Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:28:
Heb even zitten speuren op het forum van networkedmediatank en daar waren meer mensen met het probleem van afspelen vanaf usb. Een suggestie die ik tegenkwam was de mkv file te remuxen naar ts m.b.v. tsmuxer. Dit heb ik even geprobeerd en dit werkte. Nadeel is alleen dat je dus elke keer een bestand moet omzetten en zeker met grote files kan dit wel even duren. Probleem zat volgens sommige users dat mkv een hogere buffer nodig heeft dan ts. Ik hoop dat ze de performance kunnen verbeteren in een toekomstige firware-update. In ieder geval hoop ik hier dan ook wat mensen geholpen te hebben met deze informatie.

[...]
Dit klopt, momenteel heb ik dus ook NTFS en remux ook naar (M2)TS. dit werkt inderdaad prima. alleen is het irritant daarom wil ik binnen kort toch een NAS. Is makkelijker in gebruik en weg met het gestotter :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daros schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:13:
Ik gebruik nu mediaportal. zou graag willen overstappen op een los device voor mijn series en films.

In MediaPortal laat hij nu van internet de gegevens over de series met een mooi plaatje. Maar hij onthoud ook wat ik al heb gekeken. Wanneer ik bijvoorbeeld Dexter open dan geeft hij aan bij welk seizoen ik ben en welke aflevering.

Is er een NMT die deze functionaliteit ook heeft? Met name het onthouden waar je bent vind ik erg belangrijk...?
De Popcorn Hour laat uit zichzelf geen hoesjes/plaatjes etc. zien, hiervoor moet je eerst een moviejukebox installeren, bijvoorbeeld YAMJ.

Als je alle stappen hebt doorlopen ziet het er bijvoorbeeld zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.blazedmonkey.com/uploads/files/1/yamjscreen.jpg

Je kan kiezen uit allerlei skins:http://omertron.com/pch/taxonomy/term/21

Onthouden wat je bekeken hebt is geen standaard optie van de Popcorn Hour noch van YAMJ.
Er zijn wel wat knutselaars mee bezig op het NMT forum:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=18858&page=1&highlight=dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
hehe, grappig.. ;)

Dacht je dat ik dat niet al had gedaan dan ? Ik snap gewoon niet wat het nut is om deze applicaties op je NMT te draaien...vandaar mijn vraag.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Spam schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:09:
[...]

hehe, grappig.. ;)

Dacht je dat ik dat niet al had gedaan dan ? Ik snap gewoon niet wat het nut is om deze applicaties op je NMT te draaien...vandaar mijn vraag.
Uit je vorige reactie:
Spam schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:46:
[...]

Torrent en Usenet ok, maar wat doen die andere dan ? Vooral die PVR vind ik interessant :P of is dat niets ?
Je vraagt 'wat die andere doen', niet 'wat is het nut om deze applicaties op een NMT te draaien'. Met een beetje zoeken kan je weten wat de applicatie doet en bedenken waarom dit op een NMT wenselijk zou kunnen zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:28:
Onthouden wat je bekeken hebt is geen standaard optie van de Popcorn Hour noch van YAMJ.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=18858&page=1&highlight=dynamic
Als je ergens een Windows-bak hebt draaien, dan kan je NMTServer draaien. Dit gebruikt YAMJ voor zijn content en kan bijhouden wat je al gekeken hebt. Misschien handig totdat die dynamische skin voor YAMJ uitkomt.

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 23-06-2009 12:28 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom wil je dan een NAS gebruiken? Hangt de Popcorn niet via je netwerk aan je pc dan?
Royz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:57:
[...]

Dit klopt, momenteel heb ik dus ook NTFS en remux ook naar (M2)TS. dit werkt inderdaad prima. alleen is het irritant daarom wil ik binnen kort toch een NAS. Is makkelijker in gebruik en weg met het gestotter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:50:
Maar waarom wil je dan een NAS gebruiken? Hangt de Popcorn niet via je netwerk aan je pc dan?

[...]
Jawel, alleen wel draadloos. het enige wat bedraad is momenteel is mijn PCH. Dus ik moet wel aan de NAS denk ik zo

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
Ja maar dan moet je weer een windows bak aan hebben.

Ik heb nu een HTPC maar die wil ik juist weg hebben. Wil gewoon z;n mooi klein dingetje ergens gooien en klaar zijn.

Helaas is er voor nu dus nog geen oplossing.
Dan hou ik de huidige situatie maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Ik kom er niet meer uit.
Ik ben inmiddels een tijdje verhuisd, en heb nu een andere opstelling.
Voorheen had ik een moden, met daaraan een router, waaraan mijn pc's en mijn PCH verbonden waren. Op de router kon ik vrij makkelijk aangeven welke IP adressen aan welk MAC adres gekoppeld moest worden.

Nu heb ik echter een modem, met daaraan een swtch, waaraan mijn pc en mijn PCH hangen. Op mij Pc heb ik gewoon internet, maar ik kan de PCH niet meer benaderen (of in ieder geval niet vinden). Op de PCH kan ik niks meer wat met netwerk te maken heeft.

Als ik de modem loskoppel van de switch, dan kan ik deze overigens wel benaderen vanaf mijn PC (via de switch). Ook kan ik dan de PC benaderen vanaf mijn PC. Zodra ik de modem er weer aan koppel, dan kan ik de Pch niet meer benaderen, en andersom ook niet meer.

Het gaat om een Sitecom LN-118 switch. Ik kan alleen nergens vinden of ik op een of andere manier kan achterhalen welke ip adressen hij uitgeeft.

Is er misschien ieand die me hierin kan helpen? Of misschien met geniale ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een switch geeft geen ipadressen uit. Dat doet of je modem (als het een routermodem is) of je ISP.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
Hmm ok, maar is er dan wel een manier om dit werkend te krijgen? Of heb ik dan toch echt gewoon een router nodig?

Als ik de PCH een automatisch IP-adres laat toekennen, dan krijg ik een hele andere range (169.254.enz) te zien dan die mijn PC krijgt (212.217.enz).

En als ik dat ip adres probeer te benaderen gebeurd er ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rubert schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:11:
Hmm ok, maar is er dan wel een manier om dit werkend te krijgen? Of heb ik dan toch echt gewoon een router nodig?

Als ik de PCH een automatisch IP-adres laat toekennen, dan krijg ik een hele andere range (169.254.enz) te zien dan die mijn PC krijgt (212.217.enz).

