Ik heb het nog niet geprobeert, maar is tversity echt een share of kun je bestanden erop gooien, computer afsluiten en dan er nog bij met de ps3?Exorcist schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:28:
[...]
Nee hoor
TVersity is een service die geïnstalleerd is op je PC. Lokaal valt deze te benaderen (standaard op poort 41952 uit mijn hoofd). Zolang je deze poort in je router niet openzet, kan niemand je bestanden benaderen die je in TVersity hebt geshared.
TVersity is niets meer dan een DLNA server-service die bestanden (audio, video en foto's) die al je op je HDD staan kan "aanbieden" via het netwerk. Zij het via de browser, zij het met DLNA client software.Anoniem: 334370 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:38:
[...]
Ik heb het nog niet geprobeert, maar is tversity echt een share of kun je bestanden erop gooien, computer afsluiten en dan er nog bij met de ps3?
Spreek je nu uit eigen ervaring of van horen zeggen, want bij mij is Linux op de PS3 onwerkbaar traag en zijn de mogelijkheden zeker niet minstens even groot als een normale PC.Petervanakelyen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:34:
[...]
De PS3 heeft zijn eigen OS van Sony. Er zijn verschillende redenen die je zou kunnen hebben om Linux op je PS3 te zetten: om hem te gebruiken als volledige computer (met volledige browser, MSN, mediaplayers, enz.) als MediaCenter, als server, enz. De mogelijkheden zijn minstens even groot als een normale PC.
Ik heb zelf YDL 6.2 op de PS3 draaien. Bijvoorbeeld het opstarten van Firefox duurt al zeker 15 seconden en voordat je een iets kunt typen in OpenOffice ben je zo'n 90 seconden verder, compleet onwerkbaar dus.
Welke Linux versie kan ik dan volgens jou het beste installeren of hoe zou ik de perfomance anders kunnen verbeteren?
Nee je pc moet aanstaan als je bestanden op die je met Tversity deelt wilt kijken. (Ik zou in plaats van Tversity, PMS proberen, dat werkt vaak een stuk beter.)Anoniem: 334370 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:38:
[...]
Ik heb het nog niet geprobeert, maar is tversity echt een share of kun je bestanden erop gooien, computer afsluiten en dan er nog bij met de ps3?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Anoniem: 334370
Ik las het al, ik ben namelijk langzaam aan het bijlezen, en dat ga ik dit weekend proberen.Meelobee schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:46:
[...]
Nee je pc moet aanstaan als je bestanden op die je met Tversity deelt wilt kijken. (Ik zou in plaats van Tversity, PMS proberen, dat werkt vaak een stuk beter.)
Ik hoop nog wel dat mensen me wat meer duidelijk kunnen maken van het wel of niet Linux gedeelte van mijn vraag op pagina 80...
In elk geval dank bij deze.
Lees dit eens door: http://community.eu.plays...ren-op-de-PS3/m-p/1567814Anoniem: 334370 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:11:
[...]
Ik las het al, ik ben namelijk langzaam aan het bijlezen, en dat ga ik dit weekend proberen.
Ik hoop nog wel dat mensen me wat meer duidelijk kunnen maken van het wel of niet Linux gedeelte van mijn vraag op pagina 80...
In elk geval dank bij deze.
Let wel op dat je Linux niet kan installeren op de nieuwe PS3 Slim. Je kunt het alleen op de oude PS3 Fat modellen gebruiken.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Kan iemand me hierbij helpen:
Hoe zet ik een m2ts file (inclusief sub) zo om dat ik het via ps3 media server direct van mijn pc op tv beneden kan kijken? Ik heb al een Gbps ethernet aansluiting.
Ik wil dus niet via usb etc... maar gewoon direct via pc mbv ps3 mediaserver.
Zhadum
Hoe zet ik een m2ts file (inclusief sub) zo om dat ik het via ps3 media server direct van mijn pc op tv beneden kan kijken? Ik heb al een Gbps ethernet aansluiting.
Zhadum
Met TS Muxer kan je subs aan m2ts bestanden toevoegen.Zhadum schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:19:
Kan iemand me hierbij helpen:
Zhadum
http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR/version-history
Ik heb nu de pms geinstalleerd.
Deze geeft in het hoofdscherm een kruis aan, ps3 niet gevonden.
Toch kan ik vanuit de ps3 gewoon in mijn computer bladeren dus maak ik me hier nog even niet zo druk om.
Een groter probleem lijkt voor mij een dvd afspelen. Ik heb een dvd in de laptop gestopt, maar hij speelt deze niet. Ik kan deze schijf wel vinden in mijn ps3, alleen spelen niet. (beschadigd bestand geeft hij aan, is niet zo!)
Iemand ideeen?
Ik ga het zo proberen met een gedownloade film, die is zo klaar.
Maar gezien hij een echte dvd al niet pakt, verwacht ik ook problemen bij de gedownloade film.
Alvast bedankt voor de hulp!
Toch kan ik vanuit de ps3 gewoon in mijn computer bladeren dus maak ik me hier nog even niet zo druk om.
Een groter probleem lijkt voor mij een dvd afspelen. Ik heb een dvd in de laptop gestopt, maar hij speelt deze niet. Ik kan deze schijf wel vinden in mijn ps3, alleen spelen niet. (beschadigd bestand geeft hij aan, is niet zo!)
Iemand ideeen?
Maar gezien hij een echte dvd al niet pakt, verwacht ik ook problemen bij de gedownloade film.
Bovenstaand al opgelost, programma werkt perfect.
Met de HD film moest ik alleen wel bedraad aansluiten, anders hapert het.
Bedankt voor alle hulp op deze site, ben er nog lang niet klaar mee...
Met de HD film moest ik alleen wel bedraad aansluiten, anders hapert het.
Bedankt voor alle hulp op deze site, ben er nog lang niet klaar mee...
Dank voor je reactie, maar is het vervolgens wel via ps3 media server af te spelen op ps3?Meelobee schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:25:
[...]
Met TS Muxer kan je subs aan m2ts bestanden toevoegen.
http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR/version-history
Stop je nou een DVD in je laptop om die vervolgens via PMS naar je PS3 te streamen? Dat is nl niet waar PMS en andere streaming servers voor bedoeld zijn. Ik denk dat je dan inderdaad problemen met het afspelen kan verwachten. (En waarom stop je de DVD dan niet gewoon in de PS3?)Anoniem: 334370 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:19:
Ik heb nu de pms geinstalleerd.
Iemand ideeen?
PMS is meer voor media dat op je Harde schijf staat.
Ja uiteraardZhadum schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:40:
[...]
Dank voor je reactie, maar is het vervolgens wel via ps3 media server af te spelen op ps3?
Even een vraagje, ik heb de slim met 250 gb HD, maar als ik daar bijv. een WD passport HD aan de PS3 hang, speelt hij dan de meeste formaten gewoon af, of gaat dit niet lukken?
Ik stream nu draadloos, maar die hapert soms, vandaar de vraag...
IK kwam deze mogelijkheid nog niet zo snel tegen, of kijk ik eroverheen?
Ik stream nu draadloos, maar die hapert soms, vandaar de vraag...
IK kwam deze mogelijkheid nog niet zo snel tegen, of kijk ik eroverheen?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Ik doe nu al tijden hetzelfde als jij, gewoon mijn externe schijf waar vooral mijn films en series opstaan aan mijn ps3 hangen. Hij speelt helaas niet alle formaten af, welke dat zijn weet ik zo niet uit mijn hoofd. Sowieso ondersteund de ps3 geen .mkv, maar dat is makkelijk op te lossen door deze te muxen met bijvoorbeeld mkv2vob, werkt heerlijk en hij kan je film gelijk in stukken van 4GB snijden voor FAT32.
