Mijn ervaring was tot nu toe dat de community die atm idd Windows media player classic home cinema (deze player zit nu ook in het CCCP codec pack inbegrepen) gebruikt maar met als preferred filter voor x.264 bestanden coreAVC prefereerde boven de hardwarematige GPU decodatie support. Dit is in mijn geval natuurlijk enkel qua x.264 bestanden en het kan eigenlijk wel goed zijn dat deze hardware support de laatste maanden veel verbeterd is.
Vandaar dat ik deze coreAVC versie toch belangrijk nVidia nieuws vond.
Het zou eigenlijk handig zijn moest iemand met een 8800/9600GT kaart eens willen benchmarken.
• MPCHC met standaard libavcodec
• MPCHC met software matige coreAVC
• MPCHC met hardware matige coreAVC
• MPCHC met standaard hardware matige gpu acceleratie
• MPCHC met standaard hardware matige gpu acceleratie met behulp van een even goede ATI kaart.
Indien mogelijk zal ik deze test zelf kunnen uitvoeren over een paar weken, maar ikzelf kijk vooral anime wat natuurlijk anders is dan bv een x.264 geëncodeerde film of video bestanden geëncodeerd met behulp van de properietaire h.264 codec.
Voor een echte blu-ray movie ofzo zal de standaard hardware ondersteuning naar alle waarschijnlijkheid wel beter zijn.
Ik zal dus zeker uw keuze in de TS opnemen daar hij voor veel mensen eigenlijk wel de beste oplossing kan zijn en je hiervoor dus geen extra software moet installeren/kopen.
(spijtig genoeg heb ik de indruk dat het maximum aantal bytes per post strikter is geworden waardoor ik ermee zal wachten tot de volgende TS waar ik een aantal andere dingen uit zal gooien of in een 3de post zal moeten plaatsen, ik heb gisteren al enorm veel miserie gehad ivm met de links naar de reviews niet te laten verdwijnen na een edit)
On-topic:
Ik had tot nu toe nog niets gelezen van deze financiele cijfers, maar ze zien er totaal niet goed uit. Dit was wel een beetje te verwachten doordat de nieuwe kaarten van nVidia in productie toch meer kosten dan de ATI/AMD concurerende kaarten en ze dankzij die concurrentie deze kaarten snel voor veel minder dan gepland was moesten verkopen... maar toch ik had een verminderde winst/klein verlies verwacht.
Ik denk niet dat nVidia dit heel snel zal kunnen keren, zoals het er nu naar uitziet gaan ze gewoon een stuk Geforce 9 reeks kaarten rebranden.. en loopt het 40nm proces ook nog niet zoals gehoopt (buiten dan dat de productiekosten mogelijk zouden afnemen)
Het verklaart wel voor een groot stuk de reden waarom men wil besparen op onder andere de dvi-connectoren, alle kleine beetjes zullen nu moeten helpen om het verlies te minimaliseren.
Buiten het deze financiele cijfers denk ik dat het terugvallen van market share nVidia evenveel of nog meer pijn zal doen, zeker indien ATI/AMD hun drivers helemaal in orde krijgen.
Dit kan mss enkel en alleen al gebeuren doordat de negatieve connotatie die deze drivers soms nog wel hebben simpelweg zal verminderen door meer en meer positieve ervaringen van mensen die nu overstappen naar een (hun eerste?) ATI/AMD kaart?
Een groter market share voor ATI/AMD zal er sowieso voor zorgen dat game-developers meer aandacht zullen gaan besteden dat hun game wel goed zal draaien op een AT/AMD grafische kaart.
Happy customers die goede ervaringen opdoen met bang for bucks kaarten van je concurrent zullen stukken moeilijker kopers zijn dan trouwe klanten die gewoon simpel weg bij vervanging van hun grafische kaart enkel kijken naar de beste nVidia kaart in hun budget.