Ja, die heb ik gekocht, de 8.9" wide (geen namaak). Inmiddels ben ik erachter dat ie met de accu aan de ritskant wel past.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:44:
heb je wel die zeroshockIII van elecom gekocht? je hebt namelijk verschillende fabrikanten die hoesjes maken die zeroshock heten... en dus ook andere maten hebben...
Verwijderd
Je bedoelt een Linux zonder shell, dus alleen command line gestuurd? Ik hou me aanbevolen als je er een vindt voor de NC10, blijf zelf ook zoeken.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:43:
[...]
...Ik probeer liever een die hard linux versie uit, die dan wel weer goed moet draaien op de nc10Iemand nog meer input?
... En ik heb nu de bootloader van win7 en die ziet er een stukje beter uit. Is het mogelijk om die 5 seconden wachttijd om nog iets anders te kiezen bij ddmac uit te zetten?
...
Heb je die bootloader van W7 aangepast met easybcd? Ik heb hem wel maar nog niks mee gedaan
Gisteren Windows 7 er even opgezet, en ik moet zeggen dat hij totaal niet aan mijn verwachtingen voldoet.
Ik dacht namelijk dat ie net zo langzaam, of misschien iets sneller, dan Vista zou zijn.
Maar hij is juist razendsnel! Booten gaat hard, en het draait ook zeer vloeiend.
Op mijn desktop draai ik inmiddels al bijna 2 jaar Vista, en wat mij opvalt is dat XP inderdaad sneller is. Máár, als ik mijn Vista installatie vergelijk met een XP installatie die beide 1,5 jaar oud zijn, dan is XP een stuk langzamer. Lijkt wel of Vista na langer gebruik niet echt trager word, en XP slipt dan helemaal dicht. Nu ben ik benieuwd of W7 ook zo lang snel blijft.
Vanavond Windows 7 ook maar even naast Vista op mijn desktop zetten Als het op de NC10 als zo goed draait ben ik benieuwd wat ie dan wel niet doet op een sterke desktop (E6600, 3GB e.d)
P.S: Ik heb nu nog maar 1GB ram in de NC10, binnenkort 2GB dus hopelijk wordt ie dan nog sneller
Ik dacht namelijk dat ie net zo langzaam, of misschien iets sneller, dan Vista zou zijn.
Maar hij is juist razendsnel! Booten gaat hard, en het draait ook zeer vloeiend.
Op mijn desktop draai ik inmiddels al bijna 2 jaar Vista, en wat mij opvalt is dat XP inderdaad sneller is. Máár, als ik mijn Vista installatie vergelijk met een XP installatie die beide 1,5 jaar oud zijn, dan is XP een stuk langzamer. Lijkt wel of Vista na langer gebruik niet echt trager word, en XP slipt dan helemaal dicht. Nu ben ik benieuwd of W7 ook zo lang snel blijft.
Vanavond Windows 7 ook maar even naast Vista op mijn desktop zetten Als het op de NC10 als zo goed draait ben ik benieuwd wat ie dan wel niet doet op een sterke desktop (E6600, 3GB e.d)
P.S: Ik heb nu nog maar 1GB ram in de NC10, binnenkort 2GB dus hopelijk wordt ie dan nog sneller
Verwijderd
Easybcd 2.0 is heel simpel. Nieuwe boot toevoegen en dan mac osx kiezen. Klaar. Ik heb eerst heel lang zelf met die bcdedit zitten klooien, maar daar zou ik niet aan beginnen.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:45:
[...]
Je bedoelt een Linux zonder shell, dus alleen command line gestuurd? Ik hou me aanbevolen als je er een vindt voor de NC10, blijf zelf ook zoeken.
Heb je die bootloader van W7 aangepast met easybcd? Ik heb hem wel maar nog niks mee gedaan
Nou, weet niet of ik al klaar ben voor alleen command line gestuurd. Maar wil gewoon met wat verschillende systemen leren werken. Al heb ik al gezien dat er inmiddels te veel linux systemen zijn en het allemaal steeds meer op windows lijkt. Alle linux versies lijken nog niet alle drivers te hebben voor de nc10. Misschien toch weer ubuntu installeren, maar dan zijn er ook nog een aantal dingen "bugged" en er lijkt totaal geen vooruitgang meer te zijn. Tenminste die guide van de startpost is bijna niet veranderd. Als ik een besturingssysteem installeer waarop niet alles werkt gebruik ik het toch niet.
Vanavond ga ik baltix uitproberen. Mijn vriendin is Lets, vandaar.
Ik wil geen Windows 7, ik wacht totdat de NL vertaling uit is. Die wachttijd in DDMAC is niet in te stellen.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:43:
[...]
heb ddmac al weggegooid. Heb nu dus 15 gb over en probeer daar nog even een leuke linux versie voor te vinden. Dan kan ik met alle besturingssystemen gaan experimenteren. Maar weet nog steeds niet welk besturingssysteem ik wil. Macpuppy ziet er leuk uit, die kan ik wel een keer vanuit een usb stick draaien, maar heb al osx, dus waarom zou ik een mac copy nemen. Ik probeer liever een die hard linux versie uit, die dan wel weer goed moet draaien op de nc10Iemand nog meer input?
Je kan inderdaad wel vanaf die osx partitie laden, maar ik wil liever xp als eerste keus. En ik heb nu de bootloader van win7 en die ziet er een stukje beter uit. Is het mogelijk om die 5 seconden wachttijd om nog iets anders te kiezen bij ddmac uit te zetten?
Win7 heb je echt geen guide of usb stick voor nodig om te installeren, als je tenminste dual boot wilt. Gewoon die iso ergens uitpakken, heb ik gedaan met 7zip, en installeren en goede (ongebruikte) partitie kiezen, mag ook logical op extended zijn. De rest gaat vanzelf. Wel even eerst die code opschrijven.
Ik zit ook te dubben welke Linux distro erop moet. Meer uit praktische overwegingen omdat er veel meer utils zijn voor netwerk en beveiliging dan voor MAC of Windows.
En ach in de MSDOS tijd zat ik ook op de command prompt, dus dat zal wel meevallen.
Verwijderd
Als je iets vindt laat dan maar wel even weten. Is misschien ook wel beter om de basis van al die verschillende linuxen meteen goed te kunnen.RAAF12 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:41:
[...]
En ach in de MSDOS tijd zat ik ook op de command prompt, dus dat zal wel meevallen.
Als je nog nooit met Linux gewerkt heb zou ik Ubuntu of Linux Mint installeren (Mint = gebaseerd op Ubuntu, en vind ik persoonlijk net wat fijner). Vervolgens kan je met Crtl+Alt+F1 t/m F7 switchen tussen de command line en de grafische weergave. Dus als je toch linux gaat proberen, pak dan ook de grafische schil mee voor de meest complete beleving. Misschien bevalt het je wel zo goed dat je niet meer terug wil!Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:23:
[...]
Nou, weet niet of ik al klaar ben voor alleen command line gestuurd. Maar wil gewoon met wat verschillende systemen leren werken. Al heb ik al gezien dat er inmiddels te veel linux systemen zijn en het allemaal steeds meer op windows lijkt. Alle linux versies lijken nog niet alle drivers te hebben voor de nc10. Misschien toch weer ubuntu installeren, maar dan zijn er ook nog een aantal dingen "bugged" en er lijkt totaal geen vooruitgang meer te zijn. Tenminste die guide van de startpost is bijna niet veranderd. Als ik een besturingssysteem installeer waarop niet alles werkt gebruik ik het toch niet.
