Hmm nu je het zegt. Maar even in het buitenland kijken dan. Vreemd dat het modelnummer van dat type ook gewoon NC10 is, wordt lastig zoeken.sander- schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:15:
[...]
Ik heb er ook naar gezocht, maar volgens mij bieden alleen buitenlandse telco's die versie aan icm een abbo.
http://shop.vodafone.de/S....html?browseType=category
Tja vziw is het zo dat op het mobo van de NC10 al ruimte zit voor dat slot en dat bijv Vodafone daar gebruik van maakt door een custom-order oid. Ik heb ze iig in het buitenland tot nu toe nog niet bij gewone shops gezien waar je hem direct kon bestellen. Heb zelf toch maar gekozen voor de USB dongle gebruiken...
Anoniem: 112308
Enig idee wat dat vrije slot is? Mini PCI Express? Daarvoor zijn wel wat simlock-vrije modules verkrijgbaar namelijk, niet goedkoop maar toch
tnx zal het eens met die proberen. klinkt handig als je niet al die command lines nodig hebt.stijnos1991 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:05:
Welke versie het is weet ik niet, maar ik gebruik deze ISO waar airoscript in zit. http://www.remote-exploit.org/backtrack_download_old.html
Werkt zeer gemakkelijk bij mij. Enige wat ik moet doen is: airmon-ng stop ath0 - airmon-ng start wifi0 - airoscript.sh en cracken maar.
Oja alleen even de screenfix in de 'modules' folder op je USB stick zetten, anders heb je geen beeld. Fix is hier te vinden: www.stijnos.nl/inf
iemand die het weet?Byte_Me schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:17:
bij de intel software voor de graka zit een optie om instellingen op te slaan in een schema, en dan tussen schema's te kunnen wisselen via het tray icoon. bij mij zit er echter maar 1 vd 2 schema's die ik heb aangemaakt in het menu bij het icoontje of na rechtsklikken op desktop. ook na schema's verwijderen en weer toevoegen, en de software opnieuw installeren. komt dit iemand bekend voor?
Als je een NC10 uit de eerste productie rond (verkocht voor december 2008) zit het slot nog op het moederbord (meestal). Daarna is zowel het PCI Express slot als het SIM slot verwijderd van het moederbord. Dus achteraf uitbreiden is niet meer mogelijk tegenwoordig. Hou ook rekening mee dat ook antenne's dan nog ontbreken.Anoniem: 112308 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:42:
Enig idee wat dat vrije slot is? Mini PCI Express? Daarvoor zijn wel wat simlock-vrije modules verkrijgbaar namelijk, niet goedkoop maar toch
Enigste optie is om een NC10 uit het buitenland te halen (wel rekening houden met ander toetsenbord) of een USB dongle te kopen.
Bedankt voor je reactie, op die productiedatum ga ik niet gokken. Dan maar 1 uit het buitenland, moet inderdaad even op het toetsenbord letten dan. En of Windows XP wel in het Engels is
Inderdaad in Engeland(UK keyboard/XP versie) te koop zoek maar op 'NC10 3G'Anoniem: 112308 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:35:
Ik heb even een klein vraagje. Ik ben op zoek naar de NC10 met ingebouwd 3G/UMTS modem, ik kan hem echter nergens vinden. Pricewatch niet, grotere webshops niet, en reviews zeggen dat er een NC10 met meerprijs verkrijgbaar is om dat modem er in te hebben? Iemand enig idee wat het modelnummer of iets is zodat ik hem ergens kan gaan opzoeken?
Overigens zit er in mijn NC10 van begin november geen slot voor een SDCARD of PCI-E card.
Alleen lege plekken op de print. Naderhand erop solderen zou kunnen maar die 3G versie heeft ook een aangepaste BIOS nodig.
oeps, mn sammy boot niet meer. ik was OSX aan het installeren en toen crashte de setup. na herstart geen XP bootloader meer, gewoon een zwart scherm met een knipperende cursor. normaal gesrpoken zou ik even de windows XP CD erin doen en even fixboot en fixmbr doen, maar dat wordt lastig zonder CD-ROM. wat is de makkelijkste manier zonder de samsung recovery optie te gebruiken? ik heb namelijk geen recente backup 
edit:
na urenlang van alles geprobeerd te hebben via usb boot enzo, toch maar even naar de samsung recovery optie gekeken, en daar zat ook gewoon basis systeem herstel bij. werkte meteen
edit:
na urenlang van alles geprobeerd te hebben via usb boot enzo, toch maar even naar de samsung recovery optie gekeken, en daar zat ook gewoon basis systeem herstel bij. werkte meteen
[ Voor 18% gewijzigd door Byte_Me op 24-04-2009 05:29 ]
Anoniem: 278656
Als je beter had gekeken op insanelymac over osx, dan had je geweten dat je die recovery alleen maar hoefde te starten en dan meteen weer afsluiten zonder wijzigingen. Het probleem is namelijk dat er soms geen actieve partitie wordt aangemaakt en daar moet je dan even voor zorgen.
Zeer tevreden over mijn Sammy, lekker lange accu duur. Maar nu kwam ik achter het volgende, voor mijn vorige laptop had ik in de auto een inverter liggen om onderweg op te laden. Nu ga ik binnenkort in de auto weg, als passagier, en de rit zal langer duren dan de accuduur van Sammy dus simpeltjes aansluiten op de inverter, niet dus. Sammy reageert er niet op, net alsof hij te weinig vraagt van de inverter?
Dus is er in NL ergens een Samsung NC10 autoadapter te krijgen, liefst sigarettenplug - stekker ??
Dus is er in NL ergens een Samsung NC10 autoadapter te krijgen, liefst sigarettenplug - stekker ??
Extra accu geen betere optie? Daar heb je buiten de auto ook wat aanD.R. schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:49:
Zeer tevreden over mijn Sammy, lekker lange accu duur. Maar nu kwam ik achter het volgende, voor mijn vorige laptop had ik in de auto een inverter liggen om onderweg op te laden. Nu ga ik binnenkort in de auto weg, als passagier, en de rit zal langer duren dan de accuduur van Sammy dus simpeltjes aansluiten op de inverter, niet dus. Sammy reageert er niet op, net alsof hij te weinig vraagt van de inverter?
Duurt over het algemeen een week voor je het binnen hebt, maar ik heb er prima ervaringen meeD.R. schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:49:
http://shop.brando.com.hk...0&dept_id=011&cat_id=1010
GerkeP
Ik zou oppassen emt dit soort oplossingen, omdat deze zaken niet de stabilisatie hebben die bijvoorbreeld in je normale voeding zitten. Ik zou als ik jou was een simpele 12 > 220 omvormer kopen voor je auto en die gebruiken. Dan maak je gebruik van de gewone lader daarin en kun je hem ook nog eens voor andere zaken gebruiken.Loveparade schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:31:
[...]
Duurt over het algemeen een week voor je het binnen hebt, maar ik heb er prima ervaringen mee
http://shop.brando.com.hk...0&dept_id=011&cat_id=1010
ik heb windows 7 er ook nog maar even bij gezet. maar ik heb een vraagje over de bootloader. is het mogelijk XP, OSX en W7 met de W7 bootloader te starten? nu kan ik in de W7 bootloader kiezen tussen W7 en legacy OS, via legacy OS wordt de XP bootloader gestart en kan ik kiezen tussen XP en OSX. ik wil gewoon alles in 1 bootmenu hebben. heb al een beetje met BCDedit gerommeld, maar ik kom er nog niet uit.
