De GB Pound is goedkoop; wat te kopen in Engeland?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 54.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ben net terug uit London. Met Terravision vanaf airport Stansted naar London Victoria. In een uur en een kwartier. Kosten 9 pond voor retourtje. Bus zat wel vol toen we wilde instappen op de luchthaven en moesten dus half uur wachten. Easybus heb ik inderdaad zien staan voor 2 euro maar zij tegen mijn vrouw dat dit nooit zou kunnen voor 2 euro naar Londen. Terug ook met Terravision. Ze warebn te laat en wilde eerst nog half uur pauze houden maar daardoor kwamen reisigers in de problemen waardoor ze toch maar gelijk vertrokken zijn. Voor de rest prima vermaakt in Londen en wat kleding, parfum en 7 ps3 spellen en een ps3 controller mee genomen.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 13:13

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb laatst een skibril (goggles) gekocht bij Direct Sunglasses, namelijk de Adidas ID2. Deze gaat in Nederland voor 150/160 euro over de toonbank en hier kost ie 91.95 Pond, dus dat is een flink verschil! Ik heb tevens geen verzendkosten hoeven te betalen, wat ik vreemd vond. Er staat namelijk ook niks over op de site.

[ Voor 20% gewijzigd door vanDaal op 19-02-2009 18:46 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:11

Polycom

Poes van goud

CD's zijn hier in de UK vooral goedkoper.. nieuwe cd's zijn ongeveer 9-10 pond.. Ik heb een tijdje terug een aantal cd's gekocht voor 20pond. Omgerekend zou ik op bol.com 120 EUR voor betalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Omdat dit topic zó veel reacties heeft, kan het zijn dat onderstaande informatie al eerder genoemd/besproken is, maar 'beter te veel dan te weinig', nietwaar? ;-)

20 EURO BESPAREN OP EEN NIEUW XBOX 360 SPEL?

Kijk dan vooral eens op: www.play.com, www.game.co.uk of www.thehut.com.

Waar je in Nederland 2 nieuwe games kan kopen, heb je voor dezelfde prijs 3 nieuwe games in Engeland.
Levering is goed te noemen.., meestal binnen enkele dagen.

Via o.a. www.budgetgaming.nl en/of www.insidegamer.nl vergelijk ik nog altijd eerst de prijzen.

Tel uit je winst!

SvdM

[ Voor 20% gewijzigd door svdm op 25-02-2009 19:06 . Reden: Weblink gewijzigd, tekst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 20:57
Beste tweakers,

Ik had een vraagje met betrekking tot het importeren van apple producten. Ik had de search functie gebruikt maar kon weinig informatie over vinden.

In Engeland is het momenteel een stuk goedkoper om een macbook te kopen. Dit komt met name door de lage stand van de pond. Het scheelt + 200 euro voor de goedkoopste variant van de aluminium macbook.

Aangezien Engeland tot de EU behoort, hoeft er ook geen belasting afgedragen te worden voor het verzenden van een macbook naar Nederland toe (belastingtabel)

Ik wilde daarom graag weten, of er betrouwbare webshops zijn in Engeland, waarbij ik een aluminium macbook kan bestellen en/of er betrouwbare verkopers zijn op ebay waarbij ik een macbook kan bestellen.

Zijn er mensen hier in de forum, die ervaring hebben met het importeren van apple producten uit Engeland?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
svdm schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:14:
Omdat dit topic zó veel reacties heeft, kan het zijn dat onderstaande informatie al eerder genoemd/besproken is, maar 'beter te veel dan te weinig', nietwaar? ;-)

20 EURO BESPAREN OP EEN NIEUW XBOX 360 SPEL?

Kijk dan vooral eens op: www.play.com, www.game.co.uk of www.thehut.com.

Waar je in Nederland 2 nieuwe games kan kopen, heb je voor dezelfde prijs 3 nieuwe games in Engeland.
Levering is goed te noemen.., meestal binnen enkele dagen.

Via o.a. www.budgetgaming.nl en/of www.insidegamer.nl vergelijk ik nog altijd eerst de prijzen.

Tel uit je winst!

SvdM
Kijk is in "Het Games Import Topic", gaat een wereld voor je open.. 8)
Monkeydancer schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:44:
Ik wilde daarom graag weten, of er betrouwbare webshops zijn in Engeland, waarbij ik een aluminium macbook kan bestellen en/of er betrouwbare verkopers zijn op ebay waarbij ik een macbook kan bestellen.

