Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

wvkreg schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:05:
[...]

-Custom XBMC maar gewoon browsen naar file in folder.
-HD
-Moet ik checken! Zal verschillend zijn alleen iso en mkv is probleem 1 file bijvoorbeeld:
-Video en Audio via HDMI en alle stream instellingen staan op analog. (geen dts of dts hd dus)
Als ik die file zo zie dan moet die wel te spelen zijn. Zet AC3 eens op digital (dus DD over HDMI), frameratesync uit en de output niet op AUTO maar op de gewenste HDMI resolutie en reboot de nmt, voor je iets anders doet speel dan de file eens af via de normale browser.

Als ie het dan wel doet gewoon stap voor stap alles terug zetten (als laatste de jukebox, ik denk dat het namelijk daar in zit) .

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Ik krijg MKV's ook bijna nooit helemaal soepel. Bij elke film zit wel minimaal 1 scene in waarin haperingen zitten. Ik zal eens kijken of bovenstaande instellingen helpen, want ik word er moedeloos van!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Sluuz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:54:
Lijkt me toch wel dat je een interne HDD moet kunnen plaatsen, waarom zit er anders een SATA kabel bij? Op de achterkant is geen SATA aansluiting aanwezig, dus die zal ergens binnenin zitten denk ik dan?
eSata = Externe Sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Royz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:35:
Ik krijg MKV's ook bijna nooit helemaal soepel. Bij elke film zit wel minimaal 1 scene in waarin haperingen zitten. Ik zal eens kijken of bovenstaande instellingen helpen, want ik word er moedeloos van!
Soepel afspelen gaat bij mij ook alleen met .ts files (MKV->TS is zeer makkelijk) en afspelen over http.

Ik heb ts files van 45gig die zonder ook maar een enkele hapering afspelen.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 12-05-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

|sWORDs| schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:09:
[...]

Soepel afspelen gaat bij mij ook alleen met .ts files (MKV->TS is zeer makkelijk) en afspelen over http.

Ik heb ts files van 45gig die zonder ook maar een enkele hapering afspelen.
Dat heb ik dus ook. Ik zet alles zelf maar om naar TS maar eigenlijk is dit te gek voro woorden. Ik lees hier vaak genoeg dat MKV's wel kunnen ik adcht altijd dat ik de enige was. Quantum of Solace, Transformers, ik probeer het steeds opnieuw maar het blijft een drama. Omzetten naar TS en vlekkeloos!

[ Voor 11% gewijzigd door Royz op 12-05-2009 15:38 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Geen problemen met MKV hier, steamen jullie die of vanaf de interne hdd?
Ik speel alles iig vanaf de interne hdd

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
cypher21 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:47:
Geen problemen met MKV hier, steamen jullie die of vanaf de interne hdd?
Ik speel alles iig vanaf de interne hdd
Ik stream alles vanaf het netwerk via smb en ik heb geen problemen met MKV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik doe alles via een externe HD en dat gaat echt niet soepel. Mijn vader heeft de Conceptronic en ik heb eigenlijk het idee dat die er minder moeite mee heeft dan mijn PCH

Wat ook misschien een oorzaak kan zijn is dat ik een externe HD heb van 1tb en die constant moet defragmenteren omdat er van alels op gebeurd. Dat hoeft met een NAS niet toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen en moet je wel defragmenteren enzo?

[ Voor 42% gewijzigd door Royz op 12-05-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Royz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:01:
Ik doe alles via een externe HD en dat gaat echt niet soepel. Mijn vader heeft de Conceptronic en ik heb eigenlijk het idee dat die er minder moeite mee heeft dan mijn PCH
Het is een NMT.. Networked Media Tank.
Die hapert via externe hdd om jou te treiteren zodat je 'm alsnog aan het netwerk hangt. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door -elw00d op 12-05-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

PCH A110 hier, Conceptronic CH3SNAS, bekabeld, 100 mbit, MKV's spelen perfect af.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
NMT's hebben wel vaker problemen met USB hdd's

Zal natuurlijk ook wel NTFS zijn, misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:01:
Ik doe alles via een externe HD en dat gaat echt niet soepel. [...] Wat ook misschien een oorzaak kan zijn is dat ik een externe HD heb van 1tb en die constant moet defragmenteren omdat er van alels op gebeurd. Dat hoeft met een NAS niet toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen en moet je wel defragmenteren enzo?
Defragmenteren is niet iets dat een NAS automatisch doet, tenzij er een firmware op draait die zoiets periodiek doet, maar dat lijkt me sterk. Zelfs met de gemiddelde disk-performance van tegenwoordig en wat een hoge bitrate film nodig heeft moet je trouwens wel behoorlijke fragmentatie hebben voor het echt effect heeft (of misschien als je al op de rand zat, dat je er dan net overheen valt).

Bij de NMT moet je inderdaad vooral geen NTFS als formaat gebruiken, dat haalt de performance flink omlaag. Of ook extern USB versus intern veel scheelt weet ik niet. Maar in het begin had ik veel problemen (extern, NTFS) en die waren vrijwel allemaal weg na een interne ext3 disk te zijn gaan gebruiken.

Bijna alles wat ik er nu op zet (films 8-16 GB .mkv's, hoger ga ik niet) werkt prima. Een enkele keer moet ik wel bepaalde achtergrondprocessen uitzetten, dus ook als je bijvoorbeeld torrent/nzb/andere services aan hebt staan kan dat zorgen dat je af en toe haperingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-07 08:50
Weet er iemand al een simpele oplossing voor het probleem dat de hd geformatteerd moet worden om de NMT apparaten te installeren? Ik krijg alleen maar de keuze verse installatie (dus format)

Grtz Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=11442

[ Voor 91% gewijzigd door punisher007 op 12-05-2009 19:11 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Geen happeringen bij MKV's.

Heb wel zaken als torrent/nzb/ftp enz. uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:39:
[...]

Defragmenteren is niet iets dat een NAS automatisch doet, tenzij er een firmware op draait die zoiets periodiek doet, maar dat lijkt me sterk. Zelfs met de gemiddelde disk-performance van tegenwoordig en wat een hoge bitrate film nodig heeft moet je trouwens wel behoorlijke fragmentatie hebben voor het echt effect heeft (of misschien als je al op de rand zat, dat je er dan net overheen valt).
Kan het nu niet meer vinden, maar had ergens gelezen dat Syabas defragmenteren in één van de volgende firmware versies wilde stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

-elw00d schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:12:
[...]

Het is een NMT.. Networked Media Tank.
Die hapert via externe hdd om jou te treiteren zodat je 'm alsnog aan het netwerk hangt. 8)
Ik dacht dat dat alleen was voor firmware updates ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Royz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:40:
[...]

Ik dacht dat dat alleen was voor firmware updates ;)
Haha. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Blaise schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:43:
[...]

Kan het nu niet meer vinden, maar had ergens gelezen dat Syabas defragmenteren in één van de volgende firmware versies wilde stoppen.
Ik denk het niet. Ext3 fragmenteert niet of nauwelijks, er bestaat ook helemaal geen defragmenteer tool van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:30:
[...]

