Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-03-2011
@ Iedereen die reageerde op mijn breedbeeld output op LCD TV:

Ik heb een 32" Tatung V32MCGI met native 1366 x 768. Ik draai momenteel Vista Ultimate op mijn NC10 met de standaard Intel driver. Monitor output werkt perfect: output naar 1680 x 1050 op mijn Samsung 22" monitor gaat probleemloos. Output naar de Tatung gaat nog steeds niet: 1366/1360 x 768 is niet te selecteren en als ik die resolutie probeer te forceren met bv. Powerstrip geeft mijn LCD TV een out of sync error aan. 1280 x 768 kan ik selecteren: beeld ziet er dan redelijk uit, maar standaard wel horizontaal niet goed in sync. Met handmatige TV instellingen is dit te verhelpen. Toch wil ik eigenlijk wel 1366 x 768 draaien, is toch net wat scherper.

Wellicht ligt het aan het feit dat ik Vista draai, maar dat mag in principe toch niets uitmaken. 1680 x 1050 output gaat immers probleemloos.

@Vinze: kun jij direct 1366 x 768 selecteren als je hem op de externe 32" LCD zet?

EDIT: Heb nu met wat H en V sync instellingen van de TV zelf op 1280 x 768 goede output gekregen. HD 720p content speelt hij ook op die resolutie perfect zonder hapering af. 1366 x 768 geeft hij telkens out of sync aan op de tv. Zou dit aan de refresh rate liggen? Zou 1366 x 768 misschien op meer dan 60Hz staan (volgens mij support mijn TV max 60 Hz)

[ Voor 37% gewijzigd door Ninzeo13 op 07-01-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
Ninzeo13 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:01:
@ Iedereen die reageerde op mijn breedbeeld output op LCD TV:

@Vinze: kun jij direct 1366 x 768 selecteren als je hem op de externe 32" LCD zet?
Ja ik sluit hem aan, selecteer de optie LCD+TFT en stel de resolutie in op 1366 x 768.
Beeld is haarscherp en past er precies op.

Verdere info: Windows XP Professional Corp met SP3, en de Intel GMA driver versie: 6.14.10.4926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Mij is het nog steeds niet gelukt, maargoed ik neem voorlopig wel even genoegen met 1280 x 768 dan, ziet er ook nog erg goed uit!

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in upgraden van de NC10 en/of Vista willen draaien:

Ik heb mijn NC10 zojuist geupgrade naar een 500GB HDD (Samsung Spinpoint M6), dit alles draait nu Vista Ultimate(performance rating 2,7) met 2GB DDR2 RAM. Alle drivers werken: van de FN-shortcuts tot en met de WLAN Drivers aan toe. Vista draait perfect: erg soepel en zelfs aero werkt goed. Zoals eerder vermeld gaat ook 720p content met CoreAVC codec i.c.m. MediaPlayer Classic als een trein! Kortom, ik heb nu met mijn 500GB HDD een mooie mobiele videotheek voor 'on the go'!

* Ga de komende dagen alleen nog even wat experimenteren met dual/triple boot i.c.m. de meegeleverde low-budget XP en waarschijnlijk OS X als de WLAN kaart hiermee inmiddels ook werkt. Iemand die de standaard WLAN kaart van de NC10 volledig werkend heeft in OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 16:39
Er is een workaround maar die leidt tot kernel panics. Voor een paar dollar koop je een Broadcom wifi-chippie die in OS X gewoon native werkt.

Overigens draait Leopard echt als een speer op de NC10. Na wat gekloot met kext-bestandjes voor processor management haal ik nu 6.5 uur uit een accu.

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/marijn/image/107909415.jpg
O-)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ninzeo13 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:15:
Ik heb mijn NC10 zojuist geupgrade naar een 500GB HDD (Samsung Spinpoint M6), dit alles draait nu Vista Ultimate(performance rating 2,7) met 2GB DDR2 RAM.
Ik weet niet of je het weet, maar die hard disk is niet al te best voor je accu duur. Metingen zijn te vinden op tomshardware.com.

PS. Mijn witte NC10 is te koop voor 350 in V&A.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 08-01-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 20:12
Ondaks alle gedoe met die Zercom cases.. Er zijn er verschillende in omloop.
Iemand die een linkje heeft van Ebay/iets anders met de goede?

Dan kan het wellicht ook in de SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet meer waar precies ik iets gelezen had over Firefox instellingen, maar hierbij een tip:

Installeer onderstaand thema (scheelt een beetje ruimte bovenaan)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4988

Installeer daarnaast:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/3895
Om er voor te zorgen dat je menubalk verdwijnt.

In de vorige post die ik gelezen heb werd een andere theme aangeraden. Deze theme is net iets groter qua iconen dan bovenstaande. En zoals we allemaal weten, de ruimte op het scherm is maar beperkt !

Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Overtreft deze zelfs Littlefox? Kan het haast niet geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik gebruik Hide Menu en Hide Caption > nog meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:53:

Overigens draait Leopard echt als een speer op de NC10. Na wat gekloot met kext-bestandjes voor processor management haal ik nu 6.5 uur uit een accu.

[afbeelding]
O-)
Alcatrash,
heb jij je trackpad normaal werkend gekregen dan? Ik bedoel bij mij deden de x-as en de y-as het toch niet helemaal lekker als ik met mijn vinger probeerde te manouvreren. De snelheid van de y-as is sneller dan de x-as wat resulteert in rare muis bewegingen.
En de display brightness, doe je dat via quicksilver script of heb je een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Quicksilver script, werkt prima. Trackpad xy klopt inderdaad niet maar aan zulke dingen ben ik toch in no time gewend geraakt. Merk het nu niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon er toch niet echt aan wennen, het niet optimaal werkende trackpad is het enige wat me weerhoud om OSX te gebruiken.

Denkt met weemoed terug aan zijn Macbook...

Misschien moet ik toch maar een Wind U100 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Philflow schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:24:
[...]

Ik weet niet of je het weet, maar die hard disk is niet al te best voor je accu duur. Metingen zijn te vinden op tomshardware.com.

PS. Mijn witte NC10 is te koop voor 350 in V&A.
Ja, ik weet het, alhoewel ik het niet als significant beschouw: die 10-20% energie die hij nu meer vreet neem ik voor lief. 500GB is toch wel heel erg veel in een netbook en toch erg fijn. Ik haal nu met Vista op max performance zo'n 4 uur (max brightness etc) en op power saver zo'n 5 en half uur. Wel een stukje minder dan eerst natuurlijk, maar nog steeds acceptabel: zeker in vergelijking met andere merk netbooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:03:
Ik kon er toch niet echt aan wennen
Er komt vast wel een fix voor, de NC10 is geliefd onder de osx86-knutselaars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een goedkope (<50 euro) externe cd/dvd lezer c.q. brander die geheel werkt op usb voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:17:
weet iemand een goedkope (<50 euro) externe cd/dvd lezer c.q. brander die geheel werkt op usb voeding?
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00650490
Ook verkrijgbaar bij Paradigit. Kan alleen cd's branden, geen dvd's. Werkt op USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
Iemand trouwens al een korter stekkertje gevonden die van het stopcontact naar de adapter gaat?
Zou het zelf wel makkelijk vinden om een kabeltje te hebben van 10 cm ipv zo'n lange die er nu bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Vinze schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:17:
Iemand trouwens al een korter stekkertje gevonden die van het stopcontact naar de adapter gaat?
Zou het zelf wel makkelijk vinden om een kabeltje te hebben van 10 cm ipv zo'n lange die er nu bij zit.
Geen idee. Ik moest vandaag de stad in om er zelfs 1 te halen :D Had een UK stekker only. ( gekocht in UK..)
Vandaag binnen gehad. Ook een blauwe dus wellicht foto's wel leuk. Kan nooit fout zijn toch ?!

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/DSCF7216.jpg
Op de foto ziet hij er mat uit. Maar hij is net zo mooi glimmend als de witte!

Tip van boven. Auto caption en caption menu. nu met littlefox. Ideaal!
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/1-2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Tomino op 09-01-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:17:
Ik weet dat de HP C4585 printer zo'n kort kabeltje aan de adapter heeft zitten.
Misschien dat ze zijn te bestellen bij HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWhizz schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:31:
- 26 gig aan Muziek ff gekopieerd (in 58 min).
In het 1e deel van dit topic vond ik bovenstaande tekst.

Het gaat mij vooral om de kopieersnelheden. Er staat niet bij met welke verbinding deze overdracht gedaan is, maar dit krijg ik bij lange na niet voor elkaar.

Ik maak gebruik van een draadloze verbinding over een router maar ik moet zeggen dat wanneer ik grotere hoeveelheden data wil overzetten dat hij daar echt heel erg lang over doet, echt honderden minuten.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hoe komen jullie btw aan die Core AV codes? Want naar mijn weten is het niet gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:16
Hier te koop of te proberen: http://www.coreavc.com/

En als dat niet je echte vraag is, neem ik aan dat je snapt dat niemand daar hier antwoord op gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Inderdaad, is geen gratis codec, maar wel de beste imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik bedoelde het meer in de zin van, veel mensen het er zo makkelijk over hebben van MPC met CoreAV! Daarom dacht ik ook dat hij gratis was.
Wellicht dan op andere plekken te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Gluten Parody schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:53:
Zou je daar eens wat meer over kunnen vertellen? Ik denk dat dat wel interessant is voor meerderen...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Als je niet bang bent voor flink wat leesvoer: OS X op Samsung NC10

[ Voor 21% gewijzigd door Gluten Parody op 09-01-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op maandag 05 januari 2009 @ 08:47:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Ik zou graag een oranje 11' willen voor de NC10, maar deze is op de Ebay shop uitverkocht. Bij navraag bleek dat ook de 8.9' een NC10 kan passen. Kan iemand dat bevestigen? Het lijkt me krap en ik heb geen zin om elke keer te moeten persen. Anders ga ik wel voor een zwarte.
Ik heb op ebay de 9 inch Zeroshock besteld en die past perfect bij de NC10. Als je de NC10 erin doet heb je aan beide kanten nog 3mm ruimte, dus het is een redelijke 'tight fit' maar hij pas dus. Je kunt je voeding dan niet meer in de ZS doen en ook niet in de gleuf op de ZS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:49:
[...]