En als ik dat ip adres probeer te benaderen gebeurd er ook niks.
212.217.enz is geen intern ipadres. Dan heb je dus geen router en waarschijnlijk deelt je ISP maar een ipadres uit. Je kan kijken of je het modem anders in kan stellen en anders heb je inderdaad een router nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubert schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:43:
Ik kom er niet meer uit.
Ik ben inmiddels een tijdje verhuisd, en heb nu een andere opstelling.
Voorheen had ik een moden, met daaraan een router, waaraan mijn pc's en mijn PCH verbonden waren. Op de router kon ik vrij makkelijk aangeven welke IP adressen aan welk MAC adres gekoppeld moest worden.

Nu heb ik echter een modem, met daaraan een swtch, waaraan mijn pc en mijn PCH hangen. Op mij Pc heb ik gewoon internet, maar ik kan de PCH niet meer benaderen (of in ieder geval niet vinden). Op de PCH kan ik niks meer wat met netwerk te maken heeft.

Als ik de modem loskoppel van de switch, dan kan ik deze overigens wel benaderen vanaf mijn PC (via de switch). Ook kan ik dan de PC benaderen vanaf mijn PC. Zodra ik de modem er weer aan koppel, dan kan ik de Pch niet meer benaderen, en andersom ook niet meer.

Het gaat om een Sitecom LN-118 switch. Ik kan alleen nergens vinden of ik op een of andere manier kan achterhalen welke ip adressen hij uitgeeft.

Is er misschien ieand die me hierin kan helpen? Of misschien met geniale ideeen?
waarschijnlijk heb je Kabel internet.

Hiervoor heb je naast je modum een Router nodig.
Achter de router kan je wel een switch hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:04:
[...]

waarschijnlijk heb je Kabel internet.

Hiervoor heb je naast je modum een Router nodig.
Achter de router kan je wel een switch hangen.
Inderdaad. Kabelinternet van Ziggo, met een motorola modem. Zal voor de zekerheid eens kijken of ik de modem nog anders in kan stellen, maar heb er eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in, als ik zo een beetje rond kijk op verschillende site's.

Ben bang dat ik toch nog om een router uit moet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
De Motorola kabelmodem heeft wel een ingebouwde dhcp server (die deelt ip-adressen uit) maar die staat standaard uit, om hem aan te zetten ga in internet explorer (of firefox oid) naar http://192.168.100.1 en dan staat er ergens een optie om dhcp aan te zetten, dan hoef je alleen nog maar een goedkope switch aan te schaffen, die aan de motorola te koppelen en je pc en de popcorn aan de switch.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
Occy74 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:27:
De Motorola kabelmodem heeft wel een ingebouwde dhcp server (die deelt ip-adressen uit) maar die staat standaard uit, om hem aan te zetten ga in internet explorer (of firefox oid) naar http://192.168.100.1 en dan staat er ergens een optie om dhcp aan te zetten, dan hoef je alleen nog maar een goedkope switch aan te schaffen, die aan de motorola te koppelen en je pc en de popcorn aan de switch.
Ik ga het vanavond als ik thuis ben even uitproberen. Heb in ieder geval alweer wat ideeen om verder te gaan.
In ieder geval alvast bedankt voor deze info!

Edit:
Inmiddels even bekeken. De modem heeft inderdaad de DHCP functie, en die stond al aan. Verder staat er: When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server.

Volgens mij gaat dat dus alleen werken als de modem niet met het internet verbonden is, en dat is eigenlijk ook niet helemaal de bedoeling.

Ga nog wel even veder zoeken, maar ben bang dat ik toch om een router zal moeten. Wie wee komt de switch nog eens van pas.

[ Voor 28% gewijzigd door Rubert op 25-06-2009 20:35 . Reden: inmiddels verder geprobeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:01
Ik probeer de popcornhour A110 aan te sluiten op mijn monitor dmv een component-vga kabel. De monitor signaleert blijkbaar wel een signaal, want er is wel een reactie, maar uiteindelijk geeft de monitor geen beeld weer. Ik heb al de verschillende TV-modes geprobeerd, maar wat ik ook doe, er is geen beeld. Mijn monitor is de LG 19180U en de kabel is een component (blauw, groen, rood) naar vga-kabel. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want uiteindelijk is het doel hiervan dat ik de popcornhour via vga op mijn beamer kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoe moet je eigenlijk omgaan met de framerate sync setting als je de PCH A110 aangesloten hebt op een 'ouderwetse' beeldbuis (die volgens de specs wel NTSC aankan?). Welke setting ik ook probeer, ik heb redelijk last van judder met NTSC films. Alleen de video output omzetten van PAL naar NTSC lijkt te helpen, maar da's redelijk omslachtig en soms weet je ook niet vantevoren of je een PAL of NTSC release te pakken hebt...

Werkt frameratesync alleen op LCD ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rubert schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:47:
[...]

Ik ga het vanavond als ik thuis ben even uitproberen. Heb in ieder geval alweer wat ideeen om verder te gaan.
In ieder geval alvast bedankt voor deze info!

Edit:
Inmiddels even bekeken. De modem heeft inderdaad de DHCP functie, en die stond al aan. Verder staat er: When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server.

Volgens mij gaat dat dus alleen werken als de modem niet met het internet verbonden is, en dat is eigenlijk ook niet helemaal de bedoeling.

Ga nog wel even veder zoeken, maar ben bang dat ik toch om een router zal moeten. Wie wee komt de switch nog eens van pas.
Ik heb die Motorola al een tijdje niet meer, maar volgens mij doet die alleen zelf dhcp adressen uitdelen als Ziggo een storing heeft. Je hebt er niks aan behalve dat je dan tijdens een storing in het modem kan kijken of er wel een signaal binnen komt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijg064
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-04 14:13
Ik ben in het bezit van een i-Star Media Tank sinds oktober 2008 en ben hier heel tevreden over. Nu heb ik sinds vrijdag jl. een overspanningsbeveiliging van Belkin. Deze zit tussen het stopcontact/antenneingang en de apparatuur (LCD TV, HD/DVD recorder, NMT en UPC digitaal kastje). Voordat ik deze Belkin beveiliging had, stond de i-Star continu aan zonder enig probleem.
Nu ik de overspanningsbeveiliging ertussen heb, en ik heb m'n i-Star NMT aan staan, ontvang ik de commerciele zenders (RTL, SBS, Veronica en Net5) niet meer. Als melding krijg ik dat er een signaalstoring is. Wanneer ik de NMT daarna uit zet, krijg ik de zenders wel netjes te zien.

