Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Nu PMS niet meer bij me werkt, ben ik naar TVersity overgestapt.
Mij film draait en de daarbij behorende .srt file zit in dezelfde map.

Alleen zie ik geen ondertiteling bij de film...
Wanneer je binnen je PS3 de film selecteert, hoor je dan ook de .srt file te zien?

In de map waar ik naar verwijs ziet het er als volgt uit:

kerst.avi
kerst.srt

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 20-12-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 11:54
Anoniem: 84457 schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:47:
Nu PMS niet meer bij me werkt, ben ik naar TVersity overgestapt.
Mij film draait en de daarbij behorende .srt file zit in dezelfde map.

Alleen zie ik geen ondertiteling bij de film...
Wanneer je binnen je PS3 de film selecteert, hoor je dan ook de .srt file te zien?

In de map waar ik naar verwijs ziet het er als volgt uit:

kerst.avi
kerst.srt
Ik heb zelf nog geen ervaring met losse ondertitels bij een DivX movie (Gezien de bestandsextentie) Zolang deze niet ingebakken zijn, was het (dacht ik) niet mogelijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:22

Valkyre

Kitesurf FTW!

Meh op de 1 of andere onverklaarbare reden wil mijn playlist van PMS niet verversen.
ik heb geupdate naar de laatste versie, medialibrary gewist, opnieuwe de mappen laten doorzoeken (dan zie je ook onderin PMS dat hij bepaalde folders aan het scannen is) maar tevergeefs zie ik op mijn PS3 maar niet de nieuwe mappen/ .avis die ik toegevoegd heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gohan-san schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:17:
Meh op de 1 of andere onverklaarbare reden wil mijn playlist van PMS niet verversen.
ik heb geupdate naar de laatste versie, medialibrary gewist, opnieuwe de mappen laten doorzoeken (dan zie je ook onderin PMS dat hij bepaalde folders aan het scannen is) maar tevergeefs zie ik op mijn PS3 maar niet de nieuwe mappen/ .avis die ik toegevoegd heb.
Zet de library eens uit en geef bij 'Gedeelde mappen' de mappen met je films aan. Ik heb het ook zo en kan zelfs terwijl PMS aanstaat bestanden toevoegen aan mn share die ik meteen op de PS3 kan zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Meelobee op 21-12-2009 17:28 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280847

ik run java ps3 mediaserver 1.10.51 en heb een perefcte verbinding tusssen de ps3 en mijn pc, mijn films ziet er hij direct staan. Ik kriijg echter nergens ondertitels op, ik heb geprobeerd bij de volgende types van films

ts files > bij het menu op de ps3 staat onder ondertiteling > geen ondertitelingopties aanwezig
idem dito bij een iso file.

wat doe ik verkeerd,

worden de ondertitels geselcteerd op de pc of op de ps3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Heb je de sub prioriteit wel ingesteld in PMS?

Op het tabblad 'Transcode Instellingen' in de linkerkolom Mencoder selecteren.

- Audio taal prioriteit eng
- Ondertiteling taal prioriteit nl,dut,eng,fre

Met deze setting zou PMS de ondertitels goed moeten afspelen. (PMS kijkt nu eerst naar NL ondertitels en indien die er niet zijn naar Engelse of Franse.)

Je kan eventueel ook via de transcode folders afspelen, dan zie je aan het vlaggetje op het icoon welke taal de ondertitel is.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik ook PMS om naar de PS3 te streamen en loop daarbij tegen een probleem op bij 1080p materiaal (Black Hawk Down 1080p BDRip[x264 - dts - mkv]). Het beeld blijft namelijk zwart, er komt wel geluid uit. Waar moet ik beginnen met zoeken?

Nog wat info:
laptop - Dell D630
T9500 (2.6ghz)
4 gb intern geheugen
gigabit lan verbinding (dus ook de router ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb gister mn ps3 remote - met - qwerty keyboard binnengekregen. nog even testen of het wat is vanavond.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
niemand hier die multiAVCHD gebruikt?
http://multiforum.deanbg.com/viewtopic.php?f=2&t=1

ik heb een volle 2tb schijf met 220avchd films die selecteerbaar zijn via een mooi menu, ben nu met mijn tweede schijf bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Meelobee schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:22:
[...]

dan de iso met bv deamontools mounten en dan de VIDEO_TS map kopiëren naar je hdd.
AH goeie.. had ik zelf niet aangedacht nog! Thanks. Dat moet 100% zeker lukken.

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:04
marz01 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:42:

ik heb een volle 2tb schijf met 220avchd films die selecteerbaar zijn via een mooi menu, ben nu met mijn tweede schijf bezig :)
Hoe sluit je dit aan of hoe kan je dit draaien ??

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
dries77 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:37:
Meer mensen die problemen ondervinden met zoeken Nas(synology 207+) nu PS3 firmware upgrade 3.1?

Hij vind hem met geen mogelijkheid.. Vorige versie geen enkel probleem..
Ik weet niet of je probleem inmiddels is opgelost, maar ik had de combinatie PS3 en 207+ gisteren aan de praat. Echt lang heb ik er echter niet mee gespeeld omdat ik andere dingen moest doen, maar het zou dus weer moeten werken. NAS heeft de laatste firmware van Synology, PS3 weet ik niet welke dat op dit moment is, wel de laatste die er is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 23-04 11:04
Arie26 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:19:
[...]

Hoe sluit je dit aan of hoe kan je dit draaien ??
ik gebruik een externe ubs harde schijf, en de ps3 ziet dit als een grote avchd file van 220 hd films met dts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 20:45
Ik gebruik ook een externe usb-schijf. Enige probleem waar ik niet uit kom is het volgende: het beeld van de ACVHD's die ik kijk zit niet verticaal in het midden van de televisie (met twee zwarte balken, boven en onder), maar helemaal bovenin (met één dikke zwarte balk eronder). Komt dat misschien omdat ik een 720 tv heb en de bestanden 1080 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb recentelijk PS3 Media Server geïnstalleerd en dat werkt naar volle tevredenheid. Daarvoor had ik Windows Media Player een verbinding gelegd, maar dit werkte niet zo lekker. :/

Ik heb daardoor nu dus twee mediaservers in mijn PS3-lijstje staan:
-Intel Media Server (Windows media player?)
-PS3 Media Server

Ik krijg nu volgens mij steeds foutmeldingen op mijn PS3 (DLNA Protocol 7531) van deze Intel Media Server (Windows media player?) configuratie. Ik word gek van de pop-up en wil deze mediaserver daarom ook graag uit mijn lijstje verwijderen. Hoe doe ik dat? Ik heb sharing in Windows Media Player al uitgezet, maar mijn PS3 blijft de Intel Media Server maar zoeken. Moet ik ook iets op mijn PS3 weghalen?

