Creditcard wisselkoersen en acceptatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Afgesplitst van De GB Pound is goedkoop; wat te kopen in Engeland? na aanleiding van een aantal reacties over koersfluctuaties van het Engelse pond

Hmm... ik heb 't 's nagevraagd bij de postbank, waar mijn credit card vandaan komt, en die zeggen dat ze de mastercard koersen hanteren. Wat mastercard hanteert kan ik nergens weer terug vinden. Zou dat dan de xe koers zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2009 21:53 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik wil zo vandaag een creditcard aanvragen. Met mastercard kan ik toch wel bij de meeste winkels betalen lijkt me?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Heb ook een Mastercard, wordt tot nu toe nergens geweigerd binnen Europa, ook in de VS, Japan, China, Korea en Australie (online besteld allemaal) geen betalingsproblemen rmee gehad.
Prima geaccepteerd dus.

Zo, heb afgelopen Maandag een Nikon D90 kit besteld bij een Britse zaak, kwam toen op € 750 totaal, met de wisselkoers van vandaag zou ik alweer € 33 duurder uitkomen, gaat hard omhoog zeg....

[ Voor 32% gewijzigd door Wobcat op 08-01-2009 11:22 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Visa en Mastercard zijn de meest geaccepteerde creditkaarten in Europa. Dus daar zit je wel goed mee.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Daywalk3r schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:01:
Ik wil zo vandaag een creditcard aanvragen. Met mastercard kan ik toch wel bij de meeste winkels betalen lijkt me?
Een keer bij een duits tankstation kon dat niet, maar dat is ook al vorige eeuw.
En AH doet moeilijk, in buitenland is de supermarkt meestal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik lees hier op andere fora, dat wanneer je met VISA betaalt, dat men enkel de wisselkoers neemt op het moment je afrekening komt ( 1 keer in de maand) en niet de koers op het moment je betaalt ? Kan er iemand bevestigen of dit waar is of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
psychodweep schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:00:
Ik lees hier op andere fora, dat wanneer je met VISA betaalt, dat men enkel de wisselkoers neemt op het moment je afrekening komt ( 1 keer in de maand) en niet de koers op het moment je betaalt ? Kan er iemand bevestigen of dit waar is of niet ?
Dat 'probleem' heb ik nu ook een beetje. Amazon (uk) slaat je kaart pas aan zodra ze het verzenden blijkbaar. Nu heb ik Dawn of War 2 daar besteld voor 30 pond inclusief verzenden, maar als de pond terugkomt voor half februari word dat een beetje zuur :) (ik heb een postbank mastercard overigens, die nemen standaard een iets minder voordelige koers dan ze zouden moeten doen gebaseerd op de intrabank rates. Ze slaan hem met 2-3 uur vertraging pas aan, terwijl de winkel al wel de betaling bevestigd. Ik verdenk ze ervan het verschil in eigen zak te steken...).

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee of dat idd zo is, maar anders kun je ook paypal overwegen, die doet de omrekening vziw meteen bij het afrekenen. En wordt vervolgens op een later tijdstip in de zelfde euro's van je bankrekening afgeschreven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb het idee dat het niet zo is, maar zeker weten doe ik het niet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 20:37
Ik dacht dat PayPal de dagkoers nam en dat zo ook in de afrekening stopt. Er komt wel een fee bovenop de prijs maar je hebt tenminste garantie dat je op het einde van de maand 30 euro afgerekend krijgt i.p.v. 35 of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In mijn ervaring is het toch echt voordeliger om de wisselkoers door je CC maatschappij te laten bepalen. Bij Paypal weet je inderdaad zeker welke koers je krijgt maar als je die vergelijkt met de werkelijke (realtime) koers scheelt dat behoorlijk (4% de laatste keer dat ik het controleerde)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Bij VISA weet ik het niet zeker maar bij Mastercard wordt het op het moment van betalen berekend. Op mijn overzichten worden dan ook altijd verschillende koersen voor dezelfde currency gebruikt, afhankelijk van de datum waarop ik betaalde. Dat is vooral goed te zien op de wat langere vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Motrax schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:22:
Visa en Mastercard zijn de meest geaccepteerde creditkaarten in Europa. Dus daar zit je wel goed mee.
klopt, maar als je moet kiezen zou ik voor visa gaan dat is toch wel de best geaccepteerde in mijn ervaring (met MC als goede 2e)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:59

