Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipfel schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:33:
[...]

Kijk nog eens goed en dan vooral naar de naam van de poster die het vroeg :P

Maar vaak kun je stickers der goed afhalen door te blijven wrijven met je duim ofzo. Weet alleen niet wat voor stickers er op de nc10 zitten, maar meestal zijn het van die plastic achtige (niet van die papier achtige stickers).
Wat ook goed werkt om bijvoorbeeld de hardnekkige lijmresten te verwijderen is een beetje (zonnebloem)olie op een doekje te doen en voorzichtig te wrijven. De olie lost de lijm op, daarna het plekje schoonmaken van de olie. Heb dit nog niet met een NC10 gedaan maar wel met 2 andere laptops en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:17:
[...]

Ik heb nu XP, Vista en Windows7 in triple boot op de NC10 8) Voor een OS install moet je een primary partitie aanmaken. Ik gebruik 35GB voor zowel Vista als Windows7 dit is ruim voldoende, volgens mij heb je minimaal 20GB nodig? Verder gebruik ik Easy BCD onder Vista als bootmanager.
Op 1 partitie zetten is niet mogelijk. Ik heb windows7 geïnstalleerd vanaf een usb stick op de vooraf gemaakte partitie. Drivers moet ik nog verder uitzoeken. De Easy_Display_Manager 2.2.10.1 voor Vista werkt bij mij. Hier nog wat tips voor andere drivers.
Bij het opstarten van de NC10 kan ik nu dus kiezen uit 3 systemen.
beetje offtopic: denkt na, zal ik ook OSX er op zetten?
Als iedere OS een aparte primaire partitie nodig heeft, dan kan je toch maar 3 systemen hebben op 1 laptop? Want er zijn maar 3 primaire partities mogelijk.

Installeren vanaf usb stick kan zonder er een bootable usb stick van te maken. Of maak je dat direct met die windows 7 iso? Is het niet mogelijk om vanaf een andere partitie te installeren?

osx werkt wel echt goed en installeerd makkelijk op de nc10. Ik heb het eergisteren geinstalleerd en heb net besloten toch maar een dell 1390 wifi kaartje te bestellen zodat nagenoeg alles werkt in osx.

Is er al iemand zo gek geweest om de interne speakers te vervangen? Die zijn namelijk volgens mij het grootste nadeel van de nc10. Er wordt van alles vervangen maar ik vind niets over de speakers.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 23:04 . Reden: over speakers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervangen van de speakers is een probleem, er is simpelweg geen ruimte om er iets anders in te zetten.
BTW: De Bluetooth drivers voor Vista werken onder W7 :)
Installeren vanaf een andere partitie is volgens mij ook mogelijk alleen mijn manier vond ik handiger. Ik heb deze info hiervoor gebruikt.
Edit: met SRS Audio Sandbox krijg je toch nog een aardig geluid uit die kleine speakertjes ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:37:
Het vervangen van de speakers is een probleem, er is simpelweg geen ruimte om er iets anders in te zetten.
BTW: De Bluetooth drivers voor Vista werken onder W7 :)
Installeren vanaf een andere partitie is volgens mij ook mogelijk alleen mijn manier vond ik handiger. Ik heb deze info hiervoor gebruikt.
Edit: met SRS Audio Sandbox krijg je toch nog een aardig geluid uit die kleine speakertjes ;)
Ikzelf heb een iso uitgepakt en in een folder op een tweede logische partitie d:\ gezet. Daarna hiervan geïnstalleerd. De orginele Windows XP komt dan (met Users en programma's) in een aparte folder Windows.old. Makkelijk want je kunt vandaaruit weer wat terugzetten natuurlijk. Later heb ik die folder verwijderd. Wel maak ik altijd tevoren eerst een Image om ev. terug te kunnen. Hier werkt Wn7 prima.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Samsung NC20: foto's en specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Zeer interessant. Gewicht staat er niet bij, maar ik geloof 1.5kg. (van dabs.com)

PS. Ik heb mijn Zeroshock 8,9" binnen van koopje.nl Past perfect, lekker strak.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 14-01-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:37:
Het geluid is iets beter, maar ik krijg last van stutter. (Standaard NC10 met Winamp) Processor load is rond de 30-50 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-03-2011
Ook ik heb zojuist mijn zwarte Zeroshock voor de NC10 binnen van koopje.nl en inderdaad: zit lekker strak en ziet er goed uit in zwart. Overigens vermelden ze op koopje.nl 8,9-10,2" > deze moet je dus bestellen want dat is de 8,9" versie van Elecom.

Iemand een ander idee voor een geluidsverbetering in Vista en W7? In XP kon je de equalizer instellen waardoor alles beter klonk, in Vista is het momenteel echt nog behelpen.

BTW, m.b.t. OS X: waar halen jullie je dell 1390 kaartjes vandaan en hoeveel gaat dat ongeveer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zal mn nieuwe speeltjes ook hier even showen :)

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails10.imagebam.com/2362/28ec3523615729.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails7.imagebam.com/2362/ed7fc423615718.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails10.imagebam.com/2362/0110ed23615720.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails.imagebam.com/2362/52e83f23615722.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails6.imagebam.com/2362/d3939a23615726.gif Afbeeldingslocatie: http://thumbnails13.imagebam.com/2362/e394c923615727.gif

(Zeroshock III van koopje.nl en Creative EP630 van Bol.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:21:
[...]

PS. Ik heb mijn Zeroshock 8,9" binnen van koopje.nl Past perfect, lekker strak.
Hoi Phil,
Deze ziet er een stuk beter uit dan die neopreen sleeve van DX.
Ik neem aan dat er "geen luchtje aan zit" ? ;)

Ik gebruik zo'n nano ontvanger voor m'n muis. Zou dat nog passen?
Prijs?
De buitenkant lijkt me vrij stevig. Stoten worden goed opgevangen? (uiteraard hoef je dat laatste niet te proberen) maar wat is je indruk.
Ik heb nu dat DX geval.
Bedankt!

oh ja, voor de zekerheid:
dit is 'm? http://www.koopje.nl/shop...2-zwart-l-6-0-0-4516.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nee deze stinkt idd niet :) Hij voelt stevig aan. Er is weinig ruimte over, in het bovenvakje past nog net oordopjes of een nano receiver. Adapter zal niet gaan denk ik.

Verder neem ik de schok bescherming met een korrel zout, al is het zeker beter dan de DX sleeve. Ik ben er zeer tevreden mee. Kosten 10 e + 7e verzending in een enorme doos met DHL. Link Koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Hallo,

Ik heb al in deel 1 en 2 met de zoekfunctie naar mijn volgende vraag gezocht maar kon niets vinden.

Voordat ik de NC10 heb gekocht heb ik een MSI Wind gehad. Bij deze kon je doormiddel van de Fn + knop bluetooth in en uitschakelen te samen met wifi. Helaas is me dat nu nog niet gelukt bij de NC10. Heeft de NC10 geen mogelijkheid om via een Fn+ knop bluetooth uit te schakelen of heb ik me nu ergens heel erg verkeken?

