Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 74.766 views

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Sn0wblind schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:05:
[...]
betreft, die radar uitzending. Veel mensen die ik ken die sinds begin PS3 hebben, hebben geen enkel blu ray laser probleem gehad. Ik ben er ook van overtuigt dat het afhangt van hoe je met je discs en console omgaat. Als je er gore discs in gooit kan je verwachtten dat je lens snel goor word en geen discs meer leest. Ik vraag me af hoe het in ieder geval bij de 2de generatie console sis (de 40gb en de 80gb).

Maar als het echt zo'n groot probleem was had het hele internet er nu wel mee vol gestaan. Mijn PS3 doet het in ieder geval nog als nieuw.
Daar ligt waarschijnlijk ook het probleem, er zijn met jou en ik vele andere mensen die zuinig met hun playstation 3 omspringen en releatief weinig spelen t.o.v. de hardcore gamers. Bij ons kan het zo maar zijn dat de laser het binnen 2jaar begeeft.

De blu-ray laser (sommige) zijn nog niet helemaal uitgekristalliseerd in het productieproces ten behoeve van de kwaliteit.

Ik hoop dat sony snel de garantie verhoogt, want dat staat gewoon in de wet. Ze moeten niet zo dom doen, slaat nergens op. Tot die tijd, kan je een losse lens (+bracket vaak) kopen voor +- 60euro! Howto op internet zoeken en binnen een uurtje heb je de laserunit vernieuwd.

Wel moet je goed kijken welke laser unit je nodig hebt aan de hand van je ps3 code: "cechh" ofzoiets enzo
Dan zoeken op de KEM-410ACA bijvoorbeeld (kem is voor hele bracket +laserunit bespaart je werk) en KES-xxxxxx is voor de laserunit zelf.

En waarom dit verschil uitmaakt qua laser? De nieuwe 40 en 80GB versies hebben een rode en en blu-ray laser (niet dat deze minder snel kapot gaat)! Bij de oudere versies is het 1 blu-ray laser die ook cd's/dvd's leest.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Besteld, de vorige keer was ik net te laat. :)
Het gaat zo wel hard met m'n collectie, nummer 6 alweer. :P
De prijzen van games heeft me wel doen twijfelen wbt de aanschaf van een PS3.
Top titels hebben toch vaak een prijskaartje van €65 en dat is wat veel mocht het tegenvallen.
Fifa was b.v. zo'n gok voor de volle prijs, gelukkig vermaak ik me er prima mee en dan vind ik het geen probleem. :)

Ik weet dat importeren een optie is maar ik heb alleen PP en geen CC.
Binnenkort maar eens even het import topic doornemen. :)

Only fools are enslaved by time and space.

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Als ik jou was zou ik snel een cc aanschaffen. Schijnbaar kan je er 1 kopen bij de Mediamarkt en dan krijg je een cadeaubon die nog meer waard is.

De engelse sites blijven stunten met de nieuwste games en de pond is nu bijna gelijk aan de euro. Heb net Mirror's Edge besteld voor €18,42 terwijl ie in NL €60-65 kost. Meer dan 3x zo duur!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb zojuist voor kerst een grotere harddisk gekregen voor in m'n Playstation 3. Netjes de instructies uit een video op internet gevolgd, alleen toen ik de Playstation opstartte, ging het niet zoals in het filmpje. Als alles goed gaat moet hij aangeven dat de harddisk geformatteerd moet worden. Echter ik krijg de volgende mededeling:

[quote]
De systeemsoftware functioneert niet correct. Druk de PS-toets voor een nieuwe herstart.

Indien het systeem op deze manier niet kan worden herstart dient de systeempartitie van de harde schijf te worden geformateerd en moet u de systeemsoftware opnieuw installeren.
Plaats het opslagmedium waarop de updatedate van versie 2.53 of hoger staan en druk de toets START en SELECT vervolgens tegelijk in.
Op de SCE website voor uw regio leest u hoe de updatedata verkrijgbaar is.
[/quote]

Ok, leek mij niet zo'n ramp. Heb hier de systeemsoftware vandaan gehaald: http://nl.playstation.com.../system-software/updates/ en op een USB stick geplaatst. Die wordt niet herkend als ik START en SELECT tegelijk aandruk. Krijg dan de melding

[quote]
Er zijn geen bruikbare updatedate aangetroffen.
Plaats het opslagmedium waarop de updatedata van versie 2.53 of hoger staan en druk de toetst START en SELECT vervolgens tegelijk in.
[/quote]

Vervolgens de updatedata op een cd-r gebrand en die in de Playstation 3 gedaan met helaas hetzelfde resultaat.

Het gaat om een Western Digital WD5000BEVT. Dat zou volgens mij gewoon moeten werken toch :? Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

Zoals het er nu naar uitziet ben ik zelf stom geweest. Je moet op de USB stick een map aan maken die PS3 heet en daarin een map maken die UPDATE heet. Nu wordt hij wel herkend! Ben nu bezig met formateren. Voortaan iets beter lezen dus 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door reuzekind op 25-12-2008 14:15 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wist dat de PS3 (40gi) geen PS2 games kon afspelen maar las in de TS dat PS1 WEL mogelijk is. Net even MGS gespeeld en echt mooi zag het er niet uit op mijn Full HD TV :(. Veel te blokkerig.
Is dat nog in te stellen of kan ik dit beter op een gewone beeldbuis televisie spelen?

(tja, met alle nieuwe en mooie games grijp ik nog graag terug naar de oude toppers zoals MGS, Medal of Honor en Tekken 1,2,3 ;))

@reuzekind: dan zal ik ook eens een hdd kopen en mijn PS3 opwaarderen, 40gi is echt snel vol!

[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 25-12-2008 14:42 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 00:09
ToFast schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:26:
[...]

Daar ligt waarschijnlijk ook het probleem, er zijn met jou en ik vele andere mensen die zuinig met hun playstation 3 omspringen en releatief weinig spelen t.o.v. de hardcore gamers. Bij ons kan het zo maar zijn dat de laser het binnen 2jaar begeeft.

De blu-ray laser (sommige) zijn nog niet helemaal uitgekristalliseerd in het productieproces ten behoeve van de kwaliteit.

Ik hoop dat sony snel de garantie verhoogt, want dat staat gewoon in de wet. Ze moeten niet zo dom doen, slaat nergens op. Tot die tijd, kan je een losse lens (+bracket vaak) kopen voor +- 60euro! Howto op internet zoeken en binnen een uurtje heb je de laserunit vernieuwd.

Wel moet je goed kijken welke laser unit je nodig hebt aan de hand van je ps3 code: "cechh" ofzoiets enzo
Dan zoeken op de KEM-410ACA bijvoorbeeld (kem is voor hele bracket +laserunit bespaart je werk) en KES-xxxxxx is voor de laserunit zelf.

