Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-03 11:38
Beste tweakers :)

Ik weet absoluut niet waar deze vraag thuis hoort maar op google wordt ik alleszins niets wijzer.

Ik kom net thuis van Intertoys, een winkel bij mij in de buurt die onderandere Xbox consoles verkopen. Nu boden ze geen gewone Pro versie aan zonder games bundel en werd ik verplicht om er Kung Fu Panda en Indiana Jones bij te kopen. Heb dit maar gedaan omdat het prijsverschil slechts 10 euro was. De prijs zou dan komen op 239 euro en 199 na de geld terug actie.

Het probleem zit me bij de geld terug actie. Ik heb alles gedaan zoals mij verteld is.

Ik ben naar www.xbox.nl/geldterug gegaan en daar vervolgens naar beneden gescrollt en de belgische site geselecteerd.

Ik heb al mijn gegevens ingevuld, rekening nummer, serie nummer van de Xbox etc. maar bij stap 2 moet ik een formulier downloaden.

Als ik op de link klikte gebeurde er eerst niets maar na herstarten, alles opnieuw invullen en opnieuw aanklikken kon ik het formulier downloaden.

Het formulier is echter 0 bytes groot wanneer ik link opslaan als, gebruik. Als ik op de link klik en openen met Adobe selecteer dan geeft hij volgende melding:
Geldterugactie.pdf kan niet worden geopend omdat dit bestandstype niet wordt ondersteund of omdat het bestand is beschadigd (omdat het bijvoorbeeld als e-mail bijlage is verzonden en niet correct is gedecodeerd.)
Ik heb dit ondertussen al een 10-tal keren geprobeerd maar ik krijg steeds dezelfde melding.

Houdt Microsoft zich niet aan zijn woord en was dit gewoon een lok actie of is er iets fout bij mij?

Alvast bedankt,

Tom

Edit:

Is er misschien iemand die voor mij aan het Belgische formulier kan geraken? Of weet iemand een alternatieve methode want dit vind ik toch een slechte eerste indruk van Microsoft. Ik denk niet dat het toevallig is dat deze net voor de feestdagen niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door n0valyfe op 24-12-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Microsoft al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Ik kan naar microsoft bellen maar iemand met het zelfde probleem werd wijsgemaakt dat het waarschijnlijk aan zijn internet verbinding ligt. Anyway, ik zal het even doen en melden zal meteen hun antwoord posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 21:58
Grote bedrijven zoals MS stoppen echt geen nep formulier op hun website en lokken klanten dan op deze manier ;). Bel gewoon MS even of probeer ipv te klikken "save target as" of probeer even een andere browser (liefst IE).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Grote bedrijven zetten ook geen niet-werkend formulier van 0 bytes op hun site. En neen, het hangt niet aan mijn PC heb het al op 3 PC getest.

Heb ook net gebeld, bijna een half uur aan die telefoon gehangen.

Ze heeft mij geholpen in de zin van, mijn handje vasthouden en stap voor stap alles opnieuw invullen met mij, alsof ik dat niet alleen kan.

Daarna zei ik dat het aan hun site hangt omdat het op elke PC is en omdat het bestand geen grootte heeft. Het moet dus aan hun server hangen.

Dan zei ze tegen mij dat het bestand geen grootte heeft omdat ik niet genoeg plaats op mijn harde schijf heb.
"Jawel mevrouw ik heb nog 100GB vrij op mijn harde schijf" Waarop ze antwoorde dat het waarschijnlijk 0GB was.

Ik heb me maar ingehouden en haar een prettige kerst gewenst waarna ze me nog snel een referentie nummer gegeven heeft dat ik moest geven wanneer ze mij binnen de 72 uur gingen terug bellen.

En 3 seconden voor dat ik afgelegd had zei ze nog dat het ook een week kon duren met de kerstdagen. Handig dan geldt de actie niet meer.

Dus, het laatste wat ik nodig heb is iemand die me verteld dat grote bedrijven zulke dingen niet doen.

Ik heb gevraagd of het ook werkt indien ik via via een belgisch formulier over de PC doorgestuurd kan krijgen aangezien deze toch blanco zijn en voor iedereen uit belgie hetzelfde is. Hierop zei ze dat het dus wel degelijk enkel en alleen volgens deze methode kan.

