Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die blauwe toetsen dat hoort zo... M.i. is het overigens niet echt storend, het valt alleen een klein beetje op bij een bepaalde lichtval, anders zie je het vaak niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Als het licht is valt het wel op, als het donker is zie ik het echt amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. Weaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 02:34
Ik heb een Microsft Presenter Mouse (Bluetooth) aangeschaft voor mijn Samsung NC10. Ik ben linkshandig en heb zowel de touchpad als de muis linkshandig ingesteld. Maar als ik de sammy opnieuw opstart, dan is de linkshandige instelling van de muis verdwenen en moet ik die opnieuw instellen. De linkshandige instellingen van de touchpad blijven wel bewaard. Van alles geprobeerd, waaronder de knoppen zelf anders instellen en rechtshandig inschakelen, maar niets lukt. Via Google niets gevonden en ook niet in GoT. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
T. Weaker schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:04:
Ik heb een Microsft Presenter Mouse (Bluetooth) aangeschaft voor mijn Samsung NC10. Ik ben linkshandig en heb zowel de touchpad als de muis linkshandig ingesteld. Maar als ik de sammy opnieuw opstart, dan is de linkshandige instelling van de muis verdwenen en moet ik die opnieuw instellen. De linkshandige instellingen van de touchpad blijven wel bewaard. Van alles geprobeerd, waaronder de knoppen zelf anders instellen en rechtshandig inschakelen, maar niets lukt. Via Google niets gevonden en ook niet in GoT. Wie kan mij helpen?
Ik heb ook zo'n ding (geen NC10 overigens), maar ik kan me voorstellen dat hij telkens "opnieuw" geinstalleerd wordt, en daarmee ook de nieuwe instellingen. Welke bluetooth module gebruik je? Overigens kun je kijken of de software van MS (of Logitech) de instellingen wel bewaard. Die is "geavanceerder" en ziet misschien wel dat de BT muis telkens hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. Weaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 02:34
TheGhostInc schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:29:
[...]

Ik heb ook zo'n ding (geen NC10 overigens), maar ik kan me voorstellen dat hij telkens "opnieuw" geinstalleerd wordt, en daarmee ook de nieuwe instellingen. Welke bluetooth module gebruik je? Overigens kun je kijken of de software van MS (of Logitech) de instellingen wel bewaard. Die is "geavanceerder" en ziet misschien wel dat de BT muis telkens hetzelfde is.
Zodra ik opstart gaat het even goed (linkse instellingen). Zodra de Microsoft drivers worden geactiveerd, gaat het mis. Dus ik ben het met je eens dat het lijkt dat alles opnieuw wordt geinstalleerd, maar toch niet helemaal. Het gekke is dat de acties die je aan de knoppen toewijst wel bewaard blijven. Althans zichtbaar in het configuratiemenu. Maar je moet toch eerst linkshandig gebruik voor de muis selecteren, voordat ze worden geactiveerd. Overigens kan ik links/rechtshandig alleen selecteren in het configuratiemenu van de touchpad. In dat menu moet ik dan de muis selecteren. Ik gebruik de widomm drivers voor BT die bij de sammy zijn geleverd en die zijn volgens mij up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Gluten Parody schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:31:
Aan de blauwe pasta op sommige schroefjes kan Samsung zien dat de NC10 open is geweest.
Laat Samsung maar lekker kijken, openmaken mag.
Overigens is dat antilostril cq. borgspul wat in elke bouwmarkt te koop is.

@T. Weaker
Ik gebruik de widomm drivers voor BT die bij de sammy zijn geleverd en die zijn volgens mij up-to-date.
Nope kijk eens in deel 1 er is een BT udate en een BT enumerator update. Te downloaden op de Broadcom site en via oa. DriverMax
Overigens zit de Broadcom BT module linksonder het toetsenbord, naast het onderste USB teken in de hoek.
Ik heb hem laatst helemaal open gehad type moederbord is Winchester, wat mij een beetje tegenviel in de construktie is de plaats van de CMOS batterij, dat is zo'n CR knoopcel en die zit met een plakker tegen de achterkant van de print geplakt.
Er zijn ook houders waar de batterij in past.Die had makkelijk op de plaats kunnen zitten waar nu ruimte is voor een 2de PCI-E kaart. De USB connectors zijn ook erg licht een keer fout en die is kapot. Er zijn veel stevigere connectors te koop.
Ok, iets kritiek maar er is mee te leven >:)

[ Voor 58% gewijzigd door RAAF12 op 31-01-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik draai nu al een tijdje Windows 7 en bevalt me goed.
Lijkt zelfs of het sneller draait dan XP, en de batterij gaat langer mee.

Alleen heb ik 1 klein probleem; Wanneer ik de NC10 in hibernate zet en vervolgens weer opstart doet het geluid het niet. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vinze schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:49:
Ik draai nu al een tijdje Windows 7
de batterij gaat langer mee.
De accuduur (battery life) valt met Windows 7 tegen; 5.15 uur vs. XP 6.34 uur..
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
wsmaal schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:23:
[...]

Bron
Die 6 uur haal ik sowieso niet, ook niet met brightness op 1 streepje :/
Wellicht dat dit kan verschillen per NC10, maar in XP haal ik zo'n 4,5 uur en in W7 haal ik ongeveer 5~5,5 uur.
Dit is dan met brightness op 2 streepjes, en web browsen/muziek/flash aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
Afgelopen dinsdag heb ik een witte NC10 gehaald bij de Media Markt tijdens hun "geen btw" aanbiedingsdag (336 euro).

Erg mooi apparaat maar het feit dat er een Nederlandse versie van xp home op staat is ERG irritant.

Ik heb even gespiekt op de recovery cd en op de laptop zelf en ik zag dat er gebruik wordt gemaakt van een enkele serial voor alle installaties.

Gebruikt de UK versie dezelfde code als de NL versie? Alle info die ik tot nu toe heb gevonden lijkt daarop te wijzen (XVX72-etc, je kan je product key vinden in de \i386\ANSWER.TXT en \i386\UNATTEND.TXT op de recovery cd en via keyfinder op de laptop zelf)

Volgens mij wil dat zeggen dat ik legaal gebruik zou kunnen maken van een recovery disk van een UK variant van de NC10 om een schone Engelse installatie te doen van het apparaat.

Of werkt dat toch anders?

[ Voor 8% gewijzigd door walterg op 01-02-2009 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:23:
[...]

Bron
Als ervaringsdeskundige kan ik dit bevestigen 8)
Ik twijfelde al aan mijn accu, nu weet ik dus dat dat daaraan niet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

walterg schreef op zondag 01 februari 2009 @ 01:08:
Afgelopen dinsdag heb ik een witte NC10 gehaald bij de Media Markt tijdens hun "geen btw" aanbiedingsdag (336 euro).

Erg mooi apparaat maar het feit dat er een Nederlandse versie van xp home op staat is ERG irritant.

Ik heb even gespiekt op de recovery cd en op de laptop zelf en ik zag dat er gebruik wordt gemaakt van een enkele serial voor alle installaties.

Gebruikt de UK versie dezelfde code als de NL versie? Alle info die ik tot nu toe heb gevonden lijkt daarop te wijzen (XVX72-etc, je kan je product key vinden in de \i386\ANSWER.TXT en \i386\UNATTEND.TXT op de recovery cd en via keyfinder op de laptop zelf)

Volgens mij wil dat zeggen dat ik legaal gebruik zou kunnen maken van een recovery disk van een UK variant van de NC10 om een schone Engelse installatie te doen van het apparaat.
Mooie prijs, ik betaalde nog 399 euro bij de MM begin november.

