Volgende week wordt de final versie van de nieuwe firmware verwacht. Hierin zit o.a. auto framerate synchronisation, dus handmatig switchen is niet meer nodig
Dat zou wel heel mooi zijn, auto framerate synchronisation. Hopelijk ook nog DTS downmixing erbij en dan ben ik voor weer even tevreden
Verwijderd
Marktplaats, van iemand die hem op Ibood heeft gekocht, maar er niet mee overweg kon..Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:10:
Waar heb je 'm besteld I-fect?
Ik heb anders in dit topic op bdmv gezocht en er staat niks van in. Misschien in een voorgaande daar heb ik inderdaad niet naar gekeken.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:22:
Correct, dat is al een paar keer aangegeven ja.
Dat zie je verkeerd. NMT's ondersteunen interne ondertitels niet. Jij had te maken met een rip waarbij de ondertitels in de video gebrand waren.
Het 2e kan waar zijn, maar het waren zeker geen ingebakken ondertitels aangezien ik meerdere talen kon selecteren en ze ook uit kon zetten. Het kan zijn dat iemand een .mkv verkeerd heeft opgeslagen als .m2ts zeg maar want ik had hem even gerenamed naar .mkv en dat werkte ook gewoon. Ik zal er eens naar kijken want ben wel benieuwd nu. Hoe kan ik dat makkelijk controleren welke container gebruikt word als de .achternaam handmatig gewijzigd zou zijn?
Ik heb hier ook nog wel even een vraag over. Ik ben van plan volgende week een stuk of 10 van die PCH a110 te bestellen uit america.BramSd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:39:
Ik heb een vraagje. Mijn PCH is op dit moment de interne harde schijf aan het formatteren naar EXT3. Als dat klaar is wil ik de PCH via USB aan mijn PC hangen om er films naartoe te kopiëren. Ik weet dat ik de EXT2FSD driver nodig heb, maar de vraag gaat daar niet over.
Omdat de PC in een andere kamer staat moet ik straks de PCH van de stroom halen en verplaatsen om hem daar weer opnieuw op te starten. Dan hang ik hem aan mijn PC en ga ik films kopiëren naar de harde schijf vanuit Windows. Als dat ook klaar is en ik heb de PCH 'veilig verwijderd' zet ik hem weer uit, verplaats ik hem weer naar de woonkamer en sluit ik hem weer aan op mijn tv.
Bram
Maar hoe zit dat met een USB schijf? mijn 1 terrabyte mybook is nu geformat als HFS.
Wat leest die popcorn via usb? alleen dat EXt2/3? Of ook gewoon ntfs/hfs?
Nu las ik ook in een ander topic dat hij WMVHD af zou spelen met strepen? Klopt dit?
Dit zou hij toch gewoon moeten spelen?
[ Voor 5% gewijzigd door Alcje op 16-01-2009 12:58 ]
Volgens mij heb jij niet in de Wiki gekeken.Alcje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:52:
Maar hoe zit dat met een USB schijf? mijn 1 terrabyte mybook is nu geformat als HFS.
Wat leest die popcorn via usb? alleen dat EXt2/3? Of ook gewoon ntfs/hfs?
http://www.networkedmedia...orted_Formats#File_System
Welk topic?Alcje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:52:
Nu las ik ook in een ander topic dat hij WMVHD af zou spelen met strepen?
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 13:05 ]
Die had ik idd nog niet gelezen. Super dat hij hfs leest. Scheelt weer dan hoef ik me hardeschijf niet opnieuw te gaan formattenVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:59:
[...]
Volgens mij heb jij niet in de Wiki gekeken.
http://www.networkedmedia...orted_Formats#File_System
[...]
Welk topic?
Vind ik toch ook wel een pluspunt dan!
Topic stond hier:
Popcorn Hour A-100: Automatisch afspelen volgende track
Daarom vroeg ik het nog even
Dan ga ik er maar een stuk of 10 bestellen
Mischien dat ik nog wel wat tweakers kan blijmaken: P
[ Voor 8% gewijzigd door Alcje op 16-01-2009 13:23 ]
Thanks.
Mogelijk speelde het WMVHD probleem zich af onder oude firmware. Tegenwoordig speelt het in iedergeval vlekjesloos af
Mogelijk speelde het WMVHD probleem zich af onder oude firmware. Tegenwoordig speelt het in iedergeval vlekjesloos af
Dat is idd erg mooi 
Ik zie dat hij alleen geen HFS kan schrijven. Maargoed ik neem aan als je een externe schijf eraan hangt dat hij het toch alleen maar leest? Scheelt me namelijk echt een hoop werk
Kan die PCH eigenlijk ook als je er een hardeschijf inbouwd, kopieren van een externe hardeschijf naar de interne?
Van HFS dus naar EXT2/3?
Ik zie dat hij alleen geen HFS kan schrijven. Maargoed ik neem aan als je een externe schijf eraan hangt dat hij het toch alleen maar leest? Scheelt me namelijk echt een hoop werk
Kan die PCH eigenlijk ook als je er een hardeschijf inbouwd, kopieren van een externe hardeschijf naar de interne?
Vraagje aan Joris !
Als ik naar je website www.jorisvdstraten.nl/uzg met een PC ga dan zie ik netjes de logo's van NED 1, 2 en 3.
Ga ik via de PCH met WebServices naar www.jorisvdstraten.nl/uzg dan zie ik wel netjes de logo's van Ned 1 en 2, maar voor Ned 3 is een ander logo in plaats gekomen.
Enwel het logo van Arte.tv +7
Dit was eerst niet ..... nu wel.
Heb je iets gewijzigd of ben je met een uitbreiding bezig ?
Groetjes.
Als ik naar je website www.jorisvdstraten.nl/uzg met een PC ga dan zie ik netjes de logo's van NED 1, 2 en 3.
Ga ik via de PCH met WebServices naar www.jorisvdstraten.nl/uzg dan zie ik wel netjes de logo's van Ned 1 en 2, maar voor Ned 3 is een ander logo in plaats gekomen.
Enwel het logo van Arte.tv +7
Dit was eerst niet ..... nu wel.
Groetjes.
Ben wel bezig, maar aan de plaatjes heb ik niks gewijzigd. Raar! Zal thuis nakijken op m'n NMT.Beauty555 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:44:
Ik heb mijn PCH nu aangesloten via Component aansluiting en dat gaat prima. HD kan mijn tv gewoonweg niet aan. Het is niet anders. Gelukkig kna ik wel iso's en TS-files etc aan. Dus heb er in ieder geval wat aan.
Wat me nu is opgevallen is dat toen ik de PCH in het netwerk had gehangen ik een pop-upje kreeg op de pc over delen. Weet niet meer precies wat maar heb op OK geklikt. Sindsdien kan ik een drie tal directory's van mijn pc benaderen. Anderen heb ik nog nooit gezien.
Ik begrijp niet goed waarom ik juist deze specifieke directory's wel kan benaderen maar de rest niet. Is daar een reden voor? Ik heb geprobeerd mijn bron-map te delen om meer toegang te krijgen maar dat levert geen resultaat op. Ik vind het wat vaag dat ik maar 3 directory's kan zien (standaard gedeelde map van Snagit, WindowsMediaplayer en nog eentje).
Iemand een idee?
Wat me nu is opgevallen is dat toen ik de PCH in het netwerk had gehangen ik een pop-upje kreeg op de pc over delen. Weet niet meer precies wat maar heb op OK geklikt. Sindsdien kan ik een drie tal directory's van mijn pc benaderen. Anderen heb ik nog nooit gezien.