Klinkt dit jullie bekend in de oren? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ideaal is voor mij de overspanningsbeveiling hebben en de NMT volledig aan continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

krijg064 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:10:
Ik ben in het bezit van een i-Star Media Tank sinds oktober 2008 en ben hier heel tevreden over. Nu heb ik sinds vrijdag jl. een overspanningsbeveiliging van Belkin. Deze zit tussen het stopcontact/antenneingang en de apparatuur (LCD TV, HD/DVD recorder, NMT en UPC digitaal kastje). Voordat ik deze Belkin beveiliging had, stond de i-Star continu aan zonder enig probleem.
Nu ik de overspanningsbeveiliging ertussen heb, en ik heb m'n i-Star NMT aan staan, ontvang ik de commerciele zenders (RTL, SBS, Veronica en Net5) niet meer. Als melding krijg ik dat er een signaalstoring is. Wanneer ik de NMT daarna uit zet, krijg ik de zenders wel netjes te zien.

Klinkt dit jullie bekend in de oren? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ideaal is voor mij de overspanningsbeveiling hebben en de NMT volledig aan continu.
Haal eens een ander apparaat uit de overspanningsbeveiliging, en kijk of hij het dan nog steeds doet?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijg064
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-04 14:13
M3rcury schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:25:
[...]
Haal eens een ander apparaat uit de overspanningsbeveiliging, en kijk of hij het dan nog steeds doet?
Ik heb inderdaad wat andere apparaten eruit gehaald, maar dan blijft het issue. Alleen wanneer ik de media tank eruit haal, is het beeld op alle zenders goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31

kraats

Ik rol

krijg064 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:19:
Ik heb inderdaad wat andere apparaten eruit gehaald, maar dan blijft het issue. Alleen wanneer ik de media tank eruit haal, is het beeld op alle zenders goed.
Wat bij sommige apparaten nog wel eens wil helpen is het 180 graden omdraaien van de stekker. Is het trouwens wel een geaarde wandcontactdoos waar de overspanningsbeveiliging in zit? Een derde punt kan zijn dat je je AOP (abonneeovernamepunt) van de CAI moet aarden (het makkelijkst als deze in de meterkast zit, zoals in de meeste huizen tegenwoordig).

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Lulukai

God's gift to women

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:28:
[...]

Onthoudt de Popcorn Hour waar je was in een film? Kan je dan verdergaan van het laatste punt of begint een film altijd vanaf het begin te spelen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ja waar je was in een film onthoud hij, tot je herstart.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_necoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 10:08
alleen bij films die uit 1 bestand bestaan (zoals .mkv / .avi / .wmv )
Films die uit meerdere bestanden bestaan werkt dit niet ( dvd's op ISO, VIDEO_TS map etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

nick_necoo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:06:
alleen bij films die uit 1 bestand bestaan (zoals .mkv / .avi / .wmv )
Films die uit meerdere bestanden bestaan werkt dit niet ( dvd's op ISO, VIDEO_TS map etc)
Dat is het dus. Ik vroeg me al af waarom het soms niet werkte :)

Het RGB over component in de A100 werkt ook niet in DVD's (dan wordt het beeld groen, in andere formaten ziet het er wel goed uit. Wat ISO's dan doen weet ik niet).. Zou het geen bugje zijn?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

Rhapsody

In Metal We Trust

punisher007 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:42:
Ja waar je was in een film onthoud hij, tot je herstart.
Verder kun je ook naar een bepaald moment navigeren (via Seek en dan tijd invoeren)

Erg handig bij bijv. mkv's.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rhapsody schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:12:
[...]

Verder kun je ook naar een bepaald moment navigeren (via Seek en dan tijd invoeren)

Erg handig bij bijv. mkv's.
Of gewoon de getallen gebruiken (1 = 10 procent, 2 = 20 procent enz.)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Ehm... YAMJ werkt niet meer goed bij mij :S
Ik gebruik bij vrijwel iedere film een .nfo file, zodat je altijd de goede info hebt.

Echter heb ik sinds de laatste scan heel veel broken files (ook van films welke voorheen wel goed waren). Het gaat hier om ruim 2 3e van de films die erop staan. Verder niets in instellingen ofzo veranderd.

Heb inmiddels de hele map YAMJ etc.. opnieuw aangemaakt, en laten scannen (nadat ook de jukebox map weggegooit was) en dan blijft het probleem er... Gebruik de standaard imdb instelling.

Meer mensen hier last van?

Edit: Wat proberen later geeft bij alle films wel weer plaatsje, wel vaak dat standaard plaatje (voor als er geen ander plaatje gevonden is) Fout bij IMDB of aan YAMJ? Ziet er niet uit zonder covers natuurlijk...

[ Voor 33% gewijzigd door Tonkey op 30-06-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49
Ik heb sinds vandaag dat mn popcorn hour a-110 alleen nog maar zwart beeld geeft. Ik keek een dvd film en topte die even en toen stelde ik mn instellingen op 1080p 30 hz en daarna kreeg alleen nog maar zwart beeld. Is er een manier op hem weer terug te krijgen op fabriek instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Je hebt de knop TvMode. Druk die in met daarachter een nummer die jouw goede instellingen en hij staat weer goed.
- TV Mode + 0 = Auto TV mode
- TV Mode + 1 = Component/Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Component/Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p
- TV Mode + 5 = Component 1080i
- TV Mode + 6 = Component 1080p
- TV Mode + 7 = HDMI 720p
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p

[ Voor 60% gewijzigd door Oxi op 30-06-2009 17:18 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 15:49
Oxi schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:17:
Je hebt de knop TvMode. Druk die in met daarachter een nummer die jouw goede instellingen en hij staat weer goed.

[...]
Thanks hij doet weer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
vandevorst schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:15:
Ik gebruik bij vrijwel iedere film een .nfo file, zodat je altijd de goede info hebt.

Echter heb ik sinds de laatste scan heel veel broken files (ook van films welke voorheen wel goed waren). Het gaat hier om ruim 2 3e van de films die erop staan. Verder niets in instellingen ofzo veranderd.

Heb inmiddels de hele map YAMJ etc.. opnieuw aangemaakt, en laten scannen (nadat ook de jukebox map weggegooit was) en dan blijft het probleem er... Gebruik de standaard imdb instelling.

Edit: Wat proberen later geeft bij alle films wel weer plaatsje, wel vaak dat standaard plaatje (voor als er geen ander plaatje gevonden is) Fout bij IMDB of aan YAMJ? Ziet er niet uit zonder covers natuurlijk...
Er is bij IMDB iets veranderd. Wordt aan gewerkt: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=24172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Ik haal vaak een film uit YAMJ en zet er ook weer vaak eentje nieuw in.
Pas geleden merkte ik dat, ook na het verwijderen van alle YAMJ bestanden op de interne HDD, dat sommige covers bleven staan, alhoewel ik die aangepast had.

