Misschien stom van mij maar naar de mensen die het wel handig vinden (dat zijn er vast ook een boel) zal niet geluisterd worden? Ik bedoel klagen over iets is heel makkelijk, een oplossing vinden is dan weer bijzonder lastig. Je kunt immers niet iedereen 100pct tevreden stellen. Als er zich een positieve trend ontwikkeld in een topic zal iemand niet snel dit even gaan melden bij de moderators als waardering. nee dit blijft onopgemerkt, pas als iemand zich er aan stoort besluiten de mods zich ermee te gaan bemoeien tot ergernis van brede topicgebruikers
Ik noem een voorbeeld: bijvoorbeeld het
ps3forum. Daar staan een aantal onderdeeln apart genoemd: PS3 games, PS3discussions en PS3 network. Daaronder vind je danook weer allerlei kleine discussies die langzaam doodbloeden door gebrek aan aandacht en input. Juist het grote
PS3/360topic wordt zo druk bezocht en gelezen doordat het bijna om de 10 minuten een volledige pagina aan (nieuw) geposte informatie bevat over veel verschillende onderdelen, games, screenshots, import, koopjes, multimedia mogelijkheden, aansluitproblemen en oplossingen. Mensen die hier komen en een vraag stellen kunnen rekenen op de reactie van meerdere users die bijna allemaal het "probleem" kennen en er een oplossing op hebben. Niet omdat ze bewust gezocht hebben naar het topic met de vraag maar omdat het in hun favo topic staat gesteld.
Ik ben bang dat als straks het hele PS3 en 360 topic wordt opgesplitst in onderdelen per game of per onderdeel je veel kleine draadjes krijgt die doodbloeden door te weinig input en hits. Dit zie je trouwens ook op tweakers gebeuren als een topicstarter na twee dagen geen reactie zijn eigen draadje maar weer eens bovenaan zet door "niemand weet raad?" te posten. Ik weet niet of we daar zo blij mee moeten zijn.
[
Voor 6% gewijzigd door
swopdark op 17-12-2008 22:14
]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop