Ray schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:10:
[...]
zoals gezegd is dit al uitvoerig besproken. Er zijn genoeg mensen die een pch of een hdx op de (slaap)kamer hebben gewoon op de tv aangesloten of gewoonweg liever kiezen voor een goede stereo opstelling dan een budget 5.1 etc etc. Zo speciaal is een hdx ook weer niet imho, het is gewoon een luxe vervanger van een dvd speler (en je kan er niet eens een dvd inproppen

)
Wat is al dat gezeur om DTS downmixen tegenwoordig?
Zonder (persoonlijk) te willen aanvallen, is het ronduit krom dat soort dingen te eissen. Dat een PCH het kan is geinig, maar DTS is nooit, maar dan ook nooit backwards compatible geweest met stereo.Daar hebben ze namelijk DD5.1 voor uitgevonden, daar kan een stereo receiver gewoon het stereo signaal uit filteren.
DD5.1 is juist zo ontworpen dat mensen zonder 5.1 setup gewoon stereo kunnen luisteren. Vandaar dat er vrijwel nooit alleen maar DTS op een DVD staat, er staat altijd nog een DD5.1 track bij voor de stereo luisteraars.
De DVD's die alleen maar een DTS track hebben (zonder een of andere special edition te zijn met een flinke stevige DTS track speciaal voor die special edition) zijn op 1 hand te tellen.
Dan moet je die film helaas laten liggen ja, want je geniet zo graag van stereo (en dan heb je ook niets aan die opgeflufte DTS track

).
Ieder zijn eigen keuze, maar die hele hype rondom DTS downmixen is nergens voor nodig. Geinig dattie het kan, maar niet meer dan dat.
Besides, voor zover ik heb begrepen kun je PCH firmware over een HDX heen mikken, heb je ook je DTS downmix
Enfin, mijn HDX is binnen en ik heb er gisteren even mee zitten spelen. Wederom is er weer een apparaat op de markt geflikkerd waarbij er 0,0 aandacht aan foto's is besteed.
Als het je niet boeit, maak er dan ook geen SD slot op (die overigens mijn SD kaartje al voor de helft fysiek gesloopt heeft).
Foto's kijken rechtstreeks vanaf de HDX is ronduit baggertraag en ruk. Prima, die functie hoeven we dus niet meer te gebruiken. Maar in vredesnaam, maak die funtie dan ook niet als het zo traag is dat er niet mee te werken valt.
Wat zijn de ervaring voor streamen van een normale DVD over het netwerk via SMB ?
Ik heb gisteren via een Ethernet->WiFi adapter geprobeert te streamen, maar dat lukte niet, veel te veel horten en stoten.
Zou het nog verschil maken als het ik de officiele wifi usb stick gebruik?
Tijd voor een nieuwe sig..