Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gotiniens schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:01:
[...]

Ik had het niet over de NMT zelf, Maar over de Jukebox projecten die er zijn, ik neem aan dat je ouder die zowiezo niet gaan gebruiken. Ik denk trouwens dat je een NMT best aan je ouders kan geven, mits ze een beetje bedreven zijn in het downloaden van films.
Klopt, dat kan prima. Ik heb een keer die van mij meegenomen naar mijn ouders om een film te kijken en mijn pa heeft er meteen zelf ook een besteld. Hij heeft nu zelfs een abonnement op een payserver genomen omdat hij zo veel met FTD doet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SlasZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:24:
Het is inderdaad geen apparaat om je ouders cadeau te doen, eerder iets voor tweakers en mensen met geduld :) Soms als er volk komt en ik wil een film afspelen lukt het gewoon niet, moet ik de PCH herstarten etc...
Euhhh...ik zie hier het omgekeerde hoor. Zoonlief van 21 zit vol verbijstering naar een PC te kijken en krijgt een NMT niet aan de praat. Zijn moeder en ik zijn vele malen handiger met de PC dan hij. Zelfs zijn oma van 83 doet het beter. Die zit vrolijk te Photosjoppen en maakt de famile stamboom op de PC

Ik moet de PC van zoonlief PC met regelmaat onderhanden nemen omdat hij weer eens tegen alle advies in een keer te veel op YES heeft geklikt. Hij mag van mij alleen nog maar als gewone 'user' op een beperkt account werken.

Zijn vrienden zijn niet veel anders trouwens. Ze gebruiken ze om te chatten en van de rest willen ze niets weten.

Het heeft weinig met leeftijd te maken maar meer met belangstelling. Er staan al PC's in de Nederlandse huiskamer sinds eind jaren 70 begin jaren 80 van de vorige eeuw. Bijna een jaar of 30 dus. Voor mensen van 50 is het nauwlijks 'nieuws' dat ze er zijn.

Maar terug on Topic :) Een NMT kan door iedereen worden gebruikt die de moeite neemt om na te denken. Maar als je dat niet wil? Dan komt het Oud Hollandsche Spreekwoord goed van pas

Waar Geen Wil Is Is Geen Weg

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 05-06-2009 12:39 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Voor de A110 wil ik graag een surround set kopen. Geluid via de plasma Panasonic is niet top nl.
Kan ik volstaan met zoiets? http://www.redcoon.nl/ind...e/050609/refId/xqueueNL/#
Of moet ik het anders oplossen? Aparte receiver en surround boxen?
Ik neem aan dat ik hem niet meer kan aansluiten via HDMI omdat de PCHA110 maar 1 HDMI poort heeft. Hoe sluit men dit dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wil je het top aansluiten, dan zou je een receiver moeten kopen met hdmi 1.3a ingangen, dan kun je de PCH via hdmi naar de receiver aansluiten, en de receiver op de tv. Dan kun je ook op de PCH TrueHD en DTS-HD afspelen op de receiver.
Dit kost echter wel wat meer.

Op die home cinema die je linkt kan de PCH volgens mij niet aangesloten worden aangezien de PCH geen optische uitgang heeft enkel een digitaal coax

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ok en wat zijn dan opties voor een goede receiver. Heb je wat hints? Je hebt gelijk vwb aansluiten van de home cinema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
oh, niet goed gekeken (heb zelf een HDX, en die heeft zowel optisch als coaxiaal, PCH alleen optisch)

De PCH 110 heeft WEL een optische uitgang, dus die kun je op de receiver aansluiten, het beste geluid dat je dan kunt afspelen is DTS, geen DTS-HD of TrueHD

Tsja, tips, een van de goedkopere receivers die goed is qua specs is de Onkyo 574, stukkie duurder misschien de Onkyo 606 of anders de Denon 1909.

Ligt even aan je budget, maar goed als je nu iets meer geld uitgeeft ben je wel meer "future-proof"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ben werkelijk een n00b op receiver gebied maar ik zal eens kijken. Maar dan moeten er nog wel aparte boxen bij! pls advise :) Zijn daar geen sets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ai, dit lijkt me niet het juiste topic daarvoor :)

Tevens, er zijn gigantisch veel mogelijkheden qua speakers (een 5.1 set sattelietspeakers of 7.2 met zuilen e.d.)

Kijk eens in het audio forum of ga een keer een audio speciaalzaak binnen om wat verschillen te luisteren.
Bedenk vantevoren wel een budget! Want je hebt ook speakers die per speaker al 8k euro kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Okay Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Er zit zoveel potentie in het NMT-principe, alleen springen de ontwikkelaars er niet echt op.

Zo is er bijvoorbeeld NMTServer, een (Windows) server-based programma dat in combinatie met YAMJ webpagina's serveert voor de NMT. Binnen deze pagina's kan ook gesorteerd worden, samen met wat andere dynamische acties (episodes van een serie noteren die je al gezien hebt, bijvoorbeeld).

Maar buiten de jukeboxes om mis ik eigenlijk best veel. Waarom heeft bijvoorbeeld nog niemand met behulp van OpenFTD een dynamische webserver geschreven die met enkele drukken op de knop van de NMT's afstandsbediening een 'spot' kan parsen naar (bijvoorbeeld) Sabnzbd+? Met behulp van de extension API uit Sabnzbd+ zou de dynamische webserver weer de status van NZB bestanden op kunnen vragen, om dit dan door te geven aan de NMT. Voor mensen met een snelle internetverbinding is het dan niets anders dan op de NMT een (SD) film kiezen om te kijken, even naar het toilet toe te gaan (of een bakkie leut te pakken) om daarna te gaan kijken. Handig voor noodgevallen en dit zou echt video-on-demand zijn (zolang de video nog beschikbaar is op de gebruikte NNTP server, natuurlijk).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Zep Man schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:17:
Er zit zoveel potentie in het NMT-principe, alleen springen de ontwikkelaars er niet echt op.

Zo is er bijvoorbeeld NMTServer, een (Windows) server-based programma dat in combinatie met YAMJ webpagina's serveert voor de NMT. Binnen deze pagina's kan ook gesorteerd worden, samen met wat andere dynamische acties (episodes van een serie noteren die je al gezien hebt, bijvoorbeeld).

Maar buiten de jukeboxes om mis ik eigenlijk best veel. Waarom heeft bijvoorbeeld nog niemand met behulp van OpenFTD een dynamische webserver geschreven die met enkele drukken op de knop van de NMT's afstandsbediening een 'spot' kan parsen naar (bijvoorbeeld) Sabnzbd+? Met behulp van de extension API uit Sabnzbd+ zou de dynamische webserver weer de status van NZB bestanden op kunnen vragen, om dit dan door te geven aan de NMT. Voor mensen met een snelle internetverbinding is het dan niets anders dan op de NMT een (SD) film kiezen om te kijken, even naar het toilet toe te gaan (of een bakkie leut te pakken) om daarna te gaan kijken. Handig voor noodgevallen en dit zou echt video-on-demand zijn (zolang de video nog beschikbaar is op de gebruikte NNTP server, natuurlijk).
Het is een leuk idee en moet te maken zijn. Misschien dat het zelfs al werkt als je de links in een rss-feed gooit omdat de PCH ook functionaliteit heeft voor podcasts. Maar met een netbookje dat snel opstart en PCHUploader vind ik het ook al heel goed werken.
Ik had eigenlijk ook al wel meer ipdiensten verwacht die we kunnen gebruiken, omdat veel tv-fabrikanten ipfuncties in hun nieuwe modellen tv's inbouwen. Tot nu toe is het enige dat ik nog een beetje functioneel vind de uitzending gemist die iemand hier gemaakt heeft en de stream van journaal 24.

