Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Zover ik kan oordelen heeft je oplossing gewerkt met de oudere drivers, top!

Thnx
Philflow schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:31:
@ MacMar bij mij zijn m'n wifi problemen verdwenen toen ik een oudere driver heb geinstalleerd. Deze driver wordt een aantal keer genoemd in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:56:
[...]
Ja daar was ik al bang voor maar Philip zou je zo vriendelijk willen zijn om een foto te maken van de zeroshock open en dat daar dan de sammy opligt
Zo? (2e foto de bobbeltjes)
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails4.imagebam.com/2400/49df0123996900.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails14.imagebam.com/2400/fe21ae23996908.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:43:
Nou ik heb besloten om me ook maar te wagen aan Mac OSX.
Alleen nu heb ik nog een (klein?) probleem.
Ik draai namelijk Windows XP en Linux Mint in dual boot, kan OSX hier nog bij of moet ik dan helemaal overnieuw beginnen?
Volgens de Help van Partition Manager kan je maximaal 4 primaire partities op 1 harde schijf creëren. Dus OSX kan je erbij zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hartelijk dank Philip en ik ga toch maar voor de grotere versie want de sammy past net aan in 8,9 inch en dat vind ik een risico als de sammy op zijn zijkant valt want bij de rits heb je geen bescherming. Dus iedereen bedankt voor de hulp _/-\o_ hahahahaaha ey philip jij bent echt gemeen want je blijft je zeroshock beschermen----> eerst zei je dat de 11 inch wel een puntje heeft en dat heb je vervolgens heb je dat weggehaald haha:D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:30:
[...]
eerst zei je dat de 11 inch wel een puntje heeft en dat heb je vervolgens heb je dat weggehaald haha:D
nee hoor, staat er nog steeds. en ik zei trouwens 10 inch. Maar of het nou 10 of 11 is weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
eindelijk ook mn witte nc10 binnen :) ik hou er van om mn systeem zo 'schoon' mogelijk te houden, vandaar even een paar vragen mbt de voorgeinstalleerde software..

- samsung wallpaper: wat is dit, kan dit weg?
- samsung update plus: lijkt me handig, maar gebruik ook al drivermax.. dubbel?
- magic docter? overbodig als je al spybot etc hebt?
- magic keyboard? regelt dit de Fn toetsen? want ik kan niks instellen lijkt het
- easy display manager? waar is dit voor? :)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snok schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:48:
eindelijk ook mn witte nc10 binnen :) ik hou er van om mn systeem zo 'schoon' mogelijk te houden, vandaar even een paar vragen mbt de voorgeinstalleerde software..

- magic keyboard? regelt dit de Fn toetsen? want ik kan niks instellen lijkt het

bedankt!
1- troep
2- werkt niet goed, dus?
3- zie 1
Edit: 4- zie post hieronder
5- perfect 8) maakt FN toetscombinaties mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Snok schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:48:

bedankt!
wallpaper is buroblad achtergrond kan dus weg
update plus is voor samsung software en drivers kan ook weg als je drivermax hebt
magic doctor laten staan, die kan dingen repareren zoals een te kleine swapfile en geen balans tussen r en linker luidspreker
Magic keyboard is wel handig zie de Fn-F8 combinatie: geeft je popup in beeld met drie speed standen
silent-normal-speed mode
easy display manager gebruik ik nooit, kan ook met de icons op de taakbalk

[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 18-01-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik had geluisterd naar Bigdaddie, maar ik had moeten luisteren naar Raaf12. Nu doet mijn Fn-F8 het niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24
ieamnd een idee of NC10 de AR5007EG wireless ook altijd correct werkt met WPA en WPA2??

heb een netgear WGR614 en alleen zonder encrypty werkt mijn wifi.

googlen op nc10 wgr614 of AR5007EG WGR614 WPA levert wel wat dingen op... zelfs dat deze chipset geen WPA ondersteund?? Of moet ik het probleem bij mijn router zoeken?

Heb wel 1 of 2x met WPA wel verbinding gekregen, na heel lang wachten, anders blijft er staan "wachten tot verbinding klaar is" of iets dergelijks.

Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:40:
Ik had geluisterd naar Bigdaddie, maar ik had moeten luisteren naar Raaf12. Nu doet mijn Fn-F8 het niet meer :)
vandaar dat het niet werkte bij mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
trekker22 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:06:
ieamnd een idee of NC10 de AR5007EG wireless ook altijd correct werkt met WPA en WPA2??

heb een netgear WGR614 en alleen zonder encrypty werkt mijn wifi.

googlen op nc10 wgr614 of AR5007EG WGR614 WPA levert wel wat dingen op... zelfs dat deze chipset geen WPA ondersteund?? Of moet ik het probleem bij mijn router zoeken?

Heb wel 1 of 2x met WPA wel verbinding gekregen, na heel lang wachten, anders blijft er staan "wachten tot verbinding klaar is" of iets dergelijks.

Ideeen?
Volgens mij zit er dan iets fout in je router. Aangezien ik op mijn Linksys WRT54GL met DD_WRT WPA beveilging gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb net even in de bios gekeken naar de fan stand: low of auto. De tekst die er bijstaat klinkt een beetje krom, maar wat ik begrijp: in 'low' blijft ie laag draaien, terwijl die in auto aan en uitgaat. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er misschien iemand met een grotere Zeroshock 2 identieke foto's maken zoals die van Philflow? Ben benieuwd hoe het er dan uitziet met de NC10 erin. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:55:
Kan er misschien iemand met een grotere Zeroshock 2 identieke foto's maken zoals die van Philflow? Ben benieuwd hoe het er dan uitziet met de NC10 erin. Alvast bedankt!
Dat is er al blader maar wat pagina's terug ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24
BlackWhizz schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:29:
[...]

Volgens mij zit er dan iets fout in je router. Aangezien ik op mijn Linksys WRT54GL met DD_WRT WPA beveilging gebruik.
Wat zijn allemaal goede wireless routers die werken met deze netwerk kaart? Wilde die WGR614 toch al weg doen, is een draak van een apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trekker22 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:31:
[...]

Wat zijn allemaal goede wireless routers die werken met deze netwerk kaart? Wilde die WGR614 toch al weg doen, is een draak van een apparaat...
Ik heb een router van fon.com (20€) met de extra antenne (samen 30€). Werkt perfect voor mij. Heb overal in betonnen huis bereik. Met fon kan je overal de router van anderen leden gebruiken, maar ik gebruik niet vaak routers van anderen. Als je een nieuwe router koopt en naar de juiste plaatsen reist, is deze deal op zich wel ideaal in combinatie met nc10. En als je op een locatie woont waar veel mensen internet zouden willen gebruiken kan je er nog mee verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb al eens even zitten zoeken in de pricewatch maar die SSD's worden steeds sneller en goedkoper.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een SSD in hun NC10? Zo ja welke? Welk OS? etc.

Het lijkt me namelijk erg relaxed om een SSD+Win7 in de NC10 te knallen.

Stiller,koeler,minder stroom verbruik en wellicht ook sneller? (Ik ben niet echt op de hoogte van de huidige stand van zaken rondom SSD's.)

En die 160 gb krijg ik toch nooit vol dus ik heb aan iets van 40gb SDD dan wel voldoende voor OS en programma's en wat docuemnten. Mn foto's/video's etc staan toch op mn 400gb WD passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Kijk hier hebben we wat aan!
Zeer spijtig dat jij proefkonijn ben geworden, maar ik denk dat je vast wat mensen blijmaakt.

