Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:27:
En dit kwam ik ook tegen:
[afbeelding]
Die kabel kun je aansluiten op de RGB uitgangen? Geeft dat een veel beter beeld?
RGB is niet hetzelfde als component! Meestal zijn RGB aansluitingen ook met van die coax dingen die je vast moet draaien en heb je nog een ground aansluiting nodig, zoals in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.spatz-tech.de/images/RGB_Scart_web.jpg

En component is waarschijnlijk wat er op je device zit (met standaard tulp aansluitingen), en waar die kabel voor is. Maar je TV moet het ook nog eens ondersteunen - component over SCART is namelijk een nonstandard extensie (waarbij de RGB pinnen worden gebruikt voor het component signaal)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2009 14:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn tv heeft een scartaansluiting die RGB ondersteund, dat heb ik net al opgezocht.

Het zijn inderdaad tulpaansluitingen, maar op de achterkant staat er rgb bijgeschreven daarom noemde ik het zo (en ze zijn ook rood/blauw/groen ;) ). Maar ik neem aan dat de tulpaansluitingen die ik nu heb meer verschillen hebben behalve alleen de kleur? Anders zou ik die aan kunnen gebruiken als ik wist hoe ik rood/wit/geel moet aansluiten op rood/blauw/groen.

[edit]Zoiets heb ik denk ik nodig?

Maar hier heet het ook een scart naar 3x cinch en die heeft dezelfde kleuren als wat ik nu heb.

[ Voor 56% gewijzigd door Marzman op 22-05-2009 14:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:50:
hernoemen gaat prima via de verkenner. wil je gaan verplaatsten moet je dat via de pch zelf doen in filemode. Dan gaat het wel goed. Doe je dit via de verkenner is het een ramp (alles gaat eerst via netwerk naar pc en dan weer terug naar pch)
Dat ligt toch ook aan je setup hoor. Ik kan prima verplaatsen via de PC. Zowel via Linux als MAC, in ieder geval via FTP, volgens mij vrijwel zeker ook met SMB (NFS gebruik ik niet). Belangrijk is dat de PC/applicatie weet dat het een lokale verplaatsing is, en die ook kan uitvoeren. Misschien is Windows daar niet zo goed in dan, maar dat kan ik me ook bijna niet voorstellen. Bij netwerk shares kun je daar normaal ook gewoon verplaatsen...

Als client er server dat beide ondersteunen zou het in ieder geval goed moeten gaan. Ik ken de precieze criteria daarvoor niet, maar aan de PCH ligt het in ieder geval niet, want die kan het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:15:
Mijn tv heeft een scartaansluiting die RGB ondersteund, dat heb ik net al opgezocht.
Ik zeg dus: het is geen RGB, het is component over de RGB ingang. Daar moet je naar kijken :). Dat je TV RGB over SCART ondersteunt is vrij normaal. Component over SCART (via de RGB aders in de kabel), wat hier het geval is, is echter een ander verhaal. Als jouw aansluiting op je apparaat echt RGB was dan was er overigens nog een vierde aansluiting, voor de ground. Welk apparaat heb je precies? Een PCH is gewoon component, maar dat staat er ook duidelijk bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalera.co.uk/images/custom/AV-NMP-PCH-A-110_3.jpg

En ja, die zijn dus ook rood, groen en blauw, om de boel maar even te verwarren ;)

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2009 14:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maar ik moet dus zoeken naar een component naar scartkabel als ik je goed begrijp :)

Maar waar moet ik dan naar zoeken op mijn TV, niet een scartaansluiting die RGB ondersteund?

[ Voor 70% gewijzigd door Marzman op 22-05-2009 14:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Laten we overnieuw beginnen want dit gaat compleet de mist in :)
  • Component is niet hetzelfde als RGB.
  • Component heeft 3 aansluitingen (een rode, een groene en een blauwe).
  • RGB heeft 4 aansluitingen (rood, groen, blauw en een grijze "ground" kabel)
  • Officieel ondersteunt SCART alleen RGB, geen component
  • Er zijn wel apparaten die component over SCART ondersteunen. Dit wordt gedaan door de drie kabels van component aan de rood, groen en blauw pinnen van de RGB aansluiting van SCART te koppelen.
  • De kabel die je liet zien was een component naar SCART kabel, die gebruik maakt van deze nonstandaard extensie.
  • Als er maar 3 uitgangen uit jouw NMT komen, dan is dat component, geen RGB. Immers, RGB heeft 4 aansluitingen nodig.
  • Je moet dus ook kijken of je TV component ondersteunt op de scart aansluiting.
.edit: ah je had je post al geedit. Maar goed, zie bovenstaande ;)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 22-05-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, de verwarring zal door de gebruikte kleuren en afkorting zijn gekomen ;)

Maar dan kan ik stoppen met zoeken naar kabels, want er staat alleen RGB en SVIDEO vermeld in de handleiding van de tv. Geen component. Ik zou nog kunnen kijken of die SVIDEO aansluiting een beter beeld oplevert (minder ruis/scherper beeld volgens dezelfde bronsite als ik eerder poste)

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 22-05-2009 14:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmm, er is blijkbaar nog een optie, en dat is idd gewoon RGB output over de component connectors. Blijkbaar kon je dat in de PCH A100 selecteren in de setup, maar dat is er met de A110 weer uitgehaald (linkje). Het punt is daarbij wel dat de composite uitgang dienst doet als synchronisatie, en je hebt dan ook een daadwerkelijke RGB naar SCART kabel nodig, maar wel eentje met normale tulp koppelingen.

Een andere oplossing is de VGA uitgang, als je die op je NMT hebt zitten, omzetten naar RGB Scart. VGA is namelijk RGB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:38

kraats

Ik rol

.oisyn schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:37:
  • RGB heeft 4 aansluitingen (rood, groen, blauw en een grijze "ground" kabel)
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat er iets mis is met bovenstaande stelling. Sowieso zal he niet gaan om een 'ground'-aansluiting maar om een gecombineerde sync (H/V) aansluiting. Daarnaast is het volgens mij wel mogelijk om RGB over drie pluggen te laten gaan door gebruik te maken van Sync-on-green. Waarbij ik overigens niet zo snel weet wat hierover afgesproken is in de SCART-afspraken.
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat de PCH alleen component uitgeeft en dat de meeste (bijna alle) SD-televisies dat niet slikken. Ik denk dat in dit geval S-Video een grote verbetering kan geven ten opzichte van de composiet uitgang, door het scheiden van kleur- en helderheidssignalen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zit geen VGA op op mijn A100 :) Wel een scartmode die ik on/of kan zetten.

