dezelfde netwerkkaart als PMS en dus is het verstandig om al dat soort programma's uit te zetten. Sowieso is het aan te raden om zo min mogelijk andere programma's te draaien, zodat je laptop zich vol op PMS kan storten.

Het komt er op neer dat je tegen de ondergrens aanzit qua specs en dat je daardoor veel moet gaan kloten om het goed soepel werkend te krijgen.
Mee eens :)
Je kan eventueel ook eens testen met een cross-cable, rechtstreeks tussen je PS3 en je PC.
Dan weet je tenminste zeker of het aan het netwerk ligt of niet.
devilsnight schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:46:
[...]

Ja precies, ik heb in totaal 2x gehad dat ie weer ging stotteren. Echter was de buffer vrijwel volledig op zijn hoogst, dit is dan gewoon mijn internet connectie zeg maar? Die kan het gewoon even niet aan? Net viel me op toen de film begon te stotteren dat ik de laptop aardig kon horen, alsof ie het moeilijk ermee had, alsof ie iets zwaars aan het laden was...dan hoor je zeg maar zo'n soort 'blaas' geluid uit de laptop komen. Toen dit weg was, was de stottering ook weg.

Ik hb MSN al uitgepleurd en al het andere mogelijke ook, behalve AVG.
Een blaas geluid is gewoon de fan (ventilator) die aanslaat omdat je processor warm wordt.
Hoe hoger je CPU-usage, hoe warmer, waardoor je fan moet aanslaan of harder beginnen blazen zodat je CPU niet gaat oververhitten ;)

Probeer juist AVG eens te stoppen. Stop niet alleen de AVG System Tray, maar stop zeker ook eens het Resident Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Laatst online: 27-04 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb ook een wireless netwerk, maar heb ook steeds last van stotteren. Ik vind het dan ook het fijnst om de PS3 even de file via PMS op de harddisk van de PS3 te laten zetten. Is PMS dan ook de handigste tool om dit te doen? De overdrachtssnelheden zijn niet echt om over naar huis te schrijven, 1,1 MB/sec, terwijl het draadloze netwerk echt maar de afstand van een huiskamer moet overbruggen.

Ik vroeg me ook nog 1 ander ding af: ik heb weleens een film lokaal gezet op de harddrive, maar waarbij vervolgens de spraak mis ging lopen met het beeld. Deed ik het echter streamend via PMS, dan liep het wel synchroon. Iemand enig idee?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Armada schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:18:
Ik heb ook een wireless netwerk, maar heb ook steeds last van stotteren. Ik vind het dan ook het fijnst om de PS3 even de file via PMS op de harddisk van de PS3 te laten zetten. Is PMS dan ook de handigste tool om dit te doen? De overdrachtssnelheden zijn niet echt om over naar huis te schrijven, 1,1 MB/sec, terwijl het draadloze netwerk echt maar de afstand van een huiskamer moet overbruggen.

Ik vroeg me ook nog 1 ander ding af: ik heb weleens een film lokaal gezet op de harddrive, maar waarbij vervolgens de spraak mis ging lopen met het beeld. Deed ik het echter streamend via PMS, dan liep het wel synchroon. Iemand enig idee?
Tja, WLAN is nu eenmaal niet bedoelt om de hoogste snelheden te behalen, maar om "overal" op internet te kunnen. De snelheden die je haalt hangen van alle mogelijke omstandigheden af: welk type modem/router, WLAN-client, fysieke versperringen, hoeveelheid andere netwerken in de buurt, enz...

Voor dat laatste lees je misschien beter even de uitleg hierboven: Meelobee in "Playstation 3 als media center - deel 4" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:01
Beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het niet meer... 8)7

Ik heb hier thuis een volledig standaard 80 GB PS3 staan. Werkt perfect, prima ding. Ook heb ik een server staan met daarop PS3 media server. Deze staan in verbinding met elkaar duur middel van een gigabit switch. Tussen de server en de switch ligt een Cat5e kabel en tussen de switch en de PS3 ligt een cat 6 kabel.

Je zou nu denken dat ik zonder problemen (HD) films via zou moeten kunnen streamen en afspelen. Maar helaas blijft het beeld stotteren. :? Mijn server zou ook snel genoeg moeten zijn denk ik (AMD Athlon 64 3500+ / 1 GB ram) dus ik ben een beetje uit de opties....

