Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabocalypse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 21:14
ik was nogal benieuwd in die popcorn hour 110 A, maar wat ik heb gelezen en me tegenvalt is dat hij nooit uitgaat, ookals hij in standbij mode is. toch? of heb ik dat mis?
hij heeft echt niet 24/7 aan te staan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Sabocalypse schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:30:
ik was nogal benieuwd in die popcorn hour 110 A, maar wat ik heb gelezen en me tegenvalt is dat hij nooit uitgaat, ookals hij in standbij mode is. toch? of heb ik dat mis?
hij heeft echt niet 24/7 aan te staan voor mij.
Er zit een knopje op de PCH-A110 waarmee je hem uit kunt zetten. Wanneer je hem met de AB uitzet dan gaat hij niet echt uit, maar in stand-by. Wat mij betreft is dat ideaal omdat downloads e.d. dan gewoon doorgaan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
met standby, delete op AB kun je hem ook uitzetten als het goed is.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb een vraagje: heb een PCH A-110, en aangesloten op het netwerk dmv een Powerline plug (via stopcontact). Verder heb ik op mijn pc een netwerkverbinding naar de PCH gemaakt (share) en ik kan nu vanaf mijn pc de (interne) harddisk van de PCH verkennen.

Wanneer ik echter een film vanaf mijn pc naar de juiste map op de PCH (via het netwerk) sleep, dan duurt het erg lang om te kopieren. Een film van 4,37 GB duurt bijna 5 uur om te verplaatsen. Doe ik iets niet goed of is dit normaal? Voorheen pakte ik de PCH gewoon op en hing hem via USB aan de pc, dat ging veel sneller. Maar ik wil de PCH gewoon laten staan en hem nu benaderen via het netwerk. Alleen gaat het kopieren van bestanden er naartoe dus erg langzaam.

Verder zou ik vanaf de PCH ook mijn pc willen benaderen, en kunnen bladeren door mapjes met films om ze vervolgens te streamen op de PCH, maar ik kom er niet uit hoe dat werkt. Heeft iemand hier een linkje voor o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Syntagma

5 uur voor 4.37GB lijkt me niet goed nee.
Wat voor schijf zit er in de PCH en welke Powerline plug heb je ?

Voor het aanmaken van een share ga je naar setup>networkshare
Je kan ook de YAMJ GUI tool gebruiken, en met mooie skins werken.
Dit vergt wel wat lees&zoekwerk, maar is zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Er zit een SAMSUNG HDD 1TB 32MB (HD103UJ) schijf in de PCH.
Ik heb D-Link Powerline plugs (DHP-301).

Als ik een bestand kopieer van mijn pc naar de PCH, dan gaat dat met ongeveer 250 kb/s.

Heb verder geen last van traagheid door de Powelines met internetten ofzo..

[edit]
Heb nu de Powerline plug direct in de muur geprikt ipv stekkerblok, en nu haalt ie iets meer dan 1 MB/s.. Nog steeds erg traag vind ik, of is dat wel normaal?

[ Voor 27% gewijzigd door Syntagma op 01-05-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Als een heel verschil via stopcontact ipv stekkerblok, maar nog steeds veels te traag.

Verplaats de PCH is dichterbij, en sluit hem rechtstreeks aan op je router/modem/switch en test dan nog eens de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Wat voor powerline is het? Ik haal met de AV (200 mbps) zo'n 3 a 4 megabyte p/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
knakworst schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:40:
Wat voor powerline is het? Ik haal met de AV (200 mbps) zo'n 3 a 4 megabyte p/s.
D-Link DHP-300 (=200 Mb/s).

Het wordt overigens steeds sneller, ik heb de Powerline plug van de PCH nu in mijn computerkamer aangesloten (met een lange netwerkkabel naar de PCH zelf die in de woonkamer staat) en nu haal ik een dikke 4 MB/s... Maar ja, dan is het idee natuurlijk een beetje weg (van geen lange kabels).

Dus blijkbaar is de aansluiting in de woonkamer trager dan degene dichter bij de pc of modem.
De snelheden varieren ook nogal tijdens het verplaatsen van een bestand. Meestal loopt het langzaam op, en zakt dan weer terug en blijft daar.

[ Voor 58% gewijzigd door Syntagma op 02-05-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik nu een PCH A-110 en ik vroeg me af of het al mogelijk is om direct uit .rar files te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nope dat is niet mogelijk. Je kan wel direct ISO's afspelen maar niet uit Rar bestanden, daar is de proc niet snel genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Dutch3men schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:49:
Sinds gisteren heb ik nu een PCH A-110 en ik vroeg me af of het al mogelijk is om direct uit .rar files te lezen?
Het is mogelijk als je het programma Llink installeert op een ingebouwde HD of op een aangesloten USB-stick. Zie http://www.lundman.net/wi...link:Windows_installation

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Weet iemand wat het adres is van de in de PCH ingebouwde ftp-server?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Louise525 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:22:
Weet iemand wat het adres is van de in de PCH ingebouwde ftp-server?
De wiki is erg handig voor dit soort vragen, maar. Via een ftp programma, stel filezilla, kun je met de ip van je popcorn (welke je overigens ook statisch kunt instellen) op poort 21 de popcorn benaderen. Ipv ftp.pipodeclown.nl geef je slechts je ip in. Dan moet je wel weten welke ip is toegewezen. Het handigste is dus door in je PCH een statisch ip adres in te geven. Vervolgens kun je de schijf van de pch ook koppelen door een netwerkverbinding te maken met de share. Dus stel \\192.168.1.90\share. Suc6.

Edit: Adres wiki
http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page

En forum van de NMT (echt een aanrader i.v.m. firmware update aankondigingen, nieuwe applicaties, ondersteuning, enz.)
http://www.networkedmediatank.com/

[ Voor 20% gewijzigd door simonanton op 03-05-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

En het standaard inlognaam voor de PCH met FTP is: ftpuser met als wachtwoord je standaard wachtwoord in de PCH. Als je nog niets veranderd hebt is dat: 1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:53:
@Madcrow: YAMJ kan gewoon op een externe schijf. Het is nml een programma dat op de pc draait dat HTML genereerd voor een mooie weergave.
Je moet dan alleen met de filebrowser de index.html van de externe schijf starten.

Zoek ff in dit topic, ik heb nml al een aantal keer de wikipagina gelinkt. Daar staat alle info die je nodig hebt.
Suc6 :)
Hallo Cypher21,

Ik heb de afgelopen weken geprobeerd om YAMJ aan de praat te krijgen maar het lukt me nog niet echt. Voor alle duidelijkheid ik gebruik geen netwerk functie van de Popcorn dat geeft echt niet? Moet ik YAMJ installeren op mijn PC waar ik de externe HD op heb aangesloten? Ik kopieer namelijk de films via mijn computer met USB naar mijn wd externe harddisk.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort wil ik ook een PCH 110 aanschaffen, echter ik zit nog met wat opstellings gedachten en wat andere meuk...

Wat is nou een betere aansluiting?

PCH via HDMI naar mn TV (37PF9631D/10 Phillips) en van daaruit optical naar mn versterker?
Ik gebruik dus optical dan niet van de Popcorn?
Mij lijkt het dan dat ik geen reet meer kan doen met het geluid, maar ja..ik vraag me af of mn TV dan wel het decoden goed doet voor mn geluid...

