Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:25:
Hallo,
Kan iemand een indicatie geven hoe lang de batterij meegaat zuiver om naar films te kijken?
Ik zoek eigenlijk een netbook ter vervanging van mijn portable dvd/divx player waar ik niet tevreden van ben.
Dat je er dan ook mee kunt surfen vind ik ook zeer goed natuurlijk.
Ik twijfel tussen:
-) Aspire One 8.9
-) Aspire One 10.2
-) Samsung NC10 10.2
Die laatste heeft zeer goeie reviews, maar dure additionele batterijen. Dus ik twijfel nu enorm sterk.
PS: zijn jullie ervaringen over het algemeen zeer positief van de NC10 ?
Greetz,
MilM
Ervaring met de NC10 is zeer positief.

Stevig, nauwelijks geluid (alleen als de fan af en toe aangaat zacht gefluister), geen gedoe met stopcontacten als je even een middagje ergens wilt werken, snel genoeg voor 720p (met KMPlayer werkte het in één keer vloeiend, maar HD heb je toch niet zoveel aan op dit scherm), mooi (witte versie iig

), licht genoeg (1,3kg), tsja, perfect voor zijn doel.

Je moet geen Core 2 Duo snelheden verwachten, maar daar heb ik hem niet voor gekocht; ik wil gewoon overal kunnen typen, internetten en film kijken.
Batterijen zijn op eBay zo'n 65 euro (zie één van m'n eerdere posts) voor een 9-cells batterij, waarmee je zo'n 8 uur film zou moeten kunnen kijken (normale batterij ongeveer 4,5 a 5 uur SD-film), of 10 uur internetten/typen (normale batterij ongeveer 6 uur internetten, 7 uur typen (wifi uit)). .
Is dat een externe DVD-speler? Of kun je ook een normale pc 'doorlussen' naar de laptop?
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.