Een tijdje geleden zag ik hier enkele posts over kleine speakers voor de NC10, weet iemand nog welke aan te raden zijn?
Nee hoor, de BIOS is in beide gevallen dezelfde.RAAF12 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:55:
[...]
Inderdaad in Engeland(UK keyboard/XP versie) te koop zoek maar op 'NC10 3G'
Overigens zit er in mijn NC10 van begin november geen slot voor een SDCARD of PCI-E card.
Alleen lege plekken op de print. Naderhand erop solderen zou kunnen maar die 3G versie heeft ook een aangepaste BIOS nodig.
NC10 heeft bios eindigend op CA, de NC10+3G heeft bios eindigend op CDarnoud_h schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 20:13:
[...]
Nee hoor, de BIOS is in beide gevallen dezelfde.
Ik heb mijn NC10 3G gewoon met de reguliere BIOS geflashed, en dat deed niets aan de functionaliteit af hoor.
Er zijn wel speciale BIOSsen voor 3G embedded NC10's, maar dan hebben ze een custom BIOS startup graphic van de provider (dus geen Samsung logo). In dat geval zit er vaak ook een custom firmware op de 3G kaart waardoor deze gesimlocked is. Ik heb (nog) niet kunnen proberen of je een provider-startup graphic kunt flashen met een reguliere BIOS...
Ga er maar van uit dat als niet de Samsung Connection Manager software wordt gebruikt om het 3G modem aan te sturen (dus als er provider-eigen software op staat) dat er een andere firmware op het modem zit en daardoor ook gesimlocked op de desbetreffende provider is.
Er zijn wel speciale BIOSsen voor 3G embedded NC10's, maar dan hebben ze een custom BIOS startup graphic van de provider (dus geen Samsung logo). In dat geval zit er vaak ook een custom firmware op de 3G kaart waardoor deze gesimlocked is. Ik heb (nog) niet kunnen proberen of je een provider-startup graphic kunt flashen met een reguliere BIOS...
Ga er maar van uit dat als niet de Samsung Connection Manager software wordt gebruikt om het 3G modem aan te sturen (dus als er provider-eigen software op staat) dat er een andere firmware op het modem zit en daardoor ook gesimlocked op de desbetreffende provider is.
Anoniem: 238260
Ik gebruik deze: http://www.gadgetgarden.n...speakers-klein-maar-fijn/Den Deze schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:20:
Een tijdje geleden zag ik hier enkele posts over kleine speakers voor de NC10, weet iemand nog welke aan te raden zijn?
maar dan versie 1. Zeker voor films erg goed geluid.
Er is ook een stereo versie van.
De BCC verkoopt ze ook.
Anoniem: 128602
Wat is nu de makkelijkste manier om het vuil onder je toetsen weg te halen? Ik zat zelf te denken aan van die perslucht en het dan schoonblazen. Zijn er nog andere manieren zonder het hele toetsenbord eraf te halen? En kun je ook individuele toetsen er af halen?
Met een spuitbusje droge lucht of krabben met een gespliced luciferhoutje. Losse toetsen niet verwijderen.Anoniem: 128602 schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:12:
Wat is nu de makkelijkste manier om het vuil onder je toetsen weg te halen? Ik zat zelf te denken aan van die perslucht en het dan schoonblazen. Zijn er nog andere manieren zonder het hele toetsenbord eraf te halen? En kun je ook individuele toetsen er af halen?
Keyboard gaat los met de 3 schroefjes KBD onderop.
Hier (WindowsXP) inmiddels ook CoreAVC geinstalleerd en kan nu ook normaal 720p kijken met Windows Media Player en Media Player classic en nu ook VLC op mn NC10. Typisch dat VLC player in eerste instantie niet lekker afspeelde op NC10 op mn desktop uiteraard wel.Prx schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:08:
De K-Lite Codec Pack Full gaf bij mij toch niet het gewenste resultaat. Ik had nog steeds last van vertraging in geluid/beeld en kon het niet goed syncen. Ben nu overgestapt op CoreAVC en het draait nu echt geweldig. Zelfs in WMPlayer 9.0 draait het nu vloeiend en is het goed in sync, heerlijk!
Ik heb overigens de shareware (14 dagen trial nu) nog niet geregistreerd jammer dat niet freeware is maar echt duur is het ook niet.
Heb gisteren mijn desktop de RC1 van Windows 7 binnen laten halen en heb tevens een key verkregen, dus vanavond ga ik eens Windows 7 op mijn NC10 gooien. Natuurlijk is mijn eerste test weer om HD 720p af te spelen met de CoreAVC codec. Ben benieuwd of dat binnen Windows 7 dan ook weer zo lekker gaat.
Wanneer ik kijk naar de andere reacties die ik heb gelezen over Windows 7 op de NC10 dan heb ik goede verwachtingen. Het is allemaal bijzonder lovend en ik kan dan ook niet wachten tot ik thuis ben van het werk om het eens te proberen.
Wanneer ik kijk naar de andere reacties die ik heb gelezen over Windows 7 op de NC10 dan heb ik goede verwachtingen. Het is allemaal bijzonder lovend en ik kan dan ook niet wachten tot ik thuis ben van het werk om het eens te proberen.
Mochten mensen het willen weten, niet geheel verrassend: Mac OS X (de NC10 versie) werkt prima op een Samsung N310...
Prettig is dat het trackpad nu groter is en de juiste verhouding heeft. En dat het er leuker uit ziet zo'n N310 dan de meeste andere netbookjes is ook leuk meegenomen.
Prettig is dat het trackpad nu groter is en de juiste verhouding heeft. En dat het er leuker uit ziet zo'n N310 dan de meeste andere netbookjes is ook leuk meegenomen.
Oké, Windows 7 heb ik net geïnstalleerd en het valt me nog alles mee. Natuurlijk gelijk mijn testje uitgevoerd met een aflevering van CSI en Reaper. 720p content afspelen met de CoreAVC codec met de Windows Media Center is niet te doen, hij hapert dan bij mij teveel. Het afspelen van 720p content met CoreAVC met Windows Media Player 11 gaat in het begin goed, maar na een halve minuut gaat hij bij mij toch moeilijk doen. Hij gaat haperen en blijft soms 15 seconden op 1 beeld hangen.
De oplossing op dit moment heb ik gevonden in de installatie van Media Player Classic - Homecinema. Na deze te hebben geïnstalleerd heb ik CoreAVC als preferred codec aangewezen. Dit kan gedaan worden door naar de opties te gaan van de Media Player Classic en te navigeren naar 'External Filters'. Hier kan je een nieuwe filter toevoegen met één druk op de knop. De lijst die je dan te zien zal krijgen zal ook CoreAVC video decoder bevatten. Deze dien je te selecteren. Daarnaast dien je de codec op 'Prefer' te zetten aan de rechterkant.
Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik 720p vrijwel moeiteloos kan afspelen. Ik heb nog géén actiescenes bekeken en kan me voorstellen dat hij daar de broek toch net iets te strak heeft, maar dit gaat tot nu toe aardig goed met hier en daar een enkele hapering.