Lijbrandt heeft bijvoorbeeld een speciale versie van Hyves en een veel betere uitzendinggemist in hun ipdiensten zitten. Het zou geweldig zijn als je zoiets voor de PCH kon gebruiken en ik denk dat de mensen achter Hyves er ook geen problemen mee zouden hebben (uitzending gemist waarschijnlijk wel, die lopen altijd om rechten te miepen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met die Shifted firmware(s) om DTS op de PCH A-100 mee te kunnen enablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik ben nog steeds op zoek naar de "ideale" harde schijf voor in mijn HDX. Welke harde schijf gebruiken jullie en waarom?

Poll: Welke harde schijf kan ik het beste kopen?
Geen enkele omdat...
Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336928&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Link naar selectie in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

The Zep Man schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:17:
Dat komt waarschijnlijk omdat de meeste mensen het ding alleen maar gebruiken waar hij voor bedoeld is. Het bekijken van video. Hang hem aan je TV prop er een disk in of hang hem aan het netwerk en ga kijken.

Dat doet hij goed al die andere dingen kan hij mogelijk wel, maar kunnen veel eenvoudiger op een PC. Ik zit ook niet te wachten op een broodrooster met kleuren scherm, torrent client, vijf was programma's, een grasmaaier met schijfremmen en ingebouwde stofzuiger. Ik wil gewoon brood roosteren.

Ik heb er zelfs niet een een jukebox op. Ze werken geen van alle echt fijn in een 'dynamische' omgeving ik vind het te veel moeite. Ik selecteer de video die ik wil zien zo ook wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 06-06-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MaZo schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:51:
Iemand ervaring met die Shifted firmware(s) om DTS op de PCH A-100 mee te kunnen enablen?
Niet echt. Volgens de instructies lijkt het erop alsof die firmware van de A-110 softwarematig (dus zonder de extra hardware functionaliteit) een A-110 maakt. Is hetzelfde principe als de HDX-1000 hack. Zou best wel eens goed kunnen werken. Ik zou het zeker proberen met een A-100, als ik mijn recovery traject maar heb ingericht. ;)
Ortep schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:33:
[...]

Ik heb er zelfs niet een een jukebox op. Ze werken geen van alle echt fijn in een 'dynamische' omgeving ik vind het te veel moeite. Ik selecteer de video die ik wil zien zo ook wel.
Ik heb er ook geen Jukebox op. Mijn A-110 heeft niet eens een HDD. Jukebox staat op het netwerk. En de plek waar ik mijn videos opsla, wordt om de zoveel tijd automatisch gescand. Totaal benodigd onderhoud: 0%. Je moet alleen de folder waar de film in staat fatsoenlijk noemen. Werkt ook goed om TV-series te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

The Zep Man schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:26:

[...]
Ik heb er ook geen Jukebox op. Mijn A-110 heeft niet eens een HDD. Jukebox staat op het netwerk. En de plek waar ik mijn videos opsla, wordt om de zoveel tijd automatisch gescand. Totaal benodigd onderhoud: 0%. Je moet alleen de folder waar de film in staat fatsoenlijk noemen. Werkt ook goed om TV-series te beheren.
Die discussie is hier al eerder gevoerd. Bij het scannen van mijn directory werd meer dan de helft van de films niet gevonden en van de andere helft werd bijna de helft verkeerd genoemd. YAMJ is echt niet in staat om de juiste naam te vinden als er 3-4 verschillende films met een en dezelfde titel zijn.

Je mag me best uitleggen hoe dat script kan bepalen welke film hoort bij de volgende files:

The Order.iso (4 verschillende waarvan er ook 1 de Sin Eater heet)
Sin Eater.iso ( 3 verschillende waarvan er 1 ook de Order heet en een ander ook wel Drug Buster)
Pandora's box.iso ( 5 verschillende, de oudste uit 1912 de laatste uit 2007)
The One.iso ( 4 verschillende waarvan er 1 ook O heet)

En zo kan ik er uit mijn lijstje nog wel 15-20 halen

En ik heb werkelijk geen zin om van iedere film te gaan zoeken wat en hoe YAMJ wil dat hij heet en als het niet klopt een nfo te gaan maken met de hand en die dan te gaan gebruiken. En dat allemaal vooe een film die ik één keer bekijk en dan weg gooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Zep Man schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:26:
[...]
Niet echt. Volgens de instructies lijkt het erop alsof die firmware van de A-110 softwarematig (dus zonder de extra hardware functionaliteit) een A-110 maakt. Is hetzelfde principe als de HDX-1000 hack. Zou best wel eens goed kunnen werken. Ik zou het zeker proberen met een A-100, als ik mijn recovery traject maar heb ingericht. ;)
Volgens mij is het dts verhaal ook alleen maar een softwarematig verschil. Ik probeer het niet, waarom zou je dts geluid willen afspelen als je versterker het niet aan kan? Normaal dts geluid kan de A100 namelijk gewoon 1:1 doorsturen. Films met dts geluid hebben ook altijd nog wel een ander geluidsspoor dat je dan wel af kan spelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Marzman schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:45:
Normaal dts geluid kan de A100 namelijk gewoon 1:1 doorsturen. Films met dts geluid hebben ook altijd nog wel een ander geluidsspoor dat je dan wel af kan spelen.
ik ben er ook nog nooit een tegengekomen waarbij dat niet kon. Maar er zijn rips in omloop waar alleen DTS op staat. Ik ben er een keer naar gaan zoeken en toen vond ik ze. In de praktijk heb ik er persoonlijk noog nooit een per ongeluk gevonden. Maar dat zal wel afhangen van de soort dingen die je bekijkt.

Zelf zou ik veel liever hebben dat ze nu eens eindelijk de idx/sub ondertitels aan de praat kregen. Die zie in nl wel met grote regelmaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ortep schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:44:
En ik heb werkelijk geen zin om van iedere film te gaan zoeken wat en hoe YAMJ wil dat hij heet en als het niet klopt een nfo te gaan maken met de hand en die dan te gaan gebruiken. En dat allemaal vooe een film die ik één keer bekijk en dan weg gooi
Ah, nu komt de aap uit de mouw: jij gooit films meteen weg nadat je ze gekeken hebt. Als je dat eerder had aangegeven, dan was het ook duidelijk dat een mooie, georganiseerde jukebox niets is voor jou. ;)

Voor degenen die er wel van houden om een film te bewaren: een jukebox inrichten is echt niet veel werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Zep Man schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:26:
[...]
Ah, nu komt de aap uit de mouw: jij gooit films meteen weg nadat je ze gekeken hebt. Als je dat eerder had aangegeven, dan was het ook duidelijk dat een mooie, georganiseerde jukebox niets is voor jou. ;)

Voor degenen die er wel van houden om een film te bewaren: een jukebox inrichten is echt niet veel werk. :)
Ik gooi mijn films ook bijna altijd na het kijken weg. Op de Xbox was dat geen probleem, die koppelde het automagisch aan IMDB en meestal klopte dat ook. Maar op de NMT heb je ook een Jukebox die het automatisch doet (bij het downloaden), ik vond het zelf alleen niet practisch op de manier waarop het gebeurde (er werden allerlei nieuwe mappen aangemaakt waardoor films niet meer op de plek stonden waar ik ze verwachte).