Alvast bedankt,

Raymond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ninzeo13 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:10:
Ook ik heb zojuist mijn zwarte Zeroshock voor de NC10 binnen van koopje.nl en inderdaad: zit lekker strak en ziet er goed uit in zwart. Overigens vermelden ze op koopje.nl 8,9-10,2" > deze moet je dus bestellen want dat is de 8,9" versie van Elecom.

Iemand een ander idee voor een geluidsverbetering in Vista en W7? In XP kon je de equalizer instellen waardoor alles beter klonk, in Vista is het momenteel echt nog behelpen.

BTW, m.b.t. OS X: waar halen jullie je dell 1390 kaartjes vandaan en hoeveel gaat dat ongeveer kosten?
Overal op Ebay, ik heb zelf een snelle n card van 300 Mbps, een Airport Extreme met Broadcom chip die wordt standaard herkent in het Apple OS-X Leopard en Windows. Het kaartje kwam uit Hongkong en kostte omgerekend 18 euro incl. vervoer. Gewoon met iDeal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:26:
Ik zal mn nieuwe speeltjes ook hier even showen :)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

(Zeroshock III van koopje.nl en Creative EP630 van Bol.com)
Komt bekend voor ;) Perfecte sleeve, die Zeroshock. Past net. En omdat je NC10 toch 6-7 uur meegaat is het niet erg dat de voeding er niet meer bij past. Eigenlijk beter zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanochtend mn nc10 gekocht, mooi ding enzo, aleen gebeurde vanmiddag het volgende:

toen ik bezig was de accu leeg te maken kreeg ik opeens een BSOD (accu was rond de 40%) en vervolgens nog stuk of 5 keer BSOD, het had volgensmij iets met plotselinge bewegingen te maken, want elke keer als ik m even bewoog, of het scherm dichtklapte gebeurde het :(

nu is mn accu helemal vol en heb ik nergens meer last van......

iemand advies of gedachtes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:48:
[...]

Overal op Ebay, ik heb zelf een snelle n card van 300 Mbps, een Airport Extreme met Broadcom chip die wordt standaard herkent in het Apple OS-X Leopard en Windows. Het kaartje kwam uit Hongkong en kostte omgerekend 18 euro incl. vervoer. Gewoon met iDeal betaald.
Goede deal, ik heb nog wel gezocht naar een n card, maar wist niet precies welke er allemaal goed zouden zijn. Ik vond in ieder geval alleen maar duurdere (rond 30 euro). Uiteindelijk nam ik maar een goedkopere 1390 uit Taiwan voor ongeveer 13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Ik wist ook niet precies welke n-card ik moest nemen dus heb ook maar de 1390 gehaald: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...EWNX:IT&item=400022889404
Hoop overigens wel dat ik hem over een ruime week ook daadwerkelijk in huis heb.

Is deze kaart overigens net zo simpel te vervangen als de HDD(heb ik reeds gedaan)? Iemand misschien een kleine tut/pics hoe je de huidige PCI-E kaart moet vervangen?

[ Voor 10% gewijzigd door Ninzeo13 op 14-01-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ninzeo13 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:05:
Is deze kaart overigens net zo simpel te vervangen als de HDD(heb ik reeds gedaan)? Iemand misschien een kleine tut/pics hoe je de huidige PCI-E kaart moet vervangen?
Zoiets? http://blog.wired.com/gadgets/2008/10/hackintosh-upda.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 22:39
Ik probeer al een paar dagen de NC10 aan de praat te krijgen via de VGA out naar RGB scart. Direct naar scart lukt niet. Er is geen composiet sync signaal beschikbaar voor de RGB scart. Via een zelfbouw Vsync/Hsync omzetter komt er wel signaal door maar lijkt het synchroniseren een probleem. Powerstrip in gebruik maar dat programma drijft mij bijna tot waanzin..

Iemand die zoiets op de NC10 als eens aan de praat heeft gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:13:
ik heb vanochtend mn nc10 gekocht, mooi ding enzo, aleen gebeurde vanmiddag het volgende:

toen ik bezig was de accu leeg te maken kreeg ik opeens een BSOD (accu was rond de 40%) en vervolgens nog stuk of 5 keer BSOD, het had volgensmij iets met plotselinge bewegingen te maken, want elke keer als ik m even bewoog, of het scherm dichtklapte gebeurde het :(

nu is mn accu helemal vol en heb ik nergens meer last van......

iemand advies of gedachtes?
Welke variant heb je gekocht? Via T-Mobile?

Ik zou het nauwlettend in de gaten houden, en als het blijft voordoen zo snel mogelijk minimaal de verkopende partij op de hoogte stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:08:
[...]

Welke variant heb je gekocht? Via T-Mobile?

Ik zou het nauwlettend in de gaten houden, en als het blijft voordoen zo snel mogelijk minimaal de verkopende partij op de hoogte stellen.
Ik heb m in het zwart bij bcc gehaald.
Ik hoop dat ie vanaf nu normaal gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Thanks, altijd makkelijk om zoiets visueel te hebben. Zal je in de NC10 ook met een stukje tape(zoals bij die Akoya) moeten rommelen om 'blote' delen van de nieuwe kaart af te schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Bedankt voor het linkje naar koop.nl!
Is zeker goedkoper dan op ebay bestellen..
maar je witte Zeroshock van 9inch ziet er echt veel te strak uit...
al die deukjes zie je wanneer de sammy erin zit... bied het nog wel de bescherming..?

De 10-11 inch...is die echt veel groter dat je zelfs de adapter erin kan doen?
Of niet zo erg...en dat het "alleen maar" heen en weer beweegt in de zeroshock?

Als ik het goed zie scheelt het alleen in de breedte 1,5cm...
275x40x200mm (8.9"-10.2")
275x40x215mm (10.6"-11.1")
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:27:
Ik heb de Zeroshock III binnen, het is de 10,6" - 11,1" versie, je hebt iets ruimte aan de zijkanten, maar die ruimte heb je in de hoogte nodig met name daar waar de accu zit 8)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Kan iemand vergelijkbare fotos maken met de 8,9-10inch versie
dus met open de sammy open op de zeroshock nog niet dicht?
zoals op de tweede pic hierboven
Alvast bedankt

[ Voor 47% gewijzigd door chunyu op 15-01-2009 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik wil ook graag mijn netwerkkaart ruilen voor een N-wireless netwerkkaart. Alleen mijn vraag is welke moet ik dan hebben? Want ik lees in deze topic verhalen over Dell 1390 en 1490, maar dit zijn b & g kaarten en hier schiet ik in principe niks mee op omdat mijn huidige kaart daar al voldoende in werkt. Ik heb geen problemen met mijn huidige kaart behalve dat de snelheid sneller kan sinds ik een N-router hebt.

Kortom welke merk/type moet ik hebben om mijn huidige atheros kaartje te vervangen naar een N-kaart.

Tevens vraag ik me af, al zou je windows XP zelf installeren dan kan het in principe toch wel 2GB geheugen gebruiken? Ik bedoel, hoe kan windows 2GB blokkeren dit heb ik in mijn desktop pc toch ook gewoon zitten.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xppieter schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:41:
Ik probeer al een paar dagen de NC10 aan de praat te krijgen via de VGA out naar RGB scart. Direct naar scart lukt niet. Er is geen composiet sync signaal beschikbaar voor de RGB scart. Via een zelfbouw Vsync/Hsync omzetter komt er wel signaal door maar lijkt het synchroniseren een probleem. Powerstrip in gebruik maar dat programma drijft mij bijna tot waanzin..

