Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:00:
Klopt, is een bekende bug en wordt in een toekomstige firmware opgelost.
@Tweakernick

Waar heb je dat gehoord?
Ik heb een melding gemaakt in het Beta forum en bij Werner (van Syabas) maar tot nu toe heb ik niet vernomen dat het als bug genoteerd staat.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
dCY schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:18:
Met een HDX-1000 kunnen er meerdere HDD's worden aangesloten..? (case modding enzo)
Of is het maar beperkt met 1 interne aansluiting op de moederbordje van de HDX?
Een intern en een via usb.
Intern zit er maar 1 sata aansluiting. Of je daar een tweede op gemod zou krijgen weet ik niet.
Maar als je er 1TB in steekt en dan nog een USB van 1TB aan hangt lijkt het me toch dat je ruim voldoende plek hebt.
Anders kun je beter een NAS kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Wanneer je overigens de volgende applicatie download en op de juiste locatie op de PCH zet kun je via je tv het downloaden volgen en evt. prioriteiten aangeven.

http://www.networkedmedia...id=8825&highlight=zebedee
rudyhattem schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:28:
[...]

hmmm.. dit wil ik ook maar heb ik nog niet ontdekt... heb je een linkje waar dit kort uitgelegd staat? Gebruik normaal (via de pc) grabit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philos31 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:23:
[...]

@Tweakernick

Waar heb je dat gehoord?
Ik heb een melding gemaakt in het Beta forum en bij Werner (van Syabas) maar tot nu toe heb ik niet vernomen dat het als bug genoteerd staat.
Ik meen me te herinneren dat ik dit op het netwerkedmediatank forum voorbij zag komen. Overigens heb ik geen toegang tot het betasubforum.
Wel volg ik dit draadje en ben ik zeer verheugd naar de enorme lijst aan fixes en enhancements die jullie momenteel testen :D
Zover ik heb begrepen zitten jullie nu op RC1, dus de final zal niet lang meer op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
heb mn PCH van iBood ook ontvangen zie ik.

Straks meteen even aansluiten om mn LCD TV 8)

Zal mn bevindingen hier plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Frijns.Net schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:20:
[...]

Intern zit er maar 1 sata aansluiting. Of je daar een tweede op gemod zou krijgen weet ik niet.
Maar als je er 1TB in steekt en dan nog een USB van 1TB aan hangt lijkt het me toch dat je ruim voldoende plek hebt.
Je kan theoretisch een (powered) USB hubje aan de USB aansluiting hangen, en zo meer externe harde schijven aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Frijns.Net schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:20:
[...]

Je kunt ook een USB hub aansluiten en daar dan tot 16 verschillende USB 1Tb schijven aanhangen..
Het hubje hoeft geen power te hebben als de usb schijven een eigen voeding hebben.
Anders wordt de voeding gedeeld over elk aangesloten USB apparaat en zul je snel problemen krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door OutofFocus op 07-01-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:10

qless

...vraag maar...

Ik heb een nogal speciaal vraagje, ik ben met een tooltje bezig en heb wat info nodig. Ik heb zelf geen HDD in mijn A110 hangen, zou iemand hier zo vriendelijk willen zijn die dat wel heeft om van de volgende pagina:
http://<ip>:8883/start.cgi?list
een kopie van de htmlbron te maken en dat door te sturen?
Als het goed is maakt het niet uit of het een A110,A100, HDX900/1000 is

(Let op als je shares gebruikt naar een externe samba server dat je de wachtwoorden even eruit haalt.)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie je PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Zie iemand met harddisk in zijn/haar NMT deze file eens kunnen proberen?
http://hierzo.net/test/nmttest.jar

(java 1.6 nodig)
Graag screendumpje retour ;)
Als je hem opstart vanaf command prompt krijg je ook evt foutmeldingen te zien...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakernick, bedankt :)

Wordt dus inbouw.. want ik wil dat mijn NMT zelf series download, zonder dat ik hoef te checken of er nieuwe episodes zijn.

Hoe ik een HDD kan formatteren in EXT3 weet ik nog niet, maar dat zie ik dan wel ;)

Popcourn Hour pakt geen NTFS?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even op een rijtje, want ik sta op het punt een A-110 aan te schaffen..

1) Hij kan op elke TV aangesloten worden.
2) UTP werkt makkelijk, eventueel een USB WiFi stick is mogelijk.
3) Hij kan ZELF checken of er nieuwe episodes zijn van series, en die automatisch downloaden, via Torrent.
4) Ik kan zelf films downloaden via Torrent.
5) Dit kan allemaal standaard, zonder extra updates of whatever.

Dit klopt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:05:
Even op een rijtje, want ik sta op het punt een A-110 aan te schaffen..

1) Hij kan op elke TV aangesloten worden.
Als je TV composit, S-VIDEO, component of HDMI ondersteunt
2) UTP werkt makkelijk, eventueel een USB WiFi stick is mogelijk.
Ja, Bij wifi wel de stick van popcornhour zelf
3) Hij kan ZELF checken of er nieuwe episodes zijn van series, en die automatisch downloaden, via Torrent.
Niet dat ik weet
4) Ik kan zelf films downloaden via Torrent.
Ja dat wel, ook nieuwsgroeps
5) Dit kan allemaal standaard, zonder extra updates of whatever.
Harddisk nodig
Dit klopt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

zooo hij is er dan! wat een klein ding is die pch 110 :) ik dacht eerst dat ze een lege doos opgestuurd hadden. Na het openmaken van de behuizing was het ook even zoeken....aha er zit toch echt een printje in! moet zo'n klein beetje hardware dat allemaal wel aankunnen ???

Afin aangesloten maar aangezien ik al druk op knoppen aan het drukken was omdat ik nog geen beeld had miste ik dus het first boot menu ... (er zat trouwens zowaar een handleiding bij!) maar hij ging direct naar netwerk. Zonder dat ik ook maar iets hoefde te doen zag hij mijn windows werkgroep en alle gedeelde mappen. Afspelen gaat ook zonder problemen over het netwerk. tot nu toe .vob en .mkv 1080p dts zonder problemen kunnen streamen. Hij is nu bezig de harddisk te installen (dat duurt wel lang trouwens) en daarna ga ik hem maar volledig volgooien en inrichten.