Vanavond ga ik baltix uitproberen. Mijn vriendin is Lets, vandaar.
PS: De Ubuntu handleiding om het werkend te krijgen op de NC10, werkt ook voor Linux Mint.
Mensen die denken dat ze nog niet genoeg hebben aan een standaard 6-cell batterij (Ik betwijfel het, maar je weet maar nooit
), kunnen zich nu wagen aan een 9-cell batterij . Bron.
Voor de hardcore-tweakers komt er een roze nc10 uit.
Voor de hardcore-tweakers komt er een roze nc10 uit.
[ Voor 19% gewijzigd door Ghostfury op 22-01-2009 22:25 ]
Verwijderd
ey mensen ik ben besig om een kant en klaar accesiore pakket bij een te voegen maar heb jullie hulp nodig met goedkope kosten --> bijvoorbeeld de v470 staat op tweakers voor 40€ en bij media markt is hij al voor 30€.
Als jullie kunnen helpen, graag. En ik heb gister gelezen dat osx out of the box werkt bij een standaard NC10 ook draadloos internet zou werken; volgens mij is dit een fabel?
Als jullie kunnen helpen, graag. En ik heb gister gelezen dat osx out of the box werkt bij een standaard NC10 ook draadloos internet zou werken; volgens mij is dit een fabel?
OSX werkt nog niet helemaal out of the box. Lan werkt niet, wifi werkt mits je een ander wifikaartje instopt (bijvoorbeeld een Dell DW 1490 wifikaartje), geluid-koptelefoon issues, etc. Lees eerste post maar op Insanelymac . Voor de rest werkt het met workarounds best wel goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Ghostfury op 22-01-2009 22:01 ]
Ik heb nu ook Windows 7 geïnstalleerd op netbookje, loopt leuk alleen 1 heel groot probleem, nu je niet meer kan scrollen met de touchpad, dat randje er naast wel te verstaan heb ik die synaptics nogwattes geïnstalleerd, alleen als ik dan wil scrollen dan racet die heel hard heen en weer, echt heel vervelend, schokt echt heel erg.
Wie heeft hier ook ervaring mee of weet hoe ik dit moet oplossen, ik vind dit er trouwens wel veel gelikter uitzien dan xp die er standaard opstaat, staat gewoon veel beter bij een netbook
Nu werken trouwens die keys die je met fn kan doen ook niet meer, die werkten voordat ik restarte nog wel, hoe werkt dit?
Wie heeft hier ook ervaring mee of weet hoe ik dit moet oplossen, ik vind dit er trouwens wel veel gelikter uitzien dan xp die er standaard opstaat, staat gewoon veel beter bij een netbook
Nu werken trouwens die keys die je met fn kan doen ook niet meer, die werkten voordat ik restarte nog wel, hoe werkt dit?
Verwijderd
Drivers installeren en settings aanpassen. op de startpost staat een link naar de samsung drivers. Ik had per ongeluk nog xp drivers geinstalleerd en die werken goed (voor de FN toetsen), ik neem aan dat vista drivers beter zijn voor win7.EdwardvGelder schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:11:
Ik heb nu ook Windows 7 geïnstalleerd op netbookje, loopt leuk alleen 1 heel groot probleem, nu je niet meer kan scrollen met de touchpad, dat randje er naast wel te verstaan heb ik die synaptics nogwattes geïnstalleerd, alleen als ik dan wil scrollen dan racet die heel hard heen en weer, echt heel vervelend, schokt echt heel erg.
settings bij muis instellingen en dan bij synoptics. zoek maar een beetje.
Dat is dus het probleem, ik had al die drivers al geïnstalleerd alleen toen ik rebootte deden ze het niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:28:
[...]
Drivers installeren en settings aanpassen. op de startpost staat een link naar de samsung drivers. Ik had per ongeluk nog xp drivers geinstalleerd en die werken goed (voor de FN toetsen), ik neem aan dat vista drivers beter zijn voor win7.
settings bij muis instellingen en dan bij synoptics. zoek maar een beetje.
Ik ga er vanmiddag maar eens mee knutselen.
Verwijderd
Ikzelf heb sowieso die scroll mogelijkheid uit staan, werd er lichtelijk gestoord van. Voor de rest kan je het beste even deze site lezen. Hier werkt het best http://www.ademiller.com/...the-samsung-nc10-netbook/EdwardvGelder schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:11:
Ja ik heb de scrollfunctie ook uit staan, touchpad is al niet zo groot dus dan wil ik het hele oppervlak effectief gebruiken om mee te muizen. Het scrollen doe ik wel met de pijltjes toetsen, page up/down of die two finger scroll.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:50:
[...]
Ikzelf heb sowieso die scroll mogelijkheid uit staan, werd er lichtelijk gestoord van. Voor de rest kan je het beste even deze site lezen. Hier werkt het best http://www.ademiller.com/...the-samsung-nc10-netbook/
Ben er verder ook al achter waarom mijn OSX niet (goed) wou installeren, ik had de DVD's gebrand met InfraRecorder, en verwacht dat die niet goed overweg kan met opstartbare ISO's. Dit omdat Windows 7 ook niet wou installeren op de NC10. Nu heb ik het met CDBurnerXP gedaan en toen werkte alles in 1x goed!
Oké laat maar, werkt toch niet goed.. Zucht..
Hij installeert zonder fouten, en ik kies voor de extra pakketten die nodig zijn voor de NC10.
Maar na de installatie wil Osx niet opstarten, als ik de dvd eruit haal krijg ik de melding: boot1: error
En als ik de dvd erin laat zitten, en niet op de toets druk (anders begint ie met installeren) krijg ik even een appeltje te zien waarna hij opnieuw opstart. En ja ik heb EDB op enabled staan!
Wat kan ik nog proberen? ISO is NC10_JaS.OSx86.10.5.6.Mysticus en de MD5 komt overeen
Edit: Heb het ook op insanelymac gezet, volgens Mysticus ben ik de enige/eerste met dit probleem. Heel vreemd! -> Problem solved, check insanelymac
[ Voor 27% gewijzigd door Vinze op 24-01-2009 11:02 ]
Verwijderd
Hi,
Heb een Intel 5300 wifi kaartje model 533 AN MMW geplaatst, en krijg onder apparaatbeheer de foutmelding dat deze niet opstart en dus niet werkt. Heb wel de drivers van de Intel site gehaald. Iemand enig idee wat ik fout doe. Of zou ik dan toch vanuit Hongkong een niet werkend kaartje hebben ontvangen....
Heb een Intel 5300 wifi kaartje model 533 AN MMW geplaatst, en krijg onder apparaatbeheer de foutmelding dat deze niet opstart en dus niet werkt. Heb wel de drivers van de Intel site gehaald. Iemand enig idee wat ik fout doe. Of zou ik dan toch vanuit Hongkong een niet werkend kaartje hebben ontvangen....
Ik had het al eens eerder aangegeven, maar nu ook in de V&A:
V&A aangeboden: Samsung NC10-KA05NL Blauw
€360, blauw, incl bon en garantie. nooit uit de doos geweest. Aankoopdatum 21-01-09
Dus als iemand nog van plan is om er een te kopen? Ik heb zelf besloten dat ik de witte toch mooier vind.