Maar die echte RGB-scart kabels bestaan niet volgens deze discussie: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=5254

[edit]Zou zoiets moeten werken? (Geschikt voor RGB- en YUV-signalen)

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 22-05-2009 15:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evol schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:09:
Ik heb sinds een paar maanden de Popcorn A110 met een Samsung EcoGreen F2 HD103SI 1TB schijf erin.
Werkt vaak goed, maar niet altijd.

Ik heb 2 problemen :(
1. De audio doet t vaak niet. Ik heb de Popcorn niet altijd aan staan en als ik hem dan weer aanzet en youtube of iets anders probeer af te spelen dan heb ik geen audio. Ik heb m direct, via HDMI, aan de tv hangen. Alle audio settings staan op Analog.
Soms dus wel audio, en vaak niet. Iemand een idee?
Dit probleem heb ik ook al 2 x gehad. Ik heb mijn popcorn sinds dinsdag, en heb inmiddels een aantal films gekeken. (en een paar meer snel getest) De problemen die ik had, waren met wmvbestanden, met mkv heb ik dit probleem nog niet ondervonden.

Bij 1 film speelt het geluid ongeveer 20 seconden af vanaf het begin, en daarna is het gewoon stil, ook na het opnieuw opstarten van het apparaat. Gisteren keek ik een andere film. Deze liep eerst probleemloos, maar na een tijdje begon het geluid opeens te stotteren, en uiteindelijk viel het helemaal weg. Ik heb de film toen gepauzeerd, en weer vervolgd, met als gevolg dat het geluid het weer normaal deed. Later in de film trad hetzelfde probleem weer op, maar dit maal wilde het geluid helemaal niet meer starten. Uiteindelijk heb ik de popcorn en USB HD helemaal uitgeschakeld, en de stroom er even af gehad. Na het opstarten werkte het geluid wel weer 8)7

Zijn er meer mensen met dergelijke problemen? Voortaan geef ik sowieso voorrang aan mkv bestanden bij het downloaden. (de wmv bestanden stammen nog uit mijn xbox360 tijdperk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is bij mijn ouders ook op hun A110. Heb er zelf met mijn A100 helemaal geen last van. Ik heb geen idee wat de oplossing is, misschien een oudere firmware proberen als je het met eerdere firmwares niet had.
Opnieuw opstarten lost het probleem bij mijn ouders trouwens wel op. Misschien is de load voor je PCH te zwaar, heb je zelf nog applicaties geinstalleerd die op de achtergrond draaien? Anders zou je alles wat je niet gebruikt uit kunnen schakelen in de settings, dat heb ik ook gedaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 22-05-2009 15:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:16:
Er zit geen VGA op op mijn A100 :) Wel een scartmode die ik on/of kan zetten.

[..]

[edit]Zou zoiets moeten werken? (Geschikt voor RGB- en YUV-signalen)
Dat zou wel moeten werken idd, zeker gezien het feit dat je zelf een A100 hebt waarin je die optie nog aan kunt zetten, zodat je altijd nog gewoon RGB kunt gebruiken als je TV geen YUV onderseunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, heb hem besteld. Grappig dat de A100 in mijn geval zelfs beter is als de A110 (toen ik hem kocht bestond de A110 nog niet)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:36:
Het is al een wat oudere TV dus ik heb geen HDMI, alleen 3 scartaansluitingen. Geluid loopt via die rode en witte kabel naar de scart nu.

Ik heb hier al wel wat gevonden. Het beeld zou er dus behoorlijk op vooruit moeten gaan met een component naar scart kabel.
Spuit elf 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Mr Magic op 22-05-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoezo spuit 11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik was er inmiddels achter dat het niet hetzelfde is :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik twijfel zelf nog tussen de Popcorn en de Tvix M-6500A. Wat ik zoek hierin is de mogelijkheid om op mijn netwerk (of op NAS of op een andere pc) een folder te kunnen aanwijzen waar mijn film staat en die te laten afspelen.
Als ik het apparaat zelf zou willen gebruiken als extra NAS zou het de 6500 worden vanwege de gigabit aansluiting maar dat is niet direct noodzakelijk.

Ik kom hier moeilijk achter, wellicht iemand die hier wat over kan vertellen of nog beter een demo geven?

En nog een vraagje, spelen die apparaten ook X.264 af?

[ Voor 5% gewijzigd door riesg op 23-05-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

riesg schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:01:
Ik twijfel zelf nog tussen de Popcorn en de Tvix M-6500A. Wat ik zoek hierin is de mogelijkheid om op mijn netwerk (of op NAS of op een andere pc) een folder te kunnen aanwijzen waar mijn film staat en die te laten afspelen.
Als ik het apparaat zelf zou willen gebruiken als extra NAS zou het de 6500 worden vanwege de gigabit aansluiting maar dat is niet direct noodzakelijk.
Heb je Gigabit Ethernet daadwerkelijk nodig? Je gaat een enkele harde schijf kopen die daadwerkelijk Fast Ethernet kan voltrekken en waarbij het apparaat dit ook kan? Even ter vergelijking: de Popcorn Hour A-110 heeft geen Gigabit Ethernet aansluiting, omdat het apparaat die snelheid toch nooit kan halen (zeer goede GPU, redelijke CPU). Ik weet niet hoe dit met de Tvix M-6500A zit.
Ik kom hier moeilijk achter, wellicht iemand die hier wat over kan vertellen of nog beter een demo geven?
Hier kan je vergelijkingen vinden.
x264 is niet af te spelen, want x264 is geen video of audio formaat.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Kan iemand even helpen?

Ik wil een map vanaf mijn Pc sharen, en de inhoud met mijn Popcorn Hour afspelen. In Windows een map geshared, maar het lukt me niet om hem te vinden met de PCH.

Het rare is dat het me een aantal dagen geleden wel lukte. Als ik nu bij instellingen --> gedeelde mappen --> bladeren kijk, zie ik alleen de 'nfs server'. Als ik die aanklik zegt ie na 30 secs dat hij die niet kan vinden. Wat kan ik doen?

zoals ik al zei lukte me het een tijdje terug wel. Volgens mij stond er toen onder 'nfs server' ook de gesharede map. Die staat er nu dus niet.

Help!