Wie weet wat hier de bottleneck is en weet ook een oplossing??

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En als je naar een pc streamed? Is die kabel zelf aangeknepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Net de film afgekeken, en pas tegen het eind ging de buffer ineens omlaag, en aardig snel ook. Terwijl hij al die tijd zeeeeeer stabiel is gebleven en volledig naar rechts stond zeg maar. AVG en Resident shield staan uit, MSN staat uit. Verder nog geen crosskabel getest.

Wat ik ook niet snap is dat als ik soms een video inlaad, de ene keer de buffer status volledig vol is, wat erg handig is, want dan hoef ik ook niet te wachten. En de andere keer moet ie nog alles bufferen. Waar ligt dat aan? Hier heb ik bijvoorbeeld een film van 1080p, die staat op mijn externe HDD die aan mijn laptop hangt.
Wanneer ik die video inlaad, is de buffer status volledig vol, perfect dus. Laad ik echter een 720p film van mijn laptop in...dna moet ie alles nog bufferen. Ik wil dit graag begrijpen ;)

En nog iets...deze 1080p film heeft NL subs, want als ik em op de laptop draai zie ik ze gewoon. Echter zie ik ze niet als ik de file gewoon afspeel , doet het programma dat? Erg raar, want de andere film met ondertiteling erin gebakken werkt wel gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 01:00

3style

...

...

[ Voor 97% gewijzigd door 3style op 22-11-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
devilsnight schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:53:
Net de film afgekeken, en pas tegen het eind ging de buffer ineens omlaag, en aardig snel ook. Terwijl hij al die tijd zeeeeeer stabiel is gebleven en volledig naar rechts stond zeg maar. AVG en Resident shield staan uit, MSN staat uit. Verder nog geen crosskabel getest.
Net zoals je de buffer ziet teruglopen bij het randen van een cd/DVD? Want als de film bijna is afgelopen, valt er natuurlijk ook niet veel data meer te bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Roamor schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:56:
[...]

Net zoals je de buffer ziet teruglopen bij het randen van een cd/DVD? Want als de film bijna is afgelopen, valt er natuurlijk ook niet veel data meer te bufferen.
Dat dacht ik ook, maar ik had nog zeker een 20 a 30 minuten te gaan. Zeker weten doe ik het echter niet, in elk geval op deze manier, heb ik niks te klagen, dan is het goed te doen. En ik blijf het echt idioot vinden hoe ie eerst een video in kan laden en dat de buffer status gelijk vol is, en nu laad ik die video weer in en ineens moet ie echt alles nog bufferen.

Ik heb een soort van Dummies tutorial gevonden voor PMS. Ik ga dat eens doorspitten, het is het absoluut waard.

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=3507

Trouwens, werkt Youtube bij jullie via PMS en al die andere dingen? Bij youtube en gametrailers movies e.d. krijg ik gewoon een zwart scherm en verder niks.

[ Voor 35% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 20:51
Kan heel eenvoudig verklaart worden hoor. Je 1080P film bestaat uit een video codec wat al ondersteund wordt door de PS3 dus dan hoeft PMS dit misschien alleen in een andere container te gooien. Hier transcode je eigenlijk niet echt dus.
De 720p film zal een video codec hebben wat niet ondersteund wordt door de PS3 dus deze zal door PMS dan eerst getranscode moeten worden naar een bekende video codec en dan pas worden gestreamt. Dit is op een algemene laptop ernstig traag waardoor het bufferen dus ook langer zal duren.

Geef eens wat meer info op van de 1080p en de 720p films. Container video/audio codec etc

mbt het voortijdig leeglopen van de buffer heb ik ook geen verklaring voor behalve dat er ergens een hikup zit in het opbouwen van de buffer. Recourses worden ergens anders gebruikt oid. Ik heb zelf wel wat meer last van films groter dan 2uur. Ik krijg aan het eind (laatste 20min) problemen met audio sync e.d. maar heb het idee dat dit bij PMS ligt aangezien een XP en een WIN7 pc er last van hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Falcon Heavy op 22-11-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb dezelfde film nog een keer gekeken vandaag, ik koos echt voor de file in de TRANSCODED folder.
En ik koos MEncoder{Audio: DTS/English} {Sub: Embedded/English} *

Deze video heeft geen enkele keer gestottert, echter viel me wel gelijk op dat dit bij lange na niet zo scherp was als wanneer ik de TsMuxer kies. Die koos ik dus net en dat is gelijk haarscherp, echter geen ondertiteling, en dat begrijp ik echt niet. Want alles voor subtitles staat aan in de options van PMS.