Ik krijg zo de indruk dat ze me willen bezighouden totdat de actie voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:14
Wat het probleem precies is weet ik niet. Wel weet ik dat het bij mij allemaal in een keer goed is gegaan. Dat MS je bezig wilt houden totdat de actie voorbij is lijkt me stug, want zoals je het me nu uitlegt kost het hen meer geld dan dat het hen oplevert (gemaakte uren van medewerkers en dergelijke).
Misschien is het een goed idee om even bij iemand anders, of op een andere pc, het te gaan proberen?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 19:59
Weltschmerz schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:28:
Wat het probleem precies is weet ik niet. Wel weet ik dat het bij mij allemaal in een keer goed is gegaan. Dat MS je bezig wilt houden totdat de actie voorbij is lijkt me stug, want zoals je het me nu uitlegt kost het hen meer geld dan dat het hen oplevert (gemaakte uren van medewerkers en dergelijke).
Misschien is het een goed idee om even bij iemand anders, of op een andere pc, het te gaan proberen?
Lees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 20:10
Ik heb hem zojuist ook even voor je ingevuld, en hier opent ie ook niet. Raar voor een bedrijf als MS om zoiets niet op orde te hebben...

[ Voor 31% gewijzigd door HendrikN op 24-12-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Ze hebben me net teruggebeld, had nu een iets snuggere man aan de lijn. Hij heeft dus ook opnieuw alles met mi ingevuld en bij hem is het ook niet gelukt.

Hij kreeg ook een witte pagina en heeft alles geprobeerd dat ik ook heb geprobeerd. Hij zei dat het inderdaad aan het bestandje lag op de server maar dat ze hier waarschijnlijk niet tijdig een oplossing voor zullen vinden.

Leuk voor de vele mensen die nu allemaal een xbox aanschaffen, voor mij alleen al stonden al 4 personen die een elite versie hadden gekocht en aan het wachten waren.

Loop je wel even 50 euro mis.

Anyway, zijn oplossing was om de hele pagina uit stap 1 waar je alle gegevens invult uit te printen en deze samen met de stikker en kopietje van de kassebon op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
n0valyfe schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:47:
Ze hebben me net teruggebeld, had nu een iets snuggere man aan de lijn. Hij heeft dus ook opnieuw alles met mi ingevuld en bij hem is het ook niet gelukt.

Hij kreeg ook een witte pagina en heeft alles geprobeerd dat ik ook heb geprobeerd. Hij zei dat het inderdaad aan het bestandje lag op de server maar dat ze hier waarschijnlijk niet tijdig een oplossing voor zullen vinden.

Leuk voor de vele mensen die nu allemaal een xbox aanschaffen, voor mij alleen al stonden al 4 personen die een elite versie hadden gekocht en aan het wachten waren.

Loop je wel even 50 euro mis.

Anyway, zijn oplossing was om de hele pagina uit stap 1 waar je alle gegevens invult uit te printen en deze samen met de stikker en kopietje van de kassebon op te sturen.
Ach, ik zou me niet al te druk maken. Blijkbaar is het probleem bekend bij hun, en dan kijken ze echt niet op als er nog wat geld geclaimt word na 31 dec.

Tevens, nu is het toch ook wel in orde? Gewoon alles uitprinten en invullen (eventueel een briefje in het engels/duits er bij, om het uit te leggen) en klaar is n0valyfe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Zou het kunnen zijn dat het serienummer eigenlijk niet geacepteerd wordt?
Aangezien het geen bundel is zoals alle andere actiemodellen... ?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-07 17:39
Ikzelf heb ook een witte pro gekocht, dat was ook geen bundel maar gewoon een witte doos met alleen xbox erop, ik kreeg wel kung-fu panda en dat lego spel erbij, gratis. (koste maar 206 euro, met cashback 166 euro :) )
Maar mij lukte het gewoon, wel via de Nederlandse site. En dit heb ik eergisteren gedaan.

• n0valyfe
@Saradomin hierboven,

Ik heb ook een bundel pak gekocht, ook met lego en kung fu panda en kreeg 40 euro korting. Het serie nummer werd gewoon geacepteerd, het probleem ligt gewoon bij hun. Ga nu nog eens proberen.

Edit:

Werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door n0valyfe op 25-12-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 21:08
n0valyfe schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:21:
Onzin, alsof ze dit tot begin februari zouden volhouden.
Je hebt na aankoop 5 weken de tijd om je formulier in te sturen.

Hou dus op met zeuren en ga gewoon van je console genieten en probeer het maandag nog een keer.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijkenberg
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-03 09:32
Nou, ik ga ook even lekker zeuren, 40 euro is per slot van rekening niet niks, althans voor mij niet.

