Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:42
Weet niet of die past.

Maar hier is die veel goedkoper:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18058

Ben nog steeds erg blij met mijn netbook :).

Streammygame werkt ook best leuk :). Je voegt spelletjes toe op je pc/server en dan ga je met je netbook inloggen en klik je welke je wilt spelen en hij opent automagisch.

[ Voor 51% gewijzigd door xminator op 13-03-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Volumius schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:47:
Ik heb sinds een dag ook een nc10 en na wat programmas geinstalleerd te hebben schokt het opstartlogo van windows xp bij het verschijnen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen is?
Als XP maar niet traag loopt maakt het niet uit. Ik heb het ook op mijn NC10 (die meestal slaapt ipv shutdownt) en op mijn dekstop (Q6600, HD4870, 4gb ram). Als je in windows bent en het dan maar niet traag loopt.

Ik had overigens wel toen ik BatteryBar installeerde dat mijn hele installatie traag liep en explorer niet wilde starten etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TOUCHSCREEN- PART2

Ik had al eerder aangegeven dat ik een touchscreen setje wilde gebruiken voor mn nc10.
Inmiddels heb ik dit gedaan en het werkt perfect. Ik zal even kort een uitleg geven...
Vrijwel alle informatie heb ik van de volgende website:
Uitleg Aansluiting
Het setje heb ik bestel op fidohub voor een bedrag van 90 euro.

Bestelling gedaan en afgelopen vrijdag werd het afgeleverd.
Doos:
- Het touchscherm
- Het touchhub controller board.
- De stootrubbern stickers
- Het dubbelzijdige rubber voor de controller board
- Installatie cd

Installatie:
Alles ging zoals het in de tutorial is uitgelegd en alles is precies hetzelfde van binnen als de foto's op de site
Enkele tips, op/aanmerkingen:
- Maak het scherm schoon zodra je de cover eraf hebt gehaald. (je kan er achteraf natuurlijk niet meer bij)
- Ze geven in de tutorial aan om eerst het scherm erop te plakken, mischien dat dit logischer is om dit later te doen als je je scherm hebt losgekoppeld. Dan kan je hem precies recht op je scherm plakken.
- De cover is zwakker als ik verwacht, dus doe hier voorzichtig mee.
- Zodra de cover eraf is verwijder het plak randje boven aan het scherm.
- Gebruik een oudere pas, hij beschadigd anders mischien teveel met het losmaken (werkt wel perfect trouwens)
- (BELANGRIJK) Zorg dat je het touchscherm niet te hoog plakt of het scherm achteraf te hoog laat zitten, bij mij kwam ik erachter dat hij boven wel vast klikt, maar soms schiet er 1 klikje los omdat het net even te dik is. Ik ga deze later nog even ietsjes verlangen, is net even netter.

Na installatie:
- Check dat de schroef punten vrij zijn van de draden die je erdoorheen legt voordat je hem sluit.
- Installeer het programma van de cd (doe die of via externe cd/dvd rom, of gewoon via het netwerk vanaf een andere pc)
- Vervolgens moet je nog even naar de map gaan met de driver op de cd en deze installeren, dan update hij ook de drivers die Windows al geïnstalleerd heeft. Bij mij zag het programma het touch scherm niet toen ik deze wilde instellen.
- Zodra de drivers geinstalleerd zijn kan je hem gelijk gebruiken alleen hij staat nog niet ingesteld. Bij mij bewoog de muis gespiegeld als hoe ik bewoog op het scherm. In het systray icoontje kan je naar het 4 punt calibration gaan om deze in te stellen.

Klaar!

Ik heb er slecht 1 uurtje over gedaan om deze aan te sluiten en 10 minuutjes om even de software te installeren en in te stellen. Die overige uren die op de tutorial site staan zijn waarschijnlijk voor het spelen met je scherm omdat je er erg blij mee bent. (In mijn geval dan :P)

Hieronder een paar foto'tjes

De doos met mijn nc10.
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/8196/image200s.jpg

Nogmaals mijn nc10.
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/4045/image201d.jpg

Na het loshalen van de cover van het scherm met de pinpas.
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/8717/image202a.jpg

Het touch scherm is zojuist erop geplakt.
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/4967/image203l.jpg

Onderkant van de laptop heb ik open gemaakt, weer met gebruik van de pinpas.
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/6457/image204e.jpg

Het scherm heb ik losgeschroefd en ontkoppeld van de basis.
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/6571/image205p.jpg

Hier zie je hoe het scherm er uitziet nadat de bracket van het scherm eraf is gehaald, het touchscherm erop zit en de rubbers erop geplakt zitten.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/3946/image206s.jpg

Onderkant van de laptop nadat ik het scherm weer bevestigd heb aan de basis, maar nu met de kabels van het scherm erbij.
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/7762/image207h.jpg

Na het plaatsen van de controller op mijn moederbord.
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/9351/image208n.jpg

Een vergelijking van mijn NC10 met die NC10 op de tutorial website.
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/4879/image209c.jpg

Een foto van mezelf over hoe blij ik ben laat ik achterwege.

Ik zal zo meteen proberen met dezelfde (niet)goede camera van mijn tytn2 een filmpje te maken van het touchscherm in actie.

Hopelijk dat het duidelijk is over de mogelijkheid van de touchscreen voor de NC10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Wauw! Nou gefeliciteerd met de goeie installatie :) Ik ben erg benieuwd naar het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik heb een Samsung NC-10 met 3 partities:

C: Win xp
D: Windows 7
E: Data

Nu heb ik W7 er terug afgesmeten omdat ik teveel errors kreeg, maar ik blijf mijn dual boot scherm behouden, ook al is W7 reeds weg.
Heb al in msconfig gekeken, maar zou ni weten wat ik moet wijzigen om da dual boot scherm weg te krijgen :s

En ja, heb al op google gekeken :)

Edit: opgelost met WinSetupFromUSB en een fixboot :)

[ Voor 7% gewijzigd door Den Deze op 15-03-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:09:
[...]
Weet iemand misschien of de 3G versie snel in Nederland is te verwachten? Als die deze maand te koop zou komen kan ik daar beter even op wachten!
Weet iemand al iets meer hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Is het een must om 2gb geheugen te hebben voor het afspelen van 720p films?
Ik heb het al enkele malen geprobeerd, maar het werkt vrij hakkelig (VLC, GOM, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Den Deze: gebruik je ook CoreAVC?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Zodra ik overschakel naar mijn desktop( die DVI op een 4850 is aangesloten) merk ik ELKE keer dat het vele malen scherper is!
Is opzich heel logisch gezien DVI een digitale uitgang is.

