Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:35:
@xminator:
FireFox 3.0.6
@Inyaro:
Héél vet die dingen! heb toevallig gister mijn X-mini binnen gekregen! Mooi geluidje hoor, iets minder bass dan verwacht, maarja.. die 20 euro :) Boeiend! http://x-mini.com/
Stijnos,

Waar heb je hem gekocht? Ik zat hier ook na te kijken.
Kom er een leuk geluid uit als je een movie aan het kijken bent?

Of moet ik er niet zoveel van verwachten?

gr,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de nc binnen, alleen 1 probleem... het toetsenbord werkt niet goed. krijg bijvoorbeeld als ik de p intoets een * zoals de volgende tekst- zo z5et het er d4s 45t.. Weet iemand hoe dit kan.. iets met de landinstellingen ofzo+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:42
numlock staat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ff op een aantal knoppen zitten drukken en alles doet het weer, bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:57
henkyyyyyyy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:58:

Doe er je voordeel mee.... Bij Saturnus Zuidplein staan alleen nog blauwe, ik had de laatste zwarte.
Wil ik ze bellen om te vragen of ze hem nog hebben.
Krijg ik eerst een menu daarna 8 minuten lang hetzelfde nummer te horen, dan gaan de telefoon eindelijk over bij hun. En na ongeveer 2 minuten wordt er gewoon opgehangen :(

En ik heb ze al op verschillende momenten proberen te bellen.
Woon echter te ver om even langs te gaan en ff te vragen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:31:
[...]

Stijnos,

Waar heb je hem gekocht? Ik zat hier ook na te kijken.
Kom er een leuk geluid uit als je een movie aan het kijken bent?

Of moet ik er niet zoveel van verwachten?

gr,.
Ja kijk je home theater gaat beter klinken.. maar op reis is het echt PERFECT en het dingetje klinkt ook helder. Ik had persoonlijk meer bass verwacht zeg ik je eerlijk, maar de tonen zijn wel zuiver in ieder geval. Ook op school(bij mij dan) is het ideaal. In de aula in een tussen uurtje aan je iPod of telefoon hangen en genieten maar met wat vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Nu online
Ik heb net dat magic keyboard tooltje weer even geinstalleerd (fn+f8) daar kan je dan 3x een modus kiezen: Silent normal en... performance? Die 3e optie kan ik niet selecteren. Meer mensen hier last van of iemand weet hoe dit precies zit?

sorry dubbelpost

[ Voor 6% gewijzigd door stijnos1991 op 28-02-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Dat 3e werkt alleen als je bijv. een programma open hebt staan. Dan kan je wanneer je dat programma open hebt staan hoger prioriteit geven aan het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:29:
[...]

Ja kijk je home theater gaat beter klinken.. maar op reis is het echt PERFECT en het dingetje klinkt ook helder. Ik had persoonlijk meer bass verwacht zeg ik je eerlijk, maar de tonen zijn wel zuiver in ieder geval. Ook op school(bij mij dan) is het ideaal. In de aula in een tussen uurtje aan je iPod of telefoon hangen en genieten maar met wat vrienden :)
Ey jonge welke kleur X-mini heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

stijnos1991 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:36:
Ik heb net dat magic keyboard tooltje weer even geinstalleerd (fn+f8) daar kan je dan 3x een modus kiezen: Silent normal en... performance? Die 3e optie kan ik niet selecteren. Meer mensen hier last van of iemand weet hoe dit precies zit?

sorry dubbelpost
Silent mode is als de fan stilstaat (silent=rust/stilte) en dimt het scherm
Speed mode (alleen als er een programma aktief is) draait de fan altijd
Bij Normal mode draait de fan afhankelijk van de CPU belasting

Afbeeldingslocatie: http://valid.canardpc.com/cache/banner/518504.png

Dit CPUID tooltje laat zien dat de CPU op 800 MHz draait, Windows laat 1.60 GHz zien. Zolang in het energiebeheer van windows 'altijd aan' staat mag de CPU niet gaan throttelen en moet op 1.60 GHz blijven staan volgens de Advanced Speedstep info van Intel en Microsoft.

Overigens draait de Atom met het MAC OS altijd op 1.60 GHz volgens MacCPUID, alles met de Leopard NC10 distro.
Advanced Speedstep werkt hier alleen met een extern tooltje, Coolbook.
http://www.coolbook.se/CoolBook.html
Kan handig zijn om de accuduur te verlengen.

[ Voor 101% gewijzigd door RAAF12 op 01-03-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Voor mensen die nog op zoek zijn naar een mooie sleeve: hier staat een verzameling NC10-sleeves besproken en met links waar je die kan kopen. Op het moment zo'n 30 stuks, en er zitten best mooie ontwerpen tussen.

Misschien ook leuk voor de startpost. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

xminator schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:27:
Op zoek naar een mooie laptop tas / sleeve...

Een zeroshock lijkt me wel leuk vooralsnog het goedkoopst gezien bij koopje.nl maar is die betrouwbaar? Heeft iemand al een zeroshock besteld daar?

Ik had ook gelezen dat de zeroshock zwarte puntjes achterliet op een witte mac. Heeft iemand dit ondervonden bij zijn samsung?