Muziek laat ik wel wat langer staan.
Ortep schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:33:
[...]
Ik vind ze ook niet prettig werken. Het enige wat ik wel zou willen is een extra tussenstap in pchuploader zodat je de naam aan kan passen. Sommige namen van nzb-bestanden zijn echt zo nikszeggend en de map waarin je film komt krijgt dezelfde naam. Soms los ik het op door het nzb-bestand eerst op te slaan en te hernoemen voor ik het open in pchuploader, maar dat is het ook niet helemaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 06-06-2009 14:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Ortep schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:19:
[...]

ik ben er ook nog nooit een tegengekomen waarbij dat niet kon. Maar er zijn rips in omloop waar alleen DTS op staat. Ik ben er een keer naar gaan zoeken en toen vond ik ze. In de praktijk heb ik er persoonlijk noog nooit een per ongeluk gevonden. Maar dat zal wel afhangen van de soort dingen die je bekijkt.

Zelf zou ik veel liever hebben dat ze nu eens eindelijk de idx/sub ondertitels aan de praat kregen. Die zie in nl wel met grote regelmaat
Neem bijvoorbeeld de serie Firefly in HD met alléén DTS. Daar hoor ik dus niks van op mijn 2.0 stereo tv van 15 jaar oud.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

GeeBee schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:20:
[...]

Neem bijvoorbeeld de serie Firefly in HD met alléén DTS. Daar hoor ik dus niks van op mijn 2.0 stereo tv van 15 jaar oud.
Dat is inderdaad ook de reden om een A-100 softwarematig te upgraden naar een A-110. DTS decodering (en downmixing) is belangrijk voor elke NMT die niet digitaal is aangesloten aan een apparaat dat DTS kan decoderen. Juist met de rips die alleen maar een DTS-track hebben breekt dat op.

Heb je een A-100 en ga je die upgraden? Post dan even de resultaten. Altijd interessant om te weten en misschien is het wat voor de TS. ;)

[edit]
Even een waarschuwing: er wordt als reactie op deze modificatie gegeven dat HDMI het niet meer zou doen. Dit is te herstellen door de modificatie ongedaan te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 06-06-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Msar firefly is ook te krijgen in SD met normaal geluid. Je hebt het eerder binnen en je NMT heeft het eerder uitgepakt en op je TV van 15 jaar oud zie je geen verschil.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Marzman schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:44:
[...]

Msar firefly is ook te krijgen in SD met normaal geluid. Je hebt het eerder binnen en je NMT heeft het eerder uitgepakt en op je TV van 15 jaar oud zie je geen verschil.
Inderdaad. Met een hedendaagse redelijke internetverbinding zal dat zo'n... paar minuten schelen per aflevering? :')

Misschien kijkt hij ook graag series op zijn computer. En SD is dan toch echt weinig in verhouding met de hedendaagse resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb de PCH-110a op mijn hdx-1000 geflashed en dat werkt perfect en afgelopen week een hd erin gehad, maar het maakt naar mijn mening toch teveel lawaai. Dus ik ga maar gewoon over het netwerk streamen.

Dus ik heb nu de Hd eruit gehaald en een nfs export op mijn mac gezet, maar als ik een mkv open (ook een sd xvid) van mijn hd dan zie ik heel lang buffering en dan krijg ik alleen de eerste frame te zien en na een paar seconden de tweede. Net of hij heel erg traag is. Ik heb hier een gbit netwerkje liggen (al is de hdx maar 100) dus daar mag het probleem niet in liggen, ook is mijn mac nergens mee bezig.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Ik heb overigens de firmware van 1 juni erop staan.

Nevermind, nfs over tcp gebruiken is de oplossing. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Attilla op 06-06-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
The Zep Man schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:26:
[...]

Totaal mee eens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

DTS ff omzetten naar AC3 met http://www.videohelp.com/tools/PopCorn_MKV_AudioConverter

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tja, maar wat als je (net als ik) vele rips hebt die DTS only zijn (zo'n beetje elke HD release van ESiR bijvoorbeeld), geen DTS-capable receiver hebt, maar er wel elk moment een aanschaft, en niet wilt downsampelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Idd, en overigens de tijd die in beslag neemt om JAMJ op te zetten is ook weinig, tenminste, als je niet zoals ik in de files zit te kloten en instellingen zit aan te passen :P :D Om er meer uit wilt halen :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MaZo schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:35:
Tja, maar wat als je (net als ik) vele rips hebt die DTS only zijn (zo'n beetje elke HD release van ESiR bijvoorbeeld), geen DTS-capable receiver hebt, maar er wel elk moment een aanschaft, en niet wilt downsampelen?
Dan moet je wachten totdat je er één aanschaft wat, zoals jij zelf zegt, "elk moment" kan gebeuren.
R-B schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:58:
[...]

Idd, en overigens de tijd die in beslag neemt om JAMJ op te zetten is ook weinig, tenminste, als je niet zoals ik in de files zit te kloten en instellingen zit aan te passen :P :D Om er meer uit wilt halen :)
YAMJ vind ik ook erg handig om series mee te beheren (inclusief seizoenen). Zoals eerder aangegeven ben ik wel een fan van NMTServer. Als je YAMJ draait vanaf een Windows machine, dan is het makkelijk uitbreidbaar. Natuurlijk ook met nette DVD/Blu-Ray hoesjes. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 06-06-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het viel me op dat als ik een mkv aan het afspelen ben ik niet terug kan spoelen, met de normale rewind knop. Kan wel terugspoelen met de left knop (spoelt dan 30 sec terug). Vooruit spoelen lukt wel gewoon.
Met dvds en avis kan ik wel gewoon terugspoelen. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Marzman schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:44:
[...]