Kan iemand mij op weg helpen met de-installatie? _/-\o_

EDIT: ik heb de oplossing al gevonden: ik moest het INTEL VIIV icoontje in de taakbalk nog even rechtsklikken en daar ook aangeven 'stoppen met delen van media'.... beetje dubbelop, maargoed PS3 geeft geen meldingen meer! :)

[ Voor 13% gewijzigd door artacis op 23-12-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dwazer schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:19:
[...]

Ik heb zelf nog geen ervaring met losse ondertitels bij een DivX movie (Gezien de bestandsextentie) Zolang deze niet ingebakken zijn, was het (dacht ik) niet mogelijk. :X
Bedankt voor je hulp zeg!
Maar is er een andere extensie waarbij ondertitels (niet ingebakken) wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 09:04

Amiet01

Master_A

Ken Wood schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:39:
Ik gebruik ook een externe usb-schijf. Enige probleem waar ik niet uit kom is het volgende: het beeld van de ACVHD's die ik kijk zit niet verticaal in het midden van de televisie (met twee zwarte balken, boven en onder), maar helemaal bovenin (met één dikke zwarte balk eronder). Komt dat misschien omdat ik een 720 tv heb en de bestanden 1080 zijn?
Nee dat komt door het feit dat je bij AVCHD alleen volledige HD resoluties kunt hebben. Dus óf 1920x1080 óf 1280x720. Als hij niet helemaal overeenkomt met de standaard krijg je de balk beneden. Dit is niet erg storend als de film 1920x1040 is zoals sommigen, maar is erg irritant wanneer de film 1920x800 is (in veel gevallen zo) wat waarschijnlijk bij jou het geval is.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marz01 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:42:

Ben er nu ook mee aan de slag, thnx voor de link.

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hoe kan je de plek waar de ondertiteling staat veranderen?? Ik wil dat mijn ondertitel gewoon op het beeld geplakt is en niet bij het zwarte gedeelte. Eeeh beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je het begrepen hebt lol.

Edit: Voor de duidelijkheid: Ik gebruik Tversity + ffdshow

[ Voor 17% gewijzigd door Aslanboy1905 op 24-12-2009 17:11 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310872

hallo even een vraagje
had me ps3 en me lap draadloos aangesloten en gebruikte ps3 mediaserver.dit gaat goed alleen wil ik graag blurays streamen dus heb ik een kabel van ps3 naar router gelegd en 1 van de lap naar router.allebei hebben ze verbinding met het internet.
alleen nu kan de ps3 mediaserver de ps3 niet meer vinden,verander ik het weer naar draadloos dan vind hij hem gelijk,wat moet ik instellen zodat hij bekabeld hem ook vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ergens in de [netwerk] instellingen van de PS3 kun je aangeven hoe je PS3 is aangesloten, wifi of wired. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310872

jah dat weet ik de ps3 heeft ook verbinding1 de mediaserver op me lap kan hem alleen niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aanvankelijk was ik aan het sukkelen met PMS voor 720p materiaal over Wifi: heel de tijd stotterend beeld. Blijkbaar door de subtitles uit te zetten en door de bandbreedte op 15Mbps te limiteren werkt het allemaal vloeiend... Als je de bandbreedte limiteert, wordt er dan lossy transcoding toegepast of wordt de stream gewoon harder gecomprimeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337244

gericht aan noax dat probleem met uw ondertiteling heb je dat nog steedts zo ja probeer een met avi en srt weg te laten aleen kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand als je ps3 media server werkt kan je dan ook iso fills zoals games laten draaien op ps3 aan gezien je toch verbonden bent ps3 met pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 280847 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:33:
ik run java ps3 mediaserver 1.10.51 en heb een perefcte verbinding tusssen de ps3 en mijn pc, mijn films ziet er hij direct staan. Ik kriijg echter nergens ondertitels op, ik heb geprobeerd bij de volgende types van films

ts files > bij het menu op de ps3 staat onder ondertiteling > geen ondertitelingopties aanwezig
idem dito bij een iso file.

wat doe ik verkeerd,

worden de ondertitels geselcteerd op de pc of op de ps3 ?
[/quote

beste je maakt van uw film een map met daar in de film in avi fill en de srt moet niet eens de zelfde naam hebben als de film je moet wel controleren of ze gelijk lopen . dus ze zitten samen in die map en dan noem je ze juist het zelfde je dan selecteer je die map in mediaserver je conect terug en je zal zien dat er dan achter je film op ps3 staat extengens subs of zo iets en dan is het in orden start de film en lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 16:17
smoka666, welkom op GoT. Zou je aub gebruik willen maken van de edit functie zodat je niet 3 posts achter elkaar zet, en zou je wat aan je spelling- en grammaticagebruik kunnen doen? :)

edit: oh, en ik wilde nog antwoord op je vraag uit je 2e post geven: nee, dat kan niet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door scorpie op 28-12-2009 00:52 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik laat mijn ps3 draadloos streamen met mijn iMac dmv Java ps3 Media Server. Via mijn playstation kan ik kiezen uit Java en Vuze. Nu heb ik twee blu ray film gedownload en als ik die via Java Media Server wil afspelen is het heel schokkerig. Waarschijnlijk omdat ik draadloos stream. Kan ik dit oplossen zodat ik de film normaal kan kijken, is het een oplossing door de films op de harde schijf van de ps3 op te slaan? En hoe doe ik dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
beccie schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:36:
Ik laat mijn ps3 draadloos streamen met mijn iMac dmv Java ps3 Media Server. Via mijn playstation kan ik kiezen uit Java en Vuze. Nu heb ik twee blu ray film gedownload en als ik die via Java Media Server wil afspelen is het heel schokkerig. Waarschijnlijk omdat ik draadloos stream. Kan ik dit oplossen zodat ik de film normaal kan kijken, is het een oplossing door de films op de harde schijf van de ps3 op te slaan? En hoe doe ik dat eigenlijk?
Ik had ook problemen met het streamen via wifi. Door bij "Transcoding instellingen" -> "Algemene transcoding instellingen" onder het rubriekje "Videokwaliteit instellingen" de bandbreedte te limiteren op 15Mbps en door het vogeltje bij "Schakel ondertiteling helemaal uit" aan te vinken is het gestotter verdwenen. Op het eerste zicht kan ik niet direct een kwaliteitsverschil waarnemen, dus wat mij betreft zit m'n config snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329136

Het lukt me echt niet om een vloeiend beeld te krijgen van bvb een 720p mkv met PS3 media server.