Ik begrijp niet goed waarom ik juist deze specifieke directory's wel kan benaderen maar de rest niet. Is daar een reden voor? Ik heb geprobeerd mijn bron-map te delen om meer toegang te krijgen maar dat levert geen resultaat op. Ik vind het wat vaag dat ik maar 3 directory's kan zien (standaard gedeelde map van Snagit, WindowsMediaplayer en nog eentje).
Iemand een idee?
Yes you canAlcje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:29:
Kan die PCH eigenlijk ook als je er een hardeschijf inbouwd, kopieren van een externe hardeschijf naar de interne?Van HFS dus naar EXT2/3?
@justme27 Die melding betreft windows media player sharing 
http://www.microsoft.com/...a/player/faq/sharing.mspx
http://www.microsoft.com/...a/player/faq/sharing.mspx
Verwijderd
Wat is het voordeel van Transmission boven de standaard torrent client?
Kan ik met Transmission ook vanaf een externe locatie (bijv. vanaf mijn werk) torrents uploaden naar de PCH thuis?
Kan ik met Transmission ook vanaf een externe locatie (bijv. vanaf mijn werk) torrents uploaden naar de PCH thuis?
Ja.Alcje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:29:
Dat is idd erg mooi
Kan die PCH eigenlijk ook als je er een hardeschijf inbouwd, kopieren van een externe hardeschijf naar de interne?Van HFS dus naar EXT2/3?
Je kunt ook je externe disk op EXT3 formatteren. Dan kun je er via de NMT naar schrijven (mits in een netwerk en met de Samba NMT APP).
Via de EXT2FSD dirver kun je de externe disk dan ook vanaf je PC lezen en schrijven .
Volgens deze tutorial is het voor HD beeld beter NFS te gebruiken ipv SMB. Ik keek net de vogel scene van planet earth en die stotterde idd bij het gebruik van SMB. Ik ben nog bezig met het proberen van NFS iemand hier al ervaring mee en deze scene vloeiend gekregen?tommy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:14:
Heb al een tutorial gevonden, echter is deze wel icm XP.
Mja ik ga het eens proberen of deze manieren
http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf
Verwijderd
Pff, lezen lezen en nog eens lezen.Wat een informatie valt er te vinden over de PCH.
Heb hem nog niet binnen, woon in het buitenland.. zal hopelijk morgen wonen dat hij binnenkomt.
We zien het wel. Over een tijdje heel veel tijd om met het ding te spelen, dus dan kom ik jullie zeker veel lastig vallen..
Heb hem nog niet binnen, woon in het buitenland.. zal hopelijk morgen wonen dat hij binnenkomt.
We zien het wel. Over een tijdje heel veel tijd om met het ding te spelen, dus dan kom ik jullie zeker veel lastig vallen..
Verwijderd
Volgens mij heeft het wel of niet vloeiend afspelen van deze scene vooral met compressie te maken. Heb hem namelijk wel en niet vloeiend afspelend gezien.mmmmmark schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:05:
[...]
Volgens deze tutorial is het voor HD beeld beter NFS te gebruiken ipv SMB. Ik keek net de vogel scene van planet earth en die stotterde idd bij het gebruik van SMB. Ik ben nog bezig met het proberen van NFS iemand hier al ervaring mee en deze scene vloeiend gekregen?
Vloeiend: Via een gesharede, gemounte blue-ray rip op mijn pc (via smb dus): Blueray-iso heb ik gemound met deamon-tools (heb hierbij dus ook de blueray driver geinstalleerd): de virtuele blueray-speler heb ik vervolegns dus gedeeld en het eerste grote mts-bestand dat ik vond heb ik vervolgens afgespeeld op de popcorn en dat ging vloeiend!
Haperend: Toen ik een voor ps3-geripte file ging afspelen (wmv-file welke beduidend kleiner was dan de mts van de blue ray, rechtstreeks vanaf de hd in de popcorn), ging de vogel scene niet vloeiend.
NFS is volgens mij helemaal niet meer nodig om te gebruiken: was alleen handig in de vorige firmware versie vanwege een bug die maakte dat smb heel traag was.
Bedankt voor het antwoord, ik heb net ook nog even een hd filmpje gekeken en dat ging wel prima, ik moet de interface nog een beetje pimpen maar alles gaat makkelijker dan verwacht (het aansluiten op mijn NAS bijvoorbeeld). Leuk ding, ook super dat die iso en zo direct afspeeltVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:08:
[...]
Volgens mij heeft het wel of niet vloeiend afspelen van deze scene vooral met compressie te maken. Heb hem namelijk wel en niet vloeiend afspelend gezien.
Vloeiend: Via een gesharede, gemounte blue-ray rip op mijn pc (via smb dus): Blueray-iso heb ik gemound met deamon-tools (heb hierbij dus ook de blueray driver geinstalleerd): de virtuele blueray-speler heb ik vervolegns dus gedeeld en het eerste grote mts-bestand dat ik vond heb ik vervolgens afgespeeld op de popcorn en dat ging vloeiend!
Haperend: Toen ik een voor ps3-geripte file ging afspelen (wmv-file welke beduidend kleiner was dan de mts van de blue ray, rechtstreeks vanaf de hd in de popcorn), ging de vogel scene niet vloeiend.
NFS is volgens mij helemaal niet meer nodig om te gebruiken: was alleen handig in de vorige firmware versie vanwege een bug die maakte dat smb heel traag was.
Dat is allang niet meer zo. Dat was nog heel vroegah (een maand of 3 geleden) toen SMB een langzamer verbinding opleverde als NFS. Met de huidige firmware is NFS even snelmmmmmark schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:05:
Volgens deze tutorial is het voor HD beeld beter NFS te gebruiken ipv SMB.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dat is hip
Daar stond ie gedemonstreerd
En dan bestel ik er 10 via america
Mjah maar die schijf die ik heb staat bomvolOutofFocus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:32:
[...]
Ja.
Je kunt ook je externe disk op EXT3 formatteren. Dan kun je er via de NMT naar schrijven (mits in een netwerk en met de Samba NMT APP).
Via de EXT2FSD dirver kun je de externe disk dan ook vanaf je PC lezen en schrijven .
dus als ik dat zo kan laten staan is wel handig natuurlijk
Ik gooi er toch wel een 1 terra in
[ Voor 46% gewijzigd door Alcje op 17-01-2009 00:04 ]
oke nice, laten we het gewoon zo staan...Ortep schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:51:
[...]
Dat is allang niet meer zo. Dat was nog heel vroegah (een maand of 3 geleden) toen SMB een langzamer verbinding opleverde als NFS. Met de huidige firmware is NFS even snel
Ik heb nog wel een vraag over YAMJ, Ik heb de lokatie van mijn films gekozen (een NAS), als ik dan vervolgens het NMT path invul (het ip adres) dan wordt er geen bibliotheek gemaakt. Ook wordt elke keer de map Jukebox en index op de NAS aangemaakt ipv de popcornhour (waar ook een hardeschijf inzit). Kan ik dit nu makkelijk verhelpen door de map jukebox en html te kopieren naar de NMT? En werkt het updaten dan ook nog wel? Iemand een idee waarom die niet op slaat op de NMT?
[ Voor 41% gewijzigd door mmmmmark op 17-01-2009 11:19 ]
Verwijderd
Ik gebruik zelf nog steeds Hanewin NFS Server en dat werkt super. Ik heb hele even geprobeert om via SMB sharing te werken maar dat was een drama. Het zal vast aan mijn specifieke situatie liggen maar toch ... Hanewin is aan te raden.mmmmmark schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:05:
[...]
