Er is nu eindelijk een wifi driver voor de MSI, deze zal ongetwijfeld ook werken op de NC10.Gluten Parody schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:42:
Voor OS X op de NC10 verwijs ik je graag naar InsanelyMac.
mbt OSX (WLAN, geluidskaart, etc.), kijk even op mijn blog en zoek naar nc10. Heb je echt 1op1 hulp nodig, maak dan even account aan op InsanelyMac forum.
[ Voor 9% gewijzigd door Rhy op 29-12-2008 21:06 . Reden: wat specifieker ]
Ik moet zeggen dat OSX 10.5.6 wel verrassend soepel werkt op de NC10. Met de AirPort kaart uit een MacPro is het draadloze gedeelte ook goed vooruit te branden. Nu met 270Mbit/s verbonden met m'n AirPort Extreme.
De verticale resolutie van 600 pixels is wel een beetje krap, en het trackpad is niet helemaal wat het moet zijn (de versnelling van de X-as is niet gelijk aan die van de Y-as, wat besturing iets lastig maakt), maar verder werkt het als een speer.
(Op ergens staat een handige kant en klare image)
De verticale resolutie van 600 pixels is wel een beetje krap, en het trackpad is niet helemaal wat het moet zijn (de versnelling van de X-as is niet gelijk aan die van de Y-as, wat besturing iets lastig maakt), maar verder werkt het als een speer.
[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 30-12-2008 01:16 ]
of hierarnoud_h schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:31:
Ik moet zeggen dat OSX 10.5.6 wel verrassend soepel werkt op de NC10. Met de AirPort kaart uit een MacPro is het draadloze gedeelte ook goed vooruit te branden. Nu met 270Mbit/s verbonden met m'n AirPort Extreme.
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 30-12-2008 01:17 ]
Het is niet toegestaan op Tweakers op te linken naar illegale content op internet. Ook niet naar bittorrent sites.
Echter is het probleem wat arnoud_h vermeld over het trackpad probleem anders te configureren of moet er gekeken worden naar een compleet andere driver voor de trackpad?
[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 30-12-2008 01:18 ]
Opper-prutser
Voor de Realtek-chips wel, voor de Atheros-chips nog niet naar ik weet. Recente Winden (Anoniem: 87302 schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:45:
Er is nu eindelijk een wifi driver voor de MSI, deze zal ongetwijfeld ook werken op de NC10.
screenshot
[ Voor 7% gewijzigd door Gluten Parody op 30-12-2008 02:57 ]
Ik heb hier een mooie sleeve gescoord voor mijn Samsung NC10
Let's reinvent all gods and myths of all ages
Ik denk dat er een andere driver nodig gaat zijn, mogelijk heeft dit te maken met het feit dat het NC10 trackpad niet de gebruikelijke verhouding heeft, maar meer langwerpig is.FatalZero schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:05:
[...]
Echter is het probleem wat arnoud_h vermeld over het trackpad probleem anders te configureren of moet er gekeken worden naar een compleet andere driver voor de trackpad?
Ik heb nu sinds 2 weken mijn NC10 en ik moet zeggen, het voldoet aan alle (positieve) verwachtingen.
Wat mij echter heel lang niet is gelukt, is mijn GSM (HTC Touch Pro) via Internet Sharing als 3G modem gebruiken op mijn NC10. Iedereen bleef maar vertellen dat het makkelijk was, maar mijn Bluetooth verbinding bleef een foutmelding geven. Ik kon de telefoon vinden, de Network Acces Point-dienst ook vinden maar als ik dan een verbinding wilde maken, kreeg ik de melding dat de verbinding met het lokale apparaat niet lukte!
Ondertussen is het mij gelukt. Opmijn NC10 bleek het Bluetooth Stuurprogramma LAN Access Server uit te staan (sorry, ik gebruik de NL-versie van XP). Via de Device Manager/Apparaatbeheer kon ik hem onder Netwerkadapters gewoon activeren, en voila: probleem opgelost!
Daarna kan je op de NC10 een nieuwe netwerkverbinding maken, waarbij je de Bluetooth netwerkadapter selecteert (zorg dat telefoon en netbook gepaired zijn, en de Internet-sharing applicatie op de telefoon aanstaat). Via de standaard bluetooth manager van de NC10 kan je een snelkoppeling naar de dienst (bij mij heet het Network Access Point).
Wat mij echter heel lang niet is gelukt, is mijn GSM (HTC Touch Pro) via Internet Sharing als 3G modem gebruiken op mijn NC10. Iedereen bleef maar vertellen dat het makkelijk was, maar mijn Bluetooth verbinding bleef een foutmelding geven. Ik kon de telefoon vinden, de Network Acces Point-dienst ook vinden maar als ik dan een verbinding wilde maken, kreeg ik de melding dat de verbinding met het lokale apparaat niet lukte!
Ondertussen is het mij gelukt. Opmijn NC10 bleek het Bluetooth Stuurprogramma LAN Access Server uit te staan (sorry, ik gebruik de NL-versie van XP). Via de Device Manager/Apparaatbeheer kon ik hem onder Netwerkadapters gewoon activeren, en voila: probleem opgelost!
Daarna kan je op de NC10 een nieuwe netwerkverbinding maken, waarbij je de Bluetooth netwerkadapter selecteert (zorg dat telefoon en netbook gepaired zijn, en de Internet-sharing applicatie op de telefoon aanstaat). Via de standaard bluetooth manager van de NC10 kan je een snelkoppeling naar de dienst (bij mij heet het Network Access Point).
[ Voor 11% gewijzigd door RobertdeBruin op 30-12-2008 11:03 ]
Over het het sleeve gebeuren.
Ik zag dit in een ander topic langskome!

Iemand die weet of er ook zoiets is voor deze netbooks?

Kijk 4 posts boven je...Tomino schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:10:
Over het het sleeve gebeuren.
[afbeelding]
http://www.noreve.com/bra...msung_NC10_Tradition.html
En er is er ook nog 1 van carrymobile. moet je maar even zoeken op internet.
ik heb het een tijdje aangezien met die oude driver, maar mijn probleem is niet verholpen. weer hetzelfde verhaaltje...Philflow schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:16:
[...]
Ik had soortgelijke problemen en zeer trage verbindingen. Deze driver heeft het opgelost. Ben nu zelfs zo tevreden over de wireless dat ik het Intel kaartje er niet meer in ga zetten.
- internet valt uit
- ik herstel de verbinding
- win xp geeft de melding dat de netwerkadapter is uitgeschakeld, en de verbinding dus niet kan worden hersteld
- netwerk adapter foetsie in apparaatbeheer
- pc afsluiten, en weer aanzetten (dus geen opnieuw opstarten)
- hij doet het weer
zijn er nog andere opties?
[ Voor 4% gewijzigd door mr_derk op 30-12-2008 13:49 ]
Ook bij mij was dat het geval, het bleek de combo te zijn met mijn WAP54G van Linksys. Nu met de WRT150N en de WRT54G het probleem niet meer gehad met de "oude" driver.mr_derk schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:48:
[...]
ik heb het een tijdje aangezien met die oude driver, maar mijn probleem is niet verholpen. weer hetzelfde verhaaltje...