EDIT: FIXED

Het bleek dat windows besloten had zomaar de firewall aan te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door tbenschop2 op 24-05-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

tbenschop2 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:41:
EDIT: FIXED

Het bleek dat windows besloten had zomaar de firewall aan te zetten.
Knappe Windows. ;)

Je kan in Windows natuurlijk de firewall aanzetten en een uitzondering maken voor het delen van bestanden/printers. Ook is het mogelijk om een NFS server onder Windows te draaien om naar de Popcorn Hour te streamen. Er zit geen beveiliging op, dus minder overhead op zowel CPU als netwerkvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nu op http://www.ibood.com/nl/nl:

HD Digitech HDX-1000 Full-HD Networked Media Tank (op voorraad)

iBOOD PrijsNu! € 179,95 + (4,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

riesg schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:01:
Ja
The Zep Man schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:11:
x264 is niet af te spelen, want x264 is geen video of audio formaat.
Dat is gemiereneuk, je zou de vraag ook kunnen lezen als "spelen die apparaten ook door x264 geproduceerde content af"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Hurricane schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:02:
Nu op http://www.ibood.com/nl/nl:

HD Digitech HDX-1000 Full-HD Networked Media Tank (op voorraad)

iBOOD PrijsNu! € 179,95 + (4,95)
Ik had em al zien staan ja. Ik twijfel nog :)

Wel een mooie prijs weer van ibood

[ Voor 6% gewijzigd door KillGhost op 25-05-2009 09:24 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

mooie prijs inderdaad voor de HDX maar als ik het goed lees speelt hij nog steeds geen dts downmix af (wat ze nu al ruim een half jaar beloven ???) Erg jammer anders had ik er eentje gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Let wel op dat er een probleem kan zijn met garantie:
http://www.hdx1080.com/

Hoewel iBood dan verantwoordelijk is voor de garantie volgens de Nederlandse wet zou het in de praktijk nog wel wat gezeur met zich mee kunnen brengen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
@rally dit is al aantal keren genoemd bij vorige aanbiedingen en volgens mensen die hebben gemaild met ibood is de garantie zoals genoemd op de website gewoon van toepassing.

[ Voor 19% gewijzigd door punisher007 op 25-05-2009 11:04 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqurry007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-04 20:06
Hoj,

Kun je in de HDX-1000 ook een SATA2 insteken?

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingesss
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-03-2012
Ik zit heel erg te twijvelen tussen de HDX1000 en de PCH, ik wil hem vooral gebruiken om torrents binnen te hengelen (zodat mijn pc uit kan blijven) en natuurlijk om er films mee te kijken. hij hoeft niet zozeer een NAS te zijn. Ik wil hem wel graag met mijn pc verbinden via het netwerk, maar dit is niet het main doel. Hoofddoel (beter NL te gebruiken) is dus torrents hengelen en media spelen, dus ook muziek (mp3) luisteren.

Heeft iemand nieuws waar ik mijn mening beter op kan richten. Op dit moment heb ik echt geen idee. Ik vind de PCH erg interessant aangezien er veel support is, maar de HCX is mooier. Maar ja, mooi is niet het hoofddoel.
Klinkt volgens mij een beetje wazig, maar ik bedoel het goed ;)

Q6600 / Gigabyte P35-DS4 / 4GB Geil6400 / Club-3D 4870X2 / 2x WD Raptor 36GB RAID0 / 2x Seagate 7200 320 GB RAID0 / Club3D Theatron DTS / Antec TruePower Quattro 850 / Lian Li PC-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ingesss schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:55:
Ik zit heel erg te twijvelen tussen de HDX1000 en de PCH, ik wil hem vooral gebruiken om torrents binnen te hengelen (zodat mijn pc uit kan blijven) en natuurlijk om er films mee te kijken. hij hoeft niet zozeer een NAS te zijn. Ik wil hem wel graag met mijn pc verbinden via het netwerk, maar dit is niet het main doel. Hoofddoel (beter NL te gebruiken) is dus torrents hengelen en media spelen, dus ook muziek (mp3) luisteren.

Heeft iemand nieuws waar ik mijn mening beter op kan richten. Op dit moment heb ik echt geen idee. Ik vind de PCH erg interessant aangezien er veel support is, maar de HCX is mooier. Maar ja, mooi is niet het hoofddoel.
Klinkt volgens mij een beetje wazig, maar ik bedoel het goed ;)
Voor muziek zijn ze niet zo geschikt. Je moet of je TV aan hebben staan bij het navigeren of een PC als je zelf MPD installeerd (is vrij simpel via de comunity installer). Er zijn trouwens ook MPD clients voor de iPhone/iPod en Windows mobile, maar ik heb het op mijn Windows Mobile nog niet aan de praat gekregen (ik vermoed doordat de applicaties die ik geprobeerd heb uit gaan van een touchscreen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb gisteren ff 24 zitten kijken op mijn tvix 6500a (firmware 1.3.95). Aangesloten via hdmi op mijn pioneer lx-71 receiver. Heb tijdens het kijken paar een keer een hdmi dropout gehad. Beeld loopt door maar geluid valt weg. Als ik dan stop en resume loopt de counter door maar geen beeld en geluid. Pas als ik de tvix opnieuw start (uit/aan) dat loopt alles weer normaal. Tijdens het kijken van 4 eps is het totaal 2 keer voorgekomen?

Is dit een FW issue? Her en der lees ik dat meer (http://forum.tvixbox.com/viewtopic.php?p=3398) mensen dit probleem hebben met hun tvix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Klopt... is een bekend probleem en is (nog) niet opgelost in de laatste firmware.

Voor mij was het overigens de reden dat ik hem heb weggedaan en een HDX1000 voor in de plaats heb gekocht. Om eerlijk te zijn is de HDX stabieler, maar de TViX "voelde" sneller en gelikter aan.

Het verschil tussen de PCH en HDX is overigens minimaal. Beide zijn op dezelfde basis gebouwd (firmware/chipset), maar omdat Syabsis eigenaar is van PCH verschijnen firmware updates sneller.

Als de TViX 6500 stabieler had geweest had ik hem nog gehad. De HDX vond ik gewoon mooier dan de PCH. In de praktijk is de huidige firmware erg stabiel en het feit dat je even moet wachten op een nieuwere versie heb ik niet zo'n last van. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
rally schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:59:
Let wel op dat er een probleem kan zijn met garantie:
http://www.hdx1080.com/

Hoewel iBood dan verantwoordelijk is voor de garantie volgens de Nederlandse wet zou het in de praktijk nog wel wat gezeur met zich mee kunnen brengen.
Met dat laatste heb je inderdaad gelijk, maar zo'n vaart zal het wel niet lopen. De vorige zending HDX-en (waarvan ze nu denk ik de 'restpartij' verkopen) word gewoon door HDX ondersteunt w.b.t. garantie en support, dit is destijds bevestigd door HDX.

edit:
nu it 's echt tijd om wakker te worden, dit was al weer gemeld.

[ Voor 6% gewijzigd door dizzytal op 25-05-2009 13:33 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snrg_Paco
  • Laatst online: 02-08-2023

snrg_Paco

Paco

Sinds gisteren de HDX aangesloten aan samsung TV via HDMI en harman/kardon installatie via Coaxial output. HD ingestopt (seagate barracuda 1,5 TB schijf). HD wilde de HDX niet erkennen. Hier heb ik op verschillende fora's gekeken en gelezen dat dit mogelijk kan liggen aan de Harddisk. Hopelijk kan seagate hier een firmware flash op uitvoeren maar dit terzijde.