In eerste instantie erg tevreden. menu's zijn duidelijk en overzichtelijk. Goed het kastje zelf had voor mij wat discreter gemogen (zoals een blanco deksel) maar dat doet niets af aan de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Popcourn Hour RSS Feeds aan? Of het Torrent programma? Dan kan hij ook automatisch series downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een Xbox met XBMC draaien, en ik vind de interface met de diverse skins erg handig en mooi. Zo kun je bijvoorbeeld van tv-series per serie scrollen, zie je netjes de aflevering-namen en samenvattingen, en hetzelfde met films: samenvattingen, ratings en een movie-poster.

De PCH heeft dit niet standaard, ik vind de interface eigenlijk een beetje behelpen. Ik heb wel een aantal programma's gevonden die een XBMC-achtige interface tonen, maar die moeten dan op een pc draaien, anders werkt het niet.

Is er een programma/plugin/... die de PCH eenzelfde look&feel kan geven als XBMC, of in ieder geval wat meer informatie over films en series kan geven dan alleen de bestandsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:37:
Mijne brandt gewoon oranje, rood is standby. Heb de A-110 van ibood.
oke dan zal het wel goed zijn :) die van mijn is btw van informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:00:
Hoe ik een HDD kan formatteren in EXT3 weet ik nog niet, maar dat zie ik dan wel ;)
Dat kan de NMT zelf :)
Lezen wel, schrijven niet
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:28:
Kan de Popcourn Hour RSS Feeds aan? Of het Torrent programma? Dan kan hij ook automatisch series downloaden..
http://code.google.com/p/torrentwatch/.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehuurman schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:38:
Ik heb een Xbox met XBMC draaien, en ik vind de interface met de diverse skins erg handig en mooi. Zo kun je bijvoorbeeld van tv-series per serie scrollen, zie je netjes de aflevering-namen en samenvattingen, en hetzelfde met films: samenvattingen, ratings en een movie-poster.

De PCH heeft dit niet standaard, ik vind de interface eigenlijk een beetje behelpen. Ik heb wel een aantal programma's gevonden die een XBMC-achtige interface tonen, maar die moeten dan op een pc draaien, anders werkt het niet.

Is er een programma/plugin/... die de PCH eenzelfde look&feel kan geven als XBMC, of in ieder geval wat meer informatie over films en series kan geven dan alleen de bestandsnaam?
Yep, Movie Jukebox.
Is compatible met XBMC NFO-bestanden, dus geen conversie nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je een linkje? Movie jukebox levert een boel resultaten op in google, maar volgens mij niet de juiste?

Ik neem tenminste aan dat je niet YAMJ (Yet Another Movie Jukebox) bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 14:10
In de uitleg van hoe te installeren staat dat je het een en ander in de root folder moet zetten, betekent dit dan dat je er perse een harde schijf in moet hebben zitten om te downloaden of kan je ook nzbtje downloaden via de popcornhour die aangesloten is op een NAS? Dus dat de popcornhour download en opslaat op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:00:
Hey Tweakernick, bedankt :)

..

Als je de HDD inbouwt kan de PCh dat voor je doen.

Als je een externe disk hebt kun je gebruik maken van Gparted.
Dit is een Linux tool voor het aanmaken en reorganiseren van partities, meestal ingebouwd in een Bootable Linux image. Je kunt hiermee eenvoudig (is met een grafische interface) een EXT3 partitie maken en formatteren.
Als je daarna de externe disk nog vanuit Windows wilt kunnen lezen en beschrijven heb je de EXT2FSD drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
mmmmmark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:15:
[...]

In de uitleg van hoe te installeren staat dat je het een en ander in de root folder moet zetten, betekent dit dan dat je er perse een harde schijf in moet hebben zitten om te downloaden of kan je ook nzbtje downloaden via de popcornhour die aangesloten is op een NAS? Dus dat de popcornhour download en opslaat op de NAS?
Je hebt een interne disk nodig.
Dit kan ook een combinatie van een IDE compacflash adapter met een CF geheugen kaart of Microdrive zijn.
Zie het draadje NMT Internal CF Solution

[ Voor 6% gewijzigd door OutofFocus op 07-01-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Bedankt voor je snelle reactie, maar bedenk net ook dat ik hier nog een 500Gb lacie externe harde schijf heb liggen. Ik denk dat ik die er dan maar in doe voor het downloaden. Ik wacht nog steeds op de verzending van ibood, hopelijk deze week nog:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ehuurman schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:38:

Ik gebruik een XBMC skin. http://nmt.homeip.net:808...NMTCommunityInstaller.zip Download dit en daar staat de theme tussen. Als je dan ook nog YAMJ gebruikt ben je helemaal een heel eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:37:
Mijne brandt gewoon oranje, rood is standby. Heb de A-110 van ibood.
same here....ook ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehuurman schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:08:
Heb je een linkje? Movie jukebox levert een boel resultaten op in google, maar volgens mij niet de juiste?

Ik neem tenminste aan dat je niet YAMJ (Yet Another Movie Jukebox) bedoelt?
Google? Volgens mij staat er duidelijk in de waarschuwing dat je in de WIKI moet zoeken.
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Yamj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Als ik het dus goed begrijp draait YAMJ gewoon op de PCH en heb je er geen aparte pc voor nodig.
2de vraag: Vindt de YAMJ ook de bestanden die op een NAS aan het netwerk hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmmmmark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:15:
[...]

Ja je kunt de NMT applicaties ook op een externe drive draaien (http://www.lundman.net/wiki/index.php/NMT:Apps).
mmmmmark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:01:
Als ik het dus goed begrijp draait YAMJ gewoon op de PCH en heb je er geen aparte pc voor nodig.
2de vraag: Vindt de YAMJ ook de bestanden die op een NAS aan het netwerk hangen?
1) YAMJ draait waar jij dat wilt.
2) YAMJ scant folders die je zelf kiest, maakt dus niet uit waar

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mmmmmark schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:01:
Ja dat kan je opgeven.

Ik draai bv YAMJ op mijn pc waarop een share staat met al mijn films, in de root van de share komt de index.html te staan. Je kan ook meerdere (verschillende) bronnen (shares) opgeven. Het is wel lastig om de locatie's zo in te stellen dat ze ook kloppen voor de NMT, maar dat is een kwestie van puzzelen (en goed de handleiding lezen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Gister dus eindelijk de PCH a-110 mogen ontvangen. Na wat geklooi met de HDMI aansluiting en TV Mode heb ik hem aan de praat gekregen.

Bij mij werkt die maar op 1 van de 4 HDMI poorten :? (Philips 37PFL5603)

Maar wat een kwaliteit die films :9~ mega!

Echter krijg ik geen netwerktoegang tot mijn PC. Heb via WMP media gedeeld dus die bestanden kan ik wel benaderen maar hiermee kan ik geen ISO´s openen. Heb Vista Ultimate 64bit.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Ga vanavond eens uitvogelen hoe ik binnen Vista een NFS kan maken
Zijn hier ergens tutorials voor ofzo? kon zo 1-2-3 niks vinden op networkedmediatank.com en google.. :?

Tevens even kijken of ik de usenet client aan de praat krijg.

Nog een vraagje: Als ik ISO op een externe hdd van fat32 wil zetten gaat dit uiteraard niet, maar de PCH pakt dus geen NTFS schijfjes??
En intern kun je dan wel grotere bestanden erop pleuren?

Al met al een leuk apparaatje maar simpel vind ik hem niet zo! Je moet toch wel enige technische kennis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tommy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:06:
Ga vanavond eens uitvogelen hoe ik binnen Vista een NFS kan maken
Waarom zou je NFS willen als Windows standaard SMB ondersteund?
Nog een vraagje: Als ik ISO op een externe hdd van fat32 wil zetten gaat dit uiteraard niet, maar de PCH pakt dus geen NTFS schijfjes??
Ja, dat was hierboven al uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Ja, dat was hierboven al uitgelegd.
Had ik al gezien sorry! :+
tweakernick schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:37
geen idee eigelijk :X Maar ik heb dus op mn vista bak een share aangemaakt met alle films/fotos etc. Op mn PCH ga ik dan naar de werkgroep en vervolgens pcnaam. Maar dan zegt die geen inhoud gevonden..:S Zie ook geen map ofzo hieronder, firewall staat uit. delen staat aan. rechten voor iedereen gegeven.

Waarom kan ik die dan nog niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]tommy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:04:
[...]

Had ik al gezien sorry! :+

[...]

Wel vreemd eigenlijk: ik heb ook een popcorn hour a-110 en ik heb toch echt gelezen dat die extern ntfs schijven alleen kan lezen (dus niet schrijven). Maar mijn externe freecom schijf van 1 tb pakt / leest hij ook niet!
Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:14:

Wel vreemd eigenlijk: ik heb ook een popcorn hour a-110 en ik heb toch echt gelezen dat die extern ntfs schijven alleen kan lezen (dus niet schrijven). Maar mijn externe freecom schijf van 1 tb pakt / leest hij ook niet!
Iemand hier bekend mee?
inderdaad! lees ik hier ook:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=15230072
I have had A-110 for about three weeks now and so far all of my SD DVD iso files have played flawlessly on a NTFS formatted external USB drive.
Ga ik thuis toch maar eens proberen met een hddtje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

tommy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:04:

geen idee eigelijk :X Maar ik heb dus op mn vista bak een share aangemaakt met alle films/fotos etc. Op mn PCH ga ik dan naar de werkgroep en vervolgens pcnaam. Maar dan zegt die geen inhoud gevonden..:S Zie ook geen map ofzo hieronder, firewall staat uit. delen staat aan. rechten voor iedereen gegeven.

Waarom kan ik die dan nog niet vinden :?
Probleem heb ik ook. Het vreemde is dat het wel even gewerkt heeft.
Workaround is om in de setup de netwerk share toe te voegen en dan het volledige pad in de typen. Is wel ff lastig maar daarna kun je alle submappen binnen je share gewoon benaderen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommy schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:34:
[...]

inderdaad! lees ik hier ook:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=15230072

[...]

Ga ik thuis toch maar eens proberen met een hddtje. :D
Maar dat is het em nou juist: ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar toch leest die de NTFS schijf niet! Terwijl die Fat32 wel gewoon pakt. Ook via de laptop is de NTFS schijf gewoon te lezen. Maybe heeft het met de eigenschappen van de schijf te maken en moet er iets veranderd worden, maar wat...? Als je iets meer weet, hoor ik het graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ray schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 20:20:
In eerste instantie erg tevreden. menu's zijn duidelijk en overzichtelijk. Goed het kastje zelf had voor mij wat discreter gemogen (zoals een blanco deksel) maar dat doet niets af aan de prestaties.
- De 4 schroefjes eraf
- Deksel 180 graden linksom draaien
- De 4 schroefjes er weer op en hoppa: blanco deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

giohardcore schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:02:
[...]

- De 4 schroefjes eraf
- Deksel 180 graden linksom draaien
- De 4 schroefjes er weer op en hoppa: blanco deksel.
yepz heb ik ook aan gedacht toen ik de HD inbouwde. Echter zit er aan de onderkant van de deksel bij mij een soort van sticker die boven het koelblok zit. Nu weet ik niet of die elkaar raken / of het een functie heeft wellicht voor warmte doorvoer naar het chassis. De stikker / plakker is er ook niet makkelijk of te halen en waarschijnlijk ook niet te hergebruiken. Maar ik heb het nu opgelost door hem zo hoog in mijn audio set te zetten dat ik de deksel niet kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ray schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:16:
[...]

yepz heb ik ook aan gedacht toen ik de HD inbouwde. Echter zit er aan de onderkant van de deksel bij mij een soort van sticker die boven het koelblok zit. Nu weet ik niet of die elkaar raken / of het een functie heeft wellicht voor warmte doorvoer naar het chassis. De stikker / plakker is er ook niet makkelijk of te halen en waarschijnlijk ook niet te hergebruiken. Maar ik heb het nu opgelost door hem zo hoog in mijn audio set te zetten dat ik de deksel niet kan zien :)
Het is niet echt verstandig om 'm nauwelijks ruimte aan de bovenkant te geven, want dan kan ie alsnog z'n warmte niet kwijt. Ik heb 'm helemaal vrij staan en ik heb nooit last van warmte problemen. En ik heb gebruik 'm al bijna een jaar. Dus toch gewoon die klep omdraaien.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Nog een poging:
Zie iemand met harddisk in zijn/haar NMT deze file eens kunnen proberen?
http://hierzo.net/test/nmttest.jar

(java 1.6 nodig)
Graag screendumpje retour ;)
Als je hem opstart vanaf command prompt krijg je ook evt foutmeldingen te zien...
Programma leest alleen, en stuurt niks door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ik heb een vervelend probleem met mijn Popcorn A-100

Als ik een interne 2.5 inch schijf in een externe behuizing doe en via usb aansluit op een pc pf PCH werkt hij naar behoren. Sluit ik de harddisk intern aan op de IDE poort via een 3.5 -> 2.5 ide adapter spint hij niet op en is hij dus onbruikbaar.