Of:

PCH via HDMI naar TV en optical van PCH naar optical versterker?
Ben namelijk alleen maar van plan via de versterker naar de PCH te kijken dus TV geluid boeit me niet.

Nadeel is alleen wel dat ik geen HDMI ingang heb in mn versterker, dus met bijv. WMA pro heb ik dan een probleem 8)7 dit kan mijn versterker niet aan, dus wordt dit omgezet in stereo denk ik zo?

Hoe hebben jullie dat audio probleem verholpen? Ik denk namelijk dat het er naar uitziet dat ik toch een versterker moet gaan aanschaffen met HDMI ingang om volledig te kunnen genieten...

Dan nog iets anders...

Zelf wil ik een schijf inbouwen die zo stil mogelijk is (zat zelf aan een WD 1TB Green te denken) en deze puur als opslag te gaan gebruiken, dus films DVD of HD die ik wil bewaren, daar op te slaan. Wat is dan de beste manier om de HD te installeren op de PCH? EXT2/3 of HFS+?
Mogelijkheid is ook om een xtra externe USB disk aan te schaffen waar de bestanden op staan en dan kijken op de PCH en overzetten naar de interne HD als ik ze wil bewaren. Graag zou ik wat ervaringen en eventuele minpunten van jullie hierover horen.

Verder las ik op forums dat draadloos geen succes is? Ik heb zelf een N-netwerk (Sitecome-N AC) en heb over de snelheid niks te klagen...
Hoe is jullie ervaring hiermee tot nu toe? Is streaming te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:08:
Binnenkort wil ik ook een PCH 110 aanschaffen, echter ik zit nog met wat opstellings gedachten en wat andere meuk...

Wat is nou een betere aansluiting?

PCH via HDMI naar TV en optical van PCH naar optical versterker?
Ben namelijk alleen maar van plan via de versterker naar de PCH te kijken dus TV geluid boeit me niet.
zo heb ik het ook :)
Ook heb ik HDMI audio van PCH naar TV, en coax van TV naar versterker. Dit voor Dolby Digital. Helaas geef de tb geen DTS door, vandaar de directe optische verbinding.
Nadeel is alleen wel dat ik geen HDMI ingang heb in mn versterker, dus met bijv. WMA pro heb ik dan een probleem 8)7 dit kan mijn versterker niet aan, dus wordt dit omgezet in stereo denk ik zo?
PCH stel je in zodat WMA Pro wordt omgezet naar stereo; correct.
Hoe hebben jullie dat audio probleem verholpen? Ik denk namelijk dat het er naar uitziet dat ik toch een versterker moet gaan aanschaffen met HDMI ingang om volledig te kunnen genieten...
Draait als meer dan een jaar op een logitech Z5500 - perfect, helemaal geen HDMI nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:46:
[...]

Hallo Cypher21,

Ik heb de afgelopen weken geprobeerd om YAMJ aan de praat te krijgen maar het lukt me nog niet echt. Voor alle duidelijkheid ik gebruik geen netwerk functie van de Popcorn dat geeft echt niet? Moet ik YAMJ installeren op mijn PC waar ik de externe HD op heb aangesloten? Ik kopieer namelijk de films via mijn computer met USB naar mijn wd externe harddisk.

Bedankt.
ja, je installeerd (uitpakken) YAMJ op de pc. dan stel je de boel goed in met de GUI config tool en laat je de library scannen en de HTML aanmaken. Dit laat je gewoon naar je externe schijf schrijven.

Op de NMT moet je wel HANDMATIG de index.html van de jukebox opstarten.

YAMJ is geen programma wat automatisch opstart, maar gewoon statische HTML pagina's

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
cypher21 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:30:
[...]

Op de NMT moet je wel HANDMATIG de index.html van de jukebox opstarten.

YAMJ is geen programma wat automatisch opstart, maar gewoon statische HTML pagina's
Ik heb 1 share op mijn PCH en daar start teh index file wel automatisch op. Niet direct, wellicht na een paar minuten. Dus meestal zet ik de PCH aan, 5 mins later de tv op HDMI zetten en ik zit in YAMJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik heb mijn PCH dus via Powerline plugs aan het netwerk hangen, en kan vanaf mijn pc nu met ongeveer 2 MB/s films overplaatsen naar de harddisk van de PCH. Nu vraag ik mij af, zou die snelheid snel genoeg zijn om HD films te kunnen streamen vanaf mijn pc? Ik kijk films nooit hoger dan 720p overigens.

Wat me nog niet lukt, is om vanaf de PCH mijn pc te benaderen. Ik heb mijn filmmapje 'gedeeld' op de pc, en mijn firewall uitgezet. De PCH ziet mijn pc volgens mij wel (als media source, niet via share instellen), maar hij kan geen bruikbare mappen of filmsbestanden vinden. Kan iemand mij helpen met hoe ik de boel moet instellen zodat ik vanaf de PCH door een mapje met films op mijn pc kan bladeren en deze kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Syntagma schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:16:
Ik heb mijn PCH dus via Powerline plugs aan het netwerk hangen, en kan vanaf mijn pc nu met ongeveer 2 MB/s films overplaatsen naar de harddisk van de PCH. Nu vraag ik mij af, zou die snelheid snel genoeg zijn om HD films te kunnen streamen vanaf mijn pc? Ik kijk films nooit hoger dan 720p overigens.
Als je alles hebt, probeer het dan zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Dat gaat dus (nog) niet omdat ik het niet voor elkaar krijg om films op de pc te benaderen vanaf de PCH.
Ik vraag het, omdat als het toch geen zin heeft, ik de moeite niet hoef te doen om het te gaan instellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Syntagma schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:55:
Dat gaat dus (nog) niet omdat ik het niet voor elkaar krijg om films op de pc te benaderen vanaf de PCH.
Ik vraag het, omdat als het toch geen zin heeft, ik de moeite niet hoef te doen om het te gaan instellen etc.
`

Ik denk dat het met My Ihome of NFS wel gaat, het is toch 16 mbps. Overigens is delen echt niet zo moeilijk, dus als je daar dan duidelijk aangeeft wat het probleem is, kunnen we je weer verder helpen, kun je het zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Syntagma schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:55:
Streamen vanaf je PC gaat via Myihome.
Te downloaden bij Networkedmedia.com.
Ook te vinden in de Wiki...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56

Wat me nog niet lukt, is om vanaf de PCH mijn pc te benaderen. Ik heb mijn filmmapje 'gedeeld' op de pc, en mijn firewall uitgezet. De PCH ziet mijn pc volgens mij wel (als media source, niet via share instellen), maar hij kan geen bruikbare mappen of filmsbestanden vinden. Kan iemand mij helpen met hoe ik de boel moet instellen zodat ik vanaf de PCH door een mapje met films op mijn pc kan bladeren en deze kan afspelen?
Het is me niet duidelijk of je de share van je pc überhaubt wel in de popcorn hebt bekend gemaakt. In Instellingen -> Gedeelde mappen -> bij URL smb://pcnaam_of_IP/share (de overige velden ook invullen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Nou, dat URL instellen heb ik idd niet gedaan, want ik heb geen idee wat ik daar in moet vullen.. maar "ip-adres/share" zou moeten werken dus? En dan kun je vanaf de PCH browsen door mappen die je gedeeld hebt op je pc? Of moet je op de pc nog meer instellen, of een speciale share map maken?