Ik heb twee problemen:
1 - ik krijg geen geluid via de coax output naar versterker. Wel gewoon via HDMI naar mijn versterker.
2 - als ik een film start dan stopt hij er na een tijdje gewoon mee. Een film start ik van mijn externe harddisk op mijn laptop. Laptop is wireless aangesloten op het netwerk. Mijn HDX loopt vast en komt na een tijdje terug in het menu. Waarna ik daarna niet eens meer youtube filmpjes en MP3's kan afspelen!!! HDX moet dus aan en uit worden gezet om weer te genieten van de verschillende services.

Het meeste erger ik aan nummer 2 maar zou graag ook willen weten hoe ik nummer 1 opgelost kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:47
@snrg paco: Je geluid krijg je als je onder setup naar de audioinstellingen gaat en per audio decoder alle output signaal opties gaat testen.
Ik heb zelf ook een HDX1000 via de coax op mijn 6 jaar oude pioneer DTS versterker en ik krijg perfect DTS geluid !
Je tweede probleem heb ik ervaren maar dan andersom, als ik eerst naar Youtube filmpjes ga kijken en daarna een blueray film wil gaan afspelen kan het apparaat soms geen beeld / geluid geven. danwel vastlopen.
Zoiezo vind ik het hele internet filmpjes kijken een extratje, daar ik hem alleen voor blue ray films gebruik, dus dat restarten neem ik op de koop toe ;)

@ray: Geen downmix van DTS ? dat begrijp ik niet, daar ik toch echt kan genieten van de ouderwetse DTS kwaliteit. Als je het over de DTS-HD heb of andere nieuwe 7.1 HD audio standaarden dan kan ik daar geen antwoord op geven, daar mijn versterker dat niet aankan.
Wel heb ik gezien in de audio setup verschillende mogelijkheden om het signaal uit te sturen (codec / streams) wellicht is het reciever afhankelijk of je apparaat dit kan vertalen in DTS (HD).
Ben wel nieuwschierig naar andere HDX1000 gebruikers die een 7.1 receiver hebben of dit mogelijk is !

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

DLP schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:46:

@ray: Geen downmix van DTS ? dat begrijp ik niet, daar ik toch echt kan genieten van de ouderwetse DTS kwaliteit. Als je het over de DTS-HD heb of andere nieuwe 7.1 HD audio standaarden dan kan ik daar geen antwoord op geven, daar mijn versterker dat niet aankan.
Wel heb ik gezien in de audio setup verschillende mogelijkheden om het signaal uit te sturen (codec / streams) wellicht is het reciever afhankelijk of je apparaat dit kan vertalen in DTS (HD).
Ben wel nieuwschierig naar andere HDX1000 gebruikers die een 7.1 receiver hebben of dit mogelijk is !
het zit hem in het woord 'downmix' de HDX kan van dts (hd) geen stereo pcm maken en heb je als je direct via de tv speelt of via een stereo versterker geen geluid bij de meeste mkv bestanden. Heb je een reciever die dit ondersteund heb je er geen last van. Het wel of niet hebben etc is al uitvoerig in dit topic besproken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snrg_Paco
  • Laatst online: 02-08-2023

snrg_Paco

Paco

Probleem 1:
Op welke opties heb je je geluid allemaal staan dan? Ik weet ook niet welke source ik op mijn versterker moet hebben trouwens :( Als ik de coax eruit heb dan heb ik wel geluid over mijn versterker maar is dit niet digitaal. Kan iemand zijn setup schrijven misschien?

Probleem 2:
Ik ga nu mijn laptop even wired proberen. Mocht dit niet lukken dan ga ik mijn externe HD op de HDX zetten.
Kan niet eens normaal film kijken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Ray schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:46:
mooie prijs inderdaad voor de HDX maar als ik het goed lees speelt hij nog steeds geen dts downmix af (wat ze nu al ruim een half jaar beloven ???) Erg jammer anders had ik er eentje gekocht
Ik neem aan, als je mooi beeld wilt (Wat de HDX1000 biedt), dat je ook een fatsoenlijke receiver heb.

Downmix zorgt er alleen voor dat het DTS signaal omgezet wordt naar analoog audio out. Via coax of SPDIF werkt alles naar behoren :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

R-B schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:08:
[...]

Ik neem aan, als je mooi beeld wilt (Wat de HDX1000 biedt), dat je ook een fatsoenlijke receiver heb.

Downmix zorgt er alleen voor dat het DTS signaal omgezet wordt naar analoog audio out. Via coax of SPDIF werkt alles naar behoren :)
zoals gezegd is dit al uitvoerig besproken. Er zijn genoeg mensen die een pch of een hdx op de (slaap)kamer hebben gewoon op de tv aangesloten of gewoonweg liever kiezen voor een goede stereo opstelling dan een budget 5.1 etc etc. Zo speciaal is een hdx ook weer niet imho, het is gewoon een luxe vervanger van een dvd speler (en je kan er niet eens een dvd inproppen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqurry007
Hoe kom het dat de seagate barracuda 1,5 TB niet werkt?
Ik ben eigenlijk van plan ook zo'n hd te kopen om erin te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Hoe kom je erbij dat die niet werkt. Deze werkt zowel in mijn PCH als mijn HDX-1000 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqurry007
daardoor:
snrg_Paco schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:24:
Sinds gisteren de HDX aangesloten aan samsung TV via HDMI en harman/kardon installatie via Coaxial output. HD ingestopt (seagate barracuda 1,5 TB schijf). HD wilde de HDX niet erkennen. Hier heb ik op verschillende fora's gekeken en gelezen dat dit mogelijk kan liggen aan de Harddisk. Hopelijk kan seagate hier een firmware flash op uitvoeren maar dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Is het mogelijk om de firmware van de PCH te gebruiken voor de HDX 1000? Als de chips toch hetzelfde zijn, lijkt me dit een makkelijke oplossing om gebruik te maken van de DTS downmixing functionaliteit. :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@aqurry007: Dat een persoon of enkele personen ergens last van heeft/hebben, hoeft niet te betekenen dat iedereen er last van heeft.
@Rexomnium: Ja dit is mogelijk, ik heb links hiervoor zien langskomen, weet alleen niet of dat in dit topic was of in het HDX topic. Succes met de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rexomnium schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:14:
Is het mogelijk om de firmware van de PCH te gebruiken voor de HDX 1000? Als de chips toch hetzelfde zijn, lijkt me dit een makkelijke oplossing om gebruik te maken van de DTS downmixing functionaliteit. :)
Ik vraag me af of dat werkt. Op zich is het niet om technische redenen, maar om licentiereden dus wat dat betreft moet het kunnen, maar de PCH A100 kan dat ook niet en daar kun je ook geen firmware van de A110 inzetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqurry007
punisher007 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:11:
@aqurry007: Dat een persoon of enkele personen ergens last van heeft/hebben, hoeft niet te betekenen dat iedereen er last van heeft.
het kan toch zijn dat die hdx die soort van Sata's niet ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Rexomnium schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:14:
dat kan inderdaad wel. je moet wel een beetje tweaken en daarna werken niet alle functies van de hdx meer. DTS downmix wel. Linkjes zijn in dit topic wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
JvdS schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:25:
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om uitzendinggemist wat te verbeteren?
Ik wil namelijk de code beschikbaar maken, omdat ik zelf te weinig tijd heb om het te onderhouden en verder uit te bouwen. Laat het me even weten, dan stuur ik je de code (C# .NET).
Hoewel ik (nog) niet veel ervaring heb met C#.NET heb ik wel interesse. Lijkt me wel een leuke manier om ook meer met C#.NET te gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Wordt het niet eens tijd voor een deel 4??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag de HDX-1000 binnen gekregen van Ibood en gelijk maar de PCH firmware erop gezet. Heel simpel met volgende zipje: http://rapidshare.com/files/231865646/PCH-HDX.zip (is inclusief tutorial en backup van huidige firmware).
Behalve dat DTS-downmixing werkt (nee nog geen surround reciever hier), merk ik dat de PCH firmware het geheel allemaal wat sneller laat werken. De menu's laden sneller.

