Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 01:30:
[...]

Ik gebruik de nieuwe messenger 2009 onder Windows 7, geen problemen met webcam daarmee.

Welk OS gebruik je? Welke messenger?
Ik gebruik de geleverde Win Xp Home SP3 met alle updates van Microsoft en Samsung erop.
Voor MSN heb ik MSN LIVE MESSENGER 2009 (nieuwste batch).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:32:
[...]

Zucht, als je denkt dat het aan je video, audio of webcamdriver ligt en je komt op tweakers dan wordt je geacht om je: Audio, video en webcamdriver te updaten naar de laatst beschikbare versie.

Verder, er zit op de NC10 standaard een webcam progje dat het beeld op je scherm laat zien. Als je dat start en je kijkt dan naar de cpu usage, gaat het dan nog wel goed?

Hebben andere met de NC10 ook last van wat slappe scharnieren? Ik ben dan een IBM gewend, maar als de nc10 schuin op mn schoot staat en ik verplaats me iets waardoor het scherm iets naar voren wijst dan valt hij gelijk dicht...
Ik heb alle drivers gechecked en alles is up and running.
De standaard webcam progje zorgt ervoor dat mijn CPU gebruik weer richting de 80 springt. Ik zie MCODS.EXE en PLAYCAMERA.exe. Maar wat ook opvallend is mij NIET ACTIEVE SYSTEEMPROCESSEN. Die zit ook tegen de 50% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
sander- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:32:
[...]
Hebben andere met de NC10 ook last van wat slappe scharnieren? Ik ben dan een IBM gewend, maar als de nc10 schuin op mn schoot staat en ik verplaats me iets waardoor het scherm iets naar voren wijst dan valt hij gelijk dicht...
Eh nee Samsung zit super degelijk in elkaar. Bij mij valt ie echt niet zomaar dicht dat moet je echt met de hand doen. Misschien overwegen terug naar de winkel ermee te gaan. Ben nog steeds zeer tevreden na 6 maanden in gebruik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:32:
[...]

Eh nee Samsung zit super degelijk in elkaar. Bij mij valt ie echt niet zomaar dicht dat moet je echt met de hand doen. Misschien overwegen terug naar de winkel ermee te gaan. Ben nog steeds zeer tevreden na 6 maanden in gebruik te hebben.
Hier sluit ik mij ook bij aan. Die NC10 is echt één van de betere netbooks, constructie technisch gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:37:
[...]

Hier sluit ik mij ook bij aan. Die NC10 is echt één van de betere netbooks, constructie technisch gesproken.
Als ik het toetsenbord recht naar de grond hou, dus met touchpad onderaan gaat mijn beeldscherm ook vanzelf dicht hoor :+, nee ik weet niet hoe hij het scherm heeft staan als hij sammy op schoot heeft maar bij mij gebeurt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EdwardvGelder schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:23:
[...]

Als ik het toetsenbord recht naar de grond hou, dus met touchpad onderaan gaat mijn beeldscherm ook vanzelf dicht hoor :+, nee ik weet niet hoe hij het scherm heeft staan als hij sammy op schoot heeft maar bij mij gebeurt het ook niet.
Ik zat met mijn knieën omhoog op de bank en had m'n tobo dus onder hoek van 60 graden op de knieën staan. Toen ik wat verschoof en dus de hoek nog iets groter maakte viel hij dicht. Misschien niet echt een vaak voorkomend iets, maar gaf me wel aan dat de scharnieren minder stabiel zijn als van mijn IBM Thinkpad, maar dat kan je ook niet verwachten voor 400e.

Ben gewoon heel tevreden en probeer absoluut het product niet af te branden :) Het is voor mij laptopje voor erbij en dat doet ie prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Sander op 27-03-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 15:46
Mja het scherm had van mij wel iets stroever gemogen hoor. Hij valt nog niet vanzelf dicht, maar als ik veel beweeg (denk aan even verschuiven op de bank) dan valt het scherm soms wel ietsje naar achter.
Ook vind ik dat het scherm niet zover naar achteren kan(135 graden denk ik) Dit had wel tegen de 180 gemogen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een xmi x-mini speakertje aangeschaft. Deze geeft ondanks z'n geringe afmetingen een erg goed geluid. Er zit zowaar bas in. Zeker voor het kijken van films is deze zeker aan te bevelen. Boven verwachting goed. Er zit een oplaadbare accu in die via USB kan worden opgeladen. Ook wordt een beschermzakje bijgeleverd. Het is geen usb speaker, het geluid gaat via de 3,5mm jackplug dus hij kan ook aan je mp3 speler.
http://www.mp3shop.nl/pro...lack-capsule-speaker.html
Deze speaker kost bij de BCC 19,95
(Er is trouwens ook een stereo versie: de x-minimax.)

Op dealextreme is een kloon te koop voor 10 euro:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11493
misschien klinkt die niet zo goed maar het snoertje lijkt me uitwisselbaar met de x-mini. Dus voor 7 euro heb je dan wel een reserve snoertje. Die op zich best exotisch (lees: nergens los te koop) is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zulke speakers gekocht. Volgens sammynetbook zijn deze goed in te bouwen in de NC10 en kunnen zo hard dat het maximale volume niet goed bruikbaar is. Dan is mijn grootste ergernis aan de NC10 eindelijk weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

funrider schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:32:
[...]

Zal exemplarisch zijn want de scharnieren blijven op mijn NC10 ook goed open staan, dat is ook niet bij te
stellen.
Het apparaat zit degelijk in elkaar ik heb (als technicus) eigenlijk maar 2 minpunten ondekt. Hopenlijk leest Samsung Korea hier ook ;)

1. De 3 USB connectors zijn van een bedenkelijk lichte kwaliteit. Een keer een flinke ruk aan de stekker en hij scheurt van de print af. Foxcon levert veeel steviger gebouwde USB printdelen!