V&A aangeboden: Samsung NC10-KA05NL Blauw
€360, blauw, incl bon en garantie. nooit uit de doos geweest. Aankoopdatum 21-01-09
Dus als iemand nog van plan is om er een te kopen? Ik heb zelf besloten dat ik de witte toch mooier vind.
Zojuist een ander draadloos netwerk kaartje gekocht zodat ie ook in OSX zou werken maar nu twijfel ik of hij uberhaupt wel past en ook in Linux/Windows werkt.. Ik ook met m'n impuls aankopen
Kan iemand me vertellen of deze wel geschikt is voor in de NC10?
http://cgi.ebay.com/Apple...0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
En werkt ie ook onder Windows en Linux?

http://cgi.ebay.com/Apple...0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

boot1: error had ik ook. Voor mij was de oplossing door mijn windows partitie weer op active te zetten. Ik gebruikte mijn zelfgemaakte windows installation usb stick om weer binnen XP te komen en dan via disk manager m'n windows partitie op active gezet.Vinze schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:20:
[...]
Oké laat maar, werkt toch niet goed.. Zucht..
Hij installeert zonder fouten, en ik kies voor de extra pakketten die nodig zijn voor de NC10.
Maar na de installatie wil Osx niet opstarten, als ik de dvd eruit haal krijg ik de melding: boot1: error
En als ik de dvd erin laat zitten, en niet op de toets druk (anders begint ie met installeren) krijg ik even een appeltje te zien waarna hij opnieuw opstart. En ja ik heb EDB op enabled staan!
Wat kan ik nog proberen? ISO is NC10_JaS.OSx86.10.5.6.Mysticus en de MD5 komt overeen
Edit: Heb het ook op insanelymac gezet, volgens Mysticus ben ik de enige/eerste met dit probleem. Heel vreemd!
[ Voor 4% gewijzigd door Ghostfury op 24-01-2009 02:00 ]
Als iemand nog een WiFi kaartje voor OSX nodig heeft: ik heb er een over!:
V&A aangeboden: DELL DW1390 Mini PCI-E Airport WLAN(werkt onder OSX!)
Voor 15 euro mag je mijn Dell DW1390 overnemen, nieuw!
Heb overigens besloten mijn NC10 in te ruilen(verkopen dus) voor een stuk krachtiger 12,1" notebook. NC10 heb ik als extreem fijn ervaren, met name de accuduur, draagbaarheid en looks maar heb toch behoefte aan een hogere schermresolutie en iets meer power: de HP 2230s. Hoop wel dat deze notebook draagbaar en handzaam genoeg is om de NC10 te vervangen...
V&A aangeboden: DELL DW1390 Mini PCI-E Airport WLAN(werkt onder OSX!)
Voor 15 euro mag je mijn Dell DW1390 overnemen, nieuw!
Heb overigens besloten mijn NC10 in te ruilen(verkopen dus) voor een stuk krachtiger 12,1" notebook. NC10 heb ik als extreem fijn ervaren, met name de accuduur, draagbaarheid en looks maar heb toch behoefte aan een hogere schermresolutie en iets meer power: de HP 2230s. Hoop wel dat deze notebook draagbaar en handzaam genoeg is om de NC10 te vervangen...
Ik heb sinds donderdag ook de zwarte NC10 in huis. Wel Engels toetsenbord, want besteld via Komplett.nl (via link vanuit pricewatch) en niet goed gelezen. Prachtig apparaatje.
Maar ik heb een vraagje aan degenen die al extra geheugen hebben gedaan. Ik heb dat ook in huis. Bij het monteren draai ik het schroefje met de tekst "Memory" los. Volgens de handleiding zou dan het klepje omhoog getild moeten kunnen worden. Klopte dat bij jullie ook of moest je nog iets anders doen?
Bij mij blijft het klepje in het midden vastzitten en buigt zover door dat ik geen verdere kracht durf te zetten. Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor tips!
Maar ik heb een vraagje aan degenen die al extra geheugen hebben gedaan. Ik heb dat ook in huis. Bij het monteren draai ik het schroefje met de tekst "Memory" los. Volgens de handleiding zou dan het klepje omhoog getild moeten kunnen worden. Klopte dat bij jullie ook of moest je nog iets anders doen?
Bij mij blijft het klepje in het midden vastzitten en buigt zover door dat ik geen verdere kracht durf te zetten. Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor tips!
Wat is het verschil met een engels toetsenbord?munckf schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:31:
Ik heb sinds donderdag ook de zwarte NC10 in huis. Wel Engels toetsenbord, want besteld via Komplett.nl (via link vanuit pricewatch) en niet goed gelezen. Prachtig apparaatje.
En als het erg is kan je dat dan niet veranderen binnen windows?
[ Voor 8% gewijzigd door jeroendh op 24-01-2009 09:44 ]
Toetsenlayout is anders (@ op een andere plek en zo). Niet zo'n vreselijk probleem hoor. Wanneer je er vervangende stickertjes op zou plakken (of een heel goed geheugen hebt voor de "normale" plek van de toetsen) zou je hem ook op US-International kunnen instellen.jeroendh schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:33:
[...]
Wat is het verschil met een engels toetsenbord?
En als het erg is kan je dat dan niet veranderen binnen windows?
Het is veel minder een probleem dan wanneer je een Frans of Duits toetsenbord zou hebben, want dan is ook de layout van de letters anders.
Wanneer ik videos op youtube bekijk lopen ze prima en niet schokkerig (had dat eerder gelezen, flash 10 geupdate) maar als ik videos op dumpertl bekijk lopen ze wel erg schokkerig.. iemand een idee? allebei in FF 3
Ik heb donderdag ook mijn UK NC10 (zwart) van Komplett binnen gekregen. Ik had hetzelfde probleem met dat memory klepje. Het gaat echter wel gewoon los, maar heel makkelijk gaat het niet. Voorzichtig een beetje heen en weer bewegen (met de ruimte die je hebt) kan helpen, maar heel prettig is het niet aangezien het plastic toch wel een stuk doorbuigt.munckf schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:31:
De punten die in het midden zitten zitten volgens mij niet vast en komen er uiteindelijk wel los. Bij mij is het wel gelukt dus het kan wel
Een andere vraag, heeft iemand hier de wifi aan de gang in Mac OSX met de stock wifi adaptor?
Verwijderd
In dit topic heb ik wat lopen brabbelen over toetsenbordformaten van netbooks. Heeft de NC10 echt grotere toetsen? Zou iemand hier even de afstand van de Q tot en met de P willen opmeten? Ik kon geen NC10 vinden in de stad laatst, en die 'percentages van normale toetsenborden' geloof ik niet zo in... Bij voorbaat dank
Op de NC10 zit een stikker waarop straat dat de Key pitch (de ruimte tussen 2 toetsen gemeten vanuit het midden van de toets) 17.7mm is. Dus reken maar uit hoeveel ruimte er tussen zit.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:57:
In dit topic heb ik wat lopen brabbelen over toetsenbordformaten van netbooks. Heeft de NC10 echt grotere toetsen? Zou iemand hier even de afstand van de Q tot en met de P willen opmeten? Ik kon geen NC10 vinden in de stad laatst, en die 'percentages van normale toetsenborden' geloof ik niet zo in... Bij voorbaat dank
Verwijderd
boot1 probleem is inderdaad vanwege actieve partities. F4 bij het opstarten zou moeten helpen, dan ga je naar de samsung recovery, als je daar meteen uitgaat is het weer goed. Dit werkte 1 keer voor mij, tweede keer niet, toen heb ik met qparted opgestart en de windows partitie als boot geflagged en toen werkte het.Ghostfury schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:54:
[...]
boot1: error had ik ook. Voor mij was de oplossing door mijn windows partitie weer op active te zetten. Ik gebruikte mijn zelfgemaakte windows installation usb stick om weer binnen XP te komen en dan via disk manager m'n windows partitie op active gezet.