Ik heb op ebay de 9 inch Zeroshock besteld en die past perfect bij de NC10. Als je de NC10 erin doet heb je aan beide kanten nog 3mm ruimte, dus het is een redelijke 'tight fit' maar hij pas dus. Je kunt je voeding dan niet meer in de ZS doen en ook niet in de gleuf op de ZS.
Extra vraagje.
Ik heb er een Nano reciever in zitten voor mijn logitec muis. Die steekt nog.. tsja net zo uit als zon mini BT adapter. Past mn nc10 dan nog steeds in de zeroshock.?

Nog een vraagje.. Ik heb die aangepaste Equalizer instellingen ingesteld, maar ik vind het geluid nu zo zacht klinken. Is dit te boosten?

[ Voor 10% gewijzigd door Tomino op 10-01-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:22:
[...]

Extra vraagje.
Ik heb er een Nano reciever in zitten voor mijn logitec muis. Die steekt nog.. tsja net zo uit als zon mini BT adapter. Past mn nc10 dan nog steeds in de zeroshock.?

Nog een vraagje.. Ik heb die aangepaste Equalizer instellingen ingesteld, maar ik vind het geluid nu zo zacht klinken. Is dit te boosten?
Ik heb het even voor je getest en het lukt ja. Hier wat pica's:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/qxth7b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/ulk7k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/10ygspk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2j6914x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/15yce9g.jpg

Op de laatste 3 pica's is de Bluetooth stick aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:30

Fixer

FP ProMod
Phew, mijn NC10 is nu ook voorzien van 2GB. Na een korte schrikseconde, aangezien het erop leek dat een haakje van het klepje afgescheurd was, maar dat bleek gelukkig toch niet zo te zijn :)

Nu nog even Vista erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 13:08:
[...]

Ik heb het even voor je getest en het lukt ja. Hier wat pica's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de laatste 3 pica's is de Bluetooth stick aangesloten.
Dat is nog een behulpzaamheid :D _/-\o_
Ik ga hem bestellen! Nu even kijken of er andere kleurtje zijn. Witte sleeve en blauwe nc10 is beetje krom ;)

En om nu zeker te zijn.
Is dit de goede ebaylink?
http://cgi.ebay.com/ZEROS...0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

[ Voor 17% gewijzigd door Tomino op 10-01-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Omdat ik met het idee speelde om misschien een tweede als servertje in te zetten heb ik even een verbruikmeting gedaan op het moment dat ik hem laat werken in normal modus en aan het stopcontact laat. Met scherm open 37W en met scherm dichtgeklapt 25W (idle 18W)

Eigenlijk nog best veel....

Uit de C'T van oktober 2008 staat een Dell Vostro 1510 die minder dan 11W verbruikt. Daar zat een Core2Duo T5670 in. De afmetingen zijn alleen wat groter, het ging hier om een 15 inch model.

[ Voor 30% gewijzigd door jbr op 10-01-2009 17:32 . Reden: goeie vraag tomino ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Welke modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 20:04
Wat voor type geheugen kan erin? Is dat gangbaar geheugen of heeft de gemiddelde computerzaak dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Gewoon standaard DDR2 SO-DIMM-geheugen kan erin.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nielsracing schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:38:
Wat voor type geheugen kan erin? Is dat gangbaar geheugen of heeft de gemiddelde computerzaak dit niet?
Om precies te zijn DDR2-667 SO-DIMMS. Ik heb kingston dimmetje gekocht voor 19 euro dat werkt volgens mij altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:03:
Ik kon er toch niet echt aan wennen, het niet optimaal werkende trackpad is het enige wat me weerhoud om OSX te gebruiken.

Denkt met weemoed terug aan zijn Macbook...

Misschien moet ik toch maar een Wind U100 kopen...
Waarom dan geen Apple? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Hallo allemaal,

Ik ben al een poos op zoek naar een kant en klare image van OSX voor de NC10. Ik weet dat die bestaan want via insanelymac kun je allemaal losse bestanden downloaden maar aangezien ik geen account heb voor de websites waar deze op staan en registreren helaas ook niet mogelijk is, vraag ik mij af waar jullie OSX image vandaan halen.

