Software is geen vereisde... de afspeelfunctie en het browsen is gewoon waardeloos en traagVerwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:43:
Hi,
De afspeel functie voor MP3's is niet echt geweldig, heeft iemand daar een oplossing voor? Ik heb geen HD ingebouwd dus kan geen software installeren. Is dit een vereiste?
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een USB stick of andere geheugen kaart te gebruiken in de Popcorn Hour om daar de applicaties op te zetten en van af te spelen dus in plaats van een HD?
Probeer Music Jukebox eens, dit is al iets beter (even zoeken op www.networkedmediatank.com)Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:43:
Hi,
De afspeel functie voor MP3's is niet echt geweldig, heeft iemand daar een oplossing voor? Ik heb geen HD ingebouwd dus kan geen software installeren. Is dit een vereiste?
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een USB stick of andere geheugen kaart te gebruiken in de Popcorn Hour om daar de applicaties op te zetten en van af te spelen dus in plaats van een HD?
Verwijderd
De performance voor muziek en foto's is inderdaad niet geweldig. Dit geldt voor alle NMT's . Ze zijn wel heel goed in video-materiaal, met name in HD-content. Daar heb ik hem ook voor gekocht en daar gebruik ik de PCH ook alleen voor. Als je goed kijkt naar de uitgebreide beoordelingen op mpcclub.com van eind 2007! dan kun je dit ook duidelijk lezen.
Ik vind het (de PCH A100) na ruim een jaar nog steeds een geweldig apparaat. Ik hoef nooit meer films te branden, heb geen bluray-speler nodig en ik kan toch alles bekijken in HD, zowel vanaf mijn PC als vanaf de interne HD. Sinds de performance van SMB is verbeterd kan ik eigenlijk alles ook streamen vanaf de PC via het netwerk. Ik gebruik overigens maximaal 720p. Kwalitatief meestal fantastisch.
Ik vind het (de PCH A100) na ruim een jaar nog steeds een geweldig apparaat. Ik hoef nooit meer films te branden, heb geen bluray-speler nodig en ik kan toch alles bekijken in HD, zowel vanaf mijn PC als vanaf de interne HD. Sinds de performance van SMB is verbeterd kan ik eigenlijk alles ook streamen vanaf de PC via het netwerk. Ik gebruik overigens maximaal 720p. Kwalitatief meestal fantastisch.
Controleer of de CASGLE applicatie gestopt is. Als die nog aan staat gaat hij podcasts downloaden van het internet en slaat die op je interne HDD op. Die blijft dus spinnen.Ray schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:18:
[...]
nou niet helemaal dus. Ik heb dit getest door alle overige pc's in het netwerk uit te zetten en enkel de pch aan. Dan nog gaat spontaan de hd weer draaien na een poosje. waarom ? Ik zet hem dus nu 's nachts / overdag als ik er niet ben maar gewoon met de powerswitch uit
Ja dat is mogelijk.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:43:
Verwijderd
Bedankt voor de tip. Lijkt mij toch dat het materiaal in een klasse valt die het apparaat zou moeten kunnen spelen. Derde 1080p film geprobeerd, en die wil ook niet bij actiescene's. Begin toch te vermoeden dat het een leuk apparaat is voor 720p, maar toch niet voor 1080pVerwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:11:
Met het programma MediaInfo kun je je data beter analyseren.
Nou ja, zal in ieder geval nog eens een remux naar .ts proberen, en kijken of ik de/een disk intern kan zetten, maar heb er een hard hoofd in met al die marketing-leuter die je tegenwoordig vaker ziet (denk aan HD TVs die wel adverteren met 1080p maar dat alleen betekent dat ze het signaal accepteren, en er vervolgens wel lekker interlacing artifacten in zetten, *zucht*)...
Snap overigens niet waarom mediainfo deze film weergeeft als AVC en later x264 (en de bij H264 horende profile definities, ik dacht dat (A)VC-1 en H/x264 twee verschillende codecs waren, of is een een subset van de andere?)
De bitrate lijkt bij de encoding van deze op max 38Mbps gezet, dus dat zou geen probleem moeten opleveren volgens de performance indicaties (en dat voldoet dus ook aan het gekozen profiel). Hieronder de info (beetje samengevat, anders wordt het zo'n lange lijst)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Video Format / profile : AVC / High@L4.1 Format settings, CABAC/ReFrames : Yes / 4 frames Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1 Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC Duration : 1h 53mn Bit rate/nominal : 9 022 Kbps / 9504 Kbps Size/fps : 1 920x800x23.976 fps Resolution/Colorimetry : 24 bits / 4:2:0 Scan type : Progressive Writing library : x264 core 59 r839M 27c3071 Encoding settings: cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-1:-1 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=7 / me-prepass=0 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / nr=0 / decimate=0 / mbaff=0 / fgo=10 / bframes=8 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=9504 / ratetol=2.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=1.00 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=38000 / vbv_bufsize=30000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.15 / aq=2:1.00 Audio Format : DTS Codec ID : A_DTS Duration : 1h 53mn Bit rate mode : Constant (1536 Kbps) Channel(s) / rate / resolution : 6 channels / 48.0KHz / 24 bits |
Dump die info even in een topic op www.networkedmediatank.com.
Daar vind je ontwijfeld een oplossing,
Daar vind je ontwijfeld een oplossing,
Verwijderd
Heb de interne torrent client vannacht laten draaien en het werkt perfect! Alleen het unrarren gaat erg traag. Is daar een snelle(re) manier voor?
Misschien toch maar een usenet accountje nemen...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 00:09 ]
Ik denk dat usenet en torrent op elkaar lijkt. Wanneer er veel fouten zitten in je download, dan duurt het corrigeren en uitpakken een eeuwigheid. De popcorn is dan ook geen pc. Beperkte capaciteit.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:08:
Heb de interne torrent client vannacht laten draaien en het werkt perfect! Alleen het unrarren gaat erg traag. Is daar een snelle(re) manier voor?
Ik ben niet zo'n linux guru, maar zou het niet mogelijk zijn voor iemand om die Libmms te porten voor de NMT? En die er dan in te hacken?raven22 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:29:
Klopt het dat de PCH 110 geen avi's afspeelt die van mijn digitale videorecorder afkomen? Moet ik ze eerst omzetten naar DVD? Of welk formaat geeft de beste kwaliteit?
Ik weet dat als de community het werkend krijgt Syabas altijd sneller is met implementatie.
Dat was bij NZBget ook, toen dat eenmaal liep (met heel veel hulp van anderen) heb ik de zooi naar Syabas gestuurd met uitleg over hoe te implementeren, en voila, 2 weken later zattie in de Beta.
Dus als het mogelijk is en iemand heeft er genoeg verstand van.....
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Ik wil zoiets gaan doen, ik wilde de wmv downloaden van de mms server (met de libs die ik genoemd heb) en vervolgens nadat het gedownload is het afspelen. Dit zou een tijdelijke workaround zijn, met als nadeel dat je wel storage nodig hebt voor de wmv als hij aan het downloaden is, en dat de wmv pas kan afspelen nadat hij volledig gedownload is. Verder heb ik nog geen PCH, dus ik weet helemaal neit hoeveel werk het isPhilos31 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:34:
Ik ben niet zo'n linux guru, maar zou het niet mogelijk zijn voor iemand om die Libmms te porten voor de NMT? En die er dan in te hacken?