En waarom dit verschil uitmaakt qua laser? De nieuwe 40 en 80GB versies hebben een rode en en blu-ray laser (niet dat deze minder snel kapot gaat)! Bij de oudere versies is het 1 blu-ray laser die ook cd's/dvd's leest.
toon volledige bericht
Ik speel daarintegen best veel trouwens, gemmideld 2 tot 3 uurtjes per dag? Maar ik raak iig niet met vette vingers de discs aan enzo en zet regelatig een zwakkere stofzuiger aan om fftjes stof weg te zuigen (ook bij de slot in loader), Maar ik ken ook mensen die pakken de discs gewoon met vette vingers beet, stoppen ;m erin en zo word langzaam dat ding vrij goor.

Ikben in ieder geval benieuwt hoe dat nou zit met die blu ray lens. als die 2 tot 3 jaar meegaat vind ik het best. al vind ik het wel jammer dat ik bijvoorbeeld niet zoals met megadrive dat ding na 15 jaar weer ff aan kan sluiten.

Anoniem: 239951

Topicstarter
hemiparo schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:41:
Wist dat de PS3 (40gi) geen PS2 games kon afspelen maar las in de TS dat PS1 WEL mogelijk is. Net even MGS gespeeld en echt mooi zag het er niet uit op mijn Full HD TV :(. Veel te blokkerig.
Is dat nog in te stellen of kan ik dit beter op een gewone beeldbuis televisie spelen?

(tja, met alle nieuwe en mooie games grijp ik nog graag terug naar de oude toppers zoals MGS, Medal of Honor en Tekken 1,2,3 ;))
Ja best leuk nog he? Die oude PS1 games!

Als je een PS1 game speelt kun je de PS knop lang inhouden, dan krijg je de standaards keuzes + iets met opties. Kies daar smoothing aan, dan laat ie alle blokjes keurig in elkaar over vloeien!
De games zien er dan, zelfs zo opgerekt, nog strak uit.

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 21:09
-RazieL- schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:06:
Als ik jou was zou ik snel een cc aanschaffen. Schijnbaar kan je er 1 kopen bij de Mediamarkt en dan krijg je een cadeaubon die nog meer waard is.

De engelse sites blijven stunten met de nieuwste games en de pond is nu bijna gelijk aan de euro. Heb net Mirror's Edge besteld voor €18,42 terwijl ie in NL €60-65 kost. Meer dan 3x zo duur!
Waar heb je hem voor die prijs vandaan dan? Zag dat de play.com aanbieding alweer voorbij was..

Anoniem: 140372

floffert schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:07:
[...]

Waar heb je hem voor die prijs vandaan dan? Zag dat de play.com aanbieding alweer voorbij was..
game.co.uk

enkele dagen geleden zelfs games voor 6.99
maar nog steeds goede prijzen!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Nee, heb 'm van hmv.com

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb sinds gisteren ook een PS3 :)

Wij hebben hier een Sony KDL-40W4000 tv staan en een Sony STR-DG720 reciever. Als ik de PS3 door middel van HDMI verbind met de reciever dan krijg ik er geen beeld/geluid uit.. Er verschijnt ook geen HDMI in het scherm van de reciever. Als ik de PS3 direct aan de TV hang dan werkt het perfect..

Dit lijkt me een HDMI-handshake probleem maar tegerlijkertijd vindt ik het belachelijk..Heb je alles van Sony en dan nog compatibliteitsproblemen.. Iemand een idee?

offtopic:
Heb er expres nog geen topic over geopend, misschien is het iets bekends..

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 25-12-2008 16:13 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Anoniem: 84457

WasMachinator schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:39:
LBP is weer bij 1dayfly voor 34 euro.
trouwens bij die Wipeout demo kom ik maar niet hoger als de 4e plek :/, iemand tips?
Ik heb em gekocht voor euro 21.50 bij Blahdvd. :)

Anoniem: 129295

http://www.amazon.co.uk/gp/bestsellers/videogames/676471011/

deze wordt een beetje onderschat vind ik.Hier wordt je trouwens zeer snel bediend, de meeste games heb ik op drie vier dagen in huis en geen douane.Deze link post ik ff voor de zachte prijsjes van dit moment.

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 16:33
ik heb geen credit card.Wil er eigenlijk niet aan beginnen.
Zijn er ook adresjes die gewoon per post versturen of rembours oid.?

Wat een downloads zeg bij home.
Bij elke gelegenheid kon ik weer 200 tot 400 mb downen.
Wel leuk hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door polo306 op 25-12-2008 17:04 ]

Anoniem: 197857

Sn0wblind schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:05:
[...]
betreft, die radar uitzending. Veel mensen die ik ken die sinds begin PS3 hebben, hebben geen enkel blu ray laser probleem gehad. Ik ben er ook van overtuigt dat het afhangt van hoe je met je discs en console omgaat. Als je er gore discs in gooit kan je verwachtten dat je lens snel goor word en geen discs meer leest. Ik vraag me af hoe het in ieder geval bij de 2de generatie console sis (de 40gb en de 80gb).

Maar als het echt zo'n groot probleem was had het hele internet er nu wel mee vol gestaan. Mijn PS3 doet het in ieder geval nog als nieuw.
Ik heb mijn PS3 gekocht toen net de 40gb uit was en die was na 9 maanden kapot.

Ook wat jij zegt slaat nergens op, ik behandel de disks goed, zitten of in het doosje of in de PS3. En de ps3 zag er nog als nieuw uit. Dus ook al ben jij er van overtuigt, heb je het toch fout.

Bij mij was er trouwens ook niks te merken dat ie slechter werd. Eerst las ie alles perfect, toen installeerde ik super stardust HD, hier liep ie op vast. Toen kon die geen disks meer lezen. Beetje raar dus dat het gebeurde terwijl ik een handeling deed die de lens niet eens gebruikte. Die dag had ik ook een nieuwe update binnengehaald, daarna burnout paradise perfect gespeeld en toen dus SSHD geinstalleerd.

Ik weet zat mensen die veel slechter met hun ps3 omgaan dan mij en die doet het toch nog perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197857 op 25-12-2008 17:23 ]

Anoniem: 197857 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:22:
[...]

Ook wat jij zegt slaat nergens op, ik behandel de disks goed, zitten of in het doosje of in de PS3. En de ps3 zag er nog als nieuw uit. Dus ook al ben jij er van overtuigt, heb je het toch fout.