Volgens deze tutorial is het voor HD beeld beter NFS te gebruiken ipv SMB. Ik keek net de vogel scene van planet earth en die stotterde idd bij het gebruik van SMB. Ik ben nog bezig met het proberen van NFS iemand hier al ervaring mee en deze scene vloeiend gekregen?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 11:23 ]
Verwijderd
Remuxen met tsMuxer heeft bij 1 film gewerkt (nog niet meer getest), die speelt nu wel vloeiend af. Helaas support de Linux versie nog geen subtitles (hopelijk heeft met subtitles erbij straks geen gevolgen voor de performance), en natuurlijk jammer dat remuxen uberhaupt moet.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:08:
Nou ja, zal in ieder geval nog eens een remux naar .ts proberen, en kijken of ik de/een disk intern kan zetten [...]
Apart dat het uit elkaar halen van maar 4MB/s (40Mbit/s) in een ander containerformaat kennelijk zo moeilijk kan zijn voor de processor terwijl hij wel de video kan decoden en de ruwe data kan outputten (wat toch vele malen meer data is). Wellicht dat ze in volgende firmware versies daar nog wat verbeteringen in kunnen aanbrengen.
Zal dit in de toekomst ook niet met een firmware update verholpen kunnen worden?Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:22:
Dat zie je verkeerd. NMT's ondersteunen interne ondertitels niet. Jij had te maken met een rip waarbij de ondertitels in de video gebrand waren.
Verwijderd
Ben je er nu ook mee bezig?JvdS schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:03:
[...]
Ben wel bezig, maar aan de plaatjes heb ik niks gewijzigd. Raar! Zal thuis nakijken op m'n NMT.
Krijg deze foutmelding: Could not find file 'c:\domains\jorisvdstraten.nl\wwwroot\uzgCookie.txt'.
Zou je eventueel in de toekomst de source willen publiceren zodat mensen UZG zelf kunnen hosten/draaien?
Dat durf ik niet te zeggen.Rubert schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:58:
[...]
Zal dit in de toekomst ook niet met een firmware update verholpen kunnen worden?
Vraag het eens op www.networkedmediatank.com.
Zeker weten dat Joris met deze link momenteel bezig is, want hij is anders van opzet dan een paar uur geleden.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:37:
[...]
Ben je er nu ook mee bezig?
Krijg deze foutmelding: Could not find file 'c:\domains\jorisvdstraten.nl\wwwroot\uzgCookie.txt'.
Zou je eventueel in de toekomst de source willen publiceren zodat mensen UZG zelf kunnen hosten/draaien?
Succes Joris .... ziet er al weer veelbelovend uit
Probeer het eens met de nieuwe YAMJ GUI (0.4)mmmmmark schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:09:
[...]
oke nice, laten we het gewoon zo staan...
Ik heb nog wel een vraag over YAMJ, Ik heb de lokatie van mijn films gekozen (een NAS), als ik dan vervolgens het NMT path invul (het ip adres) dan wordt er geen bibliotheek gemaakt. Ook wordt elke keer de map Jukebox en index op de NAS aangemaakt ipv de popcornhour (waar ook een hardeschijf inzit). Kan ik dit nu makkelijk verhelpen door de map jukebox en html te kopieren naar de NMT? En werkt het updaten dan ook nog wel? Iemand een idee waarom die niet op slaat op de NMT?
Verwijderd
Hij's binnen! Alleen niet hier, want waar ik woon heeft geen postadres..
Zondag haal ik hem op. Maandag koop ik waarschijnlijk een nieuwe TV, 32", HD-Ready. Hardeschijf ligt weer ergens anders, dus dat komt later wel..
Misschien even handig om de handleiding van de Popcorn Hour (v/d officiele website) in de OP te zetten. Had ik veel aan..
Misschien even handig om de handleiding van de Popcorn Hour (v/d officiele website) in de OP te zetten. Had ik veel aan..
Ik ben sinds vandaag de blije eigenaar van een popcorn hour A-110.
Mijn nmt gaat met een hdmi kabel + optische audio kabel naar mijn versterker en die gaat naar mijn tv. De optische kabel is omdat mijn versterker niet het geluid van hdmi gebruikt.
Het probleem wat ik krijg is dat als ik mp3's afspeel ik een geluid uit mijn boxen krijg alsof de bass veeeel te hard staat. het lijkt erop dat als ik een film afspeel dan heb ik dit probleem niet.
Ook als ik mijn nmt rechtstreeks aan mijn tv hang met alleen hdmi dan krijg ik uit de speakers van mijn tv ook het slechte geluid te horen dus het ligt echt aan de nmt.
Ik heb in het instellingen scherm 'Geluid / Beeld' al elke variant van Geluids Mode geprobeerd. Ook de HDMI Audio heb ik uit en aan gehad. En de firmware is de laatste versie.
Kent iemand dit probleem en weet misschien de oplossing?
Ik begin te twijfelen of mijn nmt niet stuk is.
Mijn nmt gaat met een hdmi kabel + optische audio kabel naar mijn versterker en die gaat naar mijn tv. De optische kabel is omdat mijn versterker niet het geluid van hdmi gebruikt.
Het probleem wat ik krijg is dat als ik mp3's afspeel ik een geluid uit mijn boxen krijg alsof de bass veeeel te hard staat. het lijkt erop dat als ik een film afspeel dan heb ik dit probleem niet.
Ook als ik mijn nmt rechtstreeks aan mijn tv hang met alleen hdmi dan krijg ik uit de speakers van mijn tv ook het slechte geluid te horen dus het ligt echt aan de nmt.
Ik heb in het instellingen scherm 'Geluid / Beeld' al elke variant van Geluids Mode geprobeerd. Ook de HDMI Audio heb ik uit en aan gehad. En de firmware is de laatste versie.
Kent iemand dit probleem en weet misschien de oplossing?
Ik begin te twijfelen of mijn nmt niet stuk is.
@sjaakos, zet via volumeknoppen rechtsboven op afstandsbediening het geluid zachter (in het groene) 
@ifect ... optie B lijkt me niet handig.
[ Voor 45% gewijzigd door punisher007 op 17-01-2009 23:07 ]
Een vraagje over Music Jukebox !
Bij sommige muziek songs die ik afspeel krijg ik het hoesje van die betreffende CD te zien bij het afspelen van die songs. Dus je ziet de cover en daaronder de info van de file die je afspeelt.
Echter bij andere songs (van andere CD´s) krijg ik niet het betreffende hoesje te zien, maar de standaard PCH scherm die standaard wordt gebruikt bij het afspelen van die songs.
Komt dit doordat sommige hoesjes groter in Kb zijn en dan wel getoond worden en andere weer niet getoond worden die kleiner zijn in Kb. Of is het door een andere oorzaak ?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
Bij sommige muziek songs die ik afspeel krijg ik het hoesje van die betreffende CD te zien bij het afspelen van die songs. Dus je ziet de cover en daaronder de info van de file die je afspeelt.
Echter bij andere songs (van andere CD´s) krijg ik niet het betreffende hoesje te zien, maar de standaard PCH scherm die standaard wordt gebruikt bij het afspelen van die songs.
Komt dit doordat sommige hoesjes groter in Kb zijn en dan wel getoond worden en andere weer niet getoond worden die kleiner zijn in Kb. Of is het door een andere oorzaak ?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden !
Je vergeet een mogelijkheid, namelijk de Popcorn via HDMI naar de receiver en vandaar naar de tv en het geluid via de Toslink of Spdif naar de receiver. Zo heb ik het tenminsteVerwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:55:
Hoe hebben jullie hem aangesloten?