Heb mn PCH A-110 nu ongeveer 2 weken.
In het begin brande alleen de rode led in stand-by en de gele als hij aan stond.
Maar sinds een dag of wat branden ze soms allebei als hij aanstaat, maar soms ook alleen de gele.
Ik kan geen logica of reden bedenken waarom dit is.
Wiki heeft het hier over:
* Red LED, steady: Stand by mode
* Orange LED, steady: Power connected
* Green LED: USB Slave Disk activity (PCH connected to the PC)
Maar dat verhaal gaat bij mij dus niet helemaal op.
Weet iemand hoe het zit?
Sinds vanmorgen kan ik opeens ook de HDD niet meer bereiken vanaf mijn pc.
Als ik het probeer krijg ik na een poosje dit te zien.....

Samba draait gewoon op de PCH en heb hem al een keer een reset gegeven.
Wat kan ik hier aan doen?
In het begin brande alleen de rode led in stand-by en de gele als hij aan stond.
Maar sinds een dag of wat branden ze soms allebei als hij aanstaat, maar soms ook alleen de gele.
Ik kan geen logica of reden bedenken waarom dit is.
Wiki heeft het hier over:
* Red LED, steady: Stand by mode
* Orange LED, steady: Power connected
* Green LED: USB Slave Disk activity (PCH connected to the PC)
Maar dat verhaal gaat bij mij dus niet helemaal op.
Weet iemand hoe het zit?
Sinds vanmorgen kan ik opeens ook de HDD niet meer bereiken vanaf mijn pc.
Als ik het probeer krijg ik na een poosje dit te zien.....

Samba draait gewoon op de PCH en heb hem al een keer een reset gegeven.
Wat kan ik hier aan doen?
[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 13-01-2009 16:09 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Hallo,
Ik heb ook recentelijk via Ibood de A-110 aangeschaft. Nu is mij TV een LG 42PX11 die niet over een HDMI-aansluiting beschikt. Mijn verwachting was dat wanneer ik een HDMI naar DVI verloopstekker koop en de tank op deze manier aansluit dat ik wel bijna alles kan bekijken maar dat ik wellicht niet de hoogste resoluties kan zien (lijkt me ook logisch natuurlijk).
Echter krijg ik helemaal geen beeld. Ook de TV geeft niet aan dat er wat wordt ontvangen (Geen signaal). Het apparaat doet het wel (aansluiten via component doet het wel).
Kan het zo zijn dat mijn TV totaal niet geschikt is voor een digitaal signaal van de tank of is het uberhaupt niet mogelijk om een conversion te doen van HDMI naar DVI?
Onderstaande is het frequentiebereik van onze LG:

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen?
Ik heb ook recentelijk via Ibood de A-110 aangeschaft. Nu is mij TV een LG 42PX11 die niet over een HDMI-aansluiting beschikt. Mijn verwachting was dat wanneer ik een HDMI naar DVI verloopstekker koop en de tank op deze manier aansluit dat ik wel bijna alles kan bekijken maar dat ik wellicht niet de hoogste resoluties kan zien (lijkt me ook logisch natuurlijk).
Echter krijg ik helemaal geen beeld. Ook de TV geeft niet aan dat er wat wordt ontvangen (Geen signaal). Het apparaat doet het wel (aansluiten via component doet het wel).
Kan het zo zijn dat mijn TV totaal niet geschikt is voor een digitaal signaal van de tank of is het uberhaupt niet mogelijk om een conversion te doen van HDMI naar DVI?
Onderstaande is het frequentiebereik van onze LG:

Waarom zou je 'm via DVI (dat is hetzelfde als het HDMI signaal, maar dan zonder geluid erbij) willen aansluiten als component wel werkt. Component kan ook HD materiaal op je TV toveren.justme27 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:35:
Hallo,
Lees even dit artikel: KLIK
Een mooie quote hieruit: "Zowel HDMI als Component video zijn als signaal geschikt voor HDTV tot en met 1080p."
Ik zie net dat er een nieuwe firmware is voor de A100.
Kan er alleen helemaal geen "release note" over vinden...
Ik zie 'm ook nog niet op de officiële release pagina:Bartholdy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:21:
Ik zie net dat er een nieuwe firmware is voor de A100.
http://www.popcornhour.com/download/A100/firmware-A100.html
Waar zie jij dat er een nieuwe firmware is dan?
Was het maar zo makkelijk. Ik heb het gedeeltelijk werkend gehad, maar het grootste probleem is dat bij iedere reboot de USB stick dmv telnet commando's weer opnieuw moet worden gemount zodat de PCH denkt dat het een interne HDD is. Zoek maar eens op het forum op www.networkedmediatank.com, ik heb nog niemand gezien die het succesvol voor elkaar heeft...SileX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:35:
[...]
Hoe gaat dit te werk ? USB stick erin en dan de apps installeren ?
Gewoon via de update functie van de A100 zelf....-elw00d schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:25:
[...]
Ik zie 'm ook nog niet op de officiële release pagina:
http://www.popcornhour.com/download/A100/firmware-A100.html
Waar zie jij dat er een nieuwe firmware is dan?
Op de website en het forum staat er nog niks over.
Wat heb je geprobeerd om deze informatie te vinden?SileX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:35:
[...]
Hoe gaat dit te werk ? USB stick erin en dan de apps installeren ?
In iedergeval geen search op dit topic gedaan

Verwijderd in "Networked Media Tank - deel 3"
Omdat de meeste tweakers digitaal boven analoog verkiezen.-elw00d schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:46:
Waarom zou je 'm via DVI (dat is hetzelfde als het HDMI signaal, maar dan zonder geluid erbij) willen aansluiten als component wel werkt. Component kan ook HD materiaal op je TV toveren.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 11:36 ]
Versie is:
01-17-090109-15-POP-402-000
Dit vond ik naar wat zoeken:
Release Version : 01-17-090109-15-POP-402-000 (full update)
Release Date : 09 January 2009, 20:05 +8GMT
Comments :
1. Atheros USB WiFi added support for TP-Link v2 stick
2. Various IDX/SUB fixes
3. Fixed persistent private IP when DHCP server unavailable (e.g. cross-cable connection etc)
4. Fixed after ISO playback, screen goes blank when framerate sync kicks in
5. Browser image caching fix, should fix some YAMJ crashes or no image issue.
6. Removed IDX/SUB support which looks like may drag longer due to various issues
01-17-090109-15-POP-402-000
Dit vond ik naar wat zoeken:
Release Version : 01-17-090109-15-POP-402-000 (full update)
Release Date : 09 January 2009, 20:05 +8GMT
Comments :
1. Atheros USB WiFi added support for TP-Link v2 stick
2. Various IDX/SUB fixes
3. Fixed persistent private IP when DHCP server unavailable (e.g. cross-cable connection etc)
4. Fixed after ISO playback, screen goes blank when framerate sync kicks in
5. Browser image caching fix, should fix some YAMJ crashes or no image issue.
6. Removed IDX/SUB support which looks like may drag longer due to various issues
[ Voor 88% gewijzigd door Bartholdy op 13-01-2009 11:38 ]
01-17-090109-15-POP-402-000 is Release Candidate 2, dus niet beschikbaar voor gebruikers buiten het beta-programma.