Ik denk het niet. Ext3 fragmenteert niet of nauwelijks, er bestaat ook helemaal geen defragmenteer tool van.
Klopt denk ik :) Wellicht dat ik iets verkeerd heb onthouden of gelezen, want in mijn zoektocht naar die uitspraak kwam ik alleen een post tegen van een Syabas medewerker die het hetzelfde beweert als jij: http://www.networkedmedia...d=1483&pid=13113#pid13113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Blaise schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:43:
[...]Kan het nu niet meer vinden, maar had ergens gelezen dat Syabas defragmenteren in één van de volgende firmware versies wilde stoppen.
Ze willen ScanDisk in een volgende Firmware versie stoppen.
Nu wel al mogelijk via:

http://www.networkedmediatank.com/announcements.php?aid=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

knakworst schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:30:
[...]

Dus of je externe HD omzetten van NTFS naar Ext3 en dan via tooltjes in windows je HD vullen of een NAS met Ext3 via netwerk vullen zou het schokken van MKV's moeten verhelpen? Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Royz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:52:
[...]

Dus of je externe HD omzetten van NTFS naar Ext3 en dan via tooltjes in windows je HD vullen of een NAS met Ext3 via netwerk vullen zou het schokken van MKV's moeten verhelpen? Toch? :)
Waarschijnlijk wel.
Het is iig het proberen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

-elw00d schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:37:
[...]

Waarschijnlijk wel.
denk dat ik een NAS koop, misschien wel deze: http://www.hdtvnieuws.nl/...ch3mnas-grab-go-20090512/. Alleen even wachten wanneer die te koop is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
|sWORDs| schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:21:
[...]

Als ik die file zo zie dan moet die wel te spelen zijn. Zet AC3 eens op digital (dus DD over HDMI), frameratesync uit en de output niet op AUTO maar op de gewenste HDMI resolutie en reboot de nmt, voor je iets anders doet speel dan de file eens af via de normale browser.

Als ie het dan wel doet gewoon stap voor stap alles terug zetten (als laatste de jukebox, ik denk dat het namelijk daar in zit) .
Vraagjes:
Geluid en beeld gaan over hdmi naar panasonic 42"plasma, moet geluid in het algemeen op analog staan of anders?
Waarom niet auto, moet toch goed gaan?
Waarom frameratesync uit?
Beeld op 24p of anders?

Ik heb de normale browser, alleen custom Apple Interface nu via de NMT Community Software Installer

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 13-05-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Soms speelt mijn popcorn a110 geen HD .mkv bestand af. Hij laadt dan eventjes en gaat terug naar het scherm waar ik een filmbestand kan selecteren. Reboot ik de popcorn (dus het knopje achterop de popcorn aan/uit), dan speelt ie het .mkv bestand af zonder problemen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
kavorka schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:06:
Soms speelt mijn popcorn a110 geen HD .mkv bestand af. Hij laadt dan eventjes en gaat terug naar het scherm waar ik een filmbestand kan selecteren. Reboot ik de popcorn (dus het knopje achterop de popcorn aan/uit), dan speelt ie het .mkv bestand af zonder problemen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Heb ik ook wel eens gehad. Dan heb je iets geladen wat een fout veroorzaakt in het systeem. Na een herstart is het weg dus zo erg is het niet. Ik heb er tot nu toe nog maar enkele keren last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:47
Heb gisteren de HDX1000 binnengekregen en geinstalleerd.
Even een korte samenvatting van mijn belevenissen.

Positieve punten:
Harddisk inbouwen en installeren, zo makkelijk dat je oma het bijna kan.
Uitzonderlijk goede afspeel kwaliteit van HD materiaal, soepel en snel (mooier dan streaming via mijn xb360)
Makkelijke benadering van het apparaat op verschillende manieren (FTP, HTTP, USB, NFS)
Zeer gemakkelijke firmware updates, welke via internet komen
Grote community met goede programmeurs achter de schermen, die allerhande apps aan het ontwikkelen zijn en continue de mogelijkheden uitbouwen.
Customization van de shell met themes en applicaties.
Streaming mogelijkheden zijn goed.
Opstarten met harddisk vanuit off, duurt minder dan 1 min.
Afspelen van internet content (Radio, Films, Podcasts) werkt goed!

Negatieve punten:
Ondersteuning in netwerk mogelijkheden met de MAC zijn nu nog matig, ftp gaat relatief langzaam, USB connectie werkt niet goed, doordat Leopard geen EXT3 ondersteund en er geen stabiele drivers zijn.
Ietswat onhandige menu besturing + onhandige afstandsbediening.
Usenet en Bittorrent mogelijkheden zijn niet bruikbaar, daar het uitpakken van de zip en rar files op de nmt veel te lang duren.
Foto en MP3 afspeel mogelijkheden zijn ronduit waardeloos, daar je niet snel door je foto album heen kan skippen met thumbnails en bij MP3's gaat het ook allemaal niet snel.
Als je hem uit zet (geen standby), dan onthoud hij niet de resume posities van je films.

Wellicht lossen ze iedere maand iets van de bovenstaande negatieve punten op, dan kunnen we nog optimaler genieten van dit mooie apparaat.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

wvkreg schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:11:
[...]

Vraagjes:
Geluid en beeld gaan over hdmi naar panasonic 42"plasma, moet geluid in het algemeen op analog staan of anders?
Waarom niet auto, moet toch goed gaan?
Waarom frameratesync uit?
Beeld op 24p of anders?

Ik heb de normale browser, alleen custom Apple Interface nu via de NMT Community Software Installer
Bij geluid over HDMI naar tv moet alles idd op analog staan, HDMI op stereo, maar als test zou je hem eens op digital kunnen zetten, dan heb je geen geluid, maar eens kijken of ie dan wel speelt.
Beeld op AUTO zorgt wel vaker voor problemen, frameratesync uit om dingen uit te sluiten (maar zou niet uit mogen maken).
Beeld op 23,976 als je tv dit aan kan.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 13-05-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
|sWORDs| schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:32:
[...]

Bij geluid over HDMI naar tv moet alles idd op analog staan, HDMI op stereo, maar als test zou je hem eens op digital kunnen zetten, dan heb je geen geluid, maar eens kijken of ie dan wel speelt.
Beeld op AUTO zorgt wel vaker voor problemen, frameratesync uit om dingen uit te sluiten (maar zou niet uit mogen maken).
Beeld op 23,976 als je tv dit aan kan.
Ik heb een panasonic plasma th42pz85, framerate sync stond op 24p ntsc/pal? is dit goed?
moet tv type op 16:9 of 16:10 staan?
en waarom op 1080p 23,9 Hz en niet op 1080p 50hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
DLP schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:03:
Heb gisteren de HDX1000 binnengekregen en geinstalleerd.
Even een korte samenvatting van mijn belevenissen.

Positieve punten:
Harddisk inbouwen en installeren, zo makkelijk dat je oma het bijna kan.
Uitzonderlijk goede afspeel kwaliteit van HD materiaal, soepel en snel (mooier dan streaming via mijn xb360)
Makkelijke benadering van het apparaat op verschillende manieren (FTP, HTTP, USB, NFS)
Zeer gemakkelijke firmware updates, welke via internet komen
Grote community met goede programmeurs achter de schermen, die allerhande apps aan het ontwikkelen zijn en continue de mogelijkheden uitbouwen.
Customization van de shell met themes en applicaties.
Streaming mogelijkheden zijn goed.
Opstarten met harddisk vanuit off, duurt minder dan 1 min.
Afspelen van internet content (Radio, Films, Podcasts) werkt goed!