Ik heb een paar dagen geleden geprobeerd het formulier tevoorschijn te toveren, dit lukte en heb het formulier ingevuld, alleen het nummer had ik niet bij de hand en heb dus de pagina gesloten voor ik het formulier verzond. Nu heb ik het vandaag weer geprobeerd en de pagina is en blijft blank, geen formulier meer, ra ra hoe kan dat? Via de Belgische site lukt het wel, maar dit lijkt mij geen goed idee, je weet per slot van rekeing nooit waar dat formulier terechtkomt.
Ik morgen maar even bellen, hopenlijk nemen ze snel de telefoon op en krijg ik geen noob aan de telefoon.
Grt Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En ook nu nog steeds niks... site verwijst naar http://geldterug.xboxchallenge.nl en dan het lege scherm... als ik de 40 euro korting kan krijgen is een 360 nog wel leuk, hopelijk komt het nog goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246771

Same here !
Van de week een Elite gekocht en heb op verschillende PC's en verschillende browsers geprobeerd maar ook hier (NL) een lege site ...
'save as' heeft ook geen functie want je download een leeg scherm.

Het was al een vervelende aktie (geef dan gewoon echt direct korting) en nu is het zelfs frustrerend geworden.
Jammer dat het zo moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Belgisch formulier werkt wel maar moet ook een Belgisch IBAN nummer zijn. Lekker dus. Contact gehad met FRS en te horen gekregen dat meer klanten last hadden en dat zij er niks aan kunnen doen (dat laatste wist ik al maar altijd fijn om te weten dat de winkel ook van de problemen weet :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271782

Hier ook hetzelfde probleem. Heb vandaag ook een Elite besteld (Dinsdag binnen) zelf kan ik ook het forumulier niet downloaden, krijg ook een wit scherm, getest in: IE 7, Firefox 3, Opera 9.6 /10 Alpha 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
yzf1kr schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:18:
[...]
Onzin, alsof ze dit tot begin februari zouden volhouden.
Je hebt na aankoop 5 weken de tijd om je formulier in te sturen.

Hou dus op met zeuren en ga gewoon van je console genieten en probeer het maandag nog een keer.
Beetje vriendelijker mag ook wel. die gast wil gewoon het geld waar hij recht op heeft en dat kan hij nu niet aanvragen, en daar doet hij terecht druk over.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Laatst online: 25-06 10:14
Ik had eroverheen gelezen. Sorry als je dit als vervelend hebt ervaren... Mijn excuses =.=
En daarbij, er staat toch niet waar hij het heeft getest, dus misschien is het dan juist wel handig om even naar iemand te gaan met een andere provider of weet ik het.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12

Gorefest

serial killer.

Nou de site doet het weer hoor!
Net het formulier ingevuld en afgedrukt. :)

http://geldterug.xboxchallenge.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Probeerde het ook zojuist en ja hoor, gelukt... toch vreemd... op zondag aangepast... netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271782

Werkthier ook. Dinsdag gelijk even invullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 17:14
n0valyfe schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:21:
Grote bedrijven zetten ook geen niet-werkend formulier van 0 bytes op hun site. En neen, het hangt niet aan mijn PC heb het al op 3 PC getest.

Heb ook net gebeld, bijna een half uur aan die telefoon gehangen.

Ze heeft mij geholpen in de zin van, mijn handje vasthouden en stap voor stap alles opnieuw invullen met mij, alsof ik dat niet alleen kan.

Daarna zei ik dat het aan hun site hangt omdat het op elke PC is en omdat het bestand geen grootte heeft. Het moet dus aan hun server hangen.

Dan zei ze tegen mij dat het bestand geen grootte heeft omdat ik niet genoeg plaats op mijn harde schijf heb.
"Jawel mevrouw ik heb nog 100GB vrij op mijn harde schijf" Waarop ze antwoorde dat het waarschijnlijk 0GB was.

Ik heb me maar ingehouden en haar een prettige kerst gewenst waarna ze me nog snel een referentie nummer gegeven heeft dat ik moest geven wanneer ze mij binnen de 72 uur gingen terug bellen.

En 3 seconden voor dat ik afgelegd had zei ze nog dat het ook een week kon duren met de kerstdagen. Handig dan geldt de actie niet meer.

Dus, het laatste wat ik nodig heb is iemand die me verteld dat grote bedrijven zulke dingen niet doen.

Ik heb gevraagd of het ook werkt indien ik via via een belgisch formulier over de PC doorgestuurd kan krijgen aangezien deze toch blanco zijn en voor iedereen uit belgie hetzelfde is. Hierop zei ze dat het dus wel degelijk enkel en alleen volgens deze methode kan.

LoL "zal wel 0 gb zijn" haha wat een reactie :D

Nou niet alleen Microsoft doet dit soort dingen. 4 maandjes terug een Sony Vaio laptop en je kreeg een Shakira bluray erbij gratis als je je via een site effe aanmelde. En daar deed de submit link het niet.....Je kon hem gewoon niet indrukken. Dus in mijn luiheid er niet achteraan gegaan totdat ik een week na de actie een post op een forum had gezien dat er meer mensen waren met het probleem en dat sommigen hadden gebeld en telefonisch hadden besteld.
Sony wist er dus gewoon van en fixde het niet. Blijkbaar teveel vraag naar die schijfjes.....

