Nou ik heb hem meteen uit de kast gehaald en in de grijze bak gegooit, euh inderdaad vreemd dacht dat de PS3 het goed deed?swopdark schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:00:
Volgens een nieuwsbericht op de site van Het Parool kunnen we onze PS3 binnenkort (weer) bij het grofvuil zetten:
HOME haalt Playstation 3 niet uit het slop
Ik wist nieteens dat de PS3 in het slop zat....
Verwijderd
dank voor de feedback...
Batman: ok, dan weet ik tenminste dat ik niet aan welke setting dan ook van m'n ps3 heb zitten knoeien.
Vond het wel raar, ik had het ook niet meteen door. Ik dacht: 'lig ik nu te suffen of was het daarnet nog full screen'
Tja, voor alles is een eerste keer.
Battlefield: battlefield 2 heb ik veel gespeeld, en een meer specifieke online game zoals ik ze gewend ben zou ik wel leuk vinden op de ps3. (motorstorm 2 kan ook wel online, maar echt veel doe ik dat niet, en het heeft niet zoveel meerwaarde. Gezien de andere spelers ook vrij onpersoonlijk zijn kan je al net zo goed offline racen. In een shooter zit dat online gevoel toch iets sterker in de gameplay)
Ik had alleen in één van deze delen van het topic gelezen dat iemand grote problemen had met de stabiliteit van z'n ps3 in combinatie met deze game. Zoals ik zei, een reboot vind ik geen probleem, zolang het niet erger wordt. Ik denk er nog even over na.
Batman: ok, dan weet ik tenminste dat ik niet aan welke setting dan ook van m'n ps3 heb zitten knoeien.
Battlefield: battlefield 2 heb ik veel gespeeld, en een meer specifieke online game zoals ik ze gewend ben zou ik wel leuk vinden op de ps3. (motorstorm 2 kan ook wel online, maar echt veel doe ik dat niet, en het heeft niet zoveel meerwaarde. Gezien de andere spelers ook vrij onpersoonlijk zijn kan je al net zo goed offline racen. In een shooter zit dat online gevoel toch iets sterker in de gameplay)
Ik had alleen in één van deze delen van het topic gelezen dat iemand grote problemen had met de stabiliteit van z'n ps3 in combinatie met deze game. Zoals ik zei, een reboot vind ik geen probleem, zolang het niet erger wordt. Ik denk er nog even over na.
Bioscoopfilms zijn al sinds de jaren vijftig 1.85 of 2.35 . Da's nou eenmaal de realiteit dus wen er maar aan dat je van die balken niet afkomt. Als je geen balken wil hebben, moet je enkel tv-series kijken, want die zijn wel volledig gemaakt voor een 16:9 TV-beeld.SToRM666 schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:51:
Ik snap sowieso eigenlijk niet waarom het nou nog breder moet dan 16:9.
Ik heb een breedbeeld tv en dan zit ik alsnog met van die balken en dat vind ik wel jammer.
Het parool..... hebben die gasten niks anders te doen en trouwens wist niet dat hun tegenwoordig ook verstand hebben van games en consoles?swopdark schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:00:
Volgens een nieuwsbericht op de site van Het Parool kunnen we onze PS3 binnenkort (weer) bij het grofvuil zetten:
HOME haalt Playstation 3 niet uit het slop
Ik wist nieteens dat de PS3 in het slop zat....

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
De 'crashes' vallen reuze mee en zijn niet (meer) spelbedervend, ten tijde van de release zat de game nog vol bugs en waren de servers zwak. Toen zijn er twee patches geweest (waaronder 1 met 4 gratis leuke MP maps en trophies) die de problemen voor 95% hebben verholpen + goede servers.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:02:
Ik stond daarnet te twijfelen met een doosje van Battlefield bad company in m'n handen. Ik vond de serie altijd al goed, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar ik lees hier toch vaak dat deze game de ps3 laat vastlopen of crashen. Als het daarbij blijft kan ik daar mee leven (en dus herstarten) maar als dat zou betekenen dat in één van die crashes het hele systeem gerestored moet worden, dan zou ik toch erg pissig worden. (demo's, video die op de harddisk staat)
M'n trophys zijn waarschijnlijk ook lokaal opgeslagen? Dus waarschijnlijk ook allemaal weg indien ik een restore zou moeten doen.
Iemand die nuttige ervaring heeft met deze game? (bfbc)
De game is veel toegankelijker dan CoD (online) het tempo ligt wat lager en is meer fun dan hardcore. Laatste maanden is het wel wat rustig op de servers geworden jammer genoeg.
Nadat ie vastloopt gewoon even reset en klaar, niks restoren ofzo. Trophies bewaart EA.
Mijn tip: Kijk eens op marktplaats, met een beetje bedingen heb je de game voor 15/20€!
Verwijderd
Ik heb zelf even gewacht met Fallout 3 kopen tot ik er tijd voor had (Prijs is inmiddels aardig gedaald, zie ^^^ ). Heb dan ook niet het spel sinds release (waarvan gezegd werd dat er veel bugs in zaten).
Heb het spel inmiddels al uitgespeeld en ben nu met de tweede keer bezig (en dat doe ik bij een spel niet vaak).
Gister is hij voor de tweede keer ooit vastgelopen. In principe niks mis mee vind ik (is in ieder geval niet zo erg als sommige mensen je willen doen geloven). En toevallig gister ook voor het eerst last gehad van graphical glitches (even geload en het was weer over).
Wat ik ook een drietal keer heb meegemaakt is dat hij vastliep tijdens de slomo gedeeltes van het spel maar dat was te verhelpen door even te wachten en op de PS knop te drukken en vervolgens direct terug te gaan naar het spel.
Ik word trouwens echt gek van die consolewars en dat gejank er om heen, Gametrailers staat er vol mee.
Wel grappig dat iedereen op de consoles loopt te bashen die ze zelf juist niet hebben.
Als iedereen zo tevreden is met de consoles die ze wèl hebben, waarom zou je dan zo'n moeite doen om andermans console zo erg te bashen terwijl dié mensen er net zo goed tevreden mee zijn.
Heb het spel inmiddels al uitgespeeld en ben nu met de tweede keer bezig (en dat doe ik bij een spel niet vaak).
Gister is hij voor de tweede keer ooit vastgelopen. In principe niks mis mee vind ik (is in ieder geval niet zo erg als sommige mensen je willen doen geloven). En toevallig gister ook voor het eerst last gehad van graphical glitches (even geload en het was weer over).
Wat ik ook een drietal keer heb meegemaakt is dat hij vastliep tijdens de slomo gedeeltes van het spel maar dat was te verhelpen door even te wachten en op de PS knop te drukken en vervolgens direct terug te gaan naar het spel.
Ik word trouwens echt gek van die consolewars en dat gejank er om heen, Gametrailers staat er vol mee.
Wel grappig dat iedereen op de consoles loopt te bashen die ze zelf juist niet hebben.
Als iedereen zo tevreden is met de consoles die ze wèl hebben, waarom zou je dan zo'n moeite doen om andermans console zo erg te bashen terwijl dié mensen er net zo goed tevreden mee zijn.
Verwijderd
Gametrailers? In de user-reacties dan misschien? Want ik moet zeggen dat ik heel positief ben over de officiële crew van die site en hun opinie-stukjes.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:53:
Ze stellen zich altijd zo neutraal mogelijk op, en bespreken games als games en niet op basis van het platform waarvoor ze verschijnen. Hun visies komen ook het sterkst overeen met hoe ik over games denk, het is daarom altijd leuk om hun items te bekijken, en ik ben er dan ook wel fan van geworden
Daarnaast kan ik nu echt niet meer wennen aan geschreven reviews. Videoreviews voor mij of helemaal geen reviews.
De halve crew is daar bvb meer onder de indruk van de games van de ps3 dit jaar (MGS4, LBP) en vindt GoW en Fable 2 licht overrated. Het valt allemaal wel mee dus. Natuurlijk kan je de cijfers niet ontkennen. De ps3 doet het niet écht goed qua aantallen. En ook al heb ik niets met een xbox, en heb ik een ps3, moet ik toegeven dat ze toch wel heel aardig bezig zijn met dat platform. Dat respecteer ik ook, toch alleen maar goed nieuws voor de xbox gamer?
Een xbox is in amerika sowieso populairder, en heeft daar veel momentum mee.
Gametrailers is bvb ook erg kritisch tov de Wii, erg scherp omdat er nauwelijks goede games voor verschijnen.
Tja, users zullen altijd wel flamen. Ik lees die dingen zelfs niet meer, waarom tijd verspillen aan het geleuter van kinderen die toch niets beter te doen hebben? Ik kom enkel nog op tweakers en GoT, en zelfs hier probeer ik meer en meer afstand te nemen van wat ik lees.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2008 22:06 ]
Idd, als je een flamewar wil zien dan moet je de comments bij de graphics comparisons PS3/360 eens zien.
Hoewel ik de GT-redactie wel nog lichtjes Xbox-bias vind (MGS4 is niet eens genomineerd voor beste story? als recent voorbeeld) vind ik ze verder wel top die Xbox-bias blijf je denk ik houden bij Amerikaanse sites, ook hun reviews zijn meestal goed en hebben leuke beelden itt gamespot en ign die gewoon trailers laten zien meestal, bij GT zie je veel meer echte gameplay en als er veel glitches in zitten laten ze die gewoon zien enzo.