Overigens, ik snap wel dat er steeds naar de wiki e.d. verwezen wordt, maar ik vind dat dus echt niet duidelijk als je niet weet waar je naar moet zoeken. Een aantal dingen heb ik zelf al gevonden en werkend gekregen idd, maar niet alles. Ik weet veel, maar van netwerken heb ik geen kaas gegeten.

Dat ihome heb ik wel bij mijn netwerken zien staan, maar als ik dat open op de pc krijg ik alleen een menuutje op de PCH waar ik niet zoveel mee kan, maar daar zal ik me nog meer in verdiepen voordat ik er hier nog meer vragen over stel ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Syntagma op 04-05-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 17-07 15:56
Vergeet smb:// niet! Voor jouw gemak dan toch maar de velden:
Share Name: wat jij maar wilt
URL: smb://ip-adres/share
User Name: een geldige account op de pc met de share
Wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord
De user moet natuurlijk rechten hebben om de share te benaderen. Ik heb daarvoor op de pc een user 'popcorn' aangemaakt en deze alleen leesrechten op de share gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Bedankt Hakkie (en Takkie :P), ik ga het proberen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik probeer nu YAMJ op mijn PCH werkend te krijgen, hij maakt netjes een index.htm file aan en een dir genaamd Jukebox.
Maar wil ik vervolgens de index.htm starten krijg ik een error namelijk: Request cannot be processed. Press return key to return to the previous page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Dutch3men schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:55:
Ik probeer nu YAMJ op mijn PCH werkend te krijgen, hij maakt netjes een index.htm file aan en een dir genaamd Jukebox.
Maar wil ik vervolgens de index.htm starten krijg ik een error namelijk: Request cannot be processed. Press return key to return to the previous page.
doet de index het wel op een pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
SileX schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:22:
[...]

doet de index het wel op een pc ?
Ah ik mis dus andere .html files namelijk Other_All_1.html
Denk dat ik nog wel meer mis aan html files.
Nu de vraag hoe kom ik wel aan die files.

Heb nu alles files, even de nieuwste YAMJ gedownload.

[ Voor 15% gewijzigd door FabiandJ op 04-05-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:52
Is het mogelijk om iets op te nemen met de popcorn hour? Ik kan dit eerlijk gezegd nergens vinden.
Groet

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 18:37
punisher007 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 05:48:
met standby, delete op AB kun je hem ook uitzetten als het goed is.
Als je dit uitvoert, dan gaat de PopcornHour inderdaad uit.
Alleen wanneer ik dit doe, krijg ik hem niet meer aan met de AB.

Weet iemand welke toetsencombinatie ik moet uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
kan niet met de AB, moet je via de knop doen (weet niet of de PCH die heeft, maar de HDX wel) of anders stekker eruit en erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 18:37
cypher21 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:13:
kan niet met de AB, moet je via de knop doen (weet niet of de PCH die heeft, maar de HDX wel) of anders stekker eruit en erin
Ik heb een HDX.... Jammer dat het niet met de AB kan.
Moet ik elke keer weer die knop indrukkken, kan ik hem beter direct zo uitzetten :)

thnx voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Radeoxx schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:11:
Is het mogelijk om iets op te nemen met de popcorn hour? Ik kan dit eerlijk gezegd nergens vinden.
Groet
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
exocys schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:31:
[...]

Ik heb een HDX.... Jammer dat het niet met de AB kan.
Moet ik elke keer weer die knop indrukkken, kan ik hem beter direct zo uitzetten :)

thnx voor de reply
Tsja, je kunt em ook gewoon standby laten staan, ding verbruikt weinig stroom.

Afsluiten met de AB is wel een "nettere" manier dan gewoon de stroom eraf halen met de knop.

Linux kan daar redelijk tegen, maar erg denderend is dat nu ook weer niet

mijn stats:
uptime: 37d 18:24:33 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 04-05-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

cypher21 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:45:
[...]

Nog een voordeel: hij start zeer snel op vanuit standby. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Heb je de mappen ook gedeeld voor "guests" ?

Zo werkt 't bij mij tenminste, media-content geshared voor guests (read only), en dan op de HDX/PCH kan ik via de netwerk browser de betreffende PC opzoeken en werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:49:
cypher21 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:45:

Nog een voordeel: hij start zeer snel op vanuit standby. ;)
Weinig is natuurlijk ook relatief. Het is toch weer zo'n 6-8Watt, exclusief eventueel een harddisk (zo'n 70kWh op jaarbasis, oftewel bijna 20 euro exclusief klimaateffect :)). Toch zonde om dat 24 uur per dag aan te laten staan als je het maar een paar uur gebruikt (ik weet niet hoeveel TV jullie kijken...)

Dat hij zo snel 'opstart' uit standby, komt omdat hij gewoon aan bijft staan. Enige dat hij doet is geen display output meer geven, maar dat scheelt voor de PCH geen stroom (lees: minder dan 1W verschil, in ieder geval met mijn HDMI aansluiting). Wellicht dat sommige aangesloten TVs dan wel op standby kunnen springen (maar die moeten natuurlijk ook gewoon uit als je ze niet gebruikt ;))

Als je de PCH laat downloaden en mediaspelen in plaats van een gemiddelde PC dan scheelt dat natuurlijk wel sowieso al heel veel, aangezien een PC eerder in de buurt van de 60-100W zit, en de PCH met normale harddisk rond de 20W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de PCH ook geschikt om muziek af te laten spelen? Kan je met de afstandsbediening makkelijk volgende/vorige/pauze etc doen terwijl je tv uitstaat? Ik heb het dan over .mp3 muziek die op een netwerk share staat of een (usb)harde schijf.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgende/vorige/pauze kan, maar daar is ook alles mee gezegd :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:00:
Is de PCH ook geschikt om muziek af te laten spelen? Kan je met de afstandsbediening makkelijk volgende/vorige/pauze etc doen terwijl je tv uitstaat? Ik heb het dan over .mp3 muziek die op een netwerk share staat of een (usb)harde schijf.
er zijn wel applicaties in omloop die het een stuk makkelijker maken. Ikzelf ben op dit moment ook met een applicatie bezig die dit een stuk makkelijker zou moeten maken (WIP)

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op maandag 04 mei 2009 @ 08:24:
[...]
zo heb ik het ook :)
Ook heb ik HDMI audio van PCH naar TV, en coax van TV naar versterker. Dit voor Dolby Digital. Helaas geef de tb geen DTS door, vandaar de directe optische verbinding.

[...]
PCH stel je in zodat WMA Pro wordt omgezet naar stereo; correct.

[...]
Draait als meer dan een jaar op een logitech Z5500 - perfect, helemaal geen HDMI nodig :)
Hey SileX bedankt voor je reactie...
En heb je zelf ook een HD ingebouwd (ik neem aan in EXT2/3 formaat) of loop je met een externe HD heen en weer?
Ik zit zelf te denken om met de PCH nzb's te downen, maar ik weet niet of dat lekker loopt.
Wat is jouw ervaring hiermee, en stream je ook direct iets van je PC af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:52:
[...]