2. De plaats van de CMOS batterij. Achterop de print geplakt met een stukje dubbelzijdige tape. Dat is echt broddelwerk. Elke serieuze laptopfabrikant plaats die cel in een verwisselbare houder.
Op de print in ruimte genoeg op bijv. de gereserveerde plaats voor de 3G modemkaart!

Bovendien is het een CR batterijcelletje die na 4 jaar ermee ophoudt. Andere fabrikanten (zoals Dell) leveren een lithium *accuutje* die gewoon wordt bijgeladen.
Ok, dat is ook het enige voor de rest heb ik geen aanmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb 3 NC10's in bezit gehad en het viel me op hoe verschillend de scharnieren zijn afgesteld. Mijn huidige beweegt totaal niet vanzelf, terwijl de andere 2 veel losser waren.

Maar volgens mij zitten ze wel degelijk in elkaar. Mijn huidige heb ik een keer laten vallen van een tafel (zo'n 90 cm hoog) op een stenen vloer. Daarna zat de powerknop verkeerd maar nadat ik 'm open had gemaakt was alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:18:
[...]
2. De plaats van de CMOS batterij. Achterop de print geplakt met een stukje dubbelzijdige tape. Dat is echt broddelwerk. Elke serieuze laptopfabrikant plaats die cel in een verwisselbare houder.
...
Bovendien is het een CR batterijcelletje die na 4 jaar ermee ophoudt. Andere fabrikanten (zoals Dell) leveren een lithium *accuutje* die gewoon wordt bijgeladen.
Dat eerste valt mee hoor... ik heb al van een paar andere modellen en merken hetzelfde gezien. Vaak proppen ze die knoopcel nog ergens tussen in de achterkant bij de scharnieren. Het toppunt was een Compaq waar vervolgens 2 draadjes een afstand van 15 moesten afleggen om te worden aangesloten.
Ook het gebruik van CR ipv accu zie ik ook wel vaker (wordt gedaan ivm dat je anders extra componenten nodig hebt... wat trouwens minimaal is). Niet handig want zoals je zegt: na een paar jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:12:
[...]

Dat eerste valt mee hoor... ik heb al van een paar andere modellen en merken hetzelfde gezien. Vaak proppen ze die knoopcel nog ergens tussen in de achterkant bij de scharnieren. Het toppunt was een Compaq waar vervolgens 2 draadjes een afstand van 15 moesten afleggen om te worden aangesloten.
Ook het gebruik van CR ipv accu zie ik ook wel vaker (wordt gedaan ivm dat je anders extra componenten nodig hebt... wat trouwens minimaal is). Niet handig want zoals je zegt: na een paar jaar...
bij de NC10 hebben ze nog de moeite genomen om de draadjes van de knoopcel aan een stekkertje te zetten. Dat scheelt soldeerwerk ;-)
Die el cheapo slappe USB connectors zijn ook beetje standaard op laptops geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand al Presto geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een andere laptop te gebruiken om cd's af te spelen/installeren en wat voor kabel heb je hiervoor nodig? Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag ook een NC10 (zwart), en hij bevalt me goed. Probleem is alleen dat ik momenteel niet met wifi met m'n eigen netwerk verbinden kan. Router is Linksys WRT54G2. Lees veelal dat het aan het ingebouwde Artheros kaartje ligt. Balen, moet ik daar ook nog wat op bedenken :(.

Verder super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 02:02:
Heb sinds vandaag ook een NC10 (zwart), en hij bevalt me goed. Probleem is alleen dat ik momenteel niet met wifi met m'n eigen netwerk verbinden kan. Router is Linksys WRT54G2. Lees veelal dat het aan het ingebouwde Artheros kaartje ligt. Balen, moet ik daar ook nog wat op bedenken :(.

Verder super tevreden!
Je geeft weinig info. Staat het kaartje aan? (Fn-F9) Zie je wel netwerken? Kan je zonder pass wel inloggen?
Ik heb hier met zowel Atheros/Broadcom/Intel WLAN verbindingen met een WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Hier ook totaal geen problemen gehad met welk Wifi netwerk dan ook..
Driver van de samsung site(XP) en het werkt :) (wel WiFi aanzetten ja via Fn-F9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:05:
[...]

Je geeft weinig info. Staat het kaartje aan? (Fn-F9) Zie je wel netwerken? Kan je zonder pass wel inloggen?
Ik heb hier met zowel Atheros/Broadcom/Intel WLAN verbindingen met een WRT.
Och het was niet zo dat ik echt hard op zoek was naar een oplossing hoor, ik heb nog wat uitwijkmogelijkheden. Maar nu je een handreiking doet: Kaartje staat aan uiteraard, en werkt ook met andere netwerken. Ligt dus aan compatibiliteit met de router. Hij probeert een keer of 3 te verbinden maar valt dan direct weg en schakelt over op het netwerk van de buren. Netwerkje hier is wel beveiligd, met WPA. Ik zit echter in een studentenhuis, en zonder beveiliging werken is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:16:
[...]