- internet valt uit
- ik herstel de verbinding
- win xp geeft de melding dat de netwerkadapter is uitgeschakeld, en de verbinding dus niet kan worden hersteld
- netwerk adapter foetsie in apparaatbeheer
- pc afsluiten, en weer aanzetten (dus geen opnieuw opstarten)
- hij doet het weer
zijn er nog andere opties?
GerkeP
Nou erm, ik bedoel letterlijk zo'n dergelijke sleeve, niet die leren varianten..EdwardvGelder schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:26:
[...]
Kijk 4 posts boven je...
http://www.noreve.com/bra...msung_NC10_Tradition.html
En er is er ook nog 1 van carrymobile. moet je maar even zoeken op internet.
NRC Handelsblad: Samsung NC10 beste netbook van het jaar.
Anoniem: 198824
de kleinste is 13"Tomino schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:36:
[...]
Nou erm, ik bedoel letterlijk zo'n dergelijke sleeve, niet die leren varianten..
Afmetingen zijn 335mm x 240mm x 30mm, de afmetingen van de NC-10 zijn 267mm x 185,3mm x 30,2mm.
Trek je conclusie
Om hier even op terug te komen.Anoniem: 281052 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:59:
[...]
Volgens de website van Zeroshock gaat dat inderdaad niet passen: 230 x 40 x 185 mm
Terwijl de NC10 zeker 26 cm breed is. Verklaring zou kunnen zijn dat de sleeve bedoeld is voor 10" 4:3 notebooks.
Edit: Ebay 8.9" W275x D40x H200mm en dat past dus wel. link
Klopt phil past perfect ik heb de witte kocht.
Dus, volgens jullie past de 8.9" wél? Iemand anders had hier de 11" versie binnen, maar die was wat aan de ruime kant. Wie heeft de 8.9" versie al binnen?
salie-d volgens mij, die jij quote. Had 'm bij de mediamarkt gekocht d8 ik. Wellicht te vinden als je zijn berichten zoekt.Tomino schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:44:
[...]
Dus, volgens jullie past de 8.9" wél? Iemand anders had hier de 11" versie binnen, maar die was wat aan de ruime kant. Wie heeft de 8.9" versie al binnen?
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 30-12-2008 17:49 ]
Ik heb in dit topic ergens gelezen dat iemand het werkgeheugen van de NC10 heeft geupgrade naar 2GB, maar was 1GB werkgeheugen niet het maximale voor de NC10??
Nou lijkt het mij ook wel handig om mijn werkgeheugen van de NC10 te upgraden.. mijn vraag is dan ook
waar zou ik het werkgeheugen van 1GB naar 2GB kunnen upgraden? en voor hoeveel ongeveer?
Nou lijkt het mij ook wel handig om mijn werkgeheugen van de NC10 te upgraden.. mijn vraag is dan ook
waar zou ik het werkgeheugen van 1GB naar 2GB kunnen upgraden? en voor hoeveel ongeveer?
[ Voor 60% gewijzigd door S87 op 30-12-2008 17:53 ]
Dat kun je zelf. Ik heb een Corsair 667 module van 2 GByte geplaatst, koste 17 euroS87 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:50:
Ik heb in dit topic ergens gelezen dat iemand het werkgeheugen van de NC10 heeft geupgrade naar 2GB, maar was 1GB werkgeheugen niet het maximale voor de NC10??
GerkeP
Heb mezelf net even bij gelezen van de afgelopen 4 dagen (moet wel beetje bijblijven als topic starter natuurlijk), maar wat wordt er ontzettend veel over de prijs/beschikbaarheid gepraat. Kunnen we iets meer over het apparaat zelf praten en wat minder over de prijzen? Voor mij is het namelijk best vervelend om daar steeds langs te scrollen (omdat ik er al 1 heb) + door het scrollen mis je af en toe de wel belangrijke posts.
[ Voor 38% gewijzigd door Vinze op 30-12-2008 19:47 ]
Oke, bedankt!Loveparade schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:57:
[...]
Dat kun je zelf. Ik heb een Corsair 667 module van 2 GByte geplaatst, koste 17 euro
Maar weet je wat het maximaal werkgeheugen is dat ik erin kan plaatsen? of is het max. werkgeheugen 2GB?
Het maximum is inderdaad 2GB, er is één slot beschikbaar.
Dat niet alleen, voor zo ver ik weet en kan vinden, kan de Intel Atom N270 (die in de NC10 zit) maximaal 2GB geheugen adresseren en meer niet. Maar ik moet zeggen dat 2GB intern geheugen echt zat is voor een netbook. Ik weet niet hoe anderen hier over denken...arnoud_h schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:53:
Het maximum is inderdaad 2GB, er is één slot beschikbaar.
Opper-prutser
XP heeft niet eens baat bij meer dan 1GB tenzij je photoshop en dat soort dingen doet.
Als je Vista draait zou het wel interessant zijn om er 3GB in te zetten als dat zou kunnen.
Als je Vista draait zou het wel interessant zijn om er 3GB in te zetten als dat zou kunnen.
grappig, lijkt wel of ze dit topic gevolgd hebben, zelfs de OSX guide staat erbij
achteraf blij dat ik niet voor de aspire one ben gegaan, die 1,3 inch meer beeldscherm is wel lekker, en dan die accu....
wat betreft al die sleeves, ik gebruik gewoon de standaard sleeve die erbij zit, en stop 'm in mijn tas, daar past ie perfect in, puur toeval, die had ik net voordat ik de samsung kocht. voeding past er ook nog netjes bij en natuurlijk m'n slimline cdrw/dvd drive
[ Voor 5% gewijzigd door JarlSX op 31-12-2008 00:37 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Bedankt, dan zal ik eens gaan zoeken voor 2GB intern geheugen!FatalZero schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:07:
[...]
Dat niet alleen, voor zo ver ik weet en kan vinden, kan de Intel Atom N270 (die in de NC10 zit) maximaal 2GB geheugen adresseren en meer niet. Maar ik moet zeggen dat 2GB intern geheugen echt zat is voor een netbook. Ik weet niet hoe anderen hier over denken...
Ik heb er een Samsung SE-S084 bij, die bevalt tot nu toe prima.Anoniem: 19152 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:28:
[...]
welke: ik ben op zoek naar een passende
Er is daarvoor een apart topic:Beschikbaarheid en levertijden Netbooks + accessoires. Wellicht dat de Samsung NC10 kan worden toegevoegd.Vinze schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:46:
Heb mezelf net even bij gelezen van de afgelopen 4 dagen (moet wel beetje bijblijven als topic starter natuurlijk), maar wat wordt er ontzettend veel over de prijs/beschikbaarheid gepraat. Kunnen we iets meer over het apparaat zelf praten en wat minder over de prijzen?