-d-

ToolkiT schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:18:
[...]

klopt, maar als je moet kiezen zou ik voor visa gaan dat is toch wel de best geaccepteerde in mijn ervaring (met MC als goede 2e)
Visa/MC maakt echt geen pepernoot uit. Heb in de 8 jaar dat ik Mastercard heb nog nooit meegemaakt dat ze geen MC maar wel VISA accepteerden. Beide kaarten kan je vrijwel overal gebruiken.

Met mijn American Express kaart heb ik dat wel overigens, helemaal in Nederland (in het buitenland komt American express veel meer voor dan hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Daar verschillen dan de meningen over, maar ik heb toch echt wel dat mijn MC wordt geweigerd bij bijvoorbeeld het office centre en ze mijn VISA wel accepteren. (er zijn meer zaken die de MC niet willen, echter was het Office Centre de eerste die me te binnen schoot).

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:31

knakworst

Get more sats!

Bij de Makro was het ook alleen maar Visa een geen Mastercard, of dat nog steeds zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sjolmers schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:41:
Daar verschillen dan de meningen over, maar ik heb toch echt wel dat mijn MC wordt geweigerd bij bijvoorbeeld het office centre en ze mijn VISA wel accepteren. (er zijn meer zaken die de MC niet willen, echter was het Office Centre de eerste die me te binnen schoot).
Is daar een speciale reden voor, dat MC niet geaccepteerd wordt? Of hebben ze gewoon een hekel aan Johan Cruijff?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Visa word over het algemeen wat vaker geaccepteerd dan AE en MC. Zeker in NL webshops is het zo dat als je met CC kan betalen dat meestal alleen Visa is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koffie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:40:
Visa word over het algemeen wat vaker geaccepteerd dan AE en MC. Zeker in NL webshops is het zo dat als je met CC kan betalen dat meestal alleen Visa is.
ook in het buitenland (zeker buiten europa) word de Visa ook wat vaker geaccepteerd...
IN NL zal het waarschijnlijk niet zoveel uitmaken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Frankrijk is ook VISA minded, daar kan je overal met VISA betalen, MC duidelijk minder en AE is op NL niveau (vooral restaurants).

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:39

Stewie!

Keen must die!

Ik was laatst even in Parijs en kon verbaasde mij juist dat ik overal met de American Express kan betalen. Je merkt wel dat Nederland flink achterloopt, hier wordt je nog steeds raar aangekeken als je met AMEX betaald. Bijvoorbeeld bij het tankstation langs de snelweg: collega moest erbij komen, legitimatie erbij, daarna 2 minuten kijken of de handtekening wel gelijk is, dan zeveren dat de hantekening op de kaart wegslijt bij gebruik. Sjonge jonge.

Misschien is deze credit card discussie wel leuk om even af te splitsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stewie! op 09-01-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

sjolmers schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:41:
Bij Office Centre wordt gewoon de MC geaccepteerd hoor :) http://www.officecentre.nl/nel/catalog/stap_home.asp?CT=1 links midden

Ik heb nog geen enkel plek meegemaakt die mijn MC niet accepteerde en een Visa wel.
Toch trek ik in de eerste instantie altijd mijn pinpas :) Ik hou er niet van om geld uit te geven die ik later moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:39

Stewie!

Keen must die!

B0MBACI schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:19:
[...]