Och het was niet zo dat ik echt hard op zoek was naar een oplossing hoor, ik heb nog wat uitwijkmogelijkheden. Maar nu je een handreiking doet: Kaartje staat aan uiteraard, en werkt ook met andere netwerken. Ligt dus aan compatibiliteit met de router. Hij probeert een keer of 3 te verbinden maar valt dan direct weg en schakelt over op het netwerk van de buren. Netwerkje hier is wel beveiligd, met WPA. Ik zit echter in een studentenhuis, en zonder beveiliging werken is geen optie.
Grote kans dat er een overlapping sterk kanaal zit dan kan je ook geen verbinding maken. Voordat je een andere router koopt eerst alle beschikbare kanalen testen. Dan kan je daarna altijd nog de Linksys de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:26:
Is het mogelijk om een andere laptop te gebruiken om cd's af te spelen/installeren en wat voor kabel heb je hiervoor nodig? Bedankt ;)
Ja, Crosscable, graag gedaan.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:33:
[...]

Grote kans dat er een overlapping sterk kanaal zit dan kan je ook geen verbinding maken. Voordat je een andere router koopt eerst alle beschikbare kanalen testen. Dan kan je daarna altijd nog de Linksys de schuld geven.
Mja, heb wel van kanalen gewisseld, maar ik heb niet echt mogelijk heden om een goed kanaal te kiezen gezien de hoeveelheid spots hier in de buurt. Alleen 5 en 9 vallen er een beetje tussen in, en daarmee werkt ie niet. Daarnaast heb ik ook geen problemen met mijn desktop die op dezelfde plek staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:57
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 02:02:

Verder super tevreden!
heb ik ook de nieuwste driver van de netwerk kaart gedownload via de samsung download manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendh schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:38:
[...]

heb ik ook de nieuwste driver van de netwerk kaart gedownload via de samsung download manager?
Ja, heb verschillende drivers geprobeerd. Ook eentje die in dit of het vorige deel van dit topic een probleem oploste. Maar met iedere driver, of hij noo oud of nieuw is, heb ik dezelfde symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:14:
[...]

Ja, heb verschillende drivers geprobeerd. Ook eentje die in dit of het vorige deel van dit topic een probleem oploste. Maar met iedere driver, of hij noo oud of nieuw is, heb ik dezelfde symptomen.
Dan is toch wellicht de router het probleem. Ik gebruik probleemloos een belkin g router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:14:
[...]

Dan is toch wellicht de router het probleem. Ik gebruik probleemloos een belkin g router.
Hij heeft geen problemen met zijn Desktop. Dat heeft alleen zin te vermelden als die ook draadloos is (Ja, het blijft raden bij deze mijnheer) En dan is de WRT dus wél OK.
Ik denk gewoon dat het iets heel simpels is, dat is immers in 9 van de 10 keer zo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:55:
[...]

Hij heeft geen problemen met zijn Desktop. Dat heeft alleen zin te vermelden als die ook draadloos is (Ja, het blijft raden bij deze mijnheer) En dan is de WRT dus wél OK.
Ik denk gewoon dat het iets heel simpels is, dat is immers in 9 van de 10 keer zo :z
Ja is ook draadloos, in eerste instantie was ik inderdaad wat onduidelijk. WIlde eigenlijk alleen melding maken van mijn probleem. Maar daarna valt het toch wel te volgen hoop ik? Je moet je publiek ook niet alles voorkauwen :P

En ik lees genoeg over atheros kaartjes die niet werken met bepaalde routers. Ik denk dus niet dat het simpel is en ik of een ander kaartje moet nemen of een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Nee, verander eerst je security type eens. Ik heb ook vaak genoeg mee gemaakt dat sommige laptops niet om kunnen gaan met een bepaalde vorm van WPA2 terwijl andere laptops daar geen probleem mee hebben. Probeer te spelen met de settings van AES+TKIP of alleen AES of alleen TKIP.
Ook gewoon WPA ipv WPA2 proberen. Uiteindelijk moet het echt wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:00:
[...]

Ja is ook draadloos, in eerste instantie was ik inderdaad wat onduidelijk. WIlde eigenlijk alleen melding maken van mijn probleem. Maar daarna valt het toch wel te volgen hoop ik? Je moet je publiek ook niet alles voorkauwen :P

En ik lees genoeg over atheros kaartjes die niet werken met bepaalde routers. Ik denk dus niet dat het simpel is en ik of een ander kaartje moet nemen of een nieuwe router.
Denk eerder dat die verhalen elke grond missen, de norm wordt door de fabrikanten gehanteerd en getest.
Nog een leuke, de router staat ingesteld op N only, dan kan de B/G card nix mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:39:
[...]

Denk eerder dat die verhalen elke grond missen, de norm wordt door de fabrikanten gehanteerd en getest.
Nog een leuke, de router staat ingesteld op N only, dan kan de B/G card nix mee....
Nee dat zit ook wel goed. Het enige wat ik tot nu toe als mogelijke oplossing heb gehoord is het veranderen van de beveiliging. Als dat niet zou werken kan ik het toch gewoon op een compatibiliteitsprobleem gooien? Ik herinner me dat een oud-huisgenoot met zijn acer laptop ook problemen had met deze router. Het verbinden met de kabel werkte het wel en nadien kon hij draadloos ook verbinden. Volgens mij ligt de oplossing echt niet zo voor de hand als wordt beweerd, althans ik heb de meest voor de hand liggende dingen al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:33:
[...]