Probeert het maar eens ook met je gewone PC monitor. je zult zien dat je beeld op de dvi scherper is dan op de VGA aansluiting.

@TrNaSe

Ziet er zeer straks uit mooi gedaan man d:)b

Ben ook zeer benieuwd naar het filmpje

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ik heb sinds een dag ook een nc10 en na wat programmas geinstalleerd te hebben schokt het opstartlogo van windows xp bij het verschijnen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen is?
Ik had eerder niet problemen met opstarten maar juist met flash filmpjes op youtube e.d. bleek dat ik power modus op normal moest zetten dat verhielp het. Je hebt 3 settings de laagste (silent mode) kan weinig aan qua flash en grote programma's maar bespaard gebruiksduur van de accu.Overigens de hoogste optie kan alleen als je m aan de netstroom hangt. Heb m nu standaard op 'normal' staan er werkt prima. 5/6 met wi-fi aan is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:23:
-TOUCHSCREEN- PART2
Ik had al eerder aangegeven dat ik een touchscreen setje wilde gebruiken voor mn nc10.
TrNaSe, thanks! Je hebt een erg duidelijk overzicht gemaakt over het inbouwen van de touchscreen! _/-\o_

Ik moet zeggen dat ik het zelf ook een tof idee vind, hou wel van tweaken! Vraag me wel af of er nadelen voor je laptop aan vast zit. Omdat hij open geweest is heb je natuurlijk geen garantie meer? Kan je laptop sneller kapot gaan omdat je de touchscreen hebt ingebouwd?

En verder over het gebruikersgemak, vind je de touchscreen goed werken? Is hij beetje snel qua response, of moet je vaak drukken voordat hij bijvoorbeeld een map opent. Ik vind het beeld van de samsung erg mooi en helder, wordt dit niet minder met het andere scherm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:02
funrider schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:31:
[...]

Ik had eerder niet problemen met opstarten maar juist met flash filmpjes op youtube e.d. bleek dat ik power modus op normal moest zetten dat verhielp het. Je hebt 3 settings de laagste (silent mode) kan weinig aan qua flash en grote programma's maar bespaard gebruiksduur van de accu.Overigens de hoogste optie kan alleen als je m aan de netstroom hangt. Heb m nu standaard op 'normal' staan er werkt prima. 5/6 met wi-fi aan is prima.
Ondanks dat ik 2gb intern heb in mijn Samsung NC10 zijn flash filmpjes full screen draaien niet mogelijk. Het hakt en bokt echt de pan uit... |:( Maakt echt niet uit in welke modus ik mijn Sammy zet.

Gelukkig vermijd ik zoveel mogelijk youtube dus is het niet echt een show stopper maar het was toch leuk geweest.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Denk dat Youtube er niet echt beter van gaat draaien, met 2 GB.... De CPU is de bottleneck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58
Hallo,

met behulp van de zoekoptie ben ik er achter gekomen dat Call of Duty 2 niet werkt.
Nou is mijn vraag:
Werkt Call of Duty 1 wel? En dan met name Call of Duty United Offensive?
De uitbreiding op 1.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:43:
Denk dat Youtube er niet echt beter van gaat draaien, met 2 GB.... De CPU is de bottleneck :P
Ik kijk veel filmpjes op youtube, maar heb nog nooit problemen gehad dat hij schokkend loopt. Heb je het probleem onder IE en onder firefox? Ik gebruik zelf firefox ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hier heb je een hele lijst van games die compatible zouden zijn met de Intel GMA950.

Verbaast me trouwens dat Tom Clancy's HAWX ook speelbaar is in combinatie met de GMA950 ondanks de gemodde driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:39:
[...]

TrNaSe, thanks! Je hebt een erg duidelijk overzicht gemaakt over het inbouwen van de touchscreen! _/-\o_

Ik moet zeggen dat ik het zelf ook een tof idee vind, hou wel van tweaken! Vraag me wel af of er nadelen voor je laptop aan vast zit. Omdat hij open geweest is heb je natuurlijk geen garantie meer? Kan je laptop sneller kapot gaan omdat je de touchscreen hebt ingebouwd?

En verder over het gebruikersgemak, vind je de touchscreen goed werken? Is hij beetje snel qua response, of moet je vaak drukken voordat hij bijvoorbeeld een map opent. Ik vind het beeld van de samsung erg mooi en helder, wordt dit niet minder met het andere scherm? :)
Gelijk even wat antwoorden.
Garantie tja geen idee. Ik heb geen stickertjes gezien die doorgescheurd zijn door het open maken. Ik denk als je het netjes doet de schroeven ook niet beschadigen.
Het is een soort van plexiglas plaat die je over je scherm plaatst op de rand waar je scherm inzit er zit dus een beetje ruimte tussen de touchscherm en het scherm zelf. Dus je scherm is juist extra veilig.
Werkt heel goed. op youtube is een filmpje te zien dat diegene een paar keer moet klikken, daar heb ik geen last van gehad. Gewoon software installeren en de 4 punten kiezen (of 25 punten als je zin hebt) om hem te configuren. Zelf met mijn vinger kan ik nog kleine knopjes goed aanklikken. Als je wat langer drukt dan werkt dit als een rechtermuis knop functie.
En het scherm is persoonlijk gezien net zo licht. Enkel is het zo dat het NC10 scherm wat dof is en nu is hij meer spiegelend. Ikzelf vind dit meestal minder praktisch wegens de reflectie andere vinden dit juist mooi.