En de Bonus Round is ook erg cool, Michael Pachter is de man, ga iedere zondagavond speciaal voor de Bonus Round zitten
Hoewel ik de GT-redactie wel nog lichtjes Xbox-bias vind (MGS4 is niet eens genomineerd voor beste story? als recent voorbeeld) vind ik ze verder wel top die Xbox-bias blijf je denk ik houden bij Amerikaanse sites, ook hun reviews zijn meestal goed en hebben leuke beelden itt gamespot en ign die gewoon trailers laten zien meestal, bij GT zie je veel meer echte gameplay en als er veel glitches in zitten laten ze die gewoon zien enzo.
En de Bonus Round is ook erg cool, Michael Pachter is de man, ga iedere zondagavond speciaal voor de Bonus Round zitten
[ Voor 4% gewijzigd door Grannd op 29-12-2008 23:01 ]
Verwijderd
... from Wedbush Morgan SecuritiesGrannd schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:00:
Heb ook wel eens eens een aflevering gezien van invisible walls waarin ze uitleggen hoe die gamereviews gemaakt worden en hoeveel werk daar komt inzitten.
Iemand schrijft de review, iemand anders moet ze allemaal inlezen. En dan moet op de redactie de game vaak nóg eens helemaal uitgespeeld worden om beeldmateriaal te verzamelen (aangezien niet iedereen HD capture equipment heeft staan bij 'm thuis). Daarom duurt het soms iets langer voor hun reviews online zijn in vergelijking met andere sites.
Maar ik heb meteen op vijf minuten een veel beter beeld van de game dan wanneer ik door een ellenlange tekst moet scrollen. Je ziet meteen wat ze bedoelen en hoe het speelt. Ik neem die flimpjes ook sterk mee in m'n keuze als ik een game koop.
Ja, GTA4 als game met het beste verhaal? Ze hebben wel humor. En natuurlijk een 9.5 voor het verhaal van Halo3 xD
Ja, dat gevoel heb ik toch ook nog altijd beetje. Maar de balken zijn gelukkig niet zo gigantisch als bij een 4:3 tv. Wordt tijd dat ze de bioscoopschermen eens aan onze tv's aanpassen!!!SToRM666 schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:51:
Ik heb een breedbeeld tv en dan zit ik alsnog met van die balken en dat vind ik wel jammer.
Om met de deur in huis te vallen:
sinds de aanschaf van een fullhd tv vorige week, ben ik geinteresseerd in een PS3. Nu lees ik her en der over een aanbieding bij de intertoys rond 21 dec.: 299,- voor een 80 GB ps3, blu ray afstandsbediening, blu ray film 300 en een spel naar keuze. Zoals je al begrijpt, deze was binnen een dag uitverkocht. Leuk en aardig, maar een rondje Rotterdam vandaag: alleen maar een ps3 voor 399,- met 1 game!
Enige andere optie die ik op dit moment zie is bij amazon.co.uk bestellen: 310 pond (incl verzendkosten) voor een ps3 80gb, LBP en fallout 3. Met de huidige koers van de pond rond de 320 euro. Goede aanbieding dus, maar moet ik nog ergens op letten qua compatibiliteit? Iets simpels zoals de stekker bijv.? Bij mijn sony tv zat een engelse en europese stekker, bij de PS3 ook?
sinds de aanschaf van een fullhd tv vorige week, ben ik geinteresseerd in een PS3. Nu lees ik her en der over een aanbieding bij de intertoys rond 21 dec.: 299,- voor een 80 GB ps3, blu ray afstandsbediening, blu ray film 300 en een spel naar keuze. Zoals je al begrijpt, deze was binnen een dag uitverkocht. Leuk en aardig, maar een rondje Rotterdam vandaag: alleen maar een ps3 voor 399,- met 1 game!
Enige andere optie die ik op dit moment zie is bij amazon.co.uk bestellen: 310 pond (incl verzendkosten) voor een ps3 80gb, LBP en fallout 3. Met de huidige koers van de pond rond de 320 euro. Goede aanbieding dus, maar moet ik nog ergens op letten qua compatibiliteit? Iets simpels zoals de stekker bijv.? Bij mijn sony tv zat een engelse en europese stekker, bij de PS3 ook?
Je kunt er een standaard stroomkabel insteken en je bent klaar. Daar heb je er vast wel een paar van liggen. Anders haal je voor een paar euro zo'n kabel.BaSsDruM schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:52:
De PS3 kan wel alle voltages aan dus je heb alleen maar een verloopje nodig van een paar euro voor zo ver ik weet.
Verder zal je wel ook problemen met de garantie kunnen krijgen, dat kan natuurlijk best duur uitvallen als je PS3 stuk gaat, hoewel die kans klein is is die nog wel aanwezig.
Verder zal je wel ook problemen met de garantie kunnen krijgen, dat kan natuurlijk best duur uitvallen als je PS3 stuk gaat, hoewel die kans klein is is die nog wel aanwezig.
Hoe de takke krijg je die Leviathan (Godzilla tiepje, wel erg gaaf gedaan) dood in Resistance 2?? Ik kan 3x die LAARK in z'n bek schieten, dan dropt 'ie me en dan smasht hij het hele huizenblok waar ik op sta aan gruzels.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Wereldweid zakt het marktaandeel wekelijks t.o.v. de concurrentie (ongeveer 20% op dit moment van de drie current gen consoles in totaal). Met een mega sterke brand name is dat natuurlijk dramatisch. De ene concurrent weet de casual markt te veroveren en de andere concurrent verkoopt een ongeveer gelijkwaardige GAME-console voor een heel stuk minder. Alle extra's die erop zitten hebben nul toegevoegde waarde voor het gamen en de overige features zoals blu-ray films kijken zit nog in de early adopter fase en zijn op dit moment alleen voor de filmfanaten interessant, die het geen probleem vinden 20+ euro voor een film neer te leggen._VooDooMen_ schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:22:
[...]
Het parool..... hebben die gasten niks anders te doen en trouwens wist niet dat hun tegenwoordig ook verstand hebben van games en consoles?We zien het wel allemaal jongens met de ps3, volgens mij valt het allemaal wel mee en gaat de ps3 een goed jaar tegemoet...
De casual markt is deze generatie al verloren aan de ultieme hypemachine (Wii). Als de PS3 het lukt volgend jaar flink goedkoper te worden zal het kunnen concurreren met de 360 en de achterstand snel inlopen. Anders voorspel ik dat er helemaal niets aan de door mij geschetste situatie zal veranderen, en het marktaandeel zal blijven afnemen. Voor jullie met lijstjes met exclusives op me af gaan vuren: ik ken ze, en het is al keer op keer bewezen dat exclusives niet zo belangrijk zijn voor de console verkoop. Zeker omdat de meeste hardcore gamers die die lijstjes uberhaupt kennen al lang een keuze heeft gemaakt om 1 of meerdere current gen consoles te kopen. Als de grote massa voor de keuze staat bij een console (we gaan langzaam naar die fase toe) kiest hij wat zijn vriendjes hebben (Wii) of waar hij goedkoop in kan stappen (360).
Niet dat dit persoonlijk erg is (verkoopcijfers bepalen je spelplezier niet), maar het kan wel gevolgen hebben op lange termijn. Als te weinig mensen een PS3 blijven kopen wordt het onmogelijk voor Sony om al die studio's te behouden die ze hebben overgenomen tijdens het PS2 tijdperk. En theoretisch kan de PS3 zelfs zijn third party support verliezen, hoewel ik dat niet zie gebeuren. Of de PS3 een goed jaar tegemoet gaat is dus nog maar zeer de vraag, wij persoonlijk zullen komend jaar in elk geval nog vele vette games gaan tegen komen...
Verwijderd
De rest van je verhaal houdt steek, maar kan deze crap die je overal leest ook eindelijk eens achterwege gelaten worden?SeamusXanthus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:23:
[...]
Alle extra's die erop zitten hebben nul toegevoegde waarde voor het gamen en de overige features zoals blu-ray

Welke 'extra's'? Enige extra's die ik kan bedenken zijn wifi, bluetooth en wat usbpoortjes.
Godzijdank zit die wifi er op, zo kan ik tenminste meteen out of the box online zonder kabels te moeten leggen. Zelfs de DS (140 euro) heeft standaard Wifi!!!! Dat hoort gewoon standaard te zijn, dat is géén extra, maar ik begrijp het als jij daar liever dik voor betaalt.... Bluetooth en enkele usb chipjes kosten helemaal niets. Wordt wel een kort lijstje zo he? Die fameuze extra's?
Oh, wacht, je bedoelt die drive? Wat was het ook al weer... Oh ja, blu ray... WAT MAAKT HET UIT WAT VOOR DRIVE ER IN ZIT? Al zat er een purple ray, of green ray of weet ik veel wat in, het maakt gewoon NIETS uit. Het is een ontwerpkeuze, en als user zou je daar totale abstractie van moeten maken. Je hebt namelijk helemaal niets met die keuze te maken. Gewoon ps kopen en games voor de ps, dan is er toch helemaal geen probleem? Past prima. Of gaan we ook de gamecube afbranden omdat ze met een 'alternatieve' opslag aan kwamen zetten. (die kleine dvd schijfjes). Het is gewoon het medium waarop je game staat, ik snap niet waarom hierover complete oeverloze discussies moeten opgezet worden. Dat lees je goed, je GAME staat ook op die bluray. Helemaal geen 'extra' dus, want het wordt ook gebruikt voor de games.