Probleem is gewoon dat de nc10 niet weet met welke partitie hij moet opstarten om dat osx dat soms niet instelt.
Britse keyboard indeling:

NL Keyboard indeling (zonder de chinese tekens)

Je ziet dus dat bij de UK versie de shifttoetsen kleiner zijn, en geen opschrift hebben. De enterknop is anders van vorm en een aantal tekens zoals bijv @ staan op een andere plek. Overigens ben ik ik wel 3 of 4 variaties in toetsenbord indeling tegengekomen. Waaronder een Duitse versie en Franse Azerty. Iets waar je even rekening mee moet houden mocht je een grijze import versie kopen.

NL Keyboard indeling (zonder de chinese tekens)

Je ziet dus dat bij de UK versie de shifttoetsen kleiner zijn, en geen opschrift hebben. De enterknop is anders van vorm en een aantal tekens zoals bijv @ staan op een andere plek. Overigens ben ik ik wel 3 of 4 variaties in toetsenbord indeling tegengekomen. Waaronder een Duitse versie en Franse Azerty. Iets waar je even rekening mee moet houden mocht je een grijze import versie kopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Magnolia op 24-01-2009 13:25 ]
Ontspan.
Nee, kan niet. Althans, niet zonder extreem veel bugs en reboots en instabiliteit. Als je een kaartje zoekt die wel werkt: ik heb er 1 over. Als je interesse hebt kun je me een DM sturen.SilentScopeNL schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:38:
[...]
Ik heb donderdag ook mijn UK NC10 (zwart) van Komplett binnen gekregen. Ik had hetzelfde probleem met dat memory klepje. Het gaat echter wel gewoon los, maar heel makkelijk gaat het niet. Voorzichtig een beetje heen en weer bewegen (met de ruimte die je hebt) kan helpen, maar heel prettig is het niet aangezien het plastic toch wel een stuk doorbuigt.
De punten die in het midden zitten zitten volgens mij niet vast en komen er uiteindelijk wel los. Bij mij is het wel gelukt dus het kan wel.
Een andere vraag, heeft iemand hier de wifi aan de gang in Mac OSX met de stock wifi adaptor?
Verwijderd
Is er nog steeds geen hack waarmee je je resolutie op kunt krikken? De EEE PC had dat wel destijds.
Verwijderd
Ik heb Heroes III geinstalleerd en gespeeld, maar dat crashed altijd na n half uurtje ofzo. dat terwijl de nc10 dat spel toch echt wel zou moeten aankunnen. Al vanaf twee verschillende iso's geinstalleerd, en steeds het zelfde probleem.. iemand enig idee?
Verwijderd
yep zoals mijn voorganger al zei 17.7 mm key pitch. houdt in dat de gewone letter en cijfer toetsen net zo groot zijn, n paar pijltjes toetsen zijn wat ingekrompenVerwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:57:
uiteinde q t/m uiteinde p is precies 17.8 cm
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 17:37 ]
Hardstikke bedankt voor jouw informatieSilentScopeNL schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:38:
[...]
Ik heb donderdag ook mijn UK NC10 (zwart) van Komplett binnen gekregen. Ik had hetzelfde probleem met dat memory klepje. Het gaat echter wel gewoon los, maar heel makkelijk gaat het niet. Voorzichtig een beetje heen en weer bewegen (met de ruimte die je hebt) kan helpen, maar heel prettig is het niet aangezien het plastic toch wel een stuk doorbuigt.
De punten die in het midden zitten zitten volgens mij niet vast en komen er uiteindelijk wel los. Bij mij is het wel gelukt dus het kan wel.
Zalig toch zo'n forum, want als je het van de after sales service van Komplett moet hebben
Verwijderd
Dit is misschien handig voor de mensen die de nano zilverdeeltjes op het toetsenbord vrezen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19975
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19975
Toevallig Vista drivers gedownload?Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:58:
Hi,
Verwijderd
Ah cool, dank je wel! Dan is ie inderdaad een fractie groter dan de restVerwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:09:
[...]
yep zoals mijn voorganger al zei 17.7 mm key pitch. houdt in dat de gewone letter en cijfer toetsen net zo groot zijn, n paar pijltjes toetsen zijn wat ingekrompen
uiteinde q t/m uiteinde p is precies 17.8 cm
Linux weet ik niet. Maar ik denk dat als je de boot camp drivers gebruikt dat die moet werken of gewoon drivers van een vergelijkend kaartje met de chip die op de airport extreme zit.Vinze schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:29:
Zojuist een ander draadloos netwerk kaartje gekocht zodat ie ook in OSX zou werken maar nu twijfel ik of hij uberhaupt wel past en ook in Linux/Windows werkt.. Ik ook met m'n impuls aankopen![]()
Vraagje van mijn kant
Btw. Mijn recovery Solution werkt niet meer sinds ik Ubuntu heb uitgeprobeerd. Heeft iemand een idee hoe ik die weer aan de loop krijg?
[ Voor 8% gewijzigd door BlackWhizz op 25-01-2009 08:41 ]
De card wordt standaard ondersteund door OS X Leopard, voor Windows kan je drivers downloaden van oa. Dell en HP. Broadcom heeft ook een hele mooie client voor WLAN veel beter dan de Windows versie Zero wireless config, is te downen op de HP site, die van Dell werkt alleen op Dell laptops.Vinze schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:29:
Zojuist een ander draadloos netwerk kaartje gekocht zodat ie ook in OSX zou werken maar nu twijfel ik of hij uberhaupt wel past en ook in Linux/Windows werkt.. Ik ook met m'n impuls aankopen![]()
Linux drivers zijn er ook zat.
Je WLAN router moet je even handmatig van een 20 Mhz breed kanaal op een 40 MHz breed kanaal zetten, anders blijft ie steken op 130 Mbps. De speed doubled: 260 Mbps
Die antenne aansluitingen zijn erg klein, kijk uit dat je ze er netjes opdrukt en niet vervormd.
Ik heb ook zo'n N draft Apple card, maar daar stond ook de naam Apple op. Dat zie ik niet op jouw card.
Als hem binnen hebt wil je dan even melden welke BCM 43xx chip erop zit? Er er verschillende types N draft.
Dit is een foto van mijn kaart (laden van de pagina duurt even)
http://cgi.ebay.com/ws/eB...34467864#ebayphotohosting
Met een Broadcom BCM4321 chip erop,wordt direct door OS X herkend als een Airport Extreme A, B, G, N chip
@BlackWhizz:
Je EISA verborgen recovery partition werkt niet meer na het installeren van Linux via F4 tijdens het booten.
Grub gebruikt voor een dual boot?
Het master boot record op de HD wordt aangepast waardoor de F4 niet meer werkt
Je zal een goed werkende mbr van een andere NC10 erop moeten zetten.
Met een HEX editor zoals winhex is de 1ste hd sector te bekijken.