Iemand die zoiets op de NC10 als eens aan de praat heeft gekregen ?
Dit gaat bij mijn weten niet lukken. Ik weet dat er kabeltjes worden aangeboden waarmee je vga op een rgb ingang kunt koppelen maar die werken geen van allen. Bedrog.
Een speciale convertor (prijzig) kan het voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Wat wel werkt (geloof ik) zijn van die kastjes zoals PC Zapper. Daar kan VGA in en scart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Craytahar schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:51:
Ik wil ook graag mijn netwerkkaart ruilen voor een N-wireless netwerkkaart. Alleen mijn vraag is welke moet ik dan hebben? Want ik lees in deze topic verhalen over Dell 1390 en 1490, maar dit zijn b & g kaarten en hier schiet ik in principe niks mee op omdat mijn huidige kaart daar al voldoende in werkt. Ik heb geen problemen met mijn huidige kaart behalve dat de snelheid sneller kan sinds ik een N-router hebt.

Kortom welke merk/type moet ik hebben om mijn huidige atheros kaartje te vervangen naar een N-kaart.

Tevens vraag ik me af, al zou je windows XP zelf installeren dan kan het in principe toch wel 2GB geheugen gebruiken? Ik bedoel, hoe kan windows 2GB blokkeren dit heb ik in mijn desktop pc toch ook gewoon zitten.
Volgens mij kan je ieder type netwerkkaart in je nc10 stoppen. De reden dat er over dell 1390 of 1490 wordt gepraat is omdat deze compatible zijn met osx. Ik heb een 1390 genomen omdat hij goedkoper is en ik toch geen n-router (nodig) heb.

Over dat blokkeren van 2gb heb ik nog helemaal niks gehoord. Volgens mij werkt 2gb geheugen inderdaad gewoon onder xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:01
Jee, heb dus ook een NC10, wilde er een ander WLAN kaartje inzetten... een schroefje zat zo vast dat ik hem heb doorgedraaid. Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem maar hoe ga ik dit nu oplossen? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Waar? en zat er een Via of Intel CPU in? Er gaan wat tegenstrijdige berichten rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Philflow schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:38:
[...]

Waar? en zat er een Via of Intel CPU in? Er gaan wat tegenstrijdige berichten rond.
Een Via

[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 15-01-2009 12:25 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
soganta schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:27:
Jee, heb dus ook een NC10, wilde er een ander WLAN kaartje inzetten... een schroefje zat zo vast dat ik hem heb doorgedraaid. Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem maar hoe ga ik dit nu oplossen? Iemand ervaring?
Haha, grappig...ik had een weekje geleden hetzelfde met met losdraaien van de schroefjes toen ik mijn HDD wilde verwisselen. Die schroefjes zitten soms zóóó strak vast dat je ze met een kwalitatief iets slechtere schroevendraaier zo dol draait. Wat ik als enige oplossing achtte was de schroef kapot te boren: heb dus een setje dunne boortjes gehaald en heel voorzichtig de kop van de schroef eraf geboord. Resultaat is nu dus dat mijn backcover met 1 schroef minder vast zit(het hart van de schroef blijft namelijk zitten). Als je een beetje netjes kan werken en het aandurft is dit een prima oplossing! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:27:
[...]

Volgens mij kan je ieder type netwerkkaart in je nc10 stoppen. De reden dat er over dell 1390 of 1490 wordt gepraat is omdat deze compatible zijn met osx. Ik heb een 1390 genomen omdat hij goedkoper is en ik toch geen n-router (nodig) heb.
wat zijn de voordelen van het vervangen van je kaartje door bovengenoemde, behalve dat die werkt onder osx.. zorgt dat er ook voor dat je een snellere verbinding krijgt? want ik las een paar berichten dat de verbinding met het standaard kaartje niet optimaal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:27:
[...]

Over dat blokkeren van 2gb heb ik nog helemaal niks gehoord. Volgens mij werkt 2gb geheugen inderdaad gewoon onder xp.
Alleen zijn er maar weinig programma's die zoveel geheugen gebruiken, bijv. Photoshop CS4

Over de WLAN: je hebt een mini PCI-E card nodig de oudere mini PCI werken niet.
Oa. de Intel N card heeft drie antenne aansluitingen de Broadcom cards (wo de Apple Airport Extreme B/G en N) hebben er twee. De antennes zitten weggewerkt in het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Snok schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:14:
[...]

wat zijn de voordelen van het vervangen van je kaartje door bovengenoemde, behalve dat die werkt onder osx.. zorgt dat er ook voor dat je een snellere verbinding krijgt? want ik las een paar berichten dat de verbinding met het standaard kaartje niet optimaal is..
Snok schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:14:
[...]

Dat standaard B/G Atheros kaartje werkt prima. Een N type werkt alleen sneller als je AP ook een N is.
Dat merkt je vooral bij het copieren van de netbook naar de computer. Van de snelheidswinst bij Internetten zal je nix merken. De meeste ADSL verbinden halen niet de 54 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
RAAF12 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:21:
[...]

[...]

Dat standaard B/G Atheros kaartje werkt prima. Een N type werkt alleen sneller als je AP ook een N is.
Dat merkt je vooral bij het copieren van de netbook naar de computer. Van de snelheidswinst bij Internetten zal je nix merken. De meeste ADSL verbinden halen niet de 54 Mbps.
Dank voor je reactie, dan laat ik het lekker zitten. Zit alleen nog in dubio met die zeroshocks.. welke maat ik nou moet kopen, het lijkt er op alsof die 8.9" gewoon past? Zonder lader uiteraard.. kan iemand dit bevestigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Is het niet een bijkomend voordeel juist dat die Intel N kaartjes een veel groter bereik hebben?

Ik heb nogal dikke muren in huis wat het signaal behoorlijk verzwakt. Is er iemand met zo'n N kaartje van Intel die wat kan zeggen over het signaalbereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:00:
[...]

Dit gaat bij mijn weten niet lukken. Ik weet dat er kabeltjes worden aangeboden waarmee je vga op een rgb ingang kunt koppelen maar die werken geen van allen. Bedrog.
Prijzig valt mee, check deze link: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15223. Apparaatje is USB power driven, wel zo handig :)

Heb trouwens goede ervaringen met DealExtreme, heb daar nu een aantal dingen besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Nss op 15-01-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Snok schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:40:
[...]
Zit alleen nog in dubio met die zeroshocks.. welke maat ik nou moet kopen, het lijkt er op alsof die 8.9" gewoon past?
Die vraag is minstens 3x beantwoordt. Zoek maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordi.c schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:43:
Is het niet een bijkomend voordeel juist dat die Intel N kaartjes een veel groter bereik hebben?