Specs :

Wired verbonden
Laptop Dell D620 met intel core 2 duo T5500
MKV speelt perfect af in VLC en windows media player met subs (alle codecs en benodigheden voor subs staan geïnstalleerd)
Momenteel ben ik met MKV2VOB deze aan het transcoden en cpu gebruik zit tegen de 80% maar transcoden lijkt ook dubbel zo snel te gaan als realtime (verwacht een film van 2+ uur op 1 uur te transcoden)

Ik heb werkelijk alle settings en alle mogelijke transcode engines gebruikt uit ps3 media server (behalve Avisynth/mencoder omdat dit een error gaf, alhoewel ik de fix over VSfilter.dll uit de FAQ heb toegepast). En steeds blijf ik een schokkerig beeld houden! Het enige wat ik kan zeggen is dat de buffer traag vol loopt (duurt een minuutje of 2) en dat ik een piek rate haal van 2500kb/s of zo.

Ik merk verschil als ik subs disable en op laagste kwaliteit draai. Maar het blijft schokken.

Screens :
http://web2.twitpic.com/i...a258255.4b3a2525-full.jpg
http://web2.twitpic.com/i...3894a04.4b3a254e-full.jpg
http://web10.twitpic.com/...6c1eeac.4b3a2568-full.jpg

Is mijn CPU de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

kort gezegd, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329136

Ik wil dan toch even dit quoten uit de FAQ :
That's why, if after setting a fair value for your network, or if you are on a wired connection, stuttering still occurs,
it may be caused by an old (or not shiny anymore :p) CPU. Actually a Core2Duo CPU is enough to transcode 1080p with default
network/quality settings, but a P4 is the very low limit in order to play a 720p video.
Ik weet dat het geen fonkelnieuwe cpu is, maar als een P4 720p kan afspelen, dan moet dit toch lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Nog een vraagje hoor, nu heb ik een blu ray film gedownload en als ik die op mijn iMac wil afspelen doet hij het gewoon. Maar op de ps geeft hij aan dat de data is beschadigd. Hoe kan dat? Ik ben het nu wel op mijn harde schijf aan het zetten, misschien doet hij het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
n.v.m.

[ Voor 95% gewijzigd door Ronwiel op 29-12-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
beccie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:32:
Nog een vraagje hoor, nu heb ik een blu ray film gedownload en als ik die op mijn iMac wil afspelen doet hij het gewoon. Maar op de ps geeft hij aan dat de data is beschadigd. Hoe kan dat? Ik ben het nu wel op mijn harde schijf aan het zetten, misschien doet hij het dan wel.
Zit je onder het kopje video te kijken? Als je je DLNA server (PMS bijv.) benadert via muziek of foto en je gaat naar een map waar video in staat, krijg je soms het "data beschadigd" verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
Hmm okee ik had het advies van Fezzfest opgevolgd en mijn bandbreedte te limiteren tot 15, nu heb ik dat gewoon op 0 gelaten en hij deed het. Nu ben ik naar de harde schijf aan het overschrijven, dat is zo ideaal.

• wrvk82
  • Laatst online: 04-11-2023
Gisteren mijn 250gb slim edition van de PS3 geïnstalleerd thuis. Erg handig deze topic met veel info.

Met windows 7 was alles peanuts om in te stellen. Ik heb echter wel één issue:

Ik heb een folder "Films" op mijn pc met ongeveer 80 films ofzo. Echter, mijn PS3 ziet er maar 15! Hoe komt dat? Zijn dat settings in Windows Media Player, of komt het omdat er wellicht formaten inzitten die de PS3 niet ondersteund? Het zijn voornamelijk DVD's dus dat is wel apart!

Heeft één van jullie dit probleem ook gehad?

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:01
wrvk82 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:07:
Gisteren mijn 250gb slim edition van de PS3 geïnstalleerd thuis. Erg handig deze topic met veel info.

Met windows 7 was alles peanuts om in te stellen. Ik heb echter wel één issue:

Ik heb een folder "Films" op mijn pc met ongeveer 80 films ofzo. Echter, mijn PS3 ziet er maar 15! Hoe komt dat? Zijn dat settings in Windows Media Player, of komt het omdat er wellicht formaten inzitten die de PS3 niet ondersteund? Het zijn voornamelijk DVD's dus dat is wel apart!

Heeft één van jullie dit probleem ook gehad?
gebruik ipv windows media player maar eens Playstation3 Media Server. Grote kans dat het bestanden zijn die niet gestreamed kunnen worden via windows media player.

• wrvk82
  • Laatst online: 04-11-2023
Frank J. schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:01:
[...]

gebruik ipv windows media player maar eens Playstation3 Media Server. Grote kans dat het bestanden zijn die niet gestreamed kunnen worden via windows media player.
Dit zou inderdaad wel eens de oplossing kunnen zijn. Ga na mijn werk gelijk testen. Ik lees ook dit:

.vob en .ifo files, en deze zijn niet streambaar met bijv. Windows Media Player. Bron.

• FezzFest
  • Niet online
Ik kan er niet meer aan uit.

Als ik een 720p via wifi (g netwerk) stream en ik kies TsMuxer als decoder, dan speelt de film zonder schokken af. Kies ik echter MEncoder of Avisynth, dan begint de film te stotteren. PMS staat geconfigureerd dat de bandbreedte niet gelimiteerd wordt en maximale kwaliteit (keyint=1:vqscale=1:vqmin=2). Waarom werkt TsMuxer wel en MEncoder niet? Je zal zeggen, gebruik dan TsMuxer, maar daar krijg ik tot op heden geen ondertitels mee aan de praat.

Heeft er iemand een oplossing om ondertitels via TsMuxer aan de praat te krijgen? Weet er iemand waarom de ene decoder wel werkt en de andere niet? Ik mag toch aannemen dat mijn laptop (core 2 duo T7500 met 4GB ram, via gigabit ethernet aan de router verbonden) voldoende snel is, niet?

[ Voor 5% gewijzigd door FezzFest op 31-12-2009 13:23 ]

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Ik gebruik een xbox360 icm ps3 mediaserver en ook tversity.
Ik dump mijn vraag maar even hier daar het verschil in console volgens mij weinig verschil maakt in de instellingen om te streamen.

Alle films die ik afspeel lopen zo'n beetje allemaal prima.
Alleen als ik series afspeel bijv. Toour of Duty, House MD of Gossip Girl voor moeders de vrouw dan loopt het alles behalve synchroon :'(
Die Gossip meuk is een video_ts die door iemand gemaakt is en voorzien is van NL subs.
Via Tversity lopen beeld en geluid sync maar is ondertiteling niet bruikbaar, via PS3 mediaserver wel ondertiteling maar beeld en geluid lopen alles behalve synchroon.