En heb je zelf ook een HD ingebouwd (ik neem aan in EXT2/3 formaat) of loop je met een externe HD heen en weer?
Ik zit zelf te denken om met de PCH nzb's te downen, maar ik weet niet of dat lekker loopt.
np :)

Ik heb geen interne schijf. Bij mij zit de PCH op een 100mbit bedraad netwerk en ik heb een server met een aantal TB's.
Dowloaden gaat ook via de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

FAD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:19:
[...]

er zijn wel applicaties in omloop die het een stuk makkelijker maken. Ikzelf ben op dit moment ook met een applicatie bezig die dit een stuk makkelijker zou moeten maken (WIP)
Licht eens een tipje van de sluier op????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:36
Frank Martin schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:22:
Licht eens een tipje van de sluier op????
wat ik wil maken:
bediening muziek -> aanmaken van playlists via popcorn, iphone of pc. Bediening (stop,pauze,next,prev) via iphone,pc of remote control. en het afspelen van deze playlist op popcorn of op pc vanaf popcorn. Deze laatste optie is vooral handig om bijvoorbeeld op werk naar je eigen muziek te luisteren :)

ben al redelijk ver qua pc versie, wil nog wat bugs oplossen en de layout wat verbeteren.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help

soms kan ik geen video afspelen krijg een file wsouldnt play error , en na een tijdje werkt het terug; gewoonlijk na rebooten

en ook ik heb problemen met yamj , als ik die index in de root zet kan ik alleen video films doen als ik het in de movie dir zet start die index niet automatisch (of is dt normaal?)

en ik moet vanop mijn laptop elke keer opnieuw het wachtwoord voor die SHARE invullen (nmt 1234) hij geeft het wel als groen aan in netweklocaties maar toch elke keer wachtwoord , werkt tot ik reboot

kan iemand wat uitleg geven waarom files soms niet meer willen afspelen(meestal is de popcorn nogal traag op dat moment ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 11-09 12:47
FAD schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:24:
[...]

wat ik wil maken:
bediening muziek -> aanmaken van playlists via popcorn, iphone of pc. Bediening (stop,pauze,next,prev) via iphone,pc of remote control. en het afspelen van deze playlist op popcorn of op pc vanaf popcorn. Deze laatste optie is vooral handig om bijvoorbeeld op werk naar je eigen muziek te luisteren :)

ben al redelijk ver qua pc versie, wil nog wat bugs oplossen en de layout wat verbeteren.
Meschien moet je hier eens naar kijken.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=14107
Ik was zelf ook van plan zo iets te gaan schrijven, maar denk dat zijn source wel handig kan zijn.
meschien ook wat voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:52:
[...]

Downloaden naar een externe harddisk gaat prima.
je hebt wel een intern HDD of CF kaart nodig om de NMT apps te kunnen draaien (NZBGET, Transmission etc)
De snelheid is afhankelijk van je internet aansluiting...
Je moet de externe disk wel op EXT3 formatteren anders kan de PCh er niet op schrijven.
Je kunt hem via de PCH ook sharen in je netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik ben met NZBGet via de popcorn lekker aan het downloaden geslagen, scheelt weer stroom. Het langzame verifieren, repareren en uitpakken neem ik dan voor lief.

Ik heb hierbij een vraag, hij laat alle rar-bestanden staan, ook als alles perfect is uitgepakt. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Syntagma schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:49:
Nou, dat URL instellen heb ik idd niet gedaan, want ik heb geen idee wat ik daar in moet vullen.. maar "ip-adres/share" zou moeten werken dus? En dan kun je vanaf de PCH browsen door mappen die je gedeeld hebt op je pc? Of moet je op de pc nog meer instellen, of een speciale share map maken?

Overigens, ik snap wel dat er steeds naar de wiki e.d. verwezen wordt, maar ik vind dat dus echt niet duidelijk als je niet weet waar je naar moet zoeken. Een aantal dingen heb ik zelf al gevonden en werkend gekregen idd, maar niet alles. Ik weet veel, maar van netwerken heb ik geen kaas gegeten.

Dat ihome heb ik wel bij mijn netwerken zien staan, maar als ik dat open op de pc krijg ik alleen een menuutje op de PCH waar ik niet zoveel mee kan, maar daar zal ik me nog meer in verdiepen voordat ik er hier nog meer vragen over stel ;-)
Is het jou al gelukt om te streamen vanaf je pc ? Ik heb exact hetzelfde probleem als jij namelijk.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

knakworst schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:37:
Ik ben met NZBGet via de popcorn lekker aan het downloaden geslagen, scheelt weer stroom. Het langzame verifieren, repareren en uitpakken neem ik dan voor lief.

Ik heb hierbij een vraag, hij laat alle rar-bestanden staan, ook als alles perfect is uitgepakt. Is dit normaal?
Kun je instellen in de 1 van de config files dacht ik :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In nzbget.conf? Ik zie het niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan dit in je unpak.sh aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Possible schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:01:
[...]

Is het jou al gelukt om te streamen vanaf je pc ? Ik heb exact hetzelfde probleem als jij namelijk.
Probleem had ik ook. Handige IT zwager had dat binnen 2 minuten geklaard maar ik heb ok de ballen verstand van netwerken. Nu werkt het en dus niet meer aankomen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streamen kan heb je myihome voor nodig http://www.networkedmediatank.com/download/myihome.html
suc6 werkt als een trein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Blaise schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:12:
Je kan dit in je unpak.sh aanpassen.
thanks aangepast, kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Hij werkt toch ook gewoon met netwerk shares? ik had tversity maar heb die weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Possible schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:01:
[...]

Nog niet aan toegekomen, misschien dit weekend even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKV onzin???

Ben wel benieuwd naar meningen. Er is namelijk veel te doen om MKV container ondersteuning met daarin H.264 codec voor compressie. At the end zie ik veel mensen om mij heen weer teruggaan naar ISO/IFO bestanden (DVD's) die worden ge-upscaled naar High Definition. Bestandsgrootte is te overzien: 4GB tov 15-20GB voor MKV/H.264.

Native BDMV formaat is nog veel groter en nog nauwelijks ondersteunt.

Met 4GB files: minder lange downloadtijd en uitpaktijd, minder ruimte op harddisk en beter handelbaar om over netwerk te copieren...

At the end gaat het om het netto verschil tussen:

Ge-upscalede DVD film tov gecomprimeerde (H.264) Bluray film. Volgens mij zie je het verschil nauwelijks en is de hele MKV hype nonsense!!!!!

Graag reactie op een happy DVD downloader...http://tinyurl.com/czarcg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DVD heeft toch gewoon de SD-resolutie? Tuurlijk kan je die upscalen, maar dat is toch wat ze vroeger bij digitale camera's interpolatie noemden? Lijkt me dat je dat verschil wel ziet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
1080p systeem, hi end audio setup. Dan verrek ik om dvd te gaan upscalen omdat ik een groot verschil zie. Downen duurt ff maar daar heb ik geen last van en eenmaal binnen draait hij net zo gemakkelijk als elk ander bestand. Ik zie het probleem niet en down enkel nog puur hd materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:43:
MKV onzin???

Ben wel benieuwd naar meningen. Er is namelijk veel te doen om MKV container ondersteuning met daarin H.264 codec voor compressie. At the end zie ik veel mensen om mij heen weer teruggaan naar ISO/IFO bestanden (DVD's) die worden ge-upscaled naar High Definition. Bestandsgrootte is te overzien: 4GB tov 15-20GB voor MKV/H.264.