Klopt, de SD afleveringen staan ook op mijn server. Ik spaar de HD-afleveringen ook meer voor de toekomst. Mocht de tv ooit de geest geven en er een nieuwe state-of-the-art 21:9 42" plasma of weet ik wat niet voor in de plaats komt :)
Dat ga ik eens proberen. Bedankt voor de tip!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik heb begrepen dat je via netwerk niet kunnen ftpen van pc naar nmt met externe hdd (nstf)
Is er dan echt geen andere manier? afzien van dat ext2/3 , ik ga echt niet bij iemand steeds drivers installeren. (plug&play)

Ik heb zelf een Egreat EG M34a met externe schijf van 2.5 op ntsf

Ik wil kunnen ftpen zonder meukonzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er kan toch gewoon een harddisk in? Dat lijkt me de simpelste oplossing. Je kan ook dat 2,5" diskje even aan je pc hangen (gaat veel sneller en is niet zo veel werk. Je praat alsof je de nmt veel meeneemt naar andere mensen en daar wil je hem wel in het netwerk hangen maar niet een 2,5" hd aansluiten op een computer?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Marzman schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:02:
Er kan toch gewoon een harddisk in? Dat lijkt me de simpelste oplossing. Je kan ook dat 2,5" diskje even aan je pc hangen (gaat veel sneller en is niet zo veel werk. Je praat alsof je de nmt veel meeneemt naar andere mensen en daar wil je hem wel in het netwerk hangen maar niet een 2,5" hd aansluiten op een computer?)
Heb je wel gegoogled dat mijn nmt geen interne hd beschikt? (ook geen aansluiting ervoor) Nu weet je het :P
Ja ik gebruik mijn extern hd naast hangen in netwerk ook onderling datas wisselen bij vrienden.

Als ik nog bv mijn 2.5 diskje op ext2 laten werken, kan ik bv bij vriendens pc mijn disk niet inlezen omdat ze driver niet hebben ingestalleerd. Dat is een van reden waarom het NTFS is,

Als iemand een oplossing kom, hoor ik dat graag, voorlopig zal ik maar niet ftpen. wel best gemiste kans vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zandhaas schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:45:
[...]

Heb je wel gegoogled dat mijn nmt geen interne hd beschikt? (ook geen aansluiting ervoor) Nu weet je het :P
Ja, toevallig wel, ik zag sata in het lijstje met specs staan dus ik ging er vanuit dat het kon :)

http://www.egreatusa.com/wdhdtvmeplki.html
Het staat er wel een beetje vreemd, het zal wel bij de usbpoorten horen, het is niet een heel overzichtelijk rijtje van specs ;)

[edit]Nu ik het nog eens doorlees, volgens mij heb je echt een SATA aansluiting, alleen geen plek voor een harddisk. Een externe harddisk die je aansluit met SATA daar moet je ook de NMT apps op kunnen installeren en dan kan je ook FTPen.
SATA I/II HDD, up to 1.5TB

SATA interface outside support connecting with external hdd easily.

[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 07-06-2009 18:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Marzman schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:48:
[...]
Een externe harddisk die je aansluit met SATA daar moet je ook de NMT apps op kunnen installeren en dan kan je ook FTPen.

[...]
kijk dat is interessant, herken nmt deze apps wel vanuit NTFS? Waar kan ik deze ftp app vinden?

offtopic, toevallig kwam ik deze tegen na zoeken van de plaatje van mijn NMT klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zandhaas schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:21:
[...]

kijk dat is interessant, herken nmt deze apps wel vanuit NTFS? Waar kan ik deze ftp app vinden?

offtopic, toevallig kwam ik deze tegen na zoeken van de plaatje van mijn NMT klik
Ik heb zelf een popcornhour. Hierop kan ik de apps gewoon installeren via de instellingen. Als ik de firmware update vraagt hij hierna of ik de apps wil updaten/installeren.

Maar waarom wil je vasthouden aan NTFS? Als je kan FTP-en is dat toch niet meer nodig? Dat begreep ik in ieder geval uit je eerdere post dat je voor NTFS koos omdat je anders een driver moest installeren op pc's van anderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 08-06-2009 00:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
FTP is natuurlijk wel een heel stuk langzamer dan via usb. En voor usb moet je idd driver installeren als je extfs gebruikt ipv ntfs.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

Jrz

––––––––––––

Vorige week heb ik mn firmware geupdate, en daar stond de nieuwe versie op met DTS downmixing.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Zandhaas schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:37:
Ik heb begrepen dat je via netwerk niet kunnen ftpen van pc naar nmt met externe hdd (nstf)
Is er dan echt geen andere manier? afzien van dat ext2/3 , ik ga echt niet bij iemand steeds drivers installeren. (plug&play)

Ik heb zelf een Egreat EG M34a met externe schijf van 2.5 op ntsf

Ik wil kunnen ftpen zonder meukonzin
Je kunt vanuit de NMT niet schrijven op een NTSF externe disk.
Je kunt hem wel sharen via Samba of NFS en hem dan via het netwerk lezen.
Als je hem op Ext3 formatteert kune je hem ook beschrijven via het netwerk.

Waarom zou je "bij iemands steeds drivers willen installeren" ?
Je externe disk via FTP benaderen van gaat alleen na wat aanpassingen.
Lukt niet met de "standaard" FTP instellingen

[ Voor 7% gewijzigd door OutofFocus op 08-06-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Jrz schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:09:
Vorige week heb ik mn firmware geupdate, en daar stond de nieuwe versie op met DTS downmixing.
Neem niet aan die van de A-100 of wel? Jij zult wel een HDX hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
@Zandhaas: Bij de Community Software Installer staat trouwens ook nmt_ntfs2g 0.1: This application will allow you to open and WRITE files on a NTFS volume.

READY USAGE INSTRUCTIONS which is displayed after installing.

Wellicht het onderzoeken waard ?

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuf06
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nmt_ntfs2g 0.1:

in de tekst die je dient te checken wordt vermeld dat write-access wordt ingeschakeld als je op de knop 'EJECT' op Remote control) drukt. Nogmaals op knop drukken leidt weer tot readonly toegang.
Ik had mijn externe USB-schijf toch maar al EXT3 geformatteerd, vandaar dat ik de functionaliteit niet heb kunnen checken.

[ Voor 26% gewijzigd door schuf06 op 09-06-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Laatst online: 13-09 08:27
iemand suggesties om mijn LAN speed een beetje op te krikken?

Keek eerst vooral 720P films en die hadden af en toe de neiging dat de video in slow motion ging. als ik dan film info bekijk laat die bij de video bitrate ook niks zien (staat dan een streepje en daarnaast de audio bitrate). Als de slowmotion voorbij is dan laat die wel netjes zien hoeveel mbit de videostream is.

Gister een 1080p film proberen te kijken over LAN maar die heeft een slow motion om de paar minuten dus dat werd te gek. (Bij die film zag ik bij de video bitrate ook af en toe uitschieters naar de 20-30 mbit staan).

Vandaag even proberen naar de HDD van de popcorn te kopieren maar dat gaat maar met een snelheid van 3,5 megabyte per seconde. Dat is wel heel erg mager op een 100mbit netwerk lijkt me, en dit veroorzaakt ook de problemen bij streamen over LAN.

Liefst verhelp ik mijn LAN probleem zodat ik ook niet steeds alles hoef te kopieeren (toch 20 minuten per film).

Setup: Windows 7 met gigabit NIC aangesloten op Zyxel gigabit switch. Van switch loopt een utp kabel naar beneden, naar Zyxel gigabit router. De Popcorn is middels UTP op router aangesloten. Kabel tussen switch en router moet, is 1 kabel van boven naar beneden, kan er niet meer kabels door heen proppen :)

Ik moet toch makkelijk 6 megabyte per seconde kunnen halen met kopieren? Als ik die haal zullen er ook wel geen stream problems zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als ik het goed begrijp haal je 30 mbit met de NMT? Dat is al vrij veel volgens mij, het is een 100 mbit netwerkinterface, maar de processor is niet snel genoeg om 100 mbit te halen.