In de area code voor de mbr, die zit op 0000 tot 01BC.
Daar moet je de dualbootcode uithalen en vervangen door die oorspronkelijke NC10 code.
Ik heb die ook niet meer wegens een andere 7200 rpm hd maar heb wel de Samsung XP Home CDROM en de DVD met drivers op een bootable USB stick gezet volgens de Asus EEE PC methode dus als de hd overlijdt (voor of na de garantietermijn) kan ik altijd terug naar een nieuw OS.
Misschien wil iemand met een hexeditor de originele bootcode naar je mailen? Of hier dumpen?
Vraagje van mijn kant: accepteert Samsung garantie gevallen als de HD of WLAN card vervangen zijn door niet originele onderdelen?
Zo niet dan moet ik die maar goed bewaren in het geval dat....
ps. In OS X Dashboard staat Amsterdam veel te koud aangegeven: -7 graden Celcius.
Dat zal wel niet te verhelpen zijn?
Opgelost! Kent wel de nederlandse steden en niet alleen de USA...
[ Voor 36% gewijzigd door RAAF12 op 26-01-2009 01:44 ]
Verwijderd
Natuurlijk niet. Het lijkt mij volkomen terecht dat zulke dingen niet onder garantie vallen.RAAF12 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:54:
[...]
Vraagje van mijn kant: accepteert Samsung garantie gevallen als de HD of WLAN card vervangen zijn door niet originele onderdelen?
Zo niet dan moet ik die maar goed bewaren in het geval dat....
Ik denk zelfs dat doordat je je nc10 hebt open gehad je alle recht op garantie hebt verspeeld. Die vraag moet je jezelf altijd stellen voordat je de schroevendraaier ter hand neemt.
Dus het even terugzetten van de originele onderdelen zal vrees ik niet helpen om aanspraak op de garantie te maken mocht dat nodig zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 16:40 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb ook een nc10. Geweldig apparaatje, maar wel een probleem.
Bij het installeren van de software heb ik een foutje gemaakt en helaas de verborgen partitie verwijderd. Middels Acronis Disk Director heb ik weer deze partitie kunnen aanmaken, echter de Samsung Recovery krijg ik niet geïnstalleerd. Hij geeft aan dat er géén beschermde omgeving is. Iemand die mij kan helpen?
Wat is de naam van deze partitie?
Welke indeling (NTFS of FAT)
Maakt bovenstaande indeling iets uit?
Ik heb ook een nc10. Geweldig apparaatje, maar wel een probleem.
Bij het installeren van de software heb ik een foutje gemaakt en helaas de verborgen partitie verwijderd. Middels Acronis Disk Director heb ik weer deze partitie kunnen aanmaken, echter de Samsung Recovery krijg ik niet geïnstalleerd. Hij geeft aan dat er géén beschermde omgeving is. Iemand die mij kan helpen?
Wat is de naam van deze partitie?
Welke indeling (NTFS of FAT)
Maakt bovenstaande indeling iets uit?
Dat heb je dan verkeerd gedacht, je verspeelt GEEN garantie als je de kast openmaakt.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:36:
[...]
Natuurlijk niet. Het lijkt mij volkomen terecht dat zulke dingen niet onder garantie vallen.
Ik denk zelfs dat doordat je je nc10 hebt open gehad je alle recht op garantie hebt verspeeld. Die vraag moet je jezelf altijd stellen voordat je de schroevendraaier ter hand neemt.
Dus het even terugzetten van de originele onderdelen zal vrees ik niet helpen om aanspraak op de garantie te maken mocht dat nodig zijn.
Als ik de hd en wlan card terugzet ziet Samsung niet dat ik ze ooit heb vervangen. Maar ik hoop niet van garantie gebruik te hoeven maken.
Die harde schijf is echt supertraag beter is er een goede 7200 rpm in te zetten, bijv. de Seagate Momentus 7200.3
@jetblack:
De EISA hidden recovery partitie kan zowel fat als ntfs zijn met dit Microsoft txt tooltje kan je wijzingen aanbrengen.
http://www.mydigitallife....000-direct-download-link/
[ Voor 19% gewijzigd door RAAF12 op 25-01-2009 18:38 ]
Verwijderd
Lees hier eens: http://www.samsung.com/nl...vicePolicyWarrantyMain.doRAAF12 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:04:
[...]
Dat heb je dan verkeerd gedacht, je verspeelt GEEN garantie als je de kast openmaakt.
Als ik de hd en wlan card terugzet ziet Samsung niet dat ik ze ooit heb vervangen.
Daar staat o.a. Het is ongeldig (garantieaanspraak) wanneer onbevoegde personen op enigerlei wijze wijzigingen of reparaties uitvoeren.
Lijkt me duidelijk.
Of Samsung kan zien dat je zelf binnenin de kast bent geweest weet ik niet maar formeel gezien heb je dus geen garantie meer.
Daar hebben we nix an, je bewering dat bij het openmaken de garantie vervalt, is onjuist. Waarvan akte.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:15:
[...]
Lees hier eens: http://www.samsung.com/nl...vicePolicyWarrantyMain.do
Daar staat o.a. Het is ongeldig (garantieaanspraak) wanneer onbevoegde personen op enigerlei wijze wijzigingen of reparaties uitvoeren.
Lijkt me duidelijk.
Of Samsung kan zien dat je zelf binnenin de kast bent geweest weet ik niet maar formeel gezien heb je dus geen garantie meer.
Dit is je eigen zin, neem je daar afstand van?
Ik denk zelfs dat doordat je je nc10 hebt open gehad je alle recht op garantie hebt verspeeld
[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 26-01-2009 01:46 ]
Verwijderd
Het zelf vervangen van de wifi adapter is toch echt een wijziging die de garantie teniet doet lijkt me.RAAF12 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:33:
[...]
Daar hebben we nix an, je bewering dat bij het openmaken de garantie vervalt, is onjuist. Waarvan akte.
Maar goed, misschien kan Arnoud hier uitsluitsel over geven?
op vakantie naar costa rica wil ik nc10 meenemen als tv player. is er een mogelijkheid om de nc10 als tv out te laten figuren op oudere hotel tv's (scart e.d.)???
trekker22, je hebt dan een vga > composite converter nodig, zie bijvoorbeeld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15223. Heb goede ervaringen met DealExtreme, alleen duurt het zeker 2 weken voordat je het in huis hebt.
[edit] was net te laat :-) ... zie antwoord boven voor de oplossing.
Even off-topic, Costa Rica? Wanneer? Toch niet 02-02-09? Dan ga ik namelijk ook voor 18 dagen (rondreis). Uiteraard gaat mijn NC10 ook mee :-)
Gaat erg lastig worden, er zijn geen verloopkabels van VGA naar SCART of S-video. Dit heeft te maken met de opbouw vah het signaal die totaal anders is bij VGA. Je zou dus een converter oid moeten aanschaffen die het signaal kan omzetten(redelijk prijzig! valt dus wel mee ... ik ga het ook maar eens overwegen).trekker22 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:14:
op vakantie naar costa rica wil ik nc10 meenemen als tv player. is er een mogelijkheid om de nc10 als tv out te laten figuren op oudere hotel tv's (scart e.d.)???