Elke bijgeleverde Windows installatie (geen volume key voor grootverbruikers) heeft zijn eigen OEM key die staat onderop de bodemplaat van de NC10.
Installeer je vanaf de CDROM, dus zonder recovery partitie dan moet je dat nummer invullen en via Internet je exemplaar registreren.
Iemands anders zijn exemplaar is al geregistreerd bij MS en kan je dus niet 2 keer doen zonder illigaal te zijn.
Het is geen recovery CDROM maar een OEM installatie CDROM daarna moet je de Samsung DVD met drivers laden.
Dat van de individuele key per laptop wist ik uiteraard maar de installatie op mijn nc10 bevat niet de eigen OEM key maar de volume key. Als je de recovery disk gebruikt dan wordt deze key automatisch ingevoerd (zie ook de bestanden waar ik in mijn vorige post naar refereer).

Ik vermoed dat alle nc10's dat hebben en dat de key onderop alleen voor bijvoorbeeld de helpdesk van microsoft wordt gebruikt. Vandaar dat ik aan het kijken ben of het klopt, dan kan ik met een UK disk mijn nc10 clean installeren met een Engelse versie.

Overigens ging ik er van uit dat je met de samsung installatie disk ook de rescue partitie opnieuw aan kan maken, is dat niet het geval?
De hidden EISA recovery partitie wordt alleen aangemaakt als de eerste keer de NC10 wordt aangezet. Het is een one time installatiescript wat gewist wordt na gebruik.
Je kan de recovery partitie ook niet copieren of clonen o.i.d (voor mij niet van belang, heb altijd de bootable xp cdrom op de usb stick en in het grafische XP scherm met partitie en format optie's)

Tijdens de eerste setup van de NC10 kan de gebruiker nog kiezen voor de grootte van de partities, doet ie niks dan wordt de 160GB in 2en gehakt, minus de 6GB voor de echte recovery partition incluis alle hardware drivers en Samsung rommel en Macafijn trash..

Op een lege partitie, zonder recovery partitie, moet je in de XP setup een key invullen en later bij Microsoft registreren.

Heb ik gedaan wegens de aanschaf van een andere harde schijf (Seagate Momentus 7200.3 300 GB) Superrsnelll...

Ik had de volledige installatie XP Home CD op een bootable USB stick (2GB) geladen wegens het ontbreken van een CDROM/DVD USB drive, e.e.a volgens de Asus EEE tutorial.
Alle drivers staan op een andere USB stick.

Installeren vanaf de originele recovery partitie is de enige optie om niet bij MS te hoeven registreren.

[ Voor 52% gewijzigd door RAAF12 op 01-02-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
RAAF12 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:49:
[...]

Elke bijgeleverde Windows installatie (geen volume key voor grootverbruikers) heeft zijn eigen OEM key die staat onderop de bodemplaat van de NC10.
Installeer je vanaf de CDROM, dus zonder recovery partitie dan moet je dat nummer invullen en via Internet je exemplaar registreren.
Iemands anders zijn exemplaar is al geregistreerd bij MS en kan je dus niet 2 keer doen zonder illigaal te zijn.
Het is geen recovery CDROM maar een OEM installatie CDROM daarna moet je de Samsung DVD met drivers laden.
Dat van de individuele key per laptop wist ik uiteraard maar de installatie op mijn nc10 bevat niet de eigen OEM key maar de volume key. Als je de recovery disk gebruikt dan wordt deze key automatisch ingevoerd (zie ook de bestanden waar ik in mijn vorige post naar refereer).

Ik vermoed dat alle nc10's dat hebben en dat de key onderop alleen voor bijvoorbeeld de helpdesk van microsoft wordt gebruikt. Vandaar dat ik aan het kijken ben of het klopt, dan kan ik met een UK disk mijn nc10 clean installeren met een Engelse versie.

Overigens ging ik er van uit dat je met de samsung installatie disk ook de rescue partitie opnieuw aan kan maken, is dat niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:31:
[...]

Nee, op sammynetbook.com zijn ze hiermee bezig. Zij hebben al contact met samsung gezocht en die zeggen dat het onmogelijk is om de rescue partitie opnieuw aan te maken. Ik vind dat programma van samsung ook niet het meest nuttige, maar het gebruik van de F4 knop om een geheime partitie aan te roepen als je problemen hebt is wel een handige functie. Daar zijn ze bij sammynetbook.com dan ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Zeker een mooie functie! Maar goed, kwestie van de partitie niet wissen dus :+

Ben benieuwd of je via Ghost een kopie van die partitie kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Op forum van sammynetbook, kwam ik een orginele NC10 batterij tegen voor €35,70. Niet slecht, lijkt me. Geen idee echter wat de verzendkosten zijn. Zie: http://www.mk-electronic....27&WKEY=65534=-1984382727.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kunnen Belgen het goedkoopst hun NC10 halen??

Online vind ik dit het goedkoopst: Komplett.be, 379Euro (http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=424286) Maar wordt waarschijnlijk uit Engeland verstuurd. Verschillen de UK versies behalve het toetsenbord?? Ik zou heel graag een Hollands toetsenbord hebben (USA, QWERTY) ipv het belabberde belgische AZERTY. Ook zou ik graag engelstalig windows ipv nederlands, maar dat is niet heel belangrijk. Ik neem aan dat ik dan beter in Nederland koop? Welke zijn de beste online en offline winkels (= beste prijs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:10:
Waar kunnen Belgen het goedkoopst hun NC10 halen??

Online vind ik dit het goedkoopst: Komplett.be, 379Euro (http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=424286) Maar wordt waarschijnlijk uit Engeland verstuurd. Verschillen de UK versies behalve het toetsenbord?? Ik zou heel graag een Hollands toetsenbord hebben (USA, QWERTY) ipv het belabberde belgische AZERTY. Ook zou ik graag engelstalig windows ipv nederlands, maar dat is niet heel belangrijk. Ik neem aan dat ik dan beter in Nederland koop? Welke zijn de beste online en offline winkels (= beste prijs?)
Alle Belgische modellen hebben inderdaad een AZERTY (Belgische variant) toetsenbord. Er is een exemplaar met een Franse XP en eentje met een Nederlandse XP.

Als je een QWERTY layout zoekt zul je moeten uitwijken naar Nederland. Voor de beste prijs verwijs ik je naar de pricewatch op deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:30:
[...]

Nee, op sammynetbook.com zijn ze hiermee bezig. Zij hebben al contact met samsung gezocht en die zeggen dat het onmogelijk is om de rescue partitie opnieuw aan te maken. Ik vind dat programma van samsung ook niet het meest nuttige, maar het gebruik van de F4 knop om een geheime partitie aan te roepen als je problemen hebt is wel een handige functie. Daar zijn ze bij sammynetbook.com dan ook mee bezig.
Volgens mij had ik de oplossing allang vermeld, nl, met een hexeditor de originele mbr terugzetten.

Een nieuwe niet originele 9 cell battery voor een NC10 http://www.umpcfever.com/news/?postid=1857 kost wel 99 dollar.....