En ja, dat heeft z'n voordeel al bewezen. Veel opslag (MGS4), hoge kwaliteit soundtracks, alle lokalisatie op één schijfje !!! (gemakkelijke distributie), en nagenoeg onkrasbare schijfjes.
Idd, ik ben maar wat blij dat voor blu ray is gekozen, want nu leen ik m'n games zonder problemen uit, of koop ik zonder zorgen tweedehandsgames. En ik hoef er zelf niet maniakaal voorzichtig mee te zijn. (heel wat ps2 games zien er bij mij niet netjes uit).
De ps3 moet trouwens nog minstens 5 jaar meegaan. Ik denk dat developers dan wel dankbaar zijn voor die opslag. De xbox zal het dan moeten stellen met 8 Gb. Hoe kortzichtig kan je zijn?
De keuze voor blu ray zal ook wel gemaakt zijn omwille van piraterij-redenen. (download maar eens een game van 25 Gb, desnoods opgevuld met random data) en brand maar eens blu ray schijfjes. Aangezien de ps3 nog niet gekraakt is, lijkt het te werken.
Daarnaast speelt het mee dat sony ook een filmbedrijf is en graag de opvolger van het medium in handen heeft. Ik heb daarnet trouwens m'n eerste blu ray gekocht. Heb geen extra speler moeten aanschaffen, m'n tv meubel blijft netjes, en de ps3 is snel en vlot bij het navigeren van blu rays. Alleen maar voordelen.
De ps2 heeft ook het dvd formaat geholpen om groot te worden, nu doen ze dat weer.
En je koopt er elke week vier of zo? Meeste bluray gaan voor ongeveer 20 euro. Wat niet zoveel duurder is dan de dvd, en de meerwaarde is substantieel. Ga je online shoppen, kan je blu rays kopen voor nog minder. Valt allemaal wel mee dus.die het geen probleem vinden 20+ euro voor een film neer te leggen.
De stekker wordt niet zo'n issue lijkt me, die kan je hier ook wel krijgen (misschien zit er in dat pak zelfs ook al een stekker voor stopcontacten hier, steeds meer apparaten die ik koop hebben gewoon alle typen stekkers in de doos zitten.BaSsDruM schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:52:
Garantie wordt wel een issue, als het ding stuk is moet je in principe naar de winkel waar je hem gekocht hebt, ik weet niet of sony NL buiten winkels om dingen aanpakt, en of dat ook geldt voor UK hardware is al helemaal de vraag.
Doekje nodig om het schuim van je lippen te vegen?Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:37:
[...]
De rest van je verhaal houdt steek, maar kan deze crap die je overal leest ook eindelijk eens achterwege gelaten worden?Steeds hetzelfde deuntje, omdat iedereen het maar van elkaar afschrijft volgens mij.
![]()
Welke 'extra's'? Enige extra's die ik kan bedenken zijn wifi, bluetooth en wat usbpoortjes.
Godzijdank zit die wifi er op, zo kan ik tenminste meteen out of the box online zonder kabels te moeten leggen. Zelfs de DS (140 euro) heeft standaard Wifi!!!! Dat hoort gewoon standaard te zijn, dat is géén extra, maar ik begrijp het als jij daar liever dik voor betaalt.... Bluetooth en enkele usb chipjes kosten helemaal niets. Wordt wel een kort lijstje zo he? Die fameuze extra's?
Oh, wacht, je bedoelt die drive? Wat was het ook al weer... Oh ja, blu ray... WAT MAAKT HET UIT WAT VOOR DRIVE ER IN ZIT? Al zat er een purple ray, of green ray of weet ik veel wat in, het maakt gewoon NIETS uit.
Wanneer men de aanwezigheid van een BR al belangrijkste argument gebruikt om de prijs van de ps3 te verklaren verwacht je toch wel een grotere meerwaarde ervan. De 360 bewijst dat de BR op dit moment amper enig voordeel biedt en zelf heb ik ook nog altijd geen BR films gekocht voor men ps3. Je moet imo al gek zijn om dit te doen als er vlak naast de BR film een DVD versie aan een goedkopere prijs ligt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Voor mij was onder andere de compatibiliteit van accessoires die ik nog had van mijn PS2 erg belangrijk. Zo kan ik nu Buzz! met zijn achten spelen en kan ik mijn EyeToy nog gewoon gebruiken 
Dat was bij mijn Xbox (1) niet gegaan. Daarnaast blijkt de PS3 een stuk stiller te zijn dan de Xbox360, wat ik ook wel erg fijn vind
. BD was voor mij niet het belangrijkste, maar een erg leuke feature
.
Dat was bij mijn Xbox (1) niet gegaan. Daarnaast blijkt de PS3 een stuk stiller te zijn dan de Xbox360, wat ik ook wel erg fijn vind
Verwijderd
Yep, thx!Boeboe schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:29:
[...]
Doekje nodig om het schuim van je lippen te vegen?
Nee serieus, als steeds dezelfde onzin terug komt dan ga ik ooit nog wel eens reageren. Het is volledig nergens op gebaseerd en gewoon nerd-FUD zoals je hier overal leest. Frontpage, fora, noem maar op.
En ik heb toch net de meerwaarde aangegeven, als je het niet wil lezen...
En waarover gaat het hier in feite nog.

Voor die prijs van één game neem ik graag die krastbestendige schijfjes en de mogelijkheid om een bluray af te spelen. kthxbye!
Ik koop sowieso weinig films, dus die voor die paar keer kan er wel een tiental euro meer af. dark knight dvd: 18 euro, 2 disc blu ray: 28 euro, met extra veel content, goede menus (terwijl de film speelt, niet dat eindeloze gesukkel zoals met dvd menu's) Goede beeldkwaliteit (dark knight ziet er su-bliem uit, geen dvd kan die ervaring evenaren. Dvd kopen is niet 10 euro goedkoper uit zijn, maar 20 euro wegsmijten omdat je later alsnog de blu ray wil hebben)
Verschilt de garantie dan zo per land? Ik heb hier (België) mijn ps3 bij de bart smit gekocht en die zeiden dat ik de eerste 2 weken nog bij hun kon binnenspringen voor om te ruilen of als er iets aan kapot was. Maar dat ik na die 2 weken hem rechtstreeks naar sony belgië moest sturen...Jheroun schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:38:
[...]
De stekker wordt niet zo'n issue lijkt me, die kan je hier ook wel krijgen (misschien zit er in dat pak zelfs ook al een stekker voor stopcontacten hier, steeds meer apparaten die ik koop hebben gewoon alle typen stekkers in de doos zitten.
Garantie wordt wel een issue, als het ding stuk is moet je in principe naar de winkel waar je hem gekocht hebt, ik weet niet of sony NL buiten winkels om dingen aanpakt, en of dat ook geldt voor UK hardware is al helemaal de vraag.
ik heb hem inmiddels besteld (zoals ik al enige tijd terug gildeBaSsDruM schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:52:
Om met de deur in huis te vallen:
Inmiddels wel mijn hdmi kabeltje bij de Action gehaald en een 40' Bravia hoop ik morgen op te kunnen halen.
en dan ben ik voorlopig weer ff helemaal bij de tijd kan niet wachten mensen dan hoop ik ook wat nuttigs te kunnen toevoegen. Ik moet zeggen dat ik enorm geholpen ben bij mijn keuzes en aankopen hier op tweakers !
PSN Headless_Pumpkin
Wanneer is je (goede, tweede) bestelling dan uiteindelijk gedaan (ivm levertijd)? En hoe heb jij motorstorm erbij gekregen? Ik ben op de hoogte van de actie met gratis motorstorm, maar als ik die in mijn mandje doe, en wil afrekenen, krijg ik de melding dat ze motorstorm niet kunnen bezorgen in nederland.?F350-maniac schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 07:17:
[...]
ik heb hem inmiddels besteld (zoals ik al enige tijd terug gilde) maar door wat geharrewar is de eerste bestelling niet doorgekomen en heb ik hem nog een keer moeten plaatsen. Inderdaad 310 pond geloof ik maar met 3 goede games ! (LBP in het pakket, Motorstorm gratis erbij en Fall out3 voor 10 pond). Het pakketje was vanochtend in Apeldoorn dat moeten ze kunnen redden vandaag ! Ook onderweg zijn GTA 4 via Play en Uncharted via Amazon nog een keer. De pond keldert lekker verder dus das goed nieuws ik heb nog geen afschrijving gezien haha.
Inmiddels wel mijn hdmi kabeltje bij de Action gehaald en een 40' Bravia hoop ik morgen op te kunnen halen.
en dan ben ik voorlopig weer ff helemaal bij de tijd kan niet wachten mensen dan hoop ik ook wat nuttigs te kunnen toevoegen. Ik moet zeggen dat ik enorm geholpen ben bij mijn keuzes en aankopen hier op tweakers !
Verder kan ik je aanraden om de 40v4000 bij foka in Rotterdam te gaan bekijken. 699,- euro daar, terwijl hij bij de mediamarkt en It's 979,- en 1129,- is. Ik heb zelf deze tv gekocht vorige week en super tevreden!
Tja, ik vind je gek als je die dvd versie koopt terwijl ernaast een veel goedkopere VHS variant ligt! O wacht, daarnaast ligt nog een super8 versie die nog goedkoper is! Je bent gek als je die niet koop imo!Boeboe schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:29:
[...]