Aangezien ik een NAS heb, wil ik niet ook nog eens een HDD in de HDX, maar ik wil wel graag programma's draaien. Op deze wiki pagina wordt uitgelegd hoe je de programma's op een USB device kan zetten. Er wordt echter tussen neus en lippen door ook gepraat over een mogelijkheid om de apps op een network share te zetten. Dat laatste zou mij erg goed uitkomen, want de NAS staat toch altijd aan. Helaas kon ik niet meer informatie hierover vinden, maar misschien dat iemand hier het al geprobeerd heeft en mij wat tips kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Balen,

Las al eerder dat er geadviseerd wordt om HDMI Audio uit te zetten, alleen dan heb je geen mogelijkheid om DTS-HD of True Dolby te luisteren.

Ik had dus problemen tijdens een film (Bolt) met HD-Audio, dat hij vastliep. Oorzaak, Audio over HDMI.
Als je dat uitzet, loopt hij als een trein. Maar dat is niet de bedoeling.
Misschien dat het op te lossen is als ik de film niet van een externe hdd draai die geen eigen voeding heeft, maar stream van de pc af.

ik hoop in ieder geval, dat ik straks wel HDMI Audio kan gebruiken :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb geen problemen met audio over HDMI.

Mijn hdx is via hdmi aangesloten op mijn receiver, en alles werkt top, ook ongecomprimeerde blu-rays met TrueHD en DTS-HD werken prima vanaf de interne hdd

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Je draait ook de firmware van 6 maart? :)

Ik ga eerst proberen door middel van streamen, best kan dat die USB HDD te weinig sap krijgt via USB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb de nieuwste firmware draaien ja, die is geloof ik idd van 6 maart

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqurry007
waarom gebruiken jullie die niet van "28 March 2009"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
De firmware van 28 maart is toch enkel een language pack uitbreiding? Volgens mij zitten er geen verbeteringen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

"even" ingelezen hier :P

Zit er aan te denken om de Popcorn aan te schaffen.
Volgens mij moet wat ik wil wel kunnen:

Heb een server staat (server 2003) met een hdd van 250 Gb.
Niet al te groot dus ;)
Hier kan ik natuurlijk een externe hd aan hangen. (bv. 1 Tb)
Gaat de data overdracht (bekabeld) snel genoeg over het netwerk om films te kunnen kijken die op die ext. hd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

svijf schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:14:

Niet al te groot dus ;)
Gaat de data overdracht (bekabeld) snel genoeg over het netwerk om films te kunnen kijken die op die ext. hd staan?
geen enkel probleem. aan mijn server (p4 2,8) hangen 4 usb 1tb schijven met alle content. Ook mkv bestanden van > 20 gb lopen vlekkeloos via 100mbit netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

is er al iets bekend van een evt. nieuwe firmware update voor de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ray schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:10:
[...]

zoals gezegd is dit al uitvoerig besproken. Er zijn genoeg mensen die een pch of een hdx op de (slaap)kamer hebben gewoon op de tv aangesloten of gewoonweg liever kiezen voor een goede stereo opstelling dan een budget 5.1 etc etc. Zo speciaal is een hdx ook weer niet imho, het is gewoon een luxe vervanger van een dvd speler (en je kan er niet eens een dvd inproppen :) )
Wat is al dat gezeur om DTS downmixen tegenwoordig?
Zonder (persoonlijk) te willen aanvallen, is het ronduit krom dat soort dingen te eissen. Dat een PCH het kan is geinig, maar DTS is nooit, maar dan ook nooit backwards compatible geweest met stereo.Daar hebben ze namelijk DD5.1 voor uitgevonden, daar kan een stereo receiver gewoon het stereo signaal uit filteren.
DD5.1 is juist zo ontworpen dat mensen zonder 5.1 setup gewoon stereo kunnen luisteren. Vandaar dat er vrijwel nooit alleen maar DTS op een DVD staat, er staat altijd nog een DD5.1 track bij voor de stereo luisteraars.
De DVD's die alleen maar een DTS track hebben (zonder een of andere special edition te zijn met een flinke stevige DTS track speciaal voor die special edition) zijn op 1 hand te tellen.
Dan moet je die film helaas laten liggen ja, want je geniet zo graag van stereo (en dan heb je ook niets aan die opgeflufte DTS track :P).

Ieder zijn eigen keuze, maar die hele hype rondom DTS downmixen is nergens voor nodig. Geinig dattie het kan, maar niet meer dan dat.
Besides, voor zover ik heb begrepen kun je PCH firmware over een HDX heen mikken, heb je ook je DTS downmix :)

Enfin, mijn HDX is binnen en ik heb er gisteren even mee zitten spelen. Wederom is er weer een apparaat op de markt geflikkerd waarbij er 0,0 aandacht aan foto's is besteed.
Als het je niet boeit, maak er dan ook geen SD slot op (die overigens mijn SD kaartje al voor de helft fysiek gesloopt heeft).
Foto's kijken rechtstreeks vanaf de HDX is ronduit baggertraag en ruk. Prima, die functie hoeven we dus niet meer te gebruiken. Maar in vredesnaam, maak die funtie dan ook niet als het zo traag is dat er niet mee te werken valt.

