Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Mariiete schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:15:
[...]

De PCH en HDX-1000 vallen voor mij af, heb hier dingen over gelezen wat mij niet bevalt. PCH wordt te warm en HDX-1000 weet ik niet meer wat er mee was, maar was geen optie. ..........
Vind dit nogal makkelijk, er was iets mee wat je gelezen hebt dat je niet beviel. Maar wat er nu mee was, weet je niet meer. Ofwel dat wat je niet beviel, kun je nu niet meer als criteria gebruiken bij de selectie voor een andere NMT, waardoor je wellicht alsnog een verkeerde keuze maakt ? |:(

Daarnaast ben ik aan de hand hiervan wel heel benieuwd waarom jij denkt dat de Eminent EM7071 een betere keuze is dan de HDX-1000 en de PCH-A110.

[ Voor 11% gewijzigd door punisher007 op 13-07-2009 13:30 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:26
Ehm.. bij mij lijkt de webversie van transmission niet echt goed meer te werken...
Gebruik altijd http://nmt:9091/transmission/web/#all (naam van de nmt is gewoon nmt, vandaar) enkel krijgt hij de nmt niet meer gevonden.
Ook bij computers in dit netwerk staat deze niet meer.

Op het moment gebruikt de NMT 192.168.1.4, en als ik de url verander in http://192.168.1.4:9091/transmission/web/#all werkt dit ook niet.
Voor het weekend werkte dit nog wel, geen instelling veranderd en de nmt is niet uitgeweest... erg raar

Edit: restart werkt ;)
Edit 2: En het werkt weer niet.. fijn 8)7
Nmt wordt nog wel gevonden, maar kan er niet meer in :S
Edit 3: Stonden wss teveel torrents aan, werkt nu weer goed iig.

[ Voor 14% gewijzigd door Tonkey op 14-07-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190997

Beetje een pol,

Wie zou de popcorn Hour c200 kopen als hij goed uit de reviews kwam.

(laten we het zo zeggen, als de bugs die de a110 nog heeft daar bij weg zijn + de blueray optie)

Dan is het hopen dat er snel een ibood er voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Als de c200 een beetje goed uit de reviews komt en voor een goede prijs te koop is...dan zet ik mn A110 meteen op marktpaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Marzman schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:39:
Met een laptop zou ik toch een crosscable overwegen al geef je aan dat het geen optie is als de rest zo instabiel is. Maar via wifi moet ook gewoon goed werken, bij mij levert dat geen problemen op.
Tsja, hele reden dat ik een Wifi-stck had gekocht was juist dat ik niet met een kabel hoef te klooien. Probleem is alleen dat de NMT torrents eigenlijk niet kan downloaden, zo ongelofelijk traag gaat dat, en overzetten grote bestanden lukt niet, omdat eens in de paar uur de verbinding wel eens heel even wegvalt van of de NMT of mijn notebook. Denk dat dat komt omdat ik in appartement in druk gebied woon (dus veel netwerken om mij heen)? Maar er is dus geen applicatie die een soort resumefunctie heeft bij kopieren? Of een applicatie die wel grote bestanden van een USB stick kan kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:16:
Sinds de firmware met DTS voor de HDX-1000 beschikbaar is heb ik last van het volgende:

Tijdens het spelen van een videobestand (nog geen patroon ontdekt) komt het regelmatig voor dat de HDX naar het menu springt terwijl de audio in de achtergrond blijft doorspelen. Op dit moment kun je wel nog door het menu navigeren, maar een nieuw bestand starten is niet meer mogelijk. Alleen naar een powercycle.

Helaas heb ik hier last van met de laatste 2 firmwares van HDX en ook de laatste twee firmwares van PCH (die zijn onderling compatible).
Via het support forum van HDX heb ik een bug report gedaan, maar daar krijg ik geen enkele reactie, dus daar schieten we niets mee op.

Mijn vraag is dan ook, hebben meer mensen dit probleem meegemaakt en weten ze waardoor het komt? Misschien dat ik er zelf nog wat aan kan doen.
Ik heb een goed vermoeden dat het eigenlijk aan de bron van de video ligt, mijn NAS. Alhoewel de HDX wel wat beter mag reageren op het plotselinge verbreken van de verbinding met de NAS. Op deze manier vastlopen zet deze tweaker op het verkeerde been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:59:
[...]

Tsja, hele reden dat ik een Wifi-stck had gekocht was juist dat ik niet met een kabel hoef te klooien. Probleem is alleen dat de NMT torrents eigenlijk niet kan downloaden, zo ongelofelijk traag gaat dat, en overzetten grote bestanden lukt niet, omdat eens in de paar uur de verbinding wel eens heel even wegvalt van of de NMT of mijn notebook. Denk dat dat komt omdat ik in appartement in druk gebied woon (dus veel netwerken om mij heen)? Maar er is dus geen applicatie die een soort resumefunctie heeft bij kopieren? Of een applicatie die wel grote bestanden van een USB stick kan kopieren?
Ehm.. torrents downloaden gaat hier via wifi goed. Haal mijn max uit mijn verbinding (heb een 10mbit lijn, dus haal 1mb/s).
Bestanden overzetten gaat met een 2GB per uur, traag dus.

Merk overigens wel dat ik niet meer in transmission kon doordat ik teveel torrents had. Had er een 8 aanstaan, daarmee kon ik niet meer in transmission via de pc. Nu wat weggehaald en gaat weer perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:06

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 190997 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:06:
Beetje een pol,

Wie zou de popcorn Hour c200 kopen als hij goed uit de reviews kwam.

(laten we het zo zeggen, als de bugs die de a110 nog heeft daar bij weg zijn + de blueray optie)

Dan is het hopen dat er snel een ibood er voor komt.
Ik heb zelf een A100 en heb de C200 al in de preorder staan, samen met een Blu-ray drive en een 500gb 2.5" SATA HDDtje.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Wildfire schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:43:
[...]

Ik heb zelf een A100 en heb de C200 al in de preorder staan, samen met een Blu-ray drive en een 500gb 2.5" SATA HDDtje.
Dat vind ik een groot nadeel aan de c200, je kunt niet én een 3.5", én een blu-ray speler erin bouwen.
3.5" is een stuk goedkoper per GB ;) Heb nu ook een 1TB schijfje, was een 70 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

vandevorst schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:39:
Ehm.. torrents downloaden gaat hier via wifi goed. Haal mijn max uit mijn verbinding (heb een 10mbit lijn, dus haal 1mb/s).
Bestanden overzetten gaat met een 2GB per uur, traag dus.