Je moet imo al gek zijn om dit te doen als er vlak naast de BR film een DVD versie aan een goedkopere prijs ligt.
Dat jij blijkbaar geen waarde hecht aan de beeld en geluidskwaliteit van een film wil niet zeggen dat anderen dat ook maar niet moeten doen. Dat kan iedereen nog prima voor zichzelf uitmaken. Als je eenmaal blu-ray hebt gezien op je fullhd tv wil je niet meer een dvd versie kijken.
Bekijk anders even de intro van The Dark Knight. Volledig in IMAX geschoten en vergelijk het met de dvd...
PSN: Sluuz
Zodra hij je dropt, moet je als een idioot naar beneden rennen via de trappen. Ondertussen slaat hij verdieping na verdieping van het gebouw boven je hoofd.spaceboy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:06:
Hoe de takke krijg je die Leviathan (Godzilla tiepje, wel erg gaaf gedaan) dood in Resistance 2?? Ik kan 3x die LAARK in z'n bek schieten, dan dropt 'ie me en dan smasht hij het hele huizenblok waar ik op sta aan gruzels.
This footer is intentionally left blank
Mijn uiteindelijke bestelling is 24-12 geplaatst dus ik ben uitermate tevreden over de levertijd, in deze periode zeker. Bij de terms and conditions staat niets over niet leveren in NL dus dat begrijp ik ook niet en de mijne is bevestigd, zou even overnieuw beginnen als ik jou was want er zit soms wel eens een glitch lijkt het wel.BaSsDruM schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:11:
[...]
Wanneer is je (goede, tweede) bestelling dan uiteindelijk gedaan (ivm levertijd)? En hoe heb jij motorstorm erbij gekregen? Ik ben op de hoogte van de actie met gratis motorstorm, maar als ik die in mijn mandje doe, en wil afrekenen, krijg ik de melding dat ze motorstorm niet kunnen bezorgen in nederland.?
Verder kan ik je aanraden om de 40v4000 bij foka in Rotterdam te gaan bekijken. 699,- euro daar, terwijl hij bij de mediamarkt en It's 979,- en 1129,- is. Ik heb zelf deze tv gekocht vorige week en super tevreden!
ik heb trouwens de 40e4000 aangeschaft aangezien dit het enige 'design' was wat de vrouw ook kon bekoren haha, geloof dat de basis de w4000 is ach ik zit nog op een oud crt-tje te kijken volgens mij ben ik met alles blij nu
PSN Headless_Pumpkin
Ah yes, thanks. Het is ondertussen gelukt. Best simpel ventje, die Leviathan. :-)ajhaverkamp schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:38:
[...]
Zodra hij je dropt, moet je als een idioot naar beneden rennen via de trappen. Ondertussen slaat hij verdieping na verdieping van het gebouw boven je hoofd.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
downlaod de demo en ga kijken?Tankbuster schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:01:
LOTR Conquest schijnt online speelbaar te zijn in splitscreen,volgens sommige bronnen, andere bronnen zeg juist weer niet en de Pandemic Website schijnt lang niet geupdated te zijn.
Weet iemand wat nou juist is?
Maareuh kheb dus die demo gedownload gister en idd als je in het menu naar multiplayer gaat kun je kiezen tussen online en splitscreen!
kheb alleen f offline gespeeld, lijkt me een tof spel! tziet er erg goed uit en speelt lekker! cker een aanrader om ff de 1,3GB grote demo binnen te halen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Geweldig! Ik dacht precies 't zelfde toen ik die reactie lasSluuz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:25:Tja, ik vind je gek als je die dvd versie koopt terwijl ernaast een veel goedkopere VHS variant ligt! O wacht, daarnaast ligt nog een super8 versie die nog goedkoper is! Je bent gek als je die niet koop imo!
Vergeet het gratis online gedeelte ook niet wat voor mij een doorslaggevend punt was.alex3305 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:35:
Voor mij was onder andere de compatibiliteit van accessoires die ik nog had van mijn PS2 erg belangrijk. Zo kan ik nu Buzz! met zijn achten spelen en kan ik mijn EyeToy nog gewoon gebruiken
Dat was bij mijn Xbox (1) niet gegaan. Daarnaast blijkt de PS3 een stuk stiller te zijn dan de Xbox360, wat ik ook wel erg fijn vind. BD was voor mij niet het belangrijkste, maar een erg leuke feature
.
Juist omdat ik maar casual gebruik maak van die functie.
Als ik dan al eens een keertje een middagje online wil gamen dan kan het ook gewoon.
Wbt BR, ik zit nog iedere keer te kwijlen als ik "Earth" zit te kijken.
Da's dus een leuk extraatje want daar had ik hem niet voor gekocht.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik heb dat spel gisteren ook gedownload echter vind ik hem niet zo lekker spelen, ik ben van nature gek van hack and slash games maar deze is niet zo goed gevallen bij me, er zijn veel betere te vinden.Chaoss schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:29:
[...]
downlaod de demo en ga kijken?
Maareuh kheb dus die demo gedownload gister en idd als je in het menu naar multiplayer gaat kun je kiezen tussen online en splitscreen!
kheb alleen f offline gespeeld, lijkt me een tof spel! tziet er erg goed uit en speelt lekker! cker een aanrader om ff de 1,3GB grote demo binnen te halen.
Heb van de week ook Earth gekregen op BR, en het is zeker een aanraderLoneRanger schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:38:
[...]
Vergeet het gratis online gedeelte ook niet wat voor mij een doorslaggevend punt was.
Juist omdat ik maar casual gebruik maak van die functie.![]()
Als ik dan al eens een keertje een middagje online wil gamen dan kan het ook gewoon.
Wbt BR, ik zit nog iedere keer te kwijlen als ik "Earth" zit te kijken.[meer titels heb ik nog niet maar die gaan zeker komen]
Da's dus een leuk extraatje want daar had ik hem niet voor gekocht.
Just grow old with grace
Tjah smaken verschillen! grafsiche kwaliteit, LOTR setting en een spel wat (voor mij) lekker speelt zijn voor mij genoeg ingredienten om dit spel in de gaten te houden.GranCanaria schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:47:
[...]
Ik heb dat spel gisteren ook gedownload echter vind ik hem niet zo lekker spelen, ik ben van nature gek van hack and slash games maar deze is niet zo goed gevallen bij me, er zijn veel betere te vinden.
Wat vondt jij er niet lekker aan spelen dan? FPS waren goed, controls lekker, allemaal niets mis mee toch?
en zoveel echt goede alternatieven zijn er niet op de PS3? Viking, Overlord, Beowulf... zijn allemaal maar matige games.
[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2008 10:59 ]
Verwijderd
Wat is Motorstorm 2 nu moeilijk zeg
Ik ben nu bij de 1 na laatste rank, en ik bak er niks meer van. Mag blij zijn als ik in de top 5 finish. Races zijn nu ook 3 rondjes dus steeds minder zin om de race weer opnieuw te rijden
Ook al rijd ik naar mijn idee perfect, ik word gewoon voorbij gereden of op belachelijke manieren van de weg gereden (als hun bijv. een schans nemen bovenop mij landen, what are the odds
), wat frustrerend zeg. Ik heb 21% ofzo qua trophies, en zou er toch graag wat meer halen. Online gaat het op zich prima, win best vaak.
Is er iemand die The Festival al 100% gehaald heeft? Wat is de gouden tip?
Beste alvi, mijn blu-ray argument geeft ik omdat hij namelijk op dit moment (grotendeels)zorgt voor het prijsverschil tussen de twee consoles. Omdat hij geen toegevoegde waarde heeft tijdens het gamen (toch echt waar!) maakt het de PS3 'onnodig' duurder voor de gemiddelde(!) consument die gewoon goedkoop wil gamen. Jij komt met een heel verhaal waarom jezelf zo blij bent met je PS3, maar dat is niet relevant. Net zo min als relevant is hoe blij ik met mijn PS3 wel of niet ben. Dit was een analyse waarom de PS3 niet goed verkoopt en wat er moet gebeuren om het te laten veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:37:
[...]
De rest van je verhaal houdt steek, maar kan deze crap die je overal leest ook eindelijk eens achterwege gelaten worden?Steeds hetzelfde deuntje, omdat iedereen het maar van elkaar afschrijft volgens mij.
Je pakt individuele zinnetjes uit mijn betoog en gaat in de verdediging. Het zal allemaal wel, maar dat maakt mijn verhaal niet minder realiteit.
-1, trollSeamusXanthus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:13:
[...]
Beste alvi, mijn blu-ray argument geeft ik omdat hij namelijk op dit moment (grotendeels)zorgt voor het prijsverschil tussen de twee consoles. Omdat hij geen toegevoegde waarde heeft tijdens het gamen (toch echt waar!) maakt het de PS3 'onnodig' duurder voor de gemiddelde(!) consument die gewoon goedkoop wil gamen. Jij komt met een heel verhaal waarom jezelf zo blij bent met je PS3, maar dat is niet relevant. Net zo min als relevant is hoe blij ik met mijn PS3 wel of niet ben. Dit was een analyse waarom de PS3 niet goed verkoopt en wat er moet gebeuren om het te laten veranderen.