Wat zijn de ervaring voor streamen van een normale DVD over het netwerk via SMB ?
Ik heb gisteren via een Ethernet->WiFi adapter geprobeert te streamen, maar dat lukte niet, veel te veel horten en stoten.
Zou het nog verschil maken als het ik de officiele wifi usb stick gebruik?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
svijf schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:14:

Niet al te groot dus ;)
Yep dat gaat werken, uiteraard kan je ook overwegen om de schijf die je wilt aanschaffen in te bouwen in je PCH (fluitje van een cent) dan kan je de PCH helemaal optimaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Koffie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:05:
[...]

Ieder zijn eigen keuze, maar die hele hype rondom DTS downmixen is nergens voor nodig. Geinig dattie het kan, maar niet meer dan dat.
Besides, voor zover ik heb begrepen kun je PCH firmware over een HDX heen mikken, heb je ook je DTS downmix :)

Wat zijn de ervaring voor streamen van een normale DVD over het netwerk via SMB ?
Ik heb gisteren via een Ethernet->WiFi adapter geprobeert te streamen, maar dat lukte niet, veel te veel horten en stoten.
Zou het nog verschil maken als het ik de officiele wifi usb stick gebruik?
Betreft dat downmix gezeur, idd nergens voor nodig :P Zorg maar als je uberhaupt zo een film kijkt, dat je een geschikte receiver heb om dat te kunnen verwerken :P

Betreft WiFi Adapter:
Ik heb gister ook HDX1000 binnen gekregen met een [url=TP TL-WN821N]WiFi USB adapter[/url] en een draadloze router. Alles ingesteld op het type "n"
Het streamen is ronduitslecht, dit komt omdat de USB verbinding alles limiteerd waardoor je slecht kan streamen met grote films. Daarom heb ik direct HDD besteld en ga ik de draadloze verbinding gebruiken om te downloaden op de HDX1000 straks. En eventuele zaken over te kopieren over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zegen dat DTS-downmixen nergens voor nodig is. Ik heb de HDX gekocht om nu al te kunnen genieten van makkelijk films kijken vanaf mijn NAS en als ik dan DTS wil downmixen dan mag ik dat. Gelukkig is de optie om PCH-firmware op de HDX te zetten (wordt die ook een stuk sneller van), dus ik heb nergens last van.

Dat brengt mij ook tot de vraag van Koffie. DVD's streamen vanaf mijn NAS gaat compleet zonder problemen. Dat ging het met de HDX firmware, maar zeker ook met de PCH firmware. Het zal waarschijnlijk wel inderdaad aan je wifi-adapter liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tuurlijk mag dat, ik gebruik zo'n ding zelfs gewoon op een SD tv. Het is niet dat het zo'n high end spul is ofzo wat je alleen met de nieuwste technieken mag gebruiken. Zo duur zijn ze niet, ik zie het gewoon als vervanger voor een DVDspeler en ik gebruik al jaren dit soort oplossingen (de PCH is mijn 3e netwerk-mediaspeler)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb nu even een USB schijf aan de HDX hangen, maar is dat ding altijd zo baggertraag :?
Wanneer je in de dir listing van de ene naar de andere pagina gaat, moet hij daar weer over nadenken.
Moet zeggen dat ik tot nu toe niet echt tevreden ben, mijn eerste grote conclusie tot nu toe : wat een traag baggerding. Echt TRAAG met hoofdletters. De opstarttijden zijn om te janken, en zodra je iets in de USB port prikt, gaat dat kreng weer opnieuw opstarten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Zet HDMI Audio eens uit? Denk dat hij dan stuk sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik weet niet of het specifiek in de setup aan stond (denk het haast van wel), maar ik gebruikte nu component + toslink.
Overigens is hij met booten met HDMI aangekoppeld even traag.
* Koffie denkt dat het ding vandaag alweer de deur uitgaat.

Ook knalt hij zwarte balken bij 16:9 films die volgens mij anamorph netjes beeldvullend zijn op mijn scherm (maar dat zou ik beter moeten vergelijken).
Eerlijk gezegd ben ik een stuk tevredener met mijn huidig Mvix MV-4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Kzou je instellingen eens nalopen als ik jou was?

Bij geluidsinstellingen:
HDMI Audio : OFF

En controleer beeldinstellingen, want alles is bij mij netjes beeldvullend zonder balken :)

[ Voor 10% gewijzigd door R-B op 27-05-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hij staat al op 16:9 :)
zal vanmiddag nog eens prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Probeer ook eens de PCH firmware, wat mij betreft is de HDX daar een stuk sneller van geworden. Maar ik gebruik geen USB-device, alleen een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
ff een vraagje over Uitzending gemist op een PCH-A100... (ik heb het topic doorzocht maar geen andere melding tegengekomen met dit probleem).

Ik heb dus Uitzending Gemist als webservice toegevoegd, en in principe werkt het. Ik kan zoeken, selecteren en afspelen. Alleen... Ik heb geen geluid, alleen beeld!

Mijn PCH is voor video via HDMI rechtstreeks op de TV aangesloten, en heeft tevens een digitale (coax) geluidsverbinding met m'n DD5.1/DTS versterker. Maar zowel op de versterker als op de TV hoor ik geen geluid bij Uitzending Gemist. Ik heb ook bv. Apple Movie Trailers als webservice en die werkt prima met beeld en geluid. Ook YouTube en andere video services geven gewoon geluid bij weergave van de video.

Iemand ditzelfde probleem ook gehad toevallig? Iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^speel eens een film af (maakt niet uit wat) en start daarna weer eens uitzending gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Jelte schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:54:
Vandaag de HDX-1000 binnen gekregen van Ibood en gelijk maar de PCH firmware erop gezet. Heel simpel met volgende zipje: http://rapidshare.com/files/231865646/PCH-HDX.zip (is inclusief tutorial en backup van huidige firmware). .........
Ik heb het net ook uitgevoerd, maar het kostte even wat moeite. Voor mensen die ook problemen ondervinden, check ook even hier:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=8193
en
http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=53&Itemid=136 <--- HDX-1000 Firmware recovery

[ Voor 36% gewijzigd door punisher007 op 27-05-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:30:
[...]

Dit zag ik laatst op usernet voorbij komen
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Dat is realtime streaming vanaf een pc naat de ps3,
met zoiets zouden we wel DTS naar AC3 kunnen met de A-100 maar dan niks met de video doen.
Ik krijg het niet aan de gang hier, de A-100 ziet alles wel maar geeft "could not play".
Er zijn wel successen gemeld naar de freecom media players.
Heeft iemand dit al geprobeerd?