Merk overigens wel dat ik niet meer in transmission kon doordat ik teveel torrents had. Had er een 8 aanstaan, daarmee kon ik niet meer in transmission via de pc. Nu wat weggehaald en gaat weer perfect
Jij gebruikt dus transmission? Bij mij zag ik juist dat ik als ik een torrent download via mijn notebook, hij wel gewoon snel is en veel peers vindt, maar de NMT eigenlijk niet of nauwelijks peers vindt en als je mazzel had, hij met 70kb download (13mbit lijn) en meestal dat ie onder de 5kb zat.

Zal nog eens kijken naar transmission dan, dacht nl dat iedereen hetzelfde probleem had. Misschien nog tips mbt de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 21:14
Overzetten via bedraad netwerk van homeserver naar PSCH-A110 gaat hier gewoon met 3,5 mb per sec (zo'n beetje max van de disk in de PSCH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

vandevorst schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:57:

[...]

Dat vind ik een groot nadeel aan de c200, je kunt niet én een 3.5", én een blu-ray speler erin bouwen.
3.5" is een stuk goedkoper per GB ;) Heb nu ook een 1TB schijfje, was een 70 euro
Ik wil geen 3.5", worden vaak aardig wat warmer dan een 2.5" en maken ook meer lawaai. Dus ik heb er geen problemen mee :)
Hollanda schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:00:
Overzetten via bedraad netwerk van homeserver naar PSCH-A110 gaat hier gewoon met 3,5 mb per sec (zo'n beetje max van de disk in de PSCH).
Erg trage disk dan. Met mijn 2.5" 5400rpm schijfje in m'n A100 kan ik ongeveer 7 megabyte/sec verzetten via FTP.

[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 14-07-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:37:
[...]

Jij gebruikt dus transmission? Bij mij zag ik juist dat ik als ik een torrent download via mijn notebook, hij wel gewoon snel is en veel peers vindt, maar de NMT eigenlijk niet of nauwelijks peers vindt en als je mazzel had, hij met 70kb download (13mbit lijn) en meestal dat ie onder de 5kb zat.

Zal nog eens kijken naar transmission dan, dacht nl dat iedereen hetzelfde probleem had. Misschien nog tips mbt de instellingen?
Alles staat gewoon standaard...
Zet wel upload op ± 80% maar dat deed ik op de pc ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 22:01
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:37:
[...]

Heb je misschien naar je netbook de poort wel open gezet en naar je NMT niet?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

smeerbartje schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:16:
[...]

Iemand die me kan vertellen of dit mogelijk is?
Op zich kan dit op de A100/A110 ook al. Met MPD en een MPD client in je Smartphone of in je netbook. Ik heb zelf nog geen MPD client gevonden die goed werkt op mijn telefoon omdat deze geen touchscreen heeft (HTC S740), maar op mijn Netbook werkt het prima met de Firefox addon Music Player Minion. De tv kan uitblijven en de mogelijkheden met playlists zijn groter als de mogelijkheden die de speler zelf had (niet zo gek want de NMT zelf kan alleen op alfabetische volgorde of random)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190997

Wildfire schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:43:
[...]

Wat voor blu-ray drive heb je gekocht (linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 16:19
Marzman schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:51:
[...]

Op zich kan dit op de A100/A110 ook al. Met MPD en een MPD client in je Smartphone of in je netbook. Ik heb zelf nog geen MPD client gevonden die goed werkt op mijn telefoon omdat deze geen touchscreen heeft (HTC S740), maar op mijn Netbook werkt het prima met de Firefox addon Music Player Minion. De tv kan uitblijven en de mogelijkheden met playlists zijn groter als de mogelijkheden die de speler zelf had (niet zo gek want de NMT zelf kan alleen op alfabetische volgorde of random)
Cool man, thanks! Ikzelf had nog nooit van MPD gehoord. Samen met pMix kan ik het apparaat dus prima via mijn Android besturen. Heerlijk! Ik kan echt niet wachten totdat de C-200 uit is (ervan uit gaande dat deze ook MPD ondersteunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik ben in de markt voor een nmt die moet fungeren als opslag voor films foto's en muziek. Tevens moet deze kunnen downloaden uit nieuwsgroepen en parren en rarren. Nou weet ik dat de popcorn hour a110 en de hdx1000 dit sowieso kunnen. tevens kan er in allebei een harddisk ingebouwd worden dus ze ontlopen elkaar niet veel.

Mijn voorkeur gaat uit naar de popcorn, deze vind ik iets mooier en is ook nog eens iets goedkoper. Ik koop hem vooral zodat ik alles kan afspelen (dvd, hd, blueray). muziek wil ik naar mijn laptop streamen, ik neem aan dat dat geen probleem is?

Zijn er nog meer spelers (met ingebouwde harddisk) die dit allemaal kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:06:
[...]

Cool man, thanks! Ikzelf had nog nooit van MPD gehoord. Samen met pMix kan ik het apparaat dus prima via mijn Android besturen. Heerlijk! Ik kan echt niet wachten totdat de C-200 uit is (ervan uit gaande dat deze ook MPD ondersteunt).
Op de A100/A110 moet je dat zelf installeren. Maar met de community installer is dat twee keer op next klikken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-07 16:19
Marzman schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:25:
[...]

Op de A100/A110 moet je dat zelf installeren. Maar met de community installer is dat twee keer op next klikken :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-06 13:17
Even mezelf quoten :-).
ernstblaauw schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:14:
Ik wil graag mijn muziek streamen over het netwerk/internet (zodat ik, waar ik ook ben, kan inloggen op de PCH en kan luisteren naar de muziek op de PCH). De PCH kan functioneren als SMB over het lokale netwerk, maar is er ook een functie zodat ik muziek kan streamen over het internet (bv als radio station oid)?
Hier ben ik eigenlijk nog steeds naar op zoek. Heeft iemand al iets als firefly draaiende gekregen op z'n Popcorn Hour? Of een andere oplossing?
ernstblaauw schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:09:
[...]

Het lijkt inmiddelsop een kleine bug in de tomato firmware, die niet altijd de PCH ziet. In ieder geval kan ik nu ssh-en naar m'n PCH vanaf buiten.