Native BDMV formaat is nog veel groter en nog nauwelijks ondersteunt.

Met 4GB files: minder lange downloadtijd en uitpaktijd, minder ruimte op harddisk en beter handelbaar om over netwerk te copieren...

At the end gaat het om het netto verschil tussen:

Ge-upscalede DVD film tov gecomprimeerde (H.264) Bluray film. Volgens mij zie je het verschil nauwelijks en is de hele MKV hype nonsense!!!!!

in mijn ervaring(en) ligt dit enorm aan de source. 'Oude' Star wars films in 1080p mkv zien er even goed uit als DVD iso's. Maar download maar eens een goede rip van een pixar film in 1080p en vergelijk dat met de ISO die geupscaled wordt. Dat scheelt echt heel veel. Het grootste probleem voor HD content is de enorme hoeveelheid kneuzen die slecht weten hoe ze netjes HD content moeten rippen en coden. Je krijgt hierdoor of belachelijk grote files met veels te hoge bitrates (hoger als de source), en/of HD rips van niet HD content (gewoon DVD omzetten in HD mkv). Als laatste heb je nog het verschil tussen een HDTV rip en een HD rip van bluray of HD-DVD. Ook dit scheelt enorm in kwaliteit wat het lastiger maakt om zomaar HD mkv te vergelijken met iso's.

Gelukkig zijn de meest populaire HD rips meestal wel goed van kwaliteit en ook netjes af te spelen met de PCH. Sowieso wordt de afgelopen weken/maanden steeds beter, en dus ook prettiger voor ons NMT owners ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door LtMarx op 07-05-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:43:
MKV onzin???

Op een goede TV en goed bronmateriaal zie je het verschil echt wel. Ik ben het met je eens dat de bestandsgroottes nog aanzienlijk zijn, 20 Gb is eigenlijk nét teveel om fatsoenlijk mee te kunnen werken. De irritatie/wachtfactor bij kopieren/parren etc is me te hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

20GB? Ik download 1080P MKV's van ~8GB, soms iets meer. Superstrak beeld, geen verschil waar te nemen tussen de MKV en het origineel (40" Full HD TV hier). Misschien moet je eens kijken naar je downloadsource en eens downloaden van mensen die wél weten hoe ze met HD om moeten gaan ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
yep - meestal 720p van 5 gb en 1080p/DTS van 8gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 22:02
Lt. Marx schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:12:
[...]

in mijn ervaring(en) ligt dit enorm aan de source. 'Oude' Star wars films in 1080p mkv zien er even goed uit als DVD iso's. Maar download maar eens een goede rip van een pixar film in 1080p en vergelijk dat met de ISO die geupscaled wordt. Dat scheelt echt heel veel. Het grootste probleem voor HD content is de enorme hoeveelheid kneuzen die slecht weten hoe ze netjes HD content moeten rippen en coden. Je krijgt hierdoor of belachelijk grote files met veels te hoge bitrates (hoger als de source), en/of HD rips van niet HD content (gewoon DVD omzetten in HD mkv). Als laatste heb je nog het verschil tussen een HDTV rip en een HD rip van bluray of HD-DVD. Ook dit scheelt enorm in kwaliteit wat het lastiger maakt om zomaar HD mkv te vergelijken met iso's.

Gelukkig zijn de meest populaire HD rips meestal wel goed van kwaliteit en ook netjes af te spelen met de PCH. Sowieso wordt de afgelopen weken/maanden steeds beter, en dus ook prettiger voor ons NMT owners ;) .
Oke,
zoek ergens op een site naar een film met meerdere versies

Ik zie verschillende versies staan. Het verschil met DTS en geen DTS snap ik wel, maar voor de rest kun je er niet aan afleiden of het nou een goede rip is. Ik zie een versie dat 2x zo groot is als de ander. Houdt dat dan ook in dat de kwaliteit veel beter is?
Dus wat is populair volgens jou? Of laat ik het zo zeggen; Welke gasten zijn goed in het rippen hiervan.

Voor een leek is dit lastig te onderscheiden.

Je hebt scene release groepen --> die willen zo snel mogelijk een rip online hebben en schijnen minder eisen te hebben aan de kwaliteit er van.
En je hebt no scene release groepen --> ctrlHd en EsiR. Deze zijn wat later en beperkter, maar met een betere kwaliteit.

Oke, waar download je ze? Na een half uur lezen ben ik erachter gekomen dat er ook torrent sites bestaan waar je je voor moet registreren en dat daar veel betere HD materiaal te vinden valt.

Maar waarom is er dan zo'n groot verschil tussen een echte bluray/hddvd film en één die geript is in beeld kwaliteit

[ Voor 19% gewijzigd door peak op 07-05-2009 23:02 . Reden: links weg gehaald. Thanks Hollanda ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Jij wil een ban? Dat soort links en vragen zijn hier niet toegestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 13-09 07:43
Edit: restart NMT helpt ;)

[ Voor 104% gewijzigd door Tonkey op 07-05-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download ook gewoon 1080p = 8gb en 720p = 5gb (of ook 8gb) .en DVD kwaliteit is meestal 700mb (of 1,3gb)

Is de PCH ook goed in het downscalen van HD materiaal naar een gewone tv? Want ik heb (nog) geen HD tv..

@onder, ok thanks.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:12:
Ik download ook gewoon 1080p = 8gb en 720p = 5gb (of ook 8gb) .en DVD kwaliteit is meestal 700mb (of 1,3gb)

Is de PCH ook goed in het downscalen van HD materiaal naar een gewone tv? Want ik heb (nog) geen HD tv..
Ik download 1080P films en mijn TV doet het downscalen naar 720P. Ben van plan om dit jaar nog een 1080P tv te kopen.
Je hoeft niet bang te zijn dat je film voor de helft buiten beeld valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Downscalen gaat prima. Ik heb ook nog een oude SD-tv staan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Heren en dames,

Ik weet niet wanneer er deel 4 komt, maar zou dan de TS wat meer info willen plaatsen.
o.a. veel gestelde vragen hier en eventueel wat namen van applicaties om te remuxen etc. ( ben er zelf nog niet bekend mee )
Wat voor versie rips er zijn en verschil tussen .ts .m2ts en .mkv
etc etc?
Wellicht kan iemand mij aanvullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
peak schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:59:
Heren en dames,

Ik weet niet wanneer er deel 4 komt, maar zou dan de TS wat meer info willen plaatsen.
o.a. veel gestelde vragen hier en eventueel wat namen van applicaties om te remuxen etc. ( ben er zelf nog niet bekend mee )
Wat voor versie rips er zijn en verschil tussen .ts .m2ts en .mkv
etc etc?
Wellicht kan iemand mij aanvullen...
Als je meer info over remuxen wilt moet je vooral eens op het forum van Networkedmediatank.com kijken.
Daar staan guides en links naar diverse freeware tools om dit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

peak schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:42:
Oke,
zoek ergens op een site naar een film met meerdere versies

Ik zie verschillende versies staan. Het verschil met DTS en geen DTS snap ik wel, maar voor de rest kun je er niet aan afleiden of het nou een goede rip is. Ik zie een versie dat 2x zo groot is als de ander. Houdt dat dan ook in dat de kwaliteit veel beter is?
Dus wat is populair volgens jou? Of laat ik het zo zeggen; Welke gasten zijn goed in het rippen hiervan.