Je pakt individuele zinnetjes uit mijn betoog en gaat in de verdediging. Het zal allemaal wel, maar dat maakt mijn verhaal niet minder realiteit.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Of Blu-ray wel/niet nuttig is hangt ook van de game developers af... er past simpelweg meer data op een BR dan op een DVD, dit kan zeker nuttig uitpakken voor games! meer high-res textures, Full-HD cutscenes etc.
Hoeveel data staat er eigenlijk op de MGS4 BR? had dat uberhaupt op een DVD gepast?
Hoeveel data staat er eigenlijk op de MGS4 BR? had dat uberhaupt op een DVD gepast?
Ik vind hem niet zo lekker spelen, grafisch zien lotr spellen er wel ok uit maar spellen als Devil May Cry en Ninja Gaiden zijn (naar mijn mening) veel beter.Chaoss schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:59:
[...]
Tjah smaken verschillen! grafsiche kwaliteit, LOTR setting en een spel wat (voor mij) lekker speelt zijn voor mij genoeg ingredienten om dit spel in de gaten te houden.
Wat vondt jij er niet lekker aan spelen dan? FPS waren goed, controls lekker, allemaal niets mis mee toch?
en zoveel echt goede alternatieven zijn er niet op de PS3? Viking, Overlord, Beowulf... zijn allemaal maar matige games.
Ja dat had wel gekund, ze hebben we gebruik gemaakt van HD video en lossless audio waardoor het zo'n 30 gigi in beslag nam, de game data is rond de 9 Gig.Chaoss schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:25:
Of Blu-ray wel/niet nuttig is hangt ook van de game developers af... er past simpelweg meer data op een BR dan op een DVD, dit kan zeker nuttig uitpakken voor games! meer high-res textures, Full-HD cutscenes etc.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Ga eens een doek nameten in een bios.SToRM666 schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:51:
Je ziet op een 16x9 ook meer dan op een 4x3 tv en dat jij niet wil nadenken wil niet zeggen dat ik niet die extra beeld wel wil zien (oftewel, verdiep je eens in beeldverhoudingen van de bios).
Begint dat gezever die er ook al was bij het inburgeren van dvd weer opnieuw bij het inburgeren van BR.
Je hebt ook wel 1.78 films en die zijn zo goed als beeldvullend.ymmv schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:09:
[...]
Bioscoopfilms zijn al sinds de jaren vijftig 1.85 of 2.35 . Da's nou eenmaal de realiteit dus wen er maar aan dat je van die balken niet afkomt. Als je geen balken wil hebben, moet je enkel tv-series kijken, want die zijn wel volledig gemaakt voor een 16:9 TV-beeld.
@Raziel: En dat is maar goed ook, ik wil geen pan en scan crap op mijn dure films. Ik erger me al kapot als de aspectratio niet klopt, ik wil de film kijken zoals de maker hem bedoeld heeft, zoals bijv. Kubrick het in 4x3 filmde, kijk ik het ook. Super9 formaat is het enige probleem, want die kan zowel 2.35 als 1.78 zijn (zelfs 1.33 als ze het willen).
[ Voor 41% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-12-2008 11:51 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Overlord is een rpg, wel een hack&slash rpg maar geen pure hack&slash game. Dan moet je Ninja Gaiden: Sigma of Devil May Cry 4 hebben. En hopelijk volgend jaar God of War 3.Chaoss schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:59:
[...]
Tjah smaken verschillen! grafsiche kwaliteit, LOTR setting en een spel wat (voor mij) lekker speelt zijn voor mij genoeg ingredienten om dit spel in de gaten te houden.
@MeNTaL_TO: Toch blijft het altijd jammer als niet je volledige scherm wordt benut. Maar ik vind idd ook dat de ratio wel juist moet zijn, ik ga niet het beeld oprukken om het scherm te vullen.
[ Voor 11% gewijzigd door Reemster op 30-12-2008 12:18 ]
OMG wat een onzin. Omdat zijn denkbeeld niet overeen komt met de algehele PS3-jubel mening hier is hij dús een troll? Geweldig.
Nickname does not reflect reality
Tegen God of War kan niets op, dat spel gaat gewoon Super worden.
Spellen als Untold Legens zijn ook gaaf, een beetje action adventure rpg ... daar mogen ze wel een goede vervolg voor maken op de ps3.
Spellen als Untold Legens zijn ook gaaf, een beetje action adventure rpg ... daar mogen ze wel een goede vervolg voor maken op de ps3.
JA HOUD NOU MAAR WEER OP!!
Die discussies zijn wel veel vaker geweest en het zijn vaak dezelfde azijnpissers die het met elkaar oneens zijn. Laten we het lekker positief houden en ons niet te veel aantrekken van de hypende media.
Het merk Sony staat bovendien voor meer dan alleen de PS3 maar dat lijken ze even te vergeten...
Die discussies zijn wel veel vaker geweest en het zijn vaak dezelfde azijnpissers die het met elkaar oneens zijn. Laten we het lekker positief houden en ons niet te veel aantrekken van de hypende media.
Het merk Sony staat bovendien voor meer dan alleen de PS3 maar dat lijken ze even te vergeten...
zal wel niet voor niks bijstaan dat de doos licht beschadigd kan zijnShiver23 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:12:
PS3 250 euro bij e-plaza?
Op de site was het eerst 299 en toen ik verder klikte 250 euro. Op=op
Als ik zou mogen kiezen tussen een 40 of 80 gb ps3 zou ik echt de 80gb versie kopen daar deze een dual shock controller heeft en nu met die akties echt een betere keus is.
Free record shop had ze laatst met 2 games en 3 blurays voor 399 euro meen ik.
Dat maakt het imo een echte next-gen game omdat het op alle fronten een HD ervaring is. Ik heb bij weinig andere games zo staan kijken naar alle pracht & praal op het gebied van beeld en geluid en verhaal. MGS4S2S schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:30:
[...]
Ja dat had wel gekund, ze hebben we gebruik gemaakt van HD video en lossless audio waardoor het zo'n 30 gigi in beslag nam, de game data is rond de 9 Gig.
woa overlord was 95% hack'n'slash en 5% RPG-RazieL- schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:43:
[...]
Overlord is een rpg, wel een hack&slash rpg maar geen pure hack&slash game. Dan moet je Ninja Gaiden: Sigma of Devil May Cry 4 hebben. En hopelijk volgend jaar God of War 3.
@MeNTaL_TO: Toch blijft het altijd jammer als niet je volledige scherm wordt benut. Maar ik vind idd ook dat de ratio wel juist moet zijn, ik ga niet het beeld oprukken om het scherm te vullen.
GoW 3 zal wel top worden, maar die komt voorlopig nog niet uit, dan is in tussentijd deze LOTR een goed spel,
Net ook ff 2 uurtjes online gespeeld, zitten in de demo 2 verschillende maps, lag valt mee... t'is wel vrij gaotisch online
Wacht gewoon op sacred 2 das een hack & slash game ala diablo ik heb um op de pc en moet zeggen dat ie erg cool is!
Ik zie ook wel dat daar splitscreen staat maar, maar ik weet wel dat er offline Splitscreen is, maar of online Splitscreen in LOTR:C ook is, dat is mijn vraag.Chaoss schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:29:
[...]
downlaod de demo en ga kijken?
Waarom kan het ons eigenlijk een reet schelen of de PS3 het nu wel of niet goed doet? Heeft er iemand van ons dan zoveel aandelen bij Sony of zoveel geïnvesteerd in de PS3 dat het ons iets uitmaakt of ie nou goed of slecht verkoopt?
Volgens mij niet!
Geniet nu toch eens van die console die je in huis hebt of het nu een PS3, Xbox360, Wii of een Atari 2600 is!
Lekker leuk: zo zitten afgeven op Home, PS3 en Sony. En wat wou je daar nou mee bereiken? Juist ja, zoals iedere nitwit op het Internet: Ik ben Alwetend, Ik weet het allemaal best, Ik ben Da Man!
Juist ja...
Volgens mij niet!
Geniet nu toch eens van die console die je in huis hebt of het nu een PS3, Xbox360, Wii of een Atari 2600 is!
Lekker leuk: zo zitten afgeven op Home, PS3 en Sony. En wat wou je daar nou mee bereiken? Juist ja, zoals iedere nitwit op het Internet: Ik ben Alwetend, Ik weet het allemaal best, Ik ben Da Man!
Juist ja...
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Tsja, 800x600 is ongeveer dezelfde resolutie als je op een PAL TV krijgt: 720x576. Kwa scherpte zal het weinig uitmaken. Wel is je beeld waarschijnlijk groter ivm een normale TV.himlims_ schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:05:
iemand ervaring met ps3 icm beamer welke max. bereik heeft van 800x600?
begrijp dat het minder mooi is dan HD beeld, maar icm beamer ...
Heb mijn eigen PS3 trouwens op een 720p beamer aangesloten via HDMI, dat levert prachtige plaatjes op. Ik projecteer met een diagonaal van ongeveer 1,7 meter.
Persoonlijk zou ik geen 800x600 beamer doen. Die niet-HD resolutie komt nou niet echt tot zijn goed recht, ook al is het een heel groot scherm. Maar als het er toch staat, gewoon aansluiten
Tegenwoordig kun je allerlei goodies bij je mobiele telefoon nemen wanneer deze wordt gekocht icm abbonnament.alex3305 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:19:
Persoonlijk zou ik geen 800x600 beamer doen. Die niet-HD resolutie komt nou niet echt tot zijn goed recht, ook al is het een heel groot scherm. Maar als het er toch staat, gewoon aansluiten
Echter is het 10/10 keer een acer 6111 beamer, die heeft 800x600 resolutie.