Negatieve punten:
Ondersteuning in netwerk mogelijkheden met de MAC zijn nu nog matig, ftp gaat relatief langzaam, USB connectie werkt niet goed, doordat Leopard geen EXT3 ondersteund en er geen stabiele drivers zijn.
Ietswat onhandige menu besturing + onhandige afstandsbediening.
Usenet en Bittorrent mogelijkheden zijn niet bruikbaar, daar het uitpakken van de zip en rar files op de nmt veel te lang duren.
Foto en MP3 afspeel mogelijkheden zijn ronduit waardeloos, daar je niet snel door je foto album heen kan skippen met thumbnails en bij MP3's gaat het ook allemaal niet snel.
Als je hem uit zet (geen standby), dan onthoud hij niet de resume posities van je films.

Wellicht lossen ze iedere maand iets van de bovenstaande negatieve punten op, dan kunnen we nog optimaler genieten van dit mooie apparaat.
Heb je wat cijfers voor het uitpakken van rar's?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
heb nog een file die niet speelt:
Algemeen
Volledige naam : N:\Video\Big.Fish.2003.1080p.BluRay.DTS.x264-DON\Big.Fish.2003.1080p.BluRay.DTS.x264-DON.mkv
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 14,1 GiB
Duur : 2h 5mn
Totale bitrate : 16,1 Mbps
Datum codering : UTC 2009-05-09 14:53:50
Gebruikt programma : mkvmerge v2.5.3 ('Boogie') built on Mar 7 2009 15:00:41
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 4 frames
Muxingmodus : Container profile=Unknown@4.1
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duur : 2h 5mn
Bitrate : 14,2 Mbps
Nominale bitrate : 14,5 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 040 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Framerate : 23,976 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.296
Stroomgrootte : 12,4 GiB (88%)
Titel : x264 VBR @ 14500 Kbps
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 67 r1139M 1024283
Instellingen codering : cabac=1 / ref=4 / deblock=1:-3:-3 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=9 / psy_rd=1.2:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=48 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-4 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=10 / b_pyramid=1 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=14500 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00

Na een reboot van de pcha110 doet ie het dan wel weer...Hoe kan dit???

[ Voor 42% gewijzigd door wvkreg op 13-05-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Royz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:52:
[...]

Of je gebruikt een ubuntu live CD en bent zo tevreden over ubuntu dat je het voor altijd installeert en windows erafgooit _/-\o_

Ik had met een USB drive die gevoed werd via USB ook schokken. Met een drive met externe voeding had ik geen problemen, evenmin met de interne ingebouwde 1 terabyte samsung ecogreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

wvkreg schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:13:
[...]

Ik heb een panasonic plasma th42pz85, framerate sync stond op 24p ntsc/pal? is dit goed?
moet tv type op 16:9 of 16:10 staan?
en waarom op 1080p 23,9 Hz en niet op 1080p 50hz?
Met framerate sync aan wel
16:9
Als framerate sync uit staat wil je een gelijke frequentie hebben aan de framerate van de film, 23,976 dus.

Kun je van de andere film de audio en sub tracks laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DLP schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:03:
Ondersteuning in netwerk mogelijkheden met de MAC zijn nu nog matig, ftp gaat relatief langzaam...
Geen ervaring met de MAC, maar FTP is juist DE snelste manier om via het netwerk films op de HDX te zetten. Haal hier constant 7mB/s via SAMBA maar 5
Verander het unpack script en stel wat dingen in. hier duurt het uitpakken van 10gb HD film +/- een uur. Tuurlijk is de pc sneller met 5 minuten, maar die dingen zijn juist ideaal om s'nachts of overdag als ik op het werk ben te laten downloaden. Dus op dat punt ben ik het niet met je eens.
Via het netwerk gaat het idd niet erg snel, net zo langzaam als de xbox eigenlijk. Foto's op de interne HDD of op de SD kaart voorin werken wel snel
Wie zet dat ding dan ook uit :) maar zonder dollen, daar hebben alle apparaten last van. Als ik de stroom van mijn bluray speler afhaal, dan onthoudt die ook niet meer waar de film gebleven was,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

|sWORDs| schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:22:
[...]

Met framerate sync aan wel
16:9
Als framerate sync uit staat wil je een gelijke frequentie hebben aan de framerate van de film, 23,976 dus.

Kun je van de andere film de audio en sub tracks laten zien?
Waar vind ik die framerate sync eigenlijk in het menu van de PCH? Ben het nooit tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ja, opties en dan beeld>geluid. kun je instellen bij de resolutiie, daar heb je bijvoorbeeld meerdere opties voor 1080p (60hz, 24hz, 23,9.. enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ja ok, maar een sync van de framerate heb ik nooit gezien. Of bedoelen jullie daar AUTO mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ow, sry, die staat ook in dat scherm, dat is met NTSC en PAL e.d.

Ben niet thuis, dus meot het even uit het hoofd doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dus als ik framerate op een getal zet ipv AUTO staat framerate sync uit? Klopt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:31:
[...]

Verander het unpack script en stel wat dingen in. hier duurt het uitpakken van 10gb HD film +/- een uur. Tuurlijk is de pc sneller met 5 minuten, maar die dingen zijn juist ideaal om s'nachts of overdag als ik op het werk ben te laten downloaden. Dus op dat punt ben ik het niet met je eens.
Heb je suggesties of een link wat je aan het unpack script moet veranderen en in moet stellen voor betere performance?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 16:25
Weet iemand of er een media tank bestaat met een RAID in? Ik zou graag beide toestellen willen combineren, en zou dus een NMT willen met een Mirror.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
tc982 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:57:
Weet iemand of er een media tank bestaat met een RAID in? Ik zou graag beide toestellen willen combineren, en zou dus een NMT willen met een Mirror.
LoL... denk ook niet dat die gaat komen. Zie het nut er ook niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

tc982 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:57:
Een NMT is geen geschikte NAS kandidaat, network performance is zeer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Royz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:45:
Dus als ik framerate op een getal zet ipv AUTO staat framerate sync uit? Klopt dat? :)
Nee, je kunt output (AUTO, etc) instellen en frameratesync staat eronder. Als die er niet staat heb je een oudere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 16:25
|sWORDs| schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:11:
[...]

Een NMT is geen geschikte NAS kandidaat, network performance is zeer laag.
Dat is het juist, ik zou dan de NMT niet veel meer nodig hebben voor naar toe te streamen. Dus ik vrees dat ik ze dus alletwee zal moeten kopen apart.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
wimpie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:54:
[...]

Heb je suggesties of een link wat je aan het unpack script moet veranderen en in moet stellen voor betere performance?
Ik gebruik zelf deze:
http://prodynamic.co.uk/nzbget/nzbget.html

Deze kun je handmatig op de NMT zetten of via de CSI (http://www.nmtinstaller.com/?p=download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:47
@Cypher:
Bedankt voor wat tegengas op mijn punten, echter ben ik het niet helemaal eens met twee van je punten.
ik vind een snelheid van 7mb/s niet snel genoeg om HD content (20gb / stuk) over te pompen.
Wat ik graag zou willen zien, is dat de hdx1000 vanaf mijn mac als een NAS benadert kan worden met een werkbare driver zodat ik op netwerk snelheid data kan overpompen.

Bedankt voor het advies naar de unpack scripts, Ik zal me daar eens in gaan verdiepen kan wellicht de voordelen daarvan plukken.

Over de foto en mp3 afspeel mogelijkheden, doelde ik op een handige interface, zodat je door je fotos heen kan bladeren. Nog mooier zou zijn een Ilife2009 interface ;) Op de xbox kan je perfect bladeren door je fotos met thumbnails maar die mogelijkheid mist de hdx1000.
Wellicht komt er nog een mooie applicatie om dat te regelen.