Computerland en Paradigit verkopen er 1. USB powered, brandt alleen cd's, leest ook dvd's. 29.95.Anoniem: 19152 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:28:
[...]
welke: ik ben op zoek naar een passende
Heb je het touchpad goed aan het werk gekregen. Ik las dat daar problemen mee waren door een verschillende horizontale en vertical gevoeligheid.shappie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:26:
@Sicarius
Ik heb ubuntu erop draaien (in tripleboot met XP en Vista). En dit draait heel behoorlijk!
Voor ubuntu op de NC10 is deze link een aanrader: https://help.ubuntu.com/community/NC10
Werkt resume ook goed?
Heb vandaag een NC10 (zwart) besteld, maar ik zal nog ongeveer drie weken moeten wachten helaas...
Wat ik me afvroeg, gebruiken jullie allemaal de Windows die erbij geleverd wordt? Of strippen jullie een Windows XP versie om die erop te zetten? In het topic van de AAO is er aardig wat over te lezen, maar in dit topic ben ik het nog niet tegengekomen.
Wat ik me afvroeg, gebruiken jullie allemaal de Windows die erbij geleverd wordt? Of strippen jullie een Windows XP versie om die erop te zetten? In het topic van de AAO is er aardig wat over te lezen, maar in dit topic ben ik het nog niet tegengekomen.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ik draai Vista Ultimate en de XP die erbij geleverd werd in dualboot. Denk erover ook OS X in tripleboot erbij te draaien, maar het probleem met WLAN is nog niet helemaal opgelost schijnt, dus nog ff wachten.
Heb bovendien nog maar 2 partities, dus als ik een 3e OS erbij wil draaien kom ik in de problemen denk ik...
Heb bovendien nog maar 2 partities, dus als ik een 3e OS erbij wil draaien kom ik in de problemen denk ik...
Anoniem: 20084
Dat is een non-issue...Ninzeo13 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:39:
Even een partition manager gebruiken om bestaande partities te resizen en daarna nieuwe aan te maken. Let wel dat je Extended/Logical partities gebruikt wanneer de OS dit ondersteunt. Reden: er kunnen maar maximaal 4 primairy partities aanwezig zijn.
Na wat tweaks draait de standaard XP prima bij mij. Normaal gesproken installeer ik altijd XP performance edition, maar vind dat nu niet nodig. Heb nu 34 processen actief.Meauses schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:23:
Wat ik me afvroeg, gebruiken jullie allemaal de Windows die erbij geleverd wordt? Of strippen jullie een Windows XP versie om die erop te zetten?
Deze drive bevalt mij ook prima idd. Een aanrader! En past goed bij de (zwarte) NC10.arnoud_h schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:36:
[...]
Ik heb er een Samsung SE-S084 bij, die bevalt tot nu toe prima.
Arnoud_H, kan jij me vertellen wat het verschil is tussen de Samsung SE-S084B en SE-T084M (deze heb ik:) behalve dat de een zwart (B ) en andere metallic (M) is.
Zit er mischien een ander laufwerk in?
Sammy linkje http://www.samsung.com/nl...ls&type=opticaldiscdrives
[ Voor 22% gewijzigd door jordi.c op 01-01-2009 13:26 ]
Je had volgens mij zelf op de foto's ook wel kunnen zien dat de T084M een slotloading drive is, en de S084B een tray heeft. Verder is ook de kleur anders natuurlijk :-)jordi.c schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:25:
Arnoud_H, kan jij me vertellen wat het verschil is tussen de Samsung SE-S084B en SE-T084M (deze heb ik:) behalve dat de een zwart (B ) en andere metallic (M) is.
In mijn S048B zit een TSSTcorp loopwerk.
Arnoud, is er al een datum en prijs bekend voor de NC20?
Heh, dat zou je wel willen weten hè? 
Sorry, kan ik nog niks over vertellen.
Sorry, kan ik nog niks over vertellen.
haha. Nou wat ik gelezen heb februari en zo'n 500-600 euro
Ik heb hier het media markt foldertje van volgende week al liggen.
En daar staat in dat je op ALLE Samsung notebooks €100 korting krijgt.
Ik heb geen idee hoeveel hij daar normaal kost. maar dan is hij inieder geval wel €100 goedkoper!
Is misschien toch wel een interessante aanbieding.
Ik heb geen idee hoeveel hij daar normaal kost. maar dan is hij inieder geval wel €100 goedkoper!
Is misschien toch wel een interessante aanbieding.
Anoniem: 19152
en net books ook ?jeroendh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:00:
Daar ga ik wel van uit.
Want de ene winkel noemt het netbooks en de andere winkel moet het weer een notebook.
Erg verschillend dus.
Zijn hier mensen met ervaring met Ubuntu op de NC10? Ik wil graag een netbook kopen en daar *alleen* ubuntu op draaien.
Ik las dat er problemen met het touchpad waren door een verschillende horizontale en verticale gevoeligheid.
Mijn vraag is dus:
- Heb jullie het touchpad goed aan het werk gekregen?
- Werkt resume ook goed?
Ik las dat er problemen met het touchpad waren door een verschillende horizontale en verticale gevoeligheid.
Mijn vraag is dus:
- Heb jullie het touchpad goed aan het werk gekregen?
- Werkt resume ook goed?
@_starbuck_
Mijn ubuntu installatie doet het vrij goed. Resume werkt goed (nog nooit problemen mee gehad). Over de touchpad ben ik niet helemaal tevreden deze heeft inderdaad een verschillende versnelling horizontaal dan verticaal. Of hier fixes voor zijn weet ik niet goed. Lijkt mij gewoon een xorg.conf probleempje. Hier een aantal interessante sites:
https://help.ubuntu.com/community/NC10
http://nc10linux.wordpress.com/
Mijn ubuntu installatie doet het vrij goed. Resume werkt goed (nog nooit problemen mee gehad). Over de touchpad ben ik niet helemaal tevreden deze heeft inderdaad een verschillende versnelling horizontaal dan verticaal. Of hier fixes voor zijn weet ik niet goed. Lijkt mij gewoon een xorg.conf probleempje. Hier een aantal interessante sites:
Anoniem: 87302
Vind maar een NC10 op voorraad bij een MM.jeroendh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:47:
[...]
Daar ga ik wel van uit.
Want de ene winkel noemt het netbooks en de andere winkel moet het weer een notebook.
Erg verschillend dus.
Inderdaad die hebben ze niet en al helemaal geen zwarte !Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:33:
[...]
Vind maar een NC10 op voorraad bij een MM.