Nee dat zit ook wel goed. Het enige wat ik tot nu toe als mogelijke oplossing heb gehoord is het veranderen van de beveiliging. Als dat niet zou werken kan ik het toch gewoon op een compatibiliteitsprobleem gooien? Ik herinner me dat een oud-huisgenoot met zijn acer laptop ook problemen had met deze router. Het verbinden met de kabel werkte het wel en nadien kon hij draadloos ook verbinden. Volgens mij ligt de oplossing echt niet zo voor de hand als wordt beweerd, althans ik heb de meest voor de hand liggende dingen al geprobeerd.
Windows user? Netstumbler scanner ziet je router? WRT firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik wil geen overbodige reacties plaatsen, maar ik ga er wel vanuit dat network stumbler zijn router ziet ja, hij heeft tenslotte met meerdere WLAN apparaten verbinding, behalve met zijn NC10. Op zijn desktop PC werkt het wel, dus met NS op zijn desktop wordt zijn router wel gevonden ja.
Denk dat ik bijna met zekerheid kan zeggen dat als je wat speelt met de security settings dat het wel werkt! Firmware update is nooit verkeerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
Ter info:

Mijn NC10 wilde niet (goed) werken met mijn Asus WL500G Deluxe in wep mode.
Veel onstabiliteit en zelfs gewoon uitval van mijn pc met kabel connectie.

Uiteindelijk oplossing: de boel naar WPA gezet en alles draait nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:00:
[...]

Die van mij gaat morgen retour Samsung, in eerste instantie kon ik redelijk werken draadloos, nu connect de boel, werkt een minuut en vervolgens krijg ik foutmeldingen dat de kaart niet functioneert.

Ik heb contact gehad met Samsung en die gaan het oplossen, schijnt dat dit vooral een probleem is met de eerste serie van Samsung.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

rkonings schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:47:
Ter info:

Mijn NC10 wilde niet (goed) werken met mijn Asus WL500G Deluxe in wep mode.
Veel onstabiliteit en zelfs gewoon uitval van mijn pc met kabel connectie.

Uiteindelijk oplossing: de boel naar WPA gezet en alles draait nu als een zonnetje.
Dat is sowieso aan te bevelen, WEP is binnen 15 minuten te kraken, WPA en WPA2 (met AES) zijn veel veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:51:
[...]

Die van mij gaat morgen retour Samsung, in eerste instantie kon ik redelijk werken draadloos, nu connect de boel, werkt een minuut en vervolgens krijg ik foutmeldingen dat de kaart niet functioneert.

Ik heb contact gehad met Samsung en die gaan het oplossen, schijnt dat dit vooral een probleem is met de eerste serie van Samsung.
Mja heb het idee dat het kaartje in mijn nc10 op zich wel in orde is. Ik kan namelijk bij m'n ouders verbinding maken, en het netwerk van de buren en dat van de universiteit werken ook. Het probleem wat ik heb is dus dat als ie eenmaal verbonden is met mn netwerk thuis direct weer de verbinding verbreekt en dat nog 2 keer doet en dan overschakelt op een ander netwerk. Maar goed, gezien de problemen die m'n vorige huisgenoot had met verbinden zou het denk ik aan de router zelf of inderdaad de beveiliging kunnen liggen, dat ga ik morgen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt verbinding te maken door het veranderen van de beveiliging (WPA2-->WPA). Dus bedankt voor de hulp en tips allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Laatst online: 05-06 15:56
RAAF12: ik heb een NC10 met problemen met de recovery partitie. Ik heb een oude post van jou gezien met een mogelijke oplossing. Als je me ermee zou willen helpen, kun je me mailen op pxa270 op gmail.com?
Bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door pxa270 op 10-04-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
De laatste tijd ben ik ook tamelijk geinteresseerd in een Netbook. Mijn huidige 15,4 inch laptop vind ik te groot en te lomp om lekker relaxed op de bank te surfen. Bovendien is de accu dusdanig gaar dat ik hem continue op de netstroom moet prikken.

Vraagje m.b.t. de witte NC10: Worden de toetsen en de randen van deze Netbook niet erg snel vies? Mijn pa heeft een iMac met wit toetsenbord en die worden toch wel redelijk vies bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Nee mijne is nog spierwit. Regelmatig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over een extern schijfstation voor bij de NC10, heeft iemand hier ervaringen mee en wat is de goedkoopste oplossing om een cd af te spelen. Is het bijvoorbeeld mogelijk een intern schijfstation te kopen en dit te gebruiken (ben echt een leek)? Dit omdat deze al vanaf 15euro te kopen zijn.

Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Stel ik wil een nieuwe grotere hd in mijn nc10 zetten.

Is er dan een manier om mijn restore partitie te backuppen en dan weer in werking te stellen op de nieuwe HD ?
Of ben ik die dan gewoon helemaal kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:19:
Stel ik wil een nieuwe grotere hd in mijn nc10 zetten.

Is er dan een manier om mijn restore partitie te backuppen en dan weer in werking te stellen op de nieuwe HD ?
Of ben ik die dan gewoon helemaal kwijt
Yep, tenzij je een exakte copy van jouw bootsector (MBR) hebt, dan kan je die terugzetten op een zelfde harddisk. Anders werkt het niet. Kan je niet overweg met een HEX editor, niet aan beginnen.
Crashed je HD binnen 2 jaar dan krijg je onder garantie een nieuwe incl. EISA rescue partitie te starten met F4 (als je niet meer in XP kan komen)

Wil je zelf een betere (groter cq sneller) harddisk dan kan je beter je Samsung XP cdrom overzetten op een USB stick
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html
Dan start je precies hetzelfde op als van de cdrom in het blauwe scherm partities maken formateren ect.

Het kan natuurlijk ook met een externe USB CDROM drive maar dan ben je veel meer geld kwijt.
In de BIOS wel de USB op bootable zetten.

ps. Ik heb er zelf een 320GB 7200rpm inzitten veel sneller dan die schijf die erin zat.

http://home.deds.nl/~corvus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:19:
Acronis True Image > Clone disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Iemand die battlefield heroes geprobeerd heeft op zn nc10? nét niet ! :(

[ Voor 15% gewijzigd door Tomino op 13-04-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen in heb een probleem met mijn samsung nc10.