Bij mij was er trouwens ook niks te merken dat ie slechter werd. Eerst las ie alles perfect, toen installeerde ik super stardust HD, hier liep ie op vast. Toen kon die geen disks meer lezen. Beetje raar dus dat het gebeurde terwijl ik een handeling deed die de lens niet eens gebruikte. Die dag had ik ook een nieuwe update binnengehaald, daarna burnout paradise perfect gespeeld en toen dus SSHD geinstalleerd.

Ik weet zat mensen die veel slechter met hun ps3 omgaan dan mij en die doet het toch nog perfect.
Ik ben het met je eens hoor.Ik vind het dan ook enorm kortzichtig van Rin om te beweren dat de zijne het nog goed doet.De mijne voorlopig ook maar ik voel mee met de vele mensen die wel problemen hebben na ietsje meer dan een jaar en waarbij Sony afkomt dat ze voor 200 euro een andere gereviseerde kunnen krijgen.Dat trekt echt nergens op!!We praten hier over een toestel dat een dik jaar terug nog 5 a 600 euro kostte...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 14:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

[...]

De poster waar je op reageert gaat ook voorbij aan het echte probleem.... hij heeft het over een 'vuile' lens, terwijl het inmiddels duidelijk is dat de laserunit gewoon doorbrandt na onbepaalde tijd.
Dat heeft met de kwaliteit van de laserunit te maken..

Ook heeft hij blijkbaar niet de uitzending bekeken, want het internet staat er wel degelijk mee vol |:(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 12:35
Glashelder schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:57:
Ik heb sinds gisteren ook een PS3 :)

Wij hebben hier een Sony KDL-40W4000 tv staan en een Sony STR-DG720 reciever. Als ik de PS3 door middel van HDMI verbind met de reciever dan krijg ik er geen beeld/geluid uit.. Er verschijnt ook geen HDMI in het scherm van de reciever. Als ik de PS3 direct aan de TV hang dan werkt het perfect..

Dit lijkt me een HDMI-handshake probleem maar tegerlijkertijd vindt ik het belachelijk..Heb je alles van Sony en dan nog compatibliteitsproblemen.. Iemand een idee?

offtopic:
Heb er expres nog geen topic over geopend, misschien is het iets bekends..
Ik zou er nog maar 'ns naar kijken. Volgens de specs zou het moeten werken. Snel googelend zie ik voldoende berichten van mensen bij wie die combo gewoon werkt.

BTW Ik ben trouwens benieuwd of de Tweakers.net-redactie nou echt console-neutraal is. Een paar dagen geleden werd er weer 'ns negatief over de PS3 bericht ("Kuju staakt ontwikkeling PS3-game Redwood Falls)" Dat viel me op omdat ik van zowel de game als de ontwikkelaar niet eerder gehoord had. Nieuwswaarde nul, toch een Tweaker-kop.

Vandaag werd bekend dat de JRPG Cry On geannuleerd was. FYI, Cry On is een game van Mistwalker, de met MSs hulp opgezette studio van Hironobu Sakaguchi. Mistwalker/MS hebben samen twee RPGs uitgebracht: Blue Dragon en Lost Odyssey. Ik ben toch heel benieuwd of dit nieuws op de voorpagina beland, en zoja of de kop "Mistwalker annuleert Xbox 360-game" wordt?

[ Voor 31% gewijzigd door ymmv op 25-12-2008 17:59 ]

Anoniem: 129295 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 16:45:
http://www.amazon.co.uk/gp/bestsellers/videogames/676471011/

deze wordt een beetje onderschat vind ik.Hier wordt je trouwens zeer snel bediend, de meeste games heb ik op drie vier dagen in huis en geen douane.Deze link post ik ff voor de zachte prijsjes van dit moment.
Mooie prijzen, ze hebben dacht ik zo'n euro 5 aan verzendkosten..

• Sn0wblind
[...]

het is geen vuistregel ofzo hoor maar het is wel een grotere oorzaak. Zelfde als dat roken slecht voor je is maar sommige rokers leven toch lang. Wat dat bij jou is doet me dneken aan kuren die een aantal mensen met gta4 hadden. is dat zoiezo bekend hoe dat kan? Maar dat heeft nix met een lens zelf te maken die stuk gat. Maar bij bekenden die er minder net mee omgaan leest die discs wel een stuk langzamer.

Is gewoon common sense, blu ray laser is een stukj kleiner en vatbaarder voor stof en vuil. Wat jij noemt is een ander ps3 probleem die lijkt op die met gta4 toen. Maar als dat echt bij zoveel voor kwam had je dat ook overal op itnernet zoals de RRoD. Is dus gewoon een freak accident.
Michael Knight schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:32:
[...]

De poster waar je op reageert gaat ook voorbij aan het echte probleem.... hij heeft het over een 'vuile' lens, terwijl het inmiddels duidelijk is dat de laserunit gewoon doorbrandt na onbepaalde tijd.
Dat heeft met de kwaliteit van de laserunit te maken..

Ook heeft hij blijkbaar niet de uitzending bekeken, want het internet staat er wel degelijk mee vol |:(
Bij veel mensen is het dus wel een vuile lens en dat vind je juist op het internet terug. De doorgebrande Blu ray lens is iets wat stuk minder voorkomt. Zo weinig dat een groot deel van de PS3 gebruikers er nooit van hoort. Dat zegt wat over het probleem aangezien mensen juist hun probs postten overal op internet en het zo enorm verspreid. Ik heb overigens wel de Kassa uitzending bekeken. Het resultaat kan goed zijn van de kassa uitzending maar het blijft aandachttrekkerij voor eigen gewin, wat logisch is offcourse.

[ Voor 24% gewijzigd door Sn0wblind op 25-12-2008 18:11 ]

• Michael Knight
  • Laatst online: 11-05 14:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sn0wblind schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:08:
[...]

Bij veel mensen is het dus wel een vuile lens en dat vind je juist op het internet terug. De doorgebrande Blu ray lens is iets wat stuk minder voorkomt. Zo weinig dat een groot deel van de PS3 gebruikers er nooit van hoort. Dat zegt wat over het probleem aangezien mensen juist hun probs postten overal op internet en het zo enorm verspreid. Ik heb overigens wel de Kassa uitzending bekeken. Het resultaat kan goed zijn van de kassa uitzending maar het blijft aandachttrekkerij voor eigen gewin, wat logisch is offcourse.
Ik draai al actief mee met de PS3 (sinds launch) en repareer al zo`n 9 jaar consoles in mijn vrije tijd voor vrienden/collega`s (allerhande problemen, waaronder hitteproblemen/lens/connector/pcb bij alle gangbare consoles) en sinds vorig jaar oktober verschenen de eerste echte berichten waaruit bleek, dat er problemen met de bluray laserunit zijn, zowel online als in mijn directe omgeving.