En ik hoop dat het na een tijd misschien uitrek en dan beter zit.. want die rits knelt wel erg zie ik :/

Owhja hier nog de foto's van 10"
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:27:
Ik heb de Zeroshock III binnen, het is de 10,6" - 11,1" versie, je hebt iets ruimte aan de zijkanten, maar die ruimte heb je in de hoogte nodig met name daar waar de accu zit 8)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Op max batterylife mode is wel traag ja, momenteel is de cpu op 0,7 ghz.
Maar ik heb ook wel wat programma's op de achtergrond...
Ik doe eigenlijk te vaak net alsof het me desktop is >_<
48 processen met o.a
Ik heb Nod32 (versie 3)
Hoversnap
BatteryBar
Windows Sidebar (met 2 gadgets)
BT program
Deamon

Heb ik een 2gb nodig? Zal ik verschil merken?
Ik heb nog de XP die erop zat

Owhja ik heb een USR Robotic MaxG USR5461
Maar bereik is niet zo goed, vaak door twee muren al, met me Latitude geen problemen..
Mijn versie is 7.6.1.160.
Ik zag iemand geen problemen in zolder enzo, welke versie zit daarop?

p.s de prijzen van Zeroshocks bij koopje.nl zijn verhoogd, ook de verzendkosten zijn verhoogd, nu ongeveer 12+9 euro (voorheen 10+7)

Over de HD, ik heb de Toshiba, en ik moet zeggen hij is stil. Ik hoor alleen zachtjes me fan. Maar bij zoeken enzo, hoor ik hem wel tikken.. Tis nu wel bijna 2 u snachts, iederen slaapt, overdag merk ik echt niets van. In tegenstelling tot sommige fans van laptops...lijkt wel een vliegtuig 8)7 Ik voel hem ook niet heel hard trillen... tenzij ik hem met 3 vingers vast hou. Ook niet wanneer hij aan het zoeken is.
Maar ik heb ook geen referentie, ik heb de andere HD niet in me handen gehad.

[ Voor 92% gewijzigd door chunyu op 19-01-2009 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-03-2011
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 09:14:
De DDMAC partitie moet als ik het mij goed herinner FAT32 zijn. De OSX partitie moet niet geinstalleerd zijn. De tweede OSX partitie beschreven in the guide op insanely mac heb je helemaal niet nodig. osx kan ook ntfs schijven lezen. Ik weet niet wat het voordeel is van de osx partitie. Weet wel dat ntfs als voordeel heeft dat je hem kan zien in zowel xp als osx.
Dus zorg voor een ongeformatteerde primaire partitie (je formatteerd deze bij het installeren van OSX, dus misschien kan het ook gewoon ieder ander type zijn?). Bij mij is deze partitie 20gb en werkt goed, dus hoeft geen 35gb te zijn. Ik zit nu in xp dus kan niet zien hoeveel vrij ruimte ik nog heb.
En een DDMAC partitie van ongeveer 5gb. Deze moet FAT32 zijn en helemaal leeg zijn. Hoe dat je dat moet doen in vista weet ik niet.
Verder gewoon die gids volgen van insanelymac. Zorg dat de bios goed staat. Het is echt makkelijker dan het lijkt.
Dank. Nog even voor de duidelijkheid wat betreft OS X:

- 1 primary partitie maken van min. 20GB ongeformatteerd, geen schijfletter(deze format ik laterNTFS bij de OS X install zelf)

- 1 extended?/logical? partitie maken van min. 5GB FAT32 geformatteerd, geen schijfletter? om hierop de image te extracten m.b.v. DDMAC.

( DDMAC zelf draai ik vanaf de partitie waarop mijn momenteel enige OS: Vista op staat)

Bovenstaande heb ik namelijk geprobeerd(de DDMAC partitie als logical gecreëerd), maar bij het extracten van de image met DDMAC gaat er volgens mij iets mis: volgens de XP guide wordt er ook een boot.ini gekopieerd/extracted, maar bij mij geeft DDMAC hier failed aan. Waarschijnlijk ligt hier mijn probleem dus. Iemand een idee hoe ik het wel kan doen?
Wat ze volgens de guide namelijk doen is DDAC runnen vanaf hun C partitie waarop XP staat(met een boot.ini bestand in die C schijf), maar op mijn C partitie(Vista) staat natuurlijk geen boot.ini file.

Hulp wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:13:
[...]

Dat is er al blader maar wat pagina's terug ;)
Verrek! Je hebt gelijk....het is ook al zo ver terug...iets te gehaast overheen gebladerd :) Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

chunyu schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:19:
[...]
want die rits knelt wel erg zie ik :/
Nee zo erg is het niet hoor.
[...]
Nee volgens mij niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Philflow op 19-01-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:30:
[...]

hartelijk dank Philip en ik ga toch maar voor de grotere versie want de sammy past net aan in 8,9 inch en dat vind ik een risico als de sammy op zijn zijkant valt want bij de rits heb je geen bescherming.
Ook als je hem in een groter formaat zeroshock laat vallen zal die sowieso kapot zijn, die zeroshok beschermd echt alleen als je tas ergens tegenaan stoot ofzo.

Ongeveer het zelfde effect als je n pc laat vallen, dan kun je er ook vanuit gaan dat er meer aan de hand is dan een deuk in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kijk hier hebben we wat aan!
Zeer spijtig dat jij proefkonijn ben geworden, maar ik denk dat je vast wat mensen blijmaakt.

En ik hoop dat het na een tijd misschien uitrek en dan beter zit.. want die rits knelt wel erg zie ik :/

Owhja hier nog de foto's van 10"

[...]

Op max batterylife mode is wel traag ja, momenteel is de cpu op 0,7 ghz.
Maar ik heb ook wel wat programma's op de achtergrond...
Ik doe eigenlijk te vaak net alsof het me desktop is >_<
48 processen met o.a
Ik heb Nod32 (versie 3)
Hoversnap
BatteryBar
Windows Sidebar (met 2 gadgets)
BT program
Deamon

Ik heb nog de XP die erop zat

Owhja ik heb een USR Robotic MaxG USR5461
Maar bereik is niet zo goed, vaak door twee muren al, met me Latitude geen problemen..
Mijn versie is 7.6.1.160.
Ik zag iemand geen problemen in zolder enzo, welke versie zit daarop?

p.s de prijzen van Zeroshocks bij koopje.nl zijn verhoogd, ook de verzendkosten zijn verhoogd, nu ongeveer 12+9 euro (voorheen 10+7)

Over de HD, ik heb de Toshiba, en ik moet zeggen hij is stil. Ik hoor alleen zachtjes me fan. Maar bij zoeken enzo, hoor ik hem wel tikken.. Tis nu wel bijna 2 u snachts, iederen slaapt, overdag merk ik echt niets van. In tegenstelling tot sommige fans van laptops...lijkt wel een vliegtuig 8)7 Ik voel hem ook niet heel hard trillen... tenzij ik hem met 3 vingers vast hou. Ook niet wanneer hij aan het zoeken is.
Maar ik heb ook geen referentie, ik heb de andere HD niet in me handen gehad.
ey ga jij de 10inch halen of de 8,9 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ninzeo13 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 02:13:
[...]