Hmmm. Ik vrees eigenlijk dat het meer is dan een "xorg.conf-probleempje" omdat er tot nu toe geen fixes bekend zijn op het internet.shappie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:31:
@_starbuck_
Anoniem: 280190
Beste Tweakers,
Sinds een paar dagen ben ik ook in bezit van een NC10. Een witte, gekocht bij BCC voor 369,-. Hij staat bij hun in de lijst voor 419,- maar nadat ik melde dat ie bij de It's goedkoper was hebben ze de prijs naar beneden aangepast
Erg mooi netbookje met een fantastische accuduur en schitterend scherm. Alleen dat geluid uit die interne speakertjes, wat klinkt dat afschuwlijk, zelfs mijn mobiel (N95 8GB) klinkt beter, door wat te tweaken in de eq instellingen van het bijgeleverde realtek programmatje is het wel wat beter te krijgen, maar hier heeft samsung echt een steek laten vallen. Dit is met afstand de slechts klinkende notebook die ik heb gehoord. Maar ja dat was al bekend en ook op dit forum is daar alk een paar keer over gesproken...
Dit brengt me tot de eigenlijke reden voor om dit berchtje te plaatsen, en dat heeft ook te maken met het geluid wat uit deze piep kleine speakertjes komt. Het valt mij op dat de balans van het geluid bij mijn NC10 niet in het midden ligt. De rechter speaker klinkt echt beduidend harder dan de linker
In de Realtek HD audio configuratie moet ik de balans schuif een heel eind naar links schuiven (op ongeveer 1/4) om beide speakers qua volume een beetje gelijk te krijgen. Het geluid uit de hoofdtelefoon uitgang is trouwens wel zoals het hoort.
Doet dit geluid probleem zich bij meer mensen voor, of zou ik een gaar exemplaar hebben?
Windows XP met de meest recente driver 5.10.0.5693
dank.
Sinds een paar dagen ben ik ook in bezit van een NC10. Een witte, gekocht bij BCC voor 369,-. Hij staat bij hun in de lijst voor 419,- maar nadat ik melde dat ie bij de It's goedkoper was hebben ze de prijs naar beneden aangepast
Erg mooi netbookje met een fantastische accuduur en schitterend scherm. Alleen dat geluid uit die interne speakertjes, wat klinkt dat afschuwlijk, zelfs mijn mobiel (N95 8GB) klinkt beter, door wat te tweaken in de eq instellingen van het bijgeleverde realtek programmatje is het wel wat beter te krijgen, maar hier heeft samsung echt een steek laten vallen. Dit is met afstand de slechts klinkende notebook die ik heb gehoord. Maar ja dat was al bekend en ook op dit forum is daar alk een paar keer over gesproken...
Dit brengt me tot de eigenlijke reden voor om dit berchtje te plaatsen, en dat heeft ook te maken met het geluid wat uit deze piep kleine speakertjes komt. Het valt mij op dat de balans van het geluid bij mijn NC10 niet in het midden ligt. De rechter speaker klinkt echt beduidend harder dan de linker
Doet dit geluid probleem zich bij meer mensen voor, of zou ik een gaar exemplaar hebben?
Windows XP met de meest recente driver 5.10.0.5693
dank.
Mooseman77, ik herken dat niet. over de speaker kwaliteit: ik neem aan dat je EDS wel uit hebt gezet want dat klinkt vreselijk.
Ja de EDS staat uit, begrijp ook niet helemaal wat dat nou doet want ik hoor niet echt verschil, aan of uit het klinkt in beide gevallen niet echt geweldig. Philflow is bij jouw de balans wel goed in het midden?
Balans van de speakers is hier prima. Heb al wel wat productieproblemen gehad met m'n eerste maar het model dat ik nu heb bevalt prima (omgeruild)
Volgens mij wel. Ik zal er nog eens extra op letten. Als je niets meer hoort heb ik geen probleem.Anoniem: 280190 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:44:
Philflow is bij jouw de balans wel goed in het midden?
Hier ook geen problemen met de balans van de NC10 speakertjes. Gewoon netjes stereo en verder geen problemen dat de balans knop naar links of rechts moet.
Over de Zeroshocks:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=4349103The new sizes from the Elecom Zeroshock III range are targetted at UMPC specifically.
7"
8.9"
The 8.9" fits several of the 10" netbooks as well. Lenovo S10, EEE PC 1000H, MSI Wind U100...
The 10.4" size was meant more for the previous Fujitsu ultra-portable range, fits other small sized ultra-portables as well, but can't even fit certain 8.9" UMPC.
Ja, en is ook bevestigd door .. uuhh dingesTomino schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:35:
Dus de NC10 past in dat rijtje van MSI wind, 1000H ?
Ik geloof alleen wel dat er verschillende fabrikanten zijn die de naam Zeroshock gebruiken. Altijd ff de maten checken dus.
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 03-01-2009 11:20 ]
Na nogmaals aandachtig luisteren naar de speakertjes kan ik eigenlijk concluderen dat in ieder geval bij mijn exemplaar er toch een (klein) verschil is tussen de linker en de rechter speaker. De linker speaker lijkt wat dunner te klinken dan de rechter speaker, waardoor het wat zachter lijkt en dus ook lijkt alsof de stereobalans niet helemaal goed in het midden ligt. Weet niet goed of ik er mee terug moet gaan naar de winkel of niet. Je moet goed opletten om het te horen en dat zal in een lawaaierige winkel bijna niet te doen zijn.
Maar misschien hoort het ook wel gewoon zo, en ontstaat het klank verschil door de plaatsing van de speakertjes tenopzichte van de aangrenzende andere onderdelen en ben ik er gewoon wat gevoeliger voor dan jullie? Ik weet het niet.
Maar misschien hoort het ook wel gewoon zo, en ontstaat het klank verschil door de plaatsing van de speakertjes tenopzichte van de aangrenzende andere onderdelen en ben ik er gewoon wat gevoeliger voor dan jullie? Ik weet het niet.
Daar hebben meer systemen last van ff samsung magic doctor draaien, die corrigeert de balans tussen r en l.Anoniem: 280190 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:34:
Het valt mij op dat de balans van het geluid bij mijn NC10 niet in het midden ligt. De rechter speaker klinkt echt beduidend harder dan de linker
Anoniem: 285840
Beste mensen,
Ik ben inmiddels ook een gelukkige eigenaar van een NC-10. Mooi apparaat, kan niet anders zeggen.
Maar ik zit met het volgende:
Ik wil graag de netbook via bluetooth verbinding laten maken met mijn HTC touch cruise om zo overal te kunnen internetten.
Kan iemand mij helpen om dit in te stellen. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar en loop helemaal vast.
Is er misschien ergens een stappen plan om dit voor elkaar te krijgen?
Graag hoor ik van jullie als experts !
Ik ben inmiddels ook een gelukkige eigenaar van een NC-10. Mooi apparaat, kan niet anders zeggen.
Ik wil graag de netbook via bluetooth verbinding laten maken met mijn HTC touch cruise om zo overal te kunnen internetten.
Kan iemand mij helpen om dit in te stellen. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar en loop helemaal vast.
Niet vergeten dat het 'maar' een netbook is he. Voor fatsoenlijk geluid is gewoon geen plaats. Andere netbooks zijn ook een aanfluiting wat de speakers betreft, hadden ze net zo goed weg kunnen laten. Oplossing: externe speakers of een hoofdtelefoon en vrolijk verder levenAnoniem: 280190 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:55:
Na nogmaals aandachtig luisteren naar de speakertjes...