Voor een leek is dit lastig te onderscheiden.

Je hebt scene release groepen --> die willen zo snel mogelijk een rip online hebben en schijnen minder eisen te hebben aan de kwaliteit er van.
En je hebt no scene release groepen --> ctrlHd en EsiR. Deze zijn wat later en beperkter, maar met een betere kwaliteit.

Oke, waar download je ze? Na een half uur lezen ben ik erachter gekomen dat er ook torrent sites bestaan waar je je voor moet registreren en dat daar veel betere HD materiaal te vinden valt.

Maar waarom is er dan zo'n groot verschil tussen een echte bluray/hddvd film en één die geript is in beeld kwaliteit
De laatste vraag is het verschil tussen encoden en niet encoden. De ruwe video heeft altijd de hoogste kwaliteit, net zoals RAW foto's en uncompressed geluid. Als je daarna het gaat compressen/coden om het kleiner te maken verlies je kwaliteit. Dit is het grote probleem met HD materiaal. Officieel is het HD als het 720 beeldlijnen of meer heeft. Maar HD tv zenders zenden wel 720 beeldlijnen uit, maar dan wel enorm gecompressed. Die compression is nodig om wat bandbreedte over te houden voor de overige tv zenders. Vandaar dat 720p van een tv zender er heel anders uitziet als een bluray met 720p. Dit is ook precies de reden dat een HDTV rip een andere (lagere) kwaliteit is als een bluray/HDDVD rip.

Met populair bedoel ik: kijk eens in de top 100 HD films bij onze piratenvrienden, en naar de meest geseedde torrents. Dit geeft een idee welke HD content ok is en welke niet, het klopt niet 100% maar het is beter als helemaal geen info. Daarnaast kan je tegenwoordig ook VIP's en trusted sources onderscheiden door de doodshoofdjes erbij, dit geeft ook al een indicatie van kwaliteit en betrouwbaarheid. Dan hoef je helemaal niets te weten van HD om toch iets over de betrouwbaarheid en kwaliteit te kunnen zeggen.

Dus: let op de source (vaak genoemd in de nfo), en let op de profielen:
Wikipedia: VC-1
De NMT ondersteund tot VC1 L3 (uit mijn hoofd) terwijl ook redelijk wat HD materiaal te vinden is dat gecode is op VC1 L4. Dit slaat nergens op als je naar de specs van dat profiel kijkt en de source. HD materiaal op blurays komt naar mijn weten nooit boven de 1920x1080 /24 uit. Dus L4 is onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Lt. Marx schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:12:
[...]

Het grootste probleem voor HD content is de enorme hoeveelheid kneuzen die slecht weten hoe ze netjes HD content moeten rippen en coden. Je krijgt hierdoor of belachelijk grote files met veels te hoge bitrates (hoger als de source), en/of HD rips van niet HD content (gewoon DVD omzetten in HD mkv). Als laatste heb je nog het verschil tussen een HDTV rip en een HD rip van bluray of HD-DVD. Ook dit scheelt enorm in kwaliteit wat het lastiger maakt om zomaar HD mkv te vergelijken met iso's.

Ik vind bijna alle re-encodes niet echt geweldig. Ik download altijd de bluray en mux de mainmovie en audio in een ts file. Zo heb ik de uncompressed of lossless audio en beeld identiek aan de source. De .ts files zijn 15-45 gig en gemiddeld zo'n 21 gig. Prima te doen. Over http speelt de popcorn zelfs de files van 45 gig zonder enige hapering af. LPCM 7.1 24bit/96KHz ook geen enkel probleem, net als TrueHD en DTS MA.

Sups even ocr-en of uit een mkv trekken. Desnoods even de engelse ocr'en en met een toolje de timestamps syncen.

Downloaden BR 50-110 minuten
Muxen in een TS 15-25 minuten
Subs fixen 1-10 minuten

Voor stap 1 vul ik een queue, voor stap 2 ben ik een tool met een queue aan het maken. Al met al kost het me straks nog maar 1 tot 2 uur wachten en 1 tot 10 minuten handwerk. Met andere woorden 's avonds even de queue's vullen en de volgende avond even een uurtje zitten en ik heb er weer 20 films bij.

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 08-05-2009 12:08 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
|sWORDs| schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:54:
[...]

Ik vind bijna alle re-encodes niet echt geweldig. Ik download altijd de bluray en mux de mainmovie en audio in een ts file. Zo heb ik de uncompressed of lossless audio en beeld identiek aan de source. De .ts files zijn 15-45 gig en gemiddeld zo'n 21 gig. Prima te doen. Over http speelt de popcorn zelfs de files van 45 gig zonder enige hapering af. LPCM 7.1 24bit/96KHz ook geen enkel probleem, net als TrueHD en DTS MA.

Sups even ocr-en of uit een mkv trekken. Desnoods even de engelse ocr'en en met een toolje de timestamps syncen.

Downloaden BR 50-110 minuten
Muxen in een TS 15-25 minuten
Subs fixen 1-10 minuten

Voor stap 1 vul ik een queue, voor stap 2 ben ik een tool met een queue aan het maken. Al met al kost het me straks nog maar 1 tot 2 uur wachten en 1 tot 10 minuten handwerk. Met andere woorden 's avonds even de queue's vullen en de volgende avond even een uurtje zitten en ik heb er weer 20 films bij.
Ik zit dus met exact hetzelfde.
Tuurlijk snap ik dat de beeld kwaliteit wat minder is dan het origineel, omdat je anders met 20+ Gig bestanden zit.
Maar jij vertelt het alsof je het met je ogen dicht kunt doen, nu ben ik erg nieuwsgierig waar jij de info vandaan hebt gehaald om dit te ''leren''.
Ik wil je wel DM-en, maar die heb je uit staan.
En ik denk dat je hooguit 90% kan vertellen hoe jij het exact doet, want waar jij je bluray films vandaan haalt kan je natuurlijk niet hier vertellen.

Ergens een stappenplan?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:54:
[...] Al met al kost het me straks nog maar [...] 1 tot 10 minuten handwerk.
Ik denk toch dat veel mensen 10 minuten handwerk te veel vinden (en de meeste mensen zijn niet zo handig in het zelf bouwen van queues en zo, dus die 1 minuut van jou halen ze niet :))

@peak: Als je wilt leren hoe dat soort dingen werken, moet je gewoon veel lezen op de forums, en veel experimenteren (zeker in het begin heb je wel wat doorzettingsvermogen nodig). Mijn ervaring is dat er vaak wel 'stappenplannen' of 'tutorials' zijn, maar die zijn meestal niet echt opgepoetst, zodat ze soms voor bepaalde films goed werken, maar voor andere weer niet, of gewoon maar halve informatie geven (en zelfs elkaar tegenspreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Die MP3 speler op de PCH is erg basic dus ik ben op zoek naar een betere speler met shuffle over meerdere Albums en de mogelijkheid tot het maken van playlists.

Ik heb iets gevonden over jukebox 6 wat volgens mij al die features heeft die ik zoek. Echter de installatie is echt moeilijk en durf er eigenlijk niet aan te beginnen. Men heeft het continue over installatie op je PC terwijl het programma toch op de PCH moet komen zou ik zeggen.