Steeds vaker kreeg ik het probleem dat mijn wlan geen connectie kon maken. Nu is het zelfs zo dat wlan niet meer in mijn apparaatbeheer staat.

Dus ik een nieuwste versie gedownload en geprobeert te installeren, maar de setup van Atheros geeft aan dat het gewoon geinstalleerd is. Dus ik eerst alles verwijdert, opnieuw opgestart en daarna alles opnieuw geinstalleerd. Laptop geeft aan dat alles goed is geinstalleerd. Ik open mijn apparaat beheer en daar staat ie weer netjes tussen. Ik wil weer verbinden met me wlan en werkt niet. Ververs mijn apparaatbeheer en hij staat er niet meer tussen.

Het vreemde is dat ik geen foutmeldingen krijg.

Weet iemand een oplossing?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:56:
Mensen in heb een probleem met mijn samsung nc10.

Steeds vaker kreeg ik het probleem dat mijn wlan geen connectie kon maken. Nu is het zelfs zo dat wlan niet meer in mijn apparaatbeheer staat.

Dus ik een nieuwste versie gedownload en geprobeert te installeren, maar de setup van Atheros geeft aan dat het gewoon geinstalleerd is. Dus ik eerst alles verwijdert, opnieuw opgestart en daarna alles opnieuw geinstalleerd. Laptop geeft aan dat alles goed is geinstalleerd. Ik open mijn apparaat beheer en daar staat ie weer netjes tussen. Ik wil weer verbinden met me wlan en werkt niet. Ververs mijn apparaatbeheer en hij staat er niet meer tussen.

Het vreemde is dat ik geen foutmeldingen krijg.

Weet iemand een oplossing?

greetz
Ik had dit ook, heb gewoon xp hersteld en nu werkt alles weer tot behoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:59:
[...]

Ik had dit ook, heb gewoon xp hersteld en nu werkt alles weer tot behoren :D
Heb je daarna weer naar de nieuwste versie geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:03:
[...]

Heb je daarna weer naar de nieuwste versie geupdate?
Ja ik heb die samsung update programma zijn werk laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Prutzer80 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:10:
De laatste tijd ben ik ook tamelijk geinteresseerd in een Netbook. Mijn huidige 15,4 inch laptop vind ik te groot en te lomp om lekker relaxed op de bank te surfen. Bovendien is de accu dusdanig gaar dat ik hem continue op de netstroom moet prikken.

Vraagje m.b.t. de witte NC10: Worden de toetsen en de randen van deze Netbook niet erg snel vies? Mijn pa heeft een iMac met wit toetsenbord en die worden toch wel redelijk vies bij normaal gebruik.
Je kan de NC10 in een Mac veranderen, kan je pa even verassen!
http://home.deds.nl/~corvus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:08:
[...]

Ja ik heb die samsung update programma zijn werk laten doen
Dat is balen! zelfs het samsung update programma geeft geen update van de atheros Wlan.

Ik denk dat ie stuk is.

Iemand anders een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Het was wat wikken en wegen, maar vanavond dan ook de order geplaatst voor een NC10. In eerste instantie wilde ik gaan voor een 2140 van HP, maar wilde graag de HD versie. Helaas is die gewoon nog nergens te krijgen en vind ik het ook veel geld voor een netbook.

Afgelopen weekend bracht mijn vriendin haar pas verkregen NC10 mee en ik was positief verrast door het beestje. Even GoT doorspeuren (in het bijzonder deze thread) en ik was wel overtuigd. Dus a.s. woensdag ben ik de eigenaar van een zwarte NC10. Heb de witte ook nog overwogen, maar ik blijf altijd bang dat die niet lang wit blijft. Tevens heb ik hier enkele huisgenoten die wel roken en de netbook zal ik veelal thuis gebruiken, met misschien alle gevolgen van dien met verkleuring. Daarom maar voor het veilige zwart gekozen.

Moet wel eerlijk zijn dat ik wat ga fiedelen met Windows om 720p content goed te kunnen spelen, want op die van mijn vriendin (vers uit de box) ging dat niet bijzonder goed met de CCCP pack en WMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:19:
[...]

Dat is balen! zelfs het samsung update programma geeft geen update van de atheros Wlan.

Ik denk dat ie stuk is.

Iemand anders een suggestie?
Heb je Xp wel hersteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:47:

Moet wel eerlijk zijn dat ik wat ga fiedelen met Windows om 720p content goed te kunnen spelen, want op die van mijn vriendin (vers uit de box) ging dat niet bijzonder goed met de CCCP pack en WMP.
Probeer de k-lite full codec pack eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote]bjkmemo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:04:
[...]

Heb je Xp wel hersteld?
[/quote]

Ja, heb de samsung recovery gebruikt. (hele c-schijf gewist en opnieuw geinstalleerd. Daarna windows update en daarna de samsung updater gebruikt. Hij vind em helaas niet. Ook weer geprobeert om em handmatig te installeren, maar hij kan mij Wireless gewoon niet vinden.

Iemand een suggestie of ik misschien een proggie kan draaien om te kijken of me Wlan nog wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

[/quote]

Ja, heb de samsung recovery gebruikt. (hele c-schijf gewist en opnieuw geinstalleerd. Daarna windows update en daarna de samsung updater gebruikt. Hij vind em helaas niet. Ook weer geprobeert om em handmatig te installeren, maar hij kan mij Wireless gewoon niet vinden.