De oplossing op dit moment heb ik gevonden in de installatie van Media Player Classic - Homecinema. Na deze te hebben geïnstalleerd heb ik CoreAVC als preferred codec aangewezen. Dit kan gedaan worden door naar de opties te gaan van de Media Player Classic en te navigeren naar 'External Filters'. Hier kan je een nieuwe filter toevoegen met één druk op de knop. De lijst die je dan te zien zal krijgen zal ook CoreAVC video decoder bevatten. Deze dien je te selecteren. Daarnaast dien je de codec op 'Prefer' te zetten aan de rechterkant.
Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik 720p vrijwel moeiteloos kan afspelen. Ik heb nog géén actiescenes bekeken en kan me voorstellen dat hij daar de broek toch net iets te strak heeft, maar dit gaat tot nu toe aardig goed met hier en daar een enkele hapering.
Ik ben ff de draad kwijt. N110 is de opvolger van NC10 neem ik aan, N120 heeft er een subwoofer bij, wat is N310 dan?arnoud_h schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:16:
Samsung N310...
Handig om in de SP te zetten!Prx schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:09:
Oké, Windows 7 heb ik net geïnstalleerd en het valt me nog alles mee. Natuurlijk gelijk mijn testje uitgevoerd met een aflevering van CSI en Reaper. 720p content afspelen met de CoreAVC codec met de Windows Media Center is niet te doen, hij hapert dan bij mij teveel. Het afspelen van 720p content met CoreAVC met Windows Media Player 11 gaat in het begin goed, maar na een halve minuut gaat hij bij mij toch moeilijk doen. Hij gaat haperen en blijft soms 15 seconden op 1 beeld hangen.
De N110 is inderdaad een kleine aanpassing op de NC10, de N120 heeft speakers langs het scherm, subwoofertje onderin, hetzelfde keyboard als de NC20 en iets dunner, en de N310 is een design variant (je zult de foto's wel gezien hebben van de afgeronde netbook in zwart, blauw en oranje?)Philflow schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 07:10:
[...]
Ik ben ff de draad kwijt. N110 is de opvolger van NC10 neem ik aan, N120 heeft er een subwoofer bij, wat is N310 dan?
Anoniem: 293820
Hallo, ik heb een vraag over mijn NC10. Ik heb het nu al een aantal keer gehad dat hij zomaar uitviel met een soort system malfunction. Er komt een blauw scherm en ik kan er niks meer mee. Ik moet dan de batterij eruit halen en hem opnieuw opstarten. Dan doet hij het gewoon weer. Heb het nu misschien 3 keer gehad in 2 maanden.. Enig idee?
Done!
Verder hoor ik graag (per email) verbeteringen en/of nuttige toevoegingen aan de startpost.
Ik heb het de laatste tijd namelijk een beetje te druk om het topic op de voet te volgen dus als er dingen zijn waarvan je denkt dat het in de startpost moet kan je het altijd mailen (v-br [at] live [punt] nl)
En om zelf nog even een nuttige bijdrage te leveren:
Voor de mensen die Linux/Ubuntu gebruiken; Standaard kan een venster niet boven het beeld uit gesleept worden, hierdoor kunnen bij sommige hoge vensters (>600px) de onderste knoppen onbereikbaar worden. Om dit op te lossen heb ik het volgende gevonden:
1. Installeer compizconfig-settings-manager (terminal: sudo apt-get install compizconfig-settings-manager)
2. Open het menu en dan ga je naar Systeem -» Voorkeuren -» CompizConfig Instellingen Beheerder
3. Scroll naar beneden tot Venster beheer en klik op Verplaats venster
4. Haal het vinkje achter Begrens Y weg en nu kan je het venster sluiten (gewoon op 't kruisje klikken)
5. Om een venster buiten het scherm te slepen hou je ALT ingedrukt en rechtsklik je ergens in het venster om deze te verslepen.
Ja ik zag het. Ik zag ergens ook staan dat ie 1.2kg weegt. Lekker licht.arnoud_h schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:09:
[...] en de N310 is een design variant (je zult de foto's wel gezien hebben van de afgeronde netbook in zwart, blauw en oranje?)
Stukje omhoog in dit topic werdt er ook gepraat over die ingebouwde 3g simcard slot.
Waarom is dat er in Nederland nog niet? Toch super handig, niet meer die stomme gare usb stick van HI en dergelijke.
Ingebouwd, de technologie is er al, waarom nog niet intern in NL?
Waarom is dat er in Nederland nog niet? Toch super handig, niet meer die stomme gare usb stick van HI en dergelijke.
Heel simpel: zo'n module kost geld. En op een netbook prijs serieus veel geld. Dus wordt die standaard wegbezuinigd.Tomino schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:55:
Stukje omhoog in dit topic werdt er ook gepraat over die ingebouwde 3g simcard slot.
Eind mei komt de NC10 3G versie ook in Nederland beschikbaar, alleen zal die wel 50 - 80 euro duurder zijn. Grote voordelen van ingebouwd modem:
- nooit meer vergeten, je hebt hem altijd bij je
- geen uitpuilende delen die kwetsbaar zijn
- aanzienlijk betere ontvangst (dus hogere snelheden) vanwege de grotere antenne (achter display in plaats van mini antenne in dongel)
- vaak makkelijkere, gecombineerde connection manager
Ook zal de NC20 uitkomen met een ingebouwd 3G modem.
- aanzienlijk betere ontvangst (dus hogere snelheden) vanwege de grotere antenne (achter display in plaats van mini antenne in dongel)
Mijn nc10 boot sinds een paar dagen telkens heel traag. Het lijkt aanvankelijk heel normaal, maar na intypen wachtwoord krijg ik minutenlang een compleet blauw scherm. Daarna is alles normaal. Er worden geen bijzondere prog opgeladen, niets anders dan de originele. Wat kan dat zijn?
Kun je de bewering mbt eind mei ondersteunen met een bron? Aangezien dit al eerder geroepen is en ik heb er nog weinig van gezien. Daarnaast vind ik het vreemd dat er een 3G versie zou komen van de NC10 terwijl de N110 en N120 ook al op stapel staan voor die periode...robertwebbe schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:08:
Eind mei komt de NC10 3G versie ook in Nederland beschikbaar, alleen zal die wel 50 - 80 euro duurder zijn. Grote voordelen van ingebouwd modem:
Mijn collega van inkoop heeft het voor me nagevraagd bij de betreffende accountmanager van Samsung.sander- schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:50:
[...]
Kun je de bewering mbt eind mei ondersteunen met een bron? Aangezien dit al eerder geroepen is en ik heb er nog weinig van gezien. Daarnaast vind ik het vreemd dat er een 3G versie zou komen van de NC10 terwijl de N110 en N120 ook al op stapel staan voor die periode...
[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 29-04-2009 10:37 ]
Wel nice, iemand tips waar je deze snel/goedkoop kan aanschaffen?Anoniem: 238260 schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:11:
[...]
Ik gebruik deze: http://www.gadgetgarden.n...speakers-klein-maar-fijn/
maar dan versie 1. Zeker voor films erg goed geluid.
Er is ook een stereo versie van.
De BCC verkoopt ze ook.
In België is hij blijkbaar niet zo goed te vinden, dus hoogstwaarschijnlijk in NL aanschaffen
Meer info over de nieuwe Samsung netbooks: N110, N120 en N310
http://www.notebookjourna...igkeiten-von-samsung-1366
http://www.notebookjourna...igkeiten-von-samsung-1366
De eerste N110's worden sinds deze week richting resellers uitgeleverd. De zwarte N120 moet ook op zeer korte termijn leverbaar zijn.