Kan iemand wat tips geven betreffende een goede mp3 speler? En een jip&Janneke stappenplan voor de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vraag me af of er zoiets bestaat. Als het redelijk simpel te implementeren was dan had het ook ondertussen al wel in de orginele firmware gezeten. NZB-get en dergelijke komen ook vanuit de community dacht ik.

Jukebox 6 draait zo te zien gewoon op je pc inderdaad. Een soort itunes (wat je overigens ook kan gebruiken om playlisten te maken, maar dan moet inderdaad je pc aan staan).

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 09-05-2009 10:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:49:
[...]

Ik denk toch dat veel mensen 10 minuten handwerk te veel vinden (en de meeste mensen zijn niet zo handig in het zelf bouwen van queues en zo, dus die 1 minuut van jou halen ze niet :))

@peak: Als je wilt leren hoe dat soort dingen werken, moet je gewoon veel lezen op de forums, en veel experimenteren (zeker in het begin heb je wel wat doorzettingsvermogen nodig). Mijn ervaring is dat er vaak wel 'stappenplannen' of 'tutorials' zijn, maar die zijn meestal niet echt opgepoetst, zodat ze soms voor bepaalde films goed werken, maar voor andere weer niet, of gewoon maar halve informatie geven (en zelfs elkaar tegenspreken).
Dat men veel forums moet afstruinen om hierachter te komen dat geloof ik.

Wellicht had |sWORDs| een tutorial of links naar forums die hem erg veel hebben geholpen. Vandaar m'n vraag naar hem ;)

Zoals je zelf al aangeeft; "Mijn ervaring is dat er vaak wel 'stappenplannen' of 'tutorials' zijn, maar die zijn meestal niet echt opgepoetst, zodat ze soms voor bepaalde films goed werken, maar voor andere weer niet, of gewoon maar halve informatie geven (en zelfs elkaar tegenspreken)."

En nu er iemand is die dit automatisch doet en maar 1 tot 10 min handwerk nodig heeft is ideaal en wellicht wilt hij dat met ons delen. Ik vind het niet erg om 10 minuten moeite te moeten doen.

Nu doe ik meer handwerk. Zoeken naar een goede kwaliteit rip. Kijken of er NL-ondertitels van zijn en downen. (Heb altijd films gekeken zonder ondertitels, maar het vrouwtje houdt graag van lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

peak schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:19:
[...]

Wellicht had |sWORDs| een tutorial of links naar forums die hem erg veel hebben geholpen. Vandaar m'n vraag naar hem ;)

Zoals je zelf al aangeeft; "Mijn ervaring is dat er vaak wel 'stappenplannen' of 'tutorials' zijn, maar die zijn meestal niet echt opgepoetst, zodat ze soms voor bepaalde films goed werken, maar voor andere weer niet, of gewoon maar halve informatie geven (en zelfs elkaar tegenspreken)."

En nu er iemand is die dit automatisch doet en maar 1 tot 10 min handwerk nodig heeft is ideaal en wellicht wilt hij dat met ons delen. Ik vind het niet erg om 10 minuten moeite te moeten doen.

Nu doe ik meer handwerk. Zoeken naar een goede kwaliteit rip. Kijken of er NL-ondertitels van zijn en downen. (Heb altijd films gekeken zonder ondertitels, maar het vrouwtje houdt graag van lezen)
Ik had al eerder beloofd om een guide te maken. Deze had echter zoveel als dit dan dat constructies dat de meeste mensen bij het zien van de guide waarschijnlijk direct zouden afhaken. De commandline tools die er momenteel zijn werken perfect, alleen laten de GUI's allemaal steken vallen. Ook is er geen enkele GUI die een queue aan kan maken. Vandaar dat we met een eigen GUI bezig zijn die vrijwel dummie proof is. Het zal echter nog wel enkele maanden duren voordat deze klaar is. In de basis doe je dit:
  1. Demux alle tracks die je nodig hebt met Clown_BD (gui over EACT3TO).
  2. Mux de audio en video met tsmuxer.
  3. Rip de sup met suprip, open de sup met notepad, pas de laatste eind tijd aan (begintijd + 0,5 sec) en sla deze op als ANSI
  4. Gooi alles behalve de .ts file en .srt file weg
Dit werkt voor alle films die nl subs hebben en DD, D THD, DTS, DTS HD en DTS MA tracks die je rechtstreeks wilt gebruiken. Stap 2 kun je als je echt geen audiotrack hoeft aan te passen overslaan door met clown_bd niet te demuxen maar te muxen naar een .ts file.

Indien er geen nl sub bij de film zit zoek je deze ergens (los op internet, of extract uit een mkv) op en sla je hem op als ANSI. Een resync guide zal ik nog eens maken, maar dit hoef ik maar zeer zelden te doen.

Indien er een LPCM track in zit die groter dan 4GB is, dan kan TSMuxer deze niet correct muxen, hiervoor haal je deze track eerst door pcm2tsmu. Ook moet om een LPCM track op de popcorn af te spelen er altijd een AC3 (DD) track aanwezig zijn. De commandline is niet zo lastig, voor een 24bit 5.1 48KHz file (default waardes) is het:
pcm2tsmu input.pcm
Voor een 16bit 7.1 96KHz is het:
pcm2tsmu input.pcm -i 16 -c 8 -s 96000

Indien je versterker geen TrueHD of Master Audio aan kan, kun je de track met eact3to uitpakken (zie dit als FLAC->WAV) naar LPCM of omzetten naar AC3 of DTS. Zie voor LPCM ook het punt hierboven. Rename THD+AC3 files naar .AC3 De commandline is heel simpel:
EAC3TO input.AC3 output.AC3
EAC3TO input.DTS output.PCM

Voor het gebruik van eac3to, clown_bd en suprip zijn erg veel guides te vinden, ook zonder guides moet je een heel eind komen. Extracten van de subs uit een mkv doe je met MKV extract Wizard. Gebruik deze guides en mijn short list hierboven en je na 3 films moet je er toch redelijk handig in zijn geworden. Mocht je op een van de punten vast lopen kun je het altijd even vragen. Mochten er mensen op de tool wachten dan is het handig om dit eerst te proberen, je weet wat de tool doet en als er iets mis gaat is het makkelijker zoeken naar bugs.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 09-05-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
PCHa110: Heb de laatste tijd veel last van zowel Iso's als mkv bestanden die niet willen afspelen.
Bij iso's kan ik het bestand niet eens openen en bij mkv staat hij op buffering en dan klapt ie terug naar de bestandsnaam. Wat is hiervan de oorzaak en oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:30:
PCHa110: Heb de laatste tijd veel last van zowel Iso's als mkv bestanden die niet willen afspelen.
Bij iso's kan ik het bestand niet eens openen en bij mkv staat hij op buffering en dan klapt ie terug naar de bestandsnaam. Wat is hiervan de oorzaak en oplossing?
De PCH eens opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:55:
[...]

De PCH eens opnieuw opstarten?
Heb ik al meermalen gedaan dat helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

wvkreg schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:30:
Hoe speel je af (builtin browser of custom jukebox)?
Waar vanaf speel je (hd, usb, nfs, smb of http)?
Welke streams zitten er in de mkv die je afspeelt (MediaInfo)?
Welke instellingen heb je op je popcorn (qua video/audio)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beauty555
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2010
Jpjedi schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:08:
Die MP3 speler op de PCH is erg basic dus ik ben op zoek naar een betere speler met shuffle.