Dan direct een volgende vraag: is het al iemand gelukt om via ssh samba of ftp te tunnelen, zodat je veilig vanaf buiten je bestanden kan benaderen?
FTP: Met een eenvoudige ssh tunnel naar de popcorn hour kan je ftp tunnelen. Tunnel bv port 2021 naar port 21 op de PCH en connect vervolgens naar localhost:2021.
Samba: In 'smbmount' in Linux zit een kleine bug (gefixt in 2.6.31+) waardoor de optie 'port' niet werkt. Dit betekent dat je voor de tunnel altijd de standaard poorten 139 en 445 moet gebruiken, waardoor je op je eigen computer geen Samba server kan hebben draaien (want dan zijn de poorten immers al bezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:28
Ik heb mijn films op een My Book Studio Edition staan die via FW800 aan m'n iMac is aangesloten. Ik benader deze op m'n Popcorn Hour A-110 via SMB. Dit werkt perfect, hij speelt alles af (MKV, ISO etc) Maar wanneer ik een VIDEO_TS map wil openen (zowel Enter, als Play) dan hangt hij. Werkt VIDEO_TS niet via streaming? Alleen via interne schijf?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rivanov schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:21:
Ik heb mijn films op een My Book Studio Edition staan die via FW800 aan m'n iMac is aangesloten. Ik benader deze op m'n Popcorn Hour A-110 via SMB. Dit werkt perfect, hij speelt alles af (MKV, ISO etc) Maar wanneer ik een VIDEO_TS map wil openen (zowel Enter, als Play) dan hangt hij. Werkt VIDEO_TS niet via streaming? Alleen via interne schijf?
Niet met myIhome in ieder geval. Ik dacht dat het wel werkte als je het met NFS deed, maar ik doe weinig met streaming.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Rivanov schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:21:
Toevallig wilde ik gisteren ook een video_ts afspelen (vanaf m'n harde schijf), maar werkte het niet. Een (harde) reset bracht uitkomst.
Volgens mij zat in eerdere firmwares inderdaad een bug waardoor wel een ISO, maar geen video_ts folder 'los' op de harde schijf of share werd afgespeeld. Oplossing: video_ts naar een iso omzetten (paar minuten werk). Een andere oplossing: updaten naar de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MyIhome gebruik ik niet, want dat werkt inderdaad maar 'half'. Alles werkt perfect via SMB, behalve VIDEO_TS.

Ook wilde ik gisteren de online Diggnation kijken op Revision3 bij de Websources. Maar dan krijg ik heel klein beeld en geen geluid..iemand meer last van? Heb de Popcorn Hour via optical aangesloten op m'n Logitech Z-5500.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:56
Weet iemand of de eGreat M34A ISO's en VIDEO_TS files afspeelt via streaming?

Edit: en support deze NMT tevens NFS?

Edit2: Dat blijkt deze NMT inderdaad beide te hebben. Heb 'm besteld. Import via HK, 127 eurie incl. postzegel. Hoop dat de Douane zich koest houdt :+ Zodra ik meer weet over dit dingetje meld ik het hier.

[ Voor 68% gewijzigd door pennywiser op 20-07-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Sinds dat ik een paar weken geleden de nieuwe firmware heb geupdate draait mijn PCH-A100 geen DVD's meer, geen img, iso of video_ts bestanden...helemaal niks meer.

Muziek en gewone video bestanden werkt prima...weet iemand een oplossing, of hebben er meer mensen last van?

Gr.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 08:07

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nogmaals opnieuw de firmware erop zetten via een usb stick. Misschien dat er iets niet helemaal goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07 17:09
Ik heb wat problemen met de Popcorn A-110. Laatst heb ik er twee .iso bestanden opgezet, maar ze spelen beidde niet af. Hij laat dan het start scherm zien en doet verder niets meer. Het enige wat ik dan nog kan doen is de box uitzetten en weer aan zetten.
Is er een manier om de box anders te resetten? Enig idee waarom de box niet alles afspeelt en waarom hij dan hangt?

Ook weet ik niet hoe ik een map met mp3's kan afspelen. Ik moet ze elke keer stuk voor stuk kiezen om ze af te spelen. Hij speelt wel alles achter elkaar af als de box uit is geweest en weer aan word gezet??

Alvast bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@Siemed:
Open het iso bestand eens met WinRar.
Er zou alleen een VIDEO_TS in moeten zitten. Zo niet, verwijder de andere mappen. Kijk ook even in de VIDEO_TS map. Als daar bestanden in zitten die er niet in thuis horen, dan moet je die ook ff verwijderen.

Zodra er dingen in de Iso zitten die er niet in thuis horen speelt de NMT ze niet af

Met MP3: druk op de PLAY toets ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

siemed schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:07:
Is er een manier om de box anders te resetten? Enig idee waarom de box niet alles afspeelt en waarom hij dan hangt?
Als de PCH nog reageert kun je met de afstandbediening resetten: eerst de power knop indrukken, en daarna de eject knop. Als hij niet meer reageert kun je ook met een pen in het reset-gaatje voorop prikken, dan reset hij ook.

Als je bestanden hebt met coderingsfouten, dan wil de PCH nog wel eens blijven hangen bij (of na) het afspelen. Het hangt een beetje af van de specifieke problemen of hij hangt, het niet meer doet, of wel gewoon doorspeelt na wat rotzooi in beeld te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 82384 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:04:
[...]

Als de PCH nog reageert kun je met de afstandbediening resetten: eerst de power knop indrukken, en daarna de eject knop. Als hij niet meer reageert kun je ook met een pen in het reset-gaatje voorop prikken, dan reset hij ook.

Als je bestanden hebt met coderingsfouten, dan wil de PCH nog wel eens blijven hangen bij (of na) het afspelen. Het hangt een beetje af van de specifieke problemen of hij hangt, het niet meer doet, of wel gewoon doorspeelt na wat rotzooi in beeld te laten zien.
Uitzendinggemist heeft ook een tijdje veel vastlopers veroorzaakt. Waarschijnlijk gebeurd dat als de stream niet snel genoeg is want nu werkt het opeens weer wel stabiel zonder dat ik firmwares heb geupdate.

Reset gaatje? Heeft de A100 die ook? Is me nooit opgevallen. Ik speel veel muziek af via de PC en als hij niet meer reageert reset ik hem via de PC (omdat er altijd een applicatie hangt en nooit het hele ding werkt dat altijd nog wel) of ik reset hem met de afstandbediening op jouw manier en als hij echt niks doet gaat de spanning er af. Dat is bij de PCH wel vaker nodig dan bij eerdere mediaspelers die ik had.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 22-07-2009 20:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Anoniem: 82384 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:04:
[...]Als de PCH nog reageert kun je met de afstandbediening resetten: eerst de power knop indrukken, en daarna de eject knop. Als hij niet meer reageert kun je ook met een pen in het reset-gaatje voorop prikken, dan reset hij ook.
Als de PCH nog reageert dan even POWER button en USB DVD ROM EJECT button voor een reset.