Doe ik hem daarna weer in een externe usb behuizing waarna ik hem aansluit op de pc of PCH spint hij ook niet meer op en wordt in Windows ook niet meer herkend.

Nu ben ik een beetje hardleers ;-) en heb ik dit truukje met drie 2.5 harddsiks uitgehaald. Allemaal kaduuk na kennisgemaakt te hebben met de ATA aansluiting van de Popcorn. Overigens heb ik twee verschillende 3.5 -> 2.5 adapters geprobeerd, beide met hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Overigens heb ik de molexstekkers van de adapter naar de PCH telkens wel gebruikt. Ik twijfel er een beetje aan of je die wel moet gebruiken als je een adapter aansluit op de IDE aansluiting. Maar ja, de molex zit daar niet voor niets op zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:33
Op deze website staan modellen van PCH die ik nog niet gezien heb. Dit zijn de NMT modellen
http://www.popcornhour.es/nl/

Ik zou zelf graag een PCH willen maar ook een DVD speler, de NMT modellen is de ideale combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

inTIMidate schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:31:
Op deze website staan modellen van PCH die ik nog niet gezien heb. Dit zijn de NMT modellen

Ik zou zelf graag een PCH willen maar ook een DVD speler, de NMT modellen is de ideale combinatie.
Ik heb eens gekeken naar een Dune,maar daar waren nog teveel kinderziektes in... en mijn huidige dvd speler is nog altijd na 8 jaar niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:37:
[...]

Na mijn switch van SMB naar NFS heb ik geen last meer gehad van hickups en "buffering" schermpjes, hoe dit met de huidige firmwares is weet ik niet maar ik ga het ook niet proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
EdGnoj schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:24:
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Overigens heb ik de molexstekkers van de adapter naar de PCH telkens wel gebruikt. Ik twijfel er een beetje aan of je die wel moet gebruiken als je een adapter aansluit op de IDE aansluiting. Maar ja, de molex zit daar niet voor niets op zou je zeggen.
Dat zou gewoon goed moeten zijn. Er zijn al veel meer mensen die dat hebben gedaan. Misschien heb je pech en heb je 2 adapters die niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inTIMidate schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:31:

De NMT 5xx die je daar ziet zijn customized B-110 modellen.
RoeLz schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:29:
[...]

Na mijn switch van SMB naar NFS heb ik geen last meer gehad van hickups en "buffering" schermpjes, hoe dit met de huidige firmwares is weet ik niet maar ik ga het ook niet proberen ;)
Dan draaide je nog met een oude firmware.
Het wordt zowiezo aangeraden om altijd met de laatste firmware te draaien.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is het em nou juist: ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar toch leest die de NTFS schijf niet! Terwijl die Fat32 wel gewoon pakt. Ook via de laptop is de NTFS schijf gewoon te lezen. Maybe heeft het met de eigenschappen van de schijf te maken en moet er iets veranderd worden, maar wat...? Als je iets meer weet, hoor ik het graag van je!

>> Iemand nog een oplossing voor mijn probleem? Hij pakt mijn externe NTFS schijf dus niet, terwijl een popcorn a-110 die wel zou moeten lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
RoeLz schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:29:
[...]

Zou jij mij kunnen vertellen hoe je dit allemaal instelt? Sorry ben nog n00b op dit gebied :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:56:
[...]

De NMT 5xx die je daar ziet zijn customized B-110 modellen.

[...]
Dan kun je waarschijnlijk ook geen beveiligde orignele dvds afspelen, want css decrypt zit niet in de (standaard)firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Heb al een tutorial gevonden, echter is deze wel icm XP.
Mja ik ga het eens proberen of deze manieren

http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik heb via ikbenstil.nl een zeer stille notebook fan gekocht.
http://www.ikbenstil.nl/F.../Papst-Fan-252-N::42.html
Deze vastgelijmd aan de harde schijf. en daar vervolgens nog een controller op aangesloten
http://www.ikbenstil.nl/C...lman-Fanmate-2::1025.html
Die paste precies aan de rechterkant van de harde schijf. Via een draaiknop kan het worden geregeld.
Hierdoor toch enige mate van koeling en het past allemaal precies.
-elw00d schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:57:
[...]

Het is niet echt verstandig om 'm nauwelijks ruimte aan de bovenkant te geven, want dan kan ie alsnog z'n warmte niet kwijt. Ik heb 'm helemaal vrij staan en ik heb nooit last van warmte problemen. En ik heb gebruik 'm al bijna een jaar. Dus toch gewoon die klep omdraaien.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannymanny
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-08 11:25
Ik heb sinds een week de popcorn 110 en hij bevalt goed; 720p en 1080p speelt hij goed af en divx upscaled hij erg mooi. Ik heb alleen een probleem met het afspelen van dvd iso's; ik heb wel geluid maar geen beeld. Ik ben verbonden via hdmi en tulpjes voor de audio. Ik probeer ze af te spelen van een externe usb schijf geformateerd in hfs+ ( os x). Kan iemand me helpen?

mannymanny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 08:37:
[...]

Omdat volgens de forums van NMT en PCH, NFS een hogere doorvoersnelheid heeft dan SMB en je A-1x0 hier beter meer overweg gaat. Zeker met het oog op HD media zou NFS beter moeten zijn dan SMB, geen idee of het waar is, ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Heb gisteren mijn iBood A-110 binnen gekregen en heb hem heel even kunnen testen (zonder harddisk). Wel kwam ik er achter dat de A-110 wat problemen lijkt te hebben met SMB shares, ik blijf de melding krijgen "No content found on server". Via MyiHome werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 13:28:

>> Iemand nog een oplossing voor mijn probleem? Hij pakt mijn externe NTFS schijf dus niet, terwijl een popcorn a-110 die wel zou moeten lezen!
Opnieuw formatteren naar EXT3 dan maar ?! Dan kun je er op lezen en op schrijven via de PCH.
Met de Ext2FSD driver op je windows pc kun je hem ook eenvoudig vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
simonanton schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:29:
..