Zijn er mensen hier in de forum, die ervaring hebben met het importeren van apple producten uit Engeland?
Blader is door dit topic, of zoek op MACbook.
Is niet mogelijk, alleen via bekenden/vrienden in de UK die hem voor je kopen.

Alternatief is dus er een dagje London aanplakken en hem zelf ophalen, scheelt je wel verzendkosten 8)

**** Update: toch mogelijk om MACBook uit de UK te halen ******

Misschien kan ik jou en veel geinteresseerden toch blij maken.
Heb op Amazon.co.uk gekeken, weet namelijk dat hun dit soort producten niet verzenden buiten de UK, maar misschien wederverkopers wel.

Ik heb er warempel 1 gevonden zonder al teveel moeite, te weten DigitalDeals.
Wellicht zijn er meerdere, moet je dus goed bij de restrictie's kijken.

Als ik deze in me winkelmand doe kan ik tot de laatste stap gaan, dus is het daadwerkelijk mogelijk.
Estimated dispatch date for this item: 5 Mar 2009 - 6 Mar 2009
MacBook Pro 15" 2.53GHz/4GB/320GB/GeForce 9600M GT/SuperDrive
£1,614.99 - Quantity: 1 - In Stock
Condition: New
Sold by: Digital-Deals

Amazon.co.uk Marketplace Order Summary
Items: £1,614.99
Postage & Packing: £14.99
Promotion Applied: -£0.00

Total: £1,629.98
Zoals je kunt zien vallen de verzendkosten meer dan mee.

[ Voor 49% gewijzigd door Yippie op 04-03-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PuDy schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:48:
Ik ben de komende 3 maanden in London (eergisteren aan gekomen) als ik wat kan regelen voor wat tweakers doe ik dat graag (natuurlijk niet tegen de policy)
Hmm dat had ik eerder moeten weten, net +- € 1000 uitgegeven aan een Cambridge Audio set die (bij bijv. Richer Sounds) in de UK een stuk goedkoper is! Nouja, een les voor de volgende keer dan maar, eerst tweakers checken dan pas kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor de Mac-fans: vind iemand die bij een universiteit of school werkt. Ik heb hier in de UK net een MBP Pro gekocht voor iemand op de educationele discount, en dat scheelt een stevige slok op de borrel (bijna 300 pond). Uiteindelijk is de MBP bijna een kwart goedkoper dan in NL :)

En nee, dat ga ik niet nog een keer doen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dell? nee zeker?

scheelt al gauw 15% bij 1000 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik vroeg me af of men hier bekend is met online auto winkels (onderdelen, geen occasions). Ik heb een oude volvo waarin veel engelse maten voorkomen en waar bijvoorbeeld ook carburateurs op zitten die op veel engelse klassiekers zitten.

Ik bestel af en toe wat in de USA, maar de invoerbelastingen en verzendkosten maken dat steeds minder aantrekkelijk.

Bestaan dergelijke winkels ook in de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Onlangs Calvin Klein Crave eau de toilette gekocht bij www.fragrancedirect.co.uk. 19 euro incl verzenden. Nog 10 euro goedkoper dan een iBood aanbieding en ook in 2 dagen in huis, ipv 2 weken wachten bij iBood.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DopdeDouwer schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:59:
Ik vroeg me af of men hier bekend is met online auto winkels (onderdelen, geen occasions). Ik heb een oude volvo waarin veel engelse maten voorkomen en waar bijvoorbeeld ook carburateurs op zitten die op veel engelse klassiekers zitten.

Ik bestel af en toe wat in de USA, maar de invoerbelastingen en verzendkosten maken dat steeds minder aantrekkelijk.

Bestaan dergelijke winkels ook in de UK?
voor de classic mini zijn ze er iig... maar voor volvo weet ik niet.. vast wel..

Je kan ook www.ebay.co.uk proberen daar staan ook altijd veel onderdelen op... of volvo forums..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

kan je een paar van die minisites doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:14

knakworst

Get more sats!

RemcoDelft schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:48:
[...]

De pond is bijna 15 % gestegen sinds de jaarwisseling, het is enorm hard gegaan! Of anders gezegd: de euro is hard door het putje aan het spoelen...
En nu staan we weer op 1,06. Dus weer lekker goedkoop om Engeland leeg te kopen :)

Jammer dat bij auto's het stuur aan de verkeerde kant zit daar is het prijsverschil helemaal absurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Vergeet niet, dat je ook nog belasting moet betalen voor een auto.