Overigens noem je maar een summier deel van de complete changelog sinds de laatste stable.
Overigens noem je maar een summier deel van de complete changelog sinds de laatste stable.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 11:39 ]
Heb hem gewoon binnengehengeld via de A100 update functie. De changelog leek me ook al wat kort ja.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:38:
01-17-090109-15-POP-402-000 is Release Candidate 2, dus niet beschikbaar voor gebruikers buiten het beta-programma.
Ik zit niet in het beta-programma hoor.
Het is onzin dat het niet dezelfde beeldkwaliteit zal opleveren en aangezien het in zijn opstelling perfect werkt via component, waarom zou je dan moeilijk doen. Over grotere afstanden is component zelfs beter, omdat het een sterker signaal is.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:35:
[...]
Omdat de meeste tweakers digitaal boven analoog verkiezen.
Dan denk ik dat ze hem onbewust ook op de firmware update pagina voor A-100's hebben vrijgegeven, coolBartholdy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:43:
[...]
Heb hem gewoon binnengehengeld via de A100 update functie. De changelog leek me ook al wat kort ja.
Ik zit niet in het beta-programma hoor.
Als jij liever kiest voor component, be my guest!-elw00d schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:46:
[...]
Het is onzin dat het niet dezelfde beeldkwaliteit zal opleveren en aangezien het in zijn opstelling perfect werkt via component, waarom zou je dan moeilijk doen. Over grotere afstanden is component zelfs beter, omdat het een sterker signaal is.
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 11:50 ]
Dat is niet wat ik zeg. Ik heb 'm zelf aangesloten via HDMI, maar als je TV niet over HDMI beschikt en als het met een HDMI naar DVI kabel niet soepel werkt, waarom zou je dan niet voor een goed alternatief kiezen in de vorm component als dat wel direct goed loopt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:48:
Als jij liever kiest voor component, be my guest!
Ik kreeg hem op een Acer tv ook niet werkend via een HDMI -> DVI kabel. Via component lukte het wel.
kreeg de pch ook niet werkend op de philips 37pfl5603.
Maar na enig geklooi met de hdmi aansluitingen...hoppa en hij werkte opeens.
Wel maar nog steeds op 1 poortje.. hdmi 2 wel te verstaan. Op de andere 3 werkt hij gewoon niet.
Maar na enig geklooi met de hdmi aansluitingen...hoppa en hij werkte opeens.
Wel maar nog steeds op 1 poortje.. hdmi 2 wel te verstaan. Op de andere 3 werkt hij gewoon niet.
Ik ga eens goed kijken naar component aansluiting. Thnkz! Maareh.. moch iemand nog een suggestie hebben om de boel wel werkende te krijgen via HDMI naar DVI dan hoor ik het heel graagVerwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:48:
[...]
Dan denk ik dat ze hem onbewust ook op de firmware update pagina voor A-100's hebben vrijgegeven, cool
[...]
Als jij liever kiest voor component, be my guest!
Verwijderd
Wie weet of de Firmware versie 01-17-081024-15-pop-403-091 de nieuwste is?
Op de site van popcorn zelf word alleen gesproken over 01-17-081023-15-POP-403 van 8 NOV 2008.
Op de site van popcorn zelf word alleen gesproken over 01-17-081023-15-POP-403 van 8 NOV 2008.
Ik heb het probleem gevonden. Heeft te maken met de telnet client die ik op de HDX1000 heb geinstalleerd. Meer info is hier te vinden :Tafkar schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:15:
Ik heb een vraagje over het aansluiten van de hdx1000 via USB slave.
Na mijn installatie van een interne HD en het formateren met ext3 heb ik via usb slave een aantal bestanden op de interne HD van de HDX1000 gezet.
Wanneer ik nu de HDX1000 opnieuw aanlsuit op mijn PC met de usb slave connectie geeft de HDX1000 een melding dat hij de harddisk/cdrom removed. Ik zie hem dan ook niet meer in het menu en de hdx1000 wordt ook niet herkend door de PC.
Kan je alleen met een lege HD de HDX1000 als usb slave gebruiken?
http://www.networkedmedia...read.php?tid=11980&page=1
Je kunt het ook met een IDE2CF adapter en een Compactflash (CF) geheugen card oplossen.ehuurman schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:29:
[...]
Was het maar zo makkelijk. Ik heb het gedeeltelijk werkend gehad, maar het grootste probleem is dat bij iedere reboot de USB stick dmv telnet commando's weer opnieuw moet worden gemount zodat de PCH denkt dat het een interne HDD is. Zoek maar eens op het forum op www.networkedmediatank.com, ik heb nog niemand gezien die het succesvol voor elkaar heeft...
Zoek in het forum op Internal CF solution en je vindt veel informatie. Ik onder dezelfde username (OutofFocus) op dit forum en in dit item.
Ik heb sinds enkele dagen de Popcorn Hour Networked Media Tank A-110. Ik heb deze aangesloten op m'n Linksys Router (WRT54GL) en wil nu vanaf m'n PC content streamen naar de media tank. Ik weet echter niet hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb dus geen HDD ingebouwd in de PCH en wil dit ook niet doen omdat ik het apparaat graag stil en koel wil houden.
M'n PC draait op Windows XP. Ik heb allerlei guides gevonden, maar die gaan of over Vista, of leggen uit hoe je het geheel aansluit als je wel een HDD hebt ingebouwd in de media tank. Zo heb ik nu MyiHome geinstalleerd op m'n PC, maar volgens de guides moet ik dit ook installeren op de PCH. Dit kan dus niet zonder HDD. Kan iemand me misschien verder op weg helpen? Ik ben uiteraard bereid om zelf dingen op te zoeken, maar ik slaag er nu niet eens in om m'n PCH fatsoenlijk en werkend in een netwerk te plaatsen. Thanks alvast.
M'n PC draait op Windows XP. Ik heb allerlei guides gevonden, maar die gaan of over Vista, of leggen uit hoe je het geheel aansluit als je wel een HDD hebt ingebouwd in de media tank. Zo heb ik nu MyiHome geinstalleerd op m'n PC, maar volgens de guides moet ik dit ook installeren op de PCH. Dit kan dus niet zonder HDD. Kan iemand me misschien verder op weg helpen? Ik ben uiteraard bereid om zelf dingen op te zoeken, maar ik slaag er nu niet eens in om m'n PCH fatsoenlijk en werkend in een netwerk te plaatsen. Thanks alvast.
Verwijderd
Bij de instellingen/netwerk moet je de juiste werkgroep (zelfde als je PC) instellen (standaard is volgens mij Mshome) en een IP-adres in de range van je PC . Dan moet het gewoon werken.
Om te kunnen streamen, moet je de desbetreffende map op je PC "delen" (via eigenschappen). Daarna op je PCH die map opzoeken via "Gedeelde mappen" en dan zou het moeten werken.