Deze vastgelijmd aan de harde schijf. en daar vervolgens nog een controller op aangesloten
..

[...]
Als je hem vastgelijmd heb op de harde schijf, hoe krijg je dan nog lucht circulatie ?
Ik heb dezelfde maat fan op het koellichaam van de processor geprikt en dat circuleert prima, ook langs de harde schijf.
Wel de draaisnelheid verlaagd met een regelbare weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutofFocus schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:45:
[...]

Opnieuw formatteren naar EXT3 dan maar ?! Dan kun je er op lezen en op schrijven via de PCH.
Met de Ext2FSD driver op je windows pc kun je hem ook eenvoudig vullen.
Dank voor de reaktie.. ik denk dat er niets anders op zit! Maar wel vreemd omdat de popcorn NFTS wel zou moeten lezen.
Op welke manier kan ik het beste mijn externe schijf naar EXT3 formateren MET behoud van mijn gegevens?
Ik heb een Freecom 1 TB met 200 gb aan films / muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UTwizard schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:37:
[...]

Omdat volgens de forums van NMT en PCH, NFS een hogere doorvoersnelheid heeft dan SMB en je A-1x0 hier beter meer overweg gaat.
Dit was met oude firmware zo, dus achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:01:
[...]

Dank voor de reaktie.. ik denk dat er niets anders op zit!
Geef je het zo makkelijk op?
Het zitten tal van techies op www.networkedmediatank.com die je waarschijnlijk goed kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:14:
[...]

Geef je het zo makkelijk op?
Het zitten tal van techies op www.networkedmediatank.com die je waarschijnlijk goed kunnen helpen.
Heb ik al op gekeken, maar in gelijksoortige situaties wordt inderdaad meerdere malen verwezen naar EXT3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik heb het vastgelijmd tegen de harde schijf. Niet op de harde schijf.
OutofFocus schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:56:
[...]

Als je hem vastgelijmd heb op de harde schijf, hoe krijg je dan nog lucht circulatie ?
Ik heb dezelfde maat fan op het koellichaam van de processor geprikt en dat circuleert prima, ook langs de harde schijf.
Wel de draaisnelheid verlaagd met een regelbare weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:44:
[...]

Heb ik al op gekeken, maar in gelijksoortige situaties wordt inderdaad meerdere malen verwezen naar EXT3..
Ok dan heb je hier wel wat aan http://www.mpcclub.com/mo...opy_with_PoPCorn_Hour.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Nou heb weer wat lees/probeer stof bij elkaar verzameld vanavond ga ik er eens even rustig voor zitten en mijn PCH en PC configureren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Hallo heren/dames. Vandaag de A-110 besteld bij Expansys in Belgie, gelukkig heb ik een BTW nummer en kost hij (HD-loos) daar 214 euro incl. verzendkosten. Niet slecht toch? Ik kan niet wachten totdat ik zelf wat scriptjes ga schrijven en ik hoop dan ook dat het lukt (hoe dan ook) om RTL gemist aan de gang te krijgen. Ik las iets van streaming WMV en porten naar MKV, maar daar moet ik nog ff induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Even een vraagje, sinds gister heb ik een PCH en als ik nu kijk welke films erop staan die via mijn Xbox 360 wel Dolby Digital speelt doet die dit via de PCH niet, deze geeft Dolby Surround. Heb meerdere geluidsopties aangeklikt maar geen idee welke de juiste is. Krijg via analoog(pcm) er alleen geluid uitgeperst via de spdif aansluiting.

Nu weet ik niet of mijn xbox het geluid om zet maar met divx deed die dit niet en met de hd wmv wel. Weten jullie hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij RAW heb je geen geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Nee bij Raw komt er geen geluid uit, als men versterker met xbox connect herkent die automatisch wat voor input er is qua geluid en met andere apparaten ook.
Met de PCH komt er alleen Surroung sound uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

zoo heb hem aardig onder controle al (voorzover je films afspelen onder controle kunt noemen :) )

Wat al eerder besproken is maar wat me toch iets tegenvalt is de doorvoer snelheid via het netwerk naar de interne HD. Ik heb begrepen dat het niet meer uitmaakt welk protocol je gebruikt (ik benader hem via de samba share) wat de snelheid betreft. Klopt dit ?

Waarom is de snelheid zo laag ? is dit gewoon een hardware beperking of is er wellicht een workaround ?

Als ik hem als alternatief volgooi als slave usb, gaat dit dan wel sneller ?

Vervelende is nu dat ik bijna sneller kan downloaden dan ik naar de pch kan uitpakken. Dus even snel een film van usenet halen en altbinz hem op de pch laten uitpakken geeft een behoorlijke vertraging tov hem even fikken zeg maar. Maar niet te spreken over 8 gb en meer hd content. Maar goed die kon ik eerder helemaal niet kijken dus wat klagen we!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Ray schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:11:
...
Waarom is de snelheid zo laag ? is dit gewoon een hardware beperking of is er wellicht een workaround ?
...
Je schijnt via windows en een driver de harde schijf "even" aan windows te hangen om de schijf vol te zetten met eigen spullen.

http://forum.wifisound.nl/viewtopic.php?t=1392

en ...
mno schreef op zondag 28 december 2008 @ 19:41:
[...]

Tip voor de tweakers die de EXT2 of EXT3 geformatteerde harde schijf van hun NMT ook wel eens aan hun Windows PC willen hangen (bijvoorbeeld om hem te vullen met media): als je Ext2IFS installeert op je PC dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57
zoo heb hem aardig onder controle al (voorzover je films afspelen onder controle kunt noemen :) )

Wat al eerder besproken is maar wat me toch iets tegenvalt is de doorvoer snelheid via het netwerk naar de interne HD. Ik heb begrepen dat het niet meer uitmaakt welk protocol je gebruikt (ik benader hem via de samba share) wat de snelheid betreft. Klopt dit ?

