Daar ben ik dan ook wel zeer benieuwd naar. Ik heb besteld bij Studentmobiel.nl waar volgens PinokkioTV hetzelfde bedrijf achter zit als GSMwijzer.nl. Dat de handleiding en documentatie in het Duits is kan me vrij weinig schelen, alles is wel te vinden op het internet. Maar ik wil wel direct kunnen updaten wanneer er een nieuwe firmware vrijkomt!
PinokkioTV, jouw 5800 komt dus ook van GSMwijzer vandaan? Had jij ook de 'Duitse' versie? Kun je wel gewoon zonder problemen updaten naar de laatste versie?
Overigens, als blijkt dat die 'Duitse' versie gewoon normaal valt te updaten zou ik iedereen die nog twijfelt aanraden om als de wiedeweerga te bestellen bij Studentmobiel.nl of GSMwijzer als zij dezelfde prijzen hanteren. Géén verzendkosten en géén aansluitkosten en géén toestelkosten icm met een éénjarig T-mobile 150 abonnement van 17 euro/maand als je er Web 'n Walk Standaard bij neemt (9,95 euro/maand). Ik heb er dan ook nog een SMS-bundel bijgenomen (4,50 voor 50 SMS'jes per maand) wat samen neerkomt op 31,45 euro/maand. Dit lijkt veel, maar het is maar een éénjarig abonnement, dus je bent maar 31,45 x 12 = 377,40 euro kwijt. Als je bedenkt dat de telefoon los al meer dan driehonderd euro kost bel en internet je toch erg goedkoop.
PinokkioTV zal me ongetwijfeld voor zijn, maar ik zal hier ook mijn bevindingen met het 'Duitse' toestel plaatsen als ik de telefoon eenmaal binnen heb. Ik gok dat dat zo tegen het eind van komende week zal zijn.
EDIT: Heb mijn order bij Studentmobiel.nl geannuleerd (ze hebben als het goed is mijn contract nog niet in behandeling genomen aangezien ik de papieren in het weekend heb opgestuurd, dus ik kan kosteloos de boel annuleren), omdat ik mij herinnerde dat de ontvangst van T-mobile hier zwaar belabberd is. Ook ben ik nog wat gaan rekenen met de prijzen. Je bent na dat jaar T-mobile in totaal 377,40 euro kwijt, waarna je over kunt op een Sim-Only. Als je daar internet bij wilt ben je ook minstens 15 euro per maand kwijt. 15 x 12 = 180 euro. Tel dit bij de 377,40 euro op en je hebt 557,40 euro totaal voor twee jaar.
Met een tweejarig Telfort 150 belminuten + 100 SMS + Surf 'n Mail bel je het eerste jaar voor 21,90 euro/maand en het tweede jaar voor 26,90 euro/maand. 12 x 21,90 + 12 x 26,90 = 585,60. Eenmalige kosten: 29 euro. Totaal: 614,60. Telfort komt dus wel wat duurder uit, maar als je bedenkt dat de snelheid van Telfort Surf 'n Mail dubbel zo hoog ligt als T-mobile Web 'n Walk Standaard en dat je dubbel zoveel SMS'jes hebt (100 bij Telfort tegen 50 bij T-mobile) is de keus voor mij wel gemaakt. Mede natuurlijk ook doordat het bereik van T-mobile hier slecht is.
EDIT 2: Had een rekenfoutje gemaakt in de berekening van de kosten bij Telfort. De eerste twaalf maanden krijg je vijf euro korting op Surf 'n Mail en niet gedurende de volle 24 maanden waar ik mee gerekend had. Zoals het er NU staat is het goed.
[
Voor 88% gewijzigd door
FreddyFish op 29-03-2009 18:57
]