Grtz Ad
Niemand hier mee aan het stoeien geweest toevallig? Ik heb gisteren ook de HDX van I-bood ontvangen. En alles lijkt redelijk te werken. Browsen is sloom en par en rar ook. Maar ach, als ik haast heb pak ik mijn PC wel. Nu heb ik echter ook nogal veel films en series op mijn NAS staan die ik via PSM naar mijn PS3. Maar ik zou het ook wel fijn vinden als dat kon naar de HDX. Ik weet dat er meer mogelijkheden zijn. Maar met Ihome, Orb, Win7 mediastreaming, default NAS streaming en PMS begint het wel een beetje teveel te worden. En PMS draait nu eindelijk lekker. Op de google code site is er wel melding van, maar geen updates sinds Januari betreffende mogelijke ondersteuning.

Vant weekend YAMJ een keer gaan bekijken.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

punisher007 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:55:
[...]

Ik heb het net ook uitgevoerd, maar het kostte even wat moeite. Voor mensen die ook problemen ondervinden, check ook even hier:
en
http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=53&Itemid=136 <--- HDX-1000 Firmware recovery
Wat zijn de niet werkende zaken met de PCH firmware?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
punisher007 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:55:
[...]

en
zou de firmware van de a110 ook op de a100 kunnen. Downmix op de a100 zou nl. ook wel erg fijn zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

simonanton schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:33:
[...]

zou de firmware van de a110 ook op de a100 kunnen. Downmix op de a100 zou nl. ook wel erg fijn zijn. Iemand?
dat kan schijnbaar weer niet omdat de hardware van de 100 anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 23:05
Je kan in princiepe de firmware van de A110 wel op de A100 draaien, maar omdat de A100 HDMI 1.1 heeft en de A110 HDMI 1.3 zal de HDMI uitgang niet meer werken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Sinds een paar dagen heb ik een hdx-1000, en ik ben er erg blij mee, het is echt een super apparaat.
In de forums hier kwam ik de applicatie MPD tegen, en die lijkt me echt super om te gebruiken, dus heb ik hem er via de CI opgezet. Dit gaat allemaal probleemloos. Ik wil alleen graag muziek afspelen die op een andere windows machine in een share staat. Maar ik kom er niet achter hoe ik zo'n share toevoeg zodat MPD ook de muziek in die share meeneemt.

Ik heb al flink lopen zoeken hier op het forum en in google en ik heb het idee dat het iets simpels is wat ik over het hoofd zie, wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik kon maar 1 reply vinden in dit topic. Maar hebben nog meer mensen ervaring met de E-great EG-M34A? Lijkt me best een mooi apparaat. Past alleen geen HD in, maar heb een Synoloy DS107+ staan, dus streamen kan ik sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Ik heb ook een HDX-1000. Sinds vandaag PCH a110 firmware d'r op gezet. Top! Merk weinig verschil, maar wel prettig dat ik gewoon eerder de updates binnen heb dan wanneer ze beschikbaar komen via hdx. En natuulijk de dts downmix wanneer het nodig mocht zijn (op reis ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RichieB schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:11:
Je kan in princiepe de firmware van de A110 wel op de A100 draaien, maar omdat de A100 HDMI 1.1 heeft en de A110 HDMI 1.3 zal de HDMI uitgang niet meer werken.
Er is nog een verschil. De A100 heeft IDE, de A110 SATA.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Is geen NMT.... En speelt HDfiles via de pc af. Zie de review op mpcclub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:00:
[...]

Is geen NMT.... En speelt HDfiles via de pc af. Zie de review op mpcclub!
heb je de link? kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:31:
[...]

heb je de link? kan het niet vinden
http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Reviews

De April 2009 review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 10:49
Nieuwe firmware voor de A110:

http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.html

Werkt ook op een "gemodde" HDX1000 :)

Release notes:
1. No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-POP-403
2. Fixed long playback of some TS file causing system crash
3. Fixed formatting SATA HDD failure on some large capacity HDD
4. Fixed further DTS dropouts in MKV.

[ Voor 48% gewijzigd door Mr Magic op 01-06-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Mr Magic schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:41:
Nieuwe firmware voor de A110:

http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.html

Werkt ook op een "gemodde" HDX1000 :)

Release notes:

[...]
Dit kan ik bevestigen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben zelf op zoek naar een NMT, en ben eigenlijk wel geinteresseerd in de Conceptronic CSM3NET Media Player Network. Eén van de dingen die me nu nog tegenhoud om 'm te gaan halen is dat ik geen duidelijkheid kan krijgen over de Mac OSX ondersteuning. Volgens de website is 't niet ondersteund, maar ik kan toch zeker wel gewoon dat ding vullen over het netwerk vanaf m'n iMac? Aan de andere kant zegt de Conceptronic website dat het ding geen Samba doet en je moet een soort van tool installeren op Windows om 'm te kunnen gebruiken... Iemand die dit weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Servor schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:19:
Ik ben zelf op zoek naar een NMT, en ben eigenlijk wel geinteresseerd in de Conceptronic CSM3NET Media Player Network. Eén van de dingen die me nu nog tegenhoud om 'm te gaan halen is dat ik geen duidelijkheid kan krijgen over de Mac OSX ondersteuning. Volgens de website is 't niet ondersteund, maar ik kan toch zeker wel gewoon dat ding vullen over het netwerk vanaf m'n iMac? Aan de andere kant zegt de Conceptronic website dat het ding geen Samba doet en je moet een soort van tool installeren op Windows om 'm te kunnen gebruiken... Iemand die dit weet hoe dit zit?
Zoals al vaker is vermeld... de Conceptronic is geen NMT!
code:
1
2
NMT is an abbreviation, short for Networked Media Tank. This is a common term used for all units that run on the Networked Media Tank media platform solution made by Syabas. 
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Syabas

[ Voor 10% gewijzigd door DiMacho op 03-06-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Vanavond ontving ik het volgende nieuws waarmee nu definitief de hdx-1000 gelijk is aan de pch-110.
Er is nieuwe firmware voor de hdx waarmee dts downmix mogelijk is:

Dear HDXers,

Today is a wonderful day over at HDX, you may have guessed it.
YES, finally DTS downmixing is released. We like to thank all our valued customers for your support and your trust in us.

There were some rumors about HDX going out of business etc etc, we understand that some users are frastruated with the fact

that we are very late with the promised released date.
On behalf our HDX, i extend our sincere apologies if the wait has been too painful.

I like to add that we are now stronger than ever, since we are the 2nd NMT to release the DTS!

Without your continuous support, we cannot achieve this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is ook een licentie issue en geen technische issue. Dat zal nu opgelost zijn.