Mogelijkheid A: Popcorn Hour via HDMI op tv, PCH met coax of <dat andere> op versterker.
Mogelijkheid B: Popcorn Hour via HDMI op tv, tv met coax of <dat andere> op versterker.
edit: Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe firmware? Is ook alweer zo'n dikke 2.5 maand geleden.
[ Voor 9% gewijzigd door EdGnoj op 17-01-2009 23:57 ]
Ik ook, maar de mogelijkheid van HDMI naar receiver en vanuit receiver HDMI naar tv staat er dan ook inet bijEdGnoj schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:55:
[...]
Je vergeet een mogelijkheid, namelijk de Popcorn via HDMI naar de receiver en vandaar naar de tv en het geluid via de Toslink of Spdif naar de receiver. Zo heb ik het tenminste
edit: Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe firmware? Is ook alweer zo'n dikke 2.5 maand geleden.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Waarom zou je de Popcorn nog via Toslink of Spdif aansluiten op je receiver als je ook al met HDMI naar je receiver gaat? Of kan je receiver geen audio uit de HDMI-stream halen en de video doorsturen?EdGnoj schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:55:
Je vergeet een mogelijkheid, namelijk de Popcorn via HDMI naar de receiver en vandaar naar de tv en het geluid via de Toslink of Spdif naar de receiver. Zo heb ik het tenminste
Verwijderd
Interessant om te zien hoe iedereen zijn MNT heeft aangesloten. Kennelijk is optie B niet erg verstandig maar dat is nu wel zoals ik hem heb aangesloten. PCH naar tv toe (Panasic TH-42PY70) en van daar uit HDMI terug naar Panasonic Home Cinema (SC-PTX5). Ook geluid gaat vanuit tv naar de Home Cinema met zon simpel rood-wit kabeltje (tulpkabel genoemd volgens mij). Optische ingang van Home Cinema is bezet door squeezebox3.
Mag ik vragen waarom deze opstelling niet verstandig is (slechter geluid/beeld?) en hoe ik het beter aan zou kunnen sluiten? Het is dan nog wel de bedoeling dat ik geluid heb als ik normaal tv kijk en de PCH uit staat. Daarbij wil ik wel de meest optimale aansluiting houden voor mijn squeezebox
Begrijp ik nou uit de reacties dat die tulpkabel eigenlijk niet meer hoeft als je tv via HDMI kabel hebt aangesloten met Home Cinema omdat geluid ook over HMDI kan worden vervoerd? Als ik Wiki er op na lees dan vrees ik dat ik inderdaad al die tijd onnodig die tulpkabels heb gebruikt!?
Mag ik vragen waarom deze opstelling niet verstandig is (slechter geluid/beeld?) en hoe ik het beter aan zou kunnen sluiten? Het is dan nog wel de bedoeling dat ik geluid heb als ik normaal tv kijk en de PCH uit staat. Daarbij wil ik wel de meest optimale aansluiting houden voor mijn squeezebox
Begrijp ik nou uit de reacties dat die tulpkabel eigenlijk niet meer hoeft als je tv via HDMI kabel hebt aangesloten met Home Cinema omdat geluid ook over HMDI kan worden vervoerd? Als ik Wiki er op na lees dan vrees ik dat ik inderdaad al die tijd onnodig die tulpkabels heb gebruikt!?
Bij mij klopt het laatste inderdaad, receiver kan geen geluid uit hdmi kan filteren (alleen pass-through)Mr Magic schreef op zondag 18 januari 2009 @ 01:00:
[...]
Waarom zou je de Popcorn nog via Toslink of Spdif aansluiten op je receiver als je ook al met HDMI naar je receiver gaat? Of kan je receiver geen audio uit de HDMI-stream halen en de video doorsturen?
[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 18-01-2009 09:54 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Zowieso heb je geen 5.1/7.1 geluid via jouw rood-wit tulpkabel, ik weet niet wat een squeezebox allemaal aan geluid uitstuurt?Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 02:29:
Interessant om te zien hoe iedereen zijn MNT heeft aangesloten. Kennelijk is optie B niet erg verstandig maar dat is nu wel zoals ik hem heb aangesloten. PCH naar tv toe (Panasic TH-42PY70) en van daar uit HDMI terug naar Panasonic Home Cinema (SC-PTX5). Ook geluid gaat vanuit tv naar de Home Cinema met zon simpel rood-wit kabeltje (tulpkabel genoemd volgens mij). Optische ingang van Home Cinema is bezet door squeezebox3.
HDMI kan idd ook geluid aan, het is zelfs de enige mogelijkheid om DTS - true HD door te sturen (Dat kan niet via optische kabel)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Nee dat dacht ik eerst ook maar ik kan de volume op 1 zetten, nog krijg ik dit slechte geluid.punisher007 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:04:
@sjaakos, zet via volumeknoppen rechtsboven op afstandsbediening het geluid zachter (in het groene)
Kan ik op de A-110 netwerk mappen ook aanmaken via een webinterface? Mijn PCH heeft zich gereset en nu moet ik alles opnieuw intypen via de afstandsbediening wat niet erg handig is. Ik heb geen internal disk.
ik heb nu diverse malen getest met deze applicatie uit. Maar de pch blijft de hd gebruiken zelfs als de andere pc's in het netwerk uit zijn. Ik heb ook de torrent en nzb client uit staan maar dat helpt niet.OutofFocus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:34:
[...]
Controleer of de CASGLE applicatie gestopt is. Als die nog aan staat gaat hij podcasts downloaden van het internet en slaat die op je interne HDD op. Die blijft dus spinnen.
Iemand nog een tip hoe ik hem volledig uit kan zetten (de hd dan in ieder geval) zonder de powerswitch op de achterkant te gebruiken ? (ik wil hem namelijk min of meer in gaan bouwen en kan dan niet meer makkelijk bij die schakelaar komen)
In de firmware die in de loop van deze week verschijnt is het opspinprobleem opgelost als het goed is.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=8159
Ik heb mijn PCH in de slaapkamer wel volgens optie B aangesloten, omdat die receiver nog uit het pre-HDMI tijdperk stamt. Je moet dan wel de mazzel hebben dat je tv ook 5.1 geluid digitaal doorgeeft, wat bij mijn Philips tv gelukkig het geval is. Schijnt tegenwoordig uitzondering te zijn.
Voordeel is dat ik de receiver altijd op dezelfde input kan laten staan en met de AB van de tv bepaal naar welk signaal ik kijk.
Voordeel is dat ik de receiver altijd op dezelfde input kan laten staan en met de AB van de tv bepaal naar welk signaal ik kijk.
Iemand enig idee wat de goedkoopste Media Tank is liefst zonder intern HDD slot(Heb USB HDD)
En waar deze te koop is liefst in NL maar dat lijkt me bijna onmogelijk
Ik had zelf Kaiboer K100 op het oog, alleen dat moet ook weer helemaal van af de andere kant van de wereld komen
En waar deze te koop is liefst in NL maar dat lijkt me bijna onmogelijk
Ik had zelf Kaiboer K100 op het oog, alleen dat moet ook weer helemaal van af de andere kant van de wereld komen
Ik heb nou ook iets vreemds met m'n PCH en ik kom er maar niet uit waar het nu in zit.