Even off-topic, Costa Rica? Wanneer? Toch niet 02-02-09? Dan ga ik namelijk ook voor 18 dagen (rondreis). Uiteraard gaat mijn NC10 ook mee :-)
[ Voor 9% gewijzigd door renzo4000 op 26-01-2009 10:02 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Zelfs met zo'n apparaatje gaat het niet mogelijk zijn om het signaal om te zetten naar een tv met alleen een coax aansluiting, of wel? Dan zou je hem echt overal op kunnen aansluiten.Nss schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:59:
trekker22, je hebt dan een vga > composite converter nodig, zie bijvoorbeeld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15223. Heb goede ervaringen met DealExtreme, alleen duurt het zeker 2 weken voordat je het in huis hebt.
Kan iemand hiermee eigenlijk ook FM 2009 spelen?
Het lijkt me dat de tekst zoals die hierboven werd aangehaald inderdaad duidelijk genoeg is? Er bestaat geen Tweakers-garantie-regeling. Dus ga er maar van uit dat als je de schroevendraaier gebruikt op iets anders dan het klepje van de geheugenmodule dat je je garantie kwijt bent. (En ook als je tijdens het verwisselen van een geheugenmodule de boel om zeep helpt heb je ook pech natuurlijk).Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:48:
[...]
Het zelf vervangen van de wifi adapter is toch echt een wijziging die de garantie teniet doet lijkt me.
Maar goed, misschien kan Arnoud hier uitsluitsel over geven?
Ja, vanmiddag geinstalleerd, gewoon eerst installeren en dan kan ie in een venster worden gespeeld. http://sammynetbook.com/p.../forum_viewtopic.php?7602xminator schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:15:
Kan iemand hiermee eigenlijk ook FM 2009 spelen?
Coax wordt nog een stuk lastiger. Dan heb je een extra tuner nodig. Die sloop je bijvoorbeeld uit een oude video en hier sluit het het composiet signaal weer op aan, maar goed dat is hardcore hardware tweakenVerwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:23:
[...]
Zelfs met zo'n apparaatje gaat het niet mogelijk zijn om het signaal om te zetten naar een tv met alleen een coax aansluiting, of wel? Dan zou je hem echt overal op kunnen aansluiten.
bedankt hierboven voor de converter! Ga ik bestellene n testen op oude tv!renzo4000 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:00:
[...]
Gaat erg lastig worden, er zijn geen verloopkabels van VGA naar SCART of S-video. Dit heeft te maken met de opbouw vah het signaal die totaal anders is bij VGA. Je zou dus een converter oid moeten aanschaffen die het signaal kan omzetten(redelijk prijzig! valt dus wel mee ... ik ga het ook maar eens overwegen).
costa rica: 8 april voor een 22 daagse individuele rondreis (= met suzuki gran vitara rondcrossen daar!)
welke must haves ga je op je NC10 knallen, zeker omdat je daar geen internet om te downloaden meer tegen komt (misschien in de stad)renzo4000 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:00:
[...]
Gaat erg lastig worden, er zijn geen verloopkabels van VGA naar SCART of S-video. Dit heeft te maken met de opbouw vah het signaal die totaal anders is bij VGA. Je zou dus een converter oid moeten aanschaffen die het signaal kan omzetten(redelijk prijzig! valt dus wel mee ... ik ga het ook maar eens overwegen).
office, rar, films, mkv codec, welke games? andere handige tools voor fotos en films??
Verwijderd
Heb je daar een mooie link/guide over? Want dat wil ik misschien wel gaan proberen. Heb zelf een grote tv met alleen maar coax en het lijkt me echt ideaal om gewoon overal mijn nc10 te kunnen aansluiten op tv.xppieter schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:26:
[...]
Coax wordt nog een stuk lastiger. Dan heb je een extra tuner nodig. Die sloop je bijvoorbeeld uit een oude video en hier sluit het het composiet signaal weer op aan, maar goed dat is hardcore hardware tweaken
Volgens mij spreken deze zinnen elkaar tegen?RAAF12 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:33:
[...]
Daar hebben we nix an, je bewering dat bij het openmaken de garantie vervalt, is onjuist.
Ik denk zelfs dat doordat je je nc10 hebt open gehad je alle recht op garantie hebt verspeeld

Verwijderd
Letterlijk genomen niet, in de eerste regel staats niets over de NC10, misschien bedoelt hij de verpakking daarvanGluten Parody schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:03:
[...]
Volgens mij spreken deze zinnen elkaar tegen?
Ik heb erop staan:trekker22 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:32:
[...]
welke must haves ga je op je NC10 knallen, zeker omdat je daar geen internet om te downloaden meer tegen komt (misschien in de stad)
office, rar, films, mkv codec, welke games? andere handige tools voor fotos en films??
- Office 2007
- Mediaplayer classic + codecs (incl coreavc)
- PowerDVD
- Veel films / series / ed
- Games (snes emulator met 900 games) + WoW
- ... andere ideeen hoor ik graag.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Is er ergens een topic over Windows XP installeren op de Samsung NC10 met een usb stick? Ik heb wel degene van Windows 7 gezien maar weet niet of die dezelfde installer heeft als XP?
Verwijderd
Is een paar paginas terug over gepraat. Google op "EEE xp install usb" en je vindt een goede guide. Maar je moet voor deze methode wel je hele harde schijf formatteren, ook de samsung recovery partitie.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:41:
Is er ergens een topic over Windows XP installeren op de Samsung NC10 met een usb stick? Ik heb wel degene van Windows 7 gezien maar weet niet of die dezelfde installer heeft als XP?
Hoe gaat het nu met je zeroshock? Zit namelijk te twijfelen welke ik zal nemen, tot nu tot denk ik wel dat ik voor de 8,9" ga.Philflow schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:40:
Nu ik de 8,9" Zeroshock een weekje in gebruik heb moet ik zeggen dat de mensen die zeggen dat de 10"beter past toch wel een puntje hebben. Bij mij ga je steeds beter die rondjes door het 'leer' zien.
Als je je boot.ini op de stick veranderd kan't ook zonder het verwijderen van je partitie. Ik krijg alleen f4 niet meer aan de praat, maar daar zijn de herendames van sammynetbook al hard mee bezigVerwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:52:
[...]
Is een paar paginas terug over gepraat. Google op "EEE xp install usb" en je vindt een goede guide. Maar je moet voor deze methode wel je hele harde schijf formatteren, ook de samsung recovery partitie.
Verwijderd
Ik ben voor de 10,6 inch gegaan hij valt een klein beetje groot maar wanneer je hem dichtritst dan zit hij goed er is wel ruimte maar dat is denk ik beter dan dat fit zit zoals bij de 8,9 inch want dan vangt hij de klap minder goed opkipfel schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:48:
[...]
Hoe gaat het nu met je zeroshock? Zit namelijk te twijfelen welke ik zal nemen, tot nu tot denk ik wel dat ik voor de 8,9" ga.
Verwijderd
Thanks! Vandaag maar even opnieuw installerenVerwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:52:
[...]
Is een paar paginas terug over gepraat. Google op "EEE xp install usb" en je vindt een goede guide. Maar je moet voor deze methode wel je hele harde schijf formatteren, ook de samsung recovery partitie.
Pica's van de ELECOM ZEROSHOCK 3 UMPC Sleeve 8.9"-10.2" wit L bij Koopje.nl:kipfel schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:48:
[...]
Hoe gaat het nu met je zeroshock? Zit namelijk te twijfelen welke ik zal nemen, tot nu tot denk ik wel dat ik voor de 8,9" ga.