Want je moet je externe schijf wel in FAT32 hebben, anders pakt de ps3 hem niet.
Want je moet je externe schijf wel in FAT32 hebben, anders pakt de ps3 hem niet.
Ik volg dit topic al een tijdje zonder account, maar met mijn nieuwe router is het echt hopeloos aan het worden.
Ik heb een ps3 die bekabeld aangesloten is op een Belkin N router en deze is ook weer bekabeld aangesloten op mijn pc die 1 verdieping hoger staat.
Het streamen die middels ps3 java mediaserver. 720p materiaal gaat perfect, maar 1080p gaat helaas niet volgens plan.
Het streamen gaat opzich wel, maar vaak moet ik het beeld even op pauze zetten en dan gat het daarna weer voor 5 min.
Omdat alles bekabeld is snap ik het echt niet meer. In de router staat alles goed denk ik. Althans ik kan niet echt veel veranderen voor optimaal streamen. En deze router beschikt over gigabit poorten.
De instellingen staan in de mediaserver op default en dat moet voldoende zijn.
Heeft iemand een idee om toch 1080p films stotterloos te kunnen streamen?
Ik heb een ps3 die bekabeld aangesloten is op een Belkin N router en deze is ook weer bekabeld aangesloten op mijn pc die 1 verdieping hoger staat.
Het streamen die middels ps3 java mediaserver. 720p materiaal gaat perfect, maar 1080p gaat helaas niet volgens plan.
Het streamen gaat opzich wel, maar vaak moet ik het beeld even op pauze zetten en dan gat het daarna weer voor 5 min.
Omdat alles bekabeld is snap ik het echt niet meer. In de router staat alles goed denk ik. Althans ik kan niet echt veel veranderen voor optimaal streamen. En deze router beschikt over gigabit poorten.
Wat zijn de specs van je systeem? ( Processor, geheugen, etc etc )wielracer schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:45:
Ik volg dit topic al een tijdje zonder account, maar met mijn nieuwe router is het echt hopeloos aan het worden.
Imac 24" 4GB 640GB,Iphone 4,Ipad 2 64GB 3g, Ps3 60 GB, Synology DS209, Acryan Playon HD 2
Ik maak gebruik van de netwerkaansluiting die op het moederbord zit. Dat zou misschien de bottleneck kunnen zijn, maar de specs zeggen dat het een gigabit aansluiting heeft. Het gaat om een Asus P5k moederbord.
Verder heeft de pc een Dual core 6850 processor en intern geheugen 4 Gb.
Videokaart betreft een Nvidia 8800 GTX
[ Voor 5% gewijzigd door Simbob op 13-12-2009 14:08 ]
En je netwerk is minimaal cat 5e? en met 8 aders bedraad?wielracer schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:06:
Ik maak gebruik van de netwerkaansluiting die op het moederbord zit. Dat zou misschien de bottleneck kunnen zijn, maar de specs zeggen dat het een gigabit aansluiting heeft. Het gaat om een Asus P5k moederbord.
(de oude cat kabel van ziggo had namelijk maar 4 aders)
[ Voor 4% gewijzigd door utbone op 13-12-2009 14:15 ]
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Ik heb hier een pc staan met bijna dezelfde specs. Daar kan ik geen 1080 p films mee streamen omdat de processor het gewoon niet trekt. Zet de film even aan en kijk in taakbeheer even naar je processor load. Je zal zien dat Mencoder bijna 90% van je cpu gebruikt.En je buffer helemaal leeg is. Ik heb ook een gloednieuwe imac staan en die streamt moeiteloos.wielracer schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:06:
Imac 24" 4GB 640GB,Iphone 4,Ipad 2 64GB 3g, Ps3 60 GB, Synology DS209, Acryan Playon HD 2
Anoniem: 329454
PS3 Media server vindt mijn PS3 niet. Hij zit gewoon op het draadloze netwerk dus hij moet het toch gewoon doen? Wat doe ik fout en hoe los ik het op?
Ik zou niet proberen om draadloos te streamen. Is gewoon te langzaam, een heleboel mensen zijn al over gestapt op Gb netwerk.Anoniem: 329454 schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:35:
PS3 Media server vindt mijn PS3 niet. Hij zit gewoon op het draadloze netwerk dus hij moet het toch gewoon doen? Wat doe ik fout en hoe los ik het op?
Anoniem: 329454
Nee maar het gaat er even om dat hij hem vindt.
Mijn pc is bedraad en PS3 staat beneden op draadlos, dan zou dat toch moeten werken?
Mijn pc is bedraad en PS3 staat beneden op draadlos, dan zou dat toch moeten werken?
Lees eerst ff de tutorials voor PMS door (zie sig) dan moet je het aan de praat krijgen.
(Niet een USB stick in je PC steken en daarvan proberen te streamen, kopieer dan eerst de data van die stick naar een map op je harde schijf deel die in PMS.)
(Niet een USB stick in je PC steken en daarvan proberen te streamen, kopieer dan eerst de data van die stick naar een map op je harde schijf deel die in PMS.)
Ik heb een aantal avchd isos gedownload en wil die afspelen via PMS op de ps3. Dit kan niet want die kan geen isos aan dus ik moet hier de m2ts bestanden uithalen (en audio eventueel omzetten). Ik werk echter onder Ubuntu. Heeft iemand hier al gevonden hoe dit handig kan?
Edit: Na een tijdje kutten met de commandline wordt dit:
sudo mkdir /media/filmavchd
sudo mount -t udf -o loop /home/naam/filmavchd.iso /media/filmavchd
Dan kun je de m2ts dingen gewoon knippen plakken
Edit2: nog beter, gewoon streamen vanaf de mount mits geluid goed is
Edit: Na een tijdje kutten met de commandline wordt dit:
sudo mkdir /media/filmavchd
sudo mount -t udf -o loop /home/naam/filmavchd.iso /media/filmavchd
Dan kun je de m2ts dingen gewoon knippen plakken
Edit2: nog beter, gewoon streamen vanaf de mount mits geluid goed is
[ Voor 34% gewijzigd door Unneoetech op 13-12-2009 18:51 . Reden: opgelost ]
Ok bedankt voor de reactie.Jsnab schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:22:
[...]
Ik heb hier een pc staan met bijna dezelfde specs. Daar kan ik geen 1080 p films mee streamen omdat de processor het gewoon niet trekt. Zet de film even aan en kijk in taakbeheer even naar je processor load. Je zal zien dat Mencoder bijna 90% van je cpu gebruikt.En je buffer helemaal leeg is. Ik heb ook een gloednieuwe imac staan en die streamt moeiteloos.
Kan ik ergens de buffergrootte vergroten in PMS?
En wat zou een perfecte update zijn voor deze processor? Welke dual core of Quad core?
Kun je zo'n externe HD aan je router aansluiten of moet het per se aan je PS3 en maakt het uit qua snelheid (router of PS3)?RnB schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:21:
Ik doe nu al tijden hetzelfde als jij, gewoon mijn externe schijf waar vooral mijn films en series opstaan aan mijn ps3 hangen. Hij speelt helaas niet alle formaten af, welke dat zijn weet ik zo niet uit mijn hoofd. Sowieso ondersteund de ps3 geen .mkv, maar dat is makkelijk op te lossen door deze te muxen met bijvoorbeeld mkv2vob, werkt heerlijk en hij kan je film gelijk in stukken van 4GB snijden voor FAT32.