POWER en DELETE is totaal uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
Ik heb de leukste webservicessen verzamelt onder 1 adres.

Geef het volgende adres in als webservice in de nmt en ontdek:

http://beauty555.woelmuis.nl/

Ik heb nog enkele leuke links, als dit aanslaat zal ik de webservice link uitbreiden met die andere links die ik nog heb.

Dus ik hoor wel of er interesse in is ????

[ Voor 6% gewijzigd door Beauty555 op 22-07-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Heb de eGreat M34a ontvangen. Echt snel trouwens.. Maandag verzonden uit HK, vanmiddag ontvangen. Eerste indruk: prachtding. Alles zit erbij, hdmi kabel, mooie ab. Mooi beeld, mooie menu's. Vindt de meeste network drives automatisch. Vooral de webservices vind ik echt super (heb ik m ook eigenlijk voor gekocht :o ), NBC, Youtube, internet radio, etc. Wat je wil. En ander voeg je het toe (geloof dat dat kan :)).

Ding heeft met 128 euro gekost. Denk dat ie daarmee momenteel het meeste biedt voor zijn geld. Ding kan alles wat een PCH ook kan als ik de specs er eens naast hou.

Zodra ik m wat beter onder de knie heb zal ik m reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Je zit hier nog steeds in het verkeerde topic vrind, alleen NMT en niks anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hollanda schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:14:
Je zit hier nog steeds in het verkeerde topic vrind, alleen NMT en niks anders...
Wat zou jij willen beweren dat ik heb gekocht dan? Ben ik erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

pennywiser schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:34:
[...]

Wat zou jij willen beweren dat ik heb gekocht dan? Ben ik erg benieuwd naar.
Enkel apparaten gebaseerd op het NMT platform van Syabas mogen een NMT worden genoemd. Er zijn momenteel soortgelijke mediaplayers met bv. een Realtek chipset, die zijn dus gèèn NMT.

Dit apparaat dus wel - Sigma chipset met Syabas firmware.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 23-07-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hollanda schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:14:
Hij zit wel in het goede topic hoor ;)
De M34a draait ook op de NMT software van Syabass!
Is alleen nog niet op de NMT wiki geupdate

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 23-07-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Ah nieuw dus dan heb ik niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dan zijn we daar ook weer uit.

Wat ik me afvraag, hebben Syabas NMT's (ook een webinterface, zodat je van je pc bepaalde instellingen kan doen? Anders blijf je met de ab in de weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

pennywiser schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:44:
Dan zijn we daar ook weer uit.

Wat ik me afvraag, hebben Syabas NMT's (ook een webinterface, zodat je van je pc bepaalde instellingen kan doen? Anders blijf je met de ab in de weer..
Nee, in de huidige modellen is geen webinterface aanwezig. Vraag me af of in de C200 daar verandering in is gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Wildfire schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:57:
[...]

Nee, in de huidige modellen is geen webinterface aanwezig. Vraag me af of in de C200 daar verandering in is gekomen :)
Ik dacht dat transmission tegenwoordig de standaard client was? Daarbij heb je wel een webinterface...
Anders is deze zeer gemakkelijk te installeren, gebruik zelf ook transmission ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
dat is een webinterface voor transmission.

Hij bedoeld een webinterface om de NMT de bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
pennywiser schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:07:
Heb de eGreat M34a ontvangen. Vooral de webservices vind ik echt super (heb ik m ook eigenlijk voor gekocht :o ), NBC, Youtube, internet radio, etc.
Welke nog meer dan. Ben benieuwd welke allemaal.
Degene die je opnoemt kan ik ook met de Popcorn Hour ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Beauty555 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:43:
[...]

Welke nog meer dan. Ben benieuwd welke allemaal.
Degene die je opnoemt kan ik ook met de Popcorn Hour ontvangen.
Ja maar die Popcorn hour kostte het dubbele.. Is niet zo dat deze meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

pennywiser schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:29:
[...]

Ja maar die Popcorn hour kostte het dubbele.. Is niet zo dat deze meer kan.
Ik ben ook op zoek naar een NMT. Als deze precies hetzelfde kan als een PCH, dan is dit absoluut het overwegen waard.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
KillGhost schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:38:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een NMT. Als deze precies hetzelfde kan als een PCH, dan is dit absoluut het overwegen waard.
Leg de specs maar eens naast elkaar. Ik denk dat de C-200 wel meer kan of sneller is, wellicht kan ie blueray iso's lezen. Dat kan deze niet, maar dat kan de A-110 evengoed niet. Verder heeft deze geen LCD scherm, dat is natuurlijk wel mooi. Het kastje is verder erg klein zodat er tevens geen hdd in kan. Wel zit er een Sata aansluiting aan de buitenkant. Succes met beslissen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

pennywiser schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:04:
[...]

Leg de specs maar eens naast elkaar. Ik denk dat de C-200 wel meer kan of sneller is, wellicht kan ie blueray iso's lezen. Dat kan deze niet, maar dat kan de A-110 evengoed niet. Verder heeft deze geen LCD scherm, dat is natuurlijk wel mooi. Het kastje is verder erg klein zodat er tevens geen hdd in kan. Wel zit er een Sata aansluiting aan de buitenkant. Succes met beslissen :).
Dat begrijp ik. De C-200 is toch echt te duur voor mij. Ik zoek een goedkope oplossing. Ik zal deze dan ook vooral vergelijken met de A-110.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ik ben ook al een tijdje in het bezit van de EG-M34A van Egreat.
Ben er zeer tevreden over, speelt tot nu toe bijna alles af wat ik erin duw.
Alleen VC1 in combinatie met WMA-Pro audio bestanden lukt me niet, de Egreat speelt het wel af maar dan zonder geluid. Streamen vanaf het netwerk? No Problemo!
Hiervoor een tijdje de WDTV van Western Digital gehad, maar de Egreat is voor mij vele malen beter!