RAAF12,
heb inmiddels magic doctor uitgevoerd en het probleem lijkt opgelost.
dankje voor de tip!
heb inmiddels magic doctor uitgevoerd en het probleem lijkt opgelost.
dankje voor de tip!
Op zich probeer ik het geluid wel te beoordelen met 'het is maar een netbook' in mijn achterhoofd, maar ik blijf het redelijk bizar vinden dat een beetje mobiel beter klinkt dan deze NC10. had samsung daar een paar euro meer uitgegeven dan had het beter kunnen klinken. Het is namelijk niet alleen door het formaat dat het slecht klinkt maar ook door de cheap ass speakertjes die er in zitten.Gluten Parody schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:50:
[...]
Niet vergeten dat het 'maar' een netbook is he. Voor fatsoenlijk geluid is gewoon geen plaats. Andere netbooks zijn ook een aanfluiting wat de speakers betreft, hadden ze net zo goed weg kunnen laten. Oplossing: externe speakers of een hoofdtelefoon en vrolijk verder leven
Ik had jaren terug een 12" powerbook, erg klein maar met een top geluid (natuurlijk ook relatief) uit de speakertjes. Daarna een 15" powerbook met slechter geluid als de 12". Daarna een Macbook met op zijn beurt weer slechter geluid dan de 15" powerbook en nu deze NC10.
Ik had hem ook niet voor het geluid gekocht natuurlijk, want voor de rest is het een top apparaat!
Anoniem: 198824
Welke provider zit je? Anders even google inschakelen met "BT internet providernaam"Anoniem: 285840 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:21:
Beste mensen,
Verbinding maken en de apparaten pairen (tot dusver zul je er wel uit komen)Anoniem: 285840 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:21:
Beste mensen,
Dan bij het overzicht van bluetooth locations zie je [gsmnaam] Dial Up Networking
Rechterklik eigenschappen
Configuren van bluetoothconnection
Bij het telefoonnummer invullen *99#
Dan verbinding maken zoals je vroeger ook deed met een modem, zou moeten werken.
Schakel Bluetooth in op zowel je laptop als mobielAnoniem: 285840 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:21:
Kies op je mobiel: Start > Programma's
Mobiel: Kies Gedeelde internetverbinding
Mobiel: Selecteer bij Pc-verbinding Bluetooth PAN
Mobiel: Druk op verbinden *)
PC: Ga naar je Bluetooth Manager en kies Apparaten zoeken binnen het menu Netwerktoegang
PC: Wacht tot het apparaat (je mobiel, HTC Touch) gevonden is
PC: Selecteer je mobiel, en kies verbinden
*) Note: eerst beide apparaten met Bluetooth pairen.
Hij hoeft niet in te bellen met een modem maar heeft een dataverbinding via UMTS. Die verbinding gebruikt de HTC om te kunnen internetten, maar als die verbinding wordt gedeeld dat kan via Bluetooth de laptop ook Internetten.Willaaam schreef op zondag 04 januari 2009 @ 00:59:
[...]
Verbinding maken en de apparaten pairen (tot dusver zul je er wel uit komen)
Dan bij het overzicht van bluetooth locations zie je [gsmnaam] Dial Up Networking
Rechterklik eigenschappen
Configuren van bluetoothconnection
Bij het telefoonnummer invullen *99#
Dan verbinding maken zoals je vroeger ook deed met een modem, zou moeten werken.
Beste mensen,
Ik ben er met veel gegoogle gisteravond laat nog uitgekomen en het bleek achteraf makkelijker dan dat je denkt.
Ik kon maar nergens het item: "Internetverbinding delen" vinden. Uiteindelijk toen ik dit gevonden had en mijn apparaten uiteraard gepaird had was het een peuleschilletje.
Ga dus als volgt te werk:
* Zorg dat je GSM en je laptop met elkaar kunnen communiceren door ze te pairen (éénmalig).
* Klik op je GSM (in de map Programma's) op "Internetverbinding delen". Kies voor "Bluetooth PAN" gevolgd door "Verbinden".
* Ga nu naar je Bluetooth icoontje op de samsung en kies voor: "Netwerktoegang" en zoek (alleen de eerste keer) naar je telefoon.
That's it. De rest gaat vanzelf. Ik heb nu een verbinding via Bluetooth met een snelheid van 2,1 Mbps. Ach het is niet veel maar wel handig voor in de trein of zo !
In ieder geval bedankt voor jullie inspanning en ik hoop dat anderen hun voordeel kunnen doen met mijn antwoord.
Ik ben er met veel gegoogle gisteravond laat nog uitgekomen en het bleek achteraf makkelijker dan dat je denkt.
Ik kon maar nergens het item: "Internetverbinding delen" vinden. Uiteindelijk toen ik dit gevonden had en mijn apparaten uiteraard gepaird had was het een peuleschilletje.
Ga dus als volgt te werk:
* Zorg dat je GSM en je laptop met elkaar kunnen communiceren door ze te pairen (éénmalig).
* Klik op je GSM (in de map Programma's) op "Internetverbinding delen". Kies voor "Bluetooth PAN" gevolgd door "Verbinden".
* Ga nu naar je Bluetooth icoontje op de samsung en kies voor: "Netwerktoegang" en zoek (alleen de eerste keer) naar je telefoon.
That's it. De rest gaat vanzelf. Ik heb nu een verbinding via Bluetooth met een snelheid van 2,1 Mbps. Ach het is niet veel maar wel handig voor in de trein of zo !
In ieder geval bedankt voor jullie inspanning en ik hoop dat anderen hun voordeel kunnen doen met mijn antwoord.
Speedmode kan alleen als je meerdere apps open hebt. Het geeft alleen prioriteit aan de applicatie, stelt niet veel voor. Kan wel handig zijn.
Hartelijk dank !!Philflow schreef op zondag 04 januari 2009 @ 10:04:
Speedmode kan alleen als je meerdere apps open hebt. Het geeft alleen prioriteit aan de applicatie, stelt niet veel voor. Kan wel handig zijn.
Anoniem: 285929
Ik wil jullie graag deelgenoot maken van een super, superaanbieding van T-Mobile die ik een paar weken terug bij mijn post vond en vandaag heb verzilverd.
De aanbieding betreft een T-Mobile Laptop Economy abonnement voor 2 jaar en een laptop voor een bedrag van 19,95 Euro per maand + 4000 T-Mobile Extra punten. De keuze die werd aangeboden was of de Samsung NC10 of de Asus Eee PC901. Natuurlijk gekozen voor de NC10.
Een snel rekensommetje:
kosten over 2 jaar
Abo 24 * 19,95 = 478,80 Euro
(T-Mobile punten (4000) = 80,00 Euro)
Dus over de gehele looptijd kost me het Internet abonnement 140 Euro, zo je wilt: 60 Euro.