Qua router dacht ik aan: DrayTek Vigor 2130n
buffergrootte kun je veranderen bij tab blad: Transcoding instelling - staat automatisch op 400 en wordt ook geadviseerd om het niet te veranderen.wielracer schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:42:
[...]
bedankt voor de reactie.
En wat zou een perfecte update zijn voor deze processor? Welke dual core of Quad core?
Wat betreft processor: volgens mij maakt het niet, maar met quad core heb je al een beter voorsprong.
Ik heb sinds kort 1 schijf en de processor vervangen. De schijf is van 750 Gb naar 1500Gb gegaan en de processor van X3 naar X4 (de 920) gegaan. Beide heb ik kunnen doen zonder windows opnieuw te installeren (XP Prof). PC loopt goed en ook het bekijken van films gaat gewoon goed. Alleen is het scrollen door de bestanden en films (ook op de schijven die niet veranderd zijn) heel traag geworden. Waar ze bij het openen van een directory normaal gelijk tevoorschijn komen duurt het nu vaal 10 tot 0 seconden per diepere directory. Waar zou dat aan kunnen liggen. Ik heb de laatste PMS 1.10.5 oid....
Ik zou een quadcore pakken, je kan ik pms aangeven hoeveel cores je wil gebruiken.wielracer schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:42:
[...]
Ok bedankt voor de reactie.
En kijk even wat de mensen hier gebruiken?
Zijn er nog andere manieren om een mkv bestand makkelijk te converteren i.p.v. GotSent? Of is dit de beste manier.
bedankt, ga ik even proberen.sopsop schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:42:
Ik deed dat altijd met tsmuxer. En MeGUI om het audiokanaal naar ac3 te converteren indien er een niet ondersteund audioformaat werd gebruikt (bijvoorbeeld dts).
Heb ooit eens een korte handleiding gemaakt in dit topic, wellicht heb je er wat aan: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31032798
Bestaat er echt geen alternatief programma voor PMS? Heb het nu een tijd draaien, maar het irriteerd me nog steeds, dat ik niet door mkvs heen kan skippen, zoals met xvids. (I know, I know, all bitchin, no solutions.. hehe
)
Misschien een meer concrete vraag: als ik gloed nieuwe Pentium processor koop, kan ik dan wel razendsnel door MKVs heen skippen met PMS?
Misschien een meer concrete vraag: als ik gloed nieuwe Pentium processor koop, kan ik dan wel razendsnel door MKVs heen skippen met PMS?
Ik stream momenteel vanaf mijn externe harde schijf aan mn laptop, dat gaat prima.
de schijf is een WD MyBook 500 gb.
nu wil ik een netwerk schijf, en denk aan de WD MyBook World 1TB, GLAN.
Heeft iemand ervaring met deze schijf? ik gebruik hem alleen als opslag en om te streamen.
van buitenaf benaderen of als server gebruik ik hem niet.
de schijf is een WD MyBook 500 gb.
nu wil ik een netwerk schijf, en denk aan de WD MyBook World 1TB, GLAN.
Heeft iemand ervaring met deze schijf? ik gebruik hem alleen als opslag en om te streamen.
van buitenaf benaderen of als server gebruik ik hem niet.
Ik kan met PMS ook niet door MKV's heen (1.5x gaat prima maar naar 10x loopt hij vast), ik stream via een intel q6600 op osx. wel heb ik gezien dat er soms aparte ps3 films zijn in 1080p (.mpg) en die doen het wel prima, maar dan hoef je ook niet te transcoden.iBurger schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:11:
Wat ik vaak doe wat een stuk beter werkt dan spoelen is jump-to. Dan kies je zelf gewoon een punt ietsje verder en dan heeft hij er een stuk minder moeite mee.StarC schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:27:
[...]
Ik kan met PMS ook niet door MKV's heen (1.5x gaat prima maar naar 10x loopt hij vast), ik stream via een intel q6600 op osx. wel heb ik gezien dat er soms aparte ps3 films zijn in 1080p (.mpg) en die doen het wel prima, maar dan hoef je ook niet te transcoden.
Exact, jump-to is de beste optieBlindfold schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:13:
[...]
Wat ik vaak doe wat een stuk beter werkt dan spoelen is jump-to. Dan kies je zelf gewoon een punt ietsje verder en dan heeft hij er een stuk minder moeite mee.
Super! duidelijke stappen. Ik heb namelijk een groot mkv bestand met een dts audio laag.sopsop schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:53:
Heb ooit eens een korte handleiding gemaakt in dit topic, wellicht heb je er wat aan: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31032798
Is niet meer nodig.utbone schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:54:
[...]
Zet er dan een router van bv Sitecom naast. Dus eerst Thomson en daarna de Sitecom. Op de sitecom sluit je dus alles aan (thomson in de wanport). Ben een paar tientjes verder maar werkt het wel. De sitecom dient dus als router. (waar je UPNP op kan aanzettten)
Had vorige week vrijdag al gebeld met de KPN om het probleem aan te geven.
Persoon die ik aan de lijn had reageerde begripvol en wist van de situatie af.
Ook kon hij me vertellen dat in december de nieuwe router ( 789 ) beschikbaar zou komen voor nalevering aan bestaande aboo's.
Echter als hij op dat moment een order in zou geven zou ik weer de 787 krijgen.
Zijn advies was om na een weekje nog eens te bellen, wellicht dat er dan ook meer info was.
Dus ik heb vanmiddag gebeld met de KPN, en na even wat uitzoek wekr van degene die ik aan de lijn had, kwam het verlossende woord : wij hebben een 789 voor u besteld, de oude mag retour.
Ik wil er ook even bij zeggen dat ik uiterst vriendelijk en kundig en vooral EERLIJK geholpen ben door de mensen die ik aan de lijn kreeg. ( hierbij hielp het waarschijnlijk ook wel dat ik rustig en beleefd ben gebleven, en dat ik liet merken dat ik geen onnozelaar was )
Ook vandaag weer een prettig, bijna geanimeerd gesprek met de medewerker van de KPN gehad.
Na wat negatieve ervaringen met het belpanel van KPN mag deze positieve ook wel gemeld worden.
( zou KPN zijn leven aan het beteren zijn ?? )
Eric, Signing off !!
Kan iemand mij even een zetje in de goede richting geven?
Ik heb een PS3 gekoppeld aan mijn netwerk. Daar draait een NAS systeem.
Wanneer is via de PS3 een film wil kijken ziet hij de NAS wel en kan ik gewoon naar de film folders browsen.
Helaas ziet hij het niet als film. Het is een folder met daaronder een VIDEO_TS met die benodigde vob files.
Ik heb een PS3 gekoppeld aan mijn netwerk. Daar draait een NAS systeem.
Wanneer is via de PS3 een film wil kijken ziet hij de NAS wel en kan ik gewoon naar de film folders browsen.
Helaas ziet hij het niet als film. Het is een folder met daaronder een VIDEO_TS met die benodigde vob files.
Money for nothin' and your chicks for free
Probeer je misschien via de XMB via photos of music naar die folder te browsen? Dan detecteert hij namelijk alleen photo resp. music files.
edit: oh, en zonder software kun je niet zomaar vob files openen, dan heb je echt een pc nodig met bijvoorbeeld ps3mediacenter.
edit: oh, en zonder software kun je niet zomaar vob files openen, dan heb je echt een pc nodig met bijvoorbeeld ps3mediacenter.
[ Voor 32% gewijzigd door scorpie op 19-12-2009 11:07 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik zit net te lezen welke videoformaten de PS3 native ondersteund, en vroeg me af waarom Dolby Digital niet ondersteund wordt voor H264 en wel voor MPEG2... Niet erg logisch toch?