[edit]Zie ook dit topic: http://www.networkedmedia...4&highlight=network+speed , volgens dat topic zou je met FTP wel wat meer snelheid moeten kunnen halen.

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 09-06-2009 19:53 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybest
  • Laatst online: 15-01-2023
lijkt me niet dat de lansnelhied je moet beperken voor de films. Maar het zal altijd sneller zijn om het direct via de hdd af te draaien. Wellicht is usb-stickje van 8gb ook nog een tussenoplossing om sneller bestanden van je pc te versturen (3minuten naar stick) en dan vanaf stick af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Crazybest schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:58:
lijkt me niet dat de lansnelhied je moet beperken voor de films. Maar het zal altijd sneller zijn om het direct via de hdd af te draaien. Wellicht is usb-stickje van 8gb ook nog een tussenoplossing om sneller bestanden van je pc te versturen (3minuten naar stick) en dan vanaf stick af te spelen.
Ik denk dat de films die hij niet soepel kan streamen groter zijn dan 8 GB :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybest
  • Laatst online: 15-01-2023
dan moet je de 16gig usb kopen, of 32 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
The Uninvited in 1080p is zo'n 7GB...

maar kunnen de meeste wel zonder een 1080p film afspelen via het netwerk. Zoja, dan heb ik een configuratie fout en anders zit er niks anders op dan de HDD te gebruiken. Als je 10 films tegelijk aanzet om te kopieren is het niet veel moeite.

Maar het is natuurlijk fijner om de torrent uit te pakken en niet nog eens te gaan transferren.

Dus hoe zijn de ervaringen met een 720P / 1080P film over LAN af te spelen? Nooit iemand last van slowmotion en dat de film info dan ook geen bitrate laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Marzman schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:52:
Als ik het goed begrijp haal je 30 mbit met de NMT? Dat is al vrij veel volgens mij, het is een 100 mbit netwerkinterface, maar de processor is niet snel genoeg om 100 mbit te halen.

[edit]Zie ook dit topic: http://www.networkedmedia...4&highlight=network+speed , volgens dat topic zou je met FTP wel wat meer snelheid moeten kunnen halen.
Hoeveel mbit trekt een gemiddelde 720P 1080P film per seconde? Als dit vaak boven de 30mbit ligt kan je nooit een Full HD film streamen is mijn conclusie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

trekker22 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:30:
The Uninvited in 1080p is zo'n 7GB...
Hoe lang duurt die 1,5 uur? Die kun je dan toch wel spelen zonder haperingen?
maar kunnen de meeste wel zonder een 1080p film afspelen via het netwerk. Zoja, dan heb ik een configuratie fout en anders zit er niks anders op dan de HDD te gebruiken. Als je 10 films tegelijk aanzet om te kopieren is het niet veel moeite.

Maar het is natuurlijk fijner om de torrent uit te pakken en niet nog eens te gaan transferren.

Dus hoe zijn de ervaringen met een 720P / 1080P film over LAN af te spelen? Nooit iemand last van slowmotion en dat de film info dan ook geen bitrate laat zien?
Ik download alles zelf meteen op de NMT. Zowel met nieuwsgroepen als met torrents kan dit en als je de PCHUploader gebruikt gaat het verder automatisch. Het unrarren/parren duurt even maar daar heb je bij torrents ook geen last van.
trekker22 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:31:
[...]

Hoeveel mbit trekt een gemiddelde 720P 1080P film per seconde? Als dit vaak boven de 30mbit ligt kan je nooit een Full HD film streamen is mijn conclusie!
Dat kun je toch zien op je PC?

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 09-06-2009 20:46 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
trekker22 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:30:
Mijn ervaring is dat ik 1080p wel via LAN kan afspelen, maar alleen via myiHome. Als ik dit via een SMB share of NFS doe krijg ik altijd haperingen na een paar minuten.

720p gaat overigens wel goed via SMB of NFS.

Volgens de Wiki is het verschil in snelheid tussen SMB/NFS en HTTP nog maar klein sinds een aantal firmwares geleden (38 Mbit versus 42 Mbit), maar toch is het me nooit gelukt 1080p zonder haperingen te spelen via SMB/NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik stream hier alles via uuuh ik denk smb ? Heb geen hd mee in popcorn en die hangt nu gewoon in het netwerk aan een windows pc. Ik kijk eigenlijk alleen maar 1080P en ook bestanden van > 20 GB geven geen enkel probleem. Sterker nog de server haalt ze van zijn usb hd's terwijl hij ook nog met de volle 20 mbit verse content staat binnen te halen. Geen haperingen / jumpen in de film zonder problemen. Ook bv de bird scene haalt ruim 40mbs volgens de teller tijdens streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Marzman schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:52:
Vrij veel :?
Ik haal toch echt 60 a 70 mBit/s naar mijn NMT. en das zonder iets byzonders te doen..

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

xileS schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 23:32:
Het viel me op dat als ik een mkv aan het afspelen ben ik niet terug kan spoelen, met de normale rewind knop. Kan wel terugspoelen met de left knop (spoelt dan 30 sec terug). Vooruit spoelen lukt wel gewoon.
Met dvds en avis kan ik wel gewoon terugspoelen. Is dit normaal?
Dit is normaal en een technische limitatie. Op PC's wordt op sommige softwarespelers terugspoelen gesimuleerd door snel elke keer (delen van) een seconde terug te gaan in de film. Dit is niet echt te simuleren op een appliance, door de gelimiteerde CPU kracht.

Je kan ook de cijfertoetsen gebruiken om door de film heen te gaan. 1 = 10%, 2 = 20%, enz. Om een film helemaal terug te spoelen kan je op 0 drukken (=0%).
heuveltje schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:58:
[...]

Ik haal toch echt 60 a 70 mBit/s naar mijn NMT. en das zonder iets byzonders te doen..
Hetzelfde hier. Over SMB nog wel. Mijn A-110 heeft dan ook geen HDD en streamed alles, ook 1080p content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

heuveltje schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:58:
[...]

Met FTP waarschijnlijk, dan haal je hogere snelheden zoals ik schreef in het stukje dat je weggehaald hebt in de quote.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
het is duidelijk een netwerk probleem. film naar HDD overgezet en speelt zonder haperingen.

Kennelijk haal ik niet meer als 30mbit naar me NMT en zorgt dit voor problemen. (als ik de video bitrate van de film bekijk spring die ook af en toe naar de 30mbit).

Dus is nu de vraag hoe zorg ik dat ik van 30mbit naar 60 mbit ga...?