Vooralsnog lijkt de zeroshok wel het meest beschermende...
Ik heb net mijn Zeroshock binnen van koopje.nl. Bestelling en levering ging prima daar. Heb overigens uiteindelijk gekozen voor de 10.6-11.1. Zeer tevreden over, alleen is die wel een beetje te groot. Maar daar is al genoeg over gediscussieerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Nss schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:40:
[...]

Ik heb net mijn Zeroshock binnen van koopje.nl. Bestelling en levering ging prima daar. Heb overigens uiteindelijk gekozen voor de 10.6-11.1. Zeer tevreden over, alleen is die wel een beetje te groot. Maar daar is al genoeg over gediscussieerd :)
Bedankt, had van de weekend al besteld bij koopje.nl vandaag een paar emails gekregen van betaling ontvangen, order verzonden. Oftewel koopje.nl is best betrouwbaar alhoewel de site wel een beetje outdated eruit ziet.

Heb zelf ook de 10.6-11.1 van zeroshock besteld :). Liever iets te groot dan krapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik heb net ook de NC10 gehaald, icm met een Logitech V450 Nano.
Laptop werkt perfect, ben hem nu aan het configureren, maar ik krijg mijn draadloze muis maar niet aan de praat.
Windows heeft de muis herkent, maar als ik er mee wil werken dan doet ie niks...
(en ja, de muis staat aan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den Deze schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:22:
Ik heb net ook de NC10 gehaald, icm met een Logitech V450 Nano.
Laptop werkt perfect, ben hem nu aan het configureren, maar ik krijg mijn draadloze muis maar niet aan de praat.
Windows heeft de muis herkent, maar als ik er mee wil werken dan doet ie niks...
(en ja, de muis staat aan :))
Vreemd want ik heb ook deze muis en hij werkte straight-out-of-the-box op mijn (witte) NC10.
Wordt hij binnen de device manager ook als een HID device gezien?

Update: foutje... ik heb de V470 blauwe-tand model :)
Ik zie dat hier een aparte ontvanger is. heb je de muis en de ontvanger wel aan elkaar laten connected? Als ik me niet vergis zit er op de muis (en wellicht ook de ontvanger) een 'connect' knopje.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:54:
[...]

Vreemd want ik heb ook deze muis en hij werkte straight-out-of-the-box op mijn (witte) NC10.
Wordt hij binnen de device manager ook als een HID device gezien?

Update: foutje... ik heb de V470 blauwe-tand model :)
Ja, ze wordt als HID device gezien, lampje onderaan brand ook als ik er mee beweeg, maar daar blijft het dan bij :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den Deze schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:57:
[...]

Ja, ze wordt als HID device gezien, lampje onderaan brand ook als ik er mee beweeg, maar daar blijft het dan bij :s
Zie mijn extra commentaar over connecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:58:
[...]

Zie mijn extra commentaar over connecten...
Ik heb onderaan de muis al op de knop geduwd ja.
Als ik mijn vinger op de laser-opening houd, dan gaat het groene (connectielampje) onderaan uit, weet niet of dat de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:27
Ik heb de v450 nano volgens mij ook, en die werkt gewoon goed bij mij.
Misschien moet je even naar de logitech site gaan om spul ervoor te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
EdwardvGelder schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:10:
Ik heb de v450 nano volgens mij ook, en die werkt gewoon goed bij mij.
Misschien moet je even naar de logitech site gaan om spul ervoor te downloaden?
Gaat bij jouw het groene connect lichtje onderaan de muis ook uit als je je vinger op de laser-opening duwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Nu mijn dekstop kapot is sluit ik vaak mn nc10 aan op mn beeldscherm.. Echter kan min VGA plug er niet helemaal lekker in, Hij gaat erg stroef erin en ik kan hem ook niet helemaal doorduwen. Hebben meerdere dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den Deze schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:14:
[...]
Als ik mijn vinger op de laser-opening houd, dan gaat het groene (connectielampje) onderaan uit, weet niet of dat de bedoeling is?
Het ledje gaat eerst uit en begint daarna te knipperen. Verder werkt mijn V450 goed. Volgens mij heb ik de software gedownload van de Logitech-site, er zat geen cd bij met software. (correct Me If I'm Wrong)
Als je de ontvanger in de usb-poort steekt doet die het meteen, ook zonder software (die is alleen nodig voor de configuratie van de knopjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Ik heb de muis getest op mijn vriendin haar laptop en op een vriend zijn macbook; bij geen enkele wou de muis werken.
Heb enkele andere muizen getest en deze werkten wel, dus ik denk dat de muis stuk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Dat verwacht ik ook ja,het groene ledje gaat bij mij ook uit als ik er met mijn vinger overheen ga, alleen gaat hij bij mij dan wel bewegen op het scherm en bij jou niet volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Tomino schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:26:
Nu mijn dekstop kapot is sluit ik vaak mn nc10 aan op mn beeldscherm.. Echter kan min VGA plug er niet helemaal lekker in, Hij gaat erg stroef erin en ik kan hem ook niet helemaal doorduwen. Hebben meerdere dat?
Mijn CRT heeft er geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
EdwardvGelder schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:39:
Dat verwacht ik ook ja,het groene ledje gaat bij mij ook uit als ik er met mijn vinger overheen ga, alleen gaat hij bij mij dan wel bewegen op het scherm en bij jou niet volgens mij :+
Heb ze in de winkel gaan omruilen, werkt perfect nu :)
Defecte muis dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand een indicatie geven hoe lang de batterij meegaat zuiver om naar films te kijken?
Ik zoek eigenlijk een netbook ter vervanging van mijn portable dvd/divx player waar ik niet tevreden van ben.