Dank. Nog even voor de duidelijkheid wat betreft OS X:

- 1 primary partitie maken van min. 20GB ongeformatteerd, geen schijfletter(deze format ik laterNTFS bij de OS X install zelf)

- 1 extended?/logical? partitie maken van min. 5GB FAT32 geformatteerd, geen schijfletter? om hierop de image te extracten m.b.v. DDMAC.

( DDMAC zelf draai ik vanaf de partitie waarop mijn momenteel enige OS: Vista op staat)

Bovenstaande heb ik namelijk geprobeerd(de DDMAC partitie als logical gecreëerd), maar bij het extracten van de image met DDMAC gaat er volgens mij iets mis: volgens de XP guide wordt er ook een boot.ini gekopieerd/extracted, maar bij mij geeft DDMAC hier failed aan. Waarschijnlijk ligt hier mijn probleem dus. Iemand een idee hoe ik het wel kan doen?
Wat ze volgens de guide namelijk doen is DDAC runnen vanaf hun C partitie waarop XP staat(met een boot.ini bestand in die C schijf), maar op mijn C partitie(Vista) staat natuurlijk geen boot.ini file.

Hulp wordt gewaardeerd.
De tweede extended logical wel met schijfletter. En daarna nog een keer apart formatteren zodat hij echt leeg is. XP zet er standaard al wat op.

De tweede schijf heb je trouwens wel nodig als je time machine installeerd.

Vista is inderdaad een probleem. Je kan natuurlijk altijd van die iso een cdtje maken als je een externe cd speler hebt. Anders zou ik even goed op insanelymac kijken eventueel vragen. De guide is echt voor xp geschreven. misschien moet jij een andere bootloader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
heb dit netbook sinds gisteren, bevalt prima. alleen nog 1 dingetje waar ik niet uitkom. in de tray heb ik nu twee accu-icoontjes, 1 van windows en 1 van samsung. die van sumsung vind ik functioneler dus die wil ik houden, die van windows wil ik eruit gooien, maar dat lijkt niet te kunnen? heb al uitgebreid gegoogled en met powercfg.exe gerommeld, maar dat helpt allemaal niks.

PS. ik gebruik niet die hide unused icon functie, want unused icons gooi ik liever uit de tray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat niet gewoon afvinken bij configuratiescherm --> energy options --> advanced --> options --> always show icon in taskbar afvinken. Ik vind die van xp wel handig omdat die een indicatie geeft van de tijd die je nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:25:
Kan je dat niet gewoon afvinken bij configuratiescherm --> energy options --> advanced --> options --> always show icon in taskbar afvinken. Ik vind die van xp wel handig omdat die een indicatie geeft van de tijd die je nog hebt.
nee, helaas is ie dan alleen weg als ie aan de lader hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:36:
[...]

De tweede extended logical wel met schijfletter. En daarna nog een keer apart formatteren zodat hij echt leeg is. XP zet er standaard al wat op.

De tweede schijf heb je trouwens wel nodig als je time machine installeerd.

Vista is inderdaad een probleem. Je kan natuurlijk altijd van die iso een cdtje maken als je een externe cd speler hebt. Anders zou ik even goed op insanelymac kijken eventueel vragen. De guide is echt voor xp geschreven. misschien moet jij een andere bootloader gebruiken.
Dank voor je reactie. Ik ga toch eerst XP maar terugzetten en vanuit XP de guide volgen, het wordt me allemaal iets te lastig zo en ik heb er te weinig verstand van om mee te klooien.
Weet iemand nog een goede guide om vanuit Vista windows XP weer te installeren(in dualboot!) zonder USB DVD? Ik heb de iso van de meegeleverde XP DVD en tevens de 160GB HDD(nu inc. behuizing en USB aansluiting) waarop hij reeds geinstalleerd staat.

Heb deze guide: http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html al geprobeerd, maar deze geeft een foutmelding aan bij het formatteren van mijn USB stick. Alternatieve guides?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

kwoot:

Die boot.ini is er wel maar is verborgen. Als je later de C drive weer actief maakt werkt het Windows bootmenu
anders krijg je de Mac Chameleon loader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:23:
kwoot:

Die boot.ini is er wel maar is verborgen. Als je later de C drive weer actief maakt werkt het Windows bootmenu
anders krijg je de Mac Chameleon loader.
Vista heeft een ander bootsysteem dan xp. Volgens mij heeft die inderdaad geen boot.ini ongeacht of het de actieve partitie is of niet.

XP installeren is ook nog niet zo makkelijk. Tenminste met die guide van EEE guides moet je heel je schijf formatteren. Je kan geen partities bewaren, kijk maar een beetje verder in die guide. Een goede USB boot is in het algemeen lastig. Ik neem aan dat je hem niet vanaf vista kan installeren.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Philflow schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:46:
Ik heb net even in de bios gekeken naar de fan stand: low of auto. De tekst die er bijstaat klinkt een beetje krom, maar wat ik begrijp: in 'low' blijft ie laag draaien, terwijl die in auto aan en uitgaat. klopt dat?
Jawel, ik hen hem nou toch weer op low staan hoewel de fan weinig lawaai maakt in de andere stand en bij weinig omgevingslawaai hoor ik hem toch aan en uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
Oké mijn NC10 is vanaf nu officieel gecrashed :P
Wel volkomen mijn eigen schuld, was veelste veel aan het prutsen met Linux/XP/OSx
Nu de hele hardeschijf leeg maken en met een schone lei beginnen.
Maar nu heb ik 1 probleem, ik wil Linux, XP en OSX in dual(triple)boot draaien.

Hoe kan ik dit het beste doen?
Zelf zat ik te denken om eerst XP te installeren, en vanaf XP de hardeschijf klaar te maken voor de installatie van OSX. En als laatste Linux installeren en met behulp van Grub een bootloader te maken voor de 3 besturingssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:37:
[...]

Vista heeft een ander bootsysteem dan xp. Volgens mij heeft die inderdaad geen boot.ini ongeacht of het de actieve partitie is of niet.

XP installeren is ook nog niet zo makkelijk. Tenminste met die guide van EEE guides moet je heel je schijf formatteren. Je kan geen partities bewaren, kijk maar een beetje verder in die guide. Een goede USB boot is in het algemeen lastig. Ik neem aan dat je hem niet vanaf vista kan installeren.?
O ja, Vista heeft heen boot.ini! Ik heb die XP CDROM van Samsung met behulp van de EEE gids erop gekregen. En heb nu een bootmenu waarbij ik ook altijd van USB kan starten.
Vista gebruik ik niet, maakt traag, teveel toeters en bellen, volkomen overbodig als er xp en mac is.
Tis meer voor de buren, he kijk mij nou ik ben modern dus ik draai vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:33:
[...]

ey ga jij de 10inch halen of de 8,9 inch?
10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ninzeo13 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:19:
[...]

Dank voor je reactie. Ik ga toch eerst XP maar terugzetten en vanuit XP de guide volgen, het wordt me allemaal iets te lastig zo en ik heb er te weinig verstand van om mee te klooien.
Weet iemand nog een goede guide om vanuit Vista windows XP weer te installeren(in dualboot!) zonder USB DVD? Ik heb de iso van de meegeleverde XP DVD en tevens de 160GB HDD(nu inc. behuizing en USB aansluiting) waarop hij reeds geinstalleerd staat.