Ik heb namelijk wat AVI's waarom de PS3 zegt dat hij ze niet ondersteund. De codecs info in VLC zegt dit voor deze bestanden:
stream 1: type: audio, codec: a52, channels: stereo, sample rate: 48000 Hz, bitrate; 192 kb/s
stream 2: type: video, codec: H264, resolution: 1280x720, frame rate: 29.970000
Ik kan niet aan de slag met tPSM omdat het gebruik maakt van diverse native libraries die niet beschikbaar zijn voor FreeBSD. Ik gebruik momenteel Ushare als DLNa server onder FreeBSD.
Ik heb namelijk wat AVI's waarom de PS3 zegt dat hij ze niet ondersteund. De codecs info in VLC zegt dit voor deze bestanden:
stream 1: type: audio, codec: a52, channels: stereo, sample rate: 48000 Hz, bitrate; 192 kb/s
stream 2: type: video, codec: H264, resolution: 1280x720, frame rate: 29.970000
Ik kan niet aan de slag met tPSM omdat het gebruik maakt van diverse native libraries die niet beschikbaar zijn voor FreeBSD. Ik gebruik momenteel Ushare als DLNa server onder FreeBSD.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het openen van iso bestanden?
Sommige doen het namelijk wel en sommige niet. Hij transcoded niet alle iso bestanden lijkt het op..
Moet ik ze in dat geval omzetten naar avi mpeg etc etc?
Sommige doen het namelijk wel en sommige niet. Hij transcoded niet alle iso bestanden lijkt het op..
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Je kan dan beter proberen om de ISO met bv winrar uit te pakken en dan het uitgepakte te streamen. (Meestal een Video_TS map)phoentje schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:59:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het openen van iso bestanden?
Begin er nu wel een beetje moe van te worden zeg.Ik heb hier een film, MKV bestand en ins ongeveer 8GB.
Als ik die met MEncoder afspeel, zet ik de film eerst op pauze en laat ik de buffer balk vollopen. Na een uurtje is deze echter weer helemaal leeg. Ik gebruik MEncoder alleen maar omdat ik dan subtitles kan zien.
Hoe dan ook, vanochtend heb ik besloten de rest van de film met TSmuxer te kijken, en dan zonder subs, boeie. Maar na een tijdje gaat ie ineens stotteren, dus ik check op de laptop hoe erg de cpu of memory usage is...en die is dus gewoon laag. En de bufferbalk in PMS is vol. WTF? En het is niet wireless maar wired.
Het kan dan zeker alleen maar mijn verbinding zijn die dan soms even onstabiel word ofzo?
Als ik die met MEncoder afspeel, zet ik de film eerst op pauze en laat ik de buffer balk vollopen. Na een uurtje is deze echter weer helemaal leeg. Ik gebruik MEncoder alleen maar omdat ik dan subtitles kan zien.
Hoe dan ook, vanochtend heb ik besloten de rest van de film met TSmuxer te kijken, en dan zonder subs, boeie. Maar na een tijdje gaat ie ineens stotteren, dus ik check op de laptop hoe erg de cpu of memory usage is...en die is dus gewoon laag. En de bufferbalk in PMS is vol. WTF? En het is niet wireless maar wired.
Het kan dan zeker alleen maar mijn verbinding zijn die dan soms even onstabiel word ofzo?
Om nog even terug te keren op mijn streamprobleem.Jsnab schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:22:
[...]
Ik heb hier een pc staan met bijna dezelfde specs. Daar kan ik geen 1080 p films mee streamen omdat de processor het gewoon niet trekt. Zet de film even aan en kijk in taakbeheer even naar je processor load. Je zal zien dat Mencoder bijna 90% van je cpu gebruikt.En je buffer helemaal leeg is. Ik heb ook een gloednieuwe imac staan en die streamt moeiteloos.
Eerst wil ik graag alle softwarematige aanpassingen uitproberen voordat ik een andere processor ga aanschaffen om de klus alsnog te klaren.
Vanochtend heb ik de video-engine in PMS veranderd naar TsMuxer ipv MEncoder.
Het rare is dat ik nu wel 1080p films kan streamen zonder ene hapering. Dus het kan wel met deze processor zonder dat alles vastloopt. Zelf een bestand van rond de 20Gb wordt moeiteloos doorgeven met de huidige hardware.
Alleen het nadeel van TsMuxer is dat deze engine geen hardcoded subs kan lezen/omzetten, althans de PS3 is hier (nog) niet compatible voor. MEncoder heeft hier geen problemen mee.
Het is dan toch wel vreemd dat de ene engine zoveel MEncoder kracht vreet tov de TsMuxer.
Oke bedankt. Ik ga het proberen.Meelobee schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:34:
[...]
Je kan dan beter proberen om de ISO met bv winrar uit te pakken en dan het uitgepakte te streamen. (Meestal een Video_TS map)
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Werkt niet
Iso kan ik wel bijv in vlc openen op mn pc dus de file is wel ok.
Ik had nog geen last van 1080p films met MEncoder. Het ligt erg aan de container/codec van de film. Ik heb nu problemen met een mkv/h264 1080p. Ben al flink aan het muxen geweest, video level naar 4.1 en audio naar stereo, maar nog geen succes.wielracer schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:16:
[...]
Om nog even terug te keren op mijn streamprobleem.
Eerst wil ik graag alle softwarematige aanpassingen uitproberen voordat ik een andere processor ga aanschaffen om de klus alsnog te klaren.
Vanochtend heb ik de video-engine in PMS veranderd naar TsMuxer ipv MEncoder.
Het rare is dat ik nu wel 1080p films kan streamen zonder ene hapering. Dus het kan wel met deze processor zonder dat alles vastloopt. Zelf een bestand van rond de 20Gb wordt moeiteloos doorgeven met de huidige hardware.
Alleen het nadeel van TsMuxer is dat deze engine geen hardcoded subs kan lezen/omzetten, althans de PS3 is hier (nog) niet compatible voor. MEncoder heeft hier geen problemen mee.
Het is dan toch wel vreemd dat de ene engine zoveel MEncoder kracht vreet tov de TsMuxer.
dan de iso met bv deamontools mounten en dan de VIDEO_TS map kopiëren naar je hdd.phoentje schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:34:
[...]
Werkt nietMap lijkt dan leeg zodra je dit met WinRar opent.
Iso kan ik wel bijv in vlc openen op mn pc dus de file is wel ok.
Anoniem: 84457
Nu PMS niet meer bij me werkt, ben ik naar TVersity overgestapt.
Mij film draait en de daarbij behorende .srt file zit in dezelfde map.
Alleen zie ik geen ondertiteling bij de film...
Wanneer je binnen je PS3 de film selecteert, hoor je dan ook de .srt file te zien?
In de map waar ik naar verwijs ziet het er als volgt uit:
kerst.avi
kerst.srt
Wanneer je binnen je PS3 de film selecteert, hoor je dan ook de .srt file te zien?
kerst.avi
kerst.srt
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 20-12-2009 21:57 ]
Ik heb zelf nog geen ervaring met losse ondertitels bij een DivX movie (Gezien de bestandsextentie) Zolang deze niet ingebakken zijn, was het (dacht ik) niet mogelijk.Anoniem: 84457 schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:47:
Nu PMS niet meer bij me werkt, ben ik naar TVersity overgestapt.
kerst.avi
kerst.srt

Meh op de 1 of andere onverklaarbare reden wil mijn playlist van PMS niet verversen.
ik heb geupdate naar de laatste versie, medialibrary gewist, opnieuwe de mappen laten doorzoeken (dan zie je ook onderin PMS dat hij bepaalde folders aan het scannen is) maar tevergeefs zie ik op mijn PS3 maar niet de nieuwe mappen/ .avis die ik toegevoegd heb.
ik heb geupdate naar de laatste versie, medialibrary gewist, opnieuwe de mappen laten doorzoeken (dan zie je ook onderin PMS dat hij bepaalde folders aan het scannen is) maar tevergeefs zie ik op mijn PS3 maar niet de nieuwe mappen/ .avis die ik toegevoegd heb.