Dat je er dan ook mee kunt surfen vind ik ook zeer goed natuurlijk.

Ik twijfel tussen:
-) Aspire One 8.9
-) Aspire One 10.2
-) Samsung NC10 10.2

Die laatste heeft zeer goeie reviews, maar dure additionele batterijen. Dus ik twijfel nu enorm sterk.

PS: zijn jullie ervaringen over het algemeen zeer positief van de NC10 ?

Greetz,
MilM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:25:
Hallo,

Kan iemand een indicatie geven hoe lang de batterij meegaat zuiver om naar films te kijken?
Ik zoek eigenlijk een netbook ter vervanging van mijn portable dvd/divx player waar ik niet tevreden van ben.

Ik twijfel tussen:
-) Aspire One 8.9
-) Aspire One 10.2
-) Samsung NC10 10.2

Die laatste heeft zeer goeie reviews, maar dure additionele batterijen. Dus ik twijfel nu enorm sterk.

Greetz,
MilM
Ik heb juist voor de samsung gekozen vanwege het 10,2" scherm en de levensduur van de batterij.

Ik doe meestal een uur of 5 a 6 met de batterij, bij non-stop films kijken een uur of 4 schat ik zo in. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het soort film wat je kijkt. Een SD film .avi of een 720P .mkv. Bij de eerste kan je films perfect afspelen op silent mode waardoor je langer met de batterij doet, maar bij de tweede moet je hem op speed mode zetten. En dat scheelt wel wat in je batterij levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik heb hier ook nog een netwerkkaartje liggen voor in de NC10.
Deze heb ik een tijdje geleden besteld op eBay, maar OSX86 bevalt me toch niet echt en heb geen zin om hem in te bouwen. Dus mocht iemand nog interesse hebben in een wireless-n kaartje die ook werkt onder OSX, laat maar even weten :)

En om toch nog een nuttige bijdrage te leveren:
Heb Windows 7 inmiddels al een tijdje draaien, en gebruik sinds kort Avira AntiVir PE als virusscanner.
Moet zeggen dat deze erg mooi werkt op het netbookje, vraagt niet erg veel werkgeheugen en cpu kracht.
Hiervoor had ik Avast maar die vertraagd de NC10 toch wel merkbaar meer dan AntiVir. (en nee, dit is geen reclame :P gewoon een tip ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tis jammer dat het nog zo lastig is om het te installeren enzovoort, OSX dan.. anders had ik me er ook wel aan gewaagd ;)

Als er nu een kant en klare iso was waarbij alles werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Tomino schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:25:
Tis jammer dat het nog zo lastig is om het te installeren enzovoort, OSX dan.. anders had ik me er ook wel aan gewaagd ;)

Als er nu een kant en klare iso was waarbij alles werkte..
NC10 OSX86 10.5.6.iso + DVD speler = vrij gemakkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om toch nog een nuttige bijdrage te leveren:
Heb Windows 7 inmiddels al een tijdje draaien, en gebruik sinds kort Avira AntiVir PE als virusscanner.
Moet zeggen dat deze erg mooi werkt op het netbookje, vraagt niet erg veel werkgeheugen en cpu kracht.
Hiervoor had ik Avast maar die vertraagd de NC10 toch wel merkbaar meer dan AntiVir. (en nee, dit is geen reclame :P gewoon een tip ;))
[/quote]

Avira antivir is wel okee, maar ik gebruik AVG die is volgens mij beter. Heb beide gebruikt, maar nu heb ik eset die vraagt het minst van je cpu;) (TIP). En draait WIN 7 optimaal? werkt die FN combo wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:25:
Hallo,

Ik twijfel tussen:
-) Aspire One 8.9
-) Aspire One 10.2
-) Samsung NC10 10.2

Greetz,
MilM
Ervaring met de NC10 is zeer positief. :) Stevig, nauwelijks geluid (alleen als de fan af en toe aangaat zacht gefluister), geen gedoe met stopcontacten als je even een middagje ergens wilt werken, snel genoeg voor 720p (met KMPlayer werkte het in één keer vloeiend, maar HD heb je toch niet zoveel aan op dit scherm), mooi (witte versie iig ;)), licht genoeg (1,3kg), tsja, perfect voor zijn doel. :) Je moet geen Core 2 Duo snelheden verwachten, maar daar heb ik hem niet voor gekocht; ik wil gewoon overal kunnen typen, internetten en film kijken.

Batterijen zijn op eBay zo'n 65 euro (zie één van m'n eerdere posts) voor een 9-cells batterij, waarmee je zo'n 8 uur film zou moeten kunnen kijken (normale batterij ongeveer 4,5 a 5 uur SD-film), of 10 uur internetten/typen (normale batterij ongeveer 6 uur internetten, 7 uur typen (wifi uit)). .
Vinze schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:25:
[...]