Mijn indruk is dat deze actie alleen geldt voor T-Mobile klanten die op dit moment minimaal 4000 punten bij elkaar hebben gespaard. Daarbij komt dat op de ontvangen brief geen einddatum van de actie is opgegeven, maar dat deze bij de medewerker die mij hielp als een Kerstactie bekend stond. Haast is geboden dus...
De aanbieding betreft een T-Mobile Laptop Economy abonnement voor 2 jaar en een laptop voor een bedrag van 19,95 Euro per maand + 4000 T-Mobile Extra punten. De keuze die werd aangeboden was of de Samsung NC10 of de Asus Eee PC901. Natuurlijk gekozen voor de NC10.
Een snel rekensommetje:
kosten over 2 jaar
Abo 24 * 19,95 = 478,80 Euro
(T-Mobile punten (4000) = 80,00 Euro)
Dus over de gehele looptijd kost me het Internet abonnement 140 Euro, zo je wilt: 60 Euro.
Mijn indruk is dat deze actie alleen geldt voor T-Mobile klanten die op dit moment minimaal 4000 punten bij elkaar hebben gespaard. Daarbij komt dat op de ontvangen brief geen einddatum van de actie is opgegeven, maar dat deze bij de medewerker die mij hielp als een Kerstactie bekend stond. Haast is geboden dus...
De prijs in de winkel was 419,- voor de witte en 449,- voor de zwarte.Anoniem: 233840 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:23:
Beste Mooseman77,
Ik las dat je hem bij BCC voor 369 had gekocht. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Is dat gewoon in de winkel?
Op de site staat hij namelijk voor 449!
Weet iemand waar die op dit moment het goedkoopst is?
Groet,
Cecre
ps. excuses voor mijn vorige bericht
Ik heb gewoon in de winkel gezegd dat hij bij de it's goedkoper was waarop de verkoper vervolgens de prijs naar beneden heeft aangepast. Wellicht ook nog ineressant om te weten was dat de goedkopere prijs bij de it's zowel voor de witte als voor de zwarte uitvoering gold. Ik kon kiezen tussen de witte en zwarte uitvoering beide voor de prijs van 369,-. Heb uiteindelijk voor de witte gekozen, vind ik toch iets mooier.
Ik denk dat de actie van de It's ondertussen is afgelopen... dus ik weet niet of je zo'n prijsaanpassing bij BCC op dit moment voor elkaar krijgt. Succes in ieder geval mocht je het gaan proberen.
Kijk, hier heb ik wat aan. Helemaal top. Mij lukte het eerst ook niet. Het inbelverhaal (*99#) werkte vroeger altijd via de kabel maar niet met BT. Jouw korte overzichtje is duidelijk en alles werkt naar behoren. Ik breid 'm iets uit omdat één stap niet geheel duidelijk is.RAAF12 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 02:03:
[...]
Schakel Bluetooth in op zowel je laptop als mobiel
PC: Ga naar je Bluetooth Manager en kies Apparaten zoeken binnen het menu Netwerktoegang
PC: Selecteer je mobiel, en kies verbinden
Schakel Bluetooth in op zowel je laptop als mobiel
PC: Selecteer je mobiel, en kies verbinden rechtermuisknop bij de optie Network Access Point op XXXX
Overigens ben ik zeer tevreden met de NC-10. Prijzen horen niet in deze thread dus gelieve Pricewatch erop na te slaan. Met de berichten die tot op heden al gepost zijn weet je waar de netbook te vinden is voor een zo'n laag mogelijke prijs. Overigens, schroom niet om de winkel zelf eens op te bellen. Kleine moeite en het houdt dit forum overzichtelijk.
p.s. Is het geen idee om bovenstaande BT connectie op te nemen in de Startpost? Alle kudo's naar RAAF12 natuurlijk ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door Nielsracing op 04-01-2009 23:09 ]
vraagske aan de vnl Nederlandse goegemeente: is de Samsung NC10 te verkrijgen - in België - met een Azerty/Nederlandstalig toetsenbord?
Tnx
Tnx
Weet iemand waar ik Zeroshocks cases in de schappen kan aantreffen, zodat ik persoonlijk kan uitproberen.
Ik weet dat ze in Nederland te koop zijn, want ik vond oa 12" en 7" Zeroshocks bij de MediaMarkt in Utrecht, maar geen 9" of 10". Gek genoeg zijn de prijzen nog lager dan op internet. Als iemand het weet, stel ik het zeer op prijs!
Ik weet dat ze in Nederland te koop zijn, want ik vond oa 12" en 7" Zeroshocks bij de MediaMarkt in Utrecht, maar geen 9" of 10". Gek genoeg zijn de prijzen nog lager dan op internet. Als iemand het weet, stel ik het zeer op prijs!
Dat klinkt als een tegenstelling. Het is of AZERTY of Nederlandstalig.doctest schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:28:
vraagske aan de vnl Nederlandse goegemeente: is de Samsung NC10 te verkrijgen - in België - met een Azerty/Nederlandstalig toetsenbord?
Tnx
De NC10 in België wordt geleverd met een Belgisch AZERTY toetsenbord. In Nederland wordt de NC10 met een US Internationaal toetsenbord geleverd. Als je in België een QWERTY toetsenbord wilt hebben moet je of naar Nederland uitwijken of achteraf via de service afdeling proberen om aan een los toetsenbord te komen. Of dat laatste gaat lukken kan ik niet beloven.
Ik ben ook benieuwd. Ik zou graag een oranje 11' willen voor de NC10, maar deze is op de Ebay shop uitverkocht. Bij navraag bleek dat ook de 8.9' een NC10 kan passen. Kan iemand dat bevestigen? Het lijkt me krap en ik heb geen zin om elke keer te moeten persen. Anders ga ik wel voor een zwarte.chunyu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 01:50:
Weet iemand waar ik Zeroshocks cases in de schappen kan aantreffen, zodat ik persoonlijk kan uitproberen.
Beetje off-topic:
Ik dacht ik ga voor de gein eens testen wat m'n NC10 eigenlijk zo'n beetje aan kan.
Dus ik heb hem op mijn Numark Omnicontrol aangesloten en aan mijn Samsung LCD en mijn geluidsinstallatie om te kijken hoe soepel dit allemaal loopt en ik ben eigenlijk best verbaast over hoe goed het gaat!
Misschien vinden meer mensen het leuk om ff te zien dus ik heb wat pics gemaakt en een filmpje:
(weer es wat anders dan geklets over prijzen, levertijden en tasjes enz enz
)
Pics:
(klik voor fullsize)

Filmpje!
(Opgenomen met digicam, XviD van gemaakt, oh en nevermind de muziek heb zomaar wat aan gezet)
Wat je ziet:
NC10 (Aangesloten op netadapter.)
Numark Omnicontrol via USB (dit is tevens een externe geluidskaart) naar geluidsinstallatie (Denon)
VGA poort naar Samsung LCD.
Bluetoothmuisje van Logitech
Koptelefoon
Oud kastje
Software die draait:
WinXp meegeleverd met de NC10, standaard progs en Avira antivirus draaien op de achtergrond.