Door middel van simpel troubleshooten is te achterhalen of er sprake is van stof of gewoon een defecte unit. Inmiddels is wel degelijk duidelijk dat de units doorbranden.

Dat jij spreekt van aandachttrekkerij is jouw mening; voor Radar is het goede publiciteit (zeker omdat het een probleem is, dat aan de orde is) en voor de 'slachtoffers' biedt het wellicht een goede oplossing, waar ze zeker recht op hebben bij een console van €600 euro excl. games.

We spreken dan van een win-win situatie... daar kan ik alleen maar positief op reageren.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Als je een spel bestelt bij bijvoorbeeld www.game.co.uk heb je dan ook de Nederlandse taal erbij. Ik wil graag fifa 09 hebben met Nederlandse commentaar.

Master_A

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 19:32

spaceboy

Op grote hoogte

Amiet01 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:35:
Als je een spel bestelt bij bijvoorbeeld www.game.co.uk heb je dan ook de Nederlandse taal erbij. Ik wil graag fifa 09 hebben met Nederlandse commentaar.
Ik vind het afschuwelijk!! Echt, mooi dat het kan, voor kleine kinderen ofzo. Maar toen ik Resistance 2 aan het spelen was en ik hoorde in-game "He, aan je linkerkant!", toen ging bij mij het echt het lampje uit. Wat een deceptie...

Of wat te denken van LBP, waar je hoort "Zo kleine man... ben je daar weer?", of zoiets...

Nee, ik wist niet hoe snel ik mijn system language weer op Engels moest zetten. Nederlands doet werkelijk afbreuk aan mijn spelplezier.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Sn0wblind
Michael Knight schreef op donderdag 25 december 2008 @ 19:52:
[...]

Ik draai al actief mee met de PS3 (sinds launch) en repareer al zo`n 9 jaar consoles in mijn vrije tijd voor vrienden/collega`s (allerhande problemen, waaronder hitteproblemen/lens/connector/pcb bij alle gangbare consoles) en sinds vorig jaar oktober verschenen de eerste echte berichten waaruit bleek, dat er problemen met de bluray laserunit zijn, zowel online als in mijn directe omgeving.

Door middel van simpel troubleshooten is te achterhalen of er sprake is van stof of gewoon een defecte unit. Inmiddels is wel degelijk duidelijk dat de units doorbranden.

Dat jij spreekt van aandachttrekkerij is jouw mening; voor Radar is het goede publiciteit (zeker omdat het een probleem is, dat aan de orde is) en voor de 'slachtoffers' biedt het wellicht een goede oplossing, waar ze zeker recht op hebben bij een console van €600 euro excl. games.

We spreken dan van een win-win situatie... daar kan ik alleen maar positief op reageren.
ik ontken dan ook niet dat het niet gebeurt maar het gebeurt wel bij heel weinig mensen, ik stimuleer ook inderdaad de garantie afhandeling, die bijvoorbeeld bij Microsoft nu wel een stuk netter geregelt is, maar Radar brengt het alsof het nu opeens een console is met een heel zwaar gebrek waar iedereen zowat mee te maken zou krijgen en dat is dus bij verre niet het geval. De PS3 staat niet voor niets bekend als een zeer degelijke console.

• Pensmaster-B
  • Niet online
Aight! schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:17:
[...]

Kan je dit ook met 2 player co-op doen?Offline
volgens mij niet

Anoniem: 285066

goede avond ben nieuw hier

als ik een playstation 3 in engeland koop wat beduidend minder geld kost ook voor de spellen kan ik dan ook spellen + blue ray die ik in nederland koop er op draaien

en is dat wel veilig genoeg om dit soort spul uit engeland te halen en hoe zit het met de garantie

of kan ik de playstation beter in nederland kopen en de spellen in engeland heb je dan niks extra's nodig

hoor graag jullie reactie

• Amiet01

Amiet01

Master_A

spaceboy schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:38:
[...]

Ik vind het afschuwelijk!! Echt, mooi dat het kan, voor kleine kinderen ofzo. Maar toen ik Resistance 2 aan het spelen was en ik hoorde in-game "He, aan je linkerkant!", toen ging bij mij het echt het lampje uit. Wat een deceptie...

Of wat te denken van LBP, waar je hoort "Zo kleine man... ben je daar weer?", of zoiets...

Nee, ik wist niet hoe snel ik mijn system language weer op Engels moest zetten. Nederlands doet werkelijk afbreuk aan mijn spelplezier.
Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Ik wilde graag weten of je ook de Nederlandse commentaar erbij hebt en ook de Nederlandstalige menu.

Master_A

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 15:00
spaceboy schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:38:
[...]

agree :D maar de nederlandse stemmen in uncharted vond ik wel goed moet ik eerlijk toegeven (alhoewel ik hem wel op engels heb uitgespeeld)

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Amiet01 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:27:
[...]

Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Ik wilde graag weten of je ook de Nederlandse commentaar erbij hebt en ook de Nederlandstalige menu.
Diverse comentaar kun je gratis downloaden via psn. ;)
Volgens mij maakt het niet uit waar je hem we haalt wbt menu-taal.

Only fools are enslaved by time and space.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:02
hoe zit het eigenlijk met buzz tv quiz als je die vanuit de uk laat overkomen is de vraagstelling dan wel nederlands ? iemand ervaring mee ?

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 17:37
Anoniem: 285066 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:04:
goede avond ben nieuw hier

als ik een playstation 3 in engeland koop wat beduidend minder geld kost ook voor de spellen kan ik dan ook spellen + blue ray die ik in nederland koop er op draaien

en is dat wel veilig genoeg om dit soort spul uit engeland te halen en hoe zit het met de garantie

of kan ik de playstation beter in nederland kopen en de spellen in engeland heb je dan niks extra's nodig

hoor graag jullie reactie
Ik zou de PS3 in NL kopen, ivm garantie, stekkers, verzendkosten/beshadigingen ed. Spellen koop ik vrijwel nooit in NL, die komen allemaal met de post uit Engeland of de US. Spellen zijn regio-vrij (behalve sommige online-delen van sommige spellen).

-

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
LBP en Uncharted in het NL vind ik niet erg, wel vermakelijk eigenlijk, maar R2 in het NL, afschuwelijk. Ik heb daarom ook maar de taal naar Engels omgezet :(

PSN ID: Svennie-NL

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Amiet01 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:27:
[...]
ten eerste, dergelijke vragen kun je ook in het games import topic plaatsen. Daar krijg je gerichter antwoord denk ik, en dan blijft het hier wat meer ontopic.