NC10 OSX86 10.5.6.iso + DVD speler = vrij gemakkelijk :)
Is dat een externe DVD-speler? Of kun je ook een normale pc 'doorlussen' naar de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar hier komtie toch:
Ik wil ook een NC10 aanschaffen. Ik twijfel alleen een beetje over de kleur. Blauw vind ik lelijk dus het wordt zwart of wit. Wordt de witte versie niet erg snel vies? Kun je hem makkelijk schoonmaken?
En wat is de goedkoopste site waar je de NC10 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:41:
Ik wil ook een NC10 aanschaffen. Ik twijfel alleen een beetje over de kleur. Blauw vind ik lelijk dus het wordt zwart of wit. Wordt de witte versie niet erg snel vies? Kun je hem makkelijk schoonmaken?
Ik heb de witte en ben daar erg blij mee, geen last van vingerafdrukken en vegen op de behuizing en smerig worden doet deze ook bijna niet.

Pas op met goedkoopste aanschaffen, verschillen in garantie en ook taal/toetsenbord etc., grijze import wil toch best wel afwijken.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Vraagje, ondersteunt de NC10 SATA2? Ik kan het niet terug vinden in de specificaties. Dit ivm de mogelijkheid om later een snelle SSD erin te zetten (OCZ Vertex bijv).

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:47:
[...]

Ik heb de witte en ben daar erg blij mee, geen last van vingerafdrukken en vegen op de behuizing en smerig worden doet deze ook bijna niet.

Pas op met goedkoopste aanschaffen, verschillen in garantie en ook taal/toetsenbord etc., grijze import wil toch best wel afwijken.
Wat voor garantie moet ik minimaal hebben en welke sites zijn betrouwbaar? Ik dacht aan pixmania, komplett, Norrod of chear..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
TerraGuy schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:53:
[...]

Is dat een externe DVD-speler? Of kun je ook een normale pc 'doorlussen' naar de laptop?
Je kan een externe dvd speler met usb aansluiting gebruiken.
Of zoals ik zelf gedaan heb aansluiten op de dvd-speler in mijn desktop. Hier moet alleen wel een verloop stukje (ide/sata -> usb) tussen omdat op een interne dvd speler een SATA of IDE aansluiting zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Vinze op 05-03-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik zie nu dat Komplett een UK versie aanbied.. Die nemen we dus maar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Ik wil ook een NC10 gaan aanschaffen, en zelf zat ik te kijken voor de zwarte bij chear!
Hij is daar €391 incl. verzendkosten ( als je de couponcode gebruikt tenmiste = €6.50 koring )
Code= CheckChear!

Kan je hem ergens nog goedkoper krijgen? ( wel de NL versie en niet de UK )

[ Voor 20% gewijzigd door jeroendh op 05-03-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb ondertussen de NC10 in 't wit alweer maand. Besteld destijds bij modern.nl, was niet de goedkoopste. Want de zwarte NC10 werd toen voor 349 euro aangeboden en ik heb 409 euro betaald. Wel 2 jaar garantie (voor wat 't waard is) bij modern en ik heb geen enkele last van een snel vies wordende NC10. Sterker nog, ik merk er niks van. Geen vergeeling, geen vingerafdrukken die te zien zijn.

En waar je hem 't goedkoopste kunt halen. Check de pricewatch enzo. Geen idee, modern.nl was toen ik hem kocht niet de goedkoopste, maar omdat zij als enige hem op voorraad hadden en ik hem voor mijn studie echt nodig had kocht ik hem daar. Verder heb ik een externe Samsung slim dvd speler gekocht. Type weet ik niet meer, maar die was om en nabij de 60 euro. Want tja, je wilt natuurlijk wel tig programma's installeren. Wel merk ik nu na een maand gebruik op dat je af en toe best lang moet wachten tot ie reageert op 1 van je acties, of dat nu iets aanklikken, een sneltoets combi gebruiken of iets anders is. Ligt dat aan de atom processor dat ie weinig kracht heeft of aan 't werkgeheugen van 1 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Joosie200 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:22:
[...]
Wel merk ik nu na een maand gebruik op dat je af en toe best lang moet wachten tot ie reageert op 1 van je acties, of dat nu iets aanklikken, een sneltoets combi gebruiken of iets anders is. Ligt dat aan de atom processor dat ie weinig kracht heeft of aan 't werkgeheugen van 1 GB?
JKDefrag
CCleaner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
morgen mn witte NC10 ophalen :-)
en volgende week een 2GB SO-DIMM ophalen

[ Voor 16% gewijzigd door rkonings op 05-03-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Het verschil tussen wit en zwart zit hem ook in het scherm: zwart is glossy, wit is mat. Daar zou ik ook even goed over nadenken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
TerraGuy schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:40:
[...]

Het verschil tussen wit en zwart zit hem ook in het scherm: zwart is glossy, wit is mat. Daar zou ik ook even goed over nadenken wat je wilt.
Dit is niet waar.

Het LCD paneel van alle NC10's is een mat LED backlit LCD. De zwarte heeft een glossy back cover, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
arnoud_h schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:32:
[...]

Dit is niet waar.

Het LCD paneel van alle NC10's is een mat LED backlit LCD. De zwarte heeft een glossy back cover, dat wel.
Ik verwacht ook dat hij dat bedoelde alleen dat hij het een beetje ongelukkig verwoord heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb een witte besteld op modern.nl.
Ik ben erg benieuwd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--TOUCHSCREEN--

Ik heb mijn NC10 nu al vanaf de 1e dag dat hij in Nederland te koop is ( 370 euro toen, nog steeds goedkoop zo te horen) en ben er nog steeds blij mee.
Vanaf de 1e dag gelijk Vista Ultimate erop gedraaid, nu al een tijd Windows 7 (soms beter soms trager) Je kan er ook mac opzetten, maarja daar heb ik niks mee en verder nog meer gedaan.