Als ik de file draai met MEncoder (de bovenste in de lijst zeg maar). die gaat dus wel stotteren na een tijdje.
Kortom, TSmuxer is perfcect,maar heeft geen subtitles :(. En met een film als District 9 is dat onmogelijk.

Lees nu net dat het door de PS3 zelf komt....

http://www.avforums.com/f...w-media-server-ps3-7.html

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 22-11-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik had veel problemen met hickups met de laatste versie van PMS, terwijl hij daarvoor proma werkte.
Toen heb ik de laatste VLC geinstalleerd en de laatste PMS beta en nu werkt alles weer perfect.
Ben alleen van plan binnenkort op W7 over te stappen. Heeft iemand hier al ervaring met W7 en PMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
SayWhatAgain! schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:48:
Ik had veel problemen met hickups met de laatste versie van PMS, terwijl hij daarvoor proma werkte.
Toen heb ik de laatste VLC geinstalleerd en de laatste PMS beta en nu werkt alles weer perfect.
Ben alleen van plan binnenkort op W7 over te stappen. Heeft iemand hier al ervaring met W7 en PMS?
Als het onder Vista werkt, werkt het onder Windows 7 ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Laatst online: 27-04 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

Petervanakelyen schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:37:
[...]

Tja, WLAN is nu eenmaal niet bedoelt om de hoogste snelheden te behalen, maar om "overal" op internet te kunnen. De snelheden die je haalt hangen van alle mogelijke omstandigheden af: welk type modem/router, WLAN-client, fysieke versperringen, hoeveelheid andere netwerken in de buurt, enz...
Op wireless zijn natuurlijk ook gewoon goede snelheden te halen. Op dit moment heb ik een wireless N-router in de ene hoek van de kamer en een wireless bridge aan de andere kant van de kamer, die verder bedraad naar zolder doorloopt. De PS3 staat tussen de twee stations in. Het wireless verkeer gaat hier dus rond in een 4 bij 5 kamer en dan zal het geheel niet al te veel gehinderd worden. Mijn PC boven op zolder (die dus bedraad aan de wireless bridge hangt), haalt dus via diezelfde wireless router 2,3 MByte/sec van het internet, dus waarom zou dat bij de PS3 dan ineens op 1 MB/sec blijven hangen vanwege het wireless netwerk. Vind ik dus net even te makkelijk om dan alleen naar de wireless te wijzen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Armada schreef op zondag 22 november 2009 @ 21:33:
[...]

Op wireless zijn natuurlijk ook gewoon goede snelheden te halen. Op dit moment heb ik een wireless N-router in de ene hoek van de kamer en een wireless bridge aan de andere kant van de kamer, die verder bedraad naar zolder doorloopt. De PS3 staat tussen de twee stations in. Het wireless verkeer gaat hier dus rond in een 4 bij 5 kamer en dan zal het geheel niet al te veel gehinderd worden. Mijn PC boven op zolder (die dus bedraad aan de wireless bridge hangt), haalt dus via diezelfde wireless router 2,3 MByte/sec van het internet, dus waarom zou dat bij de PS3 dan ineens op 1 MB/sec blijven hangen vanwege het wireless netwerk. Vind ik dus net even te makkelijk om dan alleen naar de wireless te wijzen.
Natuurlijk zijn op WLAN ook goede snelheden te halen, echter nooit zo snel als met kabels, en daar is het dan ook niet voor bedoeld. Verder wil het niet zeggen dat als een andere PC het wel kan, je PS3 het dan ook moet kunnen. Je zou zoiets alleen kunnen zeggen als je exact dezelfde WLAN-kaart en chipset op exact dezelfde plaats zou testen. De PS3 heeft een ander type WLAN-chipset, staat ergens anders, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb wat dingen uitgezocht.

De file waar ik het mee probeerde is een 720p MKV file, verder heb ik geen idee van de codecs. Hoe kan ik dat het beste zien? Hoe dan ook....

Wanneer ik het bestand kies die niet in de TRANSCODED folder staat, krijg ik een zeer scherpe video te zien, maar begint al na een paar seconden te haperen als de tering. De buffer status loopt echt gewoon door, het is overduidelijk de CPU die het hier niet aankan, want die gaat van 30 naar 100. Geen optie deze dus, want ik heb alle mogelijke functies al getest in de options.