Ligt dit aan het type files?
Met Blueray rips, MKV, 720P, 1080P geen problemen alleen die series willen niet vlotten.

Iemand een idee?

TIA

Anoniem: 337868

hallo iedereen ben nieuw hier.
Ik volg deze thread al een tijdje om mijn ps3 te voeden met ps3ms.
dit is gelukt maar nu wil ik verder.
Ik kom zelf van de xbox met xbmc maar dit werd steeds moeilijker vanwege al het HD geweld.

Nu mijn vraag :Ik heb op mijn server ong 4000 videoclips in mappen verdeeld op decade.
toch zijn dat dan per decade ong .1000.
met xbmc kon ik supersnel door de lijst van A tot Z.
Met ps3ms lukt dat niet omdat het laden van de lijst zeer lang duurt.
Ik heb de optie daabase aangevinkt en deze laten zoeken.
Dit leverde een database bestand van meer dan 500mb(ongelovelijk eigenlijk)
maar ook geen winst in laden van de lijst.
Ik denk dat elk bestand gescreened wordt.Is dit ook over teslaan en direct de lijst te laten zien.
of het bestand wel of niet speelt is dan latere zorg.

Voor de rest super dat dit nu zo al werkt.Het is wel geen XBMC maar wie weet kan hier nog wat moois uit voortkomen.

ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kan iemand mij helpen met Twonky?
Hoe kan ik met Twonky ongecomprimeerde films afspelen? Ik wil dus gewoon VIDEO_TS folder kunnen afspelen. Iemand een idee?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Anoniem: 337868 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:43:
Ik kom zelf van de xbox met xbmc maar dit werd steeds moeilijker vanwege al het HD geweld.

Nu mijn vraag :Ik heb op mijn server ong 4000 videoclips in mappen verdeeld op decade.
Ik denk dat elk bestand gescreened wordt.Is dit ook over teslaan en direct de lijst te laten zien.

Voor de rest super dat dit nu zo al werkt.Het is wel geen XBMC maar wie weet kan hier nog wat moois uit voortkomen.

ronald
Dat het laden zo traag is, kan te maken hebben met:
1) een trage pc
2) streamen via wifi

Wat is je hardware & netwerk config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FezzFest schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:15:
[...]

Dat het laden zo traag is, kan te maken hebben met:
1) een trage pc
2) streamen via wifi

Wat is je hardware & netwerk config?
bedankt voor antwoord maar :

1 trage pc lijkt mij niet HD streaming gaat perfect
pc is: P4 3 Ghz met FSB 1066.
1Gb geheugen en 1 Gigabit netwerk.
Geen HD videokaart maar processor kan het alleen goed af.

Het is puur de lijst die zo traag laad.
Hetzelfde heb je ook bij de mediabibliotheek van de WMP omdat deze elk bestand scanned op compatibiliteit.En dit wil ik dus eigenlijk over kunnen slaan zodat net als windows verkenner de lijst meteen zichtbaar wordt.
Het is voor mij totaal onbelangrijk hoe lang het nummer is en wat de datum van het bestand is.
en thumbnails heb ik ook niet nodig.

zou dit mogelijk zijn,Ik kan het nog steeds niet vinden
Ook de config bestanden bekeken en daar vind ik ook niets.

ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik maak al meer dan een jaar met veel plezier gebruik van PS3 Media Server. Werkt prima out-of-the-box. Ik gebruik het eigenlijk vooral om mijn muziek en series te streamen. Twee weken geleden heb ik mijn PC vervangen door een Mac (wat ook erg goed bevalt ;) ). PS3 Media Server i.c.m. de Mac werkte ook prima tot vandaag (misschien een verlate millenium bug). Gisteren heb ik mijn router (DLINK dir-655) voorzien van nieuwe firmware (1.30EU). Sindsdien stottert alle media die ik stream naar de PS3. Ik ga er dus vanuit dat het te maken heeft met de firmware. Ik ga vandaag nog wat testen met andere settings en met mijn WinXP laptop. Maar mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het graag.

Config:
iMac 3,06 Gh, 8GB Ram.
PS3 60GB (FAT)
Lan: Bedraad 100Mbit (verouderde kabels zijn bottleneck voor 1000mbit) op een Dlink DIR-655

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139441

Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom.
Wat ik wil, is een externe HD koppelen aan mijn PS3 OM FULL-HD content sneller te kopieren naar mijn PS3
(Ik gebruikt PS3MS)

Als ik de externe HD formatteer naar NTFS dan herkent de PS3 de schijf niet.
Als ik de externe HD formatteer naar FAT32 dan herkent de PS3 hem wel, maar kan ik geen bestanden >4GB er naar kopieren. (wat nu net de bedoeling is met de Full-HD films)

Weten jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Anoniem: 139441 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:42:
Wat ik wil, is een externe HD koppelen aan mijn PS3 OM FULL-HD content sneller te kopieren naar mijn PS3
(Ik gebruikt PS3MS)

Als ik de externe HD formatteer naar FAT32 dan herkent de PS3 hem wel, maar kan ik geen bestanden >4GB er naar kopieren. (wat nu net de bedoeling is met de Full-HD films)

Dat is een gekend probleem. De PS3 ondersteunt geen NFTS en FAT32 is inderdaad gelimiteerd tot 4GB files. Je kan dit oplossen door je filmbestanden op te splitsen in kleindere (< 4GB) files. Tweaker Sentry23 heeft hier een handig programma voor gemaakt (ik heb het zelf nog niet uitgetest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139441 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:42:
(Ik gebruikt PS3MS)

hallo,

ps3 kan geen ntfs lezen.
gebruikt mkv2vob om bestand te splitsen.

ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx Ronaldi en FezzFest, ik ga er direct mee aan de slag :+

Maar die is alleen voor MKV-files.
Hoe doe is dat met bijvoorvwwl .ISO of VIDEO_TS?

De reden van de externe HD is dat m'n PC 3.0 Ghz is en dit niet voldoende om 1080i te streamen.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 139441 op 01-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Anoniem: 139441 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:56:

De reden van de externe HD is dat m'n PC 3.0 Ghz is en dit niet voldoende om 1080i te streamen.
Als ik het goed heb, werkt gotsent van Sentry23 niet alleen met mkv's, maar ook andere type bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ScooBY_DoO schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:43:
Ik dump mijn vraag maar even hier daar het verschil in console volgens mij weinig verschil maakt in de instellingen om te streamen.