Eerst maar eens me server pc rechtstreeks op router aansluiten kijken of dat wat uitmaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
The Zep Man schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:16:
Hetzelfde hier. Over SMB nog wel. Mijn A-110 heeft dan ook geen HDD en streamed alles, ook 1080p content.
Bij mij ook over SMB geen enkel probleem. Ik stream alle 1080p content zonder haperingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat het geen nmt is, want dan moet je chipset gemaakt worden door sybass(als ik het goed heb),
maar hier een optie voor mensen die een goedkoop alternatief zoeken:
http://www.xtreamer.net/89/content-pages/Specs.aspx
nog een linkje op hun forum waarin het 1 en ander uitgelegd staat:
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=3&t=6

ik heb hem zelf niet(wel de popcorn, erg tevreden mee trouwens:)), maar zag hem voorbij komen op een nieuws-site. Mss handig voor erbij of voor boven op de slaapkamer.

greetz

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
trekker22 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:05:
het is duidelijk een netwerk probleem. film naar HDD overgezet en speelt zonder haperingen.

Kennelijk haal ik niet meer als 30mbit naar me NMT en zorgt dit voor problemen. (als ik de video bitrate van de film bekijk spring die ook af en toe naar de 30mbit).

Dus is nu de vraag hoe zorg ik dat ik van 30mbit naar 60 mbit ga...?

Eerst maar eens me server pc rechtstreeks op router aansluiten kijken of dat wat uitmaakt!
Je kan eens proberen om een andere netwerkkabel te gebruiken voor de verbinding Router-NMT. Heb hier ook nog wel eens gek gedrag mee kunnen voorkomen. Dit is ook goed te testen door op de plek waar normaal je NMT staat bijvoorbeeld een laptop o.i.d. aan te sluiten en te kijken welke snelheid je dan haalt.

Ik heb ongeveer dezelfde opstelling (eigenlijk nog "erger": Server->gbit switch->gbit switch->100mbit switch->NMT), maar heb bij het streamen van 1080p via SMB totaal geen problemen. Gaat allemaal prima, nooit storingen, vertragingen of wat dan ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
willy1986 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:26:
Ik ben nog steeds op zoek naar de "ideale" harde schijf voor in mijn HDX. Welke harde schijf gebruiken jullie en waarom?

Poll: Welke harde schijf kan ik het beste kopen?
Geen enkele omdat...
Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB
Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Link naar selectie in de pricewatch
In het verlengde hiervan, zijn er mensen met een 2,5 inch HDD zoals de Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT in de PCH A110? Maakt het in de praktijk wat uit of je er een 5400rpm of 7200rpm instopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
maakt niets uit, sterker nog, 7200 rpm is eigenlijk overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:55:
ik weet dat het geen nmt is, want dan moet je chipset gemaakt worden door sybass(als ik het goed heb),
maar hier een optie voor mensen die een goedkoop alternatief zoeken:
http://www.xtreamer.net/89/content-pages/Specs.aspx
nog een linkje op hun forum waarin het 1 en ander uitgelegd staat:
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=3&t=6

ik heb hem zelf niet(wel de popcorn, erg tevreden mee trouwens:)), maar zag hem voorbij komen op een nieuws-site. Mss handig voor erbij of voor boven op de slaapkamer.

greetz
Ik zeg. Geinig kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Mr Magic schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:41:
Nieuwe firmware voor de A110:
http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.html
Werkt ook op een "gemodde" HDX1000 :)
Release notes:
Fixed deze ook het laten lopen van de harddisk in standby?

Verder nog voor/nadelen? Heb het idee dat deze alleen echt nut heeft voor DTS spul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
trekker22 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:34:
iemand suggesties om mijn LAN speed een beetje op te krikken?

..
Setup: Windows 7 met gigabit NIC aangesloten op Zyxel gigabit switch. Van switch loopt een utp kabel naar beneden, naar Zyxel gigabit router. ..
Ik neem aan dat je inmiddels ook op het Networkedmediatank forum gezien heb dat Gigabit routers wel eens problemen kunnen opleveren i.c.m. de PCH.
De oplossing wordt ook wel beschreven maar kan ik hier niet exact nazoeken.
En het gebruik van S(hielded)TP ipv U(nshielded)TP kabels bij lange afstanden is ook aan te raden.

[ Voor 8% gewijzigd door OutofFocus op 11-06-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Vandaag op iBOOD de Freecom MediaPlayer II

Iemand ervaring met deze? Ik vond de interface van de HDX wel heel relax. Lijkt die van de Freecom hier enigzins op of is die onwerkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:50:
Tip: Vandaag op iBOOD de Freecom MediaPlayer II

Iemand ervaring met deze? Ik vond de interface van de HDX wel heel relax. Lijkt die van de Freecom hier enigzins op of is die onwerkbaar?
let op, de freecom kan geen h264 afspelen (wel elke NMT wel kan)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik wou eerst de WD HD mediaplayer halen maar ben nu geinteresseerd in de popcorn a110, ik wil eigenlijk een speler die echt ALLE 1080p content af kan spelen zonder stotter, las dat de wd stottert bij de planet earth bird scene, is dit met de popcorn niet? dan denk ik dat ik voor die ga, tenzij iemand een goedkopere oplossing weet (netwerk streaming heb ik eigenlijk niet eens nodig, heb externe hdds)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiduz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:45:
ik wou eerst de WD HD mediaplayer halen maar ben nu geinteresseerd in de popcorn a110, ik wil eigenlijk een speler die echt ALLE 1080p content af kan spelen zonder stotter, las dat de wd stottert bij de planet earth bird scene, is dit met de popcorn niet? dan denk ik dat ik voor die ga, tenzij iemand een goedkopere oplossing weet (netwerk streaming heb ik eigenlijk niet eens nodig, heb externe hdds)
kijk hier eens naar
http://www.hardware.info/...mt_met_OPlay_mediaspeler/

spoedig een review ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
wow die hou ik in de gaten, klinkt erg interessant :D

denk dat die het word, alleen jammer van 6 weken wachtten

[ Voor 45% gewijzigd door Tiduz op 11-06-2009 21:08 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiduz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:07:
wow die hou ik in de gaten, klinkt erg interessant :D

denk dat die het word, alleen jammer van 6 weken wachtten
Onderstaande een link met menu's van de AC Ryan Playon. Ook nieuw en gebaseerd op dezelfde chip van Realtek,

http://playonhd.spaces.live.com/

Eind deze maand zou een nieuw model van de popcorn hour komen. Nieuwe interface en waarschijnlijk
een ander chip maar dat is tot nu toe gissen.

Denk dat de Asus O!Play zsm op de markt komt omdat je al een pre order kan plaatsen.

http://www.databyte.nl/HDP-R1

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youtube walkthrough van de PlayOn

http://www.youtube.com/watch?v=dh2sgZNyAWI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
whoa dat menu ziet er wel slick uit, bedankt voor de link! heb over 2 weken geld denk ik dus dan word het misschien de AC ryan wel :D

of de asus, ligt aan de prijs/beschikbaarheid, neem aan dat allebei een goede keus zijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door Tiduz op 11-06-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiduz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:39:
whoa dat menu ziet er wel slick uit, bedankt voor de link! heb over 2 weken geld denk ik dus dan word het misschien de AC ryan wel :D
Grote minpunten van de AC Ryan vind ik dat er een ventilator in zit die hoorbaar is.
En geen DTS downmix. Wat de Asus wel zou hebben. Ik kan je zeggen dat dat retehandig is.
Elke keer de file omzetten van DTS naar AC3 is gewoonweg irritant.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
koop dan een mooie AV receiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:44:
[...]