PS. Myihome heb je niet nodig. Ook niet met een HD. Streamen met standaard SMB gaat net zo snel.
Om te kunnen streamen, moet je de desbetreffende map op je PC "delen" (via eigenschappen). Daarna op je PCH die map opzoeken via "Gedeelde mappen" en dan zou het moeten werken.
PS. Myihome heb je niet nodig. Ook niet met een HD. Streamen met standaard SMB gaat net zo snel.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 23:07 ]
Verwijderd
Bij het instellen van de PCH in het netwerk had ik veel aan deze tutorial:kingnbajam schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:48:
Ik heb sinds enkele dagen de Popcorn Hour Networked Media Tank A-110. Ik heb deze aangesloten op m'n Linksys Router (WRT54GL) en wil nu vanaf m'n PC content streamen naar de media tank. Ik weet echter niet hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb dus geen HDD ingebouwd in de PCH en wil dit ook niet doen omdat ik het apparaat graag stil en koel wil houden.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12618
MyiHome hoef je niet op de PCH te installeren volgens mij.
Suc6!
Sterker nog, je hebt MyIhome helemaal niet nodig om te kunnen werkenVerwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:11:
[...]
MyiHome hoef je niet op de PCH te installeren volgens mij.
Suc6!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Thanks! Ik ga dit vanavond uitproberen. Het klinkt in ieder geval simpeler dan ik dacht, dus dat is gunstigVerwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:04:
Bij de instellingen/netwerk moet je de juiste werkgroep (zelfde als je PC) instellen (standaard is volgens mij Mshome) en een IP-adres in de range van je PC . Dan moet het gewoon werken.
Gisteren te horen gekregen dat mijn NMT vanuit frankrijk is opgestuurd
Verwijderd
Ik ben een geduldig mens...Lt. Marx schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:28:
[...]
Ik zal je in ieder geval op weg helpen. Om te beginnen download hier:
http://nmt.homeip.net:808.../NMTAppInstallerBeta4.zip
dit programmaatje. Start het op en klik op "ja/yes". Nu kan je uit meerdere apps en themes kiezen en kan je in ieder geval nieuwe torrentclients eropzetten/hardware tweaks en themes en nog veel meer. Bij elke keuze kan je rechts op homepage drukken om naar een internetpagina te gaan waar meer info is over die app/theme.
Als je je PCH opstart zie je rechts webservice(s) staan. Navigeer hier naar toe met de afstandsbediening. Nu verschijnt er linksboven een optie toevoegen (of add/edit). Klik hier op en je krijg een lijst te zien met entries.
Bij een lege regel vul je in als naam: Uitzending gemist en als URL:
http://www.jorisvdstraten.nl/uzg/
Dit kan je beide invoeren door de AB te gebruiken als telefoon (3 maal het cijfer 2 is de letter c enzovoorts.
YAMJ werkt als volgt:edit ik zie nu pas dat je geen HD erin hebt. Ook dan kan je YAMJ draaien met ihome. Die zal ik morgen even voor je uittypen in dit topic ergens.
- Ijnstalleer java hier: http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp
- Download hier http://moviejukebox.googl...ukebox_v1.0.13%20beta.zip YAMJ
- Pak het uit op je bureaublad in een map die precies "YAMJ" heet (zonder de ")
- # Download MediaInfo hier: http://sourceforge.net/pr...id=86862&package_id=90612
MediaInfo_CLI_0.7.8_Windows_i386.zip moet je kiezen- Maak een map IN de YAMJ map die MediaInfo heet (ook precies zo spellen met die hoofdletters)
- Download dit bestand en pak het uit in de YAMJ map op je bureaublad: http://omertron.com/pch/s...config_v0_3_zip_84576.zip
- Start YAMJ GUI Config v0.3.exe
- Wijs je filmmap aan en waar je PCH is
- Druk bij alle mappen op Add
- Als je klaar bent met mappen toevoegen druk op Save
- Dubbelklik op My_YAMJ.cmd in de YAMJ map op het bureaublad
- Haal een kop koffieDrink pils en wacht tot hij klaar is
- Ga naar je PCH, klik op Hard_Disk en kies het 4e icoon, ga naar je video map en kies index.htm
- Enjoy!
Verwijderd
Dat zeg ik! Gamma!~Ortep schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:25:
[...]
Sterker nog, je hebt MyIhome helemaal niet nodig om te kunnen werken
Sorry man, helemaal vergeten na al die feestdagen. Maar, belofte maakt schuld:
Ik was zelf al begonnen met typen totdat ik deze link vond:
http://www.google.nl/url?...g2=ve6ItFaAN4XnAMgWh94bUA
op pagina 49 staat een howto over hoe je dit in moet schakelen. Probeer eerst even of je er uit komt met deze beschrijving, anders moet je het hier maar even laten weten. Uit mijn hoofd moet je nog wel iets meer er mee kunnen, maar dat kijk ik nog even na voor je.
Ik was zelf al begonnen met typen totdat ik deze link vond:
http://www.google.nl/url?...g2=ve6ItFaAN4XnAMgWh94bUA
op pagina 49 staat een howto over hoe je dit in moet schakelen. Probeer eerst even of je er uit komt met deze beschrijving, anders moet je het hier maar even laten weten. Uit mijn hoofd moet je nog wel iets meer er mee kunnen, maar dat kijk ik nog even na voor je.
Zo eindelijk m`n Ibood Popcorn hour A110 binnen gekregen
eerste indruk is goed !!
Nu ben ik opzoek naar een 1tb hdd en kwam deze tegen
http://www.mycom.nl/Produ...ar%20GP/160670.aspx#Specs
zou dit een goede zijn voor m`n A110, qua prijs is ie zo en zo interessant.
eerste indruk is goed !!
Nu ben ik opzoek naar een 1tb hdd en kwam deze tegen
http://www.mycom.nl/Produ...ar%20GP/160670.aspx#Specs
zou dit een goede zijn voor m`n A110, qua prijs is ie zo en zo interessant.
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Ik heb ook net van IBOOD mijn PCH binnen gekregen. Daarnaast heb ik ook by MyCom de WD 1TB Caviar GP besteld. Goede prijs en geen bezorgkosten. Ik was helemaal blij.
Ik kan vanavond of morgen meer zeggen over of het goed werkt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het een goede keus was.
Ik kan vanavond of morgen meer zeggen over of het goed werkt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het een goede keus was.
Ben me ook aan het verdiepen in de mogelijkheden van een NMT. TVIX ziet er mooi uit, beetje aan de dure kant dus ik neig toch naar de familie hdx/popcorn/elektron. Ik heb beide live (tvix/hdx) in actie gezien, en ik denk dat het geen weken meer gaat duren voor ik er een ga kopen. Ik heb het fora al aardig doorgeworsteld en veel opgestoken.
Nu mijn vraag, ik heb orginele HD DVD's. Die kan ik rippen (ga ik dit weekeinde althans proberen, ik heb een hd dvd speler in de pc, en anyhddvd), maar kan ik die dan ook zonder meer afspelen op een NMT? Iemand hier ervaring mee?