Alleen als ik series afspeel bijv. Toour of Duty, House MD of Gossip Girl voor moeders de vrouw dan loopt het alles behalve synchroon :'(
Die Gossip meuk is een video_ts die door iemand gemaakt is en voorzien is van NL subs.
Via Tversity lopen beeld en geluid sync maar is ondertiteling niet bruikbaar, via PS3 mediaserver wel ondertiteling maar beeld en geluid lopen alles behalve synchroon.

Met Blueray rips, MKV, 720P, 1080P geen problemen alleen die series willen niet vlotten.

Iemand een idee?

TIA
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139441 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:56:

Die processor van jouw moet dat toch kunnen tenzij het een celeron is.
is je netwerk wel 1 Gbit want ik heb mijn netwerk wel moeten upgraden naar 1Gbit.
en hiermee was dit euvel opgelost.
Mijn pc is een PIV 3 Ghz processor.
Bij transcoding staat de processor op 50 -60 % tebeulen.

ronaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337868 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:36:
[...]

Die processor van jouw moet dat toch kunnen tenzij het een celeron is.
is je netwerk wel 1 Gbit want ik heb mijn netwerk wel moeten upgraden naar 1Gbit.
en hiermee was dit euvel opgelost.
Mijn pc is een PIV 3 Ghz processor.
Bij transcoding staat de processor op 50 -60 % tebeulen.

ronaldi
Denk dan mijn netwerk geen 1 Ghz is. (hoe check ik dit)
Ik heb officiceel een P4 2.8 Ghz die geklokt staat op 3.08 Ghz
Bij transcoding staat bij mij de processor op 99% 100% ( maar dit is als ik full-hd stream, dus geen 'normale'dvd van 4.7 Gb

Gotsent van Sentry23 wekt met avi. mpeg en MKV. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 139441 op 01-01-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139441 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:48:
[...]

Denk dan mijn netwerk geen 1 Ghz(Gbit bedoel je) is. (hoe check ik dit)
Ik heb officiceel een P4 2.8 Ghz die geklokt staat op 3.08 Ghz
Bij transcoding staat bij mij de processor op 99% 100% ( maar dit is als ik full-hd stream, dus geen 'normale'dvd van 4.7 Gb

Gotsent van Sentry23 wekt met avi. mpeg en MKV. :(
Dit kun je checken in netwerk centrum en dan klikken op status.
je router en evt switches moet type 1Gbit zijn en bekabeling minimaal CAT5.
draadloos lukt bij mij ook niet (N type 300 mbit)

ronaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337868 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:12:
[...]

Dit kun je checken in netwerk centrum en dan klikken op status.
je router en evt switches moet type 1Gbit zijn en bekabeling minimaal CAT5.
draadloos lukt bij mij ook niet (N type 300 mbit)

ronaldi
Oeps, deze geeft aan 100 Mb :X (Mijn lan-verbinding) Ingebouwde netwerkkaart is : 3Com Gigabit LOM (3C940) en een losse netwerkkaart: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Daarbij heb ik een KPN eXPERIABOX (Speedtouch 780)

Wat moet ik doen om een een Gigabit verbinding van te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 139441 op 02-01-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
Anoniem: 139441 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:39:
[...]

Oeps, deze geeft aan 100 Mb :X (Mijn lan-verbinding) Ingevouwde netwerkkaart is : 3Com Gigabit LOM (3C940)
Daarbij heb ik een KPN eXPERIABOX (Speedtouch 780)

Wat moet ik doen om een een Gigabit verbinding van te maken?
Je SpeedTouch kan max. 100Mbit aan. Je netwerkkaart zit wel goed, volgens Google ondersteund hij Gbit-snelheden. Maar ook met 100Mbit gaat het prima, volgens mij is je CPU de bottleneck.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Wat dacht je van alle 100Mbit apparaat vervangen door Gbit apparatuur? Apparatuur bepaalt zelf z'n maximale doorvoersnelheid.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:48:
[...]

Je SpeedTouch kan max. 100Mbit aan. Je netwerkkaart zit wel goed, volgens Google ondersteund hij Gbit-snelheden. Maar ook met 100Mbit gaat het prima, volgens mij is je CPU de bottleneck.
Ja, dat dacht ik ook al. Met full-hd streamen staat de processor op 100%

Ik had gehoop dat als ik het netwerk upgrade in dan sneller Full-hd films kan kopieren naar de ps3
Dit duurt nu een eeuwigheid :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Sorry, verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 02-01-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169714

Blindfold schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:06:
[...]

Als je geen ondertitels hebt in je mkv, dan kun je het beste met de TSmuxer optie afspelen.
tsmuxer speelt bij mij 1080p probleemloos af, rest geeft haperingen, maar dan heb ik wel geen ondertitels. hoe los ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 08:05

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 169714 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:38:
[...]

tsmuxer speelt bij mij 1080p probleemloos af, rest geeft haperingen, maar dan heb ik wel geen ondertitels. hoe los ik dat op?
Zit of in je bandbreedte, of in je CPU normaal gesproken. Je kunt het evt oplossen door eerst zelf de subs erin te coderen en dan speelt hij hem weer probleemloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

DeeJee schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 11:19:
Kan iemand mij helpen met Twonky?
Hoe kan ik met Twonky ongecomprimeerde films afspelen? Ik wil dus gewoon VIDEO_TS folder kunnen afspelen. Iemand een idee?
Iemand een idee? Of hoe ik uberhaupt dit voor elkaar kan krijgen?
OF is het een beperking van de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

DeeJee schreef op zondag 03 januari 2010 @ 09:43:
[...]

Iemand een idee? Of hoe ik uberhaupt dit voor elkaar kan krijgen?
OF is het een beperking van de PS3?
Dat is juist één van de redenen om PMS te gebruiken. Playstation kan alleen maar losse VOB files afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
[...]

Ik zit met dezelfde vraag (heb ze enkele posts terug ook gesteld). Met TsMuxer (PSM) speelt mn wifi setup alles goed af, echter zonder ondertitels. Bestaat er een manier om toch subs aan de TsMuxer stream toe te voegen en dit in PSM zelf (dus zonder gebruik te maken van extra programma's zoals mkv2vob)?
Blindfold schreef op zondag 03 januari 2010 @ 06:02:
[...]

Zit of in je bandbreedte, of in je CPU normaal gesproken. Je kunt het evt oplossen door eerst zelf de subs erin te coderen en dan speelt hij hem weer probleemloos af.
Dus zonder vooraf te coderen...