Nu wil ik mijn NC10 uitrusten met een touchscreen...

Je vind al erg snel verschillende websites waar je van deze setjes kunt kopen en voor 90 euro ben je al klaar.
Ik heb er eentje besteld en ga zodra hij binnen is deze gelijk aansluiten.

Ik laat weer een bericht achter zodra dit gelukt is. (of niet natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:26:
--TOUCHSCREEN--

Ik heb mijn NC10 nu al vanaf de 1e dag dat hij in Nederland te koop is ( 370 euro toen, nog steeds goedkoop zo te horen) en ben er nog steeds blij mee.
Vanaf de 1e dag gelijk Vista Ultimate erop gedraaid, nu al een tijd Windows 7 (soms beter soms trager) Je kan er ook mac opzetten, maarja daar heb ik niks mee en verder nog meer gedaan.

Nu wil ik mijn NC10 uitrusten met een touchscreen...

Je vind al erg snel verschillende websites waar je van deze setjes kunt kopen en voor 90 euro ben je al klaar.
Ik heb er eentje besteld en ga zodra hij binnen is deze gelijk aansluiten.

Als je dit doet kun je dan ook een aantal foto's erbij voegen?
En misschien om te weten of het extra stroom trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 13:51
Ik heb in het begin windows 7 op een extra partitie geinstalleerd (D:) maar ik gebruikte toch gewoon windows XP dus heb ik de D-schijf geformatteerd. Maar elke keer als ik opstart blijft het boot menu komen waarbij ik kan kiezen tussen win xp of win7.

Als ik in boot.ini kijk zie ik daar ook alleen maar windows xp staan en niet windows 7. Hoe krijg ik deze boot optie weg, dat die gewoon windows xp opstart.

EDIT:
Opgelost, geprobeerd met de recovery console maar kreeg die optie te zien met het opstarten van cd. Dus toen maar vanuit windows geinstalleerd. Maar kreeg het hier uiteindelijk ook niet juist. Maar vond later een optie in windows onder configuratie scherm > Systeem > Geavanceerd > opstart en herstelinstellingen en hier lijst met besturingssystemen en herstelopties uitgevinkt

[ Voor 32% gewijzigd door silencedead op 07-03-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

silencedead schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:11:
Ik heb in het begin windows 7 op een extra partitie geinstalleerd (D:) maar ik gebruikte toch gewoon windows XP dus heb ik de D-schijf geformatteerd. Maar elke keer als ik opstart blijft het boot menu komen waarbij ik kan kiezen tussen win xp of win7.

Als ik in boot.ini kijk zie ik daar ook alleen maar windows xp staan en niet windows 7. Hoe krijg ik deze boot optie weg, dat die gewoon windows xp opstart.
start uitvoeren msconfig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:26:

Ik hoor graag van je. Wil dit zelf ook misschien gaan doen omdat ik een tabblet idee erg leuk vind.

edit: stijn verveelt zich en maakt bad ass (+quality) filmpjes: http://www.youtube.com/watch?v=vGLVW7UQRag
Maar voor iedereen die zich er mee bezig houdt en er nog niet achter was: ja het kan dus!

[ Voor 26% gewijzigd door stijnos1991 op 06-03-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Ik wil graag de NC10 blauw bij 4allclients bestellen, want deze is daar incl. verzendkosten €388.50

Laat maar ik zie dat deze winkel erg onbetrouwbaar is.

Ik denk dat ik toch maar voor chear! ga.

[ Voor 31% gewijzigd door jeroendh op 07-03-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Iemand van de doorgewinterde NC10 gebruikers die weet hoe je in de bios komt ?

Ik heb del, F1 en F2 geprobeert maar die werken dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:35:
Iemand van de doorgewinterde NC10 gebruikers die weet hoe je in de bios komt ?

Ik heb del, F1 en F2 geprobeert maar die werken dus niet
F2 ingedrukt BLIJVEN houden tijdens opstarten zou moeten werken. Ik had dezelfde vraag 4 maand geleden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:00:
[...]

