Ik ben nu zelf ook aan het verdiepen in de Media-players maar ik zit momenteel erg te twijfelen tussen de HDX-1000 & de TViX M-6500A. Qua prijst maakt het niet zo heel veel uit maar aangezien het merendeel van de reviews en vergelijkingstopics al uit 2008 stammen weet ik niet zeker of alles nog klopt i.v.m firmware-updates.
Er komt zowieso een hardeschijf in en ik wil hem grotendeels gaan gebruiken als Movie/Serie station maar ook om muziek af te spelen. Dus mijn eerste vraag is, welke is het beste voor muziek af te spelen? Ik zag dat er voor beide al wel Tvixie / Jukebox waren voor de series / films maar qua muziek kon ik het zo gauw niet vinden. Daarnaast vroeg ik me af of er nu echt veel verschil zit in de snelheid van de desbetreffende apparaten? En daarmee bedoel ik dus opstarttijd / tijd die het duurt om een pagina (bv film index pagina) te generen.
Grootste plus voor de 6500A is het feit dat het een gelikt LCD-scherm heeft.
Grootste punt om momenteel voor de HDX te kiezen is het feit dat er een grote(re) community achter staat die veel applicaties uitbrengen en héle mooie skins. Ook zag ik wel dat je kon downloaden via de HDX maar dat het rarren / parren onwijs langzaam is dus dat is niet echt een prioriteit meer
Ik weet dat de TViX hier eigenlijk niet thuis hoort maar ik hoop dat er toch iemand is die mij duidelijke raad kan geven wat betreft mijn keuze
Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11