-TOUCHSCREEN- PART2
Ik had al eerder aangegeven dat ik een touchscreen setje wilde gebruiken voor mn nc10.
Inmiddels heb ik dit gedaan en het werkt perfect. Ik zal even kort een uitleg geven...
Vrijwel alle informatie heb ik van de volgende website:
Uitleg Aansluiting
Het setje heb ik bestel op
fidohub voor een bedrag van 90 euro.
Bestelling gedaan en afgelopen vrijdag werd het afgeleverd.
Doos:
- Het touchscherm
- Het touchhub controller board.
- De stootrubbern stickers
- Het dubbelzijdige rubber voor de controller board
- Installatie cd
Installatie:
Alles ging zoals het in de tutorial is uitgelegd en alles is precies hetzelfde van binnen als de foto's op de site
Enkele tips, op/aanmerkingen:
- Maak het scherm schoon zodra je de cover eraf hebt gehaald. (je kan er achteraf natuurlijk niet meer bij)
- Ze geven in de tutorial aan om eerst het scherm erop te plakken, mischien dat dit logischer is om dit later te doen als je je scherm hebt losgekoppeld. Dan kan je hem precies recht op je scherm plakken.
- De cover is zwakker als ik verwacht, dus doe hier voorzichtig mee.
- Zodra de cover eraf is verwijder het plak randje boven aan het scherm.
- Gebruik een oudere pas, hij beschadigd anders mischien teveel met het losmaken (werkt wel perfect trouwens)
- (BELANGRIJK) Zorg dat je het touchscherm niet te hoog plakt of het scherm achteraf te hoog laat zitten, bij mij kwam ik erachter dat hij boven wel vast klikt, maar soms schiet er 1 klikje los omdat het net even te dik is. Ik ga deze later nog even ietsjes verlangen, is net even netter.
Na installatie:
- Check dat de schroef punten vrij zijn van de draden die je erdoorheen legt voordat je hem sluit.
- Installeer het programma van de cd (doe die of via externe cd/dvd rom, of gewoon via het netwerk vanaf een andere pc)
- Vervolgens moet je nog even naar de map gaan met de driver op de cd en deze installeren, dan update hij ook de drivers die Windows al geïnstalleerd heeft. Bij mij zag het programma het touch scherm niet toen ik deze wilde instellen.
- Zodra de drivers geinstalleerd zijn kan je hem gelijk gebruiken alleen hij staat nog niet ingesteld. Bij mij bewoog de muis gespiegeld als hoe ik bewoog op het scherm. In het systray icoontje kan je naar het 4 punt calibration gaan om deze in te stellen.
Klaar!
Ik heb er slecht 1 uurtje over gedaan om deze aan te sluiten en 10 minuutjes om even de software te installeren en in te stellen. Die overige uren die op de tutorial site staan zijn waarschijnlijk voor het spelen met je scherm omdat je er erg blij mee bent. (In mijn geval dan

)
Hieronder een paar foto'tjes
De doos met mijn nc10.
Nogmaals mijn nc10.
Na het loshalen van de cover van het scherm met de pinpas.
Het touch scherm is zojuist erop geplakt.
Onderkant van de laptop heb ik open gemaakt, weer met gebruik van de pinpas.
Het scherm heb ik losgeschroefd en ontkoppeld van de basis.
Hier zie je hoe het scherm er uitziet nadat de bracket van het scherm eraf is gehaald, het touchscherm erop zit en de rubbers erop geplakt zitten.
Onderkant van de laptop nadat ik het scherm weer bevestigd heb aan de basis, maar nu met de kabels van het scherm erbij.
Na het plaatsen van de controller op mijn moederbord.
Een vergelijking van mijn NC10 met die NC10 op de tutorial website.
Een foto van mezelf over hoe blij ik ben laat ik achterwege.
Ik zal zo meteen proberen met dezelfde (niet)goede camera van mijn tytn2 een filmpje te maken van het touchscherm in actie.
Hopelijk dat het duidelijk is over de mogelijkheid van de touchscreen voor de NC10.