(NC10 heeft wel 2gb ipv 1)
Traktor 3 LE Mix programma, meegeleverd met Numark Omnicontrol
Beatharness Automatisch VJ prog.
(Lennart, mocht je dit lezen, onwijs bedankt nog!)
Instellingen:
NC10 Staat op dual screen ingesteld, TV als 2e monitor.
Beatharness draait op fullscreen @ 1024x768 op 2e monitor (kan maybe wel hoger, TV is fullhd, maar niet geprobeerd nog)
Latency van geluidskaart staat op 256 samples/ 6.8 msec. (stond standaard zo, niet veranderd, werkt prima)
Zijn er meer mensen die soortgelijke dingen geprobeerd hebben met hun NC10?
Aan een beamer hangen bijv? En hoe is dat bevallen?
Ik dacht ik ga voor de gein eens testen wat m'n NC10 eigenlijk zo'n beetje aan kan.
Dus ik heb hem op mijn Numark Omnicontrol aangesloten en aan mijn Samsung LCD en mijn geluidsinstallatie om te kijken hoe soepel dit allemaal loopt en ik ben eigenlijk best verbaast over hoe goed het gaat!
Misschien vinden meer mensen het leuk om ff te zien dus ik heb wat pics gemaakt en een filmpje:
(weer es wat anders dan geklets over prijzen, levertijden en tasjes enz enz
Pics:
(klik voor fullsize)

Filmpje!
(Opgenomen met digicam, XviD van gemaakt, oh en nevermind de muziek heb zomaar wat aan gezet)
Wat je ziet:
NC10 (Aangesloten op netadapter.)
Numark Omnicontrol via USB (dit is tevens een externe geluidskaart) naar geluidsinstallatie (Denon)
VGA poort naar Samsung LCD.
Bluetoothmuisje van Logitech
Koptelefoon
Oud kastje
Software die draait:
WinXp meegeleverd met de NC10, standaard progs en Avira antivirus draaien op de achtergrond.
(NC10 heeft wel 2gb ipv 1)
Traktor 3 LE Mix programma, meegeleverd met Numark Omnicontrol
Beatharness Automatisch VJ prog.
(Lennart, mocht je dit lezen, onwijs bedankt nog!)
Instellingen:
NC10 Staat op dual screen ingesteld, TV als 2e monitor.
Beatharness draait op fullscreen @ 1024x768 op 2e monitor (kan maybe wel hoger, TV is fullhd, maar niet geprobeerd nog)
Latency van geluidskaart staat op 256 samples/ 6.8 msec. (stond standaard zo, niet veranderd, werkt prima)
Aan een beamer hangen bijv? En hoe is dat bevallen?
[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 05-01-2009 14:26 ]
Mijn NC10 hangt vaak aan mijn Panasonic 42" plasma. 1024*768, kijk amerikaanse series in HD. Gaat perfect. Ondertussen haalt ie de nieuwe afleveringen binnen via utorrent.ElayZ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:15:
Beetje off-topic:
Heb na lang dubben toch maar de NC10 gekozen. Werkt perfect op een dingetje na: Als ik mijn headset erin prik, blijft ie via de externe speakers geluid geven. Is dat in te stellen dat het geluid alleen maar door mijn headset komt en de externe speakers worden uitgeschakeld?
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Kan met mijn methode ook, ik vind het bluetooth pan netwerk wat omslachtiger, moet je eerst dat delen inschakelen en dat vind ik niet handig.RAAF12 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 02:07:
[...]
Hij hoeft niet in te bellen met een modem maar heeft een dataverbinding via UMTS. Die verbinding gebruikt de HTC om te kunnen internetten, maar als die verbinding wordt gedeeld dat kan via Bluetooth de laptop ook Internetten.
Of in ieder geval, met windows mobile 5 werkt het, geen idee of het nu bij zes veranderd is. Sowieso is mijn methode nog steeds vereist voor elk ander merk toestel. Vind het overigens geen startpost materiaal, laat het toevoegen bij de mobiele data abbo topics in gsm.
[ Voor 21% gewijzigd door Willaaam op 05-01-2009 15:41 ]
toch niet.. Pixmania levert een AZERTY totsenbord maar met een Franstalige Windows XP.. ik zoek dus een Nederlandstalige versie....arnoud_h schreef op maandag 05 januari 2009 @ 07:54:
[...]
Dat klinkt als een tegenstelling. Het is of AZERTY of Nederlandstalig.
De NC10 in België wordt geleverd met een Belgisch AZERTY toetsenbord. In Nederland wordt de NC10 met een US Internationaal toetsenbord geleverd. Als je in België een QWERTY toetsenbord wilt hebben moet je of naar Nederland uitwijken of achteraf via de service afdeling proberen om aan een los toetsenbord te komen. Of dat laatste gaat lukken kan ik niet beloven.
Greetz
Kan jezelf geen Nederlandstalige installeren?
Edit: Philflow welke laptop heb je nu besteld? (nieuwsgierigheid, ik zag je ad in v/a
)
Edit: Philflow welke laptop heb je nu besteld? (nieuwsgierigheid, ik zag je ad in v/a
[ Voor 50% gewijzigd door EdwardvGelder op 05-01-2009 17:18 ]
Nadat ik constateerde dat PCZapper niet goed werkt met Vista icm met mijn TV heb ik de NC10 ook maar eens aangesloten op mijn Panasonic LCD TV (1024 X 768). TV opname, waarvan ik automatisch de reclames verwijder met comskip, gaat prima maar het geluid (koptelefoon uitgang NC10 via de stereo versterker en Boxen), valt tegen (blikkerig hol geluid).Philflow schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:35:
[...]
Mijn NC10 hangt vaak aan mijn Panasonic 42" plasma. 1024*768, kijk amerikaanse series in HD. Gaat perfect. Ondertussen haalt ie de nieuwe afleveringen binnen via utorrent.
Een film (720P) via VLC, NC10 op 220V en max performance verloopt schokkerig. Met andere player en juiste codecs lukt wellicht 720P wel, maar een HTPC is mijn volgende aanschaf ;-)
MPC met KLite doet het soms wat beter.wsmaal schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:50:
[...]
Een film (720P) via VLC, NC10 op 220V en max performance verloopt schokkerig. Met andere player en juiste codecs lukt wellicht 720P wel, maar een HTPC is mijn volgende aanschaf ;-)
PS. WD HD player is een mooi (goedkoop) alternatief.
Ik heb nu een Vaio G11 12" als 'netbook'. Leuk dingetje met DVD drive erin 1.12kg. Scherm is net wat groter, vind ik wel fijn.EdwardvGelder schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:12:
Edit: Philflow welke laptop heb je nu besteld? (nieuwsgierigheid, ik zag je ad in v/a)
Voor wie het nog niet had gezien: V&A aangeboden: Samsung NC10-KA04NL Wit
Inclusief superluxe neopreen sleeve
Ik heb de blauwe NC10 nu ook aangemeld in de tweakers pricewatch.