Je hebt helemaal gelijk over het stroom eraf gooien en niet de resume bewaren, echter ik had gedacht dat ie het resume punt op de harddisk bewaarde.

Nu heb ik reeds een paar HD Films gezien, maar wat me ook een beetje irriteert is het niet snel genoeg kunnen doorspoelen door de film heen als je de resume functie niet kan gebruiken door de stroom eraf te gooien ;)
Is er een vooruitspoel mogelijkheid met het instellen van een tijd ?

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nou, meer dan 7mB (let op hoofdletter :)) oftewel 56mbit zul je niet gaan halen. De CPU van de HDX is namelijk niet snel genoeg om meer te verwerken :)

Qua foto's dacht ik dat je de snelheid bedoelde. Met de interface ben ik het eens, die is niet echt denderend.

Maar aangezien ze nu nog bezig zijn de firmware te finetunen voor video, en dat een beetje ten einde is, lijken de volgende releases zich een beetje te focussen op muziek en foto.

Btw, er is wel een mooie interface voor foto's zoek maar naar Photo Jukebox op networkedmediatank.com

Ik gebruik zelf alleen de moviejukebox, maar voor fotos is er iig ook een app

En idd, er zijn op zich betere oplossingen, echter zit je dan meteen weer aan andere prijzen.

[ Voor 49% gewijzigd door cypher21 op 14-05-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 13-09 07:43
Zijn er hier meerdere mensen welke de bestanden op de NMT beheren via de pc?
Ik probeer dit namelijk wel, echter is dat zo ongelofelijk traag, dat het gewoon niet meer werkt...

ik ben nu al 10 minuten bezig met het verplaatsen van enkele films (het verplaatsen zelf gaat niet traag, maar het openen van een map duurt ongeveer 1 minuut). Al lukt het openen van een map vaak niet eens omdat explorer dan vastloopt...

Edit: YAMJ updaten duurt 37 seconden per film. Dat kan niet normaal zijn lijkt me... Verder staat de NMT op standby en is er niets aan het downloaden/uitpakken of wat dan ook

[ Voor 28% gewijzigd door Tonkey op 14-05-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Tja, de HDX1000..aardig ding met NZBget onboard rarren en parren duurt een eewigheid, erg nutteloos. na 3dagen had ik de HDX al omzeep loopt veels te warm door de passieve koeling waardoor veel hang momenten.

Nu de Dvico Tvix 6500a v2 een heel ander verhaal. Sowieso sneller in booten en bladeren files, foto en audio speelt de Tvix prima. Alhoewel kwaliteit audio met FLAC wat tegen valt voor deze prijsklasse.. momenteel heeft de Dvico voor mij de beste papieren.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
vandevorst schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:38:
Ik probeer dit namelijk wel, echter is dat zo ongelofelijk traag, dat het gewoon niet meer werkt...

ik ben nu al 10 minuten bezig met het verplaatsen van enkele films (het verplaatsen zelf gaat niet traag, maar het openen van een map duurt ongeveer 1 minuut). Al lukt het openen van een map vaak niet eens omdat explorer dan vastloopt...

Edit: YAMJ updaten duurt 37 seconden per film. Dat kan niet normaal zijn lijkt me... Verder staat de NMT op standby en is er niets aan het downloaden/uitpakken of wat dan ook
Da's niet goed, ik beheer zelf via putty met midnight commander op de HDX de bestanden, vind ik wat fijner werken, maar het idee is het zelfde.

Geen probs hier iig. Heb je de HDX al eens opnieuw gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik doe het helemaal via de PC, geen enkel probleem hier. Behalve dan dat (begrijpelijk) het netwerk de beperkende factor is bij copieeren. Als mijn HDX een tijdje niet gebruikt is heb ik even een 'lag' omdat de disk moet opspinnen. Maar daarna is het navigeren voor mijn gevoel even snel als op al mijn andere systemen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
wimpie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:19:
[...]

Heb je wat cijfers voor het uitpakken van rar's?
The.Office.US.S05E26.720p.HDTV.X264.DIMENSION (572.38 MB)
Start unpak script: Fri, 15 May 2009 10:37:34
Einde unpak script: Fri, 15 May 2009 10:40:56

Het wordt pas problematisch als bestanden zijn ingepakt met compressie of als je moet parren. Gelukkig heb ik dat zelden omdat ik vooral nieuwe scene releases download. Maar als het gebeurt kopieer ik de bestanden gewoon even naar mijn PC en doe het daar.

Bij mij is het hooguit enkele seconden.
Bij mij gaat het een stuk sneller, ook na het verwijderen van de cache. Na de eerste keer indexen worden onderdelen gecached en dan gaat de indexering veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook enigszins last van. Van de 640 Gb op de interne HDD is nu 600 gevuld, misschien ligt het daaraan? Ik merk dat YAMJ updaten erg traag gaat per film en een via torrent gedownloade ingepakte film unrarren lukt amper meer, tenzij ik hem aansluit met de USB Slave kabel.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 03:21:
[...]

Ja dat kan dus. Navigeren gaat wat lastiger, maar als je eventjes een winamp playlist aanmaakt kun je die gewoon afspelen op je TVIX. Titel e.d komt op het displaytje en je TV kun je uit zetten.
Als ik het goed begrijp:
Je kan dus niet muziek starten via de knoppen en het lcdschermpje? Je moet dus altijd je tv gebruiken voor het kiezen van een playlist of nummer?

(TVIX 6500a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
cypher21 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:17:
[...]

Da's niet goed, ik beheer zelf via putty met midnight commander op de HDX de bestanden, vind ik wat fijner werken, maar het idee is het zelfde.

Geen probs hier iig. Heb je de HDX al eens opnieuw gestart?
Restart maakt het wat sneller... niet bijster veel
Edit: never mind, proberen 1 bestand te kopieren, maar explorer blijft vastlopen...

Filezilla ook geprobeerd, maar daarmee is het van en naar de nmt schrijven 60kb/s per seconden (terwijl een film verplaatsen slechts een seconde moet duren omdat de locatie eigenlijk hetzelfde blijft)

Begin ongeveer de neiging te krijgen dit hele ding de deur uit te gooien, 3 films verplaatsen en 3 afleveringen van verschillende series verplaatsen naar de juiste map (dus per serie een ander map) duurt dan een half uur ongeveer!!! Dat kan toch niet de bedoeling zijn als dit ding met 8mb/s kan downloaden en daarnaast moeiteloos hd materiaal kan afspelen :S

[ Voor 27% gewijzigd door Tonkey op 15-05-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
iemand die weet of ik deze kan aansluiten op de USB port van de popcorn hour? ->
en dan direct kan streamen etc.

http://www.dailymania.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Nette prijs, 99 voor 1.5TB!!!