Arnoud_h en Raaf12 jullie hadden een link. Zouden jullie of iemand anders mij een tor. link kunnen geven als jullie iets hebben. Dit kan via r _ d a u t z e n b e r g @ h o t m a i l . c o m alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
shappie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:45:
[...]

Om precies te zijn DDR2-667 SO-DIMMS. Ik heb kingston dimmetje gekocht voor 19 euro dat werkt volgens mij altijd.
Thanks! Kun je veel verschil merken tussen 1GB en 2GB? Momenteel draait de mijne (gewoon standaard XP) echt voortreffelijk snel. Had ik namelijk niet verwacht. Daarom vroeg ik me af of meer intern geheugen veel nut heeft. Ik doe er voor de rest geen andere dingen op dan muziek/video/surfen etc. Voor het grote werk gebruik ik m'n desktop wel :)

[ Voor 40% gewijzigd door Nielsracing op 10-01-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil iets kleins en lichts, Apple heeft niets wat daarbij in de buurt komt helaas. En een Macbook Air is veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMotix schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:00:
Hallo allemaal,

Ik ben al een poos op zoek naar een kant en klare image van OSX voor de NC10. Ik weet dat die bestaan want via insanelymac kun je allemaal losse bestanden downloaden maar aangezien ik geen account heb voor de websites waar deze op staan en registreren helaas ook niet mogelijk is, vraag ik mij af waar jullie OSX image vandaan halen.

Arnoud_h en Raaf12 jullie hadden een link. Zouden jullie of iemand anders mij een tor. link kunnen geven als jullie iets hebben. Dit kan via r _ d a u t z e n b e r g @ h o t m a i l . c o m alvast bedankt.
Volgens dat insanelymac forum werkt die torrent niet meer. Ik heb net alles gedownload zonder te betalen, maar dat is best irritant. Kan wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tomino schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:16:
[...]
En om nu zeker te zijn.
Ik heb mijn twijfels. Ik dacht dat net de grap was dat je de 8.9" moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nielsracing schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:15:
[...]
Thanks! Kun je veel verschil merken tussen 1GB en 2GB?
XP heeft geen baat bij meer dan 1GB tenzij je meer dan 1GB gebruikt. Tenzij je gekke dingen doet gaat dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:16:
[...]

Dat is nog een behulpzaamheid :D _/-\o_
Ik ga hem bestellen! Nu even kijken of er andere kleurtje zijn. Witte sleeve en blauwe nc10 is beetje krom ;)

En om nu zeker te zijn.
http://cgi.ebay.com/ZEROS...0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
Nee, je moet juist de 8.9 inch hebben!

http://tinyurl.com/dezedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Philflow schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:59:
[...]

XP heeft geen baat bij meer dan 1GB tenzij je meer dan 1GB gebruikt. Tenzij je gekke dingen doet gaat dat niet gebeuren.
Dat dacht ik inderdaad al. Ik wacht wel totdat ik OSX op een makkelijke manier erop kan zetten. Vista vind ik persoonlijk overkill op deze netbook. XP draait prima dus laat ik het voorlopig zo.
Thanks in ieder geval voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
shappie schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:45:
[...]

Om precies te zijn DDR2-667 SO-DIMMS.
Om écht precies te zijn DDR2-533 MHz SO-DIMM, maar snellere reepjes werken ook en kosten minder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik ben al een poos op zoek naar een kant en klare image van OSX voor de NC10.
die bestaat simpelweg niet. Er is al een paar keer (oa door mij) een guide gepost waarin alle staat wat je nodig hebt om zelf een dvd te maken. een OSX install dvd is helemaal niet gratis en is officieel niet verkrijgbaar voor niet-apple pc's. erom, vragen is dus vragen om illegale software en das volgens mij niet toegestaan op GoT

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10-2009
Ik heb vorige week een NC-10 gekocht (zwart) en ik ben er helemaal blij mee.
Om hem echt portable te maken heb ik er ook een Philips Portable Power Pack bijgekocht (SCE7640), da's een oplaadbare accu (8000 mAh!) voor onderweg. Kan goed van pas komen, aangezien ik dit jaar een grote reis ga maken.

Maar ... er zitten tig stekkers bij de Powerpack, maar natuurlijk net niet eentje die op de NC-10 past .. :'(

Weet iemand een oplossing?

Bestaan er bv. verloopkabeltjes of verloopstekkers (dus van een Dell/Toshiba/HP/NEC/IBM/Sony/Fujitsu/Asus/Acer naar de NC-10) ?
(je ziet: de powerpack ondersteunt véél gangbare merken)

Ik heb bij Philips de vraag uitstaan naar een Samsung-stekkertje, maar nog steeds geen bericht (en verkopers geven me weinig hoop - er schijnen geen andere Philips-kabels verkrijgbaar te zijn)

Ik ben benieuwd of iemand de oplossing heeft!

gr Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:42
Soldeerskills nodig: maak van de originele aansluitdraad van de Samsung adapter een verloopkabel. Aan de Samsung adapter zet je dan een standaard chassis-kabeldeel, nl. één die ook aan je powerpack zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:51:
Ik ben nog steeds op zoek naar een Nederlandse of Europese webwinkel die de 9 inch of 10 inch en de 12 inch (allemaal in het wit) verkoopt.
http://www.koopje.nl/shop...n---elecom-6-0-120-0.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GELUIDSPROBLEMEN !!