Om toch maar te antwoorden. Als je in Engeland besteld is de kans heel erg groot dat de nederlandse taal gewoon aanwezig is. Ze drukken het liefst geen 20 verschillende schijfjes, en met de blu-ray is er toch ruimte zat voor meerdere audiotracks. Zelf vind ik het nederlands in de meeste games ook verschrikkelijk, en ik vind het dan ook belachelijk dat de developers je niet gewoon zelf laten kiezen.
Singstar (vol.2) is een voorbeeld van hoe het wel kan. Hier kun je zelf de taal kiezen, ongeacht je systeemtaal.
Bovendien was dat een versie uit Canada (US versie) waar ook gewoon nederlands bijzat.

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ja ikzelf vind de Nederlandse taal in sommige spellen ook erg irritant en vind het ook minder dat je niet zelf kunt kiezen. In Fifa vind ik het wel weer leuk, in tegenstelling tot in spellen zoals Uncharted waar ik het wel irritant vind.

Edit
Nog een ander vraagje. Is het mogelijk om RTL gemist en uitzendinggemist te bekijken op de PS3 en zo ja, hoe?

[ Voor 20% gewijzigd door Amiet01 op 25-12-2008 23:43 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

polo306 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:03:
ik heb geen credit card.Wil er eigenlijk niet aan beginnen.Zijn er ook adresjes die gewoon per post versturen of rembours oid.?
Ik hoop dat je een goeie baan hebt, dit gaat je veel geld kosten ;)

Je kan bij een site als videogamesplus.ca via paypal betalen, dan heb je goedkope canadese games. Maar al die stunts van de laatste tijd zijn bij Engelse sites en daar gaat 't allemaal via cc. Volgens mij kennen ze daar geen paypal ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 15:45

Aight!

'A toy robot...'

Bij de postbank bijvoorbeeld een studenten rekening, krijg je ook zo een CC, handig :)

Voor PSN leen ik hem gewoon af en toe van mijn pa, nog beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 00:43
Om maar eens antwoord op je vraag te geven, ik heb Fifa 2009 besteld bij Play.com en er zit inderdaad Nederlandse taal en commentaar op. Of je daar blij mee mag zijn is een tweede (ik vind Nederlandse commentaar verschrikkelijk) maar het zit er wel op ;). Ik heb ook Little Big Planet via blahdvd.com besteld en ook daar is de taal automatisch Nederlands als je systeemtaal ook Nederlands is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi-Sintar schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 01:24:
[...]

Om maar eens antwoord op je vraag te geven, ik heb Fifa 2009 besteld bij Play.com en er zit inderdaad Nederlandse taal en commentaar op. Of je daar blij mee mag zijn is een tweede (ik vind Nederlandse commentaar verschrikkelijk) maar het zit er wel op ;). Ik heb ook Little Big Planet via blahdvd.com besteld en ook daar is de taal automatisch Nederlands als je systeemtaal ook Nederlands is.
dus buzz zou ook in het nederlands zijn dan?? Dat is zowat het enige game waar het echt wel handig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Anoniem: 129295 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:39:
[...]
dus buzz zou ook in het nederlands zijn dan?? Dat is zowat het enige game waar het echt wel handig is...
Dat is dus ook de enige game waar ik mijn PS3 even voor terug op nederlands zet.
In een van de voorgaande topics (enkele maanden terug) werd voor zover ik mij kan herinneren door iemand bevestigd dat de Buzz van play.com ook nederlandse taal had. Anders moet je maar even zoeken met de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136772

Als je per taal een aparte blu ray moet gaan produceren is dat veel duurder dan meerdere talen op 1 blu ray (toch plek zat :)). Ga er dus maar vanuit dat de pal versie gewoon ook in het Nederlands is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 136772 op 26-12-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggie2000
  • Laatst online: 03-05 17:57
Ik heb mijn ps3 ook op engels staan en er zijn ook games die het taal gebruik goed oplossen.
Ik heb sinds vorige week Tombraider binnen, de amerikaanse versie en daar kan ik alle menu's en dergelijke gewoon in het nederlands zetten en alle spraak blijft gewoon in het engels met nederlandse ondertitels.

Voor mij is dit persoonlijk wel de beste optie want spraak in het nederlands vind ik zelf ook niet om aan te horen maar het is wel prettig om dan de mogelijkheid te hebben om ingame menu's in het nederlands te lezen.
Jammer genoeg is het dan weer zo als je nederlands als taal kiest (ingame dus niet voor het systeem) dat alles nederlands wordt. Dus van Tombraider kunnen sommige ontwikkelaars nog wat leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 17:47
Amiet01 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 23:35:
Ja ikzelf vind de Nederlandse taal in sommige spellen ook erg irritant en vind het ook minder dat je niet zelf kunt kiezen. In Fifa vind ik het wel weer leuk, in tegenstelling tot in spellen zoals Uncharted waar ik het wel irritant vind.

Edit
Nog een ander vraagje. Is het mogelijk om RTL gemist en uitzendinggemist te bekijken op de PS3 en zo ja, hoe?
NL commentaar in FIFA 09 is slecht. Mijn zoon van 12 weet precies wat die commentator gaat zeggen bij een bepaalde spel situatie. De Engelse is daarin veel beter, en realistischer. Wat ik wel jammer vind van de PS3, is dat je de console in het Engels moet zetten. Het zou toch mogelijk moeten zijn om IN het spel je taal te kiezen, ipv dat je de PS3 op Engels moet zetten. Voor de jongeren kids zou de Nederlandse taal in sommige spellen wel weer leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Dat is inderdaad wel jammer ja en ik snap ook niet waarom ze het op die manier doen. Bij Uncharted kun je de taal wel gewoon in het menu kiezen en dat werkt het beste.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 09:43

Grannd

da Granndest

Bij Fifa kan je ook de commentaartaal kiezen hoor.

Games waarbij je het niet ingamen kan kiezen zijn iig LBP en Ratchet and Clank waar ik me erg veel mee erger maar ik ben niet de enige hier in huis die op de PS3 zit en constant wisselen daar wordt je ook niet blij van.
Het zou handig zijn als je per gebruikersaccount de taal in kon stellen, of dat developers zo slim waren om ingame de taalkeuze mogelijk te maken. Maar goed, developers houden geen rekening met de specifieke wensen van Europeanen die vinden het waarschijnlijk al moeite zat dat ze plek moeten maken voor een Nederlandse audiotrack, terwijl bij games als Resistance en Uncharted ik me afvraag hoeveel mensen er nu blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij Fifa 09 kan je het ook verzetten in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zijn er de laatste tijd eigenlijk nog luke PSN games uitgekomen (lees sinds Wipeout HD heb ik het niet meer bijgehouden).

Crash commando ook leuk in Single player?
Savage Moon leuk of de zoveelste tower defense in 3d jasje die je evengoed gratis via flssh kunt spelen omdat de fun factor dan even hoog is?