Grote minpunten van de AC Ryan vind ik dat er een ventilator in zit die hoorbaar is.
En geen DTS downmix. Wat de Asus wel zou hebben. Ik kan je zeggen dat dat retehandig is.
Elke keer de file omzetten van DTS naar AC3 is gewoonweg irritant.
Bedankt voor de tip, dan word het gewoon de asus, even geduld hebben dan maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik tot nu toe heb begrepen is het dus beter om een mediatank met de nieuwe Realtek-chip te kopen, vanwege de prestaties?

De enige 2 tot nu toe zijn:
- AC Ryan PLayOn!HD (http://www.playonhd.com/specifications.php)
- Asus O!Play (http://www.asus.com/News.aspx?N_ID=wUbKQ3nv6gSQaey2)

En behalve dan dat ze voorzien zijn van de nieuwe Realtek, zullen ze ook relatief goedkoop worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Volgens mij ga je een beetje off-topic, de Asus en Ac zijn beide geen NMT's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

Rhapsody

In Metal We Trust

Gisteren had ik een raar verschijnsel. Ik had een film (mkv) die ik aan het kijken was en plots stopte deze. Na wat meer onderzoek kwam ik erachter dat de film volgens de PCH A-110 1:39:00 duurde, terwijl dat in werkelijkheid langer was.

Het beeld bleef na die 01:39:00 stil staan terwijl het geluid en de ondertiteling gewoon door gingen...
Heeft iemand anders hier ervaring mee?
De mkv is gewoon goed, die heb ik al eens eerder compleet afgekeken.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
cypher21 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:41:
Volgens mij ga je een beetje off-topic, de Asus en Ac zijn beide geen NMT's
* Delete *
Blijkbaar heb ik de "verkeerde" AC Ryan gevonden...

[ Voor 34% gewijzigd door OutofFocus op 15-06-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
OutofFocus schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:51:
[...]

Ze gaan ook niet verder dan "HD-ready", spelen geen Matroska (MKV) af en de output is max 1080i.
Geen alternatief voor een NMT van SYABAS
?

Asus O!Play spec:
Codec en containerondersteuning:

Video:

Mpeg 1, 2, 4, DivX (tot 1920x1080p)
H.264, VC-1, RM/RMVB
AVI, VOB, MOV, MKV, ASF, Xvid, WMV

en heeft ook een netwerk aansluiting

ik weet alleen niet of alleen MPEG1,2,3 DivX tot 1080P gaan en de rest niet, dat zou jammer zijn,

Edit: ik ben een newbie wat NMT betreft en als dit toch offtopic blijkt te zijn mijn excuses.

[ Voor 16% gewijzigd door Tiduz op 12-06-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
Tiduz schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:45:
[...]

?

Asus O!Play spec:

Video:

H.264, VC-1, RM/RMVB

ik weet alleen niet of alleen MPEG1,2,3 DivX tot 1080P gaan en de rest niet, dat zou jammer zijn,

Edit: ik ben een newbie wat NMT betreft en als dit toch offtopic blijkt te zijn mijn excuses.
Het zijn geen NMT's, paar post geleden stond dit ook al. ;)

Misschien leuk om er een nieuw topic voor te openen! Kunnen wij het weer over de NMT's hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiduz schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:45:
[...]

?

Asus O!Play spec:

Video:

H.264, VC-1, RM/RMVB

Zowel Asus als AC Ryan zijn geen "NMT van SYABAS" maar wel FULL HD, dus 1080P, speelt MKV / H.264. Ik denk dat ze niet bedoeld zijn als alternatief voor NMT, gewoon qua prijsniveau zijn ze heel anders dan NMTs (niet een klein beetje). Ik heb al een HTPC die veel kan doen. Dus ik zoek iets van een lager prijsniveau die toch nog veel kan presteren - hd bestanden afspelen zoals een NMT. Ik had bijna de WDTV gekocht maar ja geen netwerk, daarom was dat geen optie.

Asus heeft geen interne hdd mogelijkheid en daarom geen fan nodig. Die van AC Ryan ondersteunt wel SATA HDD tot 1,5TB. Dat was voor mij het belangrijkste verschil tussen die twee. Ik will wel een interne hdd - 1,5TB of gewoon een 2TB proberen en kijken of hij werkt. Ik heb ergens gelezen dat NMTs vaak last hebben van onstabiliteit door oververhitting van hdd - een ventilator is een must. Ik heb die van AC Ryan "gereserveerd" op hun playonhd website en kreeg een email dat ik hem op as. woensdag mag afhalen in Rotterdam. Dat was voor mij zeer duidelijk dat dit het wordt (asus heeft nog geen leverdatum). dus ik ben benieuwd.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ey,

Is het jullie niet opgevallen dat er veel vage problemen zijn met de NMT's ?
Ik lees nu steeds vaker dat iemand problemen heeft met hetzelfde apparaat en firmware terwijl een ander dat niet heeft.

En dan krijg je vaak te horen van; terug sturen naar de winkel. Worden ze dan zo brak geassembleerd in het oosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
peak schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:31:
Ey,

Ik lees nu steeds vaker dat iemand problemen heeft met hetzelfde apparaat en firmware terwijl een ander dat niet heeft.

En dan krijg je vaak te horen van; terug sturen naar de winkel. Worden ze dan zo brak geassembleerd in het oosten?
Hangt van de rest van je configuratie af. Met HD of met USBHD of via netwerk etc... Ook het soort file maakt uit. Verder helpt het bij mij om mijn A100 af en toe op nieuw op te starten anders speelt hij geen files af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Ey,

Deze hele technologie staat nog in de kinderschoenen, je moet het een beetje zien als de eerste generatie NMT's waar nog een hoop hobbels genomen moeten worden.
Daarnaast gebruiken de meesten 'm om gedownloadde films af te spelen, hier zit ook nogal eens amateurwerk bij. |:(
Voor de tweakers onder ons leuk apparaat om van alles uit te proberen,de volgende generaties NMT's zullen geleerd hebben van onze ervaringen en (hopelijk) minder problemen kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ey,

Bij de A100 was het zo dat de eerste batches beter waren dan latere batches (weet niet hoe het nu is, misschien is het weer verbeterd ik heb het niet meer bijgehouden nadat ik die van mij binnen had) omdat ze dingen gevonden hadden om de productie goedkoper te maken.

Verder is het zo dat warmte een probleem op kan leveren. Vooral met een harddisk erin, veel mensen hebben dan ook koelers er op gemod (ik vind het zelf niet nodig, al loopt hij inderdaad wel eens vast op warme dagen. Dit gebeurt alleen niet vaak en nooit in een film, dus ik vind het niet zo storend). Maar andere mediaspelers die ik had/heb (Kiss/Xbox/Xbox360) liepen/lopen nooit vast.
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:01:
[...]