Heb deze guide: http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html al geprobeerd, maar deze geeft een foutmelding aan bij het formatteren van mijn USB stick. Alternatieve guides?
Misschien werkt je USB stick niet? Ik had een 6 Gig van Dane die het niet deed maar een 2 GB van Dane deed het wel. Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:12:
[...]

vandaar dat het niet werkte bij mij 8)7
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
RAAF12 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:14:
[...]

O ja, Vista heeft heen boot.ini! Ik heb die XP CDROM van Samsung met behulp van de EEE gids erop gekregen. En heb nu een bootmenu waarbij ik ook altijd van USB kan starten.
Vista gebruik ik niet, maakt traag, teveel toeters en bellen, volkomen overbodig als er xp en mac is.
Tis meer voor de buren, he kijk mij nou ik ben modern dus ik draai vista.
Serieus... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:37:
[...]

Ben nu de methode van EEE aan het doen met een nieuwe USB stick van 1GB(deze werkt wel, 8GB lukte niet). Heb nu inderdaad mijn hele schijf moeten formatteren(waar Vista op stond) en alle partities moeten verwijderen. Hoop dat het nu wel lukt, anders heb ik mijn Vista er voor niets afgegooid en kan ik daar weer opnieuw een USB boot van maken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

:N :N
Ninzeo13 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:12:
[...]

Ben nu de methode van EEE aan het doen met een nieuwe USB stick van 1GB(deze werkt wel, 8GB lukte niet). Heb nu inderdaad mijn hele schijf moeten formatteren(waar Vista op stond) en alle partities moeten verwijderen. Hoop dat het nu wel lukt, anders heb ik mijn Vista er voor niets afgegooid en kan ik daar weer opnieuw een USB boot van maken :S
Ik kan je zeker niet overhalen om dat achterlijke Vista helemaal te laten vergeten? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vinze schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:08:
Oké mijn NC10 is vanaf nu officieel gecrashed :P
Wel volkomen mijn eigen schuld, was veelste veel aan het prutsen met Linux/XP/OSx
Nu de hele hardeschijf leeg maken en met een schone lei beginnen.
Maar nu heb ik 1 probleem, ik wil Linux, XP en OSX in dual(triple)boot draaien.

Hoe kan ik dit het beste doen?
Zelf zat ik te denken om eerst XP te installeren, en vanaf XP de hardeschijf klaar te maken voor de installatie van OSX. En als laatste Linux installeren en met behulp van Grub een bootloader te maken voor de 3 besturingssystemen.
Lijkt me een goed plan op drie primaire partitie's. Kijk wel of je alle drivers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
RAAF12 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:23:
:N :N
[...]

Ik kan je zeker niet overhalen om dat achterlijke Vista helemaal te laten vergeten? :N
Haha, misschien...ik wil namelijk ook W7 even proberen. Probleem is dat ik dermate gewend ben geraakt aan Vista(desktop en gaming laptop) dat ik het ook wel fijn vind op mijn netbookje. NTFS formatteren(normaal, niet snel) duurt overigens extreem lang bij mijn 500GB HDD volgens de USB XP installatie, maar dit zal wel normaal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ninzeo13 op 19-01-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Riiiight, ik heb een heeeel apart probleem met mn NC10!

Mijn FN toets staat altijd aan, ook al druk ik hem niet in! Dus de helft van mn toetsenbord is nu numeriek geworden! Geluid harder en zachter gaat nog wel, maar brightness niet meer. Evenals LAN aan uit..

Is dit een optie die verkeerd staat, of moet ik een driver opnieuw installeren? Welke stuurt de FN toetsen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Tomino schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:45:

Mijn FN toets staat altijd aan, ook al druk ik hem niet in! Dus de helft van mn toetsenbord is nu numeriek geworden! Geluid harder en zachter gaat nog wel, maar brightness niet meer. Evenals LAN aan uit..

Is dit een optie die verkeerd staat, of moet ik een driver opnieuw installeren? Welke stuurt de FN toetsen aan?
keybords hotkey setup in de tray (naast de klok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:45:

Waarschijnlijk staat num lock aan, even FN + F11 indrukken.

Op anderen:
Het is inderdaad zo dat grote usb sticks niet werken. Als de usb groter is dan 4gb (dacht ik) kan je geen FAT meer installeren ofzoiets.

En W7 hoeft niet op een primaire partitie, tenminste als het niet je enige os is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Klopt helemaal. FAT16 vind meer als 2gb niet leuk meer. Daarnaast moet je als je 4gb FAT32 wil opstarten gebruik maken van bootloaders etc.

Wat ik wel vreemd vond is dat mijn Kingston Datatraveler 4gb wel gewoon kan opstarten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Meh.. Zonet OSx86 geïnstalleerd, alles ging goed tijdens de installatie (wat moet ik trouwens precies aanvinken?) Maar bij het opstarten krijg ik even 3 seconden het appeltje te zien en dan reboot de laptop weer, wat doe ik fout?

ISO -> JaS OSx86 10.5.4 Client Server Intel SSE2 SSE3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
bios settings checken, er moet iets uit staan anders reboot ie inderdaad meteen weer

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
Vraagje, ondersteunt de NC10 het A2DP Bluetooth profiel? Om zo een draadloze headset aan te sluiten. Kan het nergens vinden in de specs.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Magnolia schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 02:18:
Vraagje, ondersteunt de NC10 het A2DP Bluetooth profiel? Om zo een draadloze headset aan te sluiten. Kan het nergens vinden in de specs.
Werkt perfect

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Vinze schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:43:
Meh.. Zonet OSx86 geïnstalleerd, alles ging goed tijdens de installatie (wat moet ik trouwens precies aanvinken?) Maar bij het opstarten krijg ik even 3 seconden het appeltje te zien en dan reboot de laptop weer, wat doe ik fout?
Als ik mag gokken: je geeft te weinig info om je van dienst te kunnen zijn.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbr schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:53:
[...]

Als ik mag gokken: je geeft te weinig info om je van dienst te kunnen zijn.
Antwoord was al gegeven. EDF (gok ik, check insanelymac) uitzetten in bios. Staat ongeveer 300x op insanelymac. Je bent in ieder geval niet die eerste met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
klopt het dat je onder OSX geen wifi, USB of koptelefoon functionaliteit hebt? of zijn die dingetjes al gefixt?
http://blog.wired.com/gadgets/2008/12/samsung-hc-10-h.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in de Samsung NC10 notebook een 1GB reepje erbij zetten of moet je de oude 1GB eruit halen en deze vervangen voor een 2GB reepje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Byte_Me schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:27:
klopt het dat je onder OSX geen wifi, USB of koptelefoon functionaliteit hebt? of zijn die dingetjes al gefixt?
Heb OS X 10.5.6. inmiddels goed werkend en bij mij doet alleen WiFi het niet goed, de rest wel. Dell kaartje is onderweg. Wat ik wel opmerk is dat mijn muis niet echt soepel loopt: lijkt wel alsof hij bij de eerste langzame bewegingen heel erg traag is en daarna ineens versnelt en alle hoeken uitschiet; iemand anders die dit ook zo ervaart? (dit bij zowel de trackpad als externe BT muis)
Andere puntje momenteel is dat ik wat upgrades wil installeren(nieuwe brightness icons etc.) maar bij deze installatie vraagt 'ie telkens om de OS X cd?!; hoe lost ik dit op?