Werkt ook perfect in combinatie met de Logitech Harmony 555 afstandsbediening.
Hierdoor krijg je bij het werken met NMT aplicaties extra functionaliteit doordat deze de blauw, groen, geel en rood gekleurde knoppen heeft (ontbreken op de orginele AB) en deze ook daadwerkelijk een funktie hebben.
Ook kan je het apparaat met deze AB in de "standby" mode zetten, zodat hij sneller opstart

[ Voor 0% gewijzigd door loneranger56 op 24-07-2009 14:11 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
scorpion303 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:31:
Verder vraag ik me af of je alleen ssh aan de praat hebt gekregen of wellicht ook sftp? Dit laatste is mij destijds nl. niet gelukt!
Nee, helaas, sftp is me (nog) niet gelukt. Het schijnt echter wel mogelijk te zijn om de sftp server van openssh te gebruiken (icm met DropBear). Dit wordt besproken bij onder andere:
- http://www.cybermilitia.net/2009/02/28/dropbear-on-debian/
- http://wl500g.info/showthread.php?t=9144
- http://lists.ucc.gu.uwa.e...opbear/2007q1/000502.html

Het is me echter niet gelukt. Iemand anders meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Nu online
erm...

Ik wil graag de mpd op mijn nmt installeren, maar schijnt dus dat die uit de community installer is gehaald vanwege GPL breuk blablabla.

Google geeft ook niet echt veel resultaat. alleen dat je het via telnet kunt doen, maar is er ook een ander manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
peak schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:05:
erm...

Ik wil graag de mpd op mijn nmt installeren, maar schijnt dus dat die uit de community installer is gehaald vanwege GPL breuk blablabla.

Google geeft ook niet echt veel resultaat. alleen dat je het via telnet kunt doen, maar is er ook een ander manier?
Als ie uit CSI gehaald is, dan zul je em handmatig moeten installeren, dat kan alleen via telnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-06 08:41

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb een vraag. Ik kan in mijn HDX-1000 alle in het netwerk gedeelde mappen zien. Echter, wanneer ik op een map klik, krijg ik de melding:

"cannot find the workgroup list
Press [return] key to return to your previous screen"

Ik kan de inhoud van de mappen dus niet zien. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Edit: Ik zie nu dat ik sommige mappen wel kan zien. Maar wanneer ik in de machtigingen ed. kijk in Windows, zie ik geen verschil tussen de mappen die wel in te kijken zijn vanaf de NMT en mappen niet die in te kijken zijn vanaf de NMT.

[ Voor 26% gewijzigd door RaJitsu op 25-07-2009 03:39 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Denk eraan, je hebt share rechten EN ntfs rechten nodig.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Nu online
cypher21 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:33:
[...]

Als ie uit CSI gehaald is, dan zul je em handmatig moeten installeren, dat kan alleen via telnet
telnet heb ik erop staan.

Maar zit je dan niet met dependencies die in de CSI opgelost waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb de app niet geinstalleerd dus geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

punisher007 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 06:47:
Denk eraan, je hebt share rechten EN ntfs rechten nodig.
Waar stel ik in dat ik ntfs-rechten heb?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnspoel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 22:47
Omdat het netwerk van mijn XP pc waarop ik download niet toegankelijk is, ook niet via myiHome
(als het netwerk wordt herkend volgt de melding "Could not find master browser..")
en ik mijn Vista pc snel wil houden,
heb ik geprobeerd mijn eweka account handmatig in te stellen (config-bestand editten) door deze toe te voegen en door één van standaard newsservers te vervangen..
(via de PCH vind ik geen optie om newsservers te configureren).
Echter zonder resultaat.
Hoe stel ik mijn eweka-account op de juiste wijze in op de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

martijnspoel schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:51:
Omdat het netwerk van mijn XP pc waarop ik download niet toegankelijk is, ook niet via myiHome
(als het netwerk wordt herkend volgt de melding "Could not find master browser..")
en ik mijn Vista pc snel wil houden,
heb ik geprobeerd mijn eweka account handmatig in te stellen (config-bestand editten) door deze toe te voegen en door één van standaard newsservers te vervangen..
(via de PCH vind ik geen optie om newsservers te configureren).
Echter zonder resultaat.
Hoe stel ik mijn eweka-account op de juiste wijze in op de PCH?
Dat moet ook handmatig door dat bestand (nzbget.conf) te editten. Je moet een username, wachtwoord en newsserver invullen. Als het niet werkt zie je in NZBGet waarschijnlijk een foutmelding die zou kunnen verklaren waarom het niet werkt.

# First server, on level 0
# Level of newsserver
server1.level=0
# Host-name of newsserver
server1.host=staat bij mij een ip van tweaknews, omdat ik twijfelde of de PCH kon resolven. Dat kan hij wel dus het was niet nodig.
# Port to connect to (default 119 if not specified)
server1.port=119
# Username to use for authentication
server1.username=username
# Password to use for authentication
server1.password=wachtwoord
# Maximal number of simultaneous connections to this server
server1.connections=heb het op de helft van de max connecties gezet zodat ik gelijktijdig ook op mijn pc kan downloaden

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 27-07-2009 18:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnspoel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 22:47
Marzman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:58:
[...]

Dat moet ook handmatig door dat bestand (nzbget.conf) te editten. Je moet een username, wachtwoord en newsserver invullen. Als het niet werkt zie je in NZBGet waarschijnlijk een foutmelding die zou kunnen verklaren waarom het niet werkt.

# First server, on level 0
# Level of newsserver
server1.level=0
# Host-name of newsserver
server1.host=staat bij mij een ip van tweaknews, omdat ik twijfelde of de PCH kon resolven. Dat kan hij wel dus het was niet nodig.
# Port to connect to (default 119 if not specified)
server1.port=119
# Username to use for authentication
server1.username=username
# Password to use for authentication
server1.password=wachtwoord
# Maximal number of simultaneous connections to this server
server1.connections=heb het op de helft van de max connecties gezet zodat ik gelijktijdig ook op mijn pc kan downloaden
U bent geweldig :)
Hij slurpt op volle snelheid. Mijn dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:53

Jrz

––––––––––––

Wildfire schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:36:
[...]

Enkel apparaten gebaseerd op het NMT platform van Syabas mogen een NMT worden genoemd. Er zijn momenteel soortgelijke mediaplayers met bv. een Realtek chipset, die zijn dus gèèn NMT.

Dit apparaat dus wel - Sigma chipset met Syabas firmware.
euhh??

Dan wordt het tijd voor een ander topic :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jrz schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:16:
[...]

euhh??

