Ja daarom ben ik nu ook voor Telfort gegaan in plaats van Vodafone. Telfort levert ook (deels) gelockte toestellen, maar Telfort gaat via het KPN-netwerk dus als het goed is kan ik tóch gewoon mijn oude Hi abonnement er mee opmaken (nog drie maandjes te gaan). Direct na die drie maanden gaat mijn Telfort abonnement in dus vanaf dan lekker overal internetten!Anoniem: 140896 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:12:
[...]
Ik heb van Vodafone een simlock gehad en ik ben er eigenlijk niet zo blij mee johAls je een nieuwe telefoon krijgt wil je hem toch gewoon meteen kunnen gebruiken, niet?
Had nog opgezocht hoe ik hem kan laten verwijderen, en via vodafone kost dat zomaar 100 euro. Hoe durven ze het te vragen zeg
Heb zelf ook zitten twijfelen of ik niet een duurder toestel wilde voor hetzelfde geld, maar heb toch voor nokia gekozen, omdat ik gewoon hele goede ervaringen heb met nokia. Xperia kon ik ook gratis krijgen met mijn huidige abonnement (22.50 voor 18,- met onbeperkt internet 2 jaar; 1 jaar 50% korting, Vodafone) Beetje jammer dat het zo werkt. Ook sim-only was niet voordeliger... maargoed, ik ben superblij met mn 5800!!
Ik had ook gevraagd bij de Vodafone helpdesk of ze me niet alvast het toestel konden leveren, maar kwam er snel genoeg achter dat dat geen zin had aangezien zowat al hun toestellen Vodafone-locked zijn en ze idd honderd euro vragen om 'm te unlocken.
De providers zullen wel bewust alle telefoonabonnementen gelijktrekken, er zijn altijd mensen die liever een goedkopere Nokia 5800 / Whatever willen dan het duurste van het duurste shit Windows Mobile telefoon en die zitten dan aan een even duur abonnement vast. Maken zij lekker winst op.