De pond zal dieper zakken, dat zeker. Ik vraag mij alleen af waar je het beste euro's kan omwisselen? Aangezien de koersschommelingen wel extreem zijn de laatste tijd. Ik wacht eigenlijk dat hij weer het oude niveau bereikt van 1.02.

[ Voor 3% gewijzigd door Monkeydancer op 18-03-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe bedoel je waar je euro's kunt omwisselen?

Laatst een Dell monitor uit Engeland gehaald voor 230euro (incl verzending) via pcbuyit.co.uk, waar deze voor 405euro op dell.nl staat, en 325euro op qsix.eu.

Wel mooi dat je geen invoerrechten/belasting hoeft te betalen op produkten uit Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Je moet niet gaan wisselen maar gewoon in Engeland pinnen.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Voor het omwisselen van euro's naar ponden moet je provisiekosten en transferkosten betalen. Aangezien ik deze kosten laag wil houden, vroeg ik mij af waar het voordeligste is om euro's naar ponden om te wisselen (ABN is duur).

Op auto's, accijnsgoederen en cash geld (volgens mij ergens in de 10.000 euro) gelden wel andere regels als het gaat om invoerrechten en belasting. Voor de overige zaken mag je zoveel invoeren zoals je wilt :P Even een dikke DJ installatie importeren van 5000 euro :P

[ Voor 6% gewijzigd door Monkeydancer op 18-03-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Hoe betalen de meeste van jullie? ik neem aan via creditcard, maar ik heb deze niet. Daarom vroeg ik me af of deze methode goed werkt en of jullie er ervaring mee hebben?
http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=121218

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Monkeydancer schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:23:
Voor het omwisselen van euro's naar ponden moet je provisiekosten en transferkosten betalen. Aangezien ik deze kosten laag wil houden, vroeg ik mij af waar het voordeligste is om euro's naar ponden om te wisselen (ABN is duur).
Nogmaals, je moet niet fysiek geld gaan wisselen maar gewoon geld, in de UK, uit de muur halen. Of je pint bij de winkel. Dan ben je het voordeligst uit.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
RamO schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:56:
Hoe betalen de meeste van jullie? ik neem aan via creditcard, maar ik heb deze niet. Daarom vroeg ik me af of deze methode goed werkt en of jullie er ervaring mee hebben?
http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=121218
WireCard werkt als een zonnetje met gunstige omrekenkoerst EUR>GBP.
Kosten overmaken van jou bank naar Wirecard rekening 1 Eur per keer ( 1ste keer gratis )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Yippie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:07:
[...]

WireCard werkt als een zonnetje met gunstige omrekenkoerst EUR>GBP.
Kosten overmaken van jou bank naar Wirecard rekening 1 Eur per keer ( 1ste keer gratis )
Wat zijn de kosten als ik geld op de Wirecard rekening heb en ik bijv. iets van play.com bestel?? moet ik naast 1.5%(voor vreemde valuta) ook wederom 1 EUR betalen??

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ RamO

Je kan bij verschillende webshops ( bij sommige ook weer niet ) kiezen of je betaalt in GBP of EUR.
GBP ben je altijd goedkoper uit, WireCard rekent het dan om naar EUR als het van je tegoed wordt afgeschreven.

Los van die kosten komt er dus niks bij tenzij de betreffende verkopende partij een toeslag rekent voor betaling met CC. Die 1 Eur wordt afgeschreven elke keer als je geld overmaakt van je eigen bankrekening naar je WireCard account.

Kostentabel en de FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinnas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01-2023
hallo tweakers..

ik had de vraag of jullie een goede site in engeland weten waar ik
heelemooie kleren zoals adidas, nike, enz kan kopen??

gr kev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi kevinnas,

welkom op GoT. De bedoeling op GoT is wel dat je zelf onderzoek doet en pas vragen stelt als je er zelf niet meer uitkomt. Vooralsnog kan ik je aanraden om gewoon even via google.co.uk te zoeken op de merken van je keuzes en natuurlijk kun je amazon.co.uk gebruiken. Aangezien dit topic uit 2009 dateert en niet meer heel erg up to date is, gaat deze op slot :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.