Er was een wezenlijk verschil tussen de index.htm opstarten via de PC of via de PCH.
Via beide wegen waren er andere covers te zien. :? :? :? :?

De oplossing die ik toen heb moeten uitvoeren om weer eens een schone nieuwe MENU van YAMJ te krijgen op de interne HDD van de PCH was:

Open het moviejukebox.properties bestand in de YAMJ directory met notepad en wijzig de naam van het te maken YAMJ MENU in een andere naam. Er wordt dan een totaal nieuwe schone YAMJ menu gemaakt en alle oude verborgen bestanden op de interne HDD van de PCH worden overschreven.
In onderstaand voorbeeld heb ik het YAMJ MENU de naam Videobox gegeven.

# name of the details directory of the jukebox
mjb.detailsDirName=Videobox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Beauty555 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:27:
[...]

Ik haal vaak een film uit YAMJ en zet er ook weer vaak eentje nieuw in.
Pas geleden merkte ik dat, ook na het verwijderen van alle YAMJ bestanden op de interne HDD, dat sommige covers bleven staan, alhoewel ik die aangepast had.

Er was een wezenlijk verschil tussen de index.htm opstarten via de PC of via de PCH.
Via beide wegen waren er andere covers te zien. :? :? :? :?
Dat is de browser cache van je NMT. Om deze te legen, ga naar de Setup -> Maintenance pagina en druk op de knop "File Mode". De NMT's cache is nu leeg en bij een volgende bezoek aan de pagina zullen de nieuwe afbeeldingen verschijnen. :)

De reden dat jouw methode werkt is omdat je de URL van de afbeeldingen veranderd. De NMT gebruikt de URL als sleutel om de juiste afbeeldingen uit een cache te halen. Doordat je de URL verandert, herkent de NMT de plaatjes niet als gecached en zal het ze vanaf het netwerk ophalen en tonen.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 30-06-2009 23:01 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook.. :(

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/3166x6f.jpg

Al alles volledig opnieuw geinstalleerd.. probleem blijft. Hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik lees dus inderdaad dat er meerdere mensen last van hebben :P
Hopelijk is dat snel gefixt dan ;)

Aan de cache kan het niet liggen lijkt me, afbeeldingen welke er wel waren waren zowel weg op pc, als nmt (ik zie namelijk wel 2 keer hetzelfde)

Dan wachten we even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb een gróót probleem.. :( :(

Ik geef morgen een filmavondje, met mn PCH.. alleen ik ben de Remote vergeten. Die ligt dus 300km verderop. Is er een andere manier om hem aan te sturen? Zitten geen knopjes ofzo op.. KUT KUT KUT.. :( :(

Als er iemand is die voor een kratje bier + 50 euro borg aan mij zijn remote wil uitlenen voor 1 avond (omgeving Rotterdam), dan hoor ik het heel, heel graag..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 15:21
even snel een universal remote kopen voor weinig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel9 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:08:
even snel een universal remote kopen voor weinig ?
Werkt dat op een PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holelotof1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09-2024
Moet lukken, maar wellicht op een 'echt universele ab'.
Werkt in elk geval op een Logitech (Harmony 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Je mag de mijne wel lenen, is alleen van een HDX1000. Weet niet zeker of die op een PCH ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
The Zep Man schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:57:
[...]Dat is de browser cache van je NMT. Om deze te legen, ga naar de Setup -> Maintenance pagina en druk op de knop "File Mode". De NMT's cache is nu leeg en bij een volgende bezoek aan de pagina zullen de nieuwe afbeeldingen verschijnen. :)
Bedankt Zep Man voor deze duidelijke uitleg.
Heb me steeds afgevraagd waar die cache staat en hoe deze te legen is.

Bedankt voor je antwoord. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:30:
Jongens, ik heb een gróót probleem.. :( :(

Ik geef morgen een filmavondje, met mn PCH.. alleen ik ben de Remote vergeten. Die ligt dus 300km verderop. Is er een andere manier om hem aan te sturen? Zitten geen knopjes ofzo op.. KUT KUT KUT.. :( :(

Als er iemand is die voor een kratje bier + 50 euro borg aan mij zijn remote wil uitlenen voor 1 avond (omgeving Rotterdam), dan hoor ik het heel, heel graag..
Niet echt, het zou wel leuk zijn als de webinterface ook werkte vanaf het netwerk (of beter werkte, het handmatig veranderen van ip's bij elke actie kan ik geen werken noemen ;) ). Dat zou best veel toevoegen.

Universele remote of eentje lenen lijkt me inderdaad de beste optie. Zo'n Harmony kost wat meer dan een kratje bier, maar is ook na het avondje film kijken nog best relaxt (ik zit altijd met 4 ab's te werken terwijl eentje er van ook een universele Philips remote is ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkAboutIt schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:33:
Je mag de mijne wel lenen, is alleen van een HDX1000. Weet niet zeker of die op een PCH ook werkt.
Zou super zijn.. kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

USB-toetsenbordje? Ik weet niet of dat werkt, maar volgens mij heb ik dat ergens eens gelezen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:02:

[...]

Als ik http://shop.kv-ua.net/Use...ards/HDX1000mainlarge.jpg zo zie dan is het exact dezelfde afstandsbediening. Geen wonder eigenlijk, zo goed als alle NMT's gebruiken dezelfde als bij de Popcorn Hour.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
qua uiterlijk wel, maar of het ook qua IR signalen het geval is

Kans is iig erg groot

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Laatst online: 06-09 15:21
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:02:
[...]

Het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

AB's van de PCH, HDX900/1000, eGreat etc zijn allemaal uitwisselbaar.
Dat weet ik heeeel zeker, omdat ik ze allemaal al een keer heb gehad en de afstandbedieningen ook een tijdje door elkaar heb gebruikt (voordat ik hem heb vervangen voor een Logitech Harmony).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:40:
[...]

Ik heb het probleem ook.. :(

[afbeelding]

Al alles volledig opnieuw geinstalleerd.. probleem blijft. Hopelijk is het snel opgelost.
Het probleem is enkele dagen geleden al verholpen. Je moet alleen wel de geupdate versie van Yamj downloaden en installeren. Het probleem ligt aan een verandering in IMDB hierdoor kan de director niet meer geimporteerd worden. Ik heb de download via http://omertron.com/pch/ gedownload. Kan nu alleen de link naar de download niet meer vinden en geen tijd om te zoeken atm..