Verder kan ik er nog niet veel over zeggen, omdat ik nog nooit met OS X gewerkt heb, dus ik ga er eens lekker mee spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ninzeo13 op 20-01-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:49:
Kun je in de Samsung NC10 notebook een 1GB reepje erbij zetten of moet je de oude 1GB eruit halen en deze vervangen voor een 2GB reepje? :)
Vervangen, door het gebruik van de Atom, mogen er van Intel geen 2 blokjes in ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:00:
[...]

Vervangen, door het gebruik van de Atom, mogen er van Intel geen 2 blokjes in ;)
Thank you! Dan ga ik zo een 2GB reepje halen en mijn nieuwe laptop! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:03:
Ik heb al een tijdje Wn7 erop en het bevalt best. Om dat te doen heb ik er een tweede partitie d:\ bij gemaakt en een uitgepakte iso daarop gezet. Dan deze runnen en keurig wordt Wn7 op c:\ gezet. De oude xp komt dan in "windows old" samen met al de user info etc. en heb ik later verwijderd. Wel heb ik natuurlijke eerst een image gemaakt zodat die zonodig terug kan. Tot slot met Drivemax de drivers allemaal geupdate, alles werkt perfect :) Als laatste 2 Gb erin maar daar merk ik toch weinig verbetering van, alles deed het al :? Misschien met meer open programma's.

Toch nog twee vraagjes:

Heeft iemand anders met Wn7 erop ook bij het opstarten het openingsbalkje van het "oude" type inplaats van die nieuwe animatie met die zwevende spots? Is dat dus normaal op de Samsung?

Het pinnen van nieuwe icons op de taskbar werkt hier niet meer, eerst wel, geen idee sinds wanneer niet. Er komt een soort verbodsbordje te zien. Iemand een idee?
Kan je dan ook nog gewoon gebruik maken van windows XP of wordt die dan verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45
Hmmm, ik heb nu al een aantal keertjes problemen gehad met een hangende nc10 als ik m uit de auto-standby wilde halen. Scherm bleef zwart. Iemand die dit herkent?

Ik heb overigens nog een blauwe NC10, nieuw, nooit uit de doos geweest in de aanbieding, mocht er iemand interesse hebben, message me maar! In Utrecht op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:27:
Check startpost van insanelymac, staat een link bij startpost van deze draad. Daar staat precies wat wel (bijna alles) en niet (wifi, lan, switchen geluid) werkt.

Ik heb wel het gevoel gehad dat hij hing af en toe. Als ik het beeldscherm uitzet en hij later door de power saving ook het beeldscherm uitzet. Als ik dan weer beeldscherm aan zet, dan is het nog niet aan door de power saving. Maar dat is dus niet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Antwoord was al gegeven. EDF (gok ik, check insanelymac) uitzetten in bios. Staat ongeveer 300x op insanelymac. Je bent in ieder geval niet die eerste met dit probleem.
Bedankt, dat was inderdaad het probleem.
Nu ik weer op de site kijk zie ik het ook:
Endless Loop after installing: This is caused by EDB setting in bios to set to disable by default or after bios update. EDB setting should be set to ENABLE to fix this issue. To understand this better, check the very first page of the PDF Guide v2 !!! This has been mentioned in the guide but ignored/skipped by many users!!!
Stom dat ik dat niet gezien heb, inmiddels boot hij al zoals het moet. :)
Alleen bij de eerste x opstarten wil hij pairen met me muis, dit gaan zonder problemen via bluetooth. Maar daarna wil hij ook verbinden met een toetsenbord, en laat ik die nou net niet bij de hand hebben, kan ik dat ook overslaan? (alle knoppen geprobeerd, maar hij slaat het niet over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
RAAF12 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:06:
[...]

keybords hotkey setup in de tray (naast de klok)
Simpel doch doeltreffend. Dankjewel!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik zo'n leuk intel wifi 5300 kaartje gekocht om de standaard slakwificard te vervangen, maar waar koop ik een 3e antenne kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
Zeroshock III 8.9" gekocht op eBay, nou no way dat de NC10 daar in past. Ik krijg de rits niet eens dicht... :(

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vinze schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:43:

ISO -> JaS OSx86 10.5.4 Client Server Intel SSE2 SSE3
Haha, ja daar liep ik ook tegenaan! Heb um drie keer opnieuw geinstaleerd en nix werkte alleen die stomme grijze apple met dat wieltje eronder.
Dacht dat de iso niet goed was, maar het bleek toch simpeler te zijn.
Op een gegeven moment kom je in een window waat customize bij staat er staan 3 opties de noodzakelijke bestanden, X11 en de NC10 files.

IN DIE LAASTE CHECKBOKS STAAT EEN STREEP DAAR MOET JE DUS MET EEN MUIS EEN VINKJE ZETTTEN!!!!!!

Dat kostte mij dus tig uren!!!!

Maar nu draait OS X tadeloos, forget Windows, OS X is the bigger winner.

Heb net ff een usenet client geinstallad en live updat werkt ook gewoon.

OSX rules (heb er wel een 7200 rpm Seagate in is een stuk sneller en natuurlijk een Apple based Broadcom BCM43XX N draft wireless card)

Heb gewoon de Chameleon bootloader laten staan, dus nix doen =OS X of
{enter] keuze voor XP en OSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:46:
Nu heb ik zo'n leuk intel wifi 5300 kaartje gekocht om de standaard slakwificard te vervangen, maar waar koop ik een 3e antenne kabeltje?
is niet nodig je haalt makkelijk 130 Mbps met 2 antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:23:
[...]

Check startpost van insanelymac, staat een link bij startpost van deze draad. Daar staat precies wat wel (bijna alles) en niet (wifi, lan, switchen geluid) werkt.

Ik heb wel het gevoel gehad dat hij hing af en toe. Als ik het beeldscherm uitzet en hij later door de power saving ook het beeldscherm uitzet. Als ik dan weer beeldscherm aan zet, dan is het nog niet aan door de power saving. Maar dat is dus niet hangen.
Geluid en WLAN werkt prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Loveparade schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:00:
[...]

Ehhhh? Er zit maar een-uno-1-memory slot in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ninzeo13 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:59:
[...]

Heb OS X 10.5.6. inmiddels goed werkend en bij mij doet alleen WiFi het niet goed, de rest wel. Dell kaartje is onderweg. Wat ik wel opmerk is dat mijn muis niet echt soepel loopt: lijkt wel alsof hij bij de eerste langzame bewegingen heel erg traag is en daarna ineens versnelt en alle hoeken uitschiet; iemand anders die dit ook zo ervaart? (dit bij zowel de trackpad als externe BT muis)
Andere puntje momenteel is dat ik wat upgrades wil installeren(nieuwe brightness icons etc.) maar bij deze installatie vraagt 'ie telkens om de OS X cd?!; hoe lost ik dit op?

Verder kan ik er nog niet veel over zeggen, omdat ik nog nooit met OS X gewerkt heb, dus ik ga er eens lekker mee spelen.
Is erg mooi veel beter dan XP ik vond muis wat traag maar dat kan je instellen bij de muiseigenschappen (heb em op Nederlandse taal staan)
Wat ook leuk is dat er 2 muizen met BT tegelijk werken!