Met welk spul maken jullie je NC10 schoon zodat er geen krassen op komen?
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
misschien dat iedereen dit al kent, maar ik kwam er eigenlijk bij toeval achter en vind het ontzettend handig.
Shift-Fn-pijltje naar rechts: resolutie stapje omhoog
Shift-Fn-pijltje naar links: resolutie stapje omlaag
erg handig als je van 1024*600 naar 1024*768 wilt switchen, of terug.
1024*600 is de maximale resolutie van het NC10 screen.Byte_Me schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:18:
misschien dat iedereen dit al kent, maar ik kwam er eigenlijk bij toeval achter en vind het ontzettend handig.
Jammer dat die modellen met glanzende schermen worden geleverd. Onbruikbaar buiten in direkt zonlicht.arnoud_h schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:16:
De eerste N110's worden sinds deze week richting resellers uitgeleverd. De zwarte N120 moet ook op zeer korte termijn leverbaar zijn.
Allicht dat m`n reactie hier niet helemaal goedstaat maar ik probeer het toch maar 
Op dit moment heb ik een gamepc op m`n kamer staan en een laptop waarmee ik wel eens op de uni werk. Het gaat om een Sony Vaio VGN-FZ11E. Het is een lief dier dat goed z`n werk doet, alleen begint na 1,75 jaar de accuduur toch behoorlijk af te nemen tot op een punt waarop ik niet lang genoeg meer op de uni kan werken zonder stopcontact (in collegezalen etc zijn er geen stopcontacten aanwezig).
Het is een vrij lichte laptop maar elke week 3 kilo meeslepen van m`n kamer naar m`n ouders begint toch te irriteren. Ook omdat er steeds een stekker meemoet. Ik ben dus op zoek naar iets mobielers, iets dat niet te zwaar is en waarmee ik lang genoeg op de uni kan werken of lekker buiten mee kan gaan zitten, zonder me zorgen te maken of m`n accu binnen afzienbare tijd moeilijk gaat doen. De schermgrootte is niet heel erg van belang, op m`n kamer kan ik hem aansluiten op een 17" monitor. Ik twijfel echter wel tussen 10,1" en 12,1" vanwege de hogere resolutie die 12,1" laptops vaak hebben. Hier staat echter wel weer een mindere accutijd tegenover. Op de universiteit zal ik hem alleen voor office gebruiken.
Ik heb zelf al een beetje rond zitten neuzen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er niet uitkom. Ik zit tussen 5 opties te twijfelen:
Samsung NC10:
http://www.laptopshop.nl/.../samsung-nc10-ka04nl.html
Belooft 8 uur accuduur. 6 uur in praktijk
Voordelen:
-Lange accuduur
-Atom-processor
Nadelen:
-Geen DVD speler
Bij deze vraag ik me vooral af of het geheugen van 1 Gb wel uit te breiden is tot 2.
Samsung NC20:
http://www.laptopshop.nl/.../samsung-nc20-ka01nl.html
Belooft 6 uur accuduur. 4 uur in praktijk?
Voordelen:
-12,1" met hogere resolutie
Nadelen:
-Accuduur?
Ook bij dit model vraag ik me af of het geheugen van 1 Gb uit te breiden is naar 2. Ik ben verder benieuwd hoe de Via Nano processor presteert en of ik hier de office-applicaties mee kan draaien
Samsung N110:
http://www.laptopshop.nl/...ng-n110-ka01nl-zwart.html
Belooft 9,5 uur accuduur. Geen idee hoeveel in de praktijk?
Voordelen:
-Accuduur
-Atom-processor
Nadelen:
-Lagere resolutie (1024x600)
Hier staat in ieder geval bij dat het geheugen uit te breiden is. Ik neem aan dat hier ook geen DVD-speler bij zit.
Samsung N120:
http://www.laptopshop.nl/...ng-n120-ka02nl-zwart.html
Belooft 10,5 uur accuduur. Accuduur in de praktijk is onbekend
Voordelen:
-Lange accuduur
-Atom-processor
Nadelen:
-Lagere resolutie t.o.v. een 12,1" scherm
HP Pavilion dv2-1010:
http://www.laptopshop.nl/...on-dv2-1010-espresso.html
Accuduur onbekend
Voordelen:
-12,1" scherm lijkt me prettiger
-Beste specificaties
Nadelen:
-Prijs is beduidend hoger (nog wel binnen het limiet)
-Accuduur?
Vergelijking:
De Samsung N120 belooft een lange accuduur hetgeen zwaar weegt in m`n vergelijking. Ik weet alleen niet hoe prettig een 10,1" scherm is. Dit geldt ook voor de N110 en NC10. Daardoor staat de Samsung NC20 ook hoog op de ranglijst, omdat deze met z`n 12,1" een hogere resolutie heeft. Als grote nadeel heeft de NC20 weer dat ik denk dat zijn accutijd niet overdreven lang is. Dit geldt ook voor de HP Pavilion, ik verwacht dat deze prima prestaties aflevert, alleen denk ik dat de accuduur tekort schiet.
Ik ben op zoek naar een laptop die ik `s ochtends om half 9 de collegezaal mee kan nemen en rond 3 uur, als ik naar huis ga (niet dat ik tot 3 uur constant in de collegezaal zit) me nog niet druk heb hoeven maken om de accuduur. Of dat ik buiten in de tuin wat ga internetten en niet binnen anderhalf uur hoef te gaan klooien met verlengsnoeren.
Ik kom er echter niet uit welke laptop nu het beste bij me zou passen. Temeer omdat ik niet weet hoe 10,1" zich verhoudt tot 12,1" en een groter scherm de nadelen van kortere accuduur waard is. Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die met beide ervaring hebben en hier iets over kunnen zeggen.
Op dit moment heb ik een gamepc op m`n kamer staan en een laptop waarmee ik wel eens op de uni werk. Het gaat om een Sony Vaio VGN-FZ11E. Het is een lief dier dat goed z`n werk doet, alleen begint na 1,75 jaar de accuduur toch behoorlijk af te nemen tot op een punt waarop ik niet lang genoeg meer op de uni kan werken zonder stopcontact (in collegezalen etc zijn er geen stopcontacten aanwezig).
Het is een vrij lichte laptop maar elke week 3 kilo meeslepen van m`n kamer naar m`n ouders begint toch te irriteren. Ook omdat er steeds een stekker meemoet. Ik ben dus op zoek naar iets mobielers, iets dat niet te zwaar is en waarmee ik lang genoeg op de uni kan werken of lekker buiten mee kan gaan zitten, zonder me zorgen te maken of m`n accu binnen afzienbare tijd moeilijk gaat doen. De schermgrootte is niet heel erg van belang, op m`n kamer kan ik hem aansluiten op een 17" monitor. Ik twijfel echter wel tussen 10,1" en 12,1" vanwege de hogere resolutie die 12,1" laptops vaak hebben. Hier staat echter wel weer een mindere accutijd tegenover. Op de universiteit zal ik hem alleen voor office gebruiken.
Ik heb zelf al een beetje rond zitten neuzen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er niet uitkom. Ik zit tussen 5 opties te twijfelen:
Samsung NC10:
http://www.laptopshop.nl/.../samsung-nc10-ka04nl.html
Belooft 8 uur accuduur. 6 uur in praktijk
Voordelen:
-Lange accuduur
-Atom-processor
Nadelen:
-Geen DVD speler
Bij deze vraag ik me vooral af of het geheugen van 1 Gb wel uit te breiden is tot 2.