(ok, beetje brakke phone-pica's, maar het beestje past prima, voorvakje heb je niet veel meer aan, daar kan hoogstens een cd of zo in)
[ Voor 19% gewijzigd door NaN op 28-01-2009 13:11 ]
Verwijderd
http://www.yagoda.nl/naar...adapter-kabel-p-2541.htmlNss schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:59:
Is dit niet veel makkelijker/goedkoper dan het bovengenoemde product? Iemand ervaring met dit soort dingen?
Niet als je de hele tekst kwoot, want die is:Gluten Parody schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:03:
[...]
Volgens mij spreken deze zinnen elkaar tegen?
_________________________________________________________________________________
Daar hebben we nix an, je bewering dat bij het openmaken de garantie vervalt, is onjuist. Waarvan akte.
Dit is je eigen zin, neem je daar afstand van?
__________________________________________________________________________________
einde kwoot
Ik geef toe dat het voor misverstanden kan zorgen, maar de zin:
Ik denk zelfs........
is niet door mij geschreven maar door Edjex
Door alleen de kast open te maken verlies je natuurlijk nooit garantie tenzij die dichtgestickerd zit met de mededeling void garantee when seal has broken.
Nou en die seals zitten dus NIET op een Samsung NC10!
Dat is maar goed ook, want alleen al die trage standaard harddisk met 4200 rpm is het waard om te worden vervangen door een beter 7200rpm exemplaar.
Maar dan verspeel je dus wel garantie! Dus als je garantie nodig hebt de oude harddisk weer terugzetten!!!!
Verwijderd
Deze sleeve is ook 15 mm dieper te bestellen (275x40x215 ipv 200) van ZEROSHOCK!Sangroid schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:06:
[...]
Pica's van de ELECOM ZEROSHOCK 3 UMPC Sleeve 8.9"-10.2" wit L bij Koopje.nl:
[afbeelding]
[afbeelding]
(ok, beetje brakke phone-pica's, maar het beestje past prima, voorvakje heb je niet veel meer aan, daar kan hoogstens een cd of zo in)
Denk je dat deze beter past of zou je nog steeds de maat die jij ook hebt aanraden?
Koop gewoon de 8,9", die heb ik ook...zit gewoon perfect: lekker strak. Deze Sleeve biedt mijns inziens evenveel bescherming als een 10,2 inch of groter...
Als je nog iets meer ruimte wil, ja, dan moet je een grotere kopen. Ik hoef dat niet, ik wilde alleen een bescherming die iets beter was dan de sleeve van Samsung.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:33:
[...]
Deze sleeve is ook 15 mm dieper te bestellen (275x40x215 ipv 200) van ZEROSHOCK!
Denk je dat deze beter past of zou je nog steeds de maat die jij ook hebt aanraden?
Daarom kan ik je niets aanraden, dat moet je zelf beslissen.
Zelfs in de Zeroshock III 10.6-11.1 versie past de adapter er niet bij in neem ik aan? Is het wel zo dat het voorvakje iets 'bruikbaarder' wordt omdat de hele behuizing minder 'strak' staat? Of is het voorvakje zowel bij de 8.9-10.1 als de 10.6-11 versie hoogstens bruikbaar voor een usb stick c.q. oordopjes?
Ontspan.
Verwijderd
Bij mij kan de accu erbij:P, een externe harddisk van 320 GB, mijn USB stick en oordopjes erin.Magnolia schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:57:
Zelfs in de Zeroshock III 10.6-11.1 versie past de adapter er niet bij in neem ik aan? Is het wel zo dat het voorvakje iets 'bruikbaarder' wordt omdat de hele behuizing minder 'strak' staat? Of is het voorvakje zowel bij de 8.9-10.1 als de 10.6-11 versie hoogstens bruikbaar voor een usb stick c.q. oordopjes?
Ben van plan de V470 te kopen kijken of die er ook bij past zoniet dan haal ik de externe harddisk er wel uit.
Allemaal in de 10.6 - 11.1 versie? (foto'tje ?
) En wat is de 'V470'?
Ontspan.
Google?Magnolia schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:51:
Allemaal in de 10.6 - 11.1 versie? (foto'tje ?) En wat is de 'V470'?

Aan de blauwe pasta op sommige schroefjes kan Samsung zien dat de NC10 open is geweest.
Verwijderd
Ik heb vandaag een witte NC10 gekocht. Bijzonder blij met mijn aanschaf maar op de een of ander manier krijg ik MSN LIVE MESSENGER niet werkend. Kan iemand mij vertellen hoe ik succesvol MSN LIVE kan installeren? Ik heb het inmiddels 10x geprobeerd in het Engels en in het Nederlands maar tevergeefs. Het installeren verloopt vlekkeloos maar het opstarten duurt een eeuwigheid en krijg dan een foutmelding.
En als ik naar FUNDA.nl ga krijg ik een supergrote lettertype te zien. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles op een pagina past?Thanks
En als ik naar FUNDA.nl ga krijg ik een supergrote lettertype te zien. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles op een pagina past?Thanks
Verwijderd
Misschien even handig om te noten wat voor foutmelding je krijgt? En welke versie van Live Messenger wil je installeren? Ik heb 8.5 geinstalleerd en ik heb er geen problemen mee gehad.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:39:
Ik heb vandaag een witte NC10 gekocht. Bijzonder blij met mijn aanschaf maar op de een of ander manier krijg ik MSN LIVE MESSENGER niet werkend. Kan iemand mij vertellen hoe ik succesvol MSN LIVE kan installeren? Ik heb het inmiddels 10x geprobeerd in het Engels en in het Nederlands maar tevergeefs. Het installeren verloopt vlekkeloos maar het opstarten duurt een eeuwigheid en krijg dan een foutmelding.
Verwijderd
Ik gebruik de nieuwste msn live. DIe krijg ik tenminste wel geinstalleerd. Versie 8.5 wil niet eens installeren.
Zou het kunnen dat het komt door mcafee of een andere programma van samsung zelf=
Foutmrelding:
In Windows Live Communications Platform is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.
Waar kan dit aan liggen?
Zou het kunnen dat het komt door mcafee of een andere programma van samsung zelf=
Foutmrelding:
In Windows Live Communications Platform is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.
Waar kan dit aan liggen?
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 08:49 ]
Verwijderd
Probeer deze oplossingen eens? http://forum.mess.be/index.php?showtopic=24117Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:43:
Ik gebruik de nieuwste msn live. DIe krijg ik tenminste wel geinstalleerd. Versie 8.5 wil niet eens installeren.
Foutmrelding:
Waar kan dit aan liggen?
Verwijderd
Ja allemaal in de 10,6 maar foto wordt lastig telefoon camera is bagger en de tweese camera zit in de sammyMagnolia schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:51:
Allemaal in de 10.6 - 11.1 versie? (foto'tje ?) En wat is de 'V470'?
Bijna 2 pagina's alleen maar om een zeroshock hoesje
Ik denk dat je beter in je Internet browser (Internet Explorer) bij View > Text Size (tekst grootte) het op normaal kan zetten wellicht door per ongeluk een toetsencombinatie te maken in je internet browser veranderd. Overigens kan ik je Firefox (makkelijk wegklappen bovenste menu/adres balk e.d) zeer aanraden of anders Google Chrome (zeer snel!) werken beide stuk prettiger en beter.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:04:
Wie kan even voor mij onder Internet Opties en dan Lettertype kijken wat de standaard lettertype voor dit model moet zijn.
weet iemand hoe toevallig nog iets op?Snok schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:19:
Wanneer ik videos op youtube bekijk lopen ze prima en niet schokkerig (had dat eerder gelezen, flash 10 geupdate) maar als ik videos op dumpert bekijk lopen ze wel erg schokkerig.. iemand een idee? allebei in FF 3
Dat is een BT muis van Logitech.Magnolia schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:51:
En wat is de 'V470'?