Wel de release note (het is dus de onderstaande versie die je moet hebben)

MovieJukebox 1.0.18 beta
------------------------
- Enhancement #686 Video Image Files created when no image found
- Enhancement #836 Option for AppleTrailers to include or exclude trailer types
- Fixed defect #846 appletrailers.download is case sensitive
- Fixed defect #850 Exception generated if Jukebox directory can't be written to
- Fixed defect #851 TV Series dummy thumbnails
- Fixed defect #852 Kinopoisk fix due to changed web pages
- Fixed defect #857 Apple trailer configMax is not handled correctly
- Fixed defect #865 New API Key required for MovieMeter plugin
- Fixed defect #868 Kinopoisk plot fix
- Fixed defect #869 BluRay movies with multi part files are not scanned correctly
- Fixed defect #870 MediaInfo mark subtitles YES even if the format can not be viewed
- Fixed defect #875 IMDB changed the layout for directors and needs to be updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb de MovieJukebox 1.0.18 1.0.21 beta gebruikt en inderdaad zijn de posters weer van betere kwaliteit, echter merk ik wel dat er veel meer foute posters zijn :(

[EDIT] oops had de 1.0.21 idd gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door punisher007 op 06-07-2009 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Ik heb een korte vraag. De Full-HD Philips is middels een Coaxiale kabel op de homecinema set aangesloten, zodat het geluid van de tv over de homecinema speakers loopt. Ik ben van plan om de Popcorn Hour A-110 te kopen. Wanneer ik deze via HDMI op de Full-HD aansluit, krijg ik dan automatisch 5.1 uit de homecinemaset d.m.v. Coaxiale kabel tussen de tv en homecinema? Of moet ik de Popcorn Hour apart aansluiten op de homecinemaset.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
MovieJukebox 1.0.21 is vandaag de dag al te krijgen.
Moet zeggen dat deze ook nog enkele foutjes in de cover zoek functie heeft, maar die waren snel opgelost met een .nfo in de directory te zetten, met een verwijzing naar een mooiere cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hopelijk duurt het niet lang meer eer de C200 wordt gereleased. Ben echt übernieuwsgierig naar dit apparaat, ik vond de A100 al top. Hèt grote voordeel is dat de C200, naast Blu-ray en hopelijk een snellere netwerkverbinding, gewoon DTS downmix aan zal kunnen.

Iemand al foto's van het binnenste van de C200 gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Eind van deze maand is de planning voor de C200

Een plek waar je echt HEEL VEEL informatie kunt vinden over NMT's (inclusief uitgebreide reviews) is:
http://www.mpcclub.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rally schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:08:
Eind van deze maand is de planning voor de C200

[..]
Jammer, dan komt 'ie zeker niet meer op tijd om nog in m'n vakantie binnen te komen. Begin augustus moet ik weer aan de slag namelijk :)

Maar goed, in de tussentijd red ik me nog uitstekend met de A-100. Blijft toch een mooi ding :P

(alleen niet vergeten dat wanneer ik gewoon het geluid via TV wil, ik DTS film dus eerst naar AC3 moet downmixen voordat ik ze overzet naar de PCH)

-- Edit: ik stap over vanwege de Blu-ray optie, betere netwerksnelheid (tenminste, daar ga ik wel van uit) en het feit dat het nu meer een apparaat geschikt is voor bij andere A/V-apparatuur (behuizing).

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 06-07-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ga mijn A-100 nog niet vervangen hoor. Die bevalt nog prima :) Over een paar jaar zal het misschien wel moeten omdat er weer een hoop nieuwe codecs zijn maar dan heb je weer betere en goedkopere mediaspelers dus dan wacht ik wel tot dat moment ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb ze zo'n beetje allemaal gehad en mijn huidge HDX900 en 1000 voldoen prrrima.

Desalniettemin overweeg ik om de C200 aan te schaffen omdat ik bij sommige high-bitrate files not wel wat problemen heb.
Daarnaast ga ik ook experimenteren met XBMC op basis van een Nvidia ION chipset. Daar schijnen ook geweldige resultaten uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rally schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:29:
Ik heb ze zo'n beetje allemaal gehad en mijn huidge HDX900 en 1000 voldoen prrrima.

Desalniettemin overweeg ik om de C200 aan te schaffen omdat ik bij sommige high-bitrate files not wel wat problemen heb.
Daarnaast ga ik ook experimenteren met XBMC op basis van een Nvidia ION chipset. Daar schijnen ook geweldige resultaten uit te komen.
Mijn volgende NMT wordt denk ik ook een HTPC. Die krijgen ook steeds meer onboard, worden kleiner, goedkoper, stiller en het aansluiten wat vroeger gedoe was met TV-outs dat speelt ook niet meer op nieuwe tv's.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gisteren HDSupplies.nl gemaild over de C200..hij komt eind van de maand binnen en wordt voor €349,- verkocht.

Ga vanmiddag de A-110 bestellen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:12:
Ik heb een korte vraag. De Full-HD Philips is middels een Coaxiale kabel op de homecinema set aangesloten, zodat het geluid van de tv over de homecinema speakers loopt. Ik ben van plan om de Popcorn Hour A-110 te kopen. Wanneer ik deze via HDMI op de Full-HD aansluit, krijg ik dan automatisch 5.1 uit de homecinemaset d.m.v. Coaxiale kabel tussen de tv en homecinema? Of moet ik de Popcorn Hour apart aansluiten op de homecinemaset.
Ik heb een Philips 8404H en die stuurt inderdaad netjes het 5.1 geluid van mijn A100 via de SPDIF uitgang door naar de reciever. Je moet alleen wel op je PCH instellen dat er 5.1 over de HDMI meegaat. Dat stond bij mij in eerste instantie op stereo, waardoor het uiteraard niet werkte.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Super dankjewel! Scheelt weer 'geklooi' met een optische kabel vanaf de PCH naar de homecinemaset! Deze staat namelijk in een kastje en is dus niet heel erg makkelijk te bereiken. Nu hoef ik dus alleen maar de PCH met HDMI op de tv aan te sluiten en ik ben klaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Rivanov schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:40:
Super dankjewel! Scheelt weer 'geklooi' met een optische kabel vanaf de PCH naar de homecinemaset! Deze staat namelijk in een kastje en is dus niet heel erg makkelijk te bereiken. Nu hoef ik dus alleen maar de PCH met HDMI op de tv aan te sluiten en ik ben klaar! :)
lang niet iedere tv stuurt overigens 5.1 door. Dus het feit dat zijn philips het wel doet wil niet zeggen dat het bij jou type ook zo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Is dat niet altijd als een Full-HD tv een SPDIF Out heeft?
Achja, ik zal het morgen testen..dan komt m'n Popcorn Hour binnen.