Samsung NC20:
http://www.laptopshop.nl/.../samsung-nc20-ka01nl.html
Belooft 6 uur accuduur. 4 uur in praktijk?
Voordelen:
-12,1" met hogere resolutie
Nadelen:
-Accuduur?
Ook bij dit model vraag ik me af of het geheugen van 1 Gb uit te breiden is naar 2. Ik ben verder benieuwd hoe de Via Nano processor presteert en of ik hier de office-applicaties mee kan draaien
Samsung N110:
http://www.laptopshop.nl/...ng-n110-ka01nl-zwart.html
Belooft 9,5 uur accuduur. Geen idee hoeveel in de praktijk?
Voordelen:
-Accuduur
-Atom-processor
Nadelen:
-Lagere resolutie (1024x600)
Hier staat in ieder geval bij dat het geheugen uit te breiden is. Ik neem aan dat hier ook geen DVD-speler bij zit.
Samsung N120:
http://www.laptopshop.nl/...ng-n120-ka02nl-zwart.html
Belooft 10,5 uur accuduur. Accuduur in de praktijk is onbekend
Voordelen:
-Lange accuduur
-Atom-processor
Nadelen:
-Lagere resolutie t.o.v. een 12,1" scherm
HP Pavilion dv2-1010:
http://www.laptopshop.nl/...on-dv2-1010-espresso.html
Accuduur onbekend
Voordelen:
-12,1" scherm lijkt me prettiger
-Beste specificaties
Nadelen:
-Prijs is beduidend hoger (nog wel binnen het limiet)
-Accuduur?
Vergelijking:
De Samsung N120 belooft een lange accuduur hetgeen zwaar weegt in m`n vergelijking. Ik weet alleen niet hoe prettig een 10,1" scherm is. Dit geldt ook voor de N110 en NC10. Daardoor staat de Samsung NC20 ook hoog op de ranglijst, omdat deze met z`n 12,1" een hogere resolutie heeft. Als grote nadeel heeft de NC20 weer dat ik denk dat zijn accutijd niet overdreven lang is. Dit geldt ook voor de HP Pavilion, ik verwacht dat deze prima prestaties aflevert, alleen denk ik dat de accuduur tekort schiet.
Ik ben op zoek naar een laptop die ik `s ochtends om half 9 de collegezaal mee kan nemen en rond 3 uur, als ik naar huis ga (niet dat ik tot 3 uur constant in de collegezaal zit) me nog niet druk heb hoeven maken om de accuduur. Of dat ik buiten in de tuin wat ga internetten en niet binnen anderhalf uur hoef te gaan klooien met verlengsnoeren.
Ik kom er echter niet uit welke laptop nu het beste bij me zou passen. Temeer omdat ik niet weet hoe 10,1" zich verhoudt tot 12,1" en een groter scherm de nadelen van kortere accuduur waard is. Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die met beide ervaring hebben en hier iets over kunnen zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Yofresh op 30-04-2009 16:09 ]
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
@ Yofresh, van alle die modellen kun je reviews vinden op o.a. Laptopmag.com, Notebookreview.com, Notebookjournal.de, Notebookcheck.com. Als je begint met die te lezen denk ik dat keuze een stuk makkelijker wordt en veel van je vragen beantwoord worden.
Ik heb zelf een NC10 10" en dat is handig om mee te internetten en een filmpje te kijken, er echt op werken vind ik het scherm te klein voor. Dan zou ik de voorkeur geven aan 12" 1280*800. Maar de 12" die jij hebt geselecteer halen niet meer dan 4 uur op de accu. Misschien dat de Dell Mini 12 met 6 cel een optie is.
Ik heb zelf een NC10 10" en dat is handig om mee te internetten en een filmpje te kijken, er echt op werken vind ik het scherm te klein voor. Dan zou ik de voorkeur geven aan 12" 1280*800. Maar de 12" die jij hebt geselecteer halen niet meer dan 4 uur op de accu. Misschien dat de Dell Mini 12 met 6 cel een optie is.
[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 30-04-2009 19:19 ]
Hou er wel rekening mee dat de 9,5 resp 10,5 uur met de N110/N120 alleen wordt gehaald met de optionele high capacity 6 cells batterij. En deze wordt dus niet standaard meegeleverd in Nederland!
ja maar soms wil ik een hogere resolutie met scrollbaar scherm. mn pokersoftware past niet op 1024x600RAAF12 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:13:
[...]
1024*600 is de maximale resolutie van het NC10 screen.
Iets wat misschien nuttig is om te weten is dat de N110 ook taalkeuze heeft voor XP ondertussen:

Hier is een reserve nc10 accu verkrijgbaar voor 57 dollar:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22496
Die batterij lijkt wel een andere form-factor te hebben dan de originele. Een stuk hoger?
Ik lees net op sammynetbook dat het een 9 cel accu is. Vandaar de grotere afmetingen misschien?arnoud_h schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:48:
Die batterij lijkt wel een andere form-factor te hebben dan de originele. Een stuk hoger?
9 cellAnoniem: 238260 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:55:
[...]
Ik lees net op sammynetbook dat het een 9 cel accu is. Vandaar de grotere afmetingen misschien?
wie gaat hem testen? 10 uur accutijd?
Voordat dit bij mij werkte moest ik wel de Easy Resolution Manager installeren.Byte_Me schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:18:
Oh, en deze software doet alleen op de N120 daadwerkelijk het beeld schalen, dit is me nog niet gelukt op een NC10 / N110...
[ Voor 8% gewijzigd door arnoud_h op 01-05-2009 16:30 ]
bij mij (NC10) zit het onder easy display manager. wat bedoel je met schalen? als je de resolutie verlaagt, dat het nog wel fullscreen is? want dat is het bij mij wel, al gebruik ik nooit een lagere resolutie.arnoud_h schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:27:
[...]
Voordat dit bij mij werkte moest ik wel de Easy Resolution Manager installeren.
Oh, en deze software doet alleen op de N120 daadwerkelijk het beeld schalen, dit is me nog niet gelukt op een NC10 / N110...
Nee, deze applicatie staat op een N120 geïnstalleerd, en daarmee kun je geschaald 1024x768 op je 1024x600 scherm laten tonen. Dus scherm vullend.Byte_Me schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:03:
[...]
bij mij (NC10) zit het onder easy display manager. wat bedoel je met schalen? als je de resolutie verlaagt, dat het nog wel fullscreen is? want dat is het bij mij wel, al gebruik ik nooit een lagere resolutie.
Ik moet nog uitzoeken waarom deze applicatie alleen op een N120 geïnstalleerd staat en daar werkt, en waarom je op een NC10 (die toch hardwarematig gelijk is) het niet doet...
So! scherpe prijs incl. verzenden (43 eur). Ja wie gaat hem testen? Wel jammer dat ie alleen in het zwart is zo te zien. En hij ziet er ook wel lomp hoog uit...Anoniem: 238260 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:23:
Hier is een reserve nc10 accu verkrijgbaar voor 57 dollar:
Is er iemand die Ubuntu 9.04 gebruikt en een oplossing heeft voor het touchpad sensitivity probleem? Vertical scrolling gaat ongeveer 2x zo snel dan horizontal. Ik heb echt al veel gezocht en deze guide gevolgd (https://help.ubuntu.com/community/NC10) maar ook dat heeft weinig effect.