[ Voor 22% gewijzigd door FezzFest op 03-01-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 139441 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:39:
[...]Wat moet ik doen om een een Gigabit verbinding van te maken?
Koop een 5 poort Gigabit switch en sluit die op je KPN box aan en verbindt je pc en PS3 ook met die Gigabit switch. Zorg ervoor dat de KPN box DHCP server is en je hebt een Gigabit netwerk.
[...]
Niet, dat ligt niet aan je bandbreedte maar aan je cpu kracht. Als je met TSMuxer de films afspeelt wordt er eigenlijk niet meer gedaan dan de container openen en de data die erin staat wordt je netwerk op gestreamt.

Zodra je ondertitels gaat toevoegen moet die datastream niet alleen worden geopend en gestreamt, maar de ondertitels moeten er ook aan worden toegevoegd. Dit is een veel zwaarder proces dan alleen openen en streamen.
Grote kans dus dat je CPU wel de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

FezzFest schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag (heb ze enkele posts terug ook gesteld). Met TsMuxer (PSM) speelt mn wifi setup alles goed af, echter zonder ondertitels. Bestaat er een manier om toch subs aan de TsMuxer stream toe te voegen en dit in PSM zelf (dus zonder gebruik te maken van extra programma's zoals mkv2vob)?

[...]

Dus zonder vooraf te coderen...
Nee, de PS3 kan geen losse subs aan, dus je moet het of on the fly encoderen (via Mencoder) en als je systeem dat niet trekt (wat in jouw geval dus zo is) moet je het dus vantevoren met de hand doen, of zonder subs met Tsmuxer on the fly remuxen en afspelen.
Via Wifi, of met een te lage CPU gaat het dus nooit lukken, tenzij Sony spontaan subs gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Blindfold schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:55:
[...]

Dat is juist één van de redenen om PMS te gebruiken. Playstation kan alleen maar losse VOB files afspelen.
En dat is dus niet te installeren op een NAS? Gaat altijd via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Blindfold schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:50:
[...]

Nee, de PS3 kan geen losse subs aan, dus je moet het of on the fly encoderen (via Mencoder) en als je systeem dat niet trekt (wat in jouw geval dus zo is) moet je het dus vantevoren met de hand doen, of zonder subs met Tsmuxer on the fly remuxen en afspelen.
Via Wifi, of met een te lage CPU gaat het dus nooit lukken, tenzij Sony spontaan subs gaat ondersteunen.
Ik vreesde het al. 9/10 ligt het aan mn wifi. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

DeeJee schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:08:
[...]

En dat is dus niet te installeren op een NAS? Gaat altijd via de PC?
Ik hoorde toevallig van het weekend een vriend erover dat het op een Synoligy NAS mogelijk zou moeten zijn. Ik heb even voor je gekeken en vond deze thread: http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=486
Afhankelijk van de NAS lijken er dus mogelijkheden te zijn om de linux versie erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 10:39
Wat gebruiken hier de mensen nou het meeste om hd films te spelen met ondertiteling? Mkv's met externe ondertitels werken niet. Nu kun je die ondertiteling wel er in stoppen door hem opnieuw te encoderen maar dit duurt lang. Je kan 'm ook via tsmuxer omzetten (muxen = snel) in ts, m2ts, avchd, en bluraydisk (=m2ts). Ik heb ze niet allemaal geprobeerd maar hier kreeg ik het ook niet voor mekaar.
Wat is nou de handigste manier? Of zijn er mensen die alleen maar een bepaald type bestanden downloaden?
Streamen doe ik via ps3 mediaserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:41
Ik heb een gigabit netwerk en gebruik ps3mediaserver met als primair encoder mencoder, alles op hoogste kwaliteit settings. Heb een quadcore processor en 4gig. Draai win7 64bits.

Ondertiteling in een mkv zetten duur lang? Bij mij maar een paar minuten, dit doe ik met mkvtoolnix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:32
Unneoetech schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:19:
Wat gebruiken hier de mensen nou het meeste om hd films te spelen met ondertiteling? Mkv's met externe ondertitels werken niet. Nu kun je die ondertiteling wel er in stoppen door hem opnieuw te encoderen maar dit duurt lang. Je kan 'm ook via tsmuxer omzetten (muxen = snel) in ts, m2ts, avchd, en bluraydisk (=m2ts). Ik heb ze niet allemaal geprobeerd maar hier kreeg ik het ook niet voor mekaar.
Wat is nou de handigste manier? Of zijn er mensen die alleen maar een bepaald type bestanden downloaden?
Streamen doe ik via ps3 mediaserver.
Full-hd's stream ik bijna nooit omdat dit inderdaad niet lekker gaat. Ik gebruik zelf een POV-330 (atom 330) moederbordje, 3,5gb geheugen en dit allen draait op windows home server. Werkt best goed behalve dan full hd's (moet nog uitzoeken hoe ze om te zetten )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:26
Blindfold schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:35:
[...]

Ik hoorde toevallig van het weekend een vriend erover dat het op een Synoligy NAS mogelijk zou moeten zijn. Ik heb even voor je gekeken en vond deze thread: http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=486
Afhankelijk van de NAS lijken er dus mogelijkheden te zijn om de linux versie erop te zetten.
Ik gebruik een QNAP 109 met TwonkyMedia in combinatie met een PS3. Werkt (in vergelijking tot mijn oude MG-35) verbluffend snel en goed!

Er worden helaas niet zoveel bestandsformaten ondersteund als bij PMS maar het grote voordeel is dat je geen PC aan hoeft te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

carlob schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:11:
[...]

Ik gebruik een QNAP 109 met TwonkyMedia in combinatie met een PS3. Werkt (in vergelijking tot mijn oude MG-35) verbluffend snel en goed!

Er worden helaas niet zoveel bestandsformaten ondersteund als bij PMS maar het grote voordeel is dat je geen PC aan hoeft te laten staan.
Ik heb ook Twonky, maar mis daar gewoon de mogelijkheid om films in VOB formaat af te spelen.
Bij Twonky moet je ze toch eerst omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
ik heb toch geregeld dat HD content moeilijk streamt over mn 100mbps netwerk via een router... ik twijfel nu:
het goedkoopst zou zijn de ps3 op de 2e gigabit netwerkkaart in mn pc aan te sluiten, maar dan moet de pc altijd aanstaan voor internet. voor streamen moest dat toch al, dus op zich misschien niet zo'n punt.
optie 2 is een gigabit router. een switch kan dacht ik niet, want hij moet ook het internetsignaal verdelen... of kan je de router + 2 andere pc's aan de switch hangen zodat ze de router als gateway gebruiken?

probleem is dat ik via de pricewatch maar 3 gigabit routers kan vinden. ligt dat aan mij? welke optie hebben jullie gekozen? of werken wireless N-accesspoints net zo goed?