Als ik hem als alternatief volgooi als slave usb, gaat dit dan wel sneller ?

Vervelende is nu dat ik bijna sneller kan downloaden dan ik naar de pch kan uitpakken. Dus even snel een film van usenet halen en altbinz hem op de pch laten uitpakken geeft een behoorlijke vertraging tov hem even fikken zeg maar. Maar niet te spreken over 8 gb en meer hd content. Maar goed die kon ik eerder helemaal niet kijken dus wat klagen we!
Via USB gaat het veel sneller. Je kan ook je films op USB-harddisk zetten en die dan weer op de pch aansluiten en dan alles overzetten. Een DVD overzetten duurt dan 4-6 minuten, via netwerk gaat dat veel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste popcorn gebruikers ik heb zelf de a110 met de nieuwste firmware (denk ik).
maar ik krijg geen geluid bij het gebruik van youtube op mijn a110
Heeft iemand dit ook? of weet iemand de oplossing?
Dit probleem heb ik alleen bij media services portaal onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:16:
Beste popcorn gebruikers ik heb zelf de a110 met de nieuwste firmware (denk ik).
maar ik krijg geen geluid bij het gebruik van youtube op mijn a110
Heeft iemand dit ook? of weet iemand de oplossing?
Dit probleem heb ik alleen bij media services portaal onderdelen.
Speel eens bij de instellingen met je geluid instellingen
Zit momenteel niet bij mijn PCH, maar daar heb je iets fout staan met welke Audio Output je die filmpjes bekijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Beauty555 op 08-01-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
xces schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:37:
Hallo heren/dames. Vandaag de A-110 besteld bij Expansys in Belgie, gelukkig heb ik een BTW nummer en kost hij (HD-loos) daar 214 euro incl. verzendkosten. Niet slecht toch? Ik kan niet wachten totdat ik zelf wat scriptjes ga schrijven en ik hoop dan ook dat het lukt (hoe dan ook) om RTL gemist aan de gang te krijgen. Ik las iets van streaming WMV en porten naar MKV, maar daar moet ik nog ff induiken.
Hopelijk heb je hem snel binnen en kan ik eens gaan genieten van je zelf gemaakte scriptjes.
Zou mooi zijn als je RTL Gemist aan het lopen krijgt !!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Vassie18 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:03:
Even een vraagje, sinds gister heb ik een PCH en als ik nu kijk welke films erop staan die via mijn Xbox 360 wel Dolby Digital speelt doet die dit via de PCH niet, deze geeft Dolby Surround. Heb meerdere geluidsopties aangeklikt maar geen idee welke de juiste is. Krijg via analoog(pcm) er alleen geluid uitgeperst via de spdif aansluiting.

Nu weet ik niet of mijn xbox het geluid om zet maar met divx deed die dit niet en met de hd wmv wel. Weten jullie hoe dit komt?
Vassie18 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 19:03:
Nee bij Raw komt er geen geluid uit, als men versterker met xbox connect herkent die automatisch wat voor input er is qua geluid en met andere apparaten ook.
Met de PCH komt er alleen Surroung sound uit
Even wat aanvullend informatie, heb de PCH nu met HDMI aangesloten naar men Dell monitor die geen speakers heeft dus heb het geluid via optical aan gesloten op mijn versterker die alleen Dolby Digital ondersteund dus nog geen DTS.

Echter onder Raw krijg dus helemaal geen geluid. Als ik hem op PCM zet wel maar geen Digital, alleen surround.

HDMI audio staat uit, surround mode 5.1, en bij geluids mode alle vier op PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Vassie18 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:30:
[...]

[...]

Even wat aanvullend informatie, heb de PCH nu met HDMI aangesloten naar men Dell monitor die geen speakers heeft dus heb het geluid via optical aan gesloten op mijn versterker die alleen Dolby Digital ondersteund dus nog geen DTS.

Echter onder Raw krijg dus helemaal geen geluid. Als ik hem op PCM zet wel maar geen Digital, alleen surround.

HDMI audio staat uit, surround mode 5.1, en bij geluids mode alle vier op PCM.
Ik heb ook geen DTS versterker (wel DD) en mijn settings zijn nu:
DTS: Analog(PCM)
AC3: Digital(RAW)
AAC: Analog(PCM)
Wmapro: Analog(PCM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:01:
[...]

Dank voor de reaktie.. ik denk dat er niets anders op zit! Maar wel vreemd omdat de popcorn NFTS wel zou moeten lezen.
Op welke manier kan ik het beste mijn externe schijf naar EXT3 formateren MET behoud van mijn gegevens?
Ik heb een Freecom 1 TB met 200 gb aan films / muziek...
Hmm ik heb net ergens gelezen dat het misschien ook aan de NMT applications kan liggen en dat ik die kan downloaden en via een USB stick kan installeren. Alleen vraag ik mij af: is dit niet voor een interne schijf bedoeld ipv een externe schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beauty555 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:19:
[...]

Speel eens bij de instellingen met je geluid instellingen
Zit momenteel niet bij mijn PCH, maar daar heb je iets fout staan met welke Audio Output je die filmpjes bekijkt.
Ik heb AAC en Wmapro op analoog gezet en nu werkt het wel :D

bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit btw de nieuwste firmware 01-17-081024-15-pop-403-091 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gister ook me PCH via ibood binnengekregen. Wired aangesloten naar me router (linksys WAG200G), geeft verder geen problemen, hij speelt alleen niet alle vob en iso bestanden af. Maar dat even terzijde. Ik probeer hem (sinds vanmiddag 14.21 uur) wireless met de WN-100 adapter aan te sluiiten. De PCH ziet wel mijn SSID, maar hij krijgt maar geen ip adres toegekent, Deze blijft de hele tijd op scanning staan. Ik had al geprobeerd handmatig een ip adres te geven, maar ook dan vind hij me pc niet. En dat is nou net de locatie waar ik me films vanaf wil streamen. Wat doe ik nou verkeerd? Kan het aan me router instellingen liggen? Ik dacht dat het wellicht aan me beveiliging kon liggen (WPA), maar als ik deze uitzet vind hij hem nog steeds niet. Alles iemand een idee heeft.......
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:03:
Is dit btw de nieuwste firmware 01-17-081024-15-pop-403-091 ???
Waarom kijk je zelf niet even op www.popcornhour.com?
Staat trouwens ook in de Wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fat
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
Probeer eens je router in mode wireless G te zetten. De usb dongle werkt zover ik her en der lees ondanks de N codering in de type niet in Wireless (draft) N mode.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=29590&sid=27110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 20:12
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:44:
Heb sinds gister ook me PCH via ibood binnengekregen. Wired aangesloten naar me router (linksys WAG200G), geeft verder geen problemen, hij speelt alleen niet alle vob en iso bestanden af. Maar dat even terzijde. Ik probeer hem (sinds vanmiddag 14.21 uur) wireless met de WN-100 adapter aan te sluiiten. De PCH ziet wel mijn SSID, maar hij krijgt maar geen ip adres toegekent, Deze blijft de hele tijd op scanning staan. Ik had al geprobeerd handmatig een ip adres te geven, maar ook dan vind hij me pc niet. En dat is nou net de locatie waar ik me films vanaf wil streamen. Wat doe ik nou verkeerd? Kan het aan me router instellingen liggen? Ik dacht dat het wellicht aan me beveiliging kon liggen (WPA), maar als ik deze uitzet vind hij hem nog steeds niet. Alles iemand een idee heeft.......
Alvast bedankt
ik heb de TPLink dongle en had ook veel problemen om hem mijn netwerk te laten herkennen.
Soms werkt het en soms niet. De helft van de tijd blijft hij gewoon op "scanning" hangen en krijg ik geen ip.

Dit komt precies door de security settings (WPA(2)) AES+TIK.
Heb nu de security uit gezet, ssid broadcast aan en mac address filtering dan maar aangezet omdat ik mijn netwerk niet onbeveiligd wil hebben (mac spoofing kan nog wel ik weet het).

Tot er een oplossing is voor dit probleem zet ik mijn security dus uit. Hierdoor krijgt hij een auto ip, loopt hij niet meer vast en hangt hij niet meer op "scanning".
So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pa3fat mijn router had ik al staan op G-only , ik had me ook al bedacht dat hij daar op zou kunnen stuklopen zodoende had ik hem op mixed gezet. Dit mocht ook niet baten. Maar in principe is het toch zo dat als een dongle N aan kan, dan kan hij toch ook G aan? Op de doos staat trouwens dat hij wireless draft N wel ondersteunt.

@doslasher "heb nu de security uitgezet" heeft dit betrekking op je gehele netwerk? Bij mij is (nu) alles nog draadloos, volgens mij kan ik dit ook niet per apparaat (pc/ps3/pch) apart instellen. Mac address filtering, houdt dat in dat alleen de opgegeven mac adressen toegang hebben tot je router cq netwerk?

Ik gaat gewoon weer verder klooien, Het moet te doen zijn, als ik de berichten her en der lees. Wellicht een router aanschaffen die N draft ondersteunt? Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 20:12
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:33:
@doslasher "heb nu de security uitgezet" heeft dit betrekking op je gehele netwerk? Bij mij is (nu) alles nog draadloos, volgens mij kan ik dit ook niet per apparaat (pc/ps3/pch) apart instellen. Mac address filtering, houdt dat in dat alleen de opgegeven mac adressen toegang hebben tot je router cq netwerk?

Ik gaat gewoon weer verder klooien, Het moet te doen zijn, als ik de berichten her en der lees. Wellicht een router aanschaffen die N draft ondersteunt? Ik houd jullie op de hoogte
Als je op je router je wifi security settings uitzet is dit inderdaad op je hele draadloos netwerk.
En als je mac address filtering gebruikt kunnen alleen apparaten waarvan het mac address in je router's lijst staan op het netwerk.

Btw over N draft: ik haal via wifi tussen de 1.9 en 2.1MB/s gemiddeld toch zo'n 1.95MB/s, niet genoeg voor HD files dus. Toch iets om in gedachte te houden.
Hoe snel gaat het nu bij jou op je net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Ah gevonden.. zie Verwijderd in "Networked Media Tank - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

wellicht al bekend... maar ik kwam er zojuist achter dat als de pch in standby staat (dus rode lampje aan) hij nog wel als nas werkt / de hd dus bereikbaar is in het netwerk. Dit zal vast zo horen natuurlijk maar ik was me er niet van bewust omdat toen ik hem uitzetten na het kijken van een film (uit > standby) de hd ook stopte. Echter toen ik aan het browsen was op mijn pc bleef de schijf toegankelijk. Ik ben er nog niet helemaal achter of hij zichzelf uitschakelt op het moment dat er geen netwerk verbinding meer actief is naar de schijf toe. Van mij hoeft hij namelijk niet 24/7 te draaien.

andere vraag. Als ik via het HD menu kies voor video krijg ik automatisch eerst de mappen lijst van de HD in beeld (geldt trouwens ook voor netwerk) Dan zie ik dus ook de photo en music map. Dat is natuurlijk niet handig / nodig want daar staat geen video content in. Is het op de een of andere manier mogelijk dat je 'mappings' kan maken per hoofdgroep. Dus als ik kies voor video dat hij alleen de map movies laat zien ?

ook laat hij bij network share bijvoorbeeld mijn gedeelde printer zien. dat hoeft natuurlijk niet. ook staan er gedeelde mappen die voor andere pc's in het netwerk bedoeld zijn (applicaties) kan ik die op de een of andere manier weg krijgen. Ik bedoel dus eigenlijk een custom menu maken ?

/edit. gaat zich eens inlezen in jamji

[ Voor 40% gewijzigd door Ray op 09-01-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg tevreden met mijn popcorn hour.
Alleen krijgt WMVHD bestanden niet te horen in 5.1
met .MKV speelt ie perfect af in DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Hallo Tweakers en NMT fans,

Ik heb met YAMJ een MovieJukeBox gemaakt. Indien je de index.htm in de root van de interne HDD zet zal de YAMJ Jukebox automatisch opstarten als je de PCH aanzet, wat handig kan zijn bij kinderen in huis.