Trouwens heb ik nog een probleempje
Ik wilde vlak voordat ik naar Spanje ging even de laptop open maken om die 'scharnieren' goed te zetten. Ik kreeg alleen 1 schroef niet los! Na 5 minuten gekloot is de schroef behoorlijk tja hoe zeg ik het.. uitgeschraapt? Heb niet zoveel ervaring met dit soort dingen, maar het profiel op de schroef is er bijna af. Wat is de beste oplossing, nieuwe schroevendraaier en nog een keer proberen of zijn er meer manieren om zo'n versleten schroef eruit te halen
Ik wilde vlak voordat ik naar Spanje ging even de laptop open maken om die 'scharnieren' goed te zetten. Ik kreeg alleen 1 schroef niet los! Na 5 minuten gekloot is de schroef behoorlijk tja hoe zeg ik het.. uitgeschraapt? Heb niet zoveel ervaring met dit soort dingen, maar het profiel op de schroef is er bijna af. Wat is de beste oplossing, nieuwe schroevendraaier en nog een keer proberen of zijn er meer manieren om zo'n versleten schroef eruit te halen
[ Voor 46% gewijzigd door stijnos1991 op 03-05-2009 12:21 ]
Hier iemand die claimt dat 1080p goed afspeelt op z'n NC10. Heeft iemand het geprobeerd?
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=377249
waarom zou je dat willen op een 1024*600 scherm? of is dat voor de externe VGA bedoeld?Philflow schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:21:
Hier iemand die claimt dat 1080p goed afspeelt op z'n NC10. Heeft iemand het geprobeerd?
't Is geen Phillips kruiskop maar Wikipedia: Pozidrivstijnos1991 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:21:
Is er iemand die Ubuntu 9.04 gebruikt en een oplossing heeft voor het touchpad sensitivity probleem? Vertical scrolling gaat ongeveer 2x zo snel dan horizontal. Ik heb echt al veel gezocht en deze guide gevolgd (https://help.ubuntu.com/community/NC10) maar ook dat heeft weinig effect.
Je hebt em vermoerd met het verkeerde gereedschap. Probeer het met een andere schroevendraaier, zolang er nog iets profiel opzit. Anders wordt het uitboren.
Overigens zijn er ook schroefjes te koop met bolle kop in dezelfde maat maar dan met Phillips kruiskop head.
Extern ja.Byte_Me schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:31:
[...]
waarom zou je dat willen op een 1024*600 scherm? of is dat voor de externe VGA bedoeld?
ik heb de samsung nc10 nu 2 weken en ben er echt supertevreden over!
Alleen krijg ik soms een BSOD met de met fouten in de volgende bestanden:
C:\DOCUME~1\DaDude~1\LOCALS~1\Temp\WERba5a.dir00\Mini050309-01.dmp
C:\DOCUME~1\DaDude~1\LOCALS~1\Temp\WERba5a.dir00\sysdata.xml
Weet iemand wat dit kan zijn ?
Check even je Event Viewer in Windows (vraag me niet hoe het in het nederlands heet)DaDude schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:27:
ik heb de samsung nc10 nu 2 weken en ben er echt supertevreden over!
Kon ik dat maar, hij start niet meer op, morgen maar even terug naar de winkel.Anoniem: 112308 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:59:
[...]
Check even je Event Viewer in Windows (vraag me niet hoe het in het nederlands heet)
Als ik kijk naar de prestaties zoals ik die ervaar met mijn NC-10 in Windows XP en Windows 7 met 720p content, zou ik het wel verbazend vinden als 1080 ook goed zou gaan op een standaard setup.Philflow schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:21:
Als je de post leest zie je dat het geen standaard setup is. O.a. CoreAVC wordt gebruikt.
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 03-05-2009 18:52 ]
Tijdens de boot F4 indrukken dan zet ie je XP vers terug vanaf de herstelpartitieDaDude schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:16:
[...]
Kon ik dat maar, hij start niet meer op, morgen maar even terug naar de winkel.
Mijn resultaten heb ik op dezelfde manier bereikt. Maar ik blijf er wel bij dat ik het moeilijk te geloven vind dat 1080 ook goed gaat, als ik kijk naar het feit dat mijn NC-10 met 720p zijn broek al bijzonder strak had. Met een K-lite pack ofzo ging het afspelen niet goed, alleen met CoreAVC. Dus dat wil voor mij zeggen dat hij het maar net aan kan. Dan vind ik de overstap van 720 -> 1080 ook weer van die aard dat ik het gek vind dat hij beweert dat het kan.Philflow schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:51:
Als je de post leest zie je dat het geen standaard setup is. O.a. CoreAVC wordt gebruikt.
Nou wil ik hem natuurlijk geen leugenaar noemen, want ik heb het zelf niet geprobeerd. Maar alleen CoreAVC en geen hardware upgrades vind ik eigenlijk niet bepaald erg afwijken van een standaard setup.
Hier is iemand die een aantal fixes bij elkaar heeft en makkelijk te downloaden zijn onder ubuntu:stijnos1991 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:21:
http://www.linuxonmysamsung.com/showthread.php?tid=41
Waaronder de sensitivity-fix, ik weet alleen niet of die werkt, aangezien ik er zelf nooit zo'n last mee heb gehad.
Werd ik geroepen? :-)Philflow schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:41:
Volgens de specificaties hier zou de N110 1.12kg wegen. Bijna 200 gram lichter dan de NC10.
Klopt dit wel?
(Arnoud?)
N110: 1.12Kg (3 Cell) / 1.26Kg (6 Cell)
NC10: 1.19Kg (3 Cell) / 1.33Kg (6 Cell)
N120: 1.14Kg (3 Cell) / 1.28Kg (6 Cell)
N310: 1.23Kg (4 Cell)
Met de opmerking dat in Nederland geen 3 cells batterijen worden geleverd.
Gedaan, en nu startte hij helemaal niet meer op. Vandaag is ie opgestuurd ter reparatie. Is hij langer in reparatie dan dat ik er plezier van gehad heb.RAAF12 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:26:
[...]
Tijdens de boot F4 indrukken dan zet ie je XP vers terug vanaf de herstelpartitie
Das kort ;-( waybak kreeg ik bij Dell een nieuwe binnen 9 dagen werd die death on arrival verklaard.DaDude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:24:
[...]
Gedaan, en nu startte hij helemaal niet meer op. Vandaag is ie opgestuurd ter reparatie. Is hij langer in reparatie dan dat ik er plezier van gehad heb.
Kvond hier een tutorial, weet niet of tie op de nc10 werkt, maar proberen kan altijd als iemand zin heeft!Prx schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:18:
[...]
Als ik kijk naar de prestaties zoals ik die ervaar met mijn NC-10 in Windows XP en Windows 7 met 720p content, zou ik het wel verbazend vinden als 1080 ook goed zou gaan op een standaard setup.
http://www.guru3d.com/art...vies-over-the-gpu-guide/5
Deze is best mooi. Op die website staat ook dat het energieverbruik 6 euro en 6 cent per jaar is.arnoud_h schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:38:
Voor mensen die een unieke variant van de NC10 zoeken:
http://www.bcc.nl/product/samsung-nc10-ka0a
[afbeelding]
(hoe dat is gemeten en onder welke condities staat er niet bij maar het is een leuk marketing dingetje
)
Ziet er leuk uit maar voor dat geld heb je ook een N110:arnoud_h schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:38:
Voor mensen die een unieke variant van de NC10 zoeken:
http://www.bcc.nl/product/samsung-nc10-ka0a
http://tweakers.net/price...802=&i437=&a437=&x=20&y=9
Dat is niet het punt. Het gaat hier om het feit dat het een NC10 is met een unieke kleur. De N110 zal er niet in blauw met wit komen.Philflow schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:39:
[...]