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 06-07-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ikheb dropbear geinstalleerd (mbv de community installer), en ik kan nu in mijn thuisnetwerk ssh-en naar m'n A-100.

Nu wil ik ook kunnen inloggen vanaf internet, dus ik heb op mijn WRT54GL met Tomato port 22 geforward naar m'n A-100. Echter, vanaf internet kom ik er niet op. Mogelijk eproblemen:
- port forwarding werkt niet goed op de tomato
- dropbear accepteert geen verbindingen van buiten netwerk
- tomato filtert reactie A-100 op ssh request ertuusen uit.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is; volgens mij staat de port forward goed ingesteld (de router zelf kan ik benaderen vanaf buiten, dus op zich is het netwerk wel te benaderen vanaf buiten). Heeft iemand hier ervaringen met deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Rivanov schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:45:
Is dat niet altijd als een Full-HD tv een SPDIF Out heeft?
Achja, ik zal het morgen testen..dan komt m'n Popcorn Hour binnen.
nee, de meeste geven juist GEEN 5.1 door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ernstblaauw schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:23:

Ik heb geen idee wat er aan de hand is; volgens mij staat de port forward goed ingesteld (de router zelf kan ik benaderen vanaf buiten, dus op zich is het netwerk wel te benaderen vanaf buiten). Heeft iemand hier ervaringen met deze setup?
Doe eens een portscan vanaf internet..bijvoorbeeld via http://probemyports.com/ naar de common ports..

Staat 22 open? dicht? stealth?

Meestel zal je zowel de port moeten forwarden als de firewall op de router moeten instrueren dat ie het verkeer ook echt doorlaat..

Verder vraag ik me af of je alleen ssh aan de praat hebt gekregen of wellicht ook sftp? Dit laatste is mij destijds nl. niet gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:55:
[...]

Het probleem is enkele dagen geleden al verholpen. Je moet alleen wel de geupdate versie van Yamj downloaden en installeren. Het probleem ligt aan een verandering in IMDB hierdoor kan de director niet meer geimporteerd worden. Ik heb de download via http://omertron.com/pch/ gedownload. Kan nu alleen de link naar de download niet meer vinden en geen tijd om te zoeken atm..

Wel de release note (het is dus de onderstaande versie die je moet hebben)

MovieJukebox 1.0.18 beta
------------------------
- Enhancement #686 Video Image Files created when no image found
- Enhancement #836 Option for AppleTrailers to include or exclude trailer types
- Fixed defect #846 appletrailers.download is case sensitive
- Fixed defect #850 Exception generated if Jukebox directory can't be written to
- Fixed defect #851 TV Series dummy thumbnails
- Fixed defect #852 Kinopoisk fix due to changed web pages
- Fixed defect #857 Apple trailer configMax is not handled correctly
- Fixed defect #865 New API Key required for MovieMeter plugin
- Fixed defect #868 Kinopoisk plot fix
- Fixed defect #869 BluRay movies with multi part files are not scanned correctly
- Fixed defect #870 MediaInfo mark subtitles YES even if the format can not be viewed
- Fixed defect #875 IMDB changed the layout for directors and needs to be updated
Ben het nu aan het testen.. maar wat is de nieuwe versie van mediainfo irritant zeg! Bij elke film de popup van mediainfo :X

Edit: Werkt inderdaad weer, thanks _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Moet zeggen dat het erg snel gaat allemaal: Current build: r1027
Deze vind VEEEEEL beter de juiste films. De plaatjes zijn echter nog niet allemaal van de hoogste kwaliteit, maar dat vind ik nog niet zo'n ramp persoonlijk. Dit zal vast en zeker ook wel weer verbeterd worden in toekomstige releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk om met yamj je films op de interne hdd en op je pc te laten zien? of kan je maar 1 locatie selecteren waar hij kijkt voor de films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 23:45

macnerd

No Apples please :-)

ernstblaauw schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:23:
Bij mijn modem/router (merk ZyXEL) had ik dat ook... de oplossing was om naast portforwarding ook enkele regels in te stellen voor de firewall van de modem/router.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:18:
Is het eigenlijk mogelijk om met yamj je films op de interne hdd en op je pc te laten zien? of kan je maar 1 locatie selecteren waar hij kijkt voor de films?
Dat kan, zie hier:
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/LibraryXMLInfo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dank je, hier kan ik wel wat mee :D Als ik dan Dubbelklik op My_YAMJ.cmd zal hij steeds opnieuw alle "hdd" refreshen?

*edit*
Dat gaat zo niet werken denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Gaat gewoon werken als je beide paden toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Voor de liefhebber:

HD Digitech HDX-1000 - Networked Media Tank Player €199,- bij http://www.1dayfly.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
macnerd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:44:
[...]

Bij mijn modem/router (merk ZyXEL) had ik dat ook... de oplossing was om naast portforwarding ook enkele regels in te stellen voor de firewall van de modem/router.
Het lijkt inmiddelsop een kleine bug in de tomato firmware, die niet altijd de PCH ziet. In ieder geval kan ik nu ssh-en naar m'n PCH vanaf buiten.

Dan direct een volgende vraag: is het al iemand gelukt om via ssh samba of ftp te tunnelen, zodat je veilig vanaf buiten je bestanden kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds02010
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-01-2021
Hier even een korte algemene vraag m.b.t. de PCH A110. Zelf heb ik problemen met het afspelen van VOB bestanden. Mijn PCH speelt steeds alleen de aparte hoofdstukken af. Dit is zeer irritant als ik een film kijk.
Dit zijn vaak allemaal van die VOB bestanden die samen ongeveer 4 GB zijn. Als er dus een hoofdstuk is afgelopen moet ik met mijn afstandbediening het volgende hoofdtuk opstarten.

Ik heb gisteren nog de update gedaam van firmware. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. Instellingen m.b.t. het afspelen of iets anders...?

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

zet die VOB bestanden in 1 map genaamd > VIDEO_TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Op Play drukken op de map waarin de VOB bestanden staan en niet op Enter. Of van de VOB bestanden een .ISO maken zodat je NMT weet dat het om een DVD gaat. Dan speelt hij netjes ook het menu goed af (niet via Myihome overigens).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik heb een probleempje met mijn ondetiteling. Op de een of andere manier blijft de ondertiteling gecentreerd in het midden van het scherm. Ook is er sinds het weergeven van de ondertiteling een kleine witte stip te zien ongeveer 2cm onder de ondertiteling die ten alle tijden in beeld blijft.