Grote bedrijven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zojuist nog een reactie van Microsoft gehad (zaterdag e-mail gestuurd):

Beste hemiparo
,
Bedankt voor uw aanvraag en opmerking betreffende onze tijdelijke GELD TERUG actie voor Xbox 360 spelcomputers.
Wij verontschuldigen ons voor het ongemak. De moeilijkheden met het online formulier zijn echter inmiddels verholpen. Gaat u alstublieft op http://www.xbox.com/nl-nl/community/news/geldterug.htm om aan onze geld terug actie deel te nemen.

De geld terug actie is geldig voor alle consoles die t/m 31 december 2008 aangeschaft zijn. Voor deelname aan onze actie dient u het onlineformulier t/m vier weken na aankoop van uw console op te sturen.
Voor het online formulier, de actievoorwaarden en meer informatie betreffende onze geld terug actie voor Xbox 360 spelcomputers kijkt u alstublieft onder http://www.xbox.com/nl-nl/community/news/geldterug.htm.

Met vriendelijke groet,

Marije

Xbox Service en Support Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En ondertussen is ook deze link niet meer actief... toch vreemd want je kunt toch tot 4 weken na aankoop indienen?

EDIT: http://geldterug.xboxchallenge.nl doet het nog wel :)

[ Voor 21% gewijzigd door hemiparo op 05-01-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Laatst online: 17-02 11:26
Even dit topic omhoog halen, ik heb mijn formulier in november gelijk verstuurd naar Microsoft maar tot op de dag van vandaag nog niks gehoord / terug gehad. Zijn er meer mensen die in dezelfde situatie zitten? Ik ga deze week wel even bellen, wanneer ik de gegevens bij de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hier ook nog niks... maar volgens mij kon het ook wel even duren... straks eens het formulier bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284904

Het duurt een paar maanden voordat je geld krijgt. Dus om nu al te klagen heeft geen zin. Wees blij dat je geld terug krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Het mag volgens het formulier geloof ik maximaal 4 maanden duren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

heeft bij mij 9 weken geduurd en kreeg toen centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 284904 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:42:
Het duurt een paar maanden voordat je geld krijgt. Dus om nu al te klagen heeft geen zin. Wees blij dat je geld terug krijgt!
Kun je natuurlijk pas zijn als je het daadwerkelijk ook hebt gekregen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 22:57

RMX

Ik kreeg doodleuk een brief terug met daarin de summiere melding:
Uw aanvraag moet binnen 4 weken na aankoop binnen zijn.

Xbox gekocht: 2 december.
In duitsland afgestempeld: 28 dec.

Toen maar gebeld, en nu word ik terug gebeld.

Actie was trouwens verlengd tot eind Januari..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Laatst online: 17-02 11:26
Lol! kijk ik vandaag even op mijn rekening, staat het geld erbij! Heeft ongeveer 3 maand geduurd (van de 4 die er voor stonden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:41

Mojo

The Power Within

Heb mijn formulier toen ergens begin januari verstuurd, omdat die stomme site er even uit heeft gelegen. Heb toen een aantekening gekregen in de database ofzo...

Ik wacht in elk geval nog even geduldig af... Ik zie het geld wel verschijnen. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
26.60.97.367
CITIBANK IRELAND FIN SER
NORTH WALL QUAY 1
DUBLIN 1 ,IRELAND
MICROSOFT REBATE CENTRE
XBOX360 NL
40,00 EURO

Het duurt even... maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
En ook ik ben weer gelukkig :)
10-03-2009 50,00 Bij CITIBANK IRELAND FIN SER DUBLIN 1 ,IRELAND
Vandaag binnen dus, formulier eind december opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 23:52
En ook aangekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Gallus

Cheesy

3 of 4 december verstuurd en nog steeds niks binnen... Geen idee wat voor volgorde er gehanteerd wordt. Begin april maar eens bellen als het dan nog nodig is.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En vandaag ook nog een mailtje:

Beste hemiparo,

Bedankt voor uw e-mail aan de Xbox klantenservice.

Wij hebbenhet geld is op de 9.3.2009 overgemaakt, het kan nog een tot twee weken duren bevoordat het geld op uw rekening is.

Met vriendelijke groet,

Xbox Service en Support Team

(copy/paste dus spelvouten zijn niet van mij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210975

ik kreeg het een paar dagen geleden gestord die refund, volgens mij ergens eind december opgestuurd volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 210975 op 14-03-2009 11:29 ]

Pagina: 1