En maakt de netbook wel een stuk dikker
http://www.netbooknews.it...eria-da-9-celle-per-nc10/

[ Voor 23% gewijzigd door RAAF12 op 02-02-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BE versie van de NC10 is sedert vorige week woensdag verkrijgbaar maar aan 80 tot 100 Euro meer (kost 380 excl. bij groothandel) dan de UK, FR of NL versie :( Geen idee hoe dit komt maar vind dit behoorlijk absurd, heb eerst twee maand langer moeten wachten blijkt nu dat hij ook 25% duurder is 8)7 Denk er dus sterk aan om de FR versie te kopen met een licht afwijkend AZERTY toetsenbord en er zelf de NL XP versie op te zetten. Hoe zit dat nu met die key? iemand een idee of ik idd legaal de NL versie erop kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:20:
De BE versie van de NC10 is sedert vorige week woensdag verkrijgbaar maar aan 80 tot 100 Euro meer (kost 380 excl. bij groothandel) dan de UK, FR of NL versie :( Geen idee hoe dit komt maar vind dit behoorlijk absurd, heb eerst twee maand langer moeten wachten blijkt nu dat hij ook 25% duurder is 8)7 Denk er dus sterk aan om de FR versie te kopen met een licht afwijkend AZERTY toetsenbord en er zelf de NL XP versie op te zetten. Hoe zit dat nu met die key? iemand een idee of ik idd legaal de NL versie erop kan installeren?
Dat kan legaal als je de OEM Samsung XP Home SP3 NL versie kopiëert OVER de reeds bestaande FR versie heen! Dan blijft de key geldig die onderop je NC10 staat.
Dus de al bestaande c:\windows map gebruiken en de waarschuwing negeren. Of de NL NC10 kopen en wennen aan het QWERTY keyboard. Overigens zijn laptop keyboards ook los verkrijgbaar via Ebay, voor zo'n
nieuwe NC10 komen die ook beschikbaar en zijn makkelijk te vervangen. Bandkabel losmaken en 2 lippen induwen dan schuift ie eruit. Zit vast met de 3 schroeven gemerkt KBD.

[ Voor 17% gewijzigd door RAAF12 op 02-02-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb http://www.eboostr.com/ geinstalleerd.
Dit werkt als een soort superfetch/readyboost. Onder XP maar ook vista of windows7 (hoewel de laatste 2 zelf ook soortgelijke software gebruiken). Je kunt dan een USB stick of SD kaartje als cache geheugen gebruiken.
De computer is na installatie daadwerkelijk een stuk sneller in gebruik. Het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zo, vrijdag bij modern.nl een witte NC10 bestelt en vandaag werd ie bezorgd. Leuk apparaatje en precies op tijd, want morgen begint mijn februari instroom HBO Rechten studie :P Dus die gaat morgen mee in de tas naast de wettekstenbundels en een paar boeken. Moet wel als de donder een externe dvd brander zien te regelen, dus ben benieuwd of de MM hier die ene Samsung verkoopt die ik terug vond in dit topic. Kostte me 409 euro en ik heb de witte maar genomen, ookal neig ik bij wit/zwart keuze altijd naar de zwarte variant. Maar die komt morgen pas weer binnen bij tig winkels en ik had hem nu nodig. En tja, moet zeggen die witte is ook niet verkeerd.

Ben nu klaar met alles wat betreft instellingen, brightness op laagste stand en bluetooth uit. Ik vind de tijdsindicator wel grappig, toen ik afsloot zei ie dat ik er nog 5 uur en 16 minuten mee kon doen :P Maar eens kijken in hoeverre die accuraat is ;) Ik heb de NC10 genomen en niet gewacht op de NC20. Die is a) nog niet leverbaar, b) duurder, c) zwaarder en d) 10 inch volstaat ook vind ik. Denk dat de NC10 me prima gaat bevallen tijdens hoorcolleges en werkcolleges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik ben er net 'the hard way' achter gekomen dat deze OCZ 2GB module niet werkt in mijn NC10 :'(

Het zou nog kunnen dat het aan deze specifieke module ligt (DOA) en niet aan deze module in het algemeen...

Weet iemand welke modules wel en niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie dat de prijs binnenkort gaat zakken nu de NC20 deze maand uitkomt? Kwestie van een paar weken langer te wachten op een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:58:
Denken jullie dat de prijs binnenkort gaat zakken nu de NC20 deze maand uitkomt? Kwestie van een paar weken langer te wachten op een goede prijs.
Ik denk dat de nc20 niet is te vergelijken met de nc10. De specs zijn wezenlijk anders.
De prijs zal imo hoger liggen dan 400 euro door het 12 inch scherm.
Dus het is een kwestie van wat heb ik nodig en wat wil ik betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:52:
Zo, vrijdag bij modern.nl een witte NC10 bestelt en vandaag werd ie bezorgd. Leuk apparaatje en precies op tijd, want morgen begint mijn februari instroom HBO Rechten studie :P Dus die gaat morgen mee in de tas naast de wettekstenbundels en een paar boeken. Moet wel als de donder een externe dvd brander zien te regelen, dus ben benieuwd of de MM hier die ene Samsung verkoopt die ik terug vond in dit topic. Kostte me 409 euro en ik heb de witte maar genomen, ookal neig ik bij wit/zwart keuze altijd naar de zwarte variant. Maar die komt morgen pas weer binnen bij tig winkels en ik had hem nu nodig. En tja, moet zeggen die witte is ook niet verkeerd.

Ben nu klaar met alles wat betreft instellingen, brightness op laagste stand en bluetooth uit. Ik vind de tijdsindicator wel grappig, toen ik afsloot zei ie dat ik er nog 5 uur en 16 minuten mee kon doen :P Maar eens kijken in hoeverre die accuraat is ;) Ik heb de NC10 genomen en niet gewacht op de NC20. Die is a) nog niet leverbaar, b) duurder, c) zwaarder en d) 10 inch volstaat ook vind ik. Denk dat de NC10 me prima gaat bevallen tijdens hoorcolleges en werkcolleges :)
Ik gebruik hem voor dezelfde doeleinden, en hij bevalt uitstekend. De indicator is ook behoorlijk accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag ook een netbook, gewoon om een apparaat te hebben dat ik makkelijk overal mee kan toe kan nemen. Ik zou hem graag samen willen gebruiken met een Iphone, om zo ook overal te kunnen internetten.

Het bezwaar dat ik echter nog heb is het touchpad. Daar zijn veel negatieve dingen over te lezen.
Ik wil een dergelijke apparaat in situaties gebruiken waarbij een touchpad juist de enige oplossing is.
Zijn de touchpads van de concurrentie veel beter en is dat het waard een andere keuze te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:13:
Ik wil graag ook een netbook, gewoon om een apparaat te hebben dat ik makkelijk overal mee kan toe kan nemen. Ik zou hem graag samen willen gebruiken met een Iphone, om zo ook overal te kunnen internetten.

Het bezwaar dat ik echter nog heb is het touchpad. Daar zijn veel negatieve dingen over te lezen.
Ik wil een dergelijke apparaat in situaties gebruiken waarbij een touchpad juist de enige oplossing is.
Zijn de touchpads van de concurrentie veel beter en is dat het waard een andere keuze te overwegen?
Wat ik er van merk is dat het een prima touchpad is. Wel is jammer dat het touchpad niet is weggewerkt in een klein gootje. Je merkt dus niet snel of je met je vinger nog op het touchpad zit of ergens elders op de behuizing. Tevens gebeurt het ook andersom dat je aan het muizen bent en opeens doet ie vreemd. Ik betrapte mezelf er op dat ik met een andere willekeurige vinger het touchpad aanraakte.
Kwestie van gewenning dus. Als je er correct mee werkt dan is er niks aan de hand.
Wel een draadloos minimuisje van logitech gekocht voor ultiem gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:13:

Wat mij betreft is de touchpad het enige dat beter had kunnen zijn op de NC10. Het went vast maar het is in het begin voor mij wel een bron van ergernis.

Ik zou zeggen, probeer de verschillende touchpads uit in de winkel :)

Overigens wegen naar mijn mening de nadelen van het touchpad wel op tegen de voordelen (battery life, build quality, makkelijk te upgraden geheugen) en zou ik ook met de kennis van de dodgy touchpad voor de NC10 gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door walterg op 03-02-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nog even verder gekeken, maar voor die prijs kan ik toch eigenlijk niets vergelijkbaars vinden.
Jammer van dat touchpad dan, maarja moet dan maar op de koop toe.