Voorbeeld 1:
Als ik via de Network Browser m'n netwerk kies, vervolgens mijn pc, dan de map Films en vervolgens klik ik "film1" aan met daarin een ISO-file. Moet ie afspelen zou je denken, maar nee, ik krijg de error:
"Request cannont be processed. Press Return key to return to the previous screen"
Vreemd; want film2 die ik vervolgens aanklik is ook een ISO-file en die speelt is gewoon netjes af.
Voorbeeld 2:
Vervolgens heb ik via de setup>Network Share m'n mapje Films erbij gezet.
Ik klik weer op Media Source waar nu die map Films bij is gekomen en onder de Network Browser staat.
Ik klik op Films, en klik "film1" aan, en ja hij laat m'n ISO-file ook zien en ik kan hem aanklikken en speelt hem vervolgens prima af.
Rara hoe kan dat?
En het gekke is. Als ik dan via voorbeeld 2 een Video_TS film wil aanklikken die die normaal gesproken wel afspeelt via voorbeeld 1, wil dit ook niet!
Dat zou toch allemaal geen moer moeten uitmaken? Of ga ik ergens de fout in? Ik kan er nog steeds niks over vinden hier op tweakers en op het nmt-forum.
Voorbeeld 1:
Als ik via de Network Browser m'n netwerk kies, vervolgens mijn pc, dan de map Films en vervolgens klik ik "film1" aan met daarin een ISO-file. Moet ie afspelen zou je denken, maar nee, ik krijg de error:
"Request cannont be processed. Press Return key to return to the previous screen"
Vreemd; want film2 die ik vervolgens aanklik is ook een ISO-file en die speelt is gewoon netjes af.
Voorbeeld 2:
Ik klik weer op Media Source waar nu die map Films bij is gekomen en onder de Network Browser staat.
Ik klik op Films, en klik "film1" aan, en ja hij laat m'n ISO-file ook zien en ik kan hem aanklikken en speelt hem vervolgens prima af.
Rara hoe kan dat?
En het gekke is. Als ik dan via voorbeeld 2 een Video_TS film wil aanklikken die die normaal gesproken wel afspeelt via voorbeeld 1, wil dit ook niet!
Dat zou toch allemaal geen moer moeten uitmaken? Of ga ik ergens de fout in? Ik kan er nog steeds niks over vinden hier op tweakers en op het nmt-forum.
dat zo fijn zijn. Ik zie trouwens op die pagina dat er behoorlijk veel firmware updates zijn. veel beta (ik neem aan dat je dan beta tester moet zijn?) maar ook rc versies.EdGnoj schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:17:
In de firmware die in de loop van deze week verschijnt is het opspinprobleem opgelost als het goed is.
Er van uit gaande dat ik enkel (voorlopig) de eindgebruiker uit wil hangen moet ik toch via de ingebouwde update functie van de pch de juiste firmware kunnen krijgen ? Want op dit moment krijg ik de melding dat er geen nieuwere firmware is. Dat zou dus deze week anders moeten zijn ?
Ik ga hem trouwens vandaag eens flink stressen. Ik kwam een versie van Babylon AD tegen die schijnbaar een gemiddelde rate heeft van 26mbs met pieken van 80 mbs. Ik ben benieuwd of hij dat zonder hapering gaat spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 18-01-2009 14:47 ]
Als je geen betatester bent moet je wachten op de Final update. Deze komt als alles goed gaat in de loop van deze week beschikbaar. Je kunt zelf hier kijken of er al een nieuwe firmware beschikbaar is en deze eventueel downloaden:Ray schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:46:
[...]
dat zo fijn zijn. Ik zie trouwens op die pagina dat er behoorlijk veel firmware updates zijn. veel beta (ik neem aan dat je dan beta tester moet zijn?) maar ook rc versies.
Er van uit gaande dat ik enkel (voorlopig) de eindgebruiker uit wil hangen moet ik toch via de ingebouwde update functie van de pch de juiste firmware kunnen krijgen ? Want op dit moment krijg ik de melding dat er geen nieuwere firmware is. Dat zou dus deze week anders moeten zijn ?
Ik ga hem trouwens vandaag eens flink stressen. Ik kwam een versie van Babylon AD tegen die schijnbaar een gemiddelde rate heeft van 26mbs met pieken van 80 mbs. Ik ben benieuwd of hij dat zonder hapering gaat spelen.
http://www.popcornhour.com/download/firmware_update.html
Verwijderd
Volgende experiment: Een film die het niet goed deed als mkv op de externe USB schijf, speelt wel goed vanaf een interne disk in de PCH. Een andere wmv met vergelijkbaar probleem gaat nu ook goed.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:29:
Remuxen met tsMuxer heeft bij 1 film gewerkt (nog niet meer getest), die speelt nu wel vloeiend af.
Overigens bedenk ik me nu dat het filesysteem nog zou kunnen uitmaken. de externe USB schijf is volgens mij nog een NTFS (stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb) en dat geeft vaker minder performance onder Linux-based OSsen. De interne is ext3 geformatteerd via de PCH zelf. Wellicht nog eens proberen om een externe ext3 disk te gebruiken (wordt wel ff zoeken, want ik heb volgens mij geen sata enclosure liggen en die ntfs kan ik nu niet formatteren).
Ik ben beniewd naar je resultaat, en hoe je hem speelt (streaming, externe USB disk, interne USB disk, filesysteem). Zie ook mijn ervaring tot zover om je eventueel wat ellende te besparenRay schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:46:
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 16:16 ]
Verwijderd
Alleen er zijn al veel mensen die er gebruik van maken. Nadeel hiervan is dat je niet iets zomaar kunt veranderen zonder dat het goed getest is. Ik weet ook dat hij het in zijn vrije tijd doet en geheel kosteloos.Beauty555 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:13:
[...]
Zeker weten dat Joris met deze link momenteel bezig is, want hij is anders van opzet dan een paar uur geleden.
Succes Joris .... ziet er al weer veelbelovend uit![]()
Aan de andere kant kan hij als hij wil gebruik maken van veel meer resources (kennis) als hij zijn applicatie deelt.
Anyway thnx so far!
Verwijderd
Hallo 
Net mijn PCH geopend, en die SATA controller ziet er echt anders uit. Dat wist ik niet..
Mijn schijven zijn volgens mij beide IDE..
Oftewel, ATA.
En nu?
Net mijn PCH geopend, en die SATA controller ziet er echt anders uit. Dat wist ik niet..

Mijn schijven zijn volgens mij beide IDE..
En nu?
Denk dat er weinig anders op zit dan er of een SATA HDD in zetten, of een ATA -> SATA converter te gebruiken (al vrees ik dat die er niet bij gaat passen in de PCH).
Edit: Of stop je ATA schijf in een 3,5" casing en sluit hem aan via USB.
Edit: Of stop je ATA schijf in een 3,5" casing en sluit hem aan via USB.
[ Voor 19% gewijzigd door MaZo op 18-01-2009 19:56 ]
Ik vind die hdx1000 wel leuk... denk dat ik het ga halen. Ik vraag me alleen af of het 'uit te breiden is'.
Nu gebruik ik xbmc en deze heb ik uitgbreid met uitzendinggemist scriptje...
Uitzendinggemist op de hdx1000 zou mooi zijn... kan dit?
Update: rippen van HD DVD geeft *.evo files. Na hoop gegoogle en veel testjes lijkt tonmt (5.0.2 heb ik) tool het beste. Deze zet de evo om naar m2ts (incl. samenvoegen en kiezen/converteren van audio tracks).vectrex schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:44:
[...]
Bedankt, ik ga het allemaal eens proberen. Ik zal de ervaringen hier delen.
Kost veel tijd en schijfruimte, maar werkt wel.