Filmpje volgt snel (moet ik even tijd voor vrij maken om het goed te kunnen doen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:31:
[...]
Nee hoor, de speedmode werkt ook zonder netstroom dus op de batterij. En de filmpjes op youtube worden ook vloeiend vertoond. Misschien is het de verbinding met je router? Ook 720p films spelen zeer vloeiend af. Beter kan imo niet. De processor is er ook krachtig genoeg voor. Ik gebruik xbmc en vlc als mediaspelers.
Ik heb er standaard 1 GB in zitten. 2 GB is imo voor normaal gebruik (internet, films, games) van XP niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
Hidden Functie Bios

Misschien leuk dit te weten ik las dit net op een ander forum,

Ga in de BIOS
druk dan

1. Fn + F11
2. Fn + F12
3. Caps Lock 2x drukken ik moest dan ongeveer 1 sec. wachten om punt 4 uit te voeren
4. Dan de cursor toets links of rechts drukken maakt niet uit.

Dan krijg je een extra optie in de BIOS die INTEL heet.

Hier kan je dan b.v. je grafisch geheugen van 128mb naar 256mb zetten en er zijn nog meer opties mogelijk alleen voorzichtigheid geboden als je niet weet wat je aanpast.

KiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Waar kan je zien hoeveel videogeheugen je hebt ?
Is dat ergens in xp zichtbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:15
@TrNaSe:
Mooie uitgebreide uitleg en foto's!
Zal even een link in de startpost zetten maar jou post ;)

@Keep it Cool:
Grappig, geen flauw idee wat alles is, maar voor de échte tweakers is er vast wel wat te vinden. (laat het ons dan ook even weten). Anyway, ook maar even in de topicstart gezet, wie weet komt het nog eens van pas als iemand het zoekt!

[ Voor 55% gewijzigd door Vinze op 16-03-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:50:
Waar kan je zien hoeveel videogeheugen je hebt ?
Is dat ergens in xp zichtbaar ?
Videogeheugen wordt dynamisch toegekend zie de info button in de Intel GMA in het Configuratiescherm

Intel(R) Graphics Media Accelerator Driver for Mobile Report

Report Date: 03/16/2009
Report Time[hr:mm:ss]: 19:51:32
Driver Version: 6.14.10.4926
Operating System: Windows XP* Home Edition, Service Pack 3 (5.1.2600)
Default Language: Dutch
DirectX* Version: 9.0
Physical Memory: 2038 MB
Minimum Graphics Memory: 8 MB
Maximum Graphics Memory: 128 MB
Graphics Memory in Use: 8 MB
Processor: x86 family 6 Model 28 Stepping 2
Processor Speed: 1596 MHZ
Vendor ID: 8086
Device ID: 27AE
Device Revision: 03

* Accelerator Information *

Accelerator in Use: Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family
Video BIOS: 1585.0
Current Graphics Mode: 1024 x 600 True Color (60 Hz)

videodriver 6.14.10.4926 is van 2-2009

[ Voor 38% gewijzigd door RAAF12 op 16-03-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:32

DaOverclocker

Overclocker for life...

Tomino schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:38:
Nou, ik heb een 930BF die een DVI en een VGA aansluiting heeft. Zo heb ik heel vaak mijn laptop EN mijn desktop tegelijkertijd op m'n beeldscherm aan.

Zodra ik overschakel naar mijn desktop( die DVI op een 4850 is aangesloten) merk ik ELKE keer dat het vele malen scherper is!
Ja, vergeet vooral niet om even op de auto knop te drukken die op je tft scherm zit, veel DVI users kennen die knop niet, maar met een VGA aansluiting leverd het wel heel veel beter beeld op!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 04:46
DaMarcus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:05:
Hier heb je een hele lijst van games die compatible zouden zijn met de Intel GMA950.

Verbaast me trouwens dat Tom Clancy's HAWX ook speelbaar is in combinatie met de GMA950 ondanks de gemodde driver.
Mjah hoe correct is die lijst? Bv hl2 of crysis draait misschien wel maar dan zo traag dat het toch niet te doen is. Hoe nuttig is dat?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:32:
[...]
Weet iemand al iets meer hierover?
Er zijn plannen, maar dat zal op zeer korte termijn geen aanschafbaar resultaat opleveren.

[ Voor 7% gewijzigd door arnoud_h op 16-03-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
ck2000nl schreef op maandag 16 maart 2009 @ 07:58:
@Den Deze: gebruik je ook CoreAVC?
Nog niet geprobeerd, vanavond eens testen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:44
Keep it Cool schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:08:
Hidden Functie Bios

Misschien leuk dit te weten ik las dit net op een ander forum,

Ga in de BIOS
druk dan

1. Fn + F11
2. Fn + F12
3. Caps Lock 2x drukken ik moest dan ongeveer 1 sec. wachten om punt 4 uit te voeren
4. Dan de cursor toets links of rechts drukken maakt niet uit.

Dan krijg je een extra optie in de BIOS die INTEL heet.
Bij mij gebeurd er helemaal niks, en zie ook geen extra optie verschijnen.
Doe ik misschien iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:26
DaOverclocker schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:10:
[...]

Ja, vergeet vooral niet om even op de auto knop te drukken die op je tft scherm zit, veel DVI users kennen die knop niet, maar met een VGA aansluiting leverd het wel heel veel beter beeld op!
_/-\o_ :+ Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
jeroendh schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:49:
[...]

Bij mij gebeurd er helemaal niks, en zie ook geen extra optie verschijnen.
Doe ik misschien iets fout?
Het werkt echt hoor kijk naar de lampjes voor op je front zorg dat die dus branden als je de Fn + ..... bijbehorende toets indrukt bij de caps lock gaat het lampje eerst aan en als hij uit is dan even de curser opzij drukken.
Dan zie je boven in het zelfde scherm de optie INTEL erbij komen waaronder verdere instellingen mogelijk zijn.

KiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Het is me gelukt tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Wat kan je daar dan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:37
Heel veel alleen begreep ik van het merendeel de wijzigingen niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 16:01
Ook hier het geval. Heb dit probleem nog niet kunnen verhelpen. Software die dat probleem heeft veroorzaakt geprobeerd te verwijderen, maar dat heeft geen invloed meer op het schokkerig opstarten van Windows, die blijft dus schokkerig opstarten. Optie is om Windows opnieuw te installeren, dan start die weer soepel op. Maar ga je daarna weer bepaalde software installeren, dan schokt die weer bij het opstarten. Welke software allemaal dat schokkerigheid in werking zet, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Newtequser schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 01:41:
[...]

Ook hier het geval. Heb dit probleem nog niet kunnen verhelpen. Software die dat probleem heeft veroorzaakt geprobeerd te verwijderen, maar dat heeft geen invloed meer op het schokkerig opstarten van Windows, die blijft dus schokkerig opstarten. Optie is om Windows opnieuw te installeren, dan start die weer soepel op. Maar ga je daarna weer bepaalde software installeren, dan schokt die weer bij het opstarten. Welke software allemaal dat schokkerigheid in werking zet, weet ik niet.
Wat voor virus scanners gebruiken jullie en welke internet browser ivm flash filmpjes (youtube)?
Draai zelf diverse programma's zoals Dropbox, Avast antivirus permanent. Maar ook gebruik van Photoshop en Firefox en andere programma's tegelijk levert geen problemen op. Misschien anders toch je netbook retourneren naar winkel of contact opnemen met Samsung.

Hier NC10 sinds oktober in gebruik en nog steeds zeer tevreden. Alleen zo nu en dan heeft ie weleens geen zin om te reageren op toetsenbord bij inloggen herstart en alles is prima. Gebeurd zelden (+/- 1/50 keer denk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de NC10 nu een maand in gebruik en het enige wat me op valt is dat ie vertikt in standby te gaan.

Er verschijnt dan een melding over het bluetooth apparaat wat blokkeert dat de NC10 in standby gaat.

Dus ik op zoek naar een nieuw stuurprogramma, maar dat levert voor als niks op. Nu zet ik mijn NC10 nauwelijks op standby. Want wanneer ik ergens mee bezig ben en ik word onderbroken dan schakel ik hem meteen uit. Toch blijft het wel jammer. Verder ben ik meer dan tevreden. Hij blijft elke dag 6 uur meegaan, voldoet prima voor mijn studie en hij is ideaal op de bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newtequser schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 01:41:
[...]

Heb ook dat probleem gehad, volgens mij heeft het met Deamon Tools te maken gehad...

Nu zorg ik altijd dat ik een vrij recente image paraat heb, dus met de Samsung recovery software was het probleem in 30min opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 01-10 09:29
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 02:35:
Ey ik hoor soms een raar geluid uit mn nc10. Soms heer je een soort tik, alsof een veer aanspant ofzo, vet raar metalig geluid. Weet iemand wat dit is? Lijkt op random momenten te komen, en echt uit apparaat zelf niet de speakers.
Dit heb ik ook idd, het lijkt echt zo'n harde schijf tik, maar heb HD tune pro gedraaid en harde schijf lijkt gewoon in orde.

Hebben meer mensen dit?

Voorheen nog geen last van gehad, zet mijn NC10 net aan en om de zoveel seconden(onwillekeurig) een kleine tik.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zulke geluiden heb ik nog niet eerder gehoord

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Laatst online: 05-10 12:42
Ja klopt, dat tik probleem had ik ook met mn vorige laptop. Heeft te maken met HDD spindowns. Na zoveel seconden zonder schijf activiteit gaat de schijf 'uit' om stroom te besparen. Erg irritant ja, en bovendien slecht voor je schijf. Ik fix het altijd door Hdparm for Windows te installeren(google)
Startup scriptje maken waarin staat: hdparm -B 254 /dev/hda en klaar.
(oh en ja, voordat ik bij deze oplossing kwam met mn vorige laptop, ben ik LANG bezig geweest om dat uit te zoeken!)

[ Voor 13% gewijzigd door stijnos1991 op 18-03-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:19:
[...]

Heb ook dat probleem gehad, volgens mij heeft het met Deamon Tools te maken gehad...

Nu zorg ik altijd dat ik een vrij recente image paraat heb, dus met de Samsung recovery software was het probleem in 30min opgelost.
Ja, klopt heeft met Deamon Tools te maken. Ik dacht dat het alleen bij mijn geval was, blijkbaar is ook Deamon Tools bij jullie de oorzaak geweest. Had Deamon Tools geinstalleerd na een nieuwe Windows installatie en gelijk hapert Windows bij het opstarten. Verwijderen van Deamon Tools helpt niet meer tegen het schokkerig opstarrten van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Laatst online: 02-10 11:50
Hier nog iemand met het schokkerig opstarten na installatie van daemon tools.
erg apart inderdaad dat het gebeurt en niet verholpen kan worden door de-installatie.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:25:
[...]

Gelijk even wat antwoorden.
Garantie tja geen idee. Ik heb geen stickertjes gezien die doorgescheurd zijn door het open maken. Ik denk als je het netjes doet de schroeven ook niet beschadigen.
Het is een soort van plexiglas plaat die je over je scherm plaatst op de rand waar je scherm inzit er zit dus een beetje ruimte tussen de touchscherm en het scherm zelf. Dus je scherm is juist extra veilig.
Werkt heel goed. op youtube is een filmpje te zien dat diegene een paar keer moet klikken, daar heb ik geen last van gehad. Gewoon software installeren en de 4 punten kiezen (of 25 punten als je zin hebt) om hem te configuren. Zelf met mijn vinger kan ik nog kleine knopjes goed aanklikken. Als je wat langer drukt dan werkt dit als een rechtermuis knop functie.
En het scherm is persoonlijk gezien net zo licht. Enkel is het zo dat het NC10 scherm wat dof is en nu is hij meer spiegelend. Ikzelf vind dit meestal minder praktisch wegens de reflectie andere vinden dit juist mooi.