Mooi, maar (relatief) prijzig.
Inderdaad, IE werkte echt heel slecht op mijn moeder haar NC10, bleef random haken en duurde vaak lang om op bepaalde pagina's te komen. FF heeft gene van die problemen tot nu toe.funrider schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:11:
[...]
Ik denk dat je beter in je Internet browser (Internet Explorer) bij View > Text Size (tekst grootte) het op normaal kan zetten wellicht door per ongeluk een toetsencombinatie te maken in je internet browser veranderd. Overigens kan ik je Firefox (makkelijk wegklappen bovenste menu/adres balk e.d) zeer aanraden of anders Google Chrome (zeer snel!) werken beide stuk prettiger en beter.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Verwijderd
Prijzig????? ze zijn er al voor 30 inclusief BTWSangroid schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:28:
[...]
Dat is een BT muis van Logitech.
Mooi, maar (relatief) prijzig.
Verwijderd
ik had eerst het zelfde probleem, maar na wat windows updates( service pack 3 volgensmij) ging het opeens primaVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:39:
Gisteren een nieuwe router gekocht omdat mijn oude Linksys er constant uit klapte en ik 'm dan niet meer kon benaderen. Ik heb nu de D-Link DIR-635 en deze werkt super goed met de NC10! Op speedtest.nl zit ik steeds rond de 900kb/s met uitschieters naar 1080kb/s! Ook heb ik beneden nog 3 streepjes van de 5, terwijl de router op zolder onder een tafel staat. (vrij nieuw huis, goed geïsoleerd dus)
Zeker weten een aanrader als mensen problemen hebben met hun wireless.
Standaard Atheros kaartje zit er nog in, en als OS heb ik Windows 7 (ook een aanrader wat mij betreft)
Standaard Atheros kaartje zit er nog in, en als OS heb ik Windows 7 (ook een aanrader wat mij betreft)
Dual boot je?Vinze schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:22:
Zit me af te vragen of het slim is om heel je samsung xp eraf te gooien en dan Windows 7 erop te zetten..
Zéker hoe het dan moet als de beta afgelopen is.. Geen zin om dan weer alles er opnieuw op te moeten zetten..
[ Voor 56% gewijzigd door Tomino op 29-01-2009 19:33 ]
Dual boot? Nope... Tripple boot zelfsTomino schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:30:
[...]
Dual boot je?
Zit me af te vragen of het slim is om heel je samsung xp eraf te gooien en dan Windows 7 erop te zetten..
Zéker hoe het dan moet als de beta afgelopen is.. Geen zin om dan weer alles er opnieuw op te moeten zetten..
Ik kan bij het starten kiezen uit Linux Mint, OSX en Windows 7.
Weet eerlijk gezegd niet hoelang ik deze beta kan gebruiken, maar dan zie ik dan wel weer!
En even een tip als je ook een triple boot wil maken:
Installeer eerst OSX, daarna XP/Vista/7 en als laatste Linux.
In Linux kan je namelijk vrij gemakkelijk een bootloader maken en fixen als het nodig is. (/boot/grub/menu.lst)
Alleen sinds ik XP heb vervangen door 7 doet mijn OSX het niet meer.. Als ik Osx selecteer in het boot menu laad hij Windows 7

Ik heb vandaag de zwarte NC10 binnen gekregen. De F7 en F8 toets zijn echter blauw en niet zwart.. Na wat googlen blijkt dat meer mensen dit hebben en of het hoort of dat het een fout is weet niemand echt te vertellen.
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Op de zwarte nc10 en volgens mij ook op de blauwe versie horen deze toetsen blauw te zijn!DeepShadow schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:25:
Ik heb vandaag de zwarte NC10 binnen gekregen. De F7 en F8 toets zijn echter blauw en niet zwart.. Na wat googlen blijkt dat meer mensen dit hebben en of het hoort of dat het een fout is weet niemand echt te vertellen.
Jamesbond007uk
Verwijderd
Wat raar! Lijkt me niet echt dat het hoort dat 2 toetsen opeens een andere kleur hebben toch? Het zijn niet echt speciale toetsen ofzo.DeepShadow schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:25:
Als je hier kijkt zie je het niet: http://farm4.static.flick...2870215714_95bb4330af.jpg
Ik zou het toch maar even navragen als ik jou was ... ik heb zelf de witte dus heb er geen last van, maar het lijkt me wel een raar idee om 2 toetsen te hebben die blauw zijn.
Ik heb ook afbeeldingen gevonden waar ook 2 blauwe toetsen op zaten, maar denk niet dat het hoort inderdaad. De netbook zelf werkt verder prima dus ik laat het denk ik maar zo, heb al lang genoeg gewacht en vanaf volgende week hard nodig voor studie.Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:46:
[...]
Wat raar! Lijkt me niet echt dat het hoort dat 2 toetsen opeens een andere kleur hebben toch? Het zijn niet echt speciale toetsen ofzo.
Als je hier kijkt zie je het niet: http://farm4.static.flick...2870215714_95bb4330af.jpg
Ik zou het toch maar even navragen als ik jou was ... ik heb zelf de witte dus heb er geen last van, maar het lijkt me wel een raar idee om 2 toetsen te hebben die blauw zijn.
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Naar mijn weten hebben alle zwarte netbooks die 2 blauwe toetsjes vond t ook typisch in het begin went na een tijdje.
Zet je netbook op normale modus (bij samsung energy saving) dan lopen de youtube videos wel goed.Snok schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:19:
Wanneer ik videos op youtube bekijk lopen ze prima en niet schokkerig (had dat eerder gelezen, flash 10 geupdate) maar als ik videos op dumpertl bekijk lopen ze wel erg schokkerig.. iemand een idee? allebei in FF 3
[ Voor 64% gewijzigd door funrider op 30-01-2009 13:28 ]
Verwijderd
Elk zwart exemplaar heeft blauwe F7 en F8 toetsen. Dit is volstrekt normaal.
Ik denk dat het een Samsung grapje is
Ik denk dat het een Samsung grapje is
Verwijderd
Heb hier eerst even een image gemaakt van de bestaande XP versie op mijn netbook. Daarna W7 op c: gezet vanaf de d: partitie (een uitgepakte iso). Daarij wordt de oude xp en verdere info in een mapje windows.old gezet en deze heb ik verwijderd.Tomino schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:30:
[...]
Dual boot je?
Mocht W7 uitvallen gewoon weer de XP image even terugzetten dan. Kan natuurlijk ook tussentijds als je even in XP wilt werken. Wat minder comfortabel dan multiboot maar prima te doen en veel ruimte over
Het klopt dat de zwarte Samsung NC10 blauwe toetsen heeft bij de F7 en F8 toetsen, ik heb hem 
Overigens is het imho niet storend; het kleur verschil is niet al te groot.
Overigens is het imho niet storend; het kleur verschil is niet al te groot.
Dit topic is gesloten.