Helaas zijn er geen akties waarbij een betere beamer gekozen kan worden.
Dus twijfel beetje
Neem een simonly en met het geld dat je daarmee uitspaart kan je een betere beamer kopen.himlims_ schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:22:
[...]
Tegenwoordig kun je allerlei goodies bij je mobiele telefoon nemen wanneer deze wordt gekocht icm abbonnament.
Echter is het 10/10 keer een acer 6111 beamer, die heeft 800x600 resolutie.
Helaas zijn er geen akties waarbij een betere beamer gekozen kan worden.
Dus twijfel beetje
PSN: Sluuz
Ja als je bij de vorige abonnement al een ps3 hebt gekozen en nu weer de keuze hebt dan neem je natuurlijk een beamer cadeau 
ik zou persoonlijk een wii nemen
Liever geen beamer dan een slechte beamer.GranCanaria schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:43:
Ja als je bij de vorige abonnement al een ps3 hebt gekozen en nu weer de keuze hebt dan neem je natuurlijk een beamer cadeau
PSN: Shiver23
Zo, uiteindelijk bij de bart smit in nootdorp nog een ps3 80 gb incl blu ray pakket (300 film en afstandsbediening) kunnen krijgen voor 299,-!
Nu nog een paar spellen goedkoop online kopen
Iemand nog aanraders voor een non-gamer? M.a.w. iemand die niet zo behendig is met gamen
Dus niet te moeilijk. Zelf wilde ik al Buzz aanschaffen voor met een zooitje vrienden, verder dacht ik aan little big planet, motorstorm 2, GTA 4.
Iemand nog aanraders voor een non-gamer? M.a.w. iemand die niet zo behendig is met gamen
Verwijderd
Niet zo simpel aub. Daar gaat het niet om. Het kan mij ook niet schelen wat anderen kopen.DarthDavy schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:03:
Waarom kan het ons eigenlijk een reet schelen of de PS3 het nu wel of niet goed doet? Heeft er iemand van ons dan zoveel aandelen bij Sony of zoveel geïnvesteerd in de PS3 dat het ons iets uitmaakt of ie nou goed of slecht verkoopt?
Echter is een laag marktaandeel niet goed voor de games en de games die nog moeten komen.
Dat is het enige probleem. Een lage afzetmarkt voor de devs betekent dat sony moeilijker alle 1rd,2nd,3rd party's zal kunnen blijven binden in de toekomst. Ook de exclusives leiden er onder.
Als sony 10M consoles in de markt heeft, en ms 16M, twee keer raden waar de studio's zich eerst zullen op richten. En dat wil ik niet zien gebeuren met 'mijn' console.
Dat en het feit dat die blu ray FUD me nu ook wel de oren uitkomt. "de BR drive maakt de console duur voor de consument die enkel wil gamen" Wat een onzin, je hebt de BR NODIG om te gamen, het is gewoon geen discussie... Als consument kan je vanalles willen, maar je weet het daarom niet beter dan de mensen bij sony. Ik had vroeger ook kunnen zeggen: die grote plastiek cartridges maken de NES en de games veel te duur, ik had liever <insert random media> gewild. Ook al wil je alleen gamen, het apparaat is wat het is. Ik zie de link niet tussen 'enkel willen gamen' en dat BR geneuzel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 15:26 ]
Verwijderd
Had nog een kadobon van de MM, dus daar Buzz Quiz TV special edition gekochtBaSsDruM schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:10:
Zo, uiteindelijk bij de bart smit in nootdorp nog een ps3 80 gb incl blu ray pakket (300 film en afstandsbediening) kunnen krijgen voor 299,-!
Iemand nog aanraders voor een non-gamer? M.a.w. iemand die niet zo behendig is met gamenDus niet te moeilijk. Zelf wilde ik al Buzz aanschaffen voor met een zooitje vrienden, verder dacht ik aan little big planet, motorstorm 2, GTA 4.
Spel is maximaal met 8 personen te spelen staat op de achterkant
.
Daarnaast heeft alvi gelijk. Kijk maar eens naar andere geflopte consoles. Het waren misschien geweldige apparaten met een nog betere merknaam, maar echter zijn ze wel geflopt doordat de fabrikanten van spellen wegbleven. Consoles van grote fabrikanten die, onder andere, geflopt zijn zijn de Commodore gameconsole, Apple/Bandai Pippin en (imho) Sega DreamCast.

Daarnaast heeft alvi gelijk. Kijk maar eens naar andere geflopte consoles. Het waren misschien geweldige apparaten met een nog betere merknaam, maar echter zijn ze wel geflopt doordat de fabrikanten van spellen wegbleven. Consoles van grote fabrikanten die, onder andere, geflopt zijn zijn de Commodore gameconsole, Apple/Bandai Pippin en (imho) Sega DreamCast.
Ik weet niet wat ik er nou van moet denken, maar het zou wel eens een heel bijzondere game kunnen gaan worden: [url=http://www.evilgamerz.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=18062&titel=Demon's-Soul-laat-zich-3-minuten-lang-zien]Demon's Souls[/url]
BR drive maakt de console ook duurder, dat is een feit.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:25:
[...]
Dat en het feit dat die blu ray FUD me nu ook wel de oren uitkomt. "de BR drive maakt de console duur voor de consument die enkel wil gamen" Wat een onzin, je hebt de BR NODIG om te gamen, het is gewoon geen discussie... Als consument kan je vanalles willen, maar je weet het daarom niet beter dan de mensen bij sony. Ik had vroeger ook kunnen zeggen: die grote plastiek cartridges maken de NES en de games veel te duur, ik had liever <insert random media> gewild. Ook al wil je alleen gamen, het apparaat is wat het is. Ik zie de link niet tussen 'enkel willen gamen' en dat BR geneuzel.
Dat ze vereist zijn voor spellen, dat weet je niet, spellen op Xbox werken toch ook vanaf DVD.
Sony had/heeft een groot belang om BR tot een succes te maken, dit hebben ze gepusht/getracht te stimuleren met de komst van de PS3. Uitgaande van het succes van zijn voorganger niet echt verwonderlijk.
Nu dat BR het heeft gewonnen van de HDDVD is het makkelijk om te zeggen dat het ook een BR player is ( meerwaarde ). Maar als ze de race niet hadden gewonnen, was dit wel even anders geweest. Dit samen met de prijs die nu lager wordt, zorgt voor de hogere verkoopaantallen. Aangezien de spellen ook op BR schijfjes staat, wordt langzamerhand de produktie daarvan ook goedkoper, en zal de DVD verdrongen worden.
Iedereen moet het zelf maar weten, en ze eigen afweging maken of iets wel of niet te kopen.
Het afkraken of ophemelen draagt er niets aan toe volgens mij, ik wordt niet minder blij van mijn aankoop bijv.
Mooiste zou zijn best of both worlds, vind beide apparaten hun sterke punten hebben dus heb ik ze allebei omdat ik het kan. Mooi toch...
Thanks ,gekocht
Kijk dat is een nette prijs, wordt druk hier: 360,PS3,Wii,PC
Maar goed een echte gamer speelt alles wat los en vast zit.
Gran Turismo 5 here I come !
Ben ook op zoek naar enkele tips. Het gaat niet slecht bij mij, maar heb online al enkele straffe prestaties gezien (plus ze hadden al festival 100%). Er moeten dus toch dingen zijn die ik niet goed (genoeg) doe.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:07:
Wat is Motorstorm 2 nu moeilijk zeg
Hmm... tja... het grootste deel is cinematics. De muziek is episch. Het ziet er goed uit, maar ik ben niet super-overtuigd van de ingame beelden moet ik zeggen. Dan kijk ik toch echt meer uit naar Killzone 2.-RazieL- schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:04:
Ik weet niet wat ik er nou van moet denken, maar het zou wel eens een heel bijzondere game kunnen gaan worden: [url=http://www.evilgamerz.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=18062&titel=Demon's-Soul-laat-zich-3-minuten-lang-zien]Demon's Souls[/url]
De PS3 is dan ook niet gefloft. De markt is groot genoeg voor alle drie de consoles. Er is meer dan voldoende third-party support, games verkopen goed. Meeste kosten van een game zitten niet in de engine, maar in de hele productie daar omheen. Third-party's zullen dan wel gek zijn om een spel alleen op de 360 uit te brengen als ze voor een 'beperkt' bedrag de game ook op de PS3 kunnen maken.alex3305 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:56:
Spel is maximaal met 8 personen te spelen staat op de achterkant.
Sony heeft daarnaast veel meer first-party's dan MS en ik zou me dan ook niet druk maken over de toekomst van de PS3.
Ik had de PS3 80GB + blu-ray film + dualshock3 controller voor 277,-GranCanaria schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:37:
Als ik zou mogen kiezen tussen een 40 of 80 gb ps3 zou ik echt de 80gb versie kopen daar deze een dual shock controller heeft en nu met die akties echt een betere keus is.
Heb trouwens gisteren bij een maatje van me gespeeld op de PS3 40gb, en kwam daar pas met de conclusie dat de dualshock3 iets groter leek te zijn, solider en wel ietsjes zwaarder wat ik zelf als een groot voordeel zie.