V470 Logitech BT lasermouse (THE BEST) en een BT originele Apple mouse (weet niet of dat ook laser is)

Die Apple muis wil ik wel kwijt voor 15 euro......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:53:
[...]

Geluid en WLAN werkt prima!!
Ik bedoelde natuurlijk native WLAN. Ik heb trouwens nog een DELL 1390 kaartje dat ik wil verkopen voor 15 euro, wilde toch n-draft.

Geluid werkt inderdaad, maar nog niet helemaal, we wachten niet voor niks op het VOODOO team. Volgens mij is het grootste probleem dat het geluid niet uitgaat als je een koptelefoon aansluit. Maar heb zelf nog niets daarmee geprobeerd.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 20:00 . Reden: prijs erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Iemand een idee hoe ik die fixes voor bijv. brightness icons in OS X run?

Hij vraagt namelijk telkens om de OS X NC10 cd... óf

als ik de .pkg run krijg ik de volgende error:

"Operation could not be completed (com.apple.installer.pagecontroller error -1.)" Couldn't open "xxxxxxx.pkg"

Wat gaat er mis?

[ Voor 47% gewijzigd door Ninzeo13 op 20-01-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doekje schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:28:
[...]

Kan je dan ook nog gewoon gebruik maken van windows XP of wordt die dan verwijderd?
XP wordt verwijderd en opgeslagen in een Windows.old file vanwaaruit je weer iets terug kunt zetten. Maar omdat ik een image had gemaakt kan ik XP natuurlijk weer terug plaatsen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:00:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk native WLAN. Ik heb trouwens nog een DELL 1390 kaartje dat ik wil verkopen voor 15 euro, wilde toch n-draft.

Geluid werkt inderdaad, maar nog niet helemaal, we wachten niet voor niks op het VOODOO team. Volgens mij is het grootste probleem dat het geluid niet uitgaat als je een koptelefoon aansluit. Maar heb zelf nog niets daarmee geprobeerd.
N draft is inderdaad wel beter als je een netwerk hebt zit nu op 130 Mbps zowel in XP als OSX
mp3 spelen in iTunes gaat prima de rest komt vanzelf wel, ik ben zo al erg tevreden met OSX :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
@ RAAF12
Thnx, helaas werkt het nog niet echt goed.
OSX start op, maar de resolutie wil niet hoger dan 800x600.
Toetsenbord van de laptop werkt niet. En hij is erg traag, zelfs de dock hapert.

Waarschijnlijk ligt dit weer aan mezelf omdat ik er gisteravond een haast klus van heb gemaakt, ben nu bezig met een verse nieuwe dvd en ga er morgen verder mee aan de slag. Hou alles wel ff bij, wellicht dat ik er een tutorial van kan maken voor op GoT. Wordt dan een tripple boot met XP, OSX, en Linux. Maar dan moet het allemaal eerst wel lukken natuurlijk :P

offtopic:
RAAF, Ik zie dat je 4 posts achter elkaar maakt, dit kan je beter allemaal in 1'tje zetten aangezien je niet mag dubbelposten (laat staan 4 posts) Just saying ;)

Edit; Deze handleiding is wellicht wat duidelijker dan wat op insanelymac staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinze op 20-01-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:03:
@ RAAF12
Thnx, helaas werkt het nog niet echt goed.
OSX start op, maar de resolutie wil niet hoger dan 800x600.
Toetsenbord van de laptop werkt niet. En hij is erg traag, zelfs de dock hapert.

Waarschijnlijk ligt dit weer aan mezelf omdat ik er gisteravond een haast klus van heb gemaakt, ben nu bezig met een verse nieuwe dvd en ga er morgen verder mee aan de slag. Hou alles wel ff bij, wellicht dat ik er een tutorial van kan maken voor op GoT. Wordt dan een tripple boot met XP, OSX, en Linux. Maar dan moet het allemaal eerst wel lukken natuurlijk :P

offtopic:
RAAF, Ik zie dat je 4 posts achter elkaar maakt, dit kan je beter allemaal in 1'tje zetten aangezien je niet mag dubbelposten (laat staan 4 posts) Just saying ;)

Edit; Deze handleiding is wellicht wat duidelijker dan wat op insanelymac staat.
Die handleiding moet je inderdaad even downloaden, dat staat ook op insanelymac.
Ik gok dat je het nc10 pakket niet hebt geinstalleerd bij het installeren van osx. Je moet uitgebreid kiezen en dan lijkt het alsof het nc10 pakket aangevinkt staat, maar dat is slechts een min waarmee je de opties opent. Van die min moet je een vinkje maken en dan verder installeren.

Ik heb nu een triple boot met XP, W7 en OSX. Met maar 1 bootscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:56:
[...]

Die handleiding moet je inderdaad even downloaden, dat staat ook op insanelymac.
Ik gok dat je het nc10 pakket niet hebt geinstalleerd bij het installeren van osx. Je moet uitgebreid kiezen en dan lijkt het alsof het nc10 pakket aangevinkt staat, maar dat is slechts een min waarmee je de opties opent. Van die min moet je een vinkje maken en dan verder installeren.

Had ik bij de 2e poging gedaan, maar toen gaf hij bij de installatie aan dat er bestanden missen.
Denk dus dat de ISO ook niet helemaal goed was, maargoed, morgen weer een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:56:
[...]
...
Ok gaan we bluffen, ik doe mee ;)
Heb nu een quad boot NC-10 met XP, Vista Ultimate, W7 en OSX 8)
wel 2 bootschermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:41:
Zeroshock III 8.9" gekocht op eBay, nou no way dat de NC10 daar in past. Ik krijg de rits niet eens dicht... :(
Hier lukt het wel. De eerste keer moeizaam, daarna een piece of cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
OSX installatie is in principe niet moeilijk als je de juiste ISO hebt.

Ik heb via rapidshare premium de PPF toevoeging NC10 10.5.6 OSX gehaald en deze aan JaS OSx86 10.5.4 Client Server Intel SSE2 SSE3 toegevoegd middels PPF-O-Matic. Dit alles staat ook beschreven op:
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=137314

Voor de installatie voortgang van OSX heb ik de volgende handleiding gebruikt:
http://rapidshare.com/fil...Samsung_NC10_Guide_v2.pdf

Hierin staan ook veel overbodige dingen maar als je hem stap voor stap na loopt kom je daar vanzelf achter. Als je middels PPF-O-Matic je eigen NC10 OSX 10.5.6 iso hebt gemaakt kun je deze gebruiken om OSX mee te installeren. In de handleiding staat beschreven hoe je dit moet doen zonder een externe dvd speler. Ik adviseer echter een externe dvd speler te gebruiken en geen gebruik te maken van een 3de OSX partitie. 2 OSX partities zijn genoeg en dit heb ik dus ook gedaan.

Zodra je de handleiding volledig hebt gevolgd en OSX is geinstalleerd dien je weer iets uit te schakelen in de Bios. Dit staat ook hiervoor al ergens beschreven. Zodra je dit hebt gedaan meen ik me te herinneren dat de NC10 toch OSX gaat opstarten, om dit te voorkomen druk herhaaldelijk om F8 om in het bootmenu te komen. Selecteer vervolgens XP. Mocht de NC10 automatisch XP opstarten dan is dat alleen maar fijn.