Deze hele technologie staat nog in de kinderschoenen, je moet het een beetje zien als de eerste generatie NMT's waar nog een hoop hobbels genomen moeten worden.
Daarnaast gebruiken de meesten 'm om gedownloadde films af te spelen, hier zit ook nogal eens amateurwerk bij. |:(
Voor de tweakers onder ons leuk apparaat om van alles uit te proberen,de volgende generaties NMT's zullen geleerd hebben van onze ervaringen en (hopelijk) minder problemen kennen.
De eerste generatie is het zeker niet. Volgens mij horen de NMT's bij de 3e generatie mediaspelers (zou ook al de 4e kunnen zijn).

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 13-06-2009 20:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Precies.

Volgens mij bestaan NMT's al vrij lang.
Natuurlijk snap ik dat als je gedownloade content wilt afspelen, dat er een kans is dat dat niet vlekkeloos gaat.

Maar waarom gaat sybase niet richten op stabiliteit, i.p.v. 1001 functies erin te proppen met een gare HTML interface.
Dat is software-based.

Op het gebied van software heb je nou eenmaal te maken met bugs. Daar klaag ik niet over, maar over de hardware wel. De één heeft warmte problemen, de ander heeft problemen met optische uitvoer en de ander heeft weer een hdmi probleem.

Wat ik nu weer heb is, dat mijn HDD niet in standby wilt gaan. Blijft up-spinnen en dit zou met een vorige patch al verholpen moeten zijn.

Wat je net zegt; De NMT is leuk voor een tweaker, maar ik hoef dit echt niet aan mijn vader van 60+ te smeren. Als ik hem moet uitleggen dat hij af en toe t apparaat opnieuw moet opstarten bij die en die symptonen blablablabla.

Voorlopig blijf ik nog wel kutten met dit apparaat, maar ik hoop later echt op een product dat out-of-the-box goed werkt en daarvoor zal er waarschijnlijk een encoding/video formaat voor de NMT moeten komen, zodat alle video-bestanden op dezelfde manier opgeslagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou ja, voor die Kiss speler had ik 350 euro betaald en die had behalve een dvd-speler, een netwerk aansluiting en een 40 GB harddisk vrij weinig functionaliteit. Ik geloof dat zelfs ondertitels officieel niet werkten (wel dmv een communityfirmware op MPC Club) en de in de handleiding vermelde playlisten zaten er helemaal niet in.

Dan is de NMT toch wel een stukje goedkoper en functioneler. Nog functioneler vond ik XBMC, als ik ooit een goede tv koop komt er misschien een klein pc'tje (mac mini ofzo) met XBMC er op. Op een oudere tv is me dat te veel gedoe met aansluiten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peak schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:12:
Precies.

Volgens mij bestaan NMT's al vrij lang.
Natuurlijk snap ik dat als je gedownloade content wilt afspelen, dat er een kans is dat dat niet vlekkeloos gaat.

Maar waarom gaat sybase niet richten op stabiliteit, i.p.v. 1001 functies erin te proppen met een gare HTML interface.
Dat is software-based.
op wikipedia lees je dat NMT ontwikkelt is door Syabas. Ja dan kan je wel een hele nieuwe generatie aan concurrenten weg wuiven maar die in principe wel hetzelfde doen.

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/NMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraag over MSP op mijn HDX1000.

Gisteren stond mijn computer aan waar ik vandaan stream. Ik heb ook een HDD in mijn HDX zitten die ik voor series gebruik e.d.

Nu heb ik overdag terwijl mijn computer aan stond gewoon naar de apple trailers gekeken. Aan het eind van de dag mijn computer uitgezet en toen kon ik niet meer op MSP Community, MSP Portal en Internet Radio komen. Het lijkt erop dat OF de internet via mijn computer loopt OF dat het een server probleem is.

Ik heb tot op heden nog niet de kans gehad om mijn computer weer aan te zetten (was een beetje laat gisteren avond) maar ik was gewoon even benieuwd of iemand anders hier ook last van heeft/heeft gehad?

Vanochtend trouwens ook nog even getest, werkte nog steeds niet.
Streamen e.d. gaat prima.

Alvast bedankt voor de reacties.

MRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:55:
Hallo iedereen,

Vanochtend trouwens ook nog even getest, werkte nog steeds niet.
Streamen e.d. gaat prima.

Alvast bedankt voor de reacties.

MRA
Dat lijkt me wel heel erg sterk. Is gewoon toeval. NMT rebooten en even je netwerk instellingen controleren op de NMT en uiteraard testen of je internet op je PC wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Lijkt mij ook erg duister :-)

MPS heeft niets met jouw pc te maken. Wanneer jouw hdx op je router zit moet je gewoon altijd (mits je je abo voor internet op tijd betaald :-) ) altijd verbinding hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie.

Ik ga het nakijken. het leek me ook sterk ik wilde alleen even kijken of er misschien ergens een "verborgen" optie zat die ervoor zorgde dat ik via mijn computer verbinding maak ofzo... niet dus :-)

En trouwens. Mijn internet abonnement wordt braaf betaald hoor ;-)

Trouwens. Klopt het dat mijn HDX erg heet wordt? Ik lees op verschillende websites dat de HDX zijn hitte kwijtraakt via de aluminium behuizing. Dit zou dan betekenen dat de behuizing heet wordt toch?

Of ik ben misschien niet helemaal helder... dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Hoe kan het toch zijn dat mijn HDX totaal niet warm wordt, ja een beetje lauw....
En een hdx van een vriend van mij wordt echt HEET, je kan hem bijna niet langer dan 3 seconden vast houden anders brand je je poten.

Ik heb tot vandaag nog geen problemen gehad met vastlopers ofzo...

Wat is normaal voor een hdx? lauw/handwarm of heet zodat je hem niet kan vastpakken??

Beide hebben een harde schijf erin.

Volgens mij heb ik dan een probleem dat er teveel ruimte tussen de behuizing en mijn cpu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Of hij heeft een oude 7200rpm schijf die veel te warm wordt.

Ik heb een 1tb WD green, en de HDX wordt handwarm als deze aan het unrarren/parren is, niet warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

vwtune schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:25:
Hoe kan het toch zijn dat mijn HDX totaal niet warm wordt, ja een beetje lauw....
En een hdx van een vriend van mij wordt echt HEET, je kan hem bijna niet langer dan 3 seconden vast houden anders brand je je poten.

Waarom is er eigenlijk een topic specifiek over de HDX-1000 en een ander topic voor alle NMT's (inclusief de HDX-1000)?

Ik heb tot vandaag nog geen problemen gehad met vastlopers ofzo...

Wat is normaal voor een hdx? lauw/handwarm of heet zodat je hem niet kan vastpakken??

Beide hebben een harde schijf erin.

Volgens mij heb ik dan een probleem dat er teveel ruimte tussen de behuizing en mijn cpu zit?
Crossposten is niet echt netjes.

Waarom is er eigenlijk een topic specifiek over de HDX-1000 en een topic over alle NMT's (inclusief de HDX-1000)? :? Meestal wordt er niet iets apparaatspecifiek besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
het zijn toch twee verschillende topics of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Daarom heet het ook crossposten :)

Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.