Iemand een suggestie of ik misschien een proggie kan draaien om te kijken of me Wlan nog wel werkt?
[/quote]

En je had natuurlijk ook ff gecontroleerd of je niet de wifi uit gezet hebt met Fn / F9 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:53:
[/quote]

[/quote]

En je had natuurlijk ook ff gecontroleerd of je niet de wifi uit gezet hebt met Fn / F9 ??
Zo, nou de tekst op die knoppen is er zo langzamerhand van afgesleten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik had het zelfde, vorige week opgestuurd, gisteren weer terug met nieuw moederbord.
Nu werkt het weer prima.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is de adapter van de NC10 ook te gebruiken in Amerika? Op het blokje staat 100V-240V: betekent dit dat de adapter vanzelf switched naar het juiste voltage? (Uiteraard icm een conversiestekker, anders gaat het niet passen! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teleluvr schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:40:
Is de adapter van de NC10 ook te gebruiken in Amerika? Op het blokje staat 100V-240V: betekent dit dat de adapter vanzelf switched naar het juiste voltage? (Uiteraard icm een conversiestekker, anders gaat het niet passen! :+ )
Yup, geen enkel probleem
En voor je info: in USA heb je naast die 110V ook nog eens 60Hz ipv 50Hz hier in Europa.
Offtopic: Kan een leuk effect geven met ouwe apparatuur waar je alleen een spanningomvormer tussenzet :)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Zo, heb de mijne vandaag in ontvangst mogen nemen. Gelukkig was het allemaal dik in orde en ben ik ondertussen alweer bezig om de nodige updates/programma's te installeren. Grappig is dat ik hier thuis een extern toetsenbord en muis eraan heb hangen (Logitech Wave Cordless), waarbij ik de NC10 voor een groot deel onder mijn toetsenbord kan schuiven. :P

Had ook gelijk een 2GB reep besteld en erin gemikt. Was wel even zweten en zuchten met dat verdomde klepje. Had echt de hele tijd het gevoel dat ik dat ding zo af zou breken, bah. :( Gelukkig is ook dit helemaal goed gegaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:43:
[...]

Probeer de k-lite full codec pack eens ;)
Bedankt voor de tip! d:)b Het loopt nog niet helemaal synchroon bij een House aflevering in 720p, maar dat valt met wat tweaking nog wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Prx schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:08:
Had ook gelijk een 2GB reep besteld en erin gemikt. Was wel even zweten en zuchten met dat verdomde klepje. Had echt de hele tijd het gevoel dat ik dat ding zo af zou breken, bah. :( Gelukkig is ook dit helemaal goed gegaan.

[...]
Bedankt voor het herinneren!! Ik heb ook nog een 2GB reepje liggen, maar nog niet de moeite genomen het erin te zetten, wilde eerst ff testen of het allemaal goed werkte... Toch maar ff doen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op donderdag 16 april 2009 @ 07:45:
[...]

Bedankt voor het herinneren!! Ik heb ook nog een 2GB reepje liggen, maar nog niet de moeite genomen het erin te zetten, wilde eerst ff testen of het allemaal goed werkte... Toch maar ff doen binnenkort.
FYI: ongeveer in het middel aan de zijkanten van het klepje zitten nog lipjes die behoorlijk stevig aandrukken en dus oa bovenstaande persoon voor wat zweetdruppels hebben gezorgd.Beetje 'hulp' dmv creditcard doet ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Ze klemmen trouwens ook van buiten naar binnen toe, niet van binnen naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik heb een raar probleem.. als dat ding aan netstroom hangt en ik ga typen dan flikkert het beeld :S
Erg hinderlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
stijnos1991 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:42:
Ik heb een raar probleem.. als dat ding aan netstroom hangt en ik ga typen dan flikkert het beeld :S
Erg hinderlijk...
Gaat de backlight helemaal uit, of zijn het helderheidsverschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

vorige week via marktplaats een samsung nc10 op de kop getikt, 2maanden oud inclusief factuur met een bedrag van 399 erop..

ik wist niet hoe snel ik hem moest ophalen toen de verkoper zei dat hij akkoord ging met 180euro :D :D echt een geweldig ding, waarschijnlijk word ie wel gekaapt door vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 19:04
SYQ schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:56:
vorige week via marktplaats een samsung nc10 op de kop getikt, 2maanden oud inclusief factuur met een bedrag van 399 erop..

ik wist niet hoe snel ik hem moest ophalen toen de verkoper zei dat hij akkoord ging met 180euro :D :D echt een geweldig ding, waarschijnlijk word ie wel gekaapt door vriendin
Goeie deal! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
heren even een vraagje heeft iemand van jullie ervaring met Wubi op NC10?

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Vinze schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:24:
[...]

Ik hem hem ook, zéér tevreden over! _/-\o_
Alles past erin: 2,5" hdd, muis, usbstich en NC10 heeft genoeg ruimte!
same here ik heb hem ook ideaal tasje sleeve ervoor:)

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
arnoud_h schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:51:
[...]

Gaat de backlight helemaal uit, of zijn het helderheidsverschillen?
Nee het zijn flikkeringen.. heel raar, meer helderheidsverschillen dus. Als ik typ dan flikkert het scherm af en toe heel snel. Het is ook echt als je een toets aanslaat, je hebt je vinger er nog niet af en het beeld is weer normaal.
Het lijkt wel alsof er een contactje niet helemaal goed zit, en wanneer je typt het ding laat 'schokken' waardoor er iets trilt en zo het contact voor 1ms verbreekt o.i.d. met een flikkering tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
stijnos1991 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:20:
[...]