Maargoed, waarom niet ;) is toch gewoon een externe schijf via usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Hoe doen jullie dat met switchen van HD naar DVD?
Met HD films heb ik de instellingen op 1080p 23.976Hz staan. Alleen met deze instellingen schokken de dvd's een beetje. Als ik hem dan op "auto" zet, spelen de dvd's wel vloeiend af.
Is het de bedoeling dat je steeds je instellingen moet veranderen als je een HD of DVD gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

vandevorst schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:06:
[...]
Filezilla ook geprobeerd, maar daarmee is het van en naar de nmt schrijven 60kb/s per seconden (terwijl een film verplaatsen slechts een seconde moet duren omdat de locatie eigenlijk hetzelfde blijft)

Begin ongeveer de neiging te krijgen dit hele ding de deur uit te gooien, 3 films verplaatsen en 3 afleveringen van verschillende series verplaatsen naar de juiste map (dus per serie een ander map) duurt dan een half uur ongeveer!!! Dat kan toch niet de bedoeling zijn als dit ding met 8mb/s kan downloaden en daarnaast moeiteloos hd materiaal kan afspelen :S
Begrijp ik goed dat je vanaf een PC met Filezilla iets probeert te verplaatsen vanaf de ene map op je NMT naar een andere map? Dat gaat dus TWEE keer over het netwerk. Je PC haalt het op en stuurt het weer terug. je 'werkt' dan nl niet op de NMT maar op de PC en die ziet gewoon twee folders waarvan hij niet weet dat ze bij dezelfde machine horen. Geen wonder dat het traag gaat, het is geen 'rename', maar een copy van->naar gevolgd door een delete. En dat copieeren wordt niet door de NMT gedaan maar door je PC

Het leven is een stuk eenvoudiger als je de NMT gebruikt waar hij voor bedoeld is. Namelijk films afspelen. Downloaden/unrarren en andere dingen moet je gewoon op je PC doen. Dan kan je de zaak in één keer op de juiste plek zetten. Of nog eenvoudiger, je zet niet eens een schijf in dat ding en je speelt alles af over het netwerk.

Vergelijk het maar met een auto die kunnen ook niet allemaal alles. Een Toyota IQ is verbazend luxe. Parkeert reuze handig en kan je droog van A naar B brengen. Maar je kan er heel slecht 300 zakken tuinaarde mee vervoeren. Het kan wel, maar dan moet je waarschijnlijk 75 keer rijden. je kan ook een auto kopen waar die 300 zakken met gemak in kunnen. Maar jam die parkeert wat lastiger en gebruikt ook wat meer brandstof...veel Diesel denk ik

[ Voor 31% gewijzigd door Ortep op 17-05-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ortep schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:49:
[...]

Begrijp ik goed dat je vanaf een PC met Filezilla iets probeert te verplaatsen vanaf de ene map op je NMT naar een andere map? Dat gaat dus TWEE keer over het netwerk. Je PC haalt het op en stuurt het weer terug. je 'werkt' dan nl niet op de NMT maar op de PC en die ziet gewoon twee folders waarvan hij niet weet dat ze bij dezelfde machine horen. Geen wonder dat het traag gaat, het is geen 'rename', maar een copy van->naar gevolgd door een delete. En dat copieeren wordt niet door de NMT gedaan maar door je PC

Het leven is een stuk eenvoudiger als je de NMT gebruikt waar hij voor bedoeld is. Namelijk films afspelen. Downloaden/unrarren en andere dingen moet je gewoon op je PC doen. Dan kan je de zaak in één keer op de juiste plek zetten. Of nog eenvoudiger, je zet niet eens een schijf in dat ding en je speelt alles af over het netwerk.

Vergelijk het maar met een auto die kunnen ook niet allemaal alles. Een Toyota IQ is verbazend luxe. Parkeert reuze handig en kan je droog van A naar B brengen. Maar je kan er heel slecht 300 zakken tuinaarde mee vervoeren. Het kan wel, maar dan moet je waarschijnlijk 75 keer rijden. je kan ook een auto kopen waar die 300 zakken met gemak in kunnen. Maar jam die parkeert wat lastiger en gebruikt ook wat meer brandstof...veel Diesel denk ik
Via SMB kan ik wel gewoon verplaatsen en renamen op de HDX, weet even niet hoe filezilla ermee omgaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Met Filezilla kan je ook gewoon bestanden verplaatsen door ze naar een andere folder op de NMT te slepen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RichieB schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:24:
Met Filezilla kan je ook gewoon bestanden verplaatsen door ze naar een andere folder op de NMT te slepen.
Maar de vraag is hoe wordt het gedaan. Je kan moven zien als een rename. Dat is razend snel. Maar je kan het ook doen door een copy te doen naar de nieuwe locatie en daarna een delete van de oude file. Dat is razend traag. Maar het is wel veiliger omdat er ten alle tijden tenminste één onaangeraakt exemplaar van je file is. Het eind resultaat is hetzelfde. Als ik dus zie hoe langzaam het gaat dan is dat de pure netwerk snelheid die opgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ortep schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:08:
[...]

Maar de vraag is hoe wordt het gedaan. Je kan moven zien als een rename. Dat is razend snel. Maar je kan het ook doen door een copy te doen naar de nieuwe locatie en daarna een delete van de oude file. Dat is razend traag. Maar het is wel veiliger omdat er ten alle tijden tenminste één onaangeraakt exemplaar van je file is. Het eind resultaat is hetzelfde. Als ik dus zie hoe langzaam het gaat dan is dat de pure netwerk snelheid die opgegeven wordt.
Ik doe het in de explorer van Windows (SMB) en hij moved ze dan echt (wat jij een rename noemt). Dus het wordt niet gekopieerd waarna de bron wordt verwijderd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Marzman schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:10:
[...]
Ik doe het in de explorer van Windows (SMB) en hij moved ze dan echt (wat jij een rename noemt). Dus het wordt niet gekopieerd waarna de bron wordt verwijderd.
Het is een 'rename' als je het snel wil doen. Wat de meeste mensen een 'rename' noemen is

C:\folder1\subfolder1\Filename1.ext -> C:\folder1\subfolder1\Filename2.ext

Maar dat is niet wezenlijk anders dan de volgende 'rename'

C:\folder1\subfolder1\Filename1.ext -> C:\folder2\subfolder1\Filename1.ext

Je file blijft gewoon staan waar hij stond op de schijf, er hangt alleen een ander naambordje aan

Als je van C:\ naar D:\ gaat is het wel een move. Hij staat dan fysiek op een andere schijf.

Bij een rename loop je een (klein) risico dat het renamen mis gaat en dan ben je je file kwijt. Bij een fysieke move loop je dat risico niet omdat je de oude file pas weggooit als de nieuwe er al is. Gaat het copieren mis, dan is er niets loos, want dan heb je de oude nog, gaat het weggooien mis dan is er ook niets loos want dan heb je er twee.

Maar zo kan je dus ook een rename doen. Maak eerst een copy en gooi dan pas de oude weg. Puur voor de veiligheid. Dat wordt niet vaak gedaan bij thuis systemen maar professioneel wordt het wel gedaan.

Als je via SMB werkt en jouw pc weet dat het binnen hetzelfde systeem een verplaatsing moet zijn doet hij snel een rename en je bent klaar. Maar als jouw pc heeft dat om wat voor reden dan ook niet in de gaten gaat hij echt staan copieren. Dat kan bv voorkomen als je via de explorer een window opent naar het ip address van je NMT en een andere window naar de 'naam' van de NMT. Hij ziet ze dan als 2 fysiek verschillende locaties. Zoiets kan bij filezilla ook gebeuren.