Ik heb via de knop "subtitle" geprobeerd de ondertiteling te positioneren, maar dat lukt niet. De grootte die ik aanpas dat zie ik wel gebeuren. Maar als ik de positie van 0 naar 60 verhoog of terug dan zie ik dit niet terug.

Kan het er aan liggen dat ik een CRT TV heb nog? Lijkt me toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, ik heb ook nog een SD tv (geen CRT maar voor de weergave maakt dat niet uit). Is het met elke ondertiteling?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@orange.x ik heb een soortgelijk verhaal al eens eerder gezien. Weet alleen niet of dat hier was of op www.networkedmediatank.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

punisher007 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 07:25:
@orange.x ik heb een soortgelijk verhaal al eens eerder gezien. Weet alleen niet of dat hier was of op www.networkedmediatank.com
was in dit topic, ik herinner met ook het probleem van die vage stip die maar niet weg wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Kan iemand me vertellen hoe de interface van de C-200 eruit ziet als je ZONDER televisie een gedeelde map uit een netwerkschijf aan wil zetten? M.a.w. kun je door enkel het schermpje te gebruiken een cdtje opzetten vanaf het netwerk? Dit zou voor mij namelijk de reden zijn om i.p.v. een HTPC de C-200 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb de Popcorn Hour A-110 nu een aantal dagen en sinds gisteren heb ik de Logitech Z-5500. Deze combinatie is echt puur genieten. Wat een beeld en wat een geluid! Echt geweldig! De Popcorn Hour is een fantastisch apparaat. Speelt al m'n 1080p MKV's moeiteloos af via netwerk (UTP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik grote bestanden wil overzetten van mijn notebook naar PCH (en ik wil niet aan de UTP kabel) dan kan dat niet via een USB-stick (dat crasht op de een of andere manier nog steeds altijd) en als ik het via WiFi doe dan valt de verbinding altijd wel even weg. Op zich kan ik er mee leven dat het lang duurt, maar het lukt gewoon niet vanwege de verbinding die wegvalt en er geen "resume" op zit. Hoe kan ik dat probleem omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oscar Mopperkont schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:35:
Als ik grote bestanden wil overzetten van mijn notebook naar PCH (en ik wil niet aan de UTP kabel) dan kan dat niet via een USB-stick (dat crasht op de een of andere manier nog steeds altijd) en als ik het via WiFi doe dan valt de verbinding altijd wel even weg. Op zich kan ik er mee leven dat het lang duurt, maar het lukt gewoon niet vanwege de verbinding die wegvalt en er geen "resume" op zit. Hoe kan ik dat probleem omzeilen?
Met een laptop zou ik toch een crosscable overwegen al geef je aan dat het geen optie is als de rest zo instabiel is. Maar via wifi moet ook gewoon goed werken, bij mij levert dat geen problemen op. Evenals de powerline adapters die ook niet altijd even snel zijn. Het duurt wat langer, maar wordt wel overgezet (ik gebruik wel synctoy van Microsoft omdat het om bestanden gaat die ook op mijn pc moeten staan en ik geen zin heb om te kijken welke al wel en welke nog niet zijn overgezet. Bestanden die niet op mijn pc hoeven te staan worden rechtstreeks op de pch gedownload.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariiete
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-01-2022
Ben op zoek naar een NMT voor mijn 32" of 37" lcd die ik binnenkort krijg, ben wel redelijk thuis met computers maar hiermee red ik het helemaal niet zelf, daarom vraag ik een beetje hulp.
Mijn eisenlijstje:
- ik wil rechtstreeks van de nmt uitzending gemist en indien mogelijk ook rtl & sbs gemist kijken
- ik wil mijn films in avi formaat kijken met srt ondertiteling
- er moet van zichzelf een minimale harde schijf hebben van 500 gb, maar het liefst zelf in zetten of aansluiten via usb
- het moet een hdmi aansluiting hebben voor upscaling en voor het geval dat ik hogere kwaliteit films ga downloaden.
- wat heel erg fijn zou zijn, is draadloos bestanden van de laptop op de harde schijf van de nmt zetten, maar is niet noodzakelijk

Wat er eventueel verder bij zit is allemaal leuk meegenomen, misschien dat ik het in de toekomst nog wel ga gebruiken, maar heb er geen behoefte aan.

Hier thuis ligt een draadloos netwerk en mag geen kabels leggen dus indien nodig evt. internet via het stopcontact of een andere oplossing?

Ik heb van alles al gelezen op internet over de verschillende nmt's, en had mezelf bedacht een eminent hdmedia em7071 met de eminent em4555 en een samsung ecogreen 1tb voor 340 incl verzending, maar ik weet niet of dit een goede oplossing is en/of er iets goedkopers is dat hetzelfde kan

Heeft iemand nog suggesties voor mij?

[ Voor 5% gewijzigd door Mariiete op 13-07-2009 01:14 . Reden: eisenlijstje aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Mariiete schreef op maandag 13 juli 2009 @ 01:10:
Ben op zoek naar een NMT voor mijn 32" of 37" lcd die ik binnenkort krijg, ben wel redelijk thuis met computers maar hiermee red ik het helemaal niet zelf, daarom vraag ik een beetje hulp.
Mijn eisenlijstje:
- ik wil rechtstreeks van de nmt uitzending gemist en indien mogelijk ook rtl & sbs gemist kijken
- ik wil mijn films in avi formaat kijken met srt ondertiteling
- er moet van zichzelf een minimale harde schijf hebben van 500 gb, maar het liefst zelf in zetten of aansluiten via usb
- het moet een hdmi aansluiting hebben voor upscaling en voor het geval dat ik hogere kwaliteit films ga downloaden.
- wat heel erg fijn zou zijn, is draadloos bestanden van de laptop op de harde schijf van de nmt zetten, maar is niet noodzakelijk

Wat er eventueel verder bij zit is allemaal leuk meegenomen, misschien dat ik het in de toekomst nog wel ga gebruiken, maar heb er geen behoefte aan.

Hier thuis ligt een draadloos netwerk en mag geen kabels leggen dus indien nodig evt. internet via het stopcontact of een andere oplossing?