Ik heb iets gevonden over jukebox 6 wat volgens mij al die features heeft die ik zoek. Echter de installatie is echt moeilijk en durf er eigenlijk niet aan te beginnen. Men heeft het continue over installatie op je PC terwijl het programma toch op de PCH moet komen zou ik zeggen.
Jukebox 6 is niet echt moelijk, ik kon het ook, dus waarom jij niet ?? :) :)
Begin er maar eens aan en als je vragen hebt dan horen we het wel.

1 keer op je PC installeren, even draaien laten en daarna staat het gewoon op je interne HDD van je PCH.
Dus PC hoeft daarna niet steeds aan te staan, indien je een interne HDD hebt in je PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:46:
[...]

Mischien firmware updaten of opnieuw erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Kortgeleden heb ik mijn XBMC Xbox verruild voor NMT in miniformaat, tenminst als je het Xbox vergelijkt met die van Egreat M34a.

Op zicht is het beetje omschakeling voor me omdat ik jarenlang user van XBMC ben, ben ik die menuutje van NMT beetje al zat, teweinig en te kaal. Komen er in toekomst nog extraatjes bij? DVD-covers of iets die richting. Ik moet nog alle topics doorspitten....

Hij speelt alles af wat ik wilde, anime met mkv en japanse series met custom subs correct weergeven.
Rest is zo een bijzaak :D nou okee, hij weergeeft heel erg soepel Batman's laatste film in
1080p.BluRay.x264-HD1080 . Dat allemaal via netwerk van MyiHome.

Ik weet niet hoe het met geluid zit, ben namelijk doof, ik hoor wel wat geluid uit via hdmi kabel dat het bijgeleverd is. OF het scherp is weet ik niet ^^, daar komt mijn broertje wel achter las hij langskomt.

Zoals je ziet, is deze niet met HDD bijgeleverd, dus ik zal ergens WD Paspoortje halen oid.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/zhandum/test/egreat/egreat1.jpg

Helaas is deze niet te upgraden oid

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/zhandum/test/egreat/egreat2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zandhaas schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:09:
Kortgeleden heb ik mijn XBMC Xbox verruild voor NMT in miniformaat, tenminst als je het Xbox vergelijkt met die van Egreat M34a.

Op zicht is het beetje omschakeling voor me omdat ik jarenlang user van XBMC ben, ben ik die menuutje van NMT beetje al zat, teweinig en te kaal. Komen er in toekomst nog extraatjes bij? DVD-covers of iets die richting. Ik moet nog alle topics doorspitten....
Er is Jukeboxsoftware, sommige werkt ook automatisch. Het is allemaal wel wat minder als in Xboxmediacenter, dit komt mede door de trage CPU (ik neem aan dat het ding dezelfde chip heeft als de popcornhour aangezien je in dit topic post?)
Zoals je ziet, is deze niet met HDD bijgeleverd, dus ik zal ergens WD Paspoortje halen oid.

[afbeelding]

Helaas is deze niet te upgraden oid

[afbeelding]
Er kan geen schijf in? Is het wel een NMT?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Marzman schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:24:
[...]
Er kan geen schijf in? Is het wel een NMT?
Ik denk het wel in deze kan er ook niet intern eentje in: pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go Gigabit Full HD Media Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

Eerste plaatje: bovenop de cd (links van het kastje).
Maar zo te zien kun je 'm niet intern plaatsen (plaatje 2).

[ Voor 36% gewijzigd door timovd op 10-05-2009 22:38 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Inderdaad kan je geen intern hdd plaatsen, simpelweg geen intern aansluitingen aanwezig.
Het is ook wat makkelijk voor me, zodat ik 2,5 hdd direct ontkoppelen en bij iemand datas uitwisselen ( 2 USBs aanwezig) En het heeft ook eSATA/power aansluiting, die bevindt zich aan zijkant.

Volgens geruchten is het WD-TVHD killer. Net tweeling, alleen heeft Egreat betere papieren.
En Egreat heeft powerknop die je vollendig kan uitschakelen op NMT zelf daarnaast kan je vanuit luie stoel met je AB m aanzetten/uitschakelen (deze heeft geen standby licht)

De verschil zit m in achterkant tov WD-TV dacht ik.
Afbeeldingslocatie: http://hdsupplies.nl/media/prod_content/EG-M34A_back.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door Zandhaas op 10-05-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Lijkt me toch wel dat je een interne HDD moet kunnen plaatsen, waarom zit er anders een SATA kabel bij? Op de achterkant is geen SATA aansluiting aanwezig, dus die zal ergens binnenin zitten denk ik dan?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sluuz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:54:
Lijkt me toch wel dat je een interne HDD moet kunnen plaatsen, waarom zit er anders een SATA kabel bij? Op de achterkant is geen SATA aansluiting aanwezig, dus die zal ergens binnenin zitten denk ik dan?
Volgens mij zit de aansluiting links op de zijkant naar buiten aan dit plaatje te zien :)
http://home.casema.nl/zhandum/test/egreat/egreat2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 11-05-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
|sWORDs| schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:46:
[...]

-Custom XBMC maar gewoon browsen naar file in folder.
-HD
-Moet ik checken! Zal verschillend zijn alleen iso en mkv is probleem 1 file bijvoorbeeld:

Algemeen
Volledige naam : N:\Video\Underworld Rise of the Lycans 1080p burnke\cb-urotl1080ftu.mkv
Formaat : Matroska
Bestandsgrootte : 6,55 GiB
Duur : 1h 32mn
Totale bitrate : 10,1 Mbps
Datum codering : UTC 2009-04-30 21:08:05
Gebruikt programma : mkvmerge v2.7.0 ('Do It Again') built on Apr 15 2009 00:27:10
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 5 frames
Muxingmodus : Container profile=Unknown@4.1
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bitrate : 9 300 Kbps
Nominale bitrate : 9 513 Kbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 800 pixels
Beeldverhouding : 2.400
Framerate : 23,976 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.253
Stroomgrootte : 6,00 GiB (92%)
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 67 r1139M 1024283
Instellingen codering : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / rc=2pass / bitrate=9513 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Taal : Engels

Audio
ID : 2
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Codec-ID : A_AC3
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Stroomgrootte : 423 MiB (6%)
Titel : 5.1

Tekst #1
ID : 3
Formaat : UTF-8
Codec-ID : S_TEXT/UTF8
Codec-ID/Info : UTF-8 Plain Text

Tekst #2
ID : 4
Formaat : UTF-8
Codec-ID : S_TEXT/UTF8
Codec-ID/Info : UTF-8 Plain Text
Taal : Nederlands

-Video en Audio via HDMI en alle stream instellingen staan op analog. (geen dts of dts hd dus)

[ Voor 73% gewijzigd door wvkreg op 11-05-2009 19:14 . Reden: toevoegen txt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
peak schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:19:
[...]
Ik heb je een email gestuurd....
:)
Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk voordat je een vraag stelt eerst even op [Wiki] Network Media Tank

Bij deze nogmaals de aansporing om nieuwe onderwerpen in separate topics te plaatsen. Dit topic zal op termijn gesloten worden.