Ik heb beide draadjes (deel 1 en 2) helemaal doorgelezen, en heb de equalizer instellingen al veranderd. Er wordt nog geschreven over EDS uitschakelen ......

In het programma menu zie ik EDS wel staan maar als ik daar op klik dan krijg ik de melding dat EDS al draait. Met andere woorden ...... HOE KRIJG IK IN VREDESNAAM DIE EDS ERAF?

Als ik de userguide lees dan wordt daar ook gezegd dat dit in het pop-up menu moet. WELK POP-UP MENU?

Hebben jullie voor mij de oplossing? Het geluid is nu zo zacht dat je moeite moet doen om het te horen, en dan zijn op dit moment alleen de kinderen maar in de kamer aan het spelen !

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 20:45
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:16:
GELUIDSPROBLEMEN !!

Ik heb beide draadjes (deel 1 en 2) helemaal doorgelezen, en heb de equalizer instellingen al veranderd. Er wordt nog geschreven over EDS uitschakelen ......

In het programma menu zie ik EDS wel staan maar als ik daar op klik dan krijg ik de melding dat EDS al draait. Met andere woorden ...... HOE KRIJG IK IN VREDESNAAM DIE EDS ERAF?

Als ik de userguide lees dan wordt daar ook gezegd dat dit in het pop-up menu moet. WELK POP-UP MENU?

Hebben jullie voor mij de oplossing? Het geluid is nu zo zacht dat je moeite moet doen om het te horen, en dan zijn op dit moment alleen de kinderen maar in de kamer aan het spelen !

Iemand een suggestie?
Duuude, chill... :?

Het EDS icoontje staat in je system tray als het goed is, cirkelvormig icoontje, klik en daar kan je EDS in uitschakelen.

Ik denk dat je misschien magic doctor ff moet laten lopen voor het geluid.

SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!! ZOMG!!!!!!!!!!!! ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Een tientje voor de 8,9" in het wit. Lijkt me een goede deal. Is dit dezelfde als op Ebay?
Weet iemand wat de verzendkosten zijn (had geen zin om een account aan te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:16:
GELUIDSPROBLEMEN !!

Iemand een suggestie?
Ik ben ook bezig geweest met het geluid. Wat je ook instelt het blijft errruug slecht. De ingebouwde speakers zijn gewoon te klein voor muziek of film geluid.
Ik heb gekeken naar USB speakers maar dat is het ook niet. Via USB krijgen de speakers te weinig vermogen. De enige die goed schijnen te klinken zijn de logitech V20 speakers maar die zijn rond de 50 euro.
Ik heb nu logitech LS11 speakers en die geven een zeer acceptabel geluid. Heeft wel een eigen voeding maar de geluidskwaliteit is er ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:14:
[...]

Een tientje voor de 8,9" in het wit. Lijkt me een goede deal. Is dit dezelfde als op Ebay?
Weet iemand wat de verzendkosten zijn (had geen zin om een account aan te maken).
Ik heb zojuist ff een account aangemaakt (was toch ook wel nieuwsgierig naar verzendkosten aangezien je die niet terug kunt vinden op de website). De verzendkosten zijn iets van 7 euro. Best veel in verhouding.
Dus ik wacht nog maar even. Verder wel een mooie hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Ik ben nog niet overtuigd dat het dezelfde is als van ebay (die van Davidgilmour). Lijkt alsof er 2 merken zijn: Elecom en Shinza. Dat zou ook de lage prijs kunnen verklaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 11-01-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Top! 2 besteld :)

En voor de mensen die er nu Windows 7 op hebben draaien. Aanrader..?

Nog iets.. Ik heb een SDHC kaartje wat eerst in mijn Eeepc zat. DIe ging daar helemaal in. Klopt het dat de nc10 een kleiner slot heeft? Bij mij past ie er niet helemaal in!

[ Voor 39% gewijzigd door Tomino op 11-01-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je minder diep met kleiner? Of smaller in de breedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Dit bedoel ik :)

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Foto0038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Foto0037.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Dat is heel normaal hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninzeo13
Klopt, SDHC kaartje steekt (helaas) iets uit. Iemand enig idee of 4GB van SDHC kaart als ReadyBoost nog nut heeft in Vista als ik al 2GB DDR2 RAM heb?