Het hoeft natuurlijk niet, maar het kan wel gebeuren. En omdat de opgegeven snelheid net iets lager ligt dan de netwerksnelhied is het dus duidelijk dat de hele file via het netwerk loopt. Alleen even de file renamen gaat natuurlijk veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Het schijnt dat de nieuwere versies van Transmission niet meer werken met Torrentwatch. Ik kreeg dit in eerste instantie niet aan de praat. Uiteindelijk is het me wel gelukt. Met versie 1.61 van Transmission en versie 0.7.11-1 van Torrentwatch heb ik het volgende bestand aangepast:
\share\.torrents\php\tor_client.php
Daar moet je de functie transmission_rpc zo veranderen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
function transmission_rpc($request) {

$request = json_encode($request);
  $reqLen = strlen("$request\r\n\r\n");
  $URI = "/transmission/rpc";
  $Host = "localhost";
  $Port = 9091;

@$transsesid = file_get_contents("http://$Host:$Port$URI");

$ReqHeader =
  "POST $URI HTTP/1.1\r\n".
  "Host: $Host\r\n".
  $http_response_header[2]."\r\n".
  "Connection: Close\r\n".
  "Content-Length: $reqLen\r\n".
  "Content-Type: application/json\r\n\r\n".
  "$request\r\n\r\n";

$socket = fsockopen($Host, $Port, $errno, $errstr);
  if (!$socket) {
    return array("errno" => $errno, "errstr" => $errstr);
  }
  $idx = 0;
  $skip = 1;
  $raw = "";
  fputs($socket, $ReqHeader);
  while(!feof($socket)) {
    $responce[$idx] = fgets($socket, 128);
    if($skip == 1 && ereg("^{", $responce[$idx]))
      $skip = 0;
    if(!$skip)
      $raw .= $responce[$idx];
    $idx++;
  }
  fclose($socket);
  return json_decode($raw, TRUE); 
}

(Op regel 9 voeg ik een regel toe en op regel 14 ook).

Volgens mij komt het niet werken van de nieuwste versies van transmission met torrentwatch door een extra beveiliging (ga daarvoor naar http://adres_van_je_pch:9091/transmission/rpc/). Ik vraag die code, die de beveiliging opheft, op (deze komt automatisch in de variabele $http_response_header als je naar de vorige URI gaat). Als je dit aan het request van torrentwatch toevoegt, werkt het! Dat doen regel 9 en 14 in het kort :)

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, anders heb ik leuk lopen klooien :P

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om uitzendinggemist wat te verbeteren?
Ik wil namelijk de code beschikbaar maken, omdat ik zelf te weinig tijd heb om het te onderhouden en verder uit te bouwen. Laat het me even weten, dan stuur ik je de code (C# .NET).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
JvdS schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:25:
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om uitzendinggemist wat te verbeteren?
Ik wil namelijk de code beschikbaar maken, omdat ik zelf te weinig tijd heb om het te onderhouden en verder uit te bouwen. Laat het me even weten, dan stuur ik je de code (C# .NET).
Ik dacht het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:37:
[...]

Waarschijnlijk wel.
Ik heb mijn externe HDD van 500 GB ook een EXT3 partitie gegeven, nu gaat het als de brandweer ZONDER haperingen :D

Ik zit trouwens wel te denken om een interne HD aan te schaffen voor de opslag, maar ik heb het idee dat mn PCH dan behoorlijk warm gaat worden. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:34:
[...]

Ik heb mijn externe HDD van 500 GB ook een EXT3 partitie gegeven, nu gaat het als de brandweer ZONDER haperingen :D

Ik zit trouwens wel te denken om een interne HD aan te schaffen voor de opslag, maar ik heb het idee dat mn PCH dan behoorlijk warm gaat worden. Kan iemand dat bevestigen?
hij word warmer idd. maar bij mij iig niet zo warm dat iets moeilijk gaat doen.
En ik gok dat het overgrote deel van NMT's wel van een HD is voorzien, probleemloos.
Daar zijn ze dan ook voor ontworpen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:38:
[...]

hij word warmer idd. maar bij mij iig niet zo warm dat iets moeilijk gaat doen.
En ik gok dat het overgrote deel van NMT's wel van een HD is voorzien, probleemloos.
Daar zijn ze dan ook voor ontworpen :)
Ok, ik stream nu trouwens ook via die WiFi adapter die je erbij kunt kopen en ik moet zeggen dat dat best goed gaat eigenlijk. Ik share een externe HD die aan mn PC hangt waar mijn films ed opstaan...
Ik twijfel dus enorm of een interne HD voor mn PCH dan wel zin heeft :+ aangezien ik veel mensen hoor over " warmlopers" .... Wat is het voordeel van een interne HD eigenlijk?

Eigenlijk zijn er gewoon teveel manieren hoe je de PCH kunt gebruiken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Hey is het ook mogelijk een browser te installeren ? zodat je via je NMT zou kunnen internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Bijna alles gebeurt al middels een browser en internetten is al mogelijk .... al is het niet echt geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een Popcorn Hour 110 thuis staan. Werkt prima! Gisteravond gelijk een film bekeken zonder problemen. Ik heb er wel een paar vraagjes bij waar jullie waarschijnlijk wel antwoord op hebben;
  • Ik heb de video output op "auto" gezet, maar een 24p film werd nog steeds als 60hz naar mijn scherm gestuurd. Ik begreep uit dit topic dat dit wel automatisch wordt aangepast als je de frame sync aanzet? (ik ga het straks gelijk testen iig)
  • Hoe zit het met album art bij een film? Ik heb in de meeste filmmapjes een gelijknamig jpg bestand. Tijdens het browsen werd dit plaatje echter niet weergegeven, hoewel ik in de veronderstelling was dat het apparaat dit zou tonen?
  • Hoe zit het met de ReFrames en mkv? Ik wilde gisteren een mkv film testen, maar deze startte niet. Na inspectie en zoeken op internet bleek dat het lag aan de ReFrames (dit waren er 9). Max zouden dit er 5 mogen zijn. Ik heb echter ook geprobeerd met een 1080p film met 6 ReFrames, en deze werkte wel?
  • Is het ook mogelijk om informatie als imdb rating (en wellicht album art) van internet te downloaden als je door je filmcollectie bladert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:50:
Wat is het voordeel van een interne HD eigenlijk?
Heel flauw maar wel waar: Het voordeel is dat je geen externe disk nodig hebt.

Dus geen extra draadjes, geen extra voedig die aan moet staan als je het via USB doet. En als je het via het netwerk doet is het voordeel dat je geen draaiende server/PC/NAS nodig hebt waar je files staan en die ook stroom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Ortep schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:55:
[...]

En als je het via het netwerk doet is het voordeel dat je geen draaiende server/PC/NAS nodig hebt waar je files staan en die ook stroom gebruikt.
Nadeel daarvan is dat je al je media telkens naar de hdd van je NMT moet kopieren. Op m'n server komt alle media binnen en dan heb ik het gelijk beschikbaar om te streamen naar m'n NMT's.

Natuurlijk kan je ook alle media op je NMT binnen laten komen, maar de snelheid van parren en rarren verdient niet de hoofdprijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

Rhapsody

In Metal We Trust

-elw00d schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:39:
[...]

Nadeel daarvan is dat je al je media telkens naar de hdd van je NMT moet kopieren. Op m'n server komt alle media binnen en dan heb ik het gelijk beschikbaar om te streamen naar m'n NMT's.

Natuurlijk kan je ook alle media op je NMT binnen laten komen, maar de snelheid van parren en rarren verdient niet de hoofdprijs. :)
Ik laat mijn NMT dat altijd s'nachts doen. Overdag moet ik dan werken en als ik dan thuis kom is het allemaal geregeld.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Rhapsody schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:54:
[...]
Ik laat mijn NMT dat altijd s'nachts doen. Overdag moet ik dan werken en als ik dan thuis kom is het allemaal geregeld.
Doe ik ook, en het stroomverbruik is daarbij minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Heeft er trouwens iemand inmiddels een oplossing gevonden voor het probleem dat browser zo traag gaat? ;) Daarmee bedoel ik dus vanaf de pc bestanden op je nmt beheren.