Vervolgens is het van belang dat je middels de zelfde applicatie die je hebt gebruikt bij het partitioneren van de schijf (zie NC10 Guide) de C schijf (je windows XP partitie) als actief inschakelt. Op deze manier zorg je ervoor dat windows XP altijd als eerste wordt opgestart. Als je nu de NC10 opnieuw opstart zul je geen mogelijkheid krijgen tot het kiezen van OSX. Om dit te verhelpen dien je nog je boot.ini file aan te passen.

Om dit te doen download het volgende bestand:
http://riccardo.raneri.it...ploads/2006/08/chain0.rar

Pak het uit en kopieer het bestand CHAIN0 naar homedirectory van de C schijf.
Gebruik vervolgens kladblok/notepad om de C:\boot.ini file aan te passen. Voeg hier de volgende regel aan toe: CHAIN0=”Apple Mac OS X 86″
Zodra je nu de NC10 opnieuw opstart zul je zien dat je 2 mogelijkheden hebt. Windows XP of OSX.

Mocht dit laatste niet helemaal duidelijk zijn raad ik je aan even te googlen aangezien het niet raadzaam is je boot.ini file te slopen.

Succes erme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:19:
[...]

Ok gaan we bluffen, ik doe mee ;)
Heb nu een quad boot NC-10 met XP, Vista Ultimate, W7 en OSX 8)
wel 2 bootschermen...
Met easybcd 2.0 maak je er heel makkelijk 1 scherm van. Wel in vista of W7 draaien, weet niet of het uitmaakt welke.

lordyup: Ik moet zeggen dat jouw uitleg (met usb dvd) er lastiger uitziet dan gewoon de uitleg van insanelymac volgen. Maar jij hebt wel geen last van die ddmac partitie.
Het kan in ieder geval niet makkelijker dan de insanelymac methode. Download de goede iso, download ddmac, volg de guide stap voor stap. Alleen met de partities kan je creatief zijn. Minimum is 20gb en 5gb FAT32 partitie.

Is het echt niet mogelijk die ddmac te verwijderen, ik durf dat niet meer te proberen. Maar dan zou ik een stukje schijf van 15gb bij elkaar hebben dat ik niet gebruik en kan ik even een linux daarop zetten om bigdaddie te evenaren. Of past er een leuke linux op 10gb?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
heeft iemand hiren's bootcd via usb stick aan de praat gekregen op zn NC10? ik krijg em wel geboot, maar bij het laden van de USB drivers gaat het mis. ik heb alle drivers geprobeerd, maar elke keer loopt de boel vast. snap trouwens niet waarom daarvoor drivers moeten worden geladen, terwijl er al vanaf geboot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:58:
[...]

Met easybcd 2.0 maak je er heel makkelijk 1 scherm van. Wel in vista of W7 draaien, weet niet of het uitmaakt welke.
...
Is het echt niet mogelijk die ddmac te verwijderen, ik durf dat niet meer te proberen. Maar dan zou ik een stukje schijf van 15gb bij elkaar hebben dat ik niet gebruik en kan ik even een linux daarop zetten om bigdaddie te evenaren. Of past er een leuke linux op 10gb?
Ok wist niet dat ze al op 2.0 zaten :)
OSX op de NC10: in die guide van IM heeft ie het ineens over die derde partitie OSX3. Gebruikt ie daar nou die DDMAC partitie voor? Want in de voorbereiding moet je er ook 3 maken en de 3e is die DDMAC partitie, maar staat er niet echt duidelijk in.
En wat doe je met de 2e partitie, zie ik niet terug in de guide? Moet je daar zelf timemachine op installeren?
OSX draait overigens goed, gebruik mijn N95 via bluetooth om online te gaan, wel een beetje traag, maar ja ik heb dat Intel kaartje en (vooralsnog ;) ) geen zin om hem weer open te schroeven.
En ben benieuwd welke Linux distro je erop wil zetten, laat het effe weten, ga ik ook een poging wagen, heb toch nog een paar gig over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:53:
[...]

Ok wist niet dat ze al op 2.0 zaten :)
OSX op de NC10: in die guide van IM heeft ie het ineens over die derde partitie OSX3. Gebruikt ie daar nou die DDMAC partitie voor? Want in de voorbereiding moet je er ook 3 maken en de 3e is die DDMAC partitie, maar staat er niet echt duidelijk in.
En wat doe je met de 2e partitie, zie ik niet terug in de guide? Moet je daar zelf timemachine op installeren?
OSX draait overigens goed, gebruik mijn N95 via bluetooth om online te gaan, wel een beetje traag, maar ja ik heb dat Intel kaartje en (vooralsnog ;) ) geen zin om hem weer open te schroeven.
En ben benieuwd welke Linux distro je erop wil zetten, laat het effe weten, ga ik ook een poging wagen, heb toch nog een paar gig over :P
Als jij dat ook gaan doen, schiet ik er niks mee op om die Linux erop te zetten }:O Ik heb weinig verstand van linux dus weet niet of er een leuke compacte distributie is. Heb even ubuntu gehad maar vond dat niks, met die guide waar overal bugged bij staat. Ben eerlijk gezegd ook wel een beetje bang voor een grub bootloader waar ik straks niet vanaf kom. Maarja, het is natuurlijk ook wel nuttig om een beetje met linux te kunnen werken.

Derde partitie is inderdaad vaag verhaal, maar moet je denk ik niks mee doen. Als dat die DDMAC partitie is dan kan ik hem nu ook wel weggooien.. Ga dat wel een keer uitzoeken.
2e partitie staat in guide, voor timemachine or data. Dus inderdaad daar moet je zelf timemachine op installeren of je data op zetten. Maar mijn data staat op een ntfs partitie zodat ik er ook vanuit windows bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:28:
Nu even over de hardeschijf. Ik heb er al eens eerder iets over gepost maar niet veel reacties gekregen, dus ik probeer het nog eens. Ik heb een Hitachi hardeschijf en nou als ik type voel ik met mijn palmen een redelijke vibratie uit mijn NC10 komen, nou dacht ik dat dat gewoon is (aangezien het zo klein laptop is) echter nu heeft een vriendin van mij de zelfde laptop maar dan met een Toshiba hardeschijf en daar voel ik eigelijk geen enkele vibratie alleen maakt die hardeschijf wel wat meer geluid. Ik zou graag jullie reactie horen klopt het dat de Hitachi vibreert? Zijn er andere die hun NC10 met andere hebben vergeleken?
Is er niemand die hier op kan/wil reageren? Want ik twijfel om hem terug te sturen maar dat kost waarschijnlijk weer 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:41:
heb je wel die zeroshockIII van elecom gekocht? je hebt namelijk verschillende fabrikanten die hoesjes maken die zeroshock heten... en dus ook andere maten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:41:
[...]

Is er niemand die hier op kan/wil reageren? Want ik twijfel om hem terug te sturen maar dat kost waarschijnlijk weer 3 weken.
Niet helemaal hetzelfde maar ik heb een 320 GB Samsung harde schijf ingebouwd, en die is absoluut stil en trillingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:41:
[...]
Mijn Hitachi vibreert ook. Maar ik vind het niet erg. Sterker nog de Hitachi is wat sneller met hiberaten en heeft het laagste stroomverbruik.

Je kunt hem trouwens wel laten stoppen met vibreren. Staat beschreven op Tomshardware en je kunt zoeken op hdparm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:03:
[...]