Ik heb nogal dikke muren in huis wat het signaal behoorlijk verzwakt. Is er iemand met zo'n N kaartje van Intel die wat kan zeggen over het signaalbereik?
Goed punt, dat was voor mij dus de reden om er een N kaartje in te zetten met 3 antennes (anders haal je niet de max. 450mbps). Je moet dus wel ook een N router hebben. Bereik is sterk verbeterd, ik heb nu overal in huis een goed bereik. Wees voorzichtig met de cover eraf te halen, maar het is zeker aan te raden, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-08 22:55
Snok schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:40:
[...]

Dank voor je reactie, dan laat ik het lekker zitten. Zit alleen nog in dubio met die zeroshocks.. welke maat ik nou moet kopen, het lijkt er op alsof die 8.9" gewoon past? Zonder lader uiteraard.. kan iemand dit bevestigen? :)
De 8,9-10 inch zit volgens een paar mensen lekker strak.
Maar dit gaat ten koste van de bescherming imo. Ook zie je bij de 8,9inch duidelijke bobbeltjes als je je sammy erin zet.

De 10-11" zit hier veel(?) losser, maar hoeveel losser weet ik niet precies. Het scheelt volgens mij 1,5 cm in de breedte alleen. Maar ik heb mijn twijfels bij dat er maar 1,5cm verschil in zit in die twee aparte maten.
Als hij echt maar zo weinig verschilt, zit hij beter beschermd imo.
Volgens de foto's ziet de sleeve dan ook mooi plat uit.

Maar ik heb zelf nog geen goed beeld hoE strak het bij de 8,9 inch zit en hoE los het bij de 10" zit.

Ik vind de bescherming wel belangrijk. Te strak en het hele Zeroshock bescherming werkt niet meer en te los dan rommelt het zelf binnen als een gek.

Was er maar een winkel waar je beide sleeeves kan uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Er is zelfs een 10 inch in omloop die niet past. Volgens mij moet je de 11" hebben als je ruim wil zitten.

Ik zelf zou overigens niet weten waarom, ik vind de 8.9" perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
chunyu schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:50:
[...]

De 8,9-10 inch zit volgens een paar mensen lekker strak.
Maar dit gaat ten koste van de bescherming imo. Ook zie je bij de 8,9inch duidelijke bobbeltjes als je je sammy erin zet.

De 10-11" zit hier veel(?) losser, maar hoeveel losser weet ik niet precies. Het scheelt volgens mij 1,5 cm in de breedte alleen. Maar ik heb mijn twijfels bij dat er maar 1,5cm verschil in zit in die twee aparte maten.
Als hij echt maar zo weinig verschilt, zit hij beter beschermd imo.
Volgens de foto's ziet de sleeve dan ook mooi plat uit.

Maar ik heb zelf nog geen goed beeld hoE strak het bij de 8,9 inch zit en hoE los het bij de 10" zit.

Ik vind de bescherming wel belangrijk. Te strak en het hele Zeroshock bescherming werkt niet meer en te los dan rommelt het zelf binnen als een gek.

Was er maar een winkel waar je beide sleeeves kan uitproberen...
Wat een gemiemel...de 8,9" zit gewoon perfect. Bij de witte zie je inderdaad wat bobbeltjes, bij de zwarte al veel minder(die heb ik dus). Zowel van de 8,9" als de 10,2" zijn foto's en ervaringen geplaatst, dus wat wil je nog meer zien/horen?

Nogmaals, de 8,9" gewoon halen: deze sleeve geeft perfecte bescherming voor zover mogelijk. In ieder geval net zo veel/weinig als een te groot model zoals de 10,2". Als je dan toch persé een groter model wilt kopen: haal dan een 17" sleeve en stop daar een kussen in! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist een NC10 (de laatste) in het blauw bij the phone house in roermond gekocht voor €350. Vervolgens bij Paradigit voor €25 2gb geheugen gekocht. Alles werkt prima. Ga nu dadelijk windows 7 installeren.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

jordi.c schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:43:

Heeft 3 antenne aansluitingen en daardoor een iets betere zend/ontvangmogelijkheid. Maar de reikwijdte is niet beter, de N kaart is wel sneller.
De reikwijdte hangt af van het zendvermogen en de antenne en dat is volgens de wettelijke voorschriften. Er worden wel cards verkocht met meer vermogen van oa. Senao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Voor de mensen die misschien willen gamen hierop is dit wellicht een handige link:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=329518
Regular games
==============

Audiosurf - works, but im not really convinced that its playable even at the lowest settings
Alien shooter vengeance - works. mild slowdown at times
Aquaria - works but there is some slowdown. turn off reflections and other stuff.
Arcanum of Steamworks and Magick Obscura - works very well
Arx Fatalis from gog.com - works very well
Ballance - works very well
Baldurs Gate 2 - works very well
Beyond Divinity - works very well
Beyond Good & Evil - works but theres major slowdown. probably unplayable as a result. lower resolutions might help - i tried 800x600.
Black & White - works very well
bullet candy - works but theres major slowdown at times.
Clive Barkers Undying - works very well
Darwinia - Works
Deus Ex - Works and plays really well
Descent 3 from gog.com - works well
Diablo 2 + expansion - works really well
Discples 2 from gog.com - works very well
Divine Divinity - works really well
Dungeon Keeper 2 - works
Dungeon Siege + Legend of Aranna - works very well
Eschalon Book 1 - works
Fallout 1 & 2 - works really well
Fate - works. lowest settings for minimal slowdown
Feeble Files from gog.com - works very well.
Final Fantasy VII - works well.
Final Fantasy VIII - works well. use ff8 launcher to get higher resolutions
Flatout 1 & 2 - works but you arent going to have stellar framerates.
Freelancer - works very well
Freespace 2 from gog.com - works very well. download tool from fsoinstaller.com to get it working even better on the NC10.
Future Boy - works very well
Giants Citizen Kabuto from gog.com - works well
Gothic from gog.com - works very well
Gothic 2 - works very well
Grand theft auto 3 - see Vice City comments.
Grand theft auto Vice City - works and gets fairly playable framerates (15-20) for mild play
Grand theft auto San Andreas - see Vice City comments
Grandia 2 - works
Gun - works
Gunman Chronicles - works very well
Half Life - Oppposing Force - Blueshift - Works and works very well.
Haegemonia - works
Hinterland - works well
Homeworld 2 - works
Hostile Waters - works very well
Jack Orlando - works
Lego Star Wars - works well. requires 3danalyze to run properly. settings i used in 3danalyze are - anti-detect settings both ticked - force SW TnL - emul HW TnL caps
Lionheart - works
Max Payne 1 & 2 - works well
MDK 2 - works
Mr Robot - works well
Neverwinter Nights - works well
Noone Lives Forever 1 & 2 - works very well
Oddworld Abes Exoddus - works well
Planescape Torment - works well
Sacrifice from gog.com - works well. some mild texture flickering on the landscape. probably driver related.
Septerra Core - works well
Shadowman - works
Sid Meiers Pirates! - works well
Simon the Sorceror 1 & 2 from gog.com - works
Sin 1 - Works
Soldier of Fortune 2 - Works very well
Space Trader - Works
Spore - Works amazingly well considering its so new. lowest detail settings needed and its playable.
Starcraft - works well
Starlancer - works but may be prone to crashing every now and again.
Star Trek Final Unity - works but there are heavy speech playback problems.
Stonekeep from gog.com - works very well. some mild slowdown probably caused by dosbox emulation.
System Shock 2 - works well. needs to be in compatibility for windows 2000 to avoid a black screen on level load + turn off visual themes aswell just incase.
Tachyon The Fringe - Woah thats a big gun!
Templay of Elemental Evil - works
The Elder Scrolls III : Morrowind GOTY - works surprisingly well at low detail settings.
The Elder Scrolls IV : Oblivion - works. needs oldblivion mod and lowest settings for everything to be mildly playable. dont expect too much..... but it does run and you can do stuff!!!
The Longest Journey - works very well
Toca Race Driver 2 - Works at lowest detail settings and is playable for the most part.
Tomb Raider Anniversary - works but the framerate renders it pretty unplayable unless you angle the view towards the floor.
Trackmania Nations Forever - works, but its fairly slow even on lowest details
Ultima IX Ascension - works very well
Unreal Gold - Works really well
Uplink - works really well
Vampire the masquerade Redemption - works very well
Warcraft 3 + expansion - works well
Warhammer 40k Dawn of War - playable
Wizards and Warriors - works
World of Goo - works well
XIII (13) - works very well
X-Gold - Works well