Dan ga ik de TRANSCODED folder in...daar heb ik deze versies staan

MEncoder
Avisynth/MEncoder
TsMuxer
Avisynth/FFmpeg
MEncoder {audio DTS/English}
MEncoder {audio DTS/English} {sub: embedded English}
TsMuxer {audio DTS/english}

Bij allemaal heb ik de video van begin gestart

MEncoder: Perfect beeld, haperingen beginnen al na 2 seconden. De buffer status loopt echter omhoog. Hier heb ik gewoon subtitles.

Avisynth/MEncoder: Exact hetzelfde verhaal.

TsMuxer: Zodra de video geladen word, staat de buffer status al bijna vol.....perfect beeld,ondertitels..GEEN subs.

Avisynth/FFmpeg: Perfect beeld, ondertitels, buffer status gaat gewoon door..maar na 2 seconden niks anders dan haperingen.

MEncoder {audio DTS/English} : Buffer status is al zowat vol voordat de film begint, perfect beeld, geen haperingen , geen subs.

MEncoder {audio DTS/English} {sub: embedded English}: Buffer status moet helemaal geladen worden, wel ondertiteld. Beeld is helaas minder...duidelijk minder scherp. De lucht in de film is bijvoorbeeld korrelig en low-quality gewoon.

TsMuxer {audio DTS/english} : Net als de andere TsMuxer, perfect beeld..geen haperingen, buffer status volledig vol en blijft stabiel, alleen geen subs .

Heel jammer, maar het lijkt er dus op dat ik HD films niet in optimale kwaliteit kan zien met subs erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Armada schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:18:
Via een UBS disk de films naar je ps3 kopieren gaat veel sneller.

Devilsnight, zet je Direct Messages eens aan als je wilt...--> http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

[ Voor 9% gewijzigd door Meelobee op 23-11-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Meelobee schreef op maandag 23 november 2009 @ 01:52:
[...]

Via een UBS disk de films naar je ps3 kopieren gaat veel sneller.

Devilsnight, zet je Direct Messages eens aan als je wilt...--> http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Laatst online: 26-04 15:29
olliepower schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:37:
Beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik weet het niet meer... 8)7

Ik heb hier thuis een volledig standaard 80 GB PS3 staan. Werkt perfect, prima ding. Ook heb ik een server staan met daarop PS3 media server. Deze staan in verbinding met elkaar duur middel van een gigabit switch. Tussen de server en de switch ligt een Cat5e kabel en tussen de switch en de PS3 ligt een cat 6 kabel.

Je zou nu denken dat ik zonder problemen (HD) films via zou moeten kunnen streamen en afspelen. Maar helaas blijft het beeld stotteren. :? Mijn server zou ook snel genoeg moeten zijn denk ik (AMD Athlon 64 3500+ / 1 GB ram) dus ik ben een beetje uit de opties....

Wie weet wat hier de bottleneck is en weet ook een oplossing??
Een Athlon 64 3500+ is voor het transcoden van full hd films niet snel genoeg volgens mij. Als de gebruikte audio en video codecs ondersteund worden door de ps3 dan moet het wel werken, maar zogauw pms moet transcoden gaat het waarschijnlijk mis. Probeer eens wat hd demo files te downloaden en kijk of dat wel werkt.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

devilsnight schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:09:

...

Heel jammer, maar het lijkt er dus op dat ik HD films niet in optimale kwaliteit kan zien met subs erbij.
Doe je draadloos of met een kabel?
Wat ook je eventueek kan probereb (laatste beta versie - werkt hier erg goed): http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217

Als je ondertussen een oplossing hebt, laat het me weten... hier heb zelf ook af en toe last van.

[ Voor 19% gewijzigd door Zhadum op 23-11-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hier een amd x2-5000 staan als media server, hiermee kan je 1080p mkv's met ondertitels serven aan een ps3 over een bedraad netwerk. Hierbij zit je dan aan de 80-90% cpu. Zonder ondertitels natuurlijk totaal geen problemen omdat dan tsmuxer wordt gebruikt. Hiermee zit je aan een paar procent cpu.