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 26-12-2008 12:37 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Chaoss schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:35:
Zijn er de laatste tijd eigenlijk nog luke PSN games uitgekomen (lees sinds Wipeout HD heb ik het niet meer bijgehouden).

Crash commando ook leuk in Single player?
Savage Moon leuk of de zoveelste tower defense in 3d jasje die je evengoed gratis via flssh kunt spelen omdat de fun factor dan even hoog is?
Crash Commando heb ik in Leipzig gespeeld. Best een leuke game, maar vooral leuk met vrienden denk ik.

Savage Moon schijnt idd niet geweldig te zijn, kan je beter Pixeljunk Monsters doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PJ Monsters heb ik al, ook al uit gespeeld,

Op de screenshots zien zowel Savage Moon als Crash Commando er wel geod uit, maar dat zegt ook niet alles.

Heb het idee dat er de laatste tijd niet echt hele leuke PSN games uitkomen? heb er in het begin best een aantal gedownload (PJ monsters, Pain, Echochrome, Superstardust HD, Jointstrike 1942, Wipeout HD).

Nu zit ik me vandaag thuis wat te vervelen denk zal weer eens een leuke PSN game kopen... blijkt er de laatste maanden weinig goeds bijgekomen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Warhawk is een goeie PSN game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285066

Goede dag allen

ben van plan om een ps3 te kopen
maar zullen er nog zulke acties komen zoals vorige week bij bart smit en voornamelijk intertoys

en bij welke sites kan je goedkope spellen krijgen

en is een 80gb later nog uit tebreiden naar bv 600 tot 1000 gb

hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Anoniem: 285066 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:34:

Kijk in het Games Import topic in het shopping forum.
In de handleiding staan de te uit te voeren handelingen, Sony 'moedigt' het dus zelfs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Denk dat niemand kan zeggen of er nog zulke acties komen maar er lijkt een trend gestart te zijn dat de PS3 goedkoper aan het worden is. Uitbreiden van de HDD is redelijk makkelijk te doen, staat ook in het topic beschreven.

EDIT: Trent900 was iets sneller ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hemiparo op 26-12-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 21:17
Chaoss schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:05:
Nu zit ik me vandaag thuis wat te vervelen denk zal weer eens een leuke PSN game kopen... blijkt er de laatste maanden weinig goeds bijgekomen te zijn.
Check wat reviews van crash commando erg leuke game :) Single player stelt niet veel voor dat is gewoon multiplayer met bots. Goed om te oefenen.

http://ps3.ign.com/articles/940/940141p1.html
Of wat ervaringen op neogaf

[ Voor 49% gewijzigd door Kimo op 26-12-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah denk dat ik Crash Commando dan maar achterwege laat, speel namelijk nauwelijks met anderen.

Zojuist de demo van Valkyria Chronicles geprobeerd, ben aangenaam verrast, de demo geven dmv een tutorial en 1 skirmish missie een goeie indruk: leuke game! goeie graphics en lekkere gameplay ik was vroeger op de pc niet echt van de turn-based games, maar op een console speelt het heerlijk! ga is kijken of ik de game ergens voor een leuk prijsje kan scoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024
Anoniem: 285066 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:34:
Goede dag allen

ben van plan om een ps3 te kopen
maar zullen er nog zulke acties komen zoals vorige week bij bart smit en voornamelijk intertoys
Wij zijn consumenten zet zoals jou, geen idee dus. De actie met twee topspellen van Sony zelf loopt tot en met 31 december. Een prijsverlaging in 2009 zit er natuurlijk aan te komne maar niemand weet wanneer en ondertussen zit je zonder PS3.
games import topc
Ja, met een 2,5 inch SATA schijf. Volgens mij herkent de PS3 tot op heden tot en met "slechts" 500 gig. Dit kan je doen binnen de garantie, een handleiding staat zelfs in de gebruiksaanwijzing.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-05 10:35
De grootste 2,5" schijf op de markt is 500 GB. Dus 1 TB zal niet voor meteen zijn ;) Maar het kan wel, ja

[ Voor 40% gewijzigd door Th1x4nG op 26-12-2008 15:07 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:40
Sinds kerstavond heb ik ook de beschikking over een Playstation 3. Nu heb ik al veel gelezen over films kijken via de PS3. Alleen zie ik dingen als USB disks die FAT32 geformateerd moeten zijn en over streaming media, maar nergens iets over netwerkmappen waarvan je kan afspelen. Is dit dan alleen mogelijk door een linux OS erop te zetten met MythTV of zo? Had hiervoor een omgebouwde X-Box en werkte daarmee met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Er staat een demo van wipeout HD online.

Ik zal die zometeen even installeren. Opnieuw een mooie showcase als iemand jouw PS komt bewonderen :p (en sowieso een goede game, maar goed, cc enz... geen discussie graag)

Zo heb ik veel demo's staan om de diversiteit van de ps3 te kunnen tonen als iemand langskomt, dan kan die persoon eens van verschillende genres 'proeven'.

Van die 'flower' game heb ik nog niets gezien, dus laat graag iets weten als je die in de store zou terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Iemand die weet of je RTL Gemist en uitzending gemist kunt bekijken op de PS3 (via streaming misschien)? Via de browser kan RTL gemist in ieder geval niet, omdat je Silverlight moet hebben. Alleen de content zelf is in wmv dus opzich zou het moeten kunnen denk ik, alleen hoe?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:11:
Er staat een demo van wipeout HD online.

Ik zal die zometeen even installeren. Opnieuw een mooie showcase als iemand jouw PS komt bewonderen :p (en sowieso een goede game, maar goed, cc enz... geen discussie graag)

Zo heb ik veel demo's staan om de diversiteit van de ps3 te kunnen tonen als iemand langskomt, dan kan die persoon eens van verschillende genres 'proeven'.

Van die 'flower' game heb ik nog niets gezien, dus laat graag iets weten als je die in de store zou terugvinden...
Dat is dan een demo die ik morgenochtend meteen ga downloaden! Gewoon op de NL PSS? of de US?
Ik zag dat het volledige spel voor NL ook in de aanbieding is, van 17.99 voor 14.99 dacht ik!

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Only schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:28:
[...]