Dan wordt het tijd voor een ander topic :)
Er komt waarschijnlijk een apart mediaplayer subforum, dan kan alles wat gestructureerder :)

Networked Media Tank fora *input wanted*

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 27-07-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 09:57

Xypriz

Weet iemand of ik TV uitzendingen streaming kan opnemen via een Popcorn naar een NAS (ik heb een NAS staan voor de opslag en wil geen HD in de Popcorn bouwen)?

Verder was ik benieuwd of Uitzending Gemist/ RTL Gemist op de Popcorn C-200 kan worden bekeken?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Xypriz op 28-07-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Xypriz schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:37:
Weet iemand of ik TV uitzendingen streaming kan opnemen via een Popcorn naar een NAS (ik heb een NAS staan voor de opslag en wil geen HD in de Popcorn bouwen)?
Weinig kans, opslaan is bij mijn weten niet mogelijk vanuit de NMT zelf.
Verder was ik benieuwd of Uitzending Gemist/ RTL Gemist op de Popcorn C-200 kan worden bekeken?

Alvast bedankt!
Misschien, misschien ook niet. Niemand die hier een zinnig woord over kan zeggen aangezien de C200 nog niet released is. Dan is het daarna nog de vraag of iemand de huidige scripts die al dan niet werken willen aanpassen, herschrijven en continu bijwerken om het werkend te houden. Er zijn nu ook scripts die wel/niet werken maar ik heb nog geen enkele fatsoenlijke gezien eerlijk gezegd. Daarnaast vind ik de kwaliteit ook dermate beroerd dat het voor mij niet de moeite is geweest om er tijd in te steken een en ander goed uit te zoeken :)

Ik hou het wel bij mijn HD content :) Ik zou sowieso niet eens weten wat ik nu mis op TV, kijk toch al nooit en als ik kijk dan is het om in slaap te vallen :P

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

redfoxert schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:57:
[...]
Misschien, misschien ook niet. Niemand die hier een zinnig woord over kan zeggen aangezien de C200 nog niet released is. Dan is het daarna nog de vraag of iemand de huidige scripts die al dan niet werken willen aanpassen, herschrijven en continu bijwerken om het werkend te houden. Er zijn nu ook scripts die wel/niet werken maar ik heb nog geen enkele fatsoenlijke gezien eerlijk gezegd. Daarnaast vind ik de kwaliteit ook dermate beroerd dat het voor mij niet de moeite is geweest om er tijd in te steken een en ander goed uit te zoeken :)

Ik hou het wel bij mijn HD content :) Ik zou sowieso niet eens weten wat ik nu mis op TV, kijk toch al nooit en als ik kijk dan is het om in slaap te vallen :P
Op HD tv's ziet uitzendinggemist er inderdaad best slecht uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Xypriz schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:37:

Uitzendinggemist kan wel. Maar of je het wil is een tweede. De kwaliteit is beperkt, en zelfs op een 19"-monitor op 1280x1024 ziet het er al niet uit, laat staan op een grotere HD-display-constructie.
RTLgemist ziet er prima uit, zeker op afstand wanneer je het fullscreen afspeelt. Maar dat kan weer niet op de PCH. Misschien als we met zijn allen deze vragen droppen bij RTL, dat ze het iig voor een selectief aantal programma's wel mogelijk willen maken voor NMT's?
Overigens werkt UZG niet altijd even goed. Ik krijg het op mijn HDX-1000 niet voorelkaar via de jorisvdstraten-link, terwijl het bij anderen feilloos werkt
Sowieso doe ik maar weinig met webservices momenteel. Ik heb er welgeteld één ingesteld staan. Ik had al eens gevraagd welke webservices door de gebruikers hier worden gebruikt, en kreeg daar 0 antwoorden op.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
RaJitsu schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:32:
[...]Ik had al eens gevraagd welke webservices door de gebruikers hier worden gebruikt, en kreeg daar 0 antwoorden op.
In mijn geval ook precies evenzoveel web services in gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Ik heb de Egreat m34a welke zelfde is als de pch 110. Ik heb gegoogled maar kan op het volgende geen antwoord vinden. Kan je bestanden van usb 1 naar usb 2 overzetten? en bestanden verwijderen van een usb 2.5 schijf?

Als ik op knopje verwijderen druk krijg ik de melding read only file system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RaJitsu schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:32:

[...]

Sowieso doe ik maar weinig met webservices momenteel. Ik heb er welgeteld één ingesteld staan. Ik had al eens gevraagd welke webservices door de gebruikers hier worden gebruikt, en kreeg daar 0 antwoorden op.
Hier dan een antwoord: ik gebruik geen webservices. Waarom zou ik ook? YouTube en die andere zooi doe ik wel vanaf m'n PC, werkt nog lekkerder ook. De NMT heb ik puur voor het kijken van films en series, heel dat web-gedoe kan me gestolen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 15:03

rally

Deyterra Consultancy

Same here. Ik heb in mijn HDX 900 en 1000 niet eens een harddisk zitten dus ik kan ze niet eens installeren.
Het gebruikt alleen maar onnodig (kostbare) resources.
Downloaden doe ik vanaf mijn server evenals file sharing en de rest is daardoor volkomen overbodig.

Af en toe kijken we een YouTube filmpje, maar dat is hooguit 2x per jaar.

Dus... leuk dat ze het ontwikkelen, maar voor mij onnodig. Ik heb liever een snellere userinterface :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
huh? onnodige resources??
Die snap ik ff niet. Het is een WEBservice, die wordt alleen aangeroepen als je die opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 256386 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:59:
[...] Als ik op knopje verwijderen druk krijg ik de melding read only file system
Dan heb je waarschijnlijk een NTFS filesysteem gebruikt, dat kan de NMT niet schrijven (zonder hulp van zelf-geinstalleerde tools in ieder geval). Je zou naar de 'community installer' kunnen zoeken (als dat op jouw NMT ook werkt), daar zit wel iets bij om NTFS ook te kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rally schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:04:
Same here. Ik heb in mijn HDX 900 en 1000 niet eens een harddisk zitten dus ik kan ze niet eens installeren.
Het gebruikt alleen maar onnodig (kostbare) resources.
Downloaden doe ik vanaf mijn server evenals file sharing en de rest is daardoor volkomen overbodig.

Af en toe kijken we een YouTube filmpje, maar dat is hooguit 2x per jaar.