Zet de library eens uit en geef bij 'Gedeelde mappen' de mappen met je films aan. Ik heb het ook zo en kan zelfs terwijl PMS aanstaat bestanden toevoegen aan mn share die ik meteen op de PS3 kan zien.Gohan-san schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:17:
Meh op de 1 of andere onverklaarbare reden wil mijn playlist van PMS niet verversen.
[ Voor 9% gewijzigd door Meelobee op 21-12-2009 17:28 ]
Anoniem: 280847
ik run java ps3 mediaserver 1.10.51 en heb een perefcte verbinding tusssen de ps3 en mijn pc, mijn films ziet er hij direct staan. Ik kriijg echter nergens ondertitels op, ik heb geprobeerd bij de volgende types van films
ts files > bij het menu op de ps3 staat onder ondertiteling > geen ondertitelingopties aanwezig
idem dito bij een iso file.
wat doe ik verkeerd,
worden de ondertitels geselcteerd op de pc of op de ps3 ?
ts files > bij het menu op de ps3 staat onder ondertiteling > geen ondertitelingopties aanwezig
wat doe ik verkeerd,
Heb je de sub prioriteit wel ingesteld in PMS?
Op het tabblad 'Transcode Instellingen' in de linkerkolom Mencoder selecteren.
- Audio taal prioriteit eng
- Ondertiteling taal prioriteit nl,dut,eng,fre
Met deze setting zou PMS de ondertitels goed moeten afspelen. (PMS kijkt nu eerst naar NL ondertitels en indien die er niet zijn naar Engelse of Franse.)
Je kan eventueel ook via de transcode folders afspelen, dan zie je aan het vlaggetje op het icoon welke taal de ondertitel is.
Op het tabblad 'Transcode Instellingen' in de linkerkolom Mencoder selecteren.
- Audio taal prioriteit eng
- Ondertiteling taal prioriteit nl,dut,eng,fre
Met deze setting zou PMS de ondertitels goed moeten afspelen. (PMS kijkt nu eerst naar NL ondertitels en indien die er niet zijn naar Engelse of Franse.)
Je kan eventueel ook via de transcode folders afspelen, dan zie je aan het vlaggetje op het icoon welke taal de ondertitel is.
Ik gebruik ook PMS om naar de PS3 te streamen en loop daarbij tegen een probleem op bij 1080p materiaal (Black Hawk Down 1080p BDRip[x264 - dts - mkv]). Het beeld blijft namelijk zwart, er komt wel geluid uit. Waar moet ik beginnen met zoeken?
Nog wat info:
laptop - Dell D630
T9500 (2.6ghz)
4 gb intern geheugen
gigabit lan verbinding (dus ook de router
)
Nog wat info:
laptop - Dell D630
T9500 (2.6ghz)
4 gb intern geheugen
gigabit lan verbinding (dus ook de router
ik heb gister mn ps3 remote - met - qwerty keyboard binnengekregen. nog even testen of het wat is vanavond.
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
niemand hier die multiAVCHD gebruikt?
http://multiforum.deanbg.com/viewtopic.php?f=2&t=1
ik heb een volle 2tb schijf met 220avchd films die selecteerbaar zijn via een mooi menu, ben nu met mijn tweede schijf bezig
ik heb een volle 2tb schijf met 220avchd films die selecteerbaar zijn via een mooi menu, ben nu met mijn tweede schijf bezig
AH goeie.. had ik zelf niet aangedacht nog! Thanks. Dat moet 100% zeker lukken.Meelobee schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:22:
[...]
dan de iso met bv deamontools mounten en dan de VIDEO_TS map kopiëren naar je hdd.
Hoe sluit je dit aan of hoe kan je dit draaien ??marz01 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:42:
Teteringen
Ik weet niet of je probleem inmiddels is opgelost, maar ik had de combinatie PS3 en 207+ gisteren aan de praat. Echt lang heb ik er echter niet mee gespeeld omdat ik andere dingen moest doen, maar het zou dus weer moeten werken. NAS heeft de laatste firmware van Synology, PS3 weet ik niet welke dat op dit moment is, wel de laatste die er is uitgebracht.dries77 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:37:
Meer mensen die problemen ondervinden met zoeken Nas(synology 207+) nu PS3 firmware upgrade 3.1?
Hij vind hem met geen mogelijkheid.. Vorige versie geen enkel probleem..
ik gebruik een externe ubs harde schijf, en de ps3 ziet dit als een grote avchd file van 220 hd films met dtsArie26 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:19:
[...]
Hoe sluit je dit aan of hoe kan je dit draaien ??
Ik gebruik ook een externe usb-schijf. Enige probleem waar ik niet uit kom is het volgende: het beeld van de ACVHD's die ik kijk zit niet verticaal in het midden van de televisie (met twee zwarte balken, boven en onder), maar helemaal bovenin (met één dikke zwarte balk eronder). Komt dat misschien omdat ik een 720 tv heb en de bestanden 1080 zijn?
Ik heb recentelijk PS3 Media Server geïnstalleerd en dat werkt naar volle tevredenheid. Daarvoor had ik Windows Media Player een verbinding gelegd, maar dit werkte niet zo lekker.
Ik heb daardoor nu dus twee mediaservers in mijn PS3-lijstje staan:
-Intel Media Server (Windows media player?)
-PS3 Media Server
Ik krijg nu volgens mij steeds foutmeldingen op mijn PS3 (DLNA Protocol 7531) van deze Intel Media Server (Windows media player?) configuratie. Ik word gek van de pop-up en wil deze mediaserver daarom ook graag uit mijn lijstje verwijderen. Hoe doe ik dat? Ik heb sharing in Windows Media Player al uitgezet, maar mijn PS3 blijft de Intel Media Server maar zoeken. Moet ik ook iets op mijn PS3 weghalen?
Kan iemand mij op weg helpen met de-installatie?
EDIT: ik heb de oplossing al gevonden: ik moest het INTEL VIIV icoontje in de taakbalk nog even rechtsklikken en daar ook aangeven 'stoppen met delen van media'.... beetje dubbelop, maargoed PS3 geeft geen meldingen meer!

Ik heb daardoor nu dus twee mediaservers in mijn PS3-lijstje staan:
-Intel Media Server (Windows media player?)
-PS3 Media Server
Ik krijg nu volgens mij steeds foutmeldingen op mijn PS3 (DLNA Protocol 7531) van deze Intel Media Server (Windows media player?) configuratie. Ik word gek van de pop-up en wil deze mediaserver daarom ook graag uit mijn lijstje verwijderen. Hoe doe ik dat? Ik heb sharing in Windows Media Player al uitgezet, maar mijn PS3 blijft de Intel Media Server maar zoeken. Moet ik ook iets op mijn PS3 weghalen?
Kan iemand mij op weg helpen met de-installatie?