Nu mijn vraag, ik heb orginele HD DVD's. Die kan ik rippen (ga ik dit weekeinde althans proberen, ik heb een hd dvd speler in de pc, en anyhddvd), maar kan ik die dan ook zonder meer afspelen op een NMT? Iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Mijn PCH komt een dezer dagen binnen.. ik hoop dat mijn nerdgehalte hoog genoeg is om het allemaal aan te kunnen.. 
Ik ga het eerst lekker makkelijk houden..
Analoge TV, dus gewoon via tulpstekker aansluiten, ook het geluid. Even nog geen HDD erin, maar eerst via het netwerk (gewoon UTP, IP via DHCP). Wel even zelfde Workgroup instellen.
Ik deel wat mappen op mijn XP machine, en ga die proberen te vinden, en dan DivX streamen via het netwerk.
Dan breid ik het uit naar mijn versterker, als dat werkt gaat de HDD er aan. Eerst via USB, dan intern. Als dat werkt, format ik hem naar EXT3.
Als dat alles werkt ga ik Torrentz enzo proberen. Als dat werkt ga ik Uitzending Gemist proberen.
Stap voor Stap, rustig aan..
Analoge TV, dus gewoon via tulpstekker aansluiten, ook het geluid. Even nog geen HDD erin, maar eerst via het netwerk (gewoon UTP, IP via DHCP). Wel even zelfde Workgroup instellen.
Ik deel wat mappen op mijn XP machine, en ga die proberen te vinden, en dan DivX streamen via het netwerk.
Dan breid ik het uit naar mijn versterker, als dat werkt gaat de HDD er aan. Eerst via USB, dan intern. Als dat werkt, format ik hem naar EXT3.
Als dat alles werkt ga ik Torrentz enzo proberen. Als dat werkt ga ik Uitzending Gemist proberen.
Stap voor Stap, rustig aan..
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 13:08 ]
Uit de rips is het mogelijk de main-movie (M2TS file) af te spelen. Echter zonder interne ondertiteling.vectrex schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:55:
Wel kun je een externe ondertitel gebruiken. Hernoem de srt dan naar naam-van-de-m2ts.srt.
Succes!
Ik kan je vertellen dat ik hetzelfde idee had, maar de PCH is echt niet lastig. De basisfuncties zijn zeer simpel. Ook torrentclients enzo zijn vrij simpel. Met videojukeboxen wordt het wat lastiger maar je zal zien dat je op de 2e dag al met HDD's bezig bentVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:03:
Mijn PCH komt een dezer dagen binnen.. ik hoop dat mijn nerdgehalte hoog genoeg is om het allemaal aan te kunnen..
Stap voor Stap, rustig aan..![]()
Bedankt, ik ga het allemaal eens proberen. Ik zal de ervaringen hier delen.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:12:
[...]
Uit de rips is het mogelijk de main-movie (M2TS file) af te spelen. Echter zonder interne ondertiteling.
Wel kun je een externe ondertitel gebruiken. Hernoem de srt dan naar naam-van-de-m2ts.srt.
Succes!
Heb je echt geen andere manier om de PCH aan je TV te hangen? Composite is echt zulke verschrikkelijke bagger kwaliteit dat het eigenlijk zonde van de moeite is om een PCH te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:03:
Als je alleen maar divxjes kijkt dan had een tweedehands Xbox1 van 50,- ook voldoende geweest.
Ik heb inmiddels Oversight & TVNZB scripts draaien op m'n Istar en alles wordt netjes automatisch gedownload, uitgepakt, in de juiste /dir gezet en van de nodige info voorzien.
Enige wat ik nog zelf moet doen is kijken!
Verwijderd
Sorry, ik heb echt geen verstand van TV's en de aansluitingen.. ik weet alleen dat er daar waar ik hem aansluit een normale analoge TV staat.. zal wel gewoon een SCART aansluiting hebben, en meer niet. Hoe kan ik daar de PHC het beste op aan sluiten?Ace schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:02:
[...]
Heb je echt geen andere manier om de PCH aan je TV te hangen? Composite is echt zulke verschrikkelijke bagger kwaliteit dat het eigenlijk zonde van de moeite is om een PCH te kopen.
Als je alleen maar divxjes kijkt dan had een tweedehands Xbox1 van 50,- ook voldoende geweest.
Ik heb inmiddels Oversight & TVNZB scripts draaien op m'n Istar en alles wordt netjes automatisch gedownload, uitgepakt, in de juiste /dir gezet en van de nodige info voorzien.
Enige wat ik nog zelf moet doen is kijken!
Ga binnenkort ws. een nieuwe TV kopen.. iets van Samsung, glimmend, plat en zwart.
Oversight en TVNZB? Geen idee waar je het over hebt.. maar klinkt goed. Draait het ook op de PCH?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 17:10 ]
Verwijderd
Ik zie dat veel mensen waaronder ik de Popcorn Hour icm de WD 1TB Caviar green hebben.
Hoe zit het met de koeling? is de WD 1TB Caviar in staat om goed te blijven functioneren zonder fan of moet ik hier alsnog een fan erbij aansluiten?
Hoe zit het met de koeling? is de WD 1TB Caviar in staat om goed te blijven functioneren zonder fan of moet ik hier alsnog een fan erbij aansluiten?
Ik heb een vraagje. Mijn PCH is op dit moment de interne harde schijf aan het formatteren naar EXT3. Als dat klaar is wil ik de PCH via USB aan mijn PC hangen om er films naartoe te kopiëren. Ik weet dat ik de EXT2FSD driver nodig heb, maar de vraag gaat daar niet over.
Omdat de PC in een andere kamer staat moet ik straks de PCH van de stroom halen en verplaatsen om hem daar weer opnieuw op te starten. Dan hang ik hem aan mijn PC en ga ik films kopiëren naar de harde schijf vanuit Windows. Als dat ook klaar is en ik heb de PCH 'veilig verwijderd' zet ik hem weer uit, verplaats ik hem weer naar de woonkamer en sluit ik hem weer aan op mijn tv.
Mijn vraag is: zijn er in het bovengenoemde verhaal dingen die fout kunnen gaan en zo ja, welke dan en hoe moet ik dat voorkomen? Ik wil graag dat het in een keer goed gaat, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
Bram
Omdat de PC in een andere kamer staat moet ik straks de PCH van de stroom halen en verplaatsen om hem daar weer opnieuw op te starten. Dan hang ik hem aan mijn PC en ga ik films kopiëren naar de harde schijf vanuit Windows. Als dat ook klaar is en ik heb de PCH 'veilig verwijderd' zet ik hem weer uit, verplaats ik hem weer naar de woonkamer en sluit ik hem weer aan op mijn tv.
Mijn vraag is: zijn er in het bovengenoemde verhaal dingen die fout kunnen gaan en zo ja, welke dan en hoe moet ik dat voorkomen? Ik wil graag dat het in een keer goed gaat, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
Bram
Waarom niet ? Ik gebruik mijn PCH voornamelijk voor muziek, en soms een DVD rip, en soms een paar van die mediaservices.tommy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:13:
Ik zie inderdaad ook niet echt de waarde in van een NMT icm een analoge TV...