Filmpje volgt snel (moet ik even tijd voor vrij maken om het goed te kunnen doen :P)
Thank you! Ik denk wel dat ik het ook ga doen, ik vind het erg tof! Ik kijk nog even goed hoe het met de garantie zit, mijn corige laptop was 1500 euro en ging 2 weken nadat de garantie verlopen was kapot, ze deden er super moeilijk over toen. Ik wil daarom het liefst zo lang mogelijk de garantie met deze behouden, alhoewel deze wel stuk goedkoper is en ik fus wel wat meer risico durf te nemen.

Heb jij/iemand toevallig ook ervaring hoe het werkt onder Linux en Mac OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meauses schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:14:
Hier nog iemand met het schokkerig opstarten na installatie van daemon tools.
erg apart inderdaad dat het gebeurt en niet verholpen kan worden door de-installatie.
Ik heb ook daemon tools draaien maar ervaar geen problemen. Ik heb de nc10 praktisch altijd in standby mode dus volledig opnieuw opstarten doe ik zelden. Maar het probleem zoals beschreven lijkt me eigenlijk geen probleem te zijn. Er worden tijdens het opstarten diverse services gestart ook voor daemon tools.
Dat logo van windows xp tijdens opstarten is alleen maar een animatie, puur cosmetisch. Dat dat eventueel schokkend gebeurt betekent niets anders dan dat windows druk is met laden. Dat heeft niets te maken met het eventueel ook schokkerig afspelen van youtube films of andere filmpjes.
Schokkerige filmpjes kun je verhelpen door in Speed mode te draaien en een stabiele draadloze internetverbinding die redelijk snel is. Het installeren van 2 GB ram heeft hier ook geen effect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aan de mensen die Windows 7 draaien:

- Heeft er al iemand een oplossing voor het probleem van het vastlopend touchpad wanneer je deze gebruikt met de XP driver icm 2-fingerscroll?
- Is er al iemand die een betere Intel graphics driver heeft voor Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:23:
[...]
Heb jij/iemand toevallig ook ervaring hoe het werkt onder Linux en Mac OSX?
Touchscreen met Mac OSX Leopard 10.5.6 is ok.
http://www.youtube.com/wa...GB&hl=en-GB&v=c1H_gmvnRaE

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 19-03-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:32:
[...]

Ik heb ook daemon tools draaien maar ervaar geen problemen. Ik heb de nc10 praktisch altijd in standby mode dus volledig opnieuw opstarten doe ik zelden. Maar het probleem zoals beschreven lijkt me eigenlijk geen probleem te zijn. Er worden tijdens het opstarten diverse services gestart ook voor daemon tools.
Dat logo van windows xp tijdens opstarten is alleen maar een animatie, puur cosmetisch. Dat dat eventueel schokkend gebeurt betekent niets anders dan dat windows druk is met laden. Dat heeft niets te maken met het eventueel ook schokkerig afspelen van youtube films of andere filmpjes.
Schokkerige filmpjes kun je verhelpen door in Speed mode te draaien en een stabiele draadloze internetverbinding die redelijk snel is. Het installeren van 2 GB ram heeft hier ook geen effect op.
Deamon Tools heeft bij mij alleen invloed op het schokkerig opstarten van Windows (de eerste 6/7 seconden). Verder werkt alles gewoon normaal, dus ook flashfilmpjes, Youtube, enz. Het is volgens mij wel een probleem die meerdere mensen hebben i.c.m. Deamon Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Ik heb idd ook last van het schokkerig opstarten, en heb ook deamon tools geinstalleerd.
Maar verder werkt windows helemaal vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendh schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:06:
Ik heb idd ook last van het schokkerig opstarten, en heb ook deamon tools geinstalleerd.
Maar verder werkt windows helemaal vloeiend.
Ik heb daemon tools lite versie 4.30.3. Zoals ik al zei werkt deze probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:35:
Ik heb daemon tools lite versie 4.30.3. Zoals ik al zei werkt deze probleemloos.
Deze versie draai ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Laatst online: 25-11-2022
Heeft iemand enige idee of samsung NC10 een led backlight scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Faris schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:12:
LCD 10,2" WSVGA (1024 x 600) Non-gloss SuperBright© LED backlit

(staat btw in de startpost 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:37
Faris schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:12:
Kijk eens in de eerste post, dit is zo'n makkelijke vraag die je in 2 seconden zelf beantwoord kan hebben.

Edit: ck2000nl was me voor :+

[ Voor 5% gewijzigd door EdwardvGelder op 21-03-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
Ook ik heb vandaag de touchscreen gemonteerd, onder XP perfect maar onder OSX kan ik net niet ver genoeg aan de zijkant, onderkant en bovenkant komen met het pijltje dus als je je dock verborgen hebt dan kan ik hem niet omhoog halen.
Zijn er meer mensen die hier last mee heben onder OSX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:29

jbr

Right back @ ya

Deze past prima, zelfs nog een beetje ruimte over. (ik heb deze 3 dagen terug van dealextreme binnen gehad) Er zit in ieder geval iets meer schuimrubber in dan in de originele sleeve :)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik hem hem ook, zéér tevreden over! _/-\o_
Alles past erin: 2,5" hdd, muis, usbstich en NC10 heeft genoeg ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Laatst online: 03-10 18:33
vraag: kan iemand even nakijken op de adapter of die werkt van 100 tot 240 volt? Ik kan hem in de US kopen voor 400 US$ maar heb geen zin in een adapter die alleen 110 Volt aankan. dank...

[ Voor 43% gewijzigd door tw_gotcha op 22-03-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"input 100-240V ~, 50-60Hz 1.2A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Laatst online: 03-10 18:33
dank, beetje lui van mij had het net gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munckf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2017
Weet iemand of het zin heeft om bij films kijken eerst de film te kopieren van je HD naar een SD-card? Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan langer kan kijken omdat de schijf niet hoeft te draaien.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk programma gebruiken jullie om een dvd via de NC10 te bekijken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munckf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02-2017
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:15:
Welk programma gebruiken jullie om een dvd via de NC10 te bekijken ???
Je bedoelt vanaf een externe DVD-drive? Ik gebruik dan PowerDVD of desnoods Windows-mediaplayer.