EDIT: ik heb de oplossing al gevonden: ik moest het INTEL VIIV icoontje in de taakbalk nog even rechtsklikken en daar ook aangeven 'stoppen met delen van media'.... beetje dubbelop, maargoed PS3 geeft geen meldingen meer!
[ Voor 13% gewijzigd door artacis op 23-12-2009 19:01 ]
Bedankt voor je hulp zeg!Dwazer schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:19:
[...]
Ik heb zelf nog geen ervaring met losse ondertitels bij een DivX movie (Gezien de bestandsextentie) Zolang deze niet ingebakken zijn, was het (dacht ik) niet mogelijk.
Maar is er een andere extensie waarbij ondertitels (niet ingebakken) wel mogelijk zijn?
Nee dat komt door het feit dat je bij AVCHD alleen volledige HD resoluties kunt hebben. Dus óf 1920x1080 óf 1280x720. Als hij niet helemaal overeenkomt met de standaard krijg je de balk beneden. Dit is niet erg storend als de film 1920x1040 is zoals sommigen, maar is erg irritant wanneer de film 1920x800 is (in veel gevallen zo) wat waarschijnlijk bij jou het geval is.Ken Wood schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:39:
Ik gebruik ook een externe usb-schijf. Enige probleem waar ik niet uit kom is het volgende: het beeld van de ACVHD's die ik kijk zit niet verticaal in het midden van de televisie (met twee zwarte balken, boven en onder), maar helemaal bovenin (met één dikke zwarte balk eronder). Komt dat misschien omdat ik een 720 tv heb en de bestanden 1080 zijn?
Master_A
Ben er nu ook mee aan de slag, thnx voor de link.marz01 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:42:
Hoe kan je de plek waar de ondertiteling staat veranderen?? Ik wil dat mijn ondertitel gewoon op het beeld geplakt is en niet bij het zwarte gedeelte. Eeeh beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je het begrepen hebt lol.
Edit: Voor de duidelijkheid: Ik gebruik Tversity + ffdshow
Edit: Voor de duidelijkheid: Ik gebruik Tversity + ffdshow
[ Voor 17% gewijzigd door Aslanboy1905 op 24-12-2009 17:11 ]
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Anoniem: 310872
hallo even een vraagje
had me ps3 en me lap draadloos aangesloten en gebruikte ps3 mediaserver.dit gaat goed alleen wil ik graag blurays streamen dus heb ik een kabel van ps3 naar router gelegd en 1 van de lap naar router.allebei hebben ze verbinding met het internet.
alleen nu kan de ps3 mediaserver de ps3 niet meer vinden,verander ik het weer naar draadloos dan vind hij hem gelijk,wat moet ik instellen zodat hij bekabeld hem ook vind?
had me ps3 en me lap draadloos aangesloten en gebruikte ps3 mediaserver.dit gaat goed alleen wil ik graag blurays streamen dus heb ik een kabel van ps3 naar router gelegd en 1 van de lap naar router.allebei hebben ze verbinding met het internet.
alleen nu kan de ps3 mediaserver de ps3 niet meer vinden,verander ik het weer naar draadloos dan vind hij hem gelijk,wat moet ik instellen zodat hij bekabeld hem ook vind?
Ergens in de [netwerk] instellingen van de PS3 kun je aangeven hoe je PS3 is aangesloten, wifi of wired.
Only fools are enslaved by time and space.
Anoniem: 310872
jah dat weet ik de ps3 heeft ook verbinding1 de mediaserver op me lap kan hem alleen niet vinden
Aanvankelijk was ik aan het sukkelen met PMS voor 720p materiaal over Wifi: heel de tijd stotterend beeld. Blijkbaar door de subtitles uit te zetten en door de bandbreedte op 15Mbps te limiteren werkt het allemaal vloeiend... Als je de bandbreedte limiteert, wordt er dan lossy transcoding toegepast of wordt de stream gewoon harder gecomprimeerd?
Anoniem: 337244
gericht aan noax dat probleem met uw ondertiteling heb je dat nog steedts zo ja probeer een met avi en srt weg te laten aleen kerst
weet iemand als je ps3 media server werkt kan je dan ook iso fills zoals games laten draaien op ps3 aan gezien je toch verbonden bent ps3 met pc
[quote]Anoniem: 280847 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:33:
ik run java ps3 mediaserver 1.10.51 en heb een perefcte verbinding tusssen de ps3 en mijn pc, mijn films ziet er hij direct staan. Ik kriijg echter nergens ondertitels op, ik heb geprobeerd bij de volgende types van films
wat doe ik verkeerd,
[/quote
beste je maakt van uw film een map met daar in de film in avi fill en de srt moet niet eens de zelfde naam hebben als de film je moet wel controleren of ze gelijk lopen . dus ze zitten samen in die map en dan noem je ze juist het zelfde je dan selecteer je die map in mediaserver je conect terug en je zal zien dat er dan achter je film op ps3 staat extengens subs of zo iets en dan is het in orden start de film en lees
wat doe ik verkeerd,
[/quote
beste je maakt van uw film een map met daar in de film in avi fill en de srt moet niet eens de zelfde naam hebben als de film je moet wel controleren of ze gelijk lopen . dus ze zitten samen in die map en dan noem je ze juist het zelfde je dan selecteer je die map in mediaserver je conect terug en je zal zien dat er dan achter je film op ps3 staat extengens subs of zo iets en dan is het in orden start de film en lees
smoka666, welkom op GoT. Zou je aub gebruik willen maken van de edit functie zodat je niet 3 posts achter elkaar zet, en zou je wat aan je spelling- en grammaticagebruik kunnen doen? 
edit: oh, en ik wilde nog antwoord op je vraag uit je 2e post geven: nee, dat kan niet
edit: oh, en ik wilde nog antwoord op je vraag uit je 2e post geven: nee, dat kan niet
[ Voor 20% gewijzigd door scorpie op 28-12-2009 00:52 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik laat mijn ps3 draadloos streamen met mijn iMac dmv Java ps3 Media Server. Via mijn playstation kan ik kiezen uit Java en Vuze. Nu heb ik twee blu ray film gedownload en als ik die via Java Media Server wil afspelen is het heel schokkerig. Waarschijnlijk omdat ik draadloos stream. Kan ik dit oplossen zodat ik de film normaal kan kijken, is het een oplossing door de films op de harde schijf van de ps3 op te slaan? En hoe doe ik dat eigenlijk?
Ik had ook problemen met het streamen via wifi. Door bij "Transcoding instellingen" -> "Algemene transcoding instellingen" onder het rubriekje "Videokwaliteit instellingen" de bandbreedte te limiteren op 15Mbps en door het vogeltje bij "Schakel ondertiteling helemaal uit" aan te vinken is het gestotter verdwenen. Op het eerste zicht kan ik niet direct een kwaliteitsverschil waarnemen, dus wat mij betreft zit m'n config snor.beccie schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:36:
Ik laat mijn ps3 draadloos streamen met mijn iMac dmv Java ps3 Media Server. Via mijn playstation kan ik kiezen uit Java en Vuze. Nu heb ik twee blu ray film gedownload en als ik die via Java Media Server wil afspelen is het heel schokkerig. Waarschijnlijk omdat ik draadloos stream. Kan ik dit oplossen zodat ik de film normaal kan kijken, is het een oplossing door de films op de harde schijf van de ps3 op te slaan? En hoe doe ik dat eigenlijk?
Anoniem: 329136
Het lukt me echt niet om een vloeiend beeld te krijgen van bvb een 720p mkv met PS3 media server.