Massively Multiplayer Games
=======================

Angels Online - works
Dungeon Runners - works
EuDemons Online - defaults to a resolution thats greater than the native nc10 res. can be played and played well but will need scrolling of the screen to see all.
Eve Online - works. classic mode used. playable but dont expect to be engaging in fleet warfare.
Flyff - works
Guild Wars - works. fairly playable at lowest settings.
Maple Story - works well
Seal Online - works but its a little slow.
Shaiya - works ok at lowest detail settings @ 800x600 16bit
Shin Megami Tensei Imagine Online - for performance see Shaiya
Trickster Online - works
Vendetta Online - works. game is quite scalable.
World of Warcraft - works well enough for general leveling. dont try any raids on it.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eey jongens ik was op zoek naar een zeroshock hoes maar weet niet zo goed welke ik moet kopen want jullie zij hier metz'n alle zo tegenstrijdig over de 9 inch en de 10 inch. Zou graag profesionele advies willen, wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik ook :9~ Dammit, nu wil ik hem hebben :( En dan dat 12.1 scherm....hebbe hebbe hebbe :+

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 16-01-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:06:
eey jongens ik was op zoek naar een zeroshock hoes maar weet niet zo goed welke ik moet kopen want jullie zij hier metz'n alle zo tegenstrijdig over de 9 inch en de 10 inch. Zou graag profesionele advies willen, wie kan mij helpen
De zoekfunctie
20 antwoorden en 20 foto's ;) De keuze moet je zelf maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 16-01-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb maar 1 vraag, welk model pci-e wifikaart is N-wireless en past/werkt in de nc10. Ik heb er wel verschillende gevonden op ebay, maar het gaat mij erom of het werkt of niet. Ik vind het zonde 30 euro uit te geven aan iets als het niet werkt. Ik ben en blijf immers student en 30 euro is al heel wat voor mij.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
MazeWing schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:38:
Zojuist een NC10 (de laatste) in het blauw bij the phone house in roermond gekocht voor €350. Vervolgens bij Paradigit voor €25 2gb geheugen gekocht. Alles werkt prima. Ga nu dadelijk windows 7 installeren.
LOL op basis van dit berichtje ook maar een NC10 gekocht bij de TPH in Arnhem, ze hadden er maar eentje. Ze wisten mij te vertellen dat er maar 1 per vestiging is afgeleverd. Ze verkopen hem tegen "inkoopprijs". Toch netjes 349,95 ... bij de It's is hij nu 449,45.

Zijn er must have apps die geinstalleerd moeten worden? Ik heb nu office 2003 (2007 is traag?!) en NOD32 3.0

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat het hier ergens in het tpoic, maar ik wil graag op mijn NC10 een ander besturingssyteem installeren. Mijn voorkeur gaat uit naar Vista Home premium. Misschien heeft iemand hier ervaringen mee.

Kan iemand mij ook vertellen hoe ik dit moet doen? Heb je hier een extrerne DVD speler voor nodig. OF kun je hem vanuit een image installeren???

Ik kan me herinneren dat ik op mijn desktop middels een image vista heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:18:
[...]

De zoekfunctie
20 antwoorden en 20 foto's ;) De keuze moet je zelf maken.
Ja ik snap jou wel dat ik zelf de keuze moet maken, maar ik wil wel dat ik de maximale protection heb. Ik weet nu niet welke meer bescherming biedt dus vandaar dat ik profensionele advies wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nss schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:09:
[...]

Prijzig valt mee, check deze link: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15223. Apparaatje is USB power driven, wel zo handig :)

Heb trouwens goede ervaringen met DealExtreme, heb daar nu een aantal dingen besteld.
Dat is inderdaad betaalbaar. Ik ben zelf ook bekend met DX en heb er goede ervaringen mee. Hoe het allemaal uit kan inclusief verzenden is me een raadsel.

Even offtopic: TNT is BELACHELIJK duur :( . 6,75 voor een pakje binnen NL 8)7 . Ik hoop echt dat er eens een echte prijsvechter komt. www.dhlforyou.nl komt al aardig in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwisgerhof
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-01 13:10
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:42:
[...]

Goed punt, dat was voor mij dus de reden om er een N kaartje in te zetten met 3 antennes (anders haal je niet de max. 450mbps). Je moet dus wel ook een N router hebben. Bereik is sterk verbeterd, ik heb nu overal in huis een goed bereik. Wees voorzichtig met de cover eraf te halen, maar het is zeker aan te raden, succes :)
Ik ben ook van plan om zo een N kaartje er in te stoppen. Zag op youtube een filmpje hoe iemand de nc10 open maakt en waar die kaart zit. Die atheros-kaart die erin zit maakt gebruik van 2 antennes, maar die n-kaart maakt er gebruik van 3. Iemand een idee aan welke aansluitingen je die 2 antennes moet bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist microsoft office 2003 lite geïnstalleerd, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lwisgerhof schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:42:
[...]

Ik ben ook van plan om zo een N kaartje er in te stoppen. Zag op youtube een filmpje hoe iemand de nc10 open maakt en waar die kaart zit. Die atheros-kaart die erin zit maakt gebruik van 2 antennes, maar die n-kaart maakt er gebruik van 3. Iemand een idee aan welke aansluitingen je die 2 antennes moet bevestigen?
Let wel: voor het bereik hoef je het m.i. niet te doen. Ik heb ook overal bereik in mijn betonnen huis. Van de zolder tot in de tuin. Met het standaard kaartje dat er al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:44:
zojuist microsoft office 2003 lite geïnstalleerd, aanrader!
Wat is er lite aan? De normale office 2003 werkt hier ook als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:59:
[...]
Let wel: voor het bereik hoef je het m.i. niet te doen. Ik heb ook overal bereik in mijn betonnen huis. Van de zolder tot in de tuin. Met het standaard kaartje dat er al in zit.
Bij mij ook. Standaard kaartje werkt goed en ik kan connecten op plekken waar andere mensen geen bereik hebben. Maar ik gebruik een oudere driver, dat maakte wel verschil bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:00:
[...]