Dat is dan een demo die ik morgenochtend meteen ga downloaden! Gewoon op de NL PSS? of de US?
Ik zag dat het volledige spel voor NL ook in de aanbieding is, van 17.99 voor 14.99 dacht ik!
België, maar dat is dezelfde Benelux shop dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik heb het Metallica album gekocht met mn us account, maar hij komt niet terecht in mn GH3 :/
Weet iemand hoe het wel herkent kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
is je GH3 een US versie?
Je moet add-ons namelijk downloaden uit de store die overeenkomt met de versie van je spel.
Zo werkt het bij LBP dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 22:19
F e r o x schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:19:
Bij Fifa 09 kan je het ook verzetten in het menu.
waar precies in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

M a r c o schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:18:
is je GH3 een US versie?
Je moet add-ons namelijk downloaden uit de store die overeenkomt met de versie van je spel.
Zo werkt het bij LBP dan toch.
oh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Witlof schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:09:
Sinds kerstavond heb ik ook de beschikking over een Playstation 3. Nu heb ik al veel gelezen over films kijken via de PS3. Alleen zie ik dingen als USB disks die FAT32 geformateerd moeten zijn en over streaming media, maar nergens iets over netwerkmappen waarvan je kan afspelen. Is dit dan alleen mogelijk door een linux OS erop te zetten met MythTV of zo? Had hiervoor een omgebouwde X-Box en werkte daarmee met XBMC.
PS3 heeft geen SAMBA-support dus je kunt geen netwerkshares op je PC op die manier met de PS3 delen. Je kunt wel in Windows Media Player mappen aangeven die die PS3 ook kan zien als Media Server Connection. Als je geen WMP wil gebruiken, kun je hetzelfde bgereiken via Tversity.

[ Voor 4% gewijzigd door ymmv op 26-12-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247730

weet iemand hoe ik de garantie van mijn ps3 activeer? Of werkt het bij Sony ook gewoon van: bon laten zien en dan is het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 22:53
Anoniem: 247730 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 18:02:
weet iemand hoe ik de garantie van mijn ps3 activeer? Of werkt het bij Sony ook gewoon van: bon laten zien en dan is het goed?
Je gaat voor garantie toch gewoon naar de winkel waar je hem hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58

reuzekind

Ik geloof in GoT

Anoniem: 84457 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:04:
[...]

Mooie prijzen, ze hebben dacht ik zo'n euro 5 aan verzendkosten..
Verzendkosten staan hier http://www.amazon.co.uk/g...play.html?nodeId=11072981

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geloof wel dat de meeste games bij Amazon.co.uk het geodkoopste zijn?

verzendkosten zijn dus standaard 6 euro + 1 euro voor elek game die je extra besteld. Als de verzendingen dan ook nog vlot zijn, waarom dan nog ergens anders bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:54:

verzendkosten zijn dus standaard 6 euro + 1 euro voor elek game die je extra besteld. Als de verzendingen dan ook nog vlot zijn, waarom dan nog ergens anders bestellen?
Ja je moet ook rekening houden dat je er in pond kan betalen,wat altijd voordeliger uitkomt.Bij play.com word 19 pond (21 euro)omgerekend in euro plots 25.5 euro.Nou voor één game gaat dat nog want de verzendkosten zitten erin gerekend, maar als je een paar spullen besteld rekenen ze in euro eigenlijk veel meer aan dan bij bv.amazon of simplygames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Chaoss schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:54:

Jup, daar heb je wel gelijk in. Voor de geïnteresseerden:
• LBP voor 17 euro
• Motorstorm voor 19 euro

Play heeft dan eerder meer van die aanbiedingen die slechts een dag of twee gelden, maar dan ook direct uitverkocht zijn. Bv. Pure twee weken geleden voor amper €14 inclusief verzending. Een kwestie van de koopjes af en toe eens te checken :).

Wat natuurlijk ook terug te vinden is in Het Games Import topic.

Ik mis m'n ps3 eigenlijk wel een beetje. Heb nu toch wel een koopje of vijf gedaan, maar zit momenteel volop in de examens tot 30 januari. Eens gedaan zal ik niet weten welk spel eerst te spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 233180 op 26-12-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.simplygames.com/
Krijg je nu 15% extra korting,net resistence 2 en Motorstorm 2 gekocht,en wordt thuis geleverd voor 52 euro.
komt dus op 26 euro per game.Bij mediamarkt hier bij ons zou ik 131 euro kwijt zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 21:51
opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door thriller op 26-12-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Anoniem: 129295 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:45:
http://www.simplygames.com/
Krijg je nu 15% extra korting,net resistence 2 en Motorstorm 2 gekocht,en wordt thuis geleverd voor 52 euro.
komt dus op 26 euro per game.Bij mediamarkt hier bij ons zou ik 131 euro kwijt zijn!!
hoe lang is die 15% nog geldig en klopt het dat het free delivery is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Nederlandse commentaar zit er niet standaard bij. Alleen engelse. De nederlandse zal je moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 17:47
Anoniem: 178057 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:21:
[...]

Nederlandse commentaar zit er niet standaard bij. Alleen engelse. De nederlandse zal je moeten downloaden.
Ik heb Fifa 09 bij Play.com gekocht (aktie van 28 euro) maar daar zit gewoon de NL commentaar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
supercop7373 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:09:
[...]

hoe lang is die 15% nog geldig en klopt het dat het free delivery is?
Klik eens op die link, daar staat je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
OCTheEagle schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:40:
[...]

Klik eens op die link, daar staat je antwoord :)
free delivery gaat in ieder geval niet op. dat is 3,50 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Jerk184 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:39:
[...]

Ik heb Fifa 09 bij Play.com gekocht (aktie van 28 euro) maar daar zit gewoon de NL commentaar bij.
Het aantal talen vind ik eigenlijk te beperkt. Ik wilde eens een mooie Italiaanse commentator hebben, ben ik gelimiteerd tot Engels, Nederlands en Zweeds.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Jerk184 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 21:39:
[...]

Vreemd kon zweren dat toe het spel pas uitkwam het alleen werd geleverd met Engelse commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ik toch wel willen weten waardoor deze games nu zoveel goedkoper zijn geworden...
Van deze prijzen heb ik gedroomd, ik surf me gek hier.. ;)

Dit zijn ongelofelijke mooie prijzen, wanneer je nog geen PS3 hebt, dan is er nu wel een reden om er eentje aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Anoniem: 84457 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:47:
Zou ik toch wel willen weten waardoor deze games nu zoveel goedkoper zijn geworden...

Dit zijn ongelofelijke mooie prijzen, wanneer je nog geen PS3 hebt, dan is er nu wel een reden om er eentje aan te gaan schaffen.
beetje offtopic..
Hehe snap precies wat je bedoelt. Trek die prijzen wereldwijd gelijk, en ban je gelijk piraterij de wereld uit.
60-70 Euro voor een spel...dat is 1/6 van de nieuwprijs van de PS3, bij een Xbox360 zelfs 50% 8)7
Als een spel meer wordt verkocht, hebben ze toch evenveel winst ? Reden te meer voor ontwikkelaars om meer hun best te doen

LBP voor 24,99 + 4 verz kosten bij PriceX tot Za 27 Dec 23:59 ( zal wel snel uitverkocht zijn )
Ideaal voor mensen zonder creditcard etc...