Ik heb overigens ook zo'n Zeroshock sleeve van 8,9-10,2" besteld bij koopje.nl; ben nu toch wel huiverig gezien de maat, lijkt inderdaad alsof er 2 versies zijn. Maargoed, toch al besteld, dus zodra 'ie binnen is zal ik posten hoe de fit van deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Laatst online: 16-09 21:08
heb zojuist een leren tas gekocht op ebay voor de nc10 misschien een tip voor de mensen die nog een goede tas zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Hallo allemaal,

Die links op biketown werken niet meer, probeer eens te zoeken op file naam
NC10_Jas.OSx86.10.5.6.Intel.SSE2.SSE3_Mysticus.iso file is 4.554.752 kB

Met ddmac erbij kan je een dualboot installeren zonder externe DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:40:
^ Ik ben nog niet overtuigd dat het dezelfde is als van ebay (die van Davidgilmour). Lijkt alsof er 2 merken zijn: Elecom en Shinza. Dat zou ook de lage prijs kunnen verklaren.
Het zijn dezelfde.
Philflow schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:14:
[...]

Heb drie zaken in Nederland in december benaderd met de vraag of ze op voorraad waren. Tot nu toe van alle 3 geen reactie gehad, daarom maar in Japan besteld. 25 euro inc verzend.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NC10 komt er goed vanaf 8) De nieuwe Sony Netbook wordt daarentegen behoorlijk afgekraakt. Ook interessant dat hij zegt dat Vista beter draait op de NC10 dan XP ook al gebruikt hij het zelf niet :)
Offtopic: wat vind jij van die Pegatron netbook met 8 uur batterijduur voor 199 dollar _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:06:
[...]
Offtopic: wat vind jij van die Pegatron netbook met 8 uur batterijduur voor 199 dollar _/-\o_ ?
Off topic: Klinkt bijna te goed om waar te zijn. Ziet er ook nog strak uit. Moet haast wel een prut processor zijn denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ook interessant dat hij zegt dat Vista beter draait op de NC10 dan XP ook al gebruikt hij het zelf niet :)
Windows 7 beta schijnt ook uitstekend te draaien op de NC10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
wsmaal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:54:
[...]

Windows 7 beta schijnt ook uitstekend te draaien op de NC10.
Ik ga zeer wss mijn vista op de NC10 vervangen door Windows 7 Beta. Ik heb al officiele keys en de iso files. Nu moet ik alleen mijn vista nog even backuppen met acronis true image zodat ik altijd terug kan als het niet bevalt. Ik laat zo snel mogelijk mijn bevindingen horen. En aangezien je vista drivers gebruikt moet het werken want die zijn er allemaal.

(ps. ben ik de enige die geen bestanden met mijn samsung mobiel kan uitwisselen via bluetooth onder vista?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Eindelijk communiceert Samsung Update Plus met de servers. Vanmorgen is Update Plus upgraded naar 2.0.0.17, waarna de camera en LAN driver evenals de Easy Network Manager via Samsung Update Plus is updated.

Vreemd is dat Update Plus 03CA als system BIOS update offreert, terwijl 04CA beschikbaar is. Zolang Samsung het vertikt een changelog voor de BIOS upgrade te publiceren update ik de firmware voor de NC10 niet. 04CA was vrij snel na de uitgifte van 03CA beschikbaar. Uit andere forums heb ik opgemaakt dat 03CA fan control problemen heeft. Met 04CA kan je de fan control instellen (low of auto). 02CA is de fan control default automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 20:45
Is er eigenlijk al meer bekend over de NC11 dan we nu weten?

Nu bekend over NC11:
120 ipv 160 gb HD (waarom kleiner?)
XP óf Vista

Mijn verlanglijstje:

2GB Ram standaard
wifi draft N
De nieuwe atom N280
Beter geluid
(Betaalbare) SSD ipv HDD, maar wel min 80GB HD ruimte
Built in 3g-Slot

En als het niet in de NC11 komt, dan misschien in de NC12 ? Ik ben geduldig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Orfu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:00:
Is er eigenlijk al meer bekend over de NC11 dan we nu weten?
Volgens onze bron binnen Samsung komt de NC11 niet in Nederland uit. Er komt wel een NC20 aan. 1,5kg 12" waarschijnlijk Via Nano voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag windows 7 Béta eens op het netbook gezet. Gewoon nog met 1 Gb geheugen.
Een iso file uitgepakt en op een 2e partitie gezet en gerunt.
Het installeren "inplaats van XP" liep zonder enig probleem en vlot.
Het opstarten feilloos, zelf de WiFi werkte gelijk, LAN doet het niet, geen goede driver.
Ook de speciale keyboard keys werken niet, de orginele drivers zijn voor XP en werken niet.

Video en geluid prima en met VLC ook Video files.
Loopt verder vlot, met 2GB zal het waarschijnlijk nog beter gaan, nu best al wel tevreden.
Als iemand weet hoe de LAN werkend te krijgen en Speciale keyboard knoppen zijn we blij.