Wat is er lite aan? De normale office 2003 werkt hier ook als een speer.
is maar 73 mb en neemt minder geheugen in. (word, pp, excell, outlook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
Waarom zou office 2007 niet goed werken?

Alleen tijdens opstarten even 2x knipperen met de ogen.. maar voor de rest loopt hij hier prima?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 16-01-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[...]

Maakt niet uit, de chip kiest zelf de sterkste signalen, het werkt met diversity ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:42:
Misschien staat het hier ergens in het tpoic, maar ik wil graag op mijn NC10 een ander besturingssyteem installeren. Mijn voorkeur gaat uit naar Vista Home premium. Misschien heeft iemand hier ervaringen mee.

Kan iemand mij ook vertellen hoe ik dit moet doen? Heb je hier een extrerne DVD speler voor nodig. OF kun je hem vanuit een image installeren???

Ik kan me herinneren dat ik op mijn desktop middels een image vista heb geinstalleerd.
Of vanaf een USB stick
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html

Kan ook met Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Craytahar schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:37:
Ik heb maar 1 vraag, welk model pci-e wifikaart is N-wireless en past/werkt in de nc10. Ik heb er wel verschillende gevonden op ebay, maar het gaat mij erom of het werkt of niet. Ik vind het zonde 30 euro uit te geven aan iets als het niet werkt. Ik ben en blijf immers student en 30 euro is al heel wat voor mij.
Kan veel goedkoper, vanuit Hongkong, US $ 22 = €18.50

Apple kaartje met BCM4321KFBG chip, de Windows driver vanaf de Dell site gedowned, de chip wordt standaard in het Apple OS-X ondersteund. Het is een N card, die 108-300 Mbps doet. Ik haal hier 130 Mbps download op het netwerk. Het duurde wel 14 werkdagen voordat ie per luchtpost binnen was!

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 16-01-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eey jongens ik vroeg mij af welke prog jullie allemaal draaien? en welke viruscanner jullie hebben! ik draai nu avg maar die maakt de sammy merkbaar traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:31:
eey jongens ik vroeg mij af welke prog jullie allemaal draaien? en welke viruscanner jullie hebben! ik draai nu avg maar die maakt de sammy merkbaar traag
Ik draai zelf geen virusscanner. Zolang je geen onveilige sex hebt kun je ook niet geinfecteerd raken ;)
Maar goed, Avira heeft hogere detectierates en minder footprint dan AVG. Aanrader dus. Wel even de popup disablen (google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand trouwens waarom het mij niet lukt windows live messenger te instaleren? en hoe ik dit wel kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:00:
[...]

De zelf geknutselde converter werkt... als ik hem via mijn desktop PC aanstuur :|. Helaas is Powerstrip op de NC10 niet om te zetten naar interlaced signalen dus ik ga nog even verder zoeken. Ik zou zeggen dat Elektuur ook wel eens ooit zoiets gebrouwen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:13

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik had als virusscanner Avast, deze vertraagde enorm met mijn 60Mbit internet lijntje, max kwam ik niet hoger dan 25Mbit. Schakel ik de virusscanner uit dan haal ik wel de volledige snelheid. Als virusscanner heb ik nu Symantec Endpoint en deze vertraagd niet. Ik heb ook wel eens Norton 2008 geprobeerd maar die was te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxPoweR schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:34:
Ik had als virusscanner Avast, deze vertraagde enorm met mijn 60Mbit internet lijntje, max kwam ik niet hoger dan 25Mbit. Schakel ik de virusscanner uit dan haal ik wel de volledige snelheid. Als virusscanner heb ik nu Symantec Endpoint en deze vertraagd niet. Ik heb ook wel eens Norton 2008 geprobeerd maar die was te zwaar.
zik gebruik zelf eset nod32, zeer tevreden over.. met vele anderen, dus misschien is dat een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

MaxPoweR schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:34:
inderdaad is Avast een een waardeloze scanner, AVG free is dan een betere keuze, die werkt wel goed. Het enige van Norton wat ik gebruik is Partition Magic en Ghost, maar GEEN virusscanner.. Die verbouwt je Windows kompleet en maakt em supertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:24:
[...]

inderdaad is Avast een een waardeloze scanner, AVG free is dan een betere keuze, die werkt wel goed. Het enige van Norton wat ik gebruik is Partition Magic en Ghost, maar GEEN virusscanner.. Die verbouwt je Windows kompleet en maakt em supertraag.
De 2009 versie van Norton is compleet anders dan de vorige versies. Deze is supersnel en gebruikt zeer weinig resources. Deze komt ook als een van de besten uit tests.
AVG is niet geweldig. Ze zijn onlangs nog negatief in het nieuws geweest: een update zorgde ervoor dat je windows compleet werd vernaggeld. Dat is onacceptabel IMO.
Zelf gebruik ik overigens Mcafee. Werkt goed maar volgend jaar ga ik Norton proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:29:
[...]

De 2009 versie van Norton is compleet anders dan de vorige versies. Deze is supersnel en gebruikt zeer weinig resources. Deze komt ook als een van de besten uit tests.
AVG is niet geweldig. Ze zijn onlangs nog negatief in het nieuws geweest: een update zorgde ervoor dat je windows compleet werd vernaggeld. Dat is onacceptabel IMO.
Zelf gebruik ik overigens Mcafee. Werkt goed maar volgend jaar ga ik Norton proberen.
Geen last van gehad, de fout was al herstelt voordat ik AVG update...

Zolang er zat gratis scanners zijn ga ik er geen een kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 17-01-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RAAF12 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:24:
[...]
inderdaad is Avast een een waardeloze scanner, AVG free is dan een betere keuze, die werkt wel goed.
Avira is ook gratis en detecteert meer dan Avast of AVG, in iedere vergelijking die ik heb gezien.
AVG geeft nogal veel fals positives is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
RAAF12 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:18:
[...]

Kan veel goedkoper, vanuit Hongkong, US $ 22 = €18.50

Apple kaartje met BCM4321KFBG chip, de Windows driver vanaf de Dell site gedowned, de chip wordt standaard in het Apple OS-X ondersteund. Het is een N card, die 108-300 Mbps doet. Ik haal hier 130 Mbps download op het netwerk. Het duurde wel 14 werkdagen voordat ie per luchtpost binnen was!
Mag ik vragen welk type netwerkkaart dat is?
Een Dell 1500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb je een linkje naar dat filmpje?
En RAAF12 heb je een link naar die ebay advertentie of meer info over waarop te zoeken. Ik kan geen n-kaart vinden voor 18,50e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
Philflow schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:57:
[...]

Avira is ook gratis en detecteert meer dan Avast of AVG, in iedere vergelijking die ik heb gezien.
AVG geeft nogal veel fals positives is mijn ervaring.
Ik draai de betaalde versie van Avira. De reclame werd me te irritant. Erg tevreden en bij als je hem koopt voor 3 jaar ook nog een van de meest voordelige.