F2 ingedrukt BLIJVEN houden tijdens opstarten zou moeten werken. Ik had dezelfde vraag 4 maand geleden. ;)
Ja inderdaad, weet niet waarom het niet lukte, maar ik heb het gevonden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inyaro
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Verder heb ik een externe Samsung slim dvd speler gekocht. Type weet ik niet meer, maar die was om en nabij de 60 euro. Want tja, je wilt natuurlijk wel tig programma's installeren.
Gewoon met Daemon tools je programma's installeren ...helemaal geen USB-DVDspeler nodig.
Wel merk ik nu na een maand gebruik op dat je af en toe best lang moet wachten tot ie reageert op 1 van je acties, of dat nu iets aanklikken, een sneltoets combi gebruiken of iets anders is. Ligt dat aan de atom processor dat ie weinig kracht heeft of aan 't werkgeheugen van 1 GB?
Ik heb hier een Franse azerty versie van Pixmania. Op 2 dagen tijd was ie geleverd, samen met de Microsoft bluetooth muis 5000.
Standaard staat daar oa internet explorer 6 op. Dat programma draaide niet echt soepel ( bij volledig scherm en verborgen taakbalk gebruik) , en had hier al gelezen dat de 7 helemaal niet mooi draaide :| .
Dan een eigen NL Xp versie met SP3 eropgezet met behulp van een bootable USB stick, waar o.a.Internet Explorer 7 op stond. Ook het bijgeleverde Samsung driver progje erop gedraaid en in een mum van tijd waren alle drivers automatisch geinstalleerd.
Maar wat blijkt: m'n NC10 draait veel soepeler als voordien. Heb er ook nog o.a. Office 2007 en Photoshop CS3 momenteel erop staan.
Alles blijft mooi en snel werken. Hopelijk blijft dit zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Iemand een idee waar je best je schijf mee partitioneert?
Heb intussen partition magic al gebruikt, maar ik krijg bij het opstarten telkens een error, dus dit progje valt al af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inyaro
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Hier ging dat zeer goed met partition magic v8.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Acronis Disk Director Suite 10 is een fijn partitieprogramma. PM wordt al jaren niet meer ontwikkeld en begint echt verouderd te raken.

[ Voor 17% gewijzigd door Magnolia op 08-03-2009 12:05 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
iemand een ideetje hoe ik weer zou kunnen restoren via die rescue partitie?
Ik heb er windows7 opgehad, afgehaald, bootloader blijft staan.
daarna OSX er op. werkt, leuk.... maar toch niet zo handig en nogal omslachtig dus ook er weer af teveel worarrounds.

nu wil ik terug mbv de restore optie (F4) maar die partitie kan niet worden gevonden?
begrijpelijk... toch zou ik het graag terug willen naar factory default.
partitie bestaat nog steeds en is ongewijzigd.

[ Voor 8% gewijzigd door rkonings op 09-03-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik het spel 'civilization 3' geinstalleerd op mijn NC10, ging allemaal goed.

Nu start het spel echter niet op, kan dit te maken hebben met de systeemeisen of welke redenen kunnen hiervoor zijn? Is echter wel volledig geinstalleerd, het starten van het spel gaat alleen niet. Wellicht iets met de resolutie. Hij vertoont even de zandloper en die gaat dan weer weg. Bedankt!

- probleem opgelost, op extern beeldscherm aangesloten en werkt prima -

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Nu online
rkonings schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:54:
iemand een ideetje hoe ik weer zou kunnen restoren via die rescue partitie?
Ik heb er windows7 opgehad, afgehaald, bootloader blijft staan.
daarna OSX er op. werkt, leuk.... maar toch niet zo handig en nogal omslachtig dus ook er weer af teveel worarrounds.

nu wil ik terug mbv de restore optie (F4) maar die partitie kan niet worden gevonden?
begrijpelijk... toch zou ik het graag terug willen naar factory default.
partitie bestaat nog steeds en is ongewijzigd.
Wat ik je aanraad is om je favo XP cd te pakken met de gewenste editie en dan gewoon de drivers installeren?:P Zijn eenvoudig te vinden op de Samsung website. Wat je daarnaast installeert is de battery+display manager en magickbd o.i.d.
Onnodige services uitschakelen en je hebt een nog snellere XP dan je factory default XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:47
Lees af en toe wat over "silent mode" en "speed mode". Waar is dat te vinden? Bedoelen jullie daarmee de batterij instellingen zoals "max battery life" of "max perfomance"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
@Stijnos1991:

Daar heb ik al aangedacht maar ik heb effe geen zin om weer een USB Bootable installatie te doen.
Is er nou echt geen andere mogelijkheid?

ik lees op het sammynetbook forum ook al genoeg issue met die hidden EASI partitie.
Ik begrijp gewoon niet dat je dat ding niet zou kunnen her-activeren, als ik het zo mag zeggen.
Het staat er allemaal nog, dus er moet een tool zijn om het te kunnen hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

rkonings schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:18:
@Stijnos1991:

Daar heb ik al aangedacht maar ik heb effe geen zin om weer een USB Bootable installatie te doen.
Is er nou echt geen andere mogelijkheid?

ik lees op het sammynetbook forum ook al genoeg issue met die hidden EASI partitie.
Ik begrijp gewoon niet dat je dat ding niet zou kunnen her-activeren, als ik het zo mag zeggen.
Het staat er allemaal nog, dus er moet een tool zijn om het te kunnen hergebruiken.
Nope, geen standaard tooltje voor de NC10.

Je moet met een hex editor de standaard NC10 MBR terugzetten, dan doet de recovery partitie het weer gewoon.

@Newtequser:

silent=stil en dus een andere manier om te zeggen dat de fan dan stil staat. Overigens gaat de LED display dan ook op minimaal.
In speed mode staat de fan altijd aan.

Nix geen gedoe met CPU time enzo, het is een shortcut om de fan te switchen.

[ Voor 16% gewijzigd door RAAF12 op 09-03-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newtequser
  • Laatst online: 12:47
RAAF12 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:06:
[...]

Nope, geen standaard tooltje voor de NC10.

Je moet met een hex editor de standaard NC10 MBR terugzetten, dan doet de recovery partitie het weer gewoon.