[ Voor 8% gewijzigd door knuppelhout op 06-01-2010 12:20 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:41
Nope, via wireless-n gaat het je ook niet lukken. Playstation 3 heeft namelijk G voor zover ik weet. Gewoon een gigabit switch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

knuppelhout schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:50:
ik heb toch geregeld dat HD content moeilijk streamt over mn 100mbps netwerk via een router... ik twijfel nu:
het goedkoopst zou zijn de ps3 op de 2e gigabit netwerkkaart in mn pc aan te sluiten, maar dan moet de pc altijd aanstaan voor internet. voor streamen moest dat toch al, dus op zich misschien niet zo'n punt.
optie 2 is een gigabit router. een switch kan dacht ik niet, want hij moet ook het internetsignaal verdelen... of kan je de router + 2 andere pc's aan de switch hangen zodat ze de router als gateway gebruiken?

probleem is dat ik via de pricewatch maar 3 gigabit routers kan vinden. ligt dat aan mij? welke optie hebben jullie gekozen? of werken wireless N-accesspoints net zo goed?
Als je router DHCP ondersteunt dan kan je het beste een Gigabit switch kopen. Aan die switch hang je de router, de ps3 en je pc. Je pc en ps3 hebben dan een Gb verbinding en alleen de verbinding tussen je router en switch is dan 100Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ScooBY_DoO schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:43:

Iemand een idee?

TIA
Kick ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

fmb

Neefdave schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:00:
Nope, via wireless-n gaat het je ook niet lukken. Playstation 3 heeft namelijk G voor zover ik weet. Gewoon een gigabit switch kopen.
Ik heb afgelopen week een access point met wireless-N ondersteuning als bridge aan mijn PS3 gekoppeld. Snelheid zit nu rond de 6 MB/s voor de PS3, 5 tot 10 keer sneller dan dat de PS3 zelf via WiFi haalde.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Linksys WRT320N. Niet erg duur (60-70 euro), wireless N én gigabit poorten. Bovendien kan je de firmware vervangen door DD-WRT, wat de functionaliteit (en stabiliteit) van het apparaat alleen maar groter maakt.

[ Voor 49% gewijzigd door rodie83 op 08-01-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik adviseer je zeker om naar de Vigor 2130n te kijken. Het bevat kwalitief goede hardware en is heel erg stabiel (ook met heel veel connecties van torrents en zo).

Het grote voordeel van de Vigor 2130n is de Gigabit WAN-poort, waardoor hij een doorvoersnelheid van 800Mbps heeft. Hiermee is de Vigor wat toekomstvaster dan andere routers. Echter, hier heb je alleen wat aan als je ook de Gigabit LAN-poorten van de router gebruikt. Draadloos maak je dus geen optimaal gebruik van de (toekomstige) mogelijkheden.

De WNDR3700 heeft een doorvoersnelheid van ca. 400 Mbps.

Tot slot: Een andere interessante en zeker moeite waard router: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router Met een doorvoersneleheid van 600 Mbps.

Makkelijk te zien in deze schema

succes,
zhadum

[ Voor 13% gewijzigd door Zhadum op 08-01-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 18:25
Heb sinds twee dagen een Synology NAS thuis, de ds409+. Met twee 1,5 TB samsung Ecogreen in basic.
Eerst veel research gedaan, naar zelfbouw mogelijkheden van een NAS, maar uiteindelijk na de vele positieve reacties gegaan voor de Synology. Ik heb er nu toch wel een beetje spijt van, maar misschien na jullie hulp anders >:)

Heb deze NAS vooral voor twee dingen gekocht: back-up van belangrijke data en als mediaserver voor de PS3.
Vooral de laatste valt me tegen (of ik zit verkeerd te kijken), normale .avi files die wel via een disk op de PS3 werken, worden op volume 1 herkend als incompatible data. Had juist begrepen dat met de nieuwe firmwares zelfs mkv bestanden konden worden afgespeeld? gelezen op internet en mij verteld in een compu-shop (alternate). Was mijn perceptie verkeerd OF doe ik iets verkeerd in de instellingen? 8)7 Moet de transcode instellingen bijvoorbeeld in de mediaserver juist uitgeschakeld worden?

Ik heb nog de garantie om het te retourneren (heb alle verpakkingen nog). Mocht de NAS echt geen trek hebben de PS3 te voeden, dan gaat ie terug en bouw ik zelf een NAS.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Even een netwerktechniche vraag.

Mijn PC met PS3Mediaserver is wireless aangesloten.
In de meterkast staat een NAS bedraad aangesloten.
Mijn PS3 wordt ook bedraad aangesloten.

Wanneer ik iets afspeel vanaf mijn PS3 hoe verloopt de stream dan? Gaat de stream vanaf mijn NAS naar de PC en dan weer terug vie de router/switch naar de PS3?

Of gaat de stream direct van het NAS naar de PS3?

PS3Mediaserver staat dus op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

DeeJee schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:09:
Even een netwerktechniche vraag.

Mijn PC met PS3Mediaserver is wireless aangesloten.
In de meterkast staat een NAS bedraad aangesloten.
Mijn PS3 wordt ook bedraad aangesloten.

Wanneer ik iets afspeel vanaf mijn PS3 hoe verloopt de stream dan? Gaat de stream vanaf mijn NAS naar de PC en dan weer terug vie de router/switch naar de PS3?

Of gaat de stream direct van het NAS naar de PS3?

PS3Mediaserver staat dus op mijn PC.
Het gaat van je PC naar PS3. Dat komt moet je ps3mediaserver nodig hebt om te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Daar was ik al bang voor. De NAS heeft in dit geval geen toegevoegde waarde dus. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Maar zoals je ook in de startp... ugh... laat maar.

Nouja vooruit maar weer. Je zou natuurlijk kunnen proberen om je nas van een streaming server te voorzien a la twonkymedia ofzo. Het kan niet op alle nas'en, maar wellicht wel op die van jou. Dat gezegd hebbende, moet ik er wel meteen bijzeggen dat PS3 media server veeeeeeeeel meer video / audio streams kan decoden. Ik zou je pc als het kan toch proberen bedraad aan te sluiten. Desnoods via die utp via stroom apparaten. Wireless streamen wil je gewoon echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
carlob schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:11:
[...]

kan wellicht ook allebei toch? als de qnap het niet doet zet je PMS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Zhadum schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:30:
[...]