Ik zou je regeltje herschrijven naar: ik zie inderdaad ook niet echt de waarde van een gedownloade HD film icm een analoge TV
Waarom zo moeilijk, ik neem aan dat je PCH gewoon in het netwerk hangt, lijkt mij de eenvoudigste manier om data over te pompen...BramSd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:39:
Ik heb een vraagje. Mijn PCH is op dit moment de interne harde schijf aan het formatteren naar EXT3. Als dat klaar is wil ik de PCH via USB aan mijn PC hangen om er films naartoe te kopiëren. Ik weet dat ik de EXT2FSD driver nodig heb, maar de vraag gaat daar niet over.
Bram
en volgens mij heb je de EXT2FSD driver alleen nodig als je de hdd uit je PCH haalt en em via (s)ATA aan je PC wilt knopen - in meen dat het via USB gewoon een externe HDD is.
Ik denk dat het geen kwaad kan om je PCH van kamer naar kamer te slepen - als je em maar iedere keer netjes opstart en afsluit, voor-tijdens-en-na het aan en afkoppelen
[ Voor 62% gewijzigd door JAMF op 14-01-2009 18:53 ]
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Verwijderd
ik heb een probleem met mijn lcd dell scherm.
wanneer ik de popcorn a110 aansluit via hdmi-dvi kabel aan het lcd scherm zie ik opstartscherm van popcorn verschijnen en dan schakelt de monitor zich in standby.
Iemand idee hoe dat komt?
wanneer ik de popcorn a110 aansluit via hdmi-dvi kabel aan het lcd scherm zie ik opstartscherm van popcorn verschijnen en dan schakelt de monitor zich in standby.
Waarschijnlijk omdat je input mode niet goed staat.. probeer is de snel knop tv mode + 4Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:58:
ik heb een probleem met mijn lcd dell scherm.
Hij pakt dan 720p, lijkt mij dat die dit wel aan kan.
Kan je scherm 1080p aan kan je kiezen voor tv mode + 9
Ik zou niet weten waarom niet. Ik wil gewoon gedownloade films en tv series afspelen op mijn TV van 14 jaar oud en daar is een wireless PCH uitermate geschikt voor.tommy schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:13:
Ik zie inderdaad ook niet echt de waarde in van een NMT icm een analoge TV...
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Alleen mis je dan dus wel de meerwaarde van de PCH door (HD) materiaal te kijken op een oude tv.
Maar het kan
Ik gebruik de PCH juist alleen voor m2ts, mkv en dergelijk HD 1080p materiaal.
En zo duur zijn de Full HD LCD tv's tegenwoordig niet meer...
Maar het kan
LCD? ik ga nog 3 maanden waarschijnlijk wachten op een van deze:wvkreg schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:29:
Alleen mis je dan dus wel de meerwaarde van de PCH door (HD) materiaal te kijken op een oude tv.
Maar het kanIk gebruik de PCH juist alleen voor m2ts, mkv en dergelijk HD 1080p materiaal.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1231497903
TC-P42G10 of TC-P42S1 lijkt me wel wat! Het mooie is dat het energieverbruik
op het niveau ligt van LCD's.
Tja ik heb wel een PCH maar op een CRT issie minder mooi (DVDje).
Een plasma scherm met HDMI is dan wel mooi
Dan nog blijft de meerwaarde van een PCH dat ik nu makkelijk alles kan bekijken vanaf de luie bankwvkreg schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:29:
Maar het kanIk gebruik de PCH juist alleen voor m2ts, mkv en dergelijk HD 1080p materiaal.
De meerwaarde van een FullHD boven een old-school CRT is me overigens wél duidelijk hoor
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dus je kan YAMJ ook draaien zonder harde schijf, moet je pc ofzo dan aanstaan of hoe werkt dit dan?
Ja dat doe ik ook. Zowieso moet je YAMJ altijd draaien vanaf pc/laptop, het is een java programma. Deze genereert een zooi HTML/PNG bestanden en deze kun je gewoon op dezelfde share als je je films zet erbij gezet worden.mmmmmark schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:14:
[...]
Dus je kan YAMJ ook draaien zonder harde schijf, moet je pc ofzo dan aanstaan of hoe werkt dit dan?
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ik zie allemaal aparte topics van de WD TV en de HDX etc.
Toch wordt hier veel gepraat over de PCH.
Miscshien tijd voor een apart topic over de PCH serie?
Yamj ben ik nu ook aan het proberen en heb het via de handleiding van Lt. Marx in "Networked Media Tank - deel 3" gedaan. Nu doet ie het perfect. Alleen geeft hij aan een aantal series/films een andere naam. Bijvoorbeeld, King Of Queens S01 kent hij niet, dus blanco foto. S02 kent bij ook niet, maar wordt genoemd: King Of Queens of England. Zo zijn er ook een aantal muziekdvd's die hij niet kent. Zoals de dvd van Muse, daar maakt hij een XXXfilm van. Zijn dit soort dingen te veranderen?
Kijk hier eens: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_FilesDiMacho schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:45:
Yamj ben ik nu ook aan het proberen en heb het via de handleiding van Lt. Marx in "Networked Media Tank - deel 3" gedaan. Nu doet ie het perfect. Alleen geeft hij aan een aantal series/films een andere naam. Bijvoorbeeld, King Of Queens S01 kent hij niet, dus blanco foto. S02 kent bij ook niet, maar wordt genoemd: King Of Queens of England. Zo zijn er ook een aantal muziekdvd's die hij niet kent. Zoals de dvd van Muse, daar maakt hij een XXXfilm van. Zijn dit soort dingen te veranderen?
Voordat je de NFO gebruikt moet je eerst even kijken hoe YAMJ met series omgaat. Als je series netjes renamed (goede mapnamen etc) dan herkent YAMJ seizoenen van series. Ik heb dus:
Friends S01
Friends S02 in YAMJ
zie hier:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/TVSeriesNaming
Friends S01
Friends S02 in YAMJ
zie hier:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/TVSeriesNaming
Zal eens kijken of ik er een tempsensor bij kan frotten maar volgens mij valt het allemaal wel meeVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:43:
Ik zie dat veel mensen waaronder ik de Popcorn Hour icm de WD 1TB Caviar green hebben.
De green ook juist gekozen natuurlijk omdat die zuinig, koel en stil is. Vanavond even de silentmode tweak toepassen.
Een seagate oid lijkt me een stuk minder geschikt!
Gisteravond voor het eerst beetje mee gespeelt, tis nog een beetje zoeken hoe en wat, ftp verbinding en windows share gebeuren nu voor elkaar, wat content erop gezet en draait allemaal prima.
Helaas nog op een CRT bak en een versterker uit 1888 maar je moet ergens beginnen.
Ik koop zowiezo alle gadgets in huis en om dan m'n huisgenoot meteen een LCD voor te schotelen is ook zo wat
Ga nog wel kijken voor een wat pimperigere GUI want de basis is wel wat simpeltjes.
De WD TV is een totaal ander product, logisch dat je dat niet kunt bespreken in een Networked Media Tank topic.tommy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:35:
Ik zie allemaal aparte topics van de WD TV en de HDX etc.
De op Syabas gebaseerde NMT's zijn functioneel gelijk. Je houdt de kennis meer centraal als je deze in 1 topic vind.