Bij Office Centre wordt gewoon de MC geaccepteerd hoor :) http://www.officecentre.nl/nel/catalog/stap_home.asp?CT=1 links midden

Ik heb nog geen enkel plek meegemaakt die mijn MC niet accepteerde en een Visa wel.
Toch trek ik in de eerste instantie altijd mijn pinpas :) Ik hou er niet van om geld uit te geven die ik later moet betalen.
Maar sommige credit cards hebben bepaalde programma's voor leden. Denk aan AMEX waar je punten in kan wisselen voor cash, of bijvoorbeeld voor miles bij de vliegmaatschappijen. En dat werkt prima, ik kan er eenvoudig al mijn upgrades mee "betalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

DaMorpheus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:09:
[...]

Maar sommige credit cards hebben bepaalde programma's voor leden. Denk aan AMEX waar je punten in kan wisselen voor cash, of bijvoorbeeld voor miles bij de vliegmaatschappijen. En dat werkt prima, ik kan er eenvoudig al mijn upgrades mee "betalen".
Precies. Lang leve de KLM Amex :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Koffie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:40:
Mwah, waar ik in Nederland tot nu toe met creditcard heb kunnen bestellen ging dat gewoon met m'n Mastercard. O.a. bij Komplett, geen enkel probleem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 21:42
Precies. Lang leve de KLM Amex
Ja, leuk. Probeer maar eens met je KLM / Amex op SCHIPHOL een treinkaartje te kopen.... Ook leuk trouwens voor alle buitenlanders. Niks Amex hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

-d- schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:46:
[...]

Precies. Lang leve de KLM Amex :9
Die heb ik ook, van werk. Ideaal, in de businesslounge zitten voor je vlucht zonder dat je een businessclass ticket hoeft te hebben.

Alleen Visa en geen Mastercard was bij onder andere Ikea en MyCom. Ik weet niet hoe dat nu is.
* Canaria hoeft zich nergens zorgen om te maken met zowel Visa, Amex als Mastercard in de portemonnee.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

BartS12 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:57:
[...]

Ja, leuk. Probeer maar eens met je KLM / Amex op SCHIPHOL een treinkaartje te kopen.... Ook leuk trouwens voor alle buitenlanders. Niks Amex hoor...
Ja, helaas is de kaartacceptatie in NL van Amex een stuk minder dan MC/Visa. Maar geen last van gezien ik niet meer in NL woon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Wat ik ooit heb begrepen bij de Officecenter is dat ze MC niet accepteren omdat ze extra moeten betalen bij gebruik mastercard. Geloof 0,5% van de omzet terwijl VISA voor de winkel gratis is.

Of dit waar is zou het niet weten, is me alleen door een office center medewerker verteld.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:40
Ikea doet ook alleen maar Visa, Trendhopper ook. In de winkel zeiden ze dat dat iets met verzekering te maken had? dat visa beter tegen over de verkoper dan mastercard.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:05:
[...]

Alleen Visa en geen Mastercard was bij Ikea. Ik weet niet hoe dat nu is.
Een maand of wat geleden was dat inderdaad nog steeds zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:19:
Wat ik ooit heb begrepen bij de Officecenter is dat ze MC niet accepteren omdat ze extra moeten betalen bij gebruik mastercard. Geloof 0,5% van de omzet terwijl VISA voor de winkel gratis is.

Of dit waar is zou het niet weten, is me alleen door een office center medewerker verteld.
Om even een thread van een jaar oud te kicken ;)

Dit is niet waar, Visa en Mastercard rekenen beide een provisie van ongeveer 2,5%.

Dat je vrijwel overal met Visa en Mastercard kunt betalen is omdat die in Nederland via 1 leverancier lopen. EMS voor de winkelier en ICS voor de particulier. Beide kaarten zijn dus vrijwel hetzelfde.

Dat Amex in Nederland niet (meer) wordt geaccepteerd heeft te maken met het feit dat zij in het verleden schandalig hoge provisie's hebben gevraagd: 5 - 10%
Pagina: 1