Verwijderd
Stel je gebruikt je PCH 5 jaar..
Aankoopsprijs 200 euro.
Usnet 5x12x5 = 300 euro
HDD 100 euro
Totaal.. 600 euro. Voor 5 jaar onbeperkt film & series kijken.
Dat is 120 euro per jaar.. daar kun je het niet voor huren/kopen.
Goed, dit wilde ik even weten..
Kijken of mijn PCH aankoop een beetje gerechtvaardigd is..
Aankoopsprijs 200 euro.
Usnet 5x12x5 = 300 euro
HDD 100 euro
Totaal.. 600 euro. Voor 5 jaar onbeperkt film & series kijken.
Dat is 120 euro per jaar.. daar kun je het niet voor huren/kopen.
Goed, dit wilde ik even weten..
het resultaat was foutloos! helaas kon ik niet de bitrate niet zien in het info scherm. Vreemd want normaal staat er achter de codec (in dit geval h.264) de bitrate. Het beeld was wel erg goed! Totale file was 26 gb met enkel een ac3 track.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:14:
[...]
[...]
Ik ben beniewd naar je resultaat, en hoe je hem speelt (streaming, externe USB disk, interne USB disk, filesysteem). Zie ook mijn ervaring tot zover om je eventueel wat ellende te besparen
Dit was trouwens de eerste keer dat ik echt overtuigd was van HD content. Ik heb (helaas) moeten constateren dat een gewone dvd afgespeeld op mijn pioneer lx50 met 1080p upscaling er meestal beter uit ziet dan een 1080p native movie op de pch. Nu is dat ook wel enigzings begrijpelijk als je kijkt wat er maar aan hardware in het kastje zit.
Dat brengt me tot de volgende vraag:
Zijn er ook 'high end' nmt's ? ik bedoel op dvd speler gebied is er best kwaliteit verschil. Hoe zit dat bij nmt's ? of moet ik dan toch naar een htpc toe met dikke hardware ?
Helaas geen succes gehad. Ik heb de speler aangesloten zonder HD erin, maar hetzelfde probleem. Hij heeft in totaal ruim 24 uur aan gestaan. Geen succesVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:35:
Okido, laat even weten hoe het afloopt.
Succes!
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/ toevoegen aan de webservices.wicked schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:09:
Ik vind die hdx1000 wel leuk... denk dat ik het ga halen. Ik vraag me alleen af of het 'uit te breiden is'.
Spammer...JvdS schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:08:
[...]
http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/ toevoegen aan de webservices.
Krijg je het nog voor elkaar om de links in kolommen naast elkaar te krijgen? Zodat we niet meer naar beneden hoeven te scrollen, dat is eeecht niet te doen...
Grappig om te zien dat je script bijna elke dag wel iets nieuws heeft!
Verwijderd
Bestaat er behalve een NAS ook een USB HDD met Gigabit aansluiting?
Ik wil de USB HDD koppelen aan de NMT en grote bestanden kopieren van m'n PC naar de HDD via Gbit.
Ik wil de USB HDD koppelen aan de NMT en grote bestanden kopieren van m'n PC naar de HDD via Gbit.
Is er al iets meer bekend over HDI DUNE HD Center, het lijkt me een veelzijdig apparaat met een standaard breedte van 429mm.
Link naar fabrikant

Dune HD Center is to date the most universal and powerful Full HD (1080p) solution with Blu-Ray support which has a power to be a true Center of any most modern home cinema system. With its intuitive user-friendly interface player provides literally all HD and SD video playback features applicable for home use.
Available Models:
* Dune HD Center
* Dune HD Center + Wi-Fi 802.11n
* Dune HD Center + Ethernet 1000 Mb/s
* Dune HD Center + 2 x eSATA
Alle specificaties: http://www.hdi.co.il/engine/download.php?id=5
Link naar fabrikant

Dune HD Center is to date the most universal and powerful Full HD (1080p) solution with Blu-Ray support which has a power to be a true Center of any most modern home cinema system. With its intuitive user-friendly interface player provides literally all HD and SD video playback features applicable for home use.
Available Models:
* Dune HD Center
[ Voor 57% gewijzigd door el frikandel op 19-01-2009 13:31 ]
Alleen de support werkt even wat anders http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=794
Na een hoop gelezen te hebben in o.a. dit topic, vind ik de Dune HD wel een interessante speler. Het nadeel van deze speler lijkt 'm momenteel vooral in de support te zitten. Met name in vergelijking met (echte/overige) NMT's als de Popcorn A110 en de CFULLHDMAi van Conceptronic.el frikandel schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:27:
Is er al iets meer bekend over HDI DUNE HD Center, het lijkt me een veelzijdig apparaat met een standaard breedte van 429mm.
Link naar fabrikant
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Available Models:
* Dune HD Center
Het zou mooi zijn als de laatste 2 spelers met een interne blu-ray speler uitgerust kunnen worden.
Als hiervan niets in de planning ligt dan is het eventueel nog mogelijk om een Blu-ray speler te sharen vanaf je pc.
We zullen het allemaal wel zien
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Het is nu mogelijk om een spelletje te spelen op je NMT (vond ik op networkedmediatank forum)!
Maak een bestand "blackjack.htm" en zet daarin de volgende regel:
<a href="http://www.brettcharney.com/blackjack">http://www.brettcharney.com/blackjack</a>
Selecteren via het "File" menu, en spelen maar :-)
Ik probeer meer van dit soort grapjes te verzamelen op: www.nmt.huubmons.nl
<a href="http://www.brettcharney.com/blackjack">http://www.brettcharney.com/blackjack</a>
[ Voor 15% gewijzigd door HuMon op 19-01-2009 19:01 ]
Verwijderd
Grappig..
Anyway, mijn nieuwe 500GB S-ATA schijf, in mijn nieuwe PCH, is al op 38%, zie ik op mijn nieuwe TV!
Anyway, mijn nieuwe 500GB S-ATA schijf, in mijn nieuwe PCH, is al op 38%, zie ik op mijn nieuwe TV!
Zie voor een uitgebreide review het HTForum.el frikandel schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:27:
[KNIP]
Frank geeft een eerlijke review: Nog even wachten tot de belangrijkste bugs eruit zijn...
Bedoel je de Quick Start Guide, of heb je nog een echte handleiding gevonden?Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:55:
(Ik ben bijv wel nieuwsgierig wat de SUSPEND cq BT knop op de afstandbediening allemaal doet.)
http://www.networkedmedia.../index.php/Remote_Controljurk738 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:07:
[...]
Bedoel je de Quick Start Guide, of heb je nog een echte handleiding gevonden?
(Ik ben bijv wel nieuwsgierig wat de SUSPEND cq BT knop op de afstandbediening allemaal doet.)
De knop doet nog niets! Het is om je Bittorent downloads even op pauze te zetten als je andere dingen met je verbinding wilt doen!
[ Voor 12% gewijzigd door DiMacho op 19-01-2009 20:14 ]
Verwijderd
Op dit soort vragen is het enige zinnige antwoord altijd: "De nieuwe firmware komt zodra die klaar is."EdGnoj schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:55:
[...]
....... Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe firmware? Is ook alweer zo'n dikke 2.5 maand geleden.
Dat is maar goed ook want anders zou het een grote puinhoop worden.
Verwijderd
Ja dat kan, tenminste voor het invoeren van webservices. Ik heb dat een tijdje geleden al een keer uitgelegd: Zie: Verwijderd in "Networked Media Tank - deel 2"raven22 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:56:
Kan ik op de A-110 netwerk mappen ook aanmaken via een webinterface? Mijn PCH heeft zich gereset en nu moet ik alles opnieuw intypen via de afstandsbediening wat niet erg handig is. Ik heb geen internal disk.