Dus... leuk dat ze het ontwikkelen, maar voor mij onnodig. Ik heb liever een snellere userinterface :P
Een server kost geen resources? Ik doe alles op de NMT en ik denk dat ik daar juist energie mee bespaar.
Youtube is wel grappig als je het over een videoclip of een internet gag hebt. Dan kun je het meteen laten zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 29-07-2009 22:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Marzman schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:46:
[...]
Een server kost geen resources? Ik doe alles op de NMT en ik denk dat ik daar juist energie mee bespaar.
Natuurlijk kost die server resources, maar ik bedoel dat het geen resources van de NMT kost en die dus maximale resources ter beschikking heeft voor het streamen en decoderen van (HD) video.

Bovendien kan mijn server sneller downloaden en decoderen dan die NMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

DH.FiReHaWK schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:49:
Sinds dat ik een paar weken geleden de nieuwe firmware heb geupdate draait mijn PCH-A100 geen DVD's meer, geen img, iso of video_ts bestanden...helemaal niks meer.

Muziek en gewone video bestanden werkt prima...weet iemand een oplossing, of hebben er meer mensen last van?

Gr.
Misschien leuk om te vermelden voor de rest hier.

Het bleek de HDMI kabel te zijn. Erg vreemd, maar het menu deed het wel (via hdmi) 720p maar wanneer er 1080p uitgestuurd moest worden was er blijkbaar een defect in de kabel wat dit verhinderde. HDMI kabel vervangen, probleem opgelost.

Erg vreemd.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:45:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een NTFS filesysteem gebruikt, dat kan de NMT niet schrijven (zonder hulp van zelf-geinstalleerde tools in ieder geval). Je zou naar de 'community installer' kunnen zoeken (als dat op jouw NMT ook werkt), daar zit wel iets bij om NTFS ook te kunnen schrijven.
Wat een gedoe allemaal. Voor afspelen van bestanden is het goed, maar wat erom heen zit vind ik eigenlijk gewoonweg "amateuristisch".

NMT app moeten weer op een interne harde schijf, wil je via usb doen moet je allemaal truukjes uithalen (leuk voor de hobbiest of een ontwikkelaar).Waarom niet gewoon de app in het geheugen installeren? simpel copy paste kan nog steeds niet (weer een truukje uithalen)

Begrijp mij niet verkeerd, basic is het allemaal goed en ontwikkelt. Maar qua UI hadden ze het allang een keer moeten vernieuwen. Bij WD HD TV is het precies dezelfde chip alleen UI is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Tsja, wat is amateuristisch. Het accent ligt gewoon op het kunnen afspelen van content, en dat op een manier die zo min mogelijk stroom en systeemresources verbruikt en zo stil mogelijk is. Een fancy GUI doet daar aan af.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 17:24
Wat is een goede prijs voor een tweedehands HDX-1080 met een 500 gig harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 20:24
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:12:
[...]

Misschien leuk om te vermelden voor de rest hier.

Het bleek de HDMI kabel te zijn. Erg vreemd, maar het menu deed het wel (via hdmi) 720p maar wanneer er 1080p uitgestuurd moest worden was er blijkbaar een defect in de kabel wat dit verhinderde. HDMI kabel vervangen, probleem opgelost.

Erg vreemd.
De kabel die standaard bij de PCH geleverd wordt is niet zo goed bestand tegen knikken (bij aansluiten op een aan de muur hangende plasma tv).
Ik had op zeker moment helemaal geen beeld meer, wel geluid en soort van ruis op m'n tv.
Ik heb de kabel vervangen door één met een rubberen mantel en kortere stekkers en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 256386 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:13:
[...]

Wat een gedoe allemaal. Voor afspelen van bestanden is het goed, maar wat erom heen zit vind ik eigenlijk gewoonweg "amateuristisch".

NMT app moeten weer op een interne harde schijf, wil je via usb doen moet je allemaal truukjes uithalen (leuk voor de hobbiest of een ontwikkelaar).Waarom niet gewoon de app in het geheugen installeren? simpel copy paste kan nog steeds niet (weer een truukje uithalen)

Begrijp mij niet verkeerd, basic is het allemaal goed en ontwikkelt. Maar qua UI hadden ze het allang een keer moeten vernieuwen. Bij WD HD TV is het precies dezelfde chip alleen UI is beter.
Het UI is niet alles, maar dat komt vooral door hardwarebeperkingen. Ik weet niet wat ze bij de WD HD TV hebben gedaan, maar echt dynamische menu's zullen dat ook niet zijn. Het heeft nou eenmaal niet de power van een HTPC'tje of zelfs een klasieke XBox. Voor videomateriaal is het een krachtige chip, maar op andere vlakken is hij niet zo sterk.

NTFS kiezen op een op Linux gebaseerde NMT dat doe je toch echt zelf.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zeg nogmaals, ben zeer tevreden over mijn apparaat. Maar geef gewoon aan wat er beter kan.
Zelf heb ik niet de intentie om eraan te sleutelen, moest gewoon de bestanden kunnen afspelen die ik wilde.

Ik heb mij daarbij uit nieuwsgierigheid wat ingelezen in nmt app en wat syabas software eigenlijk meer kan.
Helaas blijkt gewoonweg niet alles out of the box te werken. En moet je voor elke extra feature lijkt het wel meerwerk doen. En kom je bij sommige features zelfs uit op programmeercodes. Dan haak ik al af ;)

De wd tv hd menu is echt dynamischer (zie maar op youtube) daarbij had ie natuurlijk ook weer zo zijn beperkingen waar mijn keuze vanaf hing.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 30-07-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 256386 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:21:
ik zeg nogmaals, ben zeer tevreden over mijn apparaat. Maar geef gewoon aan wat er beter kan.
Zelf heb ik niet de intentie om eraan te sleutelen, moest gewoon de bestanden kunnen afspelen die ik wilde.

Ik heb mij daarbij uit nieuwsgierigheid wat ingelezen in nmt app en wat syabas software eigenlijk meer kan.
Helaas blijkt gewoonweg niet alles out of the box te werken. En moet je voor elke extra feature lijkt het wel meerwerk doen. En kom je bij sommige features zelfs uit op programmeercodes. Dan haak ik al af ;)

De wd tv hd menu is echt dynamischer (zie maar op youtube) daarbij had ie natuurlijk ook weer zo zijn beperkingen waar mijn keuze vanaf hing.
Het kan zeker beter. Laat ze maar eens komen met een i386 apparaat met een Atomprocessor en een goed GPU voor video met een leuke prijs, dan kun je draaien wat je wilt op dat ding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

ASRock 330 NetTop met NVidea ION processer en XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rally schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:47:
ASRock 330 NetTop met NVidea ION processer en XBMC?
Dat is een knutseloplossing, als een fabrikant zoiets op grote schaal gaat verkopen wordt het veel goedkoper en simpeler en ontstaat er ook een leuke community omheen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:45

knakworst

Get more sats!