Ja klopt, zit ook wat in!Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:09:
[...]
De WD TV is een totaal ander product, logisch dat je dat niet kunt bespreken in een Networked Media Tank topic.
De op Syabas gebaseerde NMT's zijn functioneel gelijk. Je houdt de kennis meer centraal als je deze in 1 topic vind.
Misschien ff un stomme vraag ofzo maar hoe kom ik aan NMT Apps? Kan die niet vinden op mn A-110
Dan moet je d'r een HDD in stoppen ....tommy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:15:
[...]
Ja klopt, zit ook wat in!![]()
Misschien ff un stomme vraag ofzo maar hoe kom ik aan NMT Apps? Kan die niet vinden op mn A-110
Heb een wat afwijkend vraagje met wat mogelijkheden die ik zoek, maar volgens mij niet mogelijk zijn:
Als ik een NMT in mijn netwerk zet, kan ik dan mijn mp3's en iTunes-library op de aangesloten schijf zetten en die vanaf mijn iMac beheren en opstarten. iTunes op mijn iMac is dus de interface, de NMT doet dan alleen dienst (voor muziek) als doorsluisroute richting mijn receiver...
En is een via USB aan de NMT aangesloten schijf ook zichtbaar als netwerkschijf op mijn iMac?
Was eigenlijk op zoek naar een nasje als backupschijf, als ik dat kan vervangen door een NMT met wat netwerkfuncties, is dat ook een aardige optie natuurlijk...
Als ik een NMT in mijn netwerk zet, kan ik dan mijn mp3's en iTunes-library op de aangesloten schijf zetten en die vanaf mijn iMac beheren en opstarten. iTunes op mijn iMac is dus de interface, de NMT doet dan alleen dienst (voor muziek) als doorsluisroute richting mijn receiver...
En is een via USB aan de NMT aangesloten schijf ook zichtbaar als netwerkschijf op mijn iMac?
Was eigenlijk op zoek naar een nasje als backupschijf, als ik dat kan vervangen door een NMT met wat netwerkfuncties, is dat ook een aardige optie natuurlijk...
Niet noodzakelijk. De apps zijn ook op andere bronnen te installeren zoals ik eerder heb aangegeven in dit topic.basduijn schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:59:
[...]
Dan moet je d'r een HDD in stoppen ....
Via uPnP is het een en ander mogelijk. Er zijn aardig wat topics over te vinden op www.networkedmediatak.com.mikekiwi schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:02:
Ja die is te benaderen via je netwerk. NMT's zijn prima als NAS te gebruiken.En is een via USB aan de NMT aangesloten schijf ook zichtbaar als netwerkschijf op mijn iMac?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 12:41 ]
...maar dan komt volgens mij niet het kopje "NMT applications" in het menu te staan.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:40:
[...]
Niet noodzakelijk. De apps zijn ook op andere bronnen te installeren zoals ik eerder heb aangegeven in dit topic.
[...]
Via uPnP is het een en ander mogelijk. Er zijn aardig wat topics over te vinden op www.networkedmediatak.com.
[...]
Ja die is te benaderen via je netwerk. NMT's zijn prima als NAS te gebruiken.
Toch?
Please correct me if i'm wrong...
edit: I'm wrong ---> http://www.lundman.net/wiki/index.php/NMT:Apps
[ Voor 5% gewijzigd door basduijn op 15-01-2009 13:31 ]
Ik heb er wel een seagate inzitten, deze heb ik uit een externe lacie harde schijf gehaald, daar deed die het ook prima in dus hopen dat die ook blijft werken in de PCH...Vandread schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:01:
[...]
Zal eens kijken of ik er een tempsensor bij kan frotten maar volgens mij valt het allemaal wel mee
De green ook juist gekozen natuurlijk omdat die zuinig, koel en stil is. Vanavond even de silentmode tweak toepassen.
Een seagate oid lijkt me een stuk minder geschikt!
Gisteravond voor het eerst beetje mee gespeelt, tis nog een beetje zoeken hoe en wat, ftp verbinding en windows share gebeuren nu voor elkaar, wat content erop gezet en draait allemaal prima.
Helaas nog op een CRT bak en een versterker uit 1888 maar je moet ergens beginnen.
Ik koop zowiezo alle gadgets in huis en om dan m'n huisgenoot meteen een LCD voor te schotelen is ook zo wat
Ga nog wel kijken voor een wat pimperigere GUI want de basis is wel wat simpeltjes.
Verwijderd
En al dat HD materiaal, halen jullie dat binnen via Torrent (Piratebay) of via Newsgroups?
Dat kopen we bij Free Record Shop. Uploaden via torrents mag niet!Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:32:
En al dat HD materiaal, halen jullie dat binnen via Torrent (Piratebay) of via Newsgroups?

NieuwsgroepenVerwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:32:
Hier ook sinds gisteren nieuwsgroepen aangeschaft voor 2 jaar. Had al langer nieuwsgroepen van Ziggo in gebruik maar 3 dagen retentie dat schiet niet op. Gister meteen 40GB aan HD films gedownloadtommy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:35:
[...]
NieuwsgroepenAl jaren mijn enigste downloadbron
Ik heb meteen nog een vraagje. Ik weet dat het niet mogelijk is om een BDMV dus een orginele blu-ray disc af te spelen met menu's en al. Wel kun je de .m2ts files in de STREAM directory aanklikken. Ik had alleen een BDMV met een stuk of 8 .m2ts files op de pc. Kan ik die achter elkaar afspelen met de PCH? Kan ik ook de ondertitel wisselen? Op de pc lukte het me alleen met de audiotaal terwijl een ander .mt2s wat ik van een andere film had wel gewoon netjes de verschillende audiosporen en ondertitels erbij heeft staan. Dit was geen orginele blu-ray maar een rip denk ik.
Nee subtitles gaan niet. Die moet je dan met dezelfde filenaam als srt erbij plaatsenwiene schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:51:
[...]
Hier ook sinds gisteren nieuwsgroepen aangeschaft voor 2 jaar. Had al langer nieuwsgroepen van Ziggo in gebruik maar 3 dagen retentie dat schiet niet op. Gister meteen 40GB aan HD films gedownload.
Ik heb meteen nog een vraagje. Ik weet dat het niet mogelijk is om een BDMV dus een orginele blu-ray disc af te spelen met menu's en al. Wel kun je de .m2ts files in de STREAM directory aanklikken. Ik had alleen een BDMV met een stuk of 8 .m2ts files op de pc. Kan ik die achter elkaar afspelen met de PCH? Kan ik ook de ondertitel wisselen? Op de pc lukte het me alleen met de audiotaal terwijl een ander .mt2s wat ik van een andere film had wel gewoon netjes de verschillende audiosporen en ondertitels erbij heeft staan. Dit was geen orginele blu-ray maar een rip denk ik.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Offtopic: Wat/waar/voor hoeveel?wiene schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:51:
[...]
Hier ook sinds gisteren nieuwsgroepen aangeschaft voor 2 jaar. Had al langer nieuwsgroepen van Ziggo in gebruik maar 3 dagen retentie dat schiet niet op. Gister meteen 40GB aan HD films gedownload.