[ Voor 11% gewijzigd door Yippie op 27-12-2008 02:04 . Reden: LBP aanbieding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179526

Anoniem: 84457 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:47:

Ik geloof dat het te maken heeft met winkels die alle oud merchandise zsm kwijt willen zodat
ze geld hebben om nieuw spul in te slaan.
En de winkels die stunten in Engeland (whaaa, klik) doen dat vnmlk vanwege de crisis!
De pond is nu net zoveel waard als de euro.. :> Op 3 cent na ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179526 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 02:15:
[...]

Ik geloof dat het te maken heeft met winkels die alle oud merchandise zsm kwijt willen zodat
ze geld hebben om nieuw spul in te slaan.
En de winkels die stunten in Engeland (whaaa, klik) doen dat vnmlk vanwege de crisis!
De pond is nu net zoveel waard als de euro.. :> Op 3 cent na ofzo..
Maar het verschil is nogal groot, neem bijvoorbeeld LBP die heb ik voor een kleine euro 22 gekocht..
Dat is nu al goedkoper dan een prijs van een platinum game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.vanrossem
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:06
Als je het mij vraagt kost dit gewoon geld. De meeste kopen spellen in de UK en USA, in Nederland laat iedereen die spellen in de rekken staan. En terecht!

Maar als je kijkt wat het kost om een game te ontwikkelen.

LBP voor 17 euro, dat is nog goedkoper dan een nieuwe cd bij de FreeRecordShop. Het zijn prijzen waar wij als gamers van kwijlen!

En waarom niet gewoon wereldwijde prijzen, ongeacht waar je het koopt dezelfde prijs en misschien een varieerende verzendprijs. Als games goedkoper worden (denk aan 30 euro), bestrijd je de piraterij beter en zijn er meteen meer games in omloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Voor wie er in geinteresseerd is: Gamespot heeft Metal Gear Solid 4 uitgeroepen tot Game Of The Year. Geheel terecht overigens.
http://www.gamespot.com/b...x.html?page=2&tag=nl.e573

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 15:39
chrisboers schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 08:36:
Voor wie er in geinteresseerd is: Gamespot heeft Metal Gear Solid 4 uitgeroepen tot Game Of The Year. Geheel terecht overigens.
http://www.gamespot.com/b...x.html?page=2&tag=nl.e573
dit vind ik niet geheel terecht hoor,.. the game of the year vind ik dat dat een uniek concept moet zijn, een uitblinkend spel wat nog nooit eerder zo vertoond is.
Ik heb MGS4 gespeeld een tijdje, maar ik vind gewoon weer een "one of the many"

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115781

SanderPS3 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 09:57:
the game of the year vind ik dat dat een uniek concept moet zijn, een uitblinkend spel wat nog nooit eerder zo vertoond is.
klopt... lijkt me dat LBP dan eerder die titel verdient... een zéér vernieuwende kijk op platformers met unieke mogelijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207684

[...]

dit vind ik niet geheel terecht hoor,.. the game of the year vind ik dat dat een uniek concept moet zijn, een uitblinkend spel wat nog nooit eerder zo vertoond is.
"one of the many" wat? Shooters?
Dat de mogelijkheid er is om met guns blazing door het spel heen te stappen wil nog niet zeggen dat het spel ervoor gemaakt is.
Zelf ben ik ook fan van LBP maar ik vind dat een game of the year episch moet zijn.
Iets wat MGS4 wel heeft en LBP niet echt, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij geluid instellingen, en dan commentaar-track veranderen. In de store kan je gratis andere talen downloaden, indien degene die jij wilt er niet tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
[...]

One of the many? Hoeveel andere games als MGS4 zijn er deze console-generatie uitgebracht? We hebben het niet over een 13 in een dozijn FPS tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-05 09:28
Ik denk eerder dat Kwaliteit met een grote K het belangrijkste is. Het kan een geheel nieuw concept zijn maar slecht uitgewerkt, en dat moet Game Of The Year worden? MGS4 blinkt uit door de blockbusters, stealth of shooter, en wat meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
LBP heeft niet eens de laatste 10 gehaald bij gamespot. Ik denk dat ze een PS3 exclusive wel genoeg vonden :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

SanderPS3 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 09:57:dit vind ik niet geheel terecht hoor,.. the game of the year vind ik dat dat een uniek concept moet zijn, een uitblinkend spel wat nog nooit eerder zo vertoond is.
Heel bizar. Juist MGS is een game die heel anders aanvoelt als alle andere games en uniek is. Je kan zeggen wat je wilt van MGS4, maar het is allesbehalve "one of the many"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Een verkiezing voor een "beste" spel is toch altijd een kwestie van interpretatie.
Als je niet objectief kijkt is een spel wat je zelf heel leuk vind erg goed (ook al zitten er fouten in, daar kijk je dan overheen) en een spel wat niet echt jou ding is interesseert je niet, ook al kan het een briljant spel zijn.

Ga je kijken naar welk spel nu echt vernieuwend is, dan vind ik zelf LBP toch echt de topper.
Het is echt een nieuw gedurfd concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 09:39

Sandyman538

SandstorM [148839]

M a r c o schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:11:
Een verkiezing voor een "beste" spel is toch altijd een kwestie van interpretatie.
Als je niet objectief kijkt is een spel wat je zelf heel leuk vind erg goed (ook al zitten er fouten in, daar kijk je dan overheen) en een spel wat niet echt jou ding is interesseert je niet, ook al kan het een briljant spel zijn.

Ga je kijken naar welk spel nu echt vernieuwend is, dan vind ik zelf LBP toch echt de topper.
Het is echt een nieuw gedurfd concept.
Zo nieuw is het concept natuurlijk ook niet, op deze vergelijkende manier klom ik met donkey kong op de commodore al naar boven, rollende vaatjes te ontwijken te springen en wat nog niet meer. Dat het een briljant spel is staat wat mij betreft buiten kijf.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Het vernieuwende concept zit hem ook meer in het multiplayer gedeelte, zelf levels bouwen en community shared levels. De gameplay zelf is inderdaad standaard platform, maar dan erg goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Ik ben op zoek naar een headset voor mijn PS3.
Welk is een goeie en een beetje strak in de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
M a r c o schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 13:29:
Het vernieuwende concept zit hem ook meer in het multiplayer gedeelte, zelf levels bouwen en community shared levels. De gameplay zelf is inderdaad standaard platform, maar dan erg goed uitgewerkt.
Voor mij is LBP om die redenen ook zonder twijfel de game van het jaar.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...