Ziet er leuk uit maar voor dat geld heb je ook een N110:
http://tweakers.net/price...802=&i437=&a437=&x=20&y=9
Hoi hoi,
Ik berijp dat het al diversen personen gelukt is om de NC10 aan te sluiten op een LCD TV. Mij lukt het nog steeds niet. Is er misschien iemand die mij kan vertellen welke kabel en instellingen er worden gebruikt en heeft iemand hem ook al werkend gekregen op een Phillips LCD TV.
Thx voor de info.
Ik berijp dat het al diversen personen gelukt is om de NC10 aan te sluiten op een LCD TV. Mij lukt het nog steeds niet. Is er misschien iemand die mij kan vertellen welke kabel en instellingen er worden gebruikt en heeft iemand hem ook al werkend gekregen op een Phillips LCD TV.
Thx voor de info.
Voor vrijwel iedereen zal gelden dat men het doormiddel van de vga (van de nc10) naar een vga aansluiting (op de tv) heeft gedaan. Daarna is het een kwestie van een ondersteunde resolutie selecteren. Dus even op zoek naar het merk en type van jouw tv. Dan de handleiding opzoeken, en daar staat vast wel in vermeld welke resoluties door de vga aansluiting worden ondersteund.Mirel01 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:40:
Hoi hoi,
Thx voor de info.
Verder ben ik sinds 02-05-2009 ook in het bezit van een nc-10. Een zwarte vinger afdrukken magneet, ja een echte magneet. Dit topic na het aanschaffen gevonden, en heb zowel deel 1 als deel 2 volledig gelezen. Heel veel informatie. Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik stiekum een beetje baal dat de limited edition met dat vergrote touchpad niet gezien had. Dat was namelijk voor mij wel een goed idee geweest. Naja nu doe ik het maar met een "gewone" die wat betreft accu echt mijn stoutste dromen weet waar te maken.
Enkel nog op zoek naar een fix, voor het wegvallen van de wifi na standby / hibernate. Maar ik heb gezien dat die ergens in het topic vermeld word. Een "oudere" driver installeren. Eens kijken of dat gaat lukken dan ben ik een tevreden man.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Vanavond nog even gedaan en een serie gekeken op de tv.Mirel01 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:40:
Hoi hoi,
Thx voor de info.
Aangesloten met een VGA-kabel tussen TV <> NC10, daarna Fn + F4 (beeldweergave toets), dan kiezen voor de modus welke je wilt (in mijn geval LCD + CRT Clone) en dan zullen de TV en de NC10 zich automatisch instellen in een goede resolutie.
Dus niet veel werk
Ja dat begreep ik. Alleen wilde ik even de tip geven dat men een beter netbook voor minder geld kan krijgen, vandaar.arnoud_h schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:18:
[...]
Dat is niet het punt. Het gaat hier om het feit dat het een NC10 is met een unieke kleur. De N110 zal er niet in blauw met wit komen.
Bedankt voor de tip. Zal het morgen eens proberen, Heb alleen nog een kabel liggen met vga naar scart (mijn tv heeft geen vga aansluiting) Kijken of dat wil lukken. Je hoort van me.Alfa_146 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:56:
[...]
Vanavond nog even gedaan en een serie gekeken op de tv.
Aangesloten met een VGA-kabel tussen TV <> NC10, daarna Fn + F4 (beeldweergave toets), dan kiezen voor de modus welke je wilt (in mijn geval LCD + CRT Clone) en dan zullen de TV en de NC10 zich automatisch instellen in een goede resolutie.
Dus niet veel werk, succes!
Wil even opmerken dat in Windows 7 het allemaal direct goed werkt en hij ook niet weg valt. Het enige nadeel wat ik ervaar is dat ik soms de Easy Display opnieuw moet starten als ik uit hibernation kom, omdat anders de speciale toetsen niet werken. Tevens komt hij uit hibernation bij mij dan ook standaard op het laagste brightness niveau, wat dus tot gevolg heeft dat ik dan even wat 'in het donker zit'.nsa1984 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:34:
[...]
Enkel nog op zoek naar een fix, voor het wegvallen van de wifi na standby / hibernate. Maar ik heb gezien dat die ergens in het topic vermeld word. Een "oudere" driver installeren. Eens kijken of dat gaat lukken dan ben ik een tevreden man.
Een witte versie 7800mah is hier te krijgen, voor 50 euro. En geen verzendkosten volgens de FAQ.Philflow schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:22:
[...]
So! scherpe prijs incl. verzenden (43 eur). Ja wie gaat hem testen? Wel jammer dat ie alleen in het zwart is zo te zien. En hij ziet er ook wel lomp hoog uit...
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Kort antwoord: dat gaat helaas niet werken. Je kunt alleen een scart aansluiting gebruiken i.c.m. met je tv-out op je computer en die heeft de nc10 niet.Mirel01 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:41:
[...]
Bedankt voor de tip. Zal het morgen eens proberen, Heb alleen nog een kabel liggen met vga naar scart (mijn tv heeft geen vga aansluiting) Kijken of dat wil lukken. Je hoort van me.
Das dan erg jammer. In de handleiding van de televisie staat ook dat VGA niet wordt ondersteund. Welke kabel zou dan wel werken? Zou ik ook een VGA DVI connector kunnen gebruiken, zodat ik dan een DVI naar HDMI kabel gebruik.....Anoniem: 238260 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:10:
[...]
Kort antwoord: dat gaat helaas niet werken. Je kunt alleen een scart aansluiting gebruiken i.c.m. met je tv-out op je computer en die heeft de nc10 niet.
Toch even wat hulp nodig bij de weg vallende wifi kaart.
Ik heb bij de nc10 nu inmiddels de ervaring dat na het terug komen uit een hibernate of een standby status de wifi netwerk kaart niet leker oppakt. Hij geeft dan in windows zero config venster aan dat het netwerk not connected is, terwijl de knop onderaan het opschrift "disconnect" draagt.
De netwerk kaart uitschakelen en weer inschakkelen verhelpt dit probleem soms maar niet altijd.
Dit probleem meende ik Philflow in "[Ervaringen] Samsung NC10 - Deel 2"eerder al gelezen te hebben[/url] in het topic. Het installeren van deze drivers zou het probleem oplossen.
Helaas na installatie van deze driver blijft het probleem nog steeds aanwezig.
Het betreft bij mij een atheros AR5006X wireless netwerkkaart. Zowel de "oudere" 5.3.0.45 driver als de 7.6.1.210 driver leveren dezelfde problemen op.
Iemand een leuke gedachte kronkel over hoe ik deze vervelende eigenschap kan verhelpen?
PS Misschien belangrijk om te vermelden. Ik gebruik een engelse XP pro, dus niet de standaard nederlandse XP home.
----- edit 1 -----
Nog even een toevoeging, want ik wist dat er verschil tussen uit hibernate en uit standby komen was maar wist niet meer wat.