Ik doe het altijd zo. Hel lijkt omslachtig maar het werkt veel sneller dan via de AB.
Het aanmaken van mappen op je interne HD kan gewoon via je netwerk (Mijn netwerk lokaties).
Edit, ik zag dat je geen interne HD hebt, dus dat laatste heb je niets aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 20:55 ]
Bedankt, helaas werkt het niet met gedeelde mappen.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:48:
[...]
Ja dat kan, tenminste voor het invoeren van webservices. Ik heb dat een tijdje geleden al een keer uitgelegd: Zie: Verwijderd in "Networked Media Tank - deel 2"
Ik doe het altijd zo. Hel lijkt omslachtig maar het werkt veel sneller dan via de AB.
Het aanmaken van mappen op je interne HD kan gewoon via je netwerk (Mijn netwerk lokaties).
Edit, ik zag dat je geen interne HD hebt, dus dat laatste heb je niets aan.
Die review gaat over de prime en die is net iets anders dan de HDI DUNE HD Center.MasterMaceMichu schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:54:
[...]
Zie voor een uitgebreide review het HTForum.
Frank geeft een eerlijke review: Nog even wachten tot de belangrijkste bugs eruit zijn...
zie: http://www.hdi.co.il/fullhd_players/ (boven de HDI DUNE HD Center en beneden de prime)
Verwijderd
Ik heb gisteravond als een klein kind gespeeld met mijn PCH..
Echt blij mee.
Anyway; de DivX kwaliteit valt me echt mee. Stukken beter dan wanneer je het op een CDtje fikt en in je DVD spelert gooit.. helemaal omdat ik nog geen versterker heb aangesloten op mijn TV / PCH. Het geluid van DivX is vaak erg brak, vind ik. Tenminste, zoals ik het "vroeger" deed.
Wachttijd voor het laden van een DVD5 ISO file viel me wel wat tegen..
Ook viel het me tegen hoe traag mijn netwerk is.. ik haal 1,2Mb/s als ik naar mijn PCH kopier, via FTP. Ik heb een modem van T-com (Duitsland), met 1 netwerkport waar mijn PCH aan hangt. De rest van de PC's is wireless. Zijn er andere protocollen waarmee het sneller gaat?
Anyway; de DivX kwaliteit valt me echt mee. Stukken beter dan wanneer je het op een CDtje fikt en in je DVD spelert gooit.. helemaal omdat ik nog geen versterker heb aangesloten op mijn TV / PCH. Het geluid van DivX is vaak erg brak, vind ik. Tenminste, zoals ik het "vroeger" deed.
Ook viel het me tegen hoe traag mijn netwerk is.. ik haal 1,2Mb/s als ik naar mijn PCH kopier, via FTP. Ik heb een modem van T-com (Duitsland), met 1 netwerkport waar mijn PCH aan hangt. De rest van de PC's is wireless. Zijn er andere protocollen waarmee het sneller gaat?
In de WDTV HD forumdraadjes vragen veel mensen naar zo'n USB-HDD met netwerkaansluiting, maar die bestaan niet echt. Er zijn wel externe schijven (van LaCie) die beide aansluitingen hebben, maar je kunt er maar 1 tegelijk gebruiken. Heb ik ook ooit gehad, en werkte niet echt handig.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:27:
Bestaat er behalve een NAS ook een USB HDD met Gigabit aansluiting?
Het fijne van een NMT is nu juist dat die beide aansluitingen heeft. Als je de netwerkaansluiting te traag vindt, kun je de externe HDD dus naar je pc brengen om bestanden snel over te zetten.
Nou heb geprobeerd om NMT Apps werkend te krijgen op een externe hdd/usb stick..
Snap er niet veel van, vind het een erg bekropte beschrijving..
Toch maar een interne hdd aanschaffen binnekort!
Snap er niet veel van, vind het een erg bekropte beschrijving..
Toch maar een interne hdd aanschaffen binnekort!
Ik kan er gewoon niet uitkomen
.
Na weken dit topic door gespit te hebben dacht dat het dan eindelijk een popcorn speler zou worden. Maar nee, toen kwam ik op het geweldige idee om een htpc in elkaar te gaan draaien, vooral omdat ik dan direct een blu-ray speler er bij zou hebben.
Nu ik die topic's heb doorgespit begint dat me ook weer lichtelijk tegen staan, vooral door het gezeik met verschillende soorten software en windows. (Ik ben namelijk een mac gewent
).
Wat moet ik nu dus gaan doen? Ik wil het gaan aansluiten op een Sony 32w4000. Is het dan belangrijk dat ik de vogel scene van planet earth mooi uit een 40gb blu ray rip kan draaien (draait de popcorn die?), of ga ik het verschil niet zien met bijvoorbeeld een 16gb rip.
. Is dit trouwens ook bij andere files het geval?
Na weken dit topic door gespit te hebben dacht dat het dan eindelijk een popcorn speler zou worden. Maar nee, toen kwam ik op het geweldige idee om een htpc in elkaar te gaan draaien, vooral omdat ik dan direct een blu-ray speler er bij zou hebben.
Nu ik die topic's heb doorgespit begint dat me ook weer lichtelijk tegen staan, vooral door het gezeik met verschillende soorten software en windows. (Ik ben namelijk een mac gewent
Wat moet ik nu dus gaan doen? Ik wil het gaan aansluiten op een Sony 32w4000. Is het dan belangrijk dat ik de vogel scene van planet earth mooi uit een 40gb blu ray rip kan draaien (draait de popcorn die?), of ga ik het verschil niet zien met bijvoorbeeld een 16gb rip.
Waar moet ik hierbij aan denken? 10 sec, 1 minuut? Dat is namelijk echt iets wat op de langere termijn flink kan tegen gaan staanVerwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:55:
[ Voor 19% gewijzigd door Ronwiel op 20-01-2009 16:41 ]
Verwijderd
Vraagje aan JvdS - ten eerste complimenten voor je werk. Ik heb het vandaag geprobeerd en het werkt direct.
Ik kijk al een tijdje UZG via mijn decoder van Tele2. Het valt me op dat het beeld daarvan veel beter is. Logisch, want de PCH streamt webformaat en de decoder haalt blijkbaar materiaal binnen van een hogere resolutie, geschikt voor TV weergave.
Vroeg me dus af of het niet mogelijk is om op de één of andere manier deze streams van hogere kwaliteit binnen te halen? Het lijkt me dat ze ergens vandaan komen en dus zouden ze ook via de PCH gestreamt moeten kunnen worden. Zou perfect zijn want de kwaliteit is identiek aan de kwaliteit van een regulier tv programma.
Ik kijk al een tijdje UZG via mijn decoder van Tele2. Het valt me op dat het beeld daarvan veel beter is. Logisch, want de PCH streamt webformaat en de decoder haalt blijkbaar materiaal binnen van een hogere resolutie, geschikt voor TV weergave.
Vroeg me dus af of het niet mogelijk is om op de één of andere manier deze streams van hogere kwaliteit binnen te halen? Het lijkt me dat ze ergens vandaan komen en dus zouden ze ook via de PCH gestreamt moeten kunnen worden. Zou perfect zijn want de kwaliteit is identiek aan de kwaliteit van een regulier tv programma.
Volgens mij kan dit met Llink.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:14:
Pakt de PCH trouwens ook .rar bestanden? Zodat je het zaakje niet uit hoeft te pakken?
