Daar ligt waarschijnlijk ook het probleem, er zijn met jou en ik vele andere mensen die zuinig met hun playstation 3 omspringen en releatief weinig spelen t.o.v. de hardcore gamers. Bij ons kan het zo maar zijn dat de laser het binnen 2jaar begeeft.Sn0wblind schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:05:
[...]
betreft, die radar uitzending. Veel mensen die ik ken die sinds begin PS3 hebben, hebben geen enkel blu ray laser probleem gehad. Ik ben er ook van overtuigt dat het afhangt van hoe je met je discs en console omgaat. Als je er gore discs in gooit kan je verwachtten dat je lens snel goor word en geen discs meer leest. Ik vraag me af hoe het in ieder geval bij de 2de generatie console sis (de 40gb en de 80gb).
Maar als het echt zo'n groot probleem was had het hele internet er nu wel mee vol gestaan. Mijn PS3 doet het in ieder geval nog als nieuw.
De blu-ray laser (sommige) zijn nog niet helemaal uitgekristalliseerd in het productieproces ten behoeve van de kwaliteit.
Ik hoop dat sony snel de garantie verhoogt, want dat staat gewoon in de wet. Ze moeten niet zo dom doen, slaat nergens op. Tot die tijd, kan je een losse lens (+bracket vaak) kopen voor +- 60euro! Howto op internet zoeken en binnen een uurtje heb je de laserunit vernieuwd.
Wel moet je goed kijken welke laser unit je nodig hebt aan de hand van je ps3 code: "cechh" ofzoiets enzo
Dan zoeken op de KEM-410ACA bijvoorbeeld (kem is voor hele bracket +laserunit bespaart je werk) en KES-xxxxxx is voor de laserunit zelf.
En waarom dit verschil uitmaakt qua laser? De nieuwe 40 en 80GB versies hebben een rode en en blu-ray laser (niet dat deze minder snel kapot gaat)! Bij de oudere versies is het 1 blu-ray laser die ook cd's/dvd's leest.