Media markt was hij rond de 340 hoorde ik vorige week (geen BTW actie)? Jammer dat ik dat misgelopen ben dan. Weet iemand toevallig nog andere (aankomende) acties rond de NC10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu vanaf dag 1 dat de nc10 in nederland op de markt was 1 exemplaar in gebruik.
Hij bevalt me nog uitstekend. Eigenlijk is er maar 1 groot negatief punt: het geluid van de speakers. Het is vreselijk slecht. Ook na aanpassing van de equaliser. Het lijkt echt helemaal nergens op. Nog slechter als de speaker van een middelmatig mobieltje. Dit had echt beter gemoeten.
Het geluid via een hoofdtelefoon is gewoon goed. Evenals wanneer je er externe speakers op aansluit.

Kort samengevat:
Speakers nc10: :') :r

Verder geen klachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:48:
Ik heb nu vanaf dag 1 dat de nc10 in nederland op de markt was 1 exemplaar in gebruik.
Hij bevalt me nog uitstekend. Eigenlijk is er maar 1 groot negatief punt: het geluid van de speakers. Het is vreselijk slecht. Ook na aanpassing van de equaliser. Het lijkt echt helemaal nergens op. Nog slechter als de speaker van een middelmatig mobieltje. Dit had echt beter gemoeten.
Het geluid via een hoofdtelefoon is gewoon goed. Evenals wanneer je er externe speakers op aansluit.

Kort samengevat:

Die speakers vind ik persoonlijk geen punt, want muziek is sowieso niet te horen via ingebouwde speakers van laptops, mobieltjes, etc. imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:02:
[...]

Die speakers vind ik persoonlijk geen punt, want muziek is sowieso niet te horen via ingebouwde speakers van laptops, mobieltjes, etc. imo
Mee eens, voor muziek beluisteren kies je geen netbook. Beetje snellere WLAN card had er wel in gemogen zoals in de Asus.
http://home.deds.nl/~corvus/

@stijnos1991 wrote:
Is dat OSx nou echt de moeite waard om te installeren? Ik heb er persoonlijk nooit echt ervaring mee gehad en die keren dat ik in de Bijenkorf op een mac heb lopen kloten voelde het maar log en onhandig aan. Is het wel snel op de NC10? En werkt het nog handig ondanks het relatief kleine schermpje? Ik heb Ubuntu even geprobeerd, maar dat was geen succes. Vind ik sowieso niet.. In Vista op m'n 22" scherm lijkt de bureaublad ruimte veel effectiever gebruikt dan in Ubuntu, tevens rustiger voor het oog op de een of andere manier.
Hoe is dit in OSX met de NC10?
OS X werkt goed op een NC10, gewoon proberen of het je bevalt. Met een dualboot kan je zo ervaring opdoen met dit OS. Er zijn ook programma's zoals kismac die alleen onder OS X draaien en waar geen Windows versie van is.

[ Voor 49% gewijzigd door RAAF12 op 03-02-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Is dat OSx nou echt de moeite waard om te installeren? Ik heb er persoonlijk nooit echt ervaring mee gehad en die keren dat ik in de Bijenkorf op een mac heb lopen kloten voelde het maar log en onhandig aan. Is het wel snel op de NC10? En werkt het nog handig ondanks het relatief kleine schermpje? Ik heb Ubuntu even geprobeerd, maar dat was geen succes. Vind ik sowieso niet.. In Vista op m'n 22" scherm lijkt de bureaublad ruimte veel effectiever gebruikt dan in Ubuntu, tevens rustiger voor het oog op de een of andere manier.
Hoe is dit in OSX met de NC10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Ik vraag me voornamelijk af of de NC10 in staat is (na installatie van de x264 codec (in mkv container) 720p films/series af te spelen. Dat vind ik namelijk zelf wel van groot belang. Ik zou hem namelijk graag op mijn lcd tv willen aansluiten om af te spelen. Of kan ik dat wel vergeten?

Daarnaast vraag ik me af of het scherm voldoende is om fatsoenlijk te werken onder TL licht of om een filmpje te kijken (in de trein bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Ik heb ondertussen ook gekozen voor de NC-10, de combinatie design-batterij-toetsenbord deed het hem voor mij. Voor het geluid heb ik zo'n XFi usb geluidskaart gekocht, ik had nog een pcmcia model liggen, maar die wordt ondertussen niet meer ondersteunt. Ik moet wel nog een maandje doorsparen, hopelijk is hij dan goed verkrijgbaar en zakt de prijs nog wat.

Nog een vraag voor de NC-10 gebruikers. Als ik mijn NC-10 heb, verkoop ik misschien mijn huidge 17" laptop en koop daarvan een 22"/24" een draadloze muis/tobo combinatie. De videokaart is een 6800go, maar enige vereiste is 720p afspelen dus dat lukt wel als ik de reviews lees. CPU is een centrino op 1.86 ghz, daar vrees ik wel redelijk wat performance te verliezen. Nu de eigenlijke vraag: Mijn gebruik beperkt zich momenteel vooral tot msn, muziek, een 2-tal internetkaders met elk een tab of 5 en sporadisch wat photoshop, maar dan enkel voor wat simpele basis zaken. Kan de NC-10 dit aan, en dan vooral de combinatie van die zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
RAAF12 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:49:
[...]

Mooie prijs, ik betaalde nog 399 euro bij de MM begin november.

Klopt mijn aanname dat de nc10's niet met de key op de bodemplaat zijn geregistreerd maar met de volume key niet? Ik kan geen enkele indicatie vinden dat dat niet zo is.
De hidden EISA recovery partitie wordt alleen aangemaakt als de eerste keer de NC10 wordt aangezet. Het is een one time installatiescript wat gewist wordt na gebruik.
Je kan de recovery partitie ook niet copieren of clonen o.i.d (voor mij niet van belang, heb altijd de bootable xp cdrom op de usb stick en in het grafische XP scherm met partitie en format optie's)

Tijdens de eerste setup van de NC10 kan de gebruiker nog kiezen voor de grootte van de partities, doet ie niks dan wordt de 160GB in 2en gehakt, minus de 6GB voor de echte recovery partition incluis alle hardware drivers en Samsung rommel en Macafijn trash..

Op een lege partitie, zonder recovery partitie, moet je in de XP setup een key invullen en later bij Microsoft registreren.

Heb ik gedaan wegens de aanschaf van een andere harde schijf (Seagate Momentus 7200.3 300 GB) Superrsnelll...

Ik had de volledige installatie XP Home CD op een bootable USB stick (2GB) geladen wegens het ontbreken van een CDROM/DVD USB drive, e.e.a volgens de Asus EEE tutorial.
Alle drivers staan op een andere USB stick.

Installeren vanaf de originele recovery partitie is de enige optie om niet bij MS te hoeven registreren.
Als ik niet aan de EISA partitie zit en alleen Windows installeer vanaf een UK disk zou ik dan niet nog steeds over de recovery functies moeten beschikken?

Ik blijf er bij dat alles dat ik ben tegengekomen er op wijst dat het installeren vanaf de disk die er bij zit geen extra serial nodig heeft (vanwege de key die in de bestanden staat die ik net aangaf), maar als ik er naast zit dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:48:

Kort samengevat:

Ik vind de speakers ook niks. Weet dat geluid normaal gesproken slecht is, maar op de nc10 is het armzalig, zacht en slecht. Ik heb wel al wat films gekeken op mijn nc10, want beeld vind ik daar wel goed genoeg voor, maar dat moet dan wel met hoofdtelefoon. Denk dat het makkelijker zou zijn om gewoon iets te kunnen aanklikken en goed verstaanbaar geluid te krijgen zonder een hoofdtelefoon mee te nemen. Ik zit er dan ook erg over te twijfelen om dit te doen. Weet alleen niet of andere speakers wel goed geluid gaan leveren. En welke passen en leveren het beste geluid? Wilde de kat uit de boom kijken, maar bij sammynetbook wordt er nog maar weinig over gepraat.