Ik heb ook lang getwijfeld of een HTPC of een PCH (Popcorn Hour). Uiteindelijk de PCH geworden.ronwiel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:38:
Ik kan er gewoon niet uitkomen.
Nu ik die topic's heb doorgespit begint dat me ook weer lichtelijk tegen staan, vooral door het gezeik met verschillende soorten software en windows. (Ik ben namelijk een mac gewent).
Waar moet ik hierbij aan denken? 10 sec, 1 minuut? Dat is namelijk echt iets wat op de langere termijn flink kan tegen gaan staan. Is dit trouwens ook bij andere files het geval?
En je mag weten, ik heb hem nu 4 maanden en wordt er nog elke dag erg gelukkig van.
Zeker nu ik zie wat hij allemaal extra kan, dan vanuit de winkel.
Wil je elke dag kijken naar die beroemde vogel scene .... ok ... dan geen PCH.
Maar ik denk als je die scene 1 keer gezien hebt dan is het goed voor de rest van je leven.
Ik draai echt alles op dat kastje en heb 99% nergens last of problemen mee.
Zou je zelfs nu niet die 1 % kunnen zeggen waarmee dan wel problemen .....

Een ISO laden duurt bij mij ..... 7 seconden. JA DAT IS LANG

Hebben diezelfde mensen wel eens in de file gestaan en 2 uur geen kant meer op gekunt.
Dat is pas lang wachten.
Koop gewoon een PCH en wordt er net zo blij mee als ik ben.
Bevalt die niet .... dan gewoon op marktplaats zetten. Je komt hem altijd kwijt.
Je zult er geen spijt van krijgen.
Hier staan alleen de slechte verhalen, probleempjes, vraagjes.
Maar alle andere duizenden gebruikers die tevreden zijn genieten elke dag van dat kastje en hebben geen tijd om veel op deze site rond te hangen.
Ze zijn immers aan het genieten van de Popcorn Hour.
B.t.w. Als ik zonder de PCH zou kunnen mog je hem wel even lenen om te kijken of dit het is.
Maar ik kan hem echt niet missen ..... en zeker de rest van de familie ook niet
[ Voor 5% gewijzigd door Beauty555 op 20-01-2009 19:57 ]
Tijd voor een kick!
Jongens kijk er eens naar aub.
Jongens kijk er eens naar aub.
megaleo schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:57:
Ik heb nou ook iets vreemds met m'n PCH en ik kom er maar niet uit waar het nu in zit.
Voorbeeld 1:
Voorbeeld 2:
Rara hoe kan dat?
Verwijderd
Welke scene is dat? Ken em nietBeauty555 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:49:
[...]
Het is een scene waar heel veel vogels door het beeld vliegen en je beeld aanbieder behoorlijk wat rekenkracht nodig heeft om zoveel info te verwerken.
Maar weet ... niet alleen je beeld aanbieder maar ook die beeld verwerker (LCD) heeft er vaak problemen mee.
Dus het ligt niet altijd aan de Mediaplayer, maar ook vaak aan het LCD scherm.
Maar gelukkig ken je deze scene niet .... houden zo....
Voordat je het weet zeggen je collega's over jouw ...... Die ziet ze vliegen
[ Voor 20% gewijzigd door Beauty555 op 20-01-2009 20:05 ]
Verwijderd
FTP snelheid kan ook aan je client liggen (ik neem aan dat je MByte/s bedoelt en niet Mbit/s?). Ik haal hier via Linux met FileZilla 6.6MB/s (edit: met twee threads tegelijk gaat het zelfs met 7.7MB/s met nog ongeveer 100kB/s voor de usenet downloaderVerwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:55:
Ook viel het me tegen hoe traag mijn netwerk is.. ik haal 1,2Mb/s als ik naar mijn PCH kopier, via FTP.
Heb nu ook NZBGet draaien op de PCH, dat werkt ook prima zo te zien. Wel lastig al die onhandige adressen (diensten op aparte poorten, geen handige index pagina met links naar de verschillende diensten of zo) maar dat maakt na een paar bookmarks ook niet zo veel uit...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 21:18 ]
Die nieuwe firmware is nu downloadable....EdGnoj schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:17:
[ Voor 27% gewijzigd door catchingfire op 20-01-2009 20:52 ]
euhh...morgen toch?Die nieuwe firmware is nu downloadable....
iig niet hier http://www.popcornhour.com/download/A100/firmware-A100.html
[ Voor 32% gewijzigd door KL643 op 20-01-2009 21:28 ]
Je kan het natuurlijk ook als webservice toevoegen.HuMon schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:31:
Het is nu mogelijk om een spelletje te spelen op je NMT (vond ik op networkedmediatank forum)!
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hij is wel al beschikbaar via de internet update methode. Net gedaan, nog geen problemen.KL643 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:27:
[...]
euhh...morgen toch?
iig niet hier http://www.popcornhour.com/download/A100/firmware-A100.html
Merk wel dat het langer duurt voordat alles weer in sync is en soepel loopt nadat je een seek hebt gedaan via de pijltoetsen of een "percentage" jump.
Verwijderd
Uhm, "lang" voor een ISO, ongeveer 10-15 seconden gok ik..
Dus overheen te komen 
Maar ik ben als een kind zo blij
Het is veel makkelijker dan ik dacht.. nu nog even alle netwerkshares goed krijgen, en alles verder instellen
Leuk, spelen!
Nog 1 vraag: hoe gaat het parren op de PCH?
Maar ik ben als een kind zo blij
Nog 1 vraag: hoe gaat het parren op de PCH?
Haha, thanks voor je reactie. 7 seconde is nog sneller als mijn huidige dvd spelerBeauty555 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:49:
[...]
Maar ik denk als je die scene 1 keer gezien hebt dan is het goed voor de rest van je leven.
Ik draai echt alles op dat kastje en heb 99% nergens last of problemen mee.
Zou je zelfs nu niet die 1 % kunnen zeggen waarmee dan wel problemen .....![]()
Een ISO laden duurt bij mij ..... 7 seconden. JA DAT IS LANG![]()
![]()
![]()
vinden mensen
![]()
Hebben diezelfde mensen wel eens in de file gestaan en 2 uur geen kant meer op gekunt.
Dat is pas lang wachten.
Nou dan maar z.s.m. een Popcorn bestellen en genieten maar!!! Maar ik heb nog wel een allerlaatste vraag, 16mb of 32mb cache, maakt het wat uit voor de snelheid van je Popcorn? (De harddisk zal in de toekomst NOOIT worden ingbouwd in een pc).
Maakt niet uit, een grote cache is alleen maar leuk als je heel veel random I/O hebt met kleine files. Met een beetje geluk hoeft dan de data die je hebben wil niet van de disk te komen, maar kan uit de cache worden gevist omdat die daar nog stond van de vorige keer. Sequentieel lezen wordt niet door de cache beïnvloed. Zelfs al zou hij nul zijn. Als je een uur video kijkt komt er dat uur geen stukje data twee keer voorbij.ronwiel schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:07:
[...]
Maar ik heb nog wel een allerlaatste vraag, 16mb of 32mb cache, maakt het wat uit voor de snelheid van je Popcorn? (De harddisk zal in de toekomst NOOIT worden ingbouwd in een pc).
Bij eventueel parren/rarren zou het kunnen uitmaken, maar de processor is zo langzaam dat dat je probleem is en niet je schijf.
[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 21-01-2009 09:20 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ja, als je de tijd hebt wel.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:14:
Trekt de PCH het parren een beetje?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.