gambieter schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:34:
[...]
offtopic:
Dat doen de meeste luchtvaartmaatschappijen, en wordt ook normaal aangegeven. Het is ook wel wat naief om te denken dat je extra gewicht krijgt voor 7,50 per koffer. Er is een hoop te klagen over Ryanair, maar ook over naieve en passagiers

maar waarom zou je anders extra voor een koffer betalen??
De limiet is 15Kg per persoon, en dat mag je in theorie in 100 koffertjes verspreiden, daar heb ik iig nog nooit een beperking over gelezen..
Toen wij bij RA overgewicht hadden konden we gewicht overhevelen naar handbagage en die als extra koffer inchecken zodat we wel in de 15Kg per koffer zaten...
(of heel veel per Kg bij betalen, wat op een veelvoud van een extra koffer betalen uitkwam)
RA probeert gewoon geld te verdienen met de kleine lettertjes en allerlei extra kostenposten te berekenen zodat hun basis prijs laag blijft en ze niet een fuel toeslag hoeven door te berekenen (wat een van hun marketing slogans is)...
RA is nog steeds een van de goedkoopsten, maar reken je niet rijk met de prijzen die je geadverteerd ziet, werk de hele site af en vergelijk dan de echte prijs.. dat kan behoorlijk schelen..
Maar dat is ook de opzet van RA... dus zolang je dat weet en geen service verwacht is het een goede optie...
persoonlijk probeer ik ze te vermijden.. maar soms zijn ze zoveel goedkoper dat ik toch maar weer met ze vlieg...
sretlow schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:55:
Ik ga zelf 4 en 5 februari naar londen. 1 nachtje overblijven met twee personen. Kosten totaal inclusief hotel met ontbijt: 80 euro. 30 euro voor vlucht (retour) en 50 euro hotel. Dagje Londen. Dit vanaf vliegveld Weeze. Een dagje Amsterdam met de trein is voor mij duurder.
vergeet niet dat je op Standsted land en je ook een behoorlijk bedrag kwijt bent om bij je hotel/central London te komen...
Voor mij is het al snel £30 om op standted te komen... dus als ik een vlucht vanaf heathrow vind die niet veel duurder is dan RA dan kan dat in totaal zelfs goedkoper zijn...
[
Voor 18% gewijzigd door
ToolkiT op 28-01-2009 12:16
]