Nee het zijn flikkeringen.. heel raar, meer helderheidsverschillen dus. Als ik typ dan flikkert het scherm af en toe heel snel. Het is ook echt als je een toets aanslaat, je hebt je vinger er nog niet af en het beeld is weer normaal.
Het lijkt wel alsof er een contactje niet helemaal goed zit, en wanneer je typt het ding laat 'schokken' waardoor er iets trilt en zo het contact voor 1ms verbreekt o.i.d. met een flikkering tot gevolg.
Dat klinkt niet goed, ik zou even contact op nemen met het bedrijf waar je hem gekocht heb (of direct met Samsung) om hem te laten repareren. Valt onder je garantie lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

De K-Lite Codec Pack Full gaf bij mij toch niet het gewenste resultaat. Ik had nog steeds last van vertraging in geluid/beeld en kon het niet goed syncen. Ben nu overgestapt op CoreAVC en het draait nu echt geweldig. Zelfs in WMPlayer 9.0 draait het nu vloeiend en is het goed in sync, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik heb nog een vraagje over mijn NC10, met name over de scharnieren van het scherm.
Zijn deze bij mij kapot? Er zit een breuk in aan beide kanten, dus misschien hoort dit? Bovendien kan ik ze heen en weer bewegen..
Filmpje op youtube(matige kwaliteit, maar moet voldoende zijn) http://www.youtube.com/watch?v=sK0HWWl0w4c
Edit:
2 foto's voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.stijnos.nl/inf/18042009020.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.stijnos.nl/inf/18042009019.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door stijnos1991 op 18-04-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 19:04
Zo erg heb ik het niet, er zit wel een lijntje daar, maar dat is volgens mij gewoon waar het plastic aan elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik kan het niet echt vinden tbh..

Maar pakt de NC10 64 bits OS?

Thnx !:)

[ Voor 10% gewijzigd door Tomino op 18-04-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Nee, De N270 ondersteunt geen x64.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inyaro
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
stijnos1991 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:03:
Ik heb nog een vraagje over mijn NC10, met name over de scharnieren van het scherm.
Zijn deze bij mij kapot? Er zit een breuk in aan beide kanten, dus misschien hoort dit?
Dit hoort zeer zeker niet zo.
Bij mij zit er een 'naadje', evengroot als de naad van het toestel zelf links en rechts van beide scharnieren.
In gesloten toestand lijkt de naad door te lopen over de achterzijde van het toestel.
Als je het niet kan 'dichtklikken' denk ik dat je er best ff mee teruggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zijn deze bij mij kapot? Er zit een breuk in aan beide kanten, dus misschien hoort dit? Bovendien kan ik ze heen en weer bewegen..
Filmpje op youtube(matige kwaliteit, maar moet voldoende zijn) http://www.youtube.com/watch?v=sK0HWWl0w4c
Edit:
2 foto's voor de duidelijkheid:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Dat hoort niet,de 2 helften moeten in elkaar klikken. Overigens zijn het geen scharnieren maar plastic afdekkappen waar de draden naar het scherm achter zitten. Aan de ene kant de 2 draden voor de wlan antenne's, die zitten l en r naast de camera.
Aan de andere kant zit de kabel voor het display en de camera.
De echte metalen scharnieren zitter er achter geschroefd.

Als het niet meer vastklikt zijn de nokjes waarschijnlijk iets beschadigd tijdens het gebruik.
Je kan het evt wel zelf vastlijmen, hier heb je geen garantie op (alleen materiaalfouten) want ze komen zo niet uit de fabriek.
Je kan de netbook openmaken en kijken of de andere naad wel goed sluit, het kan zijn dat die ook los zit en dan kriijg je die aan de buitenkant niet vast.
Als er nix afgebroken is krijg je hem zo weer vast, sux6

[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 19-04-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zijn deze bij mij kapot?
Toen mijn NC10 was gevallen had ik hetzelfde. Ik heb even de laptop open gemaakt en toen kon ik het makkelijk in elkaar klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
En hoe heb je 'm open gemaakt dan? Alles los schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
bij de intel software voor de graka zit een optie om instellingen op te slaan in een schema, en dan tussen schema's te kunnen wisselen via het tray icoon. bij mij zit er echter maar 1 vd 2 schema's die ik heb aangemaakt in het menu bij het icoontje of na rechtsklikken op desktop. ook na schema's verwijderen en weer toevoegen, en de software opnieuw installeren. komt dit iemand bekend voor?

spelen met backtrack3 is trouwens best leuk. bootable usb stickje gemaakt, beetje linux ervaring opgedaan, en mn eigen router gekraakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Byte_Me schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:17:
spelen met backtrack3 is trouwens best leuk. bootable usb stickje gemaakt, beetje linux ervaring opgedaan, en mn eigen router gekraakt :P
Hoe heb je dat gedaan?
Want ik heb ook Backtrack 3 op een USb stick maar hij wil niet genoeg pakketjes ontvangen met ap's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
jeroendh schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:54:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?
Want ik heb ook Backtrack 3 op een USb stick maar hij wil niet genoeg pakketjes ontvangen met ap's.
daarmee heb ik ook problemen, insert package werkt niet. maar aangezien mn PC gewoon verbinding had en van alles binnenhaalde, kon sammy toch na een nachtje genoeg pakketjes opvangen om de sleutel te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Jawel hoor, maar er is minimaal 1 verbonden client nodig voor packet injection. Dat is toch altijd zo?
Ik gebruik altijd airoscript en dan attack #3, geen idee wat het precies doet eigenlijk, maar die werkt altijd wel :P
Dan zie je 'm ook gewoon pakketjes sturen en ontvangen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Hij moet het volgens mij inderdaad van een andere client af kunnen kijken, om dit te kunnen bewerkstelligen. Zal wel iets met de MAC te maken hebben, die de AP al wel moet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stijnos1991 schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:53:
En hoe heb je 'm open gemaakt dan? Alles los schroeven?
Inderdaad, alle schroeven aan de onderkant los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
stijnos1991 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:03:
Jawel hoor, maar er is minimaal 1 verbonden client nodig voor packet injection. Dat is toch altijd zo?
Ik gebruik altijd airoscript en dan attack #3, geen idee wat het precies doet eigenlijk, maar die werkt altijd wel :P
Dan zie je 'm ook gewoon pakketjes sturen en ontvangen natuurlijk.
ik heb airoscript 2.1.0 geprobeerd in backtrack3, maar daar krijg ik niks mee voor elkaar, krijg een foutmelding. welke versies gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Welke versie het is weet ik niet, maar ik gebruik deze ISO waar airoscript in zit. http://www.remote-exploit.org/backtrack_download_old.html
Werkt zeer gemakkelijk bij mij. Enige wat ik moet doen is: airmon-ng stop ath0 - airmon-ng start wifi0 - airoscript.sh en cracken maar.
Oja alleen even de screenfix in de 'modules' folder op je USB stick zetten, anders heb je geen beeld. Fix is hier te vinden: www.stijnos.nl/inf