Het gaat van je PC naar PS3. Dat komt moet je ps3mediaserver nodig hebt om te kunnen streamen.
nee. er zijn veel NASsen die met twonky gewoon direct kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

scorpie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:42:
Maar zoals je ook in de startp... ugh... laat maar.

Nouja vooruit maar weer. Je zou natuurlijk kunnen proberen om je nas van een streaming server te voorzien a la twonkymedia ofzo. Het kan niet op alle nas'en, maar wellicht wel op die van jou. Dat gezegd hebbende, moet ik er wel meteen bijzeggen dat PS3 media server veeeeeeeeel meer video / audio streams kan decoden. Ik zou je pc als het kan toch proberen bedraad aan te sluiten. Desnoods via die utp via stroom apparaten. Wireless streamen wil je gewoon echt niet.
Ja ik heb de startup al...ugh....laat maar. ;)

Ik ben er al een tijdje mee aan het stoeien.
Maar helaas werkt het niet zo als ik allemaal zou willen.
Het liefst zie ik PS3Media server op mijn NAS draaien. Twonky brengt helaas niet de mogelijkheden die ik zoek.
Grote kans dat ik ook een draad trek naar mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Heb ik ook gedaan inderdaad. Om eerlijk te zijn vind ik Twonky en meer van die embedded streaming software pakketten meer iets voor de simpele zielen. "Wij", als tweakers vereisen gewoon toch veel meer dan zoiets kan leveren, en dan komen we al vrij snel aan op PS3 Media Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337868 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:43:

ronald
heef iemand hier al een antwoord op ??

ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Als je de media library aan hebt gezet zou dat alle titels moeten cachen... En ja, waar die 500MB dan vandaan komt weet ik niet, maar het is niet heel gek natuurlijk als hij alle metadata van al die filmpjes moet opslaan, inclusief plaatjes van die media met een interval van x seconden. (Druk bij het afspelen van zo'n mediabestand maar eens op vierkantje, dan zie je ineens dat je ook "scenes" vooruit kunt spoelen zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:53:
Als je de media library aan hebt gezet zou dat alle titels moeten cachen... En ja, waar die 500MB dan vandaan komt weet ik niet, maar het is niet heel gek natuurlijk als hij alle metadata van al die filmpjes moet opslaan, inclusief plaatjes van die media met een interval van x seconden. (Druk bij het afspelen van zo'n mediabestand maar eens op vierkantje, dan zie je ineens dat je ook "scenes" vooruit kunt spoelen zeg maar).
dat is het hem juist ik heb thumbnails uitgeschakeld.
dus zou er ook geen thumbnail cache nodig moeten zijn.
de enigste optie die eigenlijk in ps3ms zou moeten zitten is dat de lijst met videoclips 1 op 1 naar de ps3 gestuurd moet worden.
dan zou het scrollen net als met xbmc supersnel moeten gaan.
zoals het nu gaat is het geen doen.
ik zet videoclip van bv abba aan en dan naar videoclip van bijv zz top dan moet ik wel een half uur wachten voor dat de gehele lijst is geladen en ik eindelijk zztop kan afspelen.

ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 13:55
Kan ik gewoon mijn laptop via cat 5 aansluiten op mijn PS3, en dan met behulp van PS3 Mediaserver alle dikke BR film afspelen zonder dat het hapert, of ik dat te makkelijk gedacht?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

MillZ schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:45:
Kan ik gewoon mijn laptop via cat 5 aansluiten op mijn PS3, en dan met behulp van PS3 Mediaserver alle dikke BR film afspelen zonder dat het hapert, of ik dat te makkelijk gedacht?
Er komt iets meer bij kijken mbt de configuratie, maar ja daar komt het wel op neer. Zie mijn signature voor een handleiding om PMS te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Zhadum schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:29:
[...]

Ik adviseer je zeker om naar de Vigor 2130n te kijken. Het bevat kwalitief goede hardware en is heel erg stabiel (ook met heel veel connecties van torrents en zo).

Het grote voordeel van de Vigor 2130n is de Gigabit WAN-poort, waardoor hij een doorvoersnelheid van 800Mbps heeft. Hiermee is de Vigor wat toekomstvaster dan andere routers. Echter, hier heb je alleen wat aan als je ook de Gigabit LAN-poorten van de router gebruikt. Draadloos maak je dus geen optimaal gebruik van de (toekomstige) mogelijkheden.

De WNDR3700 heeft een doorvoersnelheid van ca. 400 Mbps.

Tot slot: Een andere interessante en zeker moeite waard router: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router Met een doorvoersneleheid van 600 Mbps.

Makkelijk te zien in deze schema

succes,
zhadum
Dat zijn wel behoorlijk dure oplossingen. Als Knuppelhout voor 3 tientjes een gigabit switch koopt is ie er volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 13:55
Meelobee schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:57:
[...]

Er komt iets meer bij kijken mbt de configuratie, maar ja daar komt het wel op neer. Zie mijn signature voor een handleiding om PMS te installeren.
Ik heb je guide goed doorgelezen, alleen kom ik niet echt tegen hoe mijn situatie is.
Ik heb een laptop met een utp cat 5 aangesloten rechtstreeks op de PS3.
Aangegeven in PS3 MS dat hij de beste kwaliteit mag doorgeven, en eigenlijk verder niets ingesteld.
Heeft iemand wat tips waar ik nog op moet letten?
Draadloos wordt mijn Laptop namelijk wel gezien door de PS3.
Moet ik ook nog wat instellen op de PS3?
Er ik weet van een instelling dat je in PMS ook kan aangeven dat het om een bedraade verbinding gaat, maar ik kan het even niet meer vinden.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:32
MillZ schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:30:
[...]

Ik heb je guide goed doorgelezen, alleen kom ik niet echt tegen hoe mijn situatie is.
Ik heb een laptop met een utp cat 5 aangesloten rechtstreeks op de PS3.
Aangegeven in PS3 MS dat hij de beste kwaliteit mag doorgeven, en eigenlijk verder niets ingesteld.
Heeft iemand wat tips waar ik nog op moet letten?
Draadloos wordt mijn Laptop namelijk wel gezien door de PS3.
Moet ik ook nog wat instellen op de PS3?
Er ik weet van een instelling dat je in PMS ook kan aangeven dat het om een bedraade verbinding gaat, maar ik kan het even niet meer vinden.
wat je kan proberen is om een vast ip adres in te geven in de ps3 media server console. Dit heeft bij mij geholpen toen de ps3 mijn server ook niet zag.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Tijd voor een nieuw deeltje: Playstation 3 als media center - deel 5.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.