Touchpad vind ik echt geen probleem. Toen ik de nc10 kocht heb ik er meteen een muis bijgekocht, maar nooit meer aangezeten. Touchpad is multitouch, wat ook wel juist een pre is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:18:
[...]
Ik zit er dan ook erg over te twijfelen om dit te doen.
Wel zonde van je garantie hoor vind ik dan. Oordopjes geven sowieso altijd beter geluid dan speakers van mobiele apparaten en in het openbaar (vervoer enzo) is het toch niet gewenst dat je geluid via speakers luistert. En als je met z'n tweeën een filmpje wilt kijken, koop je gewoon een mini-jack splitter om twee setjes oordopjes aan te sluiten. Als je vervolgens thuis een muziekje wilt draaien, dan sluit je hem aan op PC speakers of je stereo set.

Hoe zit het eigenlijk met duurzaamheid en garantie bij dit apparaat. Want ik weet nog wel dat mijn laptop het heen en weer slepen elke dag niet echt leuk vond. Ik heb mijn garantie toen dik nodig gehad.
Zijn er nog speciale garantie opties (verlenging) mogelijk? Of met dat via de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik toch nog wel even op deze wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Net een week de trotse bezitter van de NC10 :D nu had ik hier ook gelezen over eBoostr (http://www.eboostr.com) . Zijn er mensen die dit ook gebruiken? zoja gebruiken jullie USB sticks of gewoon SD kaarten? Welke grootte? Ik wil namelijk kijken vooor een 4 of 8 GB SD kaart, maar weet niet wat aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:34:
Hallo allemaal. Net een week de trotse bezitter van de NC10 :D nu had ik hier ook gelezen over eBoostr (http://www.eboostr.com) . Zijn er mensen die dit ook gebruiken? zoja gebruiken jullie USB sticks of gewoon SD kaarten? Welke grootte? Ik wil namelijk kijken vooor een 4 of 8 GB SD kaart, maar weet niet wat aan te raden is.
Interessant hoor (als het werkt)!
Hoe snel start het systeem sowieso op?

P.s. wil eigenlijk helemaal niet wachten op die Asus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 16:40
Sinds een week geleden ben ik ook in het bezit van een NC10. Bij mij valt het op dat Windows wat trager opstart en afsluit dan normaa. De Windows logo bij het opstarten, komt de eerste paar seconden in slowmotion in beeld (beetje hakerig). Bij het afsluiten is zoals normaal gesproken een zwart scherm te zien, maar die blijft nog even langer laden (ruim 10 sec) voordat de netbook helemaal uitgaat.
Heb een test uitgevoerd met HD Tune, aan het begin van elke sessie daalt de snelheid heel kort tot 28 mb/sec waarna hij snel weer omhoog gaat, terwijl die begon met 64 mb/sec, waarbij de totale gemiddelde snelheid om 51 mb/sec uitkomt.
Telkens aan het begin van een sessie is dus een hele korte, grote dip te zien. Is er dus een probleem met de harde schijf? Het betreft een Fujitsu schijf.
Heb dezelfde test uitgevoerd op een Medion Akoya, maar daar is geen dip te zien. Iemand ervaring hiermee? Moet de netbook teruggestuurd worden voor reparatie/vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Het windows xp logo komt bij mij ook aan het begin wazig in beeld en schokkerig aan wordt hij beter, tot het wormpje dan doet hij het geweldig.
Zal ik me niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newtequser schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:26:
Sinds een week geleden ben ik ook in het bezit van een NC10. Bij mij valt het op dat Windows wat trager opstart en afsluit dan normaa. De Windows logo bij het opstarten, komt de eerste paar seconden in slowmotion in beeld (beetje hakerig). Bij het afsluiten is zoals normaal gesproken een zwart scherm te zien, maar die blijft nog even langer laden (ruim 10 sec) voordat de netbook helemaal uitgaat.
Heb een test uitgevoerd met HD Tune, aan het begin van elke sessie daalt de snelheid heel kort tot 28 mb/sec waarna hij snel weer omhoog gaat, terwijl die begon met 64 mb/sec, waarbij de totale gemiddelde snelheid om 51 mb/sec uitkomt.
Telkens aan het begin van een sessie is dus een hele korte, grote dip te zien. Is er dus een probleem met de harde schijf? Het betreft een Fujitsu schijf.
Heb dezelfde test uitgevoerd op een Medion Akoya, maar daar is geen dip te zien. Iemand ervaring hiermee? Moet de netbook teruggestuurd worden voor reparatie/vervanging?
Zoals ik nu lees op internet, zou dat Eboostr geen verbetering opleveren in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb dat probleem helemaal niet, zal wel eens afhankelijk kunnen zijn van het type schijf wat er is gebruikt, de mijne heeft een Hitachi.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:08:
[...]
Ik heb dat probleem helemaal niet, zal wel eens afhankelijk kunnen zijn van het type schijf wat er is gebruikt, de mijne heeft een Hitachi.
Oke dan.

Een schijf verwisselen is dat eigenlijk een beetje te doen?
Ben wel bang dat een 7200 rpm schijfje de accu veels te snel leeg trekt, zijn ze niet voor gemaakt lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk nog twee vraagjes, want dan koop ik toch deze denk ik:

1. Ik neem aan dat hij gewoon internet via een Iphone kan trekken?

2. Het geheugen kan uitgebreid worden door een extra reepje. Iemand tips waar ik dat het best kan kopen, ik dacht er op internet al één van 15 euro tegengekomen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 16:40
Heb Windows opnieuw erop gezet, daarna start die niet meer schokkerig op. Maar na installatie van wat software, is die weer schokkerig bij het opstarten.
Verder nog een paar tests uitgevoerd samen met de Medion Akoya, heb op beide systemen tegelijkertijd dezelfde software geinstalleerd, wat blijkt, de Medion Akoya is veel sneller klaar dan de Samsung NC10.
Ook het laden is bij de Medion iets sneller.
Is dit nu een probleem van de harde schijf? De prestaties vallen dan tegen moet ik zeggen aangezien die zo sloom is. Ik zal die denk ik terugbrengen voor reparatie of vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[quote]walterg schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:02:
[...]
Klopt mijn aanname dat de nc10's niet met de key op de bodemplaat zijn geregistreerd maar met de volume key niet? Ik kan geen enkele indicatie vinden dat dat niet zo is.
winnt.sif van de EEE site (XP install vanaf een USB stick)

[UserData]
; productid="XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX"
; productkey="XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX"
FullName="UserXP"
OrgName="Prive"
ComputerName=*

@Yoshitoshi:

Een snellere schijf is niet moeilijk te vervangen en met het stroomverbruik valt het wel mee.
De nieuwste generatie schijven zoals de Seagate Momentus 7200.3 serie zijn zuiniger dan oudere types die langzamer draaien.

[ Voor 70% gewijzigd door RAAF12 op 04-02-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik vroeg me af of mensen tips hebben voor bepaalde spellen voor de nc10? Voornamelijk platform spellen die gewoon soepel draaien en waarmee je je tijdens een treinreis goed kan vermaken (zonder muis, dus actie is een beetje taboe). Ik zit zelf aan settlers 2 te denken en theme hospital (volgens mij draaien deze allebei prima, moet dit alleen nog even uit proberen).

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Craytahar schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:45:
Ik vroeg me af of mensen tips hebben voor bepaalde spellen voor de nc10? Voornamelijk platform spellen die gewoon soepel draaien en waarmee je je tijdens een treinreis goed kan vermaken (zonder muis, dus actie is een beetje taboe). Ik zit zelf aan settlers 2 te denken en theme hospital (volgens mij draaien deze allebei prima, moet dit alleen nog even uit proberen).
Ik heb hier een hele resem oude games staan. Het meeste is toch wel met wat actie. Je zou je kunnen verdiepen in de oude Lucasarts games. Erg leuk om Loom on the go te spelen ^_^
Ook kun je racegames proberen. Track Mania (de oude) is redelijk te spelen (~18-25 fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
GTA 2.. nog gratis ook. Echt een aanrader.
Wel even in 'performance mode' gaan staan, anders zakken je FPS in als een malle.
Loopt in performance mode als een trein. Heb al diverse potjes via LAN gespeeld op school! (o.a. tegen EEE PC.. en 3x raden wie er won ;) Juist ja, de bestuurder van deze NC10. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows 7 draaien. Hoe kan ik nu zien of ik in de performance modus zit of niet?
Is vanuit het bios niet te regelen dat hij altijd snel loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
RAAF12 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:41:
[...]