De films die ik vooraf heb geript naar WMV-formaat bekijk ik gewoon met de Windows-mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat ik vreemd vind is dat als je kijkt naar de prijsgrafiek van de NC10 dat hij zo hard weer teruggestegen is en al best wel lang stabiel rond het huidige pijl. Ik wil er ook graag 1 gaan aanschaffen, maar twijfel nog even waar. Prijsverschil internet/winkel is niet echt groot.

Iemand nog tips/aanbiedingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De vraag naar de NC10 is onverminderd hoog, dus resellers hebben minder noodzaak om met de prijs te schuiven denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist een review van de nieuwe Samsung NC110 gezien op Laptopmag. De NC110 schijnt de opvolger te zijn van de NC10.
Samsung’s updated 10-inch netbook continues to beat the competition with an improved touchpad and more than 7 hours of battery life.

[...]

Pros

* Sleeker design than NC10
* More than 7 hours of battery life
* Improved touchpad
* Roomy and comfortable keyboard

Cons

* More expensive than similarly configured netbooks (Price as Reviewed: $469)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
sander- schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:17:
Iemand nog tips/aanbiedingen etc?
Als je bij BCC zegt dan je hem bij modern.nl voor €399 kan krijgen, dan krijg je hem bij BCC ook voor €399 mee ;)

Dit heb ik ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:10:
Ik heb zojuist een review van de nieuwe Samsung NC110 gezien op Laptopmag. De NC110 schijnt de opvolger te zijn van de NC10.

[...]
Dit klinkt heel erg als de Samsung NC10 Special Edition die alleen in de US via Amazon verkocht wordt en dus ( vooralsnog ) niet in Europa te koop is. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:28:
[...]

Dit klinkt heel erg als de Samsung NC10 Special Edition die alleen in de US via Amazon verkocht wordt en dus ( vooralsnog ) niet in Europa te koop is. :S
Nou, nee, dit is de opvolger van de NC10... Dus misschien eindelijk een beetje serieuze price drops voor de NC10. Ongetwijfeld ook veel getwijfel of je gaat voor de (nog) betere accu van die N110, het glossy scherm en de kleine design updates, ziet er uit als een minor update van een killer netbook.

[edit] Oh ja, nu dus ook met fatsoenlijke touchpad. Goed bezig, dat Samsung.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:20:
[...]

Nou, nee, dit is de opvolger van de NC10... Dus misschien eindelijk een beetje serieuze price drops voor de NC10. Ongetwijfeld ook veel getwijfel of je gaat voor de (nog) betere accu van die N110, het glossy scherm en de kleine design updates, ziet er uit als een minor update van een killer netbook.

Pricedrop? Reken er niet al te veel op. Met recentelijk 'Beste Koop' in de Consumentenbond test is de vraag alleen maar groter geworden (ja, er zijn nog steeds mensen die dit de maatstaf vinden).

En ik zeg verder niks behalve: dezelfde batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
jeroendh schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:09:
[...]

Als je bij BCC zegt dan je hem bij modern.nl voor €399 kan krijgen, dan krijg je hem bij BCC ook voor €399 mee ;)

Dit heb ik ook gedaan :)
Ik zit morgen in Rotterdam Centrum en ga hem daar denk ik halen bij de MM, bij Alternate hebben ze hem voor 399,- dus MM zal wel meegaan in die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik ben nieuw hier, en net een wit NC10 gehaald, ik ben aan windows vista gewend, dus ik heb een paar vragen:
1-Hoe kan ik vista op de NC10 installeren?
2-hoe kan ik de ram upgraden, wat is het maximun en welke type kan ik gebruiken?
3-is de NC10 wel compatibel met vista, qua drivers en zo?
4-welke programas kan ik gebruiken om HD-qualiteit video te bekijke? en heb ik speciale drivers voor nodig?

ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 09:57
kun je de resolutie van de desktop hoger instellen dan het scherm aankan, zodat je desktop kan scrollen? dacht dat dat normaal was bij laptops, maar ik kan de resolutie niet hoger dan 1024*600 instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 23:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:43:
hallo,
ik ben nieuw hier, en net een wit NC10 gehaald, ik ben aan windows vista gewend, dus ik heb een paar vragen:
2-hoe kan ik de ram upgraden, wat is het maximun en welke type kan ik gebruiken?
4-welke programas kan ik gebruiken om HD-qualiteit video te bekijke? en heb ik speciale drivers voor nodig?

Alle antwoorden staan al in dit topic ;), succes met doorlezen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 03:43:
kun je de resolutie van de desktop hoger instellen dan het scherm aankan, zodat je desktop kan scrollen? dacht dat dat normaal was bij laptops, maar ik kan de resolutie niet hoger dan 1024*600 instellen.
Dit doe ik al regelmatig en ik gebruik volgens mij de drivers zoals ze downloadbaar zijn van de Samsung support site.
Zou dus geen probleem mogen zijn. Heb je trouwens het vinkje uitgezet waarbij je anders alleen de resoluties te zien krijgt die je paneel ondersteunt? Deze moet dus uitstaan en dan kan je alles kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:43:
hallo,

1. doe het niet, xp draait een stuk sneller en stabieler kan ik je zeggen.
2-4 zie dit topic zoals eerder gezegd zoeken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik wil, omdat ik OS X draai op de NC10, graag de WiFi card vervangen door een Dell 1490 of 1505.
Heeft iemand al een Dell 1505 N card in zijn/haar NC10 zitten ? Zo ja, ging dit goed ? Want schijnt iets dikker te zijn dan de 1490.

En zou de 1490 (en 1505) zowel in XP / Vista als Ubuntu ook werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zei toch hulp, als ik dus alles moest gaan lezen had ik toch geen bericht geplaats
funrider schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:25:
[...]