Ik heb van alles al gelezen op internet over de verschillende nmt's, en had mezelf bedacht een eminent hdmedia em7071 met de eminent em4555 en een samsung ecogreen 1tb voor 340 incl verzending, maar ik weet niet of dit een goede oplossing is en/of er iets goedkopers is dat hetzelfde kan

Heeft iemand nog suggesties voor mij?
Als je al vanalles had gelezen, had je al ALLE vragen kunnen beantwoorden. Ik zal de moeilijkste voor je beantwoorden: RTL en SBS gemist gingen in het verleden niet en geloof ik nu ook nog niet omdat streaming WMV nog niet ondersteunt is.

Ofwel, begin te lezen in dit topic.

Wat betreft prijzen is het wellicht interessant om te wachten op aanbiedingen van ibood of 1dayfly, maar dat ligt eraan hoe snel je de NMT wil hebben. Bij deze veilingsites is het een kwestie van geluk hebben dat het wordt aangeboden.

[ Voor 7% gewijzigd door punisher007 op 13-07-2009 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

Jrz

––––––––––––

is het trouwens niet eens tijd voor een deel 4?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariiete
@punisher007: Ik vraag niet voor niks hulp. Natuurlijk heb ik dit topic (incl. de andere delen) al doorgespit. Ik zeg toch dat ik mezelf hiermee niet helemaal red. Ik heb veel gelezen, maar mijn engels is beperkt en omdat de een dit zegt en de ander dat zegt (of dat ik verkeerd begrijp), kom ik er gewoonweg niet uit of hij nou totaal voldoet aan mijn eisen. Bovendien wil ik er wel zeker van zijn dat ik in 1x het juiste koop en niet dat er uiteindelijk nog heel veel dingen bij moeten, in plaats van dat ik zomaar een popcorn koop op ibood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik ben niet de beroerdste om iemand te helpen, maar ..... deze vragen zijn zo simpel te achterhalen dat ik weinig zin heb om dit voor te kauwen. Daarnaast als je je een beetje verdiept had hierin, zou je moeten weten dat de NMT's in essentie ver hetzelfde zijn.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor PCH en HDX-1000 en met name de HDX-1000 aangezien ik deze mooier vind EN omdat er een SD kaartlezer opzit. Verder als je geen externe versterker hebt en later ook HD films wil gaan kijken, raad ik aan om een NMT te nemen met DTS downmixing.

[ Voor 35% gewijzigd door punisher007 op 13-07-2009 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds de firmware met DTS voor de HDX-1000 beschikbaar is heb ik last van het volgende:

Tijdens het spelen van een videobestand (nog geen patroon ontdekt) komt het regelmatig voor dat de HDX naar het menu springt terwijl de audio in de achtergrond blijft doorspelen. Op dit moment kun je wel nog door het menu navigeren, maar een nieuw bestand starten is niet meer mogelijk. Alleen naar een powercycle.

Helaas heb ik hier last van met de laatste 2 firmwares van HDX en ook de laatste twee firmwares van PCH (die zijn onderling compatible).
Via het support forum van HDX heb ik een bug report gedaan, maar daar krijg ik geen enkele reactie, dus daar schieten we niets mee op.

Mijn vraag is dan ook, hebben meer mensen dit probleem meegemaakt en weten ze waardoor het komt? Misschien dat ik er zelf nog wat aan kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 13-07-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb het niet op mijn HDX en PCH en vrienden/kennissen heb ik dit probleem ook nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariiete
punisher007 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 08:39:
Ik ben niet de beroerdste om iemand te helpen, maar ..... deze vragen zijn zo simpel te achterhalen dat ik weinig zin heb om dit voor te kauwen. Daarnaast als je je een beetje verdiept had hierin, zou je moeten weten dat de NMT's in essentie ver hetzelfde zijn.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor PCH en HDX-1000 en met name de HDX-1000 aangezien ik deze mooier vind EN omdat er een SD kaartlezer opzit. Verder als je geen externe versterker hebt en later ook HD films wil gaan kijken, raad ik aan om een NMT te nemen met DTS downmixing.
De PCH en HDX-1000 vallen voor mij af, heb hier dingen over gelezen wat mij niet bevalt. PCH wordt te warm en HDX-1000 weet ik niet meer wat er mee was, maar was geen optie. Juist omdat de NMT's in veel opzichten hetzelfde kunnen, maar toch soms van elkaar verschillen vind ik het zo moeilijk.. ik verdiep me er al een paar weken in en ben niet iemand die zomaar vraagt zonder te kijken. Vraag het ook niet voor niks.
Ik zit vooral met draadloos internet, waardoor ik er niet uitkom, want het liefst heb ik wel alles in 1 ipv zoals ik zei met de eminent em7071. Draadloos bestanden overzetten zou ook zeer fijn zijn. Wil gewoonweg niet achteraf spijt hebben, daarom beetje onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
Mariiete schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:15:
[...]

De PCH en HDX-1000 vallen voor mij af, heb hier dingen over gelezen wat mij niet bevalt. PCH wordt te warm en HDX-1000 weet ik niet meer wat er mee was, maar was geen optie. Juist omdat de NMT's in veel opzichten hetzelfde kunnen, maar toch soms van elkaar verschillen vind ik het zo moeilijk.. ik verdiep me er al een paar weken in en ben niet iemand die zomaar vraagt zonder te kijken. Vraag het ook niet voor niks.
Ik zit vooral met draadloos internet, waardoor ik er niet uitkom, want het liefst heb ik wel alles in 1 ipv zoals ik zei met de eminent em7071. Draadloos bestanden overzetten zou ook zeer fijn zijn. Wil gewoonweg niet achteraf spijt hebben, daarom beetje onzeker.
Bij mij staat de pch-a110 24/7 aan en deze wordt echt niet warm hoor?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De warmte komt van de harddisk en niet van de PCH. Je moet dus gewoon een harddisk uitzoeken die niet te warm wordt.

Heb er zelf een oude 300GB schijf ingestopt die ik nog had liggen (leek me genoeg) en die wordt echt wel zeer warm. Maar dat levert verder ook geen problemen op.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
smeerbartje schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:58:
Kan iemand me vertellen hoe de interface van de C-200 eruit ziet als je ZONDER televisie een gedeelde map uit een netwerkschijf aan wil zetten? M.a.w. kun je door enkel het schermpje te gebruiken een cdtje opzetten vanaf het netwerk? Dit zou voor mij namelijk de reden zijn om i.p.v. een HTPC de C-200 te kopen.
Iemand die me kan vertellen of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

smeerbartje schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:16:
[...]

Iemand die me kan vertellen of dit mogelijk is?
Aangezien de C200 nog niet leverbaar is zal er niemand zijn die je praktijkervaringen kan vertellen. Het zal wachten zijn op de komende reviews, dat zal niet lang meer duren neem ik aan.

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.