Toch blij met de 80gb versie dus
Bijna alle spellen komen op de xbox360 en de ps3 uit, daarom krijgt de gratis online dienst van Sony nu wel wat voordeel, dit is overigens wel de reden geweest dat ik een ps3 erbij gekocht heb.Shiver23 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:57:
[...]
De PS3 is dan ook niet gefloft. De markt is groot genoeg voor alle drie de consoles. Er is meer dan voldoende third-party support, games verkopen goed. Meeste kosten van een game zitten niet in de engine, maar in de hele productie daar omheen. Third-party's zullen dan wel gek zijn om een spel alleen op de 360 uit te brengen als ze voor een 'beperkt' bedrag de game ook op de PS3 kunnen maken.
Sony heeft daarnaast veel meer first-party's dan MS en ik zou me dan ook niet druk maken over de toekomst van de PS3.
Ik hou de xbox360 er wel naast omdat ze tegenwoordig toch haast niets meer kosten en xboxlive toch een betere netwerk is, ook al betaal je hiervoor, ik betaal altijd wat meer voor kwaliteit.
Ik ben gek van Gears of War op de xbox360 en games als uncharted mgs etc op de ps3. Ze kunnen dus makkelijk naast elkaar blijven bestaan, mede door de multiplatform games.
Je hebt echt een goede aanbieding gehad, ik heb de mijne voor niet veel meer overgenomen van iemand op marktplaats, deze was nog geen 3 weken oud, incl bon etcangelus20 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:59:
[...]
Ik had de PS3 80GB + blu-ray film + dualshock3 controller voor 277,-
Heb trouwens gisteren bij een maatje van me gespeeld op de PS3 40gb, en kwam daar pas met de conclusie dat de dualshock3 iets groter leek te zijn, solider en wel ietsjes zwaarder wat ik zelf als een groot voordeel zie.
Toch blij met de 80gb versie dus
De ps3 is gewoon een leuke console (om erbij te hebben of als hoofd console), hij is wat duurder echter zijn er tegenwoordig erg aantrekkelijke acties waardoor hij toch heel wat betaalbaarder wordt.
Het ontwikkelen van exclusives duurt helaas wel best lang maar dit zorgt meestal voor een erg goede game en daarom zijn ze het wachten waard.
[ Voor 28% gewijzigd door GranCanaria op 30-12-2008 17:13 ]
Ik stop hierna meteen de discussie, maar ik wil wel zeggen dat ik het echt beneden elk nivo vind dat ik hier als troll wordt neergezet.
Ik speel al jaren met veel plezier spellen op elke console en op alle handhelds die er maar bestaan. Mijn laatste 2 uitgespeelde spellen zijn (toevallig) op de PS3 (LBP en Dead Space). Als ik nu nog geen enkele console had en er maar eentje zou mogen kopen zou het waarschijnlijk de PS3 worden (vanwege de Bluray).
Maar dat maakt allemaal geen bal uit, op het moment je hier niet aan het einde van elke post hier zet hoe geweldig het apparaat niet is ben je van de 'tegenpartij'.
Laten we het topic veranderen in het "Het PS3 positieve ervaringen topic, alleen toegangelijk voor 1 console owners, tenzij je duidelijk bij elke post aangeeft dat de PS3 superieur is op elk vlak."
Ik zal jullie een plezier doen en niet meer in het topic verschijnen tot ik aan dit criterium kan voldoen en/of mensen weer een beetje normaal op elkaar reageren.
Ik speel al jaren met veel plezier spellen op elke console en op alle handhelds die er maar bestaan. Mijn laatste 2 uitgespeelde spellen zijn (toevallig) op de PS3 (LBP en Dead Space). Als ik nu nog geen enkele console had en er maar eentje zou mogen kopen zou het waarschijnlijk de PS3 worden (vanwege de Bluray).
Maar dat maakt allemaal geen bal uit, op het moment je hier niet aan het einde van elke post hier zet hoe geweldig het apparaat niet is ben je van de 'tegenpartij'.
Laten we het topic veranderen in het "Het PS3 positieve ervaringen topic, alleen toegangelijk voor 1 console owners, tenzij je duidelijk bij elke post aangeeft dat de PS3 superieur is op elk vlak."
Ik zal jullie een plezier doen en niet meer in het topic verschijnen tot ik aan dit criterium kan voldoen en/of mensen weer een beetje normaal op elkaar reageren.
Verwijderd
Ik heb een vraagje, hoe werkt het met de garantie van de ps3, moet je hem registreren als hij kapot is of bonnetje meesturen naar Sony, (ik heb hem online bij bartsmit gekocht..)
Ik heb het al eens gevraagd, maar werd toen niet wijzer,
Kunnen jullie me helpen (mijn PS3 doet het overigens nog prima).
Waarom moet er altijd 1 console superieur zijn? ik vind de xbox360 en de ps3 winnaars, beide hebben zijn goede kanten en zijn slechte.
Voor Nederland
Telefoon
0495 574 817
Bel daar gewoon ff heen.
Op de playstation site staat dit nr:Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:17:
Ik heb een vraagje, hoe werkt het met de garantie van de ps3, moet je hem registreren als hij kapot is of bonnetje meesturen naar Sony, (ik heb hem online bij bartsmit gekocht..)
Voor Nederland
Telefoon
0495 574 817
Bel daar gewoon ff heen.
[ Voor 66% gewijzigd door GranCanaria op 30-12-2008 17:20 ]
Laat flames en dergelijke maar achterwege.
[ Voor 93% gewijzigd door PromoX op 30-12-2008 19:54 ]
En dergelijke naamwijziging van het topic heb ik al vaker aangekaartSeamusXanthus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:15:
Ik stop hierna meteen de discussie, maar ik wil wel zeggen dat ik het echt beneden elk nivo vind dat ik hier als troll wordt neergezet.
Echter komen en zijn er steeds vaker wel wat 'exlusive' games voor de ps3 die ik in de toekomst wel zou willen spelen. Ik denk hierbij aan MGS 4 en Uncharted. Als de prijs van een ps3 in de nabije toekomst dus daalt, komt er in 2009 vast wel een ps3.
edit: therapeut gezocht
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-12-2008 18:14 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Laat dit soort flames ook maar.
[ Voor 93% gewijzigd door PromoX op 30-12-2008 19:58 ]
Heel stiekem beschuldig je nu alle ps3 posters op dit forum dat ze precies het zelfde reageren als de geene waarmee jij in konklaaf ligt.SeamusXanthus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:15:
Ik vind het heel fijn dat de laaste 2 spellen die je uitgespeeld hebt op de ps3 waren, dus als we dan toch bezig zijn en jij je zo aangevallen voelt op dit forum.
Naar mijn mening* is de PS3 superieur op elk vlak. Vandaar mijn aanschaf.
Ik hoop hier verder niet voor troll uitgemaakt te worden
Misschien snap je niet helemaal wat ik bedoel hiermee (ik zelf ook niet
Dit komt helaas voor bij elk onderwerp

Verwijderd
alex3305 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:56:
Spel is maximaal met 8 personen te spelen staat op de achterkant.
Verwijderd
Op elke site waar men de multiplatformgames vergelijkt komt men tot de conclusie dat die er allemaal ietsje beter uitzien op de xbox360.Ik dacht ook gelezen te hebben dat fallout 3 op de PS3 veel meer bugs vertoonde dan op de xbox360.angelus20 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:44:
[...]
Naar mijn mening* is de PS3 superieur op elk vlak. Vandaar mijn aanschaf.
toch fijn dat we hier HW platformen blijven "vergelijken". Kunnen we ajb ontopic blijven, wordt toch alleen maar flamen
Deze discussie komt bijna elk topicdeel wel weer langs en een een beetje volger van dit topic weet dat als je hier een kritisch stukje neerzet over de PS3 je een kritische reactie terug kunt verwachten en dat het dan ook nogal 's de verkeerde kant op gaat. En da's niet zo gek ook in een PS3 ervaringen topic. Voor discussies als deze zijn in het verleden dan ook andere topics geweest en het staat een ieder vrij om een discussietopic te openen over de consolewars, verkoopcijfers en dergelijke. En voordat het hier weer verder ontspoord: tijd om weer met deze discussie te stoppen.
Edit: Ik begin dit wel een beetje zat te worden
. De boel maar weer wat opgeschoond. Mocht het toch nog een keer foutgaan: Laat een reactie die het er alleen maar slechter op maakt achterwege en maak een Topic Report aan.
Edit: Ik begin dit wel een beetje zat te worden

[ Voor 40% gewijzigd door PromoX op 30-12-2008 20:04 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Goedkoop! Misschien ook maar eens aanschaffen.
Nog een vraagje, je hoort soms van die spookverhalen dat de blu-ray laser niet erg goed zou zijn. Zit er nog verschil in de 40 of 80 gig versie qua laser of is dit gewoon dezelfde? Niet dat ik verwacht dat ie meteen kapot gaat hoor, maar even voor de zekerheid
Discussie was afgesloten.
[ Voor 255% gewijzigd door PromoX op 30-12-2008 21:23 ]
Staat een paar pagina's terug. PS3-versie superieur.
Never mind..
[ Voor 124% gewijzigd door Gusev op 02-01-2009 10:23 ]
Als je nou even een screenshot maakt en die hier post is het wat makkelijker te beoordelen, dan krijg je denk ik ook meer feedback.Gusev schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:02:
Ben vandaag bezig geweest met een PS3 theme.