Marzman schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:52:
[...]

Dat is een knutseloplossing, als een fabrikant zoiets op grote schaal gaat verkopen wordt het veel goedkoper en simpeler en ontstaat er ook een leuke community omheen.
Of deze: [Ervaringen] FIT-PC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is inderdaad een stap in de goede richting. Voor mij is het niks omdat hij alleen DVI heeft. Als ik wel DVI had zou ik dat eerder kopen dan de C200 (mijn A100 was nog steeds wel een stuk goedkoper, dus dat is moeilijk vergelijken).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gisteren even Planet Earth via m'n Popcorn Hour A-110 afgespeeld via netwerk en zelfs de Bird Scene ging vlekkeloos! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
OutofFocus schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:34:
[...]

< knip>

Als je geen interne HD heb je geen NMT Apps en dus ook geen Samba, NFS of FTP server.
Dan kun je je disks dus niet benaderen via het netwerk.

Als je een interne HD hebt kun je ook de skin wijzigen. Zie de community installer. Verder heb je dan ook de torrent en NZBGEt functies
Ik heb van de week de E-Great M34A (geen interne HD, maar wel externe SATA aansluiting) aangeschaft, vnl voor het afspelen van HD films. Aan de Egreat is nu via USB een disk van 60Gb geknoopt. Omdat ik veronderstelde daarmee ook NMT applicaties te kunnen toevoegen heb ik niet gekozen voor de PCH A-110. Ik heb nog niets geprobeerd, maar uit bovenstaand maak ik op dat je geen NMT applicaties (bv. NZBget) op een (USB) disk kan installeren.

edit:
Inmiddels heb ik de bevestiging en een oplossing gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door wsmaal op 31-07-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 02:06

Royz

Kleurenblind!!

Rivanov schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:51:
Gisteren even Planet Earth via m'n Popcorn Hour A-110 afgespeeld via netwerk en zelfs de Bird Scene ging vlekkeloos! :)
Dan heb je vast de TS file gebruikt en niet de MKV ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zou deze IDE to SATA 2-Port Adapter Card samen met een Sata-schijf passen in een A100? Sataschijven zijn nu goedkoper en groter dan IDE dus als ik er een grotere schijf in wil zetten lijkt me dit een optie (maar het moet wel passen).

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 31-07-2009 12:08 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik was trouwens in de veronderstelling dat je ook eigengekozen internet streams en internet radio stations kunt kiezen, dmv. ingeven van de url. Zoals bv. de Tour de France stream. Maar dit lijkt vooralsnog niet te kunnen, kan dat kloppen?

Ik heb een M34a overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Royz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:00:
[...]

Dan heb je vast de TS file gebruikt en niet de MKV ;)
Sorry maar de MKV draait bij mij op mijn HDX1000 echt vlekkeloos met de birdscene. Geen haperingen of niks, met streaming notabene.

Wellicht dat het grotere geheugen van de HDX1000 (512MB tov 256MB in de PCH-110) toch wat verschil maakt?

[ Voor 3% gewijzigd door redfoxert op 02-08-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

redfoxert schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:28:
[...]

Sorry maar de MKV draait bij mij op mijn HDX1000 echt vlekkeloos met de birdscene. Geen haperingen of niks, met streaming notabene.

Wellicht dat het grotere geheugen van de HDX1000 (512MB tov 256MB in de PCH-110) toch wat verschil maakt?
Wellicht. Dat grotere geheugen zal ook wel fijn zijn met alle custom apps die er nu zijn. Mijn PCH loopt er regelmatig in vast.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-

[ Voor 99% gewijzigd door Marzman op 02-08-2009 00:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:16
redfoxert schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:28:
Zowel de PCH als de HDX hebben 256MB aan geheugen, dus daar zal het niet aan liggen.

http://learnhd.blogspot.c...review-3-peek-inside.html
There is also a myth about the memory size. According to the manufacturers’ website, the A-110 has 256MB and the HDX 1000 has 512Mb DRAM installed. It makes some people think that the HDX 1000 provides more memory. However, when I opened up the machines, I found both machines are equipped with 4pcs of Nanya 512Mb DRAM. What Digitech puts on their website is the DRAM type (512Mbits) they use in the HDX 1000. What Popcornhour lists is the total memory size (512Mbits x 4) / 8 = 256Mbytes in the A-110. The two machines actually carry the same amount of the DRAM, and both vendors are telling the truth. However, I found the information on the Digitech website is a little misleading.

[ Voor 56% gewijzigd door sverzijl op 02-08-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Ik heb van het weekend me NMT (popcornhour a110) geinstalleerd. Ik wou in eerste instantie geen HD in de 110 zelf stoppen. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om dvd's of mkv's af te spelen. Ik kan wel de losse b.v. files aanklikken maar niet de menu's en subs etc.
Na wat lezen kwam ik er achter dat je hiervoor een plugin (jukebox) moet installeren. die dan in combinatie met myihome wel je dvd's en mkv's met menu's kan tonen. Heb ik dit goed begrepen of is er ook nog een andere manier om dit voor elkaar te krijgen? Ik krijg de Jukebox plugin nu namelijk niet aan de praat.
Tevens vroeg ik me af of de webschil van a110 ook zonder HD benaderbaar moet zijn? want dat lukt me ook niet helemaal.
Ik ben al aan het lezen geweest in de wiki en uiteraard ook al het een en ander gegoogled maar ik verdrink bijna in de zee van info als je gaat googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:26
zie http://www.networkedmedia...Share#NMT_NFS_Share_Setup

voor benaderen van de files op je pc. of zet alles op een USD HD. Via My-ihome kun je alles afspelen behalve DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
sverzijl schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 08:32:
[...]

Zowel de PCH als de HDX hebben 256MB aan geheugen, dus daar zal het niet aan liggen.

http://learnhd.blogspot.c...review-3-peek-inside.html

[...]
Aha :) Thanks for clearing that up.

Dat verklaart waarschijnlijk dan ook waarom mijn HDX net zo vaak als een PCH problemen heeft met jukeboxes die veel geheugen gebruiken.

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.