Specs :
Wired verbonden
Laptop Dell D620 met intel core 2 duo T5500
MKV speelt perfect af in VLC en windows media player met subs (alle codecs en benodigheden voor subs staan geïnstalleerd)
Momenteel ben ik met MKV2VOB deze aan het transcoden en cpu gebruik zit tegen de 80% maar transcoden lijkt ook dubbel zo snel te gaan als realtime (verwacht een film van 2+ uur op 1 uur te transcoden)
Ik heb werkelijk alle settings en alle mogelijke transcode engines gebruikt uit ps3 media server (behalve Avisynth/mencoder omdat dit een error gaf, alhoewel ik de fix over VSfilter.dll uit de FAQ heb toegepast). En steeds blijf ik een schokkerig beeld houden! Het enige wat ik kan zeggen is dat de buffer traag vol loopt (duurt een minuutje of 2) en dat ik een piek rate haal van 2500kb/s of zo.
Ik merk verschil als ik subs disable en op laagste kwaliteit draai. Maar het blijft schokken.
Screens :
http://web2.twitpic.com/i...a258255.4b3a2525-full.jpg
http://web2.twitpic.com/i...3894a04.4b3a254e-full.jpg
http://web10.twitpic.com/...6c1eeac.4b3a2568-full.jpg
Is mijn CPU de bottleneck?
Specs :
Wired verbonden
Laptop Dell D620 met intel core 2 duo T5500
MKV speelt perfect af in VLC en windows media player met subs (alle codecs en benodigheden voor subs staan geïnstalleerd)
Momenteel ben ik met MKV2VOB deze aan het transcoden en cpu gebruik zit tegen de 80% maar transcoden lijkt ook dubbel zo snel te gaan als realtime (verwacht een film van 2+ uur op 1 uur te transcoden)
Ik heb werkelijk alle settings en alle mogelijke transcode engines gebruikt uit ps3 media server (behalve Avisynth/mencoder omdat dit een error gaf, alhoewel ik de fix over VSfilter.dll uit de FAQ heb toegepast). En steeds blijf ik een schokkerig beeld houden! Het enige wat ik kan zeggen is dat de buffer traag vol loopt (duurt een minuutje of 2) en dat ik een piek rate haal van 2500kb/s of zo.
Ik merk verschil als ik subs disable en op laagste kwaliteit draai. Maar het blijft schokken.
Screens :
http://web2.twitpic.com/i...a258255.4b3a2525-full.jpg
http://web2.twitpic.com/i...3894a04.4b3a254e-full.jpg
http://web10.twitpic.com/...6c1eeac.4b3a2568-full.jpg
Is mijn CPU de bottleneck?
kort gezegd, ja.
Anoniem: 329136
Ik wil dan toch even dit quoten uit de FAQ :Meelobee schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:56:
kort gezegd, ja.
Ik weet dat het geen fonkelnieuwe cpu is, maar als een P4 720p kan afspelen, dan moet dit toch lukken?That's why, if after setting a fair value for your network, or if you are on a wired connection, stuttering still occurs,
it may be caused by an old (or not shiny anymore) CPU. Actually a Core2Duo CPU is enough to transcode 1080p with default
network/quality settings, but a P4 is the very low limit in order to play a 720p video.
Nog een vraagje hoor, nu heb ik een blu ray film gedownload en als ik die op mijn iMac wil afspelen doet hij het gewoon. Maar op de ps geeft hij aan dat de data is beschadigd. Hoe kan dat? Ik ben het nu wel op mijn harde schijf aan het zetten, misschien doet hij het dan wel.
n.v.m.
[ Voor 95% gewijzigd door Ronwiel op 29-12-2009 18:44 ]
Zit je onder het kopje video te kijken? Als je je DLNA server (PMS bijv.) benadert via muziek of foto en je gaat naar een map waar video in staat, krijg je soms het "data beschadigd" verhaal.beccie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:32:
Nog een vraagje hoor, nu heb ik een blu ray film gedownload en als ik die op mijn iMac wil afspelen doet hij het gewoon. Maar op de ps geeft hij aan dat de data is beschadigd. Hoe kan dat? Ik ben het nu wel op mijn harde schijf aan het zetten, misschien doet hij het dan wel.
Hmm okee ik had het advies van Fezzfest opgevolgd en mijn bandbreedte te limiteren tot 15, nu heb ik dat gewoon op 0 gelaten en hij deed het. Nu ben ik naar de harde schijf aan het overschrijven, dat is zo ideaal.
Gisteren mijn 250gb slim edition van de PS3 geïnstalleerd thuis. Erg handig deze topic met veel info.
Met windows 7 was alles peanuts om in te stellen. Ik heb echter wel één issue:
Ik heb een folder "Films" op mijn pc met ongeveer 80 films ofzo. Echter, mijn PS3 ziet er maar 15! Hoe komt dat? Zijn dat settings in Windows Media Player, of komt het omdat er wellicht formaten inzitten die de PS3 niet ondersteund? Het zijn voornamelijk DVD's dus dat is wel apart!
Heeft één van jullie dit probleem ook gehad?
Ik heb een folder "Films" op mijn pc met ongeveer 80 films ofzo. Echter, mijn PS3 ziet er maar 15! Hoe komt dat? Zijn dat settings in Windows Media Player, of komt het omdat er wellicht formaten inzitten die de PS3 niet ondersteund? Het zijn voornamelijk DVD's dus dat is wel apart!
gebruik ipv windows media player maar eens Playstation3 Media Server. Grote kans dat het bestanden zijn die niet gestreamed kunnen worden via windows media player.wrvk82 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:07:
Gisteren mijn 250gb slim edition van de PS3 geïnstalleerd thuis. Erg handig deze topic met veel info.
Dit zou inderdaad wel eens de oplossing kunnen zijn. Ga na mijn werk gelijk testen. Ik lees ook dit:Frank J. schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:01:
[...]
gebruik ipv windows media player maar eens Playstation3 Media Server. Grote kans dat het bestanden zijn die niet gestreamed kunnen worden via windows media player.
.vob en .ifo files, en deze zijn niet streambaar met bijv. Windows Media Player. Bron.
Ik kan er niet meer aan uit.
Als ik een 720p via wifi (g netwerk) stream en ik kies TsMuxer als decoder, dan speelt de film zonder schokken af. Kies ik echter MEncoder of Avisynth, dan begint de film te stotteren. PMS staat geconfigureerd dat de bandbreedte niet gelimiteerd wordt en maximale kwaliteit (keyint=1:vqscale=1:vqmin=2). Waarom werkt TsMuxer wel en MEncoder niet? Je zal zeggen, gebruik dan TsMuxer, maar daar krijg ik tot op heden geen ondertitels mee aan de praat.
Heeft er iemand een oplossing om ondertitels via TsMuxer aan de praat te krijgen? Weet er iemand waarom de ene decoder wel werkt en de andere niet? Ik mag toch aannemen dat mijn laptop (core 2 duo T7500 met 4GB ram, via gigabit ethernet aan de router verbonden) voldoende snel is, niet?
Als ik een 720p via wifi (g netwerk) stream en ik kies TsMuxer als decoder, dan speelt de film zonder schokken af. Kies ik echter MEncoder of Avisynth, dan begint de film te stotteren. PMS staat geconfigureerd dat de bandbreedte niet gelimiteerd wordt en maximale kwaliteit (keyint=1:vqscale=1:vqmin=2). Waarom werkt TsMuxer wel en MEncoder niet? Je zal zeggen, gebruik dan TsMuxer, maar daar krijg ik tot op heden geen ondertitels mee aan de praat.