EISA:

F4 drukken tijdens de boot geeft de backup NL versie van XP

Er zijn 3 dingen de de XP legitiem maken, de productkey onderop de NC10, de OEM key in het configuratie scherm (met de letters OEM in het midden) en de activatie op de MS site.
Dat laatste is alleen nodig bij een schone installatie bijv. op een nieuwe harddisk.
Ik snap je opmerking niet: Op een XP installatie CDROM zit geen serial ingebakken, die wordt er los bijgeleverd.
Met een reguliere xp installatie cd is dat inderdaad het geval maar op de cd die bij mijn nc10 zat, zit de serial ingevoerd in 'unattended' bestanden. Ik ben nu niet thuis dus kan het niet opzoeken maar ik heb de naam van de bestanden eerder gepost.

edit: inmiddels niet meer aan het werk :)
[b][message=31437631,noline]Gebruikt de UK versie dezelfde code als de NL versie? Alle info die ik tot nu toe heb gevonden lijkt daarop te wijzen (XVX72-etc, je kan je product key vinden in de \i386\ANSWER.TXT en \i386\UNATTEND.TXT op de recovery cd en via keyfinder op de laptop zelf)
Het lijkt me dat de unattend er voor zorgt dat de key tijdens de installatie niet hoeft worden ingevoerd en dat dus via de meegeleverde cd niet je eigen serial hoeft worden ingevoerd.

[ Voor 28% gewijzigd door walterg op 04-02-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:56:
Ik heb windows 7 draaien. Hoe kan ik nu zien of ik in de performance modus zit of niet?
Is vanuit het bios niet te regelen dat hij altijd snel loopt?
Zet je energie profiel op Beste Prestaties. Dan kan je er vrij zeker van zijn :) Brightness kan je dan eventueel nog dimmen om nog wat battery power te besparen.
Trouwens, echt ideaal hoor zo'n klein dingetje. Werk er echt veel op! Nu ook... even heerlijk op de bank met zo'n super dingetje op schoot. Opladen gebeurd echt alleen 's avonds en ik kan de hele dag op school en daarna nog thuis ongestoord werken! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:15:
[...]

Zet je energie profiel op Beste Prestaties. Dan kan je er vrij zeker van zijn :) Brightness kan je dan eventueel nog dimmen om nog wat battery power te besparen.
Trouwens, echt ideaal hoor zo'n klein dingetje. Werk er echt veel op! Nu ook... even heerlijk op de bank met zo'n super dingetje op schoot. Opladen gebeurd echt alleen 's avonds en ik kan de hele dag op school en daarna nog thuis ongestoord werken! _/-\o_ :9~
ey stijnos is dit toevalig jou site http://www.stijnos.nl/joomla/ ? en heb jij nog ander OS erop? zoja welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ja dat klopt, dat is mijn pruts site. 2 jaar geleden een keer opgezet :P Regelmatig wordt deze gebruikt voor wat roosterwijzigingen door leerlingen van het OSG.
Ik probeer nu mac osx op m'n NC10 te krijgen, maar het lukt niet echt.. Ik kan al geen goeie ISO vinden! Had er 1tje gedownload, maar die kon ik niet uitpakken o.i.d. heel raar in ieder geval(en ja ik weet hoe quickpar werkt)
Zodra ik het werkend heb laat ik het nog wel even horen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:46:
Ja dat klopt, dat is mijn pruts site. 2 jaar geleden een keer opgezet :P Regelmatig wordt deze gebruikt voor wat roosterwijzigingen door leerlingen van het OSG.
Ik probeer nu mac osx op m'n NC10 te krijgen, maar het lukt niet echt.. Ik kan al geen goeie ISO vinden! Had er 1tje gedownload, maar die kon ik niet uitpakken o.i.d. heel raar in ieder geval(en ja ik weet hoe quickpar werkt)
Zodra ik het werkend heb laat ik het nog wel even horen hier.
Ja ik dacht al dat het jouw site was want ik maak er ook gebruik van:D (zit ook op OSG)maar je moet wel weten dat bij mac osx de draadloze internetverbinding niet werkt want de kaartje ondersteund osx niet!! dus moet je de gehele NC10 openmaken en een dell kaartje in stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik het beste een 2gb kaartje kopen als ik mijn interne geheugen wil upgraden?

En wat voor kaartje heb ik precies nodig?

Ik weet dat het ongetwijfeld al ergens op dit forum staat, maar door de vele pagina's begint het toch een beetje onoverzichtelijk te worden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:09:
Waar kan ik het beste een 2gb kaartje kopen als ik mijn interne geheugen wil upgraden?

En wat voor kaartje heb ik precies nodig?

Ik weet dat het ongetwijfeld al ergens op dit forum staat, maar door de vele pagina's begint het toch een beetje onoverzichtelijk te worden. :?
Je draagt zelf ook bij aan die onoverzichtelijkheid als je niet even de moeite doet om de zoekfunctie te gebruiken. Het is toch best basisinfo wat je vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:18:
[...]

Je draagt zelf ook bij aan die onoverzichtelijkheid als je niet even de moeite doet om de zoekfunctie te gebruiken. Het is toch best basisinfo wat je vraagt.
Inderdaad het is basis informatie. Maar deze ontbreekt wel in de start post van dit topic (blz 1)
Kan iemand dat daarin zetten? Evenals info over de zeroshock case en de info over het installeren van Apple OSX.
Dan zijn we daar vanaf want het gaat wel erg veel over hetzelfde. Voor mensen die dat ook vinden: neem eens een kijkje op het forum van www.sammynetbook.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Ja ik dacht al dat het jouw site was want ik maak er ook gebruik van:D (zit ook op OSG)maar je moet wel weten dat bij mac osx de draadloze internetverbinding niet werkt want de kaartje ondersteund osx niet!! dus moet je de gehele NC10 openmaken en een dell kaartje in stoppen
Er zijn ook andere merken zoals HP en Apple die de Broadcom chip gebruiken. Als het typenummer met BCM43 begint wordt de driver meegeleverd in OS X
Mijn card met een BCM4321 chip doet alle 4 de WLAN speeds: A/B/G/N
De kaarten zijn bij diverse leveranciers via Ebay te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:22:
[...]

Inderdaad het is basis informatie. Maar deze ontbreekt wel in de start post van dit topic (blz 1)
Kan iemand dat daarin zetten? Evenals info over de zeroshock case en de info over het installeren van Apple OSX.
Dan zijn we daar vanaf want het gaat wel erg veel over hetzelfde. Voor mensen die dat ook vinden: neem eens een kijkje op het forum van www.sammynetbook.com
Opmerkingen en/of aanmerkingen kan je me mailen, en even het linkje naar waar ik de info kan vinden.
Heb het de laatste tijd erg druk, dus kan niet alles in dit topic volgen.
M'n mail adres is: v-br [at] live [punt] nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:46
Er zijn hier een aantal mensen die dual booten met de windows 7 beta. Heb wat vraagjes :)
Als ik nu een nieuwe partitie aanmaak van pakweg 20/35GB, en besluit om hem later weg te halen als de beta tijd over is of dat ik hem gewoon weg wil hebben. Wat moet ik dan doen?