Echter is er nog een mogelijkheid als je de PCH automatisch laat opstarten met de YAMJ MovieBox om dan uit deze YAMJ MovieBox te gaan en bijvoorbeeld Photos of Music aan te kunnen spreken.
Mij is het niet gelukt daar YAMJ steeds prominent optreed, maar hopelijk heeft iemand van jullie de oplossing voor mij.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Ik las dat je het volgende moet doen:
Put the following code in your index.html, which will take you to the four icons for Video, Music, Pictures and Files when you press "Home" on your remote. From there you can browse your directories for other media content.

Code:

<a href="http://localhost.drives:8883/HARD_DISK/?home=1" tvid="HOME"></a>

Ik heb in mijn index.htm gewoon die code (hele regel vanaf <a t/m a>) erbij gezet met KLADBLOK, PCH geboot, echter het werkt niet. Kan niet met de HOME toets de YAMJ verlaten.
Iemand een oplossing ??

[ Voor 32% gewijzigd door Beauty555 op 09-01-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Gisteren m´n WD Passportdrive 2,5" 250gb geformatteerd in NTFS.
Werkt uitstekend met de PCH A-110!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:40:
Dan moet je bij de settings pagina instellen dat ie WMV-HD geluid ook "raw" moet doorsturen naar je receiver. Uiteraard moet je receiver dan wel overweg kunnen met WMV-HD geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:40:
Dit probleem heb ik ook en ligt aan de bestanden. Voor betere uitleg kan je mijn thread hier lezen
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=14369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:37:
Gisteren m´n WD Passportdrive 2,5" 250gb geformatteerd in NTFS.
Werkt uitstekend met de PCH A-110!!
Kan je er nu ook naar schrijven? En heb je hem via USB of via ATA aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Ray schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:17:
andere vraag. Als ik via het HD menu kies voor video krijg ik automatisch eerst de mappen lijst van de HD in beeld (geldt trouwens ook voor netwerk) Dan zie ik dus ook de photo en music map. Dat is natuurlijk niet handig / nodig want daar staat geen video content in. Is het op de een of andere manier mogelijk dat je 'mappings' kan maken per hoofdgroep. Dus als ik kies voor video dat hij alleen de map movies laat zien ?
Ik heb op:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13624
de index.htm en icons map van KDOSKE (even downloaden) in de root van de interne HDD geplaatst. Nu start mijn PCH op met zijn scherm en gaat meteen naar de juiste inhoud als ik op Video, Music of Photo klik. Dus meteen naar de juiste map met inhoud.
Ik heb de Jukebox verwijzing in de html.index ook aangepast zodat deze naar mijn YAMJ Moviebox gaat.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dotslasher schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:34:
[...]Btw over N draft: ik haal via wifi tussen de 1.9 en 2.1MB/s gemiddeld toch zo'n 1.95MB/s, niet genoeg voor HD files dus. Toch iets om in gedachte te houden.
Hoe snel gaat het nu bij jou op je net?
Kan ik nog niet zeggen. Het lukt me maar niet op verbinding te krijgen met me WN-100, hij blijft alsmaar op scanning staan. Ik heb ook gedaan wat pa3fat heeft gedaan, geen beveiliging en mac adres filtering, maar er gebeurd gewoon niets. Als ik de betreffende instellingen op sla, lijkt de PCH continu draadloze verbinding te zoeken waardoor hij wel lijjkt vast te lopen. Return knop doet het verder niet meer. Zodra ik de dongle eruit haal kan ik weer navigeren door het menu.

Ik had zo me twijfels of de WN-100 misschien kapot zou zijn. Zodoende heb ik de driver op me pc geinstalleerd en daar doet hij het perfect, 54,0 Mbps = max. snelheid bij mijn router.

Zend me PCH geen signaal uit als ik de dongle erin doe, zo ja, kan ik het signaal dan niet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:17:
wellicht al bekend... maar ik kwam er zojuist achter dat als de pch in standby staat (dus rode lampje aan) hij nog wel als nas werkt / de hd dus bereikbaar is in het netwerk. Dit zal vast zo horen natuurlijk maar ik was me er niet van bewust omdat toen ik hem uitzetten na het kijken van een film (uit > standby) de hd ook stopte. Echter toen ik aan het browsen was op mijn pc bleef de schijf toegankelijk. Ik ben er nog niet helemaal achter of hij zichzelf uitschakelt op het moment dat er geen netwerk verbinding meer actief is naar de schijf toe. Van mij hoeft hij namelijk niet 24/7 te draaien.
Dat is de hele bedoeling, anders is het geen NAS meer hè.
Er is een toetscombinatie waarmee je hem volledig uit kan zetten, weet deze even niet uit mijn hoofd, maar staat in de Wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:58:
[...]Er is een toetscombinatie waarmee je hem volledig uit kan zetten, weet deze even niet uit mijn hoofd, maar staat in de Wiki.
POWER (Off/On Button) + DELETE

[ Voor 3% gewijzigd door Beauty555 op 09-01-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all

Heb een week geleden bij Mediamarkt Antwerp de Pocornbox a110 gehaald met build in samsung
harddisk 500gig,verbaasde me wel even ,voor 299 eutjes . :)

twee dagen lang ingelezen ,,op vele fora ,, derde dag connected en its up and running .
speelt alles af wat ik em geef totzover .. smb /ftp /usb slave to pc /yamj /bla bla
alles werkt gewoon .
nu alleen nog de write fuctie voor usb slave hdd ,heb alleen nie zoveel zin om mn schijf te reformatten.
maybe later .

believe me reading saves you a lot of ...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
xces schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:37:
Ik kan niet wachten totdat ik zelf wat scriptjes ga schrijven en ik hoop dan ook dat het lukt (hoe dan ook) om RTL gemist aan de gang te krijgen. Ik las iets van streaming WMV en porten naar MKV, maar daar moet ik nog ff induiken.
Ik heb het al redelijk ver af, maar zit alleen nog met het probleem dat de NMT het WMV formaat van rtl gemist niet aan kan. Misschien kun je me hiermee helpen? Ik kom er namelijk niet uit, rest van het uitlezen van rtl gemist is al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:06:
[...]

Kan je er nu ook naar schrijven? En heb je hem via USB of via ATA aangesloten?
Zover ben ik nog niet gekomen heb hem via USB aangesloten!

Ga vanavond even verder knutselen met de PCH.

Vooralsnog geen shares kunnen krijgen via de Vista bak(schijnt bekend probleem te zijn)
Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.