De bestanden in downloads beginnen op te hopen maar opruimen gaat zo traag dat ik daar echt geen zin in heb zo. Ik kan me echt niet voorstellen dat het zo traag moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:45:
Heeft er trouwens iemand inmiddels een oplossing gevonden voor het probleem dat browser zo traag gaat? ;) Daarmee bedoel ik dus vanaf de pc bestanden op je nmt beheren.

De bestanden in downloads beginnen op te hopen maar opruimen gaat zo traag dat ik daar echt geen zin in heb zo. Ik kan me echt niet voorstellen dat het zo traag moet gaan...
Niet iedereen heeft daar last van. Ik heb een 320 GB harddisk in de PCH die bijna vol zit, maar geen enkel probleem om via de PC bestanden te verplaatsen, hernoemen of wissen.

Zorg wel dat je een ext3 filesysteem gebruikt, dat is voor de NMTs het beste omdat ze linux-based zijn. Het kan overigens bij wissen van grote bestanden wel even duren (bij mij orde grootte 1 seconde per gigabyte).

Andere problemen kunnen zijn dat de files niet lokaal behandeld worden (zoals recent al gepost: als alle data eerst naar je PC moet en daarna terug ben je wel erg lang bezig), of dat er misschien veel andere achtergrondprocessen draaien die de harddisk benaderen waardoor weinig tijd meer over is voor je beheer (denk aan bittorrent of nzbget)

Anders dan dat weet ik ook niet wat het probleem zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Bedankt voor je antwoord _ep ;)
Verder draait op de pc momenteel niets, buiten msn. Ik geloof dat ik wel ext3 heb gedaan, is er een manier om dit te controleren? En hoe kun je er voor zorgen dat je bestanden niet lokaal benaderd? Ik probeer nu gewoon via verkenner (daarmee kun je links de mappen open laten staan, werkt al iets sneller) alles te hernoemen en verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand?
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:13:
Vraagje,

Hoe doen jullie dat met switchen van HD naar DVD?
Met HD films heb ik de instellingen op 1080p 23.976Hz staan. Alleen met deze instellingen schokken de dvd's een beetje. Als ik hem dan op "auto" zet, spelen de dvd's wel vloeiend af.
Is het de bedoeling dat je steeds je instellingen moet veranderen als je een HD of DVD gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is al veel over geschreven, als je even zoekt op termen als 'frame sync' of 'auto' of hoe het precies in de user-interface heet :) In het kort: meestal werkt het beste om de resolutie niet op auto te zetten maar de 'meest gebruikte' voor je media (veel HD materiaal: 23.976Hz, veel Pal DVDs 50Hz, etc.), en de auto framesync aan te zetten afhankelijk van wat je TV ondersteund op PAL/NTSC/24p zodat je het grootste bereik hebt.

Als media niet goed gedetecteerd wordt, moet je de resolutie zelf alsnog instellen. Dat je DVD schokt op 24p is logisch, want DVDs zijn 25 (50) of 30 (60) Hz en dat past natuurlijk niet mooi op 24...

Als je geen frame sync optie hebt, moet je je firmware updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb net MPD op de PCH geinstalleerd. Echt ideaal, ik kan nu met mijn netbook met firefoxplugin een playlist maken en beheren en de tv gewoon uitlaten. Alleen voor mijn telefoon moet ik nog een goede client (Windows Mobile HTC S740) vind. Ik heb nu wmpc maar die crasht bij het opstarten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:39:
[...]

Downloaden doe ik sowieso niet met de PCH, gaat me veel te traag allemaal. Doe ik lekker op mn PC en dan stream ik het naar de PCH.
Wat overigens wel vreemd is, is dat sommige MKV's niet "lekker" streamen en andere weer wel (terwijl de framerate e.d. toch gelijk is). Waar zou dat aan kunnen liggen?

Als ik de externe USB HD dan op de PCH aansluit, gaat het wel goed :? (zonder stroom trouwens!)

Ik blijf het toch nog een dillema vinden voor mezelf, wel of geen interne HD. Aan de ene kant ben ik bang dat mn popcorn dan te warm gaat worden en aan de andere kant is het wel makkelijker met zaken als YAMJ e.d. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is er voor gemaakt dat er een schijf in kan. Het wordt dan wel flink warmer inderdaad, maar zolang dat geen problemen oplevert. Je kan de schijf er nog op selecteren dat hij niet te warm wordt en niet te veel geluid maakt.

Ik denk dat je de PCH eerder weg moet doen omdat hij alleen nog gedateerde formaten af kan spelen dan dat je hem verslijt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

vandevorst schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:51:
Bedankt voor je antwoord _ep ;)
Verder draait op de pc momenteel niets, buiten msn. Ik geloof dat ik wel ext3 heb gedaan, is er een manier om dit te controleren? En hoe kun je er voor zorgen dat je bestanden niet lokaal benaderd? Ik probeer nu gewoon via verkenner (daarmee kun je links de mappen open laten staan, werkt al iets sneller) alles te hernoemen en verplaatsen.
hernoemen gaat prima via de verkenner. wil je gaan verplaatsten moet je dat via de pch zelf doen in filemode. Dan gaat het wel goed. Doe je dit via de verkenner is het een ramp (alles gaat eerst via netwerk naar pc en dan weer terug naar pch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:41:
[...]

Downloaden doe ik sowieso niet met de PCH, gaat me veel te traag allemaal. Doe ik lekker op mn PC en dan stream ik het naar de PCH.
Wat overigens wel vreemd is, is dat sommige MKV's niet "lekker" streamen en andere weer wel (terwijl de framerate e.d. toch gelijk is). Waar zou dat aan kunnen liggen?

Als ik de externe USB HD dan op de PCH aansluit, gaat het wel goed :? (zonder stroom trouwens!)

Ik blijf het toch nog een dillema vinden voor mezelf, wel of geen interne HD. Aan de ene kant ben ik bang dat mn popcorn dan te warm gaat worden en aan de andere kant is het wel makkelijker met zaken als YAMJ e.d. |:(
Dat is wel raar. Mijn internetverbinding is niet supersnel (snel zat, 4 Mbit) maar de PCH haalt altijd de volle snelheid. (bij bittorrent niet, maar dat is logisch)

Ik heb ook een interne HD. De samsung 1TB. Warmte geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij haalt hij 10 mbit (powerlineadapters, volgens mij kan de PCH net iets meer aan, 12 mbit). Adsl is bij mij 16/17 mbit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhapsody schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:28:
[...]
Dat is wel raar. Mijn internetverbinding is niet supersnel (snel zat, 4 Mbit) maar de PCH haalt altijd de volle snelheid. (bij bittorrent niet, maar dat is logisch)

Ik heb ook een interne HD. De samsung 1TB. Warmte geen enkel probleem.
Hmm...vreemd. Ik heb een 20Mbit verbinding, dus dat zou zeker snel genoeg moeten zijn..heb je een bedraad netwerkje?