Als ik die partitie weghaal met de windows 7 beta. Doet mijn xp het dan nog gewoon die op de sammy stond?
Of kan het gewoon simpel met deze tutorial? klik
Of is het slim, om een backup te maken van nu ( dus 2 partities en 1x windows XP erop) en die backup terug te zetten als ik de windows 7 beta met partitie eraf knikker?
En wat als de windows 7 beta afgelopen is, heb je er niks meer aan!

[ Voor 23% gewijzigd door Tomino op 05-02-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor, waarom wilt iedereen hier Windows 7 beta op zetten?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here... 2 weken geleden heb ik wat updates van Samsung geinstalleerd (waaronder eentje van de bios) en sinds die tijd heb ik er ook last van. Het is ook echt alleen bij het opstarten, verder draait Windows gewoon prima en op normale snelheid. Het lijkt me alleen stug dat dit een hardwareprobleem is, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Even een vraagje tussendoor, waarom wilt iedereen hier Windows 7 beta op zetten?
Omdat het tweakers zijn? En die vinden dat soort dingen leuk om te doen?

[ Voor 40% gewijzigd door arnoud_h op 06-02-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:16:
Even een vraagje tussendoor, waarom wilt iedereen hier Windows 7 beta op zetten?.
Omdat het kan :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de nc10 een relatief grote harde schijf heeft en dus veel ruimte voor verschillende besturingssystemen. Omdat de nc10 voor de meeste een computer is om mee te spelen en ze daarop dus makkelijk win 7 kunnen uittesten. Je hebt waarschijnlijk nog niet veel belangrijke bestanden op een computer die je nu maximaal 3 maanden kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
geluid van de nc10 is inderdaad redelijk matig.

voor me vakantie costa rica, is er niet iets als een usb speaker die verder geen stroomvoorziening nodig heeft en toch iets van bereik heeft?

prijs niet meer als 50 euro zou ik zeggen (heb een logitech wireless speaker ding gezien van 150 euro, maar is me toch te veel van het goede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11

GerkeP

Vragen mag altijd........

trekker22 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:46:

voor me vakantie costa rica, is er niet iets als een usb speaker die verder geen stroomvoorziening nodig heeft en toch iets van bereik heeft?

prijs niet meer als 50 euro zou ik zeggen (heb een logitech wireless speaker ding gezien van 150 euro, maar is me toch te veel van het goede)
Hier in Utrecht bij radio centrum hebben ze een setje van 15 euro, klinken nog niet eens zo slecht

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen vergeet te zeggen dat het ook gewoon heel erg lekker/vlot/stabiel/snel werkt en t is alsof een engeltje in je ogen pist als je er naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:01:
[...]
t is alsof een engeltje in je ogen pist als je er naar kijkt.
Dat klinkt niet positief hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Na het doorlezen van beide delen van dit topic ben ik ook dermate enthousiast geworden dat ik er ook een wil!

Nu lees ik dat er zelfs mensen zijn die hem voor 335 euro bij de MM hebben kunnen kopen.
Ondertussen lijkt de prijs gestegen te zijn en is hij nergens voor minder dan 377(Pixmania UK versie) te krijgen.
Ook Engelse webshops heb ik afgezocht, maar nergens leverbaar naar NL.

Heeft iemand een tip hoe ik dit prachtige ding in het zwart kan bemachtigen voor minder dan 350 euro?

De garantiekwestie is me ook niet duidelijk geworden.
Zo heeft Pixmania (http://www.pixmania.nl/nl...zwart-engelse-versie.html) de UK versie te koop en staat erbij: "2 jaar garantie". Toch lijkt de UK versie maar 1 jaar garantie te hebben volgens de Samsung site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Fraggar schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:40:
Na het doorlezen van beide delen van dit topic ben ik ook dermate enthousiast geworden dat ik er ook een wil!

Nu lees ik dat er zelfs mensen zijn die hem voor 335 euro bij de MM hebben kunnen kopen.
Ondertussen lijkt de prijs gestegen te zijn en is hij nergens voor minder dan 377(Pixmania UK versie) te krijgen.
Ook Engelse webshops heb ik afgezocht, maar nergens leverbaar naar NL.

Heeft iemand een tip hoe ik dit prachtige ding in het zwart kan bemachtigen voor minder dan 350 euro?

De garantiekwestie is me ook niet duidelijk geworden.
Zo heeft Pixmania (http://www.pixmania.nl/nl...zwart-engelse-versie.html) de UK versie te koop en staat erbij: "2 jaar garantie". Toch lijkt de UK versie maar 1 jaar garantie te hebben volgens de Samsung site.
Dat laatste klopt. UK-modellen hebben hier in Nederland 1 jaar garantie (in de UK trouwens ook). Als je een Nederlands model koopt (productcode eindigend op 'NL') of een Belgisch model (productcode eindigend op 'BE') dan heb je 2 jaar pickup & return garantie, en 1 jaar op de batterij.

De adviesprijs voor de NC10 is op dit moment €429 (was 449), dus 350 is denk ik een prijspunt waarmee je erg geluk moet hebben. De prijzen die genoemd werden bij de Media Markt was tijdens de 19% kortingsdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Zeker geen spam, maar kijk eens bij purelygadgets.co.uk . Had ik hem ook vandaan voor 380 euro incl verzenden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

arnoud_h schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:39:
[...]

Dat laatste klopt. UK-modellen hebben hier in Nederland 1 jaar garantie (in de UK trouwens ook). Als je een Nederlands model koopt (productcode eindigend op 'NL') of een Belgisch model (productcode eindigend op 'BE') dan heb je 2 jaar pickup & return garantie, en 1 jaar op de batterij.

De adviesprijs voor de NC10 is op dit moment €429 (was 449), dus 350 is denk ik een prijspunt waarmee je erg geluk moet hebben. De prijzen die genoemd werden bij de Media Markt was tijdens de 19% kortingsdagen.
Kleine aanvulling: garantie op de voedingsadapter is in NL ook 1 jaar, net zoals op de accu.
UK versie's hebben een ander keyboard (pondteken) , andere plaats @ teken en een engelstalige Windows versie.
En inderdaad maar 1 jaar garantie. Dus de korting betaal je dan zelf door de verminderde garantie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
arnoud_h schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:39:
Het lijkt er inderdaad op dat Pixmania het verkeerd op hun site heeft staan.

Weet iemand misschien of de 3G versie snel in Nederland is te verwachten? Als die deze maand te koop zou komen kan ik daar beter even op wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
walterg schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:58:
Ik ben er net 'the hard way' achter gekomen dat deze OCZ 2GB module niet werkt in mijn NC10 :'(

Het zou nog kunnen dat het aan deze specifieke module ligt (DOA) en niet aan deze module in het algemeen...

Weet iemand welke modules wel en niet werken?
Heeft iemand een antwoord op mijn vraag hier boven? Alle searches die ik heb gedaan leken er op te wijzen dat er geen specifieke eisen zijn aan de modules. Heb ik dan een DOA of zijn de OCZ modules simpelweg niet compatible?

edit: Ik heb de start post nog eens goed gelezen en daar staat dat modules tot 1 GB worden ondersteund, maar het staat me bij dat mensen het over upgrades naar 2 GB hebben gehad... heb ik dat verkeerd begrepen?

edit2: Besef net dat dat de uitrusting is van de NC10 en niet de maximum specs *schaam*

[ Voor 17% gewijzigd door walterg op 07-02-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

walterg schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:57:
[...]