Heeft er iemand een oplossing om ondertitels via TsMuxer aan de praat te krijgen? Weet er iemand waarom de ene decoder wel werkt en de andere niet? Ik mag toch aannemen dat mijn laptop (core 2 duo T7500 met 4GB ram, via gigabit ethernet aan de router verbonden) voldoende snel is, niet?
[ Voor 5% gewijzigd door FezzFest op 31-12-2009 13:23 ]
Ik gebruik een xbox360 icm ps3 mediaserver en ook tversity.
Ik dump mijn vraag maar even hier daar het verschil in console volgens mij weinig verschil maakt in de instellingen om te streamen.
Alle films die ik afspeel lopen zo'n beetje allemaal prima.
Alleen als ik series afspeel bijv. Toour of Duty, House MD of Gossip Girl voor moeders de vrouw dan loopt het alles behalve synchroon
Die Gossip meuk is een video_ts die door iemand gemaakt is en voorzien is van NL subs.
Via Tversity lopen beeld en geluid sync maar is ondertiteling niet bruikbaar, via PS3 mediaserver wel ondertiteling maar beeld en geluid lopen alles behalve synchroon.
Ligt dit aan het type files?
Met Blueray rips, MKV, 720P, 1080P geen problemen alleen die series willen niet vlotten.
Iemand een idee?
TIA
Ik dump mijn vraag maar even hier daar het verschil in console volgens mij weinig verschil maakt in de instellingen om te streamen.
Alle films die ik afspeel lopen zo'n beetje allemaal prima.
Alleen als ik series afspeel bijv. Toour of Duty, House MD of Gossip Girl voor moeders de vrouw dan loopt het alles behalve synchroon
Die Gossip meuk is een video_ts die door iemand gemaakt is en voorzien is van NL subs.
Via Tversity lopen beeld en geluid sync maar is ondertiteling niet bruikbaar, via PS3 mediaserver wel ondertiteling maar beeld en geluid lopen alles behalve synchroon.
Ligt dit aan het type files?
Met Blueray rips, MKV, 720P, 1080P geen problemen alleen die series willen niet vlotten.
Iemand een idee?
TIA
Anoniem: 337868
hallo iedereen ben nieuw hier.
Ik volg deze thread al een tijdje om mijn ps3 te voeden met ps3ms.
dit is gelukt maar nu wil ik verder.
Ik kom zelf van de xbox met xbmc maar dit werd steeds moeilijker vanwege al het HD geweld.
Nu mijn vraag :Ik heb op mijn server ong 4000 videoclips in mappen verdeeld op decade.
toch zijn dat dan per decade ong .1000.
met xbmc kon ik supersnel door de lijst van A tot Z.
Met ps3ms lukt dat niet omdat het laden van de lijst zeer lang duurt.
Ik heb de optie daabase aangevinkt en deze laten zoeken.
Dit leverde een database bestand van meer dan 500mb(ongelovelijk eigenlijk)
maar ook geen winst in laden van de lijst.
Ik denk dat elk bestand gescreened wordt.Is dit ook over teslaan en direct de lijst te laten zien.
of het bestand wel of niet speelt is dan latere zorg.
Voor de rest super dat dit nu zo al werkt.Het is wel geen XBMC maar wie weet kan hier nog wat moois uit voortkomen.
ronald
Ik kom zelf van de xbox met xbmc maar dit werd steeds moeilijker vanwege al het HD geweld.
Nu mijn vraag :Ik heb op mijn server ong 4000 videoclips in mappen verdeeld op decade.
Ik denk dat elk bestand gescreened wordt.Is dit ook over teslaan en direct de lijst te laten zien.
Voor de rest super dat dit nu zo al werkt.Het is wel geen XBMC maar wie weet kan hier nog wat moois uit voortkomen.
ronald
Kan iemand mij helpen met Twonky?
Hoe kan ik met Twonky ongecomprimeerde films afspelen? Ik wil dus gewoon VIDEO_TS folder kunnen afspelen. Iemand een idee?
Hoe kan ik met Twonky ongecomprimeerde films afspelen? Ik wil dus gewoon VIDEO_TS folder kunnen afspelen. Iemand een idee?
Money for nothin' and your chicks for free
Dat het laden zo traag is, kan te maken hebben met:Anoniem: 337868 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:43:
hallo iedereen ben nieuw hier.
ronald
1) een trage pc
2) streamen via wifi
Wat is je hardware & netwerk config?
Anoniem: 337868
bedankt voor antwoord maar :FezzFest schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:15:
[...]
Dat het laden zo traag is, kan te maken hebben met:
1) een trage pc
2) streamen via wifi
Wat is je hardware & netwerk config?
1 trage pc lijkt mij niet HD streaming gaat perfect
pc is: P4 3 Ghz met FSB 1066.
1Gb geheugen en 1 Gigabit netwerk.
Geen HD videokaart maar processor kan het alleen goed af.
Het is puur de lijst die zo traag laad.
Hetzelfde heb je ook bij de mediabibliotheek van de WMP omdat deze elk bestand scanned op compatibiliteit.En dit wil ik dus eigenlijk over kunnen slaan zodat net als windows verkenner de lijst meteen zichtbaar wordt.
Het is voor mij totaal onbelangrijk hoe lang het nummer is en wat de datum van het bestand is.
en thumbnails heb ik ook niet nodig.
zou dit mogelijk zijn,Ik kan het nog steeds niet vinden
Ook de config bestanden bekeken en daar vind ik ook niets.
ronald
Ik maak al meer dan een jaar met veel plezier gebruik van PS3 Media Server. Werkt prima out-of-the-box. Ik gebruik het eigenlijk vooral om mijn muziek en series te streamen. Twee weken geleden heb ik mijn PC vervangen door een Mac (wat ook erg goed bevalt
). PS3 Media Server i.c.m. de Mac werkte ook prima tot vandaag (misschien een verlate millenium bug). Gisteren heb ik mijn router (DLINK dir-655) voorzien van nieuwe firmware (1.30EU). Sindsdien stottert alle media die ik stream naar de PS3. Ik ga er dus vanuit dat het te maken heeft met de firmware. Ik ga vandaag nog wat testen met andere settings en met mijn WinXP laptop. Maar mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het graag.
Config:
iMac 3,06 Gh, 8GB Ram.
PS3 60GB (FAT)
Lan: Bedraad 100Mbit (verouderde kabels zijn bottleneck voor 1000mbit) op een Dlink DIR-655
Config:
iMac 3,06 Gh, 8GB Ram.
PS3 60GB (FAT)
Lan: Bedraad 100Mbit (verouderde kabels zijn bottleneck voor 1000mbit) op een Dlink DIR-655
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Anoniem: 139441
Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom.
Wat ik wil, is een externe HD koppelen aan mijn PS3 OM FULL-HD content sneller te kopieren naar mijn PS3
(Ik gebruikt PS3MS)
Als ik de externe HD formatteer naar NTFS dan herkent de PS3 de schijf niet.
Als ik de externe HD formatteer naar FAT32 dan herkent de PS3 hem wel, maar kan ik geen bestanden >4GB er naar kopieren. (wat nu net de bedoeling is met de Full-HD films)
Weten jullie een oplossing?
Wat ik wil, is een externe HD koppelen aan mijn PS3 OM FULL-HD content sneller te kopieren naar mijn PS3
(Ik gebruikt PS3MS)
Als ik de externe HD formatteer naar NTFS dan herkent de PS3 de schijf niet.
Als ik de externe HD formatteer naar FAT32 dan herkent de PS3 hem wel, maar kan ik geen bestanden >4GB er naar kopieren. (wat nu net de bedoeling is met de Full-HD films)
Weten jullie een oplossing?
Dit topic is gesloten.