1. doe het niet, xp draait een stuk sneller en stabieler kan ik je zeggen.
2-4 zie dit topic zoals eerder gezegd zoeken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:41:
Tja, ik zei toch hulp, als ik dus alles moest gaan lezen had ik toch geen bericht geplaats
[...]
offtopic:
Dan had je misschien ook even moeten lezen toen je hier lid werd op tweakers. Hier wordt van je verwacht dat je wel eerst dingen zelf probeert, uitzoekt en dus ook leest. De vragen die jij stelt zijn hier in dit topic (sterker nog, in de afgelopen 5 pagina's volgens mij) al meerdere keren voorbij gekomen en behandeld.

Ik heb mijn aanschaf nog even uit moeten stellen, wilde graag een zwarte maar die was er niet bij de Mediamarkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Sander op 24-03-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens, ik heb nu wat geld en wil een mooi Netbookje kopen.

Mijn vraag: Waarom niet een Packard Bell Easynote voor ietsjes duurder?

Voordelen van Packard Bell:
  1. Dual Core processor (stuk sneller?)
  2. 2 gig meer geheugen
  3. 40gig meer ruimte
  4. Een 2 inch groter scherm en 1280x800 resolutie
  5. Betere grafische kaart (Media Accelerator X3100)?
Nadelen:
  1. Zo'n 50 euro duurder
  2. 0.3kg zwaarder
  3. Een stuk minder lang accuduur (maar 2.5 uur als ik review mag geloven)
  4. Packard Bell niet zo'n geweldig merk (?)
Het lijkt mij dat hoewel de laptop wat nadelen heeft hij zeker een stuk sneller zal zijn dan de Netbook.

Heb ik het correct als ik zeg dat de laptop beter is voor mensen die er minder mobiel mee hoeven te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:30:
Heb ik het correct als ik zeg dat de laptop beter is voor mensen die er minder mobiel mee hoeven te zijn?
Groter, zwaarder en de accu gaat een stuk minder lang mee.
Precies de drie factoren die naar mijn mening belangrijk zijn voor de mobiliteit.

Al is het dus uiteindelijk toch iets persoonlijks; sommige mensen kunnen bijvoorbeeld niet werken met de resolutie van de NC10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:48:
[...]

Dit doe ik al regelmatig en ik gebruik volgens mij de drivers zoals ze downloadbaar zijn van de Samsung support site.
Zou dus geen probleem mogen zijn. Heb je trouwens het vinkje uitgezet waarbij je anders alleen de resoluties te zien krijgt die je paneel ondersteunt? Deze moet dus uitstaan en dan kan je alles kiezen.
ah bedankt, ik wist niet dat dat knopje ook hierop van toepassing was, dacht dat dat alleen voor frequentie was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:30:
Hey jongens, ik heb nu wat geld en wil een mooi Netbookje kopen.

Mijn vraag: Waarom niet een Packard Bell Easynote voor ietsjes duurder?

Voordelen van Packard Bell:
  1. Dual Core processor (stuk sneller?)
  2. 2 gig meer geheugen
  3. 40gig meer ruimte
  4. Een 2 inch groter scherm en 1280x800 resolutie
  5. Betere grafische kaart (Media Accelerator X3100)?
Nadelen:
  1. Zo'n 50 euro duurder
  2. 0.3kg zwaarder
  3. Een stuk minder lang accuduur (maar 2.5 uur als ik review mag geloven)
  4. Packard Bell niet zo'n geweldig merk (?)
Het lijkt mij dat hoewel de laptop wat nadelen heeft hij zeker een stuk sneller zal zijn dan de Netbook.

Voor mij is het merk Packard Hell eigenlijk gelijk al een no-go. Daarnaast vind ik dat als je voor een 12 inch laptop gaat, dat je misschien ook eens moet kijken naar de NC20 van Samsung. Heeft dan wel geen Dualcore, maar is ook alweer tikkie sneller. Verder vind ik HDD-space persoonlijk geen issue voor een netbook, zolang dat meer dan 40GB ofzo is, maar dat is persoonlijk.

Hmm, nu zijn de N110 en N120 aangekondigd, nu begin ik toch wel ernstig te twijfelen wat ik ga doen, wachten of nu toch een NC10 kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 25-03-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen 3g versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Nope, nou vind ik dat zelf ook niet zo boeiend, ik heb een UMTS USB Stick en voor de keren dat ik die gebruik wil ik die best even uit de tas halen. Heb zelf weinig positieve ervaringen met van die integrated 3G zaken, tenzij je ze precies met de provider gebruikt die het geheel "sponsort" zoals Vodafone bij IBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:20:
[...]
Heb zelf weinig positieve ervaringen met van die integrated 3G zaken...
Vertel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Precies zoals ik zeg: Ik was bijv afhankelijk van originele drivers met overtypen van settings etc toen ik andere kaart in wilde gebruiken, daarnaast kreeg ik op gegeven moment mooi sneller kaartje, maar mijn integrated ding ondersteunde geen HSDPA. Oftewel ik zat alsnog met de expresscard erin.

Wie van jullie gaat wachten op een N110 of 120? Het is even afwachten hoe lang het precies gaat duren, eind april is over een maandje, maar het kan natuurlijk maar zo uitlopen tot half mei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gewoon voor de NC-10 gaan, de andere duren nog wel een tijdje voor ze er zijn en zullen ook weer duurder zijn. Tegen die tijd zijn er misschien ook weer andere merken die met goede nieuwe laptops komen en kun je bezig blijven

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een NC10 en ik ben er bijzonder tevreden over alleen nu komt het:

MSN LIVE MESSENGER
Wanneer ik een videochat opstart vliegt mijn CPU gebruik richting 97%. De reden hiervan is Messenger. Nu wil ik graag gebruik maken van de videochat optie van MSN maar helaas vertraagt mijn systeem zodanig dat het hapert. Ik kan geen conversatie voeren. Weet iemand hoe dit komt?

De tegenpartij hoort en ziet mij uitstekend maar helaas kan ik hen niet begrijpen.

Wie helpt mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

BoXie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:14:
Ik wil, omdat ik OS X draai op de NC10, graag de WiFi card vervangen door een Dell 1490 of 1505.
Heeft iemand al een Dell 1505 N card in zijn/haar NC10 zitten ? Zo ja, ging dit goed ? Want schijnt iets dikker te zijn dan de 1490.