Misschien kunnen mensen er even naar kijken voordat ik het op verschillende websites upload
Gu Light v0.1
En bereid je alvast voor, de XMB tekst is moeilijk te lezen, maar er komt binnenkort een donkere versie uit![]()
Zijn er hier al mensen die GTI+ Club gespeeld hebben? Het lijkt me een toffe game maar ik vind hem wat duur om het erop te gokken dat ie leuk zal zijn.
De wagenkeus is wel erg beperkt trouwens, ik had verwacht dat ze er nog een paar leuke bakkies bij hadden gedaan. Een leuke Lancia Stratos of Toyota corolla gts bvb Hier de website
Moet je even de demo downloaden van de GTI+ Club. Persoonlijk vond ik het wat tegenvallen qua besturing. Iets TE arcade.
Ik heb de Demo gedownload en ik vind het een slechte game. Laden duurt lang voor matige GFX, Besturing matig, en de AI is misschien wat beter. Mijn advies is echter niet kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:22:
[...]
Als je nou even een screenshot maakt en die hier post is het wat makkelijker te beoordelen, dan krijg je denk ik ook meer feedback.
Zijn er hier al mensen die GTI+ Club gespeeld hebben? Het lijkt me een toffe game maar ik vind hem wat duur om het erop te gokken dat ie leuk zal zijn.
De wagenkeus is wel erg beperkt trouwens, ik had verwacht dat ze er nog een paar leuke bakkies bij hadden gedaan. Een leuke Lancia Stratos of Toyota corolla gts bvb Hier de website
-Op de vraag of MGS4 op een DVD had gepast (posts gaan hard)-
De geschiedenis herhaalt zich verder gewoon...
De eerste data CD's bevatten met wat trucs vast wel data die ook op floppies paste.
De eerste DVD's bevatten met wat trucs vast wel data die op een enkele CD paste.
De eerste Blu rays...
En we zitten nu net in het omslagpunt DVD - BR...
Los van de consolenamen is het te betreuren dat de ene console meer data kwijt kan op een schijfje dan de ander. Waarom? Omdat de meeste uitgevers multi-platform games uitbrengen waarbij er voor de twee HD consoles bijna altijd 1 origineel en 1 port gemaakt wordt. Om te kunnen blijven porten kan versie A niet 4x zo groot zijn dan versie B. En dus wordt de capaciteit niet benut van schijf B.
Bij (lineaire) RPG's of zo kom je nog weg met vier DVD's (komt al voor) maar zodra je open-wereld games krijgt lukt dat niet meer omdat je dan blijft swappen...
Dat vind ik een rare reactie. Eigenlijk zeg je "als ze de kwaliteit naar beneden hadden gehaald past het op een DVD". Inmiddels is HD video en audio voor iedereen wel betaalbaar zodat het verschil maakt ten bate van 'de' gamer om die keuzes te maken.Ja dat had wel gekund, ze hebben we gebruik gemaakt van HD video en lossless audio waardoor het zo'n 30 gigi in beslag nam, de game data is rond de 9 Gig.
De eerste data CD's bevatten met wat trucs vast wel data die ook op floppies paste.
De eerste DVD's bevatten met wat trucs vast wel data die op een enkele CD paste.
De eerste Blu rays...
Los van de consolenamen is het te betreuren dat de ene console meer data kwijt kan op een schijfje dan de ander. Waarom? Omdat de meeste uitgevers multi-platform games uitbrengen waarbij er voor de twee HD consoles bijna altijd 1 origineel en 1 port gemaakt wordt. Om te kunnen blijven porten kan versie A niet 4x zo groot zijn dan versie B. En dus wordt de capaciteit niet benut van schijf B.
Bij (lineaire) RPG's of zo kom je nog weg met vier DVD's (komt al voor) maar zodra je open-wereld games krijgt lukt dat niet meer omdat je dan blijft swappen...
http://www.bartsmit.com/s...57d%26fh_refview%3Dlister
Grote link. Maar war het ff om gaat. een PS3 met een controller 40GB zonder spellen voor 250 euro.
Huh? dacht dat er geen prijsverlagingen zouden komen of what so ever?
Grote link. Maar war het ff om gaat. een PS3 met een controller 40GB zonder spellen voor 250 euro.
Verwijderd
Geen officiele prijsverlagingen vanuit Sony bedoel je waarschijnlijk. Dit zijn winkels die zelf met prijzen aan het stunten zijn.rem4rk4ble schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:01:
http://www.bartsmit.com/s...57d%26fh_refview%3Dlister
and that's where the exclusives jump inWaterFire schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:11:
-Op de vraag of MGS4 op een DVD had gepast (posts gaan hard)-
[...]
Dat vind ik een rare reactie. Eigenlijk zeg je "als ze de kwaliteit naar beneden hadden gehaald past het op een DVD". Inmiddels is HD video en audio voor iedereen wel betaalbaar zodat het verschil maakt ten bate van 'de' gamer om die keuzes te maken.
De eerste Blu rays...
edit:
best software line-up of 2008:
http://www.gametrailers.com/player/43916.html
hartverwarmend!
[ Voor 4% gewijzigd door Skire op 30-12-2008 23:07 ]
Ik denk dat er tot op heden bewezen is dat veel huidige next gen games gewoon op een DVD passen. Pas bij games waar veel filmpjes in HD beeld en geluid worden neergezet kan Blu-Ray een voordeel zijn. Ondanks dat gaat het comprimeren van data ook steeds verder en daarmee past bijvoorbeeld dezelfde film in een veel kleiner formaat wel in een klein bestandje. Het verschil zal er wel zijn maar dan weer net niet merkbaar. De keuze van DVD was ook in deze generatie de betere als je puur een gamesconsole wou zijn. Goedkoop, snel genoeg en met compressietechnieken groot genoeg. De PS3 mikt duidelijk hoger dan dat.WaterFire schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:11:
Los van de consolenamen is het te betreuren dat de ene console meer data kwijt kan op een schijfje dan de ander. Waarom? Omdat de meeste uitgevers multi-platform games uitbrengen waarbij er voor de twee HD consoles bijna altijd 1 origineel en 1 port gemaakt wordt.
De keuze van Blu-Ray door Sony is er niet een voor het voordeel in games denk ik maar meer om het format te pushen. Uiteindelijk speelt het de PS3 als console nu parten aangezien het niet voor dezelfde prijs te koop kan staan als directe concurrent.
Kijk je daarbij naar het grotere plaatje dan heeft Sony de best verkochte Blu-Ray speler, en de uiteindelijke reden dat HD-DVD het veld heeft moeten ruimen in handen. Hiermee verdient Sony en anderen ook enorm veel geld! Deze ontwikkeling en inkomsten zullen ook gewoon in het buissinesplan staan van Sony. Onthoud wel dat de PS3 in 1,5 jaar tijd de directe concurrent is voorbij gegaan in de EU delen en alleen in de VS de 360 voor zich moet houden. Ondanks de media negativiteit is dat een opmerkelijke prestatie!. Een prijsverlaging tot de prijs van een Nintendo DS heeft moeten plaatsvinden om dat tij te kunnen keren.
Ik heb zelf inmiddels meer dan 15 Blu-Ray films terwijl ik toch echt de PS3 in huis heb gehaald als opvolger van mijn "gouwe ouwe" PS2. Ik denk dat deze ontwikkeling een beetje over het hoofd wordt gezien.
Net nog ff Bee Movie gekeken op BD en de beelden blijven me verbazen. Ik kijk ook veel films op DivX formaat en DVD maar het is gewoon behelpen als je Blu-Ray hebt gezien.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Inderdaad, dit zijn ook 40gig uitvoeringen (waar BS ze ook vandaan haalt) De 80 is te koop (officiele prijs voor 399,- met twee grote AAA spellen erbij.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:05:
Geen officiele prijsverlagingen vanuit Sony bedoel je waarschijnlijk. Dit zijn winkels die zelf met prijzen aan het stunten zijn.
Neem je die 399,- minus de prijs van twee spellen en je houd een console over van 279,- Die twee spellen kan je als winkelier dan weer in de rekken zetten.
Ik denk dat een prijsverlaging vroeg in 2009 nodig zal zijn om de PS3 in de race te houden. 299,- lijkt me een nette prijs en zal veel twijfelaars zeker over de streep trekken. Hiermee is de PS3 nog steeds duurder dan de goedkoopste stand-alone spelers (lijkt me de bedoeling). Ze moeten denk ik ook boven de prijs van de Elite blijven. Een productieprijs van 417 dollar (was laatst ergens te lezen) geeft een europrijs van: 297,- euro. Feitelijk betalen wij als europeanen de PS3 voor de amerikanen daar hun console voor 399 dollar over de toonbank gaat en dus met 18 doller verlies wordt verkocht.
Elke verkochte PS3 in de EU levert Sony 297-399= 109 euro op = 152 dollar.
Aangezien de PS3 in de EU zeker niet slecht verkoopt lijkt dit voor Sony een mooi verhaal.
reken en denkfouten voorbehouden
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
BTW doen we niet aan?swopdark schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:19:
[...]
Elke verkochte PS3 in de EU levert Sony 297-399= 109 euro op = 152 dollar.
reken en denkfouten voorbehouden
Distributiekosten, uitval en reparatie, marketing, R&D(!!!), nog wat operationele kosten per console (PSN, Home).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...