Gratis versie installeer ik ook vaak bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

xppieter schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:18:
[...]
Ik draai de betaalde versie van Avira. De reclame werd me te irritant.
Voor de volgende keer en anderen: die reclame is erg makkelijk uit te schakelen. (google: avira popup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vista geinstalleerd en op zich draait het allemaal prima. Er is alleen 1 klein probleempje: ik krijg een dll foutmelding van de easy display manager als ik windows opnieuw (op)start. Met andere woorden: na elke herstart moet ik easy display manager opnieuw installeren :? . Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vinze schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:36:
[...]

Mag ik vragen welk type netwerkkaart dat is?
Een Dell 1500?
Eem 3rd party Apple card er staat Apple logo op het typenummer begint met BCM heb die niet bij de hand.
De Windows driver is wel van de Dell 1500 card.

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 17-01-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:53:
[...]

En RAAF12 heb je een link naar die ebay advertentie of meer info over waarop te zoeken. Ik kan geen n-kaart vinden voor 18,50e.
Ik kocht de card via ebay usa de handelaar zit in Hongkong. Weet niet of die nog meer cards heeft je kan altijd ff mailen. Dit is de site
http://showcase.inkfrog.com/praesidee

foto kaartje
http://cgi.ebay.com/ws/eB...34467864#ebayphotohosting

[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 17-01-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Ik ben sinds enkele dagen ook in het bezit van een NC10 en ben er uitermate over te spreken, behalve de WIFI verbinding naar mijn Apple Airport Express.
Ik heb in deel 1 al gelezen dat er meerdere mensen problemen ervaarden met een wegvallende verbinding.
Dit is heel willekeurig, het ene moment werkt de verbinding een half uur goed, de andere keer is het binnen enkele minuten al raak.
Dit is behoorlijk vervelend, aangezien de rest van mijn apparaten prima werken (Imac,Iphone).
Is iemand die voor mij een concrete oplossing heeft voor mijn probleem, aangezien ik niet echt veel zin heb om nog een andere draadloze router aan te schaffen.
Ik heb al diverse dingen geprobeert; nieuwste drivers voor de interne WIFI kaart (Atheros AR5700EG), gekeken naar de softwareversie van mijn Airport (up to date) en in de settings van de WIFI kaart (POWER SAFE MODE op OFF) maar dit mag allemaal niet baten helaas.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen die ook problemen heeft ervaren met de NC10 in combinatie met een Airport Express.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ MacMar bij mij zijn m'n wifi problemen verdwenen toen ik een oudere driver heb geinstalleerd. Deze driver wordt een aantal keer genoemd in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mac-Mar schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:58:
Ik ben sinds enkele dagen ook in het bezit van een NC10 en ben er uitermate over te spreken, behalve de WIFI verbinding naar mijn Apple Airport Express.
Ik heb in deel 1 al gelezen dat er meerdere mensen problemen ervaarden met een wegvallende verbinding.
Dit is heel willekeurig, het ene moment werkt de verbinding een half uur goed, de andere keer is het binnen enkele minuten al raak.
_/-\o_
Lijkt erop dat er een storingsbron in de buurt is. Dit soort storingen kan je vaak oplossen door een ander kanaal te gebruiken. Ik zie vaak bosjes tegelijk die op kanaal 1 en 11 zitten. Ook bluetooth en magnetron ovens kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Waar zou ik een oudere driver vandaan kunnen halen?

Thnx
Philflow schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:31:
@ MacMar bij mij zijn m'n wifi problemen verdwenen toen ik een oudere driver heb geinstalleerd. Deze driver wordt een aantal keer genoemd in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chunyu schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 02:18:
Bedankt voor het linkje naar koop.nl!
Is zeker goedkoper dan op ebay bestellen..
maar je witte Zeroshock van 9inch ziet er echt veel te strak uit...
al die deukjes zie je wanneer de sammy erin zit... bied het nog wel de bescherming..?

De 10-11 inch...is die echt veel groter dat je zelfs de adapter erin kan doen?
Of niet zo erg...en dat het "alleen maar" heen en weer beweegt in de zeroshock?

Als ik het goed zie scheelt het alleen in de breedte 1,5cm...
275x40x200mm (8.9"-10.2")
275x40x215mm (10.6"-11.1")

[...]

Kan iemand vergelijkbare fotos maken met de 8,9-10inch versie
dus met open de sammy open op de zeroshock nog niet dicht?
zoals op de tweede pic hierboven
Alvast bedankt
Ey volgens mij is de 9 inch te klein want het trek de bescherm kussen met zich mee en bij de 10 inch is dat niet zo, maar volgens mij schuift de sammy in de 10 inch omdat er teveel ruimte is aan de zij kanten. Kan iemand mij advies geven. en die foto zou ook helpen waar chunyu om verzocht.. Dus philflow zou je zo vriendelijk willen zijn om zo'n foto up te loaden:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mac-Mar schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:35:
Waar zou ik een oudere driver vandaan kunnen halen?
Even zoeken in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de instellingen van het touchpad, de instellingen worden niet gesaved. Ik vind het prettig om de aanwijzersnelheid op maximaal in te stellen, maar als ik opnieuw opstart is de snelheid weer de standaard instelling.
Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
Ohja, mijn Logitech VX Nano muis heeft dit probleem niet.
Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwisgerhof
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-01 13:10
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:53:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=zZafnq3CuJQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
Nou ik heb besloten om me ook maar te wagen aan Mac OSX.
Alleen nu heb ik nog een (klein?) probleem.
Ik draai namelijk Windows XP en Linux Mint in dual boot, kan OSX hier nog bij of moet ik dan helemaal overnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Heb sinds 6 weken een witte NC10
Zat eerst in dubio tussen een EEEpc en een Samsung, maar na diverse fora te hebben doorgespit toch uiteindelijk voor een NC10 gegaan.
En tot nu toe is het een super apparaat!
Heb de NC10 gekocht omdat ie makkelijk mee ten nemen is in het vliegtuig naar m'n werk (licht en compact).
Thuis heb ik ook nog een 2 maand oude Dell 17" laptop, maar sinds ik de NC10 heb word die maar weinig meer gebruikt.
Ook de accu is super Als je bluetooth en je w-lan uitzet red ik zeker 6 uur!!!
Als virus scanner gebruik ik AVAST, en aangezien ik de computerman van de familie ben draaien alle 13 pc's in de familie op AVAST, en nooit geen problemen!
Het geheugen heb ik al vervangen door een 2gb uitvoering.
Het w-lan kaartje heb ik vervangen voor een Intel 5300 N met 3 antennes.
Dat is eventjes werk maar vervolgens kan ik nog sneller film's van m'n nas afhalen!
Ook heb ik er gelijk een losse Samsung dvd brander bij gekocht.
Tevens heeft m'n lieve schoonmama _/-\o_ het hoesje even van klitteband voorzien waardoor die nu beter dicht blijft zitten.
Kortom, Ik ben tevreden (voor zolang als dat duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Ik heb een vraagje voor de mensen met ervaring met multiboot en OS X op de NC10:

Ik heb de standaard 160GB HDD vervangen voor een 500GB HDD en daarop Vista Ultimate geïnstalleerd(zelf een USB bootable gemaakt). Werkt allemaal perfect!
Goed, nu wil ik echter OS X en de standaard meegeleverde XP draaien in tripleboot (indien mogelijk zelfs Windows 7 erbij om te experimenteren). Nu snap ik dat ik hiervoor dan 3 losse primaire partities moet aanmaken met de 3 verschillende OS'en.