[ Voor 20% gewijzigd door stijnos1991 op 22-04-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Bij mij zegt die dat hij het command airoscript.sh niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
In de final heb ik daar ook last van, daarom heb ik altijd de beta.. Die heb ik altijd van bovenstaande URL gehaald, maar misschien is daar inmiddels ook al iets aan veranderd, want het USB stickje dat ik gebruik is alweer 4 maanden oud o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

stijnos1991 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:05:
Welke versie het is weet ik niet, maar ik gebruik deze ISO waar airoscript in zit. http://www.remote-exploit.org/backtrack_download_old.html
Werkt zeer gemakkelijk bij mij. Enige wat ik moet doen is: airmon-ng stop ath0 - airmon-ng start wifi0 - airoscript.sh en cracken maar.
Oja alleen even de screenfix in de 'modules' folder op je USB stick zetten, anders heb je geen beeld. Fix is hier te vinden: www.stijnos.nl/inf
Ik zit net ook wat te klooien met die iso, maar ik krijg em niet bootend van mijn 4gb usb stick.
Ik neem aan dat je de iso moet uitpakken op de usb stick en dan booten ?
Op de usb stick heb ik dan 2 mappen staan, boot en bt3 . Klopt dit ?

Wat moet je dan nog in de bios instellen van de nc10 om em daarvan te laten booten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een klein vraagje. Ik ben op zoek naar de NC10 met ingebouwd 3G/UMTS modem, ik kan hem echter nergens vinden. Pricewatch niet, grotere webshops niet, en reviews zeggen dat er een NC10 met meerprijs verkrijgbaar is om dat modem er in te hebben? Iemand enig idee wat het modelnummer of iets is zodat ik hem ergens kan gaan opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:11:
[...]

Ik zit net ook wat te klooien met die iso, maar ik krijg em niet bootend van mijn 4gb usb stick.
Ik neem aan dat je de iso moet uitpakken op de usb stick en dan booten ?
Op de usb stick heb ik dan 2 mappen staan, boot en bt3 . Klopt dit ?

Wat moet je dan nog in de bios instellen van de nc10 om em daarvan te laten booten ?
Je moet nog bootinst.bat runnen uit de boot folder die op je USB stick staat :) dan pas van USB opstarten

[ Voor 6% gewijzigd door stijnos1991 op 22-04-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:35:
Ik heb even een klein vraagje. Ik ben op zoek naar de NC10 met ingebouwd 3G/UMTS modem, ik kan hem echter nergens vinden. Pricewatch niet, grotere webshops niet, en reviews zeggen dat er een NC10 met meerprijs verkrijgbaar is om dat modem er in te hebben? Iemand enig idee wat het modelnummer of iets is zodat ik hem ergens kan gaan opzoeken?
Ik heb er ook naar gezocht, maar volgens mij bieden alleen buitenlandse telco's die versie aan icm een abbo.

http://shop.vodafone.de/S....html?browseType=category

[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 23-04-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook om een NC10 aan te schaffen als "college" en studielaptopje. Puur voor onderweg en op school. Thuis staat mijn 15,4" om lang op te werken met een extern toetsenbord enz. Alles aan de NC10 is eigenlijk precies zoals ik het wil hebben behalve de resolutie.

Ik maak veel gebruik van office 2007 en dan met name Excel 2007 en Word 2007. Hoe werkt de nieuwe office indeling met tabbladen met deze resolutie? Heeft iemand screenshots of links waar ik zoiets kan zien? Dit is eigenlijk mijn enige twijfelpunt want voor de rest is het een ideale studielaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Untitled-9.png
-
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Untitled2-2.png
Je kan dubbelklikken op "Het lint" daarmee kan je hem verbergen!

Ik vind het PRIMA werken, echt super. Leuk om op een kleine laptop gave presentaties te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:45:
[afbeelding]
-
[afbeelding]
Je kan dubbelklikken op "Het lint" daarmee kan je hem verbergen!

Ik vind het PRIMA werken, echt super. Leuk om op een kleine laptop gave presentaties te maken :)
Wow dat is snel, bedankt! Dit geeft wel een goede indruk. Ik zie zelfs dat de plaatjes op ware grootte zijn voor de schermdiagonaal dus het geeft ook nog eens een goede indruk van hoe groot het schermpje is.

Het valt me eigenlijk echt heel erg mee, alle tabbladen passen ongeveer op het scherm wat ik niet had verwacht. Hm ik ga eens rondkijken of ik ergens een scherpe prijs kan vinden! Bedankt voor de moeite nogmaals _/-\o_
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.