De A-100 zou het ook kunnen ware het niet dat er geen licentie voor is en wordt aangevraagd. Daarom is het prijsverschil ook relatief hoog tussen de A-100 en de A-110.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Marzman schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:22:
Het is ook een licentie issue en geen technische issue. Dat zal nu opgelost zijn.
Dat is wel bewezen, sinds dat het al sinds langere tijd mogelijk was om DTS decodering/downmixing aan de praat te krijgen met behulp van een firmware modificatie (gebaseerd op de PCH A-110).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Zep Man schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:28:
[...]
Dat is wel bewezen, sinds dat het al sinds langere tijd mogelijk was om DTS decodering/downmixing aan de praat te krijgen met behulp van een firmware modificatie (gebaseerd op de PCH A-110).
Het is ook geen geheim. Sybase heeft altijd eerlijk aangegeven waarom het er niet in zit bij de A100. Ik heb me daar destijds nog over verbaasd omdat ik andere ervaringen had met Chinese bedrijven en licenties ;) Het heeft wel altijd aangegeven dat ze serieus bezig waren in tegenstelling tot de zoveelste Chinese fabriek een product (met of zonder toestemming) nabouwt.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 04-06-2009 23:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Marzman schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:31:
[...]

Het is ook geen geheim. Sybase heeft altijd eerlijk aangegeven waarom het er niet in zit bij de A100. Ik heb me daar destijds nog over verbaasd omdat ik andere ervaringen had met Chinese bedrijven en licenties ;) Het heeft wel altijd aangegeven dat ze serieus bezig waren in tegenstelling tot de zoveelste Chinese fabriek een product (met of zonder toestemming) nabouwt.
Dat klopt. Syabas Technology (het bedrijf achter Popcorn Hour en het NMT-principe) is dan ook in Amerika gevestigd. Daarom dat ze best wel streng doen over licenties. Ze zullen wel afspraken maken met third-parties dat ze de benodigde licenties moeten hebben wanneer ze het NMT-principe bij hun afnemen.

Het valt mij op dat de open-source community nog niet op de NMT's is gedoken. Zo zou het een hele leuke MediaPortal TVService client kunnen zijn om zo live (digitale) TV en TV opnames te streamen. Er zijn natuurlijk wel zat stoere uitbreidingen (YAMJ/NMTServer, bijvoorbeeld). ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 04-06-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

Zowiezo vind ik de hele community rond de NMT's een beetje lafjes, Er zijn idd wel wat leuke projecten, maar de meesten zijn niet super actief, (op 2/3 projecten na volgens mij). En dan zijn ze imo ook een beetje omslachtig. Een lijst met HTML pagina's genereren op je eigen pc en dan kopieren naar je NMT, om vervolgens de index.htm te openen in de file browser is gewoon geen super handige oplossing.

Imo zou een dynamische pagina handig/beter/mooier zijn dan de systemen die er nu zijn. En dan zou het ook nog mooi zijn om de film knop op het home scherm te laten verwijzen naar deze pagina.

Ook vind ik de forums over NMT's onoverzichtelijk en van laag niveau.

Nou heb ik nog niet zo lang een NMT, maar dit valt me gewoon op, verder is het een top apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die bestaan ook. Ik heb een tijdje een of andere jukebox er op gehad die het automatisch deed. Maar die maakte ook allerlei nieuwe mappen aan waar ik niet blij mee was (moest zoeken naar mijn films ;) ) en daarom heb ik hem er weer afgegooid. Echt een superdeluxe Jukebox zoals op een HTPC zal het nooit worden, daar is de NMT niet krachtig genoeg voor.
The Zep Man schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:43:
[...]
Dat klopt. Syabas Technology (het bedrijf achter Popcorn Hour en het NMT-principe) is dan ook in Amerika gevestigd. Daarom dat ze best wel streng doen over licenties. Ze zullen wel afspraken maken met third-parties dat ze de benodigde licenties moeten hebben wanneer ze het NMT-principe bij hun afnemen.

Het valt mij op dat de open-source community nog niet op de NMT's is gedoken. Zo zou het een hele leuke MediaPortal TVService client kunnen zijn om zo live (digitale) TV en TV opnames te streamen. Er zijn natuurlijk wel zat stoere uitbreidingen (YAMJ/NMTServer, bijvoorbeeld). ;)
Nou, ik kwam pas een extender tegen die zou moeten werken op de NMT. Dan kun je ook Live tv kijken en opnemen en een tvgids (maar moet wel je pc aan blijven staan). Ik zou moeten zoeken om te kijken hoe het heet (het zat in ieder geval in de comunity installer)

[ Voor 57% gewijzigd door Marzman op 05-06-2009 11:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Gotiniens schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:45:
Zowiezo vind ik de hele community rond de NMT's een beetje lafjes, Er zijn idd wel wat leuke projecten, maar de meesten zijn niet super actief, (op 2/3 projecten na volgens mij). En dan zijn ze imo ook een beetje omslachtig. Een lijst met HTML pagina's genereren op je eigen pc en dan kopieren naar je NMT, om vervolgens de index.htm te openen in de file browser is gewoon geen super handige oplossing.

Imo zou een dynamische pagina handig/beter/mooier zijn dan de systemen die er nu zijn. En dan zou het ook nog mooi zijn om de film knop op het home scherm te laten verwijzen naar deze pagina.

Ook vind ik de forums over NMT's onoverzichtelijk en van laag niveau.

Nou heb ik nog niet zo lang een NMT, maar dit valt me gewoon op, verder is het een top apparaat :)
Het is inderdaad geen apparaat om je ouders cadeau te doen, eerder iets voor tweakers en mensen met geduld :) Soms als er volk komt en ik wil een film afspelen lukt het gewoon niet, moet ik de PCH herstarten etc...
Hopelijk komt er in de toekomst een betere versie met een krachtigere CPU, meer ram en een beter OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SlasZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:24:
[...]

Het is inderdaad geen apparaat om je ouders cadeau te doen, eerder iets voor tweakers en mensen met geduld :) Soms als er volk komt en ik wil een film afspelen lukt het gewoon niet, moet ik de PCH herstarten etc...
Hopelijk komt er in de toekomst een betere versie met een krachtigere CPU, meer ram en een beter OS.
XBox heeft ook het aantal mogelijkheden flink uitgebreid in hun XBox360. Die heeft power genoeg. Het is nog niet helemaal wat wij allemaal met de NMT doen, maar het heeft potentie en heel veel meer CPU kracht.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:29

Gotiniens

Fairly odd Tim

SlasZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:24:
[...]

Ik had het niet over de NMT zelf, Maar over de Jukebox projecten die er zijn, ik neem aan dat je ouder die zowiezo niet gaan gebruiken. Ik denk trouwens dat je een NMT best aan je ouders kan geven, mits ze een beetje bedreven zijn in het downloaden van films.
Pagina: 1 ... 29 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.