Heb jij de Green Edition of een gewone? En hoe zit dat met de herrie van de schijf? Word je daar niet leip van?
Marzman schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:31:
Bij mij haalt hij 10 mbit (powerlineadapters, volgens mij kan de PCH net iets meer aan, 12 mbit). Adsl is bij mij 16/17 mbit.
Netjes..netjes!! Ikzelf zit rond de 8/9Mbit draadloos (SiteCom XR300-N AC met WN-100 WiFi adapter) en toch hapert ie bij sommige MKV's
Ik las ergens op een forum dat je waarschijnlijk de drivers van de WN-100 moet updaten omdat ie inhoudt?
Is dat zo? Houdt dat dan in dat ik meer uit kan halen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

evol

hello world

Ik heb sinds een paar maanden de Popcorn A110 met een Samsung EcoGreen F2 HD103SI 1TB schijf erin.
Werkt vaak goed, maar niet altijd.

Ik heb 2 problemen :(
1. De audio doet t vaak niet. Ik heb de Popcorn niet altijd aan staan en als ik hem dan weer aanzet en youtube of iets anders probeer af te spelen dan heb ik geen audio. Ik heb m direct, via HDMI, aan de tv hangen. Alle audio settings staan op Analog.
Soms dus wel audio, en vaak niet. Iemand een idee?

2. De harddisk spint op en clickt soms als de popcorn aanstaat in standby, ook als er geen applicatie draait (geen torrent download o.i.d.). Ik had het idee dat dit in het begin niet zo was, hebben meer mensen dit?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:23:
Het is er voor gemaakt dat er een schijf in kan. Het wordt dan wel flink warmer inderdaad, maar zolang dat geen problemen oplevert. Je kan de schijf er nog op selecteren dat hij niet te warm wordt en niet te veel geluid maakt.
Zit die instelling op de PCH dan? nog niet gezien... Zeker omdat ik er niks in heb hangen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evol schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:09:
2. De harddisk spint op en clickt soms als de popcorn aanstaat in standby, ook als er geen applicatie draait (geen torrent download o.i.d.). Ik had het idee dat dit in het begin niet zo was, hebben meer mensen dit?
Dit is een bekend probleem. Het zou verholpen worden met de laatste firmware maar hij doet het nog steeds...
Marzman schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:41:
Ik heb net MPD op de PCH geinstalleerd. Echt ideaal, ik kan nu met mijn netbook met firefoxplugin een playlist maken en beheren en de tv gewoon uitlaten. Alleen voor mijn telefoon moet ik nog een goede client (Windows Mobile HTC S740) vind. Ik heb nu wmpc maar die crasht bij het opstarten.
Hee dit klinkt interessant! Kan je MPD installeren met de community installer? En heb je een linkje naar die firefox plugin?
Dank!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:17:
[...]

Zit die instelling op de PCH dan? nog niet gezien... Zeker omdat ik er niks in heb hangen denk ik...
Nee, jij kan bij het kopen van een schijf hem daar op selecteren ;) Er zijn wel tweaks om schijven inderdaad wat rustiger te laten draaien, volgens mij zit er een in die community installer.
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:28:
[...]
Hee dit klinkt interessant! Kan je MPD installeren met de community installer? En heb je een linkje naar die firefox plugin?
Dank!
Ja, daar kwam ik hem tegen. De firefox plugin staat op:
http://code.google.com/p/musicpm/

Ik heb de 1.99 versie gepakt, die andere kreeg geen connectie met de PCH.

Je kan zo ook muziek afspelen door films heen (vrij nutteloos, maar het kan, bij foto's kan het wel leuk zijn).

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 22-05-2009 01:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:55:
[...]

Hmm...vreemd. Ik heb een 20Mbit verbinding, dus dat zou zeker snel genoeg moeten zijn..heb je een bedraad netwerkje?

Heb jij de Green Edition of een gewone? En hoe zit dat met de herrie van de schijf? Word je daar niet leip van?

[...]

Netjes..netjes!! Ikzelf zit rond de 8/9Mbit draadloos (SiteCom XR300-N AC met WN-100 WiFi adapter) en toch hapert ie bij sommige MKV's
Ik las ergens op een forum dat je waarschijnlijk de drivers van de WN-100 moet updaten omdat ie inhoudt?
Is dat zo? Houdt dat dan in dat ik meer uit kan halen? :o
Ik heb een bedraad netwerk. Met Wifi had ik teveel last van haperingen.

Ik heb een gewone. De herrie valt wel mee, als je goed luistert hoor je hem wel, maar zodra de tv aan staat valt dat helemaal weg. Daarnaast heb ik hem niet 24/7 aan staan. Ik heb er ook een fannetje in. Heb wel het idee dat dat qua warmte scheelt. Deze maakt ook geluid, maar dat valt ook reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zit te kijken naar mijn manier van aansluiten (SD televisie) omdat ik het geluid los wilde koppelen van het beeld. In de menu's is het beeld ook niet helemaal goed (trilt), in films zie je dit niet (ook niet in de ondertitels). Ik heb zo'n scartkabel met aan de andere kant zo'n rode, witte en gele kabel en dacht dat dit de beste manier van aansluiten was, maar nu zie ik dat er ook andere kabels zijn.

Dit is wat ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.playdeluxe.de/bilder/hifi/hifi_av2scart.jpg

En dit kwam ik ook tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/scart-to-component-2m.jpg
Die kabel kun je aansluiten op de RGB uitgangen? Geeft dat een veel beter beeld?

En dit heet ook een scart naar RGB kabel, maar ik neem aan dat ik daar niks aan heb?
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/neo_ville/gc/rgb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 22-05-2009 12:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:27:
Ik zit te kijken naar mijn manier van aansluiten (SD televisie) omdat ik het geluid los wilde koppelen van het beeld. In de menu's is het beeld ook niet helemaal goed (trilt), in films zie je dit niet (ook niet in de ondertitels). Ik heb zo'n scartkabel met aan de andere kant zo'n rode, witte en gele kabel en dacht dat dit de beste manier van aansluiten was, maar nu zie ik dat er ook andere kabels zijn.

plaatjes...
HDMI is out of the question bij jou?..is RGB naar RGB anders niks voor je?
Hoe heb je je geluid eigenlijk aangesloten nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is al een wat oudere TV dus ik heb geen HDMI, alleen 3 scartaansluitingen. Geluid loopt via die rode en witte kabel naar de scart nu.

Ik heb hier al wel wat gevonden. Het beeld zou er dus behoorlijk op vooruit moeten gaan met een component naar scart kabel. Ik heb nu composite naar scart zoals ik het begrijp.

Composite:
Afbeeldingslocatie: http://www.extradvd.nl/simages/videokabels/1rcayellow.gif
Voordelen: goedkoop
Nadelen: ruisend en onscherp beeld

Component
Afbeeldingslocatie: http://www.extradvd.nl/simages/videokabels/3rca_video.gif
Voordelen: geen ruis; scherp en kleurrijk beeld. Progressive en Interlaced signaal; meer beeldlijnen.
Nadelen: -

Nu even kijken waar ik zo'n kabel het beste kan kopen, dealextreme heeft ze niet, die hebben alleen die component kabels die je op consoles kan aansluiten (plaatje 3 uit mijn vorige post).

[ Voor 86% gewijzigd door Marzman op 22-05-2009 13:48 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou trouwens wel eens de ultieme opstelling willen weten qua netwerk, beeld en geluid, al zal dat per PCH gebruiker schelen qua ervaring...

Ik ga met HDMI voor beeld en geluid naar de LCD-TV, vanuit TV geluid coaxial naar receiver en SMB voor mn shares. MyIHome heb ik nog niet geprobeerd trouwens. Een dezer dagen wil ik toch ook eens YAMJ gaan proberen... :)
Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.