@Newtequser:

silent=stil en dus een andere manier om te zeggen dat de fan dan stil staat. Overigens gaat de LED display dan ook op minimaal.
In speed mode staat de fan altijd aan.

Nix geen gedoe met CPU time enzo, het is een shortcut om de fan te switchen.
Is dat ook ergens in te stellen? (dus silent/speed mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Newtequser schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:13:
[...]

Is dat ook ergens in te stellen? (dus silent/speed mode)
Fn-F8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Kan je misschien ook aangeven wat ik dan precies moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinze schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:32:
[...]

Je kan een externe dvd speler met usb aansluiting gebruiken.
Of zoals ik zelf gedaan heb aansluiten op de dvd-speler in mijn desktop. Hier moet alleen wel een verloop stukje (ide/sata -> usb) tussen omdat op een interne dvd speler een SATA of IDE aansluiting zit.
@ Vinze: super die tip van jou over het verloopstukje! Heb er meteen eentje besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Waar heb je dat verloopje besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkonings schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:10:
Waar heb je dat verloopje besteld?
Is ook verkrijgbaar bij de Media-Markt. (heb ik hem vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

stijnos1991 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:45:
[...]

Wat ik je aanraad is om je favo XP cd te pakken met de gewenste editie en dan gewoon de drivers installeren?:P Zijn eenvoudig te vinden op de Samsung website. Wat je daarnaast installeert is de battery+display manager en magickbd o.i.d.
Onnodige services uitschakelen en je hebt een nog snellere XP dan je factory default XP.
Stel ik formatter de c drive, en ik installeer vanaf een externe cdrom ofzo een schone standaard windows xp home, kan ik dan later alsnog restoren vanaf die verborgen partitie met de standaard windows en drivers/software, of kan ik dan die optie niet meer gebruiken ?

En welke services zou je uit kunnen zetten ?

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 10-03-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Nu online
Over die verborgen partitie kan ik weinig zeggen. Zelf heb ik 'm verwijderd omdat ik het onzin vind. Ik maak mn eigen installatie wel.
Met die services kan ik je wel helpen :) Welke kunnen uit? Bijna allemaal. Schakel ze eerst allemaal uit, de essentiële blijven aan staan en vink vervolgens aan wat je nog nodig hebt. Ik heb heel eenvoudig een screenshotje gemaakt van wat er aan en uit staat bij mij. Alle services die automatisch worden opgestart staan bovenaan de lijst, alles wat daaronder nog komt is uitgeschakeld.
http://helpmijnu.com/images/services2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om de hdd (partitie 2) te formateren via deze computer --> rechtermuisklik op partite 2 --> formateren maar kreeg een foutmelding.
Nu wil ik hem via pq8 formateren maar ook hier formateerd hij hem niet.
Heeft iemand een oplossing? Heb het internet al afgestruind maar kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:19:
Stel ik formatter de c drive, en ik installeer vanaf een externe cdrom ofzo een schone standaard windows xp home, kan ik dan later alsnog restoren vanaf die verborgen partitie met de standaard windows en drivers/software, of kan ik dan die optie niet meer gebruiken ?
Zo lang je de partities met rust laat kun je inderdaad gewoon de C: partitie wissen. Als je met F4 ingedrukt opstart kom je automatisch in de Samsung Recovery Solution partitie terecht en kun je van daar uit de originele image weer terugzetten op de C: partitie. Op dezelfde manier kun je voordat je aan de slag gaat ook een backup maken van je huidige situatie naar de D: schijf of een externe USB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:00:
Ik heb geprobeerd om de hdd (partitie 2) te formateren via deze computer --> rechtermuisklik op partite 2 --> formateren maar kreeg een foutmelding.
Nu wil ik hem via pq8 formateren maar ook hier formateerd hij hem niet.
Heeft iemand een oplossing? Heb het internet al afgestruind maar kan niks vinden.
Deze Computer > R- click > Beheren > Schijfbeheer >

Daar kan je partities beheren en oa. schijfletters veranderen, formatteren ect, ect. Kies de gewenste optie. FAT32 formatteren op grote partities doet XP niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Samsung NC10.
Kunnen jullie mij misschien advies geven waar ik deze netbook het beste kan kopen.
Mag online zijn,maar ook in een winkel.
Het liefst wil ik de blauwe maar de zwarte mag ook.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

jeroendh schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:42:
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Samsung NC10.
Kunnen jullie mij misschien advies geven waar ik deze netbook het beste kan kopen.
Mag online zijn,maar ook in een winkel.
Het liefst wil ik de blauwe maar de zwarte mag ook.

Alvast bedankt!
Als jet het topic nu eens gewoon doorleest, dan kom je een hoop tips tegen, beetje zelf doen mag ook hoor ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:34:
[...]

Deze Computer > R- click > Beheren > Schijfbeheer >

Daar kan je partities beheren en oa. schijfletters veranderen, formatteren ect, ect. Kies de gewenste optie. FAT32 formatteren op grote partities doet XP niet.
Ik heb het probleem al gevonden.
Hij zag geen cluster grootte meer (normaal 4K).

Heb toen de WD Diagnostic tool gedownload en na ermee te hebben gestoeid hem weer aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag albums gaan lezen op mijn netbook.