En zou de 1490 (en 1505) zowel in XP / Vista als Ubuntu ook werken ?
Drivers zijn te downen op oa. HP en Dell site, Broadcom levert ze niet los.
Afmetingen van PCI-E card zijn allemaal hetzelfde.
Je kan ook andere merken kaarten kopen als er maar een BCM43xx chip inzit voor de MAC
Een N draft kaart doet 270 Mbps op het netwerk (moet je draadloze router ook kunnen)
http://home.deds.nl/~corvus/ staat e.e.a. over de NC10 updates. Mijn kaartje uit Hongkong van 18 euro heeft een Apple logo en de BCM4321 chip, die doet A, B/G en draft N
Volgens mij het eerste wlan kaartje wat 4 snelheden heeft.
A op 5 GHz wordt niet veel gebruikt een adres hier ter plaatste heeft het. Voordelen: geen storingen of teveel kanalen bezet. Nadeel: slechtere rijkwijdte t.o.v 2.4 GHz

[ Voor 19% gewijzigd door RAAF12 op 25-03-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik draait momenteel weer Ubuntu 8.10 op de NC10 omdat me XP Pro het niet meer doet (illegale troep :X) en Windows 7 me wat onzeker was (béta, beperkte tijd te gebruiken).
Maargoed, linux bevalt me prima, maar ik vind het toch wel jammer dat de touchpad niet goed werkt. Hij gaat horizontaal sneller dan verticaal. Iemand die weet hoe ik dit goed kan zetten? En dan bedoel ik niet alleen het scroll gedeelte zoals in de handleiding van de topic start staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:20:
[...]

Een glossy scherm vind ik erg slecht leesbaar in de zon.
Met een NC10 gaat dat goed, ook dankzij de felle LED backlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
De witte NC10 is dit weekend bij V&D Prijzencircus voor 400 of 380 + 2.000 airmiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondervinden jullie op problemen met MSN live messenger? Mijn CPU gebruik is dan ongekend hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:09:
Ondervinden jullie op problemen met MSN live messenger? Mijn CPU gebruik is dan ongekend hoog.
Het heeft weinig zin om binnen 24 uur je zelfde vraag nog een keer te stellen. Daarnaast lijkt het me dat je wel eerst even wat kunt testen/debuggen zoals:
- Wat is usage van MSN zonder Webcam
- Wat doet de webcam buiten MSN bij gewoon filmpjes/foto's kwa usage
- Hoe gedraagt de cam zich in MSN klonen
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:09:
Videochat is toch datgene van webcam + microfoon?

Heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:11:
[...]

Het heeft weinig zin om binnen 24 uur je zelfde vraag nog een keer te stellen. Daarnaast lijkt het me dat je wel eerst even wat kunt testen/debuggen zoals:
- Wat is usage van MSN zonder Webcam
- Wat doet de webcam buiten MSN bij gewoon filmpjes/foto's kwa usage
- Hoe gedraagt de cam zich in MSN klonen
etc...
Sorry, maar ik zit hier heel erg mee.
Mijn CPU usage is bijna nihil zonder dat MSN aanstaat. Wanneer ik MSN aanzet is mijn CPU usage nog altijd minimaal maar gebruikt 17,5mb aan geheugen. Wanneer ik videochat open dan gaat er iets mis. Mijn CPU gaat richting de 100 en alles begint te haperen. MSN klonen werken niet, ik heb dit geprobeerd bij aMSN. Filmpjes werken prima.

Ik heb nog altijd geen idee waardoor dit komt. Kan het aan mijn videodriver, audiodriver, webcamdriver liggen? Of DirectX? Of iets anders?

Welk MSN messenger gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:43:
[...]

Sorry, maar ik zit hier heel erg mee.
Mijn CPU usage is bijna nihil zonder dat MSN aanstaat. Wanneer ik MSN aanzet is mijn CPU usage nog altijd minimaal maar gebruikt 17,5mb aan geheugen. Wanneer ik videochat open dan gaat er iets mis. Mijn CPU gaat richting de 100 en alles begint te haperen. MSN klonen werken niet, ik heb dit geprobeerd bij aMSN. Filmpjes werken prima.

Ik heb nog altijd geen idee waardoor dit komt. Kan het aan mijn videodriver, audiodriver, webcamdriver liggen? Of DirectX? Of iets anders?

Zucht, als je denkt dat het aan je video, audio of webcamdriver ligt en je komt op tweakers dan wordt je geacht om je: Audio, video en webcamdriver te updaten naar de laatst beschikbare versie.

Verder, er zit op de NC10 standaard een webcam progje dat het beeld op je scherm laat zien. Als je dat start en je kijkt dan naar de cpu usage, gaat het dan nog wel goed?

Hebben andere met de NC10 ook last van wat slappe scharnieren? Ik ben dan een IBM gewend, maar als de nc10 schuin op mn schoot staat en ik verplaats me iets waardoor het scherm iets naar voren wijst dan valt hij gelijk dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik heb gemerkt dat 720P films vloeiend in xp afspelen behalve in vista is helaas schokkerig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:43:
Ik gebruik de nieuwe messenger 2009 onder Windows 7, geen problemen met webcam daarmee.

Welk OS gebruik je? Welke messenger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
sander- schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:32:
[...]

Zucht, als je denkt dat het aan je video, audio of webcamdriver ligt en je komt op tweakers dan wordt je geacht om je: Audio, video en webcamdriver te updaten naar de laatst beschikbare versie.

Verder, er zit op de NC10 standaard een webcam progje dat het beeld op je scherm laat zien. Als je dat start en je kijkt dan naar de cpu usage, gaat het dan nog wel goed?

Hebben andere met de NC10 ook last van wat slappe scharnieren? Ik ben dan een IBM gewend, maar als de nc10 schuin op mn schoot staat en ik verplaats me iets waardoor het scherm iets naar voren wijst dan valt hij gelijk dicht...
Ja, vind het ook erg irritant.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.