Linkje: pricewatch: Samsung NC10-KA05NL Blauw
Linkje: pricewatch: Samsung NC10-KA05NL Blauw
Opper-prutser
Jongens (en meiden). Gaarne even gehoor geven aan bovenstaande post. De topicstarter zet dat niet voor niets neer.Vinze schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:46:
Heb mezelf net even bij gelezen van de afgelopen 4 dagen (moet wel beetje bijblijven als topic starter natuurlijk), maar wat wordt er ontzettend veel over de prijs/beschikbaarheid gepraat. Kunnen we iets meer over het apparaat zelf praten en wat minder over de prijzen? Voor mij is het namelijk best vervelend om daar steeds langs te scrollen (omdat ik er al 1 heb) + door het scrollen mis je af en toe de wel belangrijke posts.
Heb jij al een goede breedbeeldresolutie output kunnen krijgen op een LCD TV? Ik namelijk niet, 1680 x 1050 gaat direct en perfect op mijn monitor, maar naar mijn LCD TV met native 1366 x 768 heeft hij veel moeite. 1280 x 768 instellen resulteert in redelijk scherp beeld in fullscreen breedbeeld, maar is dan opgeschoven naar links waardoor ik een cm beeld mis rechts. Erg vervelend, ik heb de oplossing nog niet gevonden. Ben nu aan het rommelen met Powerstrip. Elke tip/suggestie hiervoor is welkom.ElayZ schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:15:
Beetje off-topic:
..................
Wat betreft 720p op de NC10: download Media player Classic + CoreAVC H264 codec. Elk 720p filmpje draait dan als een trein, zonder haperen of wat dan ook!
Nibzeo13: Wat voor 'n LCD TV heb jij? Ik heb namelijk een Samsung 4 series lcd tv en mijn NC10 pakt de resolutie helemaal goed op.Ninzeo13 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:16:
[...]
Heb jij al een goede breedbeeldresolutie output kunnen krijgen op een LCD TV? Ik namelijk niet, 1680 x 1050 gaat direct en perfect op mijn monitor, maar naar mijn LCD TV met native 1366 x 768 heeft hij veel moeite. 1280 x 768 instellen resulteert in redelijk scherp beeld in fullscreen breedbeeld, maar is dan opgeschoven naar links waardoor ik een cm beeld mis rechts. Erg vervelend, ik heb de oplossing nog niet gevonden. Ben nu aan het rommelen met Powerstrip. Elke tip/suggestie hiervoor is welkom.
Wat betreft 720p op de NC10: download Media player Classic + CoreAVC H264 codec. Elk 720p filmpje draait dan als een trein, zonder haperen of wat dan ook!
Misschien de moeite waard op te proberen: Bij beeldinstellingen op geavanceerd drukken en voor de monitor alle mogelijke resoluties weergeven. Nu heb je meer instellingen. Dikke kans dat hij daarbij staat.
Wat dit probleem kan veroorzaken is dat de monitor niet goed de mogelijke resoluties doorstuurt naar de videokaart van de NC10 waardoor hij verkeerde resoluties in de lijst zet.
Ik weet niet of je dit al geprobeerd had.
Opper-prutser
Op mijn Samsung LE32S81 pakt hij de resolutie van 1366x768 meteen, ziet er perfect uit.Ninzeo13 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:16:
[...]
Heb jij al een goede breedbeeldresolutie output kunnen krijgen op een LCD TV? Ik namelijk niet, 1680 x 1050 gaat direct en perfect op mijn monitor, maar naar mijn LCD TV met native 1366 x 768 heeft hij veel moeite. 1280 x 768 instellen resulteert in redelijk scherp beeld in fullscreen breedbeeld, maar is dan opgeschoven naar links waardoor ik een cm beeld mis rechts. Erg vervelend, ik heb de oplossing nog niet gevonden. Ben nu aan het rommelen met Powerstrip. Elke tip/suggestie hiervoor is welkom.
Hij is aangesloten via VGA, en ik gebruik Windows XP Pro met de drivers van de Samsung site.
Als ik hem aan mijn LCD hang en ik selecteer (via FN+F4) CRT als scherm dan krijg ik gewoon mn desktop in beeld en dan doe ik re-muis>eigenschappen en bij instellingen zet ik m gewoon op 1920x1080 (FullHD) en dat gaat prima...
En dat is dus gewoon met een standaard NC10, ik heb er niets aan veranderd.
Geen drivers ofzo, gewoon zoals ik m uit de doos haalde.
(Ja ik heb er 2gb ingezet maar dat maakt voor dit niks uit natuurlijk)
(klik voor highres)

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik m op 1366 x 768 zet. Wat bij jou dus problemen oplevert.
Edit: Die kan ik helemaal niet kiezen...
Ik kan kiezen voor:
800x600
1024x600
1024x768
1152x864
1280x600
1280x720
1280x768
1280x960
1280x1024
1400x1050
1600x900
1920x1080
Misschien als je m op 1280x768 zet dat het dan wel goed gaat...
En dat is dus gewoon met een standaard NC10, ik heb er niets aan veranderd.
Geen drivers ofzo, gewoon zoals ik m uit de doos haalde.
(Ja ik heb er 2gb ingezet maar dat maakt voor dit niks uit natuurlijk)
(klik voor highres)

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik m op 1366 x 768 zet. Wat bij jou dus problemen oplevert.
Edit: Die kan ik helemaal niet kiezen...
Ik kan kiezen voor:
800x600
1024x600
1024x768
1152x864
1280x600
1280x720
1280x768
1280x960
1280x1024
1400x1050
1600x900
1920x1080
Misschien als je m op 1280x768 zet dat het dan wel goed gaat...
[ Voor 74% gewijzigd door ElayZ op 06-01-2009 14:04 ]
Anoniem: 128602
Ik heb mijn NC10 nu een paar dagen in gebruik, ik had een van de laatste modellen van de BCC te pakken, met een beroep op hun laagste prijs garantie meegekregen voor de It`s prijs. Wat een geweldig ding zeg, ik heb er nu al een paar dagen op zitten werken, continue open-office, internetten, en af en toe muziek draaien, en ik haal steeds ongeveer 7 uur met m`n accu.
Ook de Touchpad bevalt me prima, zo goed zelfs dat ik nog geen losse muis heb aangeschaft. Draadloos internet werkt perfect, en ook het toetsenbord bevalt prima, ondanks mijn kolenschoppen. Dat laatste was samen met de accuduur ook van doorslaggevend belang bij de aanschaf, samen met eerdere goede ervaringen met samsungproducten.
Ook de Touchpad bevalt me prima, zo goed zelfs dat ik nog geen losse muis heb aangeschaft. Draadloos internet werkt perfect, en ook het toetsenbord bevalt prima, ondanks mijn kolenschoppen. Dat laatste was samen met de accuduur ook van doorslaggevend belang bij de aanschaf, samen met eerdere goede ervaringen met samsungproducten.
Dit topic is gesloten.