Haha, sorry. Ik raakte een beetje in de war door het hele kerstgevoel, hier even wat je wel en niet kan
Als je de schijf aan de xbox hangt dan kan je hem niet meer zien vanaf vista, aangezien je via de xbox zelf niet kan delen. Dan moet je steeds de harde schijf naar je computer brengen om files over te zetten. Verder moet je dan ook nog macdrive gebruiken om uberhaupt te schrijven op een hfs+ partitie vanuit vista. Dit werkt, volgens google, allemaal goed.
Het geluid wordt gewoon afgespeelt door de tv waar de xbox aan vast zit, net alsof je een spel speelt.
Het is dus meer wat je makkelijker vind, of een hele rits aan films/series op de externe schijf gooien m.b.v. macdrive en de schijf vervolgens aan de x360 hangen, of je streamt vanaf de computer. Zelf zou ik gewoon voor de eerste optie gaan, dit scheelt toch aanzienlijk in het stroomverbruik als de computer uit kan terwijl je een film zit te kijken. We moeten natuurlijk wel aan al onze ijsbeertjes denken (global warming enzo).
De enige echte voor- en/of nadelen zijn eigenlijk het gebruiksgemak, streamen is sneller en simpeler maar een externe schijf kan je ook meenemen naar vrienden om daar films te kijken. Hoewel ze de schijf dan weer niet kunnen lezen.
Ik zelf zou gewoon streamen, veel makkelijker. Kan je de externe schijf naar NTFS formatteren om films naar vrienden mee te nemen.
LET OP: Macdrive werkt niet i.c.m. XP x64 en windows server 2003 x64. Zie
hier