Nu heb ik het scherm 90 graden gedraaid zodat ik niet meer hoef te scrollen.
Als ik nu het scherm 90 graden gedraaid heb, gaat de touchpad niet mee.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Het scherm is me toch te klein dus ik heb hem in de verkoop :)

V&A aangeboden: Samsung NC10 in prijs verlaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Ben net nieuw hier op Tweakers maar ik heb beide delen compleet doorgelezen en moet zeggen dit heeft me wel de doorslag gegeven om de NC10 aan te schaffen (+ 2 GB plak) machtig mooi draaien dat apparaat.

Zit nog te twijfelen om de Wireless kaart te vervangen voor de Intel 5300 maarja dan moet er ook een andere Rotuer komen (huidige wrt54g V5 + dd-wrt)

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:42:
Ik wil graag albums gaan lezen op mijn netbook.

Nu heb ik het scherm 90 graden gedraaid zodat ik niet meer hoef te scrollen.
Als ik nu het scherm 90 graden gedraaid heb, gaat de touchpad niet mee.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Je hebt heel veel opties bij de hardware opties van je muis. Daar kan je bij elk mogelijke bewegeing van je muis iets anders instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
IK heb net bij BCC de NC10 zwart gekocht voor €399.
Ze gingen mee met de prijs van modern.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Vraagje: Als ik mijn NC10 op een externe monitor aangesloten heb gehad maar hem daarna dan van loskoppel. Dan flikkert mijn scherm om de 5/10 minuten even héél kort.

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Lijkt me niet echt normaal nee. Ik had mijn NC10 gisteren ook nog ff aan een monitor hangen, en had geen last van een flikkerend scherm o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een NC10 aan te schaffen, maar vraag me alleen af wat de maximale externe resolutie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Hier lees ik het volgende: "The integrated GMA 950 graphic solution could feed an external display with a maximum resolution of 1248x1536 pixels"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:08:
Ik sta op het punt een NC10 aan te schaffen, maar vraag me alleen af wat de maximale externe resolutie is?
Volgens de specificaties zou dat 2048 x 1536 @ 32bits zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 20:45

LordofWhatever

Uuhhh....?

Fixer schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:25:
Hier lees ik het volgende: "The integrated GMA 950 graphic solution could feed an external display with a maximum resolution of 1248x1536 pixels"
Ik type dit op een NC10 waaraan een scherm met 1680x1050 hangt, dus ik denk dat dat een typo is. ;)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
LordofWhatever schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:58:
[...]

Ik type dit op een NC10 waaraan een scherm met 1680x1050 hangt, dus ik denk dat dat een typo is. ;)
Klopt het dat de beeldkwaltieit een beetje, tsja, gaar wil ik het niet noemen... Minder scherp/helder/duidelijk is dan met een "echte"videokaartaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik heb sinds een dag ook een nc10 en na wat programmas geinstalleerd te hebben schokt het opstartlogo van windows xp bij het verschijnen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen is?

[ Voor 10% gewijzigd door Volumius op 12-03-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Volumius schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:47:
Ik heb sinds een dag ook een nc10 en na wat programmas geinstalleerd te hebben schokt het opstartlogo van windows xp bij het verschijnen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen is?
Heb ik ook, geen idee of het te verhelpen is, heb er geen problemen mee, start hem niet zo vaak op, bijna altijd op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Ik heb het al op mijn 102 cm scherm (samsung LCD Full HD) op resolutie 1920 X 1080, ik moet zeggen ziet er echt wel strak uit hoor, niet op aan te merken :>
k heb sinds een dag ook een nc10 en na wat programmas geinstalleerd te hebben schokt het opstartlogo van windows xp bij het verschijnen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Iemand enig idee hoe dit probleem te verhelpen is?
Ik heb hetzelfde en moet zeggen de filmpjes op youtube tonen ook hetzelfde.

Ik heb er geen problemen mee

[ Voor 53% gewijzigd door __Kevind__ op 13-03-2009 11:49 ]

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Na een tijdje lang de netbook-markt (en in het bijzonder deze thread) gevolgd te hebben heb ik ook een Samsung NC10 (blauw) besteld bij Chear.nl (met kortingscode CheckChear!) voor 391,- inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 20:45

LordofWhatever

Uuhhh....?

Tomino schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:16:
[...]

Klopt het dat de beeldkwaltieit een beetje, tsja, gaar wil ik het niet noemen... Minder scherp/helder/duidelijk is dan met een "echte"videokaartaansluiting?
Je bedoelt t.o.v. DVI? 't ziet er iig prima uit. soms een klein beetje onrustig als je goed kijkt, maar komt waarschijnlijk omdat het vga is. Ik heb wel wat moeten stoeien om het ding 1680x1050 uit te laten spugen. Waarschijnlijk draai ik vrij oude drivers.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Nou, ik heb een 930BF die een DVI en een VGA aansluiting heeft. Zo heb ik heel vaak mijn laptop EN mijn desktop tegelijkertijd op m'n beeldscherm aan.

Zodra ik overschakel naar mijn desktop( die DVI op een 4850 is aangesloten) merk ik ELKE keer dat het vele malen scherper is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Wat is een goede hoes voor de NC10? Past de NC10 in deze? http://www.bol.com/nl/p/n...00000006271083/index.html

Ff snel antwoorden, want dan kan ik het nog voor 21.00 bestellen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ja, die past precies. Hier in de plaatselijke foto-/computerzaak een paar maanden terug gekocht voor €15,95.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.