Mijn Hitachi vibreert ook. Maar ik vind het niet erg. Sterker nog de Hitachi is wat sneller met hiberaten en heeft het laagste stroomverbruik.

Je kunt hem trouwens wel laten stoppen met vibreren. Staat beschreven op Tomshardware en je kunt zoeken op hdparm.
Ja ook hier een lichte trilling nu je het zegt. Geen vergelijkende Samsung dus of het bij een andere anders is weet ik niet. Omdat de massa natuurlijk kleiner is dan een Laptop is het ook hiermee moeilijk vergelijken. Het stoort mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ik ben met een osx installatie bezig, die van insanelymac/mysticus. alle stappen precies gevolgd, partities gemaakt, ddmac geinstalleerd, iso uitgepakt naar ddmac partitie. daarna gaat het mis, heb os x in het bootmenu staan, maar krijg tijdens het booten de foutmelding dat de NFS partitie niet gevonden wordt. vervolgens stopt de installatie. ik ben verder osx n00b en heb geen flauw idee waar het aan kan liggen (google biedt ook geen hulp). iemand tips??

[ Voor 3% gewijzigd door Byte_Me op 21-01-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows 7 op een netbook (NC10) installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vanaf een usb stick, niks bijzonders :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:44:
[...]

heb je wel die zeroshockIII van elecom gekocht? je hebt namelijk verschillende fabrikanten die hoesjes maken die zeroshock heten... en dus ook andere maten hebben...
deze heb ik

http://cgi.ebay.com/8-9-L...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winewalk
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-03 09:54
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:06:
[...]

Ja ook hier een lichte trilling nu je het zegt. Geen vergelijkende Samsung dus of het bij een andere anders is weet ik niet. Omdat de massa natuurlijk kleiner is dan een Laptop is het ook hiermee moeilijk vergelijken. Het stoort mij in ieder geval niet.
Bij mij zit er een Toshiba in. Ik kan niet zeggen dat ie trilt of geluiden maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:31:
[...]

Als jij dat ook gaan doen, schiet ik er niks mee op om die Linux erop te zetten }:O Ik heb weinig verstand van linux dus weet niet of er een leuke compacte distributie is. Heb even ubuntu gehad maar vond dat niks, met die guide waar overal bugged bij staat. Ben eerlijk gezegd ook wel een beetje bang voor een grub bootloader waar ik straks niet vanaf kom. Maarja, het is natuurlijk ook wel nuttig om een beetje met linux te kunnen werken.

Derde partitie is inderdaad vaag verhaal, maar moet je denk ik niks mee doen. Als dat die DDMAC partitie is dan kan ik hem nu ook wel weggooien.. Ga dat wel een keer uitzoeken.
2e partitie staat in guide, voor timemachine or data. Dus inderdaad daar moet je zelf timemachine op installeren of je data op zetten. Maar mijn data staat op een ntfs partitie zodat ik er ook vanuit windows bij kan.
Die ddmac part is FAT32 en geen Mac partitie dat zijn de OSX1 (bootpartitie waarop het OS staat) en een lege OSX2 waar je evt met timemachine een backup op kan zetten.
Die ddmac kan je na installatie deleten en er een mac of ntfs partitie van maken.
Die XP partitie hoeft helemaal niet actief te zijn om te kunnen booten. Met de Chameleon OSX bootmenu kan je ook prima kiezen.

Dan start ie zonder ingrijpen OSX op, maar druk je binnen 5 sec op enter dan kan je ook kiezen voor XP.

Ik ben nu bezig met Kismac, heeft er al iemand de Broadcom BCM43xx WLAN card in passive mode gekregen? Bij mij vliegt ie er steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
RAAF12: wat wil je met die passive mode? Kismac heb je niet nodig bij de Broadcom-kaart in OS X.

Probeer dit scriptje eens.

[ Voor 16% gewijzigd door Gluten Parody op 21-01-2009 21:58 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ninzeo13 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:04:
Iemand een idee hoe ik die fixes voor bijv. brightness icons in OS X run?

Hij vraagt namelijk telkens om de OS X NC10 cd... óf

als ik de .pkg run krijg ik de volgende error:

"Operation could not be completed (com.apple.installer.pagecontroller error -1.)" Couldn't open "xxxxxxx.pkg"

Wat gaat er mis?
Het lijkt erop dat je het verkeerde programma gebruikt om de pkg te openen. Kies open en selecteer other
Kies dan voor het programma Installer wat staat in Applications/Utilities

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 21-01-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Gluten Parody schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:52:
RAAF12: wat wil je met die passive mode? Kismac heb je niet nodig bij de Broadcom-kaart in OS X.

Probeer dit scriptje eens.
Zal er eens naar kijken. Volgens de makers van KisMAC zou een Airport Extreme kaartje kaartje in passive mode (alleen luisteren) kunnen werken. Lijkt me wel leuk om eens met de beveiligingen te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Er is een veel makkelijkere manier om windows 7 te installeren. Gewoon vanuit Daemon-Tools (in win xp) mounten en installeren vanuit xp. En dan vervolgens op de D: partitie laten installeren. Werkt perfect en aan het einde kun je zowel XP als Windows 7 opstarten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even met Virtual PC aan het stoeien op de NC10 want ik vond deze Linux distro wel aardig. Schijnt ook goed te draaien op de NC10 :9

Afbeeldingslocatie: http://i152.photobucket.com/albums/s174/philip23_2007/forums/th_2009-01-22_Macpup_412.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:27:
[...]

Die ddmac part is FAT32 en geen Mac partitie dat zijn de OSX1 (bootpartitie waarop het OS staat) en een lege OSX2 waar je evt met timemachine een backup op kan zetten.
Die ddmac kan je na installatie deleten en er een mac of ntfs partitie van maken.
Die XP partitie hoeft helemaal niet actief te zijn om te kunnen booten. Met de Chameleon OSX bootmenu kan je ook prima kiezen.

Dan start ie zonder ingrijpen OSX op, maar druk je binnen 5 sec op enter dan kan je ook kiezen voor XP.

Ik ben nu bezig met Kismac, heeft er al iemand de Broadcom BCM43xx WLAN card in passive mode gekregen? Bij mij vliegt ie er steeds uit.
heb ddmac al weggegooid. Heb nu dus 15 gb over en probeer daar nog even een leuke linux versie voor te vinden. Dan kan ik met alle besturingssystemen gaan experimenteren. Maar weet nog steeds niet welk besturingssysteem ik wil. Macpuppy ziet er leuk uit, die kan ik wel een keer vanuit een usb stick draaien, maar heb al osx, dus waarom zou ik een mac copy nemen. Ik probeer liever een die hard linux versie uit, die dan wel weer goed moet draaien op de nc10 :) Iemand nog meer input?

Je kan inderdaad wel vanaf die osx partitie laden, maar ik wil liever xp als eerste keus. En ik heb nu de bootloader van win7 en die ziet er een stukje beter uit. Is het mogelijk om die 5 seconden wachttijd om nog iets anders te kiezen bij ddmac uit te zetten?

Win7 heb je echt geen guide of usb stick voor nodig om te installeren, als je tenminste dual boot wilt. Gewoon die iso ergens uitpakken, heb ik gedaan met 7zip, en installeren en goede (ongebruikte) partitie kiezen, mag ook logical op extended zijn. De rest gaat vanzelf. Wel even eerst die code opschrijven.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.