Al met al op een paar mankementen na een goede mogelijkheid dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Rozwen, kun je eens timen hoe lang Windows 7 er over doet om volledig op te starten?
Zeg maar vanaf dat het bios schermpje voorbij is tot en met het bureaublad er volledig staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:04:
Rozwen, kun je eens timen hoe lang Windows 7 er over doet om volledig op te starten?
Zeg maar vanaf dat het bios schermpje voorbij is tot en met het bureaublad er volledig staat.
Één minuut inclusief snel een paswoord invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:37:
[...]
Één minuut inclusief snel een paswoord invullen.
Thanks. Ik blijf voorlopig lekker XP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[b][message=31332424,noline]wsmaal:

04CA was vrij snel na de uitgifte van 03CA beschikbaar. Uit andere forums heb ik opgemaakt dat 03CA fan control problemen heeft. Met 04CA kan je de fan control instellen (low of auto). 02CA is de fan control default automatisch.
IK heb de bios wel geflashed en merk geen verschil in de low of auto stand voor de fan. Overigens vind ik die Samsung update wel een prima service maar ik blijf daarnaast ook Drivermax draaien. Die update ook de Intel drivers, en die van Bluetooth en WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
Sinds vanmiddag ook in het bezit van een Samsung NC10. Maar nu zitten er van die lelijke stickers op(vooral die linker). Hoe kan je die het beste eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 20:29
Doekje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:39:
Sinds vanmiddag ook in het bezit van een Samsung NC10. Maar nu zitten er van die lelijke stickers op(vooral die linker). Hoe kan je die het beste eraf halen.
Met een Doekje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
RAAF12 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:04:
[...]

IK heb de bios wel geflashed en merk geen verschil in de low of auto stand voor de fan. Overigens vind ik die Samsung update wel een prima service maar ik blijf daarnaast ook Drivermax draaien. Die update ook de Intel drivers, en die van Bluetooth en WLAN.
De recent door Samsung Update Plus updated LAN driver (10.64.17.3) is niet de meest recente versie. Drivermax offreert een meer recente versie (10.66.4.3) dan Samsung Update Plus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Doekje schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:39:
Vooral de lijmlaag is erg taai, gewoon stug doorpoetsen met doekje. Geen stickerverwijderaar gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait Win7 Béta inmiddels uitstekend. Gaat er voorlopig niet meer af :P
Voor diegenen die tegen het probleem van ontbrekende software / drivers aanlopen (zoals de node ontbrekende Easy Display Manager) hier een informatieve site.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Orfu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:00:
...

Mijn verlanglijstje:

2GB Ram standaard
...
Op dit moment, zo lang het Windows XP blijft draaien zal dit niet gebeuren. Tenzij Microsoft zich bedenkt en het toestaat.

Hetzelfde geldt voor groter dan 10.2" en een Intel Atom: no go.

Politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:42
[...]
Gebruikt een ARM processor. Niet compatible met x86 architecturen. Draait geen Windows XP, Vista of 7 dus. Of andere populaire OS'sen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

arnoud_h schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:20:
[...]
Op dit moment, zo lang het Windows XP blijft draaien zal dit niet gebeuren. Tenzij Microsoft zich bedenkt en het toestaat.

Maar de Atom Z520 en Z530 mogen wel met 12", zie Dell Mini 12. Is wel gelijk een duurdere chipset.
Gelukkig krijgen we nu meer concurrentie met AMD Neo en Via Nano. Wellicht dat Intel wat regels gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 06:48

GerkeP

Vragen mag altijd........

arnoud_h schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:20:
[...]

Politiek.
Microsoft heeft hier niets in te brengen, het is Intel die deze limiet heeft opgelegd.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Loveparade schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:58:
[...]
Microsoft heeft hier niets in te brengen, het is Intel die deze limiet heeft opgelegd.
Toch wel volgens mij. Microsoft zet criteria voor welke netbooks (ULCPC) wel XP for mogen gebruiken en welke niet. Hier een wat ouder berichtje: http://www.umpcportal.com...ases-up-on-ulcpc-criteria

Als een netbook geen ULPC licentie mag gebruiken gaan de kosten flink omhoog.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 13-01-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:58:
[...]

Windows XP mag van Microsoft draaien op netbooks met maximaal 1 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 06:48

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:13:
[...]

Windows XP mag van Microsoft draaien op netbooks met maximaal 1 GB geheugen.
Maar dan doel je op de gebundelde versie dus. Zowiezo draai ik geen Windows, het is dat de NC10 niet leverbaar is zonder.

Intel heeft in ieder geval de beperking van 2 GByte opgelegd voor de Atom processor die in de netbooks geleverd wordt, dat Microsoft geen XP wil leveren bij meer dan 1 GByte, is hun probleem en volgens mij een van de redenen waarom Asus zo populair is met Linux ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zou ook graan een Samsung NC10 op zeer korte termijn willen hebben, maar vind gewoon geen enkele winkel die hem op voorraad heeft... Iemand nog een idee waar ik hem zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mister I schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:15:
Iemand nog een idee waar ik hem zou kunnen halen?
Ik denk dat deze wel wat van de prijs af wil doen:
V&A aangeboden: Samsung NC10-KA04NL Wit
Verder: http://www.marktplaats.nl/ (zoek op NC10)
http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 13-01-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:51:
[...]