Kan die topic vervuiling gewoon in het correct topic zich plaats vinden:
Newsservers met binaries [deel 8]
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:31:
Van welke zijn jullie lid?
Offtopic:
Nieuwsgroepen bedoel je??
Zelf heb ik eweka. 7,50 per maand en +100dagen retentie. 20mbps 8 lijntjes
Voor de beginners: www.binaries4all.nl
Als progje gebruik ik Alt.binz
En als zoekprogramma, yabse.nl
bin lid van ftn2day.nl en FTD gebruik ik ook!
Verwijderd
Hartelijk bedankt, ben me aan het inlezen..tommy schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:50:
[...]
Offtopic:
Nieuwsgroepen bedoel je??
Zelf heb ik eweka. 7,50 per maand en +100dagen retentie. 20mbps 8 lijntjes
Voor de beginners: www.binaries4all.nl
Als progje gebruik ik Alt.binz
En als zoekprogramma, yabse.nl
bin lid van ftn2day.nl en FTD gebruik ik ook!
Pff, ik dacht dat ik nerd af pas. Maar PCH + Newsgroup = nieuw = nerdig voor mij.
Waarom staat hier g*******e een hele kleuterklas voor de deur te zingen en te klappen? In het Duits?
*Vloeken niet nodig*
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 01-02-2009 11:55 ]
Verwijderd
Owjah, sorry..
Vroeger was ik ook een Tweaker. Ik had een PC met witte plexiglas kast, 4 fans en blauw neon. Zwaar overgeclocked..
Ik heb sinds een week een Popcorn Hour A110. Perfect apparaat, alleen werkt het apparaat na twee afleveringen 24 niet meer. Ik krijg nu wel het "Loading..." bericht. Maar dan gaat het scherm op zwart. TV-Mode + 0 werkt niet, composiet werkt niet... Zijn er meer mensen met dat probleem? Ik kon zo snel niemand vinden met hetzelfde probleem...
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Offtopic:
Ik zit bij Hitnews.eu. Als je 2 jaar vooruit betaald is het veel goedkoper en kom ik dus op 120 euro uit voor 2 jaar lang 8 connecties op 30Mbit. Dat is ook financieel gezien de beste aanbieding want 20Mbit was maar een paar euro goedkoper, wil je meer snelheid is het dan weer veel duurder.
5 euro p/maand dus omgerekend voor 8 connecties 30Mbit en ik vind het een voordeel dat ik geen maandelijkse lasten heb.
Heb alleen nu nog maar 15Mbit internet maar dat wordt zodra bij Ziggo de Humax HD PVR (hd opname) beschikbaar komt 20Mbit want dan stap ik over naar alles-in-1-extra.
Ontopic: Wel jammer dat een BDMV niet met ondertitels werkt. Ik bedenk me nu opeens dat in de Stream map de grootste stream m2ts de film is met audio als ik me niet vergis, Als ik die gewoon kopieer en dan een losse ondertitel erbij zet werkt het ook prima.
Ik had laatst wel een .m2ts met ingebouwde ondertitels maar dat was een rip, dus m2ts kan het wel.
Edit: gezeur over nieuwsgroepen small gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door wiene op 16-01-2009 12:55 ]
wiene schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:47:
[...]
Offtopic:
Ik zit bij Hitnews.eu. Als je 2 jaar vooruit betaald is het veel goedkoper en kom ik dus op 120 euro uit voor 2 jaar lang 8 connecties op 30Mbit. Dat is ook financieel gezien de beste aanbieding want 20Mbit was maar een paar euro goedkoper, wil je meer snelheid is het dan weer veel duurder.
5 euro p/maand dus omgerekend voor 8 connecties 30Mbit en ik vind het een voordeel dat ik geen maandelijkse lasten heb.
Heb alleen nu nog maar 15Mbit internet maar dat wordt zodra bij Ziggo de Humax HD PVR (hd opname) beschikbaar komt 20Mbit want dan stap ik over naar alles-in-1-extra.
Vandread schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 16:48:
Kan die topic vervuiling gewoon in het correct topic zich plaats vinden:
TV-Mode + 0 werkt nog niet goed, die in iedergeval niet selecteren.Ypho schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:16:
Ik heb sinds een week een Popcorn Hour A110. Perfect apparaat, alleen werkt het apparaat na twee afleveringen 24 niet meer. Ik krijg nu wel het "Loading..." bericht. Maar dan gaat het scherm op zwart. TV-Mode + 0 werkt niet, composiet werkt niet... Zijn er meer mensen met dat probleem? Ik kon zo snel niemand vinden met hetzelfde probleem...
Is composiet je gebruikte interface?
In watvoor formaat zijn je 24 afleveringen?
Speelt dit fenomeen alleen af na het draaien van deze 2 bestanden?
Correct, dat is al een paar keer aangegeven ja.wiene schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:47:
Ontopic: Wel jammer dat een BDMV niet met ondertitels werkt. Ik bedenk me nu opeens dat in de Stream map de grootste stream m2ts de film is met audio als ik me niet vergis, Als ik die gewoon kopieer en dan een losse ondertitel erbij zet werkt het ook prima.
Dat zie je verkeerd. NMT's ondersteunen interne ondertitels niet. Jij had te maken met een rip waarbij de ondertitels in de video gebrand waren.wiene schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:47:
Ik had laatst wel een .m2ts met ingebouwde ondertitels maar dat was een rip, dus m2ts kan het wel.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 10:33 ]
Ik heb ook TV-Mode + 6/7 geprobeerd (gebruik HDMI)Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:22:
TV-Mode + 0 werkt nog niet goed, die in iedergeval niet selecteren.
Is composiet je gebruikte interface?
In watvoor formaat zijn je 24 afleveringen?
Speelt dit fenomeen alleen af na het draaien van deze 2 bestanden?
Composiet (tulp toch?) heb ik ook gebruikt, ik dacht dat het misschien aan de HDMI kon liggen. Hier de TV-Mode instellen lukte ook niet.
Die 24 afleveringen zijn gewoon .avi bestanden. Ik denk niet dat het hierdoor komt hoor, want ik heb dezelfde avond nog een klein stukje Batman gekeken (mkv) en muziek (DTS) afgespeeld.
Op het forum van NMT heb ik een topic geopend, daar heeft iemand ook zoiets gehad. Toen startte zijn NMT wel als de HD eruit is gehaald. Ik ga dit vanavond even proberen als ik thuis ben. Wellicht dat het probleem daar ergens ligt.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Sja, enige tijd geleden ontdekt hoe ik bij de PodCasts kon komen (op mijn HDX-1000), maarre, updaten ho maar.
Is hier bekend of er wat aan de hand is met de Casgle-service?
La maar, ik zie dat er nu ineens (magie!?) weer nieuwe podcasts zijn. Ik heb gisteren de service opnieuw gestart, misschien was dat de truuk.
Is hier bekend of er wat aan de hand is met de Casgle-service?
La maar, ik zie dat er nu ineens (magie!?) weer nieuwe podcasts zijn. Ik heb gisteren de service opnieuw gestart, misschien was dat de truuk.
[ Voor 30% gewijzigd door NaN op 16-01-2009 10:50 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank
Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.