Uit hibernate werkt de truc disable, enable wel.
Uit standby komende werkt de truc disable, enable niet.
----- edit 2 -----
Iets heel anders, maar wat toch ook wel mijn belangstelling heeft. Is een alternatieve power manager? Het standaard samsung toolje is mij echt te beperkt. Ik heb slechts 1 aanpasbaar profiel, en ik schakel veel te makkelijk naar de "standaard" profielen. Op zich zijn die profielen niet verkeerd, maar de bijhorende verlichtings standen (met name als die aan de lader zit, want de accu standen zijn acceptabel (2 is mijn favoriet)) zijn me echt veel te vel.
- Iemand een idee of dit tooltje te vervangen is, en indien ja welke software mogelijk is. Of een hint om op te zoeken. Googlen op "battery manager" "power manager" "laptop power manager" "laptop battery manager" leverden geen van allen iets op. Wel software om te monitoren wat het verbruik was, maar niets om verandering aan te brengen.
- Iemand die een idee heeft om het standaard tooltje van samsung de default instellingen te laten veranderen?
Ik heb bij de nc10 nu inmiddels de ervaring dat na het terug komen uit een hibernate of een standby status de wifi netwerk kaart niet leker oppakt. Hij geeft dan in windows zero config venster aan dat het netwerk not connected is, terwijl de knop onderaan het opschrift "disconnect" draagt.
De netwerk kaart uitschakelen en weer inschakkelen verhelpt dit probleem soms maar niet altijd.
Dit probleem meende ik Philflow in "[Ervaringen] Samsung NC10 - Deel 2"eerder al gelezen te hebben[/url] in het topic. Het installeren van deze drivers zou het probleem oplossen.
Helaas na installatie van deze driver blijft het probleem nog steeds aanwezig.
Het betreft bij mij een atheros AR5006X wireless netwerkkaart. Zowel de "oudere" 5.3.0.45 driver als de 7.6.1.210 driver leveren dezelfde problemen op.
Iemand een leuke gedachte kronkel over hoe ik deze vervelende eigenschap kan verhelpen?
PS Misschien belangrijk om te vermelden. Ik gebruik een engelse XP pro, dus niet de standaard nederlandse XP home.
----- edit 1 -----
Nog even een toevoeging, want ik wist dat er verschil tussen uit hibernate en uit standby komen was maar wist niet meer wat.
Uit hibernate werkt de truc disable, enable wel.
Uit standby komende werkt de truc disable, enable niet.
----- edit 2 -----
Iets heel anders, maar wat toch ook wel mijn belangstelling heeft. Is een alternatieve power manager? Het standaard samsung toolje is mij echt te beperkt. Ik heb slechts 1 aanpasbaar profiel, en ik schakel veel te makkelijk naar de "standaard" profielen. Op zich zijn die profielen niet verkeerd, maar de bijhorende verlichtings standen (met name als die aan de lader zit, want de accu standen zijn acceptabel (2 is mijn favoriet)) zijn me echt veel te vel.
- Iemand een idee of dit tooltje te vervangen is, en indien ja welke software mogelijk is. Of een hint om op te zoeken. Googlen op "battery manager" "power manager" "laptop power manager" "laptop battery manager" leverden geen van allen iets op. Wel software om te monitoren wat het verbruik was, maar niets om verandering aan te brengen.
- Iemand die een idee heeft om het standaard tooltje van samsung de default instellingen te laten veranderen?
[ Voor 33% gewijzigd door nsa1984 op 07-05-2009 00:20 ]
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Er bestaan echter wel kastjes die VGA naar scart kunnen omvormen. PC Zapper is er geloof ik een.Anoniem: 238260 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:10:
[...]
Kort antwoord: dat gaat helaas niet werken. Je kunt alleen een scart aansluiting gebruiken i.c.m. met je tv-out op je computer en die heeft de nc10 niet.
Inderdaad. Ik ging er vanuit dat ze het met een kabeltje wilde oplossen. Met een kabel alleen lukt het niet maar met een converter kan het wel maar daar zit een hoger prijskaartje aan.Philflow schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 02:15:
[...]
Er bestaan echter wel kastjes die VGA naar scart kunnen omvormen. PC Zapper is er geloof ik een.
De bedoeling was idd, dat ik het met een kabeltje op wilde lossen. Jammer dat dat dus niet gaat werken. Als ik dat van tevoren geweten had, had ik nog even gewacht op de NC20.Anoniem: 238260 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:47:
[...]
Inderdaad. Ik ging er vanuit dat ze het met een kabeltje wilde oplossen. Met een kabel alleen lukt het niet maar met een converter kan het wel maar daar zit een hoger prijskaartje aan.
Thx
Ik weet niet waar je die kennis vandaan hebt, maar de NC20 heeft geen DVI uitgang. Geen enkele netbook heeft iets anders dan VGA voor zover ik weet. Die van Samsung in ieder geval niet.Mirel01 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:12:
[...]
De bedoeling was idd, dat ik het met een kabeltje op wilde lossen. Jammer dat dat dus niet gaat werken. Als ik dat van tevoren geweten had, had ik nog even gewacht op de NC20.Die heeft namelijk DVI, en was mijn probleem opgelost.
Enige uitzondering is Dell Mini 10 met HDMI (!).arnoud_h schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:36:
[...] Geen enkele netbook heeft iets anders dan VGA voor zover ik weet. Die van Samsung in ieder geval niet.
NC10 nu voor 344,--
pricewatch: Samsung NC10-KA06NL Zwart
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 07-05-2009 12:09 ]
Als je even verder klikt staat er 409,98 en de garantie is 12 maanden en is uitverkocht.Lijkt erop dat Dixons er een potje van maakt.Philflow schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:08:
[...]
Enige uitzondering is Dell Mini 10 met HDMI (!).
NC10 nu voor 344,--
pricewatch: Samsung NC10-KA06NL Zwart
Ik vind de NC10 met het matte scherm beter, dat is wel te gebruiken in de volle zon.Philflow schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:59:
[...]
Ja dat begreep ik. Alleen wilde ik even de tip geven dat men een beter netbook voor minder geld kan krijgen, vandaar.
Dan heb ik het mis, dacht het ergens gelezen te hebben.arnoud_h schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:36:
[...]
Ik weet niet waar je die kennis vandaan hebt, maar de NC20 heeft geen DVI uitgang. Geen enkele netbook heeft iets anders dan VGA voor zover ik weet. Die van Samsung in ieder geval niet.
Ze zijn niet de enige. Dynabyte verlaagt de garantie van een NC20 van 2 jaar naar 1 jaar en van de batterij van 1 jaar naar 6 maanden, terwijl Samsung zelf het dubbele geeft.RAAF12 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:28:
[...]
Als je even verder klikt staat er 409,98 en de garantie is 12 maanden en is uitverkocht.Lijkt erop dat Dixons er een potje van maakt.
Het prijsverschil bij Dixons heeft te maken met een actie waarbij ze apparaten voor de "taxfree" prijs leveren.
Als je wat koopt bij Dixons geven ze soms zelf al aan dat je bij problemen beter direct contact kan opnemen met de leverancier want dat zou veel sneller zijn. Er wordt niet bijverteld dat je zo opdraait voor de verzendkosten. De reden om bij een fysieke winkel te kopen wordt daarmee zo goed als weggenomen.
Dit topic is gesloten.