In het 1e deel van dit topic vond ik bovenstaande tekst.

Het gaat mij vooral om de kopieersnelheden. Er staat niet bij met welke verbinding deze overdracht gedaan is, maar dit krijg ik bij lange na niet voor elkaar.

Ik maak gebruik van een draadloze verbinding over een router maar ik moet zeggen dat wanneer ik grotere hoeveelheden data wil overzetten dat hij daar echt heel erg lang over doet, echt honderden minuten.

Iemand suggesties?
Ik heb dit via 100mbit LAN gedaan. Als je het wil weten, ik heb beide pc's aan een wrt54GL van Linksys hangen. 54mbit Lan kun je theoretisch rekenen op zo tussen de 10-20 mbit. Dat is 2 mb per seconde, dus volgens mij kan dat van jou wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik snap er geen reet van. Hoe kun je nou met je doekje een sticker er af halen. Wil dat ook nog steeds doen met die lelijke sticker over een mini notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 20:29
BlackWhizz schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:09:
[...]

Ik snap er geen reet van. Hoe kun je nou met je doekje een sticker er af halen. Wil dat ook nog steeds doen met die lelijke sticker over een mini notebook.
Kijk nog eens goed en dan vooral naar de naam van de poster die het vroeg :P

Maar vaak kun je stickers der goed afhalen door te blijven wrijven met je duim ofzo. Weet alleen niet wat voor stickers er op de nc10 zitten, maar meestal zijn het van die plastic achtige (niet van die papier achtige stickers).

[ Voor 24% gewijzigd door kipfel op 13-01-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Atom en MS sticker haal ik er altijd af met een bankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 16-09 13:27
Ik heb ze er gewoon afgehaald met mijn vingers, er bleef niks zitten, bij die atom stikker een paar hele kleine restjes lijm maar door de stikker er nog een paar keer op te drukken waren die er ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Mister I schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:15:
Ik zou ook graan een Samsung NC10 op zeer korte termijn willen hebben, maar vind gewoon geen enkele winkel die hem op voorraad heeft... Iemand nog een idee waar ik hem zou kunnen halen?
Zag vandaag een blauwe nc10 bij the Phone House liggen. Dus ik zou zeggen...rennen ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik deze site goed begrijp is het mogelijk een dual boot te maken met windows xp en windows 7 beta op 1 partitie. Kan iemand dit bevestigen? En hoe groot moet die partitie dan zijn. Is het ook mogelijk om windows 7 op een andere partitie te zetten? Ook niet een primaire partitie?

Heeft iemand al windows 7 geinstalleerd op een xp/mac systeem? Gaan hiermee de opstartfiles verloren (zodat je niet meer de mac-boot kan kiezen)? (hoe) zijn ze te herstellen?

Windows 7 ziet er interessant uit, maar ik heb net mac erop gezet en wil die ook wel behouden. Vandaar ook mijn vragen over de partities. Ik heb maar 15gig als c-schijf met xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:23:
Als ik deze site goed begrijp is het mogelijk een dual boot te maken met windows xp en windows 7 beta op 1 partitie. Kan iemand dit bevestigen? En hoe groot moet die partitie dan zijn. Is het ook mogelijk om windows 7 op een andere partitie te zetten? Ook niet een primaire partitie?

Heeft iemand al windows 7 geinstalleerd op een xp/mac systeem? Gaan hiermee de opstartfiles verloren (zodat je niet meer de mac-boot kan kiezen)? (hoe) zijn ze te herstellen?

Windows 7 ziet er interessant uit, maar ik heb net mac erop gezet en wil die ook wel behouden. Vandaar ook mijn vragen over de partities. Ik heb maar 15gig als c-schijf met xp.
Ik heb nu XP, Vista en Windows7 in triple boot op de NC10 8) Voor een OS install moet je een primary partitie aanmaken. Ik gebruik 35GB voor zowel Vista als Windows7 dit is ruim voldoende, volgens mij heb je minimaal 20GB nodig? Verder gebruik ik Easy BCD onder Vista als bootmanager.
Op 1 partitie zetten is niet mogelijk. Ik heb windows7 geïnstalleerd vanaf een usb stick op de vooraf gemaakte partitie. Drivers moet ik nog verder uitzoeken. De Easy_Display_Manager 2.2.10.1 voor Vista werkt bij mij. Hier nog wat tips voor andere drivers.
Bij het opstarten van de NC10 kan ik nu dus kiezen uit 3 systemen.
beetje offtopic: denkt na, zal ik ook OSX er op zetten?
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.