Heeft iemand een antwoord op mijn vraag hier boven? Alle searches die ik heb gedaan leken er op te wijzen dat er geen specifieke eisen zijn aan de modules. Heb ik dan een DOA of zijn de OCZ modules simpelweg niet compatible?
Wat denk je zelf? Natuurlijk heb je een kapotte module gekocht. Zolang je het juiste type gebruikt werken ze. Gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Zo vanzelf sprekend vind ik het niet dat het aan de module ligt, vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net op sammynetbooks.com dat je NIET een philips schroevendraaier moet gebruiken om je nc10 open te schroeven. Blijkbaar zijn het type schroeven pozidriv schroeven, wat net een ander type is. Het gebruik van philips schroevendraaiers zou de reden zijn dat sommigen hun schroeven kapot draaien.
Heeft iemand al een goedkope lokatie gevonden voor deze schroevendraaiers?
link

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 22:39
Schroeven lijken het meest op Philips. Bij pozidriv heb je meestal nog een sterretje in de schoef zelf.

Wikipedia: Pozidriv

Mij lijkt het strek dat ze echt kapot gaan als je de verkeerde gebruikt. Kijk als je lomp bent kan alles kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Gewoon geen kruiskop schroevendraaier gebruiken.

Ik gebruik een Belzer No.8000 0,5x3x75 platte schroevendraaier en daar maak ik alle kleine, vastzittende schroefjes mee open. Zelf schroeven waarbij mensen het al lang hebben opgegeven met een kruiskop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

walterg schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:11:
Zo vanzelf sprekend vind ik het niet dat het aan de module ligt, vandaar mijn vraag :)
Nog meer ruis in dit forum, stel ter zake doende vragen, bij geheugen wat niet werkt is je leverancier het eerste aanspreekpunt. Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tomino schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:16:
Er zijn hier een aantal mensen die dual booten met de windows 7 beta. Heb wat vraagjes :)
Als ik nu een nieuwe partitie aanmaak van pakweg 20/35GB, en besluit om hem later weg te halen als de beta tijd over is of dat ik hem gewoon weg wil hebben. Wat moet ik dan doen?

Als ik die partitie weghaal met de windows 7 beta. Doet mijn xp het dan nog gewoon die op de sammy stond?
Of kan het gewoon simpel met deze tutorial? klik
Of is het slim, om een backup te maken van nu ( dus 2 partities en 1x windows XP erop) en die backup terug te zetten als ik de windows 7 beta met partitie eraf knikker?
En wat als de windows 7 beta afgelopen is, heb je er niks meer aan!
Iemand...? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Net Windows 7 helemaal compleet gemaakt! Al m'n programma's erop, inclusief Nokia PC Suite met Bluetooth Modem. Wauw wauw wauw. Het werkt echt supersnel. Outlook 2007 voelt véél sneller aan dan in XP. Echt een wereld van verschil! Daarnaast ook een prachtig OS trouwens. Als je een beetje hebt gespeeld met die taskbar wil je niet meer anders. (bijvoorbeeld: progress bar van downloads / kopiëren en nog meer van dat soort handige dingetjes)
Aero werkt op de NC10, vloeiend. Game of video prestaties heb ik nog niet kunnen meten, dat komt nog wel.

@Tomino:
Ja natuurlijk is het mogelijk om die Win7 partitie te verwijderen en dan terug naar XP te gaan.
Wat je doet: Boot terug in XP, ga naar disk management of andere partitie tool. Verwijder je Win 7 partitie. Reboot met XP cd erin. Repair console en typ: fixboot [enter] fixmbr [enter]
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
RAAF12 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:28:
[...]

Nog meer ruis in dit forum, stel ter zake doende vragen, bij geheugen wat niet werkt is je leverancier het eerste aanspreekpunt. Case closed.
Het kan zijn dat de module stuk is maar dat is zeker niet de enige mogelijkheid. Niet elk type/merk geheugen werkt (goed) op elk moederbord dus mijn vraag lijkt me wel degelijk 'ter zake doen'.

Als volgens jou de nc10 alle types SO-DIMM DDR2 geheugen slikt dan is dat inderdaad een antwoord op mijn vraag maar los van het feit dat ik daar wat scheptisch over ben kan je dat ook wat vriendelijker melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:22
Er komt een nieuwe nc10 aan met een grotere accu en groter touchpad volgens liliputing

Al te pre orderen bij amazon

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3076/3113257290_1b60a469f0.jpg?v=0

[ Voor 39% gewijzigd door Kimo op 08-02-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Fijn om te zien. Want ondanks dat ik geen problemen ondervind met het touchpad vind ik hem toch aan de kleine kant. Daarentegen is 't jammer van de NC10 met grotere touchpad, want ik heb gisteren al een Microsoft mini USB muis aangeschaft. So I couldn't care less about a touchpad now. ;) Voor mij dus mosterd na de maaltijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Had ze daar dan liever ook de Atom 280 en de GM40 in zien stoppen. Nu twijfel ik wel heel erg om de nieuwe Asus te kopen binnen een maand, aangezien de andere producenten nog niets aangekondigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
Die special edition komt echter ook met glossy screen. Wat voor mij een minpunt is. En op het plaatje zijn de 'Fn' en 'Ctrl' weer omgedraaid, wat ik ook niet fijn vind :p Verder wel interessant.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
trekker22 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:46:

Hier even een berichtje vanuit Costa Rica vanaf mijn NC10 uiteraard :-P ... werkt allemaal heerlijk... je zou eens al die gezichten van de mede reizigers moeten zien :-)

Ook ik heb een speaker voor erbij gekocht, de X-MINI check deze site bijv. grandioos geluid voor het geld en de afmeting ... tip voor iedereen!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
renzo4000 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:53:
[...]

Hier even een berichtje vanuit Costa Rica vanaf mijn NC10 uiteraard :-P ... werkt allemaal heerlijk... je zou eens al die gezichten van de mede reizigers moeten zien :-)

Ook ik heb een speaker voor erbij gekocht, de X-MINI check deze site bijv. grandioos geluid voor het geld en de afmeting ... tip voor iedereen!
mooie tip, ga hem bestellen! Hij laadt zo te zien ook op via de usb neem ik aan?

En qua stroomvoorziening, heb je genoeg alleen aan een wereldstekker om je NC10 op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim654
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06-2024
Vanuit mijn positie (Belgie ^^) kan ik de NC 10 voor 380 krijgen via komplet en de MSI wind 2gb versie voor 376. Ik twijfel nog steeds aangezien ik weinig afweet van de echte voordelen. Ik las verscheidene fora met posi commentaar wat betreft de lange accuduur van de nc10 tgo de 3 cell vd msi wind. Maakt dit echt zo een extreem verschil? indien wel verplicht ik mezelf tot de aankoop van een 6cell batterij, in het andere geval volstaat een 1gb ramlat als uitbreiding voor de nc10. Ik hoop vandaag nog te bestellen aangezien het school weer begint.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
pim654 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:08:
Vanuit mijn positie (Belgie ^^) kan ik de NC 10 voor 380 krijgen via komplet en de MSI wind 2gb versie voor 376. Ik twijfel nog steeds aangezien ik weinig afweet van de echte voordelen. Ik las verscheidene fora met posi commentaar wat betreft de lange accuduur van de nc10 tgo de 3 cell vd msi wind. Maakt dit echt zo een extreem verschil? indien wel verplicht ik mezelf tot de aankoop van een 6cell batterij, in het andere geval volstaat een 1gb ramlat als uitbreiding voor de nc10. Ik hoop vandaag nog te bestellen aangezien het school weer begint.

Bedankt.
Die batterijduur maakt wel een wezenlijk verschil volgens mij.
En als je het geheugen wilt uitbreiden, wat overigens niet nodig is, moet dat met een 2gb latje aangezien er maar 1 in de nc10 past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim654
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06-2024
uiteraard, ik was wat vlug met typen. Kvind het wel vreemd dat msi niet aankomt met de 6cell standaard op de wind. Een van de belangrijkste punten bij een draagbaar iets als een netbook is dan toch de batterijduur.
Ook is er niet zoveel service bij samsung wat mij wel een beetje tegensteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
niet zoveel service bij samsung? of niet zoveel service 'als' bij samsung?
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.