Wat betreft XP:

Ik heb géén USB DVD device, maar wel externe behuizing + USB om de oude HDD aan te sluiten(waarop de standaard XP nog staat). Ik dacht even makkelijk een image te maken van de meegeleverde XP DVD en die te booten met daemon tools, maar dit werkt niet. Ook heb ik een USB bootable stick gemaakt van diezelfde XP DVD(volgens deze guide: http://kurtsh.spaces.live...DA410C7F7E038D!1665.entry) , maar ook deze boot niet. Kan iemand mij vertellen hoe ik te werk moet gaan om de meegeleverde XP naast Vista Ultimate te draaien? Misschien een kloon van de oude HDD naar de nieuwe? De oude HDD dan USB aansluiten en direct kopiëren naar een aparte partitie op mijn 500GB HDD? Zal dit werken en zo ja, welk (gratis) programma kan ik gebruiken voor dit doeleinde?

Wat betreft mijn tweede kwestie, OS X:

Ik heb inmiddels de laatste OS X NC10 image(NC10_JaS.OSx86.10.5.6.Intel.SSE2.SSE3_Mysticus) en ook DDMAC in mijn bezit. Ik heb alles uitgebreid gelezen op insanelymac en volg het tot zover redelijk, maar de tutorials die er staan gaan uit van XP en dus de partition manager in XP (die veel meer mogelijkheden heeft dan Vista). Begrijp ik het goed dat de OS X image eigenlijk kant en klaar is en m.b.v. DDMAC geboot en zo geïnstalleerd kan worden vanaf een aparte partitie op je HDD? Klopt het dat ik de aparte partitie waarop ik OS X wil installeren dan FAT32 moet formatteren(FAT32 formatteren lukt overigens niet via de Vista disk manager), de image naar die partitie kopiëren en dan installeren m.b.v. DDMAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DDMAC partitie moet als ik het mij goed herinner FAT32 zijn. De OSX partitie moet niet geinstalleerd zijn. De tweede OSX partitie beschreven in the guide op insanely mac heb je helemaal niet nodig. osx kan ook ntfs schijven lezen. Ik weet niet wat het voordeel is van de osx partitie. Weet wel dat ntfs als voordeel heeft dat je hem kan zien in zowel xp als osx.
Dus zorg voor een ongeformatteerde primaire partitie (je formatteerd deze bij het installeren van OSX, dus misschien kan het ook gewoon ieder ander type zijn?). Bij mij is deze partitie 20gb en werkt goed, dus hoeft geen 35gb te zijn. Ik zit nu in xp dus kan niet zien hoeveel vrij ruimte ik nog heb.
En een DDMAC partitie van ongeveer 5gb. Deze moet FAT32 zijn en helemaal leeg zijn. Hoe dat je dat moet doen in vista weet ik niet.
Verder gewoon die gids volgen van insanelymac. Zorg dat de bios goed staat. Het is echt makkelijker dan het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje Wn7 erop en het bevalt best. Om dat te doen heb ik er een tweede partitie d:\ bij gemaakt en een uitgepakte iso daarop gezet. Dan deze runnen en keurig wordt Wn7 op c:\ gezet. De oude xp komt dan in "windows old" samen met al de user info etc. en heb ik later verwijderd. Wel heb ik natuurlijke eerst een image gemaakt zodat die zonodig terug kan. Tot slot met Drivemax de drivers allemaal geupdate, alles werkt perfect :) Als laatste 2 Gb erin maar daar merk ik toch weinig verbetering van, alles deed het al :? Misschien met meer open programma's.

Toch nog twee vraagjes:

Heeft iemand anders met Wn7 erop ook bij het opstarten het openingsbalkje van het "oude" type inplaats van die nieuwe animatie met die zwevende spots? Is dat dus normaal op de Samsung?

Het pinnen van nieuwe icons op de taskbar werkt hier niet meer, eerst wel, geen idee sinds wanneer niet. Er komt een soort verbodsbordje te zien. Iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[quote]Ninzeo13 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 03:56:
Ik heb een vraagje voor de mensen met ervaring met multiboot en OS X op de NC10:

XP DVD(volgens deze guide: http://kurtsh.spaces.live...DA410C7F7E038D!1665.entry) , maar ook deze boot niet

Probeer deze eens:
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html

Wat betreft mijn tweede kwestie, OS X:

dan Vista). Begrijp ik het goed dat de OS X image eigenlijk kant en klaar is en m.b.v. DDMAC geboot en zo geïnstalleerd kan worden vanaf een aparte partitie op je HDD?

Klopt het dat ik de aparte partitie waarop ik OS X wil installeren dan FAT32 moet formatteren(FAT32 formatteren lukt overigens niet via de Vista disk manager),

Gebruik dan iets anders zoals Partition Magic

>> de image naar die partitie kopiëren en dan installeren m.b.v. DDMAC?

Yep, op een lege partitie genaamd OSX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook Windows 7 (sinds de dag dat de publieke beta beschikbaar was) en ik moet echt zeggen:"wat een fantastisch besturingssysteem" alles werkt geweldig, uitermate flexibel en snel. Geinstalleerd via www.eeeguides.com. Met name de balk onderin vind ik super en ondanks het kleine scherm van de NC10 werkt het gewoon goed! Kleine tip: 2 GB is wel nodig ik gebruik op dit moment 53% dus met 1GB heb je momenten dat ie het niet trekt (Itunes, Photoshop, Internet explorer draaien nu naast elkaar). Nog een links voor mensen die twijfelen: http://netbookish.com/
Nu even over de hardeschijf. Ik heb er al eens eerder iets over gepost maar niet veel reacties gekregen, dus ik probeer het nog eens. Ik heb een Hitachi hardeschijf en nou als ik type voel ik met mijn palmen een redelijke vibratie uit mijn NC10 komen, nou dacht ik dat dat gewoon is (aangezien het zo klein laptop is) echter nu heeft een vriendin van mij de zelfde laptop maar dan met een Toshiba hardeschijf en daar voel ik eigelijk geen enkele vibratie alleen maakt die hardeschijf wel wat meer geluid. Ik zou graag jullie reactie horen klopt het dat de Hitachi vibreert? Zijn er andere die hun NC10 met andere hebben vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nu ik de 8,9" Zeroshock een weekje in gebruik heb moet ik zeggen dat de mensen die zeggen dat de 10"beter past toch wel een puntje hebben. Bij mij ga je steeds beter die rondjes door het 'leer' zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:40:
Nu ik de 8,9" Zeroshock een weekje in gebruik heb moet ik zeggen dat de mensen die zeggen dat de 10"beter past toch wel een puntje hebben. Bij mij ga je steeds beter die rondjes door het 'leer' zien.
Ja daar was ik al bang voor maar Philip zou je zo vriendelijk willen zijn om een foto te maken van de zeroshock open en dat daar dan de sammy opligt zodat ik kan zien hoeveel ruimte ertussen zit ik heb al een foto gezien van de 10 inch maar nog niet van de 9 inch-> zou het dan kunnen vergelijken alvast bedankt _/-\o_
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.