Bij een multicore cpu moet je in ps3 media server wel even de mencoder h264 multi core optie aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

devilsnight schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:09:

De file waar ik het mee probeerde is een 720p MKV file, verder heb ik geen idee van de codecs. Hoe kan ik dat het beste zien? Hoe dan ook....
TS Muxer los installeren en daar je film(s) mee openen, dan zie je de video en audio streams los staan met de gebruikte codecs. http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR/version-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Kijk ik dit snap ik dan niet he.

Ik kijk nu een serie, een zeer oude serie. Het is dus SD, verre van HD. En ik kreeg net gewoon zomaar haperingen, dus ik check de CPU usage...is het gewoon 80-100 %. Echt ...WTF? Het is een VIDEO TS file,moet ik er even bij vermelden. MSN stond aan, dus die zette ik uit. Het leek ineens goed te gaan want de CPU usage was 1-5%, toen echter de desbetreffende aflevering afgelopen was en de volgende begon, ging het ineens weer keihard omhoog. Dat begrijp ik dan gewoon echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
specs pc
specs film

etc

zo kunnen we niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Frank J. schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:52:
specs pc
specs film

etc

zo kunnen we niks
Ik heb een hekel aan mensen die te weinig info geven, maar de desbetreffende heeft wel de info reeds hierboven staan ;)

devilsnight in "Playstation 3 als media center - deel 4"
devilsnight schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:25:
Kijk ik dit snap ik dan niet he.

Ik kijk nu een serie, een zeer oude serie. Het is dus SD, verre van HD. En ik kreeg net gewoon zomaar haperingen, dus ik check de CPU usage...is het gewoon 80-100 %. Echt ...WTF? Het is een VIDEO TS file,moet ik er even bij vermelden. MSN stond aan, dus die zette ik uit. Het leek ineens goed te gaan want de CPU usage was 1-5%, toen echter de desbetreffende aflevering afgelopen was en de volgende begon, ging het ineens weer keihard omhoog. Dat begrijp ik dan gewoon echt niet.
Welk process verbruikt eigenlijk die CPU-usage ? Heb je dat al gecheckt ? Is het een PMS-process, of iets anders ?

[ Voor 50% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-11-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hoe check ik dat het beste?

Net echter tijdens een aflevering ging ie als een gek haperen, en dan soms ook ineens versnellen. De cpu usage was echter gewoon laag. Dus dit is gewoon iets in PMS, maar wat? Ik snap het echt niet want een andere serie die ik kijk geeft echt NOOIT problemen, en dat is een Xvid. Kan het eraan liggen dat PMS moeilijk doet met VIDEO TS files dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
lijkt toch echt op buffer problemen dat je laptop het niet kan bijhouden. Hierdoor krijg je stotteren en catchups. De hoge cpu usage zegt hier ook al veel over. Misschien loopt er een proces niet lekker, vaak kan je dan mencoder.exe of java zien en dan moet hier toch een hoog cpu usage bij staan.

heb je pms geinstalleerd volgens volgende omschrijving?

Anoniem: 248515 in "Playstation 3 als media center - deel 4"

check je processen onder windows bij:
task manager ==> processes dan filteren op CPU en kijken wat er zo hoog is

[ Voor 11% gewijzigd door Falcon Heavy op 23-11-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ook bestanden in een Video_TS structuur kunnen verschillende bitrates hebben. Maar als je bij het afspelen niet de Transcode folder gebruikt zou het 1op1 doorgestuurd moeten worden en zou je opzich geen problemen moeten hebben. Als je wel Transcode gebruikt dan wordt de boel omgezet, en ..naja zelfde verhaal als bij je hd's...

Misschien is het eens verstandig om alles eens opnieuw te installeren volgens de manual van Ceje. Het liefst helemaal een clean install van Windows. Als dat niet kan dan in ieder geval de laptop eens goed opschonen, een keer een cleaner draaien, hdd's defraggen, etc.

En daarnaast altijd alle andere programma's sluiten als je PMS draait!

[ Voor 26% gewijzigd door Meelobee op 23-11-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-04 19:22

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Meelobee schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 01:35:
[...]

Probeer het eens met een normale CAT 5 kabel, Gigabit heeft autonegotiate, dus dat zou moeten werken.
Edit: hmm als het daarvoor wel werkte: Heb je wel PMS wel vrij gegeven in je firewall?
Ja, denk dat het toch m'n firewall was. Had PS3 Media Server wel open gezet, maar nu ik de hele firewall heb uitgeschakeld werkt alles wel... 8)7
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.